Nogal stoere praat.quote:Op maandag 14 september 2026 07:38 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
We moeten hem onzeker maken over wat we van plan zijnKaliningrad aanvallen ?
Samen met hardere taal uit Frankrijk en Duitsland dat gaat zeker indruk maken
140 miljard euro aan bevroren Russische tegoeden in België en wat gaan ze met dat geld doen ? wapens kopen die nog moeten geproduceerd worden? Of nog meer de zakken vullen alginds ?
het Kremlin via een dubbele strategie — militair en financieel — klem te zetten is al de strategie van dag 1 en het lukt niet. Maar ja, stupiditeit blijft de drijfveer.
Nee hoor, kennelijk kun jij niet op 2 sporen tegelijk discussiëren.quote:Op maandag 14 september 2026 08:13 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Klopt je gooit nu alle onderwerpen door elkaar.
Gaat het wel helemaal goed met je?
Je bent het spoor goed bijster.
Dus om te voorkomen dat Boris slachtoffer wordt van de Russische aanvallen op burgerdoelen moet hij eerst aan Rusland toestemming vragen of hij naar Kyiv mag reizen.quote:Op maandag 14 september 2026 07:45 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Binnenkort eerst toestemming vragen aan Rusland alvorens naar Kiev te reizen...
Kiev zal stilaan afgesloten worden.
Beetje lastig als het 2 verschillende onderwerpen zijn en jij ze op 1 hoop gooitquote:Op maandag 14 september 2026 08:39 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee hoor, kennelijk kun jij niet op 2 sporen tegelijk discussiëren.
Maar dat ligt dan verder aan jou.
Ik geef 2 losstaande antwoorden op 2 verschillende threads in dit topic, waarbij ik citeer waarop ik reageer.quote:Op maandag 14 september 2026 08:53 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Beetje lastig als het 2 verschillende onderwerpen zijn en jij ze op 1 hoop gooit![]()
En dan de schuld bij andere leggen.
Je krijgt het moeilijk hè.
In andere topics ga je ook al dingen verzinnen om proberen je gelijk te halen.
En als mensen je dan door hebben zeg je ineens niks meer.
Nope je probeert je gelijk te halen door alles bij elkaar te betrekken en dingen te verzinnen.quote:Op maandag 14 september 2026 09:11 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik geef 2 losstaande antwoorden op 2 verschillende threads in dit topic, waarbij ik citeer waarop ik reageer.
Dat jij vervolgens de kluts kwijt raakt ligt geheel aan jou.
En al dat ad hominem gestuiter van je heb ik niets mee.
Je gaf zelf al toe dat er 2 draden tegelijk lopenquote:Op maandag 14 september 2026 09:15 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Nope je probeert je gelijk te halen door alles bij elkaar te betrekken en dingen te verzinnen.
Net zoals je overal doet tot je weer eens klem zit.
Ja precies en die gooi jij op 1 hoop om zo te proberen je gelijk te halen.quote:Op maandag 14 september 2026 09:22 schreef Wantie het volgende:
[..]
Je gaf zelf al toe dat er 2 draden tegelijk lopen
Jij verzint dat ik 2 dingen op 1 hoop gooi.quote:Op maandag 14 september 2026 09:31 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ja precies en die gooi jij op 1 hoop om zo te proberen je gelijk te halen.Ik ben blij dat je het nu toe geeft.quote:Nee, ik gaf 2 losstaande reacties, waarbij ik geciteerd heb waar ik op reageerde.
Dus stop nou maar met dingen verzinnen anders gaat men je helemaal niet meer serieus nemen.
Als dat het échte doelwit was, was het wel anders afgelopenquote:Trein van Oekraïne naar Polen met Europese toppolitici aan boord was mogelijk échte doelwit van Russische aanval
De trein was op weg van de Oekraïense hoofdstad Kiev naar de Poolse hoofdstad Warschau. Op zo'n 2 kilometer van de Poolse grens werd de locomotief van de trein geraakt door een Russische drone.
Er waren toen 206 mensen aan boord. Niemand raakte gewond, omdat de passagiers op tijd geëvacueerd werden nadat de Oekraïense autoriteiten informatie hadden gekregen over een naderende aanval. De locomotief was tijdens de evacuatie ook losgemaakt van de rest van de trein. De passagiers moesten wel urenlang buiten de trein wachten, meldt The Kyiv Independent.
...https://www.msn.com/nl-be(...)33863c38e1581b&ei=11
Dat is jouw specialiteit idd ... meerdere topics tegelijk verneukenquote:Op maandag 14 september 2026 09:51 schreef Wantie het volgende:
Dat jij niet meerdere discussies tegelijk kunt handelen op een forum is niet mijn probleem.
Leuk bedacht, maar het gaat hier om 2 discussiepunten binnen dit topic.quote:Op maandag 14 september 2026 10:06 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Dat is jouw specialiteit idd ... meerdere topics tegelijk verneuken
Alles en iedereen belachelijk maken en overal perse het laatste woord willen.
Eindeloze zinloze topicvervuiling.
![]()
Get a life
Wat een BS alweer.quote:Russische aanval op trein moest Europa “intimideren en verdelen”
De Russische droneaanval op een trein aan de Oekraïense grens met Polen was bedoeld om westerse landen te intimideren en te verdelen. Dat zeggen de Franse minister van Buitenlandse Zaken Jean-Noël Barrot en EU-buitenlandchef Kaja Kallas.
Volgens Barrot probeerde Rusland met de aanval Europeanen “te intimideren en te verdelen”. Kallas ziet hetzelfde doel achter de aanval en roept Europa op zich niet te laten afschrikken. “Ik denk dat we precies het tegenovergestelde moeten doen. We moeten laten zien dat we er zijn voor Oekraïne en dat we niet bang zijn.”
Een Russische drone trof zondag een passagierstrein nabij de grens met NAVO-lidstaat Polen. Kort voordien was daar een speciale trein gepasseerd met onder anderen de voormalige Britse premier Boris Johnson en andere Europese diplomaten aan boord.Russische aanval op trein moest Europa “intimideren en verdelen”
De Russische droneaanval op een trein aan de Oekraïense grens met Polen was bedoeld om westerse landen te intimideren en te verdelen. Dat zeggen de Franse minister van Buitenlandse Zaken Jean-Noël Barrot en EU-buitenlandchef Kaja Kallas.
Volgens Barrot probeerde Rusland met de aanval Europeanen “te intimideren en te verdelen”. Kallas ziet hetzelfde doel achter de aanval en roept Europa op zich niet te laten afschrikken. “Ik denk dat we precies het tegenovergestelde moeten doen. We moeten laten zien dat we er zijn voor Oekraïne en dat we niet bang zijn.”
Een Russische drone trof zondag een passagierstrein nabij de grens met NAVO-lidstaat Polen. Kort voordien was daar een speciale trein gepasseerd met onder anderen de voormalige Britse premier Boris Johnson en andere Europese diplomaten aan boord
https://www.hln.be/buiten(...)n-verdelen~a93df6b5/
Ik ben benieuwd of hij voor zijn permanente verblijfsvergunning een jaar in dienst moet, wat dan eindigt op het front.quote:De vergunning is verleend op basis van presidentieel decreet nr. 702 betreffende humanitaire steun aan buitenlanders die de traditionele Russische spirituele en morele waarden delen. Het document is geldig vanaf augustus 2024
Maar hier ging het volgens mij om een passagierstrein die van Oekraïne naar Polen ging.quote:Op maandag 14 september 2026 10:04 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Als dat het échte doelwit was, was het wel anders afgelopen
![]()
Rusland viseert oekr locomotieven. Logisch want vervoer van militaire apparatuur verloopt nu overwegend via trein, na het compleet stilleggen van maritieme transporten.
Ook bij deze trein werd enkel de locomotief geraakt. Netjes toch.
Als oekr naar 't schijnt wagons met militaire apparatuur achter passagierstreinen hangt, is het uitschakelen van locomotieven de beste optie.
Helemaal mee eens.quote:Op maandag 14 september 2026 10:16 schreef Lavenderr het volgende:
Laten we proberen fatsoenlijk met elkaar om te gaan. Van mening verschillen is prima maar de manier waarop kan beter.
Waarom zou je dan aan het front eindigen?quote:Op maandag 14 september 2026 10:52 schreef Wantie het volgende:
In de regio Vladimir heeft de 25-jarige Nederlandse burger Dmitry Deyster een tijdelijke verblijfsvergunning in Rusland gekregen. Hij volgt daarmee het voorbeeld van zijn ouders, die eerder al soortgelijke documenten hadden ontvangen, aldus de persdienst van het ministerie van Binnenlandse Zaken
[..]
Ik ben benieuwd of hij voor zijn permanente verblijfsvergunning een jaar in dienst moet, wat dan eindigt op het front.
Recent is een Nederlands gezin mede om die reden terug in Nederland.
Dat is een Amerikaans gezin vorig jaar overkomen.quote:Op maandag 14 september 2026 11:21 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Waarom zou je dan aan het front eindigen?
Heb je een link naar het verhaal van dat Amerikaanse gezin?quote:Op maandag 14 september 2026 11:43 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat is een Amerikaans gezin vorig jaar overkomen.
De echtgenoot stond binnen enkele weken al aan het front nadat hij zich gemeld had voor de dienstplicht.
En recent is een Nederlands gezin terug gekeerd, met onder andere als reden dat de echtgenoot zich anders moest melden voor de dienstplicht.
Dus het is wèl een risico.
Aanvulling:quote:Op maandag 14 september 2026 11:55 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Heb je een link naar het verhaal van dat Amerikaanse gezin?
Want de dienstplicht geldt voor het Russische leger en in Oekraïne zijn voornamelijk huurlingen actief.
-edit- al gevonden.
Het verhaal klopt wel maar hij is vrijwillig gegaan en niet gedwongen.
https://www.rtl.nl/nieuws(...)in-oorlog-frontlinie
Kijk, je kan het welquote:Op maandag 14 september 2026 12:23 schreef Wantie het volgende:
[..]
Aanvulling:
Presidentieel decreet nr. 821 van 5 november 2025 vereist dat mannen tussen de 18 en 65 jaar een militair dienstcontract, een ontslagbewijs of een officieel ongeschiktheidsbewijs overleggen voordat zij een permanente verblijfsvergunning (VNZh) of het Russische staatsburgerschap kunnen aanvragen
https://www.novika.info/e(...)ence-permit?hl=nl-NL
Het gaat niet om dienstplicht zoals die van Russische staatsburgers, maar om de vereiste in het leger te dienen om in aanmerking te komen voor een permanente verblijfsvergunning.
Dus als de jongen na 3 jaar een permanente verblijfsvergunning wil ontkomt hij daar niet aan.
Hopelijk is dan de oorlog voorbij.
En ondertussen wordt er geroepen dat Rusland mobilisatie nodig heeftquote:Bijna niemand wil zich nog inschrijven in het Oekraïense leger: VRT NWS spreekt met 4 getuigen
De spanning rond het thema van de mobilisatie in Oekraïne is voelbaar. Bijna niemand wil er openlijk over spreken. Adam, een schuilnaam, is mobilisatie-agent in de Oekraïense hoofdstad Kiev. Hij getuigt anoniem.
"Mensen zijn bang, dus ze willen natuurlijk niet uit hun auto stappen. Sommigen rennen zelfs weg. Soms stopt een taxi, en voordat we er zelfs maar dichterbij kunnen komen, springt de persoon eruit en rent weg. De politie moet dan de achtervolging inzetten."
https://www.msn.com/nl-be(...)3ba85cf2fd0908&ei=13
Nounou het komt wel dichtbij nuquote:Pools premier Donald Tusk waarschuwt dat Rusland mogelijk Polen gaat aanvallen komende weken
Tijdens een bijeenkomst op 13 september in het Veiligheidscentrum van de regering merkte Tusk op dat de agressieve manoeuvres van Moskou steeds dichter bij de Poolse grenzen plaatsvinden, waardoor de mogelijkheid van een escalatie een reële zorg is geworden.
Hij benadrukte dat het land klaar moet zijn om in samenwerking met bondgenoten op te treden mocht een reactie nodig zijn.
De premier wees met name op de inzet van geavanceerdere wapens door Russische strijdkrachten, waarbij hij de opkomst van drones met straalmotor benadrukte. Tusk merkte op dat zelfs Oekraïne, ondanks zijn uitgebreide ervaring op het gebied van luchtverdediging, moeite heeft gehad om deze geavanceerde systemen volledig uit te schakelen.
In het licht van deze ontwikkelingen heeft Tusk verzocht om een uitgebreide evaluatie van de verdedigingscapaciteiten van Polen.
Hij maakt zich met name zorgen over de mogelijkheid dat drones vitale vervoersknooppunten en essentiële infrastructuur als doelwit kiezen. Hij suggereerde dat soortgelijke ontwrichtende tactieken ook binnen de Poolse grenzen zouden kunnen worden toegepast.
https://www.msn.com/nl-be(...)59babb78739d4b9&ei=9
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |