Dat ging niet helemaal lekker, nee. Ik heb ook verder geen educatieve achtergrond en ben alleen geschikt voor dagbesteding. Met genoeg doorzettingsvermogen en als ik alle tests succesvol doorsta dan is teamleider het hoogst haalbare voor me. Niet dat ik dat wil, maar het kan wel.quote:
Ik heb geen idee hoe het nu is. Maar vakantiewerk vond ik veel voordelen hebben: je leert hoe dingen gaan in een werkomgeving, je ontmoet andere mensen, je zit in de moeilijke puberleeftijd en dan wil je niet thuis zijn en je verdient een flinke smak geld, als je dat vergelijkt met zakgeld. Ik kan me wel voorstellen dat het niet prettig is om te werken in een klein zaakje zoals een snackbar of groentenwinkel, waar de baas je continu op de hielen zit. Dan kun je beter in een groter bedrijf gaan werken.quote:Op maandag 17 augustus 2026 01:10 schreef kree het volgende:
[..]
vinden jullie dat de jeugd het nu te makkelijk krijgt Enzo zonder ervoor te werken?
ik eigenlijk beetje wel.
Vroeger werd ik me nest uit getrapt hoor Enzo, en ga maar werken als je wat wil.
Of sterker nog ook als ik niet wat wilde, ga maar werken, daarom heb ik kut baantjes gehad maar eigenlijk ook hele leuke.
toen vond ik dat kut, achteraf denk ik hoop van geleerd toch wel.
Wtfquote:Op maandag 17 augustus 2026 09:20 schreef Qarrad het volgende:
Via via via via een dagje bij een boer aan de slag, varkensstallen uitmesten. Het viel me wel op dat de andere vier a) kerels waren en b) asielzoekers. Met handen en voeten in wat gebroken Russisch (ze kwamen uit Centraal-Azië en de Kaukasus, voormalige Sovjetrepublieken dus) met ze gecommuniceerd. Ik was toen best verlegen dus ik had geen woord gezegd tegen die boer.
Halverwege de dag kregen we een bord goed eten, aan het einde van de dag de mededeling dat wij het verkeerd begrepen hadden en niet betaald zouden krijgen. "No munnie! No munnie!" Ze schrokken zich rot toen ik Nederlandse bleek en in mijn emotioneel incontinente Rijnmondregio-toon mijn bek opentrok. Ze hadden gedacht dat ik ook Oostblok was.
Ik legde die kerels uit dat we waren opgelicht en dreigde de politie te bellen en toen kregen we allemaal vijftig gulden, wat echt belachelijk was aangezien we van kruin tot tenen onder de stront zaten.
Kwam de boer later nog eens tegen bij de feestelijkheden in augustus daar in de regio. Hij was dronken en wilde met mij op de vuist omdat ik zijn goede naam bezoedeld zou hebben want ik had natuurlijk wel andere mensen verteld over zijn naaistreek. Ik zou het niet goed begrepen hebben, hij zou echt sowieso betaald hebben, ik loog. Keihard uitgelachen en weggerend. Woog toen 50 kilo of zo
Ja was echt heel gemeen, want ze wisten dat zwartwerkende asielzoekers niet aan de bel zouden durven trekken. Dit was ook niet de enige boer die dit flikte. Mijn netwerk was toen nogal...atypisch (veel asielzoekers) dus ik kwam nog weleens in aparte werknemerspoules terecht. Meestal dikke lol en goed betaald, hoor.quote:Op maandag 17 augustus 2026 09:31 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Wtf![]()
![]()
Wat een kansloze lui zijn er toch
WTF? dus voor niks gewerkt? oke kan heel slechte voorstellen. maar dat hadden ze mij nooit aan gedaan.quote:Op maandag 17 augustus 2026 09:20 schreef Qarrad het volgende:
Via via via via een dagje bij een boer aan de slag, varkensstallen uitmesten. Het viel me wel op dat de andere vier a) kerels waren en b) asielzoekers. Met handen en voeten in wat gebroken Russisch (ze kwamen uit Centraal-Azië en de Kaukasus, voormalige Sovjetrepublieken dus) met ze gecommuniceerd. Ik was toen best verlegen dus ik had geen woord gezegd tegen die boer.
Halverwege de dag kregen we een bord goed eten, aan het einde van de dag de mededeling dat wij het verkeerd begrepen hadden en niet betaald zouden krijgen. "No munnie! No munnie!" Ze schrokken zich rot toen ik Nederlandse bleek en in mijn emotioneel incontinente Rijnmondregio-toon mijn bek opentrok. Ze hadden gedacht dat ik ook Oostblok was.
Ik legde die kerels uit dat we waren opgelicht en dreigde de politie te bellen en toen kregen we allemaal vijftig gulden, wat echt belachelijk was aangezien we van kruin tot tenen onder de stront zaten.
Kwam de boer later nog eens tegen bij de feestelijkheden in augustus daar in de regio. Hij was dronken en wilde met mij op de vuist omdat ik zijn goede naam bezoedeld zou hebben want ik had natuurlijk wel andere mensen verteld over zijn naaistreek. Ik zou het niet goed begrepen hebben, hij zou echt sowieso betaald hebben, ik loog. Keihard uitgelachen en weggerend. Woog toen 50 kilo of zo
Wat een verhaal zeg, wel dapper van je dat je er wat van zeiquote:Op maandag 17 augustus 2026 09:20 schreef Qarrad het volgende:
wha. ik had me ouders er wel bij gehaald denk als ik zoiets had, maarjs mss ben ik mietje dan?quote:Op maandag 17 augustus 2026 10:02 schreef Qarrad het volgende:
Nee, voor vijftig gulden dus uiteindelijk. Dat was te weinig, maar dan moet je gaan afwegen of je de politie alsnog inschakelt. Het was wel zwart werk, hè. Je geeft jezelf ook aan eigenlijk. Als je niks krijgt dan heb je niks te verliezen, maar zo is het dan afgekocht.
Ik was toen 18 of 19 dus mijn ouders ging ik niet inschakelen.
het gaat er meer om om de meest kut banen te noemen?quote:Op maandag 17 augustus 2026 10:10 schreef Lospedrosa het volgende:
Moet je nagaan dat van de meeste banen hier vermeld er mensen dit dag in en uit doen al jaren.
Voor de wat beter gelukte mensen was er nog wel relaxed werk in een populaire kledingwinkel of zo, of iets anders waarmee je een eind kwam met een makkelijk verkoopbaar voorkomen en een vlotte babbel. Achter een lopende band of in een bollenveld oid, vaak deels tussen de Oost-Europeanen, kwam deze 'bovenlaag' niet zo snel terecht.quote:Op maandag 17 augustus 2026 10:13 schreef kree het volgende:
[..]
als tiener werd je gewoon focking misbruikt. in de jaren 90
moest het in een mooi motiefje opgestapeld worden? of als ze maar bleven liggen?quote:Op maandag 17 augustus 2026 13:10 schreef Lospedrosa het volgende:
Toen ik 13-14 jaar was, na schooltijd omgevallen pallets met klinkers in een motief opstapelen.
We kregen iets van 15 gulden per pallet.
Maar met zijn tweeen deden we er 4-6 per uur, dus wat dik verdienen.
Tot de bedrijfsleider er achter kwam wat we verdienden, toen ging die de prijzen halveren.![]()
Vuile oplichter, was verzekeringswerk en ze kregen er veel meer voor dan wij verdienden natuurlijk.
Wat een lijerquote:Op maandag 17 augustus 2026 13:10 schreef Lospedrosa het volgende:
Toen ik 13-14 jaar was, na schooltijd omgevallen pallets met klinkers in een motief opstapelen.
We kregen iets van 15 gulden per pallet.
Maar met zijn tweeen deden we er 4-6 per uur, dus wat dik verdienen.
Tot de bedrijfsleider er achter kwam wat we verdienden, toen ging die de prijzen halveren.![]()
Vuile oplichter, was verzekeringswerk en ze kregen er veel meer voor dan wij verdienden natuurlijk.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |