quote:Op vrijdag 28 augustus 2026 16:47 schreef UncleScorp het volgende:
Het westen heeft amper nog kaarten. Het zou wel es spannend kunnen worden. Zelfs een false flag in Europa om Rusland met de vinger te wijzen.
Nu gaan we zien dat artikel 5 wordt ingeroepen en de NAVO troepen naar Moskou gaan marcheren, terwijl St Petersburg met nukes wordt bestookt...quote:Op dinsdag 1 september 2026 19:20 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
[ x ]
En dan ook vandaag nog dit:
NWS / Duitsland: Explosieven gevonden bij elektriciteitscentrale Brandenburg
Je kan het in het extreme trekken, maar deze overtuiging van Duitsland dat Rusland hierachter zit zal zeker gevolgen hebben. Welke gevolgen dat zullen zijn gaan we nog merken.quote:Op dinsdag 1 september 2026 19:31 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nu gaan we zien dat artikel 5 wordt ingeroepen en de NAVO troepen naar Moskou gaan marcheren, terwijl St Petersburg met nukes wordt bestookt...
Nou, sommigen kijken reikhalzend uit naar een false flag die de EU in een totale oorlog tegen Rusland stort.quote:Op dinsdag 1 september 2026 19:35 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Je kan het in het extreme trekken, maar deze overtuiging van Duitsland dat Rusland hierachter zit zal zeker gevolgen hebben. Welke gevolgen dat zullen zijn gaan we nog merken.
We hebben inderdaad een flinke sprong op de escalatieladder genomen. False flag of nietquote:Op dinsdag 1 september 2026 20:15 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nou, sommigen kijken reikhalzend uit naar een false flag die de EU in een totale oorlog tegen Rusland stort.
Nou, die hebben we nu.
Ik denk dat Rusland de eerste zal zijn die nukes gebruikt. Dat is voor hun nog enigszins een 'level playing field'. Dus een speelveld waarin ze enigszins gelijke zijn. Conventioneel zijn ze echt kansloos.quote:Op dinsdag 1 september 2026 19:31 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nu gaan we zien dat artikel 5 wordt ingeroepen en de NAVO troepen naar Moskou gaan marcheren, terwijl St Petersburg met nukes wordt bestookt...
Je moet wat als Rusland de Baltics niet aanvaltquote:Op dinsdag 1 september 2026 20:15 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nou, sommigen kijken reikhalzend uit naar een false flag die de EU in een totale oorlog tegen Rusland stort.
Nou, die hebben we nu.
Rusland is natuurlijk het slachtoffer in deze.quote:Op dinsdag 1 september 2026 21:01 schreef LXIV het volgende:
[..]
Je moet wat als Rusland de Baltics niet aanvalt
En is Tsjetsjenië een soeverein land of onderdeel van Rusland?quote:Op dinsdag 1 september 2026 18:48 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nou, kijk naar de parallellen.
Beide ingelijfd in het tsarenrijk, beide kortstondig onafhankelijk in de periode tussen de tsaar en Sovjet Unie, beide als autonome Sovjet Republiek toegevoegd aan de Unie, beiden probeerden onafhankelijk te worden nadat de Unie uiteen viel.
Voor Tsjetsjenië liep dat laatste vrij snel fout af, en voor Oekraïne lijkt het nu jaren later fout af te lopen.
Poetin heeft meermaals duidelijk gemaakt dat het Oekraïense volk niet bestaat en een kunstmatig product is.
De onafhankelijkheid van Oekraïne is een historische fout. Poetin ziet Oekraïne als een afgedwaald deel van Rusland dat weer moet worden ingelijfd.
Oh, zoals het nu loopt kun je die vraag straks ook over Oekraïne stellen..quote:Op dinsdag 1 september 2026 23:28 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
En is Tsjetsjenië een soeverein land of onderdeel van Rusland?
Ik zie geen enkele aanleiding om nukes te gebruiken? Denk dat Rusland wel andere middelen heeft om iemand op de vingers te tikken indien nodig. Alles hangt dan eerder af van de reactie van diegene die op de vingers werd getikt.quote:Op dinsdag 1 september 2026 21:01 schreef LXIV het volgende:
Ik denk dat Rusland de eerste zal zijn die nukes gebruikt. Dat is voor hun nog enigszins een 'level playing field'. Dus een speelveld waarin ze enigszins gelijke zijn.
Boude uitspraak alweer... gebaseerd op ?quote:Conventioneel zijn ze echt kansloos.
Denk ook hier dat Rusland wel middelen genoeg heeft om Duitsland, dat zich nu al op de borst klopt als toekomstige logistieke hub in de great war tegen Rusland, logistiek plat te leggen zonder ook maar 1 soldaat de grens over te sturen. En zoals eerder gezegd, als Duitsland zich openlijk in de oorlog zet, wil de ik tegenreactie van Rusland echt niet meemaken. Want zoals ik meermaals de russofobie van Europa aanhaal, ben ik zeker dat de haat van Rusland jegens Duitsland deze vele malen overtreft.quote:Verder denk ik niet dat Moskou en St Petersburg of Europese hoofdsteden bestookt gaan worden met nukes. Dat gaat wel heel ver. Als er al een nuke op een strategisch doel valt dan valt hij op Bielefeld. Let maar op.
Begrijpelijk ntl. Er is sowieso schaarste.quote:EU-landen zeggen geen nieuwe Patriot-raketten aan Oekraïne toe
Op een informele bijeenkomst van Europese defensieministers in Ierland heeft de EU-hoge vertegenwoordiger Kaja Kallas aangedrongen om dringend de luchtafweer van Oekraïne te versterken. Concrete toezeggingen kwamen er evenwel niet.
https://www.hln.be/buiten(...)zware-fout~a93df6b5/
En kijk.quote:“Russisch luchtruim wordt volledig onveilig door drones”, waarschuwt Zelensky
De Oekraïense president Volodymyr Zelensky waarschuwt in zijn dagelijkse toespraak buitenlandse luchtvaartmaatschappijen om geen gebruik meer te maken van het Russische luchtruim. “Oekraïne bedreigt de burgerluchtvaart niet, maar het aantal drones in het Russische luchtruim zal zo hoog zijn dat daar rekening mee gehouden moet worden.”
Volgens Zelensky is de boodschap ook gericht aan verzekeraars en “iedereen die nog steeds gebruikmaakt van de belangrijkste Russische luchthavens”. Hij benadrukt dat de eerste raketten en drones vanuit Rusland werden gelanceerd en via het Russische luchtruim Oekraïne bereikten. “Deze escalatie kan en zal niet beperkt blijven tot het Oekraïense grondgebied.”
Nog volgens Zelensky zal het Russische luchtruim de facto sluiten, “hoewel de Russische autoriteiten de bevolking hierover niet naar behoren informeren”.
https://www.hln.be/buiten(...)zware-fout~a93df6b5/
Alle Europese NAVO-landen zijn samen natuurlijk veel groter dan Oekraine. Als je ziet dat het Rusland in de Oekraine al bijna 5 jaar gekost heeft om daar het land te ontwrichten, en dat dit nog niet eens helemaal gelukt is, kun je nagaan dat dit in heel Europa onbegonnen werk is. Alleen al het aantal doelen! Al zouden ze vrij spel hebben ,er zijn zoveel knooppunten, energiecentrales, vliegvelden etc.. Onbegonnen werk.quote:Op woensdag 2 september 2026 07:40 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Ik zie geen enkele aanleiding om nukes te gebruiken? Denk dat Rusland wel andere middelen heeft om iemand op de vingers te tikken indien nodig. Alles hangt dan eerder af van de reactie van diegene die op de vingers werd getikt.
[..]
Boude uitspraak alweer... gebaseerd op ?
En wat zegt dat over de krachtenbundelende tegenpartij(en) die er niet in slagen ze te stoppen ?
Of vergelijk je met de echte militaire grootmachten? Die al na enkele maanden vechten met de broek op de enkels staan? De VS/Israel tegen Iran en Israel die haar tanden stukbijt op een zootje ongeregeld op een miniscuul lapje grond.
En NAVO art5 ... wie zal er echt de art5 roep effectief militair beantwoorden? Vooral als de VS zich terughoudend opstelt, denk niet dat die zich nog een militair fiasco kunnen permitteren momenteel.
En wat gaan NAVO leden dan concreet doen ? Ze hebben amper luchtafweer tegen een steeds groeiende dreiging hierin. Gaan ze enkele 10duizenden troepen optrommelen en sturen ? En het lijstje wapens nog eens opsturen dat we de laatste jaren al zien voorbij komen hebben? Want in NAVO handen gaat het wel lukken ?
Terwijl NAVO/VS al de leiding had/heeft in oekraine van manschappen, materiaal en intel. Wat gaat er dan anders gebeuren dat wel voor succes zal zorgen tegen deze "conventioneel kansloze" vijand ?
[..]
Denk ook hier dat Rusland wel middelen genoeg heeft om Duitsland, dat zich nu al op de borst klopt als toekomstige logistieke hub in de great war tegen Rusland, logistiek plat te leggen zonder ook maar 1 soldaat de grens over te sturen. En zoals eerder gezegd, als Duitsland zich openlijk in de oorlog zet, wil de ik tegenreactie van Rusland echt niet meemaken. Want zoals ik meermaals de russofobie van Europa aanhaal, ben ik zeker dat de haat van Rusland jegens Duitsland deze vele malen overtreft.
Verder best wel grappig dat Europa elke diplomatie/gesprek met Rusland schuwt, maar nu Duitsland oproept tot grootste leger van Europa. Duitsland, dat tot 2x toe het europees grondgebied verwoest heeft. Geeft tegelijk hoop dat het in de toekomst wel goed komt met de relatie met Rusland
Het wordt pas echt spannend als 1 van de strijdende partijen volledig in de hoek gedrukt wordt. En dat is ntl niet geheel ondenkbaar.
Tuurlijk.quote:Op woensdag 2 september 2026 09:31 schreef LXIV het volgende:
[..]
Alle Europese NAVO-landen zijn samen natuurlijk veel groter dan Oekraine. Als je ziet dat het Rusland in de Oekraine al bijna 5 jaar gekost heeft om daar het land te ontwrichten, en dat dit nog niet eens helemaal gelukt is, kun je nagaan dat dit in heel Europa onbegonnen werk is. Alleen al het aantal doelen! Al zouden ze vrij spel hebben ,er zijn zoveel knooppunten, energiecentrales, vliegvelden etc.. Onbegonnen werk.
Ik ga er vanuit dat Rusland alles wil doen om een rechtstreeks conflict met de EU/NAVO te voorkomen. Dat is het meest logische.quote:Op woensdag 2 september 2026 10:52 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Tuurlijk.
Maar nu ga jij er ineens van uit dat Rusland gans Europa wil veroveren ?
Bij inroeping (en uitvoering) art5 wordt het eerder een kwestie van alle (deelnemende) NAVO landen te ontmoedigen/beletten verdere actie te ondernemen. En dat zal best lukken vanop afstand, en zeker bij gebrek aan kwantiteit en kwaliteit luchtafweer...
Bij huidige invoering art5 denk ik dat het toch de bedoeling is dat NAVO landen ten strijde trekken naar Rusland/oekraine ?
Ik denk wel dat ze iets gaan doen met de Baltische staten.quote:Op woensdag 2 september 2026 13:57 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik ga er vanuit dat Rusland alles wil doen om een rechtstreeks conflict met de EU/NAVO te voorkomen. Dat is het meest logische.
Maar in het geval van: als ze bijvoorbeeld logistieke lijnen willen gaan verstoren is dat veel moeilijker (praktisch onhaalbaar) in vergelijking tot dit doen in Oekraine. Omdat er zoveel doelwitten uitgeschakeld moeten worden om effect te hebben. Er zijn alleen al wel 160 bruikbare havens, dat is anders dan Odessa en nog 2 of 3 kleinere havens. Is gewoon geen beginnen aan.
Idd logischquote:Op woensdag 2 september 2026 13:57 schreef LXIV het volgende:
Ik ga er vanuit dat Rusland alles wil doen om een rechtstreeks conflict met de EU/NAVO te voorkomen. Dat is het meest logische.
Omgekeerd evenzo : NAVO Rusland aanvallen is geen beginnen aan. Napoleon en Hitler hebben dat al aangetoond.quote:Maar in het geval van: als ze bijvoorbeeld logistieke lijnen willen gaan verstoren is dat veel moeilijker (praktisch onhaalbaar) in vergelijking tot dit doen in Oekraine. Omdat er zoveel doelwitten uitgeschakeld moeten worden om effect te hebben. Er zijn alleen al wel 160 bruikbare havens, dat is anders dan Odessa en nog 2 of 3 kleinere havens. Is gewoon geen beginnen aan.
De Baltische staten zijn volstrekt onverdedigbaar. Maar als je ze aanvalt dan kom je automatisch ingevechtscontact met Duitse, Poolse, Nederlandse, Franse, Amerikaanse etc troepen die daar gelegerd zijn. Dus met de hele NAVO. Dat is de veiligheid. Daardoor zal Rusland wwel 2x denken om dit te doen!quote:Op woensdag 2 september 2026 14:06 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ik denk wel dat ze iets gaan doen met de Baltische staten.
Geen directe aanval maar omdat Zweden en Finland bij de NAVO gekomen zijn wordt Rusland strategisch gezien best benadeeld.
De Baltische staten hebben ook best een grote mond voor een zo moeilijk verdedigbaar gebied.
Meer info in de link.quote:Terwijl Rusland openlijk dreigt met aanvallen op Europese defensiebedrijven, weigert het Nederlandse kabinet de bevolking van Hengelo te informeren over de concrete gevaren die ze lopen. Kamerlid Pepijn van Houwelingen (FVD) stelde indringende vragen aan minister Yesilgöz van Defensie — de antwoorden zijn onthutsend vaag en bieden nul comfort aan de omwonenden.
Logisch, na het succes van de 40 dagen campagne gaat Oekraïne verder met de volgende campagne.quote:Op woensdag 2 september 2026 07:55 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
En kijk.
Na het in stilte afvoeren van zijn bedreiging met een 40-daagse campagne die Rusland tot de onderhandelingstafel zou dwingen, krijgen we nu alweer een nieuwe campagne.
Net als zijn uitspraken over duizenden drones naar Rusland.
Vorige massale drone aanvallen, waarbij honderden tot meer dan duizend drones werden gelanceerd, kon het aantal dat doel trof op de vingers geteld worden (vooral die op Moskou toch).
Acties waarbij hij tegenreactie uitlokt waar hij zelf amper verweer tegen heeft.
Heb je het nieuws gemist?quote:Op woensdag 2 september 2026 15:34 schreef Wantie het volgende:
[..]
Logisch, na het succes van de 40 dagen campagne gaat Oekraïne verder met de volgende campagne.
Dat stopt pas als Rusland de invasie staakt of Oekraïne ten val komt.
Wat de tegenreactie betreft: Rusland is al vanaf 2022 bezig met het bestoken van burgerdoelen. Dus daarin verandert weinig.
Eerst zelf iets stellen, en dat vervolgens 'ontkrachten'quote:Op dinsdag 1 september 2026 22:00 schreef Wantie het volgende:
Nou ja zeg!
De EU wilde toch een false flag on eindelijk in oorlog met Rusland te komen?
Flikt Duitsland dit![]()
[ x ]
Snap ik wel, waarom lopen angst zaaien?quote:Op woensdag 2 september 2026 14:57 schreef Candymannetje het volgende:
https://www.ninefornews.n(...)weten-inwoners-niet/
[..]
Meer info in de link.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |