Ze hebben het alleen zelf niet door.quote:Op maandag 10 augustus 2026 18:14 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Extreemrechtse "westerlingen" en extremistische moslims hebben juist heel veel raakvlakken. Ze hebben veel dezelfde of vergelijkbare denkbeelden. Extremistische joden ook.
Goh. Zo is "stoppen" ook de enige oplossing voor het probleem dat een verslaafde heeft.quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 17:01 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat het ze niet goed lukt betekent niet dat het niet toch echt de enige oplossing is voor hun probleem.
Een hoofddoek is natuurlijk een symbool van anti progressieve idealen. Als je kijkt naar hoeveel mensen in Iran om het recht om dat ding af te zetten zijn vermoord, het aantal eerwraak slachtoffers voor een "te Westerse" levensstijl en het aantal vrouwen dat wordt gedwongen dit ding op te zetten en kuis te leven terwijl hun broer lekker ongelovige sletjes kan neuken voordat hij gaat trouwen en vroom wordt.quote:Op woensdag 12 augustus 2026 10:12 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het gaat wat mij betreft om de boodschap die ze uitdraagt, niet om haar keuze een hoofddoekje te dragen. Die keuze staat wat mij betreft niet per se haaks op het hebben van progressieve idealen.
Dit speelt zeker mee.quote:Op woensdag 12 augustus 2026 10:25 schreef Chadi het volgende:
Ik denk dat jonge mannen overspoeld worden door wat ze zogenaamd fout doen in een vrouw georiënteerde maatschappij. Hun natuur is compleet fout. Alles hoe de natuur ze geprogrammeerd heeft, moeten ze aanpassen. Bij vrouwen is dat de natuur en daar moet je je als man bij aanpassen anders ben je toxic.
Ze zijn dat eenzijdige gelul zat en dan komen ze vanzelf wel bij dit soort gasten terecht die je vertellen dat alle vrouwen gebruik van je willen maken en dat je je daar als man alleen maar tegen kan weren door zelf in controle te komen. En al die andere onzin
De hoofddoek zelf wellicht niet, maar het past nog altijd bij onze westerse, progressieve idealen om mensen zelf die keuze te gunnen. We weten immers niet met welke gedachte mevrouw El-Sayed die hoofddoek draagt.quote:Op woensdag 12 augustus 2026 10:31 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Een hoofddoek is natuurlijk een symbool van anti progressieve idealen. Als je kijkt naar hoeveel mensen in Iran om het recht om dat ding af te zetten zijn vermoord, het aantal eerwraak slachtoffers voor een "te Westerse" levensstijl en het aantal vrouwen dat wordt gedwongen dit ding op te zetten en kuis te leven terwijl hun broer lekker ongelovige sletjes kan neuken voordat hij gaat trouwen en vroom wordt.
Als je daarnaar kijkt, is de enige conclusie dat het dragen van een hoofddoek niks met progressieve idealen te maken heeft maar deze juist uitdaagt.
quote:
Vrouwen verdienen nog steeds minder dan een man in dezelfde functie:quote:Op woensdag 12 augustus 2026 10:25 schreef Chadi het volgende:
Ik denk dat jonge mannen overspoeld worden door wat ze zogenaamd fout doen in een vrouw georiënteerde maatschappij. Hun natuur is compleet fout. Alles hoe de natuur ze geprogrammeerd heeft, moeten ze aanpassen. Bij vrouwen is dat de natuur en daar moet je je als man bij aanpassen anders ben je toxic.
Ze zijn dat eenzijdige gelul zat en dan komen ze vanzelf wel bij dit soort gasten terecht die je vertellen dat alle vrouwen gebruik van je willen maken en dat je je daar als man alleen maar tegen kan weren door zelf in controle te komen. En al die andere onzin
Zelf die keuze te gunnen gaat niet op als je van je geboorte af aan wordt geïndoctrineerd met een religie die je vertelt dat dit juist is.quote:Op woensdag 12 augustus 2026 10:34 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De hoofddoek zelf wellicht niet, maar het past nog altijd bij onze westerse, progressieve idealen om mensen zelf die keuze te gunnen. We weten immers niet met welke gedachte mevrouw El-Sayed die hoofddoek draagt.
En als zij vol overtuiging progressieve idealen uitdraagt, heb ik geen enkele reden om te twijfelen aan haar oprechtheid.
Nogmaals, ik ben geen fan van hoofddoekjes. Maar daar gaat het ook niet om. Dit is voor mij the bottom line:quote:Op woensdag 12 augustus 2026 10:37 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Zelf die keuze te gunnen gaat niet op als je van je geboorte af aan wordt geïndoctrineerd met een religie die je vertelt dat dit juist.
Waarom denk je dat zo weinig vrouwen ertoe aangetrokken zijn als ze er niet mee zijn opgegroeid? Het is dus een perversie van de natuur. Als het natuur was, zouden vrouwen er automatisch naar neigen.
quote:En als zij vol overtuiging progressieve idealen uitdraagt, heb ik geen enkele reden om te twijfelen aan haar oprechtheid.
Waar in zijn post geeft hij vrouwen daarvan de schuld? Hij legt de schuld bij de op de vrouw geörienteerde maatschappij.quote:Op woensdag 12 augustus 2026 10:35 schreef aquawoman het volgende:
[..]
[..]
Vrouwen verdienen nog steeds minder dan een man in dezelfde functie:
https://www.rijksoverheid(...)en-mannen-en-vrouwen
https://www.ad.nl/wonen/m(...)doet~a8901860/rouwen doen nog steeds meer in het huishouden, zelfs als beiden werken:
https://www.ad.nl/wonen/m(...)ouden-doet~a8901860/
Dus hoezo vrouw georiënteerde maatschappij? Daarnaast is het hilarisch dat je vrouwen de schuld geeft van het feit dat sommige mannen misbruik maken van de onzekerheid van sommige andere mannen
Welnee, mannen betrekken de globale kritiek op 'foute mannen' teveel op zichzelf. Die natuurlijke kwaliteiten worden helemaal niet 'onderdrukt'. Dat is imaginair. Benoem anders die 'natuurlijke kwaliteiten' maar (zonder dat gejank over vrouwen of deze te willen onderdrukken met ouderwets geklets). Verkoop die 'kwaliteiten' nu eens beter. Manosphere is in imo creatieve armoede, degeneratie, behoefte aan een wijze grote broer/man gecombineerd met een hang naar oude superieure ideeën voor onzekere gastjes.quote:Op woensdag 12 augustus 2026 10:25 schreef Chadi het volgende:
Dit gelul dus.quote:Op woensdag 12 augustus 2026 10:35 schreef aquawoman het volgende:
[..]
[..]
Vrouwen verdienen nog steeds minder dan een man in dezelfde functie:
https://www.rijksoverheid(...)en-mannen-en-vrouwen
https://www.ad.nl/wonen/m(...)doet~a8901860/rouwen doen nog steeds meer in het huishouden, zelfs als beiden werken:
https://www.ad.nl/wonen/m(...)ouden-doet~a8901860/
Dus hoezo vrouw georiënteerde maatschappij? Daarnaast is het hilarisch dat je vrouwen de schuld geeft van het feit dat sommige mannen misbruik maken van de onzekerheid van sommige andere mannen
Te makkelijk.quote:Op maandag 10 augustus 2026 16:07 schreef vul_maar_in het volgende:
Deze mensen zoeken sowieso iemand die ze wel even verteld waarom hun leven kut is. Niemand die een beetje verstand heeft neemt dit volk serieus.
Wanneer voor de momenteel levende mannen in Nederland, was het vanzelfsprekend dat je in ruil voor een koe een bruid kreeg?quote:Op woensdag 12 augustus 2026 12:34 schreef KreKkeR het volgende:
Wanneer vrouwen zelfstandiger worden, gelijke rechten hebben, niet meer uitgehuwelijkt worden in ruil voor een koe, etc. betekent dit voor mannen dat zaken die vroeger vanzelfsprekend werden ervaren, dit nu niet meer zijn.
Oh ik ben prima voor maatschappelijke hulp voor mensen die het zelf niet lukt om hun problemen op te lossen.quote:Op woensdag 12 augustus 2026 10:24 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Goh. Zo is "stoppen" ook de enige oplossing voor het probleem dat een verslaafde heeft.
Maar net als dat niet iedere verslaafde niet zomaar stopt, heeft niet elke man ineens een leuk leven vol met vrienden en activiteiten. Sommige mensen hebben daar net zo goed wat hulp bij nodig en sommigen krijgen het nooit voor elkaar. Of ze berusten dan erin of ze blijven achter snake oil salesmen als Tate of PUA cursus verkopers aanlopen.
Ik overdreef natuurlijk een beetje voor de grapquote:Op woensdag 12 augustus 2026 18:02 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Wanneer voor de momenteel levende mannen in Nederland, was het vanzelfsprekend dat je in ruil voor een koe een bruid kreeg?
Vrouwen kunnen alles eisen maar dat betekent niet dat ze het krijgen. Die knappe lange man met een miljoen is zoiets als een gemiddelde man die een fotomodel eist. Gaat niet gebeuren en uiteindelijk vinden ze gewoon iemand die ongeveer gelijk is qua uiterlijk en status. En onzekere mannen die geen succes hebben met de vrouwen zijn ook niet nieuw.quote:Op woensdag 12 augustus 2026 18:25 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Ik overdreef natuurlijk een beetje voor de grap
Maar feit blijft dat rollenpatronen veranderen. Vroeger was huisje, boompje, beestje veel normaler, werkte vooral de man en waren vrouwen veel afhankelijker van mannen. Dat is nog niet zo heel lang geleden.
Minder afhankelijke vrouwen betekent dus ook vaak vrouwen met meer eisen: allemaal een super knappe lange man met salaris van minstens een miljoen, etc. (Iig in de VS hoor je dit online regelmatig).
Hierdoor wordt het voor veel matige jonge mannen opeens een stuk moeilijker aan de vrouw te komen. En tel daar andere zaken als weinig uitgaan, het social media gezwel etc. bij op.
Dit.quote:Op woensdag 12 augustus 2026 21:01 schreef Hexagon het volgende:
[..]
En ook dat het blijkbaar veel geaccepteerder onder mannen om in de slachtofferrol te zitten. 20 jaar geleden zou niemand zeggen "Ik ben incel en dat is de schuld van vrouwen" zonder zich kapot te schamen. Maar nu ineens is dat heel normaal ofzo.
Maar dat maakt het ook weer makkelijker om in dat treurige milieu te blijven hangen in plaats van wat aan je troosteloze leven te doen.
Ik kan me echter wel een bepaalde documentaire, met nogal selectief gepresenteerde feiten herinneren.quote:Op maandag 10 augustus 2026 16:54 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee, de politiek gaat er niet over wat scenarioschrijvers in tv series en reclames voor typetjes laten optreden. Dat is gewoon deel van de vrijheid van expressie.
Je mag ook gewoon een reclame maken met zeer ouderwetse verhoudingen. Overigens mogen anderen daar dan ook weer wat van vinden (en daar kan men dan niet tegen).
Bij een heel groot deel van de samenleving verwacht men dat mensen het onderling oplossen zonder dat de politiek alles maar voor ze moet gaan micromanagen.
Geen idee wat je punt nu is.quote:Op zaterdag 15 augustus 2026 10:46 schreef Tanatos het volgende:
[..]
Ik kan me echter wel een bepaalde documentaire, met nogal selectief gepresenteerde feiten herinneren.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |