abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 15 augustus 2026 @ 11:31:33 #26
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_221576714
Verkoopster in een keramiekwinkel. Ik begreep er he-le-maal niets van. Van de klei niet, van het glazuur niet, van de ovens niet. Wonder boven wonder is het toch nog enigszins goed gegaan omdat de klanten zelf wisten wat ze precies nodig hadden.
pi_221577241
Ik heb er maar 2 gehad; een saaie maar rustige en eenvoudige in een boekenzaak, en eentje in een supermarkt.
Op zaterdag voor < 5 gulden bruto per uur om 7.30 aanwezig zijn om ff 2,5 uur te werken (naast een paar uurtjes op de woensdagmiddag).
Heb een paar bedrijfsleiders gehad die tiranniek liepen te doen alsof je een enorm belangrijke baan had en je voortdurend het uiterste van jezelf moest geven.
Toen ze echt met een stopwach mee gingen lopen om te zien hoeveel je kon inpakken en dat dan als minimum vereiste gingen zien van wat je de hele dag door per uur kon doen, heb ik gelijk ontslag genomen na er 6 jaar lang gewerkt te hebben.
Ik deed mijn werk gewoon goed en snel, maar dit ging me gewoon te ver.
De rest gehoorzaamde wel braafjes met die stopwatch enzo.
Ach, niet alles aan dat baantje was kut natuurlijk; het contact met de klanten was leuk, een paar (onder)bedrijfsleiders ook enz.

Toen ben ik dus in die boekenzaak gaan werken. Het was gewoon gênant dat ik vooral betaald werd om alleen maar aanwezig te zijn en af en toe ff een klant te helpen.

[ Bericht 5% gewijzigd door ToT op 15-08-2026 12:52:06 ]
  zaterdag 15 augustus 2026 @ 12:48:27 #28
173391 SemperLibertas
Your pain is my gain.
pi_221577245
Manhoer.

was wel succesvol maar trok het niet meer ivm lelijke wijven die je moest doen
Le Diable
  Moderator / Redactie FP zaterdag 15 augustus 2026 @ 13:20:56 #29
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_221577342
Gezien jullie ervaringen heb ik best relaxte zomerbaantjes gehad. De minste waren orderpicken in magazijnen (drie keer gedaan) waar je gewoon simpel werd van elk uur dezelfde muziek :')
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_221577984
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2026 11:31 schreef Boca_Raton het volgende:
Verkoopster in een keramiekwinkel. Ik begreep er he-le-maal niets van. Van de klei niet, van het glazuur niet, van de ovens niet. Wonder boven wonder is het toch nog enigszins goed gegaan omdat de klanten zelf wisten wat ze precies nodig hadden.
Is wel raar dat je helemaal geen enkele training of wat ook kreeg. Of kreeg je die wel maar snapte de materie evengoed niet? :) Het is wel comfortabel natuurlijk als de klant al precies weet wat ie wil. Dan verkoopt het zichzelf.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_221578106
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2026 13:20 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Gezien jullie ervaringen heb ik best relaxte zomerbaantjes gehad. De minste waren orderpicken in magazijnen (drie keer gedaan) waar je gewoon simpel werd van elk uur dezelfde muziek :')
Ja die banden ken ik ook nog wel van de supermarkt baantjes. Geen radio maar een soort videorecorder die 3 uur of zo muzak afspeelde en dan weer van voren af aan. Om gek van te worden inderdaad. Hetzelfde had ik later met de verschrikkelijke zender Qmusic... die deden voor mijn gevoel slechts 10 verschillende muziekjes per dag en dat 3 keer per uur of zo en weken lang op repeat. Deze Belgische kanker was helaas de default. Iets anders met wat ruimere keuze was niet bespreekbaar.

Het is en was voor mij heel slecht, die stompzinnige herhaling van hetzelfde steeds.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  Moderator / Redactie FP zaterdag 15 augustus 2026 @ 14:24:36 #32
Rawr
pi_221578131
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2026 14:22 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Ja die banden ken ik ook nog wel van de supermarkt baantjes. Geen radio maar een soort videorecorder die 3 uur of zo muzak afspeelde en dan weer van voren af aan. Om gek te worden inderdaad. Hetzelfde had ik later met de verschrikkelijke zender Qmusic... die deden voor mijn gevoel slechts 10 verschillende muziekjes per dag en dat 3 keer per uur of zo en weken lang op repeat. Deze Belgische kanker was helaas de default. Iets anders met wat ruimere keuze was niet bespreekbaar.

Het is en was voor mij heel slecht, die stompzinnige herhaling van hetzelfde steeds.
Ik heb zo'n 6 jaar bij de Edah gewerkt, en daar hadden we 2-3 jaar lang hetzelfde bandje opstaan; het eerste halfjaar de A-kant, en het tweede halfjaar de B-kant ;( Ik ben weleens naar de chef gestapt om te vragen of we niet een keer wat anders konden luisteren, maar dat ging volgens hem helaas niet.

Oja, in één van de magazijnen stonden om de 20 meter ofzo radio's die allemaal uiteraard op dezelfde zender afgestemd waren (gevalletje Radio 100% NL, maar dan 25 jaar geleden). Toen ik samen met een medewerker de dichtstbijzijnde radio op Arrow Classic Rock afstemde kwam er na een paar minuten iemand van management op hoge poten aanzetten om het weer aan te passen, "want anders zouden de medewerkers in de war raken" :')
  zaterdag 15 augustus 2026 @ 14:26:39 #33
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_221578139
Het lijkt me best lekker om zo'n type te zijn wat makkelijk kan leven met Sky, Q, 538 en geestdodende supermarkt/warenhuis-playlists.

[ Bericht 16% gewijzigd door Eightyone op 15-08-2026 14:41:44 ]
  zaterdag 15 augustus 2026 @ 14:28:58 #34
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_221578143
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2026 14:18 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Is wel raar dat je helemaal geen enkele training of wat ook kreeg. Of kreeg je die wel maar snapte de materie evengoed niet? :) Het is wel comfortabel natuurlijk als de klant al precies weet wat ie wil. Dan verkoopt het zichzelf.
De eigenaresse dacht ‘dat loopt wel los’. Want ook af en toe kwam kijken dhr Hopjes, de sjouwer van de spullen, hij wist veel.
pi_221578147
Verkeersborden uitstansen bij Nederland Haarlem met mijn 14-jarige ectolichaampje. Twee dagen volgehouden.
  Moderator / Redactie FP zaterdag 15 augustus 2026 @ 14:57:00 #36
Rawr
pi_221578269
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2026 14:26 schreef Eightyone het volgende:
Het lijkt me best lekker om zo'n type te zijn wat makkelijk kan leven met Sky, Q, 538 en geestdodende supermarkt/warenhuis-playlists.

"Zalig zijn de eenvoudigen van geest", of hoe ging dat gezegde ookalweer? :P
pi_221578275
Zwarte fietsdopjes op de ventielen draaien in een fietsenfabriek (destijds)
  zaterdag 15 augustus 2026 @ 15:01:47 #38
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_221578278
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2026 14:57 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]
"Zalig zijn de eenvoudigen van geest", of hoe ging dat gezegde ookalweer? :P
Vaak is bij dergelijke personen het gehele pakket zo perfect doorsnee dat het veel voordelen oplevert.
pi_221578280
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2026 15:00 schreef cinderloom het volgende:
Zwarte fietsdopjes op de ventielen draaien in een fietsenfabriek (destijds)
Met of zonder 'no munnie' hand- en spanbijverdiensten? :)
OH NOES!!1*&@^!!*@!!@$*^!!!!!!!!
pi_221578283
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2026 15:02 schreef Regilio_ het volgende:

[..]
Met of zonder 'no munnie' hand- en spanbijverdiensten? :)
Zonder.
Fietsen kwamen op de lopende band aan en ik stond bij de afdeling ventiel-montage. Mijn collega deed de ventiel erin en ik het doppie
pi_221579483
quote:
Oef, in die supermarkt waar ik werkte hadden ze een cassettebandje meerdere jaren op autoreverse zitten.
Was allemaal jaren '60 muziek of zo, lag prettig in het gehoor, maar damn..... :')
pi_221579512
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2026 09:48 schreef Discombobulate het volgende:
Lelies koppen. En ik heb zelfs een vermoeden dat een stukje medische geschiedenis van mij daardoor komt.
One of us, one of us.
Ook tulpen trouwens, al waren die minder kut want de bedden stonden vaak hoger :')

En daar kreeg ik dan ¤2,30 per uur voor ofzo :')
You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?
pi_221579589
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2026 14:18 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Bij de Gamma als vakkenvuller werd ik af en toe ook gezien als medewerker met verstand van wat dan ook, al droeg ik geen bedrijfskleding.
pi_221579631
quote:
Haha, herkenbaar ja, laat me raden, fucking Sky Radio? _O-
“Surrounded by losers, misfits and boozers”
pi_221579647
Vrachtwagens met kleding leeghalen en in een magazijn hangen. Simpel, maar onder het zwarte plastic zaten de spelden vaak nog in de kleding zodat ze later op maat gemaakt konden worden.

Terwijl wij dan probeerden onszelf niet open te halen en niet alles onder het bloed te smeren stond die chef met een muil dat het sneller moest :')
“Surrounded by losers, misfits and boozers”
pi_221579699
Inpakwerk in een naargeestige fabriek. Ik zal een jaar of 16 zijn geweest. Heel vroeg opstaan want als je een paar minuten te laat inklokte, werd je voor een heel uur genaaid. En dat een order dan verkeerd was en je de zorgvuldig gestapelde pallet weer mocht afbreken. Je had niet echt eer van je werk.

Maar het was een vakantiebaantje. Het was eindig. Je hoefde het niet als vaste kracht te doen. Je had nog niet de leegte in je ogen zoals de mensen die er het hele jaar door rondliepen.

Eigenlijk mis ik de simpelheid van het leven toen. Je wilde een brommer? Een computer? Prima, ga maar werken. En dan helemaal blij zijn wanneer je het bij elkaar had gespaard. Nog geen zorgen over hypotheek, verzekeringen en boodschappen. Dat was de wereld van je ouders, niet van jou. Jij kon je helemaal op je doel richten. *O*
pi_221579804
Aan de lopende band afval van bedrijven recyclen/sorteren. Om 5 uur ‘s ochtends beginnen en na de eerste minuut al onpasselijk worden van de meest walgelijke dingen die voorbij kwamen :')
Ik heb het uiteindelijk 5 weken gedaan, veel gelachen en het verdiende niet eens zo slecht.
  Moderator / Redactie FP zaterdag 15 augustus 2026 @ 19:49:15 #48
Rawr
pi_221580323
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2026 18:05 schreef KinKiJan het volgende:

[..]
Haha, herkenbaar ja, laat me raden, fucking Sky Radio? _O-
Kan goed :P
  zaterdag 15 augustus 2026 @ 19:52:58 #49
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_221580354
Ik heb ook nog eens een verdwaalde week in een broodjeszaak gewerkt. De manager was een omhooggevallen Hindoestaan die niet wilde dat ik mijn kraagje omhoog had. Nee, het moest naar beneden. Zodra hij zich had omgedraaid deed ik mijn kraagje weer naar boven. Dat viel niet in goede aarde.
Er waren hele vervelende klanten bij. Die hun bestelling schreeuwden of het wisselgeld teruggooiden. Die kregen de Hot Special: hun broodje zó door en door heet maken dat je ze zag klappertanden aan hun tafels.
Maar goed, ik had het eigenlijk al verprutst. Toen ik de opdracht kreeg om de grote plastic ficus blaadje voor blaadje af te stoffen ben ik er weggegaan.
  zaterdag 15 augustus 2026 @ 21:07:27 #50
503714 SebbeSwensje
Heraclied of niet?
pi_221581003
McDonalds (🤣🤣🤣 #Hyaenidae ) verrassent vaak terechtkomen bij Amerikaanse bedrijven. Kan ook geen toeval heten.
That's the drugs talking and truth be told, I like what they're saying.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')