Ja hier hetzelfde maar met 15 jaarquote:Op maandag 17 augustus 2026 12:27 schreef Hexagon het volgende:
Mijn ouders schopten me in de zomer dat ik 17 werd naar een vakantiebaantje. Was de zomer voor mijn examenjaar. Aanvankelijk een beetje tegen mijn zin. Ik verdiende al geld met een bijbaantje.
Maar waarschijnlijk hadden ze geen zin in nog een zomer lang een verveelde scholier die in huis rondhing.
Mooi is datquote:Op maandag 17 augustus 2026 18:05 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ja hier hetzelfde maar met 15 jaar
Mijn vader reed me naar de fabriek en vertelde me een nanoseconde voordat hij de deur dichtsloeg dat ik om werk ging vragen want dat had mijn moeder besloten.
Op het Katwijkse strand in een tent werken.quote:Op zaterdag 15 augustus 2026 00:08 schreef kree het volgende:
Om maar even te noemen, vroeger dus en heb het dus na basisschool, dan ga je zeg maar naar voorgezet onderwijs en oké wil je wat centen bij verdienen.
Heb het beetje voor <16 dan nog of er om heen.
Omdat TS start, bv en zijn er meerdere. maar bloembollen pellen, gvd wat een hel was dat.
4 gulden voor een krat vol, na een dag had ik al blaren op mijn vingers. En ik en maat, waren het zo zat na dag 4 dat we halverwege de ochtend opgerot zijn zonder de laatste pay zeg maar.
Kan er nog aantal noemen wel.
maar ben benieuwd, hebben jullie dat ook gehad?
En waarom vond je het zo klote dus?
ach, de bloemenveiling ging op een bepaald moment eisen dat tijdelijke vakantiekrachten evenveel productie draaide als de vaste medewerkers.quote:Op maandag 17 augustus 2026 10:13 schreef kree het volgende:
[..]
als tiener werd je gewoon focking misbruikt. in de jaren 90/00
Je wordt als werknemer hoe dan ook misbruikt, ook nu nog, ook als je een CAO hebt. Ze weten je altijd wel uit te knijpen.quote:Op maandag 17 augustus 2026 10:13 schreef kree het volgende:
als tiener werd je gewoon focking misbruikt. in de jaren 90/00
het schijnt zwaar kut te zijn naar wat ik gehoord heb.quote:Op maandag 17 augustus 2026 21:13 schreef blomke het volgende:
[..]
Op het Katwijkse strand in een tent werken.
Stond je daar zeker ook tussen van al die Polen en Roemenen?quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 13:20 schreef camilero het volgende:
In een slachthuis, de hele dag aan het einde van de slachtlijn halve varkens aan een haak hangen. Doodsaai en zwaar werk. Heb ik volgens mij 2 dagen volgehouden.
Is lang geleden, waren volgens mij vooral turkenquote:Op vrijdag 21 augustus 2026 18:28 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Stond je daar zeker ook tussen van al die Polen en Roemenen?
Wat is daar kut aan?quote:Op zondag 23 augustus 2026 09:31 schreef Sodeknetters het volgende:
In mijn LTS tijd dubbele bedieningsinrichtingen in elkaar zetten bij een autoschadeherstelbedrijf zodat ze in lesauto’s geplaatst konden worden. Later mocht ik ze spuiten. Toen ik daar wat langer liep, ging er na de vakanties ook na schooltijd heen, mocht ik plaatwerk gaan doen.
Eerst spuitklaar maken, later plamuren, schuren en uiteindelijk ook spuiten. Heb er veel geleerd, waar ik nu nog blij mee ben. Eigenlijk geen kutbaantje dus, al viel het salaris wat tegen.
Nee hoor, ik heb met plezier bij een tuinder gewerkt. Vroeg beginnen, hard werken, goed betaald. Vroeg beginnen was lekker, zag je de zon opkomen, met de mist boven de landerijen.quote:Op zondag 23 augustus 2026 03:50 schreef kree het volgende:
" boeren werk" lijkt vooral slecht te zijn dus?
nouja moet zeggen, beetje die tuintjes maaien en heggen snoeien en wat schoffel werk op vakantiepark was ook wel eentje van de leukere baantjes die ik gehad hebt.quote:Op zondag 23 augustus 2026 10:16 schreef Managarm het volgende:
[..]
Nee hoor, ik heb met plezier bij een tuinder gewerkt. Vroeg beginnen, hard werken, goed betaald. Vroeg beginnen was lekker, zag je de zon opkomen, met de mist boven de landerijen.
Ook bij een aardappelhandel gewerkt, ook vroeg beginnen, hard werken en goed betaald (10 gulden per uur). Vooral in de zomervakantie, dacht je klaar te zijn, had de eigenaar nog even een exportorder binnen gesleept waardoor het 21:30 werd (om 5:00 begonnen). De volgende dag ging om 4:30 weer de wekker. Verdiende zo'n 600 gulden in de week.
Hadden ze te lang in de zon gezeten?quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 18:35 schreef sp3c het volgende:
stekjes steken bij een tuinder
beetje doods werk en dat het niet goed betaalde kon ik mee leven want ik was 15 ofzo maar echt zulke vervelende mensen, de familie zelf was verveld, de mensen die het voor hun brood deden waren nog vervelender en er woonden wat Polen in een camper en die waren al helemaal onuitstaanbaar kut
zou het de hele zomer doen maar toen de vakantie betaalt was was ik direct weg en iedere keer middelvinger opsteken als ik er langs fietste naar school
Zeker, ik ook, het is die zon in je nek!quote:Op zondag 23 augustus 2026 13:19 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Hadden ze te lang in de zon gezeten?
Of erger nog, waren het Reptillians 😱😱
beetje doorzetten is ook niet verkeerd idd. Maargoed soms is zo'n baantje gewoon kut, zeker achteraf gezien als je daarna beter hebt.quote:Op zondag 23 augustus 2026 22:20 schreef sp3c het volgende:
[..]
Zeker, ik ook, het is die zon in je nek!
Maar ik bedoelde vervelend, echt heel vervelend, met zijn allen bidden en bijbel lezen en uur onbetaald overwerk als het niet klaar was door die onzin vervelend want in de heer ben je niet aan het werk
Klopt wel, snap ik wel maar ik kon niet zelf kiezen om door te werken en dan hoort het er gewoon bij vond ik
Boerenwerk vond ik niet vervelend. Weekkranten- en folderwijk wel. 'Zomers in de vakantie 3 weken gedaan, netjes afgemaakt, niet zeuren maar ook niet teruggekomen.quote:Op zondag 23 augustus 2026 03:50 schreef kree het volgende:
" boeren werk" lijkt vooral slecht te zijn dus?
herkenbaarquote:Op dinsdag 25 augustus 2026 09:15 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Boerenwerk vond ik niet vervelend. Weekkranten- en folderwijk wel. 'Zomers in de vakantie 3 weken gedaan, netjes afgemaakt, niet zeuren maar ook niet teruggekomen.
Heet en enorm saai.
in je maand opzeg termijn mag je beiden per direct zeggen kap ermee...quote:Op woensdag 26 augustus 2026 21:45 schreef StateOfMind het volgende:
Schiet me net te binnen, heb ook, enige tijd bij de Mac gewerkt.
En bij die vestiging móest je elkaar, als personeel, aanspreken met U.
Ook tegen je leeftijdsgenoten (was toen 15 of 16).
Dat vond ik echt zo belachelijk dat ik er mee wou stoppen.
Ik had er echter totaal geen zin om nog een maand (opzegtermijn) door te werken.
Dus ik kwam simpelweg niet meer opdagen zonder te bellen.
En op een gegeven moment werd ik gebeld door de manager, met de mededeling dat ik niet meer hoefde te komen.
Mooi
Ik was volgens mij wel al door de proeftijd heen.quote:Op vrijdag 28 augustus 2026 20:16 schreef kree het volgende:
[..]
in je maand opzeg termijn mag je beiden per direct zeggen kap ermee...
of dacht dat het zo zat, weet niet echt of ze je kunnen verplichten ertoe om dan door te werken.
Maar zou sowieso van beide kanten dan niet meer werken, dus daar is nooit een probleem mee.
Als je na die maand jaar contract krijgt natuurlijk wel.
ja weet je daar is het ook niet zo boeiend in. Tis andere verhaal natuurlijk later. Nog heb je die maand opzegtermijn en dan vaak jaar contract voor vast.quote:Op vrijdag 28 augustus 2026 20:23 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik was volgens mij wel al door de proeftijd heen. (of was ervoor, weet niet meer)
Moest van mijn ouders gewoon maar werken in de vakantie, leuk of niet leuk. (achteraf snap ik dit)
Was ook maar bijbaantje voor 1 of 2 dagen in de week.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |