abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221598942
quote:
Steeds meer gezinnen kunnen de spullen die hun kinderen voor school nodig hebben niet betalen. 63 procent van de hulporganisaties ziet het aantal hulpvragen van gezinnen met kinderen toenemen.

Vooral een laptop is een probleem: 69 procent van de hulporganisaties ziet dat kinderen die missen. Ook schooltassen, gymspullen en rekenmachines worden vaak genoemd, blijkt uit onderzoek van het Armoedefonds onder meer dan vijfhonderd organisaties.

Daardoor kunnen kinderen soms niet goed meekomen met de rest. Bijna de helft van de organisaties ziet bijvoorbeeld dat leerlingen niet of minder vaak meedoen met gym omdat ze niet over de juiste spullen beschikken.

Stichting Speelgoedbank Gorinchem kwam erachter dat een middelbare scholier met een bigshopper vol schoolspullen naar zijn lessen ging. De ouders konden geen schooltas betalen.

Het kind kwam extra vroeg aan op school en ging pas na het laatste lesuur weg, zodat andere kinderen de tas niet zouden zien. "Gelukkig konden we een nieuwe fiets en rugzak geven, zodat het kind weer volop mee kon doen met de klasgenoten. De rust en het plezier op school hebben zelfs gezorgd voor betere schoolcijfers."
https://www.nu.nl/economi(...)deren-op-school.html
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
I stand with (the) Netherlands. w/
  dinsdag 18 augustus 2026 @ 09:40:26 #2
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_221598957
Als je dit legt naast de toename van het aantal luxe auto's (Porsches e.d.) zie je denk ik wel waar het de laatste 20 jaar aan het misgaan is.
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
pi_221598990
quote:
Zo'n bigshopper tas zal toch prima achterop de dure fatbike passen? Ik zie het probleem niet.
  dinsdag 18 augustus 2026 @ 09:47:42 #4
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_221598996
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 09:46 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Zo'n bigshopper tas zal toch prima achterop de dure fatbike passen? Ik zie het probleem niet.
Dit zijn vast geen kinderen die een fatbike hebben, lullige opmerking.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_221598997
Het is allemaal de schuld van het onderwijs.
Corporate translator
  dinsdag 18 augustus 2026 @ 09:48:01 #6
512523 SimonB.
Nog steeds hoogst.
pi_221598998
Ik heb altijd wat moeite met dit soort berichten. Volgens mij moet je vaak "we kunnen het niet betalen" vervangen door "we stellen de verkeerde prioriteiten".
Voorheen Bargehassus.
pi_221599012
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 09:47 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Er zal vast wel iets in het uitgavenpatroon van de ouders terug te vinden zijn als oorzaak. En anders hadden ze niet aan kinderen moeten beginnen.
pi_221599014
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 09:48 schreef SimonB. het volgende:
Ik heb altijd wat moeite met dit soort berichten. Volgens mij moet je vaak "we kunnen het niet betalen" vervangen door "we stellen de verkeerde prioriteiten".
Dit dus.
pi_221599022
quote:
Stichting Speelgoedbank Gorinchem kwam erachter dat een middelbare scholier met een bigshopper vol schoolspullen naar zijn lessen ging. De ouders konden geen schooltas betalen.
Nou ben ik eigenlijk niet zo van het "hahah arme mensen stellen hun prioriteituh vurkeert, wel een dikke tv jonguh maar geen vrete!" geroep, maar dit vind ik wel heel moeilijk te geloven. Je gaat naar marktplaats, zoekt op "rugzak school", en vindt al voor een tientje exemplaren. Ja die zijn dan gebruikt, maar is dat erger dan rondlopen met een boodschappentas?
pi_221599040
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 09:50 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Dit dus.
Eens en er zijn veel oplossingen aangedragen de afgelopen jaren op de scholen. Ieder kind wat uit een financieel zorgelijke situatie komt, kan een laptop van school krijgen, boeken en cultuur of sportlessen.

En gezonde maaltijden en persoonlijke verzorging. Ook schooluitjes en excursies worden gewoon vergoed.

Maar dan moeten deze gezinnen vaak wel inzicht geven in hun situatie en vaak blijkt er dan toch iets niet te kloppen.
  dinsdag 18 augustus 2026 @ 09:56:33 #11
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_221599045
Op de middelbare school van mijn dochter was een geweldig initiatief voor nooddruftige leerlingen dat je via de school in termijnen een laptop kon aanschaffen. Wel een beetje kut en schandalig dat die laptop dan ruim 100 euro duurder uitkwam dan als je hem zelf via CoolBlue, Bol of de Mediamarkt aanschafte.

Gewoon een verkoopdeal verpakken als een inclusieve regeling en arme mensen meer laten betalen. Je moet het maar durven.

[ Bericht 0% gewijzigd door Qarrad op 18-08-2026 10:25:35 ]
  dinsdag 18 augustus 2026 @ 09:58:19 #12
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_221599051
Importeer meer arme 'gezinnen' en wat er van naar school gaat is dan ook arm... wat een verrassing
The more debt, the better
  dinsdag 18 augustus 2026 @ 10:02:09 #13
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_221599063
quote:
Een deel kan het daadwerkelijk niet betalen.

Bij sommige anderen scheelt het wel als ze (bijvoorbeeld) ipv een i.Phone gewoon een doorsnee Android van 250-300 euro zouden kopen. Werkt ook goed. Maar ja, statusangst.

En op Marktplaats zoeken kost in eerste instantie nog veel minder, alleen eindigen de beveiligingsupdates dan misschien al 1 jaar later ipv na 5 of 6 jaar.

[ Bericht 10% gewijzigd door Eightyone op 18-08-2026 10:07:57 ]
pi_221599073
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 09:51 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Nou ben ik eigenlijk niet zo van het "hahah arme mensen stellen hun prioriteituh vurkeert, wel een dikke tv jonguh maar geen vrete!" geroep, maar dit vind ik wel heel moeilijk te geloven. Je gaat naar marktplaats, zoekt op "rugzak school", en vindt al voor een tientje exemplaren. Ja die zijn dan gebruikt, maar is dat erger dan rondlopen met een boodschappentas?
Bij de Action zijn ze nog goedkoper.

Laptops vind ik wel een ander verhaal, maar 2e hands heb je ook prima exemplaren voor een tientje of 6.
pi_221599079
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 09:51 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Een rugtas heb je toch sowieso al voor een beetje geld als je bij een scapino kijkt? Voor 60 euro heb je een Eastpak die jaaaaaaaaaaaaaaaren meegaat. Waar voor je geld. En inderdaad, de good old boodschappentas :D Vroegah was dat hip.

Own it gewoon.

Ja ik snap wel. Kids zijn anders dan volwassenen.

Maar een tas is inderdaad niet het duurste van alles. Als zelfs een tas kopen al lastig is - wil ik wel eens weten hoe de rest van hun leven eruit ziet. Want hoe eet je dan?
just give a second thought
what if we don't get caught...
  dinsdag 18 augustus 2026 @ 10:06:42 #16
512523 SimonB.
Nog steeds hoogst.
pi_221599083
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 09:56 schreef Qarrad het volgende:
Op de middelbare school van mijn dochter was een geweldig initiatief voor noodruftige leerlingen dat je via de school in termijnen een laptop kon aanschaffen. Wel een beetje kut en schandalig dat die laptop dan ruim 100 euro duurder uitkwam dan als je hem zelf via CoolBlue, Bol of de Mediamarkt aanschafte.

Gewoon een verkoopdeal verpakken als een inclusieve regeling en arme mensen meer laten betalen. Je moet het maar durven.
Nood-druftig in plaats van nood-ruftig. ;)
Voorheen Bargehassus.
pi_221599086
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 10:02 schreef Eightyone het volgende:

[..]

Bij sommige anderen scheelt het wel als ze (bijvoorbeeld) ipv een i.Phone gewoon een doorsnee Android van 250-300 euro zouden kopen. Werkt ook goed. Maar ja, statusangst.
En er is ook niks mis met een 2e handse Samsung A10. Althans volgens mij is dat het model wat ik voor m'n zoontje heb gekocht. Was feitelijk in nieuwstaat.
  dinsdag 18 augustus 2026 @ 10:08:53 #18
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_221599092
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 10:07 schreef ToT het volgende:

[..]
En er is ook niks mis met een 2e handse Samsung A10. Althans volgens mij is dat het model wat ik voor m'n zoontje heb gekocht. Was feitelijk in nieuwstaat.
Ik had het vorige bericht zojuist geëdit met iets over beveiligingsupdates.

Die termijn kan nog best kort zijn als je hem tweedehands koopt.
pi_221599094
https://www.action.com/nl-nl/p/2546873/rugzak/
Hoppa, ¤2,99.
Kutkwaliteit, maar het is tenminste iets.
Ze hebben ook wel iets betere natuurlijk, volgens mij waren die 6 euro of zo. In ieder geval nog geen tientje.
pi_221599106
Een laptop of een tas is nogal een verschil :D
It's not about East or West, It's about niggaz and bitches, power and money, riders and punks. Which side are you on?
  dinsdag 18 augustus 2026 @ 10:11:08 #21
269692 Divje
brr brr patapim
pi_221599107
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 10:06 schreef Apotheose het volgende:

[..]
Een rugtas heb je toch sowieso al voor een beetje geld als je bij een scapino kijkt? Voor 60 euro heb je een Eastpak die jaaaaaaaaaaaaaaaren meegaat. Waar voor je geld. En inderdaad, de good old boodschappentas :D Vroegah was dat hip.

[ afbeelding ]

Own it gewoon.

Maar een tas is inderdaad niet het duurste van alles. Als zelfs een tas kopen al lastig is - wil ik wel eens weten hoe de rest van hun leven eruit ziet. Want hoe eet je dan?
In mijn tijd zag je vooral VMBOers met die tas rondlopen, en de VWOers met zo'n Kipling-rugzak :+
oh ah toma toma vem vem vem vem
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 18 augustus 2026 @ 10:11:20 #22
284411 crew  heywoodu
pi_221599109
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 10:09 schreef ToT het volgende:
https://www.action.com/nl-nl/p/2546873/rugzak/
Hoppa, ¤2,99.
Kutkwaliteit, maar het is tenminste iets.
Ze hebben ook wel iets betere natuurlijk, volgens mij waren die 6 euro of zo. In ieder geval nog geen tientje.
Eastpak is wel gewoon kwaliteit en kost dan wellicht 50-60 euro als je een niet al te bijzondere neemt, maar omgerekend is dat ook maar 10-15 euro per jaar, want die gaat gewoon de hele schoolperiode mee.
pi_221599111
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 10:08 schreef Eightyone het volgende:

[..]
Ik had het vorige bericht zojuist geëdit met iets over beveiligingsupdates.

Die termijn kan nog best kort zijn als je hem tweedehands koopt.
Beveiliging is idd wel prettig, maar of je je daar nou zo druk om moet maken als je geen cent te makken hebt...?
"Nee, ik kan geen mobieltje kopen want de telefoons binnen mijn budget krijgen over een half jaar geen updates meer!"
Alles is beter dan niets, en desnoods koop je een nieuwe van één of ander chinees merk vol met spyware die nog wel voor de komende jaren updates belooft.
  dinsdag 18 augustus 2026 @ 10:15:14 #24
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_221599133
quote:

[..]
Je wilt ook niet dat je kind gepest gaat worden omdat hij tweedehands spullen en kleding heeft.

Zo eentje hadden wij vroeger ook in de klas zitten. Kringloop kleding, bloempotkapsel, ook nog iets te dik. Dat was gewoon los lopend wild.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_221599135
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 10:11 schreef Divje het volgende:

[..]
In mijn tijd zag je vooral VMBOers met die tas rondlopen, en de VWOers met zo'n Kipling-rugzak :+
ik heb vmbo (destijds vbo/mavo O~) ) gedaan en ik was degene met een kipling rugtas (wel aan 1 schouder uiteraard :') ) en de stoere gabberboys hadden zo'n boodschappentas.
pi_221599143
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 10:15 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Je wilt ook niet dat je kind gepest gaat worden omdat hij tweedehands spullen en kleding heeft.

Zo eentje hadden wij vroeger ook in de klas zitten. Kringloop kleding, bloempotkapsel, ook nog iets te dik. Dat was gewoon los lopend wild.
Ook weer waar. Ik ben zelf vroeger veel gepest omdat ik 2e handse kleding droeg. (Was vroeger van mijn broer geweest, en veel van die kleding was eerst weer van een ander gezin geweest.)
pi_221599147
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 10:11 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Eastpak is wel gewoon kwaliteit en kost dan wellicht 50-60 euro als je een niet al te bijzondere neemt, maar omgerekend is dat ook maar 10-15 euro per jaar, want die gaat gewoon de hele schoolperiode mee.
ik heb er 1 die al 13 jaar still going strong is. Geen schooltas, wel boodschappen wat ongeveer even zwaar is :') En voor werk these days. Het is inderdaad nu even duurder maar wel betere kwaliteit.
  dinsdag 18 augustus 2026 @ 10:16:48 #28
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_221599148
quote:
Zelfde reden dat kinderen steeds vaker zonder ontbijt naar school gestuurd worden.

Mijn ouders zouden zich doodgeschaamd hebben.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_221599153
quote:

[..]
Er zal vast wel iets in het uitgavenpatroon van de ouders terug te vinden zijn als oorzaak. En anders hadden ze niet aan kinderen moeten beginnen.
Rechtse gelul, dus alleen kakkertjes mogen kinderen krijgen en het liefst blank ook nog natuutrlijk
  dinsdag 18 augustus 2026 @ 10:18:06 #30
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_221599155
quote:

[..]

Wat dat betreft zijn kinderen idd wrede wezens.

Maar misschien is dat de mens überhaupt wel eigen, alleen wordt het op latere leeftijd beter verhuld.
pi_221599158
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 10:17 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Rechtse drol
Linkswappie.

Oh, even snel je reactie wijzigen, lafbek :')

Nee, niet alleen 'kakkertjes' mogen dat. Maar jouw koters hoeven niet volledig van belastinggeld worden bekostigd. Wil je kinderen nemen, dan moet je daar ook zelf de financiele verantwoordelijkheid voor nemen.

[ Bericht 29% gewijzigd door PurifieR op 18-08-2026 10:24:41 ]
  dinsdag 18 augustus 2026 @ 10:19:20 #32
269692 Divje
brr brr patapim
pi_221599161
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 10:15 schreef Apotheose het volgende:

[..]
ik heb vmbo (destijds vbo/mavo O~) ) gedaan en ik was degene met een kipling rugtas (wel aan 1 schouder uiteraard :') ) en de stoere gabberboys hadden zo'n boodschappentas.
Ooo de gabberboys hadden wij ook, incl bomberjackie en Air Max Classics. En er liep er altijd wel één bij op kisten met rare patches op z'n jackie :X
oh ah toma toma vem vem vem vem
pi_221599166
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 10:16 schreef MichaelScott het volgende:

[..]
Zelfde reden dat kinderen steeds vaker zonder ontbijt naar school gestuurd worden.

https://www.aldi.nl/product/wit-brood-1227153.html
93 cent voor 22 sneetjes of whatever.
57 cent voor een kuipje halvarine en qua beleg zal er vast ook wel wat voordeligs te vinden zijn.
pi_221599172
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 10:06 schreef Apotheose het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Own it gewoon.

Zo'n Eastpak heb ik juist net nog naar gezocht op marktplaats om na te gaan wat ze dan zouden kosten :D Het exemplaar dat ik zelf al ruim 20 jaar geleden op de middelbare droeg heb ik nog steeds, die dingen zijn kwalitatief prima en werden zo massaal gedragen dat je er ook echt niet mee uit de toon viel.

Maar goed: als 60 euro voor een nieuwe ook te veel is: ik zie ze tweedehands vrij massaal voor 20-30 euro en dan zijn ze meestal nog keurig. En als dat ook al een te hoge financiele drempel is...
  dinsdag 18 augustus 2026 @ 10:22:01 #35
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_221599179
quote:
Dat zie je met name veel bij turken en marokkanen.

1 inkomen in het gezin met 3 kinderen, arbeider.
Maar sowieso wel een dikke BMW voor de deur.

Die BMW lijkt belangrijker dan het gezin.
pi_221599180
Toevallig was ik van plan om vandaag nieuwe kleding voor m'n zoontje te halen.
T/m groep 3 vind ik het prima om hem met voordelige kleding van Zeeman e.d. te laten rondlopen (plus een paar kledingstukken van wat betere winkels), maar nu de school weer begonnen is en hij een groep hoger zit, mag het allemaal wel ff ietsjes netter.
pi_221599190
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 10:22 schreef Zoddie het volgende:

[..]

Vind ik ook zo grappig op vakantie in Aziatische landen: zie je een oud, scheef hutje van riet wat elk moment lijkt in te kunnen storten, maar daar zit dan wel een gloednieuwe schotelantenne op, en voor de deur staat een gloednieuwe motor! :')
pi_221599193
Knap hoe heel fok altijd weer exact op de hoogte is van het uitgavenpatroon van mensen met lage inkomens.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  dinsdag 18 augustus 2026 @ 10:26:01 #39
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_221599204
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 10:02 schreef Eightyone het volgende:

[..]

En op Marktplaats zoeken kost in eerste instantie nog veel minder, alleen eindigen de beveiligingsupdates dan misschien al 1 jaar later ipv na 5 of 6 jaar.
Ik heb hier een ASUS laptop uit 2011 die met wat extra hardware prima Windows10 draait en kan fotobewerken. De enige reden dat hij niet om kan naar Windows 11 is zijn processor (Sandybridge). Dit soort oude beestjes zouden met wat liefde en tijd prima ingezet kunnen worden. Of de vele laptops die bij bedrijven ingezet zijn en terug naar een leverancier gaan. Maar dan moet wel iemand daarin investeren en dat gebeurt niet, denk ik.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_221599216
quote:

[..]

Maar zolang ie netjes en gewoon schoon is maak je mij niet wijs dat je onmiddellijk ziet of die Eastpak pas bij bol is gekocht of al eens gebruikt is.
pi_221599217
quote:

[..]

Klopt. Daarmee kan je namelijk indruk maken op je neven van het platteland in Turkije/.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  dinsdag 18 augustus 2026 @ 10:30:02 #42
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_221599228
quote:

[..]

Want je kent alle Turken? Er wonen alleen al drie Turkse gezinnen hier in de buurt, niemand daarvan heeft een BMW.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  dinsdag 18 augustus 2026 @ 10:31:09 #43
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_221599235
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 10:24 schreef Monolith het volgende:
Knap hoe heel fok altijd weer exact op de hoogte is van het uitgavenpatroon van mensen met lage inkomens.
Dit, duidelijke trend naar een grotere groep mensen onder de armoedegrens.

Terwijl de meeste mensen met goede salarissen er de afgelopen jaren gewoon ruim op vooruit zijn gegaan.
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
  dinsdag 18 augustus 2026 @ 10:31:50 #44
512523 SimonB.
Nog steeds hoogst.
pi_221599239
quote:
Heel FOK!?
Voorheen Bargehassus.
  dinsdag 18 augustus 2026 @ 10:33:07 #45
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_221599246
quote:

[..]

Denk dat je je verkijkt op hoe dik die BMW ook is. Veelal import met hoge km-standen
  dinsdag 18 augustus 2026 @ 10:33:13 #46
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_221599248
quote:
Op de middelbare school van mijn dochter was een geweldig initiatief voor nooddruftige leerlingen dat je via de school in termijnen een laptop kon aanschaffen. Wel een beetje kut en schandalig dat die laptop dan ruim 100 euro duurder uitkwam dan als je hem zelf via CoolBlue, Bol of de Mediamarkt aanschafte.

Geld lenen kost geld
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
  dinsdag 18 augustus 2026 @ 10:33:39 #47
477768 TweedeKlum
De echte Rico is op Zuid.
pi_221599250
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 10:30 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Want je kent alle Turken? Er wonen alleen al drie Turkse gezinnen hier in de buurt, niemand daarvan heeft een BMW.
Een Mercedes is een Turkenbak, geen BMW. :+
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
  dinsdag 18 augustus 2026 @ 10:35:20 #48
335133 MichaelScott
pi_221599253
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 10:20 schreef ToT het volgende:

[..]
https://www.aldi.nl/product/wit-brood-1227153.html
93 cent voor 22 sneetjes of whatever.
57 cent voor een kuipje halvarine en qua beleg zal er vast ook wel wat voordeligs te vinden zijn.
Pot pindakaas van 90 cent

https://www.aldi.nl/product/pindakaas-1224598.html

Niet het gezondste wat er is, maar nog altijd beter dan niet ontbijten...

Het is echt een mentaliteitsprobleem.
pi_221599260
Zo, ff in de regen 4 spijkerbroeken, een hoodie, een polo, een T-shirt en een riem gehaald voor onder de 100 euro.
Allemaal prima kwaliteit, met dikke korting.
pi_221599262
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 10:33 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Een Mercedes is een Turkenbak, geen BMW. :+
Echt trotse Turken zouden in eigen fabrikaat moeten rijden en dus een Anadol A8 zoeken.
pi_221599268
Mensen hebben geen houvast meer en worden overal doodgegooid met materialistische onzin.
pi_221599269
Je kunt je kinderen ook aanleren om zich helemaal niks aan te trekken van pesterijen en uitleggen dat alle zogenaamde merkkleding net zo goed uit Bangladesh en China komt en dat het dus allemaal bullshit is.
Mijn broer en ik liepen altijd in 5e hands kleding en zelfs schoenen. Onze schoolrugzakken waren Sovjet toeristen rugzakken uit de jaren 70, mijn kinderen hebben uiteindelijk op de middelbare ook met die rugzak rondgelopen en dat ding is nog steeds heel en gaat bijna elke vakantie mee.

De schoollaptops kun je idd huren, heb laatst nog iemand geholpen met het regelen hiervan. Kost ong. 15 euro per maand, maar je bent ook verzekerd, hebt ondersteuning als er iets niet goed gaat etc.... op zich een goede deal als je niet in 1 klap een laptop met alle benodigde specificaties kunt kopen.
pi_221599278
1. Veel mensen stellen inderdaad de verkeerde prioriteiten
2. Veel mensen zouden niet aan kinderen moeten beginnen als ze de boel niet kunnen bekostigen
3. Waarom moeten die kinderen eigenlijk naar school? Schaf de leerplicht lekker af!
The problem with socialism is that you eventually run out of other people's money
  dinsdag 18 augustus 2026 @ 10:41:29 #54
477768 TweedeKlum
pi_221599282
Kinderbijslag, kindgebondenbudget, potjes vanuit de gemeente, zou toch allemaal niet zo'n probleem moeten zijn.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
pi_221599285
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 10:38 schreef Ann-Lynn het volgende:
Je kunt je kinderen ook aanleren om zich helemaal niks aan te trekken van pesterijen en uitleggen dat alle zogenaamde merkkleding net zo goed uit Bangladesh en China komt en dat het dus allemaal bullshit is.
Dat laatste leer ik mijn zoontje idd ook aan.
Gelukkig wordt hij weinig gepest (de bovenbouw doet sowieso lomp tegen de onderbouw dus is het niet persoonlijk), maar aanleren dat je je niks van pesten moet aantrekken is moeilijk als het dagelijks is.
Op mijn school vroeger werd er niks aan gedaan, ook niet als je in elkaar geslagen werd. Sterker nog; ik kwam in de problemen toen ik voor mezelf op kwam. :') Tegenwoordig is het gelukkig wel anders.
  dinsdag 18 augustus 2026 @ 10:44:03 #56
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_221599296
Als ik zie waar refurbished laptop zaakjes mee komen, die beginnen bij 300 euro (heb je wel Windows11). Vind ik ook niet super goedkoop... Ah toch eentje gevonden voor 165,- -> https://www.remarkt.nl/laptops/studenten-laptop
pi_221599297
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 10:41 schreef TweedeKlum het volgende:
Kinderbijslag, kindgebondenbudget, potjes vanuit de gemeente, zou toch allemaal niet zo'n probleem moeten zijn.
Rond de millenniumwisseling heb ik wel een moeder en dochter gekend die volgens eigen zeggen samen van ¤2,50 per dag moesten rondkomen.
Geen idee of dat echt klopt en zo ja hoe dat kwam.
Enorme schulden gemaakt of zo die afbetaald moesten worden? De moeder was in ieder geval arbeidsongeschikt.

Maar dan nog zouden er toch wel potjes beschikbaar moeten zijn voor ondersteuning?
Ik heb ook wel eens gehoord van mensen die te trots zijn om extra steun aan te vragen, maar dan vraag je ook gewoon zelf om je eigen ellende.
  dinsdag 18 augustus 2026 @ 10:47:27 #58
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_221599311
quote:

[..]
Rechtse gelul, dus alleen kakkertjes mogen kinderen krijgen en het liefst blank ook nog natuutrlijk
Importeer armoede en de armoede groeit
  dinsdag 18 augustus 2026 @ 10:47:32 #59
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_221599312
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 10:44 schreef ToT het volgende:

[..]
Rond de millenniumwisseling heb ik wel een moeder en dochter gekend die volgens eigen zeggen samen van ¤2,50 per dag moesten rondkomen.
Geen idee of dat echt klopt en zo ja hoe dat kwam.
Enorme schulden gemaakt of zo die afbetaald moesten worden? De moeder was in ieder geval arbeidsongeschikt.

Maar dan nog zouden er toch wel potjes beschikbaar moeten zijn voor ondersteuning?
Ik heb ook wel eens gehoord van mensen die te trots zijn om extra steun aan te vragen, maar dan vraag je ook gewoon zelf om je eigen ellende.
Schuldsanering, loonbeslag, bijstand (arbeidsongeschikt, maar niet lang genoeg gewerkt), het kan allemaal invloed hebben.
  dinsdag 18 augustus 2026 @ 10:47:55 #60
335133 MichaelScott
pi_221599313
quote:
Zullen we eerst een projectgroep oprichten die een meerjarig onderzoek gaat doen voordat we hier reageren?
pi_221599317
quote:
Mijn broer en ik liepen altijd in 5e hands kleding en zelfs schoenen. Onze schoolrugzakken waren Sovjet toeristen rugzakken uit de jaren 70, mijn kinderen hebben uiteindelijk op de middelbare ook met die rugzak rondgelopen en dat ding is nog steeds heel en gaat bijna elke vakantie mee.

De schoollaptops kun je idd huren, heb laatst nog iemand geholpen met het regelen hiervan. Kost ong. 15 euro per maand, maar je bent ook verzekerd, hebt ondersteuning als er iets niet goed gaat etc.... op zich een goede deal als je niet in 1 klap een laptop met alle benodigde specificaties kunt kopen.
Ja leuk. Maar dan was het pesten gewoon niet erg genoeg.
pi_221599322
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 10:44 schreef SEMTEX het volgende:
Als ik zie waar refurbished laptop zaakjes mee komen, die beginnen bij 300 euro (heb je wel Windows11). Vind ik ook niet super goedkoop...
https://www.telecomweb.eu(...)56GB-SSD-8GB-RAM-184

2e hands zijn ze uiteraard nog wel goedkoper te vinden, ook via privé-handelaren die ze blijkbaar opkopen en dan herinstalleren en testen.
pi_221599328
'je moet je niets van het pesten aantrekken'.

Als je een beetje pester hebt (of pesters), dan hebben ze de tijd en blijven ze zoeken naar het breekpunt. En die heeft iedereen.
  dinsdag 18 augustus 2026 @ 10:51:29 #64
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_221599337
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 10:26 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Ik heb hier een ASUS laptop uit 2011 die met wat extra hardware prima Windows10 draait en kan fotobewerken. De enige reden dat hij niet om kan naar Windows 11 is zijn processor (Sandybridge). Dit soort oude beestjes zouden met wat liefde en tijd prima ingezet kunnen worden. Of de vele laptops die bij bedrijven ingezet zijn en terug naar een leverancier gaan. Maar dan moet wel iemand daarin investeren en dat gebeurt niet, denk ik.
Windows 10 zeker vol spyware updates krijgen ze al tijdje niet meer.
  dinsdag 18 augustus 2026 @ 10:52:31 #65
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_221599350
Ik zou zeggen regel dit vanuit school en dan gewoon voor iedereen. En als kakkers het standaardspul lelijk vinden kopen ze zelf maar wat.

Uiteraard zitten er veel mensen bij die financieel slechte prioriteiten stellen, maar kinderen kunnen niets doen aan hun ouders. Zorgen dat die kinderen geen beperkingen hebben op school is de beste manier om te voorkomen dat ze later hetzelfde worden als hun ouders.
  dinsdag 18 augustus 2026 @ 10:53:11 #66
511255 camilero
tufkatufka...
pi_221599354
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 10:31 schreef SimonB. het volgende:

[..]
Heel FOK!?
Nee, één klein Fok!ertje bleef moedig weerstand bieden....
  dinsdag 18 augustus 2026 @ 10:54:48 #67
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_221599364
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 10:41 schreef TweedeKlum het volgende:
Shag en bier is ook duur en de camping in zuid Frankrijk is ook niet gratis.
pi_221599365
quote:

Links lullen rechts vullen.

Nog wel over de ruggen van armen ook dus. Laag hoor.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_221599371
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 10:47 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Schuldsanering, loonbeslag, bijstand (arbeidsongeschikt, maar niet lang genoeg gewerkt), het kan allemaal invloed hebben.
Zelf heb ik ook een tijdje bij een voedselbank moeten lopen toen ik arbeidsongeschikt raakte.
Ik moest mijn huis verkopen en ergens iets goedkoops zien te huren.

Armoede bestaat echt wel. Mijn ouders hebben ook echte armoede gekend. Ze moesten zelfs een tijd leven van eten wat ze van kennissen kregen.
Maar het is ook wel zo dat zoals hier gezegd wordt steeds meer en meer mensen verkeerde keuzes maken.
Een bekend voorbeeld is iets van een tv-programma over een stel dat absoluut niet kon rondkomen, maar ze hadden wel een auto waarmee ze 's zaterdags altijd mee gingen toeren om ergens een terrasje te pakken om een appelgebakje te gaan eten.
En op Youtube zie je ook filmpjes over Amerikanen die in diepe schulden zitten, maar wel een paar keer per jaar naar Disneyland gaan enzo.

Maar goed, dat boven je stand leven is iets wat aantoonbaar zelfs in de Middeleeuwen gebeurde. Daar hadden ze toen zelfs wetten tegen: je mocht geen kleding bezitten wat voor een hogere klasse bedoeld was omdat geld uitgeven aan zulke dure kleding er voor zou kunnen zorgen dat je in financiële nood zou kunnen komen, en het zou anderen van jouw klasse weer kunnen verleiden om ook al hun geld aan dure kleding uit te gaan geven waardoor ze niets meer te eten konden kopen. Dit zou de maatschappij enorm kunnen destabiliseren.
  dinsdag 18 augustus 2026 @ 10:57:32 #70
477768 TweedeKlum
pi_221599374
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 10:51 schreef Nicksanders het volgende:

[..]
Windows 10 zeker vol spyware updates krijgen ze al tijdje niet meer.
Windows 10 krijgt nog veiligheidsupdates tot volgend jaar oktober.
pi_221599377
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 10:48 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Gezien je usernaam heb je vast ook wel het één en ander meegemaakt?
pi_221599378
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 10:50 schreef theunderdog het volgende:
'je moet je niets van het pesten aantrekken'.

Als je een beetje pester hebt (of pesters), dan hebben ze de tijd en blijven ze zoeken naar het breekpunt. En die heeft iedereen.
Ik vond en vind dat altijd zo'n dooddoener. Het is 'zoek het maar uit' verpakt in een mooi sausje.
Pesters moet je aanpakken want anders gaan ze gewoon door en blijven ze doorgaan. Vanaf het begin. Want ze maken leven echt een hel voor hun slachtoffers.
1947-2016
pi_221599383
quote:

The poor pay more..... zeggen ze dan :)
Honey ! Take me drunk, i am home !
  dinsdag 18 augustus 2026 @ 10:59:00 #74
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_221599385
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 09:55 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Eens en er zijn veel oplossingen aangedragen de afgelopen jaren op de scholen. Ieder kind wat uit een financieel zorgelijke situatie komt, kan een laptop van school krijgen, boeken en cultuur of sportlessen.

En gezonde maaltijden en persoonlijke verzorging. Ook schooluitjes en excursies worden gewoon vergoed.

Maar dan moeten deze gezinnen vaak wel inzicht geven in hun situatie en vaak blijkt er dan toch iets niet te kloppen.
Geen gymspullen was vrugah echt geen geldige reden om niet te hoeven gymen. Sommige liepen op blote voeten en sommige hadden gympies aan. Was je, je sportbroekje vergeten dan moest ie in je onderbroek gymen
  dinsdag 18 augustus 2026 @ 10:59:17 #75
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_221599387
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 10:52 schreef Hexagon het volgende:
Ik zou zeggen regel dit vanuit school en dan gewoon voor iedereen. En als kakkers het standaardspul lelijk vinden kopen ze zelf maar wat.

Uiteraard zitten er veel mensen bij die financieel slechte prioriteiten stellen, maar kinderen kunnen niets doen aan hun ouders. Zorgen dat die kinderen geen beperkingen hebben op school is de beste manier om te voorkomen dat ze later hetzelfde worden als hun ouders.
Nederland wordt steeds meer 'ieder voor zich', zoals de VVD het graag wil.
pi_221599389
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 10:50 schreef theunderdog het volgende:
Als je een beetje pester hebt (of pesters), dan hebben ze de tijd en blijven ze zoeken naar het breekpunt.
Het bewijs dat ook kinderen al door en door verrot kunnen zijn.
Toen ik dat ooit op nu.nl postte was het gekrijs echt niet te geloven, de waarheid willen ze daar maar niet onder ogen zien :')
pi_221599393
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 10:52 schreef Hexagon het volgende:

In de jaren '80 kregen we ook spullen van school.
Geen hond die daarmee gezien wilde worden. Zelfs ik kreeg (terwijl we onder de armoedegrens leefden en ik oude kleding droeg) andere spulletjes.
pi_221599396
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 10:36 schreef ToT het volgende:
Zo, ff in de regen 4 spijkerbroeken, een hoodie, een polo, een T-shirt en een riem gehaald voor onder de 100 euro.
Allemaal prima kwaliteit, met dikke korting.
Waar de fuck kreeg je dit voor elkaar?
1947-2016
pi_221599398
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 10:57 schreef ToT het volgende:

[..]
Gezien je usernaam heb je vast ook wel het één en ander meegemaakt?
Gelukkig niet.
pi_221599400
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 10:57 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Tja mijn laptop (die mijn zoontje vooral gebruikt) is de oud voor een nieuwe Windows versie.
Krijg je doodleuk iets te zien in de stijl van: "Zullen we u helpen zoeken naar een nieuwe laptop waar Windows 11 wel op draait?"

Pleur op, gek!
pi_221599406
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 09:58 schreef flyguy het volgende:
Importeer meer arme 'gezinnen' en wat er van naar school gaat is dan ook arm... wat een verrassing
En ze trekken het algehele niveau in de klas ook nog eens naar beneden waardoor het een kettingreactie veroorzaakt voor het onderwijsniveau in Nederland.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  dinsdag 18 augustus 2026 @ 11:02:37 #82
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_221599409
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 10:57 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Alleen als je ervoor betaald toch dacht ik?
  dinsdag 18 augustus 2026 @ 11:03:09 #83
477768 TweedeKlum
pi_221599412
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 11:02 schreef Nicksanders het volgende:

[..]
Alleen als je ervoor betaald toch dacht ik?
Nee.
pi_221599413
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 10:57 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Ik vond en vind dat altijd zo'n dooddoener. Het is 'zoek het maar uit' verpakt in een mooi sausje.
Pesters moet je aanpakken want anders gaan ze gewoon door en blijven ze doorgaan. Vanaf het begin. Want ze maken leven echt een hel voor hun slachtoffers.
Ik kreeg thuis altijd te horen van: "Trek je er niets van aan! Pesten doet geen pijn! Laat het je ene oor in gaan en het andere oor weer uit! Je moet maar denken van: laat maar! Buig je hoofd maar en wees maar de minste; dan krijg je ook de minste problemen!"

Elke! Keer! Weer!

:') En bedankt he!
  dinsdag 18 augustus 2026 @ 11:03:28 #85
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_221599414
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 10:58 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]
Het is inderdaad duur om in armoede te leven :) en het levert iemand ook nog eens extra stress op.
  dinsdag 18 augustus 2026 @ 11:03:30 #86
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_221599415
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 10:58 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]
Is wel zo. Je kunt geen goede schoenen betalen, dus zijn degene die je wel kunt betalen eerder aan vervanging toe en dus betaal je uiteindelijk meer aan schoenen dan wanneer je in 1x een goed paar kunt betalen. Of de tip dat je goedkoper uit bent als je in bulk koopt. Klopt, maar als je geld hebt voor 1x tandpasta en niet voor 12 tubes, dan betaal je dus over 12 tubes meer...

Een kennis van me woonde op een gegeven moment na haar scheiding met twee kinderen in een garagebox (illegaal, veel te duur ook nog voor dat hok). Dan kun je preken over prioritering en budgetten dat je een ons weegt, die 12 tubes gaan daar a) niet betaalbaar zijn en b) nergens meer bijpassen. Het laatste dat die nodig had was een vingertje zoals sommige users hier, die had een legale, betaalbare woning nodig. En een laptop voor school, ja.
pi_221599419
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 11:00 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Waar de fuck kreeg je dit voor elkaar?
TerStal
Bij de broeken zag ik wel een enorme kwaliteitsverschil. Ik heb uiteraard de stevigere kwaliteit broeken uitgezocht.
Andere waren echt maar net ietsjes beter dan het spul van Zeeman.
pi_221599427
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 11:01 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Gelukkig niet.
Misleidende username dus! :T
  dinsdag 18 augustus 2026 @ 11:07:14 #89
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_221599435
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 11:03 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Nee.
Oh, ik heb me net idd gratis aangemeld voor beveiligingsupdates, eens ff kijken of dat een beetje werkt.
pi_221599437
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 10:48 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Als het fysiek wordt, dan is het idd lastig te negeren, woorden doen niks als je huid dik genoeg is. Werkt uiteraard niet voor iedereen, maar je kinderen mentaal sterk maken kan nooit kwaad. Als pesten fysiek wordt, aangifte doen. En gelijk ook maar een melding bij VT. Deed ik ook toen een paar meiden mijn dochter gingen pesten. Heb contact opgezocht met de moeders en zei dat de meeste pesters dit doen omdat zij in een lastige thuissituatie zitten, vaak met geweld en misbruik. Een aangezien hun dochters behoorlijke pestkoppen zijn, ga ik ervan uit dat hun gedrag een schreeuw om hulp is en ga ik ervoor zorgen dat zij die hulp krijgen. Toen was het pesten snel afgelopen.
pi_221599444
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 11:07 schreef Ann-Lynn het volgende:

[..]
Als het fysiek wordt, dan is het idd lastig te negeren, woorden doen niks als je huid dik genoeg is. Werkt uiteraard niet voor iedereen, maar je kinderen mentaal sterk maken kan nooit kwaad. Als pesten fysiek wordt, aangifte doen. En gelijk ook maar een melding bij VT. Deed ik ook toen een paar meiden mijn dochter gingen pesten. Heb contact opgezocht met de moeders en zei dat de meeste pesters dit doen omdat zij in een lastige thuissituatie zitten, vaak met geweld en misbruik. Een aangezien hun dochters behoorlijke pestkoppen zijn, ga ik ervan uit dat hun gedrag een schreeuw om hulp is en ga ik ervoor zorgen dat zij die hulp krijgen. Toen was het pesten snel afgelopen.
Het gaat niet om de woorden zelf. Het gaat erom dat die woorden er altijd zijn. Dat de pester je nooit met rust laat. Ben je op school niet te breken? dan zoekt de pester je thuis op. Je dacht online even veilig te zijn? haha dacht het niet.

Als de pester bereid is ver te gaan, is er niemand die daar tegen opgewassen is. Je breekt. Hoe dan ook. Je kan hoogstens geluk hebben dat de pester er op een gegeven moment genoeg van krijgt.
  dinsdag 18 augustus 2026 @ 11:09:55 #92
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_221599448
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 11:07 schreef Ann-Lynn het volgende:

[..]
Jij onderschat echt de kracht van woorden....
  dinsdag 18 augustus 2026 @ 11:10:56 #93
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_221599452
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 11:07 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Oh, ik heb me net idd gratis aangemeld voor beveiligingsupdates, eens ff kijken of dat een beetje werkt.
Het werkt. goede tip @TweedeKlum !
pi_221599455
quote:
Als je op tv deze armen geïnterviewd ziet worden, blijkt steevast dat ze een paar huisdieren hebben, en stevig roken.
  dinsdag 18 augustus 2026 @ 11:11:12 #95
477768 TweedeKlum
pi_221599456
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 11:07 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Werkt prima op mijn twaalf jaar oude bak, zolang die het nog zo goed doet hoef ik geen nieuwe.
pi_221599457
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 11:03 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Is wel zo. Je kunt geen goede schoenen betalen, dus zijn degene die je wel kunt betalen eerder aan vervanging toe en dus betaal je uiteindelijk meer aan schoenen dan wanneer je in 1x een goed paar kunt betalen. Of de tip dat je goedkoper uit bent als je in bulk koopt. Klopt, maar als je geld hebt voor 1x tandpasta en niet voor 12 tubes, dan betaal je dus over 12 tubes meer...

Een kennis van me woonde op een gegeven moment na haar scheiding met twee kinderen in een garagebox (illegaal, veel te duur ook nog voor dat hok). Dan kun je preken over prioritering en budgetten dat je een ons weegt, die 12 tubes gaan daar a) niet betaalbaar zijn en b) nergens meer bijpassen. Het laatste dat die nodig had was een vingertje zoals sommige users hier, die had een legale, betaalbare woning nodig. En een laptop voor school, ja.
Ja, ik zit daar ook moreel wel een beetje in dubio over als er weer eens lokaal nogal triomfantelijk in het krantje bericht wordt dat er bij een garageboxcontrole mensen betrapt zijn op illegale bewoning ervan. Nee natuurlijk is dat niet de bedoeling, maar ik huur zo'n ding voor m'n hobby's en ik kan me werkelijk niet voorstellen dat je zoiets voor iets anders dan wanhopige noodzaak als dak boven je hoofd gebruikt. Nou heb je ze betrapt, wie weet beboet, en gooi je ze eruit. Zijn ze helemaal dakloos. Wie wordt daar beter van?
  dinsdag 18 augustus 2026 @ 11:12:32 #97
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_221599461
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 10:59 schreef ToT het volgende:

[..]
In de jaren '80 kregen we ook spullen van school.
Geen hond die daarmee gezien wilde worden. Zelfs ik kreeg (terwijl we onder de armoedegrens leefden en ik oude kleding droeg) andere spulletjes.
Nee de blits zul je er niet mee maken. Maar dat is geen taak van de samenleving. Wel dat kinderen gewoon de middelen hebben om hun schooldiploma te halen.
pi_221599464
Sinds wanneer is een laptop een vereiste op scholen? Presteren kinderen minder goed zonder laptop?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  dinsdag 18 augustus 2026 @ 11:13:36 #99
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_221599466
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 11:11 schreef Kottnauer het volgende:

[..]
Als je op tv deze armen geïnterviewd ziet worden, blijkt steevast dat ze een paar huisdieren hebben, en stevig roken.
Luister, ik praat dat ook absoluut niet goed, maar in armoede leven = stressvol en roken is vaak een manier om daarmee om te gaan. En dieren ontstressen ook. Is het handig? Nee. Moeten we die mensen om elke keuze die ze maken veroordelen? Nee. Zorg er maar eens voor dat miljardairs een keer fatsoenlijk belasting gaan betalen.
pi_221599467
Weer ff inkopen gedaan: 700 gram kaas voor ¤6,50 en kippendijen voor ¤7.50 per kilo.
  dinsdag 18 augustus 2026 @ 11:14:59 #101
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_221599469
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 11:13 schreef Hathor het volgende:
Sinds wanneer is een laptop een vereiste op scholen? Presteren kinderen minder goed zonder laptop?
Sinds de digitalisering.
pi_221599478
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 11:09 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Het gaat niet om de woorden zelf. Het gaat erom dat die woorden er altijd zijn. Dat de pester je nooit met rust laat. Ben je op school niet te breken? dan zoekt de pester je thuis op. Je dacht online even veilig te zijn? haha dacht het niet.

Als de pester bereid is ver te gaan, is er niemand die daar tegen opgewassen is. Je breekt. Hoe dan ook. Je kan hoogstens geluk hebben dat de pester er op een gegeven moment genoeg van krijgt.
En als je door een groep gepest wordt, ben je helemaal de lul.

Pffff ik werd een tijd geleden uitgenodigd voor een reünie op m'n basisschool, precies toen ik mentaal al in een dip zat. (Vader lag op sterven, problemen op het werk enz.)
De flashbacks naar mijn schoolperiode hielpen me toen niet bepaald. :')
  dinsdag 18 augustus 2026 @ 11:16:49 #103
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_221599480
quote:
Huiswerk, denk ik. Online portals zoals Magister waarop ze dingen moeten checken.
pi_221599484
quote:
15s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 11:09 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Jij onderschat echt de kracht van woorden....
Nah, ik kom gewoon uit een wereld waar je eigen familie je de grond in stampte, omdat iedereen dat normaal vond. En iedereen om je heen gewoon kei- en keihard was. Toen ik op dansen zat met 8 jaar en een pakje nodig had, zei de verkoopster na 1 blik al, voor zo'n dik kind kun je beter naar een atelier gaan, zodat ze er eentje op maat kunnen maken. Een wildvreemde vrouw, niks aan de hand, was normaal. Ik woog 24kg. Om maar te zwijgen van hoe de leraren je op school behandelden. Dom, lui, achterlijk, mislukt, bij de geboorte laten vallen? etc.... en dan had ik nog geluk, andere kinderen kregen veel ergere dingen te horen. Dat vormt je waardoor je gewoon immuun wordt voor andermans meningen over je.
  dinsdag 18 augustus 2026 @ 11:17:40 #105
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_221599487
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 11:14 schreef ToT het volgende:
Weer ff inkopen gedaan: 700 gram kaas voor ¤6,50 en kippendijen voor ¤7.50 per kilo.
Alles wordt duurder. Chocolade, pindakaas, fruit. Hardware voor in je PC trouwens ook. En dankzij de Trump stuip om de wereld te laten lijden om grof geld te verdienen met olie, tanken al helemaal.
pi_221599489
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 11:16 schreef ToT het volgende:

[..]

Pffff ik werd een tijd geleden uitgenodigd voor een reünie op m'n basisschool, precies toen ik mentaal al in een dip zat. (Vader lag op sterven, problemen op het werk enz.)
'Je HaD jE Er GeWoOn NiEtS vAn MoEtEn AaNtReKkEn'
pi_221599491
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 10:59 schreef the-eye het volgende:

[..]
Geen gymspullen was vrugah echt geen geldige reden om niet te hoeven gymen. Sommige liepen op blote voeten en sommige hadden gympies aan. Was je, je sportbroekje vergeten dan moest ie in je onderbroek gymen
Dat hoeft dus gelukkig niet meer, en een beetje creativiteit is tegenwoordig ook ver te zoeken.

Vraag als gymdocent gewoon de oude setjes van de examenklassen, zodat kinderen zonder setje, ook mee kunnen doen. Hoe moeilijk kan het zijn…
pi_221599492
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 11:11 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Ja, ik zit daar ook moreel wel een beetje in dubio over als er weer eens lokaal nogal triomfantelijk in het krantje bericht wordt dat er bij een garageboxcontrole mensen betrapt zijn op illegale bewoning ervan. Nee natuurlijk is dat niet de bedoeling, maar ik huur zo'n ding voor m'n hobby's en ik kan me werkelijk niet voorstellen dat je zoiets voor iets anders dan wanhopige noodzaak als dak boven je hoofd gebruikt. Nou heb je ze betrapt, wie weet beboet, en gooi je ze eruit. Zijn ze helemaal dakloos. Wie wordt daar beter van?
Aan de andere kant; als je een bussie vol met Polen hebt wat deze kant op gekomen is, vind ik het wel weer onwenselijk dat ze besluiten om in een garagebox te leven met z'n allen.
pi_221599493
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 11:03 schreef ToT het volgende:

[..]
Ik kreeg thuis altijd te horen van: "Trek je er niets van aan! Pesten doet geen pijn! Laat het je ene oor in gaan en het andere oor weer uit! Je moet maar denken van: laat maar! Buig je hoofd maar en wees maar de minste; dan krijg je ook de minste problemen!"

Elke! Keer! Weer!

Heel herkenbaar.
pi_221599498
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 11:11 schreef Kottnauer het volgende:

[..]
Vergeet de Schultenbräu niet.
pi_221599500
quote:
Zelfs in groep 1 worden laptops gebruikt, maar gelukkig heeft de school die zelf.
Het is wel wenselijk dat het kind de oefeningen thuis ook doet, dus je zult thuis wel een laptop of ouwe pf moeten hebben.
  dinsdag 18 augustus 2026 @ 11:19:23 #112
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_221599502
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 11:17 schreef Ann-Lynn het volgende:

[..]
Nah, ik kom gewoon uit een wereld waar je eigen familie je de grond in stampte, omdat iedereen dat normaal vond. En iedereen om je heen gewoon kei- en keihard was. Toen ik op dansen zat met 8 jaar en een pakje nodig had, zei de verkoopster na 1 blik al, voor zo'n dik kind kun je beter naar een atelier gaan, zodat ze er eentje op maat kunnen maken. Een wildvreemde vrouw, niks aan de hand, was normaal. Ik woog 24kg. Om maar te zwijgen van hoe de leraren je op school behandelden. Dom, lui, achterlijk, mislukt, bij de geboorte laten vallen? etc.... en dan had ik nog geluk, andere kinderen kregen veel ergere dingen te horen. Dat vormt je waardoor je gewoon immuun wordt voor andermans meningen over je.
Ja leuk man, maar de rest van de wereld steekt niet zo in elkaar.
pi_221599506
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 11:17 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Alles wordt duurder. Chocolade, pindakaas, fruit. Hardware voor in je PC trouwens ook. En dankzij de Trump stuip om de wereld te laten lijden om grof geld te verdienen met olie, tanken al helemaal.
Ow ik bedoel juist dat ik dit hartstikke prima prijzen vind! _O-
pi_221599516
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 11:17 schreef Ann-Lynn het volgende:

[..]
Wanneer je je familie-trauma projecteert op andere, en dan denkt dat dat 'sterk' overkomt.

Alleen in dit stukje maak je duidelijk dat je helemaal niets hebt verwerkt. Je bent aan het copen.
  dinsdag 18 augustus 2026 @ 11:23:59 #115
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_221599520
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 11:16 schreef ToT het volgende:

[..]

Het was niet verplicht, neem ik aan.

Wat jaren terug was er hier ook een. Ik weigerde, met een nette motivatie.
  dinsdag 18 augustus 2026 @ 11:25:24 #116
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_221599530
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 11:19 schreef Cherni het volgende:

[..]
Vergeet de Schultenbräu niet.
Dat is het allergoedkoopste bier van de ALDI, niet bepaald Moet & Chandon. Ik zie het probleem hier niet :P
pi_221599531
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 11:19 schreef ToT het volgende:

[..]
Zelfs in groep 1 worden laptops gebruikt, maar gelukkig heeft de school die zelf.
Het is wel wenselijk dat het kind de oefeningen thuis ook doet, dus je zult thuis wel een laptop of ouwe pf moeten hebben.
Dus gebruik je je kindgebonden budget voor deze uitgave.
pi_221599537
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 11:19 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Ja leuk man, maar de rest van de wereld steekt niet zo in elkaar.
Als mijn zoontje thuis komt met verhalen over pestgedrag, luister ik altijd naar hoe de situatie was.
Het gaat altijd om bepaalde kinderen die duidelijk iets van ADHD hebben en zo lomp tegen iedereen doen, of kinderen van de bovenbouw die het leuk vinden de kleintjes te pesten.
Ik vertel hem dat het dus niet persoonlijk bedoeld is en hij zich daarom niet direct wat van moet aantrekken, maar zeg ook dat hij moet proberen bij hen uit de buurt te blijven.
Komen ze er aan, dan kan hij kijken of hij ergens anders kan spelen, dichter in de buurt van de juffen.
Is er confrontatie, dan kan hij afhankelijk van de situatie voor zichzelf opkomen (waarover ik hem ook adviseer), of hulp gaan zoeken.
Wordt er door de juffen niks gedaan, dan kijk ik het even een korte periode aan en als de verhalen dan nog steeds blijven, dan maak ik even een praatje met de leraren om te vragen hoe het nou precies zit.

Gelukkig is hij wel erg geliefd op school, dus gebeurt er niet heel vaak wat.
pi_221599543
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 11:23 schreef Eightyone het volgende:

[..]
Het was niet verplicht, neem ik aan.

Wat jaren terug was er hier ook een. Ik weigerde, met een nette motivatie.
Ik heb ook geweigerd, maar alleen die uitnodiging al was me op dat moment echt te veel.
  dinsdag 18 augustus 2026 @ 11:29:05 #120
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_221599548
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 11:17 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Dat hoeft dus gelukkig niet meer, en een beetje creativiteit is tegenwoordig ook ver te zoeken.

Vraag als gymdocent gewoon de oude setjes van de examenklassen, zodat kinderen zonder setje, ook mee kunnen doen. Hoe moeilijk kan het zijn…
Dat hoeft niet meer maar blijkbaar heeft dat tot gevolg dat heel veel kinderen niet mee gymmen. De regel dat je maar in je onderbroek moest gymmen als je, je gymspullen was vergeten, was puur om te voorkomen dat mensen onder de gymles uit probeerden te komen
Je had een tshirt en broekje wat je aan het begin van het schooljaar op school moest kopen dus er was niemand die geen gymkleding had
pi_221599553
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 11:19 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
maar de rest van de wereld steekt niet zo in elkaar.
Echt wel, zeker met alle nieuwkomers hier die uit een omgeving komen die veel en veel harder is dan het roze-pony Nederland. Al die marokkaanse, afrikaanse en weet ik veel welke kinderen hebben thuis echt geen kumbaya en zijn veel en veel harder. Daar moet je gewoon tegen bestand zijn, want ze zien je idd gewoon als een zwakkeling. En je moet met die shit gewoon kunnen copen, valt niet mee, klopt. Maar anders word je onder de voet gelopen.
pi_221599556
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 11:25 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Voor lage inkomens heeft vrijwel iedere gemeente wel een potje voor een fiets/laptop/etc.

Het is trouwens ook gerommel in de marge. Stijgende vaste lasten zijn een veel groter probleem voor mensen. Je hebt altijd mensen die tussen schip en wal zitten, maar voor mensen die gebruik maken van sociale voorzieningen en toeslagen speelt er vrijwel altijd meer. Of er gaat maandelijks honderden euro's naar het thuisfront of ze zijn wilsonbekwaam en dienen eigenlijk hun leven onder bewind te staan, anders blijven ze het verneuken. Het is zelden een geld issue.
  dinsdag 18 augustus 2026 @ 11:31:58 #123
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_221599563
quote:
4s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 11:30 schreef Cruzinats het volgende:

[..]
Voor lage inkomens heeft vrijwel iedere gemeente wel een potje voor een fiets/laptop/etc.

Het is trouwens ook gerommel in de marge. Stijgende vaste lasten zijn een veel groter probleem voor mensen. Je hebt altijd mensen die tussen schip en wal zitten, maar voor mensen die gebruik maken van sociale voorzieningen en toeslagen speelt er vrijwel altijd meer. Of er gaat maandelijks honderden euro's naar het thuisfront of ze zijn wilsonbekwaam en dienen eigenlijk hun leven onder bewind te staan, anders blijven ze het verneuken. Het is zelden een geld issue.
Mensen moeten die potjes wel kunnen vinden en bestand zijn tegen bureaucratische barrieres.
pi_221599565
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 11:25 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Er zijn zeer uitzonderlijke gevallen waarin men echt geen geld heeft voor dit soort dingen. Mensen die in zeer specifieke extreme situaties zitten, al dan niet door henzelf veroorzaakt.
Maar in de meeste gevallen zijn er echt wel mogelijkheden; de juiste potjes aanvragen en je uitgavepatroon aanpassen.
Toen ik bij een voedselbank terecht kwam en mijn huis moest verkopen, heb ik een goedkope woning in een kutgehucht gehuurd waar alleen maar mensen naar toe gingen die echt geen andere opties hadden.
Ik had een nog weer goedkopere woning op het oog, maar die was net voor mijn neus weg gegaan.
Tegenwoordig heb ik weer een leukere woning in een leukere gemeente.
Toch vind ik de sfeer hier net iets te hard voor mijn zoontje, dus gaat hij elders naar school. Bevalt hem super goed! ^O^
  dinsdag 18 augustus 2026 @ 11:34:39 #125
480145 Edding345
Bro ik wil neuken man
pi_221599573
Maar wel bier, tatoos en sigaretten :')

Ik zou zeggen niks geven aan die ouders aan de andere kant gaat het geld toch anders naar oekraiene of een ander shithole als israel
Afghanistan duurde 20 jaar om de Taliban door de Taliban te vervangen.
Hier duurde het minder dan een week om Khamenei met Khamenei te vervangen.
PluggieOD in NWS / Amerikaans tankvliegtuig stort neer in Irak
  dinsdag 18 augustus 2026 @ 11:34:46 #126
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_221599574
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 11:31 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Mensen moeten die potjes wel kunnen vinden en bestand zijn tegen bureaucratische barrieres.
Het is ook veel te complex om daar via allerlei subsidiestromen wat mee te doen.

Daarom ben ik hier gewoon voor one size fits all. De staat betaalt al de lessen voor iedereen. Dan kan dat ook wel met de materialen.
  dinsdag 18 augustus 2026 @ 11:36:04 #127
480145 Edding345
Bro ik wil neuken man
pi_221599578
quote:

Dit is DE reden voor thuis scholering. Alle traumas zijn mensen die in hun middelbare school zijn blijven hangen en nu wereldleiders worden.
Afghanistan duurde 20 jaar om de Taliban door de Taliban te vervangen.
Hier duurde het minder dan een week om Khamenei met Khamenei te vervangen.
PluggieOD in NWS / Amerikaans tankvliegtuig stort neer in Irak
pi_221599580
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 11:17 schreef ToT het volgende:

[..]
Aan de andere kant; als je een bussie vol met Polen hebt wat deze kant op gekomen is, vind ik het wel weer onwenselijk dat ze besluiten om in een garagebox te leven met z'n allen.
Uiteraard niet, al vind ik in dat soort gevallen sowieso dat de werkgever die van hen profiteert (uitzendbureau, tuinder, transportbedrijf, of wie er dan ook zo graag gebruik maakt van dit soort toestanden) veel meer verantwoordelijk moet worden gesteld voor een fatsoenlijke, menselijke afhandeling van verblijf en terugkeer van arbeidsmigranten. Maar zolang partijen als de VVD aan het roer zijn mogen de kosten en overlast natuurlijk fijn op de samenleving worden afgewenteld.
pi_221599592
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 11:34 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Het is ook veel te complex om daar via allerlei subsidiestromen wat mee te doen.

Daarom ben ik hier gewoon voor one size fits all. De staat betaalt al de lessen voor iedereen. Dan kan dat ook wel met de materialen.
Hele toeslagenstelsel moet sowieso afgeschaft worden. Breng dat geld gewoon gelijk in mindering op de huur en zorgverzekering. Veel mensen kunnen die prikkel helemaal niet aan, geld op de rekening gestort krijgen waarvan ze twee weken later de huur moeten bekostingen. Kindgebonden budget is al helemaal zo'n ding wat de gemiddelde proleet niet kan overzien en waar gelijk onzin van gekocht moet worden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Cruzinats op 18-08-2026 11:46:25 ]
pi_221599615
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 11:34 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Het is ook nogal een klus voor gemeentes vaak, die toch al steeds meer taken op hun bordje krijgen. De gezinnen in armoede opsporen, ze benaderen, met ze om de tafel gaan om te kijken waar ze al dan niet voor in aanmerking komen, allemaal verschillende loketjes en organisaties daarvoor. Een hoop geregel, waarvan ik me kan voorstellen dat er een hoop werkuren en budget in gaat zitten.
pi_221599618
Gelukkig kunnen we wel 9 miljard betalen aan azcs.
  dinsdag 18 augustus 2026 @ 11:45:40 #132
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_221599620
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 11:44 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Het is ook nogal een klus voor gemeentes vaak, die toch al steeds meer taken op hun bordje krijgen. De gezinnen in armoede opsporen, ze benaderen, met ze om de tafel gaan om te kijken waar ze al dan niet voor in aanmerking komen, allemaal verschillende loketjes en organisaties daarvoor. Een hoop geregel, waarvan ik me kan voorstellen dat er een hoop werkuren en budget in gaat zitten.
Klopt, daarom denk ik dat dit in bulk inkopen en aan iedere leerling, ongeacht hoe rijk of arm de ouders zijn, beschikbaar stellen een prima alternatief is.
  Moderator dinsdag 18 augustus 2026 @ 12:16:17 #133
5428 crew  miss_sly
pi_221599712
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 11:16 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Huiswerk, denk ik. Online portals zoals Magister waarop ze dingen moeten checken.
En inleveren.
Alle verslagen zijn tegenwoordig digitaal en moet je online inleveren. Er worden maar heel weinig papieren projecten en verslagen ingeleverd tegenwoordig.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_221599716
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 11:03 schreef ToT het volgende:

[..]

Elke! Keer! Weer!

Dit dus. Gaat nergens over.
Passieve houding, neutrale opstelling en vingers in de oren werkt altijd in het voordeel van de pester/agressor. Die kan immers gewoon doorgaan.

Gelukkig is die visie de laatste jaren wel iets veranderd.
1947-2016
pi_221599752
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 11:16 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Joh, had in de jaren '90 al een oplossing geweest. Alle boeken en schriften daar op ipv die 15kg zware tas iedere keer mee te slepen. Tegenwoordig heb je je hele kantoor in 40x30 cm ofso en binnen 2kg.

Het credo van vroeger 'je moet leren rekenen want je zal niet altijd een rekenmachine bij je hebben' is net zo vergankelijk als 'kinderen moeten leren schrijven, want met alleen typen red je het niet'.
1947-2016
  dinsdag 18 augustus 2026 @ 12:22:39 #136
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_221599754
Er is volop werk, de lonen zijn hoog en heel veel producten zijn relatief goedkoper dan ze ooit geweest zijn.

Moet dan altijd denken aan die documentaire over die vrouw die zat te vertellen dat ze haar kinderen voor 70 cent per dag moest voeden, ondertussen de hele tijd sigaretten rokende en twee grote honden die door het huis liepen.

Als je kijkt wat de toeslagen zijn voor 'arme' mensen met kinderen, die zijn echt hoog. Netto gewoon bovenmodaal, alles meegerekend. Het is echt het gebrek aan kunnen omgaan met geld, niets anders. Meer geld is niet de oplossing, minder geld wel. Een schooltas kost bij de Action minder dan een pakje sigaretten.
The End Times are wild
pi_221599760
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 12:16 schreef miss_sly het volgende:

[..]
En inleveren.
Alle verslagen zijn tegenwoordig digitaal en moet je online inleveren. Er worden maar heel weinig papieren projecten en verslagen ingeleverd tegenwoordig.
Beter wel, ipv al dat gekloot met papier. Kan alleen maar kwijt raken.
1947-2016
pi_221599798
quote:
Net zoals het hebben van te weinig geld en/of tijd gebruikt wordt door mensen die te dom en te lui zijn om te zorgen voor gezond eten op tafel.
-
pi_221599806
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 12:17 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Dit dus. Gaat nergens over.
Passieve houding, neutrale opstelling en vingers in de oren werkt altijd in het voordeel van de pester/agressor. Die kan immers gewoon doorgaan.

Gelukkig is die visie de laatste jaren wel iets veranderd.
De pestkoppen gingen naar de zelfde middelbare school toe als ik, net als een etterbak die op de basisschool niet écht te ver gegaan is bij mij; die was ongeveer even sterk als ik in tegenstelling tot de echte bullebakken.

Dat etterbakje begon op de basisschool op een gegeven moment ook ineens mij te treiteren en ging met mij knokken. Die heb ik toen zo hard afgeranseld dat hij jankend in de hoofdgang van de school ging zitten en hij vertelde iedereen dat ik dat gedaan had.
Sindsdien ben ik nooit meer gepest. Ook kreeg ik toen nieuwe vrienden die het ook voor me opnamen.
pi_221599810
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 12:22 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Joh, had in de jaren '90 al een oplossing geweest. Alle boeken en schriften daar op ipv die 15kg zware tas iedere keer mee te slepen. Tegenwoordig heb je je hele kantoor in 40x30 cm ofso en binnen 2kg.

Het credo van vroeger 'je moet leren rekenen want je zal niet altijd een rekenmachine bij je hebben' is net zo vergankelijk als 'kinderen moeten leren schrijven, want met alleen typen red je het niet'.
Ik ben nu achteraf blij dat ik in mijn jonge jaren gedwongen werd om alle tafeltjes uit m'n hoofd te leren terwijl mijn ouders en broer lekker tv zaten te kijken.
  dinsdag 18 augustus 2026 @ 12:35:11 #141
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_221599817
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 12:22 schreef LXIV het volgende:
Er is volop werk, de lonen zijn hoog en heel veel producten zijn relatief goedkoper dan ze ooit geweest zijn.

Moet dan altijd denken aan die documentaire over die vrouw die zat te vertellen dat ze haar kinderen voor 70 cent per dag moest voeden, ondertussen de hele tijd sigaretten rokende en twee grote honden die door het huis liepen.

Als je kijkt wat de toeslagen zijn voor 'arme' mensen met kinderen, die zijn echt hoog. Netto gewoon bovenmodaal, alles meegerekend. Het is echt het gebrek aan kunnen omgaan met geld, niets anders. Meer geld is niet de oplossing, minder geld wel. Een schooltas kost bij de Action minder dan een pakje sigaretten.
Een deel van die mensen die zullen vast niet de juiste dingen doen.

Maar kinderen kunnen hun ouders niet corrigeren en als je kan zorgen dat ze het later beter gaan doen is dat winst voor iedereen.
  dinsdag 18 augustus 2026 @ 12:35:40 #142
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_221599823
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 10:40 schreef TAmaru het volgende:
1. Veel mensen stellen inderdaad de verkeerde prioriteiten
2. Veel mensen zouden niet aan kinderen moeten beginnen als ze de boel niet kunnen bekostigen
3. Waarom moeten die kinderen eigenlijk naar school? Schaf de leerplicht lekker af!
Kijk eens dom.
Ja ho maar.

:') :')
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_221599854
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 12:32 schreef ToT het volgende:

[..]
De pestkoppen gingen naar de zelfde middelbare school toe als ik, net als een etterbak die op de basisschool niet écht te ver gegaan is bij mij; die was ongeveer even sterk als ik in tegenstelling tot de echte bullebakken.

Dat etterbakje begon op de basisschool op een gegeven moment ook ineens mij te treiteren en ging met mij knokken. Die heb ik toen zo hard afgeranseld dat hij jankend in de hoofdgang van de school ging zitten en hij vertelde iedereen dat ik dat gedaan had.
Sindsdien ben ik nooit meer gepest. Ook kreeg ik toen nieuwe vrienden die het ook voor me opnamen.
Gelukkig ben ik nooit echt gepest. Toen ik verhuisde waren er wel van die standaard bullies die lekker gingen kijken tot hoe ver ze konden. Sloeg ik een van zn meeloopmaten voor zn bek (bloedlip) heb ik daarna nog 1x iets mee gemaakt met de hoofdbully. Hoofdmeester kreeg daar oor van via een ander en bully kreeg de shit. Allemaal niet via mij. Daarna heeft hij de aandacht verlegd naar anderen. Was sowieso een ziek persoon wat later het criminele pad is opgegaan.
Verder wel gezien dat er een meisje uit de klas gewoon buiten de groep viel en het niet zo leuk had. Die was heel soms de pispaal omdat ze simpelweg nooit mee kwam. Die had dat wel opgevat, kwamen wij jaren later achter, dat ze dat ervaarde als pesten. Simpelweg viel ze totaal buiten de rest van de groep en vond ze nergens aansluiting omdat ze gewoon niet paste. Heb je ook wel eens.

Verder op de middelbare wel mensen stuk zien gaan aan gepest worden. Tot hele nare gevolgen van dien. Verminderde schoolprestaties als gevolg zijn echt je laatste zorg wat dat kan veroorzaken. Dat 'laat ze maar praten joh' helpt echt niet. Bullies moet je aanpakken, meiden of jongens, maakt niet uit, je moet ze stoppen. Zij zijn het probleem, niet de gepestenen die aandacht komen vragen.
1947-2016
pi_221599857
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 12:33 schreef ToT het volgende:

[..]
Ik ben nu achteraf blij dat ik in mijn jonge jaren gedwongen werd om alle tafeltjes uit m'n hoofd te leren terwijl mijn ouders en broer lekker tv zaten te kijken.
Kennis moet je wel hebben ja. Daar is rekenen en wiskunde ook voor. Weten hoe je de berekening moet maken, ipv het uitrekenen zelf.
Kom niet meer als leraar aanzetten met dat je alles moet weten, want je hebt altijd een calculator bij je tegenwoordig.
1947-2016
pi_221599906
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 12:42 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Kennis moet je wel hebben ja. Daar is rekenen en wiskunde ook voor. Weten hoe je de berekening moet maken, ipv het uitrekenen zelf.
Kom niet meer als leraar aanzetten met dat je alles moet weten, want je hebt altijd een calculator bij je tegenwoordig.
Ik wilde weten wat sinus, cosinus en tangens voor stonden.
Werd de leraar boos: "Ja het zijn gewoon knopjes op de rekenmachine waar berekeningen achter zitten die veel knappere mensen dan jij verzonnen hebben."
Ook had ik een keer een nodeloos complexe berekening sterk vereenvoudigd. Leraar probeerde me onderuit te halen voor de klas, maar mijn formule werkte gewoon. Toen werd hij boos! :') Ik moest niet zo arrogant zijn te denken dat ik het beter wist dan de mensen die die formule verzonnen hadden!
En leraren, tja.....sommigen waren nog veel erger dan de grootste pestkoppen.
We wijken wat af van het onderwerp van dit topic, maar ik had een schooldirecteur die je voor de klas haalde als bijvoorbeeld je schriftje slordig was en hij liet de hele klas je uitlachen. 1x tekende hij met watervaste stift een vrolijk gezichtje op mijn gezicht omdat ik bijna stond te janken van die vernedering. (Was absoluut niet de eerste keer dat hij me zo liet uitlachen, en ook anderen moesten het ontgelden.) Thuis heb ik mijn best gedaan het er af te krijgen voor mijn ouders het zouden zien en ik verzon een smoes voor de restanten die nog zichtbaar waren.
Een dikke jongen die met gym moest rennen moest het ook ontgelden: die directeur zat vol walging hem toe te roepen dat het echt walgelijk was om al dat smerige vet van hem te zien klotsen, en dat het luie zweet nu eindelijk eens naar buiten kwam enzo.

1 jaar voor zijn pensioen is hij voor de tuchtraad gesleept en ontslagen, terwijl zijn eer en aanzien in het dorp hem heilig waren! ~O>
Die lul maakte zijn eigen dochter nog zwart voor zijn leerlingen omdat hij ooit een keer gezien had dat ze met de armen leunend op het stuur aan het fietsen was. :')
Ja ehhhh....ik zal maar niet vertellen wat die dochter in haar volwassen leven gedaan heeft, want dat klinkt behoorlijk ongeloofwaardig! _O- Laten we het er maar op houden dat ze zich behoorlijk van hem afgezet heeft! :D
pi_221599911
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 12:54 schreef ToT het volgende:

[..]
Werd de leraar boos: "Ja het zijn gewoon knopjes op de rekenmachine waar berekeningen achter zitten die veel knappere mensen dan jij verzonnen hebben."
Ook had ik een keer een nodeloos complexe berekening sterk vereenvoudigd. Leraar probeerde me onderuit te halen voor de klas, maar mijn formule werkte gewoon. Toen werd hij boos! :') Ik moest niet zo arrogant zijn te denken dat ik het beter wist dan de mensen die die formule verzonnen hadden!
We wijken wat af van het onderwerp van dit topic, maar ik had een schooldirecteur die je voor de klas haalde als bijvoorbeeld je schriftje slordig was en hij liet de hele klas je uitlachen. 1x tekende hij met watervaste stift een vrolijk gezichtje op mijn gezicht omdat ik bijna stond te janken van die vernedering. Thuis heb ik mijn best gedaan het er af te krijgen voor mijn ouders het zouden zien en ik verzon een smoes voor de restanten die nog zichtbaar waren.
Een dikke jongen die met gym moest rennen moest het ook ontgelden: die directeur zat vol walging hem toe te roepen dat het echt walgelijk was om al dat smerige vet van hem te zien klotsen, en dat het luie zweet nu eindelijk eens naar buiten kwam enzo.

1 jaar voor zijn pensioen is hij voor de tuchtraad gesleept en ontslagen, terwijl zijn eer en aanzien in het dorp hem heilig waren! ~O>
Die lul maakte zijn eigen dochter nog zwart voor zijn leerlingen omdat hij ooit een keer gezien had dat ze met de armen leunend op het stuur aan het fietsen was. :')
Ja ehhhh....ik zal maar niet vertellen wat die dochter in haar volwassen leven gedaan heeft, want dat klinkt behoorlijk ongeloofwaardig! _O- Laten we het er maar op houden dat ze zich behoorlijk van hem afgezet heeft! :D
Mooi dat karma dus soms toch wel lijkt te bestaan.
pi_221599920
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 12:55 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Mooi dat karma dus soms toch wel lijkt te bestaan.
Hell yeah! B-)
Maar dit kwam puur doordat de kinderen die bij hem op school hadden gezeten inmiddels zelf volwassen waren geworden en absoluut weigerden hun eigen kinderen naar die school te laten gaan vanwege hem.
Toen kwamen de verhalen aan het rollen.
Veel kinderen waren veel te bang om over hem te klagen en degenen die het wel deden werden thuis niet geloofd, omdat die man zo'n aanzien had in het dorp.
Ik heb zelfs met een onverklaarbare buikpijn in het ziekenhuis gelegen; kwam puur door de spanningen.
pi_221599925
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 12:54 schreef ToT het volgende:

[..]
We wijken wat af van het onderwerp van dit topic, maar ik had een schooldirecteur die je voor de klas haalde als bijvoorbeeld je schriftje slordig was en hij liet de hele klas je uitlachen. 1x tekende hij met watervaste stift een vrolijk gezichtje op mijn gezicht omdat ik bijna stond te janken van die vernedering. (Was absoluut niet de eerste keer dat hij me zo liet uitlachen, en ook anderen moesten het ontgelden.) Thuis heb ik mijn best gedaan het er af te krijgen voor mijn ouders het zouden zien en ik verzon een smoes voor de restanten die nog zichtbaar waren.

Sommigen zijn dan ook echt ziek in hun hoofd.
1947-2016
pi_221599930
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 12:56 schreef ToT het volgende:

[..]
Hell yeah! B-)
Maar dit kwam puur doordat de kinderen die bij hem op school hadden gezeten inmiddels zelf volwassen waren geworden en absoluut weigerden hun eigen kinderen naar die school te laten gaan vanwege hem.
Toen kwamen de verhalen aan het rollen.
Veel kinderen waren veel te bang om over hem te klagen en degenen die het wel deden werden thuis niet geloofd, omdat die man zo'n aanzien had in het dorp.
Kinderen worden volwassen. Dat vergeten sommigen die het op kinderen gemunt hebben.
1947-2016
pi_221599931
quote:

[..]
Je moet wel een hele vreemde kronkel hebben om te denken dat alleen kakkertjes hun eigen broek op kunnen houden _O-
pi_221599939
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 12:57 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Sommigen zijn dan ook echt ziek in hun hoofd.
Echt ja... :X

Hij wilde me trouwens naar de lagere landbouwschool sturen, of naar de huishoudschool aangezien daar te weinig jongens waren. Mijn schoolcijfers waren gewoon goed, maar m'n ouders leefden onder de armoedegrens, dus kon het nooit wat met mij worden volgens hem. Hij wilde niet dat ik naar havo/VWO ging en heeft ook geen gesprek over mij gehad op de middelbare school toen mijn ouders me er wel naar toe wilden laten gaan.
Ben uiteindelijk o.a. docent op een HBO geworden.
Mijn moeder sprak hem op een gegeven moment, en wat zei hij? "Ja ik heb altijd wel geweten dat het een pientere jongen was die het ver zou schoppen!" :') Toen heeft mijn moeder hem wel ff fijntjes herinnerd aan wat hij gedaan had!
  dinsdag 18 augustus 2026 @ 13:02:05 #152
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_221599944
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 11:45 schreef Kickinalfa het volgende:
Gelukkig kunnen we wel 9 miljard betalen aan azcs.
  dinsdag 18 augustus 2026 @ 13:05:11 #153
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_221599957
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 12:30 schreef quo_ het volgende:

[..]
Net zoals het hebben van te weinig geld en/of tijd gebruikt wordt door mensen die te dom en te lui zijn om te zorgen voor gezond eten op tafel.
Ah, is de belasting op groente en fruit al omlaag? Nee he? het is nog steeds goedkoper om een gezinsverpakking frikandellen te kopen dan een bloemkool.
pi_221599966
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 12:58 schreef DrRobotnik het volgende:

[..]
Je moet wel een hele vreemde kronkel hebben om te denken dat alleen kakkertjes hun eigen broek op kunnen houden _O-
Ik weet ook wel dat meer mensen dat kunnen natuurlijk maar het was maar even een voorbeeld te geven
pi_221599968
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 13:05 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Ah, is de belasting op groente en fruit al omlaag? Nee he? het is nog steeds goedkoper om een gezinsverpakking frikandellen te kopen dan een bloemkool.
Broccoli is volgens mij een stuk voordeliger dan bloemkool.
Sowieso armoe troef wat je tegenwoordig aan groente ziet. Ik denk dat vandaag de dag niemand meer begrijpt wat André van Duin bedoelde met twee hele GROTE bloemkolen.
Bleekselderij is tegenwoordig ook te triest voor woorden qua wat je voor je geld krijgt.
Op m'n vakantie in Frankrijk wist ik niet wat ik zag toen ik in de supermarkt naar de groenten keek!

Albert Heijn heeft momenteel kiwi's in de aanbieding. Ja wel die gold dingen, dus sowieso wel prijzig.
1 enkele kiwi is ruim over de euro! Ik zat echt te kijken van: "Wat doe ik hier verkeerd?"
pi_221599982
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 13:02 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Oh God, niet weer die ontzettend slechte cartoon. :N

Het gaat niet om de koekjes. Weet je, laat 'm de hele schaal pakken.

We willen niet dat hij 17 jarige meisjes doodsteekt die snachts naar huis fietsen.
We willen niet dat hij in de Utrechtse tram om zich heen gaat schieten.
We willen niet dat hij een filmmaker van de fiets knalt.

Daar gaat het om.

Is dat teveel gevraagd?
pi_221599990
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 13:05 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Te lastig!

https://nos.nl/artikel/24(...)-heeft-weinig-effect
pi_221599999
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 13:10 schreef Koortsdroom het volgende:

[..]

We willen niet dat hij 17 jarige meisjes doodsteekt die snachts naar huis fietsen.

Daar gaat het om.

Is dat teveel gevraagd?
Volkomen mee eens, maar in dit geval ging het specifiek om de centen.
  dinsdag 18 augustus 2026 @ 13:15:23 #159
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_221600016
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 13:10 schreef Koortsdroom het volgende:

[..]

Daar gaat het om.

Is dat teveel gevraagd?
Gelul, want elk binnenlands probleem wordt weer afgewimpeld op die 'buutenlander' (dat proberen populisten je althans wijs te maken zodat ze niet echt hoeven te beginnen met het oplossen van problemen, maar ze in stand kunnen houden om jou boos te houden) zonder koekje terwijl die man met de grote schaal met koekjes met meer belasting op zijn koekjes en een betere verdeling van de koekjes een groot deel van die problemen zou kunnen oplossen.

Dus voor jou de koekjes in de herhaling.
pi_221600041
quote:

[..]
[ afbeelding ]
Ik zou niet weten waarom die 'foreigner' uberhaupt recht zou moeten hebben op een 'cookie' hier.
  dinsdag 18 augustus 2026 @ 13:35:43 #161
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_221600124
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 10:59 schreef the-eye het volgende:

[..]
Lijkt me niet dat gezamenlijke klassen waren dan.
Anders had je 16 jarige meiden die daar in een string achter een voetbal aan renden.
  dinsdag 18 augustus 2026 @ 13:36:47 #162
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_221600132
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 13:21 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Ik zou niet weten waarom die 'foreigner' uberhaupt recht zou moeten hebben op een 'cookie' hier.
Moet ie voor niks werken?
pi_221600186
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 11:29 schreef Ann-Lynn het volgende:

[..]
Echt wel, zeker met alle nieuwkomers hier die uit een omgeving komen die veel en veel harder is dan het roze-pony Nederland. Al die marokkaanse, afrikaanse en weet ik veel welke kinderen hebben thuis echt geen kumbaya en zijn veel en veel harder. Daar moet je gewoon tegen bestand zijn, want ze zien je idd gewoon als een zwakkeling. En je moet met die shit gewoon kunnen copen, valt niet mee, klopt. Maar anders word je onder de voet gelopen.
Het klopt inderdaad dat ik geen (autochtoon) kind een grote bek zie hebben tegen een marokkaans kind. Al is dat waarschijnlijk niet om de reden die jij naar voren brengt :{
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_221600208
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 09:46 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Dat is ook niet veilig in het verkeer. Mijn zoon had een speciaal rekje voor zijn rugzak.

Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_221600220
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 13:48 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Het klopt inderdaad dat ik geen (autochtoon) kind een grote bek zie hebben tegen een marokkaans kind. Al is dat waarschijnlijk niet om de reden die jij naar voren brengt :{
Dat autochtone kind krijgt dan gelijk de broers, zussen, neven, nichten, kortom de hele roedel achter zich aan. Er is een gezegde "tussen de haaien moet je zelf een roofvis worden", heb ik in het azc 36 jaar terug geleerd. Decennia later is dit alleen maar relevanter geworden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ann-Lynn op 18-08-2026 13:56:07 (woordje vergeten) ]
pi_221600250
quote:
69 procent van de hulporganisaties
Dit moet een grap zijn. En nu.nl trapt er met droge ogen in.
pi_221600252
quote:

[..]
Voordat je uberhaupt wordt toegelaten tot de voedselbank wordt heel je inkomen gecontroleerd.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_221600269
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 13:55 schreef Ann-Lynn het volgende:

[..]
Er is een gezegde "tussen de haaien moet je zelf een roofvis worden", heb ik in het azc 36 jaar terug geleerd.
Ok
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  dinsdag 18 augustus 2026 @ 14:03:39 #169
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_221600271
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 13:36 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Ik ben niet die persoon die hem moet betalen dat zijn de werkgevers.
Maar de maatschappij lijkt steeds meer de kant op de gaan dat de politiek hier en ook de werkgever zeggen .. het is niet ons probleem.
Maar de normale mensen die al niet rond kunnen komen gaan daar wel aan mee betalen.
hogere zorg , duurdere huizen.
Waarom zou een burger daar voor op moeten draaien ..
Wij zeggen allang .. minder minder .
Maar de mensen die ze toelaten , die zie je nergens als het om cookie delen gaat.

Stel voor dat in Wassenaar nu een tweede ter Apel word neer gezet.
Zijn ze dan nog zo vrij gevend om ze binnen te halen.
Nee dat soort lui zitten in hun eigen bubbel.
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
pi_221600424
quote:

[..]
[ afbeelding ]
Nee, klopt niet in deze context.
Die 9mlrd is namelijk belastinggeld en niet het geld van die egotrippende rijkaard die stemming aan het maken is.
1947-2016
pi_221600430
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 13:15 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Gelul, want elk binnenlands probleem wordt weer afgewimpeld op die 'buutenlander' (dat proberen populisten je althans wijs te maken zodat ze niet echt hoeven te beginnen met het oplossen van problemen, maar ze in stand kunnen houden om jou boos te houden) zonder koekje terwijl die man met de grote schaal met koekjes met meer belasting op zijn koekjes en een betere verdeling van de koekjes een groot deel van die problemen zou kunnen oplossen.

Dus voor jou de koekjes in de herhaling.
Denigrerend weer.

Simpele vraagjes voor je. Hoeveel woningen zijn er te kort op dit moment?
En waar komt de bevolkingsgroei ook alweer vandaan?
1947-2016
pi_221600442
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 13:54 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Dat is ook niet veilig in het verkeer. Mijn zoon had een speciaal rekje voor zijn rugzak.

[ afbeelding ]

Ziet er handig uit, maar zo'n rekje overleefd de brugklas niet.
1947-2016
  dinsdag 18 augustus 2026 @ 14:59:16 #173
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_221600555
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 14:42 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Denigrerend weer.

Simpele vraagjes voor je. Hoeveel woningen zijn er te kort op dit moment?
Enkele tonnen tekort.

quote:
En waar komt de bevolkingsgroei ook alweer vandaan?
Niet alleen 'asielzoekers'. Ook kenniswerkers, autochtone volwassenen die op zichzelf gaan wonen en steeds meer alleenstaanden (die geen complete woning zoeken, maar eerder een appartement, alleen dan wel betaalbaar). Oh ja en dan vergeet ik nog de categorie ouderen die steeds vaker gestimuleerd worden op zichzelf te blijven wonen. En als die een woning hebben, kunnen ze niet doorstromen.

Wacht wacht... ik vergeet nog een categorie: leegstaande woningen! 190.000 tot 200.00 woningen! https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)nitor-leegstand-2025
pi_221600570
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 13:36 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Hij moet thuis aan het werk zodat ze daar wellicht ooit ook een blanke levensstijl kunnen genieten.
pi_221600586
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 14:59 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Enkele tonnen tekort.
[..]
Niet alleen 'asielzoekers'. Ook kenniswerkers, autochtone volwassenen die op zichzelf gaan wonen en steeds meer alleenstaanden (die geen complete woning zoeken, maar eerder een appartement, alleen dan wel betaalbaar). Oh ja en dan vergeet ik nog de categorie ouderen die steeds vaker gestimuleerd worden op zichzelf te blijven wonen. En als die een woning hebben, kunnen ze niet doorstromen.
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)evolkingsgroei/groei
quote:
In 2025 kwamen er 93 536 mensen bij door internationale migratie (immigratie minus emigratie
https://www.rijksoverheid(...)-2025-verder-gedaald

quote:
In 2025 kwamen opnieuw minder migranten naar Nederland dan in de jaren ervoor. Het migratiesaldo, het verschil tussen het aantal mensen dat zich hier vestigde en het aantal mensen dat vertrok, kwam voor het eerst sinds 2020 weer onder de 100.000 uit.
quote:
De daling was het grootst bij het verblijfsdoel kennis en talent.
^O^ :W
1947-2016
  dinsdag 18 augustus 2026 @ 15:05:33 #176
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_221600598
quote:
Ik had net een categorie toegevoegd aan mijn post :) want er zijn 190.000 tot 200.000 lege woningen in Nederland (althans, in 2025) waar we geen reet mee doen of die van investeerders zijn die ze moedwillig leeg laten staan.
  dinsdag 18 augustus 2026 @ 15:07:02 #177
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_221600609
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 14:00 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Voordat je uberhaupt wordt toegelaten tot de voedselbank wordt heel je inkomen gecontroleerd.
En oh wee als je een boodschappentas met boodschappen van een familielid aanneemt :')
pi_221600613
quote:
[..] geen geld voor schooltas [..]
quote:
JA MAAR MIGRATIE !!!!!!!! :( :( :( :( :( :(
Echt, zoek hulp
"Pools are perfect for holding water"
pi_221600614
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 15:05 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Ik had net een categorie toegevoegd aan mijn post :) want er zijn 190.000 tot 200.000 lege woningen in Nederland (althans, in 2025) waar we geen reet mee doen of die van investeerders zijn die ze moedwillig leeg laten staan.
Krotten, vervallen, vakantieparken, leegstaande kantoorpanden. Ja kunnen we wat aan doen ja. Hebben we nog een stad zo groot als Den Haag te kort met een gemiddelde van 2+ mensen per woning.

Daarbij krijgen veel van die asielzoekers en statuskrijgers met voorrang een huis bij het overgrote merendeel van de gemeenten, met die 'enkele tonnen' (lees 410.000) die al te kort is, levert dat dus een gigantische achterstand op voor het volk wat hier al is.

https://www.rtl.nl/nieuws(...)%2Fwww.google.com%2F
https://nos.nl/artikel/24(...)-uit-om-woningkrapte
1947-2016
pi_221600626
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 15:08 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Krotten, vervallen, vakantieparken, leegstaande kantoorpanden. Ja kunnen we wat aan doen ja. Hebben we nog een stad zo groot als Den Haag te kort met een gemiddelde van 2+ mensen per woning.

Daarbij krijgen veel van die asielzoekers en statuskrijgers met voorrang een huis bij het overgrote merendeel van de gemeenten, met die 'enkele tonnen' (lees 410.000) die al te kort is, levert dat dus een gigantische achterstand op voor het volk wat hier al is.

Ik las net dat de linkse woke leraren tegenwoordig ook al de schooltassen en laptops van nette autochtone kindertjes afpakken om die aan die vieze vuile stinkende criminele achterlijke teringallochtonen te geven?! Noujazeg, daar gaan je nekharen toch helemaal van overeind staan, ofniedan?!
  dinsdag 18 augustus 2026 @ 15:11:25 #181
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_221600627
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 15:08 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Die artikelen noemen niet migratie als oorzaak van het probleem.
pi_221600630
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 15:11 schreef probeer het volgende:

[..]
Ik las net dat ze tegenwoordig ook al de schooltassen en laptops van nette autochtone kindertjes afpakken om die aan die vieze vuile stinkende criminele achterlijke teringallochtonen te geven?! Noujazeg, daar gaan je nekharen toch helemaal van overeind staan, ofniedan?!
Welke nekharen?
1947-2016
pi_221600646
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 15:11 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Welke nekharen?
Hebben de migranten ook al je nekharen gejat?! Het moet niet gekker worden zeg. Ik vind het zeer naar voor je dat je met zulke criminaliteit door allochtonen te kampen hebt. Ben je nog wel veilig op straat schratje? Heb je wellicht een wandel-maatje nodig wanneer je naar buiten wilt na 8en?
pi_221600649
quote:
4s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 15:11 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Die artikelen noemen niet migratie als oorzaak van het probleem.
Serieus, is dat je uitweg?
_O- :W

Woningen te kort, met al het huidige aantal bewoners van een land
Nog meer volk wordt geïmporteerd
Volk wat er is kan geen woning vinden, stelt kinderwens nog verder uit.
Zelfs als het zich minder kritisch opstelt richting een woning omdat er zo weinig keuze en beschikbaar is.

Oorzaak lijkt mij toch redelijk makkelijk.
1947-2016
pi_221600655
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 15:16 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Serieus, is dat je uitweg?
_O- :W

Woningen te kort, met al het huidige aantal bewoners van een land
Nog meer volk wordt geïmporteerd
Volk wat er is kan geen woning vinden, stelt kinderwens nog verder uit.
Zelfs als het zich minder kritisch opstelt richting een woning omdat er zo weinig keuze en beschikbaar is.

Oorzaak lijkt mij toch redelijk makkelijk.
8)7 DIT 8)7 TOPIC 8)7 GAAT 8)7 OVER 8)7 SCHOOLTASSEN 8)7
pi_221600657
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 15:15 schreef probeer het volgende:

[..]
Hebben de migranten ook al je nekharen gejat?! Het moet niet gekker worden zeg. Ik vind het zeer naar voor je dat je met zulke criminaliteit door allochtonen te kampen hebt. Ben je nog wel veilig op straat schratje? Heb je wellicht een wandel-maatje nodig wanneer je naar buiten wilt na 8en?
Noemen ze je begeleider tegenwoordig je 'wandelmaatje'?
Mooi man.
1947-2016
pi_221600670
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 15:16 schreef probeer het volgende:

[..]
Exact. Als je stomme plaatjes uit de context gaat posten, dan krijg je een stomme discussie voor je hoofd.
Niet mij aanwijzen.
1947-2016
pi_221600676
-

[ Bericht 100% gewijzigd door probeer op 18-08-2026 15:19:43 ]
pi_221600679
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 10:16 schreef MichaelScott het volgende:

[..]

Dat zijn toch echt keuzes. Ga niet mensen niet wijsmaken dat sommigen geen geld hebben voor een ontbijt of een rugzak. Dan moet er echt eens grondig worden gekeken naar wat er met het inkomen wordt gedaan.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_221600680
quote:

[..]
Maar elk topic moet over buitenlanders gaan!!11!1
pi_221600686
quote:

[..]
Hoeveel procent van de armoede betreft allochtonen? Want dan betreft het dus geïmporteerde armoede.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_221600688
Ook schooltassen, gymspullen en rekenmachines worden vaak genoemd.

Ik snap dat laptops duur kunnen zijn, maar dit is toch wel te betalen van de kinderbijslag?
  Moderator dinsdag 18 augustus 2026 @ 15:21:38 #193
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221600690
Terug naar de schooltassen, en kap eens met dat gesneer naar elkaar. Echt.
- vmi voor intimi -
pi_221600701
Maar hoe heette het aapje aan jullie Kipling?
  Moderator dinsdag 18 augustus 2026 @ 15:23:40 #195
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221600702
En ja een veranderende demografie kan een reden zijn i.p.v. enkel dat winkeliers de arme mens uitknijpen.

Maar houdt het een beetje beschaafd en maak er niet buitenlander topic zoveel van. Daar zijn er al genoeg van in NWS.
- vmi voor intimi -
pi_221600707
Die laptop kan ik nog wel begrijpen maar geen geld voor schooltas? Man man man. :')
Corporate translator
  Moderator dinsdag 18 augustus 2026 @ 15:24:33 #197
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221600710
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 15:23 schreef probeer het volgende:
Ik had een Eastpack :{w
- vmi voor intimi -
  dinsdag 18 augustus 2026 @ 15:24:43 #198
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_221600711
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 15:19 schreef Beepboop het volgende:

[..]
Maar elk topic moet over buitenlanders gaan!!11!1
Buitenlandse schooltassen :s)
A murky, forgotten land.
pi_221600712
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 15:21 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Hoeveel procent van de armoede betreft allochtonen? Want dan betreft het dus geïmporteerde armoede.
En daar heb je het al:
quote:
Ook wat betreft de herkomst van mensen met lage inkomens is er een grote verschuiving te zien. Mensen met een niet-westerse migratieachtergrond liepen altijd al een aanzienlijk groter risico op armoede, maar die kloof is de afgelopen twee decennia gegroeid.

Het risico op armoede onder de groep van niet-westerse herkomst is tussen 1995 en 2019 weliswaar vrijwel gehalveerd, maar het armoederisico van huishoudens met een Nederlandse achtergrond daalde sterker. Daardoor werd het verschil relatief gezien groter. In 1995 hadden niet-westerse huishoudens 3,2 keer zo vaak een laag inkomen als huishoudens zonder migratieachtergrond, in 2019 gaat het om een factor 4,4.

Bron
quote:
Onder kinderen die in Nederland geboren zijn maar van wie beide ouders in het buitenland geboren zijn, komt armoede relatief vaker voor dan onder kinderen van wie beide ouders in Nederland geboren zijn. Van de kinderen van wie beide ouders in het buitenland geboren zijn, leefde in 2024.

Bron
Dit zijn dus ook relevante vragen om te stellen. Het blijkt dus immers dat het niet zo is dat Nederland nu zo een oneerlijk land is, maar dat er hier veel mensen komen die kansarm zijn en/of niet kunnen budgetteren. @probeer
pi_221600716
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 15:24 schreef vul_maar_in het volgende:

[..]
Stinkende alto ^p^
  Moderator dinsdag 18 augustus 2026 @ 15:25:56 #201
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221600720
quote:
16s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 15:25 schreef probeer het volgende:

[..]
Stinkende alto ^p^
Nah alto's hadden van die spijkerstof zakken, liefst groen.
- vmi voor intimi -
pi_221600722
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 15:21 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ook schooltassen, gymspullen en rekenmachines worden vaak genoemd.

Ik snap dat laptops duur kunnen zijn, maar dit is toch wel te betalen van de kinderbijslag?
Die wordt gebruikt door veel ouders voor andere dingen.
Maargoed, je kan tegenwoordig bij de gemeente ook aankloppen voor bijzondere bijstand en een schooltas of laptop voor school hoort daar ook bij. Contributie en sportspullen worden ook zo vaak verstrekt.

Zie het punt niet.
1947-2016
  dinsdag 18 augustus 2026 @ 15:27:09 #203
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_221600727
Ik had een Nike rugtas.
A murky, forgotten land.
pi_221600731
quote:

[..]
Stinkende alto ^p^
Nee, juist de populairen hadden bij ons eastpaks. Liefst limited editions, want die waren 20 duurder.
1947-2016
pi_221600734
Ik had ook altijd een rugzak
En een laptop was er toen nog niet
Het was al stoer als je een Commodore 64 had destijds
  Moderator dinsdag 18 augustus 2026 @ 15:29:19 #206
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221600745
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 15:26 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Maargoed, je kan tegenwoordig bij de gemeente ook aankloppen voor bijzondere bijstand en een schooltas of laptop voor school hoort daar ook bij. Contributie en sportspullen worden ook zo vaak verstrekt.

Zie het punt niet.
Ik kan niet geloven dat dat idd de grootste bottleneck is maar goed. Heel Nederland is arm aan het worden behalve de al rijken dus het zou me niet eens verbazen.
- vmi voor intimi -
pi_221600751
Importeer de derde wereld....
  dinsdag 18 augustus 2026 @ 15:30:07 #208
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_221600753
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 15:27 schreef Cupfighter het volgende:
En dat was wat lastig meenemen :7

Ik had een Commodore 64, met floppy drive :7

En later de onvolprezen Amiga 500 _O_
A murky, forgotten land.
pi_221600756
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 15:26 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Zie het punt niet.
Het is een drempel over denk ik. Veel mensen durven/willen het niet, je laat toch zien dat je geen geld hebt.
pi_221600765
Maar euh... als school wil dat je een laptop gebruikt, moeten ze dat dan ook niet gewoon zelf aanschaffen?
pi_221600767
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 15:27 schreef StateOfMind het volgende:
Ik had een Nike rugtas.
Maak deze persoon de baas van dit forum, nu!

De koning is dood, lang leve de koning!
pi_221600768
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 15:30 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Het is een drempel over denk ik. Veel mensen durven/willen het niet, je laat toch zien dat je geen geld hebt.
Dan moet je zeker een drempel over. Maar als je geen cent te makken hebt en je kind heeft wat nodig heb je een keuze. Je hoeft het niet aan de grote klok te hangen ook en je koter kan gewoon mee.

Nou....
1947-2016
pi_221600775
quote:
Mijn jaszak paste mijn diskman 8-) :7
pi_221600778
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 15:32 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Dan moet je zeker een drempel over. Maar als je geen cent te makken hebt en je kind heeft wat nodig heb je een keuze. Je hoeft het niet aan de grote klok te hangen ook en je koter kan gewoon mee.

Nou....
Eens hoor :Y
  dinsdag 18 augustus 2026 @ 15:33:31 #215
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_221600780
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 15:32 schreef probeer het volgende:

[..]
Maak deze persoon de baas van dit forum, nu!

De koning is dood, lang leve de koning!
*O*

Koning State den Eerste :7

*gaat vakantievilla van Nederlands belastinggeld kopen
A murky, forgotten land.
pi_221600781
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 15:30 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Ja ik snap dat ook al, het kan pestgedrag veroorzaken
  Moderator dinsdag 18 augustus 2026 @ 15:33:42 #217
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221600783
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 15:32 schreef probeer het volgende:

[..]
Mijn jaszak paste mijn diskman 8-) :7
dikke flex :D
- vmi voor intimi -
  dinsdag 18 augustus 2026 @ 15:34:28 #218
512523 SimonB.
Nog steeds hoogst.
pi_221600791
Schooltas in mijn tijd.

Voorheen Bargehassus.
pi_221600793
quote:
Micro Soccer!! _O_
Ace of Aces!! _O_
Stunts _O_
Commando _O_
1947-2016
  dinsdag 18 augustus 2026 @ 15:35:40 #220
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_221600798
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 15:34 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Micro Soccer!! _O_
Ace of Aces!! _O_
Stunts _O_
Commando _O_
Consider it done :7

Ghouls 'n Ghosts
Who Dares Wins _O_
A murky, forgotten land.
pi_221600800
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 15:34 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Micro Soccer!! _O_
Ace of Aces!! _O_
Stunts _O_
Commando _O_

Mijn waardering voor je stijgt lichtjes
pi_221600802
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 15:29 schreef vul_maar_in het volgende:

[..]
Ik kan niet geloven dat dat idd de grootste bottleneck is maar goed. Heel Nederland is arm aan het worden behalve de al rijken dus het zou me niet eens verbazen.
De middenklasse wordt idd al 30 jaar gepakt op alles. De kloof en geldverdeling is echt niet best op het moment. Totaal niet.
Nog erger dan in de jaren '20 zag ik laatst.
1947-2016
  Moderator dinsdag 18 augustus 2026 @ 15:36:54 #223
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221600809
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 15:35 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Ghouls 'n Ghosts
Who Dares Wins _O_
Rush 'n Attack
- vmi voor intimi -
pi_221600811
quote:

[..]
Toen ik destijds in groep 8 zat vond ik het echt een zeer moeilijk spel. Tekende samen met mijn schoolvriendje hele kaarten over hoe we verschillende maps uit moesten spelen.

Speelde het een jaar of 2 geleden weer. Wat een eitje. Alles solo-en met de green baret of diver.
  Moderator dinsdag 18 augustus 2026 @ 15:37:54 #225
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221600815
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 15:36 schreef probeer het volgende:

[..]
Mijn waardering voor je stijgt lichtjes
Tijd voor een verbindend commodore/MSX topic!
- vmi voor intimi -
  dinsdag 18 augustus 2026 @ 15:39:04 #226
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_221600819
Tja, stem rechts, krijg armoede, hetzij financieel, hetzij geestelijk.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_221600821
quote:

[..]

Ghouls 'n Ghosts
Who Dares Wins _O_
Grand Prix hadden we volgens mij ook op de C64, maar weet dat niet meer zeker of die op de tussen PC zat. Anders moet die er ook bij

Grand Prix _O_ _O_
1947-2016
pi_221600823
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 15:37 schreef vul_maar_in het volgende:

[..]
Als het enige atheïstische kind in groep 7/8 niet naar die stomme communielessen hoeven, en dan lekker de hele middag Transport Tycoon en A2 racer 2 mogen spelen op de enige schoolcomputer. Ok en een of ander kutspel dat milieu oid heette, wat ik natuurlijk oversloeg.
pi_221600825
quote:
18s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 15:39 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Stem links, hogere belastingen, meer gedragsbelasting, minder aftrekposten, hogere energieprijzen.
pi_221600826
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 15:37 schreef vul_maar_in het volgende:

[..]
Ik denk dat dat tering gezellig wordt. Niet praten over politieke meningen, gewoon een C64, paar spelletjes, joysticks en gaan met die banaan.
1947-2016
  dinsdag 18 augustus 2026 @ 15:43:25 #231
511255 camilero
tufkatufka...
pi_221600837
quote:
Of allebei.
  dinsdag 18 augustus 2026 @ 15:45:38 #232
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_221600851
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 15:39 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Grand Prix hadden we volgens mij ook op de C64, maar weet dat niet meer zeker of die op de tussen PC zat. Anders moet die er ook bij

Grand Prix _O_ _O_
Turican _O_
Droid _O_

Zo ontzettend veel toffe games.
Ik had echt honderden games.

Idem op de Amiga.

Pc gaming nooit iets mee gehad.
Ben daarna de console kant op gegaan, en game nog steeds.
A murky, forgotten land.
pi_221600855
quote:
Maakt geen hol uit waar je op stemt.
Links of rechts, dat is overduidelijk meer voor de bühne.

Ze verhogen hun eigen inkomen met 18% (hoor je plots niks meer over) en staan burgers volledig uit te knijpen.
De laffer curve is wel bereikt naar mijn mening, met bijna 60% van de economische groei voor de overheid.. dat moet je niet willen zien.
pi_221600857
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 15:24 schreef vul_maar_in het volgende:

[..]
Had? Wat is gebeurd met die Eastpack?
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_221600867
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 15:45 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Turican _O_
Droid _O_

Idem op de Amiga.

Beide kanten.
Games als voetbalgames, half-life, city builders en simracen doe ik het liefst op de pc. Games met een lager tempo zoals RDR 1 en 2 doe ik het liefste op de bank.
1947-2016
  Moderator dinsdag 18 augustus 2026 @ 15:49:39 #236
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221600875
- vmi voor intimi -
pi_221600889
quote:
FIPO!!!
1947-2016
  Moderator dinsdag 18 augustus 2026 @ 15:52:42 #238
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221600890
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 15:47 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]
Had? Wat is gebeurd met die Eastpack?
Ik heb hem nog lol
- vmi voor intimi -
pi_221600903
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 15:23 schreef probeer het volgende:
George Floyd. In z'n jonge jaren.
  Moderator dinsdag 18 augustus 2026 @ 15:55:08 #240
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221600904
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 15:54 schreef PurifieR het volgende:

[..]
George Floyd. In z'n jonge jaren.
mag ik in je tijdmachine :p
- vmi voor intimi -
pi_221600929
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 15:45 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Turican _O_
Droid _O_

Idem op de Amiga.

Drakkhen! B-)
Secret of Monkey Island!
pi_221600940
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 15:34 schreef SimonB. het volgende:
Schooltas in mijn tijd.

[ afbeelding ]
30 gulden, en het was verplicht.
pi_221600953
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 10:11 schreef heywoodu het volgende:

[..]
De schoolperiode?
Zeg maar gerust een jaar of 15.

Ik heb mijn tweede Eastpak rugzak nog bijna dagelijks in gebruik. En dat ding wordt regelmatig goed volgepropt als ik te voet of met de fiets boodschappen doe.
pi_221600961
quote:
Schooltas in mijn tijd.

[ afbeelding ]
Volgens mij had ik exact dat model. Toen bestonden er echter nog geen smartphones.
pi_221600977
Op de basisschool mocht je ook ngo een pukkel gebruiken (legergroene tas), maar op de middelbare moest je echt deze hebben.
Ik geloof dat ze op het laatst 60 gulden kostten.
  dinsdag 18 augustus 2026 @ 16:12:27 #246
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_221601017
quote:
Schooltas in mijn tijd.

[ afbeelding ]
Trauma's.
  dinsdag 18 augustus 2026 @ 16:14:17 #247
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_221601028
quote:
Schooltas in mijn tijd.

[ afbeelding ]
In de eerste 2 jaar op de middelbare ook gehad, uiteraard volgekalkt en onder de stickers.
En uiteraard droeg je die niet aan het handvat :{w

Daarna rugzak.
A murky, forgotten land.
pi_221601034
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 16:14 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
In de eerste 2 jaar op de middelbare ook gehad, uiteraard volgekalkt en onder de stickers.

Daarna rugzak.
Echt he! _O-
Aan het handvat overigens alleen wel als je hem over je schouder droeg, wat je nooit lang volhield.
  dinsdag 18 augustus 2026 @ 16:15:30 #249
512523 SimonB.
Nog steeds hoogst.
pi_221601037
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 16:12 schreef Eightyone het volgende:

[..]
Trauma's.
1980, eerste schooldag, boeken halen. Loop je daar als jochie van net 11 met zo'n boekentas propvol boeken en dan moet je 20 minuten lopen van school naar de bus....
Voorheen Bargehassus.
pi_221601047
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 16:15 schreef SimonB. het volgende:

[..]
1980, eerste schooldag, boeken halen. Loop je daar als jochie van net 11 met zo'n boekentas propvol boeken en dan moet je 20 minuten lopen van school naar de bus....
Eerste dag schoolboeken ophalen; die pasten nooit allemaal tegelijk in die tas, dus moest je met plastic of linnen tassen op school komen! :')
  dinsdag 18 augustus 2026 @ 16:18:21 #251
512523 SimonB.
Nog steeds hoogst.
pi_221601055
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 16:14 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Daarna rugzak.
_O-
Onder de arm natuurlijk. Dat hengsel was voor de "sier".
Voorheen Bargehassus.
pi_221601058
laptops, schooltassen en rekenmachines

Dure electronica had nooit onderdeel mogen worden van het middelbaar onderwijs. Wie zitten er hier in dit land toch aan de knoppen als het om onderwijs gaat?
pi_221601060
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 16:18 schreef SimonB. het volgende:

[..]
_O-
En voor nerds.
pi_221601066
Afgelopen 3 jaar heeft mijn zoontje een Action rugzak gehad.
Dit jaar deze:

dinsdag 18 augustus 2026 @ 16:19:53 #255
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_221601067
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 16:18 schreef ToT het volgende:

[..]
En voor nerds.
En viel er steeds af doordat die metalen ringen door het gewicht van de boeken open gingen.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_221601070
quote:
18s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 16:19 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
En viel er steeds af doordat die metalen ringen door het gewicht van de boeken open gingen.
Ow ja inderdaad! :D
pi_221601074
Sowieso alles slopen wat er te slopen viel.
"Onbreekbare geodriehoek"....dubbelvouwen en doormidden scheuren. Kostte wel veel moeite, maar het lukte wel! :Y
Linialen knapten altijd in 3 stukken uit elkaar.
  dinsdag 18 augustus 2026 @ 16:23:21 #258
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_221601088
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 16:18 schreef SimonB. het volgende:

[..]
_O-
Wij droegen die aan dat stuk leer in het midden, tussen de 'sloten'.
A murky, forgotten land.
pi_221601091
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 16:20 schreef ToT het volgende:
Sowieso alles slopen wat er te slopen viel.
"Onbreekbare geodriehoek"....dubbelvouwen en doormidden scheuren. Kostte wel veel moeite, maar het lukte wel! :Y
Linialen knapten altijd in 3 stukken uit elkaar.
Beste marketing ooit.

De extra miljoenen die dat bedrijf opgehaald heeft via al die "dat gaan we nog wel eens zien!" brugklassers.
  dinsdag 18 augustus 2026 @ 16:25:06 #260
512523 SimonB.
Nog steeds hoogst.
pi_221601097
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 16:23 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Wij droegen die aan dat stuk leer in het midden, tussen de 'sloten'.
Voor de korte stukjes was dat zeker ook een optie.

Maar als mijn ouders dat zagen... _O-
Voorheen Bargehassus.
pi_221601101
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 16:24 schreef probeer het volgende:

[..]
Beste marketing ooit.

De extra miljoenen die dat bedrijf opgehaald heeft via al die "dat gaan we nog wel eens zien!" brugklassers.
Tijdens het typen was ik hier ff afgeleid, anders was dat zinnetje er idd tussen gekomen! _O-
  dinsdag 18 augustus 2026 @ 16:26:14 #262
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_221601102
Het enige wat ik nog heb uit mijn middelbare schooltijd is mijn broekriem :D

Zo'n dikke brede topkwaliteit leren riem met zware metalen gesp.

Gebruik die nog dagelijks :D

En ik heb nog een Oxbow trui.

Was ooit 400 gulden, maar nog steeds goed.
A murky, forgotten land.
pi_221601111
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 16:26 schreef StateOfMind het volgende:
Het enige wat ik nog heb uit mijn middelbare schooltijd is mijn broekriem :D

Zo'n dikke brede topkwaliteit leren riem met zware metalen gesp.

Gebruik die nog dagelijks :D

En ik heb nog een Oxbow trui.

Was ooit 400 gulden, maar nog steeds goed.
:o Donders!

Pfff schooltijd...Arafat-sjaal en cowboylaarzen! _O-
Ik heb echt niets meer uit die tijd.
pi_221601120
En verder mogen die arme kinderen zich rijk rekenen omdat ze hun boeken niet meer hoeven te kaften.

Opgelost.
pi_221601124
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 16:27 schreef ToT het volgende:

[..]
:o Donders!

Pfff schooltijd...Arafat-sjaal en cowboylaarzen! _O-
Ik heb echt niets meer uit die tijd.
quote:

[..]
Stinkende alto ^p^
pi_221601157
Zeppelin luisteren en met z'n 5en één klein jointje roken tijdens de KWT. Good times bad times.

(Ja, Probeer zat op het Montessori. Waar denk je dat mijn linkse indoctrinatie vandaan komt.)
  dinsdag 18 augustus 2026 @ 16:37:34 #268
512523 SimonB.
Nog steeds hoogst.
pi_221601196
Mijn rekenmachine was een Texas Instruments TI nog wat. Heb dat ding gebruikt van ongeveer 1982 t/m 1986. Nooit een batterij verwisseld en hij doet het nu nog steeds...
Voorheen Bargehassus.
pi_221601199
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 16:33 schreef probeer het volgende:
Zeppelin luisteren en met z'n 5en één klein jointje roken tijdens de KWT. Good times bad times.

(Ja, Probeer zat op het Montessori. Waar denk je dat mijn linkse indoctrinatie vandaan komt.)
Ik heb KWT lessen gegeven op een VMBO.
Het was idd vooral tijdverdrijf! :')
En slopen wat er te slopen valt, voor sommige raddraaiers! :X Een fatsoenlijk mens zou dat nooit doen natuurlijk. :P
pi_221601209
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 16:37 schreef SimonB. het volgende:
Mijn rekenmachine was een Texas Instruments TI nog wat. Heb dat ding gebruikt van ongeveer 1982 t/m 1986. Nooit een batterij verwisseld en hij doet het nu nog steeds...
Die was bij ons op school verplicht, het modelnummer werd ook opgegeven. Best een prijzig ding, en mijn ouders waren best arm, dus daar was ik wel wat voorzichtiger mee.
  dinsdag 18 augustus 2026 @ 16:42:00 #271
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_221601216
Ik zat op een havo/vwo school die bekend stond in Nijmegen als kakschool vol rijkeluiskindjes die op hockey zaten.

Maar ik woonde gewoon in de aangrenzende arbeiders/volks wijk en ging naar die school omdat die en vlakbij was, en hoog aan stond geschreven, en ik vwo advies gekregen had.

Weet nog goed dat een zoon van een longchirurg bij mij in de klas zat.

En toen in de 6e klas toen ik 18 werd, kreeg ik het rijbewijs van mijn ouders.
En die gast kreeg een hagelnieuwe BMW 325 cabrio :D
A murky, forgotten land.
  Moderator dinsdag 18 augustus 2026 @ 16:42:07 #272
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221601218
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 16:40 schreef ToT het volgende:

[..]
Die was bij ons op school verplicht, het modelnummer werd ook opgegeven. Best een prijzig ding, en mijn ouders waren best arm, dus daar was ik wel wat voorzichtiger mee.
Duurste wat ik ooit voor school heb gekocht en die functies in 3 lessen gebruikt.
- vmi voor intimi -
  dinsdag 18 augustus 2026 @ 16:43:39 #273
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_221601228
quote:

[..]
Hier ook verplicht.
Waren die zo duur dan?
A murky, forgotten land.
pi_221601230
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 16:42 schreef vul_maar_in het volgende:

[..]
Duurste wat ik ooit voor school heb gekocht en die functies in 3 lessen gebruikt.
Ik heb op het HBO diverse boeken moeten kopen (waaronder eentje van 80 gulden) die nooit gebruikt werden.
Wel moest je continu stapels kopietjes kopen van school.
pi_221601232
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 16:43 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Hier ook verplicht.
Waren die zo duur dan?
4 tientjes of zo? Ik weet het niet meer precies. Ik weet wel dat er goedkopere waren met dezelfde functies, maar die mochten dus niet.
  Moderator dinsdag 18 augustus 2026 @ 16:44:59 #276
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221601234
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 16:43 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Hier ook verplicht.
Waren die zo duur dan?
Ja die waren tantoe duur. 90 gulden maat.
- vmi voor intimi -
  dinsdag 18 augustus 2026 @ 16:45:07 #277
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_221601236
Mijn ouders waren trouwens zeker niet rijk, maar ook niet arm.

Pa was verpleegkundige, ma werkte niet.
Maar we kwamen nooit iets te kort.
A murky, forgotten land.
  dinsdag 18 augustus 2026 @ 16:45:25 #278
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_221601238
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 16:44 schreef vul_maar_in het volgende:

[..]
Ja die waren tantoe duur. 90 gulden maat.
Defuk 😱
A murky, forgotten land.
  Moderator dinsdag 18 augustus 2026 @ 16:46:01 #279
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221601243
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 16:45 schreef StateOfMind het volgende:

same, pa was ongediplomeerd loodgieter, moeder kapper (later zwart aan huis) struggles maar nooit te klagen.

[ Bericht 0% gewijzigd door vul_maar_in op 18-08-2026 16:52:23 ]
- vmi voor intimi -
  dinsdag 18 augustus 2026 @ 16:46:14 #280
512523 SimonB.
Nog steeds hoogst.
pi_221601247
quote:

[..]
Hier ook verplicht, vanaf de derde.
Dit was die van mij:
Voorheen Bargehassus.
  Moderator dinsdag 18 augustus 2026 @ 16:46:38 #281
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221601251
quote:

[..]
Defuk 😱
Sloeg echt nergens op. En toen waren er nog geen temu alternatieven.
- vmi voor intimi -
pi_221601264
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 16:38 schreef ToT het volgende:

[..]
Ik heb KWT lessen gegeven op een VMBO.
Het was idd vooral tijdverdrijf! :')
En slopen wat er te slopen valt, voor sommige raddraaiers! :X Een fatsoenlijk mens zou dat nooit doen natuurlijk. :P
Meteen naar buiten, de stad in. Anderhalf uur middagpauze. Perfect.
pi_221601267
quote:

Mijn ouders waren beiden arbeidsongeschikt.
Ik droeg altijd gebruikte kleding, m'n broer z'n bril (wel met andere glazen) die ook zo outdated was dat ik daar voor gepest werd.
Nooit op vakantie geweest (voor het eerst pas toen ik op mezelf woonde en een fulltime baan had).
Nooit uit eten geweest.
Nooit taart gehad op m'n verjaardag.
Als verjaardagscadeau soms alleen een nieuwe trui of wat potloden.
De financiën leken in de loop der jaren echter minder slecht te worden: op het laatst hadden we zelfs een kleine auto!
pi_221601271
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 16:42 schreef StateOfMind het volgende:
Ik zat op een havo/vwo school die bekend stond in Nijmegen als kakschool vol rijkeluiskindjes die op hockey zaten.

Maar ik woonde gewoon in de aangrenzende arbeiders/volks wijk en ging naar die school omdat die en vlakbij was, en hoog aan stond geschreven, en ik vwo advies gekregen had.

.. Canisius? Karel de Grote? NSG? Of gewoon t stedelijk?
pi_221601273
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 16:46 schreef vul_maar_in het volgende:

[..]
TEMU alternatieven mag geloof ik niet meer, tegenwoordig moeten ze er eentje hebben die aan van alles moet voldoen, een nieuwe kost iets van 135 euro.......

RECTIFICATIE: rond de 70 eur, maar dat kind doet ook Wiskunde D en wilde per se dat model

[ Bericht 7% gewijzigd door Ann-Lynn op 18-08-2026 16:57:17 ]
pi_221601281
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 16:50 schreef probeer het volgende:

[..]
Meteen naar buiten, de stad in. Anderhalf uur middagpauze. Perfect.
Ik gaf computerles.
Die eikels zaten de netwerkkabels om te wisselen (ze waren beveiligd zodat alleen maar 1 specifieke kabel op 1 specifieke pc werkte) en de toetsen van de toetsenborden werden onderling omgewisseld om vloekwoorden te spellen enzo.

Voor die kabels heb ik steeds meer ducttape moeten gebruiken tot het hen te veel moeite kostte om alles los te peuteren.
pi_221601302
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 16:53 schreef ToT het volgende:

[..]
Ik gaf computerles.
Die eikels zaten de netwerkkabels om te wisselen (ze waren beveiligd zodat alleen maar 1 specifieke kabel op 1 specifieke pc werkte) en de toetsen van de toetsenborden werden onderling omgewisseld om vloekwoorden te spellen enzo.
Ah, informatica, mijn favoriete lessen. Als een klasgenootje van diens PC wegliep om iets te gaan vragen of doen, snel een vieze pornosite opzetten en dan de monitor uitzetten. En linerider spelen. En toetsantwoorden doorsturen via net send.
pi_221601323
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 09:47 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Mensen die dit soort basiszaken niet kunnen bekostigen komen over het algemeen in een dergelijke situatie omdat ze niet de juiste financiële keuzes kunnen maken.

Zelfde met figuren die dagelijks 2 pakjes peuken roken, 3 honden hebben en vervolgens klagen dat ze de boodschappen en zorgverzekering niet kunnen bekostigen
blablablabla
  dinsdag 18 augustus 2026 @ 17:01:11 #289
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_221601324
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 16:53 schreef ToT het volgende:

[..]
Ik gaf computerles.

Voor die kabels heb ik steeds meer ducttape moeten gebruiken tot het hen te veel moeite kostte om alles los te peuteren.
Waarom deden ze dat zittend?

Sorry, ik vind het weer zo'n typisch Nederlands ding, ze lopen te liegen, ze zitten te klieren.

Ze liegen, ze klieren, ze wisselden de kabels om.

Sorry, persoonlijke ergernis, ik hou al op, niets persoonlijks verder :@.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_221601352
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 16:57 schreef probeer het volgende:

[..]
Ah, informatica, mijn favoriete lessen. Als een klasgenootje van diens PC wegliep om iets te gaan vragen of doen, snel een vieze pornosite opzetten en dan de monitor uitzetten. En linerider spelen. En toetsantwoorden doorsturen via net send.
Ik heb ook op een HBO gewerkt. Daar hadden we veel uitwissel-studenten.
Er was een keer een moslima die net de vorige dag in Nederland was aangekomen. Ze werd naar de informatica-ruimte gebracht waar ze een pc aanzette en het eerste wat ze zag was een kerel die een ezel aan het neuken was! :')
  dinsdag 18 augustus 2026 @ 17:07:48 #291
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_221601357
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 16:42 schreef StateOfMind het volgende:

Hier ongeveer hetzelfde. Zat ik ineens in de klas met kinderen die thuis een zwembad hadden, in de zomer met een eigen jacht op vakantie gingen en die gewoon echt niet snapten dat er bij anderen dingen niet vanaf konden.

En het zijn gewoon mensen hè, fijne tijd gehad daar, maar soms stonden we naar elkaar te kijken met de bek open over de realiteit van de ander.
pi_221601360
quote:
11s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 17:01 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Waarom deden ze dat zittend?

Sorry, ik vind het weer zo'n typisch Nederlands ding, ze lopen te liegen, ze zitten te klieren.

Ze liegen, ze klieren, ze wisselden de kabels om.

Sorry, persoonlijke ergernis, ik hou al op, niets persoonlijks verder :@.
Ik heb weinig zin om de Nederlandse taal te verarmen, ook al lijken sommige dingen niet direct logisch te klinken. :)
  dinsdag 18 augustus 2026 @ 17:09:11 #293
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_221601364
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 17:08 schreef ToT het volgende:

[..]
Ik heb weinig zin om de Nederlandse taal te verarmen, ook al lijken sommige dingen niet direct logisch te klinken. :)
Nee je hebt ook gelijk hoor, het is een persoonlijke afwijking van mijn kant B-).
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  dinsdag 18 augustus 2026 @ 17:12:48 #294
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_221601381
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 16:46 schreef vul_maar_in het volgende:

[..]
Temu Instruments :P
A murky, forgotten land.
pi_221601412
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 17:09 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Nee je hebt ook gelijk hoor, het is een persoonlijke afwijking van mijn kant B-).
En ach; iedere taal heeft wel debiele uitdrukkingen, dus ga uit mijn gezicht! :T ;)
  dinsdag 18 augustus 2026 @ 17:19:30 #296
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_221601416
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 16:52 schreef probeer het volgende:

[..]
.. Canisius? Karel de Grote? NSG? Of gewoon t stedelijk?
Redelijk wat kakscholen eigenlijk.

Elshof Colllege.
Was toen puur havo/vwo kakschool.

Tegenwoordig heet die school alweer heel lang Kandinsky College, en is het alles behalve een kakschool meer,
Alle onderwijslagen.
A murky, forgotten land.
pi_221601425
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 17:19 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Redelijk wat kakscholen eigenlijk.

Elshof Colllege.
Was toen puur havo/vwo kakschool.

Tegenwoordig heet die school alweer heel lang Kandinsky College, en is het alles behalve een kakschool meer,
Alle onderwijslagen.
Die VMBO waar ik les heb gegeven, heeft het zelfde lot ondergaan.
  dinsdag 18 augustus 2026 @ 17:29:18 #298
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_221601456
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 17:18 schreef ToT het volgende:

[..]
En ach; iedere taal heeft wel debiele uitdrukkingen, dus ga uit mijn gezicht! :T ;)
Dat is wel een handige uitdrukking als iemand je gezicht aan het reconstrueren is met zijn schoenen :Y
A murky, forgotten land.
pi_221601459
quote:

Dat is dus wel iets dat veranderd is. We klagen allemaal dat het zelfs als tweeverdieners allemaal een stuk duurder is geworden, maar denk maar niet dat je vandaag de dag als eenverdiendende loodgieter nog een gezin kunt onderhouden, tenzij je in een heel gunstige sociale huurwoning woont b.v..
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_221601464
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 17:29 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Dat is wel een handige uitdrukking als iemand je gezicht aan het reconstrueren is met zijn schoenen :Y
:D :T
pi_221601472
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 17:29 schreef Monolith het volgende:
t onderhouden, tenzij je in een heel gunstige sociale huurwoning woont b.v..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')