abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221599939
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 12:57 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Sommigen zijn dan ook echt ziek in hun hoofd.
Echt ja... :X

Hij wilde me trouwens naar de lagere landbouwschool sturen, of naar de huishoudschool aangezien daar te weinig jongens waren. Mijn schoolcijfers waren gewoon goed, maar m'n ouders leefden onder de armoedegrens, dus kon het nooit wat met mij worden volgens hem. Hij wilde niet dat ik naar havo/VWO ging en heeft ook geen gesprek over mij gehad op de middelbare school toen mijn ouders me er wel naar toe wilden laten gaan.
Ben uiteindelijk o.a. docent op een HBO geworden.
Mijn moeder sprak hem op een gegeven moment, en wat zei hij? "Ja ik heb altijd wel geweten dat het een pientere jongen was die het ver zou schoppen!" :') Toen heeft mijn moeder hem wel ff fijntjes herinnerd aan wat hij gedaan had!
  dinsdag 18 augustus 2026 @ 13:02:05 #152
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_221599944
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 11:45 schreef Kickinalfa het volgende:
Gelukkig kunnen we wel 9 miljard betalen aan azcs.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  dinsdag 18 augustus 2026 @ 13:05:11 #153
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_221599957
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 12:30 schreef quo_ het volgende:

[..]
Net zoals het hebben van te weinig geld en/of tijd gebruikt wordt door mensen die te dom en te lui zijn om te zorgen voor gezond eten op tafel.
Ah, is de belasting op groente en fruit al omlaag? Nee he? het is nog steeds goedkoper om een gezinsverpakking frikandellen te kopen dan een bloemkool.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_221599966
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 12:58 schreef DrRobotnik het volgende:

[..]
Je moet wel een hele vreemde kronkel hebben om te denken dat alleen kakkertjes hun eigen broek op kunnen houden _O-
Ik weet ook wel dat meer mensen dat kunnen natuurlijk maar het was maar even een voorbeeld te geven
pi_221599968
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 13:05 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Ah, is de belasting op groente en fruit al omlaag? Nee he? het is nog steeds goedkoper om een gezinsverpakking frikandellen te kopen dan een bloemkool.
Broccoli is volgens mij een stuk voordeliger dan bloemkool.
Sowieso armoe troef wat je tegenwoordig aan groente ziet. Ik denk dat vandaag de dag niemand meer begrijpt wat André van Duin bedoelde met twee hele GROTE bloemkolen.
Bleekselderij is tegenwoordig ook te triest voor woorden qua wat je voor je geld krijgt.
Op m'n vakantie in Frankrijk wist ik niet wat ik zag toen ik in de supermarkt naar de groenten keek!

Albert Heijn heeft momenteel kiwi's in de aanbieding. Ja wel die gold dingen, dus sowieso wel prijzig.
1 enkele kiwi is ruim over de euro! Ik zat echt te kijken van: "Wat doe ik hier verkeerd?"
pi_221599982
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 13:02 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Oh God, niet weer die ontzettend slechte cartoon. :N

Het gaat niet om de koekjes. Weet je, laat 'm de hele schaal pakken.

We willen niet dat hij 17 jarige meisjes doodsteekt die snachts naar huis fietsen.
We willen niet dat hij in de Utrechtse tram om zich heen gaat schieten.
We willen niet dat hij een filmmaker van de fiets knalt.

Daar gaat het om.

Is dat teveel gevraagd?
pi_221599990
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 13:05 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Te lastig!

https://nos.nl/artikel/24(...)-heeft-weinig-effect
pi_221599999
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 13:10 schreef Koortsdroom het volgende:

[..]

We willen niet dat hij 17 jarige meisjes doodsteekt die snachts naar huis fietsen.

Daar gaat het om.

Is dat teveel gevraagd?
Volkomen mee eens, maar in dit geval ging het specifiek om de centen.
  dinsdag 18 augustus 2026 @ 13:15:23 #159
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_221600016
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 13:10 schreef Koortsdroom het volgende:

[..]

Daar gaat het om.

Is dat teveel gevraagd?
Gelul, want elk binnenlands probleem wordt weer afgewimpeld op die 'buutenlander' (dat proberen populisten je althans wijs te maken zodat ze niet echt hoeven te beginnen met het oplossen van problemen, maar ze in stand kunnen houden om jou boos te houden) zonder koekje terwijl die man met de grote schaal met koekjes met meer belasting op zijn koekjes en een betere verdeling van de koekjes een groot deel van die problemen zou kunnen oplossen.

Dus voor jou de koekjes in de herhaling.
pi_221600041
quote:

[..]
[ afbeelding ]
Ik zou niet weten waarom die 'foreigner' uberhaupt recht zou moeten hebben op een 'cookie' hier.
  dinsdag 18 augustus 2026 @ 13:35:43 #161
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_221600124
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 10:59 schreef the-eye het volgende:

[..]
Geen gymspullen was vrugah echt geen geldige reden om niet te hoeven gymen. Sommige liepen op blote voeten en sommige hadden gympies aan. Was je, je sportbroekje vergeten dan moest ie in je onderbroek gymen
Lijkt me niet dat gezamenlijke klassen waren dan.
Anders had je 16 jarige meiden die daar in een string achter een voetbal aan renden.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  dinsdag 18 augustus 2026 @ 13:36:47 #162
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_221600132
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 13:21 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Ik zou niet weten waarom die 'foreigner' uberhaupt recht zou moeten hebben op een 'cookie' hier.
Moet ie voor niks werken?
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_221600186
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 11:29 schreef Ann-Lynn het volgende:

[..]
Echt wel, zeker met alle nieuwkomers hier die uit een omgeving komen die veel en veel harder is dan het roze-pony Nederland. Al die marokkaanse, afrikaanse en weet ik veel welke kinderen hebben thuis echt geen kumbaya en zijn veel en veel harder. Daar moet je gewoon tegen bestand zijn, want ze zien je idd gewoon als een zwakkeling. En je moet met die shit gewoon kunnen copen, valt niet mee, klopt. Maar anders word je onder de voet gelopen.
Het klopt inderdaad dat ik geen (autochtoon) kind een grote bek zie hebben tegen een marokkaans kind. Al is dat waarschijnlijk niet om de reden die jij naar voren brengt :{
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_221600208
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 09:46 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Zo'n bigshopper tas zal toch prima achterop de dure fatbike passen? Ik zie het probleem niet.
Dat is ook niet veilig in het verkeer. Mijn zoon had een speciaal rekje voor zijn rugzak.

Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_221600220
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 13:48 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Het klopt inderdaad dat ik geen (autochtoon) kind een grote bek zie hebben tegen een marokkaans kind. Al is dat waarschijnlijk niet om de reden die jij naar voren brengt :{
Dat autochtone kind krijgt dan gelijk de broers, zussen, neven, nichten, kortom de hele roedel achter zich aan. Er is een gezegde "tussen de haaien moet je zelf een roofvis worden", heb ik in het azc 36 jaar terug geleerd. Decennia later is dit alleen maar relevanter geworden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ann-Lynn op 18-08-2026 13:56:07 (woordje vergeten) ]
pi_221600250
quote:
69 procent van de hulporganisaties
Dit moet een grap zijn. En nu.nl trapt er met droge ogen in.
pi_221600252
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 09:50 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Er zal vast wel iets in het uitgavenpatroon van de ouders terug te vinden zijn als oorzaak. En anders hadden ze niet aan kinderen moeten beginnen.
Voordat je uberhaupt wordt toegelaten tot de voedselbank wordt heel je inkomen gecontroleerd.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_221600269
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 13:55 schreef Ann-Lynn het volgende:

[..]
Er is een gezegde "tussen de haaien moet je zelf een roofvis worden", heb ik in het azc 36 jaar terug geleerd.
Ok
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  dinsdag 18 augustus 2026 @ 14:03:39 #169
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_221600271
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 13:36 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Ik ben niet die persoon die hem moet betalen dat zijn de werkgevers.
Maar de maatschappij lijkt steeds meer de kant op de gaan dat de politiek hier en ook de werkgever zeggen .. het is niet ons probleem.
Maar de normale mensen die al niet rond kunnen komen gaan daar wel aan mee betalen.
hogere zorg , duurdere huizen.
Waarom zou een burger daar voor op moeten draaien ..
Wij zeggen allang .. minder minder .
Maar de mensen die ze toelaten , die zie je nergens als het om cookie delen gaat.

Stel voor dat in Wassenaar nu een tweede ter Apel word neer gezet.
Zijn ze dan nog zo vrij gevend om ze binnen te halen.
Nee dat soort lui zitten in hun eigen bubbel.
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
pi_221600424
quote:

[..]
[ afbeelding ]
Nee, klopt niet in deze context.
Die 9mlrd is namelijk belastinggeld en niet het geld van die egotrippende rijkaard die stemming aan het maken is.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_221600430
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 13:15 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Gelul, want elk binnenlands probleem wordt weer afgewimpeld op die 'buutenlander' (dat proberen populisten je althans wijs te maken zodat ze niet echt hoeven te beginnen met het oplossen van problemen, maar ze in stand kunnen houden om jou boos te houden) zonder koekje terwijl die man met de grote schaal met koekjes met meer belasting op zijn koekjes en een betere verdeling van de koekjes een groot deel van die problemen zou kunnen oplossen.

Dus voor jou de koekjes in de herhaling.
Denigrerend weer.

Simpele vraagjes voor je. Hoeveel woningen zijn er te kort op dit moment?
En waar komt de bevolkingsgroei ook alweer vandaan?
1947-2016
pi_221600442
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 13:54 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Dat is ook niet veilig in het verkeer. Mijn zoon had een speciaal rekje voor zijn rugzak.

[ afbeelding ]

Ziet er handig uit, maar zo'n rekje overleefd de brugklas niet.
1947-2016
  dinsdag 18 augustus 2026 @ 14:59:16 #173
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_221600555
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 14:42 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Denigrerend weer.

Simpele vraagjes voor je. Hoeveel woningen zijn er te kort op dit moment?
Enkele tonnen tekort.

quote:
En waar komt de bevolkingsgroei ook alweer vandaan?
Niet alleen 'asielzoekers'. Ook kenniswerkers, autochtone volwassenen die op zichzelf gaan wonen en steeds meer alleenstaanden (die geen complete woning zoeken, maar eerder een appartement, alleen dan wel betaalbaar). Oh ja en dan vergeet ik nog de categorie ouderen die steeds vaker gestimuleerd worden op zichzelf te blijven wonen. En als die een woning hebben, kunnen ze niet doorstromen.

Wacht wacht... ik vergeet nog een categorie: leegstaande woningen! 190.000 tot 200.00 woningen! https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)nitor-leegstand-2025
pi_221600570
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 13:36 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Hij moet thuis aan het werk zodat ze daar wellicht ooit ook een blanke levensstijl kunnen genieten.
pi_221600586
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 14:59 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Enkele tonnen tekort.
[..]
Niet alleen 'asielzoekers'. Ook kenniswerkers, autochtone volwassenen die op zichzelf gaan wonen en steeds meer alleenstaanden (die geen complete woning zoeken, maar eerder een appartement, alleen dan wel betaalbaar). Oh ja en dan vergeet ik nog de categorie ouderen die steeds vaker gestimuleerd worden op zichzelf te blijven wonen. En als die een woning hebben, kunnen ze niet doorstromen.
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)evolkingsgroei/groei
quote:
In 2025 kwamen er 93 536 mensen bij door internationale migratie (immigratie minus emigratie
https://www.rijksoverheid(...)-2025-verder-gedaald

quote:
In 2025 kwamen opnieuw minder migranten naar Nederland dan in de jaren ervoor. Het migratiesaldo, het verschil tussen het aantal mensen dat zich hier vestigde en het aantal mensen dat vertrok, kwam voor het eerst sinds 2020 weer onder de 100.000 uit.
quote:
De daling was het grootst bij het verblijfsdoel kennis en talent.
^O^ :W
1947-2016
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')