abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 17 augustus 2026 @ 18:05:35 #101
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_221596225
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2026 12:27 schreef Hexagon het volgende:
Mijn ouders schopten me in de zomer dat ik 17 werd naar een vakantiebaantje. Was de zomer voor mijn examenjaar. Aanvankelijk een beetje tegen mijn zin. Ik verdiende al geld met een bijbaantje.

Maar waarschijnlijk hadden ze geen zin in nog een zomer lang een verveelde scholier die in huis rondhing. :')
Ja hier hetzelfde maar met 15 jaar :(
Mijn vader reed me naar de fabriek en vertelde me een nanoseconde voordat hij de deur dichtsloeg dat ik om werk ging vragen want dat had mijn moeder besloten.
  Moderator / Redactie FP maandag 17 augustus 2026 @ 18:24:05 #102
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_221596349
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2026 18:05 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Ja hier hetzelfde maar met 15 jaar :(
Mijn vader reed me naar de fabriek en vertelde me een nanoseconde voordat hij de deur dichtsloeg dat ik om werk ging vragen want dat had mijn moeder besloten.
Mooi is dat _O-
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_221597484
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2026 00:08 schreef kree het volgende:
Om maar even te noemen, vroeger dus en heb het dus na basisschool, dan ga je zeg maar naar voorgezet onderwijs en oké wil je wat centen bij verdienen.

Heb het beetje voor <16 dan nog of er om heen.

Omdat TS start, bv en zijn er meerdere. maar bloembollen pellen, gvd wat een hel was dat.
4 gulden voor een krat vol, na een dag had ik al blaren op mijn vingers. En ik en maat, waren het zo zat na dag 4 dat we halverwege de ochtend opgerot zijn zonder de laatste pay zeg maar.

Kan er nog aantal noemen wel.
maar ben benieuwd, hebben jullie dat ook gehad?
En waarom vond je het zo klote dus?
Op het Katwijkse strand in een tent werken.

[ Bericht 0% gewijzigd door blomke op 18-08-2026 09:10:28 ]
Mijn hobby is glas-in-lood maken en herstellen. Ook voor u
pi_221597944
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2026 10:13 schreef kree het volgende:

[..]
als tiener werd je gewoon focking misbruikt. in de jaren 90/00
ach, de bloemenveiling ging op een bepaald moment eisen dat tijdelijke vakantiekrachten evenveel productie draaide als de vaste medewerkers. :')
toen heb ik mn zomer afgemaakt voor het geld, maar daarna kwam ik niet meer terug
De vaste medewerkers vonden het ook belachelijk
mentions en alerts staan uit, pm/dm mij
  Moderator dinsdag 18 augustus 2026 @ 22:32:35 #105
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_221603778
Vuilbakjes legen op een trein in de bundel.

Sleuren met vuilzakken

Als er treinen binnenkomen stonden die geparkeerd in de "bundel"

ik moest de treinen voorzien van :

Legen vuilbakjes
klaptafeltjes schoonmaken
Water reservoir bijvullen
vegen waar vuil
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
  dinsdag 18 augustus 2026 @ 23:10:19 #106
505678 MisterFox
declare(strict_types=1);
pi_221603907
De baan die ik nu heb voelt ook als een vakantiebaantje… :')
MNy paws caiuse aaS ;lotr of typo'zx 🦊
pi_221604462
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2026 10:13 schreef kree het volgende:
als tiener werd je gewoon focking misbruikt. in de jaren 90/00
Je wordt als werknemer hoe dan ook misbruikt, ook nu nog, ook als je een CAO hebt. Ze weten je altijd wel uit te knijpen.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  woensdag 19 augustus 2026 @ 07:05:57 #108
503714 SebbeSwensje
Heraclied of niet?
pi_221604469
Ik twijfel er nu sterk aan om mijn antwoord te wijzigen naar de huidige dagbesteding.
That's the drugs talking and truth be told, I like what they're saying.
pi_221604720
Vakkenvullen bij de Xenos, alwaar de kunststof bloemen letterlijk blaadje voor blaadje in elkaar gezet moesten worden.

Callcenter bij Spaarselect: verdiende goud, maar heb er wel een tijdje belangst aan overgehouden :+ en ik weet gewoon nog letterlijke stukken uit mijn belprotocol: ‘Heeft u kinderen, of misschien wel een kleine ( :r )op komst?’
pi_221604763
Ben een luxepoes geweest wat dat betreft. Nooit een vakantiebaantje gehad. Dat vond ik te min, en mijn ouders gelukkig ook. Toen ik 18 werd naast mijn studie wel meteen gaan werken, en dat was cool. Callcenterbaantje, inbound verkoop. Zou dat nu van mijn levensdagen niet meer doen, maar heb er goed verdiend. Geen jeugdloon ofzo maar meteen de volle map plus bonus. En die monetaire basis is het fundament geweest voor het belachelijke succes wat m'n leven inmiddels is geworden. Dus jongens en meisjes en kinderen die een beetje met hun seksualiteit in de knoop zitten, neem nooit een vakantiebaantje. Je komt er beschadigd uit, anders was dit topic er niet. Kappa knoffo, peace out.
Smile.
pi_221615168
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2026 21:13 schreef blomke het volgende:

[..]
Op het Katwijkse strand in een tent werken.
het schijnt zwaar kut te zijn naar wat ik gehoord heb.

Maar dat is niet specifiek voor Katwijk ;)
Do what you love, love what you do!
  vrijdag 21 augustus 2026 @ 13:20:40 #112
511255 camilero
tufkatufka...
pi_221620531
In een slachthuis, de hele dag aan het einde van de slachtlijn halve varkens aan een haak hangen. Doodsaai en zwaar werk. Heb ik volgens mij 2 dagen volgehouden.
pi_221622931
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2026 13:20 schreef camilero het volgende:
In een slachthuis, de hele dag aan het einde van de slachtlijn halve varkens aan een haak hangen. Doodsaai en zwaar werk. Heb ik volgens mij 2 dagen volgehouden.
Stond je daar zeker ook tussen van al die Polen en Roemenen?
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  Moderator vrijdag 21 augustus 2026 @ 18:35:35 #114
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_221622977
stekjes steken bij een tuinder

beetje doods werk en dat het niet goed betaalde kon ik mee leven want ik was 15 ofzo maar echt zulke vervelende mensen, de familie zelf was verveld, de mensen die het voor hun brood deden waren nog vervelender en er woonden wat Polen in een camper en die waren al helemaal onuitstaanbaar kut

zou het de hele zomer doen maar toen de vakantie betaalt was was ik direct weg en iedere keer middelvinger opsteken als ik er langs fietste naar school
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 21 augustus 2026 @ 18:42:51 #115
511255 camilero
tufkatufka...
pi_221623023
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2026 18:28 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Stond je daar zeker ook tussen van al die Polen en Roemenen?
Is lang geleden, waren volgens mij vooral turken
pi_221631610
Dat was bij Kegro Deuren in Groesbeek.

Heb daar mijn vakantie naar Lloret de Mar verdiend met het meest geestdodende kutklusje wat er is.

Ik stond bij een machine die gelijmde delen in elkaar perste, en ik moest dan met een doek en een kwast de overtollige lijm weghalen.

En dat 8 uur per dag, 5 dagen in de week, en iets van 2 maanden lang :'(

Nog steeds als ik een busje van hen zie rijden, moet ik er aan terug denken :D
pi_221631619
En prei steken bij de boer.

Dat was an sich best leuk, samen met wat vrienden.

Alleen die geur.
Hoe goed of hoe vaak je je handen ook waste, je bleef die geur ruiken.
pi_221632052
KLB mod
pi_221633349
" boeren werk" lijkt vooral slecht te zijn dus?
pi_221633795
In mijn LTS tijd dubbele bedieningsinrichtingen in elkaar zetten bij een autoschadeherstelbedrijf zodat ze in lesauto’s geplaatst konden worden. Later mocht ik ze spuiten. Toen ik daar wat langer liep, ging er na de vakanties ook na schooltijd heen, mocht ik plaatwerk gaan doen.
Eerst spuitklaar maken, later plamuren, schuren en uiteindelijk ook spuiten. Heb er veel geleerd, waar ik nu nog blij mee ben. Eigenlijk geen kutbaantje dus, al viel het salaris wat tegen.
pi_221634397
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2026 09:31 schreef Sodeknetters het volgende:
In mijn LTS tijd dubbele bedieningsinrichtingen in elkaar zetten bij een autoschadeherstelbedrijf zodat ze in lesauto’s geplaatst konden worden. Later mocht ik ze spuiten. Toen ik daar wat langer liep, ging er na de vakanties ook na schooltijd heen, mocht ik plaatwerk gaan doen.
Eerst spuitklaar maken, later plamuren, schuren en uiteindelijk ook spuiten. Heb er veel geleerd, waar ik nu nog blij mee ben. Eigenlijk geen kutbaantje dus, al viel het salaris wat tegen.
Wat is daar kut aan?
pi_221634447
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2026 03:50 schreef kree het volgende:
Nee hoor, ik heb met plezier bij een tuinder gewerkt. Vroeg beginnen, hard werken, goed betaald. Vroeg beginnen was lekker, zag je de zon opkomen, met de mist boven de landerijen.

Ook bij een aardappelhandel gewerkt, ook vroeg beginnen, hard werken en goed betaald (10 gulden per uur). Vooral in de zomervakantie, dacht je klaar te zijn, had de eigenaar nog even een exportorder binnen gesleept waardoor het 21:30 werd (om 5:00 begonnen). De volgende dag ging om 4:30 weer de wekker. Verdiende zo'n 600 gulden in de week.
pi_221634548
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2026 10:16 schreef Managarm het volgende:

[..]
Nee hoor, ik heb met plezier bij een tuinder gewerkt. Vroeg beginnen, hard werken, goed betaald. Vroeg beginnen was lekker, zag je de zon opkomen, met de mist boven de landerijen.

Ook bij een aardappelhandel gewerkt, ook vroeg beginnen, hard werken en goed betaald (10 gulden per uur). Vooral in de zomervakantie, dacht je klaar te zijn, had de eigenaar nog even een exportorder binnen gesleept waardoor het 21:30 werd (om 5:00 begonnen). De volgende dag ging om 4:30 weer de wekker. Verdiende zo'n 600 gulden in de week.
nouja moet zeggen, beetje die tuintjes maaien en heggen snoeien en wat schoffel werk op vakantiepark was ook wel eentje van de leukere baantjes die ik gehad hebt.

Lekker buiten ook in de zomer, het kan allemaal stuk slechter idd

ik denk bollen pellen was het meest kutte. maar was toen 12 ofzo. en bloemen snijden het 2 na kutste..

LOL je leert er allemaal wel van natuurlijk zeker op die leeftijd en wat je later sowieso niet wil gaan doen als full-time werk. :D
pi_221635971
quote:
88s.gif Op vrijdag 21 augustus 2026 18:35 schreef sp3c het volgende:
stekjes steken bij een tuinder

beetje doods werk en dat het niet goed betaalde kon ik mee leven want ik was 15 ofzo maar echt zulke vervelende mensen, de familie zelf was verveld, de mensen die het voor hun brood deden waren nog vervelender en er woonden wat Polen in een camper en die waren al helemaal onuitstaanbaar kut

zou het de hele zomer doen maar toen de vakantie betaalt was was ik direct weg en iedere keer middelvinger opsteken als ik er langs fietste naar school
Hadden ze te lang in de zon gezeten?

Of erger nog, waren het Reptillians 😱😱

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-08-2026 13:19:59 ]
  Moderator zondag 23 augustus 2026 @ 22:20:19 #125
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_221640737
quote:
6s.gif Op zondag 23 augustus 2026 13:19 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Hadden ze te lang in de zon gezeten?

Of erger nog, waren het Reptillians 😱😱
Zeker, ik ook, het is die zon in je nek!

Maar ik bedoelde vervelend, echt heel vervelend, met zijn allen bidden en bijbel lezen en uur onbetaald overwerk als het niet klaar was door die onzin vervelend want in de heer ben je niet aan het werk

Klopt wel, snap ik wel maar ik kon niet zelf kiezen om door te werken en dan hoort het er gewoon bij vond ik
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_221640835
quote:
88s.gif Op zondag 23 augustus 2026 22:20 schreef sp3c het volgende:

[..]
Zeker, ik ook, het is die zon in je nek!

Maar ik bedoelde vervelend, echt heel vervelend, met zijn allen bidden en bijbel lezen en uur onbetaald overwerk als het niet klaar was door die onzin vervelend want in de heer ben je niet aan het werk

Klopt wel, snap ik wel maar ik kon niet zelf kiezen om door te werken en dan hoort het er gewoon bij vond ik
beetje doorzetten is ook niet verkeerd idd. Maargoed soms is zo'n baantje gewoon kut, zeker achteraf gezien als je daarna beter hebt.

we leren er allemaal van toch?
(zeker trouwens als het gaat over dit topic, want vakantie baantjes toen je tussen 12-16 was.)

Denk meeste daarna vonden wat meer wat in hun straatje lag. en wss beter paste.

Maarja ook toen, beetje centje verdienen he :)
pi_221644682
Fruit plukken, wat een hel was dat zeg -O-
  maandag 24 augustus 2026 @ 13:16:00 #128
443733 Pajanus
grgr pajanus
pi_221644729
toen ik in-between-jobs was had ik een baantje in de bollen.

Zocht via het uitzendbureau wat beters en toen vroegen ze of ik ergens met spoed kon helpen bij een drukkerij.
Kwam er op neer dat je de hele tijd gedrukte etiketten en labels met een hamertje uit het 'vel' moest slaan en in dozen.

Was echt precies het werk wat ik absoluut niet wilde toen. Toen netjes de ochtend afgemaakt en gebeld dat ik niet meer terugkwam daar. Wat een kutzooitje.

Verder eigenlijk weinig echt kutte banen gehad.
Tijdje infobalie bij een bouwmarkt en jezus wat een tokkies kwamen daar voorbij.
Lachen joh.
pi_221649069
Ind jaren 80 TL balken vervangen in de IJ-tunnel/Amsterdam terwijl de auto's gewoon langsrijden (één baan afgezet). Sta je dan in die uitlaatgassen. Krijg je na een uur een glas melk want dat zou die lood in de lucht wel oplossen. Jaja, 2 dagen gedaan, toen gestopt vanwege de hoofdpijn
pi_221649184
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2026 03:50 schreef kree het volgende:
Boerenwerk vond ik niet vervelend. Weekkranten- en folderwijk wel. 'Zomers in de vakantie 3 weken gedaan, netjes afgemaakt, niet zeuren maar ook niet teruggekomen.

Heet en enorm saai.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_221649214
Tulpen koppen.1 dag en nooit meer. De godganse dag voorover gebukt staan....

De eerder genoemde fruit plukken, pallets sorteren, Mcdonalds, etc klinken als droombaantjes!
pi_221662537
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2026 09:15 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Boerenwerk vond ik niet vervelend. Weekkranten- en folderwijk wel. 'Zomers in de vakantie 3 weken gedaan, netjes afgemaakt, niet zeuren maar ook niet teruggekomen.

Heet en enorm saai.
herkenbaar :)
pi_221662561
Ook het bekende aardbeien plukken. 1 week volgehouden wel. Daarna ging ik iets doen met mijn kennis van computers die ik mezelf al een paar jaar had aangeleerd. Was 13/14 en kreeg al via via veel verzoekjes om wat malware op re ruimen, computers te bouwen of schone installaties te doen. Kreeg ik toen vaak al ¤15 per uur voor rond 2003. Was ook aangenamer werk. Als ik op een dag bij 2 mensen ‘even naar de computer keek’ had ik inclusief fooi vaak al meer verdient dan mijn vrienden 2 dagen voor moesten vakken vullen. En dan had ik het in ieder geval nog naar mijn zin gehad met mijn oassie en was ik alsnog continue aan het leren bij elke casus.
pi_221662596
Schiet me net te binnen, heb ook, enige tijd bij de Mac gewerkt.

En bij die vestiging móest je elkaar, als personeel, aanspreken met U.
Ook tegen je leeftijdsgenoten (was toen 15 of 16).

Dat vond ik echt zo belachelijk dat ik er mee wou stoppen.

Ik had er echter totaal geen zin om nog een maand (opzegtermijn) door te werken.

Dus ik kwam simpelweg niet meer opdagen zonder te bellen.
En op een gegeven moment werd ik gebeld door de manager, met de mededeling dat ik niet meer hoefde te komen.

Mooi ^O^
pi_221678641
quote:
1s.gif Op woensdag 26 augustus 2026 21:45 schreef StateOfMind het volgende:
Schiet me net te binnen, heb ook, enige tijd bij de Mac gewerkt.

En bij die vestiging móest je elkaar, als personeel, aanspreken met U.
Ook tegen je leeftijdsgenoten (was toen 15 of 16).

Dat vond ik echt zo belachelijk dat ik er mee wou stoppen.

Ik had er echter totaal geen zin om nog een maand (opzegtermijn) door te werken.

Dus ik kwam simpelweg niet meer opdagen zonder te bellen.
En op een gegeven moment werd ik gebeld door de manager, met de mededeling dat ik niet meer hoefde te komen.

Mooi ^O^
in je maand opzeg termijn mag je beiden per direct zeggen kap ermee...

of dacht dat het zo zat, weet niet echt of ze je kunnen verplichten ertoe om dan door te werken.
Maar zou sowieso van beide kanten dan niet meer werken, dus daar is nooit een probleem mee.

Als je na die maand jaar contract krijgt natuurlijk wel.
pi_221678691
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2026 20:16 schreef kree het volgende:

[..]
in je maand opzeg termijn mag je beiden per direct zeggen kap ermee...

of dacht dat het zo zat, weet niet echt of ze je kunnen verplichten ertoe om dan door te werken.
Maar zou sowieso van beide kanten dan niet meer werken, dus daar is nooit een probleem mee.

Als je na die maand jaar contract krijgt natuurlijk wel.
Ik was volgens mij wel al door de proeftijd heen.
Was ook maar bijbaantje voor 1 of 2 dagen in de week.
pi_221678807
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2026 20:23 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Ik was volgens mij wel al door de proeftijd heen. (of was ervoor, weet niet meer)
Moest van mijn ouders gewoon maar werken in de vakantie, leuk of niet leuk. (achteraf snap ik dit)
Was ook maar bijbaantje voor 1 of 2 dagen in de week.
ja weet je daar is het ook niet zo boeiend in. Tis andere verhaal natuurlijk later. Nog heb je die maand opzegtermijn en dan vaak jaar contract voor vast.

Niks mis mee. ik ben bij 2 weggelopen echt gillend en dacht krijg ze de hoeren teringzooi maar daar.

dat was bollenpellen, nog bijna week volgehouden\
En later bij een uitzendbureau als vakantie baantje dus. Moest ik zeg maar de oude koptelefoontjes oprollen. die ze in vliegtuigen toen gebruikte, zeg maar in bosje weer dat het weer terug kon.

Hele fucking productie lijn was daar voor. met automatische machientjes waar je die oorschelpen inlegde en dan drukte je een knop in en rolde die het op. daarna zo'n metaalplastic ijzeren dingetje erom heen draaien. (je weet wat ik bedoel denk, voor het bosje kabel)

En gingen ze weer terug. sowieso was dat al zaaddodend dat werk alleen al.
Maar zat met een hele groep met wat geestelijke gehandicapten aan die lijn (waar ik trouwens geen probleem mee heb he, laat dat duidelijk zijn)

maar dan standaard om 10:00 met zijn allen gaan zingen, "koffie koffie lekker bakje koffie". sorry dat ik het zeg, maar was daar niet op mijn plek.

Ik ook weggegaan en nooit meer terug gekomen, uitzendbureau vet pissed off. maar damn.

ter illustratie... en dat in koor. (zonder muziek dus, maar a capella. met 30 man.
Nouja denk niet dat ik hoef uit te leggen hoe dat klonk

Bekijk deze YouTube-video

:')

gvd :')

[ Bericht 2% gewijzigd door kree op 28-08-2026 20:50:12 ]
pi_221678824
nog nachtmerries van. Hahaha. echt niet voor gemaakt dat, kon het echt niet aan gewoon :D

Geen serieus gesprek mee te voeren ook die naast je zat aan de lopende band.
En dat terwijl ze heel aardig zijn natuurlijk, daar was niks mis mee.

Maar zelfs toen had ik wat meer behoefte aan beetje iets serieuzer, als dat ik daar kreeg.
Kunnen ze niks aan doen en is niks mis mee, dus ben er in mee gegaan gewoon. En ongezellig dan niet ook gelijk.

Maarja gewoon niet mijn ding.

Naja je leert in ieder geval wat voor soort werk je niet wil doen. Dat is mss het mooie aan vakantie baantjes in je jeugd en kun je nog beetje kiezen naar welke kant of opleiding je wil gaan.

:)

[ Bericht 22% gewijzigd door kree op 28-08-2026 20:51:44 ]
pi_221679243
ook een beetje en weet niet ik had ouders die me wel pushte of althans moest iig een baantje hebben.

Toen haatte ik dat wel he. en laat me met rust, maar moet zeggen, achteraf heeft het me een hoop geleerd en mss wel beetje in de goeie vakrichting terecht gekomen.

Weet niet of ouders dat nu nog doen, denk ze zijn er mss beetje te makkelijk in. Maarja ik durf er niet veel over te zeggen aangezien ik die ervaring als ouder niet heb natuurlijk.

ben wel benieuwd. jij als ouder hoe doe je dat met kinderen van je en met baantjes Enzo?

tis opzicht weer een nieuw topic waard. maarja weet niet of ik degene moet zijn om die te maken :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')