https://www.nu.nl/economi(...)deren-op-school.htmlquote:Steeds meer gezinnen kunnen de spullen die hun kinderen voor school nodig hebben niet betalen. 63 procent van de hulporganisaties ziet het aantal hulpvragen van gezinnen met kinderen toenemen.
Vooral een laptop is een probleem: 69 procent van de hulporganisaties ziet dat kinderen die missen. Ook schooltassen, gymspullen en rekenmachines worden vaak genoemd, blijkt uit onderzoek van het Armoedefonds onder meer dan vijfhonderd organisaties.
Daardoor kunnen kinderen soms niet goed meekomen met de rest. Bijna de helft van de organisaties ziet bijvoorbeeld dat leerlingen niet of minder vaak meedoen met gym omdat ze niet over de juiste spullen beschikken.
Stichting Speelgoedbank Gorinchem kwam erachter dat een middelbare scholier met een bigshopper vol schoolspullen naar zijn lessen ging. De ouders konden geen schooltas betalen.
Het kind kwam extra vroeg aan op school en ging pas na het laatste lesuur weg, zodat andere kinderen de tas niet zouden zien. "Gelukkig konden we een nieuwe fiets en rugzak geven, zodat het kind weer volop mee kon doen met de klasgenoten. De rust en het plezier op school hebben zelfs gezorgd voor betere schoolcijfers."
Zo'n bigshopper tas zal toch prima achterop de dure fatbike passen? Ik zie het probleem niet.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 09:36 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
https://www.nu.nl/economi(...)deren-op-school.html
Dit zijn vast geen kinderen die een fatbike hebben, lullige opmerking.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 09:46 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Zo'n bigshopper tas zal toch prima achterop de dure fatbike passen? Ik zie het probleem niet.
Er zal vast wel iets in het uitgavenpatroon van de ouders terug te vinden zijn als oorzaak. En anders hadden ze niet aan kinderen moeten beginnen.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 09:47 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dit zijn vast geen kinderen die een fatbike hebben, lullige opmerking.
Dit dus.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 09:48 schreef SimonB. het volgende:
Ik heb altijd wat moeite met dit soort berichten. Volgens mij moet je vaak "we kunnen het niet betalen" vervangen door "we stellen de verkeerde prioriteiten".
Nou ben ik eigenlijk niet zo van het "hahah arme mensen stellen hun prioriteituh vurkeert, wel een dikke tv jonguh maar geen vrete!" geroep, maar dit vind ik wel heel moeilijk te geloven. Je gaat naar marktplaats, zoekt op "rugzak school", en vindt al voor een tientje exemplaren. Ja die zijn dan gebruikt, maar is dat erger dan rondlopen met een boodschappentas?quote:Stichting Speelgoedbank Gorinchem kwam erachter dat een middelbare scholier met een bigshopper vol schoolspullen naar zijn lessen ging. De ouders konden geen schooltas betalen.
Eens en er zijn veel oplossingen aangedragen de afgelopen jaren op de scholen. Ieder kind wat uit een financieel zorgelijke situatie komt, kan een laptop van school krijgen, boeken en cultuur of sportlessen.quote:
Een deel kan het daadwerkelijk niet betalen.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 09:48 schreef SimonB. het volgende:
Ik heb altijd wat moeite met dit soort berichten. Volgens mij moet je vaak "we kunnen het niet betalen" vervangen door "we stellen de verkeerde prioriteiten".
Bij de Action zijn ze nog goedkoper.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 09:51 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Nou ben ik eigenlijk niet zo van het "hahah arme mensen stellen hun prioriteituh vurkeert, wel een dikke tv jonguh maar geen vrete!" geroep, maar dit vind ik wel heel moeilijk te geloven. Je gaat naar marktplaats, zoekt op "rugzak school", en vindt al voor een tientje exemplaren. Ja die zijn dan gebruikt, maar is dat erger dan rondlopen met een boodschappentas?
Een rugtas heb je toch sowieso al voor een beetje geld als je bij een scapino kijkt? Voor 60 euro heb je een Eastpak die jaaaaaaaaaaaaaaaren meegaat. Waar voor je geld. En inderdaad, de good old boodschappentasquote:Op dinsdag 18 augustus 2026 09:51 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Nou ben ik eigenlijk niet zo van het "hahah arme mensen stellen hun prioriteituh vurkeert, wel een dikke tv jonguh maar geen vrete!" geroep, maar dit vind ik wel heel moeilijk te geloven. Je gaat naar marktplaats, zoekt op "rugzak school", en vindt al voor een tientje exemplaren. Ja die zijn dan gebruikt, maar is dat erger dan rondlopen met een boodschappentas?
Nood-druftig in plaats van nood-ruftig.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 09:56 schreef Qarrad het volgende:
Op de middelbare school van mijn dochter was een geweldig initiatief voor noodruftige leerlingen dat je via de school in termijnen een laptop kon aanschaffen. Wel een beetje kut en schandalig dat die laptop dan ruim 100 euro duurder uitkwam dan als je hem zelf via CoolBlue, Bol of de Mediamarkt aanschafte.
Gewoon een verkoopdeal verpakken als een inclusieve regeling en arme mensen meer laten betalen. Je moet het maar durven.
En er is ook niks mis met een 2e handse Samsung A10. Althans volgens mij is dat het model wat ik voor m'n zoontje heb gekocht. Was feitelijk in nieuwstaat.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 10:02 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Een deel kan het daadwerkelijk niet betalen.
Bij sommige anderen scheelt het wel als ze (bijvoorbeeld) ipv een i.Phone gewoon een doorsnee Android van 250-300 euro zouden kopen. Werkt ook goed. Maar ja, statusangst.
Ik had het vorige bericht zojuist geëdit met iets over beveiligingsupdates.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 10:07 schreef ToT het volgende:
[..]
En er is ook niks mis met een 2e handse Samsung A10. Althans volgens mij is dat het model wat ik voor m'n zoontje heb gekocht. Was feitelijk in nieuwstaat.
In mijn tijd zag je vooral VMBOers met die tas rondlopen, en de VWOers met zo'n Kipling-rugzakquote:Op dinsdag 18 augustus 2026 10:06 schreef Apotheose het volgende:
[..]
Een rugtas heb je toch sowieso al voor een beetje geld als je bij een scapino kijkt? Voor 60 euro heb je een Eastpak die jaaaaaaaaaaaaaaaren meegaat. Waar voor je geld. En inderdaad, de good old boodschappentasVroegah was dat hip.
[ afbeelding ]
Own it gewoon.
Ja ik snap wel. Kids zijn anders dan volwassenen.
Maar een tas is inderdaad niet het duurste van alles. Als zelfs een tas kopen al lastig is - wil ik wel eens weten hoe de rest van hun leven eruit ziet. Want hoe eet je dan?
Eastpak is wel gewoon kwaliteit en kost dan wellicht 50-60 euro als je een niet al te bijzondere neemt, maar omgerekend is dat ook maar 10-15 euro per jaar, want die gaat gewoon de hele schoolperiode mee.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 10:09 schreef ToT het volgende:
https://www.action.com/nl-nl/p/2546873/rugzak/
Hoppa, ¤2,99.
Kutkwaliteit, maar het is tenminste iets.
Ze hebben ook wel iets betere natuurlijk, volgens mij waren die 6 euro of zo. In ieder geval nog geen tientje.
Beveiliging is idd wel prettig, maar of je je daar nou zo druk om moet maken als je geen cent te makken hebt...?quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 10:08 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Ik had het vorige bericht zojuist geëdit met iets over beveiligingsupdates.
Die termijn kan nog best kort zijn als je hem tweedehands koopt.
Je wilt ook niet dat je kind gepest gaat worden omdat hij tweedehands spullen en kleding heeft.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 09:51 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
ik heb vmbo (destijds vbo/mavoquote:Op dinsdag 18 augustus 2026 10:11 schreef Divje het volgende:
[..]
In mijn tijd zag je vooral VMBOers met die tas rondlopen, en de VWOers met zo'n Kipling-rugzak
Ook weer waar. Ik ben zelf vroeger veel gepest omdat ik 2e handse kleding droeg. (Was vroeger van mijn broer geweest, en veel van die kleding was eerst weer van een ander gezin geweest.)quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 10:15 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Je wilt ook niet dat je kind gepest gaat worden omdat hij tweedehands spullen en kleding heeft.
Zo eentje hadden wij vroeger ook in de klas zitten. Kringloop kleding, bloempotkapsel, ook nog iets te dik. Dat was gewoon los lopend wild.
ik heb er 1 die al 13 jaar still going strong is. Geen schooltas, wel boodschappen wat ongeveer even zwaar isquote:Op dinsdag 18 augustus 2026 10:11 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Eastpak is wel gewoon kwaliteit en kost dan wellicht 50-60 euro als je een niet al te bijzondere neemt, maar omgerekend is dat ook maar 10-15 euro per jaar, want die gaat gewoon de hele schoolperiode mee.
Zelfde reden dat kinderen steeds vaker zonder ontbijt naar school gestuurd worden.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 09:48 schreef SimonB. het volgende:
Rechtse gelul, dus alleen kakkertjes mogen kinderen krijgen en het liefst blank ook nog natuutrlijkquote:Op dinsdag 18 augustus 2026 09:50 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Er zal vast wel iets in het uitgavenpatroon van de ouders terug te vinden zijn als oorzaak. En anders hadden ze niet aan kinderen moeten beginnen.
Wat dat betreft zijn kinderen idd wrede wezens.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 10:15 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Je wilt ook niet dat je kind gepest gaat worden omdat hij tweedehands spullen en kleding heeft.
Zo eentje hadden wij vroeger ook in de klas zitten. Kringloop kleding, bloempotkapsel, ook nog iets te dik. Dat was gewoon los lopend wild.
Linkswappie.quote:
Ooo de gabberboys hadden wij ook, incl bomberjackie en Air Max Classics. En er liep er altijd wel één bij op kisten met rare patches op z'n jackiequote:Op dinsdag 18 augustus 2026 10:15 schreef Apotheose het volgende:
[..]
ik heb vmbo (destijds vbo/mavo) gedaan en ik was degene met een kipling rugtas (wel aan 1 schouder uiteraard
) en de stoere gabberboys hadden zo'n boodschappentas.
https://www.aldi.nl/product/wit-brood-1227153.htmlquote:Op dinsdag 18 augustus 2026 10:16 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Zelfde reden dat kinderen steeds vaker zonder ontbijt naar school gestuurd worden.
Mijn ouders zouden zich doodgeschaamd hebben.
Zo'n Eastpak heb ik juist net nog naar gezocht op marktplaats om na te gaan wat ze dan zouden kostenquote:Op dinsdag 18 augustus 2026 10:06 schreef Apotheose het volgende:
[..]
Een rugtas heb je toch sowieso al voor een beetje geld als je bij een scapino kijkt? Voor 60 euro heb je een Eastpak die jaaaaaaaaaaaaaaaren meegaat. Waar voor je geld. En inderdaad, de good old boodschappentasVroegah was dat hip.
[ afbeelding ]
Own it gewoon.
Ja ik snap wel. Kids zijn anders dan volwassenen.
Maar een tas is inderdaad niet het duurste van alles. Als zelfs een tas kopen al lastig is - wil ik wel eens weten hoe de rest van hun leven eruit ziet. Want hoe eet je dan?
Dat zie je met name veel bij turken en marokkanen.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 09:48 schreef SimonB. het volgende:
Vind ik ook zo grappig op vakantie in Aziatische landen: zie je een oud, scheef hutje van riet wat elk moment lijkt in te kunnen storten, maar daar zit dan wel een gloednieuwe schotelantenne op, en voor de deur staat een gloednieuwe motor!quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 10:22 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Dat zie je met name veel bij turken en marokkanen.
1 inkomen in het gezin met 3 kinderen, arbeider.
Maar sowieso wel een dikke BMW voor de deur.
Die BMW lijkt belangrijker dan het gezin.
Ik heb hier een ASUS laptop uit 2011 die met wat extra hardware prima Windows10 draait en kan fotobewerken. De enige reden dat hij niet om kan naar Windows 11 is zijn processor (Sandybridge). Dit soort oude beestjes zouden met wat liefde en tijd prima ingezet kunnen worden. Of de vele laptops die bij bedrijven ingezet zijn en terug naar een leverancier gaan. Maar dan moet wel iemand daarin investeren en dat gebeurt niet, denk ik.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 10:02 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Een deel kan het daadwerkelijk niet betalen.
Bij sommige anderen scheelt het wel als ze (bijvoorbeeld) ipv een i.Phone gewoon een doorsnee Android van 250-300 euro zouden kopen. Werkt ook goed. Maar ja, statusangst.
En op Marktplaats zoeken kost in eerste instantie nog veel minder, alleen eindigen de beveiligingsupdates dan misschien al 1 jaar later ipv na 5 of 6 jaar.
Maar zolang ie netjes en gewoon schoon is maak je mij niet wijs dat je onmiddellijk ziet of die Eastpak pas bij bol is gekocht of al eens gebruikt is.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 10:15 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Klopt. Daarmee kan je namelijk indruk maken op je neven van het platteland in Turkije/.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 10:22 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Want je kent alle Turken? Er wonen alleen al drie Turkse gezinnen hier in de buurt, niemand daarvan heeft een BMW.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 10:22 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Dit, duidelijke trend naar een grotere groep mensen onder de armoedegrens.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 10:24 schreef Monolith het volgende:
Knap hoe heel fok altijd weer exact op de hoogte is van het uitgavenpatroon van mensen met lage inkomens.
Heel FOK!?quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 10:24 schreef Monolith het volgende:
Knap hoe heel fok altijd weer exact op de hoogte is van het uitgavenpatroon van mensen met lage inkomens.
Denk dat je je verkijkt op hoe dik die BMW ook is. Veelal import met hoge km-standenquote:Op dinsdag 18 augustus 2026 10:22 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Geld lenen kost geldquote:Op dinsdag 18 augustus 2026 09:56 schreef Qarrad het volgende:
Op de middelbare school van mijn dochter was een geweldig initiatief voor nooddruftige leerlingen dat je via de school in termijnen een laptop kon aanschaffen. Wel een beetje kut en schandalig dat die laptop dan ruim 100 euro duurder uitkwam dan als je hem zelf via CoolBlue, Bol of de Mediamarkt aanschafte.
Gewoon een verkoopdeal verpakken als een inclusieve regeling en arme mensen meer laten betalen. Je moet het maar durven.
Een Mercedes is een Turkenbak, geen BMW.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 10:30 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Want je kent alle Turken? Er wonen alleen al drie Turkse gezinnen hier in de buurt, niemand daarvan heeft een BMW.
Pot pindakaas van 90 centquote:Op dinsdag 18 augustus 2026 10:20 schreef ToT het volgende:
[..]
https://www.aldi.nl/product/wit-brood-1227153.html
93 cent voor 22 sneetjes of whatever.
57 cent voor een kuipje halvarine en qua beleg zal er vast ook wel wat voordeligs te vinden zijn.
Echt trotse Turken zouden in eigen fabrikaat moeten rijden en dus een Anadol A8 zoeken.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 10:33 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Een Mercedes is een Turkenbak, geen BMW.
Dat laatste leer ik mijn zoontje idd ook aan.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 10:38 schreef Ann-Lynn het volgende:
Je kunt je kinderen ook aanleren om zich helemaal niks aan te trekken van pesterijen en uitleggen dat alle zogenaamde merkkleding net zo goed uit Bangladesh en China komt en dat het dus allemaal bullshit is.
Rond de millenniumwisseling heb ik wel een moeder en dochter gekend die volgens eigen zeggen samen van ¤2,50 per dag moesten rondkomen.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 10:41 schreef TweedeKlum het volgende:
Kinderbijslag, kindgebondenbudget, potjes vanuit de gemeente, zou toch allemaal niet zo'n probleem moeten zijn.
Importeer armoede en de armoede groeitquote:Op dinsdag 18 augustus 2026 10:17 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Rechtse gelul, dus alleen kakkertjes mogen kinderen krijgen en het liefst blank ook nog natuutrlijk
Schuldsanering, loonbeslag, bijstand (arbeidsongeschikt, maar niet lang genoeg gewerkt), het kan allemaal invloed hebben.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 10:44 schreef ToT het volgende:
[..]
Rond de millenniumwisseling heb ik wel een moeder en dochter gekend die volgens eigen zeggen samen van ¤2,50 per dag moesten rondkomen.
Geen idee of dat echt klopt en zo ja hoe dat kwam.
Enorme schulden gemaakt of zo die afbetaald moesten worden? De moeder was in ieder geval arbeidsongeschikt.
Maar dan nog zouden er toch wel potjes beschikbaar moeten zijn voor ondersteuning?
Ik heb ook wel eens gehoord van mensen die te trots zijn om extra steun aan te vragen, maar dan vraag je ook gewoon zelf om je eigen ellende.
Zullen we eerst een projectgroep oprichten die een meerjarig onderzoek gaat doen voordat we hier reageren?quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 10:24 schreef Monolith het volgende:
Ja leuk. Maar dan was het pesten gewoon niet erg genoeg.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 10:38 schreef Ann-Lynn het volgende:
Je kunt je kinderen ook aanleren om zich helemaal niks aan te trekken van pesterijen en uitleggen dat alle zogenaamde merkkleding net zo goed uit Bangladesh en China komt en dat het dus allemaal bullshit is.
Mijn broer en ik liepen altijd in 5e hands kleding en zelfs schoenen. Onze schoolrugzakken waren Sovjet toeristen rugzakken uit de jaren 70, mijn kinderen hebben uiteindelijk op de middelbare ook met die rugzak rondgelopen en dat ding is nog steeds heel en gaat bijna elke vakantie mee.
De schoollaptops kun je idd huren, heb laatst nog iemand geholpen met het regelen hiervan. Kost ong. 15 euro per maand, maar je bent ook verzekerd, hebt ondersteuning als er iets niet goed gaat etc.... op zich een goede deal als je niet in 1 klap een laptop met alle benodigde specificaties kunt kopen.
https://www.telecomweb.eu(...)56GB-SSD-8GB-RAM-184quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 10:44 schreef SEMTEX het volgende:
Als ik zie waar refurbished laptop zaakjes mee komen, die beginnen bij 300 euro (heb je wel Windows11). Vind ik ook niet super goedkoop...
Windows 10 zeker vol spyware updates krijgen ze al tijdje niet meer.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 10:26 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ik heb hier een ASUS laptop uit 2011 die met wat extra hardware prima Windows10 draait en kan fotobewerken. De enige reden dat hij niet om kan naar Windows 11 is zijn processor (Sandybridge). Dit soort oude beestjes zouden met wat liefde en tijd prima ingezet kunnen worden. Of de vele laptops die bij bedrijven ingezet zijn en terug naar een leverancier gaan. Maar dan moet wel iemand daarin investeren en dat gebeurt niet, denk ik.
Shag en bier is ook duur en de camping in zuid Frankrijk is ook niet gratis.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 10:41 schreef TweedeKlum het volgende:
Kinderbijslag, kindgebondenbudget, potjes vanuit de gemeente, zou toch allemaal niet zo'n probleem moeten zijn.
Links lullen rechts vullen.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 09:56 schreef Qarrad het volgende:
Op de middelbare school van mijn dochter was een geweldig initiatief voor nooddruftige leerlingen dat je via de school in termijnen een laptop kon aanschaffen. Wel een beetje kut en schandalig dat die laptop dan ruim 100 euro duurder uitkwam dan als je hem zelf via CoolBlue, Bol of de Mediamarkt aanschafte.
Zelf heb ik ook een tijdje bij een voedselbank moeten lopen toen ik arbeidsongeschikt raakte.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 10:47 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Schuldsanering, loonbeslag, bijstand (arbeidsongeschikt, maar niet lang genoeg gewerkt), het kan allemaal invloed hebben.
Windows 10 krijgt nog veiligheidsupdates tot volgend jaar oktober.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 10:51 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Windows 10 zeker vol spyware updates krijgen ze al tijdje niet meer.
Gezien je usernaam heb je vast ook wel het één en ander meegemaakt?quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 10:48 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ja leuk. Maar dan was het pesten gewoon niet erg genoeg.
Ik vond en vind dat altijd zo'n dooddoener. Het is 'zoek het maar uit' verpakt in een mooi sausje.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 10:50 schreef theunderdog het volgende:
'je moet je niets van het pesten aantrekken'.
Als je een beetje pester hebt (of pesters), dan hebben ze de tijd en blijven ze zoeken naar het breekpunt. En die heeft iedereen.
The poor pay more..... zeggen ze danquote:Op dinsdag 18 augustus 2026 09:56 schreef Qarrad het volgende:
Geen gymspullen was vrugah echt geen geldige reden om niet te hoeven gymen. Sommige liepen op blote voeten en sommige hadden gympies aan. Was je, je sportbroekje vergeten dan moest ie in je onderbroek gymenquote:Op dinsdag 18 augustus 2026 09:55 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Eens en er zijn veel oplossingen aangedragen de afgelopen jaren op de scholen. Ieder kind wat uit een financieel zorgelijke situatie komt, kan een laptop van school krijgen, boeken en cultuur of sportlessen.
En gezonde maaltijden en persoonlijke verzorging. Ook schooluitjes en excursies worden gewoon vergoed.
Maar dan moeten deze gezinnen vaak wel inzicht geven in hun situatie en vaak blijkt er dan toch iets niet te kloppen.
Nederland wordt steeds meer 'ieder voor zich', zoals de VVD het graag wil.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 10:52 schreef Hexagon het volgende:
Ik zou zeggen regel dit vanuit school en dan gewoon voor iedereen. En als kakkers het standaardspul lelijk vinden kopen ze zelf maar wat.
Uiteraard zitten er veel mensen bij die financieel slechte prioriteiten stellen, maar kinderen kunnen niets doen aan hun ouders. Zorgen dat die kinderen geen beperkingen hebben op school is de beste manier om te voorkomen dat ze later hetzelfde worden als hun ouders.
Het bewijs dat ook kinderen al door en door verrot kunnen zijn.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 10:50 schreef theunderdog het volgende:
Als je een beetje pester hebt (of pesters), dan hebben ze de tijd en blijven ze zoeken naar het breekpunt.
In de jaren '80 kregen we ook spullen van school.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 10:52 schreef Hexagon het volgende:
Ik zou zeggen regel dit vanuit school en dan gewoon voor iedereen. En als kakkers het standaardspul lelijk vinden kopen ze zelf maar wat.
Uiteraard zitten er veel mensen bij die financieel slechte prioriteiten stellen, maar kinderen kunnen niets doen aan hun ouders. Zorgen dat die kinderen geen beperkingen hebben op school is de beste manier om te voorkomen dat ze later hetzelfde worden als hun ouders.
Waar de fuck kreeg je dit voor elkaar?quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 10:36 schreef ToT het volgende:
Zo, ff in de regen 4 spijkerbroeken, een hoodie, een polo, een T-shirt en een riem gehaald voor onder de 100 euro.
Allemaal prima kwaliteit, met dikke korting.
Gelukkig niet.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 10:57 schreef ToT het volgende:
[..]
Gezien je usernaam heb je vast ook wel het één en ander meegemaakt?
Tja mijn laptop (die mijn zoontje vooral gebruikt) is de oud voor een nieuwe Windows versie.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 10:57 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Windows 10 krijgt nog veiligheidsupdates tot volgend jaar oktober.
En ze trekken het algehele niveau in de klas ook nog eens naar beneden waardoor het een kettingreactie veroorzaakt voor het onderwijsniveau in Nederland.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 09:58 schreef flyguy het volgende:
Importeer meer arme 'gezinnen' en wat er van naar school gaat is dan ook arm... wat een verrassing
Alleen als je ervoor betaald toch dacht ik?quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 10:57 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Windows 10 krijgt nog veiligheidsupdates tot volgend jaar oktober.
Nee.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 11:02 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Alleen als je ervoor betaald toch dacht ik?
Ik kreeg thuis altijd te horen van: "Trek je er niets van aan! Pesten doet geen pijn! Laat het je ene oor in gaan en het andere oor weer uit! Je moet maar denken van: laat maar! Buig je hoofd maar en wees maar de minste; dan krijg je ook de minste problemen!"quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 10:57 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik vond en vind dat altijd zo'n dooddoener. Het is 'zoek het maar uit' verpakt in een mooi sausje.
Pesters moet je aanpakken want anders gaan ze gewoon door en blijven ze doorgaan. Vanaf het begin. Want ze maken leven echt een hel voor hun slachtoffers.
Het is inderdaad duur om in armoede te levenquote:Op dinsdag 18 augustus 2026 10:58 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
The poor pay more..... zeggen ze dan
Is wel zo. Je kunt geen goede schoenen betalen, dus zijn degene die je wel kunt betalen eerder aan vervanging toe en dus betaal je uiteindelijk meer aan schoenen dan wanneer je in 1x een goed paar kunt betalen. Of de tip dat je goedkoper uit bent als je in bulk koopt. Klopt, maar als je geld hebt voor 1x tandpasta en niet voor 12 tubes, dan betaal je dus over 12 tubes meer...quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 10:58 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
The poor pay more..... zeggen ze dan
TerStalquote:Op dinsdag 18 augustus 2026 11:00 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Waar de fuck kreeg je dit voor elkaar?
Oh, ik heb me net idd gratis aangemeld voor beveiligingsupdates, eens ff kijken of dat een beetje werkt.quote:
Als het fysiek wordt, dan is het idd lastig te negeren, woorden doen niks als je huid dik genoeg is. Werkt uiteraard niet voor iedereen, maar je kinderen mentaal sterk maken kan nooit kwaad. Als pesten fysiek wordt, aangifte doen. En gelijk ook maar een melding bij VT. Deed ik ook toen een paar meiden mijn dochter gingen pesten. Heb contact opgezocht met de moeders en zei dat de meeste pesters dit doen omdat zij in een lastige thuissituatie zitten, vaak met geweld en misbruik. Een aangezien hun dochters behoorlijke pestkoppen zijn, ga ik ervan uit dat hun gedrag een schreeuw om hulp is en ga ik ervoor zorgen dat zij die hulp krijgen. Toen was het pesten snel afgelopen.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 10:48 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ja leuk. Maar dan was het pesten gewoon niet erg genoeg.
Het gaat niet om de woorden zelf. Het gaat erom dat die woorden er altijd zijn. Dat de pester je nooit met rust laat. Ben je op school niet te breken? dan zoekt de pester je thuis op. Je dacht online even veilig te zijn? haha dacht het niet.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 11:07 schreef Ann-Lynn het volgende:
[..]
Als het fysiek wordt, dan is het idd lastig te negeren, woorden doen niks als je huid dik genoeg is. Werkt uiteraard niet voor iedereen, maar je kinderen mentaal sterk maken kan nooit kwaad. Als pesten fysiek wordt, aangifte doen. En gelijk ook maar een melding bij VT. Deed ik ook toen een paar meiden mijn dochter gingen pesten. Heb contact opgezocht met de moeders en zei dat de meeste pesters dit doen omdat zij in een lastige thuissituatie zitten, vaak met geweld en misbruik. Een aangezien hun dochters behoorlijke pestkoppen zijn, ga ik ervan uit dat hun gedrag een schreeuw om hulp is en ga ik ervoor zorgen dat zij die hulp krijgen. Toen was het pesten snel afgelopen.
Jij onderschat echt de kracht van woorden....quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 11:07 schreef Ann-Lynn het volgende:
[..]
Als het fysiek wordt, dan is het idd lastig te negeren, woorden doen niks als je huid dik genoeg is. Werkt uiteraard niet voor iedereen, maar je kinderen mentaal sterk maken kan nooit kwaad. Als pesten fysiek wordt, aangifte doen. En gelijk ook maar een melding bij VT. Deed ik ook toen een paar meiden mijn dochter gingen pesten. Heb contact opgezocht met de moeders en zei dat de meeste pesters dit doen omdat zij in een lastige thuissituatie zitten, vaak met geweld en misbruik. Een aangezien hun dochters behoorlijke pestkoppen zijn, ga ik ervan uit dat hun gedrag een schreeuw om hulp is en ga ik ervoor zorgen dat zij die hulp krijgen. Toen was het pesten snel afgelopen.
Het werkt. goede tip @TweedeKlum !quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 11:07 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Oh, ik heb me net idd gratis aangemeld voor beveiligingsupdates, eens ff kijken of dat een beetje werkt.
Als je op tv deze armen geïnterviewd ziet worden, blijkt steevast dat ze een paar huisdieren hebben, en stevig roken.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 09:48 schreef SimonB. het volgende:
Werkt prima op mijn twaalf jaar oude bak, zolang die het nog zo goed doet hoef ik geen nieuwe.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 11:07 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Oh, ik heb me net idd gratis aangemeld voor beveiligingsupdates, eens ff kijken of dat een beetje werkt.
Ja, ik zit daar ook moreel wel een beetje in dubio over als er weer eens lokaal nogal triomfantelijk in het krantje bericht wordt dat er bij een garageboxcontrole mensen betrapt zijn op illegale bewoning ervan. Nee natuurlijk is dat niet de bedoeling, maar ik huur zo'n ding voor m'n hobby's en ik kan me werkelijk niet voorstellen dat je zoiets voor iets anders dan wanhopige noodzaak als dak boven je hoofd gebruikt. Nou heb je ze betrapt, wie weet beboet, en gooi je ze eruit. Zijn ze helemaal dakloos. Wie wordt daar beter van?quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 11:03 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Is wel zo. Je kunt geen goede schoenen betalen, dus zijn degene die je wel kunt betalen eerder aan vervanging toe en dus betaal je uiteindelijk meer aan schoenen dan wanneer je in 1x een goed paar kunt betalen. Of de tip dat je goedkoper uit bent als je in bulk koopt. Klopt, maar als je geld hebt voor 1x tandpasta en niet voor 12 tubes, dan betaal je dus over 12 tubes meer...
Een kennis van me woonde op een gegeven moment na haar scheiding met twee kinderen in een garagebox (illegaal, veel te duur ook nog voor dat hok). Dan kun je preken over prioritering en budgetten dat je een ons weegt, die 12 tubes gaan daar a) niet betaalbaar zijn en b) nergens meer bijpassen. Het laatste dat die nodig had was een vingertje zoals sommige users hier, die had een legale, betaalbare woning nodig. En een laptop voor school, ja.
Nee de blits zul je er niet mee maken. Maar dat is geen taak van de samenleving. Wel dat kinderen gewoon de middelen hebben om hun schooldiploma te halen.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 10:59 schreef ToT het volgende:
[..]
In de jaren '80 kregen we ook spullen van school.
Geen hond die daarmee gezien wilde worden. Zelfs ik kreeg (terwijl we onder de armoedegrens leefden en ik oude kleding droeg) andere spulletjes.
Luister, ik praat dat ook absoluut niet goed, maar in armoede leven = stressvol en roken is vaak een manier om daarmee om te gaan. En dieren ontstressen ook. Is het handig? Nee. Moeten we die mensen om elke keuze die ze maken veroordelen? Nee. Zorg er maar eens voor dat miljardairs een keer fatsoenlijk belasting gaan betalen.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 11:11 schreef Kottnauer het volgende:
[..]
Als je op tv deze armen geïnterviewd ziet worden, blijkt steevast dat ze een paar huisdieren hebben, en stevig roken.
Sinds de digitalisering.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 11:13 schreef Hathor het volgende:
Sinds wanneer is een laptop een vereiste op scholen? Presteren kinderen minder goed zonder laptop?
En als je door een groep gepest wordt, ben je helemaal de lul.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 11:09 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het gaat niet om de woorden zelf. Het gaat erom dat die woorden er altijd zijn. Dat de pester je nooit met rust laat. Ben je op school niet te breken? dan zoekt de pester je thuis op. Je dacht online even veilig te zijn? haha dacht het niet.
Als de pester bereid is ver te gaan, is er niemand die daar tegen opgewassen is. Je breekt. Hoe dan ook. Je kan hoogstens geluk hebben dat de pester er op een gegeven moment genoeg van krijgt.
Huiswerk, denk ik. Online portals zoals Magister waarop ze dingen moeten checken.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 11:13 schreef Hathor het volgende:
Sinds wanneer is een laptop een vereiste op scholen? Presteren kinderen minder goed zonder laptop?
Nah, ik kom gewoon uit een wereld waar je eigen familie je de grond in stampte, omdat iedereen dat normaal vond. En iedereen om je heen gewoon kei- en keihard was. Toen ik op dansen zat met 8 jaar en een pakje nodig had, zei de verkoopster na 1 blik al, voor zo'n dik kind kun je beter naar een atelier gaan, zodat ze er eentje op maat kunnen maken. Een wildvreemde vrouw, niks aan de hand, was normaal. Ik woog 24kg. Om maar te zwijgen van hoe de leraren je op school behandelden. Dom, lui, achterlijk, mislukt, bij de geboorte laten vallen? etc.... en dan had ik nog geluk, andere kinderen kregen veel ergere dingen te horen. Dat vormt je waardoor je gewoon immuun wordt voor andermans meningen over je.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 11:09 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Jij onderschat echt de kracht van woorden....
Alles wordt duurder. Chocolade, pindakaas, fruit. Hardware voor in je PC trouwens ook. En dankzij de Trump stuip om de wereld te laten lijden om grof geld te verdienen met olie, tanken al helemaal.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 11:14 schreef ToT het volgende:
Weer ff inkopen gedaan: 700 gram kaas voor ¤6,50 en kippendijen voor ¤7.50 per kilo.
'Je HaD jE Er GeWoOn NiEtS vAn MoEtEn AaNtReKkEn'quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 11:16 schreef ToT het volgende:
[..]
En als je door een groep gepest wordt, ben je helemaal de lul.
Pffff ik werd een tijd geleden uitgenodigd voor een reünie op m'n basisschool, precies toen ik mentaal al in een dip zat. (Vader lag op sterven, problemen op het werk enz.)
De flashbacks naar mijn schoolperiode hielpen me toen niet bepaald.
Dat hoeft dus gelukkig niet meer, en een beetje creativiteit is tegenwoordig ook ver te zoeken.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 10:59 schreef the-eye het volgende:
[..]
Geen gymspullen was vrugah echt geen geldige reden om niet te hoeven gymen. Sommige liepen op blote voeten en sommige hadden gympies aan. Was je, je sportbroekje vergeten dan moest ie in je onderbroek gymen
Aan de andere kant; als je een bussie vol met Polen hebt wat deze kant op gekomen is, vind ik het wel weer onwenselijk dat ze besluiten om in een garagebox te leven met z'n allen.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 11:11 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ja, ik zit daar ook moreel wel een beetje in dubio over als er weer eens lokaal nogal triomfantelijk in het krantje bericht wordt dat er bij een garageboxcontrole mensen betrapt zijn op illegale bewoning ervan. Nee natuurlijk is dat niet de bedoeling, maar ik huur zo'n ding voor m'n hobby's en ik kan me werkelijk niet voorstellen dat je zoiets voor iets anders dan wanhopige noodzaak als dak boven je hoofd gebruikt. Nou heb je ze betrapt, wie weet beboet, en gooi je ze eruit. Zijn ze helemaal dakloos. Wie wordt daar beter van?
Heel herkenbaar.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 11:03 schreef ToT het volgende:
[..]
Ik kreeg thuis altijd te horen van: "Trek je er niets van aan! Pesten doet geen pijn! Laat het je ene oor in gaan en het andere oor weer uit! Je moet maar denken van: laat maar! Buig je hoofd maar en wees maar de minste; dan krijg je ook de minste problemen!"
Elke! Keer! Weer!En bedankt he!
Vergeet de Schultenbräu niet.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 11:11 schreef Kottnauer het volgende:
[..]
Als je op tv deze armen geïnterviewd ziet worden, blijkt steevast dat ze een paar huisdieren hebben, en stevig roken.
Zelfs in groep 1 worden laptops gebruikt, maar gelukkig heeft de school die zelf.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 11:13 schreef Hathor het volgende:
Ja leuk man, maar de rest van de wereld steekt niet zo in elkaar.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 11:17 schreef Ann-Lynn het volgende:
[..]
Nah, ik kom gewoon uit een wereld waar je eigen familie je de grond in stampte, omdat iedereen dat normaal vond. En iedereen om je heen gewoon kei- en keihard was. Toen ik op dansen zat met 8 jaar en een pakje nodig had, zei de verkoopster na 1 blik al, voor zo'n dik kind kun je beter naar een atelier gaan, zodat ze er eentje op maat kunnen maken. Een wildvreemde vrouw, niks aan de hand, was normaal. Ik woog 24kg. Om maar te zwijgen van hoe de leraren je op school behandelden. Dom, lui, achterlijk, mislukt, bij de geboorte laten vallen? etc.... en dan had ik nog geluk, andere kinderen kregen veel ergere dingen te horen. Dat vormt je waardoor je gewoon immuun wordt voor andermans meningen over je.
Ow ik bedoel juist dat ik dit hartstikke prima prijzen vind!quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 11:17 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Alles wordt duurder. Chocolade, pindakaas, fruit. Hardware voor in je PC trouwens ook. En dankzij de Trump stuip om de wereld te laten lijden om grof geld te verdienen met olie, tanken al helemaal.
Wanneer je je familie-trauma projecteert op andere, en dan denkt dat dat 'sterk' overkomt.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 11:17 schreef Ann-Lynn het volgende:
[..]
Nah, ik kom gewoon uit een wereld waar je eigen familie je de grond in stampte, omdat iedereen dat normaal vond. En iedereen om je heen gewoon kei- en keihard was. Toen ik op dansen zat met 8 jaar en een pakje nodig had, zei de verkoopster na 1 blik al, voor zo'n dik kind kun je beter naar een atelier gaan, zodat ze er eentje op maat kunnen maken. Een wildvreemde vrouw, niks aan de hand, was normaal. Ik woog 24kg. Om maar te zwijgen van hoe de leraren je op school behandelden. Dom, lui, achterlijk, mislukt, bij de geboorte laten vallen? etc.... en dan had ik nog geluk, andere kinderen kregen veel ergere dingen te horen. Dat vormt je waardoor je gewoon immuun wordt voor andermans meningen over je.
Het was niet verplicht, neem ik aan.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 11:16 schreef ToT het volgende:
[..]
En als je door een groep gepest wordt, ben je helemaal de lul.
Pffff ik werd een tijd geleden uitgenodigd voor een reünie op m'n basisschool, precies toen ik mentaal al in een dip zat. (Vader lag op sterven, problemen op het werk enz.)
De flashbacks naar mijn schoolperiode hielpen me toen niet bepaald.
Dat is het allergoedkoopste bier van de ALDI, niet bepaald Moet & Chandon. Ik zie het probleem hier nietquote:
Dus gebruik je je kindgebonden budget voor deze uitgave.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 11:19 schreef ToT het volgende:
[..]
Zelfs in groep 1 worden laptops gebruikt, maar gelukkig heeft de school die zelf.
Het is wel wenselijk dat het kind de oefeningen thuis ook doet, dus je zult thuis wel een laptop of ouwe pf moeten hebben.
Als mijn zoontje thuis komt met verhalen over pestgedrag, luister ik altijd naar hoe de situatie was.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 11:19 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ja leuk man, maar de rest van de wereld steekt niet zo in elkaar.
Ik heb ook geweigerd, maar alleen die uitnodiging al was me op dat moment echt te veel.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 11:23 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Het was niet verplicht, neem ik aan.
Wat jaren terug was er hier ook een. Ik weigerde, met een nette motivatie.
Dat hoeft niet meer maar blijkbaar heeft dat tot gevolg dat heel veel kinderen niet mee gymmen. De regel dat je maar in je onderbroek moest gymmen als je, je gymspullen was vergeten, was puur om te voorkomen dat mensen onder de gymles uit probeerden te komenquote:Op dinsdag 18 augustus 2026 11:17 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dat hoeft dus gelukkig niet meer, en een beetje creativiteit is tegenwoordig ook ver te zoeken.
Vraag als gymdocent gewoon de oude setjes van de examenklassen, zodat kinderen zonder setje, ook mee kunnen doen. Hoe moeilijk kan het zijn…
Echt wel, zeker met alle nieuwkomers hier die uit een omgeving komen die veel en veel harder is dan het roze-pony Nederland. Al die marokkaanse, afrikaanse en weet ik veel welke kinderen hebben thuis echt geen kumbaya en zijn veel en veel harder. Daar moet je gewoon tegen bestand zijn, want ze zien je idd gewoon als een zwakkeling. En je moet met die shit gewoon kunnen copen, valt niet mee, klopt. Maar anders word je onder de voet gelopen.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 11:19 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
maar de rest van de wereld steekt niet zo in elkaar.
Voor lage inkomens heeft vrijwel iedere gemeente wel een potje voor een fiets/laptop/etc.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 11:25 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dus gebruik je je kindgebonden budget voor deze uitgave.
Mensen moeten die potjes wel kunnen vinden en bestand zijn tegen bureaucratische barrieres.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 11:30 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Voor lage inkomens heeft vrijwel iedere gemeente wel een potje voor een fiets/laptop/etc.
Het is trouwens ook gerommel in de marge. Stijgende vaste lasten zijn een veel groter probleem voor mensen. Je hebt altijd mensen die tussen schip en wal zitten, maar voor mensen die gebruik maken van sociale voorzieningen en toeslagen speelt er vrijwel altijd meer. Of er gaat maandelijks honderden euro's naar het thuisfront of ze zijn wilsonbekwaam en dienen eigenlijk hun leven onder bewind te staan, anders blijven ze het verneuken. Het is zelden een geld issue.
Er zijn zeer uitzonderlijke gevallen waarin men echt geen geld heeft voor dit soort dingen. Mensen die in zeer specifieke extreme situaties zitten, al dan niet door henzelf veroorzaakt.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 11:25 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dus gebruik je je kindgebonden budget voor deze uitgave.
Het is ook veel te complex om daar via allerlei subsidiestromen wat mee te doen.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 11:31 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Mensen moeten die potjes wel kunnen vinden en bestand zijn tegen bureaucratische barrieres.
Dit is DE reden voor thuis scholering. Alle traumas zijn mensen die in hun middelbare school zijn blijven hangen en nu wereldleiders worden.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 10:38 schreef Ann-Lynn het volgende:
Mijn broer en ik liepen altijd in 5e hands kleding en zelfs schoenen. Onze schoolrugzakken waren Sovjet toeristen rugzakken uit de jaren 70, mijn kinderen hebben uiteindelijk op de middelbare ook met die rugzak rondgelopen en dat ding is nog steeds heel en gaat bijna elke vakantie mee.
De schoollaptops kun je idd huren, heb laatst nog iemand geholpen met het regelen hiervan. Kost ong. 15 euro per maand, maar je bent ook verzekerd, hebt ondersteuning als er iets niet goed gaat etc.... op zich een goede deal als je niet in 1 klap een laptop met alle benodigde specificaties kunt kopen.
Uiteraard niet, al vind ik in dat soort gevallen sowieso dat de werkgever die van hen profiteert (uitzendbureau, tuinder, transportbedrijf, of wie er dan ook zo graag gebruik maakt van dit soort toestanden) veel meer verantwoordelijk moet worden gesteld voor een fatsoenlijke, menselijke afhandeling van verblijf en terugkeer van arbeidsmigranten. Maar zolang partijen als de VVD aan het roer zijn mogen de kosten en overlast natuurlijk fijn op de samenleving worden afgewenteld.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 11:17 schreef ToT het volgende:
[..]
Aan de andere kant; als je een bussie vol met Polen hebt wat deze kant op gekomen is, vind ik het wel weer onwenselijk dat ze besluiten om in een garagebox te leven met z'n allen.
Hele toeslagenstelsel moet sowieso afgeschaft worden. Breng dat geld gewoon gelijk in mindering op de huur en zorgverzekering. Veel mensen kunnen die prikkel helemaal niet aan, geld op de rekening gestort krijgen waarvan ze twee weken later de huur moeten bekostingen. Kindgebonden budget is al helemaal zo'n ding wat de gemiddelde proleet niet kan overzien en waar gelijk onzin van gekocht moet worden.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 11:34 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het is ook veel te complex om daar via allerlei subsidiestromen wat mee te doen.
Daarom ben ik hier gewoon voor one size fits all. De staat betaalt al de lessen voor iedereen. Dan kan dat ook wel met de materialen.
Het is ook nogal een klus voor gemeentes vaak, die toch al steeds meer taken op hun bordje krijgen. De gezinnen in armoede opsporen, ze benaderen, met ze om de tafel gaan om te kijken waar ze al dan niet voor in aanmerking komen, allemaal verschillende loketjes en organisaties daarvoor. Een hoop geregel, waarvan ik me kan voorstellen dat er een hoop werkuren en budget in gaat zitten.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 11:34 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het is ook veel te complex om daar via allerlei subsidiestromen wat mee te doen.
Daarom ben ik hier gewoon voor one size fits all. De staat betaalt al de lessen voor iedereen. Dan kan dat ook wel met de materialen.
Klopt, daarom denk ik dat dit in bulk inkopen en aan iedere leerling, ongeacht hoe rijk of arm de ouders zijn, beschikbaar stellen een prima alternatief is.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 11:44 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Het is ook nogal een klus voor gemeentes vaak, die toch al steeds meer taken op hun bordje krijgen. De gezinnen in armoede opsporen, ze benaderen, met ze om de tafel gaan om te kijken waar ze al dan niet voor in aanmerking komen, allemaal verschillende loketjes en organisaties daarvoor. Een hoop geregel, waarvan ik me kan voorstellen dat er een hoop werkuren en budget in gaat zitten.
En inleveren.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 11:16 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Huiswerk, denk ik. Online portals zoals Magister waarop ze dingen moeten checken.
Dit dus. Gaat nergens over.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 11:03 schreef ToT het volgende:
[..]
Ik kreeg thuis altijd te horen van: "Trek je er niets van aan! Pesten doet geen pijn! Laat het je ene oor in gaan en het andere oor weer uit! Je moet maar denken van: laat maar! Buig je hoofd maar en wees maar de minste; dan krijg je ook de minste problemen!"
Elke! Keer! Weer!En bedankt he!
Joh, had in de jaren '90 al een oplossing geweest. Alle boeken en schriften daar op ipv die 15kg zware tas iedere keer mee te slepen. Tegenwoordig heb je je hele kantoor in 40x30 cm ofso en binnen 2kg.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 11:16 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Huiswerk, denk ik. Online portals zoals Magister waarop ze dingen moeten checken.
Beter wel, ipv al dat gekloot met papier. Kan alleen maar kwijt raken.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 12:16 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En inleveren.
Alle verslagen zijn tegenwoordig digitaal en moet je online inleveren. Er worden maar heel weinig papieren projecten en verslagen ingeleverd tegenwoordig.
Net zoals het hebben van te weinig geld en/of tijd gebruikt wordt door mensen die te dom en te lui zijn om te zorgen voor gezond eten op tafel.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 09:48 schreef SimonB. het volgende:
De pestkoppen gingen naar de zelfde middelbare school toe als ik, net als een etterbak die op de basisschool niet écht te ver gegaan is bij mij; die was ongeveer even sterk als ik in tegenstelling tot de echte bullebakken.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 12:17 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dit dus. Gaat nergens over.
Passieve houding, neutrale opstelling en vingers in de oren werkt altijd in het voordeel van de pester/agressor. Die kan immers gewoon doorgaan.
Gelukkig is die visie de laatste jaren wel iets veranderd.
Ik ben nu achteraf blij dat ik in mijn jonge jaren gedwongen werd om alle tafeltjes uit m'n hoofd te leren terwijl mijn ouders en broer lekker tv zaten te kijken.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 12:22 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Joh, had in de jaren '90 al een oplossing geweest. Alle boeken en schriften daar op ipv die 15kg zware tas iedere keer mee te slepen. Tegenwoordig heb je je hele kantoor in 40x30 cm ofso en binnen 2kg.
Het credo van vroeger 'je moet leren rekenen want je zal niet altijd een rekenmachine bij je hebben' is net zo vergankelijk als 'kinderen moeten leren schrijven, want met alleen typen red je het niet'.
Een deel van die mensen die zullen vast niet de juiste dingen doen.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 12:22 schreef LXIV het volgende:
Er is volop werk, de lonen zijn hoog en heel veel producten zijn relatief goedkoper dan ze ooit geweest zijn.
Moet dan altijd denken aan die documentaire over die vrouw die zat te vertellen dat ze haar kinderen voor 70 cent per dag moest voeden, ondertussen de hele tijd sigaretten rokende en twee grote honden die door het huis liepen.
Als je kijkt wat de toeslagen zijn voor 'arme' mensen met kinderen, die zijn echt hoog. Netto gewoon bovenmodaal, alles meegerekend. Het is echt het gebrek aan kunnen omgaan met geld, niets anders. Meer geld is niet de oplossing, minder geld wel. Een schooltas kost bij de Action minder dan een pakje sigaretten.
Kijk eens dom.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 10:40 schreef TAmaru het volgende:
1. Veel mensen stellen inderdaad de verkeerde prioriteiten
2. Veel mensen zouden niet aan kinderen moeten beginnen als ze de boel niet kunnen bekostigen
3. Waarom moeten die kinderen eigenlijk naar school? Schaf de leerplicht lekker af!
Gelukkig ben ik nooit echt gepest. Toen ik verhuisde waren er wel van die standaard bullies die lekker gingen kijken tot hoe ver ze konden. Sloeg ik een van zn meeloopmaten voor zn bek (bloedlip) heb ik daarna nog 1x iets mee gemaakt met de hoofdbully. Hoofdmeester kreeg daar oor van via een ander en bully kreeg de shit. Allemaal niet via mij. Daarna heeft hij de aandacht verlegd naar anderen. Was sowieso een ziek persoon wat later het criminele pad is opgegaan.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 12:32 schreef ToT het volgende:
[..]
De pestkoppen gingen naar de zelfde middelbare school toe als ik, net als een etterbak die op de basisschool niet écht te ver gegaan is bij mij; die was ongeveer even sterk als ik in tegenstelling tot de echte bullebakken.
Dat etterbakje begon op de basisschool op een gegeven moment ook ineens mij te treiteren en ging met mij knokken. Die heb ik toen zo hard afgeranseld dat hij jankend in de hoofdgang van de school ging zitten en hij vertelde iedereen dat ik dat gedaan had.
Sindsdien ben ik nooit meer gepest. Ook kreeg ik toen nieuwe vrienden die het ook voor me opnamen.
Kennis moet je wel hebben ja. Daar is rekenen en wiskunde ook voor. Weten hoe je de berekening moet maken, ipv het uitrekenen zelf.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 12:33 schreef ToT het volgende:
[..]
Ik ben nu achteraf blij dat ik in mijn jonge jaren gedwongen werd om alle tafeltjes uit m'n hoofd te leren terwijl mijn ouders en broer lekker tv zaten te kijken.
Ik wilde weten wat sinus, cosinus en tangens voor stonden.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 12:42 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Kennis moet je wel hebben ja. Daar is rekenen en wiskunde ook voor. Weten hoe je de berekening moet maken, ipv het uitrekenen zelf.
Kom niet meer als leraar aanzetten met dat je alles moet weten, want je hebt altijd een calculator bij je tegenwoordig.
Mooi dat karma dus soms toch wel lijkt te bestaan.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 12:54 schreef ToT het volgende:
[..]
Ik wilde weten wat sinus, cosinus en tangens voor stonden.
Werd de leraar boos: "Ja het zijn gewoon knopjes op de rekenmachine waar berekeningen achter zitten die veel knappere mensen dan jij verzonnen hebben."
Ook had ik een keer een nodeloos complexe berekening sterk vereenvoudigd. Leraar probeerde me onderuit te halen voor de klas, maar mijn formule werkte gewoon. Toen werd hij boos!Ik moest niet zo arrogant zijn te denken dat ik het beter wist dan de mensen die die formule verzonnen hadden!
En leraren, tja.....sommigen waren nog veel erger dan de grootste pestkoppen.
We wijken wat af van het onderwerp van dit topic, maar ik had een schooldirecteur die je voor de klas haalde als bijvoorbeeld je schriftje slordig was en hij liet de hele klas je uitlachen. 1x tekende hij met watervaste stift een vrolijk gezichtje op mijn gezicht omdat ik bijna stond te janken van die vernedering. Thuis heb ik mijn best gedaan het er af te krijgen voor mijn ouders het zouden zien en ik verzon een smoes voor de restanten die nog zichtbaar waren.
Een dikke jongen die met gym moest rennen moest het ook ontgelden: die directeur zat vol walging hem toe te roepen dat het echt walgelijk was om al dat smerige vet van hem te zien klotsen, en dat het luie zweet nu eindelijk eens naar buiten kwam enzo.
1 jaar voor zijn pensioen is hij voor de tuchtraad gesleept en ontslagen, terwijl zijn eer en aanzien in het dorp hem heilig waren!![]()
Die lul maakte zijn eigen dochter nog zwart voor zijn leerlingen omdat hij ooit een keer gezien had dat ze met de armen leunend op het stuur aan het fietsen was.
Ja ehhhh....ik zal maar niet vertellen wat die dochter in haar volwassen leven gedaan heeft, want dat klinkt behoorlijk ongeloofwaardig!Laten we het er maar op houden dat ze zich behoorlijk van hem afgezet heeft!
Hell yeah!quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 12:55 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Mooi dat karma dus soms toch wel lijkt te bestaan.
Sommigen zijn dan ook echt ziek in hun hoofd.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 12:54 schreef ToT het volgende:
[..]
Ik wilde weten wat sinus, cosinus en tangens voor stonden.
Werd de leraar boos: "Ja het zijn gewoon knopjes op de rekenmachine waar berekeningen achter zitten die veel knappere mensen dan jij verzonnen hebben."
Ook had ik een keer een nodeloos complexe berekening sterk vereenvoudigd. Leraar probeerde me onderuit te halen voor de klas, maar mijn formule werkte gewoon. Toen werd hij boos!Ik moest niet zo arrogant zijn te denken dat ik het beter wist dan de mensen die die formule verzonnen hadden!
En leraren, tja.....sommigen waren nog veel erger dan de grootste pestkoppen.
We wijken wat af van het onderwerp van dit topic, maar ik had een schooldirecteur die je voor de klas haalde als bijvoorbeeld je schriftje slordig was en hij liet de hele klas je uitlachen. 1x tekende hij met watervaste stift een vrolijk gezichtje op mijn gezicht omdat ik bijna stond te janken van die vernedering. (Was absoluut niet de eerste keer dat hij me zo liet uitlachen, en ook anderen moesten het ontgelden.) Thuis heb ik mijn best gedaan het er af te krijgen voor mijn ouders het zouden zien en ik verzon een smoes voor de restanten die nog zichtbaar waren.
Een dikke jongen die met gym moest rennen moest het ook ontgelden: die directeur zat vol walging hem toe te roepen dat het echt walgelijk was om al dat smerige vet van hem te zien klotsen, en dat het luie zweet nu eindelijk eens naar buiten kwam enzo.
1 jaar voor zijn pensioen is hij voor de tuchtraad gesleept en ontslagen, terwijl zijn eer en aanzien in het dorp hem heilig waren!![]()
Die lul maakte zijn eigen dochter nog zwart voor zijn leerlingen omdat hij ooit een keer gezien had dat ze met de armen leunend op het stuur aan het fietsen was.
Ja ehhhh....ik zal maar niet vertellen wat die dochter in haar volwassen leven gedaan heeft, want dat klinkt behoorlijk ongeloofwaardig!Laten we het er maar op houden dat ze zich behoorlijk van hem afgezet heeft!
Kinderen worden volwassen. Dat vergeten sommigen die het op kinderen gemunt hebben.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 12:56 schreef ToT het volgende:
[..]
Hell yeah!
Maar dit kwam puur doordat de kinderen die bij hem op school hadden gezeten inmiddels zelf volwassen waren geworden en absoluut weigerden hun eigen kinderen naar die school te laten gaan vanwege hem.
Toen kwamen de verhalen aan het rollen.
Veel kinderen waren veel te bang om over hem te klagen en degenen die het wel deden werden thuis niet geloofd, omdat die man zo'n aanzien had in het dorp.
Je moet wel een hele vreemde kronkel hebben om te denken dat alleen kakkertjes hun eigen broek op kunnen houdenquote:Op dinsdag 18 augustus 2026 10:17 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Rechtse gelul, dus alleen kakkertjes mogen kinderen krijgen en het liefst blank ook nog natuutrlijk
Echt ja...quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 12:57 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Sommigen zijn dan ook echt ziek in hun hoofd.
quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 11:45 schreef Kickinalfa het volgende:
Gelukkig kunnen we wel 9 miljard betalen aan azcs.
Ah, is de belasting op groente en fruit al omlaag? Nee he? het is nog steeds goedkoper om een gezinsverpakking frikandellen te kopen dan een bloemkool.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 12:30 schreef quo_ het volgende:
[..]
Net zoals het hebben van te weinig geld en/of tijd gebruikt wordt door mensen die te dom en te lui zijn om te zorgen voor gezond eten op tafel.
Ik weet ook wel dat meer mensen dat kunnen natuurlijk maar het was maar even een voorbeeld te gevenquote:Op dinsdag 18 augustus 2026 12:58 schreef DrRobotnik het volgende:
[..]
Je moet wel een hele vreemde kronkel hebben om te denken dat alleen kakkertjes hun eigen broek op kunnen houden
Broccoli is volgens mij een stuk voordeliger dan bloemkool.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 13:05 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ah, is de belasting op groente en fruit al omlaag? Nee he? het is nog steeds goedkoper om een gezinsverpakking frikandellen te kopen dan een bloemkool.
Oh God, niet weer die ontzettend slechte cartoon.quote:
Te lastig!quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 13:05 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ah, is de belasting op groente en fruit al omlaag? Nee he? het is nog steeds goedkoper om een gezinsverpakking frikandellen te kopen dan een bloemkool.
Volkomen mee eens, maar in dit geval ging het specifiek om de centen.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 13:10 schreef Koortsdroom het volgende:
[..]
Oh God, niet weer die ontzettend slechte cartoon.![]()
Het gaat niet om de koekjes. Weet je, laat 'm de hele schaal pakken.
We willen niet dat hij 17 jarige meisjes doodsteekt die snachts naar huis fietsen.
We willen niet dat hij in de Utrechtse tram om zich heen gaat schieten.
We willen niet dat hij een filmmaker van de fiets knalt.
Daar gaat het om.
Is dat teveel gevraagd?
Gelul, want elk binnenlands probleem wordt weer afgewimpeld op die 'buutenlander' (dat proberen populisten je althans wijs te maken zodat ze niet echt hoeven te beginnen met het oplossen van problemen, maar ze in stand kunnen houden om jou boos te houden) zonder koekje terwijl die man met de grote schaal met koekjes met meer belasting op zijn koekjes en een betere verdeling van de koekjes een groot deel van die problemen zou kunnen oplossen.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 13:10 schreef Koortsdroom het volgende:
[..]
Oh God, niet weer die ontzettend slechte cartoon.![]()
Het gaat niet om de koekjes. Weet je, laat 'm de hele schaal pakken.
We willen niet dat hij 17 jarige meisjes doodsteekt die snachts naar huis fietsen.
We willen niet dat hij in de Utrechtse tram om zich heen gaat schieten.
We willen niet dat hij een filmmaker van de fiets knalt.
Daar gaat het om.
Is dat teveel gevraagd?
Ik zou niet weten waarom die 'foreigner' uberhaupt recht zou moeten hebben op een 'cookie' hier.quote:
Lijkt me niet dat gezamenlijke klassen waren dan.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 10:59 schreef the-eye het volgende:
[..]
Geen gymspullen was vrugah echt geen geldige reden om niet te hoeven gymen. Sommige liepen op blote voeten en sommige hadden gympies aan. Was je, je sportbroekje vergeten dan moest ie in je onderbroek gymen
Moet ie voor niks werken?quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 13:21 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Ik zou niet weten waarom die 'foreigner' uberhaupt recht zou moeten hebben op een 'cookie' hier.
Het klopt inderdaad dat ik geen (autochtoon) kind een grote bek zie hebben tegen een marokkaans kind. Al is dat waarschijnlijk niet om de reden die jij naar voren brengtquote:Op dinsdag 18 augustus 2026 11:29 schreef Ann-Lynn het volgende:
[..]
Echt wel, zeker met alle nieuwkomers hier die uit een omgeving komen die veel en veel harder is dan het roze-pony Nederland. Al die marokkaanse, afrikaanse en weet ik veel welke kinderen hebben thuis echt geen kumbaya en zijn veel en veel harder. Daar moet je gewoon tegen bestand zijn, want ze zien je idd gewoon als een zwakkeling. En je moet met die shit gewoon kunnen copen, valt niet mee, klopt. Maar anders word je onder de voet gelopen.
Dat is ook niet veilig in het verkeer. Mijn zoon had een speciaal rekje voor zijn rugzak.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 09:46 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Zo'n bigshopper tas zal toch prima achterop de dure fatbike passen? Ik zie het probleem niet.
Dat autochtone kind krijgt dan gelijk de broers, zussen, neven, nichten, kortom de hele roedel achter zich aan. Er is een gezegde "tussen de haaien moet je zelf een roofvis worden", heb ik in het azc 36 jaar terug geleerd. Decennia later is dit alleen maar relevanter geworden.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 13:48 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Het klopt inderdaad dat ik geen (autochtoon) kind een grote bek zie hebben tegen een marokkaans kind. Al is dat waarschijnlijk niet om de reden die jij naar voren brengt
Dit moet een grap zijn. En nu.nl trapt er met droge ogen in.quote:69 procent van de hulporganisaties
Voordat je uberhaupt wordt toegelaten tot de voedselbank wordt heel je inkomen gecontroleerd.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 09:50 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Er zal vast wel iets in het uitgavenpatroon van de ouders terug te vinden zijn als oorzaak. En anders hadden ze niet aan kinderen moeten beginnen.
Okquote:Op dinsdag 18 augustus 2026 13:55 schreef Ann-Lynn het volgende:
[..]
Er is een gezegde "tussen de haaien moet je zelf een roofvis worden", heb ik in het azc 36 jaar terug geleerd.
Ik ben niet die persoon die hem moet betalen dat zijn de werkgevers.quote:
Nee, klopt niet in deze context.quote:
Denigrerend weer.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 13:15 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Gelul, want elk binnenlands probleem wordt weer afgewimpeld op die 'buutenlander' (dat proberen populisten je althans wijs te maken zodat ze niet echt hoeven te beginnen met het oplossen van problemen, maar ze in stand kunnen houden om jou boos te houden) zonder koekje terwijl die man met de grote schaal met koekjes met meer belasting op zijn koekjes en een betere verdeling van de koekjes een groot deel van die problemen zou kunnen oplossen.
Dus voor jou de koekjes in de herhaling.
Ziet er handig uit, maar zo'n rekje overleefd de brugklas niet.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 13:54 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dat is ook niet veilig in het verkeer. Mijn zoon had een speciaal rekje voor zijn rugzak.
[ afbeelding ]
Enkele tonnen tekort.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 14:42 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Denigrerend weer.
Simpele vraagjes voor je. Hoeveel woningen zijn er te kort op dit moment?
Niet alleen 'asielzoekers'. Ook kenniswerkers, autochtone volwassenen die op zichzelf gaan wonen en steeds meer alleenstaanden (die geen complete woning zoeken, maar eerder een appartement, alleen dan wel betaalbaar). Oh ja en dan vergeet ik nog de categorie ouderen die steeds vaker gestimuleerd worden op zichzelf te blijven wonen. En als die een woning hebben, kunnen ze niet doorstromen.quote:En waar komt de bevolkingsgroei ook alweer vandaan?
Hij moet thuis aan het werk zodat ze daar wellicht ooit ook een blanke levensstijl kunnen genieten.quote:
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)evolkingsgroei/groeiquote:Op dinsdag 18 augustus 2026 14:59 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Enkele tonnen tekort.
[..]
Niet alleen 'asielzoekers'. Ook kenniswerkers, autochtone volwassenen die op zichzelf gaan wonen en steeds meer alleenstaanden (die geen complete woning zoeken, maar eerder een appartement, alleen dan wel betaalbaar). Oh ja en dan vergeet ik nog de categorie ouderen die steeds vaker gestimuleerd worden op zichzelf te blijven wonen. En als die een woning hebben, kunnen ze niet doorstromen.
https://www.rijksoverheid(...)-2025-verder-gedaaldquote:In 2025 kwamen er 93 536 mensen bij door internationale migratie (immigratie minus emigratie
quote:In 2025 kwamen opnieuw minder migranten naar Nederland dan in de jaren ervoor. Het migratiesaldo, het verschil tussen het aantal mensen dat zich hier vestigde en het aantal mensen dat vertrok, kwam voor het eerst sinds 2020 weer onder de 100.000 uit.
quote:De daling was het grootst bij het verblijfsdoel kennis en talent.
Ik had net een categorie toegevoegd aan mijn postquote:Op dinsdag 18 augustus 2026 15:03 schreef Red_85 het volgende:
[..]
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)evolkingsgroei/groei
[..]
https://www.rijksoverheid(...)-2025-verder-gedaald
[..]
[..]![]()
En oh wee als je een boodschappentas met boodschappen van een familielid aanneemtquote:Op dinsdag 18 augustus 2026 14:00 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Voordat je uberhaupt wordt toegelaten tot de voedselbank wordt heel je inkomen gecontroleerd.
quote:[..] geen geld voor schooltas [..]
Echt, zoek hulpquote:JA MAAR MIGRATIE !!!!!!!!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Krotten, vervallen, vakantieparken, leegstaande kantoorpanden. Ja kunnen we wat aan doen ja. Hebben we nog een stad zo groot als Den Haag te kort met een gemiddelde van 2+ mensen per woning.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 15:05 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ik had net een categorie toegevoegd aan mijn postwant er zijn 190.000 tot 200.000 lege woningen in Nederland (althans, in 2025) waar we geen reet mee doen of die van investeerders zijn die ze moedwillig leeg laten staan.
Ik las net dat de linkse woke leraren tegenwoordig ook al de schooltassen en laptops van nette autochtone kindertjes afpakken om die aan die vieze vuile stinkende criminele achterlijke teringallochtonen te geven?! Noujazeg, daar gaan je nekharen toch helemaal van overeind staan, ofniedan?!quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 15:08 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Krotten, vervallen, vakantieparken, leegstaande kantoorpanden. Ja kunnen we wat aan doen ja. Hebben we nog een stad zo groot als Den Haag te kort met een gemiddelde van 2+ mensen per woning.
Daarbij krijgen veel van die asielzoekers en statuskrijgers met voorrang een huis bij het overgrote merendeel van de gemeenten, met die 'enkele tonnen' (lees 410.000) die al te kort is, levert dat dus een gigantische achterstand op voor het volk wat hier al is.
https://www.rtl.nl/nieuws(...)%2Fwww.google.com%2F
https://nos.nl/artikel/24(...)-uit-om-woningkrapte
Die artikelen noemen niet migratie als oorzaak van het probleem.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 15:08 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Krotten, vervallen, vakantieparken, leegstaande kantoorpanden. Ja kunnen we wat aan doen ja. Hebben we nog een stad zo groot als Den Haag te kort met een gemiddelde van 2+ mensen per woning.
Daarbij krijgen veel van die asielzoekers en statuskrijgers met voorrang een huis bij het overgrote merendeel van de gemeenten, met die 'enkele tonnen' (lees 410.000) die al te kort is, levert dat dus een gigantische achterstand op voor het volk wat hier al is.
https://www.rtl.nl/nieuws(...)%2Fwww.google.com%2F
https://nos.nl/artikel/24(...)-uit-om-woningkrapte
Welke nekharen?quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 15:11 schreef probeer het volgende:
[..]
Ik las net dat ze tegenwoordig ook al de schooltassen en laptops van nette autochtone kindertjes afpakken om die aan die vieze vuile stinkende criminele achterlijke teringallochtonen te geven?! Noujazeg, daar gaan je nekharen toch helemaal van overeind staan, ofniedan?!
Hebben de migranten ook al je nekharen gejat?! Het moet niet gekker worden zeg. Ik vind het zeer naar voor je dat je met zulke criminaliteit door allochtonen te kampen hebt. Ben je nog wel veilig op straat schratje? Heb je wellicht een wandel-maatje nodig wanneer je naar buiten wilt na 8en?quote:
Serieus, is dat je uitweg?quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 15:11 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Die artikelen noemen niet migratie als oorzaak van het probleem.
quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 15:16 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Serieus, is dat je uitweg?
![]()
![]()
Woningen te kort, met al het huidige aantal bewoners van een land
Nog meer volk wordt geïmporteerd
Volk wat er is kan geen woning vinden, stelt kinderwens nog verder uit.
Zelfs als het zich minder kritisch opstelt richting een woning omdat er zo weinig keuze en beschikbaar is.
Oorzaak lijkt mij toch redelijk makkelijk.
Noemen ze je begeleider tegenwoordig je 'wandelmaatje'?quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 15:15 schreef probeer het volgende:
[..]
Hebben de migranten ook al je nekharen gejat?! Het moet niet gekker worden zeg. Ik vind het zeer naar voor je dat je met zulke criminaliteit door allochtonen te kampen hebt. Ben je nog wel veilig op straat schratje? Heb je wellicht een wandel-maatje nodig wanneer je naar buiten wilt na 8en?
Exact. Als je stomme plaatjes uit de context gaat posten, dan krijg je een stomme discussie voor je hoofd.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 15:16 schreef probeer het volgende:
[..]
DIT
TOPIC
GAAT
OVER
SCHOOLTASSEN
Dat zijn toch echt keuzes. Ga niet mensen niet wijsmaken dat sommigen geen geld hebben voor een ontbijt of een rugzak. Dan moet er echt eens grondig worden gekeken naar wat er met het inkomen wordt gedaan.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 10:16 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Zelfde reden dat kinderen steeds vaker zonder ontbijt naar school gestuurd worden.
Mijn ouders zouden zich doodgeschaamd hebben.
Maar elk topic moet over buitenlanders gaan!!11!1quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 15:16 schreef probeer het volgende:
[..]
DIT
TOPIC
GAAT
OVER
SCHOOLTASSEN
Hoeveel procent van de armoede betreft allochtonen? Want dan betreft het dus geïmporteerde armoede.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 15:16 schreef probeer het volgende:
[..]
DIT
TOPIC
GAAT
OVER
SCHOOLTASSEN
Ik had een Eastpackquote:Op dinsdag 18 augustus 2026 15:23 schreef probeer het volgende:
Maar hoe heette het aapje aan jullie Kipling?
Buitenlandse schooltassenquote:Op dinsdag 18 augustus 2026 15:19 schreef Beepboop het volgende:
[..]
Maar elk topic moet over buitenlanders gaan!!11!1
En daar heb je het al:quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 15:21 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hoeveel procent van de armoede betreft allochtonen? Want dan betreft het dus geïmporteerde armoede.
quote:Ook wat betreft de herkomst van mensen met lage inkomens is er een grote verschuiving te zien. Mensen met een niet-westerse migratieachtergrond liepen altijd al een aanzienlijk groter risico op armoede, maar die kloof is de afgelopen twee decennia gegroeid.
Het risico op armoede onder de groep van niet-westerse herkomst is tussen 1995 en 2019 weliswaar vrijwel gehalveerd, maar het armoederisico van huishoudens met een Nederlandse achtergrond daalde sterker. Daardoor werd het verschil relatief gezien groter. In 1995 hadden niet-westerse huishoudens 3,2 keer zo vaak een laag inkomen als huishoudens zonder migratieachtergrond, in 2019 gaat het om een factor 4,4.
Bron
Dit zijn dus ook relevante vragen om te stellen. Het blijkt dus immers dat het niet zo is dat Nederland nu zo een oneerlijk land is, maar dat er hier veel mensen komen die kansarm zijn en/of niet kunnen budgetteren. @probeerquote:Onder kinderen die in Nederland geboren zijn maar van wie beide ouders in het buitenland geboren zijn, komt armoede relatief vaker voor dan onder kinderen van wie beide ouders in Nederland geboren zijn. Van de kinderen van wie beide ouders in het buitenland geboren zijn, leefde in 2024.
Bron
Die wordt gebruikt door veel ouders voor andere dingen.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 15:21 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ook schooltassen, gymspullen en rekenmachines worden vaak genoemd.
Ik snap dat laptops duur kunnen zijn, maar dit is toch wel te betalen van de kinderbijslag?
Nee, juist de populairen hadden bij ons eastpaks. Liefst limited editions, want die waren 20 duurder.quote:
Ik kan niet geloven dat dat idd de grootste bottleneck is maar goed. Heel Nederland is arm aan het worden behalve de al rijken dus het zou me niet eens verbazen.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 15:26 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Die wordt gebruikt door veel ouders voor andere dingen.
Maargoed, je kan tegenwoordig bij de gemeente ook aankloppen voor bijzondere bijstand en een schooltas of laptop voor school hoort daar ook bij. Contributie en sportspullen worden ook zo vaak verstrekt.
Zie het punt niet.
En dat was wat lastig meenemenquote:Op dinsdag 18 augustus 2026 15:27 schreef Cupfighter het volgende:
Ik had ook altijd een rugzak
En een laptop was er toen nog niet
Het was al stoer als je een Commodore 64 had destijds
Het is een drempel over denk ik. Veel mensen durven/willen het niet, je laat toch zien dat je geen geld hebt.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 15:26 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Die wordt gebruikt door veel ouders voor andere dingen.
Maargoed, je kan tegenwoordig bij de gemeente ook aankloppen voor bijzondere bijstand en een schooltas of laptop voor school hoort daar ook bij. Contributie en sportspullen worden ook zo vaak verstrekt.
Zie het punt niet.
Maak deze persoon de baas van dit forum, nu!quote:
Dan moet je zeker een drempel over. Maar als je geen cent te makken hebt en je kind heeft wat nodig heb je een keuze. Je hoeft het niet aan de grote klok te hangen ook en je koter kan gewoon mee.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 15:30 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Het is een drempel over denk ik. Veel mensen durven/willen het niet, je laat toch zien dat je geen geld hebt.
Mijn jaszak paste mijn diskmanquote:Op dinsdag 18 augustus 2026 15:27 schreef Cupfighter het volgende:
Eens hoorquote:Op dinsdag 18 augustus 2026 15:32 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dan moet je zeker een drempel over. Maar als je geen cent te makken hebt en je kind heeft wat nodig heb je een keuze. Je hoeft het niet aan de grote klok te hangen ook en je koter kan gewoon mee.
Nou....
quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 15:32 schreef probeer het volgende:
[..]
Maak deze persoon de baas van dit forum, nu!
De koning is dood, lang leve de koning!
Ja ik snap dat ook al, het kan pestgedrag veroorzakenquote:Op dinsdag 18 augustus 2026 15:30 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Het is een drempel over denk ik. Veel mensen durven/willen het niet, je laat toch zien dat je geen geld hebt.
Micro Soccer!!quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 15:27 schreef Cupfighter het volgende:
Consider it donequote:Op dinsdag 18 augustus 2026 15:34 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Micro Soccer!!![]()
Ace of Aces!!![]()
Stunts![]()
Commando
Mijn waardering voor je stijgt lichtjesquote:Op dinsdag 18 augustus 2026 15:34 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Micro Soccer!!![]()
Ace of Aces!!![]()
Stunts![]()
Commando
De middenklasse wordt idd al 30 jaar gepakt op alles. De kloof en geldverdeling is echt niet best op het moment. Totaal niet.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 15:29 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Ik kan niet geloven dat dat idd de grootste bottleneck is maar goed. Heel Nederland is arm aan het worden behalve de al rijken dus het zou me niet eens verbazen.
Rush 'n Attackquote:Op dinsdag 18 augustus 2026 15:35 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Consider it done
Ghouls 'n Ghosts
Who Dares Wins![]()
Toen ik destijds in groep 8 zat vond ik het echt een zeer moeilijk spel. Tekende samen met mijn schoolvriendje hele kaarten over hoe we verschillende maps uit moesten spelen.quote:
Tijd voor een verbindend commodore/MSX topic!quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 15:36 schreef probeer het volgende:
[..]
Mijn waardering voor je stijgt lichtjes
Grand Prix hadden we volgens mij ook op de C64, maar weet dat niet meer zeker of die op de tussen PC zat. Anders moet die er ook bijquote:Op dinsdag 18 augustus 2026 15:35 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Consider it done
Ghouls 'n Ghosts
Who Dares Wins![]()
Als het enige atheïstische kind in groep 7/8 niet naar die stomme communielessen hoeven, en dan lekker de hele middag Transport Tycoon en A2 racer 2 mogen spelen op de enige schoolcomputer. Ok en een of ander kutspel dat milieu oid heette, wat ik natuurlijk oversloeg.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 15:37 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Tijd voor een verbindend commodore/MSX topic!
Stem links, hogere belastingen, meer gedragsbelasting, minder aftrekposten, hogere energieprijzen.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 15:39 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Tja, stem rechts, krijg armoede, hetzij financieel, hetzij geestelijk.
Ik denk dat dat tering gezellig wordt. Niet praten over politieke meningen, gewoon een C64, paar spelletjes, joysticks en gaan met die banaan.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 15:37 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Tijd voor een verbindend commodore/MSX topic!
Of allebei.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 15:39 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Turicanquote:Op dinsdag 18 augustus 2026 15:39 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Grand Prix hadden we volgens mij ook op de C64, maar weet dat niet meer zeker of die op de tussen PC zat. Anders moet die er ook bij
Grand Prix![]()
Maakt geen hol uit waar je op stemt.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 15:39 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Had? Wat is gebeurd met die Eastpack?quote:
Beide kanten.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 15:45 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Turican
Droid
Zo ontzettend veel toffe games.
Ik had echt honderden games.
Idem op de Amiga.
Pc gaming nooit iets mee gehad.
Ben daarna de console kant op gegaan, en game nog steeds.
FIPO!!!quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 15:49 schreef vul_maar_in het volgende:
Toppa voor je jeugd:
GAM / Het grote Commodore/MSX Memberberry topic
Ik heb hem nog lolquote:Op dinsdag 18 augustus 2026 15:47 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
Had? Wat is gebeurd met die Eastpack?
George Floyd. In z'n jonge jaren.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 15:23 schreef probeer het volgende:
Maar hoe heette het aapje aan jullie Kipling?
mag ik in je tijdmachine :pquote:Op dinsdag 18 augustus 2026 15:54 schreef PurifieR het volgende:
[..]
George Floyd. In z'n jonge jaren.
Drakkhen!quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 15:45 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Turican
Droid
Zo ontzettend veel toffe games.
Ik had echt honderden games.
Idem op de Amiga.
Pc gaming nooit iets mee gehad.
Ben daarna de console kant op gegaan, en game nog steeds.
30 gulden, en het was verplicht.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 15:34 schreef SimonB. het volgende:
Schooltas in mijn tijd.
[ afbeelding ]
De schoolperiode?quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 10:11 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Eastpak is wel gewoon kwaliteit en kost dan wellicht 50-60 euro als je een niet al te bijzondere neemt, maar omgerekend is dat ook maar 10-15 euro per jaar, want die gaat gewoon de hele schoolperiode mee.
Volgens mij had ik exact dat model. Toen bestonden er echter nog geen smartphones.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 15:34 schreef SimonB. het volgende:
Schooltas in mijn tijd.
[ afbeelding ]
Trauma's.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 15:34 schreef SimonB. het volgende:
Schooltas in mijn tijd.
[ afbeelding ]
In de eerste 2 jaar op de middelbare ook gehad, uiteraard volgekalkt en onder de stickers.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 15:34 schreef SimonB. het volgende:
Schooltas in mijn tijd.
[ afbeelding ]
Echt he!quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 16:14 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
In de eerste 2 jaar op de middelbare ook gehad, uiteraard volgekalkt en onder de stickers.
En uiteraard droeg je die niet aan het handvat
Daarna rugzak.
1980, eerste schooldag, boeken halen. Loop je daar als jochie van net 11 met zo'n boekentas propvol boeken en dan moet je 20 minuten lopen van school naar de bus....quote:
Eerste dag schoolboeken ophalen; die pasten nooit allemaal tegelijk in die tas, dus moest je met plastic of linnen tassen op school komen!quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 16:15 schreef SimonB. het volgende:
[..]
1980, eerste schooldag, boeken halen. Loop je daar als jochie van net 11 met zo'n boekentas propvol boeken en dan moet je 20 minuten lopen van school naar de bus....
quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 16:14 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
In de eerste 2 jaar op de middelbare ook gehad, uiteraard volgekalkt en onder de stickers.
En uiteraard droeg je die niet aan het handvat
Daarna rugzak.
En voor nerds.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 16:18 schreef SimonB. het volgende:
[..]![]()
Onder de arm natuurlijk. Dat hengsel was voor de "sier".
En viel er steeds af doordat die metalen ringen door het gewicht van de boeken open gingen.quote:
Ow ja inderdaad!quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 16:19 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
En viel er steeds af doordat die metalen ringen door het gewicht van de boeken open gingen.
Wij droegen die aan dat stuk leer in het midden, tussen de 'sloten'.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 16:18 schreef SimonB. het volgende:
[..]![]()
Onder de arm natuurlijk. Dat hengsel was voor de "sier".
Beste marketing ooit.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 16:20 schreef ToT het volgende:
Sowieso alles slopen wat er te slopen viel.
"Onbreekbare geodriehoek"....dubbelvouwen en doormidden scheuren. Kostte wel veel moeite, maar het lukte wel!
Linialen knapten altijd in 3 stukken uit elkaar.
Voor de korte stukjes was dat zeker ook een optie.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 16:23 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Wij droegen die aan dat stuk leer in het midden, tussen de 'sloten'.
Tijdens het typen was ik hier ff afgeleid, anders was dat zinnetje er idd tussen gekomen!quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 16:24 schreef probeer het volgende:
[..]
Beste marketing ooit.
De extra miljoenen die dat bedrijf opgehaald heeft via al die "dat gaan we nog wel eens zien!" brugklassers.
quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 16:26 schreef StateOfMind het volgende:
Het enige wat ik nog heb uit mijn middelbare schooltijd is mijn broekriem
Zo'n dikke brede topkwaliteit leren riem met zware metalen gesp.
Gebruik die nog dagelijks
En ik heb nog een Oxbow trui.
Was ooit 400 gulden, maar nog steeds goed.
quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 16:27 schreef ToT het volgende:
[..]Donders!
Pfff schooltijd...Arafat-sjaal en cowboylaarzen!
Ik heb echt niets meer uit die tijd.
quote:
Ik heb KWT lessen gegeven op een VMBO.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 16:33 schreef probeer het volgende:
Zeppelin luisteren en met z'n 5en één klein jointje roken tijdens de KWT. Good times bad times.
(Ja, Probeer zat op het Montessori. Waar denk je dat mijn linkse indoctrinatie vandaan komt.)
Die was bij ons op school verplicht, het modelnummer werd ook opgegeven. Best een prijzig ding, en mijn ouders waren best arm, dus daar was ik wel wat voorzichtiger mee.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 16:37 schreef SimonB. het volgende:
Mijn rekenmachine was een Texas Instruments TI nog wat. Heb dat ding gebruikt van ongeveer 1982 t/m 1986. Nooit een batterij verwisseld en hij doet het nu nog steeds...
Duurste wat ik ooit voor school heb gekocht en die functies in 3 lessen gebruikt.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 16:40 schreef ToT het volgende:
[..]
Die was bij ons op school verplicht, het modelnummer werd ook opgegeven. Best een prijzig ding, en mijn ouders waren best arm, dus daar was ik wel wat voorzichtiger mee.
Hier ook verplicht.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 16:40 schreef ToT het volgende:
[..]
Die was bij ons op school verplicht, het modelnummer werd ook opgegeven. Best een prijzig ding, en mijn ouders waren best arm, dus daar was ik wel wat voorzichtiger mee.
Ik heb op het HBO diverse boeken moeten kopen (waaronder eentje van 80 gulden) die nooit gebruikt werden.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 16:42 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Duurste wat ik ooit voor school heb gekocht en die functies in 3 lessen gebruikt.
4 tientjes of zo? Ik weet het niet meer precies. Ik weet wel dat er goedkopere waren met dezelfde functies, maar die mochten dus niet.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 16:43 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Hier ook verplicht.
Waren die zo duur dan?
Ja die waren tantoe duur. 90 gulden maat.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 16:43 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Hier ook verplicht.
Waren die zo duur dan?
Defuk 😱quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 16:44 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Ja die waren tantoe duur. 90 gulden maat.
same, pa was ongediplomeerd loodgieter, moeder kapper (later zwart aan huis) struggles maar nooit te klagen.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 16:45 schreef StateOfMind het volgende:
Mijn ouders waren trouwens zeker niet rijk, maar ook niet arm.
Pa was verpleegkundige, ma werkte niet.
Maar we kwamen nooit iets te kort.
Hier ook verplicht, vanaf de derde.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 16:40 schreef ToT het volgende:
[..]
Meteen naar buiten, de stad in. Anderhalf uur middagpauze. Perfect.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 16:38 schreef ToT het volgende:
[..]
Ik heb KWT lessen gegeven op een VMBO.
Het was idd vooral tijdverdrijf!
En slopen wat er te slopen valt, voor sommige raddraaiers!Een fatsoenlijk mens zou dat nooit doen natuurlijk.
Mijn ouders waren beiden arbeidsongeschikt.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 16:45 schreef StateOfMind het volgende:
.. Canisius? Karel de Grote? NSG? Of gewoon t stedelijk?quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 16:42 schreef StateOfMind het volgende:
Ik zat op een havo/vwo school die bekend stond in Nijmegen als kakschool vol rijkeluiskindjes die op hockey zaten.
Maar ik woonde gewoon in de aangrenzende arbeiders/volks wijk en ging naar die school omdat die en vlakbij was, en hoog aan stond geschreven, en ik vwo advies gekregen had.
Weet nog goed dat een zoon van een longchirurg bij mij in de klas zat.
En toen in de 6e klas toen ik 18 werd, kreeg ik het rijbewijs van mijn ouders.
En die gast kreeg een hagelnieuwe BMW 325 cabrio
TEMU alternatieven mag geloof ik niet meer, tegenwoordig moeten ze er eentje hebben die aan van alles moet voldoen, een nieuwe kost iets van 135 euro.......quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 16:46 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Sloeg echt nergens op. En toen waren er nog geen temu alternatieven.
Ik gaf computerles.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 16:50 schreef probeer het volgende:
[..]
Meteen naar buiten, de stad in. Anderhalf uur middagpauze. Perfect.
Ah, informatica, mijn favoriete lessen. Als een klasgenootje van diens PC wegliep om iets te gaan vragen of doen, snel een vieze pornosite opzetten en dan de monitor uitzetten. En linerider spelen. En toetsantwoorden doorsturen via net send.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 16:53 schreef ToT het volgende:
[..]
Ik gaf computerles.
Die eikels zaten de netwerkkabels om te wisselen (ze waren beveiligd zodat alleen maar 1 specifieke kabel op 1 specifieke pc werkte) en de toetsen van de toetsenborden werden onderling omgewisseld om vloekwoorden te spellen enzo.
Mensen die dit soort basiszaken niet kunnen bekostigen komen over het algemeen in een dergelijke situatie omdat ze niet de juiste financiële keuzes kunnen maken.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 09:47 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dit zijn vast geen kinderen die een fatbike hebben, lullige opmerking.
Waarom deden ze dat zittend?quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 16:53 schreef ToT het volgende:
[..]
Ik gaf computerles.
Die eikels zaten de netwerkkabels om te wisselen (ze waren beveiligd zodat alleen maar 1 specifieke kabel op 1 specifieke pc werkte) en de toetsen van de toetsenborden werden onderling omgewisseld om vloekwoorden te spellen enzo.
Voor die kabels heb ik steeds meer ducttape moeten gebruiken tot het hen te veel moeite kostte om alles los te peuteren.
Ik heb ook op een HBO gewerkt. Daar hadden we veel uitwissel-studenten.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 16:57 schreef probeer het volgende:
[..]
Ah, informatica, mijn favoriete lessen. Als een klasgenootje van diens PC wegliep om iets te gaan vragen of doen, snel een vieze pornosite opzetten en dan de monitor uitzetten. En linerider spelen. En toetsantwoorden doorsturen via net send.
Hier ongeveer hetzelfde. Zat ik ineens in de klas met kinderen die thuis een zwembad hadden, in de zomer met een eigen jacht op vakantie gingen en die gewoon echt niet snapten dat er bij anderen dingen niet vanaf konden.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 16:42 schreef StateOfMind het volgende:
Ik zat op een havo/vwo school die bekend stond in Nijmegen als kakschool vol rijkeluiskindjes die op hockey zaten.
Maar ik woonde gewoon in de aangrenzende arbeiders/volks wijk en ging naar die school omdat die en vlakbij was, en hoog aan stond geschreven, en ik vwo advies gekregen had.
Weet nog goed dat een zoon van een longchirurg bij mij in de klas zat.
En toen in de 6e klas toen ik 18 werd, kreeg ik het rijbewijs van mijn ouders.
En die gast kreeg een hagelnieuwe BMW 325 cabrio
Ik heb weinig zin om de Nederlandse taal te verarmen, ook al lijken sommige dingen niet direct logisch te klinken.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 17:01 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Waarom deden ze dat zittend?
Sorry, ik vind het weer zo'n typisch Nederlands ding, ze lopen te liegen, ze zitten te klieren.
Ze liegen, ze klieren, ze wisselden de kabels om.
Sorry, persoonlijke ergernis, ik hou al op, niets persoonlijks verder.
Nee je hebt ook gelijk hoor, het is een persoonlijke afwijking van mijn kantquote:Op dinsdag 18 augustus 2026 17:08 schreef ToT het volgende:
[..]
Ik heb weinig zin om de Nederlandse taal te verarmen, ook al lijken sommige dingen niet direct logisch te klinken.
Temu Instrumentsquote:Op dinsdag 18 augustus 2026 16:46 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Sloeg echt nergens op. En toen waren er nog geen temu alternatieven.
En ach; iedere taal heeft wel debiele uitdrukkingen, dus ga uit mijn gezicht!quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 17:09 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nee je hebt ook gelijk hoor, het is een persoonlijke afwijking van mijn kant.
Redelijk wat kakscholen eigenlijk.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 16:52 schreef probeer het volgende:
[..]
.. Canisius? Karel de Grote? NSG? Of gewoon t stedelijk?
Die VMBO waar ik les heb gegeven, heeft het zelfde lot ondergaan.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 17:19 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Redelijk wat kakscholen eigenlijk.
Elshof Colllege.
Was toen puur havo/vwo kakschool.
Tegenwoordig heet die school alweer heel lang Kandinsky College, en is het alles behalve een kakschool meer,
Alle onderwijslagen.
Dat is wel een handige uitdrukking als iemand je gezicht aan het reconstrueren is met zijn schoenenquote:Op dinsdag 18 augustus 2026 17:18 schreef ToT het volgende:
[..]
En ach; iedere taal heeft wel debiele uitdrukkingen, dus ga uit mijn gezicht!![]()
Dat is dus wel iets dat veranderd is. We klagen allemaal dat het zelfs als tweeverdieners allemaal een stuk duurder is geworden, maar denk maar niet dat je vandaag de dag als eenverdiendende loodgieter nog een gezin kunt onderhouden, tenzij je in een heel gunstige sociale huurwoning woont b.v..quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 16:45 schreef StateOfMind het volgende:
quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 17:29 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dat is wel een handige uitdrukking als iemand je gezicht aan het reconstrueren is met zijn schoenen
quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 17:29 schreef Monolith het volgende:
t onderhouden, tenzij je in een heel gunstige sociale huurwoning woont b.v..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |