Daarvoor werd al logistieke infrastructuur gebombardeerd.quote:Op woensdag 2 september 2026 15:42 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Heb je het nieuws gemist?
Supermarkten raken leeg want bevoorraden wordt steeds lastiger.
Dat was eerder niet aan de orde.
Dus er is wel degelijk wat veranderd.
Het is niet mijn stellingquote:Op woensdag 2 september 2026 15:55 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Eerst zelf iets stellen, en dat vervolgens 'ontkrachten'
Toch niet te vergelijken met de huidige aanvallen.quote:Op woensdag 2 september 2026 16:21 schreef Wantie het volgende:
[..]
Daarvoor werd al logistieke infrastructuur gebombardeerd.
Jij ging daar nog fel tegenin toen ik dat aanhaalde.
Tja, Poetin zit in het nauw.quote:Op woensdag 2 september 2026 17:44 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Toch niet te vergelijken met de huidige aanvallen.
Wie gaat de 2de MH17 neerhalen om naar elkaar te kunnen wijzen? Zelensky een Jumbojet boven Kiev? of Putin een Jumbojet boven Moskou.quote:Zelensky waarschuwt luchtvaart voor massale droneaanvallen op Rusland
De Oekraïense president Zelensky waarschuwt alle luchtvaartmaatschappijen dat ze het Russische luchtruim moeten mijden. Volgens hem vliegen daar nu zo veel Oekraïense drones rond dat vliegtuigen voor de burgerluchtvaart het risico lopen geraakt te worden.
"We willen elke luchtvaartmaatschappij die het Russische luchtruim benut waarschuwen en iedereen die gebruikmaakt van Russische vliegvelden: het Russische luchtruim wordt nu levensgevaarlijk", aldus Zelensky in een videoboodschap.
Waarom verwacht je dat Poetin een jumbojet boven Moskou neerhaaltquote:Op woensdag 2 september 2026 18:29 schreef epicbeardman het volgende:
Zelensky waarschuwt luchtvaart voor massale droneaanvallen op Rusland
[..]
Wie gaat de 2de MH17 neerhalen om naar elkaar te kunnen wijzen? Zelensky een Jumbojet boven Kiev? of Putin een Jumbojet boven Moskou.
Begrijpend lezen 101.quote:Op woensdag 2 september 2026 19:19 schreef Wantie het volgende:
[..]
Waarom verwacht je dat Poetin een jumbojet boven Moskou neerhaalt
Nou, jouw hersenkronkels zijn onnavolgbaar.quote:Op woensdag 2 september 2026 22:40 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Begrijpend lezen 101.
Zeg ik ergens verwacht? Graag je vraag opnieuw formuleren.
Het toont meer aan dat jij hier in BNW eigenlijk helemaal niets te zoeken hebt als je niet eens objectief op zijn BNW kan beoordelen. Het is duidelijk dat je emotioneel beladen bent bij de oorlog en je biased bent. Dat is op te merken aan al je posts de laatste tijd sinds je unban. Je probeert iets te winnen waar niemand een prijs voor heeft.quote:Op woensdag 2 september 2026 22:43 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nou, jouw hersenkronkels zijn onnavolgbaar.
Zelensky die een jumbojet boven Kyiv neerhaalt on Poetin de schuld te geven?
Poetin die hetzelfde andersom doet?
Het past wel in je idee dat Zelensky degene is die Oekraïne aan het bombarderen is.
https://nos.nl/artikel/26(...)g-in-gevecht-in-kyivquote:In Kyiv zijn verschillende Oekraïense inlichtingendiensten met elkaar in gevecht geraakt. Daarbij zijn gewonden gevallen, zo meldt de binnenlandse veiligheidsdienst SBOe in een verklaring op sociale media.
Agenten van deze dienst, vergelijkbaar met de Nederlandse inlichtingendienst AIVD, waren bezig met een huiszoeking toen ze werden aangevallen door agenten van HOeR, de militaire inlichtingendienst van het land, vergelijkbaar met de Nederlandse MIVD. Bij het vuurgevecht dat volgde vielen enkele gewonden onder de leden van de militaire inlichtingendienst.
Ok Biden..quote:Biden beschuldigt Russen van leugens over Nord Stream
De Amerikaanse president Joe Biden doet de Russische beschuldigingen dat het Westen achter de lekkages van de twee Nord Stream-gaspijpleidingen in de Oostzee zit, af als ,,leugens". ,,Het was een opzettelijke sabotageactie en de Russen pompen desinformatie en leugens naar buiten. We zullen met onze bondgenoten samenwerken om uit te zoeken wat er precies is gebeurd", vertelde hij aan verslaggevers.
Oekraïeners die de Russen in een kwaad daglicht willen zettenquote:Op woensdag 2 september 2026 23:10 schreef epicbeardman het volgende:
Staat mij ook nog wel iets van bij dat Zelensky en Biden/Von der Leyen naar de hogere gasprijzen hier wezen vanwege Putin en het opblazen van de Nordstream, maar nee hoor. Het waren natuurlijk weer de Oekraïners (kuch Obama en CIA) die de Russen in een kwaad daglicht wilde zetten.
[ afbeelding ]
Zelfs woke gemini weet het
[..]
Ok Biden..![]()
[ x ]
Ok Ursala![]()
Nou, BNW is kijken wat er achter de facade plaatsvindt. Mijn visie op Rusland wijkt af van het officiele narratief dat het westen in Oekraine over een rode lijn heen is gegaan, waardoor Poetin deze oorlog is gestart. Dus dat past prima op BNW.quote:Op woensdag 2 september 2026 22:58 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Het toont meer aan dat jij hier in BNW eigenlijk helemaal niets te zoeken hebt als je niet eens objectief op zijn BNW kan beoordelen. Het is duidelijk dat je emotioneel beladen bent bij de oorlog en je biased bent. Dat is op te merken aan al je posts de laatste tijd sinds je unban. Je probeert iets te winnen waar niemand een prijs voor heeft.
Zo gek is die "hersenkronkel" niet hoor, zelfs vandaag rapporteerde jou geliefde NOS er over dat ze elkaar aanvallen.
[..]
https://nos.nl/artikel/26(...)g-in-gevecht-in-kyiv
als Putin niet zou proberen zijn toch al veel te grote land nog verder uit te breiden dan was er nets gebeurtquote:Op woensdag 2 september 2026 23:10 schreef epicbeardman het volgende:
Staat mij ook nog wel iets van bij dat Zelensky en Biden/Von der Leyen naar de hogere gasprijzen hier wezen vanwege Putin en het opblazen van de Nordstream, maar nee hoor. Het waren natuurlijk weer de Oekraïners (kuch Obama en CIA) die de Russen in een kwaad daglicht wilde zetten.
Pot verwijt de ketelquote:Op woensdag 2 september 2026 22:43 schreef Wantie het volgende:
Nou, jouw hersenkronkels zijn onnavolgbaar.
We voelen je pijn, frustratie en onmachtquote:Op donderdag 3 september 2026 06:51 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
als Putin niet zou proberen zijn toch al veel te grote land nog verder uit te breiden dan was er nets gebeurt
Het is maar de vraag waar dit verder naar escaleert
ik zou willen dat dit kleine manentje dood neervalt volgende week
Ja want hij is een gevaar voor de hele wereld met zijn oorlogszucht , in de USA zit nog zo een idiootquote:Op donderdag 3 september 2026 07:18 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
We voelen je pijn, frustratie en onmacht
De reden dat ik niet met baardmans in discussie ga is dat we elkaar niet aanvallen.quote:Op donderdag 3 september 2026 06:39 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nou, BNW is kijken wat er achter de facade plaatsvindt. Mijn visie op Rusland wijkt af van het officiele narratief dat het westen in Oekraine over een rode lijn heen is gegaan, waardoor Poetin deze oorlog is gestart. Dus dat past prima op BNW.
Echter, mijn visie is niet anti Oekraine. En dat wordt hier niet op prijs gesteld.
Kijk bijvoorbeeld naar jouw visie en die van Uncle en Candy: Die laatste twee stellen dat Rusland het bombarderen van Oekraine verhevigd heeft omdat Oekraine de oorlog heeft geëscaleerd door doelen in Rusland aan te vallen. Jouw visie is dat Oekraine zelf die bombardementen op Kyiv uitvoert om Rusland in een kwaad daglicht te zetten.. Dat staat haaks op elkaar. Ontstaat daaruit een discussie? Nope. Want beide zetten Oekraine in een kwaad daglicht. Dus maakt dat verder niet uit.
Mijn theorie zet Rusland in een kwaad daglicht. En dan gaat het mis. Dan wordt er continu gezegd dat ik hier niets te zoeken heb en terug moet naar NWS.
Wat er dus op neer komt dat NWS er voor het geluid is dat Rusland in een kwaad daglicht zet, en BNW voor het geluid dat Oekraine in een kwaad daglicht zet.
Maar als een moderator dat hardop op NWS zegt, dan wordt daar weer boos op gereageerd, want blijkbaar wil men de schijn omhoog houden dat men hier er neutraal in staat.
Sure...
Anywaay, jij roept nu "A is waar, want B gebeurt ook in Oekraine".
Tja, dat werkt niet. Het feit dat op dit op NOS valt te lezen spreekt juist tegen dat Oekraine zichzelf aan het bombarderen is om Rusland in een kwaad daglicht te zetten.
Dus discussie wordt gezien als aanvallen begrijp ik.quote:Op donderdag 3 september 2026 07:30 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
De reden dat ik niet met baardmans in discussie ga is dat we elkaar niet aanvallen.
Ieder heeft recht op z'n eigen mening
Ja, daarvoor heb je een forum.quote:.
Echter ben jij degene die overal op in gaat en dan krijg je ook weerwoord natuurlijk.
Nou nee, want zodra ik het Russische narratief in twijfel trek komt er weerstand.quote:En ik snap wel dat je denkt dat we anti Oekraïne zijn maar het is niet zo.
We proberen de propaganda te doorgronden en te zien wat ze werkelijk van plan zijn.
Dat Rusland niet te vertrouwen is dat lijkt me duidelijk toch?
Nou, dat komt niet echt uit de verf.quote:Maar wij zitten ook in een informatie oorlog.
Wij worden net zo goed gehersenspoeld als de Russen.
En daar wil ik door heen prikken.
Jij krijgt weerwoord omdat je praktisch nooit een relevante post plaatst.quote:Op donderdag 3 september 2026 15:11 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dus discussie wordt gezien als aanvallen begrijp ik.
Terwijl je zou verwachten op een forum dat discussie normaal is.
[..]
Ja, daarvoor heb je een forum.
Je post iets, en anderen gaan daar op in.
Zeker op BNW zou je dat verwachten, omdat het hier een zoektocht is naar wat er achter de façade schuil gaat.
Anders is het gewoon zenden.
[..]
Nou nee, want zodra ik het Russische narratief in twijfel trek komt er weerstand.
En ik zie verder niemand die zichzelf ziet als rechtmatige BNW'r Rusland in twijfel trekken.
[..]
Nou, dat komt niet echt uit de verf.
Kijk bijvoorbeeld naar Michael: die plaatst hier iets en meteen wordt op hem ingehakt. Zijn mening is hier blijkbaar niet gewenst.
Ik word er zelfs op aangekeken dat hij hier post.
Alsof BNW een safe space bubbel is die ruw wordt verstoord...
Ja, dan komt er een hoop bladiebla.quote:Op donderdag 3 september 2026 15:16 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Jij krijgt weerwoord omdat je praktisch nooit een relevante post plaatst.
Het enige wat je doet is reageren op anderen maar kennis van zaken heb je overduidelijk niet.
Logisch dat mensen dan geen inhoudelijke discussie met je aan gaan.
Zo vaak wordt je klem gepraat en dan ga je maar over een ander onderwerp beginnen om de aandacht van je verlies af te wenden.
Gelukkig doen anderen daar niet aan mee, zo blijft het nog een beetje ontopic.
Pas op, het plaatsen van Twitter berichten wordt niet op prijs gesteld...quote:Op donderdag 3 september 2026 16:03 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Noorwegen nam vandaag een Russisch wetenschapsschip in beslag om dat te verkopen en het geld aan Oekraïne te geven.
[ x ]
Zou dat compenseren dat oekr totaal geen maritieme handel meer heeft als gevolg van haar acties?quote:Op donderdag 3 september 2026 16:03 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Noorwegen nam vandaag een Russisch wetenschapsschip in beslag om dat te verkopen en het geld aan Oekraïne te geven.
[ x ]
Jullie argumenteren op niveau van Sesamstraat...Bert en Erniequote:Op donderdag 3 september 2026 16:29 schreef Wantie het volgende:
Conclusie blijft: alleen een anti Oekraïne narratief is hier welkom.
Vandaar dat Michael bijvoorbeeld meteen werd neergesabeld..
Yup, beargumenteren dat Zelensky Kyiv bombardeert om Poetin in een kwaad daglicht te stellen is natuurlijk op niveau...quote:Op donderdag 3 september 2026 22:13 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Jullie argumenteren op niveau van Sesamstraat...Bert en Ernie
Wees blij dat Candy daar nog tijd en moeite in wil steken.
Damage control heet dat.quote:Op donderdag 3 september 2026 22:09 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Zou dat compenseren dat oekr totaal geen maritieme handel meer heeft als gevolg van haar acties?
Geen broodnoduge export van vooräl graan en ijzer, en ntl ook geen invoer van westerse wapens.
De schamele inkomsten van deze pure piraterij wegen nooit op tegen de streep door hun inkomsten.
En ook deze piraterij zal weer een reactie en het daarbijhorende geweeklaag uitlokken, net zoals nu het gejank om terug een graandeal.
Maar ach, leuk dat je weer es iets hebt om je te verheugen maar wat wederom niets verandert aan het verder verloop van de oorlog.
Zoals eerder vernoemd : de PR-oorlog tov de strategische oorlog.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |