abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator maandag 17 augustus 2026 @ 21:13:18 #76
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_221597487
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2026 21:09 schreef LXIV het volgende:

[..]
Dat zeg ik letterlijk in deze post
niet echt, jij zegt dat Rusland escaleert

ik zeg dat ze zich nooit terug hebben gehouden en dat Oekraine escaleert
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  maandag 17 augustus 2026 @ 21:16:29 #77
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_221597504
quote:
88s.gif Op maandag 17 augustus 2026 21:13 schreef sp3c het volgende:

[..]
niet echt, jij zegt dat Rusland escaleert

ik zeg dat ze zich nooit terug hebben gehouden en dat Oekraine escaleert
Rusland kiest zijn doelen net zo goed bewust als dat Oekraine dat doet. En deels heeft dat te maken met hoe ver je wil escaleren. Zo zijn regeringsgebouwen in Kiev grotendeels met rust gelaten (niet bewust getarget). Terwijl dat eenvoudige, statische doelen zijn. Het is niet zo dat Rusland die niet kan raken. Het is ook niet zo dat ze daar geen grote schade mee kunnen aanrichten. Het is bewust ruimte overhouden.. Dat is heel normaal. Idem dus Oekraine dat het Kremlin niet aanvalt.
The End Times are wild
  Moderator maandag 17 augustus 2026 @ 21:17:16 #78
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_221597510
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2026 21:16 schreef LXIV het volgende:

[..]
Rusland kiest zijn doelen net zo goed bewust als dat Oekraine dat doet. En deels heeft dat te maken met hoe ver je wil escaleren. Zo zijn regeringsgebouwen in Kiev grotendeels met rust gelaten (niet bewust getarget). Terwijl dat eenvoudige, statische doelen zijn. Het is niet zo dat Rusland die niet kan raken. Het is ook niet zo dat ze daar geen grote schade mee kunnen aanrichten. Het is bewust ruimte overhouden.. Dat is heel normaal. Idem dus Oekraine dat het Kremlin niet aanvalt.
I'm sure they do

maar ik zie geen escalatieladder
  maandag 17 augustus 2026 @ 21:17:59 #79
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_221597516
quote:
88s.gif Op maandag 17 augustus 2026 21:17 schreef sp3c het volgende:

[..]
I'm sure they do

Wat bedoel je daar dan mee?
The End Times are wild
  Moderator maandag 17 augustus 2026 @ 21:20:24 #80
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_221597525
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2026 21:17 schreef LXIV het volgende:

[..]
Wat bedoel je daar dan mee?
dat zeg ik toch al de hele tijd letterlijk?

Rusland kwam bovenaan de escalatieladder Oekraine binnen zetten en ik zie vooralsnog geen significante verandering ongeacht wat de Oekrainers doen
  maandag 17 augustus 2026 @ 21:21:45 #81
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_221597536
quote:
88s.gif Op maandag 17 augustus 2026 21:20 schreef sp3c het volgende:

[..]
dat zeg ik toch al de hele tijd letterlijk?

Rusland kwam bovenaan de escalatieladder Oekraine binnen zetten en ik zie vooralsnog geen significante verandering ongeacht wat de Oekrainers doen
Dus je wil zeggen dat Rusland niet reageert op wat Oekraine doet maar zelf vrij willekeurig bombardeert, en daarmee impliceer je dat het ook weinig uitmaakt wat Oekraine doet (of terugdoet)?
The End Times are wild
pi_221597539
quote:

[..]
Publieke overheidsgebouwen aanvallen is net zo zinloos als burgerdoelen, je doet het voor de PR waarde want niemand gaat in het gebouw de boel aansturen dat schreeuwt "we sturen vanaf hier alles aan".
En de russen hebben er genoeg aangevallen zoals ook bijv het GUR hoofdkwartier een paar keer.
  maandag 17 augustus 2026 @ 21:24:48 #83
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_221597552
quote:
19s.gif Op maandag 17 augustus 2026 21:22 schreef TwenteFC het volgende:

[..]
Publieke overheidsgebouwen aanvallen is net zo zinloos als burgerdoelen, je doet het voor de PR waarde want niemand gaat in het gebouw de boel aansturen dat schreeuwt "we sturen vanaf hier alles aan".
En de russen hebben er genoeg aangevallen zoals ook bijv het GUR hoofdkwartier een paar keer.
Nou, het heeft wel degelijk zin om die aan te vallen want om het Oekrainsche leger op de been te houden moet Oekraine blijven functioneren als staat. En door -grote- aantallen ambtenaren uit te schakelen of tenminste de overheids-infrastructuur maak je dat juist moeilijk.
Ik weet niet in hoeverre die gebouwen al ontruimd zijn. Als alles elders op geheime locaties is ondergebracht dan heeft het weinig zin de gebouwen zelf aan te vallen. Maar dan zouden die 'geheime' locaties wel aangevallen worden, daar hoor ik ook niks van. En in een land waarvan nog steeds zoveel mensen Russisch-georienteerd zijn houd je dat echt niet geheim
The End Times are wild
  Moderator maandag 17 augustus 2026 @ 21:26:59 #84
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_221597564
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2026 21:21 schreef LXIV het volgende:

[..]
Dus je wil zeggen dat Rusland niet reageert op wat Oekraine doet maar zelf vrij willekeurig bombardeert, en daarmee impliceer je dat het ook weinig uitmaakt wat Oekraine doet (of terugdoet)?
nee ik wil zeggen dat ze niet escaleren in hun reacties

en ja vooralsnog lijkt het allemaal weinig uit te maken
  Moderator maandag 17 augustus 2026 @ 21:27:53 #85
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_221597569
als je het allemaal snapt snap ik niet waarom je uitleg vraagt eerlijk gezegd
  maandag 17 augustus 2026 @ 21:28:33 #86
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_221597573
quote:
88s.gif Op maandag 17 augustus 2026 21:27 schreef sp3c het volgende:
als je het allemaal snapt snap ik niet waarom je uitleg vraagt eerlijk gezegd
Ik wilde weten wat je precies bedoelde
The End Times are wild
  Moderator maandag 17 augustus 2026 @ 21:28:54 #87
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_221597574
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2026 21:28 schreef LXIV het volgende:

[..]
Ik wilde weten wat je precies bedoelde
ik heb letterlijk gezegd wat ik bedoelde

meerdere malen
pi_221597588
Heel sneu maar ook ironisch en grappig tegeljk

pi_221597633
Vind dat @LXIV wel een punt heeft hoor.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_221597636
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2026 21:43 schreef Discombobulate het volgende:
Vind dat @:LXIV wel een punt heeft hoor.
Joh. Verras ons niet steeds zo.
pi_221597656
quote:
Inderdaad, defensieve posities opgeven is een no-go. :)
pi_221597701
quote:
Gut, je verwacht het niet.
  maandag 17 augustus 2026 @ 21:59:46 #93
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_221597718
quote:
88s.gif Op maandag 17 augustus 2026 21:17 schreef sp3c het volgende:

[..]
I'm sure they do

Prompt: Zijn de recente aanvallen van Russen op Oekraïnse warenhuizen pas na de aanvallen op wildberries geïntensiveerd?

Als je bedoelt: de recente Russische aanvallen op Oekraïense warenhuizen/winkel- en distributiecentra als reactie op de Oekraïense aanvallen op Wildberries — dan is het beeld inderdaad dat die gebeurtenissen na de Wildberries-campagne kwamen.

De tijdlijn is ongeveer:

Vanaf half juli 2026 begon Oekraïne grootschalig Russische Wildberries-distributiecentra aan te vallen. Reuters meldde op 7 augustus dat er in enkele weken al veel centra waren getroffen.

In de daaropvolgende weken werden tientallen Wildberries-magazijnen getroffen; op 16 augustus werd opnieuw een groot centrum bij Podolsk geraakt.

Daarna volgden Russische aanvallen op Oekraïense commerciële/logistieke infrastructuur. Er wordt in berichtgeving ook gesproken over aanvallen die Rusland als vergelding presenteert.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_221597732
quote:

[..]
Wat zou Rusland doen als Oekraïne, op een zaterdagmiddag, drukbezochte winkelcentra vol Russische burgers, met kruisraketten bestookt? Tit for tat?

Escalatie is niet alleen wanneer er strategische doelwitten bestookt worden. Dat Rus ook doelwitten moet kiezen, en ipv doelwitten als fabrieken en de oliesector, liever treinen, flatgebouwen en ziekenhuizen kiest, is een bewuste strategische keuze en niet een teken dat het Kremlin zich in probeert te houden imo.

Dat de SMO niet geheel volgens plan gaat vanwege de (meester) strategen in het Kremlin, en men na aanvallen op de oliesector en wildberries, besluit ipv een energiecentrale of flatgebouw ook maar een raffinaderij of fabriek op te blazen....

En dat stukje over regeringsgebouwen niet aanvallen, eens. Oekraïne gaat het Kremlin niet aanvallen, want dan gaat het parlementsgebouw in Kiev ook plat. En Rusland laat regeringsgebouwen links liggen omdat Oekraïne niet in staat is het Kremlin te raken?
  maandag 17 augustus 2026 @ 22:09:06 #95
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_221597765
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2026 22:02 schreef havanagila het volgende:

[..]
Wat zou Rusland doen als Oekraïne, op een zaterdagmiddag, drukbezochte winkelcentra vol Russische burgers, met kruisraketten bestookt? Tit for tat?

Ja, mogelijk. Tot nu toe blijft dit soort -bewuste- aanvallen nog grotendeels uit. Die aanval op een strand op de Krim was mi gewoon een afzwaaier.. Daar hoeft dan niet per se op gereageerd te worden..
quote:
Escalatie is niet alleen wanneer er strategische doelwitten bestookt worden. Dat Rus ook doelwitten moet kiezen, en ipv doelwitten als fabrieken en de oliesector, liever treinen, flatgebouwen en ziekenhuizen kiest, is een bewuste strategische keuze en niet een teken dat het Kremlin zich in probeert te houden imo.

fabrieken en de oliesector zijn natuurlijk de voorkeursdoelen. Dat heeft niks met inhouden te maken
quote:
Dat de SMO niet geheel volgens plan gaat vanwege de (meester) strategen in het Kremlin, en men na aanvallen op de oliesector en wildberries, besluit ipv een energiecentrale of flatgebouw ook maar een raffinaderij of fabriek op te blazen....
Het hoeft niet altijd hetzelfde te zijn, maar je ziet wel duidelijk een patroon van aanval=>tegenaanval. Vaak een dag of drie tot vijf later. Dus op die vernederende aanval op Moskou met dat 'deksel' wat de lucht in vloog, volgde een aantal dagen een grote aanval terug. Daar zie ik echt wel verband tussen.
quote:
En dat stukje over regeringsgebouwen niet aanvallen, eens. Oekraïne gaat het Kremlin niet aanvallen, want dan gaat het parlementsgebouw in Kiev ook plat. En Rusland laat regeringsgebouwen links liggen omdat Oekraïne niet in staat is het Kremlin te raken?
Wat de motivaties exact zijn weet ik niet, maar ik zie dat dit soort gebouwen vooralsnog met rust gelaten wordt. Ik denk dat dit is om een tegenreactie te voorkomen ja.
The End Times are wild
pi_221597769
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2026 21:59 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]

Daarna volgden Russische aanvallen op Oekraïense commerciële/logistieke infrastructuur. Er wordt in berichtgeving ook gesproken over aanvallen die Rusland als vergelding presenteert.
Dat de russen hun drones en raketten liever op energiecentrales en appartementen spenderen, dan distributiecentra, betekent niet dat men zich probeert in te houden, en omdat Oekraine wildberries opblaast, ze nu toch echt gedwongen worden tot escalatie...

En ja, Russische staatsmedia...
  maandag 17 augustus 2026 @ 22:18:44 #97
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_221597819
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2026 22:10 schreef havanagila het volgende:

[..]
Dat de russen hun drones en raketten liever op energiecentrales en appartementen spenderen, dan distributiecentra, betekent niet dat men zich probeert in te houden, en omdat Oekraine wildberries opblaast, ze nu toch echt gedwongen worden tot escalatie...

Je ziet dat het aantal 'aanvallen' op appartementencomplexen afneemt naarmate de Oekrainsche luchtafweer aan het einde van zijn latijn raakt. Nu opeens worden allerlei strategische logistieke en militaire doelen geraakt.
The End Times are wild
  maandag 17 augustus 2026 @ 22:26:03 #98
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_221597863
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2026 22:10 schreef havanagila het volgende:

[..]

Wat is dit voor vreemde redenatie? Heb je beelden of bronnen dat er clusterwarheads zijn gebruikt op energiecentrales en appartementengebouwen door Rusland?

Die zijn namelijk wel gebruikt voor de distributiecentra.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  maandag 17 augustus 2026 @ 22:42:46 #99
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221597932
De landbouwers in de uithoeken hebben ook geen diesel

Bekijk deze YouTube-video
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_221597935
Bingokaart is nog niet helemaal vol:

twitter
pi_221597941
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2026 22:26 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Wat is dit voor vreemde redenatie? Heb je beelden of bronnen dat er clusterwarheads zijn gebruikt op energiecentrales en appartementengebouwen door Rusland?

Die zijn namelijk wel gebruikt voor de distributiecentra.
https://www.hrw.org/news/(...)harkiv-neighborhoods
https://www.amnesty.org/e(...)-at-any-time-kharkiv
https://www.radiosvoboda.(...)hertvy/33389080.html
https://www.reuters.com/w(...)ia-report-2024-11-28
https://www.reuters.com/w(...)structure-2024-12-12
  maandag 17 augustus 2026 @ 22:55:58 #102
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_221597980
pi_221597990
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2026 22:55 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Dat vroeg ik niet. Bovendien zijn er geen grootschalige problemen met het huidige elektriciteitsnet in Oekraïne.
Hier nog wat video's voor je. Uit 2022 al. Clusterwarheads op appartementgebouwen. En ik zocht alleen op Kharkiv, andere steden nog niet eens meegenomen.

https://edition.cnn.com/v(...)ne-russia-es-vpx.cnn
https://www.theguardian.c(...)ysed-as-war-evidence

Ik was op zoek naar een ander filmpje, wat ik nog niet terug heb gevonden. Dat filmpje was in het donker opgenomen en ook in 2022, dus komt er ook nog bij.

Edit, nog een filmpje uit Kharkiv: https://news.sky.com/vide(...)-in-kharkiv-12554043
En hier eentje in het donker, maar nog steeds niet de video dat ik eigenlijk zocht: https://funker530.com/vid(...)kharkiv-neighborhood

Hier eentje uit Kyiv, vorige week nog: https://www.instagram.com/reels/Dbp4yJ1giZF/

[ Bericht 4% gewijzigd door MaxMark op 17-08-2026 23:04:43 ]
pi_221598033
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2026 22:55 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Dat vroeg ik niet. Bovendien zijn er geen grootschalige problemen met het huidige elektriciteitsnet in Oekraïne.
Niet omdat rusland het niet probeert en het heeft wel degelijk gigantische schade aan het Oekrainse net toegebracht, en ze wachten expres weer op de winter natuurlijk. Onze belastingcenten worden goed gebruikt, dat is wat Oekraine overeind houdt.

https://www.consilium.eur(...)ergy-infrastructure/
https://ukraine.ohchr.org(...)ber-2025-31-May-2026
https://www.reuters.com/b(...)kiy-says-2026-02-07/
https://www.reuters.com/b(...)es-north-2026-03-25/
https://www.reuters.com/w(...)regional-2026-08-13/
pi_221598085
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2026 19:26 schreef LXIV het volgende:

[..]
Ik doe helemaal niet alsof Rusland niet vanaf dag 1 hetzelfde doet in Oekraine. Waar dan?

Maar Rusland is wel in staat om terug te vuren, heeft de productie van zijn systemen verder opgevoerd en de luchtafweer van Oekraine is uitgeput. Misschien is het verstandiger (wederzijds) om te stoppen met vuren. Het is voor allebei een verlies, nog maar te zwijgen over de catastrofale gevolgen als het blijft escaleren.

Dat is wat ik zeg en al voor de derde keer herhaal.
'Oorlog is niet leuk. Stop, hou op!'.

Ja verrek. Maar het ene land besloot het andere land binnen te vallen.
pi_221598120
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2026 20:32 schreef LXIV het volgende:

[..]
Had het al opmerkelijk gevonden als ze op Oekrains grondgebied ingezet zouden worden. Blijkbaar toch nog een brug te ver..
Waarom een brug te ver?
pi_221598122
quote:
88s.gif Op maandag 17 augustus 2026 20:57 schreef sp3c het volgende:

[..]
ik zie uberhaupt geen escalatieladder bij de Russen, die gaan er al vanaf dag 1 met de botte bijl op af, zelfs het postkantoor is al jaren niet veilig, enige wat ze nog niet gedaan hebben is Kiev nuken maar veel tredes daaronder zitten ze al sinds de start van dit feestje niet

dat Oekraine dan ook stapje voor stapje die ladder opklimt vind ik niet echt verrassend
Maar deze analyse klopt toch niet met het aantal burgerslachtoffers??
  maandag 17 augustus 2026 @ 23:49:49 #108
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221598145
nog even en drones worden reusable

Bekijk deze YouTube-video
quote:
Kiev gooit alle remmen los in strijd tegen Russische webgigant:
'Zeven van tien grootste magazijnen Wildberries uitgeschakeld'
Amsterdam- De Oekraïense gerichte aanvalscampagne tegen webgigant Wildberries - de 'Russische Amazon' - begint flink op stoom te raken.
Kiev claimt inmiddels zeven van de tien grootste distributiecentra van de retailer te hebben platgelegd.
Volgens Rusland voerde Oekraïne afgelopen weekend een van de grootste droneaanvallen op Russisch grondgebied uit sinds het begin van de oorlog.

[ Bericht 7% gewijzigd door michaelmoore op 18-08-2026 00:46:54 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  dinsdag 18 augustus 2026 @ 00:15:53 #109
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_221598224
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2026 23:37 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Waarom een brug te ver?
Dat is een tweede land op Oekraïens grondgebied laten komen. Weer een stap verder.
Vorige keer bleven ze ook in Kursk ( Rusland )
The End Times are wild
pi_221598233
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 00:15 schreef LXIV het volgende:

[..]
Dat is een tweede land op Oekraïens grondgebied laten komen. Weer een stap verder.
Vorige keer bleven ze ook in Kursk ( Rusland )
Hmm oke. Ik vind Noord Korea overigens wel 'extra' eng. Maar dat is voornamelijk een gevoel die ik niet goed kan omschrijven. Land in redelijke isolatie, met kernwapens.
  Moderator dinsdag 18 augustus 2026 @ 00:25:56 #111
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221598249
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 00:20 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Hmm oke. Ik vind Noord Korea overigens wel 'extra' eng. Maar dat is voornamelijk een gevoel die ik niet goed kan omschrijven. Land in redelijke isolatie, met kernwapens.
Ik zie hen geen ballistische kruisraket succesvol afvuren sorry. En als het het ze lukt zal het er welgeteld 1. (een) zijn
- vmi voor intimi -
pi_221598254
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 00:20 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Vriendjes kunnen van Noord-Korea gewoon vee kopen.
pi_221598257
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 00:25 schreef vul_maar_in het volgende:

[..]
Ik zie hen geen ballistische kruisraket succesvol afvuren sorry. En als het het ze lukt zal het er welgeteld 1. (een) zijn
Uh?
  Moderator dinsdag 18 augustus 2026 @ 00:30:04 #114
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221598259
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 00:28 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Uh?
Nou ja ze krijgen ze ws wel op ZK maar echt niet veel verder. (vermoed ik, we gaan het hopelijk nooit uitvinden)
- vmi voor intimi -
pi_221598261
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 00:30 schreef vul_maar_in het volgende:

[..]
Nou ja ze krijgen ze ws wel op ZK maar echt niet veel verder. (vermoed ik, we gaan het hopelijk nooit uitvinden)
Waarom denk je dat?
  dinsdag 18 augustus 2026 @ 00:49:08 #116
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221598283
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2026 23:37 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Waarom een brug te ver?
Dan is er geen belemmering voor Polen om ook voet op Oekraïens grondgebied te zetten , om de Russen definitief weg te jagen
  dinsdag 18 augustus 2026 @ 00:57:25 #117
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_221598293
Waarom horen we helemaal niets meer van Rutte?
The End Times are wild
pi_221598295
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 00:57 schreef LXIV het volgende:
Haha vroeg je laatst ook al.
pi_221598337
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 00:57 schreef LXIV het volgende:
Vakantie. Ik denk dat de meeste ambtenaren die de politici in Brussel dienen op vakantie zijn en eind augustus of begin september weer allemaal aan de slag gaan.
  Moderator dinsdag 18 augustus 2026 @ 04:46:54 #120
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_221598376
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2026 23:39 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Maar deze analyse klopt toch niet met het aantal burgerslachtoffers??
stijgt het?
pi_221598462
How Satellite Advances Are Changing the Game for Ukraine

In one new tool, developed by the Dutch company Bravo1Alpha, images are beamed to a device that looks like a hand-held video game console, from which pilots can search for targets, plot flight paths and even fire weapons from drones.

Waarbij opeens een nederlands techbedrijf oplossingen levert. ^O^
pi_221598486
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 00:25 schreef vul_maar_in het volgende:

[..]
Volgens mij weet het Noord-Koreaanse spul in Oekraïne veel meer dingen te raken en moeilijker zijn te onderscheppen i.t.t. het Russische spul.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  Moderator dinsdag 18 augustus 2026 @ 07:09:57 #123
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_221598489
Het is weer lekker wakker worden in Moskou.

twitter
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  Moderator dinsdag 18 augustus 2026 @ 07:17:12 #124
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_221598502
16/9 moet natuurlijk 16/8 zijn. Maar de kaart raakt lekker vol zo :)

Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  dinsdag 18 augustus 2026 @ 08:44:20 #125
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_221598747
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 02:11 schreef Peppert het volgende:

[..]
Vakantie. Ik denk dat de meeste ambtenaren die de politici in Brussel dienen op vakantie zijn en eind augustus of begin september weer allemaal aan de slag gaan.
Ja, wellicht is het zo iets banaals.
The End Times are wild
  dinsdag 18 augustus 2026 @ 09:54:41 #126
6484 ExTec
Hostes Europae moriantur
pi_221599034
Scorched earth
pi_221599072
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2026 20:21 schreef LXIV het volgende:

[..]
Het is onacceptabel en dat weet iedereen. Daarom denk ik dat het geen harde eis is.

Maar wil je vrede, dan moet je ook oog hebben voor de veiligheidsbehoefte van je tegenstander, zoals ik vandaag las in dit profetische artikel van Bolkesteijn over NAVO-uitbreiding uit 1997. En dat vond ik wel een sterke.
https://www.dbnl.org/teks(...)08bore01_01_0027.php
Even serieus maar Rusland is enorm hoeveel meer land voor een buffer hebben ze nog nodig?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_221599194
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 10:04 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Even serieus maar Rusland is enorm hoeveel meer land voor een buffer hebben ze nog nodig?
Hoezo land, het gehele universum lijkt me :P
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
Wees nutteloos, want zodra je nuttig bent wordt je gebruikt
pi_221599207
quote:
88s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 04:46 schreef sp3c het volgende:

[..]
stijgt het?
Nee. Maar dan viel het met die botte bijl toch ook wel mee?
  Moderator dinsdag 18 augustus 2026 @ 10:28:35 #130
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_221599221
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 10:26 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Nee. Maar dan viel het met die botte bijl toch ook wel mee?
nee?
pi_221599227
quote:
88s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 10:28 schreef sp3c het volgende:

[..]
nee?
Oh
pi_221599288
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2026 20:21 schreef LXIV het volgende:

[..]
Het is onacceptabel en dat weet iedereen. Daarom denk ik dat het geen harde eis is.

Maar wil je vrede, dan moet je ook oog hebben voor de veiligheidsbehoefte van je tegenstander, zoals ik vandaag las in dit profetische artikel van Bolkesteijn over NAVO-uitbreiding uit 1997. En dat vond ik wel een sterke.
https://www.dbnl.org/teks(...)08bore01_01_0027.php
Rusland kan gewoon zijn leger opbouwen, ze hebben nukes en het Westen heeft geen behoefte een Russisch territorium (dan moet je eerder naar het Oosten kijken). Dus nee, veiligheid is onzin. Wanneer de Russen het hebben over veiligheid dan bedoelen ze invloedsferen en die worden inderdaad wel verminderd door uitbreiding van de NAVO en de EU. Maar daar hoeft helemaal niemand rekening mee te houden.

quote:
'Mocht Rusland in de verdere toekomst terugvallen op oude expansionistische reflexen, is er altijd nog tijd om te bezien wat de navo moet doen.'
Hier zijn we nu. Eigenlijk al sinds 2009.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  Moderator dinsdag 18 augustus 2026 @ 10:43:56 #133
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_221599294
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 10:29 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Oh
naja als jij vind dat het wel meevalt moet je dat zelf weten natuurlijk, ik vind persoonlijk van niet met Bucha als dieptriest hoogtepunt

maar je mag het zelf weten :)
pi_221599305
quote:
88s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 10:43 schreef sp3c het volgende:

[..]
naja als jij vind dat het wel meevalt moet je dat zelf weten natuurlijk, ik vind persoonlijk van niet met Bucha als dieptriest hoogtepunt

maar je mag het zelf weten :)
Er zijn 16.000 burgers omgekomen sinds Feb 2022.

Elke burgerdoden is er een teveel, maar het is geen aantal dat bewijst dat Rusland systematisch zich focust op burgerdoelen.
pi_221599338
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 10:46 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Elke burgerdoden is er een teveel, maar het is geen aantal dat bewijst dat Rusland systematisch zich focust op burgerdoelen.
Daar denken ze met die aantallen in Gaza heel anders over.
En een prettige scheut door de pielemuis.
  Moderator dinsdag 18 augustus 2026 @ 10:51:41 #136
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_221599340
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 10:46 schreef theunderdog het volgende:

[..]

dat is ook totaal niet mijn argument natuurlijk

doe je iedere keer en het begint me te vervelen
pi_221599345
quote:
88s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 10:51 schreef sp3c het volgende:

[..]
dat is ook totaal niet mijn argument natuurlijk

doe je iedere keer en het begint me te vervelen
Jij ziet al tijden dingen die er niet zijn.
  Moderator dinsdag 18 augustus 2026 @ 10:57:05 #138
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_221599372
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 10:52 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Jij ziet al tijden dingen die er niet zijn.
Nee jij doet dat, constant

En het is vervelend, ik heb letterlijk nergens gesteld dat Rusland systematisch focust op burgerdoelen, compleet verzonnen verhaal

Ik stel dat Rusland al vanaf dag 1 evenhoog op de escalatieladder zit als vandaag

Niet meer niet minder, is geen heel moeilijk verhaal en je hoeft er geen dingen bij te fantaseren om er op in te gaan, is een hele irritante manier om met elkaar in discussie te gaan
pi_221599388
quote:
88s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 10:57 schreef sp3c het volgende:

[..]
Nee jij doet dat, constant

En het is vervelend, ik heb letterlijk nergens gesteld dat Rusland systematisch focust op burgerdoelen, compleet verzonnen verhaal

Ik stel dat Rusland al vanaf dag 1 evenhoog op de escalatieladder zit als vandaag

Niet meer niet minder, is geen heel moeilijk verhaal en je hoeft er geen dingen bij te fantaseren om er op in te gaan, is een hele irritante manier om met elkaar in discussie te gaan
Je zegt 'met de botte bijl'. Ik interpreteer dat als: al direct keihard.

Misschien dat dat dan een foute interpretatie van mijn kant is, maar dat hoef je niet direct als 'ter kwade trouw' te zien. Relax is een beetje. Lijkt mij echt heftig als je in het 'echt' ook zo het sociale domein in gaat.
  Moderator dinsdag 18 augustus 2026 @ 11:03:08 #140
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_221599411
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 10:59 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Je zegt 'met de botte bijl'. Ik interpreteer dat als: al direct keihard.

Misschien dat dat dan een foute interpretatie van mijn kant is, maar dat hoef je niet direct als 'ter kwade trouw' te zien.
dat is het argument toch ook het was altijd al keihard, dat is niet hetzelfde als focussen op burgerdoelen dat heb je erbij verzonnen

quote:
Relax is een beetje. Lijkt mij echt heftig als je in het 'echt' ook zo het sociale domein in gaat.
stel je niet aan
pi_221599432
quote:
88s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 11:03 schreef sp3c het volgende:

[..]
dat is het argument toch ook het was altijd al keihard, dat is niet hetzelfde als focussen op burgerdoelen dat heb je erbij verzonnen
[..]
stel je niet aan
1: Dan is het nogal semantiek. Ik dacht dat je bedoelde dat Rusland vanaf de eerste dag al op een manier aan het handelen is, dat niet veel 'erger' kan.

2: Insgelijks.
  Moderator dinsdag 18 augustus 2026 @ 11:11:45 #142
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_221599458
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 11:06 schreef theunderdog het volgende:

[..]
1: Dan is het nogal semantiek. Ik dacht dat je bedoelde dat Rusland vanaf de eerste dag al op een manier aan het handelen is, dat niet veel 'erger' kan.

2: Insgelijks.
omg _O-

dat is mijn punt toch al de hele complete discussie?????

het kan wel erger, zie ik alleen niet gebeuren de afgelopen jaren ... met andere woorden, ik zie Rusland niet de escalatieladder opklimmen, ze gingen er aan de start met de botte bijl in en zijn daar niet mee op gehouden

hoe ingewikkeld is dit nu eigenlijk?

op hoeveel verschillende manieren moet ik hetzelfde zeggen voor je het begrijpt?

dat je het er niet mee eens bent is prima maar zeg dat dan gewoon ipv dit rare gedoe
pi_221599463
quote:
88s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 11:11 schreef sp3c het volgende:

[..]
omg _O-

dat is mijn punt toch al de hele complete discussie?????

het kan wel erger, zie ik alleen niet gebeuren de afgelopen jaren ... met andere woorden, ik zie Rusland niet de escalatieladder opklimmen, ze gingen er aan de start met de botte bijl in en zijn daar niet mee op gehouden

hoe ingewikkeld is dit nu eigenlijk?

op hoeveel verschillende manieren moet ik hetzelfde zeggen voor je het begrijpt?

dat je het er niet mee eens bent is prima maar zeg dat dan gewoon ipv dit rare gedoe
Ik zie vaak dat mensen je niet goed begrijpen. Je hebt soms een manier van formuleren alsof Nederlands niet je moedertaal is. Kan zijn dat het daardoor komt.

Maar goed, nu is het helder :)
  Moderator dinsdag 18 augustus 2026 @ 11:15:58 #144
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_221599475
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 11:13 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Ik zie vaak dat mensen je niet goed begrijpen. Je hebt soms een manier van formuleren alsof Nederlands niet je moedertaal is. Kan zijn dat het daardoor komt.

Maar goed, nu is het helder :)
nee dat zie je niet vaak, nog een verzonnen verhaaltje

ik zeg hier letterlijk iedere keer hetzelfde, dat je het niet begrijpt komt omdat je dingen probeert te lezen die er niet staan en daar vervolgens over in discussie probeert te gaan, niet alleen met mij maar met iedereen
pi_221599479
quote:
88s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 11:15 schreef sp3c het volgende:

[..]
nee dat zie je niet vaak, nog een verzonnen verhaaltje

ik zeg hier letterlijk iedere keer hetzelfde, dat je het niet begrijpt komt omdat je dingen probeert te lezen die er niet staan en daar vervolgens over in discussie probeert te gaan, niet alleen met mij maar met iedereen
Het geeft niets. Ik vergeef je.
  Moderator dinsdag 18 augustus 2026 @ 11:17:23 #146
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_221599485
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 11:16 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Het geeft niets. Ik vergeef je.
het geeft wel, het is heel irritant gedrag, reageer gewoon op wat er staat
pi_221599678
twitter
Zonder wrijving geen glans
  dinsdag 18 augustus 2026 @ 12:09:41 #148
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_221599684
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 10:04 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Nou, hiermee sla je wel de spijker op z'n kop juist. Want Rusland ontbreekt het juist aan de natuurlijke grenzen zoals je bij veel andere landen wel ziet (zee, bergen, etc). Het is juist een langgestrekte vlakte zonder hindernissen. Daarom heeft Rusland inderdaad altijd de afstanden zelf als natuurlijke hindernis gezien, waarover ze konden blijven terugtrekken, al in de tijd van Napoleon.
Vandaar ook hun vrees voor Oekraine bij de NAVO, dan konden er dus NAVO troepen op 600 km van Moskou komen vanuit die richting (en sws ook al vanuit de Baltische staten).

Terug te komen op het artikel, duidelijk uit een andere tijd met een heel ander soort leiders als tegenwoordig (Kohl, Chirac, Blair, Bolkesteijn). Dat waren robuuste, stabiele, onverschrokken mannen die echter ook onderlegd waren in geopolitiek en snapten dat je je ook in het perspectief van je tegenstander moest kunnen verplaatsen.
Totaal verschil met het verwijfde, hysterische van tegenwoordig met Macron, Trump, Starmer, Jetten, Merz. Een hele hoop gegil van een club wijven. Dan steekt Zelensky daar nog bovenuit, ondanks zijn gayisch verleden in de showbizz.
The End Times are wild
pi_221599691
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 12:10 schreef MaxMark het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
twitter
Zonder wrijving geen glans
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: