https://www.hrw.org/news/(...)harkiv-neighborhoodsquote:Op maandag 17 augustus 2026 22:26 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Wat is dit voor vreemde redenatie? Heb je beelden of bronnen dat er clusterwarheads zijn gebruikt op energiecentrales en appartementengebouwen door Rusland?
Die zijn namelijk wel gebruikt voor de distributiecentra.
Dat vroeg ik niet. Bovendien zijn er geen grootschalige problemen met het huidige elektriciteitsnet in Oekraïne.quote:Op maandag 17 augustus 2026 22:46 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
https://www.hrw.org/news/(...)harkiv-neighborhoods
https://www.amnesty.org/e(...)-at-any-time-kharkiv
https://www.radiosvoboda.(...)hertvy/33389080.html
https://www.reuters.com/w(...)ia-report-2024-11-28
https://www.reuters.com/w(...)structure-2024-12-12
Hier nog wat video's voor je. Uit 2022 al. Clusterwarheads op appartementgebouwen. En ik zocht alleen op Kharkiv, andere steden nog niet eens meegenomen.quote:Op maandag 17 augustus 2026 22:55 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Dat vroeg ik niet. Bovendien zijn er geen grootschalige problemen met het huidige elektriciteitsnet in Oekraïne.
Niet omdat rusland het niet probeert en het heeft wel degelijk gigantische schade aan het Oekrainse net toegebracht, en ze wachten expres weer op de winter natuurlijk. Onze belastingcenten worden goed gebruikt, dat is wat Oekraine overeind houdt.quote:Op maandag 17 augustus 2026 22:55 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Dat vroeg ik niet. Bovendien zijn er geen grootschalige problemen met het huidige elektriciteitsnet in Oekraïne.
'Oorlog is niet leuk. Stop, hou op!'.quote:Op maandag 17 augustus 2026 19:26 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik doe helemaal niet alsof Rusland niet vanaf dag 1 hetzelfde doet in Oekraine. Waar dan?
Maar Rusland is wel in staat om terug te vuren, heeft de productie van zijn systemen verder opgevoerd en de luchtafweer van Oekraine is uitgeput. Misschien is het verstandiger (wederzijds) om te stoppen met vuren. Het is voor allebei een verlies, nog maar te zwijgen over de catastrofale gevolgen als het blijft escaleren.
Dat is wat ik zeg en al voor de derde keer herhaal.
Waarom een brug te ver?quote:Op maandag 17 augustus 2026 20:32 schreef LXIV het volgende:
[..]
Had het al opmerkelijk gevonden als ze op Oekrains grondgebied ingezet zouden worden. Blijkbaar toch nog een brug te ver..
Maar deze analyse klopt toch niet met het aantal burgerslachtoffers??quote:Op maandag 17 augustus 2026 20:57 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik zie uberhaupt geen escalatieladder bij de Russen, die gaan er al vanaf dag 1 met de botte bijl op af, zelfs het postkantoor is al jaren niet veilig, enige wat ze nog niet gedaan hebben is Kiev nuken maar veel tredes daaronder zitten ze al sinds de start van dit feestje niet
dat Oekraine dan ook stapje voor stapje die ladder opklimt vind ik niet echt verrassend
quote:Kiev gooit alle remmen los in strijd tegen Russische webgigant:
'Zeven van tien grootste magazijnen Wildberries uitgeschakeld'
Amsterdam- De Oekraïense gerichte aanvalscampagne tegen webgigant Wildberries - de 'Russische Amazon' - begint flink op stoom te raken.
Kiev claimt inmiddels zeven van de tien grootste distributiecentra van de retailer te hebben platgelegd.
Volgens Rusland voerde Oekraïne afgelopen weekend een van de grootste droneaanvallen op Russisch grondgebied uit sinds het begin van de oorlog.
Dat is een tweede land op Oekraïens grondgebied laten komen. Weer een stap verder.quote:
Hmm oke. Ik vind Noord Korea overigens wel 'extra' eng. Maar dat is voornamelijk een gevoel die ik niet goed kan omschrijven. Land in redelijke isolatie, met kernwapens.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 00:15 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat is een tweede land op Oekraïens grondgebied laten komen. Weer een stap verder.
Vorige keer bleven ze ook in Kursk ( Rusland )
Ik zie hen geen ballistische kruisraket succesvol afvuren sorry. En als het het ze lukt zal het er welgeteld 1. (een) zijnquote:Op dinsdag 18 augustus 2026 00:20 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Hmm oke. Ik vind Noord Korea overigens wel 'extra' eng. Maar dat is voornamelijk een gevoel die ik niet goed kan omschrijven. Land in redelijke isolatie, met kernwapens.
Vriendjes kunnen van Noord-Korea gewoon vee kopen.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 00:20 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Hmm oke. Ik vind Noord Korea overigens wel 'extra' eng. Maar dat is voornamelijk een gevoel die ik niet goed kan omschrijven. Land in redelijke isolatie, met kernwapens.
Uh?quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 00:25 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Ik zie hen geen ballistische kruisraket succesvol afvuren sorry. En als het het ze lukt zal het er welgeteld 1. (een) zijn
Nou ja ze krijgen ze ws wel op ZK maar echt niet veel verder. (vermoed ik, we gaan het hopelijk nooit uitvinden)quote:
Waarom denk je dat?quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 00:30 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Nou ja ze krijgen ze ws wel op ZK maar echt niet veel verder. (vermoed ik, we gaan het hopelijk nooit uitvinden)
Dan is er geen belemmering voor Polen om ook voet op Oekraïens grondgebied te zetten , om de Russen definitief weg te jagenquote:
Haha vroeg je laatst ook al.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 00:57 schreef LXIV het volgende:
Waarom horen we helemaal niets meer van Rutte?
Vakantie. Ik denk dat de meeste ambtenaren die de politici in Brussel dienen op vakantie zijn en eind augustus of begin september weer allemaal aan de slag gaan.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 00:57 schreef LXIV het volgende:
Waarom horen we helemaal niets meer van Rutte?
stijgt het?quote:Op maandag 17 augustus 2026 23:39 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Maar deze analyse klopt toch niet met het aantal burgerslachtoffers??
Volgens mij weet het Noord-Koreaanse spul in Oekraïne veel meer dingen te raken en moeilijker zijn te onderscheppen i.t.t. het Russische spul.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 00:25 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Ik zie hen geen ballistische kruisraket succesvol afvuren sorry. En als het het ze lukt zal het er welgeteld 1. (een) zijn
Ja, wellicht is het zo iets banaals.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 02:11 schreef Peppert het volgende:
[..]
Vakantie. Ik denk dat de meeste ambtenaren die de politici in Brussel dienen op vakantie zijn en eind augustus of begin september weer allemaal aan de slag gaan.
Even serieus maar Rusland is enorm hoeveel meer land voor een buffer hebben ze nog nodig?quote:Op maandag 17 augustus 2026 20:21 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het is onacceptabel en dat weet iedereen. Daarom denk ik dat het geen harde eis is.
Maar wil je vrede, dan moet je ook oog hebben voor de veiligheidsbehoefte van je tegenstander, zoals ik vandaag las in dit profetische artikel van Bolkesteijn over NAVO-uitbreiding uit 1997. En dat vond ik wel een sterke.
https://www.dbnl.org/teks(...)08bore01_01_0027.php
Hoezo land, het gehele universum lijkt mequote:Op dinsdag 18 augustus 2026 10:04 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Even serieus maar Rusland is enorm hoeveel meer land voor een buffer hebben ze nog nodig?
nee?quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 10:26 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nee. Maar dan viel het met die botte bijl toch ook wel mee?
Rusland kan gewoon zijn leger opbouwen, ze hebben nukes en het Westen heeft geen behoefte een Russisch territorium (dan moet je eerder naar het Oosten kijken). Dus nee, veiligheid is onzin. Wanneer de Russen het hebben over veiligheid dan bedoelen ze invloedsferen en die worden inderdaad wel verminderd door uitbreiding van de NAVO en de EU. Maar daar hoeft helemaal niemand rekening mee te houden.quote:Op maandag 17 augustus 2026 20:21 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het is onacceptabel en dat weet iedereen. Daarom denk ik dat het geen harde eis is.
Maar wil je vrede, dan moet je ook oog hebben voor de veiligheidsbehoefte van je tegenstander, zoals ik vandaag las in dit profetische artikel van Bolkesteijn over NAVO-uitbreiding uit 1997. En dat vond ik wel een sterke.
https://www.dbnl.org/teks(...)08bore01_01_0027.php
Hier zijn we nu. Eigenlijk al sinds 2009.quote:'Mocht Rusland in de verdere toekomst terugvallen op oude expansionistische reflexen, is er altijd nog tijd om te bezien wat de navo moet doen.'
naja als jij vind dat het wel meevalt moet je dat zelf weten natuurlijk, ik vind persoonlijk van niet met Bucha als dieptriest hoogtepuntquote:
Er zijn 16.000 burgers omgekomen sinds Feb 2022.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 10:43 schreef sp3c het volgende:
[..]
naja als jij vind dat het wel meevalt moet je dat zelf weten natuurlijk, ik vind persoonlijk van niet met Bucha als dieptriest hoogtepunt
maar je mag het zelf weten
Daar denken ze met die aantallen in Gaza heel anders over.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 10:46 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Er zijn 16.000 burgers omgekomen sinds Feb 2022.
Elke burgerdoden is er een teveel, maar het is geen aantal dat bewijst dat Rusland systematisch zich focust op burgerdoelen.
dat is ook totaal niet mijn argument natuurlijkquote:Op dinsdag 18 augustus 2026 10:46 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Elke burgerdoden is er een teveel, maar het is geen aantal dat bewijst dat Rusland systematisch zich focust op burgerdoelen.
Jij ziet al tijden dingen die er niet zijn.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 10:51 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat is ook totaal niet mijn argument natuurlijk
doe je iedere keer en het begint me te vervelen
Nee jij doet dat, constantquote:Op dinsdag 18 augustus 2026 10:52 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Jij ziet al tijden dingen die er niet zijn.
Je zegt 'met de botte bijl'. Ik interpreteer dat als: al direct keihard.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 10:57 schreef sp3c het volgende:
[..]
Nee jij doet dat, constant
En het is vervelend, ik heb letterlijk nergens gesteld dat Rusland systematisch focust op burgerdoelen, compleet verzonnen verhaal
Ik stel dat Rusland al vanaf dag 1 evenhoog op de escalatieladder zit als vandaag
Niet meer niet minder, is geen heel moeilijk verhaal en je hoeft er geen dingen bij te fantaseren om er op in te gaan, is een hele irritante manier om met elkaar in discussie te gaan
dat is het argument toch ook het was altijd al keihard, dat is niet hetzelfde als focussen op burgerdoelen dat heb je erbij verzonnenquote:Op dinsdag 18 augustus 2026 10:59 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Je zegt 'met de botte bijl'. Ik interpreteer dat als: al direct keihard.
Misschien dat dat dan een foute interpretatie van mijn kant is, maar dat hoef je niet direct als 'ter kwade trouw' te zien.
stel je niet aanquote:Relax is een beetje. Lijkt mij echt heftig als je in het 'echt' ook zo het sociale domein in gaat.
1: Dan is het nogal semantiek. Ik dacht dat je bedoelde dat Rusland vanaf de eerste dag al op een manier aan het handelen is, dat niet veel 'erger' kan.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 11:03 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat is het argument toch ook het was altijd al keihard, dat is niet hetzelfde als focussen op burgerdoelen dat heb je erbij verzonnen
[..]
stel je niet aan
omgquote:Op dinsdag 18 augustus 2026 11:06 schreef theunderdog het volgende:
[..]
1: Dan is het nogal semantiek. Ik dacht dat je bedoelde dat Rusland vanaf de eerste dag al op een manier aan het handelen is, dat niet veel 'erger' kan.
2: Insgelijks.
Ik zie vaak dat mensen je niet goed begrijpen. Je hebt soms een manier van formuleren alsof Nederlands niet je moedertaal is. Kan zijn dat het daardoor komt.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 11:11 schreef sp3c het volgende:
[..]
omg
dat is mijn punt toch al de hele complete discussie?????
het kan wel erger, zie ik alleen niet gebeuren de afgelopen jaren ... met andere woorden, ik zie Rusland niet de escalatieladder opklimmen, ze gingen er aan de start met de botte bijl in en zijn daar niet mee op gehouden
hoe ingewikkeld is dit nu eigenlijk?
op hoeveel verschillende manieren moet ik hetzelfde zeggen voor je het begrijpt?
dat je het er niet mee eens bent is prima maar zeg dat dan gewoon ipv dit rare gedoe
nee dat zie je niet vaak, nog een verzonnen verhaaltjequote:Op dinsdag 18 augustus 2026 11:13 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik zie vaak dat mensen je niet goed begrijpen. Je hebt soms een manier van formuleren alsof Nederlands niet je moedertaal is. Kan zijn dat het daardoor komt.
Maar goed, nu is het helder
Het geeft niets. Ik vergeef je.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 11:15 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee dat zie je niet vaak, nog een verzonnen verhaaltje
ik zeg hier letterlijk iedere keer hetzelfde, dat je het niet begrijpt komt omdat je dingen probeert te lezen die er niet staan en daar vervolgens over in discussie probeert te gaan, niet alleen met mij maar met iedereen
het geeft wel, het is heel irritant gedrag, reageer gewoon op wat er staatquote:Op dinsdag 18 augustus 2026 11:16 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het geeft niets. Ik vergeef je.
Nou, hiermee sla je wel de spijker op z'n kop juist. Want Rusland ontbreekt het juist aan de natuurlijke grenzen zoals je bij veel andere landen wel ziet (zee, bergen, etc). Het is juist een langgestrekte vlakte zonder hindernissen. Daarom heeft Rusland inderdaad altijd de afstanden zelf als natuurlijke hindernis gezien, waarover ze konden blijven terugtrekken, al in de tijd van Napoleon.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 10:04 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Even serieus maar Rusland is enorm hoeveel meer land voor een buffer hebben ze nog nodig?
Hoop tekst om weer rusland's gedrag goed te praten.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 12:09 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nou, hiermee sla je wel de spijker op z'n kop juist. Want Rusland ontbreekt het juist aan de natuurlijke grenzen zoals je bij veel andere landen wel ziet (zee, bergen, etc). Het is juist een langgestrekte vlakte zonder hindernissen. Daarom heeft Rusland inderdaad altijd de afstanden zelf als natuurlijke hindernis gezien, waarover ze konden blijven terugtrekken, al in de tijd van Napoleon.
Vandaar ook hun vrees voor Oekraine bij de NAVO, dan konden er dus NAVO troepen op 600 km van Moskou komen vanuit die richting (en sws ook al vanuit de Baltische staten).
Terug te komen op het artikel, duidelijk uit een andere tijd met een heel ander soort leiders als tegenwoordig (Kohl, Chirac, Blair, Bolkesteijn). Dat waren robuuste, stabiele, onverschrokken mannen die echter ook onderlegd waren in geopolitiek en snapten dat je je ook in het perspectief van je tegenstander moest kunnen verplaatsen.
Totaal verschil met het verwijfde, hysterische van tegenwoordig met Macron, Trump, Starmer, Jetten, Merz. Een hele hoop gegil van een club wijven. Dan steekt Zelensky daar nog bovenuit, ondanks zijn gayisch verleden in de showbizz.
Het echte aantal burgerdoelen is onbekend. Wat jij hier presenteert als waarheid is niets meer dan een schatting.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 10:46 schreef theunderdog het volgende:
[..]
ding is ... Rusland heeft geen vijanden aan hun westerlijke flankquote:Op dinsdag 18 augustus 2026 12:09 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nou, hiermee sla je wel de spijker op z'n kop juist. Want Rusland ontbreekt het juist aan de natuurlijke grenzen zoals je bij veel andere landen wel ziet (zee, bergen, etc). Het is juist een langgestrekte vlakte zonder hindernissen. Daarom heeft Rusland inderdaad altijd de afstanden zelf als natuurlijke hindernis gezien, waarover ze konden blijven terugtrekken, al in de tijd van Napoleon.
Vandaar ook hun vrees voor Oekraine bij de NAVO, dan konden er dus NAVO troepen op 600 km van Moskou komen vanuit die richting (en sws ook al vanuit de Baltische staten).
Terug te komen op het artikel, duidelijk uit een andere tijd met een heel ander soort leiders als tegenwoordig (Kohl, Chirac, Blair, Bolkesteijn). Dat waren robuuste, stabiele, onverschrokken mannen die echter ook onderlegd waren in geopolitiek en snapten dat je je ook in het perspectief van je tegenstander moest kunnen verplaatsen.
Totaal verschil met het verwijfde, hysterische van tegenwoordig met Macron, Trump, Starmer, Jetten, Merz. Een hele hoop gegil van een club wijven. Dan steekt Zelensky daar nog bovenuit, ondanks zijn gayisch verleden in de showbizz.
Finland zou ook niet bij de NATO komen dat was afgesproken en nu zijn ook Finland en Zweden bij de NATO gekomenquote:Op dinsdag 18 augustus 2026 12:09 schreef LXIV het volgende:
Rusland is meerdere malen aangevallen vanuit hun westerse flank. Jij kunt vinden dat dit geen gevaar voor Rusland vormt, het kan werkelijk zo zijn dat dit niet zo is, maar zo ziet Rusland het na oa Napoleon en Hitler dus niet.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 12:12 schreef sp3c het volgende:
[..]
ding is ... Rusland heeft geen vijanden aan hun westerlijke flank
landen die niet Russisch willen zijn sure maar niemand die de intentie heeft om Rusland wat aan te doen, dan is een buffer ook niet zo echt nodig
Wat heeft het voor zin om met dit soort frames te komen? hij maakt gewoon een andere analyse dan jij.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 12:12 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Hoop tekst om weer rusland's gedrag goed te praten.
Maar ze kunnen dan toch gewoon terug achter het Oerol gebergte gaan? Dan hebben ze hun natuurlijke grens.
ha ha hah aquote:Op dinsdag 18 augustus 2026 12:17 schreef MaxMark het volgende:
Interessante FPV van een aanval van een FPV drone, gefilmd door de chauffeur.
[ x ]
Ik heb het over nuquote:Op dinsdag 18 augustus 2026 12:14 schreef LXIV het volgende:
[..]
Rusland is meerdere malen aangevallen vanuit hun westerse flank. Jij kunt vinden dat dit geen gevaar voor Rusland vormt, het kan werkelijk zo zijn dat dit niet zo is, maar zo ziet Rusland het na oa Napoleon en Hitler dus niet.
Ik had het over perceptie.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 12:27 schreef sp3c het volgende:
[..]
Ik heb het over nu
Wij wapenen ons ook niet meer tegen de Britsen
als Europese presidenten verwijfde watjes zijn, dan gaan ze machtige Rusland met stoere beren vechtende Putin aanvallen?quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 12:09 schreef LXIV het volgende:
eel ander soort leiders als tegenwoordig (Kohl, Chirac, Blair, Bolkesteijn). Dat waren robuuste, stabiele, onverschrokken mannen die echter ook onderlegd waren in geopolitiek en snapten dat je je ook in het perspectief van je tegenstander moest kunnen verplaatsen.
Ik ookquote:
Nquote:Op dinsdag 18 augustus 2026 12:43 schreef sp3c het volgende:
[..]
Ik ook
Het westen deed zijn uiterste best rusland niet op de tenen te trappen
Rusland heeft schijt
Nou, als je dat artikel dus leest dan zie je heel goed waar Bolkesteijn voor waarschuwt en in hoeverre hij gelijk heeft gekregen.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 12:43 schreef sp3c het volgende:
[..]
Ik ook
Het westen deed zijn uiterste best rusland niet op de tenen te trappen
Rusland heeft schijt
quote:Welcome to Ukrainian Games Festival 2026!
Explore games made in Ukraine and find your next favorite during our week-long celebration of Ukrainian games. Look forward to hundreds of deals, demos, new releases, and announcements, plus world reveals of new titles. Organized by Palaye.
De perceptie en gevoelens van een land dat non stop aan landjepik doet is irrelevant en hilarisch.quote:
Nee, juist niet. Maar het is altijd zinvol om je in de tegenstander te verplaatsen, te begrijpen wat hem beweegt. Dat is in de politiek niet anders dan met schaken. Doe je dat niet, dan ben je een slechte strateeg.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 13:14 schreef oheng het volgende:
[..]
De perceptie en gevoelens van een land dat non stop aan landjepik doet is irrelevant en hilarisch.
Of ben jij zo'n hippie die bij iedere misdadiger gaat janken dat hij een slechte jeugd had gehad, dus laten we hem maar een taakstrafje geven?
De landen die door het failliet van het communisme en de daaropvolgende ineenstorting van de USSR hun vrijheid hebben gekregen willen niet terug in een korset van Ruzzia,quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 13:14 schreef oheng het volgende:
[..]
De perceptie en gevoelens van een land dat non stop aan landjepik doet is irrelevant en hilarisch.
Of ben jij zo'n hippie die bij iedere misdadiger gaat janken dat hij een slechte jeugd had gehad, dus laten we hem maar een taakstrafje geven?
Het lijkt alleen op een ordinaire veroveringsoorlog want zover we hebben kunnen zien heeft Oekraïne (al dan niet onder Westerse druk) genoeg initiatief genomen om te praten met Rusland over haar “zorgen”. En zoals we ook kunnen zien wil Rusland daar absoluut niks van weten, en stoppen ze niet totdat er een wit vlaggetje gehesen wordt in Kiev.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 13:24 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nee, juist niet. Maar het is altijd zinvol om je in de tegenstander te verplaatsen, te begrijpen wat hem beweegt. Dat is in de politiek niet anders dan met schaken. Doe je dat niet, dan ben je een slechte strateeg.
En deze oorlog heeft er hoe voor gezorgd dat die afstand verminderd is?quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 12:09 schreef LXIV het volgende:
[..]
Waarom begin jij altijd goed en eindig je altijd zo treurig?quote:Terug te komen op het artikel, duidelijk uit een andere tijd met een heel ander soort leiders als tegenwoordig (Kohl, Chirac, Blair, Bolkesteijn). Dat waren robuuste, stabiele, onverschrokken mannen die echter ook onderlegd waren in geopolitiek en snapten dat je je ook in het perspectief van je tegenstander moest kunnen verplaatsen.
Finland ook nietquote:Op dinsdag 18 augustus 2026 13:39 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
En deze oorlog heeft er hoe voor gezorgd dat die afstand verminderd is?
Sterker nog Oekraine stond helemaal niet op de planning om de Navo gevoegd te gaan worden.
quote:Rusland heeft gewaarschuwd dat toetreding van Zweden en Finland tot de NAVO de stabiliteit in gevaar brengt.
Ooit was de houding van Rusland ten opzichte van de NAVO heel anders, vertelt historicus Hidde Bouwmeester bij Spraakmakers.
"Rusland wilde ooit zélf bij de NAVO."
Sterker nog die hebben ze vele malen meer aan de oostgrens. En die landen hebben wel intenties.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 12:12 schreef sp3c het volgende:
[..]
ding is ... Rusland heeft geen vijanden aan hun westerlijke flank
landen die niet Russisch willen zijn sure maar niemand die de intentie heeft om Rusland wat aan te doen, dan is een buffer ook niet zo echt nodig
misschien wil Rusland DE oorlog graag winnen , maar de ECHTE oorlog daar besteed Rusland totaal geen aandacht aan, daar doen ze niet eens aan mee, de AI oorlogquote:Op dinsdag 18 augustus 2026 12:45 schreef LXIV het volgende:
[..]
N
[..]
Nou, als je dat artikel dus leest dan zie je heel goed waar Bolkesteijn voor waarschuwt en in hoeverre hij gelijk heeft gekregen.
"We" weten allang wat het doel is van deze oorlog.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 13:24 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nee, juist niet. Maar het is altijd zinvol om je in de tegenstander te verplaatsen, te begrijpen wat hem beweegt. Dat is in de politiek niet anders dan met schaken. Doe je dat niet, dan ben je een slechte strateeg.
quote:Rapper Ye treedt in oktober twee keer op in Rusland, kaarten binnen paar uur uitverkocht
Ye geeft dit najaar twee concerten in Rusland.
De optredens van de Amerikaanse rapper vinden plaats op 10 en 11 oktober in de Gazprom Arena in de Russische stad Sint-Petersburg, zo valt te lezen op de website van Ye.
quote:Ye, eerder bekend onder de naam Kanye West, trad de afgelopen maanden onder meer op in Nederland, Turkije en Albanië.
Concerten in het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk en Polen gingen niet door na ophef over pro-nazi-uitlatingen die de rapper heeft gedaan.
mehquote:Op dinsdag 18 augustus 2026 12:45 schreef LXIV het volgende:
[..]
N
[..]
Nou, als je dat artikel dus leest dan zie je heel goed waar Bolkesteijn voor waarschuwt en in hoeverre hij gelijk heeft gekregen.
De vraag is ook een beetje of Rusland nog in haar recht staat haar eigen invloedsfeer op te eisen.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 13:56 schreef oheng het volgende:
[..]
"We" weten allang wat het doel is van deze oorlog.
- herstel van de tsaardom/USSR
- behoud van het putin regime
- weigering om de "kleine russen" als onafhankelijk te zien
Alle tientallen andere drogredenen zijn precies dat.
En als rusland zich zorgen zou maken over een externe bedreiging, dan is dat in eerste plaats china, gezien zij in 1969 nog een oorlog hebben uitgevochten, en actieve disputen hebben.
En het ergste is dat rusland nooit genoeg "buffer" zal hebben. Ze hebben nu al het grootste land op aarde, en NOG hadden ze meer "buffer" nodig. Hoe dom moet je wel niet zijn om hier in te trappen.
Afgezien dat andere landen nog véél meer recht hebben op een buffer tegen rusland.
En tot slot was NAVO lidmaatschap voor Oekraine helemaal niet in beeld, en een afspraak over NAVO uitsluiting is geweigerd door putin zelf (!).
Geitenwollen sokken zouden je goed staan, want je goedgelovigheid en onwetendheid kent werkelijk geen grenzen.
Bolkestein zou zich in zijn graf omdraaien met dat verwijfde gelul over rekening houden met gevoelens.
is al van maanden geleden toch?quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 16:30 schreef oheng het volgende:
Mislukte aanslag op een voormalige minister van de DPR.
Fun fact: deze "Oekrainsche rebel" is in Simbirsk (rusland) geboren.
Oh shit 12 juni. Ik ben te ver teruggebladeren op milinfolive.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 16:32 schreef skysherrif het volgende:
[..]
is al van maanden geleden toch?
Wel enigszins "zorgwekkend", ondanks wellicht de grootste drone aanval op moskou lijkt geen 1 doel succesvol geraakt.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 07:09 schreef onlogisch het volgende:
Het is weer lekker wakker worden in Moskou.
[ x ]
Denazificatie.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 14:29 schreef michaelmoore het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)kocht/160177439.html
Rapper Ye treed op in Ruzzia en gaat daar wat Pro Nazi uitspraken doen, dat mag , dat is stoer
[..]
[..]
Nou best wel zorgwekkend toch, al is her maar voor moraal. Is er een verklaring voor, doelen verder op afstand worden wel geraakt, veel luchtafwweer aanwezig?quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 16:54 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Wel enigszins "zorgwekkend", ondanks wellicht de grootste drone aanval op moskou lijkt geen 1 doel succesvol geraakt.
(1 of meerdere drones raakten wel een WB in Moskou maar deze vatte helaas geen vlam)
Verdedigen van Moskou heeft de hoogste prioriteit.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 18:47 schreef Adrie072 het volgende:
[..]
Nou best wel zorgwekkend toch, al is her maar voor moraal. Is er een verklaring voor, doelen verder op afstand worden wel geraakt, veel luchtafwweer aanwezig?
Dat gaat natuurlijk niet meer gebeuren. Het gaat er ook niet om Rusland zijn zin te geven, het gaat er om te kunnen begrijpen hoe Rusland de situatie beschouwt. Zodat je kunt anticiperen.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 15:17 schreef Joppiez het volgende:
[..]
De vraag is ook een beetje of Rusland nog in haar recht staat haar eigen invloedsfeer op te eisen.
Als je inderdaad tegemoet wil komen aan de Russische "zorgen", moeten we terug naar de NAVO grenzen van 1997, zoals Rusland zelf ook heel duidelijk in is (geweest).
Ben benieuwd of @:LXIV dat voorstander van is? Rusland blijft anders altijd een stok houden om mee te slaan.
Ik denk dat de Oekraïners dat als geen ander goed kunnen inschatten eigenlijk.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 19:06 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat gaat natuurlijk niet meer gebeuren. Het gaat er ook niet om Rusland zijn zin te geven, het gaat er om te kunnen begrijpen hoe Rusland de situatie beschouwt. Zodat je kunt anticiperen.
Dat hele gelul over invloedssferen is natuurlijk ook je reinste imperialistische bullshit.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 15:17 schreef Joppiez het volgende:
[..]
De vraag is ook een beetje of Rusland nog in haar recht staat haar eigen invloedsfeer op te eisen.
Als je inderdaad tegemoet wil komen aan de Russische "zorgen", moeten we terug naar de NAVO grenzen van 1997, zoals Rusland zelf ook heel duidelijk in is (geweest).
Ben benieuwd of @:LXIV dat voorstander van is? Rusland blijft anders altijd een stok houden om mee te slaan.
De mysterieuze russische ziel...quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 19:06 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat gaat natuurlijk niet meer gebeuren. Het gaat er ook niet om Rusland zijn zin te geven, het gaat er om te kunnen begrijpen hoe Rusland de situatie beschouwt. Zodat je kunt anticiperen.
Ze hielden gewoon erg van tetris.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 19:24 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat hele gelul over invloedssferen is natuurlijk ook je reinste imperialistische bullshit.
Het is niet aan Rusland om te beslissen in welke landen zij de dienst uit te moeten maken. Maar goed, dat hadden alle landen uit het voormalige Warschau Pact wel door. Die zijn als de wiedeweerga lid van de NAVO geworden. Niet omdat ze dat werd opgelegd, maar omdat ze zich de Praagse Lente nog wel herinneren.
Er is maar één reden dat landen die voorheen veroverd zijn door Rusland bescherming zoeken en dat is de eeuwenlange imperialistische geschiedenis van de Russen zelf.
Ja die zitten niet te wachten op zo'n georganiseerde invasie vanuit Moskou van migranten.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 19:28 schreef Lospedrosa het volgende:
Ondertussen aan de grens van Polen:
https://www.instagram.com/reel/DcIf0o4otrq/
Voor onze gezondheid laten we eerst maar hopen dat Duitsland weer een powerhouse gaat worden wat Europa in haar kielzog meesleept en dat wij zelf eens stoppen met het laffe gekut. Want als de rus bloed ruikt, trekt het oostwaarts.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 19:06 schreef LXIV het volgende:
[..]
maar dan hebben wij toch niks te vrezen :-)quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 19:38 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Voor onze gezondheid laten we eerst maar hopen dat Duitsland weer een powerhouse gaat worden wat Europa in haar kielzog meesleept en dat wij zelf eens stoppen met het laffe gekut. Want als de rus bloed ruikt, trekt het oostwaarts.
quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 19:40 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
maar dan hebben wij toch niks te vrezen :-)
Lavrov zegt dat Japan zich ver van Russsisch territorium moet houden en hun bezittingen moet weghalenquote:
Benieuwd hoe die jappen gaan reageren.. die zij volgens mij nogal snel gekrenkt in hun trots.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 19:42 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Bekijk deze YouTube-video
Lavrov zegt dat Japan zich ver van Russsisch territorium moet houden
Hahaha Russische staatspoppen zeggen dingen. Man man daar kan Ben-Gvir nog een puntje aan zuigen hoor lol.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 19:42 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Lavrov zegt dat Japan zich ver van Russsisch territorium moet houden
Bekijk deze YouTube-video
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |