abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 18 augustus 2026 @ 11:14:59 #101
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_221599469
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 11:13 schreef Hathor het volgende:
Sinds wanneer is een laptop een vereiste op scholen? Presteren kinderen minder goed zonder laptop?
Sinds de digitalisering.
pi_221599478
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 11:09 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Het gaat niet om de woorden zelf. Het gaat erom dat die woorden er altijd zijn. Dat de pester je nooit met rust laat. Ben je op school niet te breken? dan zoekt de pester je thuis op. Je dacht online even veilig te zijn? haha dacht het niet.

Als de pester bereid is ver te gaan, is er niemand die daar tegen opgewassen is. Je breekt. Hoe dan ook. Je kan hoogstens geluk hebben dat de pester er op een gegeven moment genoeg van krijgt.
En als je door een groep gepest wordt, ben je helemaal de lul.

Pffff ik werd een tijd geleden uitgenodigd voor een reünie op m'n basisschool, precies toen ik mentaal al in een dip zat. (Vader lag op sterven, problemen op het werk enz.)
De flashbacks naar mijn schoolperiode hielpen me toen niet bepaald. :')
  dinsdag 18 augustus 2026 @ 11:16:49 #103
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_221599480
quote:
Sinds wanneer is een laptop een vereiste op scholen? Presteren kinderen minder goed zonder laptop?
Huiswerk, denk ik. Online portals zoals Magister waarop ze dingen moeten checken.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_221599484
quote:
15s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 11:09 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Jij onderschat echt de kracht van woorden....
Nah, ik kom gewoon uit een wereld waar je eigen familie je de grond in stampte, omdat iedereen dat normaal vond. En iedereen om je heen gewoon kei- en keihard was. Toen ik op dansen zat met 8 jaar en een pakje nodig had, zei de verkoopster na 1 blik al, voor zo'n dik kind kun je beter naar een atelier gaan, zodat ze er eentje op maat kunnen maken. Een wildvreemde vrouw, niks aan de hand, was normaal. Ik woog 24kg. Om maar te zwijgen van hoe de leraren je op school behandelden. Dom, lui, achterlijk, mislukt, bij de geboorte laten vallen? etc.... en dan had ik nog geluk, andere kinderen kregen veel ergere dingen te horen. Dat vormt je waardoor je gewoon immuun wordt voor andermans meningen over je.
  dinsdag 18 augustus 2026 @ 11:17:40 #105
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_221599487
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 11:14 schreef ToT het volgende:
Weer ff inkopen gedaan: 700 gram kaas voor ¤6,50 en kippendijen voor ¤7.50 per kilo.
Alles wordt duurder. Chocolade, pindakaas, fruit. Hardware voor in je PC trouwens ook. En dankzij de Trump stuip om de wereld te laten lijden om grof geld te verdienen met olie, tanken al helemaal.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_221599489
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 11:16 schreef ToT het volgende:

[..]

Pffff ik werd een tijd geleden uitgenodigd voor een reünie op m'n basisschool, precies toen ik mentaal al in een dip zat. (Vader lag op sterven, problemen op het werk enz.)
'Je HaD jE Er GeWoOn NiEtS vAn MoEtEn AaNtReKkEn'
pi_221599491
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 10:59 schreef the-eye het volgende:

[..]
Geen gymspullen was vrugah echt geen geldige reden om niet te hoeven gymen. Sommige liepen op blote voeten en sommige hadden gympies aan. Was je, je sportbroekje vergeten dan moest ie in je onderbroek gymen
Dat hoeft dus gelukkig niet meer, en een beetje creativiteit is tegenwoordig ook ver te zoeken.

Vraag als gymdocent gewoon de oude setjes van de examenklassen, zodat kinderen zonder setje, ook mee kunnen doen. Hoe moeilijk kan het zijn…
pi_221599492
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 11:11 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Ja, ik zit daar ook moreel wel een beetje in dubio over als er weer eens lokaal nogal triomfantelijk in het krantje bericht wordt dat er bij een garageboxcontrole mensen betrapt zijn op illegale bewoning ervan. Nee natuurlijk is dat niet de bedoeling, maar ik huur zo'n ding voor m'n hobby's en ik kan me werkelijk niet voorstellen dat je zoiets voor iets anders dan wanhopige noodzaak als dak boven je hoofd gebruikt. Nou heb je ze betrapt, wie weet beboet, en gooi je ze eruit. Zijn ze helemaal dakloos. Wie wordt daar beter van?
Aan de andere kant; als je een bussie vol met Polen hebt wat deze kant op gekomen is, vind ik het wel weer onwenselijk dat ze besluiten om in een garagebox te leven met z'n allen.
pi_221599493
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 11:03 schreef ToT het volgende:

[..]
Ik kreeg thuis altijd te horen van: "Trek je er niets van aan! Pesten doet geen pijn! Laat het je ene oor in gaan en het andere oor weer uit! Je moet maar denken van: laat maar! Buig je hoofd maar en wees maar de minste; dan krijg je ook de minste problemen!"

Elke! Keer! Weer!

:') En bedankt he!
Heel herkenbaar.
pi_221599498
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 11:11 schreef Kottnauer het volgende:

[..]
Als je op tv deze armen geïnterviewd ziet worden, blijkt steevast dat ze een paar huisdieren hebben, en stevig roken.
Vergeet de Schultenbräu niet.
pi_221599500
quote:
Zelfs in groep 1 worden laptops gebruikt, maar gelukkig heeft de school die zelf.
Het is wel wenselijk dat het kind de oefeningen thuis ook doet, dus je zult thuis wel een laptop of ouwe pf moeten hebben.
  dinsdag 18 augustus 2026 @ 11:19:23 #112
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_221599502
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 11:17 schreef Ann-Lynn het volgende:

[..]
Nah, ik kom gewoon uit een wereld waar je eigen familie je de grond in stampte, omdat iedereen dat normaal vond. En iedereen om je heen gewoon kei- en keihard was. Toen ik op dansen zat met 8 jaar en een pakje nodig had, zei de verkoopster na 1 blik al, voor zo'n dik kind kun je beter naar een atelier gaan, zodat ze er eentje op maat kunnen maken. Een wildvreemde vrouw, niks aan de hand, was normaal. Ik woog 24kg. Om maar te zwijgen van hoe de leraren je op school behandelden. Dom, lui, achterlijk, mislukt, bij de geboorte laten vallen? etc.... en dan had ik nog geluk, andere kinderen kregen veel ergere dingen te horen. Dat vormt je waardoor je gewoon immuun wordt voor andermans meningen over je.
Ja leuk man, maar de rest van de wereld steekt niet zo in elkaar.
pi_221599506
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 11:17 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Alles wordt duurder. Chocolade, pindakaas, fruit. Hardware voor in je PC trouwens ook. En dankzij de Trump stuip om de wereld te laten lijden om grof geld te verdienen met olie, tanken al helemaal.
Ow ik bedoel juist dat ik dit hartstikke prima prijzen vind! _O-
pi_221599516
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 11:17 schreef Ann-Lynn het volgende:

[..]
Wanneer je je familie-trauma projecteert op andere, en dan denkt dat dat 'sterk' overkomt.

Alleen in dit stukje maak je duidelijk dat je helemaal niets hebt verwerkt. Je bent aan het copen.
  dinsdag 18 augustus 2026 @ 11:23:59 #115
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_221599520
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 11:16 schreef ToT het volgende:

[..]

Het was niet verplicht, neem ik aan.

Wat jaren terug was er hier ook een. Ik weigerde, met een nette motivatie.
  dinsdag 18 augustus 2026 @ 11:25:24 #116
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_221599530
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 11:19 schreef Cherni het volgende:

[..]
Vergeet de Schultenbräu niet.
Dat is het allergoedkoopste bier van de ALDI, niet bepaald Moet & Chandon. Ik zie het probleem hier niet :P
pi_221599531
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 11:19 schreef ToT het volgende:

[..]
Zelfs in groep 1 worden laptops gebruikt, maar gelukkig heeft de school die zelf.
Het is wel wenselijk dat het kind de oefeningen thuis ook doet, dus je zult thuis wel een laptop of ouwe pf moeten hebben.
Dus gebruik je je kindgebonden budget voor deze uitgave.
pi_221599537
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 11:19 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Ja leuk man, maar de rest van de wereld steekt niet zo in elkaar.
Als mijn zoontje thuis komt met verhalen over pestgedrag, luister ik altijd naar hoe de situatie was.
Het gaat altijd om bepaalde kinderen die duidelijk iets van ADHD hebben en zo lomp tegen iedereen doen, of kinderen van de bovenbouw die het leuk vinden de kleintjes te pesten.
Ik vertel hem dat het dus niet persoonlijk bedoeld is en hij zich daarom niet direct wat van moet aantrekken, maar zeg ook dat hij moet proberen bij hen uit de buurt te blijven.
Komen ze er aan, dan kan hij kijken of hij ergens anders kan spelen, dichter in de buurt van de juffen.
Is er confrontatie, dan kan hij afhankelijk van de situatie voor zichzelf opkomen (waarover ik hem ook adviseer), of hulp gaan zoeken.
Wordt er door de juffen niks gedaan, dan kijk ik het even een korte periode aan en als de verhalen dan nog steeds blijven, dan maak ik even een praatje met de leraren om te vragen hoe het nou precies zit.

Gelukkig is hij wel erg geliefd op school, dus gebeurt er niet heel vaak wat.
pi_221599543
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 11:23 schreef Eightyone het volgende:

[..]
Het was niet verplicht, neem ik aan.

Wat jaren terug was er hier ook een. Ik weigerde, met een nette motivatie.
Ik heb ook geweigerd, maar alleen die uitnodiging al was me op dat moment echt te veel.
  dinsdag 18 augustus 2026 @ 11:29:05 #120
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_221599548
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 11:17 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Dat hoeft dus gelukkig niet meer, en een beetje creativiteit is tegenwoordig ook ver te zoeken.

Vraag als gymdocent gewoon de oude setjes van de examenklassen, zodat kinderen zonder setje, ook mee kunnen doen. Hoe moeilijk kan het zijn…
Dat hoeft niet meer maar blijkbaar heeft dat tot gevolg dat heel veel kinderen niet mee gymmen. De regel dat je maar in je onderbroek moest gymmen als je, je gymspullen was vergeten, was puur om te voorkomen dat mensen onder de gymles uit probeerden te komen
Je had een tshirt en broekje wat je aan het begin van het schooljaar op school moest kopen dus er was niemand die geen gymkleding had
pi_221599553
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 11:19 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
maar de rest van de wereld steekt niet zo in elkaar.
Echt wel, zeker met alle nieuwkomers hier die uit een omgeving komen die veel en veel harder is dan het roze-pony Nederland. Al die marokkaanse, afrikaanse en weet ik veel welke kinderen hebben thuis echt geen kumbaya en zijn veel en veel harder. Daar moet je gewoon tegen bestand zijn, want ze zien je idd gewoon als een zwakkeling. En je moet met die shit gewoon kunnen copen, valt niet mee, klopt. Maar anders word je onder de voet gelopen.
pi_221599556
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 11:25 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Voor lage inkomens heeft vrijwel iedere gemeente wel een potje voor een fiets/laptop/etc.

Het is trouwens ook gerommel in de marge. Stijgende vaste lasten zijn een veel groter probleem voor mensen. Je hebt altijd mensen die tussen schip en wal zitten, maar voor mensen die gebruik maken van sociale voorzieningen en toeslagen speelt er vrijwel altijd meer. Of er gaat maandelijks honderden euro's naar het thuisfront of ze zijn wilsonbekwaam en dienen eigenlijk hun leven onder bewind te staan, anders blijven ze het verneuken. Het is zelden een geld issue.
  dinsdag 18 augustus 2026 @ 11:31:58 #123
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_221599563
quote:
4s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 11:30 schreef Cruzinats het volgende:

[..]
Voor lage inkomens heeft vrijwel iedere gemeente wel een potje voor een fiets/laptop/etc.

Het is trouwens ook gerommel in de marge. Stijgende vaste lasten zijn een veel groter probleem voor mensen. Je hebt altijd mensen die tussen schip en wal zitten, maar voor mensen die gebruik maken van sociale voorzieningen en toeslagen speelt er vrijwel altijd meer. Of er gaat maandelijks honderden euro's naar het thuisfront of ze zijn wilsonbekwaam en dienen eigenlijk hun leven onder bewind te staan, anders blijven ze het verneuken. Het is zelden een geld issue.
Mensen moeten die potjes wel kunnen vinden en bestand zijn tegen bureaucratische barrieres.
pi_221599565
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 11:25 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Er zijn zeer uitzonderlijke gevallen waarin men echt geen geld heeft voor dit soort dingen. Mensen die in zeer specifieke extreme situaties zitten, al dan niet door henzelf veroorzaakt.
Maar in de meeste gevallen zijn er echt wel mogelijkheden; de juiste potjes aanvragen en je uitgavepatroon aanpassen.
Toen ik bij een voedselbank terecht kwam en mijn huis moest verkopen, heb ik een goedkope woning in een kutgehucht gehuurd waar alleen maar mensen naar toe gingen die echt geen andere opties hadden.
Ik had een nog weer goedkopere woning op het oog, maar die was net voor mijn neus weg gegaan.
Tegenwoordig heb ik weer een leukere woning in een leukere gemeente.
Toch vind ik de sfeer hier net iets te hard voor mijn zoontje, dus gaat hij elders naar school. Bevalt hem super goed! ^O^
  dinsdag 18 augustus 2026 @ 11:34:39 #125
480145 Edding345
Bro ik wil neuken man
pi_221599573
Maar wel bier, tatoos en sigaretten :')

Ik zou zeggen niks geven aan die ouders aan de andere kant gaat het geld toch anders naar oekraiene of een ander shithole als israel
Afghanistan duurde 20 jaar om de Taliban door de Taliban te vervangen.
Hier duurde het minder dan een week om Khamenei met Khamenei te vervangen.
PluggieOD in NWS / Amerikaans tankvliegtuig stort neer in Irak
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')