Dit is hoe die verandering er precies uitziet onder jongeren, in het westen worden jonge mannen gematigd conservatiever, maar een stuk minder dan dat jonge vrouwen progressiever worden.quote:De uitkomsten werpen nieuw licht op de discussie over verharding en conservatisering onder jongeren.
Volgens mij komt het hele incel stuk in het hele rapport niet voor?quote:Op maandag 10 augustus 2026 15:59 schreef Hexagon het volgende:
Je zou toch zeggen dat het kwartje een keer moet vallen dat dit niet tot seks gaan leiden. Maar dat zal wel aan mij liggen.
Waar moet het anders om gaan dan?quote:Op maandag 10 augustus 2026 16:04 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Volgens mij komt het hele incel stuk in het hele rapport niet voor?
Geld, woningnood, culturele verandering etc.quote:Op maandag 10 augustus 2026 16:05 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Waar moet het anders om gaan dan?
Wat doen al die cursussen van meneer Tate en consorten daar precies aan dan?quote:Op maandag 10 augustus 2026 16:06 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Geld, woningnood, culturele verandering etc.
Mijn kennis rijkt niet veel verder dan de documentaire van Louis Theroux en dit rapport, maar ik meen dat het grotendeels gaat om geld verdienen en bekendheid vergaren.quote:Op maandag 10 augustus 2026 16:08 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Wat doen al die cursussen van meneer Tate en consorten daar precies aan dan?
In de jaren 80/90 lagen veel equivalenten van dit soort types met een spuit in hun arm in Hoog Catharijne/Perron Nul/de Zeedijkquote:Op maandag 10 augustus 2026 16:07 schreef vul_maar_in het volgende:
Deze mensen zoeken sowieso iemand die ze wel even verteld waarom hun leven kut is. Niemand die een beetje verstand heeft neemt dit volk serieus.
Het is dan ook in zijn geheel een bewust geschapen spookbeeld om de overduidelijke logische leemtes in het progressieflinkse sprookjeswereldbeeld op te vullen. Hun probleem is gewoon dat veel jonge mannen niet meegaan in al die radicaalprogressieve onzin, omdat het onzin is, maar de onzinnigen kunnen niet tegen meningsverschil en moeten een externe oorzaak buiten hun eigen onzin vinden.quote:Op maandag 10 augustus 2026 16:11 schreef FlippingCoin het volgende:
Wat bij mij niet helemaal in het plaatje past is het extreem-rechtse element wat hieraan toegedicht wordt met de kennis dat Andrew Tate niet blank is, en veel figuren zoals Sneako moslim zijn.
Het wordt vanzelf zo onveilig op straat dat vrouwen niet meer naar de stembus durven.quote:Op maandag 10 augustus 2026 15:46 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Dit is hoe die verandering er precies uitziet onder jongeren, in het westen worden jonge mannen gematigd conservatiever, maar een stuk minder dan dat jonge vrouwen progressiever worden.
[ afbeelding ]
Oh vertel, welke wetgeving is daarvoor aangenomen dan?quote:Op maandag 10 augustus 2026 16:25 schreef LXIV het volgende:
De reden dat jonge mannen zo openstaan voor de toxische masculiniteit van de manosphere is dat de positieve masculiniteit stapsgewijs en gestaag is afgebroken door D66 c.s.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op maandag 10 augustus 2026 16:07 schreef vul_maar_in het volgende:
Deze mensen zoeken sowieso iemand die ze wel even verteld waarom hun leven kut is. Niemand die een beetje verstand heeft neemt dit volk serieus.
Niet zozeer wetgeving maar een mars door de instituties. Zoals bijvoorbeeld dat in bijna iedere serie of commercial de man des huizes als een zwak sukkeltje wordt afgebeeld (behalve als hij niet blank is). Of dat typisch jongensgedrag van wat wilder spelen of vechten wordt afgekeurd. etc etcquote:Op maandag 10 augustus 2026 16:30 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Oh vertel, welke wetgeving is daarvoor aangenomen dan?
Het zijn allemaal zaken waar de politiek nauwelijks tot geen invloed op heeft. En dat is maar goed ook.quote:Op maandag 10 augustus 2026 16:40 schreef LXIV het volgende:
[..]
Niet zozeer wetgeving maar een mars door de instituties. Zoals bijvoorbeeld dat in bijna iedere serie of commercial de man des huizes als een zwak sukkeltje wordt afgebeeld (behalve als hij niet blank is). Of dat typisch jongensgedrag van wat wilder spelen of vechten wordt afgekeurd. etc etc
Het is een systeem met wel degelijk een politieke tak. Daarom ook D66 c.s.quote:Op maandag 10 augustus 2026 16:42 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het zijn allemaal zaken waar de politiek nauwelijks tot geen invloed op heeft. En dat is maar goed ook.
Nee, de politiek gaat er niet over wat scenarioschrijvers in tv series en reclames voor typetjes laten optreden. Dat is gewoon deel van de vrijheid van expressie.quote:Op maandag 10 augustus 2026 16:46 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het is een systeem met wel degelijk een politieke tak. Daarom ook D66 c.s.
Dat zeg ik ook niet. Het is een stroming en dezelfde stroming waartoe D66 ook toe behoortquote:Op maandag 10 augustus 2026 16:54 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee, de politiek gaat er niet over wat scenarioschrijvers in tv series en reclames voor typetjes laten optreden. Dat is gewoon deel van de vrijheid van expressie.
Je mag ook gewoon een reclame maken met zeer ouderwetse verhoudingen. Overigens mogen anderen daar dan ook weer wat van vinden (en daar kan men dan niet tegen).
Bij een heel groot deel van de samenleving verwacht men dat mensen het onderling oplossen zonder dat de politiek alles maar voor ze moet gaan micromanagen.
Want alleen blanken mensen kunnen extreem rechts zijn?quote:Op maandag 10 augustus 2026 16:11 schreef FlippingCoin het volgende:
Wat bij mij niet helemaal in het plaatje past is het extreem-rechtse element wat hieraan toegedicht wordt met de kennis dat Andrew Tate niet blank is, en veel figuren zoals Sneako moslim zijn.
Tuurlijk wel, met Mevrouw Van 't Hand en haar 5 dochtersquote:Op maandag 10 augustus 2026 15:59 schreef Hexagon het volgende:
Je zou toch zeggen dat het kwartje een keer moet vallen dat dit niet tot seks gaan leiden. Maar dat zal wel aan mij liggen.
Dus, geen sex ofquote:Op maandag 10 augustus 2026 15:46 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Dit is hoe die verandering er precies uitziet onder jongeren, in het westen worden jonge mannen gematigd conservatiever, maar een stuk minder dan dat jonge vrouwen progressiever worden.
[ afbeelding ]
Verder is het niet gek dat dit soort parasieten inspelen op de ongenoegenheden en onzekerheden van mensen, daar dit juist makkelijk uit te baten emoties zijn. Wat niet helpt, is te roepen dat jonge mannen gewoon niet conservatiever moeten worden, dat zij gematigd conservatiever worden is geen uitwerking van dit soort mensen als Tate, er schuilt geen idealisme achter, als ze allemaal progressiever zouden worden en hier geld aan te verdienen was zouden ze dit proberen te gebruiken.
Wij hebben geen D66 en hier zijn de mannen in de reclames ook meestal sukkeltjes...quote:Op maandag 10 augustus 2026 16:46 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het is een systeem met wel degelijk een politieke tak. Daarom ook D66 c.s.
Sorry, maar ik sla de hand wel aan mezelf.quote:Op maandag 10 augustus 2026 17:06 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Dus, geen sex of [ afbeelding ]
Dit type mensen heeft een bodemloze put aan excuses en kan dus altijd de vrouw de schuld geven. Totaal gebrek aan zelfreflectie is endemisch.quote:Op maandag 10 augustus 2026 15:59 schreef Hexagon het volgende:
Even serieus.. hoe krijgen ze zo progressief?quote:Op maandag 10 augustus 2026 16:27 schreef Weltschmerz het volgende:
Er zal dan ook geen onderzoek komen naar hoe sociale media influencers jonge vrouwen zo radicaal progressief krijgen.
Ja, het is een beetje de junkenlogica van vroeger "Mijn leven is kut, dus daarom spuit ik mezelf kapot."quote:Op maandag 10 augustus 2026 17:11 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dit type mensen heeft een bodemloze put aan excuses en kan dus altijd de vrouw de schuld geven. Totaal gebrek aan zelfreflectie is endemisch.
Ik denk dat het gewoon de influencers van de NPO en DPG zijn die het hele klassieke medialandschap hebben gemonopoliseerd, en dan hebben we onze eigen premier die eigenlijk ook niet meer is dan een influencer die aan taxmaxxing doet.quote:Op maandag 10 augustus 2026 17:13 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Even serieus.. hoe krijgen ze zo progressief?
Want ik ben letterlijk nog nooit in mijn leven in contact gekomen met iets wat mij in de progressieve hoek zou duwen..
Groen? Ja: Greenpeace, WWF, Sea Shepherd, ALF, ...
Maar voor de rest niets
Precies, en dan speelt nog de angst om te krijgen wat je wil. Stel zo iemand heeft een keer geluk en neukt een meisje, tja, wat dan? Dan blijkt dat sex heel leuk is maar ook niet weer zo leuk dat je hele leven er om moet draaien.quote:Op maandag 10 augustus 2026 17:13 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja, het is een beetje de junkenlogica van vroeger "Mijn leven is kut, dus daarom spuit ik mezelf kapot."
Maar NL is toch niet het enige land waar vrouwen zogezegd zo progressief zijn?quote:Op maandag 10 augustus 2026 17:17 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik denk dat het gewoon de influencers van de NPO en DPG zijn die het hele klassieke medialandschap hebben gemonopoliseerd, en dan hebben we onze eigen premier die eigenlijk ook niet meer is dan een influencer die aan taxmaxxing doet.
Wat een rare vraag. Nergens stel ik dat alleen blanken extreem-rechts zijn, wel dat extreem-rechtse mensen doorgaans niet zo happig zijn op donkere mensen dan wel moslims. De rest van je post vind ik niet zo relevant, complottheorieën rond joden leven op vele plaatsen, zoals recent nog uit de mond van de mediapersoon bij extinction rebellion, wat in de noemer toch links is.quote:Op maandag 10 augustus 2026 16:57 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Want alleen blanken mensen kunnen extreem rechts zijn?
Als je goed had opgelet bij de Theroux documantaire, dan zit daar tegen het einde aan stuk over conspiracy theories over joden, de fragmenten die ze daar laten zien zijn nog relatief tam. Op streams gaat de verheerlijking van nazi's en anti joden retoriek nog een heel stuk verder met hier en daar zelfs, ondanks hun huidskleuren, wat white supremacy.
Begin dit jaar is die hele club aan influencers nog gefilmd op een feest in een nachtclub in Miami ze waar met Kanye's Heil Hitler lied stonden mee te zingen, waar nogal veel opheft over was. https://www.jpost.com/diaspora/antisemitism/article-884188
Anyway, vandaar het extreem rechtse deel.
Volgens mij is in deze subcultuur seks een ondergeschikt belang tov geld, macht en bekendheid. Volgens mij is dit wel echt een losse cultuur van de incels.quote:Op maandag 10 augustus 2026 17:06 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Dus, geen sex of [ afbeelding ]
Exact. Andrew Tate werd niet voor niets moslim.quote:Op maandag 10 augustus 2026 17:10 schreef RotatoR het volgende:
De manosfeer is weer zo'n stompzinnig progressief eufemisme om het maar niet over islam te hoeven hebben. De patriarchale middeleeuwse opvattingen in de islam zijn zoveel extremer dan Jan-Joris van het corps die eens iets vrouwonvriendelijks roepts.
quote:Op maandag 10 augustus 2026 17:17 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik denk dat het gewoon de influencers van de NPO en DPG zijn die het hele klassieke medialandschap hebben gemonopoliseerd, en dan hebben we onze eigen premier die eigenlijk ook niet meer is dan een influencer die aan taxmaxxing doet.
Het is ook niet het enige land waarin de progressieve heilstaatsboodschap de media domineert. Ik denk dat jongemannen meer behoefte hebben aan skeptisch zijn en veel van die propaganda afstuit op de realiteitszijn van mannen die al beginnen te snappen hoe mannen zijn en daarom hoe de wereld werkt, en dat dat geen lieve sprookjeswereld gaat worden. .quote:Op maandag 10 augustus 2026 17:18 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Maar NL is toch niet het enige land waar vrouwen zogezegd zo progressief zijn?
Ik betwijfel ook of het wel echt zo is.. hoe harder een groepje schreeuwt, hoe meer je denkt dat de groep groot is
Nee, zoals te zien is in eerder getoonde grafiek, dit is adhv daadwerkelijk stemgedrag, daarin stemmen vrouwen daadwerkelijk steeds progressiever; dat is niet een groepje schreeuwers of iets soortgelijks.quote:Op maandag 10 augustus 2026 17:18 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Maar NL is toch niet het enige land waar vrouwen zogezegd zo progressief zijn?
Ik betwijfel ook of het wel echt zo is.. hoe harder een groepje schreeuwt, hoe meer je denkt dat de groep groot is
D66 is zo machtig dat ze overal alles naar hun hand zetten.quote:Op maandag 10 augustus 2026 17:10 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Wij hebben geen D66 en hier zijn de mannen in de reclames ook meestal sukkeltjes...
Extreemrechtse "westerlingen" en extremistische moslims hebben juist heel veel raakvlakken. Ze hebben veel dezelfde of vergelijkbare denkbeelden. Extremistische joden ook.quote:Op maandag 10 augustus 2026 17:19 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Wat een rare vraag. Nergens stel ik dat alleen blanken extreem-rechts zijn, wel dat extreem-rechtse mensen doorgaans niet zo happig zijn op donkere mensen dan wel moslims. De rest van je post vind ik niet zo relevant, complottheorieën rond joden leven op vele plaatsen, zoals recent nog uit de mond van de mediapersoon bij extinction rebellion, wat in de noemer toch links is.
"Nieuw licht"quote:De uitkomsten werpen nieuw licht op de discussie over verharding en conservatisering onder jongeren. Eerdere onderzoeken legden vooral de nadruk op vrouwonvriendelijke en traditionele opvattingen binnen Generatie Z. Het nieuwe rapport laat zien dat daarachter ook een verdienmodel van miljarden dollars schuilgaat.
Ook 'grappig' dat Gen Z vrouwen juist alleen maar progressiever worden, maar dat wordt niet als een probleem gezien, kennelijk.quote:Op maandag 10 augustus 2026 18:18 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
"Nieuw licht"
"He, influencers verdienen geld aan hun doelgroep!"
Opzienbarend hoor, deze volstrekt nieuwe en zeer verrassende informatie.
Het lijkt me op zich goed je druk te maken om figuren die het leven van anderen verneuken on geld mee te verdienen.quote:Op maandag 10 augustus 2026 18:40 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Je zal je er maar druk om maken.
Ze gedragen zich wat minder destructief.quote:Op maandag 10 augustus 2026 18:53 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ook 'grappig' dat Gen Z vrouwen juist alleen maar progressiever worden, maar dat wordt niet als een probleem gezien, kennelijk.
mja niet helemaalquote:Op maandag 10 augustus 2026 19:21 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ze gedragen zich wat minder destructief.
Vorig jaar zei ik:quote:Op maandag 10 augustus 2026 15:13 schreef Jippie het volgende:
hoe extremer de uitingen, hoe groter het bereik en de winst.
quote:Op vrijdag 20 juni 2025 14:34 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Je verklapt het verdienmodel van degenen die inkomsten genereren uit controverse.
quote:Op maandag 10 augustus 2026 18:08 schreef Hexagon het volgende:
[..]
D66 is zo machtig dat ze overal alles naar hun hand zetten.
Zo'n vreemde vraag vind ik het niet aangezien je zelf hun niet blanke huidskleur en geloof aangrijpt als reden waarom ze het niet zouden zijn. Extreemrechts is namelijk geen anti zwart of anti moslim stroming an sich, het is een ultranationalistische & anti buitenlander stroming. Die stroming uit zich niet overal hetzelfde.quote:Op maandag 10 augustus 2026 17:19 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Wat een rare vraag. Nergens stel ik dat alleen blanken extreem-rechts zijn, wel dat extreem-rechtse mensen doorgaans niet zo happig zijn op donkere mensen dan wel moslims. De rest van je post vind ik niet zo relevant, complottheorieën rond joden leven op vele plaatsen, zoals recent nog uit de mond van de mediapersoon bij extinction rebellion, wat in de noemer toch links te noemen valt.
<nee>quote:Op maandag 10 augustus 2026 19:30 schreef Timwonnacott het volgende:
Zo'n vreemde vraag vind ik het niet aangezien je zelf hun niet blanke huidskleur en geloof aangrijpt als reden waarom ze het niet zouden zijn. Extreemrechts is namelijk geen anti zwart of anti moslim stroming an sich, het is een ultranationalistische & anti buitenlander stroming. Die stroming uit zich niet overal hetzelfde.
Hier in Nederland vertaalt dat zich vooral als anti moslim met een kleinere groep anti kleur. In de VS is dat vooral anti immigrant met een kleinere groep van anti kleur. In Afrika vind je zo'n beetje alle varianten, langs huidskleur, geloof, etniciteit.
Van incels en PUA naar MGTOW, gecombineerd met een flinke tegenbeweging ten opzichte van BLM en 'Woke/DEI' naar Manosphere. Ach, ze doen maar lekker.quote:Op maandag 10 augustus 2026 17:20 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Volgens mij is in deze subcultuur seks een ondergeschikt belang tov geld, macht en bekendheid. Volgens mij is dit wel echt een losse cultuur van de incels.
Arme UvAquote:Op maandag 10 augustus 2026 19:21 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ze gedragen zich wat minder destructief.
Net zoals MC Donalds bedoel je?quote:Op maandag 10 augustus 2026 19:20 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het lijkt me op zich goed je druk te maken om figuren die het leven van anderen verneuken on geld mee te verdienen.
Vrouwen/mannen die hun spaargeld overmaken naar een online vriend(in)...quote:Op maandag 10 augustus 2026 21:24 schreef Joopklepzeiker het volgende:
[..]
Net zoals MC Donalds bedoel je?
Zelfde principe, mensen kiezen er zelf voor. Ik bewaar mijn medeleven voor anderen
Dat heeft niet veel meer met het artikel uit de OP te maken, denk niet iemand uit dat filmpje een online influencer is.quote:Op maandag 10 augustus 2026 20:45 schreef nelaeryn het volgende:
[..]
Waarom mogen geschiedkundige feiten niet?
Als iets ontwrichtend werkt voor de samenleving zijn die keuzes wel degelijk iets om je zorgen over te maken. Niemand heeft behoefte aan nog meer mafkezen.quote:Op maandag 10 augustus 2026 21:24 schreef Joopklepzeiker het volgende:
[..]
Net zoals MC Donalds bedoel je?
Zelfde principe, mensen kiezen er zelf voor. Ik bewaar mijn medeleven voor anderen
Hun geld hun probleem.quote:Op maandag 10 augustus 2026 21:34 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Vrouwen/mannen die hun spaargeld overmaken naar een online vriend(in)...
ik kan niemand tegenhouden om op social media naar mongolen te kijken.quote:Op maandag 10 augustus 2026 21:37 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Als iets ontwrichtend werkt voor de samenleving zijn die keuzes wel degelijk iets om je zorgen over te maken. Niemand heeft behoefte aan nog meer mafkezen.
Joop(oog)kleppen verkopen.quote:Op maandag 10 augustus 2026 21:45 schreef Joopklepzeiker het volgende:
[..]
ik kan niemand tegenhouden om op social media naar mongolen te kijken.
Dat woke-feminisme nu ook al jaren niks anders doet dan mannen in hun bek schijten is ook een probleem. Doet ook niemand wat aan.quote:
True. maar die trend lijkt wat te keren gelukkig.quote:Op maandag 10 augustus 2026 21:58 schreef Joopklepzeiker het volgende:
[..]
Dat woke-feminisme nu ook al jaren niks anders doen dan mannen in hun bek schijten is ook een probleem. Doet ook niemand wat aan.
Dan zie jij meer dan ik.quote:Op maandag 10 augustus 2026 21:59 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
True. maar die trend lijkt wat te keren gelukkig.
Ze krijgen al zeker de laatste tientallen jaren te horen en te leren op school en in de media dat mannen niet deugen. Dat meisjes van alle kanten worden aangemoedigd en geprezen terwijl je als jongen gewoon leert dat je een halve crimineel bent omdat je geboren bent met een lul tussen je benen.quote:Op maandag 10 augustus 2026 22:08 schreef vul_maar_in het volgende:
Moderne kwakzalverij en ja wat willen ze er tegen doen? Deze mensen mogen stemmen met 18 he.
Ja je wil ook wel eens wat anders horen op den duur dan. maar dan nog... is er niks beters?quote:Op maandag 10 augustus 2026 22:12 schreef Joopklepzeiker het volgende:
[..]
Ze krijgen al zeker de laatste tientallen jaren te horen en te leren op school dat mannen niet deugen. Dat meisjes van alle kanten worden aangemoedigd en geprezen terwijl je als jongen gewoon leert dat je een halve crimineel bent omdat je geboren bent met de lul. dus je benen.
En dan vind je het gek dat ze zichzelf laten beïnvloeden door iemand met een grote bek die een hoop onzin verkoopt.
Als je mensen in een hoek blijft jagen moet je niet verbaasd opkijken dat ze zich vroeg of laat vastklampen aan de eerste de beste die er eindelijk eens dwars tegenin gaat.
Ik ben ook te oud om in die onzin mee te gaan. Maar de jeugd is beïnvloedbaar.quote:Op maandag 10 augustus 2026 22:16 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Ja je wil ook wel eens wat anders horen op den duur dan. maar dan nog... is er niks beters?
Ik ben misschien te oud om dat allemaal zo persoonlijk mee gemaakt te hebben en snap niet wat die jongens erin zien. Maar dat is ook extreem doorgeslagen lijkt het ja.
Sociale media maar ook andere media maken gebruik van het feit dat jonge vrouwen meer agreeable zijn of hebben in ieder geval veel effect omdat dat zo is. De content voor jonge vrouwen is in ieder geval wezenlijk anders dan voor jonge mannen. Verder wordt het empathiegevoel slim gekanaliseerd richting progressieve zaken vanuit een intersectioneel perspectief.quote:Op maandag 10 augustus 2026 17:13 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Even serieus.. hoe krijgen ze zo progressief?
Want ik ben letterlijk nog nooit in mijn leven in contact gekomen met iets wat mij in de progressieve hoek zou duwen..
Groen? Ja: Greenpeace, WWF, Sea Shepherd, ALF, ...
Maar voor de rest niets
Dat is van alle tijden.quote:Op maandag 10 augustus 2026 22:12 schreef Joopklepzeiker het volgende:
[..]
Ze krijgen al zeker de laatste tientallen jaren te horen en te leren op school en in de media dat mannen niet deugen. Dat meisjes van alle kanten worden aangemoedigd en geprezen terwijl je als jongen gewoon leert dat je een halve crimineel bent omdat je geboren bent met een lul tussen je benen.
Geld en succes leiden tot bekendheid, wat dan weer leidt tot seks met vrouwen die volgens Tate en co. geen respect verdienen.quote:Op maandag 10 augustus 2026 16:09 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Mijn kennis rijkt niet veel verder dan de documentaire van Louis Theroux en dit rapport, maar ik meen dat het grotendeels gaat om geld verdienen en bekendheid vergaren.
"Leren om normaal te praten met vrouwen" lost het probleem voor de jongemannen niet op. Dat weten Tate en co. Daar spelen zij handig op in met een bewezen succesformule. Wat ze er alleen niet bij vertellen is dat het een piramidespel is met het geld van hun volgelingen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 12:01 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Geld en succes leiden tot bekendheid, wat dan weer leidt tot seks met vrouwen die volgens Tate en co. geen respect verdienen.
Daar komt het uiteindelijk op neer. Want leren om normaal met vrouwen te praten is natuurlijk veel te eng en moeilijk.
En natuurlijk is er voor vrouwen geen enkel accountability.quote:Op maandag 10 augustus 2026 22:12 schreef Joopklepzeiker het volgende:
[..]
Ze krijgen al zeker de laatste tientallen jaren te horen en te leren op school en in de media dat mannen niet deugen. Dat meisjes van alle kanten worden aangemoedigd en geprezen terwijl je als jongen gewoon leert dat je een halve crimineel bent omdat je geboren bent met een lul tussen je benen.
En dan vind je het gek dat ze zichzelf laten beïnvloeden door iemand met een grote bek die een hoop onzin verkoopt, Maar als je mensen in een hoek blijft jagen moet je niet verbaasd opkijken dat ze zich vroeg of laat vastklampen aan de eerste de beste die er eindelijk eens dwars tegenin gaat.
Ze worden er gewoon naartoe gejaagd.
Ja, dan kun je aan het einde van het liedje wel een potje janken maar je had het op je tenen kunnen natellen.
Waarom niet?quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 12:17 schreef Richestorags het volgende:
[..]
"Leren om normaal te praten met vrouwen" lost het probleem voor de jongemannen niet op.
Je moet niks. Daar ga je je toch niet voor verontschuldigen als een man die vrouw die daar loopt te grazen neemt?quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 12:21 schreef Edding345 het volgende:
[..]
En natuurlijk is er voor vrouwen geen enkel accountability.
Waar je als man je moet verontschuldigen voor een schooier verderop iets doet tegen een vrouw die om 3u 's nachts buiten loopt in een vaag oord.
Omdat het probleem van mannelijke eenzaamheid en het gebrek aan relaties en de verneukte datingmarkt veel dieper gaat dan "mannen weten niet hoe ze met vrouwen moeten praten".quote:
Vertel.quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 12:24 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Omdat het probleem van mannelijke eenzaamheid en het gebrek aan relaties en de verneukte datingmarkt veel dieper gaat dan "mannen weten niet hoe ze met vrouwen moeten praten".
Ja, maar van het bedrag dat ze zogenaamd verdienen klopt al geen hout.quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 12:17 schreef Richestorags het volgende:
[..]
"Leren om normaal te praten met vrouwen" lost het probleem voor de jongemannen niet op. Dat weten Tate en co. Daar spelen zij handig op in met een bewezen succesformule. Wat ze er alleen niet bij vertellen is dat het een piramidespel is met het geld van hun volgelingen.
Dat klopt, onderdeel van de grift is om het nog mooier voor te stellen zodat het nog meer wanhopige mensen aantrekt. Als ze daadwerkelijk zo succesvol waren zaten ze niet zelf de hele dag te grinden met overal hun onzin te verkondigen maar deden ze daadwerkelijk nuttige dingen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 12:28 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ja, maar van het bedrag dat ze zogenaamd verdienen klopt al geen hout.
Ik ben vooral nieuwsgierig naar jouw duiding. Dus brandt los.quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 12:27 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Doe je nou echt alsof dit nieuwe informatie voor je is?
Ja, maar waarom doet een journalist daar aan mee? je zou toch mogen verwachten dat die zich verdiept in de hele zaak. Een klein deel zou absoluut er erg leuk mee verdienen, maar 50.000 per uur? hahahahaquote:Op dinsdag 11 augustus 2026 12:29 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat klopt, onderdeel van de grift is om het nog mooier voor te stellen zodat het nog meer wanhopige mensen aantrekt. Als ze daadwerkelijk zo succesvol waren zaten ze niet zelf de hele dag te grinden met overal hun onzin te verkondigen maar deden ze daadwerkelijk nuttige dingen.
Ik vraag mij af hoe jij tot die conclusie komt, ik ziet dit namelijk niet per se terugkomen in het rapport uit de OP?quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 12:01 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Geld en succes leiden tot bekendheid, wat dan weer leidt tot seks met vrouwen die volgens Tate en co. geen respect verdienen.
Daar komt het uiteindelijk op neer. Want leren om normaal met vrouwen te praten is natuurlijk veel te eng en moeilijk.
Ja en nee.quote:Op maandag 10 augustus 2026 17:10 schreef RotatoR het volgende:
De manosfeer is weer zo'n stompzinnig progressief eufemisme om het maar niet over islam te hoeven hebben. De patriarchale middeleeuwse opvattingen in de islam zijn zoveel extremer dan Jan-Joris van het corps die eens iets vrouwonvriendelijks roepts.
quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 12:34 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ik vraag mij af hoe jij tot die conclusie komt, ik ziet dit namelijk niet per se terugkomen in het rapport uit de OP?
Daten moet leiden tot seks. Maar dat lukt niet, wat dan weer leidt tot frustratie en een hang naar figuren zoals Tate.quote:Jonge mannen lopen online vast in een val die begint met onschuldige zelfhulp over fitness, daten of geldzaken.
Precies. Er is ook gewoon geen 'mannenprobleem'.quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 12:23 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Je moet niks. Daar ga je je toch niet voor verontschuldigen als een man die vrouw die daar loopt te grazen neemt?
Ik vermoed toch echt dat je een hele grote groep mist in de geschetste achterban, in het rapport komt namelijk ook terug dat juist een deel van de scam supplementen om beter te presteren in bed omvat.quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 12:38 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
[..]
Daten moet leiden tot seks. Maar dat lukt niet, wat dan weer leidt tot frustratie en een hang naar figuren zoals Tate.
Het feit dat de Manosfeer verantwoordelijk wordt gehouden voor de overwinning van Trump maakt dit soort rapporten verdacht. Is zo'n rapport geschreven om ons te informeren om problemen in de Manosfeer te documenteren, of is het rapport geschreven om voor regelgeving te zorgen waardoor de Manosfeer wordt afgebroken en een nieuw Trump niet gekozen kan worden?quote:Op maandag 10 augustus 2026 15:13 schreef Jippie het volgende:
De manosfeer, de online wereld van mannelijke influencers, vormt volgens nieuw onderzoek een omvangrijke geldmachine. Dat blijkt uit het rapport 'The Grift Economy: How Young Men Are Being Sold Fake Belonging and Fake Wealth Online' van de organisaties Equimundo en Reset Tech. Bekende manosfeer-influencers maken misbruik van de geldzorgen en eenzaamheid van jonge mannen en verdienen daaraan vervolgens miljoenen, met dure cursussen, supplementen en beleggingsproducten.
Poe, nou allereerst heb ik geen volledig uitgewerkte theorie hiervan. Maar we hebben natuurlijk wel wat ingrediënten waar we mee kunnen werken.quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 12:30 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik ben vooral nieuwsgierig naar jouw duiding. Dus brandt los.
Het is wat mij betreft wel helder dat wanneer jongens gematigd conservatiever worden het een groot probleem is, maar dat wanneer meiden in grotere mate progressiever worden dit geen probleem is. Dat samen met dat het geld voor deze club vanuit Bill en Melinda Gates komt, tja.quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 12:54 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Het feit dat de Manosfeer verantwoordelijk wordt gehouden voor de overwinning van Trump maakt dit soort rapporten verdacht. Is zo'n rapport geschreven om ons te informeren om problemen in de Manosfeer te documenteren, of is het rapport geschreven om voor regelgeving te zorgen waardoor de Manosfeer wordt afgebroken en een nieuw Trump niet gekozen kan worden?
Daarnaast zegt het plaatje dat hier voorbij kwam veel:
[ afbeelding ]
Het lijkt me duidelijk dat de vrouwosfeer (?) er voor zorgt dat vrouwen miljarden uitgeven aan cosmetica, cosmetische chirurgie, pilates, en kleding. En volgens mij hebben we een net zo een groot probleem aan de linkerkant van het politieke spectrum, waar vrouwen met hun toxic empathy en een gat in hun hand voor open borders, DEI, meer belasting en nog grotere tekorten pleiten.
Die foundations zijn problematisch. Een goed voorbeeld is de Andrew Mellon foundation. Mellon was een Conservative powerhouse in zijn tijd, maar zijn foundation is zo woke als de pest en verdeelt miljoenen aan organisaties die jonge mensen infecteren met woke onzin. Gates, Ford, Rockefeller, Melon, Soros, Hewlett, Packard, Bloomberg, Zuckerberg, Walton - er gaan miljarden om in deze tak van sport. Enfin, wij hebben Musk. Waar zouden we zijn zonder Musk.quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 13:11 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Het is wat mij betreft wel helder dat wanneer jongens gematigd conservatiever worden het een groot probleem is, maar dat wanneer meiden in grotere mate progressiever worden dit geen probleem is. Dat samen met dat het geld voor deze club vanuit Bill en Melinda Gates komt, tja.
Dat is dan ook begrijpelijk, want:quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 13:11 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Het is wat mij betreft wel helder dat wanneer jongens gematigd conservatiever worden het een groot probleem is, maar dat wanneer meiden in grotere mate progressiever worden dit geen probleem is. Dat samen met dat het geld voor deze club vanuit Bill en Melinda Gates komt, tja.
Wat een complete onzinquote:Op dinsdag 11 augustus 2026 13:27 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat is dan ook begrijpelijk, want:
Conservatieven = nare, nativistische kutmensen met achtergestelde denkbeelden over rechten van vrouwen, homo's, transgenders, etc etc. Meestal worden hun ideeën overgoten met een eng en intolerant religieus sausje.
Progressieven = chille, gecompassioneerde lui die geloven in gelijkheid en gelijkwaardigheid. Die radicale tak slaat soms een beetje met dat woke-gedoe, maar dat voelt nog altijd te prefereren boven de radicale vleugel van conservatieven, wiens extremisme meteen leidt tot deporaties en onderdrukking.
Ach deporteren kan je leren waarderen en kolonisatie heeft ons geen windeieren gelegd.quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 13:27 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Conservatieven = nare, nativistische kutmensen met achtergestelde denkbeelden over rechten van vrouwen, homo's, transgenders, etc etc. Meestal worden hun ideeën overgoten met een eng en intolerant religieus sausje.
Progressieven = chille, gecompassioneerde lui die geloven in gelijkheid en gelijkwaardigheid. Die radicale tak slaat soms een beetje met dat woke-gedoe, maar dat voelt nog altijd te prefereren boven de radicale vleugel van conservatieven, wiens extremisme meteen leidt tot deporaties en onderdrukking.
Ja ze weten bepaalde lieden goed te hersenspoelen, zoals je kan zien sijpelt dit hier in dit topic ook gestaag naar boven.quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 13:26 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Die foundations zijn problematisch. Een goed voorbeeld is de Andrew Mellon foundation. Mellon was een Conservative powerhouse in zijn tijd, maar zijn foundation is zo woke als de pest en verdeelt miljoenen aan organisaties die jonge mensen infecteren met woke onzin. Gates, Ford, Rockefeller, Melon, Soros, Hewlett, Packard, Bloomberg, Zuckerberg, Walton - er gaan miljarden om in deze tak van sport. Enfin, wij hebben Musk. Waar zouden we zijn zonder Musk.
Wat is dit nu weer?quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 13:27 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Progressieven = chille, gecompassioneerde lui die geloven in gelijkheid en gelijkwaardigheid. Die radicale tak slaat soms een beetje door met dat woke-gedoe, maar dat voelt nog altijd te prefereren boven de radicale vleugel van conservatieven, wiens extremisme meteen leidt tot deporaties en onderdrukking.
Is dit nu ook al de schuld van buitenlanders?quote:Op maandag 10 augustus 2026 17:10 schreef RotatoR het volgende:
Een harde tweedeling in zwart en wit, goed en slecht, en daarmee een van de oorzaken van veel huidige maatschappelijke problemen waaronder deze.quote:
Ik zie dat grafiekje veel gedeeld worden, maar als ik de originele bron van FT lees zie ik dat de meest recente cijfers uit 2021/2022 komen. Dat was toch een ietwat andere tijd, de manosphere is na 2022 enorm gegroeid. Ik zou weleens wat recentere data willen zien, deze grafiekjes zijn wellicht verouderd.quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 12:54 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Het feit dat de Manosfeer verantwoordelijk wordt gehouden voor de overwinning van Trump maakt dit soort rapporten verdacht. Is zo'n rapport geschreven om ons te informeren om problemen in de Manosfeer te documenteren, of is het rapport geschreven om voor regelgeving te zorgen waardoor de Manosfeer wordt afgebroken en een nieuw Trump niet gekozen kan worden?
Daarnaast zegt het plaatje dat hier voorbij kwam veel:
[ afbeelding ]
Het lijkt me duidelijk dat de vrouwosfeer (?) er voor zorgt dat vrouwen miljarden uitgeven aan cosmetica, cosmetische chirurgie, pilates, en kleding. En volgens mij hebben we een net zo een groot probleem aan de linkerkant van het politieke spectrum, waar vrouwen met hun toxic empathy en een gat in hun hand voor open borders, DEI, meer belasting en nog grotere tekorten pleiten.
Dus je moet bekend worden als man?quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 12:01 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nouja het staat je vrij meer recente data te zoeken, ik ben ook wel benieuwd.quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 14:00 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Ik zie dat grafiekje veel gedeeld worden, maar als ik de originele bron van FT lees zie ik dat de meest recente cijfers uit 2021/2022 komen. Dat was toch een ietwat andere tijd, de manosphere is na 2022 enorm gegroeid. Ik zou weleens wat recentere data willen zien, deze grafiekjes zijn wellicht verouderd.
En dit noemt zichzelf journalist he mensen? Met deze denkwijze schrijft het over de samenleving en belangrijke onderwerpen waar mensen dan evt iets van geloven ook.quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 13:27 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Progressieven = chille, gecompassioneerde lui die geloven in gelijkheid en gelijkwaardigheid. Die radicale tak slaat soms een beetje door met dat woke-gedoe, maar dat valt nog altijd te prefereren boven de radicale vleugel van conservatieven, wiens extremisme meteen leidt tot deporaties en onderdrukking.
Nee hoor, dat hoeft helemaal niet. Dat was dat de Tates van de wereld je wijs proberen te maken. Met simpelweg een beetje normaal doen kom je al een heel eind.quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 14:03 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Dus je moet bekend worden als man?
Dat is er verdorie maar weinig gegeven.. en het type vrouw wat achter dat soort mannen gaat is meestal niet het type vrouw die je in huis wil hebben...
Ik kan helaas maar 1 like geven. 100% eens.quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 14:06 schreef HeatWave het volgende:
[..]
En dit noemt zichzelf journalist he mensen? Met deze denkwijze schrijft het over de samenleving en belangrijke onderwerpen waar mensen dan evt iets van geloven ook.
Door- en door verrot van binnen, diep overtuigd van alleen het eigen gelijk en anderen zijn eigenlijk gewoon minderwaardige mensen.
Links en alles wat er mis mee is in 1 post samengevat.
Journalist voor de Rode Khmer zeker.quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 14:06 schreef HeatWave het volgende:
[..]
En dit noemt zichzelf journalist he mensen? Met deze denkwijze schrijft het over de samenleving en belangrijke onderwerpen waar mensen dan evt iets van geloven ook.
Door- en door verrot van binnen, diep overtuigd van alleen het eigen gelijk en anderen zijn eigenlijk gewoon minderwaardige mensen.
Pravda, weet ik het?quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 14:10 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Journalist voor de Rode Khmer zeker.
Hoho, Wierd Duk en de gehele Telegraaf-kliek zijn er groot mee geworden, maar dan de andere kant op.quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 14:06 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Jaja, dat bedoelde ik... Dat heel verdienmodel is gebaseerd op mannen bekend maken zogezegd?quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 14:07 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee hoor, dat hoeft helemaal niet. Dat was dat de Tates van de wereld je wijs proberen te maken. Met simpelweg een beetje normaal doen kom je al een heel eind.
Verder snijdt de analyse van @:Richestorags hierboven wel enigszins hout, in die zin dat je best voor uitdagingen wordt gesteld als jongere. Maar je toevlucht zoeken tot de manosphere is natuurlijk niet de oplossing.
Eerst vrouwen wegzetten als simpele golddiggende secreten en dan "en zo kom je aan veel geld!"quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 14:24 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Jaja, dat bedoelde ik... Dat heel verdienmodel is gebaseerd op mannen bekend maken zogezegd?
Ik blijf erbij dat het grootste deel van het probleem op de datingapps veroorzaakt is door de mannen zelf. Sleepnetten uitgooien, letterlijk alles en iedereen naar rechts swipen om maar een kansje te hebben op seks.quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 12:24 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Omdat het probleem van mannelijke eenzaamheid en het gebrek aan relaties en de verneukte datingmarkt veel dieper gaat dan "mannen weten niet hoe ze met vrouwen moeten praten".
Ja dat klinkt best logisch als je die golddiggers toch wil hebben natuurlijkquote:Op dinsdag 11 augustus 2026 14:25 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Eerst vrouwen wegzetten als simpele golddiggende secreten en dan "en zo kom je aan veel geld!"
Ik heb er wel naar gezocht maar recente cijfers kon ik niet zoveel vinden. Dit nog wel:quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 14:06 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Nouja het staat je vrij meer recente data te zoeken, ik ben ook wel benieuwd.
Dat is een scherpe daling in twee jaar.quote:Uit de Gezondheidsmonitor Jeugd 2023 blijkt dat de acceptatie van seksuele diversiteit onder jongeren in Amsterdam sterk is afgenomen. Het percentage jongeren dat het ‘normaal’ vindt dat twee mannen of twee vrouwen op elkaar verliefd zijn, is gedaald van 63 procent in 2021 naar 42 procent in 2023. Bijna 30 procent vindt het ‘een beetje raar’ of ‘erg raar’.
Rare opmerking, dit soort ideeën zijn alleen gangbaar bij de radicalere tak.quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 13:27 schreef KoosVogels het volgende:
Ik meen zelfs gelezen te hebben dat qua homo-acceptatie Amsterdam inmiddels achterloopt op de provincie; dat is niet zo fraai, maar geheel verwacht.quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 14:42 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Ik heb er wel naar gezocht maar recente cijfers kon ik niet zoveel vinden. Dit nog wel:
[..]
Dat is een scherpe daling in twee jaar.
[..]
Rare opmerking, dit soort ideeën zijn alleen gangbaar bij de radicalere tak.
Safer spaces tijdens de pride nodig. Dus niet in de pride zelf maar nog extra beveiligd. Zullen al die gemanospheerde incels wel zijn die dat nodig maken.quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 14:44 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ik meen zelfs gelezen te hebben dat qua homo-acceptatie Amsterdam inmiddels achterloopt op de provincie; dat is niet zo fraai, maar geheel verwacht.
Bestaat de gematigde tak nog wel?quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 14:42 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Rare opmerking, dit soort ideeën zijn alleen gangbaar bij de radicalere tak.
Het topic gaat over de ontwikkelingen wereldwijd zover ik weet. Gematigde conservatieven zijn in Amerika meer naar de Democraten getrokken, in Nederland trekken partijen zoals het CDA nog veel stemmen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 14:50 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Bestaat de gematigde tak nog wel?
Zie de situatie in de VS. De GOP, van oudsher een relatief gematigde conservatieve partij, is volledig gekaapt door de MAGA-beweging. Op papier bestaan de meer ideologisch gedreven 'moderates' nog wel, maar in de praktijk zijn ze opgeslokt door MAGA en verkondigen ze ook diens boodschap.
En MAGAts zijn precies zoals ik hierboven beschrijf.
Kiezers wellicht.quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 14:55 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Het topic gaat over de ontwikkelingen wereldwijd zover ik weet. Gematigde conservatieven zijn in Amerika meer naar de Democraten getrokken, in Nederland trekken partijen zoals het CDA nog veel stemmen.
Nativistisch? sorry die ken ik niet. Heeft dat iets met baby jesus te maken?quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 14:58 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Kiezers wellicht.
Maar de meeste conservatieve politici belanden in het populistisch-nativistische kamp.
quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 14:59 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Nativistisch? sorry die ken ik niet. Heeft dat iets met baby jesus te maken?
quote:Nativistisch betekent dat je vindt dat de oorspronkelijke bewoners van een land meer rechten of voorrang moeten krijgen dan immigranten. Dit denkbeeld komt vaak voor in de politiek. Het hoort bij stromingen die streng zijn tegen immigratie en bang zijn dat de eigen cultuur verandert.
ah ik moest aan nativity scene denkenquote:
Altijd even wachten op de eerste die links de schuld geeftquote:Op maandag 10 augustus 2026 16:25 schreef LXIV het volgende:
De reden dat jonge mannen zo openstaan voor de toxische masculiniteit van de manosphere is dat de positieve masculiniteit stapsgewijs en gestaag is afgebroken door D66 c.s.
Het topic gaat niet zozeer over politici.quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 14:58 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Kiezers wellicht.
Maar de meeste conservatieve politici belanden in het populistisch-nativistische kamp.
Ik heb niks met MAGA en de Tucker Carlson kliek, maar heb meer binding met de GOP (gek he) dan met de Democraten. Maar ik zie ook in dat zonder een ruk naar MAGA de GOP geen toekomst heeft. Er zijn gewoonweg te veel Amerikanen die het met te weinig moeten doen, en die niks met woke, abortus of identity politics hebben. (Lage) middenklasse, middelbare school wel of niet afgemaakt, harde werkers met hele normale normen en waarden. Maar het water staat ze aan de lippen en ze profiteren niet van neoliberaal beleid.quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 14:58 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Kiezers wellicht.
terecht punt.quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 15:20 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Het topic gaat niet zozeer over politici.
GOP = MAGAquote:Op dinsdag 11 augustus 2026 15:20 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Ik heb niks met MAGA en de Tucker Carlson kliek, maar heb meer binding met de GOP (gek he) dan met de Democraten. Maar ik zie ook in dat zonder een ruk naar MAGA de GOP geen toekomst heeft. Er zijn gewoonweg te veel Amerikanen die het met te weinig moeten doen, en die niks met woke, abortus of identity politics hebben. (Lage) middenklasse, middelbare school wel of niet afgemaakt, harde werkers met hele normale normen en waarden. Maar het water staat ze aan de lippen en ze profiteren niet van neoliberaal beleid.
Met MAGA beleid stijgt het water nog veel sneller voor ze. JUIST met MAGA heeft de GOP geen toekomst. De enige toekomst voor de VS is als ze iets meer het Europese model weten te combineren met hun religieuze hyper-capitalisme. En dat mag best met kleine stapjes, maar het zal toch echt moten. Nu met MAGA zitten er overal op alle sleutelposities incapabele mensen die zoveel mogelijk geld proberen binnen te harken voor henzelf en hun omgeving, niet om Amerika vooruit te helpen. Trump voorop.quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 15:20 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Ik heb niks met MAGA en de Tucker Carlson kliek, maar heb meer binding met de GOP (gek he) dan met de Democraten. Maar ik zie ook in dat zonder een ruk naar MAGA de GOP geen toekomst heeft. Er zijn gewoonweg te veel Amerikanen die het met te weinig moeten doen, en die niks met woke, abortus of identity politics hebben. (Lage) middenklasse, middelbare school wel of niet afgemaakt, harde werkers met hele normale normen en waarden. Maar het water staat ze aan de lippen en ze profiteren niet van neoliberaal beleid.
Nee. dat is niet waar. Dat de conservatieven momenteel gegijzeld zijn door Trump ja, maar een flink deel zou het liever zonder vriend Donald doen.quote:
Sure, maar in de praktijk lopen ze aan de leiband van Trump en zijn MAGA-cronies. De GOP draagt ook gewoon actief de MAGA-boodschap uit.quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 15:34 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Nee. dat is niet waar. Dat de conservatieven momenteel gegijzeld zijn door Trump ja, maar een flink deel zou het liever zonder vriend Donald doen.
Dat komt met name door de kiezers en hun sycophantie vermoed ik. De conservatieve critters... ik weet het niet. Denk dat er best een aardige bounceback op de loer ligt tenzij Vance etc.quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 15:35 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Sure, maar in de praktijk lopen ze aan de leiband van Trump en zijn MAGA-cronies. De GOP draagt ook gewoon actief de MAGA-boodschap uit.
Traditionele Republikeinen die zich hiertegen verzetten, worden geëxcommuniceerd. Zie Liz Cheney en Adam Kinzinger.
Dat zal, maar ik begrijp wel dat vrouwen zo'n mentaliteit vaak onaantrekkelijk vinden.quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 15:20 schreef Lyrebird het volgende:
Weten ze dat in Amsterdam zelf ook? Of verdwijnt een onwelgevallig rapport daar in de lade en is de betreffende wethouder 'op vakantie' wanneer er kritische vragen komen?quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 14:44 schreef FlippingCoin het volgende:
Ik meen zelfs gelezen te hebben dat qua homo-acceptatie Amsterdam inmiddels achterloopt op de provincie
Tja dat had je 40 jaar geleden ook. Al grepen destructieve lui toen naar de spuit. Nu grijpen ze naar trieste filmpjes.quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 14:07 schreef KoosVogels het volgende:
Verder snijdt de analyse van @:Richestorags hierboven wel enigszins hout, in die zin dat je best voor uitdagingen wordt gesteld als jongere. Maar je toevlucht zoeken tot de manosphere is natuurlijk niet de oplossing.
Ik vind die link toch wat makkelijk gelegd eerwaarde. Ze kunnen drugs nu ook nog steeds online of op de hoek van de straat kopen. Deze mensen zoeken iets anders dan verdoving...quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 16:19 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Tja dat had je 40 jaar geleden ook. Al grepen destructieve lui toen naar de spuit. Nu grijpen ze naar trieste filmpjes.
Dat is natuurlijk geen oplossing. Gezien er geen ledenvergadering is van mannen die bepaalt hoe iedere man zich moet gedragen op die apps.quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 14:29 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Ik blijf erbij dat het grootste deel van het probleem op de datingapps veroorzaakt is door de mannen zelf. Sleepnetten uitgooien, letterlijk alles en iedereen naar rechts swipen om maar een kansje te hebben op seks.
De vrouwen die er zitten krijgen zooo ontzettend veel likes dat zij het weer veel te hoog in de bol krijgen en denken dat ze recht hebben op het lekkerste en beste. Voor de rest blijft het een ordinaire vleeskeuring en is de doorsnee man niet zo heel goed in flatterende foto's nemen. Die foto zie je als vrouw 1 sec en je vliegt naar links.
De makkelijkste oplossing: stoppen als man met liken, swipen, aanspreken,... Geef de vrouwen geen enkele aandacht meer. En dan komen ze allemaal wel met de voetjes op de grond.
Wat een goede post.quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 16:33 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk geen oplossing. Gezien er geen ledenvergadering is van mannen die bepaalt hoe iedere man zich moet gedragen op die apps.
De oplossing is vooral jezelf aantrekkelijk en aangenaam gedragen, en daarmee een goed sociaal leven en fijne tijdsbestedingen opbouwen. Dan kom je zowel in de echte wereld als in de digitale wereld aantrekkelijker over.
Daar heb je zeker een goed punt.quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 14:29 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Ik blijf erbij dat het grootste deel van het probleem op de datingapps veroorzaakt is door de mannen zelf. Sleepnetten uitgooien, letterlijk alles en iedereen naar rechts swipen om maar een kansje te hebben op seks.
De vrouwen die er zitten krijgen zooo ontzettend veel likes dat zij het weer veel te hoog in de bol krijgen en denken dat ze recht hebben op het lekkerste en beste. Voor de rest blijft het een ordinaire vleeskeuring en is de doorsnee man niet zo heel goed in flatterende foto's nemen. Die foto zie je als vrouw 1 sec en je vliegt naar links.
De makkelijkste oplossing: stoppen als man met liken, swipen, aanspreken,... Geef de vrouwen geen enkele aandacht meer. En dan komen ze allemaal wel met de voetjes op de grond.
Maar vrouwenhaatfilmpjes zijn goedkoper en makkelijker dan drugs om je frustratie, verveling en sociale problemen op een destructieve manier uiten.. En je krijgt er geen fysieke kater van.quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 16:25 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Ik vind die link toch wat makkelijk gelegd eerwaarde. Ze kunnen drugs nu ook nog steeds online of op de hoek van de straat kopen. Deze mensen zoeken iets anders dan verdoving...
Ook niet onwaar. Vroeger gebruikte mannen gewoon nog drugs en alcoholquote:Op dinsdag 11 augustus 2026 16:39 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Maar vrouwenhaatfilmpjes zijn goedkoper en makkelijker dan drugs om je frustratie, verveling en sociale problemen op een destructieve manier uitten.. En je krijgt er geen fysieke kater van.
Nee, "Alle mannen zouden dit moeten doen, want dan wijzigt de dynamiek" gaat natuurlijk in werkelijkheid nooit gebeuren.quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 16:36 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Wat een goede post.
Maar wat Lenny77 schrijf is ook wel waar hoor. Denk dat het een beetje van beide vaatjes tappen is. (volgens mij bedoelen jullie eigenlijk hetzelfde?)
Iets met soep en hoe heet die gegeten word. Ik denk dat wat minder desperate gedrag zeker geen kwaad kan.quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 16:41 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee, "Alle mannen zouden dit moeten doen, want dan wijzigt de dynamiek" gaat natuurlijk in werkelijkheid nooit gebeuren.
Dat is een beetje als "Als iedereen tegelijk op het gaspedaal drukt is de file weg"
Dit is wel kort door de bocht. De acceptatie van het homohuwelijk bijvoorbeeld onder conservatieven is juist toegenomen van 35 % in 2014 naar 50 % in 2024 in de VS. Niet alle conservatieven zijn automatisch MAGA of evangelisch christelijk. De John McCain/Mitt Romney Republikeinen zijn vooral economisch conservatief en vinden het instituut ‘familie’ heel belangrijk als hoeksteen voor de samenleving.quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 13:27 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Progressieven = chille, gecompassioneerde lui die geloven in gelijkheid en gelijkwaardigheid. Die radicale tak slaat soms een beetje door met dat woke-gedoe, maar dat valt nog altijd te prefereren boven de radicale vleugel van conservatieven, wiens extremisme meteen leidt tot deporaties en onderdrukking.
De omstandigheden van de huidige tijd leggen bloot dat niet iedere man dit goed lukt.quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 16:33 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk geen oplossing. Gezien er geen ledenvergadering is van mannen die bepaalt hoe iedere man zich moet gedragen op die apps.
De oplossing is vooral jezelf aantrekkelijk en aangenaam gedragen, en daarmee een goed sociaal leven en fijne tijdsbestedingen opbouwen. Dan kom je zowel in de echte wereld als in de digitale wereld aantrekkelijker over.
En tegenwoordig heb je de keuze tussen vrouwenhaat/manosfeer of drank/drugs?quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 16:41 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Ook niet onwaar. Vroeger gebruikte mannen gewoon nog drugs en alcohol
Dat was gechargeerd in reactie tot wat die andere user postte doe eens niet zo gemeen. :-)quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 16:45 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
En tegenwoordig heb je de keuze tussen vrouwenhaat/manosfeer of drank/drugs?
Die memo heb ik gemist. Maakt het wel een stuk overzichtelijker.
Gelukkig, vrouwen haten met een drankje op is namelijk echt een stuk leuker.quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 16:46 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Dat was gechargeerd in reactie tot wat die andere user postte doe eens niet zo gemeen. :-)
Klinkt als een nieuwe cocktail: The Mysogenist.quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 16:53 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Gelukkig, vrouwen haten met een drankje op is namelijk echt een stuk leuker.
Ik denk dat eerder het idee moet doordringen dat datingapps geen wondermiddel zijn tegen een volstrekt gebrek aan aantrekkingskracht op vrouwen. Ze zij handig als je niet zoveel mensen tegenkomt in je nabije omgeving, of wanneer je wat verlegen bent met het aanspreken. Maar als in het echte leven iedere vrouw met een boog om je heen loopt, doen ze dat op apps ook.quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 16:42 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Iets met soep en hoe heet die gegeten word. Ik denk dat wat minder desperate gedrag zeker geen kwaad kan.
datingapps zijn een ander kleurtje op hetzelfde spectrum van mannenbelazerij.quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 16:59 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik denk dat eerder het idee moet doordringen dat datingapps geen wondermiddel zijn tegen een volstrekt gebrek aan aantrekkingskracht op vrouwen. Ze zij handig als je niet zoveel mensen tegenkomt in je nabije omgeving, of wanneer je wat verlegen bent met het aanspreken. Maar als in het echte leven iedere vrouw met een boog om je heen loopt, doen ze dat op apps ook.
Maar uiteindelijk moet iemand aan de andere kant van die app wel denken "Kijk dat is een aangenaam iemand die aantrekkingskracht heeft." Dus iemand die een leven lijkt te hebben, ontspannen overkomt, verantwoordelijkheid neemt. Natuurlijk speelt uiterlijk ook mee. Maar 90% van de mensen ziet er gewoon middelmatig uit en kan met goede verzorging en leuke kleding prima iemand anders met een middelmatig uiterlijk aantrekken.
Het grootste probleem van incels is dat ze verschrikkelijk in de slachtofferrol zitten en werkelijk totaal niet reflecteren op hun eigen aandeel in het geheel. Ze vinden blijkbaar dat ze onrecht wordt aangedaan doordat vrouwen geen prettig gevoel krijgen van hun gedrag. Bovendien is slachtoffergedrag op zichzelf al een van de meest onaantrekkelijke dingen die er is.
quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 16:56 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Klinkt als een nieuwe cocktail: The Mysogenist.
(Ik zou het niet weten ik vind er nuchter al niks aan.)
Dat het ze niet goed lukt betekent niet dat het niet toch echt de enige oplossing is voor hun probleem.quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 16:43 schreef Richestorags het volgende:
[..]
De omstandigheden van de huidige tijd leggen bloot dat niet iedere man dit goed lukt.
Ze zijn er niet mee geholpen als figuren als jij blijven pretenderen dat dit zomaar lukt. Alsof men dat zelf niet weet. Een verslaafde weet ook heus wel dat hij moet stoppen.
Niet per se. Mijn vriendin kende ik ook via een dating app en de kans dat ik die ergens gewoon tegen was gekomen is extreem klein. Dan had ik wellicht wel iemand anders gevonden. Maar toch geeft het kansen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 16:59 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
datingapps zijn een ander kleurtje op hetzelfde spectrum van mannenbelazerij.
Dat doen ze nog steedsquote:Op dinsdag 11 augustus 2026 16:41 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Ook niet onwaar. Vroeger gebruikte mannen gewoon nog drugs en alcohol
Dit moet wel ironie zijn.quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 13:27 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Progressieven = chille, gecompassioneerde lui die geloven in gelijkheid en gelijkwaardigheid.
Zowel Carlson als Owens zijn daar inmiddels voor een groot deel al uitgestapt, vandaar dat je hier ook geregeld extreemlinks ziet linken naar notabene X (LOL) berichtjes van ze.quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 15:20 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Ik heb niks met MAGA en de Tucker Carlson kliek
De gemiddelde Amerikaan is niet zo bijster slim, vandaar ook dat je veel propallies en MAGA's voorbij ziet komen, en door ze gewoon uit te schelden voor alles en nog wat zal ze raar genoeg niet plots redelijker maken.quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 15:20 schreef Lyrebird het volgende:
Er zijn gewoonweg te veel Amerikanen die het met te weinig moeten doen, en die niks met woke, abortus of identity politics hebben. (Lage) middenklasse, middelbare school wel of niet afgemaakt, harde werkers met hele normale normen en waarden. Maar het water staat ze aan de lippen en ze profiteren niet van neoliberaal beleid.
En hoe kijkt mevrouw El-Sayed aan tegen zaken als homo-, vrouwen en transrechten? Hoe denkt zij over gelijkheid en gelijkwaardigheid?quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 17:17 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Dit moet wel ironie zijn.
Hier zie je wel het probleem (in Amerika) waar moslims hier plots ook onder vallen.
De vrouw van de Egyptenaar heeft notabene een hoofddoekje
Ja, en dat is volkomen terecht. Dat hoofddoekje heeft ze niet voor niets op, ze kan nog zoveel bij elkaar Taqqiya-en om stemmen, sympathie, weet ik het te ronselen maar de islam staat al die gelijkwaardigheid gewoonweg niet toe.quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 17:47 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En hoe kijkt mevrouw El-Sayed aan tegen zaken als homo-, vrouwen en transrechten? Hoe denkt zij over gelijkheid en gelijkwaardigheid?
Of denk jij simpelweg: 'hoofddoekje, dus extreem conservatief'.
Als allochtoon met moslims in mijn familie ga ik hier maar niet op in.quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 17:47 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En hoe kijkt mevrouw El-Sayed aan tegen zaken als homo-, vrouwen en transrechten? Hoe denkt zij over gelijkheid en gelijkwaardigheid?
Of denk jij simpelweg: 'hoofddoekje, dus extreem conservatief'.
Het zou interessant kunnen zijn wanneer je dat juist wél doetquote:Op dinsdag 11 augustus 2026 18:05 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Als allochtoon met moslims in mijn familie ga ik hier maar niet op in.
Ik pas wel. Hoef niet (nog meer) door witte mannetjes op mijn plek gezet worden.quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 18:13 schreef Prego het volgende:
[..]
Het zou interessant kunnen zijn wanneer je dat juist wél doet
Je kan altijd beide kiezen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 16:45 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
En tegenwoordig heb je de keuze tussen vrouwenhaat/manosfeer of drank/drugs?
Die memo heb ik gemist. Maakt het wel een stuk overzichtelijker.
Het gaat wat mij betreft om de boodschap die ze uitdraagt, niet om haar keuze een hoofddoekje te dragen. Die keuze staat wat mij betreft niet per se haaks op het hebben van progressieve idealen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 18:04 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, en dat is volkomen terecht. Dat hoofddoekje heeft ze niet voor niets op, ze kan nog zoveel bij elkaar Taqqiya-en om stemmen, sympathie, weet ik het te ronselen maar de islam staat al die gelijkwaardigheid gewoonweg niet toe.
1400 jaar geleden niet, nu niet en ook over 100 jaar niet. Hoe graag allerlei progressieve westerlingen dat ook wensdenken. Zie de koran.
Ze hebben het alleen zelf niet door.quote:Op maandag 10 augustus 2026 18:14 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Extreemrechtse "westerlingen" en extremistische moslims hebben juist heel veel raakvlakken. Ze hebben veel dezelfde of vergelijkbare denkbeelden. Extremistische joden ook.
Goh. Zo is "stoppen" ook de enige oplossing voor het probleem dat een verslaafde heeft.quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 17:01 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat het ze niet goed lukt betekent niet dat het niet toch echt de enige oplossing is voor hun probleem.
Een hoofddoek is natuurlijk een symbool van anti progressieve idealen. Als je kijkt naar hoeveel mensen in Iran om het recht om dat ding af te zetten zijn vermoord, het aantal eerwraak slachtoffers voor een "te Westerse" levensstijl en het aantal vrouwen dat wordt gedwongen dit ding op te zetten en kuis te leven terwijl hun broer lekker ongelovige sletjes kan neuken voordat hij gaat trouwen en vroom wordt.quote:Op woensdag 12 augustus 2026 10:12 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het gaat wat mij betreft om de boodschap die ze uitdraagt, niet om haar keuze een hoofddoekje te dragen. Die keuze staat wat mij betreft niet per se haaks op het hebben van progressieve idealen.
Dit speelt zeker mee.quote:Op woensdag 12 augustus 2026 10:25 schreef Chadi het volgende:
Ik denk dat jonge mannen overspoeld worden door wat ze zogenaamd fout doen in een vrouw georiënteerde maatschappij. Hun natuur is compleet fout. Alles hoe de natuur ze geprogrammeerd heeft, moeten ze aanpassen. Bij vrouwen is dat de natuur en daar moet je je als man bij aanpassen anders ben je toxic.
Ze zijn dat eenzijdige gelul zat en dan komen ze vanzelf wel bij dit soort gasten terecht die je vertellen dat alle vrouwen gebruik van je willen maken en dat je je daar als man alleen maar tegen kan weren door zelf in controle te komen. En al die andere onzin
De hoofddoek zelf wellicht niet, maar het past nog altijd bij onze westerse, progressieve idealen om mensen zelf die keuze te gunnen. We weten immers niet met welke gedachte mevrouw El-Sayed die hoofddoek draagt.quote:Op woensdag 12 augustus 2026 10:31 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Een hoofddoek is natuurlijk een symbool van anti progressieve idealen. Als je kijkt naar hoeveel mensen in Iran om het recht om dat ding af te zetten zijn vermoord, het aantal eerwraak slachtoffers voor een "te Westerse" levensstijl en het aantal vrouwen dat wordt gedwongen dit ding op te zetten en kuis te leven terwijl hun broer lekker ongelovige sletjes kan neuken voordat hij gaat trouwen en vroom wordt.
Als je daarnaar kijkt, is de enige conclusie dat het dragen van een hoofddoek niks met progressieve idealen te maken heeft maar deze juist uitdaagt.
quote:
Vrouwen verdienen nog steeds minder dan een man in dezelfde functie:quote:Op woensdag 12 augustus 2026 10:25 schreef Chadi het volgende:
Ik denk dat jonge mannen overspoeld worden door wat ze zogenaamd fout doen in een vrouw georiënteerde maatschappij. Hun natuur is compleet fout. Alles hoe de natuur ze geprogrammeerd heeft, moeten ze aanpassen. Bij vrouwen is dat de natuur en daar moet je je als man bij aanpassen anders ben je toxic.
Ze zijn dat eenzijdige gelul zat en dan komen ze vanzelf wel bij dit soort gasten terecht die je vertellen dat alle vrouwen gebruik van je willen maken en dat je je daar als man alleen maar tegen kan weren door zelf in controle te komen. En al die andere onzin
Zelf die keuze te gunnen gaat niet op als je van je geboorte af aan wordt geïndoctrineerd met een religie die je vertelt dat dit juist is.quote:Op woensdag 12 augustus 2026 10:34 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De hoofddoek zelf wellicht niet, maar het past nog altijd bij onze westerse, progressieve idealen om mensen zelf die keuze te gunnen. We weten immers niet met welke gedachte mevrouw El-Sayed die hoofddoek draagt.
En als zij vol overtuiging progressieve idealen uitdraagt, heb ik geen enkele reden om te twijfelen aan haar oprechtheid.
Nogmaals, ik ben geen fan van hoofddoekjes. Maar daar gaat het ook niet om. Dit is voor mij the bottom line:quote:Op woensdag 12 augustus 2026 10:37 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Zelf die keuze te gunnen gaat niet op als je van je geboorte af aan wordt geïndoctrineerd met een religie die je vertelt dat dit juist.
Waarom denk je dat zo weinig vrouwen ertoe aangetrokken zijn als ze er niet mee zijn opgegroeid? Het is dus een perversie van de natuur. Als het natuur was, zouden vrouwen er automatisch naar neigen.
quote:En als zij vol overtuiging progressieve idealen uitdraagt, heb ik geen enkele reden om te twijfelen aan haar oprechtheid.
Waar in zijn post geeft hij vrouwen daarvan de schuld? Hij legt de schuld bij de op de vrouw geörienteerde maatschappij.quote:Op woensdag 12 augustus 2026 10:35 schreef aquawoman het volgende:
[..]
[..]
Vrouwen verdienen nog steeds minder dan een man in dezelfde functie:
https://www.rijksoverheid(...)en-mannen-en-vrouwen
https://www.ad.nl/wonen/m(...)doet~a8901860/rouwen doen nog steeds meer in het huishouden, zelfs als beiden werken:
https://www.ad.nl/wonen/m(...)ouden-doet~a8901860/
Dus hoezo vrouw georiënteerde maatschappij? Daarnaast is het hilarisch dat je vrouwen de schuld geeft van het feit dat sommige mannen misbruik maken van de onzekerheid van sommige andere mannen
Welnee, mannen betrekken de globale kritiek op 'foute mannen' teveel op zichzelf. Die natuurlijke kwaliteiten worden helemaal niet 'onderdrukt'. Dat is imaginair. Benoem anders die 'natuurlijke kwaliteiten' maar (zonder dat gejank over vrouwen of deze te willen onderdrukken met ouderwets geklets). Verkoop die 'kwaliteiten' nu eens beter. Manosphere is in imo creatieve armoede, degeneratie, behoefte aan een wijze grote broer/man gecombineerd met een hang naar oude superieure ideeën voor onzekere gastjes.quote:Op woensdag 12 augustus 2026 10:25 schreef Chadi het volgende:
Dit gelul dus.quote:Op woensdag 12 augustus 2026 10:35 schreef aquawoman het volgende:
[..]
[..]
Vrouwen verdienen nog steeds minder dan een man in dezelfde functie:
https://www.rijksoverheid(...)en-mannen-en-vrouwen
https://www.ad.nl/wonen/m(...)doet~a8901860/rouwen doen nog steeds meer in het huishouden, zelfs als beiden werken:
https://www.ad.nl/wonen/m(...)ouden-doet~a8901860/
Dus hoezo vrouw georiënteerde maatschappij? Daarnaast is het hilarisch dat je vrouwen de schuld geeft van het feit dat sommige mannen misbruik maken van de onzekerheid van sommige andere mannen
Te makkelijk.quote:Op maandag 10 augustus 2026 16:07 schreef vul_maar_in het volgende:
Wanneer voor de momenteel levende mannen in Nederland, was het vanzelfsprekend dat je in ruil voor een koe een bruid kreeg?quote:Op woensdag 12 augustus 2026 12:34 schreef KreKkeR het volgende:
Wanneer vrouwen zelfstandiger worden, gelijke rechten hebben, niet meer uitgehuwelijkt worden in ruil voor een koe, etc. betekent dit voor mannen dat zaken die vroeger vanzelfsprekend werden ervaren, dit nu niet meer zijn.
Oh ik ben prima voor maatschappelijke hulp voor mensen die het zelf niet lukt om hun problemen op te lossen.quote:Op woensdag 12 augustus 2026 10:24 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Goh. Zo is "stoppen" ook de enige oplossing voor het probleem dat een verslaafde heeft.
Maar net als dat niet iedere verslaafde niet zomaar stopt, heeft niet elke man ineens een leuk leven vol met vrienden en activiteiten. Sommige mensen hebben daar net zo goed wat hulp bij nodig en sommigen krijgen het nooit voor elkaar. Of ze berusten dan erin of ze blijven achter snake oil salesmen als Tate of PUA cursus verkopers aanlopen.
Ik overdreef natuurlijk een beetje voor de grapquote:Op woensdag 12 augustus 2026 18:02 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Wanneer voor de momenteel levende mannen in Nederland, was het vanzelfsprekend dat je in ruil voor een koe een bruid kreeg?
Vrouwen kunnen alles eisen maar dat betekent niet dat ze het krijgen. Die knappe lange man met een miljoen is zoiets als een gemiddelde man die een fotomodel eist. Gaat niet gebeuren en uiteindelijk vinden ze gewoon iemand die ongeveer gelijk is qua uiterlijk en status. En onzekere mannen die geen succes hebben met de vrouwen zijn ook niet nieuw.quote:Op woensdag 12 augustus 2026 18:25 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Ik overdreef natuurlijk een beetje voor de grap
Maar feit blijft dat rollenpatronen veranderen. Vroeger was huisje, boompje, beestje veel normaler, werkte vooral de man en waren vrouwen veel afhankelijker van mannen. Dat is nog niet zo heel lang geleden.
Minder afhankelijke vrouwen betekent dus ook vaak vrouwen met meer eisen: allemaal een super knappe lange man met salaris van minstens een miljoen, etc. (Iig in de VS hoor je dit online regelmatig).
Hierdoor wordt het voor veel matige jonge mannen opeens een stuk moeilijker aan de vrouw te komen. En tel daar andere zaken als weinig uitgaan, het social media gezwel etc. bij op.
Dit.quote:Op woensdag 12 augustus 2026 21:01 schreef Hexagon het volgende:
[..]
En ook dat het blijkbaar veel geaccepteerder onder mannen om in de slachtofferrol te zitten. 20 jaar geleden zou niemand zeggen "Ik ben incel en dat is de schuld van vrouwen" zonder zich kapot te schamen. Maar nu ineens is dat heel normaal ofzo.
Maar dat maakt het ook weer makkelijker om in dat treurige milieu te blijven hangen in plaats van wat aan je troosteloze leven te doen.
Ik kan me echter wel een bepaalde documentaire, met nogal selectief gepresenteerde feiten herinneren.quote:Op maandag 10 augustus 2026 16:54 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee, de politiek gaat er niet over wat scenarioschrijvers in tv series en reclames voor typetjes laten optreden. Dat is gewoon deel van de vrijheid van expressie.
Je mag ook gewoon een reclame maken met zeer ouderwetse verhoudingen. Overigens mogen anderen daar dan ook weer wat van vinden (en daar kan men dan niet tegen).
Bij een heel groot deel van de samenleving verwacht men dat mensen het onderling oplossen zonder dat de politiek alles maar voor ze moet gaan micromanagen.
Geen idee wat je punt nu is.quote:Op zaterdag 15 augustus 2026 10:46 schreef Tanatos het volgende:
[..]
Ik kan me echter wel een bepaalde documentaire, met nogal selectief gepresenteerde feiten herinneren.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |