dit is wel herkenbaar en waren van die tpkkies bij die de soort van voorman waren toen trouwens die moesten bepalen of de krat wel vol genoeg was.quote:Op zaterdag 15 augustus 2026 00:27 schreef miss_sly het volgende:
Bonen plukken. Sperziebonen, als ik het me goed herinner. Werd uitbetaald per krat, maar een krat was pas vol als er een enorme kop op zat. Krom staan/zitten tussen due stomme planten, allerlei ongedierte en aan het einde van de dag nog maar een paar gulden. Een dag gedaan, nooit meer.
de shit die ik toen gedaan heb. ook nog wel erna Enzo met stages. ze zouden me levend ophangen denk ivm veiligheid als ik dat nu zou doenquote:Op zaterdag 15 augustus 2026 02:35 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Toppunt was toch wel een baantje waarbij ik moest lassen en letterlijk moest vragen of ik dan ook een laskap kon krijgen. Man, wat een bedrijf was dat.
Heb ooit een asbest plafond eruit moeten slopen. "Probeer ze wel heel te houden" was toen 16 en de rest deed het ook gewoon, wist ik veelquote:Op zaterdag 15 augustus 2026 02:35 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Toppunt was toch wel een baantje waarbij ik moest lassen en letterlijk moest vragen of ik dan ook een laskap kon krijgen. Man, wat een bedrijf was dat.
Echt hè?quote:Op zaterdag 15 augustus 2026 03:48 schreef Filosoofert het volgende:
[..]
Heb ooit een asbest plafond eruit moeten slopen. "Probeer ze wel heel te houden" was toen 16 en de rest deed het ook gewoon, wist ik veel
Wtfquote:Op zaterdag 15 augustus 2026 03:48 schreef Filosoofert het volgende:
[..]
Heb ooit een asbest plafond eruit moeten slopen. "Probeer ze wel heel te houden" was toen 16 en de rest deed het ook gewoon, wist ik veel
Oh, wat slecht. Ik heb dit gedaan met mijn moeder toen ik een jaar of acht was. Dat ging gewoon per kilo (alhoewel ze mij bij het afrekenen wil probeerden te naaien, dat terzijde).quote:Op zaterdag 15 augustus 2026 00:27 schreef miss_sly het volgende:
Bonen plukken. Sperziebonen, als ik het me goed herinner. Werd uitbetaald per krat, maar een krat was pas vol als er een enorme kop op zat. Krom staan/zitten tussen due stomme planten, allerlei ongedierte en aan het einde van de dag nog maar een paar gulden. Een dag gedaan, nooit meer.
Hier ook bonen plukken , wat een kut werk , en communicatie was er niet want veel Aziaten die me achter de rug uitlachte omdat ik veel trager was dan hun, 2 dagen gedaanquote:Op zaterdag 15 augustus 2026 00:27 schreef miss_sly het volgende:
Is wel raar dat je helemaal geen enkele training of wat ook kreeg. Of kreeg je die wel maar snapte de materie evengoed niet?quote:Op zaterdag 15 augustus 2026 11:31 schreef Boca_Raton het volgende:
Verkoopster in een keramiekwinkel. Ik begreep er he-le-maal niets van. Van de klei niet, van het glazuur niet, van de ovens niet. Wonder boven wonder is het toch nog enigszins goed gegaan omdat de klanten zelf wisten wat ze precies nodig hadden.
Ja die banden ken ik ook nog wel van de supermarkt baantjes. Geen radio maar een soort videorecorder die 3 uur of zo muzak afspeelde en dan weer van voren af aan. Om gek van te worden inderdaad. Hetzelfde had ik later met de verschrikkelijke zender Qmusic... die deden voor mijn gevoel slechts 10 verschillende muziekjes per dag en dat 3 keer per uur of zo en weken lang op repeat. Deze Belgische kanker was helaas de default. Iets anders met wat ruimere keuze was niet bespreekbaar.quote:Op zaterdag 15 augustus 2026 13:20 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Gezien jullie ervaringen heb ik best relaxte zomerbaantjes gehad. De minste waren orderpicken in magazijnen (drie keer gedaan) waar je gewoon simpel werd van elk uur dezelfde muziek
Ik heb zo'n 6 jaar bij de Edah gewerkt, en daar hadden we 2-3 jaar lang hetzelfde bandje opstaan; het eerste halfjaar de A-kant, en het tweede halfjaar de B-kantquote:Op zaterdag 15 augustus 2026 14:22 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ja die banden ken ik ook nog wel van de supermarkt baantjes. Geen radio maar een soort videorecorder die 3 uur of zo muzak afspeelde en dan weer van voren af aan. Om gek te worden inderdaad. Hetzelfde had ik later met de verschrikkelijke zender Qmusic... die deden voor mijn gevoel slechts 10 verschillende muziekjes per dag en dat 3 keer per uur of zo en weken lang op repeat. Deze Belgische kanker was helaas de default. Iets anders met wat ruimere keuze was niet bespreekbaar.
Het is en was voor mij heel slecht, die stompzinnige herhaling van hetzelfde steeds.
De eigenaresse dacht ‘dat loopt wel los’. Want ook af en toe kwam kijken dhr Hopjes, de sjouwer van de spullen, hij wist veel.quote:Op zaterdag 15 augustus 2026 14:18 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Is wel raar dat je helemaal geen enkele training of wat ook kreeg. Of kreeg je die wel maar snapte de materie evengoed niet?Het is wel comfortabel natuurlijk als de klant al precies weet wat ie wil. Dan verkoopt het zichzelf.
"Zalig zijn de eenvoudigen van geest", of hoe ging dat gezegde ookalweer?quote:Op zaterdag 15 augustus 2026 14:26 schreef Eightyone het volgende:
Het lijkt me best lekker om zo'n type te zijn wat makkelijk kan leven met Sky, Q, 538 en geestdodende supermarkt/warenhuis-playlists.
Vaak is bij dergelijke personen het gehele pakket zo perfect doorsnee dat het veel voordelen oplevert.quote:Op zaterdag 15 augustus 2026 14:57 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
"Zalig zijn de eenvoudigen van geest", of hoe ging dat gezegde ookalweer?
Met of zonder 'no munnie' hand- en spanbijverdiensten?quote:Op zaterdag 15 augustus 2026 15:00 schreef cinderloom het volgende:
Zwarte fietsdopjes op de ventielen draaien in een fietsenfabriek (destijds)
Zonder.quote:Op zaterdag 15 augustus 2026 15:02 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Met of zonder 'no munnie' hand- en spanbijverdiensten?
Oef, in die supermarkt waar ik werkte hadden ze een cassettebandje meerdere jaren op autoreverse zitten.quote:Op zaterdag 15 augustus 2026 13:20 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Gezien jullie ervaringen heb ik best relaxte zomerbaantjes gehad. De minste waren orderpicken in magazijnen (drie keer gedaan) waar je gewoon simpel werd van elk uur dezelfde muziek
One of us, one of us.quote:Op zaterdag 15 augustus 2026 09:48 schreef Discombobulate het volgende:
Lelies koppen. En ik heb zelfs een vermoeden dat een stukje medische geschiedenis van mij daardoor komt.
Bij de Gamma als vakkenvuller werd ik af en toe ook gezien als medewerker met verstand van wat dan ook, al droeg ik geen bedrijfskleding.quote:Op zaterdag 15 augustus 2026 14:18 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Is wel raar dat je helemaal geen enkele training of wat ook kreeg. Of kreeg je die wel maar snapte de materie evengoed niet?Het is wel comfortabel natuurlijk als de klant al precies weet wat ie wil. Dan verkoopt het zichzelf.
Haha, herkenbaar ja, laat me raden, fucking Sky Radio?quote:Op zaterdag 15 augustus 2026 13:20 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Kan goedquote:Op zaterdag 15 augustus 2026 18:05 schreef KinKiJan het volgende:
[..]
Haha, herkenbaar ja, laat me raden, fucking Sky Radio?
Heh. Dit was mijn vakantiebaantje toen ik 17 was.quote:
Bij mij dikke hardcore.quote:Op zondag 16 augustus 2026 08:56 schreef Hexagon het volgende:
Bovendien stond er tot overmaat van ramp de hele dag Sky Radio aan. Wat een marteling was dat.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |