abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221574687
Om maar even te noemen, vroeger dus en heb het dus na basisschool, dan ga je zeg maar naar voorgezet onderwijs en oké wil je wat centen bij verdienen.

Heb het beetje voor <16 dan nog of er om heen.

Omdat TS start, bv en zijn er meerdere. maar bloembollen pellen, gvd wat een hel was dat.
4 gulden voor een krat vol, na een dag had ik al blaren op mijn vingers. En ik en maat, waren het zo zat na dag 4 dat we halverwege de ochtend opgerot zijn zonder de laatste pay zeg maar.

Kan er nog aantal noemen wel.
maar ben benieuwd, hebben jullie dat ook gehad?
En waarom vond je het zo klote dus?
Do what you love, love what you do!
pi_221574795
Bonen plukken. Sperziebonen, als ik het me goed herinner. Werd uitbetaald per krat, maar een krat was pas vol als er een enorme kop op zat. Krom staan/zitten tussen due stomme planten, allerlei ongedierte en aan het einde van de dag nog maar een paar gulden. Een dag gedaan, nooit meer.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_221574822
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 augustus 2026 00:27 schreef miss_sly het volgende:
Bonen plukken. Sperziebonen, als ik het me goed herinner. Werd uitbetaald per krat, maar een krat was pas vol als er een enorme kop op zat. Krom staan/zitten tussen due stomme planten, allerlei ongedierte en aan het einde van de dag nog maar een paar gulden. Een dag gedaan, nooit meer.
dit is wel herkenbaar en waren van die tpkkies bij die de soort van voorman waren toen trouwens die moesten bepalen of de krat wel vol genoeg was.

fuck me. echt ik zeg het 4 dagen dat gedaan en daarna nooit meer.

Daarna volgende zomer ofzo, bloemen snijden, wat een hel werk. die dingen afsnijden en ook weer van die erbij die het gingen bepalen. (die er jaren zaten dus al. en ook nog onder 20. maar net ff ouder)
met elastiekje kutten Enzo om die bos bij elkaar te krijgen, het lukte me wel. Maar damn zoveel van die shit baantjes heb ik gehad.
pi_221574961
Fruit plukken, volgens mij aardbeien ofzo.
Weinig instructie of uitleg gekregen en na een paar bakken kreeg ik de opmerking dat sommige aardbeien nog niet helemaal rijp waren.
Opzich terecht commentaar, maar de 12-jarige ik kon het niet zo goed handelen.
Nog even doorgewerkt, maar ik was er na een uur wel klaar mee. De brandende zon werkte ook niet mee.

Weggelopen, fiets gepakt en naar huis gegaan. Nooit meer een vakantiebaantje genomen.
Niet lang daarna had ik een krantenwijk: simpel werk, niemand die commentaar gaf en best redelijk verdienen voor dat ene uurtje per dag.
pi_221574971
voor mij was het ook naar krantenwijk daarna. Idd net wat je zegt ja.

betaalde ook niet supergoed toen al niet, maar oké kon je je eigen gang gaan. en verdiende toch centje bij.
  zaterdag 15 augustus 2026 @ 02:11:16 #6
182182 spapaars
Ver onder het NAP
pi_221574983
Niet echt kut, postbezorging op de zaterdag.
pi_221575007
Aardbeien plukken voor een 17 euro per dag ofzo. Zwart en zwaar onderbetaald. Wat een kutwerk. Zou ook op zaterdag werken maar blijkbaar was er geen werk dus ik weer naar huis op het fietsje om 0500 s'ochtends

Zo veel misbruik werd/wordt er toen van 14 jarigen gemaakt, bah :r
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
pi_221575010
Toppunt was toch wel een baantje waarbij ik moest lassen en letterlijk moest vragen of ik dan ook een laskap kon krijgen. Man, wat een bedrijf was dat.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_221575012
quote:
10s.gif Op zaterdag 15 augustus 2026 02:35 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Toppunt was toch wel een baantje waarbij ik moest lassen en letterlijk moest vragen of ik dan ook een laskap kon krijgen. Man, wat een bedrijf was dat.
de shit die ik toen gedaan heb. ook nog wel erna Enzo met stages. ze zouden me levend ophangen denk ivm veiligheid als ik dat nu zou doen
pi_221575040
quote:
10s.gif Op zaterdag 15 augustus 2026 02:35 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Heb ooit een asbest plafond eruit moeten slopen. "Probeer ze wel heel te houden" was toen 16 en de rest deed het ook gewoon, wist ik veel
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
pi_221575047
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2026 03:48 schreef Filosoofert het volgende:

[..]
Heb ooit een asbest plafond eruit moeten slopen. "Probeer ze wel heel te houden" was toen 16 en de rest deed het ook gewoon, wist ik veel
Echt hè?
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_221575085
Aardbeien plukken en moest er nog een klere eind voor fietsen ook nog :D Maar was altijd wel gezellig
En vakken vullen bij de supermarkt, de spar

[ Bericht 6% gewijzigd door Dotteke op 15-08-2026 06:41:58 ]
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
Opzaterdag 15 februari 2025 08:01 schreef JustinK het volgende:[/b]
Dot houdt van lekker vlot :P
pi_221575122
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2026 03:48 schreef Filosoofert het volgende:

[..]
Wtf :{
OH NOES!!1*&@^!!*@!!@$*^!!!!!!!!
pi_221575126
quote:
Oh, wat slecht. Ik heb dit gedaan met mijn moeder toen ik een jaar of acht was. Dat ging gewoon per kilo (alhoewel ze mij bij het afrekenen wil probeerden te naaien, dat terzijde).
pi_221575127
Groenten inpakken, vooral zuurkool was echt verschrikkelijk. Dat kwam in tonnen binnen en moest in zakjes van 500 gram gedaan worden, die zuurkool was echt super koud. Ik voelde mijn vingers bijna niet meer, vier dagen gedaan.
pi_221575148
Ooit een keer bij de gemeente een administratie baantje gehad. Moest data uit oude handgeschreven boeken checken met wat er in het computersysteem stond. Echt ontzettend geestdodend werk.

Maar goed het betaalde royaal. Het erge was meer dat de afdeling waar ik op zat echt letterlijk 1 op1 debiteuren crediteuren was
pi_221575181
quote:
Hier ook bonen plukken , wat een kut werk , en communicatie was er niet want veel Aziaten die me achter de rug uitlachte omdat ik veel trager was dan hun, 2 dagen gedaan
  zaterdag 15 augustus 2026 @ 07:25:40 #18
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221575197
In een vieze en luide machinefabriek de hele dag gaatjes boren in ijzeren staven. 2 dagen gedaan. Kon toen gelukkig overstappen naar een beter baantje.
"Doe maar gek, want er zijn al genoeg gewone mensen" - Ted Langenbach
pi_221575289
Pallets sorteren
  zaterdag 15 augustus 2026 @ 08:58:37 #20
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_221575417
Dingen inpakken, papiertjes vouwen.

Maar voor m'n collega's die wat meer van die Saai Radio-muziek op de achtergrond hielden (ergens in het Titanic-tijdperk) was het beter uit te houden.
pi_221575524
In een enorme fabriekshal helpen om een systeemplafond aan te brengen. Aan het einde van de dag kreeg ik mijn armen nauwelijks meer omhoog. Was als jong ventje ook nog niks gewend natuurlijk, maar kut was het wel.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_221575560
Dagje komkommers inpakken voor een uitzendbureau, je kunt wel raden, dat bleef dus bij één keer.

En een maandje bij een bakker gewerkt, het werk an sich was wel leuk, maar steeds om 02:30 moeten beginnen breekt je echt op.
"Common sense is not so common" --Voltaire
pi_221575563
Hier ook aardbeien plukken op nummer 1 en ook maar 1 dag gedaan
nummer 2
Bij van gend en loos pakjes uit rolcontainers op een lopende band gooien. Rolcontainers tot bovenaan gevuld waarbij er soms onderaan dan kleine doosjes vol met bouten en moeren lagen die heel zwaar waren maar toch die band op getild moesten worden. 1 nachtdienst gedaan.
  zaterdag 15 augustus 2026 @ 09:43:11 #24
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_221575703
Varkensslachterij. Gestopt na 7 uur. Vreselijk werk.
“A wizard is never late, nor is he early .He arrives precisely when he means to.”
pi_221575787
Lelies koppen. En ik heb zelfs een vermoeden dat een stukje medische geschiedenis van mij daardoor komt.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  zaterdag 15 augustus 2026 @ 11:31:33 #26
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_221576714
Verkoopster in een keramiekwinkel. Ik begreep er he-le-maal niets van. Van de klei niet, van het glazuur niet, van de ovens niet. Wonder boven wonder is het toch nog enigszins goed gegaan omdat de klanten zelf wisten wat ze precies nodig hadden.
pi_221577241
Ik heb er maar 2 gehad; een saaie maar rustige en eenvoudige in een boekenzaak, en eentje in een supermarkt.
Op zaterdag voor < 5 gulden bruto per uur om 7.30 aanwezig zijn om ff 2,5 uur te werken (naast een paar uurtjes op de woensdagmiddag).
Heb een paar bedrijfsleiders gehad die tiranniek liepen te doen alsof je een enorm belangrijke baan had en je voortdurend het uiterste van jezelf moest geven.
Toen ze echt met een stopwach mee gingen lopen om te zien hoeveel je kon inpakken en dat dan als minimum vereiste gingen zien van wat je de hele dag door per uur kon doen, heb ik gelijk ontslag genomen na er 6 jaar lang gewerkt te hebben.
Ik deed mijn werk gewoon goed en snel, maar dit ging me gewoon te ver.
De rest gehoorzaamde wel braafjes met die stopwatch enzo.
Ach, niet alles aan dat baantje was kut natuurlijk; het contact met de klanten was leuk, een paar (onder)bedrijfsleiders ook enz.

Toen ben ik dus in die boekenzaak gaan werken. Het was gewoon gênant dat ik vooral betaald werd om alleen maar aanwezig te zijn en af en toe ff een klant te helpen.

[ Bericht 5% gewijzigd door ToT op 15-08-2026 12:52:06 ]
  zaterdag 15 augustus 2026 @ 12:48:27 #28
173391 SemperLibertas
Your pain is my gain.
pi_221577245
Manhoer.

was wel succesvol maar trok het niet meer ivm lelijke wijven die je moest doen
Le Diable
  Moderator / Redactie FP zaterdag 15 augustus 2026 @ 13:20:56 #29
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_221577342
Gezien jullie ervaringen heb ik best relaxte zomerbaantjes gehad. De minste waren orderpicken in magazijnen (drie keer gedaan) waar je gewoon simpel werd van elk uur dezelfde muziek :')
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_221577984
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2026 11:31 schreef Boca_Raton het volgende:
Verkoopster in een keramiekwinkel. Ik begreep er he-le-maal niets van. Van de klei niet, van het glazuur niet, van de ovens niet. Wonder boven wonder is het toch nog enigszins goed gegaan omdat de klanten zelf wisten wat ze precies nodig hadden.
Is wel raar dat je helemaal geen enkele training of wat ook kreeg. Of kreeg je die wel maar snapte de materie evengoed niet? :) Het is wel comfortabel natuurlijk als de klant al precies weet wat ie wil. Dan verkoopt het zichzelf.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_221578106
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2026 13:20 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Gezien jullie ervaringen heb ik best relaxte zomerbaantjes gehad. De minste waren orderpicken in magazijnen (drie keer gedaan) waar je gewoon simpel werd van elk uur dezelfde muziek :')
Ja die banden ken ik ook nog wel van de supermarkt baantjes. Geen radio maar een soort videorecorder die 3 uur of zo muzak afspeelde en dan weer van voren af aan. Om gek van te worden inderdaad. Hetzelfde had ik later met de verschrikkelijke zender Qmusic... die deden voor mijn gevoel slechts 10 verschillende muziekjes per dag en dat 3 keer per uur of zo en weken lang op repeat. Deze Belgische kanker was helaas de default. Iets anders met wat ruimere keuze was niet bespreekbaar.

Het is en was voor mij heel slecht, die stompzinnige herhaling van hetzelfde steeds.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  Moderator / Redactie FP zaterdag 15 augustus 2026 @ 14:24:36 #32
Rawr
pi_221578131
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2026 14:22 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Ja die banden ken ik ook nog wel van de supermarkt baantjes. Geen radio maar een soort videorecorder die 3 uur of zo muzak afspeelde en dan weer van voren af aan. Om gek te worden inderdaad. Hetzelfde had ik later met de verschrikkelijke zender Qmusic... die deden voor mijn gevoel slechts 10 verschillende muziekjes per dag en dat 3 keer per uur of zo en weken lang op repeat. Deze Belgische kanker was helaas de default. Iets anders met wat ruimere keuze was niet bespreekbaar.

Het is en was voor mij heel slecht, die stompzinnige herhaling van hetzelfde steeds.
Ik heb zo'n 6 jaar bij de Edah gewerkt, en daar hadden we 2-3 jaar lang hetzelfde bandje opstaan; het eerste halfjaar de A-kant, en het tweede halfjaar de B-kant ;( Ik ben weleens naar de chef gestapt om te vragen of we niet een keer wat anders konden luisteren, maar dat ging volgens hem helaas niet.

Oja, in één van de magazijnen stonden om de 20 meter ofzo radio's die allemaal uiteraard op dezelfde zender afgestemd waren (gevalletje Radio 100% NL, maar dan 25 jaar geleden). Toen ik samen met een medewerker de dichtstbijzijnde radio op Arrow Classic Rock afstemde kwam er na een paar minuten iemand van management op hoge poten aanzetten om het weer aan te passen, "want anders zouden de medewerkers in de war raken" :')
  zaterdag 15 augustus 2026 @ 14:26:39 #33
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_221578139
Het lijkt me best lekker om zo'n type te zijn wat makkelijk kan leven met Sky, Q, 538 en geestdodende supermarkt/warenhuis-playlists.

[ Bericht 16% gewijzigd door Eightyone op 15-08-2026 14:41:44 ]
  zaterdag 15 augustus 2026 @ 14:28:58 #34
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_221578143
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2026 14:18 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Is wel raar dat je helemaal geen enkele training of wat ook kreeg. Of kreeg je die wel maar snapte de materie evengoed niet? :) Het is wel comfortabel natuurlijk als de klant al precies weet wat ie wil. Dan verkoopt het zichzelf.
De eigenaresse dacht ‘dat loopt wel los’. Want ook af en toe kwam kijken dhr Hopjes, de sjouwer van de spullen, hij wist veel.
pi_221578147
Verkeersborden uitstansen bij Nederland Haarlem met mijn 14-jarige ectolichaampje. Twee dagen volgehouden.
Wait for the ricochet.
Ein Besonderes unter den Besten.
  Moderator / Redactie FP zaterdag 15 augustus 2026 @ 14:57:00 #36
Rawr
pi_221578269
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2026 14:26 schreef Eightyone het volgende:
Het lijkt me best lekker om zo'n type te zijn wat makkelijk kan leven met Sky, Q, 538 en geestdodende supermarkt/warenhuis-playlists.

"Zalig zijn de eenvoudigen van geest", of hoe ging dat gezegde ookalweer? :P
pi_221578275
Zwarte fietsdopjes op de ventielen draaien in een fietsenfabriek (destijds)
  zaterdag 15 augustus 2026 @ 15:01:47 #38
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_221578278
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2026 14:57 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]
"Zalig zijn de eenvoudigen van geest", of hoe ging dat gezegde ookalweer? :P
Vaak is bij dergelijke personen het gehele pakket zo perfect doorsnee dat het veel voordelen oplevert.
pi_221578280
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2026 15:00 schreef cinderloom het volgende:
Zwarte fietsdopjes op de ventielen draaien in een fietsenfabriek (destijds)
Met of zonder 'no munnie' hand- en spanbijverdiensten? :)
pi_221578283
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2026 15:02 schreef Regilio_ het volgende:

[..]
Met of zonder 'no munnie' hand- en spanbijverdiensten? :)
Zonder.
Fietsen kwamen op de lopende band aan en ik stond bij de afdeling ventiel-montage. Mijn collega deed de ventiel erin en ik het doppie
pi_221579483
quote:
Oef, in die supermarkt waar ik werkte hadden ze een cassettebandje meerdere jaren op autoreverse zitten.
Was allemaal jaren '60 muziek of zo, lag prettig in het gehoor, maar damn..... :')
pi_221579512
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2026 09:48 schreef Discombobulate het volgende:
Lelies koppen. En ik heb zelfs een vermoeden dat een stukje medische geschiedenis van mij daardoor komt.
One of us, one of us.
Ook tulpen trouwens, al waren die minder kut want de bedden stonden vaak hoger :')

En daar kreeg ik dan ¤2,30 per uur voor ofzo :')
You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?
pi_221579589
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2026 14:18 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Bij de Gamma als vakkenvuller werd ik af en toe ook gezien als medewerker met verstand van wat dan ook, al droeg ik geen bedrijfskleding.
pi_221579631
quote:
Haha, herkenbaar ja, laat me raden, fucking Sky Radio? _O-
“Surrounded by losers, misfits and boozers”
pi_221579647
Vrachtwagens met kleding leeghalen en in een magazijn hangen. Simpel, maar onder het zwarte plastic zaten de spelden vaak nog in de kleding zodat ze later op maat gemaakt konden worden.

Terwijl wij dan probeerden onszelf niet open te halen en niet alles onder het bloed te smeren stond die chef met een muil dat het sneller moest :')
“Surrounded by losers, misfits and boozers”
pi_221579699
Inpakwerk in een naargeestige fabriek. Ik zal een jaar of 16 zijn geweest. Heel vroeg opstaan want als je een paar minuten te laat inklokte, werd je voor een heel uur genaaid. En dat een order dan verkeerd was en je de zorgvuldig gestapelde pallet weer mocht afbreken. Je had niet echt eer van je werk.

Maar het was een vakantiebaantje. Het was eindig. Je hoefde het niet als vaste kracht te doen. Je had nog niet de leegte in je ogen zoals de mensen die er het hele jaar door rondliepen.

Eigenlijk mis ik de simpelheid van het leven toen. Je wilde een brommer? Een computer? Prima, ga maar werken. En dan helemaal blij zijn wanneer je het bij elkaar had gespaard. Nog geen zorgen over hypotheek, verzekeringen en boodschappen. Dat was de wereld van je ouders, niet van jou. Jij kon je helemaal op je doel richten. *O*
pi_221579804
Aan de lopende band afval van bedrijven recyclen/sorteren. Om 5 uur ‘s ochtends beginnen en na de eerste minuut al onpasselijk worden van de meest walgelijke dingen die voorbij kwamen :')
Ik heb het uiteindelijk 5 weken gedaan, veel gelachen en het verdiende niet eens zo slecht.
  Moderator / Redactie FP zaterdag 15 augustus 2026 @ 19:49:15 #48
Rawr
pi_221580323
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2026 18:05 schreef KinKiJan het volgende:

[..]
Haha, herkenbaar ja, laat me raden, fucking Sky Radio? _O-
Kan goed :P
  zaterdag 15 augustus 2026 @ 19:52:58 #49
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_221580354
Ik heb ook nog eens een verdwaalde week in een broodjeszaak gewerkt. De manager was een omhooggevallen Hindoestaan die niet wilde dat ik mijn kraagje omhoog had. Nee, het moest naar beneden. Zodra hij zich had omgedraaid deed ik mijn kraagje weer naar boven. Dat viel niet in goede aarde.
Er waren hele vervelende klanten bij. Die hun bestelling schreeuwden of het wisselgeld teruggooiden. Die kregen de Hot Special: hun broodje zó door en door heet maken dat je ze zag klappertanden aan hun tafels.
Maar goed, ik had het eigenlijk al verprutst. Toen ik de opdracht kreeg om de grote plastic ficus blaadje voor blaadje af te stoffen ben ik er weggegaan.
  zaterdag 15 augustus 2026 @ 21:07:27 #50
503714 SebbeSwensje
Heraclied of niet?
pi_221581003
McDonalds (🤣🤣🤣 #Hyaenidae ) verrassent vaak terechtkomen bij Amerikaanse bedrijven. Kan ook geen toeval heten.
That's the drugs talking and truth be told, I like what they're saying.
pi_221581124
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2026 21:07 schreef SebbeSwensje het volgende:
McDonalds
Heh. Dit was mijn vakantiebaantje toen ik 17 was.

"Kip 9 in de bin..!"

Die frituurlucht ging wel echt in je kleren zitten.

En ik heb er ook een handenwas-tick aan overgehouden. Een manager met haviksogen die meteen ingreep wanneer je aan je cap zat, dat kon écht niet.
  zondag 16 augustus 2026 @ 08:56:32 #52
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_221583125
Als vakkenvuller bij de Praxis.

Ik werkte vrij snel dus een groot deel van de dag had ik niets te doen. Dus die dagen duurden soms eindeloos.

Bovendien stond er tot overmaat van ramp de hele dag Sky Radio aan. Wat een marteling was dat.

[ Bericht 0% gewijzigd door Hexagon op 16-08-2026 09:18:34 ]
pi_221583157
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2026 08:56 schreef Hexagon het volgende:
Bovendien stond er tot overmaat van ramp de hele dag Sky Radio aan. Wat een marteling was dat.
Bij mij dikke hardcore.
Als je daar net als ik weinig om geeft is dat ook pittig.
  zondag 16 augustus 2026 @ 10:37:02 #54
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_221583716
Bij een schilder meegweest, lange dagen, schuren in vervelende houdingen, in de warmte. Verdiende wel erg goed voor de leeftijd. Ook eens als dakdekhulpje meegweest, dat was ook heel erg zwaar maar een stuk minder kut in rot houdingen de hele tijd, viel wel direct in slaap op de weg terug iedere keer. Ben blij dat ik geen fysiek werk doe, niet uit te houden tot je 70e.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_221584435
Plastic vermalen bij een spuitgietbedrijf. Was vakantiewerk, dus ook als het buiten 30+ graden was, stond ik in een hokkie van 3×3 zonder ramen en een machine uit het jaar nul. Bloedheet was het daar.
  zondag 16 augustus 2026 @ 12:32:08 #56
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_221584818
Haring groothandel.
Dus ook ontleden en schoonmaken van de vis
verdiende goed .. maar 7 weken na het vakantie werk stond je nog naar die vis.
dat was jaren 90
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
pi_221588911
quote:
15s.gif Op zaterdag 15 augustus 2026 07:25 schreef Koekoekmakto het volgende:
In een vieze en luide machinefabriek de hele dag gaatjes boren in ijzeren staven. 2 dagen gedaan. Kon toen gelukkig overstappen naar een beter baantje.
ik heb ook nog een tijdje in een machine fabriek gewerkt, als elektro monteur dus (zeg maar paneelbouw). Dat was opzich wel in mijn straatje.

Maar er waren wat rustigere tijden voor de elektro. En dan was het meehelpen met de machinebouw. Beetje sleutelen Enzo dingen in elkaar zetten. Ook nog oke.

Totdat ze het een goed idee vonden om me ook in te zetten voor het stralen van oude RVS dingen.
Zeg maar de verroeste zooi die van schepen kwam.

De enige voldoening ervan was dat je het wel zag opknappen.
Maar na een week een keer dat doen, vriendelijk voor bedankt.

Met een heel pak aan met perslucht masker op. midden in de zomer dat het buiten die cabine al 30 graden was.

En daar binnen meer tegen de 45 of meer. No focking way, ga dat nooit meer doen ook. wat een hel
pi_221588951
leuke verhalen trouwens van jullie allemaal ^O^
pi_221589376
ff inter-topic spam, maar ben ook benieuwd naar deze?

GC / Wat was jullie meest leuke vakantie baantje ooit?
pi_221589410
nooit echt kutte vakantiebaantjes gehad..
baantjes op kantoor, in bloemenveiling..
prima te doen..
mentions en alerts staan uit, pm/dm mij
pi_221589633
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2026 21:59 schreef mschol het volgende:
nooit echt kutte vakantiebaantjes gehad..
baantjes op kantoor, in bloemenveiling..
prima te doen..
dan heb je het goed getroffen, LOL

ik moest btw van mijn ouders ook hoor, ga maar werken blabla en vakantie baantje.
Vraag me af of dat nu nog zo is, denk eigenlijk stuk minder.

maar toen was het meer van je gaat maar werken voor je geld. :P
(niet slechter op geworden lig, achteraf. Maar toen was het wel kut)

zakgeld krijgen was sowieso geen optie meer nadat ik 10 was ofzo :')

Haha. naja wat het voordeel is denk en merk dat verschil met jeugd van nu, dat je toch makkelijker dingen aanpakt die je eigenlijk klote lijken. Ik denk vond het goed achteraf, toen haatte ik het natuurlijk want werd beetje gedwongen wel.
pi_221590265
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2026 09:48 schreef Discombobulate het volgende:
De lelie-teelt is ook wel een van de meest smerige dingen die er bestaan, als was dat toen nog niet zo bekend als nu.
pi_221590291
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2026 18:27 schreef Koortsdroom het volgende:
Eigenlijk mis ik de simpelheid van het leven toen. Je wilde een brommer? Een computer? Prima, ga maar werken. En dan helemaal blij zijn wanneer je het bij elkaar had gespaard.
Ja, dit. Geen zorgen aan je kop, je woonde thuis en het geld dat je ving was voor die tijd als jongen een kapitaal. Leuke spullen van gekocht en vakanties van gevierd. Mijn allereerste (vaste) baan toen ik van school kwam was archiefhulp, samen met een paar andere jongens. Dat was dossiers in het archief terugzetten en aan de hand van een lijstje dossiers uit het archief halen en op het bureau leggen van de medewerker. Simpeler werk kan niet, maar wel een hoop lol. Ik denk nog wel eens terug aan die tijd toen ik nog geen verantwoordelijkheden had en niet echt hoefde na te denken.
pi_221590323
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2026 00:14 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]
Ja, dit. Geen zorgen aan je kop, je woonde thuis en het geld dat je ving was voor die tijd als jongen een kapitaal. Leuke spullen van gekocht en vakanties van gevierd. Mijn allereerste (vaste) baan toen ik van school kwam was archiefhulp, samen met een paar andere jongens. Dat was dossiers in het archief terugzetten en aan de hand van een lijstje dossiers uit het archief halen en op het bureau leggen van de medewerker. Simpeler werk kan niet, maar wel een hoop lol. Ik denk nog wel eens terug aan die tijd toen ik nog geen verantwoordelijkheden had en niet echt hoefde na te denken.
vinden jullie dat de jeugd het nu te makkelijk krijgt Enzo zonder ervoor te werken?

ik eigenlijk beetje wel.

Vroeger werd ik me nest uit getrapt hoor Enzo, en ga maar werken als je wat wil.

Of sterker nog ook als ik niet wat wilde, ga maar werken, daarom heb ik kut baantjes gehad maar eigenlijk ook hele leuke.

toen vond ik dat kut, achteraf denk ik hoop van geleerd toch wel.
pi_221590325
ik vraag me af of de simpelheid. die wij het hier over hebben. nu nog wel van toepassing is op jeugd?

want allemaal AI. en manager functies kun je daarin. maar het aanpakken met handen?????? hmmm gaat veel gevraagd beroep worden zeker in de techniek.

want tekort aan en gaat nog meer worden nu denk ik. Ik voorzie hoge loonstijgingen voor mij wel.
pi_221590558
Kaasfabriek aan de lopende band. Ongeveer 1,5 week volgehouden.

Ben ooit ontslagen. Dat was in een call center waar ik Energie moest verkopen aan oude mensen door te zeggen dat ze nergens aan vast zouden zitten vanwege een "proefperiode". Ik werd door de chef afgeluisterd en toen bleek dat ik mensen niet voor ging liegen zoals mijn collega's wel deden werd ik per direct ontslagen.

[ Bericht 36% gewijzigd door Sport_Life op 17-08-2026 05:24:54 ]
pi_221590697
In snackbar gewerkt dat vond ik wel echt verschrikkelijk 2 weken volgehouden
Disclaimer: Ik heb PDD-NOS (officiële diagnose) en kan emotioneel reageren. Ik ben niet verantwoordelijk voor de inhoud van mijn berichten. Het verwijderen/wijzigen zonder toestemming van mijn berichten is niet toegestaan. Alle rechten voorbehouden.
pi_221590722
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2026 21:07 schreef SebbeSwensje het volgende:
McDonalds (🤣🤣🤣 #Hyaenidae ) verrassent vaak terechtkomen bij Amerikaanse bedrijven. Kan ook geen toeval heten.
Goed Nederlands ook ja.
pi_221590806
hadden jullie ook dat je ouders erop aandrongen dat je wel ff vakantie baantje /moest/ hebben. ?

toen op die leeftijd he <14
pi_221590816
achteraf btw kan ik dat alles begrijpen. en is voor mij denk niet verkeerd geweest.

<maarre kweet niet. of het nou helemaal de goeie manier is.

Heb natuurlijk geen kinderen en ben fan van wel betje streng zijn, maar hoe ik daarin gedwongen was Mwah kweet niet.
  maandag 17 augustus 2026 @ 07:38:20 #71
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_221590825
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2026 07:33 schreef kree het volgende:
hadden jullie ook dat je ouders erop aandrongen dat je wel ff vakantie baantje /moest/ hebben. ?

Zachtjes, maar ik wist zelf ook wel dat het nodig was om het een en ander te kunnen kopen.

Cd's, blaadjes (zie ook dit topic), van die dingen.
pi_221590830
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2026 07:38 schreef Eightyone het volgende:

[..]
Zachtjes, maar ik wist zelf ook wel dat het nodig was om het een en ander te kunnen kopen.

Cd's, blaadjes (zie ook dit topic), van die dingen.
deels. want oke sommige kregen alles, ik kreeg geen cent. hahaha. en nooit gehad.

toch kan ik het me ouders niet kwalijk nemen, want oke het heeft mentaliteit nog. die heel veel niet hebben van pak ff aan. Marja

andere generatie onderhand he. en zeg het maar niet want kun je naar HR komen.
pi_221590832
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2026 07:33 schreef kree het volgende:

Ja.
Om te leren dat ik geld kon verdienen door werk. Ipv hand op houden en alles krijgen
pi_221590834
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2026 07:40 schreef cinderloom het volgende:

[..]
Ja.
Om te leren dat ik geld kon verdienen door werk. Ipv hand op houden en alles krijgen
tja ik ook dus, maar is dat nu nog?
wat toen btw heel normaal was...
  maandag 17 augustus 2026 @ 08:04:10 #75
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_221590915
Nu proberen pubers online vaak het een en ander binnen te hengelen. Zie de vele #ad en #spon hastags, 'koop dit met code X', enzovoort.

Wij 90's-tieners konden dat niet, en het was sowieso niks voor m'n 15-jarige zelf geweest (voor m'n 45-jarige zelf nog steeds niet :') ).
  maandag 17 augustus 2026 @ 08:05:58 #76
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_221590922
Folders bezorgen,
Het toen nog zelf moeten vouwen, en ik kreeg niet direct fietstassen, dus werken met rugtassen, plastic zakken. wat een schijtgedoe was dat.
Eerste dag gelijk een lekke band ook.

Nee dat heb ik maar 2 weken volgehouden.
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
  maandag 17 augustus 2026 @ 08:39:05 #77
503714 SebbeSwensje
Heraclied of niet?
pi_221591032
quote:
2s.gif Op maandag 17 augustus 2026 07:07 schreef Moass het volgende:

[..]
Goed Nederlands ook ja.
Dat ging niet helemaal lekker, nee. Ik heb ook verder geen educatieve achtergrond en ben alleen geschikt voor dagbesteding. Met genoeg doorzettingsvermogen en als ik alle tests succesvol doorsta dan is teamleider het hoogst haalbare voor me. Niet dat ik dat wil, maar het kan wel.
pi_221591102
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2026 01:10 schreef kree het volgende:

[..]
vinden jullie dat de jeugd het nu te makkelijk krijgt Enzo zonder ervoor te werken?

ik eigenlijk beetje wel.

Vroeger werd ik me nest uit getrapt hoor Enzo, en ga maar werken als je wat wil.

Of sterker nog ook als ik niet wat wilde, ga maar werken, daarom heb ik kut baantjes gehad maar eigenlijk ook hele leuke.

toen vond ik dat kut, achteraf denk ik hoop van geleerd toch wel.
Ik heb geen idee hoe het nu is. Maar vakantiewerk vond ik veel voordelen hebben: je leert hoe dingen gaan in een werkomgeving, je ontmoet andere mensen, je zit in de moeilijke puberleeftijd en dan wil je niet thuis zijn en je verdient een flinke smak geld, als je dat vergelijkt met zakgeld. Ik kan me wel voorstellen dat het niet prettig is om te werken in een klein zaakje zoals een snackbar of groentenwinkel, waar de baas je continu op de hielen zit. Dan kun je beter in een groter bedrijf gaan werken.
  maandag 17 augustus 2026 @ 09:20:32 #79
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_221591202
Via via via via een dagje bij een boer aan de slag, varkensstallen uitmesten. Het viel me wel op dat de andere vier a) kerels waren en b) asielzoekers. Met handen en voeten in wat gebroken Russisch (ze kwamen uit Centraal-Azië en de Kaukasus, voormalige Sovjetrepublieken dus) met ze gecommuniceerd. Ik was toen best verlegen dus ik had geen woord gezegd tegen die boer.

Halverwege de dag kregen we een bord goed eten, aan het einde van de dag de mededeling dat wij het verkeerd begrepen hadden en niet betaald zouden krijgen. "No munnie! No munnie!" Ze schrokken zich rot toen ik Nederlandse bleek en in mijn emotioneel incontinente Rijnmondregio-toon mijn bek opentrok. Ze hadden gedacht dat ik ook Oostblok was.

Ik legde die kerels uit dat we waren opgelicht en dreigde de politie te bellen en toen kregen we allemaal vijftig gulden, wat echt belachelijk was aangezien we van kruin tot tenen onder de stront zaten.

Kwam de boer later nog eens tegen bij de feestelijkheden in augustus daar in de regio. Hij was dronken en wilde met mij op de vuist omdat ik zijn goede naam bezoedeld zou hebben want ik had natuurlijk wel andere mensen verteld over zijn naaistreek. Ik zou het niet goed begrepen hebben, hij zou echt sowieso betaald hebben, ik loog. Keihard uitgelachen en weggerend. Woog toen 50 kilo of zo :')
  maandag 17 augustus 2026 @ 09:31:02 #80
239372 MalleJongen
rekt t niet dan scheurt t wel
pi_221591307
Na de lagere school als 12 jarige tomaten plukken in het Westland.
Zomertijd had je toen niet en dat betekende om 4 of 5 uur beginnen.
En doorplukken totdat je klaar was, de ene keer tot in de middag en de andere keer was je om 10 uur klaar.
Alles aan je was groen en je stonk ook, plus dat het nog eens godstreurig heet was in die kassen.
Toch nog alle vakanties gedaan tot ik 16 was en ging werken.
I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car.
pi_221591310
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2026 09:20 schreef Qarrad het volgende:
Via via via via een dagje bij een boer aan de slag, varkensstallen uitmesten. Het viel me wel op dat de andere vier a) kerels waren en b) asielzoekers. Met handen en voeten in wat gebroken Russisch (ze kwamen uit Centraal-Azië en de Kaukasus, voormalige Sovjetrepublieken dus) met ze gecommuniceerd. Ik was toen best verlegen dus ik had geen woord gezegd tegen die boer.

Halverwege de dag kregen we een bord goed eten, aan het einde van de dag de mededeling dat wij het verkeerd begrepen hadden en niet betaald zouden krijgen. "No munnie! No munnie!" Ze schrokken zich rot toen ik Nederlandse bleek en in mijn emotioneel incontinente Rijnmondregio-toon mijn bek opentrok. Ze hadden gedacht dat ik ook Oostblok was.

Ik legde die kerels uit dat we waren opgelicht en dreigde de politie te bellen en toen kregen we allemaal vijftig gulden, wat echt belachelijk was aangezien we van kruin tot tenen onder de stront zaten.

Kwam de boer later nog eens tegen bij de feestelijkheden in augustus daar in de regio. Hij was dronken en wilde met mij op de vuist omdat ik zijn goede naam bezoedeld zou hebben want ik had natuurlijk wel andere mensen verteld over zijn naaistreek. Ik zou het niet goed begrepen hebben, hij zou echt sowieso betaald hebben, ik loog. Keihard uitgelachen en weggerend. Woog toen 50 kilo of zo :')
Wtf :') _O-

Wat een kansloze lui zijn er toch :r
  maandag 17 augustus 2026 @ 09:43:19 #82
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_221591422
quote:
1s.gif Op maandag 17 augustus 2026 09:31 schreef Regilio_ het volgende:

[..]
Wtf :') _O-

Wat een kansloze lui zijn er toch :r
Ja was echt heel gemeen, want ze wisten dat zwartwerkende asielzoekers niet aan de bel zouden durven trekken. Dit was ook niet de enige boer die dit flikte. Mijn netwerk was toen nogal...atypisch (veel asielzoekers) dus ik kwam nog weleens in aparte werknemerspoules terecht. Meestal dikke lol en goed betaald, hoor.

Maar deze stiekeme grefo-kop vergeet ik nooit meer. Hij had echt zo'n onderdrukt grijnsje toen hij vertelde dat er niet betaald ging worden :r
pi_221591537
quote:

WTF? dus voor niks gewerkt? oke kan heel slechte voorstellen. maar dat hadden ze mij nooit aan gedaan.

en je ouders dan, die zeiden er niet wat van? of verhaal halen?
  maandag 17 augustus 2026 @ 10:02:54 #84
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_221591555
Nee, voor vijftig gulden dus uiteindelijk. Dat was te weinig, maar dan moet je gaan afwegen of je de politie alsnog inschakelt. Het was wel zwart werk, hè. Je geeft jezelf ook aan eigenlijk. Als je niks krijgt dan heb je niks te verliezen, maar zo is het dan afgekocht.

Ik was toen 18 of 19 dus mijn ouders ging ik niet inschakelen.
pi_221591557
moet het meest slechte dan wel zijn. werken en dan ook niet eens wat betaald krijgen.

Naja hebben we het niet over vermogens want tel in die tijd in guldens Enzo. buks net 4 tientjes dag.
pi_221591562
quote:

Wat een verhaal zeg, wel dapper van je dat je er wat van zei
Wat een figuur zeg, die boer
pi_221591566
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2026 10:02 schreef Qarrad het volgende:
Nee, voor vijftig gulden dus uiteindelijk. Dat was te weinig, maar dan moet je gaan afwegen of je de politie alsnog inschakelt. Het was wel zwart werk, hè. Je geeft jezelf ook aan eigenlijk. Als je niks krijgt dan heb je niks te verliezen, maar zo is het dan afgekocht.

Ik was toen 18 of 19 dus mijn ouders ging ik niet inschakelen.
wha. ik had me ouders er wel bij gehaald denk als ik zoiets had, maarjs mss ben ik mietje dan?

je gaat je toch niet dag laten misbruiken zonder betaald te krijgen?
pi_221591578
hmmm kan zo slecht tegen onrecht. en dit is het toppunt ervan wel eigenlijk.

bedoel ik vraag om wat kut baantjes waren, maar hoe kut ook, ze hebben me altijd wel betaald voor ik weg ging.
pi_221591604
Moet je nagaan dat van de meeste banen hier vermeld er mensen dit dag in en uit doen al jaren.
Vakman pur sang
pi_221591622
quote:
1s.gif Op maandag 17 augustus 2026 10:10 schreef Lospedrosa het volgende:
Moet je nagaan dat van de meeste banen hier vermeld er mensen dit dag in en uit doen al jaren.
het gaat er meer om om de meest kut banen te noemen?

Bedoel als je het daar mee naar je zin hebt prima.

Maar hele topic ging om wat je zelf natuurlijk kut ging, LOL er is en verschil :P
en zeker in vakantie baantjes voor een paar gulden per uur. :')

zeker als tiener en heb ik het over 12-16 ofzo. of mss nog wel stukje ouder, maar hebben meeste wat meer gevonden in eigen richting. die ze leuk vinden.

als tiener werd je gewoon focking misbruikt. in de jaren 90/00
  maandag 17 augustus 2026 @ 10:20:25 #91
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_221591718
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2026 10:13 schreef kree het volgende:

[..]

als tiener werd je gewoon focking misbruikt. in de jaren 90
Voor de wat beter gelukte mensen was er nog wel relaxed werk in een populaire kledingwinkel of zo, of iets anders waarmee je een eind kwam met een makkelijk verkoopbaar voorkomen en een vlotte babbel. Achter een lopende band of in een bollenveld oid, vaak deels tussen de Oost-Europeanen, kwam deze 'bovenlaag' niet zo snel terecht.

Maar goed, dat geluk moest je wel hebben.

Als je dat niet had (ikzelf hoorde iig niet bij die club), werd het inderdaad het uitzendbureau of zo. Waar ze je gebruikten om ergens rotte plekken in een personeelsbestand op te vullen.

[ Bericht 4% gewijzigd door Eightyone op 17-08-2026 16:28:16 ]
pi_221591724
In een schoenlabelfabriek.

Kwam er via de lopende band grote dozen met schoenen(dozen) binnen. Moest je de schoenendoos eruit halen, schoenen pakken en dan moest je daar een label aan maken: soms was dat met een sticker, soms met zo’n plastic label.
Na 8 uur werd ik gillend gek. En er werkten mensen al meer dan 10 jaar die dit afwisselend werk vonden 😅
pi_221591798
weten jullie. bv he. denk als ik baantje ging zoeken. wat verdient een 14 jarigen nu?

ik weet is keer 2 al meer als euro. maar even voor mij idee.

ik zit btw ff terug te rekenen. van "83. oke na basis school was ik denk 14 ofzo?

alles daarvoor kreeg ik alles btw van me ouders Enzo. (thanks rip pa). maar daarna nog LTS en toen wilde ze echt wel dat ik of iets als bijbaantje ging doen in vakantie. ???

Is dat nog normaal? laat me met rust is vakantie dacht ik toen,. maarja moest wel dus.
pi_221591881
Zonwering ophangen met een gammel laddertje , weet niet meer wat ik ermee verdiende maar het was in ieder geval levensgevaarlijk. Ik was ook niet sterk genoeg om met de ene arm de zonwering in positie te houden en met de andere de schroeven in de muur te boren.
Heb ik geloof ik een paar dagen gedaan.

Een ander levensgevaarlijk baantje wat ik een paar dagen gedaan had was steigers bouwen. Ook mijn leven op het spel mee gezet voor een paar euro per uur. Ook snel mee gestopt
  maandag 17 augustus 2026 @ 12:27:32 #95
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_221593667
Mijn ouders schopten me in de zomer dat ik 17 werd naar een vakantiebaantje. Was de zomer voor mijn examenjaar. Aanvankelijk een beetje tegen mijn zin. Ik verdiende al geld met een bijbaantje.

Maar waarschijnlijk hadden ze geen zin in nog een zomer lang een verveelde scholier die in huis rondhing. :')
pi_221594090
Toen ik 13-14 jaar was, na schooltijd omgevallen pallets met klinkers in een motief opstapelen.
We kregen iets van 15 gulden per pallet.
Maar met zijn tweeen deden we er 4-6 per uur, dus wat dik verdienen.
Tot de bedrijfsleider er achter kwam wat we verdienden, toen ging die de prijzen halveren. :')
Vuile oplichter, was verzekeringswerk en ze kregen er veel meer voor dan wij verdienden natuurlijk.
Vakman pur sang
  maandag 17 augustus 2026 @ 13:40:40 #97
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_221594477
quote:
1s.gif Op maandag 17 augustus 2026 13:10 schreef Lospedrosa het volgende:
Toen ik 13-14 jaar was, na schooltijd omgevallen pallets met klinkers in een motief opstapelen.
Tot de bedrijfsleider er achter kwam wat we verdienden, toen ging die de prijzen halveren. :')
Vuile oplichter, was verzekeringswerk en ze kregen er veel meer voor dan wij verdienden natuurlijk.
moest het in een mooi motiefje opgestapeld worden? of als ze maar bleven liggen? :D
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
  Moderator / Redactie FP maandag 17 augustus 2026 @ 15:29:41 #98
Rawr
pi_221595276
quote:
1s.gif Op maandag 17 augustus 2026 13:10 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat een lijer :')
  Moderator / Redactie FP maandag 17 augustus 2026 @ 15:45:36 #99
Rawr
pi_221595372
Heb even wat zitten verwijderen.
pi_221595892
Auto's wassen
Het beste adres voor al uw primeurs!
  maandag 17 augustus 2026 @ 18:05:35 #101
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_221596225
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2026 12:27 schreef Hexagon het volgende:
Mijn ouders schopten me in de zomer dat ik 17 werd naar een vakantiebaantje. Was de zomer voor mijn examenjaar. Aanvankelijk een beetje tegen mijn zin. Ik verdiende al geld met een bijbaantje.

Maar waarschijnlijk hadden ze geen zin in nog een zomer lang een verveelde scholier die in huis rondhing. :')
Ja hier hetzelfde maar met 15 jaar :(
Mijn vader reed me naar de fabriek en vertelde me een nanoseconde voordat hij de deur dichtsloeg dat ik om werk ging vragen want dat had mijn moeder besloten.
  Moderator / Redactie FP maandag 17 augustus 2026 @ 18:24:05 #102
Rawr
pi_221596349
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2026 18:05 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Ja hier hetzelfde maar met 15 jaar :(
Mijn vader reed me naar de fabriek en vertelde me een nanoseconde voordat hij de deur dichtsloeg dat ik om werk ging vragen want dat had mijn moeder besloten.
Mooi is dat _O-
pi_221597484
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2026 00:08 schreef kree het volgende:
Om maar even te noemen, vroeger dus en heb het dus na basisschool, dan ga je zeg maar naar voorgezet onderwijs en oké wil je wat centen bij verdienen.

Heb het beetje voor <16 dan nog of er om heen.

Omdat TS start, bv en zijn er meerdere. maar bloembollen pellen, gvd wat een hel was dat.
4 gulden voor een krat vol, na een dag had ik al blaren op mijn vingers. En ik en maat, waren het zo zat na dag 4 dat we halverwege de ochtend opgerot zijn zonder de laatste pay zeg maar.

Kan er nog aantal noemen wel.
maar ben benieuwd, hebben jullie dat ook gehad?
En waarom vond je het zo klote dus?
Op het Katwijkse strand in een tent werken.

[ Bericht 0% gewijzigd door blomke op 18-08-2026 09:10:28 ]
Mijn hobby is glas-in-lood maken en herstellen. Ook voor u
pi_221597944
quote:

[..]
ach, de bloemenveiling ging op een bepaald moment eisen dat tijdelijke vakantiekrachten evenveel productie draaide als de vaste medewerkers. :')
toen heb ik mn zomer afgemaakt voor het geld, maar daarna kwam ik niet meer terug
De vaste medewerkers vonden het ook belachelijk
mentions en alerts staan uit, pm/dm mij
  Moderator dinsdag 18 augustus 2026 @ 22:32:35 #105
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_221603778
Vuilbakjes legen op een trein in de bundel.

Sleuren met vuilzakken

Als er treinen binnenkomen stonden die geparkeerd in de "bundel"

ik moest de treinen voorzien van :

Legen vuilbakjes
klaptafeltjes schoonmaken
Water reservoir bijvullen
vegen waar vuil
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
  dinsdag 18 augustus 2026 @ 23:10:19 #106
505678 MisterFox
declare(strict_types=1);
pi_221603907
De baan die ik nu heb voelt ook als een vakantiebaantje… :')
MNy paws caiuse aaS ;lotr of typo'zx 🦊
pi_221604462
quote:
Je wordt als werknemer hoe dan ook misbruikt, ook nu nog, ook als je een CAO hebt. Ze weten je altijd wel uit te knijpen.
  woensdag 19 augustus 2026 @ 07:05:57 #108
503714 SebbeSwensje
Heraclied of niet?
pi_221604469
Ik twijfel er nu sterk aan om mijn antwoord te wijzigen naar de huidige dagbesteding.
pi_221604720
Vakkenvullen bij de Xenos, alwaar de kunststof bloemen letterlijk blaadje voor blaadje in elkaar gezet moesten worden.

Callcenter bij Spaarselect: verdiende goud, maar heb er wel een tijdje belangst aan overgehouden :+ en ik weet gewoon nog letterlijke stukken uit mijn belprotocol: ‘Heeft u kinderen, of misschien wel een kleine ( :r )op komst?’
pi_221604763
Ben een luxepoes geweest wat dat betreft. Nooit een vakantiebaantje gehad. Dat vond ik te min, en mijn ouders gelukkig ook. Toen ik 18 werd naast mijn studie wel meteen gaan werken, en dat was cool. Callcenterbaantje, inbound verkoop. Zou dat nu van mijn levensdagen niet meer doen, maar heb er goed verdiend. Geen jeugdloon ofzo maar meteen de volle map plus bonus. En die monetaire basis is het fundament geweest voor het belachelijke succes wat m'n leven inmiddels is geworden. Dus jongens en meisjes en kinderen die een beetje met hun seksualiteit in de knoop zitten, neem nooit een vakantiebaantje. Je komt er beschadigd uit, anders was dit topic er niet. Kappa knoffo, peace out.
"Ik hou stiekem van mannen. Een lekkere vleesboom tussen m'n lippen, daar kan niets aan tippen." -phpmystyle
pi_221615168
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2026 21:13 schreef blomke het volgende:

[..]
Op het Katwijkse strand in een tent werken.
het schijnt zwaar kut te zijn naar wat ik gehoord heb.

Maar dat is niet specifiek voor Katwijk ;)
  vrijdag 21 augustus 2026 @ 13:20:40 #112
511255 camilero
tufkatufka...
pi_221620531
In een slachthuis, de hele dag aan het einde van de slachtlijn halve varkens aan een haak hangen. Doodsaai en zwaar werk. Heb ik volgens mij 2 dagen volgehouden.
pi_221622931
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2026 13:20 schreef camilero het volgende:
In een slachthuis, de hele dag aan het einde van de slachtlijn halve varkens aan een haak hangen. Doodsaai en zwaar werk. Heb ik volgens mij 2 dagen volgehouden.
Stond je daar zeker ook tussen van al die Polen en Roemenen?
  Moderator vrijdag 21 augustus 2026 @ 18:35:35 #114
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_221622977
stekjes steken bij een tuinder

beetje doods werk en dat het niet goed betaalde kon ik mee leven want ik was 15 ofzo maar echt zulke vervelende mensen, de familie zelf was verveld, de mensen die het voor hun brood deden waren nog vervelender en er woonden wat Polen in een camper en die waren al helemaal onuitstaanbaar kut

zou het de hele zomer doen maar toen de vakantie betaalt was was ik direct weg en iedere keer middelvinger opsteken als ik er langs fietste naar school
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 21 augustus 2026 @ 18:42:51 #115
511255 camilero
tufkatufka...
pi_221623023
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2026 18:28 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Stond je daar zeker ook tussen van al die Polen en Roemenen?
Is lang geleden, waren volgens mij vooral turken
pi_221631610
Dat was bij Kegro Deuren in Groesbeek.

Heb daar mijn vakantie naar Lloret de Mar verdiend met het meest geestdodende kutklusje wat er is.

Ik stond bij een machine die gelijmde delen in elkaar perste, en ik moest dan met een doek en een kwast de overtollige lijm weghalen.

En dat 8 uur per dag, 5 dagen in de week, en iets van 2 maanden lang :'(

Nog steeds als ik een busje van hen zie rijden, moet ik er aan terug denken :D
pi_221631619
En prei steken bij de boer.

Dat was an sich best leuk, samen met wat vrienden.

Alleen die geur.
Hoe goed of hoe vaak je je handen ook waste, je bleef die geur ruiken.
pi_221632052
KLB mod
pi_221633349
" boeren werk" lijkt vooral slecht te zijn dus?
pi_221633795
In mijn LTS tijd dubbele bedieningsinrichtingen in elkaar zetten bij een autoschadeherstelbedrijf zodat ze in lesauto’s geplaatst konden worden. Later mocht ik ze spuiten. Toen ik daar wat langer liep, ging er na de vakanties ook na schooltijd heen, mocht ik plaatwerk gaan doen.
Eerst spuitklaar maken, later plamuren, schuren en uiteindelijk ook spuiten. Heb er veel geleerd, waar ik nu nog blij mee ben. Eigenlijk geen kutbaantje dus, al viel het salaris wat tegen.
pi_221634397
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2026 09:31 schreef Sodeknetters het volgende:
In mijn LTS tijd dubbele bedieningsinrichtingen in elkaar zetten bij een autoschadeherstelbedrijf zodat ze in lesauto’s geplaatst konden worden. Later mocht ik ze spuiten. Toen ik daar wat langer liep, ging er na de vakanties ook na schooltijd heen, mocht ik plaatwerk gaan doen.
Eerst spuitklaar maken, later plamuren, schuren en uiteindelijk ook spuiten. Heb er veel geleerd, waar ik nu nog blij mee ben. Eigenlijk geen kutbaantje dus, al viel het salaris wat tegen.
Wat is daar kut aan?
pi_221634447
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2026 03:50 schreef kree het volgende:
Nee hoor, ik heb met plezier bij een tuinder gewerkt. Vroeg beginnen, hard werken, goed betaald. Vroeg beginnen was lekker, zag je de zon opkomen, met de mist boven de landerijen.

Ook bij een aardappelhandel gewerkt, ook vroeg beginnen, hard werken en goed betaald (10 gulden per uur). Vooral in de zomervakantie, dacht je klaar te zijn, had de eigenaar nog even een exportorder binnen gesleept waardoor het 21:30 werd (om 5:00 begonnen). De volgende dag ging om 4:30 weer de wekker. Verdiende zo'n 600 gulden in de week.
pi_221634548
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2026 10:16 schreef Managarm het volgende:

[..]
Nee hoor, ik heb met plezier bij een tuinder gewerkt. Vroeg beginnen, hard werken, goed betaald. Vroeg beginnen was lekker, zag je de zon opkomen, met de mist boven de landerijen.

Ook bij een aardappelhandel gewerkt, ook vroeg beginnen, hard werken en goed betaald (10 gulden per uur). Vooral in de zomervakantie, dacht je klaar te zijn, had de eigenaar nog even een exportorder binnen gesleept waardoor het 21:30 werd (om 5:00 begonnen). De volgende dag ging om 4:30 weer de wekker. Verdiende zo'n 600 gulden in de week.
nouja moet zeggen, beetje die tuintjes maaien en heggen snoeien en wat schoffel werk op vakantiepark was ook wel eentje van de leukere baantjes die ik gehad hebt.

Lekker buiten ook in de zomer, het kan allemaal stuk slechter idd

ik denk bollen pellen was het meest kutte. maar was toen 12 ofzo. en bloemen snijden het 2 na kutste..

LOL je leert er allemaal wel van natuurlijk zeker op die leeftijd en wat je later sowieso niet wil gaan doen als full-time werk. :D
pi_221635971
quote:
88s.gif Op vrijdag 21 augustus 2026 18:35 schreef sp3c het volgende:
stekjes steken bij een tuinder

beetje doods werk en dat het niet goed betaalde kon ik mee leven want ik was 15 ofzo maar echt zulke vervelende mensen, de familie zelf was verveld, de mensen die het voor hun brood deden waren nog vervelender en er woonden wat Polen in een camper en die waren al helemaal onuitstaanbaar kut

zou het de hele zomer doen maar toen de vakantie betaalt was was ik direct weg en iedere keer middelvinger opsteken als ik er langs fietste naar school
Hadden ze te lang in de zon gezeten?

Of erger nog, waren het Reptillians 😱😱

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-08-2026 13:19:59 ]
  Moderator zondag 23 augustus 2026 @ 22:20:19 #125
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_221640737
quote:
6s.gif Op zondag 23 augustus 2026 13:19 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Hadden ze te lang in de zon gezeten?

Of erger nog, waren het Reptillians 😱😱
Zeker, ik ook, het is die zon in je nek!

Maar ik bedoelde vervelend, echt heel vervelend, met zijn allen bidden en bijbel lezen en uur onbetaald overwerk als het niet klaar was door die onzin vervelend want in de heer ben je niet aan het werk

Klopt wel, snap ik wel maar ik kon niet zelf kiezen om door te werken en dan hoort het er gewoon bij vond ik
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_221640835
quote:
88s.gif Op zondag 23 augustus 2026 22:20 schreef sp3c het volgende:

[..]
Zeker, ik ook, het is die zon in je nek!

Maar ik bedoelde vervelend, echt heel vervelend, met zijn allen bidden en bijbel lezen en uur onbetaald overwerk als het niet klaar was door die onzin vervelend want in de heer ben je niet aan het werk

Klopt wel, snap ik wel maar ik kon niet zelf kiezen om door te werken en dan hoort het er gewoon bij vond ik
beetje doorzetten is ook niet verkeerd idd. Maargoed soms is zo'n baantje gewoon kut, zeker achteraf gezien als je daarna beter hebt.

we leren er allemaal van toch?
(zeker trouwens als het gaat over dit topic, want vakantie baantjes toen je tussen 12-16 was.)

Denk meeste daarna vonden wat meer wat in hun straatje lag. en wss beter paste.

Maarja ook toen, beetje centje verdienen he :)
pi_221644682
Fruit plukken, wat een hel was dat zeg -O-
  maandag 24 augustus 2026 @ 13:16:00 #128
443733 Pajanus
grgr pajanus
pi_221644729
toen ik in-between-jobs was had ik een baantje in de bollen.

Zocht via het uitzendbureau wat beters en toen vroegen ze of ik ergens met spoed kon helpen bij een drukkerij.
Kwam er op neer dat je de hele tijd gedrukte etiketten en labels met een hamertje uit het 'vel' moest slaan en in dozen.

Was echt precies het werk wat ik absoluut niet wilde toen. Toen netjes de ochtend afgemaakt en gebeld dat ik niet meer terugkwam daar. Wat een kutzooitje.

Verder eigenlijk weinig echt kutte banen gehad.
Tijdje infobalie bij een bouwmarkt en jezus wat een tokkies kwamen daar voorbij.
Lachen joh.
pi_221649069
Ind jaren 80 TL balken vervangen in de IJ-tunnel/Amsterdam terwijl de auto's gewoon langsrijden (één baan afgezet). Sta je dan in die uitlaatgassen. Krijg je na een uur een glas melk want dat zou die lood in de lucht wel oplossen. Jaja, 2 dagen gedaan, toen gestopt vanwege de hoofdpijn
pi_221649184
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2026 03:50 schreef kree het volgende:
Boerenwerk vond ik niet vervelend. Weekkranten- en folderwijk wel. 'Zomers in de vakantie 3 weken gedaan, netjes afgemaakt, niet zeuren maar ook niet teruggekomen.

Heet en enorm saai.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_221649214
Tulpen koppen.1 dag en nooit meer. De godganse dag voorover gebukt staan....

De eerder genoemde fruit plukken, pallets sorteren, Mcdonalds, etc klinken als droombaantjes!
pi_221662537
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2026 09:15 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Boerenwerk vond ik niet vervelend. Weekkranten- en folderwijk wel. 'Zomers in de vakantie 3 weken gedaan, netjes afgemaakt, niet zeuren maar ook niet teruggekomen.

Heet en enorm saai.
herkenbaar :)
pi_221662561
Ook het bekende aardbeien plukken. 1 week volgehouden wel. Daarna ging ik iets doen met mijn kennis van computers die ik mezelf al een paar jaar had aangeleerd. Was 13/14 en kreeg al via via veel verzoekjes om wat malware op re ruimen, computers te bouwen of schone installaties te doen. Kreeg ik toen vaak al ¤15 per uur voor rond 2003. Was ook aangenamer werk. Als ik op een dag bij 2 mensen ‘even naar de computer keek’ had ik inclusief fooi vaak al meer verdient dan mijn vrienden 2 dagen voor moesten vakken vullen. En dan had ik het in ieder geval nog naar mijn zin gehad met mijn oassie en was ik alsnog continue aan het leren bij elke casus.
pi_221662596
Schiet me net te binnen, heb ook, enige tijd bij de Mac gewerkt.

En bij die vestiging móest je elkaar, als personeel, aanspreken met U.
Ook tegen je leeftijdsgenoten (was toen 15 of 16).

Dat vond ik echt zo belachelijk dat ik er mee wou stoppen.

Ik had er echter totaal geen zin om nog een maand (opzegtermijn) door te werken.

Dus ik kwam simpelweg niet meer opdagen zonder te bellen.
En op een gegeven moment werd ik gebeld door de manager, met de mededeling dat ik niet meer hoefde te komen.

Mooi ^O^
pi_221678641
quote:
1s.gif Op woensdag 26 augustus 2026 21:45 schreef StateOfMind het volgende:
Schiet me net te binnen, heb ook, enige tijd bij de Mac gewerkt.

En bij die vestiging móest je elkaar, als personeel, aanspreken met U.
Ook tegen je leeftijdsgenoten (was toen 15 of 16).

Dat vond ik echt zo belachelijk dat ik er mee wou stoppen.

Ik had er echter totaal geen zin om nog een maand (opzegtermijn) door te werken.

Dus ik kwam simpelweg niet meer opdagen zonder te bellen.
En op een gegeven moment werd ik gebeld door de manager, met de mededeling dat ik niet meer hoefde te komen.

Mooi ^O^
in je maand opzeg termijn mag je beiden per direct zeggen kap ermee...

of dacht dat het zo zat, weet niet echt of ze je kunnen verplichten ertoe om dan door te werken.
Maar zou sowieso van beide kanten dan niet meer werken, dus daar is nooit een probleem mee.

Als je na die maand jaar contract krijgt natuurlijk wel.
pi_221678691
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2026 20:16 schreef kree het volgende:

[..]
in je maand opzeg termijn mag je beiden per direct zeggen kap ermee...

of dacht dat het zo zat, weet niet echt of ze je kunnen verplichten ertoe om dan door te werken.
Maar zou sowieso van beide kanten dan niet meer werken, dus daar is nooit een probleem mee.

Als je na die maand jaar contract krijgt natuurlijk wel.
Ik was volgens mij wel al door de proeftijd heen.
Was ook maar bijbaantje voor 1 of 2 dagen in de week.
pi_221678807
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2026 20:23 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Ik was volgens mij wel al door de proeftijd heen. (of was ervoor, weet niet meer)
Moest van mijn ouders gewoon maar werken in de vakantie, leuk of niet leuk. (achteraf snap ik dit)
Was ook maar bijbaantje voor 1 of 2 dagen in de week.
ja weet je daar is het ook niet zo boeiend in. Tis andere verhaal natuurlijk later. Nog heb je die maand opzegtermijn en dan vaak jaar contract voor vast.

Niks mis mee. ik ben bij 2 weggelopen echt gillend en dacht krijg ze de hoeren teringzooi maar daar.

dat was bollenpellen, nog bijna week volgehouden\
En later bij een uitzendbureau als vakantie baantje dus. Moest ik zeg maar de oude koptelefoontjes oprollen. die ze in vliegtuigen toen gebruikte, zeg maar in bosje weer dat het weer terug kon.

Hele fucking productie lijn was daar voor. met automatische machientjes waar je die oorschelpen inlegde en dan drukte je een knop in en rolde die het op. daarna zo'n metaalplastic ijzeren dingetje erom heen draaien. (je weet wat ik bedoel denk, voor het bosje kabel)

En gingen ze weer terug. sowieso was dat al zaaddodend dat werk alleen al.
Maar zat met een hele groep met wat geestelijke gehandicapten aan die lijn (waar ik trouwens geen probleem mee heb he, laat dat duidelijk zijn)

maar dan standaard om 10:00 met zijn allen gaan zingen, "koffie koffie lekker bakje koffie". sorry dat ik het zeg, maar was daar niet op mijn plek.

Ik ook weggegaan en nooit meer terug gekomen, uitzendbureau vet pissed off. maar damn.

ter illustratie... en dat in koor. (zonder muziek dus, maar a capella. met 30 man.
Nouja denk niet dat ik hoef uit te leggen hoe dat klonk

Bekijk deze YouTube-video

:')

gvd :')

[ Bericht 2% gewijzigd door kree op 28-08-2026 20:50:12 ]
pi_221678824
nog nachtmerries van. Hahaha. echt niet voor gemaakt dat, kon het echt niet aan gewoon :D

Geen serieus gesprek mee te voeren ook die naast je zat aan de lopende band.
En dat terwijl ze heel aardig zijn natuurlijk, daar was niks mis mee.

Maar zelfs toen had ik wat meer behoefte aan beetje iets serieuzer, als dat ik daar kreeg.
Kunnen ze niks aan doen en is niks mis mee, dus ben er in mee gegaan gewoon. En ongezellig dan niet ook gelijk.

Maarja gewoon niet mijn ding.

Naja je leert in ieder geval wat voor soort werk je niet wil doen. Dat is mss het mooie aan vakantie baantjes in je jeugd en kun je nog beetje kiezen naar welke kant of opleiding je wil gaan.

:)

[ Bericht 22% gewijzigd door kree op 28-08-2026 20:51:44 ]
pi_221679243
ook een beetje en weet niet ik had ouders die me wel pushte of althans moest iig een baantje hebben.

Toen haatte ik dat wel he. en laat me met rust, maar moet zeggen, achteraf heeft het me een hoop geleerd en mss wel beetje in de goeie vakrichting terecht gekomen.

Weet niet of ouders dat nu nog doen, denk ze zijn er mss beetje te makkelijk in. Maarja ik durf er niet veel over te zeggen aangezien ik die ervaring als ouder niet heb natuurlijk.

ben wel benieuwd. jij als ouder hoe doe je dat met kinderen van je en met baantjes Enzo?

tis opzicht weer een nieuw topic waard. maarja weet niet of ik degene moet zijn om die te maken :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')