abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221678563
In dit topic kunnen allerlei meningen worden gedeeld, maar onthoud dat er in dit topic geen 'onderling oorlogvoeren' wordt toegestaan. Respecteer een andere mening.

Let's go!

Theorieën over het ontstaan van de oorlog.

Westerse invloed: Ukraine on fire.
https://www.blckbx.tv/bui(...)ng-over-het-conflict

Russische invloed:
Bekijk deze YouTube-video

Een paar redenen waarom Rusland de oorlog is begonnen en zich niet gaat terug trekken.
Hier wordt duidelijk uitgelegd waarom Oekraïne belangrijk is voor Rusland en dus ook andere grootmachten die invloed in de regio willen.

En wat gaat het gevolg zijn, welke allianties gaan we krijgen?
https://www.bnr.nl/nieuws(...)wereldorde-verandert

Documentaire over de andere kant van de oorlog.
https://truthinmedia.com/series/zelenskyy-unmasked/

Kom maar op met jullie ideeën maar houdt het beschaafd, inhoudelijk en volgens de richtlijnen 😉
Die 50k Noord-Koreaanse levens gaan evengoed Oekraïense levens vernietigen. Het is de zoveelste meesterzet van Russische president - phpmystyle
  vrijdag 28 augustus 2026 @ 20:11:20 #2
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_221678603
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2026 20:03 schreef Wantie het volgende:

[..]
Toen waren ze ook niet acceptabel en dus afgeblazen.
Maar ben je nu niet in staat het principe te begrjipen dat hoe langer het duurt, hoe meer beide partijen opgeofferd hebben, hoe lastiger het is om een vredesakkoord te sluiten? Omdat het steeds moeilijker wordt om te accepteren dat je zoveel geofferd hebt voor zo weinig?

Want dat is wat ik je uit probeer te leggen. Fundamenteel.

Ooit wel eens van 'sunk cost' gehoord en hoe dat -psychologisch- werkt?
The End Times are wild
pi_221678630
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2026 20:11 schreef LXIV het volgende:

[..]
Maar ben je nu niet in staat het principe te begrjipen dat hoe langer het duurt, hoe meer beide partijen opgeofferd hebben, hoe lastiger het is om een vredesakkoord te sluiten? Omdat het steeds moeilijker wordt om te accepteren dat je zoveel geofferd hebt voor zo weinig?

Dat begrijp ik wel, maar vanaf het begin bleek het al niet mogelijk om een vredesverdrag af te sluiten.

Beide partijen eisen meer dan de andere wil toegeven.

Het zou ook een gevaarlijk precedent scheppen als Rusland herhaaldelijk zo eenvoudig land van een buurland kan inpikken.
Die 50k Noord-Koreaanse levens gaan evengoed Oekraïense levens vernietigen. Het is de zoveelste meesterzet van Russische president - phpmystyle
pi_221678634
quote:

[..]

Wantie en "begrijpen" in 1 zin
:+
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_221678635

De goeie ouwe tijd.
pi_221678638
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2026 20:14 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Wantie en "begrijpen" in 1 zin
Ja, jij komt niet verder dan persoonlijke aanvallen tegen mij.
  vrijdag 28 augustus 2026 @ 20:17:59 #7
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_221678652
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2026 20:13 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dat begrijp ik wel, maar vanaf het begin bleek het al niet mogelijk om een vredesverdrag af te sluiten.

Beide partijen eisen meer dan de andere wil toegeven.

Het zou ook een gevaarlijk precedent scheppen als Rusland herhaaldelijk zo eenvoudig land van een buurland kan inpikken.
Ok. Maar mijn punt is dus dat een vredesverdrag niet dichterbij komt maar steeds verder weg. Net zoals in WO1.

Voordeel van WO1 was dat Duitsland fundamenteel verslagen kon worden.
The End Times are wild
pi_221678658
quote:

[..]

De VS/NATO/het westen wisten maar al te goed dat oekraine een donkerrode lijn was voor Rusland.
Maar Extending Russia was de VS agenda en oekraine werd/wordt gewoon opgeofferd. En vazal Europa loopt netjes achteraan.
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_221678712
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2026 20:17 schreef LXIV het volgende:

[..]
Ok. Maar mijn punt is dus dat een vredesverdrag niet dichterbij komt maar steeds verder weg. Net zoals in WO1.

Voordeel van WO1 was dat Duitsland fundamenteel verslagen kon worden.
Snap ik ( jammer hè, uncle), maar het vredesverdrag is nooit binnen bereik geweest.
Dus we kunnen wel achterom kijken, maar dat station was er toen al niet.

Het is wachten tot 1 van beide omvalt. En tot noch toe valt de wijzer niet uit naar een van beide. Alles is nog mogelijk.
  vrijdag 28 augustus 2026 @ 20:30:32 #10
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_221678738
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2026 20:27 schreef Wantie het volgende:

[..]
Snap ik ( jammer hè, uncle), maar het vredesverdrag is nooit binnen bereik geweest.
Dus we kunnen wel achterom kijken, maar dat station was er toen al niet.

Het is wachten tot 1 van beide omvalt. En tot noch toe valt de wijzer niet uit naar een van beide. Alles is nog mogelijk.
Ok. Dan verschillen we daarin van mening. Ik denk dat een vredesverdrag in 2022 wel tot de mogelijkheden had behoord en zelfs vrij dicht bij tekening lag. Maar dat zullen we wel nooit weten.

Ik denk en hoop niet dat het zo lang gaat duren voordat er eentje in zijn existentie dreigt op te houden te bestaan. Levensgevaarlijke situatie, voor zover het nu ook al niet is.
The End Times are wild
pi_221678748
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2026 20:18 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
De VS/NATO/het westen wisten maar al te goed dat oekraine een donkerrode lijn was voor Rusland.
Maar Extending Russia was de VS agenda en oekraine werd/wordt gewoon opgeofferd. En vazal Europa loopt netjes achteraan.
Nee, dat is onzin.

Oekraïne was ver verwijderd van lidmaatschap van de NAVO.
Kijk naar Georgië die in 2008 in dezelfde positie zat als Oekraïne: nog steeds geen lid.

Poetin wilde gewoon een tweede Belarus: een defacto vazalstaat die naar de pijpen van Poetin danste.
Helaas voor hem was een te groot deel van de bevolking van Oekraïne daar geen voorstander van.
pi_221678758
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2026 20:30 schreef LXIV het volgende:

[..]
Ok. Dan verschillen we daarin van mening. Ik denk dat een vredesverdrag in 2022 wel tot de mogelijkheden had behoord en zelfs vrij dicht bij tekening lag. Maar dat zullen we wel nooit weten.

Ik denk en hoop niet dat het zo lang gaat duren voordat er eentje in zijn existentie dreigt op te houden te bestaan. Levensgevaarlijke situatie, voor zover het nu ook al niet is.
Waar is het volgens jou dan op gestruikeld?
  vrijdag 28 augustus 2026 @ 20:35:33 #13
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_221678781
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2026 20:32 schreef Wantie het volgende:

[..]
Waar is het volgens jou dan op gestruikeld?
Los van nog enige fundamentele punten die niet opgelost waren leek het ook opeens veel beter te gaan met Oekraine (toen ze het hele noorden terug konden innemen), dus toen was de stemming ook van: we gaan het zonder verdrag ook wel redden. Wat hierbij een rol speelde waren ook beloftes vanuit UK en EU om fors te blijven steunen tot op het einde.
The End Times are wild
pi_221678830
Over CIA gesproken, dit is niet het eerste bezoek geweest met betrekking tot de oorlog in Oekraïne.

In november 2021 stuurde Biden CIA-directeur William Burns naar Moskou. Om de Russen te waarschuwen dat de VS op de hoogte waren van de plannen voor een grootschalige invasie van Oekraïne.

Reactie van Moskou was dat het allemaal bluf was en die plannen er niet waren.

Op dat moment had Moskou de gaskraan naar Europa al dicht genoeg gedraaid om de gasprijs te laten exploderen in een poging de EU te destabiliseren in de aanloop naar de oorlog.

Ongeveer 3 maanden later begon de invasie.
pi_221678844
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2026 20:35 schreef LXIV het volgende:

[..]
Los van nog enige fundamentele punten die niet opgelost waren leek het ook opeens veel beter te gaan met Oekraine (toen ze het hele noorden terug konden innemen), dus toen was de stemming ook van: we gaan het zonder verdrag ook wel redden. Wat hierbij een rol speelde waren ook beloftes vanuit UK en EU om fors te blijven steunen tot op het einde.
Ik vraag me wel af hoe de rest van het land had gereageerd als Zelensky een vredesverdrag had getekend waarbij het deel van de Donbas dat Rusland later heeft geannexeerd, maar nog niet volledig ingenomen, aan Rusland had gegeven.
Zou iedereen de wapens hebben neergelegd?
Of was er een tweede Maidan geweest waarbij Zelensky zijn hoofd op het hakblok kwam te liggen. Of dat er een guerilla oorlog was ontstaan.
  vrijdag 28 augustus 2026 @ 20:58:58 #16
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_221678903
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2026 20:45 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ik vraag me wel af hoe de rest van het land had gereageerd als Zelensky een vredesverdrag had getekend waarbij het deel van de Donbas dat Rusland later heeft geannexeerd, maar nog niet volledig ingenomen, aan Rusland had gegeven.
Zou iedereen de wapens hebben neergelegd?
Of was er een tweede Maidan geweest waarbij Zelensky zijn hoofd op het hakblok kwam te liggen. Of dat er een guerilla oorlog was ontstaan.
De annexatie van dat deel van de Donbas gebeurde al helemaal in het begin van de oorlog.

Het gros van de bevolking zal het weinig uitgemaakt hebben of dat deel bij Rusland gekomen was. Hadden ze toch al 8 jaar niks dan ellende van gehad, en eigenlijk nog veel langer.
The End Times are wild
pi_221678929
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2026 20:58 schreef LXIV het volgende:

[..]
De annexatie van dat deel van de Donbas gebeurde al helemaal in het begin van de oorlog.

Het gros van de bevolking zal het weinig uitgemaakt hebben of dat deel bij Rusland gekomen was. Hadden ze toch al 8 jaar niks dan ellende van gehad, en eigenlijk nog veel langer.
Wat was dan de westerse motivatie om zelensky om te praten tot militaire reactie ipv diplomatie?
pi_221678949
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2026 20:58 schreef LXIV het volgende:

[..]
September 2022.

De vredesbeprekingen waren volgens mij in maart - april.

quote:
Oekraïne verdedigt al ruim 4 jaar elke vierkante meter van die streek, met bombardementen in heel Oekraïne tot gevolg.

Ik heb niet het idee dat Oekraïeners het een kutgebied vonden dat Rusland mag hebben.
  vrijdag 28 augustus 2026 @ 21:07:19 #19
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_221678958
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2026 21:02 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Wat was dan de westerse motivatie om zelensky om te praten tot militaire reactie ipv diplomatie?
Ik denk ook de gedachte dat er meer uit te halen was, dat de oorlog op relatief korte termijn te 'winnen' was.
The End Times are wild
  vrijdag 28 augustus 2026 @ 21:10:34 #20
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_221678978
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2026 21:05 schreef Wantie het volgende:

[..]
September 2022.
\
Klopt. Vergiste me met het erkennen van de onafhankelijkheid van Loehansk en Donetzk
quote:
De vredesbeprekingen waren volgens mij in maart - april.
[..]
Oekraïne verdedigt al ruim 4 jaar elke vierkante meter van die streek, met bombardementen in heel Oekraïne tot gevolg.

Ik heb niet het idee dat Oekraïeners het een kutgebied vonden dat Rusland mag hebben.
Zou je objectief moeten onderzoeken, wat nu niet gaat. Ik denk dat ze er niet deze oorlog voor hadden over gehad, maar allemaal koffiedik natuurlijk
The End Times are wild
pi_221679006
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2026 21:02 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
De deal verwachte onder andere verregaande ontwapening van Oekraïne en een Russisch veto op toekomstige internationale hulp aan Oekraïne, wat in feite neerkomt op een capitulatie van Oekraïne en dat Oekraïne de facto een vazalstaat wordt van Rusland.

Verder verwachtte het verdrag bindende veiligheidsgaranties van de VS en EU, die daartoe niet bereid waren.

Maar zonder die veiligheidsgaranties zou Oekraïne volledig zijn overgeleverd aan de genade van Rusland.
pi_221679027
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2026 21:07 schreef LXIV het volgende:

[..]
Ik denk ook de gedachte dat er meer uit te halen was, dat de oorlog op relatief korte termijn te 'winnen' was.
quote:

European Russophobia and Europe’s Rejection of Peace: A Two-Century Failure

Prof J.Sachs

https://cirsd.org/activit(...)two-century-failure/
  vrijdag 28 augustus 2026 @ 21:24:46 #23
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_221679055
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2026 21:18 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
[..]

Die russofobie merk ik eigenlijk nooit in West-Europa. En ook niet in Amerika.
De Baltische staten, Finland en in mindere mate Polen hebben wel een hekel aan Rusland, de reden kun je zelf wel bedenken, maar die hebben toch maar weinig te bepalen welke richting de geopolitiek gaat.

Wat je wel al vroeg zag (dus vanaf 2008 of zo) is dat de Baltische Staten bijna voortdurend heel druk waren om Rusland te beschadigen, te isoleren, zwart te maken. Maar dan heb je het over een paar landjes met in totaal wellicht 6? miljoen inwoners? Net zoveel als Parijs? Die kunnen toch niet zoveel invloed gehad hebben.
The End Times are wild
pi_221679127
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2026 21:24 schreef LXIV het volgende:

[..]
Die russofobie merk ik eigenlijk nooit in West-Europa. En ook niet in Amerika.
De Baltische staten, Finland en in mindere mate Polen hebben wel een hekel aan Rusland, de reden kun je zelf wel bedenken, maar die hebben toch maar weinig te bepalen welke richting de geopolitiek gaat.

Wat je wel al vroeg zag (dus vanaf 2008 of zo) is dat de Baltische Staten bijna voortdurend heel druk waren om Rusland te beschadigen, te isoleren, zwart te maken. Maar dan heb je het over een paar landjes met in totaal wellicht 6? miljoen inwoners? Net zoveel als Parijs? Die kunnen toch niet zoveel invloed gehad hebben.
Ok.
Dan houd ik het toch bij Extending Russia.
Rusland bezighouden en verzwakken zodat de VS zich kan focussen op de andere hegemonie concurrent.
pi_221679270
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2026 21:18 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
[..]

quote:
Europe has repeatedly rejected peace with Russia
Daar gaat het al fout: het is niet Europa die een vredesverdrag met Rusland moet sluiten, maar Oekraïne.
Europa is een continent, geen land. En bovendien niet in oorlog met Rusland.

Russofobie vind ik onzin.
Na het uiteenvallen van de Sovjet Unie en daarmee de koude oorlog zag je juist ontspanning tussen Rusland en westerse wereld.
Er wordt steeds gezegd dat inmenging van de VS en EU in Oekraïne een rode lijn was voor Rusland die werd overschreden.
Maar andersom geldt dat een full scale invasie in een ander Europees land door de VS en EU en enkele andere westerse landen werd gezien als het overschrijden van een rode lijn.
Ener werd al veel getolereerd. Zoals de bloedige oorlogen in Tsjetsjenië, bombardementen op steden in Syrië, bezetten van grondgebied in Moldavië en Georgië...
De proxy oorlog in Donbas...
De annexatie van De Krim was eigenlijk al over de rand. Maar op wat boze reacties en sancties na werd dat toch geslikt.
Maar dat was niet genoeg voor Poetin.
pi_221681547
Hier werd beweerd dat Oekraïne is begonnen met het aanvallen van logistieke infrastructuur.
Nou, nee dus:

twitter
pi_221687838
Schande
Munitieplaats dichtbij residentiele wijk
:N
  zaterdag 29 augustus 2026 @ 22:15:57 #28
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221687894
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2026 21:39 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Ok.
Dan houd ik het toch bij Extending Russia.
Rusland bezighouden en verzwakken zodat de VS zich kan focussen op de andere hegemonie concurrent.
het zou goed zijn als AI de regering overnam van mensen als Poetin en Trump

hoe kom je toch aan zulke idioten
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_221688800
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2026 22:06 schreef UncleScorp het volgende:
Schande
Munitieplaats dichtbij residentiele wijk
Oh, dat maakt Rusland niet uit.
pi_221689027
En zelensky nog veel minder
pi_221689105
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2026 07:14 schreef UncleScorp het volgende:
En zelensky nog veel minder
Die gooit er geen bom op.
pi_221689583
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 augustus 2026 11:41 schreef Wantie het volgende:
Hier werd beweerd dat Oekraïne is begonnen met het aanvallen van logistieke infrastructuur.
Nou, nee dus:

[ x ]
Wat loop je nou steeds te generaliseren en dingen te verzinnen.
Laat eens zien waar dat beweert wordt.
pi_221689589
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2026 10:10 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Wat loop je nou steeds te generaliseren en dingen te verzinnen.
Laat eens zien waar dat beweert wordt.
Nee, dan moet je de discussie maar volgen.
pi_221689596
quote:
1s.gif Op zondag 30 augustus 2026 10:13 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nee, dan moet je de discussie maar volgen.
Precies je hebt geen bewijs.
Je zit weer dingen te fantaseren.
pi_221689610
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2026 10:15 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Precies je hebt geen bewijs.
Je zit weer dingen te fantaseren.
Nee, dit is jouw bekende spelletje bij nieuws dat niet positief is over Rusland.
Dan ga je de ander aan het werk zetten en doe je er vervolgens niets mee.
Ik trap daar niet in.

Het leuke is wel dat volgens jou niemand hier vindt dat Oekraïne zelf schuld heeft aan het bombarderen van civiele infrastructuur in Oekraïne, zoals distributiecentra, benzinestations, winkelcentra, etc.
Omdat zij zijn begonnen met het bombarderen van distributiecentra etc in Rusland.
pi_221689633
quote:
1s.gif Op zondag 30 augustus 2026 10:19 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nee, dit is jouw bekende spelletje bij nieuws dat niet positief is over Rusland.
Dan ga je de ander aan het werk zetten en doe je er vervolgens niets mee.
Ik trap daar niet in.
Jou spelletje is dingen verzinnen en demoniseren.
Ik heb dat door en nu probeer je er onder uit te komen.
Als je nou gewoon een user quote die dat gezegd heeft is er niks aan de hand maar dat doe je niet.
Jij probeert met leugens mensen iets aan te praten.
pi_221689654
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2026 10:23 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Jou spelletje is dingen verzinnen en demoniseren.
Ik heb dat door en nu probeer je er onder uit te komen.
Als je nou gewoon een user quote die dat gezegd heeft is er niks aan de hand maar dat doe je niet.
Jij probeert met leugens mensen iets aan te praten.
Zoals ik al zei: ik trap hier niet in.
pi_221689881
quote:
1s.gif Op zondag 30 augustus 2026 10:29 schreef Wantie het volgende:

[..]
Zoals ik al zei: ik trap hier niet in.
Wij trappen niet meer in jou???
pi_221689890
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2026 11:26 schreef THEFXR het volgende:

[..]
Wij trappen niet meer in jou???
Sinds vandaag?

Dat zou wat wezen...
pi_221690218
:O
pi_221690223

Wijze woorden in een tijd van waanzin.
pi_221697690
quote:
Kellogg backs mobilizing Ukrainian women, parliament says it is not under consideration

Former U.S. Special Envoy for Ukraine Keith Kellogg said he supports mobilizing Ukrainian women into the military, while Parliament’s National Security Committee stressed on Aug. 25 that no such measure is being prepared or considered.

"So do I believe women should be mobilized into the army? My answer is yes, because they fight no worse than men," Kellogg said in an interview with the Naspravdi MAX YouTube channel published on Aug. 24.

Kellogg added that it is "very important for women, as part of society, to serve," saying he saw no problem with the idea "personally or professionally."

Hours after Kellogg's remarks drew attention in Ukraine, the committee issued an official statement saying that the mobilization of women "is not being carried out, prepared, or considered."

...
https://kyivindependent.c(...)ing-ukrainian-women/
Amerikaan die pusht dat ook vrouwen moeten gaan vechten

Ze hebben volk nodig ntl

quote:
Ukraine needs to mobilize at least 30,000 people every month, Budanov says

https://www.ukrinform.net(...)th-budanov-says.html
En dat terwijl zelensky onlangs nog sprak van amper 50.000 oekr doden sinds begin SMO, en de russen meer dan miljoen ntl
:')

quote:
President Zelensky said around 50,000 Ukrainian service members have been killed and 400,000 wounded in the full-scale war. He estimated Russia’s total military casualties at 1.6 million, including approximately 700,000 killed.
O-)
pi_221697722
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2026 09:50 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Amerikaan die pusht dat ook vrouwen moeten gaan vechten

Ze hebben volk nodig ntl
[..]
En dat terwijl zelensky onlangs nog sprak van amper 50.000 oekr doden sinds begin SMO, en de russen meer dan miljoen ntl
[..]
O-)
Uiteraard zijn de cijfers van Rusland veel beter ^O^

Verder zijn vrouwen in het leger in de VS, maar ook in Nederland, heel normaal.
Dus ik snap wel dat Kellogg daar geen moeite mee heeft.
Maar ik begrijp uit je bericht dat Oekraïne heeft gereageerd dat er geen mobilisatie van vrouwen is en ook niet wordt overwogen.
pi_221700501
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2026 19:45 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

oekr wordt zenuwachtig nu Rusland haar nieuw sattelietsysteem Rassvet in gebruik genomen heeft.
Schijnt niet zo goed te gaan met Rassvet:

twitter

Russische "Rassvet"-satellieten, gelanceerd op 23 maart en 19 juli, waarmee ze probeerden "Starlink" te vervangen, vallen terug op de aarde.
Geen van de 16 satellieten die op 19 juli zijn gelanceerd, steeg hoger dan 360 km, wat ongeveer 200 km lager is dan zelfs de eerste groep, en ze keren terug in de atmosfeer.

[ Bericht 8% gewijzigd door Wantie op 31-08-2026 16:26:33 ]
pi_221702258
30 jaar geleden sloot Rusland een vredesverdrag met Tsjetsjenië.

3 jaar later werd Grozny aan puin geschoten..

30 jaar later denken sommigen nog steeds dat Oekraïne beter af was geweest met een vredesverdrag waarbij Oekraïne gedemilitariseerd wordt en Rusland bepaalt met welke landen Oekraïne mag samenwerken...

twitter
pi_221703964
quote:
1s.gif Op maandag 31 augustus 2026 21:08 schreef Wantie het volgende:
30 jaar geleden sloot Rusland een vredesverdrag met Tsjetsjenië.

3 jaar later werd Grozny aan puin geschoten..

30 jaar later denken sommigen nog steeds dat Oekraïne beter af was geweest met een vredesverdrag waarbij Oekraïne gedemilitariseerd wordt en Rusland bepaalt met welke landen Oekraïne mag samenwerken...

[ x ]
Tsjetsjenië is toch Rusland?
pi_221704851
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2026 10:27 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Tsjetsjenië is toch Rusland?
Oekraïne toch ook?
pi_221707117
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 september 2026 12:24 schreef Wantie het volgende:

[..]
Oekraïne toch ook?
Zo ver ik weet niet.
Dus verklaar je nader.
pi_221707141
Zolang je biased in de BNW game staat, ben je feitelijk geen BNW. Dan ben je een propagandist.
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_221707167
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2026 18:40 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Zo ver ik weet niet.
Dus verklaar je nader.
Nou, kijk naar de parallellen.
Beide ingelijfd in het tsarenrijk, beide kortstondig onafhankelijk in de periode tussen de tsaar en Sovjet Unie, beide als autonome Sovjet Republiek toegevoegd aan de Unie, beiden probeerden onafhankelijk te worden nadat de Unie uiteen viel.
Voor Tsjetsjenië liep dat laatste vrij snel fout af, en voor Oekraïne lijkt het nu jaren later fout af te lopen.
Poetin heeft meermaals duidelijk gemaakt dat het Oekraïense volk niet bestaat en een kunstmatig product is.
De onafhankelijkheid van Oekraïne is een historische fout. Poetin ziet Oekraïne als een afgedwaald deel van Rusland dat weer moet worden ingelijfd.
pi_221707387
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2026 16:47 schreef UncleScorp het volgende:
Het westen heeft amper nog kaarten. Het zou wel es spannend kunnen worden. Zelfs een false flag in Europa om Rusland met de vinger te wijzen.
twitter

En dan ook vandaag nog dit:
NWS / Duitsland: Explosieven gevonden bij elektriciteitscentrale Brandenburg
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_221707439
quote:
Nu gaan we zien dat artikel 5 wordt ingeroepen en de NAVO troepen naar Moskou gaan marcheren, terwijl St Petersburg met nukes wordt bestookt...
pi_221707461
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 september 2026 19:31 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nu gaan we zien dat artikel 5 wordt ingeroepen en de NAVO troepen naar Moskou gaan marcheren, terwijl St Petersburg met nukes wordt bestookt...
Je kan het in het extreme trekken, maar deze overtuiging van Duitsland dat Rusland hierachter zit zal zeker gevolgen hebben. Welke gevolgen dat zullen zijn gaan we nog merken.
pi_221707724
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2026 19:35 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Je kan het in het extreme trekken, maar deze overtuiging van Duitsland dat Rusland hierachter zit zal zeker gevolgen hebben. Welke gevolgen dat zullen zijn gaan we nog merken.
Nou, sommigen kijken reikhalzend uit naar een false flag die de EU in een totale oorlog tegen Rusland stort.

Nou, die hebben we nu.
pi_221707919
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 september 2026 20:15 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nou, sommigen kijken reikhalzend uit naar een false flag die de EU in een totale oorlog tegen Rusland stort.

Nou, die hebben we nu.
We hebben inderdaad een flinke sprong op de escalatieladder genomen. False flag of niet
  dinsdag 1 september 2026 @ 21:01:30 #56
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_221708033
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 september 2026 19:31 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ik denk dat Rusland de eerste zal zijn die nukes gebruikt. Dat is voor hun nog enigszins een 'level playing field'. Dus een speelveld waarin ze enigszins gelijke zijn. Conventioneel zijn ze echt kansloos.
Verder denk ik niet dat Moskou en St Petersburg of Europese hoofdsteden bestookt gaan worden met nukes. Dat gaat wel heel ver. Als er al een nuke op een strategisch doel valt dan valt hij op Bielefeld. Let maar op.
The End Times are wild
  dinsdag 1 september 2026 @ 21:01:53 #57
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_221708036
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 september 2026 20:15 schreef Wantie het volgende:

[..]

Nou, die hebben we nu.
Je moet wat als Rusland de Baltics niet aanvalt
The End Times are wild
pi_221708111
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2026 21:01 schreef LXIV het volgende:

[..]
Je moet wat als Rusland de Baltics niet aanvalt
Rusland is natuurlijk het slachtoffer in deze.
Dat land heeft nog nooit een vlieg kwaad gedaan.
En wordt u opnieuw de oorlog in gesleurd.
pi_221708386
Nou ja zeg!

De EU wilde toch een false flag on eindelijk in oorlog met Rusland te komen?

Flikt Duitsland dit -O-

twitter
pi_221708921
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 september 2026 18:48 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nou, kijk naar de parallellen.
Beide ingelijfd in het tsarenrijk, beide kortstondig onafhankelijk in de periode tussen de tsaar en Sovjet Unie, beide als autonome Sovjet Republiek toegevoegd aan de Unie, beiden probeerden onafhankelijk te worden nadat de Unie uiteen viel.
Voor Tsjetsjenië liep dat laatste vrij snel fout af, en voor Oekraïne lijkt het nu jaren later fout af te lopen.
Poetin heeft meermaals duidelijk gemaakt dat het Oekraïense volk niet bestaat en een kunstmatig product is.
De onafhankelijkheid van Oekraïne is een historische fout. Poetin ziet Oekraïne als een afgedwaald deel van Rusland dat weer moet worden ingelijfd.
En is Tsjetsjenië een soeverein land of onderdeel van Rusland?
pi_221709319
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2026 23:28 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
En is Tsjetsjenië een soeverein land of onderdeel van Rusland?
Oh, zoals het nu loopt kun je die vraag straks ook over Oekraïne stellen..

1/5 is inmiddels onderdeel van Rusland.
Nu de rest nog.

Maar wel interessant dat je Oekraïne positioneert als een soeverein land.

Want als de vraag komt waarom Rusland het recht heeft Oekraïne aan te vallen, dan is het antwoord steevast: "Maidan".
Terwijl Maidan een interne aangelegenheid is in een soeverein land. Dat kan nooit een gerechtvaardigde aanleiding zijn om Oekraïne met geweld weer toe te voegen aan de Russische Federatie.

Als ik aandraag dat Oekraïne een zelfstandig soeverein land is, dan wordt dat altijd neergesabeld.
En nu herhaal jij dat.

Wedden dat jij niet wordt neergesabeld?

[ Bericht 31% gewijzigd door Wantie op 02-09-2026 06:37:36 ]
pi_221709497
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2026 21:01 schreef LXIV het volgende:
Ik denk dat Rusland de eerste zal zijn die nukes gebruikt. Dat is voor hun nog enigszins een 'level playing field'. Dus een speelveld waarin ze enigszins gelijke zijn.
Ik zie geen enkele aanleiding om nukes te gebruiken? Denk dat Rusland wel andere middelen heeft om iemand op de vingers te tikken indien nodig. Alles hangt dan eerder af van de reactie van diegene die op de vingers werd getikt.

quote:
Conventioneel zijn ze echt kansloos.
Boude uitspraak alweer... gebaseerd op ?
En wat zegt dat over de krachtenbundelende tegenpartij(en) die er niet in slagen ze te stoppen ?
Of vergelijk je met de echte militaire grootmachten? Die al na enkele maanden vechten met de broek op de enkels staan? De VS/Israel tegen Iran en Israel die haar tanden stukbijt op een zootje ongeregeld op een miniscuul lapje grond.

En NAVO art5 ... wie zal er echt de art5 roep effectief militair beantwoorden? Vooral als de VS zich terughoudend opstelt, denk niet dat die zich nog een militair fiasco kunnen permitteren momenteel.
En wat gaan NAVO leden dan concreet doen ? Ze hebben amper luchtafweer tegen een steeds groeiende dreiging hierin. Gaan ze enkele 10duizenden troepen optrommelen en sturen ? En het lijstje wapens nog eens opsturen dat we de laatste jaren al zien voorbij komen hebben? Want in NAVO handen gaat het wel lukken ?
Terwijl NAVO/VS al de leiding had/heeft in oekraine van manschappen, materiaal en intel. Wat gaat er dan anders gebeuren dat wel voor succes zal zorgen tegen deze "conventioneel kansloze" vijand ?
quote:
Verder denk ik niet dat Moskou en St Petersburg of Europese hoofdsteden bestookt gaan worden met nukes. Dat gaat wel heel ver. Als er al een nuke op een strategisch doel valt dan valt hij op Bielefeld. Let maar op.
Denk ook hier dat Rusland wel middelen genoeg heeft om Duitsland, dat zich nu al op de borst klopt als toekomstige logistieke hub in de great war tegen Rusland, logistiek plat te leggen zonder ook maar 1 soldaat de grens over te sturen. En zoals eerder gezegd, als Duitsland zich openlijk in de oorlog zet, wil de ik tegenreactie van Rusland echt niet meemaken. Want zoals ik meermaals de russofobie van Europa aanhaal, ben ik zeker dat de haat van Rusland jegens Duitsland deze vele malen overtreft.
Verder best wel grappig dat Europa elke diplomatie/gesprek met Rusland schuwt, maar nu Duitsland oproept tot grootste leger van Europa. Duitsland, dat tot 2x toe het europees grondgebied verwoest heeft. Geeft tegelijk hoop dat het in de toekomst wel goed komt met de relatie met Rusland :P

Het wordt pas echt spannend als 1 van de strijdende partijen volledig in de hoek gedrukt wordt. En dat is ntl niet geheel ondenkbaar.
pi_221709522
quote:
EU-landen zeggen geen nieuwe Patriot-raketten aan Oekraïne toe

Op een informele bijeenkomst van Europese defensieministers in Ierland heeft de EU-hoge vertegenwoordiger Kaja Kallas aangedrongen om dringend de luchtafweer van Oekraïne te versterken. Concrete toezeggingen kwamen er evenwel niet.

https://www.hln.be/buiten(...)zware-fout~a93df6b5/
Begrijpelijk ntl. Er is sowieso schaarste.
En de recentelijk toch geleverde Patriots werden blijkbaar vernietigd bij de vernietiging van de munitieopslagplaats in de residentiele Kiev wijk vorige week.
pi_221709539
quote:
“Russisch luchtruim wordt volledig onveilig door drones”, waarschuwt Zelensky

De Oekraïense president Volodymyr Zelensky waarschuwt in zijn dagelijkse toespraak buitenlandse luchtvaartmaatschappijen om geen gebruik meer te maken van het Russische luchtruim. “Oekraïne bedreigt de burgerluchtvaart niet, maar het aantal drones in het Russische luchtruim zal zo hoog zijn dat daar rekening mee gehouden moet worden.”

Volgens Zelensky is de boodschap ook gericht aan verzekeraars en “iedereen die nog steeds gebruikmaakt van de belangrijkste Russische luchthavens”. Hij benadrukt dat de eerste raketten en drones vanuit Rusland werden gelanceerd en via het Russische luchtruim Oekraïne bereikten. “Deze escalatie kan en zal niet beperkt blijven tot het Oekraïense grondgebied.”

Nog volgens Zelensky zal het Russische luchtruim de facto sluiten, “hoewel de Russische autoriteiten de bevolking hierover niet naar behoren informeren”.

https://www.hln.be/buiten(...)zware-fout~a93df6b5/
En kijk.
Na het in stilte afvoeren van zijn bedreiging met een 40-daagse campagne die Rusland tot de onderhandelingstafel zou dwingen, krijgen we nu alweer een nieuwe campagne.

Net als zijn uitspraken over duizenden drones naar Rusland.
Vorige massale drone aanvallen, waarbij honderden tot meer dan duizend drones werden gelanceerd, kon het aantal dat doel trof op de vingers geteld worden (vooral die op Moskou toch).
Acties waarbij hij tegenreactie uitlokt waar hij zelf amper verweer tegen heeft.

[ Bericht 0% gewijzigd door UncleScorp op 02-09-2026 08:19:05 ]
  woensdag 2 september 2026 @ 09:31:23 #65
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_221709931
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2026 07:40 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Ik zie geen enkele aanleiding om nukes te gebruiken? Denk dat Rusland wel andere middelen heeft om iemand op de vingers te tikken indien nodig. Alles hangt dan eerder af van de reactie van diegene die op de vingers werd getikt.
[..]
Boude uitspraak alweer... gebaseerd op ?
En wat zegt dat over de krachtenbundelende tegenpartij(en) die er niet in slagen ze te stoppen ?
Of vergelijk je met de echte militaire grootmachten? Die al na enkele maanden vechten met de broek op de enkels staan? De VS/Israel tegen Iran en Israel die haar tanden stukbijt op een zootje ongeregeld op een miniscuul lapje grond.

En NAVO art5 ... wie zal er echt de art5 roep effectief militair beantwoorden? Vooral als de VS zich terughoudend opstelt, denk niet dat die zich nog een militair fiasco kunnen permitteren momenteel.
En wat gaan NAVO leden dan concreet doen ? Ze hebben amper luchtafweer tegen een steeds groeiende dreiging hierin. Gaan ze enkele 10duizenden troepen optrommelen en sturen ? En het lijstje wapens nog eens opsturen dat we de laatste jaren al zien voorbij komen hebben? Want in NAVO handen gaat het wel lukken ?
Terwijl NAVO/VS al de leiding had/heeft in oekraine van manschappen, materiaal en intel. Wat gaat er dan anders gebeuren dat wel voor succes zal zorgen tegen deze "conventioneel kansloze" vijand ?
[..]
Denk ook hier dat Rusland wel middelen genoeg heeft om Duitsland, dat zich nu al op de borst klopt als toekomstige logistieke hub in de great war tegen Rusland, logistiek plat te leggen zonder ook maar 1 soldaat de grens over te sturen. En zoals eerder gezegd, als Duitsland zich openlijk in de oorlog zet, wil de ik tegenreactie van Rusland echt niet meemaken. Want zoals ik meermaals de russofobie van Europa aanhaal, ben ik zeker dat de haat van Rusland jegens Duitsland deze vele malen overtreft.
Verder best wel grappig dat Europa elke diplomatie/gesprek met Rusland schuwt, maar nu Duitsland oproept tot grootste leger van Europa. Duitsland, dat tot 2x toe het europees grondgebied verwoest heeft. Geeft tegelijk hoop dat het in de toekomst wel goed komt met de relatie met Rusland :P

Het wordt pas echt spannend als 1 van de strijdende partijen volledig in de hoek gedrukt wordt. En dat is ntl niet geheel ondenkbaar.
Alle Europese NAVO-landen zijn samen natuurlijk veel groter dan Oekraine. Als je ziet dat het Rusland in de Oekraine al bijna 5 jaar gekost heeft om daar het land te ontwrichten, en dat dit nog niet eens helemaal gelukt is, kun je nagaan dat dit in heel Europa onbegonnen werk is. Alleen al het aantal doelen! Al zouden ze vrij spel hebben ,er zijn zoveel knooppunten, energiecentrales, vliegvelden etc.. Onbegonnen werk.
The End Times are wild
pi_221710469
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2026 09:31 schreef LXIV het volgende:

[..]
Alle Europese NAVO-landen zijn samen natuurlijk veel groter dan Oekraine. Als je ziet dat het Rusland in de Oekraine al bijna 5 jaar gekost heeft om daar het land te ontwrichten, en dat dit nog niet eens helemaal gelukt is, kun je nagaan dat dit in heel Europa onbegonnen werk is. Alleen al het aantal doelen! Al zouden ze vrij spel hebben ,er zijn zoveel knooppunten, energiecentrales, vliegvelden etc.. Onbegonnen werk.
Tuurlijk.
Maar nu ga jij er ineens van uit dat Rusland gans Europa wil veroveren ?
Bij inroeping (en uitvoering) art5 wordt het eerder een kwestie van alle (deelnemende) NAVO landen te ontmoedigen/beletten verdere actie te ondernemen. En dat zal best lukken vanop afstand, en zeker bij gebrek aan kwantiteit en kwaliteit luchtafweer...
Bij huidige invoering art5 denk ik dat het toch de bedoeling is dat NAVO landen ten strijde trekken naar Rusland/oekraine ?
  woensdag 2 september 2026 @ 13:57:02 #67
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_221711625
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2026 10:52 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Tuurlijk.
Maar nu ga jij er ineens van uit dat Rusland gans Europa wil veroveren ?
Bij inroeping (en uitvoering) art5 wordt het eerder een kwestie van alle (deelnemende) NAVO landen te ontmoedigen/beletten verdere actie te ondernemen. En dat zal best lukken vanop afstand, en zeker bij gebrek aan kwantiteit en kwaliteit luchtafweer...
Bij huidige invoering art5 denk ik dat het toch de bedoeling is dat NAVO landen ten strijde trekken naar Rusland/oekraine ?
Ik ga er vanuit dat Rusland alles wil doen om een rechtstreeks conflict met de EU/NAVO te voorkomen. Dat is het meest logische.

Maar in het geval van: als ze bijvoorbeeld logistieke lijnen willen gaan verstoren is dat veel moeilijker (praktisch onhaalbaar) in vergelijking tot dit doen in Oekraine. Omdat er zoveel doelwitten uitgeschakeld moeten worden om effect te hebben. Er zijn alleen al wel 160 bruikbare havens, dat is anders dan Odessa en nog 2 of 3 kleinere havens. Is gewoon geen beginnen aan.
The End Times are wild
pi_221711710
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2026 13:57 schreef LXIV het volgende:

[..]
Ik ga er vanuit dat Rusland alles wil doen om een rechtstreeks conflict met de EU/NAVO te voorkomen. Dat is het meest logische.

Maar in het geval van: als ze bijvoorbeeld logistieke lijnen willen gaan verstoren is dat veel moeilijker (praktisch onhaalbaar) in vergelijking tot dit doen in Oekraine. Omdat er zoveel doelwitten uitgeschakeld moeten worden om effect te hebben. Er zijn alleen al wel 160 bruikbare havens, dat is anders dan Odessa en nog 2 of 3 kleinere havens. Is gewoon geen beginnen aan.
Ik denk wel dat ze iets gaan doen met de Baltische staten.
Geen directe aanval maar omdat Zweden en Finland bij de NAVO gekomen zijn wordt Rusland strategisch gezien best benadeeld.
De Baltische staten hebben ook best een grote mond voor een zo moeilijk verdedigbaar gebied.
pi_221711829
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2026 13:57 schreef LXIV het volgende:
Idd logisch
Denk ook niet dat dat hun bedoeling is.

Er is in Rusland wel de roep om NAVO landen op de vingers te tikken vanwege hun rechtstreekse betrokkenheid bij aanvallen op grondgebied Rusland (cfr Karaganov). Ok dat ze bijstand verlenen in oekraine maar zelf op Rusland schieten is een stap verder ntl.
Maar er wordt ook geopperd dat ze dit beter niet doen en de oorlog beëindigen op hun voorwaarden, zonder het risico op een extra conflict met NAVO.
quote:
Omgekeerd evenzo : NAVO Rusland aanvallen is geen beginnen aan. Napoleon en Hitler hebben dat al aangetoond.
Verder moeten ze ntl niet gans Europa platleggen. Zoals gezegd wil Duitsland logistiek centrum worden voor zo'n operatie. Dus als je daar alle export/transport naar het Oosten platlegt zit je al een heel eind.
Maar verder zinloze discussie ntl... als we echt dat pad opgaan kan niemand nog het einde voorspellen, letterlijk en figuurlijk.
  woensdag 2 september 2026 @ 14:25:29 #70
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_221711844
quote:
1s.gif Op woensdag 2 september 2026 14:06 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ik denk wel dat ze iets gaan doen met de Baltische staten.
Geen directe aanval maar omdat Zweden en Finland bij de NAVO gekomen zijn wordt Rusland strategisch gezien best benadeeld.
De Baltische staten hebben ook best een grote mond voor een zo moeilijk verdedigbaar gebied.
De Baltische staten zijn volstrekt onverdedigbaar. Maar als je ze aanvalt dan kom je automatisch ingevechtscontact met Duitse, Poolse, Nederlandse, Franse, Amerikaanse etc troepen die daar gelegerd zijn. Dus met de hele NAVO. Dat is de veiligheid. Daardoor zal Rusland wwel 2x denken om dit te doen!
The End Times are wild
pi_221712244
https://www.ninefornews.n(...)weten-inwoners-niet/

quote:
Terwijl Rusland openlijk dreigt met aanvallen op Europese defensiebedrijven, weigert het Nederlandse kabinet de bevolking van Hengelo te informeren over de concrete gevaren die ze lopen. Kamerlid Pepijn van Houwelingen (FVD) stelde indringende vragen aan minister Yesilgöz van Defensie — de antwoorden zijn onthutsend vaag en bieden nul comfort aan de omwonenden.
Meer info in de link.
pi_221712426
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2026 07:55 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
En kijk.
Na het in stilte afvoeren van zijn bedreiging met een 40-daagse campagne die Rusland tot de onderhandelingstafel zou dwingen, krijgen we nu alweer een nieuwe campagne.

Net als zijn uitspraken over duizenden drones naar Rusland.
Vorige massale drone aanvallen, waarbij honderden tot meer dan duizend drones werden gelanceerd, kon het aantal dat doel trof op de vingers geteld worden (vooral die op Moskou toch).
Acties waarbij hij tegenreactie uitlokt waar hij zelf amper verweer tegen heeft.
Logisch, na het succes van de 40 dagen campagne gaat Oekraïne verder met de volgende campagne.
Dat stopt pas als Rusland de invasie staakt of Oekraïne ten val komt.

Wat de tegenreactie betreft: Rusland is al vanaf 2022 bezig met het bestoken van burgerdoelen. Dus daarin verandert weinig.
pi_221712472
quote:
1s.gif Op woensdag 2 september 2026 15:34 schreef Wantie het volgende:

[..]
Logisch, na het succes van de 40 dagen campagne gaat Oekraïne verder met de volgende campagne.
Dat stopt pas als Rusland de invasie staakt of Oekraïne ten val komt.

Wat de tegenreactie betreft: Rusland is al vanaf 2022 bezig met het bestoken van burgerdoelen. Dus daarin verandert weinig.
Heb je het nieuws gemist?
Supermarkten raken leeg want bevoorraden wordt steeds lastiger.
Dat was eerder niet aan de orde.
Dus er is wel degelijk wat veranderd.
  woensdag 2 september 2026 @ 15:55:55 #74
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_221712527
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 september 2026 22:00 schreef Wantie het volgende:
Nou ja zeg!

De EU wilde toch een false flag on eindelijk in oorlog met Rusland te komen?

Flikt Duitsland dit -O-

[ x ]
Eerst zelf iets stellen, en dat vervolgens 'ontkrachten' :')
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_221712647
quote:
Snap ik wel, waarom lopen angst zaaien?
pi_221712658
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2026 15:42 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Heb je het nieuws gemist?
Supermarkten raken leeg want bevoorraden wordt steeds lastiger.
Dat was eerder niet aan de orde.
Dus er is wel degelijk wat veranderd.
Daarvoor werd al logistieke infrastructuur gebombardeerd.
Jij ging daar nog fel tegenin toen ik dat aanhaalde.
pi_221712661
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2026 15:55 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Eerst zelf iets stellen, en dat vervolgens 'ontkrachten' :')
Het is niet mijn stelling :7
pi_221713106
quote:
1s.gif Op woensdag 2 september 2026 16:21 schreef Wantie het volgende:

[..]
Daarvoor werd al logistieke infrastructuur gebombardeerd.
Jij ging daar nog fel tegenin toen ik dat aanhaalde.
Toch niet te vergelijken met de huidige aanvallen.
pi_221713256
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2026 17:44 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Toch niet te vergelijken met de huidige aanvallen.
Tja, Poetin zit in het nauw.
Aan het front gaat het niet goed met Rusland. Verkiezingen komen eraan en misschien een nieuwe mobilisatie. Vorig jaar deed Rusland zijn best om Oekraïne in de kou te zetten. Dat bleek niet voldoende om Oekraïne te breken.
Dus zet Rusland nu breder in.
Voor Oekraïne een heikele situatie.
Ik ben benieuwd of ze deze winter door komen.
Poetin maakt ook handig gebruik van het tekort aan luchtafweer van Oekraïne.
Mede dankzij Trump.
pi_221713363
Zelensky waarschuwt luchtvaart voor massale droneaanvallen op Rusland

quote:

De Oekraïense president Zelensky waarschuwt alle luchtvaartmaatschappijen dat ze het Russische luchtruim moeten mijden. Volgens hem vliegen daar nu zo veel Oekraïense drones rond dat vliegtuigen voor de burgerluchtvaart het risico lopen geraakt te worden.

"We willen elke luchtvaartmaatschappij die het Russische luchtruim benut waarschuwen en iedereen die gebruikmaakt van Russische vliegvelden: het Russische luchtruim wordt nu levensgevaarlijk", aldus Zelensky in een videoboodschap.
Wie gaat de 2de MH17 neerhalen om naar elkaar te kunnen wijzen? Zelensky een Jumbojet boven Kiev? of Putin een Jumbojet boven Moskou.
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_221713686
quote:
10s.gif Op woensdag 2 september 2026 18:29 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Wie gaat de 2de MH17 neerhalen om naar elkaar te kunnen wijzen? Zelensky een Jumbojet boven Kiev? of Putin een Jumbojet boven Moskou.
Waarom verwacht je dat Poetin een jumbojet boven Moskou neerhaalt :?
pi_221715243
quote:
1s.gif Op woensdag 2 september 2026 19:19 schreef Wantie het volgende:

[..]
Waarom verwacht je dat Poetin een jumbojet boven Moskou neerhaalt :?
Begrijpend lezen 101.

Zeg ik ergens verwacht? Graag je vraag opnieuw formuleren.
pi_221715254
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2026 22:40 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Begrijpend lezen 101.

Zeg ik ergens verwacht? Graag je vraag opnieuw formuleren.
Nou, jouw hersenkronkels zijn onnavolgbaar.

Zelensky die een jumbojet boven Kyiv neerhaalt on Poetin de schuld te geven?
Poetin die hetzelfde andersom doet?

Het past wel in je idee dat Zelensky degene is die Oekraïne aan het bombarderen is.
pi_221715324
quote:
1s.gif Op woensdag 2 september 2026 22:43 schreef Wantie het volgende:

[..]

Zelensky die een jumbojet boven Kyiv neerhaalt on Poetin de schuld te geven?
Poetin die hetzelfde andersom doet?

Het past wel in je idee dat Zelensky degene is die Oekraïne aan het bombarderen is.
Het toont meer aan dat jij hier in BNW eigenlijk helemaal niets te zoeken hebt als je niet eens objectief op zijn BNW kan beoordelen. Het is duidelijk dat je emotioneel beladen bent bij de oorlog en je biased bent. Dat is op te merken aan al je posts de laatste tijd sinds je unban. Je probeert iets te winnen waar niemand een prijs voor heeft.

Zo gek is die "hersenkronkel" niet hoor, zelfs vandaag rapporteerde jou geliefde NOS er over dat ze elkaar aanvallen.

quote:
In Kyiv zijn verschillende Oekraïense inlichtingendiensten met elkaar in gevecht geraakt. Daarbij zijn gewonden gevallen, zo meldt de binnenlandse veiligheidsdienst SBOe in een verklaring op sociale media.

Agenten van deze dienst, vergelijkbaar met de Nederlandse inlichtingendienst AIVD, waren bezig met een huiszoeking toen ze werden aangevallen door agenten van HOeR, de militaire inlichtingendienst van het land, vergelijkbaar met de Nederlandse MIVD. Bij het vuurgevecht dat volgde vielen enkele gewonden onder de leden van de militaire inlichtingendienst.
https://nos.nl/artikel/26(...)g-in-gevecht-in-kyiv
pi_221715362
Staat mij ook nog wel iets van bij dat Zelensky en Biden/Von der Leyen naar de hogere gasprijzen hier wezen vanwege Putin en het opblazen van de Nordstream, maar nee hoor. Het waren natuurlijk weer de Oekraïners (kuch Obama en CIA) die de Russen in een kwaad daglicht wilde zetten.

Zelfs woke gemini weet het

quote:
Biden beschuldigt Russen van leugens over Nord Stream

De Amerikaanse president Joe Biden doet de Russische beschuldigingen dat het Westen achter de lekkages van de twee Nord Stream-gaspijpleidingen in de Oostzee zit, af als ,,leugens". ,,Het was een opzettelijke sabotageactie en de Russen pompen desinformatie en leugens naar buiten. We zullen met onze bondgenoten samenwerken om uit te zoeken wat er precies is gebeurd", vertelde hij aan verslaggevers.
Ok Biden.. _O-

twitter

Ok Ursala _O-

[ Bericht 12% gewijzigd door epicbeardman op 02-09-2026 23:18:10 ]
pi_221715696
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2026 23:10 schreef epicbeardman het volgende:
Staat mij ook nog wel iets van bij dat Zelensky en Biden/Von der Leyen naar de hogere gasprijzen hier wezen vanwege Putin en het opblazen van de Nordstream, maar nee hoor. Het waren natuurlijk weer de Oekraïners (kuch Obama en CIA) die de Russen in een kwaad daglicht wilde zetten.

[ afbeelding ]

Zelfs woke gemini weet het
[..]
Ok Biden.. _O-

[ x ]

Ok Ursala _O-
Oekraïeners die de Russen in een kwaad daglicht willen zetten _O-

Daar hebben de Russen Oekraïners niet voor nodig hoor. Dat kunnen ze prima zelf.
pi_221715748
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2026 22:58 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Het toont meer aan dat jij hier in BNW eigenlijk helemaal niets te zoeken hebt als je niet eens objectief op zijn BNW kan beoordelen. Het is duidelijk dat je emotioneel beladen bent bij de oorlog en je biased bent. Dat is op te merken aan al je posts de laatste tijd sinds je unban. Je probeert iets te winnen waar niemand een prijs voor heeft.

Zo gek is die "hersenkronkel" niet hoor, zelfs vandaag rapporteerde jou geliefde NOS er over dat ze elkaar aanvallen.
[..]
https://nos.nl/artikel/26(...)g-in-gevecht-in-kyiv
Nou, BNW is kijken wat er achter de facade plaatsvindt. Mijn visie op Rusland wijkt af van het officiele narratief dat het westen in Oekraine over een rode lijn heen is gegaan, waardoor Poetin deze oorlog is gestart. Dus dat past prima op BNW.
Echter, mijn visie is niet anti Oekraine. En dat wordt hier niet op prijs gesteld.
Kijk bijvoorbeeld naar jouw visie en die van Uncle en Candy: Die laatste twee stellen dat Rusland het bombarderen van Oekraine verhevigd heeft omdat Oekraine de oorlog heeft geëscaleerd door doelen in Rusland aan te vallen. Jouw visie is dat Oekraine zelf die bombardementen op Kyiv uitvoert om Rusland in een kwaad daglicht te zetten.. Dat staat haaks op elkaar. Ontstaat daaruit een discussie? Nope. Want beide zetten Oekraine in een kwaad daglicht. Dus maakt dat verder niet uit.
Mijn theorie zet Rusland in een kwaad daglicht. En dan gaat het mis. Dan wordt er continu gezegd dat ik hier niets te zoeken heb en terug moet naar NWS.

Wat er dus op neer komt dat NWS er voor het geluid is dat Rusland in een kwaad daglicht zet, en BNW voor het geluid dat Oekraine in een kwaad daglicht zet.

Maar als een moderator dat hardop op NWS zegt, dan wordt daar weer boos op gereageerd, want blijkbaar wil men de schijn omhoog houden dat men hier er neutraal in staat.

Sure...

Anywaay, jij roept nu "A is waar, want B gebeurt ook in Oekraine".
Tja, dat werkt niet. Het feit dat op dit op NOS valt te lezen spreekt juist tegen dat Oekraine zichzelf aan het bombarderen is om Rusland in een kwaad daglicht te zetten.

[ Bericht 0% gewijzigd door Wantie op 03-09-2026 06:44:25 ]
  donderdag 3 september 2026 @ 06:51:17 #88
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221715759
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2026 23:10 schreef epicbeardman het volgende:
als Putin niet zou proberen zijn toch al veel te grote land nog verder uit te breiden dan was er nets gebeurt

Het is maar de vraag waar dit verder naar escaleert

ik zou willen dat dit kleine manentje dood neervalt volgende week
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_221715810
quote:
1s.gif Op woensdag 2 september 2026 22:43 schreef Wantie het volgende:
Pot verwijt de ketel
_O- _O_
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2026 06:51 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
als Putin niet zou proberen zijn toch al veel te grote land nog verder uit te breiden dan was er nets gebeurt

Het is maar de vraag waar dit verder naar escaleert

ik zou willen dat dit kleine manentje dood neervalt volgende week
We voelen je pijn, frustratie en onmacht
:*
  donderdag 3 september 2026 @ 07:21:51 #90
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221715821
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2026 07:18 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
We voelen je pijn, frustratie en onmacht
:*
Ja want hij is een gevaar voor de hele wereld met zijn oorlogszucht , in de USA zit nog zo een idioot
pi_221715848
quote:
1s.gif Op donderdag 3 september 2026 06:39 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nou, BNW is kijken wat er achter de facade plaatsvindt. Mijn visie op Rusland wijkt af van het officiele narratief dat het westen in Oekraine over een rode lijn heen is gegaan, waardoor Poetin deze oorlog is gestart. Dus dat past prima op BNW.
Echter, mijn visie is niet anti Oekraine. En dat wordt hier niet op prijs gesteld.
Kijk bijvoorbeeld naar jouw visie en die van Uncle en Candy: Die laatste twee stellen dat Rusland het bombarderen van Oekraine verhevigd heeft omdat Oekraine de oorlog heeft geëscaleerd door doelen in Rusland aan te vallen. Jouw visie is dat Oekraine zelf die bombardementen op Kyiv uitvoert om Rusland in een kwaad daglicht te zetten.. Dat staat haaks op elkaar. Ontstaat daaruit een discussie? Nope. Want beide zetten Oekraine in een kwaad daglicht. Dus maakt dat verder niet uit.
Mijn theorie zet Rusland in een kwaad daglicht. En dan gaat het mis. Dan wordt er continu gezegd dat ik hier niets te zoeken heb en terug moet naar NWS.

Wat er dus op neer komt dat NWS er voor het geluid is dat Rusland in een kwaad daglicht zet, en BNW voor het geluid dat Oekraine in een kwaad daglicht zet.

Maar als een moderator dat hardop op NWS zegt, dan wordt daar weer boos op gereageerd, want blijkbaar wil men de schijn omhoog houden dat men hier er neutraal in staat.

Sure...

Anywaay, jij roept nu "A is waar, want B gebeurt ook in Oekraine".
Tja, dat werkt niet. Het feit dat op dit op NOS valt te lezen spreekt juist tegen dat Oekraine zichzelf aan het bombarderen is om Rusland in een kwaad daglicht te zetten.
De reden dat ik niet met baardmans in discussie ga is dat we elkaar niet aanvallen.
Ieder heeft recht op z'n eigen mening.
Echter ben jij degene die overal op in gaat en dan krijg je ook weerwoord natuurlijk.
En ik snap wel dat je denkt dat we anti Oekraïne zijn maar het is niet zo.
We proberen de propaganda te doorgronden en te zien wat ze werkelijk van plan zijn.
Dat Rusland niet te vertrouwen is dat lijkt me duidelijk toch?
Maar wij zitten ook in een informatie oorlog.
Wij worden net zo goed gehersenspoeld als de Russen.
En daar wil ik door heen prikken.
pi_221718633
quote:
1s.gif Op donderdag 3 september 2026 07:30 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
De reden dat ik niet met baardmans in discussie ga is dat we elkaar niet aanvallen.
Ieder heeft recht op z'n eigen mening
Dus discussie wordt gezien als aanvallen begrijp ik.

Terwijl je zou verwachten op een forum dat discussie normaal is.

quote:
.
Echter ben jij degene die overal op in gaat en dan krijg je ook weerwoord natuurlijk.
Ja, daarvoor heb je een forum.
Je post iets, en anderen gaan daar op in.

Zeker op BNW zou je dat verwachten, omdat het hier een zoektocht is naar wat er achter de façade schuil gaat.

Anders is het gewoon zenden.

quote:
En ik snap wel dat je denkt dat we anti Oekraïne zijn maar het is niet zo.
We proberen de propaganda te doorgronden en te zien wat ze werkelijk van plan zijn.
Dat Rusland niet te vertrouwen is dat lijkt me duidelijk toch?
Nou nee, want zodra ik het Russische narratief in twijfel trek komt er weerstand.
En ik zie verder niemand die zichzelf ziet als rechtmatige BNW'r Rusland in twijfel trekken.

quote:
Maar wij zitten ook in een informatie oorlog.
Wij worden net zo goed gehersenspoeld als de Russen.
En daar wil ik door heen prikken.
Nou, dat komt niet echt uit de verf.

Kijk bijvoorbeeld naar Michael: die plaatst hier iets en meteen wordt op hem ingehakt. Zijn mening is hier blijkbaar niet gewenst.

Ik word er zelfs op aangekeken dat hij hier post.

Alsof BNW een safe space bubbel is die ruw wordt verstoord...
pi_221718660
quote:
1s.gif Op donderdag 3 september 2026 15:11 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dus discussie wordt gezien als aanvallen begrijp ik.

Terwijl je zou verwachten op een forum dat discussie normaal is.
[..]
Ja, daarvoor heb je een forum.
Je post iets, en anderen gaan daar op in.

Zeker op BNW zou je dat verwachten, omdat het hier een zoektocht is naar wat er achter de façade schuil gaat.

Anders is het gewoon zenden.
[..]
Nou nee, want zodra ik het Russische narratief in twijfel trek komt er weerstand.
En ik zie verder niemand die zichzelf ziet als rechtmatige BNW'r Rusland in twijfel trekken.
[..]
Nou, dat komt niet echt uit de verf.

Kijk bijvoorbeeld naar Michael: die plaatst hier iets en meteen wordt op hem ingehakt. Zijn mening is hier blijkbaar niet gewenst.

Ik word er zelfs op aangekeken dat hij hier post.

Alsof BNW een safe space bubbel is die ruw wordt verstoord...
Jij krijgt weerwoord omdat je praktisch nooit een relevante post plaatst.
Het enige wat je doet is reageren op anderen maar kennis van zaken heb je overduidelijk niet.
Logisch dat mensen dan geen inhoudelijke discussie met je aan gaan.
Zo vaak wordt je klem gepraat en dan ga je maar over een ander onderwerp beginnen om de aandacht van je verlies af te wenden.
Gelukkig doen anderen daar niet aan mee, zo blijft het nog een beetje ontopic.
pi_221718917
Noorwegen nam vandaag een Russisch wetenschapsschip in beslag om dat te verkopen en het geld aan Oekraïne te geven.

twitter
pi_221719078
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2026 15:16 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Jij krijgt weerwoord omdat je praktisch nooit een relevante post plaatst.
Het enige wat je doet is reageren op anderen maar kennis van zaken heb je overduidelijk niet.
Logisch dat mensen dan geen inhoudelijke discussie met je aan gaan.
Zo vaak wordt je klem gepraat en dan ga je maar over een ander onderwerp beginnen om de aandacht van je verlies af te wenden.
Gelukkig doen anderen daar niet aan mee, zo blijft het nog een beetje ontopic.
Ja, dan komt er een hoop bladiebla.

Epic mag roepen dat Zelensky Kyiv bombardeert om Poetin in een kwaad daglicht te zetten.

Maar ik ben degene die geen kennis van zaken heeft _O-

Conclusie blijft: alleen een anti Oekraïne narratief is hier welkom.
Vandaar dat Michael bijvoorbeeld meteen werd neergesabeld..
pi_221719147
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2026 16:03 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Noorwegen nam vandaag een Russisch wetenschapsschip in beslag om dat te verkopen en het geld aan Oekraïne te geven.

[ x ]
Pas op, het plaatsen van Twitter berichten wordt niet op prijs gesteld...
pi_221721517
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2026 16:03 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[ x ]
Zou dat compenseren dat oekr totaal geen maritieme handel meer heeft als gevolg van haar acties?
Geen broodnoduge export van vooräl graan en ijzer, en ntl ook geen invoer van westerse wapens.
De schamele inkomsten van deze pure piraterij wegen nooit op tegen de streep door hun inkomsten.
En ook deze piraterij zal weer een reactie en het daarbijhorende geweeklaag uitlokken, net zoals nu het gejank om terug een graandeal.

Maar ach, leuk dat je weer es iets hebt om je te verheugen maar wat wederom niets verandert aan het verder verloop van de oorlog.

Zoals eerder vernoemd : de PR-oorlog tov de strategische oorlog.
pi_221721531
quote:
1s.gif Op donderdag 3 september 2026 16:29 schreef Wantie het volgende:

Conclusie blijft: alleen een anti Oekraïne narratief is hier welkom.
Vandaar dat Michael bijvoorbeeld meteen werd neergesabeld..
Jullie argumenteren op niveau van Sesamstraat...Bert en Ernie

Wees blij dat Candy daar nog tijd en moeite in wil steken.
pi_221721648
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2026 22:13 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Jullie argumenteren op niveau van Sesamstraat...Bert en Ernie

Wees blij dat Candy daar nog tijd en moeite in wil steken.
Yup, beargumenteren dat Zelensky Kyiv bombardeert om Poetin in een kwaad daglicht te stellen is natuurlijk op niveau...

Je laat jezelf weer goed kennen....

Negatief commentaar over Rusland mag hier niet van je...
pi_221721652
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2026 22:09 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Zou dat compenseren dat oekr totaal geen maritieme handel meer heeft als gevolg van haar acties?
Geen broodnoduge export van vooräl graan en ijzer, en ntl ook geen invoer van westerse wapens.
De schamele inkomsten van deze pure piraterij wegen nooit op tegen de streep door hun inkomsten.
En ook deze piraterij zal weer een reactie en het daarbijhorende geweeklaag uitlokken, net zoals nu het gejank om terug een graandeal.

Maar ach, leuk dat je weer es iets hebt om je te verheugen maar wat wederom niets verandert aan het verder verloop van de oorlog.

Zoals eerder vernoemd : de PR-oorlog tov de strategische oorlog.
Damage control heet dat.

Slecht nieuws over Rusland meteen afkappen.
pi_221721829
quote:
1s.gif Op donderdag 3 september 2026 22:46 schreef Wantie het volgende:

[..]
Yup, beargumenteren dat Zelensky Kyiv bombardeert om Poetin in een kwaad daglicht te stellen is natuurlijk op niveau...

Je laat jezelf weer goed kennen....

Negatief commentaar over Rusland mag hier niet van je...
Nou jij laat je ook goed kennen als het over Zelensky gaat.
Je bent dan ineens erg fel.
Heb je soms bepaalde gevoelens voor hem?
pi_221722228
Gays like gays
pi_221722241
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2026 23:34 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Nou jij laat je ook goed kennen als het over Zelensky gaat.
Je bent dan ineens erg fel.
Heb je soms bepaalde gevoelens voor hem?
Jij en uncle reageren continu fel.
Maar dat mag natuurlijk :O
pi_221722244
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2026 06:45 schreef UncleScorp het volgende:
Gays like gays
Je hebt ook homofobe gays.
pi_221722285
Hoe Trump zijn beleid tot escalatie van de oorlog in Oekraïne heeft gezorgd, terwijl hij vrede binnen 24 uur beloofde.

“Het Trump-effect”

Russische aanvallen op Oekraïne werden versterkt kort nadat Trump in november 2024 werd verkozen, en ze blijven versterken sindsdien. Zie de grafiek. Ik noem het het Trump-effect.

In plaats van de oorlog in vierentwintig uur te beëindigen, zoals hij beloofde, gaf Trump Poetin groen licht. Hij schortte militaire hulp en inlichtingenuitwisseling met Oekraïne op. Hij dreigde Zelenskyy in het Ovale Office. Hij prees Poetin, noemde hem een vriend en nodigde hem uit in Amerika. Hij hief sancties op Russische olie-export op. Hij deed een uitnodiging om Rusland te laten deelnemen aan de G20.

Elk van deze stappen stuurde hetzelfde signaal naar het Kremlin: de politieke kosten van escalatie dalen. Poetin las dat signaal luid en duidelijk. Wanneer agressie wordt getolereerd, is escalatie goedkoop.

Er geldt hier een basisprincipe van afschrikking. Afschrikking werkt alleen als de agressor gelooft dat het overschrijden van een grens zal worden bestraft. Wanneer de grens wordt gewist en de bestraffing wordt vervangen door lof, past de agressor zijn verwachtingen aan en handelt dienovereenkomstig. Dat is wat we de afgelopen twintig maanden hebben zien gebeuren.

twitter
pi_221722288
quote:
"Russische luchtruim wordt volledig onveilig door drones", waarschuwt Zelensky

De Oekraïense president Volodymyr Zelensky waarschuwt in zijn dagelijkse toespraak buitenlandse luchtvaartmaatschappijen die gebruik willen maken van het Russische luchtruim. "Oekraïne bedreigt de burgerluchtvaart niet, maar het aantal drones in het Russische luchtruim zal zo hoog zijn dat ermee rekening gehouden moet worden."

De boodschap is ook gericht aan alle verzekeraars en "iedereen die nog steeds gebruikmaakt van de belangrijkste Russische luchthavens", zegt Zelensky. De Oekraïense president wijst er nog op dat de eerste raketten en drones vanuit Rusland kwamen, en dat ze de Oekraïense grens bereikten vanuit het Russische luchtruim. "Deze escalatie kan en zal niet beperkt blijven tot het Oekraïense grondgebied."

Volgens Zelensky zal het Russische luchtruim de facto sluiten, "hoewel de Russische autoriteiten de bevolking hierover niet naar behoren informeren".
Blijft mij verbazen dat ze al deze middelen niet inzetten in pogingen om iets van eigen grondgebied terug te winnen :?
Lijkt wel alsof ze de frontlinie opgegeven hebben en zich enkel nog fixeren om te proberen Rusland ergens wat pijn te doen, alsof dat ineens de russen zal doen capituleren.
Ik klasseer het dan ook weer onder PR-oorlog ipv strategische oorlog. Het westen laten zien dat ze nog iets uit de mouw kunnen schudden zodat het geld blijft binnenkomen. Waar het geld dan weer naar toe gaat is weer een andere kwestie.
pi_221722301
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2026 07:18 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Blijft mij verbazen dat ze al deze middelen niet inzetten in pogingen om iets van eigen grondgebied terug te winnen :?
Lijkt wel alsof ze de frontlinie opgegeven hebben en zich enkel nog fixeren om te proberen Rusland ergens wat pijn te doen, alsof dat ineens de russen zal doen capituleren.
Ik klasseer het dan ook weer onder PR-oorlog ipv strategische oorlog. Het westen laten zien dat ze nog iets uit de mouw kunnen schudden zodat het geld blijft binnenkomen. Waar het geld dan weer naar toe gaat is weer een andere kwestie.
Zowel Oekraïne en Rusland proberen de ander te breken door het achterland aan te vallen.
Oekraïne heeft de middelen niet om een doorbraak op het front te forceren.
pi_221722304
Rusland merkt steeds meer de negatieve gevolgen van deze hobby van Poetin...

Rusland heeft nu -88% van zijn graanexport verloren door de vernietiging van zijn Zwarte Zee-havens en Oekraïnes blokkade van zowel de Azovzee als de Zwarte Zee.

Terwijl tienduizenden Russische boeren de regering smeken om een staat van overmacht in te voeren, hebben banken hun zinnen gezet op al dat zoete verpande landbouwareaal.

twitter
pi_221729317
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 september 2026 07:24 schreef Wantie het volgende:
Rusland merkt steeds meer de negatieve gevolgen van deze hobby van Poetin...

Rusland heeft nu -88% van zijn graanexport verloren door de vernietiging van zijn Zwarte Zee-havens en Oekraïnes blokkade van zowel de Azovzee als de Zwarte Zee.

Terwijl tienduizenden Russische boeren de regering smeken om een staat van overmacht in te voeren, hebben banken hun zinnen gezet op al dat zoete verpande landbouwareaal.

[ x ]
Wat is hier BNW aan? Geloof je het ook niet dat je het hier post, ik geloof ook niet in dit soort propaganda verhalen.
pi_221729323
twitter

twitter

Leuk dat Von de Leyen haar reacties nog aan heeft staan, al die reacties daar zijn legendarisch
pi_221729360
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2026 11:35 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Wat is hier BNW aan? Geloof je het ook niet dat je het hier post, ik geloof ook niet in dit soort propaganda verhalen.
Ja, stom van me, dit is natuurlijk geen goed nieuws voor Rusland...
pi_221729399
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2026 11:36 schreef epicbeardman het volgende:
[ x ]
[ x ]

Leuk dat Von de Leyen haar reacties nog aan heeft staan, al die reacties daar zijn legendarisch
Ja, X is wat dat betreft een wappiemagneet.
Nog erger dan Facebook.
pi_221729524
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2026 11:44 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ja, stom van me, dit is natuurlijk geen goed nieuws voor Rusland...
Nee maar als je het hier post, in bnw, zeg je eigenlijk dat je het niet gelooft. Want anders snap je het concept van BNW niet. _O-

Grappig hoe jij denkt dat wij hier "pro" Rusland zijn en dus uit een of andere hersenkronkel "slecht nieuws" over rusland moet posten denkende dat jij ons hier mee hebt ofzo, het ergste daaraan is zelfs nog dat je niet door hebt dat je fake news post. Alles wat jij post, is juist ongeloofwaardig. _O- lachwekkender dan dit wordt het gewoon niet.
pi_221729574
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2026 11:51 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ja, X is wat dat betreft een wappiemagneet.
Nog erger dan Facebook.
Mensen hebben gewoon door wat voor eng mens Von der Leyen is. Dat jij niet kan omgaan met andermans meningen is een ander verhaal.
pi_221729602
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2026 12:02 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Nee maar als je het hier post, in bnw, zeg je eigenlijk dat je het niet gelooft. Want anders snap je het concept van BNW niet. _O-

Grappig hoe jij denkt dat wij hier "pro" Rusland zijn en dus uit een of andere hersenkronkel "slecht nieuws" over rusland moet posten denkende dat jij ons hier mee hebt ofzo, het ergste daaraan is zelfs nog dat je niet door hebt dat je fake news post. Alles wat jij post, is juist ongeloofwaardig. _O- lachwekkender dan dit wordt het gewoon niet.
Aah, dus jij post dingen op BNW die je zelf niet gelooft..
pi_221729608
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2026 12:14 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Mensen hebben gewoon door wat voor eng mens Von der Leyen is. Dat jij niet kan omgaan met andermans meningen is een ander verhaal.
Oh, X is zwaar vervuild met Russische bots.

Dat je Ursula eng vindt en Poetin niet zegt ook genoeg.
pi_221730216
quote:
Trump eist dat Europa de VS vergoedt voor militaire hulp aan Oekraïne

Donald Trump heeft aangekondigd dat hij van Europese landen vergoeding wil eisen voor de wapens en militaire steun die de Verenigde Staten eerder aan Oekraïne hebben geleverd. De president gaf aan dat de VS zullen trachten honderden miljarden dollars terug te vorderen, die volgens hem vanaf het begin door Europa en de NAVO hadden moeten worden gefinancierd.

https://businessam.be/tru(...)e-hulp-aan-oekraine/
350 miljard dollar
Wat een fantastische bondgenoot toch.
Zullen we Rutte sturen voor another blowjob for daddy
:D
pi_221730427
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2026 14:06 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
350 miljard dollar
Wat een fantastische bondgenoot toch.
Zullen we Rutte sturen voor another blowjob for daddy
:D
Trump roept wel meer rare dingen. Vandaag alleen al riep hij dat de grootste vijand van de VS Canada is en dat Canada daarvoor zal boeten. En hij riep vandaag dat hij handel met andere landen volledig zal stoppen als zijn eigen FED de rente niet verlaagt.

Gewoon negeren die man en de volgende dag is hij zijn plan weer vergeten en heeft hij nieuwe bizarre plannen bedacht.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_221745085
twitter
pi_221745936
Comments (diegene die ik kan lezen zonder X account) spreken voor zich.
Niets aan toe te voegen...
pi_221745952
quote:
99s.gif Op maandag 7 september 2026 11:46 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[ x ]
Eindelijk een D66 vrouw met ballen.
pi_221746578
quote:
1s.gif Op maandag 7 september 2026 13:16 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ja ik vraag me wel af welke vleesetende bacterie in haar hoofd dat heeft veroorzaakt
“People will forgive you for being wrong, but they will never forgive you for being right ”
― Thomas Sowell
pi_221746692
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2026 15:10 schreef Monomeism het volgende:

[..]
Ja ik vraag me wel af welke vleesetende bacterie in haar hoofd dat heeft veroorzaakt
Nou, ze geeft aan dat we onafhankelijk moeten worden van de VS.
Ben ik het wel mee eens.
Dat Oekraïne voor de winter betere luchtverdediging moet krijgen voor de winter.
Ben ik het ook mee eens. Ook gezien het feit dat Rusland het te vroeg vindt voor vredesbeprekingen begreep ik.
En tot slot zegt ze dat wij desnoods de raketlanceerinstallaties zouden moeten uitschakelen.
En dat is tegen het zere been, want iedereen is bang voor de reactie van Rusland.
Dat gaan we dus niet doen.
Maar ze heeft tenminste wel het lef om dit uit te spreken.
Terwijl de rest daar te laf voor is
  maandag 7 september 2026 @ 15:30:12 #124
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_221746702
quote:
99s.gif Op maandag 7 september 2026 11:46 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[ x ]
quote:
1s.gif Op maandag 7 september 2026 13:16 schreef Wantie het volgende:

[..]
Alweer ingetrokken.
https://www.telegraaf.nl/(...)rking/161073539.html

Elke vorm van escalatie is ongewenst. En dat weten ze zelfs bij D66 wel.
Even Rusland bedreigen. Zijn we gek geworden _O-
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
pi_221746743
quote:
7s.gif Op maandag 7 september 2026 15:30 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
[..]
Alweer ingetrokken.

Niet ingetrokken.

Wel lachen dat Wilders uit zijn wiek schoot door haar opmerking _O-
  maandag 7 september 2026 @ 16:03:03 #126
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_221746883
quote:
1s.gif Op maandag 7 september 2026 15:37 schreef Wantie het volgende:

[..]
Niet ingetrokken.

Wel lachen dat Wilders uit zijn wiek schoot door haar opmerking _O-
Heb je gelezen wat ze schrijft?
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
pi_221746931
quote:
7s.gif Op maandag 7 september 2026 16:03 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Heb je gelezen wat ze schrijft?
Jazeker, en als je naar haar formulering in het interview luistert klopt dat ook wel

Maar het is Rusland hè?

Dus dan heb je allerlei mensen met Wilders voorop die meteen in de gordijnen hangen.
pi_221747274
quote:
1s.gif Op maandag 7 september 2026 15:29 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nou, ze geeft aan dat we onafhankelijk moeten worden van de VS.
Ben ik het wel mee eens.
Dat Oekraïne voor de winter betere luchtverdediging moet krijgen voor de winter.
Ben ik het ook mee eens. Ook gezien het feit dat Rusland het te vroeg vindt voor vredesbeprekingen begreep ik.
En tot slot zegt ze dat wij desnoods de raketlanceerinstallaties zouden moeten uitschakelen.
En dat is tegen het zere been, want iedereen is bang voor de reactie van Rusland.
Dat gaan we dus niet doen.
Maar ze heeft tenminste wel het lef om dit uit te spreken.
Terwijl de rest daar te laf voor is
Het is meer de onkunde die mij op valt.
Dat mens heeft geen idee waar ze het over heeft, puur ideologisch gedreven.
pi_221747292
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2026 17:40 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Maar dat heeft iedereen die geen positief geluid over Rusland laat horen...
pi_221747296
quote:
7s.gif Op maandag 7 september 2026 15:30 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
[..]
Alweer ingetrokken.

Ja idd, nu wilt ze enkel Oekraine wapens geven en niet zelf aan de gang gaan.
Duidelijk verschil, die zal wel even op het matje zijn geroepen.
pi_221747297
quote:
1s.gif Op maandag 7 september 2026 17:44 schreef Wantie het volgende:

[..]
Maar dat heeft iedereen die geen positief geluid over Rusland laat horen...
Bron?
pi_221747301
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2026 17:45 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Bron?
Astu
  maandag 7 september 2026 @ 17:52:27 #133
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221747322
Dat kllnkt beter

quote:
Oekraïne aast op nieuwe Zweedse ’dronekiller’ die Russische toestellen moet neerhalen: ’Vliegende mobiele telefoon met kernkop’
Amsterdam- Oekraïne zoekt antwoord op de vele Russische luchtaanvallen.

Een Zweedse tech-start-up geeft Kiev hoop met een kleine, maar indrukwekkende onderscheppings-drone. „

Het is een vliegende mobiele telefoon met een kernkop.;

Het gaat om een product van Nordic Air Defense (NAD), een jong defensiebedrijf uit de Zweedse hoofdstad Stockholm. De Kreuger-100XR ziet er op het eerste gezicht niet erg dreigend uit.

De interceptor-drone, ontworpen om vijandelijke drones uit te schakelen, heeft het formaat van een schoenendoos en is voorzien van een fragiele propeller.
pi_221747441
quote:
1s.gif Op maandag 7 september 2026 17:47 schreef Wantie het volgende:

[..]
Astu
Je loopt weer is uit je nek te kletsen dus.
Je loopt wel vaak vast he als mensen om een bron vragen.
Dan ben je ineens erg stil.
pi_221747450
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2026 17:52 schreef michaelmoore het volgende:
Dat kllnkt beter
[..]

over een paar jaar hebben we misschien robot legers die elkaar gaan aanvallen met AI
pi_221747626
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2026 18:27 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Je loopt weer is uit je nek te kletsen dus.
Je loopt wel vaak vast he als mensen om een bron vragen.
Dan ben je ineens erg stil.
Nee, ik trap niet meer in dat spelletje van je.
Je weet precies wat ik bedoel.
  maandag 7 september 2026 @ 19:05:38 #137
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221747690
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2026 18:28 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
over een paar jaar hebben we misschien robot legers die elkaar gaan aanvallen met AI
en AI gestuurde raketten die wel een jaar blijven rondvliegen en tussentijds automatisch bijtanken voor ze het perfecte gaatje in het bewegende doel vinden
pi_221747731
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2026 17:40 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ze lijkt wel Kaja Kallas
pi_221747742
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2026 17:45 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ja idd, nu wilt ze enkel Oekraine wapens geven en niet zelf aan de gang gaan.
Duidelijk verschil, die zal wel even op het matje zijn geroepen.
Wapens geven?
Klinkt weer positief
Maar wat ?
pi_221747848
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2026 19:05 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
en AI gestuurde raketten die wel een jaar blijven rondvliegen en tussentijds automatisch bijtanken voor ze het perfecte gaatje in het bewegende doel vinden
En vergeet Poseidon, de supertorpedo, niet.
Jaja die russen kunnen wel wat.
Volgende keer moeten we onze vijanden voorzichtiger kiezen.
pi_221747855
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2026 19:27 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Ja, bibberen voor Rusland...
pi_221747932
quote:
1s.gif Op maandag 7 september 2026 18:57 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nee, ik trap niet meer in dat spelletje van je.
Je weet precies wat ik bedoel.
Ja mijn spelletje is om jou inhoudelijk te laten reageren.
Dat kan je namelijk niet.
Goed dat je dat ziet ^O^
  maandag 7 september 2026 @ 19:42:01 #143
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221747980
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2026 19:27 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
wat russen kunnen dat kunnen wij beter

quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2026 19:36 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Goed dat je dat ziet ^O^
veel beter
pi_221748049
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2026 19:36 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Goed dat je dat ziet ^O^
Ik heb gezien hoe je dat spelletje bij Rolfio speelde.
Sindsdien trap ik daar niet in.
pi_221748077
quote:
1s.gif Op maandag 7 september 2026 19:48 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ik heb gezien hoe je dat spelletje bij Rolfio speelde.
Sindsdien trap ik daar niet in.
Klopt ja, die is ook niet van het inhoudelijk reageren.
pi_221748093
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2026 19:51 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Klopt ja, die is ook niet van het inhoudelijk reageren.
Wat maar weer aantoont dat je niet weet wat dat is
pi_221748353
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2026 19:42 schreef michaelmoore het volgende:
wat russen kunnen dat kunnen wij beter

veel beter
In your dreams.
Burevestnik, Oreshnik, Poseidon...allemaal zaken waar wij niet eens een vergelijkbaar voor hebben, en zelfs niets tegen kunnen beginnen.
Ff nadenken voor je als NL op Rusland gaat schieten
  maandag 7 september 2026 @ 20:43:20 #148
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221748465
quote:
1s.gif Op maandag 7 september 2026 20:25 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
In your dreams.
Burevestnik, Oreshnik, Poseidon...allemaal zaken waar wij niet eens een vergelijkbaar voor hebben, en zelfs niets tegen kunnen beginnen.
Ff nadenken voor je als NL op Rusland gaat schieten
dat doen ze niet ,NATO heeft ook kernraketten , die gaan er een paar op de maan stationeren , als Putin dan zijn orshuik pisidean doet dan druk je op de knop en gaat ie met warpspeed naar Moscow en peterburg

putin wil niet dood

[ Bericht 10% gewijzigd door michaelmoore op 07-09-2026 23:35:29 ]
pi_221748478
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2026 20:43 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
dat doen ze niet ,NATO heeft ook kernraketten

putin wil niet dood
Nou, de bedoeling is dat je je positief uit laat over Rusland.
  maandag 7 september 2026 @ 20:45:20 #150
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221748480
quote:
1s.gif Op maandag 7 september 2026 20:44 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nou, de bedoeling is dat je je positief uit laat over Rusland.
Ruzzia is een dom land
geen AI ,
pi_221749006
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2026 20:45 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Ruzzia is een dom land
geen AI ,
Ik begrijp volkomen jouw fascinatie voor AI
Gewoon zelfs intelligentie
  maandag 7 september 2026 @ 22:16:26 #152
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221749049
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2026 22:08 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Ik begrijp volkomen jouw fascinatie voor AI
Gewoon zelfs intelligentie
AI zou onder meer Amazone overbodig maken,

[ Bericht 4% gewijzigd door michaelmoore op 07-09-2026 23:33:26 ]
pi_221749607
:?
pi_221751020
quote:
Hoogste aanklager Oekraïne stapt op vanwege corruptiezaak
De hoogste aanklager van Oekraïne, Roeslan Kravtsjenko, heeft zijn ontslag ingediend. De procureur-generaal is verwikkeld in een corruptiezaak.
https://nos.nl/artikel/26(...)anwege-corruptiezaak
pi_221751134
O wauw corruptie in Oekraine, wie had dat nou gedacht?
pi_221751349
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2026 11:58 schreef Candymannetje het volgende:
O wauw corruptie in Oekraine, wie had dat nou gedacht?
Ze vallen tenminste niet uit het raam...
pi_221751353
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 september 2026 12:33 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ze vallen tenminste niet uit het raam...
Nee precies, ze gaan gewoon door met graaien.
pi_221751358
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2026 12:33 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Dan heb je het artikel niet gelezen.
pi_221751374
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 september 2026 12:34 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dan heb je het artikel niet gelezen.
Wedden dat het niet de laatste is?
Ze gaan gewoon door met graaien dus.
pi_221751727
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2026 12:33 schreef Candymannetje het volgende:

Ons geld wordt daar goed besteed joh
:Y)
pi_221751957
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2026 12:36 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
En dat gaat nog verergeren.
Als het einde van de geldstroom in zicht begint te komen gaat iedereen daar proberen nog zoveel mogelijk mee te graaien.
Maar voorlopig zitten ze nog goed, zelensky rekent er op dat de oorlog nog zeker deze winter doorgaat, dus all is safe for now ...
pi_221751996
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2026 13:15 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Ons geld wordt daar goed besteed joh
:Y)
Ik kan het de Oekrainers nog niet eens kwalijk nemen.
Die lachen zich de lul uit de broek om het domme volk hier.
pi_221752215
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2026 12:36 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Tja, corruptie is van alle tijden en komt hier ook voor.
Dus nee: het stopt hier niet.
Het gaat nooit stoppen.
pi_221752527
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2026 13:34 schreef Candymannetje het volgende:

Idd
en langs de andere kant worden ze letterlijk genaaid door het westen (VS/Europa).
Spijtig dat alweer de gewone burger er de dupe van is en het crapuul zich verrijkt.
pi_221752584
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2026 13:34 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ja, want ze hebben daar geen oorlog :7
pi_221752661
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2026 15:38 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Idd
en langs de andere kant worden ze letterlijk genaaid door het westen (VS/Europa).
Spijtig dat alweer de gewone burger er de dupe van is en het crapuul zich verrijkt.
Zoals gewoon, de elite is zich aan het verrijken en de gewone burger aan het lijden.
De geschiedenis herhaalt zich keer op keer.
  dinsdag 8 september 2026 @ 16:20:33 #167
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_221752746
Het Oekraïnse landsbestuur gedraagt zich als warlord in een Afrikaanse burgeroorlog.

Lekker graaien en het gepeupel laten vechten als het land naar de knoppen gaat.

Uiteraard zo lang mogelijk in stand houden.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_221752771
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2026 16:20 schreef inslagenreuring het volgende:
Het Oekraïnse landsbestuur gedraagt zich als warlord in een Afrikaanse burgeroorlog.

Lekker graaien en het gepeupel laten vechten als het land naar de knoppen gaat.

Uiteraard zo lang mogelijk in stand houden.
En Rusland is hiervan het slachtoffer. Die had al lang vrede willen stichten. Maar ja, Oekraïne verdient meer aan oorlog...
  dinsdag 8 september 2026 @ 16:26:48 #169
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_221752781
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 september 2026 16:25 schreef Wantie het volgende:

[..]
En Rusland is hiervan het slachtoffer. Die had al lang vrede willen stichten. Maar ja, Oekraïne verdient meer aan oorlog...
Oekraïne mag niet stoppen van de EU. Want die 90 miljard krijgt de EU pas terug als er Russische herstelbetalingen komen.

Dus dat kun je inderdaad gerust stellen.
pi_221752811
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2026 16:26 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Oekraïne mag niet stoppen van de EU. Want die 90 miljard krijgt de EU pas terug als er Russische herstelbetalingen komen.

Dus dat kun je inderdaad gerust stellen.
Dus Rusland wil met deze oorlog stoppen, maar wordt door de EU gedwongen om door te vechten...

Ik leer elke keer weer wat.
De ene minuut is het omdat Oekraïne er aan wil verdienen en het andere moment is het de EU die zijn geld terug wil.

Maar het is niet zo dat Rusland geen vredesbeprekingen wil, terwijl Rusland dat heeft gezegd nav het Amerikaanse bezoek.
  dinsdag 8 september 2026 @ 16:34:32 #171
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_221752849
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 september 2026 16:29 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dus Rusland wil met deze oorlog stoppen, maar wordt door de EU gedwongen om door te vechten...

Ik leer elke keer weer wat.
De ene minuut is het omdat Oekraïne er aan wil verdienen en het andere moment is het de EU die zijn geld terug wil.

Maar het is niet zo dat Rusland geen vredesbeprekingen wil, terwijl Rusland dat heeft gezegd nav het Amerikaanse bezoek.
Waarom zou Rusland vredesbesprekingen willen? Ze hebben hun eisen vorige keer uit de doeken gedaan. En daar werd lauw op gereageerd.
pi_221752866
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2026 16:34 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Waarom zou Rusland vredesbesprekingen willen? Ze hebben hun eisen vorige keer uit de doeken gedaan. En daar werd lauw op gereageerd.
Dus het is dom gelul dat Oekraïne en de EU deze oorlog laten doorgaan voor eigen gewin.
  dinsdag 8 september 2026 @ 16:40:13 #173
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_221752879
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 september 2026 16:37 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dus het is dom gelul dat Oekraïne en de EU deze oorlog laten doorgaan voor eigen gewin.
Nee. Dat is overduidelijk. Zelensky moet blijven zitten want oorlog en grondwet. Blijft maar schooien voor wapens, leningen krijgen, want het moet uiteindelijk Europees grondgebied worden.

Winst is al een prestatie-indicator. Dus de Donbas aan de Russen afstaan mag ook niet.

En de grondstoffen zijn ook al verkocht.

Tot de laatste Oekraïner dus. Wordt die genocide een self fullfilling prophecy.
pi_221752973
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2026 16:40 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Nee. Dat is overduidelijk. Zelensky moet blijven zitten want oorlog en grondwet. Blijft maar schooien voor wapens, leningen krijgen, want het moet uiteindelijk Europees grondgebied worden.

Maar ja, d grondstoffen zijn verkocht
Winst is al een prestatie-indicator. Dus de Donbas aan de Russen afstaan mag ook niet.

En de grondstoffen zijn ook al verkocht.

Tot de laatste Oekraïner dus. Wordt die genocide een self fullfilling prophecy.
Dus eigenlijk zeg je dat Oekraïne in een andere situatie gewoon de Donbas had weggegeven.

Maar ja, de grondstoffen zijn verkocht en het moest Europees grondgebied worden.

Dus moet Zelensky blijven doorvechten.

Weer wat geleerd.

Ik wist niet dat landen zonder slag of stoot grondgebied afstaan aan een buurland die dat wil hebben.
  dinsdag 8 september 2026 @ 17:00:39 #175
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_221753008
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 september 2026 16:56 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dus eigenlijk zeg je dat Oekraïne in een andere situatie gewoon de Donbas had weggegeven.

Maar ja, de grondstoffen zijn verkocht en het moest Europees grondgebied worden.

Dus moet Zelensky blijven doorvechten.

Weer wat geleerd.

Ik wist niet dat landen zonder slag of stoot grondgebied afstaan aan een buurland die dat wil hebben.
In een organische situatie vindt een bevolking het wel mooi geweest als de beroepsbevolking filet americain is, het land failliet is en je 's winters in de kou zit.

Zou dat niet 'zonder slag of stoot' noemen.
pi_221753209
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 september 2026 17:00 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
In een organische situatie vindt een bevolking het wel mooi geweest als de beroepsbevolking filet americain is, het land failliet is en je 's winters in de kou zit.

Zou dat niet 'zonder slag of stoot' noemen.
Het land zonder verzet weggeven is zonder slag of stoot.
  dinsdag 8 september 2026 @ 17:37:20 #177
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_221753248
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 september 2026 17:33 schreef Wantie het volgende:

[..]
Het land zonder verzet weggeven is zonder slag of stoot.
De inname van de Krim. Dat was zonder slag of stoot.

Sportief ook dat jij die waardering kunt maken als toetsenbordkrijger.
pi_221753426
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2026 17:37 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
De inname van de Krim. Dat was zonder slag of stoot.
Klopt.

Maar de Donbas niet.

En blijkbaar neem je dat Oekraïne kwalijk.
  dinsdag 8 september 2026 @ 18:07:49 #179
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_221753439
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 september 2026 18:06 schreef Wantie het volgende:

[..]
Klopt.

Maar de Donbas niet.

En blijkbaar neem je dat Oekraïne kwalijk.
Nee, want Oekraïne gaat daar niet over zoals ik je uitgelegd heb.
pi_221753445
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2026 18:07 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Nee, dat heb je niet uitgelegd.
Gewoon wat tekst neer plempen is geen uitleg.
pi_221753464
quote:

[..]
De materie is te moeilijk voor hem, daar kan hij niks aan doen ;)
  dinsdag 8 september 2026 @ 18:18:34 #182
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_221753506
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 september 2026 18:08 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nee, dat heb je niet uitgelegd.
Gewoon wat tekst neer plempen is geen uitleg.
Dan span je jezelf maar even in om er chocola van te maken. Anders wordt het een herhaling van zetten.

Zo complex is het allemaal niet. Dat moet te doen zijn.

quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2026 18:11 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Het wordt wat uitdagend als het buiten het overheidsstencil valt.
pi_221753533
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2026 18:11 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Nou, vertel: van wie mocht Oekraïne de Donbas niet zonder slag of stoot weggeven aan Rusland en wanneer was dat?

..
pi_221753592
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2026 18:18 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Dan span je jezelf maar even in om er chocola van te maken. Anders wordt het een herhaling van zetten.

Zo complex is het allemaal niet. Dat moet te doen zijn.
[..]
Nou, BNW is wat dat betreft onnavolgbaar.
Het ene moment is de oorlog volledig in scène gezet, vervolgens is het Oekraïne die zichzelf bombardeert om de Russen in een kwaad daglicht te zetten, dan is het wèl Rusland die bombardeert maar is dat de schuld van Oekraïne, vervolgens wil Oekraïne vrede, maar dat mag niet van Europa, daarna wil Oekraïne geen vrede omdat ze geld verdienen aan de oorlog, gevolgd door Oekraïne kan geen vrede sluiten omdat de grondstoffen zijn verkocht....

En dat is dan allemaal compatibel met elkaar, want het zet Rusland niet in een kwaad daglicht.

Zodra hier iets verschijnt dat negatief is voor Rusland, dan opeens komen kwade reacties en bijhorende aanvallen.

Dus ik ben benieuwd: waaruit blijkt dat Oekraïne niet zonder slag of stoot de Donbas Jon weggeven.
En om Candymannetje tevreden te stellen: met de nodige bronvermelding in dat hard te maken...

quote:
Het wordt wat uitdagend als het buiten het overheidsstencil valt.
pi_221756207
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 september 2026 18:22 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nou, vertel: van wie mocht Oekraïne de Donbas niet zonder slag of stoot weggeven aan Rusland en wanneer was dat?

..
Moet ik nou uitleg gaan geven op jou verzinsels?
pi_221756467
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2026 08:24 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Moet ik nou uitleg gaan geven op jou verzinsels?
quote:

[..]
Nou, leg uit Candy: wie gaat daar dan over?
pi_221756548
quote:
1s.gif Op woensdag 9 september 2026 09:19 schreef Wantie het volgende:

[..]
[..]
Nou, leg uit Candy: wie gaat daar dan over?
Waar zegt hij dat Oekraïne die gebieden niet aan Rusland mag geven?
pi_221756925
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2026 09:34 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
In 2022 kon er nog deftig onderhandeld worden over de problematiek in die regio.
Nu zijn ze het definitief kwijt, massa's doden en het ganse land naar de kloten.

Ik vind de logica ter verdediging niet.
pi_221756955
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2026 10:38 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
In 2022 kon er nog deftig onderhandeld worden over de problematiek in die regio.
Nu zijn ze het definitief kwijt, massa's doden en het ganse land naar de kloten.

Alle partijen hebben nu zo veel verloren dat ze niet meer terug kunnen
pi_221758517
Even een kleine afwijking...
Met nog steeds de agressieve VS als gemene deler.
Quasi alle huidige conflicten dienen de VS agenda.
En net zoals ze oekraine opofferden zou het grote plaatje wel es een bewuste globale ineenstorting kunnen zijn, waarbij zij hopen/denken als sterkste uit de as te herrijzen.

Zo ook dus Iran. De ellende nav sluiting van de Straat van Hormuz was gewoon deel van het plan.
Niets van onkunde of foute inschatting, alles gericht op het aanpakken/ontmoedigen van BRICS en finaal het aanpakken van China.
En daarvoor offeren ze probleemloos vriend en vijand op en zelfs de globale economische toestand.
En Europa maar denken/hopen dat de VS achter ons zal staan

quote:
The Strait Logic: Is the War on Iran a Dress Rehearsal for Blockading China?
Is Iran war a live-fire exercise for a larger war yet to come?

https://ceinewsletter.sub(...)gic-war-on-iran-is-a
pi_221758601
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2026 09:34 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ah, je gaat nu dommetje spelen.
pi_221758613
quote:
1s.gif Op woensdag 9 september 2026 14:54 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ah, je gaat nu dommetje spelen.
Toch niet moeilijk om een quote vinden waarin hij dat zegt?
Ik kan die quote niet vinden namelijk, dus ja misschien ben ik wel dom.
Laat maar zien hoe slim jij bent.
pi_221758617
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2026 10:38 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Blijkbaar niet, want daar gaat Oekraïne niet over.
Die kan blijkbaar niet zonder slag of stoot de Donbas aan Rusland geven.

quote:

In 2022 waren ze het al kwijt.
Rusland heeft geen voorstel gedaan waarbij de Donbas weer in Oekraïense handen was gekomen.
pi_221758649
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2026 14:56 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Toch niet moeilijk om een quote vinden waarin hij dat zegt?
Ik kan die quote niet vinden namelijk, dus ja misschien ben ik wel dom.
Laat maar zien hoe slim jij bent.
Ja, dommetje spelen heet dat.
pi_221758722
quote:
1s.gif Op woensdag 9 september 2026 15:02 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ja, dommetje spelen heet dat.
Dus je hebt weer geen quote, je kletst weer uit je nek.
Zoals gewoonlijk ben je helemaal niet op zoek naar de waarheid of een inhoudelijke discussie.
Zodra iemand iets genuanceerd zegt vertaal jij dat direct naar een extreem standpunt wat diegene helemaal niet heeft ingenomen.
En als je dan weer is klem zit kom je met 'bladiebla' of 'ik voel je pijn'

[ Bericht 0% gewijzigd door Candymannetje op 09-09-2026 15:27:45 ]
  woensdag 9 september 2026 @ 16:00:18 #196
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221758900
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2026 15:16 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Zoals gewoonlijk ben je helemaal niet op zoek naar de waarheid of een inhoudelijke discussie.
Zodra iemand iets genuanceerd zegt vertaal jij dat direct naar een extreem standpunt wat diegene helemaal niet heeft ingenomen.
Trump gaat een oorlog voeren tegen canada,
hij leert heel veel van Poetin

ja canada spreekt ook Engels , dus het land is van Trump
VS verbiedt invoer Canadese zuivel, alcohol en motoren

quote:
Canada wil minder afhankelijk zijn in export

Op dit moment gaat nog altijd meer dan 70 procent van de Canadese export naar de Verenigde Staten. Carney gaf dinsdag aan dat deze afhankelijkheid moet afnemen. "

Het was makkelijk zakendoen, maar het betekende dat we te afhankelijk waren van één economische partner", zei hij. "Die tijd is voorbij.

e moeten zorgen dat geen enkel land ons gegijzeld kan houden.
En dat we kunnen leven zoals we willen leven."

geen olie voor de USA meer
pi_221758907
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2026 16:00 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Trump gaat een oorlog voeren tegen canada,
hij leert heel veel van Poetin

ja canada spreekt ook Engels , dus het land is van Trump
VS verbiedt invoer Canadese zuivel, alcohol en motoren
En wat gaat Trump dan doen met het Franstalige deel?
  woensdag 9 september 2026 @ 16:02:18 #198
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221758911
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2026 16:01 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
En wat gaat Trump dan doen met het Franstalige deel?
die moeten verplicht engels spreken dat doet poetin ook

OK valt mee
De helft die heeft al kennis van de rijke taal het Engels

quote:
AI-overzicht
In de provincie Québec kunnen ruim 3,8 miljoen mensen (ongeveer 51,7% van de bevolking) een gesprek voeren in het Engels [1.20].

Canada.ca
Hier zijn de belangrijkste feiten over Engels in Québec volgens de Canadese volkstelling [1.21]:

Montreal Gazette
Kennis van de taal: Ruim de helft van de inwoners van Québec kan zich redden in het Engels (51,7%) [1.20]. Vrijwel al deze mensen zijn tweetalig en spreken ook Frans.
pi_221758924
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2026 16:02 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
die moeten verplicht engels spreken dat doet poetin ook

OK valt mee
De helft die heeft al kennis van de rijke taal het Engels
[..]

Dan moeten die mensen natuurlijk wel eeuwige trouw zweren aan de heilige wortel
pi_221759019
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2026 15:16 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Nog steeds geen antwoord waarom Oekraïne de Donbas niet zonder slag of stoot mocht wegdoen aan Rusland.

Hoezo gaat Oekraïne daar niet over?
  woensdag 9 september 2026 @ 16:31:17 #201
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_221759029
quote:
1s.gif Op woensdag 9 september 2026 16:29 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nog steeds geen antwoord waarom Oekraïne de Donbas niet zonder slag of stoot mocht wegdoen aan Rusland.

Wat candymannetje zegt klopt in principe, ik heb dat ook al vaker gezegd. Om discussies te 'winnen', gaan jullie uitspraken van ons in het extreme trekken en daar gaan jullie dan tegenargumenten bij betrekken.
The End Times are wild
pi_221759032
quote:

[..]

Als jij steeds je beweringen gaat veranderen kunnen we ook geen antwoord geven he.
Hou je nou eerst eens bij de feiten en ga geen dingen verzinnen.
Kom met quotes waarin iemand een stelling doet.
pi_221759035
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2026 16:32 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Als jij steeds je beweringen gaat veranderen kunnen we ook geen antwoord geven he.
Hou je nou eerst eens bij de feiten en ga geen dingen verzinnen.
Kom met quotes waarin iemand een stelling doet.
Heb ik al gequote.
Maar dat negeer je, want je wilt graag dit spelletje spelen.
pi_221759047
quote:
1s.gif Op woensdag 9 september 2026 16:32 schreef Wantie het volgende:

[..]
Heb ik al gequote.
Maar dat negeer je, want je wilt graag dit spelletje spelen.
Laat maar zien dan.
Ik negeer helemaal niks.
Jij bent degene die aan het raaskallen is.
pi_221759096
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2026 16:34 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Laat maar zien dan.
Ik negeer helemaal niks.
Jij bent degene die aan het raaskallen is.
Dat jij het niet wilt zien is verder aan jou.
pi_221759132
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2026 16:31 schreef LXIV het volgende:

[..]
Wat candymannetje zegt klopt in principe, ik heb dat ook al vaker gezegd. Om discussies te 'winnen', gaan jullie uitspraken van ons in het extreme trekken en daar gaan jullie dan tegenargumenten bij betrekken.
Oekraïne heeft de Donbas niet zonder slag of stoot afgestaan.
Omdat Oekraïne daar niet over gaat.
Dan is mijn vraag: van wie mag Oekraïne dan de Donbas niet afstaan?
Oftewel, wie gaat daar dan over?

Kennelijk mag die vraag niet gesteld worden, want vervolgens slaat Candy op tilt.
pi_221759181
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2026 16:31 schreef LXIV het volgende:

[..]
Dat noemen ze gaslighting, een vorm van manipulatie die vrij vaak voor komt bij narcisten.
  woensdag 9 september 2026 @ 17:04:25 #208
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221759186
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2026 16:06 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Dan moeten die mensen natuurlijk wel eeuwige trouw zweren aan de heilige wortel
ik heb geen kennissen die trouw zweren aan mijn wortel
  woensdag 9 september 2026 @ 17:06:46 #209
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221759197
quote:

[..]

IN Dombas wonen mensen die Russisch spreken, net als in Vlaanderen mensen wonen die Nederlands spreken , daarom hoort Dombas bij Ruzzia

Jetten wil ook Vlaanderen gaan veroveren, de Haven van Antwerpen gaat dan bij Rotterdam horen
En Trump die mag Canada innemen, overal waar een man van Trump zijn laars zet dat land is van Trump
pi_221759213
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2026 17:06 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
IN Dombas wonen mensen die Russisch spreken, net als in Vlaanderen mensen wonen die Nederlands spreken , daarom hoort Dombas bij Ruzzia

Jetten wil ook Vlaanderen gaan veroveren, de Haven van Antwerpen gaat dan bij Rotterdam horen
En Trump die mag Canada innemen, overal waar een man van Trump zijn laars zet dat land is van Trump
Misschien kunnen we ons vrijwillig aansluiten bij Vlaanderen.
Scheelt een hoop doden en kunnen we temminste weer bier bij de benzinepomp halen.
  woensdag 9 september 2026 @ 17:20:36 #211
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221759262
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2026 17:11 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Scheelt een hoop doden en kunnen we temminste weer bier bij de benzinepomp halen.
Ja gekke huis en dan Friet gaan eten zeker , ben jij mesjokke, Nederland is de baas in de wereld he

Belgistan is untervolk , en daarna gaan we voor Brugge ,dat klinkt tenminste bekend voor ons als bovenvolk

[ Bericht 3% gewijzigd door michaelmoore op 09-09-2026 17:26:24 ]
pi_221759290
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2026 17:20 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Ja gekke huis en dan Friet gaan eten zeker , ben jij mesjokke, Nederland is de baas in de wereld he

Belgistan is untervolk , en daarna gaan we voor Brugge ,dat klinkt tenminste bekend voor ons als bovenvolk
Ik woon onder de rivieren dus ik eet al friet ;)
pi_221759515
Ja, wat is er met hem gebeurd?

twitter
  woensdag 9 september 2026 @ 18:02:50 #214
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_221759551
quote:

[..]

Kun je dat nu echt zelf niet bedenken?

Oekraïne is al geïncorporeerd binnen de NAVO en EU. Alleen nog niet volledig geformaliseerd.

Jij denkt dat een land honderden miljarden oorlogsmaterieel en geld krijgt om vervolgens de vlag te hijsen en land weg te geven?

Oekraïne is alleen voor het narratief een zielig soeverein land. In realiteit is het gewoon de poten in de bagger van de westerse belangen.
pi_221759665
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2026 17:20 schreef michaelmoore het volgende:
Met jouw verstandelijke capaciteiten :?
Je vindt niet eens de weg naar hier.
pi_221759688
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2026 17:11 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
écht bier
:P
pi_221759714
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2026 18:02 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Kun je dat nu echt zelf niet bedenken?

Oekraïne is al geïncorporeerd binnen de NAVO en EU. Alleen nog niet volledig geformaliseerd.

Jij denkt dat een land honderden miljarden oorlogsmaterieel en geld krijgt om vervolgens de vlag te hijsen en land weg te geven?

Oekraïne is alleen voor het narratief een zielig soeverein land. In realiteit is het gewoon de poten in de bagger van de westerse belangen.
Maar NAVO-lidmaarschap betekent niet dat je geen zeggenschap hebt over je eigen grondgebied. Een land beslis dan nog zelf of ze artikel 5 inroepen of niet.

Verder betekent zonder slag of stoot dat Oekraïne begin 2022 Rusland zijn gang had moeten laten gaan. En dat is voor de miljarden die de afgelopen 4 jaar in Oekraïne zijn gestoken ter verdediging.
Dan had Zelensky op het vliegtuig moeten stappen die Biden had aangeboden.

We zagen ook dat de westerse reactie pas op gang kwam toen bleek dat het Russische leger vanwege corruptie in een erbarmelijke staat was en dat Oekraïne zich ging verdedigen.

De Krim werd zonder slag of stoot ingenomen. Dat kon doordat Oekraïne compleet overvallen werd en het al te laat was om te reageren.
Bij de speciale militaire operatie had dat ook zo kunnen aflopen als Rusland het goed voor elkaar had gehad en de Oekraïense bevolking meer op de hand van Rusland was geweest.
Maar dat pakte anders uit, en sindsdien zit Poetin vast in een uitzichtloze oorlog.

Dat Oekraïne van het westen deze oorlog niet mag stoppen: hoe gaan ze dat afdwingen?
pi_221759725
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2026 17:06 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

België wilde begin vorige eeuw Limburg nog innemen.
Maar dat mocht niet van de grootmachten.
  woensdag 9 september 2026 @ 18:47:19 #219
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221759783
quote:
1s.gif Op woensdag 9 september 2026 18:39 schreef Wantie het volgende:

[..]
België wilde begin vorige eeuw Limburg nog innemen.
Maar dat mocht niet van de grootmachten.
Dat zou te gek zijn , Limburg, daar spreekt men als sinds we daar de Nederlandse paspoorten hebben uitgedeeld Nederlands

En het Nederlands is wel de meest rijke taal van de wereld, spoedig spreekt de hele wereld het Nederlands en horen ook Spanje en Portugal bij Nederland

Dank zij onze stoere strijder die met beren vecht en ijsbaden trotseert Robertus Jetten
  woensdag 9 september 2026 @ 18:53:11 #220
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_221759858
quote:
1s.gif Op woensdag 9 september 2026 18:36 schreef Wantie het volgende:

[..]
Maar NAVO-lidmaarschap betekent niet dat je geen zeggenschap hebt over je eigen grondgebied. Een land beslis dan nog zelf of ze artikel 5 inroepen of niet.

Verder betekent zonder slag of stoot dat Oekraïne begin 2022 Rusland zijn gang had moeten laten gaan. En dat is voor de miljarden die de afgelopen 4 jaar in Oekraïne zijn gestoken ter verdediging.
Dan had Zelensky op het vliegtuig moeten stappen die Biden had aangeboden.

We zagen ook dat de westerse reactie pas op gang kwam toen bleek dat het Russische leger vanwege corruptie in een erbarmelijke staat was en dat Oekraïne zich ging verdedigen.

De Krim werd zonder slag of stoot ingenomen. Dat kon doordat Oekraïne compleet overvallen werd en het al te laat was om te reageren.
Bij de speciale militaire operatie had dat ook zo kunnen aflopen als Rusland het goed voor elkaar had gehad en de Oekraïense bevolking meer op de hand van Rusland was geweest.
Maar dat pakte anders uit, en sindsdien zit Poetin vast in een uitzichtloze oorlog.

Dat Oekraïne van het westen deze oorlog niet mag stoppen: hoe gaan ze dat afdwingen?
Dat is heel simpel: door terugbetaling van de Europese leningen (de bekende 90 miljard voor 26-27). En verschillende macro financieringen van ongeveer 50 miljard te verbinden aan militaire doelen.

Dat is nu verbonden aan herstelbetalingen uit Rusland. Je snapt wel dat het afgeven van de Donbas hier niet in past.
pi_221760119
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2026 18:53 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Dat is heel simpel: door terugbetaling van de Europese leningen (de bekende 90 miljard voor 26-27). En verschillende macro financieringen van ongeveer 50 miljard te verbinden aan militaire doelen.

Dat is nu verbonden aan herstelbetalingen uit Rusland. Je snapt wel dat het afgeven van de Donbas hier niet in past.
Rusland gaat heus geen herstelbetalingen betalen.

En Oekraïne leent geen geld van de EU, Oekraïne wordt door de EU deels gefinancierd met geld dat via de opbrengsten van de bevroren tegoeden van Rusland wordt terugbetaald.
  woensdag 9 september 2026 @ 19:35:57 #222
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_221760247
quote:
1s.gif Op woensdag 9 september 2026 19:24 schreef Wantie het volgende:

[..]
Rusland gaat heus geen herstelbetalingen betalen.

En Oekraïne leent geen geld van de EU, Oekraïne wordt door de EU deels gefinancierd met geld dat via de opbrengsten van de bevroren tegoeden van Rusland wordt terugbetaald.
Lees je even in. Oekraïne leent wel degelijk geld en terugbetaling wordt opgehangen aan herstelbetalingen. Dan kun je niet even de Donbas opgeven.

De bevroren tegoeden kun je eventueel als onderpand gebruiken. Maar deze invorderen heeft weer verregaande consequenties voor de financiële wereld. Klinkt vooral leuk op papier.
pi_221760408
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2026 19:35 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Lees je even in. Oekraïne leent wel degelijk geld en terugbetaling wordt opgehangen aan herstelbetalingen. Dan kun je niet even de Donbas opgeven.
Heb je daar een bron van?

quote:
De bevroren tegoeden kun je eventueel als onderpand gebruiken. Maar deze invorderen heeft weer verregaande consequenties voor de financiële wereld. Klinkt vooral leuk op papier.
Nee, die bevroren tegoeden leveren rendement op.
En dat wordt gebruikt om de lening van 90 miljard terug te betalen.

Er gaan stemmen op om de tegoeden zelf in te zetten.
Maar dat levert inderdaad verregaande consequenties op en wordt onder andere tegengehouden door België.
  woensdag 9 september 2026 @ 19:55:20 #224
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_221760457
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2026 17:02 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Dat noemen ze gaslighting, een vorm van manipulatie die vrij vaak voor komt bij narcisten.
Het is eerder de straw man taktiek van argumenteren die hier door het zwakkere deel van de users veelvuldig wordt toegepast:
A strawman is a discussion technicus where someone changes an opponent's argument into an exaggerated or fake version of it to make it easier to attack.
The End Times are wild
pi_221760515
Hoe het begon in 2014, met Rusland die convooien oorlogsmateriaal richting Oekraïne stuurde...

twitter
pi_221760854
quote:
1s.gif Op woensdag 9 september 2026 20:01 schreef Wantie het volgende:
Hoe het begon in 2014, met Rusland die convooien oorlogsmateriaal richting Oekraïne stuurde...

[ x ]
Ziet er gewoon uit als een peaceful samenwerking, als dit een inval is in jouw ogen.. waarom rijden de tanks dan niet zelf maar staan ze onbemand achter op een oplegger? en ze zijn onderweg naar een logistics hub for Russian operations in Ukraine.

En de fake news maakte er een daadwerkelijke oorlog van. _O-

Onder de Smith-Mundt Act word je dankzij Obama propaganda voorgeserveerd en eet je die rauw.
pi_221761112
twitter

Dit komt trouwens van dezelfde poster :s) waar hij wel gelijk heeft.

Foto's zeggen genoeg. Obama en Biden's administratie die met Svoboda neo nazi's werkten om kabinet te overthrowen. Daardoor zitten we in deze speciale operatie van Putin.

Overal waar Nuland en die andere gek van een Blinken kwamen ontstonden oorlog of conflicten.

De aanleiding: Oekraïne stond eind 2013 op het punt een groot samenwerkingsverdrag met de EU te tekenen. De pro-Russische president weigerde dit op het laatste moment onder druk van Rusland.

De revolutie: Hierop braken in Oekraïne massale volksprotesten uit (Euromaidan). De president vluchtte, en een nieuwe, pro-westerse regering tekende in 2014 alsnog het verdrag. (CIA in samenwerking met neonazi's schieten op de pro-EU demonstranten)

De wens: De Oekraïense bevolking wilde destijds zéker al heel graag bij de EU horen, maar het verdrag was nog geen officieel lidmaatschap. Het ging puur om handel en politieke samenwerking.
De link met Nederland: Omdat alle EU-landen dit verdrag moesten goedkeuren, kreeg Nederland de kans om hier in 2016 via de nieuwe referendumwet een volksstemming over te organiseren.

Jan Roos heeft toen nog dit referendum opgestart dacht ik, is is gewoon een coup geweest vanuit USA/EU met hun inlichtingendienst om EU te versterken met extra land. En daarvoor betalen wij nu de hoofdprijs, die miljarden die naar Oekraine gaan gaan wss helemaal ook niet naar de oorlog. En anders creëren ze wel met AI fake beelden, kan mijn tante ondertussen ook wel. Tranentrekkers voor in het nieuws voor de big scam.

[ Bericht 15% gewijzigd door epicbeardman op 09-09-2026 20:47:17 ]
  woensdag 9 september 2026 @ 20:45:03 #228
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_221761187
quote:
1s.gif Op woensdag 9 september 2026 19:49 schreef Wantie het volgende:

[..]
Heb je daar een bron van?
[..]
Nee, die bevroren tegoeden leveren rendement op.
En dat wordt gebruikt om de lening van 90 miljard terug te betalen.

Er gaan stemmen op om de tegoeden zelf in te zetten.
Maar dat levert inderdaad verregaande consequenties op en wordt onder andere tegengehouden door België.
Dat valt gewoon terug te lezen in de officiële Europese stukken. Eerste hits na een kleine Google zoekactie op 'lening Oekraïne oorlog Rusland'.

Toevallig genoeg zitten er ook allemaal voorwaarden aan die lening vast waardoor Oekraïne beter valt binnen de Europese matrijs van een EU-lidstaat.

Maar dat is allemaal toeval.
pi_221761191
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2026 20:22 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Ziet er gewoon uit als een peaceful samenwerking, als dit een inval is in jouw ogen.. waarom rijden de tanks dan niet zelf maar staan ze onbemand achter op een oplegger? en ze zijn onderweg naar een logistics hub for Russian operations in Ukraine.

En de fake news maakte er een daadwerkelijke oorlog van. _O-

Onder de Smith-Mundt Act word je dankzij Obama propaganda voorgeserveerd en eet je die rauw.

Ah, nu kom jij met een strawman.

Maar dat mag natuurlijk, want de jouwe is niet tegen Rusland gericht.
pi_221761197
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2026 20:45 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Dat valt gewoon terug te lezen in de officiële Europese stukken. Eerste hits na een kleine Google zoekactie op 'lening Oekraïne oorlog Rusland'.

Toevallig genoeg zitten er ook allemaal voorwaarden aan die lening vast waardoor Oekraïne beter valt binnen de Europese matrijs van een EU-lidstaat.

Maar dat is allemaal toeval.
Maar waarom kom je dan niet met die link die je hebt gevonden?
pi_221761210
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2026 20:37 schreef epicbeardman het volgende:
[ x ]

Dit komt trouwens van dezelfde poster :s) waar hij wel gelijk heeft.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Foto's zeggen genoeg. Obama en Biden's administratie die met Svoboda neo nazi's werkten om kabinet te overthrowen. Daardoor zitten we in deze speciale operatie van Putin.

Overal waar Nuland en die andere gek van een Blinken kwamen ontstonden oorlog of conflicten.
Een coup in Kyiv is een interne Oekraïense aangelegenheid.

En geen vrijbrief om dan Oekraïne te annexeren.
  woensdag 9 september 2026 @ 20:48:18 #232
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_221761224
quote:
1s.gif Op woensdag 9 september 2026 20:46 schreef Wantie het volgende:

[..]
Maar waarom kom je dan niet met die link die je hebt gevonden?
Dat had ik anders wel even gedaan maar ik ben nu niet in de gelegenheid.
pi_221761333
quote:
1s.gif Op woensdag 9 september 2026 20:46 schreef Wantie het volgende:

[..]
Een coup in Kyiv is een interne Oekraïense aangelegenheid.

En geen vrijbrief om dan Oekraïne te annexeren.
Oh daar kan ik het zeker in vinden hoor, maar je snapt goed dat dit geopolitieke impact heeft als het toevallig USA/EU is. Neemt niet weg dat als Erdogan een coup had gepleegd in Oekraine dat Putin ook was opgetreden.

Er was in Putins ogen net zo veel kans in 2013 en daarvoor dat Oekraine juist zich wilde aansluiten bij Rusland, een groot deel praatte en stemde nl. in de oostelijker delen al pro-Russisch. Als dan in eens het draak van Amerika en EU welke al jaren lang ervaring hebben in plegen van coups langskomen, of een situatie creëren waardoor er een coup gepleegd kan worden. Met de bijbehorende stemfraude die we kennen uit Amerika dan snap ik dat Putin zich hier genaaid voelt en denkt aan landje pikken.

Neemt niet weg dat USA/EU meesters zijn in mensen installeren in landen, in Georgië vindt het nl. ook plaats de afgelopen jaren. Daar heb je een mini-Maidancoup die gepoogd was, maar nog niet succesvol was zoals die in Oekraïne. Daar is de pro-Russische president nog niet gevlucht en kan von der Leyen daar niet een LGBQTI+ President installeren. Plus ze sluiten zo ook Rusland in, wat natuurlijk ook een doel is.

Ze poken met de beer, en deze beer kan nog wel als een kat rare sprongen maken als hij in het nauw gedreven wordt. Maar de USA/EU heeft al wat ze willen, een scapegoat voor alles.

Ze kunnen letterlijk iedereen wijs maken dat Putin iets heeft gedaan, en dat is al een heel groot succes voor USA/EU, infrastructuur kapot? Putin! ministeries gehackt (domme data leaks van mensen) de Russen! Atoombom ergens perongeluk laten afgaan door USA/EU? Putin!

USA/EU heeft Putin in de tang, maar ze weten ook dat als USA/EU te ver gaat het daadwerkelijk kan escaleren dus ze zijn ook erg pussy. Putin kan binnen half uur half meerdere grote steden raken in Europa met atoombommen. Succes. Het is dus een neverending conflict totdat Putin mss wel zo geirriteerd raakt n.a.v. een false flag dat hij daadwerkelijk de knop indrukt.

[ Bericht 0% gewijzigd door epicbeardman op 09-09-2026 21:08:41 ]
pi_221761497
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2026 21:01 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Oh daar kan ik het zeker in vinden hoor, maar je snapt goed dat dit geopolitieke impact heeft als het toevallig USA/EU is. Neemt niet weg dat als Erdogan een coup had gepleegd in Oekraine dat Putin ook was opgetreden.

Er was in Putins ogen net zo veel kans in 2013 en daarvoor dat Oekraine juist zich wilde aansluiten bij Rusland, een groot deel praatte en stemde nl. in de oostelijker delen al pro-Russisch. Als dan in eens het draak van Amerika en EU welke al jaren lang ervaring hebben in plegen van coups langskomen, of een situatie creëren waardoor er een coup gepleegd kan worden. Met de bijbehorende stemfraude die we kennen uit Amerika dan snap ik dat Putin zich hier genaaid voelt en denkt aan landje pikken.

Neemt niet weg dat USA/EU meesters zijn in mensen installeren in landen, in Georgië vindt het nl. ook plaats de afgelopen jaren. Daar heb je een mini-Maidancoup die gepoogd was, maar nog niet succesvol was zoals die in Oekraïne. Daar is de pro-Russische president nog niet gevlucht en kan von der Leyen daar niet een LGBQTI+ President installeren. Plus ze sluiten zo ook Rusland in, wat natuurlijk ook een doel is.

Ze poken met de beer, en deze beer kan nog wel als een kat rare sprongen maken als hij in het nauw gedreven wordt. Maar de USA/EU heeft al wat ze willen, een scapegoat voor alles.

Ze kunnen letterlijk iedereen wijs maken dat Putin iets heeft gedaan, en dat is al een heel groot succes voor USA/EU, infrastructuur kapot? Putin! ministeries gehackt (domme data leaks van mensen) de Russen! Atoombom ergens perongeluk laten afgaan door USA/EU? Putin!

USA/EU heeft Putin in de tang, maar ze weten ook dat als USA/EU te ver gaat het daadwerkelijk kan escaleren dus ze zijn ook erg pussy. Putin kan binnen half uur half meerdere grote steden raken in Europa met atoombommen. Succes. Het is dus een neverending conflict totdat Putin mss wel zo geirriteerd raakt n.a.v. een false flag dat hij daadwerkelijk de knop indrukt.
Dus Poetin dacht dat Oekraïne zich vrijwillig bij Rusland zou aansluiten.
Toen kwam de coup en voelde Poetin zich genaaid.
En dus besloot Poetin om dan de aansluiting met militaire middelen te forceren.

Begrijp ik het zo goed?
  donderdag 10 september 2026 @ 01:04:41 #235
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221762320
Zo daar was die drone piloot een aardig stukje aan het vliegen

quote:
Oekraïense droneaanval raakt Russische gashoofdstad Novy Oerengoj
Jippie 09-09-2026 20:22 print
Oekraïense drones hebben deze week een aanval uitgevoerd op Novy Oerengoj, een belangrijke gasstad in Siberië op zo'n 2800 kilometer van de Oekraïense grens.

Het is volgens Oekraïne de eerste keer dat een Oekraïense drone zo diep in Russisch grondgebied doordringt.

De Russische gouverneur van de regio meldde dat de aanval was afgeweerd, maar dat neervallende brokstukken brand veroorzaakten.
pi_221762387
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2026 01:04 schreef michaelmoore het volgende:
Zo daar was die drone piloot een aardig stukje aan het vliegen
[..]

En zoals bij elke aanval heeft de luchtafweer zijn werk gedaan, maar is er schade ontstaan door de brokstukken.
pi_221762452
quote:
Rusland lijkt militair sterker uit het conflict met Oekraïne te komen, blijkt uit onderzoek

Key takeaways
-Rusland zal waarschijnlijk militair sterker uit het conflict in Oekraïne komen.
-Verbeterde technologie voor precisieaanvallen integreert nu glijbommen en drones in een geavanceerd doelsysteem.
-Verfijnde operationele synergie en gevechtservaring maken de Russische strijdkrachten dodelijker tegen hightechtegenstanders.

Deskundigen van het Royal United Services Institute (RUSI), waaronder senior onderzoeker Sidkhart Kaushal en hoofdredacteur Sem Krenni-Evans van Calibre Defense, suggereren dat de militaire kracht van Rusland na het conflict in Oekraïne zelfs kan toenemen ten opzichte van de situatie in 2022. Zij voorspellen dat de Russische strijdkrachten uit de operatie zullen komen met aanzienlijk verbeterde operationele capaciteiten.

Technologie voor precisieaanvallen
Een belangrijk gebied waarop vooruitgang is geboekt, is de precisieaanvalstechnologie. De analisten constateren dat Rusland sinds 2022 niet alleen het aantal van deze aanvallen heeft vergroot, maar ook de verfijning en de systemische integratie ervan heeft verbeterd.

In plaats van traditionele zware artillerie te vervangen, heeft Rusland deze aangevuld met glijbommen, verkennings- en aanvalsnetwerken en onbemande luchtvaartuigen, wat heeft geleid tot een complexere en effectievere hiërarchie bij het selecteren van doelen.

Structurele verbeteringen
Naast de hardware legt het rapport de nadruk op structurele verbeteringen in de manier waarop gevechten worden gevoerd. Het Russische leger heeft de nauwkeurigheid van zijn doelwitbepaling verfijnd en een betere synergie tussen de verschillende takken van de strijdkrachten bevorderd, waardoor deze beter in staat zijn om het hoofd te bieden aan hightechtegenstanders.

Beter personeel
Daarnaast is er een sterke toename geweest van het aantal bekwame verkenningspersoneelsleden die praktische expertise hebben opgedaan in het opsporen van ongrijpbare, mobiele doelen tijdens actieve oorlogsvoering.

Gevolgen voor de internationale veiligheid
De onderzoekers concluderen dat deze tactische verschuivingen en technologische aanpassingen de hedendaagse gevechtsstrategieën herdefiniëren. Als Rusland deze lessen en capaciteiten behoudt, zal het zich in een veel sterkere positie bevinden voor eventuele toekomstige conflicten, wat mogelijk blijvende gevolgen zal hebben voor de internationale veiligheid.

https://www.msn.com/nl-be(...)c81b34dbc2c1d27&ei=8
pi_221762517
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2026 07:10 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

De oorlog in Oekraïne zorgt voor een revolutie op het gebied van oorlogsvoering. En Rusland zit daar middenin met een oorlogseconomie.
Daarom moeten wij beter samenwerken met Oekraïne om ervoor te zorgen dat we niet achter gaan lopen.
  donderdag 10 september 2026 @ 09:23:31 #239
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221762807
quote:
1s.gif Op donderdag 10 september 2026 07:44 schreef Wantie het volgende:

[..]
De oorlog in Oekraïne zorgt voor een revolutie op het gebied van oorlogsvoering. En Rusland zit daar middenin met een oorlogseconomie.
Daarom moeten wij beter samenwerken met Oekraïne om ervoor te zorgen dat we niet achter gaan lopen.
ben benieuwd wat ie gaat doen met die oorlogseconomie als ze hun zin krijgen en hij Oekraïne veroverd heeft,

Of voor die tijd is Ruzzia failliet

[ Bericht 16% gewijzigd door michaelmoore op 10-09-2026 09:43:52 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')