Het bewijs dat ook kinderen al door en door verrot kunnen zijn.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 10:50 schreef theunderdog het volgende:
Als je een beetje pester hebt (of pesters), dan hebben ze de tijd en blijven ze zoeken naar het breekpunt.
In de jaren '80 kregen we ook spullen van school.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 10:52 schreef Hexagon het volgende:
Ik zou zeggen regel dit vanuit school en dan gewoon voor iedereen. En als kakkers het standaardspul lelijk vinden kopen ze zelf maar wat.
Uiteraard zitten er veel mensen bij die financieel slechte prioriteiten stellen, maar kinderen kunnen niets doen aan hun ouders. Zorgen dat die kinderen geen beperkingen hebben op school is de beste manier om te voorkomen dat ze later hetzelfde worden als hun ouders.
Waar de fuck kreeg je dit voor elkaar?quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 10:36 schreef ToT het volgende:
Zo, ff in de regen 4 spijkerbroeken, een hoodie, een polo, een T-shirt en een riem gehaald voor onder de 100 euro.
Allemaal prima kwaliteit, met dikke korting.
Gelukkig niet.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 10:57 schreef ToT het volgende:
[..]
Gezien je usernaam heb je vast ook wel het één en ander meegemaakt?
Tja mijn laptop (die mijn zoontje vooral gebruikt) is de oud voor een nieuwe Windows versie.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 10:57 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Windows 10 krijgt nog veiligheidsupdates tot volgend jaar oktober.
En ze trekken het algehele niveau in de klas ook nog eens naar beneden waardoor het een kettingreactie veroorzaakt voor het onderwijsniveau in Nederland.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 09:58 schreef flyguy het volgende:
Importeer meer arme 'gezinnen' en wat er van naar school gaat is dan ook arm... wat een verrassing
Alleen als je ervoor betaald toch dacht ik?quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 10:57 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Windows 10 krijgt nog veiligheidsupdates tot volgend jaar oktober.
Nee.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 11:02 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Alleen als je ervoor betaald toch dacht ik?
Ik kreeg thuis altijd te horen van: "Trek je er niets van aan! Pesten doet geen pijn! Laat het je ene oor in gaan en het andere oor weer uit! Je moet maar denken van: laat maar! Buig je hoofd maar en wees maar de minste; dan krijg je ook de minste problemen!"quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 10:57 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik vond en vind dat altijd zo'n dooddoener. Het is 'zoek het maar uit' verpakt in een mooi sausje.
Pesters moet je aanpakken want anders gaan ze gewoon door en blijven ze doorgaan. Vanaf het begin. Want ze maken leven echt een hel voor hun slachtoffers.
Het is inderdaad duur om in armoede te levenquote:Op dinsdag 18 augustus 2026 10:58 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
The poor pay more..... zeggen ze dan
Is wel zo. Je kunt geen goede schoenen betalen, dus zijn degene die je wel kunt betalen eerder aan vervanging toe en dus betaal je uiteindelijk meer aan schoenen dan wanneer je in 1x een goed paar kunt betalen. Of de tip dat je goedkoper uit bent als je in bulk koopt. Klopt, maar als je geld hebt voor 1x tandpasta en niet voor 12 tubes, dan betaal je dus over 12 tubes meer...quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 10:58 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
The poor pay more..... zeggen ze dan
TerStalquote:Op dinsdag 18 augustus 2026 11:00 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Waar de fuck kreeg je dit voor elkaar?
Oh, ik heb me net idd gratis aangemeld voor beveiligingsupdates, eens ff kijken of dat een beetje werkt.quote:
Als het fysiek wordt, dan is het idd lastig te negeren, woorden doen niks als je huid dik genoeg is. Werkt uiteraard niet voor iedereen, maar je kinderen mentaal sterk maken kan nooit kwaad. Als pesten fysiek wordt, aangifte doen. En gelijk ook maar een melding bij VT. Deed ik ook toen een paar meiden mijn dochter gingen pesten. Heb contact opgezocht met de moeders en zei dat de meeste pesters dit doen omdat zij in een lastige thuissituatie zitten, vaak met geweld en misbruik. Een aangezien hun dochters behoorlijke pestkoppen zijn, ga ik ervan uit dat hun gedrag een schreeuw om hulp is en ga ik ervoor zorgen dat zij die hulp krijgen. Toen was het pesten snel afgelopen.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 10:48 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ja leuk. Maar dan was het pesten gewoon niet erg genoeg.
Het gaat niet om de woorden zelf. Het gaat erom dat die woorden er altijd zijn. Dat de pester je nooit met rust laat. Ben je op school niet te breken? dan zoekt de pester je thuis op. Je dacht online even veilig te zijn? haha dacht het niet.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 11:07 schreef Ann-Lynn het volgende:
[..]
Als het fysiek wordt, dan is het idd lastig te negeren, woorden doen niks als je huid dik genoeg is. Werkt uiteraard niet voor iedereen, maar je kinderen mentaal sterk maken kan nooit kwaad. Als pesten fysiek wordt, aangifte doen. En gelijk ook maar een melding bij VT. Deed ik ook toen een paar meiden mijn dochter gingen pesten. Heb contact opgezocht met de moeders en zei dat de meeste pesters dit doen omdat zij in een lastige thuissituatie zitten, vaak met geweld en misbruik. Een aangezien hun dochters behoorlijke pestkoppen zijn, ga ik ervan uit dat hun gedrag een schreeuw om hulp is en ga ik ervoor zorgen dat zij die hulp krijgen. Toen was het pesten snel afgelopen.
Jij onderschat echt de kracht van woorden....quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 11:07 schreef Ann-Lynn het volgende:
[..]
Als het fysiek wordt, dan is het idd lastig te negeren, woorden doen niks als je huid dik genoeg is. Werkt uiteraard niet voor iedereen, maar je kinderen mentaal sterk maken kan nooit kwaad. Als pesten fysiek wordt, aangifte doen. En gelijk ook maar een melding bij VT. Deed ik ook toen een paar meiden mijn dochter gingen pesten. Heb contact opgezocht met de moeders en zei dat de meeste pesters dit doen omdat zij in een lastige thuissituatie zitten, vaak met geweld en misbruik. Een aangezien hun dochters behoorlijke pestkoppen zijn, ga ik ervan uit dat hun gedrag een schreeuw om hulp is en ga ik ervoor zorgen dat zij die hulp krijgen. Toen was het pesten snel afgelopen.
Het werkt. goede tip @TweedeKlum !quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 11:07 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Oh, ik heb me net idd gratis aangemeld voor beveiligingsupdates, eens ff kijken of dat een beetje werkt.
Als je op tv deze armen geïnterviewd ziet worden, blijkt steevast dat ze een paar huisdieren hebben, en stevig roken.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 09:48 schreef SimonB. het volgende:
Ik heb altijd wat moeite met dit soort berichten. Volgens mij moet je vaak "we kunnen het niet betalen" vervangen door "we stellen de verkeerde prioriteiten".
Werkt prima op mijn twaalf jaar oude bak, zolang die het nog zo goed doet hoef ik geen nieuwe.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 11:07 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Oh, ik heb me net idd gratis aangemeld voor beveiligingsupdates, eens ff kijken of dat een beetje werkt.
Ja, ik zit daar ook moreel wel een beetje in dubio over als er weer eens lokaal nogal triomfantelijk in het krantje bericht wordt dat er bij een garageboxcontrole mensen betrapt zijn op illegale bewoning ervan. Nee natuurlijk is dat niet de bedoeling, maar ik huur zo'n ding voor m'n hobby's en ik kan me werkelijk niet voorstellen dat je zoiets voor iets anders dan wanhopige noodzaak als dak boven je hoofd gebruikt. Nou heb je ze betrapt, wie weet beboet, en gooi je ze eruit. Zijn ze helemaal dakloos. Wie wordt daar beter van?quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 11:03 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Is wel zo. Je kunt geen goede schoenen betalen, dus zijn degene die je wel kunt betalen eerder aan vervanging toe en dus betaal je uiteindelijk meer aan schoenen dan wanneer je in 1x een goed paar kunt betalen. Of de tip dat je goedkoper uit bent als je in bulk koopt. Klopt, maar als je geld hebt voor 1x tandpasta en niet voor 12 tubes, dan betaal je dus over 12 tubes meer...
Een kennis van me woonde op een gegeven moment na haar scheiding met twee kinderen in een garagebox (illegaal, veel te duur ook nog voor dat hok). Dan kun je preken over prioritering en budgetten dat je een ons weegt, die 12 tubes gaan daar a) niet betaalbaar zijn en b) nergens meer bijpassen. Het laatste dat die nodig had was een vingertje zoals sommige users hier, die had een legale, betaalbare woning nodig. En een laptop voor school, ja.
Nee de blits zul je er niet mee maken. Maar dat is geen taak van de samenleving. Wel dat kinderen gewoon de middelen hebben om hun schooldiploma te halen.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 10:59 schreef ToT het volgende:
[..]
In de jaren '80 kregen we ook spullen van school.
Geen hond die daarmee gezien wilde worden. Zelfs ik kreeg (terwijl we onder de armoedegrens leefden en ik oude kleding droeg) andere spulletjes.
Luister, ik praat dat ook absoluut niet goed, maar in armoede leven = stressvol en roken is vaak een manier om daarmee om te gaan. En dieren ontstressen ook. Is het handig? Nee. Moeten we die mensen om elke keuze die ze maken veroordelen? Nee. Zorg er maar eens voor dat miljardairs een keer fatsoenlijk belasting gaan betalen.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 11:11 schreef Kottnauer het volgende:
[..]
Als je op tv deze armen geïnterviewd ziet worden, blijkt steevast dat ze een paar huisdieren hebben, en stevig roken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |