abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221589633
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2026 21:59 schreef mschol het volgende:
nooit echt kutte vakantiebaantjes gehad..
baantjes op kantoor, in bloemenveiling..
prima te doen..
dan heb je het goed getroffen, LOL

ik moest btw van mijn ouders ook hoor, ga maar werken blabla en vakantie baantje.
Vraag me af of dat nu nog zo is, denk eigenlijk stuk minder.

maar toen was het meer van je gaat maar werken voor je geld. :P
(niet slechter op geworden lig, achteraf. Maar toen was het wel kut)

zakgeld krijgen was sowieso geen optie meer nadat ik 10 was ofzo :')

Haha. naja wat het voordeel is denk en merk dat verschil met jeugd van nu, dat je toch makkelijker dingen aanpakt die je eigenlijk klote lijken. Ik denk vond het goed achteraf, toen haatte ik het natuurlijk want werd beetje gedwongen wel.
Do what you love, love what you do!
pi_221590265
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2026 09:48 schreef Discombobulate het volgende:
Lelies koppen. En ik heb zelfs een vermoeden dat een stukje medische geschiedenis van mij daardoor komt.
De lelie-teelt is ook wel een van de meest smerige dingen die er bestaan, als was dat toen nog niet zo bekend als nu.
pi_221590291
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2026 18:27 schreef Koortsdroom het volgende:
Eigenlijk mis ik de simpelheid van het leven toen. Je wilde een brommer? Een computer? Prima, ga maar werken. En dan helemaal blij zijn wanneer je het bij elkaar had gespaard.
Ja, dit. Geen zorgen aan je kop, je woonde thuis en het geld dat je ving was voor die tijd als jongen een kapitaal. Leuke spullen van gekocht en vakanties van gevierd. Mijn allereerste (vaste) baan toen ik van school kwam was archiefhulp, samen met een paar andere jongens. Dat was dossiers in het archief terugzetten en aan de hand van een lijstje dossiers uit het archief halen en op het bureau leggen van de medewerker. Simpeler werk kan niet, maar wel een hoop lol. Ik denk nog wel eens terug aan die tijd toen ik nog geen verantwoordelijkheden had en niet echt hoefde na te denken.
pi_221590323
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2026 00:14 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]
Ja, dit. Geen zorgen aan je kop, je woonde thuis en het geld dat je ving was voor die tijd als jongen een kapitaal. Leuke spullen van gekocht en vakanties van gevierd. Mijn allereerste (vaste) baan toen ik van school kwam was archiefhulp, samen met een paar andere jongens. Dat was dossiers in het archief terugzetten en aan de hand van een lijstje dossiers uit het archief halen en op het bureau leggen van de medewerker. Simpeler werk kan niet, maar wel een hoop lol. Ik denk nog wel eens terug aan die tijd toen ik nog geen verantwoordelijkheden had en niet echt hoefde na te denken.
vinden jullie dat de jeugd het nu te makkelijk krijgt Enzo zonder ervoor te werken?

ik eigenlijk beetje wel.

Vroeger werd ik me nest uit getrapt hoor Enzo, en ga maar werken als je wat wil.

Of sterker nog ook als ik niet wat wilde, ga maar werken, daarom heb ik kut baantjes gehad maar eigenlijk ook hele leuke.

toen vond ik dat kut, achteraf denk ik hoop van geleerd toch wel.
pi_221590325
ik vraag me af of de simpelheid. die wij het hier over hebben. nu nog wel van toepassing is op jeugd?

want allemaal AI. en manager functies kun je daarin. maar het aanpakken met handen?????? hmmm gaat veel gevraagd beroep worden zeker in de techniek.

want tekort aan en gaat nog meer worden nu denk ik. Ik voorzie hoge loonstijgingen voor mij wel.
pi_221590558
Kaasfabriek aan de lopende band. Ongeveer 1,5 week volgehouden.

Ben ooit ontslagen. Dat was in een call center waar ik Energie moest verkopen aan oude mensen door te zeggen dat ze nergens aan vast zouden zitten vanwege een "proefperiode". Ik werd door de chef afgeluisterd en toen bleek dat ik mensen niet voor ging liegen zoals mijn collega's wel deden werd ik per direct ontslagen.

[ Bericht 36% gewijzigd door Sport_Life op 17-08-2026 05:24:54 ]
pi_221590697
In snackbar gewerkt dat vond ik wel echt verschrikkelijk 2 weken volgehouden
Disclaimer: Ik heb PDD-NOS (officiële diagnose) en kan emotioneel reageren. Ik ben niet verantwoordelijk voor de inhoud van mijn berichten. Het verwijderen/wijzigen zonder toestemming van mijn berichten is niet toegestaan. Alle rechten voorbehouden.
pi_221590722
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2026 21:07 schreef SebbeSwensje het volgende:
McDonalds (🤣🤣🤣 #Hyaenidae ) verrassent vaak terechtkomen bij Amerikaanse bedrijven. Kan ook geen toeval heten.
Goed Nederlands ook ja.
pi_221590806
hadden jullie ook dat je ouders erop aandrongen dat je wel ff vakantie baantje /moest/ hebben. ?

toen op die leeftijd he <14
pi_221590816
achteraf btw kan ik dat alles begrijpen. en is voor mij denk niet verkeerd geweest.

<maarre kweet niet. of het nou helemaal de goeie manier is.

Heb natuurlijk geen kinderen en ben fan van wel betje streng zijn, maar hoe ik daarin gedwongen was Mwah kweet niet.
  maandag 17 augustus 2026 @ 07:38:20 #71
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_221590825
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2026 07:33 schreef kree het volgende:
hadden jullie ook dat je ouders erop aandrongen dat je wel ff vakantie baantje /moest/ hebben. ?

Zachtjes, maar ik wist zelf ook wel dat het nodig was om het een en ander te kunnen kopen.

Cd's, blaadjes (zie ook dit topic), van die dingen.
pi_221590830
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2026 07:38 schreef Eightyone het volgende:

[..]
Zachtjes, maar ik wist zelf ook wel dat het nodig was om het een en ander te kunnen kopen.

Cd's, blaadjes (zie ook dit topic), van die dingen.
deels. want oke sommige kregen alles, ik kreeg geen cent. hahaha. en nooit gehad.

toch kan ik het me ouders niet kwalijk nemen, want oke het heeft mentaliteit nog. die heel veel niet hebben van pak ff aan. Marja

andere generatie onderhand he. en zeg het maar niet want kun je naar HR komen.
pi_221590832
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2026 07:33 schreef kree het volgende:

Ja.
Om te leren dat ik geld kon verdienen door werk. Ipv hand op houden en alles krijgen
pi_221590834
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2026 07:40 schreef cinderloom het volgende:

[..]
Ja.
Om te leren dat ik geld kon verdienen door werk. Ipv hand op houden en alles krijgen
tja ik ook dus, maar is dat nu nog?
wat toen btw heel normaal was...
  maandag 17 augustus 2026 @ 08:04:10 #75
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_221590915
Nu proberen pubers online vaak het een en ander binnen te hengelen. Zie de vele #ad en #spon hastags, 'koop dit met code X', enzovoort.

Wij 90's-tieners konden dat niet, en het was sowieso niks voor m'n 15-jarige zelf geweest (voor m'n 45-jarige zelf nog steeds niet :') ).
  maandag 17 augustus 2026 @ 08:05:58 #76
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_221590922
Folders bezorgen,
Het toen nog zelf moeten vouwen, en ik kreeg niet direct fietstassen, dus werken met rugtassen, plastic zakken. wat een schijtgedoe was dat.
Eerste dag gelijk een lekke band ook.

Nee dat heb ik maar 2 weken volgehouden.
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
  maandag 17 augustus 2026 @ 08:39:05 #77
503714 SebbeSwensje
Heraclied of niet?
pi_221591032
quote:
2s.gif Op maandag 17 augustus 2026 07:07 schreef Moass het volgende:

[..]
Goed Nederlands ook ja.
Dat ging niet helemaal lekker, nee. Ik heb ook verder geen educatieve achtergrond en ben alleen geschikt voor dagbesteding. Met genoeg doorzettingsvermogen en als ik alle tests succesvol doorsta dan is teamleider het hoogst haalbare voor me. Niet dat ik dat wil, maar het kan wel.
That's the drugs talking and truth be told, I like what they're saying.
pi_221591102
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2026 01:10 schreef kree het volgende:

[..]
vinden jullie dat de jeugd het nu te makkelijk krijgt Enzo zonder ervoor te werken?

ik eigenlijk beetje wel.

Vroeger werd ik me nest uit getrapt hoor Enzo, en ga maar werken als je wat wil.

Of sterker nog ook als ik niet wat wilde, ga maar werken, daarom heb ik kut baantjes gehad maar eigenlijk ook hele leuke.

toen vond ik dat kut, achteraf denk ik hoop van geleerd toch wel.
Ik heb geen idee hoe het nu is. Maar vakantiewerk vond ik veel voordelen hebben: je leert hoe dingen gaan in een werkomgeving, je ontmoet andere mensen, je zit in de moeilijke puberleeftijd en dan wil je niet thuis zijn en je verdient een flinke smak geld, als je dat vergelijkt met zakgeld. Ik kan me wel voorstellen dat het niet prettig is om te werken in een klein zaakje zoals een snackbar of groentenwinkel, waar de baas je continu op de hielen zit. Dan kun je beter in een groter bedrijf gaan werken.
  maandag 17 augustus 2026 @ 09:20:32 #79
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_221591202
Via via via via een dagje bij een boer aan de slag, varkensstallen uitmesten. Het viel me wel op dat de andere vier a) kerels waren en b) asielzoekers. Met handen en voeten in wat gebroken Russisch (ze kwamen uit Centraal-Azië en de Kaukasus, voormalige Sovjetrepublieken dus) met ze gecommuniceerd. Ik was toen best verlegen dus ik had geen woord gezegd tegen die boer.

Halverwege de dag kregen we een bord goed eten, aan het einde van de dag de mededeling dat wij het verkeerd begrepen hadden en niet betaald zouden krijgen. "No munnie! No munnie!" Ze schrokken zich rot toen ik Nederlandse bleek en in mijn emotioneel incontinente Rijnmondregio-toon mijn bek opentrok. Ze hadden gedacht dat ik ook Oostblok was.

Ik legde die kerels uit dat we waren opgelicht en dreigde de politie te bellen en toen kregen we allemaal vijftig gulden, wat echt belachelijk was aangezien we van kruin tot tenen onder de stront zaten.

Kwam de boer later nog eens tegen bij de feestelijkheden in augustus daar in de regio. Hij was dronken en wilde met mij op de vuist omdat ik zijn goede naam bezoedeld zou hebben want ik had natuurlijk wel andere mensen verteld over zijn naaistreek. Ik zou het niet goed begrepen hebben, hij zou echt sowieso betaald hebben, ik loog. Keihard uitgelachen en weggerend. Woog toen 50 kilo of zo :')
  maandag 17 augustus 2026 @ 09:31:02 #80
239372 MalleJongen
rekt t niet dan scheurt t wel
pi_221591307
Na de lagere school als 12 jarige tomaten plukken in het Westland.
Zomertijd had je toen niet en dat betekende om 4 of 5 uur beginnen.
En doorplukken totdat je klaar was, de ene keer tot in de middag en de andere keer was je om 10 uur klaar.
Alles aan je was groen en je stonk ook, plus dat het nog eens godstreurig heet was in die kassen.
Toch nog alle vakanties gedaan tot ik 16 was en ging werken.
I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car.
pi_221591310
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2026 09:20 schreef Qarrad het volgende:
Via via via via een dagje bij een boer aan de slag, varkensstallen uitmesten. Het viel me wel op dat de andere vier a) kerels waren en b) asielzoekers. Met handen en voeten in wat gebroken Russisch (ze kwamen uit Centraal-Azië en de Kaukasus, voormalige Sovjetrepublieken dus) met ze gecommuniceerd. Ik was toen best verlegen dus ik had geen woord gezegd tegen die boer.

Halverwege de dag kregen we een bord goed eten, aan het einde van de dag de mededeling dat wij het verkeerd begrepen hadden en niet betaald zouden krijgen. "No munnie! No munnie!" Ze schrokken zich rot toen ik Nederlandse bleek en in mijn emotioneel incontinente Rijnmondregio-toon mijn bek opentrok. Ze hadden gedacht dat ik ook Oostblok was.

Ik legde die kerels uit dat we waren opgelicht en dreigde de politie te bellen en toen kregen we allemaal vijftig gulden, wat echt belachelijk was aangezien we van kruin tot tenen onder de stront zaten.

Kwam de boer later nog eens tegen bij de feestelijkheden in augustus daar in de regio. Hij was dronken en wilde met mij op de vuist omdat ik zijn goede naam bezoedeld zou hebben want ik had natuurlijk wel andere mensen verteld over zijn naaistreek. Ik zou het niet goed begrepen hebben, hij zou echt sowieso betaald hebben, ik loog. Keihard uitgelachen en weggerend. Woog toen 50 kilo of zo :')
Wtf :') _O-

Wat een kansloze lui zijn er toch :r
OH NOES!!1*&@^!!*@!!@$*^!!!!!!!!
  maandag 17 augustus 2026 @ 09:43:19 #82
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_221591422
quote:
1s.gif Op maandag 17 augustus 2026 09:31 schreef Regilio_ het volgende:

[..]
Wtf :') _O-

Wat een kansloze lui zijn er toch :r
Ja was echt heel gemeen, want ze wisten dat zwartwerkende asielzoekers niet aan de bel zouden durven trekken. Dit was ook niet de enige boer die dit flikte. Mijn netwerk was toen nogal...atypisch (veel asielzoekers) dus ik kwam nog weleens in aparte werknemerspoules terecht. Meestal dikke lol en goed betaald, hoor.

Maar deze stiekeme grefo-kop vergeet ik nooit meer. Hij had echt zo'n onderdrukt grijnsje toen hij vertelde dat er niet betaald ging worden :r
pi_221591537
quote:

WTF? dus voor niks gewerkt? oke kan heel slechte voorstellen. maar dat hadden ze mij nooit aan gedaan.

en je ouders dan, die zeiden er niet wat van? of verhaal halen?
  maandag 17 augustus 2026 @ 10:02:54 #84
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_221591555
Nee, voor vijftig gulden dus uiteindelijk. Dat was te weinig, maar dan moet je gaan afwegen of je de politie alsnog inschakelt. Het was wel zwart werk, hè. Je geeft jezelf ook aan eigenlijk. Als je niks krijgt dan heb je niks te verliezen, maar zo is het dan afgekocht.

Ik was toen 18 of 19 dus mijn ouders ging ik niet inschakelen.
pi_221591557
moet het meest slechte dan wel zijn. werken en dan ook niet eens wat betaald krijgen.

Naja hebben we het niet over vermogens want tel in die tijd in guldens Enzo. buks net 4 tientjes dag.
pi_221591562
quote:

Wat een verhaal zeg, wel dapper van je dat je er wat van zei
Wat een figuur zeg, die boer
pi_221591566
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2026 10:02 schreef Qarrad het volgende:
Nee, voor vijftig gulden dus uiteindelijk. Dat was te weinig, maar dan moet je gaan afwegen of je de politie alsnog inschakelt. Het was wel zwart werk, hè. Je geeft jezelf ook aan eigenlijk. Als je niks krijgt dan heb je niks te verliezen, maar zo is het dan afgekocht.

Ik was toen 18 of 19 dus mijn ouders ging ik niet inschakelen.
wha. ik had me ouders er wel bij gehaald denk als ik zoiets had, maarjs mss ben ik mietje dan?

je gaat je toch niet dag laten misbruiken zonder betaald te krijgen?
pi_221591578
hmmm kan zo slecht tegen onrecht. en dit is het toppunt ervan wel eigenlijk.

bedoel ik vraag om wat kut baantjes waren, maar hoe kut ook, ze hebben me altijd wel betaald voor ik weg ging.
pi_221591604
Moet je nagaan dat van de meeste banen hier vermeld er mensen dit dag in en uit doen al jaren.
Vakman pur sang
pi_221591622
quote:
1s.gif Op maandag 17 augustus 2026 10:10 schreef Lospedrosa het volgende:
Moet je nagaan dat van de meeste banen hier vermeld er mensen dit dag in en uit doen al jaren.
het gaat er meer om om de meest kut banen te noemen?

Bedoel als je het daar mee naar je zin hebt prima.

Maar hele topic ging om wat je zelf natuurlijk kut ging, LOL er is en verschil :P
en zeker in vakantie baantjes voor een paar gulden per uur. :')

zeker als tiener en heb ik het over 12-16 ofzo. of mss nog wel stukje ouder, maar hebben meeste wat meer gevonden in eigen richting. die ze leuk vinden.

als tiener werd je gewoon focking misbruikt. in de jaren 90/00
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')