Even serieus maar Rusland is enorm hoeveel meer land voor een buffer hebben ze nog nodig?quote:Op maandag 17 augustus 2026 20:21 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het is onacceptabel en dat weet iedereen. Daarom denk ik dat het geen harde eis is.
Maar wil je vrede, dan moet je ook oog hebben voor de veiligheidsbehoefte van je tegenstander, zoals ik vandaag las in dit profetische artikel van Bolkesteijn over NAVO-uitbreiding uit 1997. En dat vond ik wel een sterke.
https://www.dbnl.org/teks(...)08bore01_01_0027.php
Hoezo land, het gehele universum lijkt mequote:Op dinsdag 18 augustus 2026 10:04 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Even serieus maar Rusland is enorm hoeveel meer land voor een buffer hebben ze nog nodig?
nee?quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 10:26 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nee. Maar dan viel het met die botte bijl toch ook wel mee?
Rusland kan gewoon zijn leger opbouwen, ze hebben nukes en het Westen heeft geen behoefte een Russisch territorium (dan moet je eerder naar het Oosten kijken). Dus nee, veiligheid is onzin. Wanneer de Russen het hebben over veiligheid dan bedoelen ze invloedsferen en die worden inderdaad wel verminderd door uitbreiding van de NAVO en de EU. Maar daar hoeft helemaal niemand rekening mee te houden.quote:Op maandag 17 augustus 2026 20:21 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het is onacceptabel en dat weet iedereen. Daarom denk ik dat het geen harde eis is.
Maar wil je vrede, dan moet je ook oog hebben voor de veiligheidsbehoefte van je tegenstander, zoals ik vandaag las in dit profetische artikel van Bolkesteijn over NAVO-uitbreiding uit 1997. En dat vond ik wel een sterke.
https://www.dbnl.org/teks(...)08bore01_01_0027.php
Hier zijn we nu. Eigenlijk al sinds 2009.quote:'Mocht Rusland in de verdere toekomst terugvallen op oude expansionistische reflexen, is er altijd nog tijd om te bezien wat de navo moet doen.'
naja als jij vind dat het wel meevalt moet je dat zelf weten natuurlijk, ik vind persoonlijk van niet met Bucha als dieptriest hoogtepuntquote:
Er zijn 16.000 burgers omgekomen sinds Feb 2022.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 10:43 schreef sp3c het volgende:
[..]
naja als jij vind dat het wel meevalt moet je dat zelf weten natuurlijk, ik vind persoonlijk van niet met Bucha als dieptriest hoogtepunt
maar je mag het zelf weten
Daar denken ze met die aantallen in Gaza heel anders over.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 10:46 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Er zijn 16.000 burgers omgekomen sinds Feb 2022.
Elke burgerdoden is er een teveel, maar het is geen aantal dat bewijst dat Rusland systematisch zich focust op burgerdoelen.
dat is ook totaal niet mijn argument natuurlijkquote:Op dinsdag 18 augustus 2026 10:46 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Er zijn 16.000 burgers omgekomen sinds Feb 2022.
Elke burgerdoden is er een teveel, maar het is geen aantal dat bewijst dat Rusland systematisch zich focust op burgerdoelen.
Jij ziet al tijden dingen die er niet zijn.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 10:51 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat is ook totaal niet mijn argument natuurlijk
doe je iedere keer en het begint me te vervelen
Nee jij doet dat, constantquote:Op dinsdag 18 augustus 2026 10:52 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Jij ziet al tijden dingen die er niet zijn.
Je zegt 'met de botte bijl'. Ik interpreteer dat als: al direct keihard.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 10:57 schreef sp3c het volgende:
[..]
Nee jij doet dat, constant
En het is vervelend, ik heb letterlijk nergens gesteld dat Rusland systematisch focust op burgerdoelen, compleet verzonnen verhaal
Ik stel dat Rusland al vanaf dag 1 evenhoog op de escalatieladder zit als vandaag
Niet meer niet minder, is geen heel moeilijk verhaal en je hoeft er geen dingen bij te fantaseren om er op in te gaan, is een hele irritante manier om met elkaar in discussie te gaan
dat is het argument toch ook het was altijd al keihard, dat is niet hetzelfde als focussen op burgerdoelen dat heb je erbij verzonnenquote:Op dinsdag 18 augustus 2026 10:59 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Je zegt 'met de botte bijl'. Ik interpreteer dat als: al direct keihard.
Misschien dat dat dan een foute interpretatie van mijn kant is, maar dat hoef je niet direct als 'ter kwade trouw' te zien.
stel je niet aanquote:Relax is een beetje. Lijkt mij echt heftig als je in het 'echt' ook zo het sociale domein in gaat.
1: Dan is het nogal semantiek. Ik dacht dat je bedoelde dat Rusland vanaf de eerste dag al op een manier aan het handelen is, dat niet veel 'erger' kan.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 11:03 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat is het argument toch ook het was altijd al keihard, dat is niet hetzelfde als focussen op burgerdoelen dat heb je erbij verzonnen
[..]
stel je niet aan
omgquote:Op dinsdag 18 augustus 2026 11:06 schreef theunderdog het volgende:
[..]
1: Dan is het nogal semantiek. Ik dacht dat je bedoelde dat Rusland vanaf de eerste dag al op een manier aan het handelen is, dat niet veel 'erger' kan.
2: Insgelijks.
Ik zie vaak dat mensen je niet goed begrijpen. Je hebt soms een manier van formuleren alsof Nederlands niet je moedertaal is. Kan zijn dat het daardoor komt.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 11:11 schreef sp3c het volgende:
[..]
omg
dat is mijn punt toch al de hele complete discussie?????
het kan wel erger, zie ik alleen niet gebeuren de afgelopen jaren ... met andere woorden, ik zie Rusland niet de escalatieladder opklimmen, ze gingen er aan de start met de botte bijl in en zijn daar niet mee op gehouden
hoe ingewikkeld is dit nu eigenlijk?
op hoeveel verschillende manieren moet ik hetzelfde zeggen voor je het begrijpt?
dat je het er niet mee eens bent is prima maar zeg dat dan gewoon ipv dit rare gedoe
nee dat zie je niet vaak, nog een verzonnen verhaaltjequote:Op dinsdag 18 augustus 2026 11:13 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik zie vaak dat mensen je niet goed begrijpen. Je hebt soms een manier van formuleren alsof Nederlands niet je moedertaal is. Kan zijn dat het daardoor komt.
Maar goed, nu is het helder
Het geeft niets. Ik vergeef je.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 11:15 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee dat zie je niet vaak, nog een verzonnen verhaaltje
ik zeg hier letterlijk iedere keer hetzelfde, dat je het niet begrijpt komt omdat je dingen probeert te lezen die er niet staan en daar vervolgens over in discussie probeert te gaan, niet alleen met mij maar met iedereen
het geeft wel, het is heel irritant gedrag, reageer gewoon op wat er staatquote:Op dinsdag 18 augustus 2026 11:16 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het geeft niets. Ik vergeef je.
Nou, hiermee sla je wel de spijker op z'n kop juist. Want Rusland ontbreekt het juist aan de natuurlijke grenzen zoals je bij veel andere landen wel ziet (zee, bergen, etc). Het is juist een langgestrekte vlakte zonder hindernissen. Daarom heeft Rusland inderdaad altijd de afstanden zelf als natuurlijke hindernis gezien, waarover ze konden blijven terugtrekken, al in de tijd van Napoleon.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 10:04 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Even serieus maar Rusland is enorm hoeveel meer land voor een buffer hebben ze nog nodig?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |