dit is wel herkenbaar en waren van die tpkkies bij die de soort van voorman waren toen trouwens die moesten bepalen of de krat wel vol genoeg was.quote:Op zaterdag 15 augustus 2026 00:27 schreef miss_sly het volgende:
Bonen plukken. Sperziebonen, als ik het me goed herinner. Werd uitbetaald per krat, maar een krat was pas vol als er een enorme kop op zat. Krom staan/zitten tussen due stomme planten, allerlei ongedierte en aan het einde van de dag nog maar een paar gulden. Een dag gedaan, nooit meer.
de shit die ik toen gedaan heb. ook nog wel erna Enzo met stages. ze zouden me levend ophangen denk ivm veiligheid als ik dat nu zou doenquote:Op zaterdag 15 augustus 2026 02:35 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Toppunt was toch wel een baantje waarbij ik moest lassen en letterlijk moest vragen of ik dan ook een laskap kon krijgen. Man, wat een bedrijf was dat.
Heb ooit een asbest plafond eruit moeten slopen. "Probeer ze wel heel te houden" was toen 16 en de rest deed het ook gewoon, wist ik veelquote:Op zaterdag 15 augustus 2026 02:35 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Toppunt was toch wel een baantje waarbij ik moest lassen en letterlijk moest vragen of ik dan ook een laskap kon krijgen. Man, wat een bedrijf was dat.
Echt hè?quote:Op zaterdag 15 augustus 2026 03:48 schreef Filosoofert het volgende:
[..]
Heb ooit een asbest plafond eruit moeten slopen. "Probeer ze wel heel te houden" was toen 16 en de rest deed het ook gewoon, wist ik veel
Wtfquote:Op zaterdag 15 augustus 2026 03:48 schreef Filosoofert het volgende:
[..]
Heb ooit een asbest plafond eruit moeten slopen. "Probeer ze wel heel te houden" was toen 16 en de rest deed het ook gewoon, wist ik veel
Oh, wat slecht. Ik heb dit gedaan met mijn moeder toen ik een jaar of acht was. Dat ging gewoon per kilo (alhoewel ze mij bij het afrekenen wil probeerden te naaien, dat terzijde).quote:Op zaterdag 15 augustus 2026 00:27 schreef miss_sly het volgende:
Bonen plukken. Sperziebonen, als ik het me goed herinner. Werd uitbetaald per krat, maar een krat was pas vol als er een enorme kop op zat. Krom staan/zitten tussen due stomme planten, allerlei ongedierte en aan het einde van de dag nog maar een paar gulden. Een dag gedaan, nooit meer.
Hier ook bonen plukken , wat een kut werk , en communicatie was er niet want veel Aziaten die me achter de rug uitlachte omdat ik veel trager was dan hun, 2 dagen gedaanquote:Op zaterdag 15 augustus 2026 00:27 schreef miss_sly het volgende:
Is wel raar dat je helemaal geen enkele training of wat ook kreeg. Of kreeg je die wel maar snapte de materie evengoed niet?quote:Op zaterdag 15 augustus 2026 11:31 schreef Boca_Raton het volgende:
Verkoopster in een keramiekwinkel. Ik begreep er he-le-maal niets van. Van de klei niet, van het glazuur niet, van de ovens niet. Wonder boven wonder is het toch nog enigszins goed gegaan omdat de klanten zelf wisten wat ze precies nodig hadden.
Ja die banden ken ik ook nog wel van de supermarkt baantjes. Geen radio maar een soort videorecorder die 3 uur of zo muzak afspeelde en dan weer van voren af aan. Om gek van te worden inderdaad. Hetzelfde had ik later met de verschrikkelijke zender Qmusic... die deden voor mijn gevoel slechts 10 verschillende muziekjes per dag en dat 3 keer per uur of zo en weken lang op repeat. Deze Belgische kanker was helaas de default. Iets anders met wat ruimere keuze was niet bespreekbaar.quote:Op zaterdag 15 augustus 2026 13:20 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Gezien jullie ervaringen heb ik best relaxte zomerbaantjes gehad. De minste waren orderpicken in magazijnen (drie keer gedaan) waar je gewoon simpel werd van elk uur dezelfde muziek
Ik heb zo'n 6 jaar bij de Edah gewerkt, en daar hadden we 2-3 jaar lang hetzelfde bandje opstaan; het eerste halfjaar de A-kant, en het tweede halfjaar de B-kantquote:Op zaterdag 15 augustus 2026 14:22 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ja die banden ken ik ook nog wel van de supermarkt baantjes. Geen radio maar een soort videorecorder die 3 uur of zo muzak afspeelde en dan weer van voren af aan. Om gek te worden inderdaad. Hetzelfde had ik later met de verschrikkelijke zender Qmusic... die deden voor mijn gevoel slechts 10 verschillende muziekjes per dag en dat 3 keer per uur of zo en weken lang op repeat. Deze Belgische kanker was helaas de default. Iets anders met wat ruimere keuze was niet bespreekbaar.
Het is en was voor mij heel slecht, die stompzinnige herhaling van hetzelfde steeds.
De eigenaresse dacht ‘dat loopt wel los’. Want ook af en toe kwam kijken dhr Hopjes, de sjouwer van de spullen, hij wist veel.quote:Op zaterdag 15 augustus 2026 14:18 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Is wel raar dat je helemaal geen enkele training of wat ook kreeg. Of kreeg je die wel maar snapte de materie evengoed niet?Het is wel comfortabel natuurlijk als de klant al precies weet wat ie wil. Dan verkoopt het zichzelf.
"Zalig zijn de eenvoudigen van geest", of hoe ging dat gezegde ookalweer?quote:Op zaterdag 15 augustus 2026 14:26 schreef Eightyone het volgende:
Het lijkt me best lekker om zo'n type te zijn wat makkelijk kan leven met Sky, Q, 538 en geestdodende supermarkt/warenhuis-playlists.
Vaak is bij dergelijke personen het gehele pakket zo perfect doorsnee dat het veel voordelen oplevert.quote:Op zaterdag 15 augustus 2026 14:57 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
"Zalig zijn de eenvoudigen van geest", of hoe ging dat gezegde ookalweer?
Met of zonder 'no munnie' hand- en spanbijverdiensten?quote:Op zaterdag 15 augustus 2026 15:00 schreef cinderloom het volgende:
Zwarte fietsdopjes op de ventielen draaien in een fietsenfabriek (destijds)
Zonder.quote:Op zaterdag 15 augustus 2026 15:02 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Met of zonder 'no munnie' hand- en spanbijverdiensten?
Oef, in die supermarkt waar ik werkte hadden ze een cassettebandje meerdere jaren op autoreverse zitten.quote:Op zaterdag 15 augustus 2026 13:20 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Gezien jullie ervaringen heb ik best relaxte zomerbaantjes gehad. De minste waren orderpicken in magazijnen (drie keer gedaan) waar je gewoon simpel werd van elk uur dezelfde muziek
One of us, one of us.quote:Op zaterdag 15 augustus 2026 09:48 schreef Discombobulate het volgende:
Lelies koppen. En ik heb zelfs een vermoeden dat een stukje medische geschiedenis van mij daardoor komt.
Bij de Gamma als vakkenvuller werd ik af en toe ook gezien als medewerker met verstand van wat dan ook, al droeg ik geen bedrijfskleding.quote:Op zaterdag 15 augustus 2026 14:18 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Is wel raar dat je helemaal geen enkele training of wat ook kreeg. Of kreeg je die wel maar snapte de materie evengoed niet?Het is wel comfortabel natuurlijk als de klant al precies weet wat ie wil. Dan verkoopt het zichzelf.
Haha, herkenbaar ja, laat me raden, fucking Sky Radio?quote:Op zaterdag 15 augustus 2026 13:20 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Kan goedquote:Op zaterdag 15 augustus 2026 18:05 schreef KinKiJan het volgende:
[..]
Haha, herkenbaar ja, laat me raden, fucking Sky Radio?
Heh. Dit was mijn vakantiebaantje toen ik 17 was.quote:
Bij mij dikke hardcore.quote:Op zondag 16 augustus 2026 08:56 schreef Hexagon het volgende:
Bovendien stond er tot overmaat van ramp de hele dag Sky Radio aan. Wat een marteling was dat.
ik heb ook nog een tijdje in een machine fabriek gewerkt, als elektro monteur dus (zeg maar paneelbouw). Dat was opzich wel in mijn straatje.quote:Op zaterdag 15 augustus 2026 07:25 schreef Koekoekmakto het volgende:
In een vieze en luide machinefabriek de hele dag gaatjes boren in ijzeren staven. 2 dagen gedaan. Kon toen gelukkig overstappen naar een beter baantje.
dan heb je het goed getroffen, LOLquote:Op zondag 16 augustus 2026 21:59 schreef mschol het volgende:
nooit echt kutte vakantiebaantjes gehad..
baantjes op kantoor, in bloemenveiling..
prima te doen..
De lelie-teelt is ook wel een van de meest smerige dingen die er bestaan, als was dat toen nog niet zo bekend als nu.quote:Op zaterdag 15 augustus 2026 09:48 schreef Discombobulate het volgende:
Lelies koppen. En ik heb zelfs een vermoeden dat een stukje medische geschiedenis van mij daardoor komt.
Ja, dit. Geen zorgen aan je kop, je woonde thuis en het geld dat je ving was voor die tijd als jongen een kapitaal. Leuke spullen van gekocht en vakanties van gevierd. Mijn allereerste (vaste) baan toen ik van school kwam was archiefhulp, samen met een paar andere jongens. Dat was dossiers in het archief terugzetten en aan de hand van een lijstje dossiers uit het archief halen en op het bureau leggen van de medewerker. Simpeler werk kan niet, maar wel een hoop lol. Ik denk nog wel eens terug aan die tijd toen ik nog geen verantwoordelijkheden had en niet echt hoefde na te denken.quote:Op zaterdag 15 augustus 2026 18:27 schreef Koortsdroom het volgende:
Eigenlijk mis ik de simpelheid van het leven toen. Je wilde een brommer? Een computer? Prima, ga maar werken. En dan helemaal blij zijn wanneer je het bij elkaar had gespaard.
vinden jullie dat de jeugd het nu te makkelijk krijgt Enzo zonder ervoor te werken?quote:Op maandag 17 augustus 2026 00:14 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Ja, dit. Geen zorgen aan je kop, je woonde thuis en het geld dat je ving was voor die tijd als jongen een kapitaal. Leuke spullen van gekocht en vakanties van gevierd. Mijn allereerste (vaste) baan toen ik van school kwam was archiefhulp, samen met een paar andere jongens. Dat was dossiers in het archief terugzetten en aan de hand van een lijstje dossiers uit het archief halen en op het bureau leggen van de medewerker. Simpeler werk kan niet, maar wel een hoop lol. Ik denk nog wel eens terug aan die tijd toen ik nog geen verantwoordelijkheden had en niet echt hoefde na te denken.
Goed Nederlands ook ja.quote:Op zaterdag 15 augustus 2026 21:07 schreef SebbeSwensje het volgende:
McDonalds (🤣🤣🤣 #Hyaenidae ) verrassent vaak terechtkomen bij Amerikaanse bedrijven. Kan ook geen toeval heten.
Zachtjes, maar ik wist zelf ook wel dat het nodig was om het een en ander te kunnen kopen.quote:Op maandag 17 augustus 2026 07:33 schreef kree het volgende:
hadden jullie ook dat je ouders erop aandrongen dat je wel ff vakantie baantje /moest/ hebben. ?
toen op die leeftijd he <14
deels. want oke sommige kregen alles, ik kreeg geen cent. hahaha. en nooit gehad.quote:Op maandag 17 augustus 2026 07:38 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Zachtjes, maar ik wist zelf ook wel dat het nodig was om het een en ander te kunnen kopen.
Cd's, blaadjes (zie ook dit topic), van die dingen.
Ja.quote:Op maandag 17 augustus 2026 07:33 schreef kree het volgende:
hadden jullie ook dat je ouders erop aandrongen dat je wel ff vakantie baantje /moest/ hebben. ?
toen op die leeftijd he <14
tja ik ook dus, maar is dat nu nog?quote:Op maandag 17 augustus 2026 07:40 schreef cinderloom het volgende:
[..]
Ja.
Om te leren dat ik geld kon verdienen door werk. Ipv hand op houden en alles krijgen
Dat ging niet helemaal lekker, nee. Ik heb ook verder geen educatieve achtergrond en ben alleen geschikt voor dagbesteding. Met genoeg doorzettingsvermogen en als ik alle tests succesvol doorsta dan is teamleider het hoogst haalbare voor me. Niet dat ik dat wil, maar het kan wel.quote:
Ik heb geen idee hoe het nu is. Maar vakantiewerk vond ik veel voordelen hebben: je leert hoe dingen gaan in een werkomgeving, je ontmoet andere mensen, je zit in de moeilijke puberleeftijd en dan wil je niet thuis zijn en je verdient een flinke smak geld, als je dat vergelijkt met zakgeld. Ik kan me wel voorstellen dat het niet prettig is om te werken in een klein zaakje zoals een snackbar of groentenwinkel, waar de baas je continu op de hielen zit. Dan kun je beter in een groter bedrijf gaan werken.quote:Op maandag 17 augustus 2026 01:10 schreef kree het volgende:
[..]
vinden jullie dat de jeugd het nu te makkelijk krijgt Enzo zonder ervoor te werken?
ik eigenlijk beetje wel.
Vroeger werd ik me nest uit getrapt hoor Enzo, en ga maar werken als je wat wil.
Of sterker nog ook als ik niet wat wilde, ga maar werken, daarom heb ik kut baantjes gehad maar eigenlijk ook hele leuke.
toen vond ik dat kut, achteraf denk ik hoop van geleerd toch wel.
Wtfquote:Op maandag 17 augustus 2026 09:20 schreef Qarrad het volgende:
Via via via via een dagje bij een boer aan de slag, varkensstallen uitmesten. Het viel me wel op dat de andere vier a) kerels waren en b) asielzoekers. Met handen en voeten in wat gebroken Russisch (ze kwamen uit Centraal-Azië en de Kaukasus, voormalige Sovjetrepublieken dus) met ze gecommuniceerd. Ik was toen best verlegen dus ik had geen woord gezegd tegen die boer.
Halverwege de dag kregen we een bord goed eten, aan het einde van de dag de mededeling dat wij het verkeerd begrepen hadden en niet betaald zouden krijgen. "No munnie! No munnie!" Ze schrokken zich rot toen ik Nederlandse bleek en in mijn emotioneel incontinente Rijnmondregio-toon mijn bek opentrok. Ze hadden gedacht dat ik ook Oostblok was.
Ik legde die kerels uit dat we waren opgelicht en dreigde de politie te bellen en toen kregen we allemaal vijftig gulden, wat echt belachelijk was aangezien we van kruin tot tenen onder de stront zaten.
Kwam de boer later nog eens tegen bij de feestelijkheden in augustus daar in de regio. Hij was dronken en wilde met mij op de vuist omdat ik zijn goede naam bezoedeld zou hebben want ik had natuurlijk wel andere mensen verteld over zijn naaistreek. Ik zou het niet goed begrepen hebben, hij zou echt sowieso betaald hebben, ik loog. Keihard uitgelachen en weggerend. Woog toen 50 kilo of zo
Ja was echt heel gemeen, want ze wisten dat zwartwerkende asielzoekers niet aan de bel zouden durven trekken. Dit was ook niet de enige boer die dit flikte. Mijn netwerk was toen nogal...atypisch (veel asielzoekers) dus ik kwam nog weleens in aparte werknemerspoules terecht. Meestal dikke lol en goed betaald, hoor.quote:Op maandag 17 augustus 2026 09:31 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Wtf![]()
![]()
Wat een kansloze lui zijn er toch
WTF? dus voor niks gewerkt? oke kan heel slechte voorstellen. maar dat hadden ze mij nooit aan gedaan.quote:Op maandag 17 augustus 2026 09:20 schreef Qarrad het volgende:
Via via via via een dagje bij een boer aan de slag, varkensstallen uitmesten. Het viel me wel op dat de andere vier a) kerels waren en b) asielzoekers. Met handen en voeten in wat gebroken Russisch (ze kwamen uit Centraal-Azië en de Kaukasus, voormalige Sovjetrepublieken dus) met ze gecommuniceerd. Ik was toen best verlegen dus ik had geen woord gezegd tegen die boer.
Halverwege de dag kregen we een bord goed eten, aan het einde van de dag de mededeling dat wij het verkeerd begrepen hadden en niet betaald zouden krijgen. "No munnie! No munnie!" Ze schrokken zich rot toen ik Nederlandse bleek en in mijn emotioneel incontinente Rijnmondregio-toon mijn bek opentrok. Ze hadden gedacht dat ik ook Oostblok was.
Ik legde die kerels uit dat we waren opgelicht en dreigde de politie te bellen en toen kregen we allemaal vijftig gulden, wat echt belachelijk was aangezien we van kruin tot tenen onder de stront zaten.
Kwam de boer later nog eens tegen bij de feestelijkheden in augustus daar in de regio. Hij was dronken en wilde met mij op de vuist omdat ik zijn goede naam bezoedeld zou hebben want ik had natuurlijk wel andere mensen verteld over zijn naaistreek. Ik zou het niet goed begrepen hebben, hij zou echt sowieso betaald hebben, ik loog. Keihard uitgelachen en weggerend. Woog toen 50 kilo of zo
Wat een verhaal zeg, wel dapper van je dat je er wat van zeiquote:Op maandag 17 augustus 2026 09:20 schreef Qarrad het volgende:
wha. ik had me ouders er wel bij gehaald denk als ik zoiets had, maarjs mss ben ik mietje dan?quote:Op maandag 17 augustus 2026 10:02 schreef Qarrad het volgende:
Nee, voor vijftig gulden dus uiteindelijk. Dat was te weinig, maar dan moet je gaan afwegen of je de politie alsnog inschakelt. Het was wel zwart werk, hè. Je geeft jezelf ook aan eigenlijk. Als je niks krijgt dan heb je niks te verliezen, maar zo is het dan afgekocht.
Ik was toen 18 of 19 dus mijn ouders ging ik niet inschakelen.
het gaat er meer om om de meest kut banen te noemen?quote:Op maandag 17 augustus 2026 10:10 schreef Lospedrosa het volgende:
Moet je nagaan dat van de meeste banen hier vermeld er mensen dit dag in en uit doen al jaren.
Voor de wat beter gelukte mensen was er nog wel relaxed werk in een populaire kledingwinkel of zo, of iets anders waarmee je een eind kwam met een makkelijk verkoopbaar voorkomen en een vlotte babbel. Achter een lopende band of in een bollenveld oid, vaak deels tussen de Oost-Europeanen, kwam deze 'bovenlaag' niet zo snel terecht.quote:Op maandag 17 augustus 2026 10:13 schreef kree het volgende:
[..]
als tiener werd je gewoon focking misbruikt. in de jaren 90
moest het in een mooi motiefje opgestapeld worden? of als ze maar bleven liggen?quote:Op maandag 17 augustus 2026 13:10 schreef Lospedrosa het volgende:
Toen ik 13-14 jaar was, na schooltijd omgevallen pallets met klinkers in een motief opstapelen.
We kregen iets van 15 gulden per pallet.
Maar met zijn tweeen deden we er 4-6 per uur, dus wat dik verdienen.
Tot de bedrijfsleider er achter kwam wat we verdienden, toen ging die de prijzen halveren.![]()
Vuile oplichter, was verzekeringswerk en ze kregen er veel meer voor dan wij verdienden natuurlijk.
Wat een lijerquote:Op maandag 17 augustus 2026 13:10 schreef Lospedrosa het volgende:
Toen ik 13-14 jaar was, na schooltijd omgevallen pallets met klinkers in een motief opstapelen.
We kregen iets van 15 gulden per pallet.
Maar met zijn tweeen deden we er 4-6 per uur, dus wat dik verdienen.
Tot de bedrijfsleider er achter kwam wat we verdienden, toen ging die de prijzen halveren.![]()
Vuile oplichter, was verzekeringswerk en ze kregen er veel meer voor dan wij verdienden natuurlijk.
Ja hier hetzelfde maar met 15 jaarquote:Op maandag 17 augustus 2026 12:27 schreef Hexagon het volgende:
Mijn ouders schopten me in de zomer dat ik 17 werd naar een vakantiebaantje. Was de zomer voor mijn examenjaar. Aanvankelijk een beetje tegen mijn zin. Ik verdiende al geld met een bijbaantje.
Maar waarschijnlijk hadden ze geen zin in nog een zomer lang een verveelde scholier die in huis rondhing.
Mooi is datquote:Op maandag 17 augustus 2026 18:05 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ja hier hetzelfde maar met 15 jaar
Mijn vader reed me naar de fabriek en vertelde me een nanoseconde voordat hij de deur dichtsloeg dat ik om werk ging vragen want dat had mijn moeder besloten.
Op het Katwijkse strand in een tent werken.quote:Op zaterdag 15 augustus 2026 00:08 schreef kree het volgende:
Om maar even te noemen, vroeger dus en heb het dus na basisschool, dan ga je zeg maar naar voorgezet onderwijs en oké wil je wat centen bij verdienen.
Heb het beetje voor <16 dan nog of er om heen.
Omdat TS start, bv en zijn er meerdere. maar bloembollen pellen, gvd wat een hel was dat.
4 gulden voor een krat vol, na een dag had ik al blaren op mijn vingers. En ik en maat, waren het zo zat na dag 4 dat we halverwege de ochtend opgerot zijn zonder de laatste pay zeg maar.
Kan er nog aantal noemen wel.
maar ben benieuwd, hebben jullie dat ook gehad?
En waarom vond je het zo klote dus?
ach, de bloemenveiling ging op een bepaald moment eisen dat tijdelijke vakantiekrachten evenveel productie draaide als de vaste medewerkers.quote:Op maandag 17 augustus 2026 10:13 schreef kree het volgende:
[..]
als tiener werd je gewoon focking misbruikt. in de jaren 90/00
Je wordt als werknemer hoe dan ook misbruikt, ook nu nog, ook als je een CAO hebt. Ze weten je altijd wel uit te knijpen.quote:Op maandag 17 augustus 2026 10:13 schreef kree het volgende:
als tiener werd je gewoon focking misbruikt. in de jaren 90/00
het schijnt zwaar kut te zijn naar wat ik gehoord heb.quote:Op maandag 17 augustus 2026 21:13 schreef blomke het volgende:
[..]
Op het Katwijkse strand in een tent werken.
Stond je daar zeker ook tussen van al die Polen en Roemenen?quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 13:20 schreef camilero het volgende:
In een slachthuis, de hele dag aan het einde van de slachtlijn halve varkens aan een haak hangen. Doodsaai en zwaar werk. Heb ik volgens mij 2 dagen volgehouden.
Is lang geleden, waren volgens mij vooral turkenquote:Op vrijdag 21 augustus 2026 18:28 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Stond je daar zeker ook tussen van al die Polen en Roemenen?
Wat is daar kut aan?quote:Op zondag 23 augustus 2026 09:31 schreef Sodeknetters het volgende:
In mijn LTS tijd dubbele bedieningsinrichtingen in elkaar zetten bij een autoschadeherstelbedrijf zodat ze in lesauto’s geplaatst konden worden. Later mocht ik ze spuiten. Toen ik daar wat langer liep, ging er na de vakanties ook na schooltijd heen, mocht ik plaatwerk gaan doen.
Eerst spuitklaar maken, later plamuren, schuren en uiteindelijk ook spuiten. Heb er veel geleerd, waar ik nu nog blij mee ben. Eigenlijk geen kutbaantje dus, al viel het salaris wat tegen.
Nee hoor, ik heb met plezier bij een tuinder gewerkt. Vroeg beginnen, hard werken, goed betaald. Vroeg beginnen was lekker, zag je de zon opkomen, met de mist boven de landerijen.quote:Op zondag 23 augustus 2026 03:50 schreef kree het volgende:
" boeren werk" lijkt vooral slecht te zijn dus?
nouja moet zeggen, beetje die tuintjes maaien en heggen snoeien en wat schoffel werk op vakantiepark was ook wel eentje van de leukere baantjes die ik gehad hebt.quote:Op zondag 23 augustus 2026 10:16 schreef Managarm het volgende:
[..]
Nee hoor, ik heb met plezier bij een tuinder gewerkt. Vroeg beginnen, hard werken, goed betaald. Vroeg beginnen was lekker, zag je de zon opkomen, met de mist boven de landerijen.
Ook bij een aardappelhandel gewerkt, ook vroeg beginnen, hard werken en goed betaald (10 gulden per uur). Vooral in de zomervakantie, dacht je klaar te zijn, had de eigenaar nog even een exportorder binnen gesleept waardoor het 21:30 werd (om 5:00 begonnen). De volgende dag ging om 4:30 weer de wekker. Verdiende zo'n 600 gulden in de week.
Hadden ze te lang in de zon gezeten?quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 18:35 schreef sp3c het volgende:
stekjes steken bij een tuinder
beetje doods werk en dat het niet goed betaalde kon ik mee leven want ik was 15 ofzo maar echt zulke vervelende mensen, de familie zelf was verveld, de mensen die het voor hun brood deden waren nog vervelender en er woonden wat Polen in een camper en die waren al helemaal onuitstaanbaar kut
zou het de hele zomer doen maar toen de vakantie betaalt was was ik direct weg en iedere keer middelvinger opsteken als ik er langs fietste naar school
Zeker, ik ook, het is die zon in je nek!quote:Op zondag 23 augustus 2026 13:19 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Hadden ze te lang in de zon gezeten?
Of erger nog, waren het Reptillians 😱😱
beetje doorzetten is ook niet verkeerd idd. Maargoed soms is zo'n baantje gewoon kut, zeker achteraf gezien als je daarna beter hebt.quote:Op zondag 23 augustus 2026 22:20 schreef sp3c het volgende:
[..]
Zeker, ik ook, het is die zon in je nek!
Maar ik bedoelde vervelend, echt heel vervelend, met zijn allen bidden en bijbel lezen en uur onbetaald overwerk als het niet klaar was door die onzin vervelend want in de heer ben je niet aan het werk
Klopt wel, snap ik wel maar ik kon niet zelf kiezen om door te werken en dan hoort het er gewoon bij vond ik
Boerenwerk vond ik niet vervelend. Weekkranten- en folderwijk wel. 'Zomers in de vakantie 3 weken gedaan, netjes afgemaakt, niet zeuren maar ook niet teruggekomen.quote:Op zondag 23 augustus 2026 03:50 schreef kree het volgende:
" boeren werk" lijkt vooral slecht te zijn dus?
herkenbaarquote:Op dinsdag 25 augustus 2026 09:15 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Boerenwerk vond ik niet vervelend. Weekkranten- en folderwijk wel. 'Zomers in de vakantie 3 weken gedaan, netjes afgemaakt, niet zeuren maar ook niet teruggekomen.
Heet en enorm saai.
in je maand opzeg termijn mag je beiden per direct zeggen kap ermee...quote:Op woensdag 26 augustus 2026 21:45 schreef StateOfMind het volgende:
Schiet me net te binnen, heb ook, enige tijd bij de Mac gewerkt.
En bij die vestiging móest je elkaar, als personeel, aanspreken met U.
Ook tegen je leeftijdsgenoten (was toen 15 of 16).
Dat vond ik echt zo belachelijk dat ik er mee wou stoppen.
Ik had er echter totaal geen zin om nog een maand (opzegtermijn) door te werken.
Dus ik kwam simpelweg niet meer opdagen zonder te bellen.
En op een gegeven moment werd ik gebeld door de manager, met de mededeling dat ik niet meer hoefde te komen.
Mooi
Ik was volgens mij wel al door de proeftijd heen.quote:Op vrijdag 28 augustus 2026 20:16 schreef kree het volgende:
[..]
in je maand opzeg termijn mag je beiden per direct zeggen kap ermee...
of dacht dat het zo zat, weet niet echt of ze je kunnen verplichten ertoe om dan door te werken.
Maar zou sowieso van beide kanten dan niet meer werken, dus daar is nooit een probleem mee.
Als je na die maand jaar contract krijgt natuurlijk wel.
ja weet je daar is het ook niet zo boeiend in. Tis andere verhaal natuurlijk later. Nog heb je die maand opzegtermijn en dan vaak jaar contract voor vast.quote:Op vrijdag 28 augustus 2026 20:23 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik was volgens mij wel al door de proeftijd heen. (of was ervoor, weet niet meer)
Moest van mijn ouders gewoon maar werken in de vakantie, leuk of niet leuk. (achteraf snap ik dit)
Was ook maar bijbaantje voor 1 of 2 dagen in de week.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |