abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221574687
Om maar even te noemen, vroeger dus en heb het dus na basisschool, dan ga je zeg maar naar voorgezet onderwijs en oké wil je wat centen bij verdienen.

Heb het beetje voor <16 dan nog of er om heen.

Omdat TS start, bv en zijn er meerdere. maar bloembollen pellen, gvd wat een hel was dat.
4 gulden voor een krat vol, na een dag had ik al blaren op mijn vingers. En ik en maat, waren het zo zat na dag 4 dat we halverwege de ochtend opgerot zijn zonder de laatste pay zeg maar.

Kan er nog aantal noemen wel.
maar ben benieuwd, hebben jullie dat ook gehad?
En waarom vond je het zo klote dus?
Do what you love, love what you do!
pi_221574795
Bonen plukken. Sperziebonen, als ik het me goed herinner. Werd uitbetaald per krat, maar een krat was pas vol als er een enorme kop op zat. Krom staan/zitten tussen due stomme planten, allerlei ongedierte en aan het einde van de dag nog maar een paar gulden. Een dag gedaan, nooit meer.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_221574822
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 augustus 2026 00:27 schreef miss_sly het volgende:
Bonen plukken. Sperziebonen, als ik het me goed herinner. Werd uitbetaald per krat, maar een krat was pas vol als er een enorme kop op zat. Krom staan/zitten tussen due stomme planten, allerlei ongedierte en aan het einde van de dag nog maar een paar gulden. Een dag gedaan, nooit meer.
dit is wel herkenbaar en waren van die tpkkies bij die de soort van voorman waren toen trouwens die moesten bepalen of de krat wel vol genoeg was.

fuck me. echt ik zeg het 4 dagen dat gedaan en daarna nooit meer.

Daarna volgende zomer ofzo, bloemen snijden, wat een hel werk. die dingen afsnijden en ook weer van die erbij die het gingen bepalen. (die er jaren zaten dus al. en ook nog onder 20. maar net ff ouder)
met elastiekje kutten Enzo om die bos bij elkaar te krijgen, het lukte me wel. Maar damn zoveel van die shit baantjes heb ik gehad.
pi_221574961
Fruit plukken, volgens mij aardbeien ofzo.
Weinig instructie of uitleg gekregen en na een paar bakken kreeg ik de opmerking dat sommige aardbeien nog niet helemaal rijp waren.
Opzich terecht commentaar, maar de 12-jarige ik kon het niet zo goed handelen.
Nog even doorgewerkt, maar ik was er na een uur wel klaar mee. De brandende zon werkte ook niet mee.

Weggelopen, fiets gepakt en naar huis gegaan. Nooit meer een vakantiebaantje genomen.
Niet lang daarna had ik een krantenwijk: simpel werk, niemand die commentaar gaf en best redelijk verdienen voor dat ene uurtje per dag.
pi_221574971
voor mij was het ook naar krantenwijk daarna. Idd net wat je zegt ja.

betaalde ook niet supergoed toen al niet, maar oké kon je je eigen gang gaan. en verdiende toch centje bij.
  zaterdag 15 augustus 2026 @ 02:11:16 #6
182182 spapaars
Ver onder het NAP
pi_221574983
Niet echt kut, postbezorging op de zaterdag.
pi_221575007
Aardbeien plukken voor een 17 euro per dag ofzo. Zwart en zwaar onderbetaald. Wat een kutwerk. Zou ook op zaterdag werken maar blijkbaar was er geen werk dus ik weer naar huis op het fietsje om 0500 s'ochtends

Zo veel misbruik werd/wordt er toen van 14 jarigen gemaakt, bah :r
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
pi_221575010
Toppunt was toch wel een baantje waarbij ik moest lassen en letterlijk moest vragen of ik dan ook een laskap kon krijgen. Man, wat een bedrijf was dat.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_221575012
quote:
10s.gif Op zaterdag 15 augustus 2026 02:35 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Toppunt was toch wel een baantje waarbij ik moest lassen en letterlijk moest vragen of ik dan ook een laskap kon krijgen. Man, wat een bedrijf was dat.
de shit die ik toen gedaan heb. ook nog wel erna Enzo met stages. ze zouden me levend ophangen denk ivm veiligheid als ik dat nu zou doen
pi_221575040
quote:
10s.gif Op zaterdag 15 augustus 2026 02:35 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Heb ooit een asbest plafond eruit moeten slopen. "Probeer ze wel heel te houden" was toen 16 en de rest deed het ook gewoon, wist ik veel
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
pi_221575047
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2026 03:48 schreef Filosoofert het volgende:

[..]
Heb ooit een asbest plafond eruit moeten slopen. "Probeer ze wel heel te houden" was toen 16 en de rest deed het ook gewoon, wist ik veel
Echt hè?
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_221575085
Aardbeien plukken en moest er nog een klere eind voor fietsen ook nog :D
En vakken vullen bij de supermarkt, de spar
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
Opzaterdag 15 februari 2025 08:01 schreef JustinK het volgende:[/b]
Dot houdt van lekker vlot :P
pi_221575122
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2026 03:48 schreef Filosoofert het volgende:

[..]
Wtf :{
OH NOES!!1*&@^!!*@!!@$*^!!!!!!!!
pi_221575126
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 augustus 2026 00:27 schreef miss_sly het volgende:
Oh, wat slecht. Ik heb dit gedaan met mijn moeder toen ik een jaar of acht was. Dat ging gewoon per kilo (alhoewel ze mij bij het afrekenen wil probeerden te naaien, dat terzijde).
pi_221575127
Groenten inpakken, vooral zuurkool was echt verschrikkelijk. Dat kwam in tonnen binnen en moest in zakjes van 500 gram gedaan worden, die zuurkool was echt super koud. Ik voelde mijn vingers bijna niet meer, vier dagen gedaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')