abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221581124
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2026 21:07 schreef SebbeSwensje het volgende:
McDonalds
Heh. Dit was mijn vakantiebaantje toen ik 17 was.

"Kip 9 in de bin..!"

Die frituurlucht ging wel echt in je kleren zitten.

En ik heb er ook een handenwas-tick aan overgehouden. Een manager met haviksogen die meteen ingreep wanneer je aan je cap zat, dat kon écht niet.
  zondag 16 augustus 2026 @ 08:56:32 #52
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_221583125
Als vakkenvuller bij de Praxis.

Ik werkte vrij snel dus een groot deel van de dag had ik niets te doen. Dus die dagen duurden soms eindeloos.

Bovendien stond er tot overmaat van ramp de hele dag Sky Radio aan. Wat een marteling was dat.

[ Bericht 0% gewijzigd door Hexagon op 16-08-2026 09:18:34 ]
pi_221583157
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2026 08:56 schreef Hexagon het volgende:
Bovendien stond er tot overmaat van ramp de hele dag Sky Radio aan. Wat een marteling was dat.
Bij mij dikke hardcore.
Als je daar net als ik weinig om geeft is dat ook pittig.
  zondag 16 augustus 2026 @ 10:37:02 #54
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_221583716
Bij een schilder meegweest, lange dagen, schuren in vervelende houdingen, in de warmte. Verdiende wel erg goed voor de leeftijd. Ook eens als dakdekhulpje meegweest, dat was ook heel erg zwaar maar een stuk minder kut in rot houdingen de hele tijd, viel wel direct in slaap op de weg terug iedere keer. Ben blij dat ik geen fysiek werk doe, niet uit te houden tot je 70e.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_221584435
Plastic vermalen bij een spuitgietbedrijf. Was vakantiewerk, dus ook als het buiten 30+ graden was, stond ik in een hokkie van 3×3 zonder ramen en een machine uit het jaar nul. Bloedheet was het daar.
  zondag 16 augustus 2026 @ 12:32:08 #56
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_221584818
Haring groothandel.
Dus ook ontleden en schoonmaken van de vis
verdiende goed .. maar 7 weken na het vakantie werk stond je nog naar die vis.
dat was jaren 90
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
pi_221588911
quote:
15s.gif Op zaterdag 15 augustus 2026 07:25 schreef Koekoekmakto het volgende:
In een vieze en luide machinefabriek de hele dag gaatjes boren in ijzeren staven. 2 dagen gedaan. Kon toen gelukkig overstappen naar een beter baantje.
ik heb ook nog een tijdje in een machine fabriek gewerkt, als elektro monteur dus (zeg maar paneelbouw). Dat was opzich wel in mijn straatje.

Maar er waren wat rustigere tijden voor de elektro. En dan was het meehelpen met de machinebouw. Beetje sleutelen Enzo dingen in elkaar zetten. Ook nog oke.

Totdat ze het een goed idee vonden om me ook in te zetten voor het stralen van oude RVS dingen.
Zeg maar de verroeste zooi die van schepen kwam.

De enige voldoening ervan was dat je het wel zag opknappen.
Maar na een week een keer dat doen, vriendelijk voor bedankt.

Met een heel pak aan met perslucht masker op. midden in de zomer dat het buiten die cabine al 30 graden was.

En daar binnen meer tegen de 45 of meer. No focking way, ga dat nooit meer doen ook. wat een hel
Do what you love, love what you do!
pi_221588951
leuke verhalen trouwens van jullie allemaal ^O^
pi_221589376
ff inter-topic spam, maar ben ook benieuwd naar deze?

GC / Wat was jullie meest leuke vakantie baantje ooit?
pi_221589410
nooit echt kutte vakantiebaantjes gehad..
baantjes op kantoor, in bloemenveiling..
prima te doen..
mentions en alerts staan uit, pm/dm mij
pi_221589633
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2026 21:59 schreef mschol het volgende:
nooit echt kutte vakantiebaantjes gehad..
baantjes op kantoor, in bloemenveiling..
prima te doen..
dan heb je het goed getroffen, LOL

ik moest btw van mijn ouders ook hoor, ga maar werken blabla en vakantie baantje.
Vraag me af of dat nu nog zo is, denk eigenlijk stuk minder.

maar toen was het meer van je gaat maar werken voor je geld. :P
(niet slechter op geworden lig, achteraf. Maar toen was het wel kut)

zakgeld krijgen was sowieso geen optie meer nadat ik 10 was ofzo :')

Haha. naja wat het voordeel is denk en merk dat verschil met jeugd van nu, dat je toch makkelijker dingen aanpakt die je eigenlijk klote lijken. Ik denk vond het goed achteraf, toen haatte ik het natuurlijk want werd beetje gedwongen wel.
pi_221590265
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2026 09:48 schreef Discombobulate het volgende:
Lelies koppen. En ik heb zelfs een vermoeden dat een stukje medische geschiedenis van mij daardoor komt.
De lelie-teelt is ook wel een van de meest smerige dingen die er bestaan, als was dat toen nog niet zo bekend als nu.
pi_221590291
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2026 18:27 schreef Koortsdroom het volgende:
Eigenlijk mis ik de simpelheid van het leven toen. Je wilde een brommer? Een computer? Prima, ga maar werken. En dan helemaal blij zijn wanneer je het bij elkaar had gespaard.
Ja, dit. Geen zorgen aan je kop, je woonde thuis en het geld dat je ving was voor die tijd als jongen een kapitaal. Leuke spullen van gekocht en vakanties van gevierd. Mijn allereerste (vaste) baan toen ik van school kwam was archiefhulp, samen met een paar andere jongens. Dat was dossiers in het archief terugzetten en aan de hand van een lijstje dossiers uit het archief halen en op het bureau leggen van de medewerker. Simpeler werk kan niet, maar wel een hoop lol. Ik denk nog wel eens terug aan die tijd toen ik nog geen verantwoordelijkheden had en niet echt hoefde na te denken.
pi_221590323
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2026 00:14 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]
Ja, dit. Geen zorgen aan je kop, je woonde thuis en het geld dat je ving was voor die tijd als jongen een kapitaal. Leuke spullen van gekocht en vakanties van gevierd. Mijn allereerste (vaste) baan toen ik van school kwam was archiefhulp, samen met een paar andere jongens. Dat was dossiers in het archief terugzetten en aan de hand van een lijstje dossiers uit het archief halen en op het bureau leggen van de medewerker. Simpeler werk kan niet, maar wel een hoop lol. Ik denk nog wel eens terug aan die tijd toen ik nog geen verantwoordelijkheden had en niet echt hoefde na te denken.
vinden jullie dat de jeugd het nu te makkelijk krijgt Enzo zonder ervoor te werken?

ik eigenlijk beetje wel.

Vroeger werd ik me nest uit getrapt hoor Enzo, en ga maar werken als je wat wil.

Of sterker nog ook als ik niet wat wilde, ga maar werken, daarom heb ik kut baantjes gehad maar eigenlijk ook hele leuke.

toen vond ik dat kut, achteraf denk ik hoop van geleerd toch wel.
pi_221590325
ik vraag me af of de simpelheid. die wij het hier over hebben. nu nog wel van toepassing is op jeugd?

want allemaal AI. en manager functies kun je daarin. maar het aanpakken met handen?????? hmmm gaat veel gevraagd beroep worden zeker in de techniek.

want tekort aan en gaat nog meer worden nu denk ik. Ik voorzie hoge loonstijgingen voor mij wel.
pi_221590558
Kaasfabriek aan de lopende band. Ongeveer 1,5 week volgehouden.

Ben ooit ontslagen. Dat was in een call center waar ik Energie moest verkopen aan oude mensen door te zeggen dat ze nergens aan vast zouden zitten vanwege een "proefperiode". Ik werd door de chef afgeluisterd en toen bleek dat ik mensen niet voor ging liegen zoals mijn collega's wel deden werd ik per direct ontslagen.

[ Bericht 36% gewijzigd door Sport_Life op 17-08-2026 05:24:54 ]
pi_221590697
In snackbar gewerkt dat vond ik wel echt verschrikkelijk 2 weken volgehouden
Disclaimer: Ik heb PDD-NOS (officiële diagnose) en kan emotioneel reageren. Ik ben niet verantwoordelijk voor de inhoud van mijn berichten. Het verwijderen/wijzigen zonder toestemming van mijn berichten is niet toegestaan. Alle rechten voorbehouden.
pi_221590722
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2026 21:07 schreef SebbeSwensje het volgende:
McDonalds (🤣🤣🤣 #Hyaenidae ) verrassent vaak terechtkomen bij Amerikaanse bedrijven. Kan ook geen toeval heten.
Goed Nederlands ook ja.
pi_221590806
hadden jullie ook dat je ouders erop aandrongen dat je wel ff vakantie baantje /moest/ hebben. ?

toen op die leeftijd he <14
pi_221590816
achteraf btw kan ik dat alles begrijpen. en is voor mij denk niet verkeerd geweest.

<maarre kweet niet. of het nou helemaal de goeie manier is.

Heb natuurlijk geen kinderen en ben fan van wel betje streng zijn, maar hoe ik daarin gedwongen was Mwah kweet niet.
  maandag 17 augustus 2026 @ 07:38:20 #71
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_221590825
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2026 07:33 schreef kree het volgende:
hadden jullie ook dat je ouders erop aandrongen dat je wel ff vakantie baantje /moest/ hebben. ?

Zachtjes, maar ik wist zelf ook wel dat het nodig was om het een en ander te kunnen kopen.

Cd's, blaadjes (zie ook dit topic), van die dingen.
pi_221590830
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2026 07:38 schreef Eightyone het volgende:

[..]
Zachtjes, maar ik wist zelf ook wel dat het nodig was om het een en ander te kunnen kopen.

Cd's, blaadjes (zie ook dit topic), van die dingen.
deels. want oke sommige kregen alles, ik kreeg geen cent. hahaha. en nooit gehad.

toch kan ik het me ouders niet kwalijk nemen, want oke het heeft mentaliteit nog. die heel veel niet hebben van pak ff aan. Marja

andere generatie onderhand he. en zeg het maar niet want kun je naar HR komen.
pi_221590832
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2026 07:33 schreef kree het volgende:

Ja.
Om te leren dat ik geld kon verdienen door werk. Ipv hand op houden en alles krijgen
pi_221590834
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2026 07:40 schreef cinderloom het volgende:

[..]
Ja.
Om te leren dat ik geld kon verdienen door werk. Ipv hand op houden en alles krijgen
tja ik ook dus, maar is dat nu nog?
wat toen btw heel normaal was...
  maandag 17 augustus 2026 @ 08:04:10 #75
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_221590915
Nu proberen pubers online vaak het een en ander binnen te hengelen. Zie de vele #ad en #spon hastags, 'koop dit met code X', enzovoort.

Wij 90's-tieners konden dat niet, en het was sowieso niks voor m'n 15-jarige zelf geweest (voor m'n 45-jarige zelf nog steeds niet :') ).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')