abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 11 augustus 2026 @ 14:44:43 #126
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_221548618
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2026 14:42 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Ik heb er wel naar gezocht maar recente cijfers kon ik niet zoveel vinden. Dit nog wel:
[..]
Dat is een scherpe daling in twee jaar.
[..]
Rare opmerking, dit soort ideeën zijn alleen gangbaar bij de radicalere tak.
Ik meen zelfs gelezen te hebben dat qua homo-acceptatie Amsterdam inmiddels achterloopt op de provincie; dat is niet zo fraai, maar geheel verwacht.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  Moderator dinsdag 11 augustus 2026 @ 14:47:35 #127
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221548633
quote:
16s.gif Op dinsdag 11 augustus 2026 14:44 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Ik meen zelfs gelezen te hebben dat qua homo-acceptatie Amsterdam inmiddels achterloopt op de provincie; dat is niet zo fraai, maar geheel verwacht.
Safer spaces tijdens de pride nodig. Dus niet in de pride zelf maar nog extra beveiligd. Zullen al die gemanospheerde incels wel zijn die dat nodig maken.
Gute Nacht Freunde. Es wird Zeit für mich zu gehen. Was ich noch zu sagen hätte...
dauert eine Zigarette. Und ein letztes Glas im Stehen
pi_221548643
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2026 14:42 schreef Frikandelbroodje het volgende:

Rare opmerking, dit soort ideeën zijn alleen gangbaar bij de radicalere tak.
Bestaat de gematigde tak nog wel?

Zie de situatie in de VS. De GOP, van oudsher een relatief gematigde conservatieve partij, is volledig gekaapt door de MAGA-beweging. Op papier bestaan de meer ideologisch gedreven 'moderates' nog wel, maar in de praktijk zijn ze opgeslokt door MAGA en verkondigen ze ook diens boodschap.

En MAGAts zijn precies zoals ik hierboven beschrijf.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_221548653
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2026 14:50 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Bestaat de gematigde tak nog wel?

Zie de situatie in de VS. De GOP, van oudsher een relatief gematigde conservatieve partij, is volledig gekaapt door de MAGA-beweging. Op papier bestaan de meer ideologisch gedreven 'moderates' nog wel, maar in de praktijk zijn ze opgeslokt door MAGA en verkondigen ze ook diens boodschap.

En MAGAts zijn precies zoals ik hierboven beschrijf.
Het topic gaat over de ontwikkelingen wereldwijd zover ik weet. Gematigde conservatieven zijn in Amerika meer naar de Democraten getrokken, in Nederland trekken partijen zoals het CDA nog veel stemmen.
Incelfrikandel
pi_221548662
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2026 14:55 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Het topic gaat over de ontwikkelingen wereldwijd zover ik weet. Gematigde conservatieven zijn in Amerika meer naar de Democraten getrokken, in Nederland trekken partijen zoals het CDA nog veel stemmen.
Kiezers wellicht.

Maar de meeste conservatieve politici belanden in het populistisch-nativistische kamp.
  Moderator dinsdag 11 augustus 2026 @ 14:59:24 #131
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221548667
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2026 14:58 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Kiezers wellicht.

Maar de meeste conservatieve politici belanden in het populistisch-nativistische kamp.
Nativistisch? sorry die ken ik niet. Heeft dat iets met baby jesus te maken?
Gute Nacht Freunde. Es wird Zeit für mich zu gehen. Was ich noch zu sagen hätte...
pi_221548670
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2026 14:59 schreef vul_maar_in het volgende:

[..]
Nativistisch? sorry die ken ik niet. Heeft dat iets met baby jesus te maken?
quote:
Nativistisch betekent dat je vindt dat de oorspronkelijke bewoners van een land meer rechten of voorrang moeten krijgen dan immigranten. Dit denkbeeld komt vaak voor in de politiek. Het hoort bij stromingen die streng zijn tegen immigratie en bang zijn dat de eigen cultuur verandert.
  Moderator dinsdag 11 augustus 2026 @ 15:01:44 #133
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221548673
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2026 15:00 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
[..]

ah ik moest aan nativity scene denken :@
pi_221548710
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2026 16:25 schreef LXIV het volgende:
De reden dat jonge mannen zo openstaan voor de toxische masculiniteit van de manosphere is dat de positieve masculiniteit stapsgewijs en gestaag is afgebroken door D66 c.s.
Altijd even wachten op de eerste die links de schuld geeft :')
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_221548737
quote:

[..]
Kiezers wellicht.

Het topic gaat niet zozeer over politici.
Incelfrikandel
pi_221548738
quote:

[..]
Kiezers wellicht.

Ik heb niks met MAGA en de Tucker Carlson kliek, maar heb meer binding met de GOP (gek he) dan met de Democraten. Maar ik zie ook in dat zonder een ruk naar MAGA de GOP geen toekomst heeft. Er zijn gewoonweg te veel Amerikanen die het met te weinig moeten doen, en die niks met woke, abortus of identity politics hebben. (Lage) middenklasse, middelbare school wel of niet afgemaakt, harde werkers met hele normale normen en waarden. Maar het water staat ze aan de lippen en ze profiteren niet van neoliberaal beleid.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  Moderator dinsdag 11 augustus 2026 @ 15:21:42 #137
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221548744
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2026 15:20 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Het topic gaat niet zozeer over politici.
terecht punt.
pi_221548788
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2026 15:20 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Ik heb niks met MAGA en de Tucker Carlson kliek, maar heb meer binding met de GOP (gek he) dan met de Democraten. Maar ik zie ook in dat zonder een ruk naar MAGA de GOP geen toekomst heeft. Er zijn gewoonweg te veel Amerikanen die het met te weinig moeten doen, en die niks met woke, abortus of identity politics hebben. (Lage) middenklasse, middelbare school wel of niet afgemaakt, harde werkers met hele normale normen en waarden. Maar het water staat ze aan de lippen en ze profiteren niet van neoliberaal beleid.
GOP = MAGA
pi_221548797
quote:

[..]
Met MAGA beleid stijgt het water nog veel sneller voor ze. JUIST met MAGA heeft de GOP geen toekomst. De enige toekomst voor de VS is als ze iets meer het Europese model weten te combineren met hun religieuze hyper-capitalisme. En dat mag best met kleine stapjes, maar het zal toch echt moten. Nu met MAGA zitten er overal op alle sleutelposities incapabele mensen die zoveel mogelijk geld proberen binnen te harken voor henzelf en hun omgeving, niet om Amerika vooruit te helpen. Trump voorop.
beter een knipoog dan een blauw oog
  Moderator dinsdag 11 augustus 2026 @ 15:34:13 #140
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221548798
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2026 15:30 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
GOP = MAGA
Nee. dat is niet waar. Dat de conservatieven momenteel gegijzeld zijn door Trump ja, maar een flink deel zou het liever zonder vriend Donald doen.
pi_221548801
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2026 15:34 schreef vul_maar_in het volgende:

[..]
Nee. dat is niet waar. Dat de conservatieven momenteel gegijzeld zijn door Trump ja, maar een flink deel zou het liever zonder vriend Donald doen.
Sure, maar in de praktijk lopen ze aan de leiband van Trump en zijn MAGA-cronies. De GOP draagt ook gewoon actief de MAGA-boodschap uit.

Traditionele Republikeinen die zich hiertegen verzetten, worden geëxcommuniceerd. Zie Liz Cheney en Adam Kinzinger.
  Moderator dinsdag 11 augustus 2026 @ 15:37:54 #142
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221548813
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2026 15:35 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Sure, maar in de praktijk lopen ze aan de leiband van Trump en zijn MAGA-cronies. De GOP draagt ook gewoon actief de MAGA-boodschap uit.

Traditionele Republikeinen die zich hiertegen verzetten, worden geëxcommuniceerd. Zie Liz Cheney en Adam Kinzinger.
Dat komt met name door de kiezers en hun sycophantie vermoed ik. De conservatieve critters... ik weet het niet. Denk dat er best een aardige bounceback op de loer ligt tenzij Vance etc.

Maar we dwalen af Koos.
pi_221548879
quote:
Dat zal, maar ik begrijp wel dat vrouwen zo'n mentaliteit vaak onaantrekkelijk vinden.
Incelfrikandel
pi_221548929
quote:
16s.gif Op dinsdag 11 augustus 2026 14:44 schreef FlippingCoin het volgende:
Ik meen zelfs gelezen te hebben dat qua homo-acceptatie Amsterdam inmiddels achterloopt op de provincie
Weten ze dat in Amsterdam zelf ook? Of verdwijnt een onwelgevallig rapport daar in de lade en is de betreffende wethouder 'op vakantie' wanneer er kritische vragen komen? O-)
  dinsdag 11 augustus 2026 @ 16:19:23 #145
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_221548991
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2026 14:07 schreef KoosVogels het volgende:

Verder snijdt de analyse van @:Richestorags hierboven wel enigszins hout, in die zin dat je best voor uitdagingen wordt gesteld als jongere. Maar je toevlucht zoeken tot de manosphere is natuurlijk niet de oplossing.
Tja dat had je 40 jaar geleden ook. Al grepen destructieve lui toen naar de spuit. Nu grijpen ze naar trieste filmpjes.
  Moderator dinsdag 11 augustus 2026 @ 16:25:38 #146
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221549183
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2026 16:19 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Tja dat had je 40 jaar geleden ook. Al grepen destructieve lui toen naar de spuit. Nu grijpen ze naar trieste filmpjes.
Ik vind die link toch wat makkelijk gelegd eerwaarde. Ze kunnen drugs nu ook nog steeds online of op de hoek van de straat kopen. Deze mensen zoeken iets anders dan verdoving...

[ Bericht 0% gewijzigd door vul_maar_in op 11-08-2026 16:32:36 ]
  dinsdag 11 augustus 2026 @ 16:33:20 #147
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_221549315
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 augustus 2026 14:29 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Ik blijf erbij dat het grootste deel van het probleem op de datingapps veroorzaakt is door de mannen zelf. Sleepnetten uitgooien, letterlijk alles en iedereen naar rechts swipen om maar een kansje te hebben op seks.
De vrouwen die er zitten krijgen zooo ontzettend veel likes dat zij het weer veel te hoog in de bol krijgen en denken dat ze recht hebben op het lekkerste en beste. Voor de rest blijft het een ordinaire vleeskeuring en is de doorsnee man niet zo heel goed in flatterende foto's nemen. Die foto zie je als vrouw 1 sec en je vliegt naar links.

De makkelijkste oplossing: stoppen als man met liken, swipen, aanspreken,... Geef de vrouwen geen enkele aandacht meer. En dan komen ze allemaal wel met de voetjes op de grond.
Dat is natuurlijk geen oplossing. Gezien er geen ledenvergadering is van mannen die bepaalt hoe iedere man zich moet gedragen op die apps.

De oplossing is vooral jezelf aantrekkelijk en aangenaam gedragen, en daarmee een goed sociaal leven en fijne tijdsbestedingen opbouwen. Dan kom je zowel in de echte wereld als in de digitale wereld aantrekkelijker over.
  Moderator dinsdag 11 augustus 2026 @ 16:36:17 #148
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221549330
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2026 16:33 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Dat is natuurlijk geen oplossing. Gezien er geen ledenvergadering is van mannen die bepaalt hoe iedere man zich moet gedragen op die apps.

De oplossing is vooral jezelf aantrekkelijk en aangenaam gedragen, en daarmee een goed sociaal leven en fijne tijdsbestedingen opbouwen. Dan kom je zowel in de echte wereld als in de digitale wereld aantrekkelijker over.
Wat een goede post.

Maar wat Lenny77 schrijf is ook wel waar hoor. Denk dat het een beetje van beide vaatjes tappen is. (volgens mij bedoelen jullie eigenlijk hetzelfde?)
  dinsdag 11 augustus 2026 @ 16:37:41 #149
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_221549336
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 augustus 2026 14:29 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Ik blijf erbij dat het grootste deel van het probleem op de datingapps veroorzaakt is door de mannen zelf. Sleepnetten uitgooien, letterlijk alles en iedereen naar rechts swipen om maar een kansje te hebben op seks.
De vrouwen die er zitten krijgen zooo ontzettend veel likes dat zij het weer veel te hoog in de bol krijgen en denken dat ze recht hebben op het lekkerste en beste. Voor de rest blijft het een ordinaire vleeskeuring en is de doorsnee man niet zo heel goed in flatterende foto's nemen. Die foto zie je als vrouw 1 sec en je vliegt naar links.

De makkelijkste oplossing: stoppen als man met liken, swipen, aanspreken,... Geef de vrouwen geen enkele aandacht meer. En dan komen ze allemaal wel met de voetjes op de grond.
Daar heb je zeker een goed punt.

Maar goed, dat mannen zo naargeestig en wanhopig op zoek zijn naar seks duidt ook op dat het voor veel mannen simpelweg een primaire basisbehoefte is die ze niet zomaar kunnen "uit" zetten. Sommige mannen lijken soms net een hond te zijn die een loops teefje ruikt. We houden ons graag de pretentie voor dat we zo boven biologische en psychologische aspecten van het bestaan zijn uitgestegen in onze "beschaving" maar veel gedrag laat zien dat we dit kunnen betwijfelen. Dat zij het daarmee deels verpesten voor mannen die hier wat minder door worden getroffen verbloemt dat niet. Dus het is zeker een oplossing, maar is het een haalbare oplossing?

Ik zou zeggen dat mannen er sowieso minder flatterend uitkomen op foto's. Mannen hebben m.i. simpelweg minder mogelijkheden om er goed uit te zien op een foto en hebben inderdaad daarnaast misschien ook nog eens minder verstand van hoe je het dan in ieder geval op zijn best doet. Daarnaast, wat een man aantrekkelijk maakt haal je ook niet uit die foto.
  dinsdag 11 augustus 2026 @ 16:39:43 #150
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_221549346
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2026 16:25 schreef vul_maar_in het volgende:

[..]
Ik vind die link toch wat makkelijk gelegd eerwaarde. Ze kunnen drugs nu ook nog steeds online of op de hoek van de straat kopen. Deze mensen zoeken iets anders dan verdoving...
Maar vrouwenhaatfilmpjes zijn goedkoper en makkelijker dan drugs om je frustratie, verveling en sociale problemen op een destructieve manier uiten.. En je krijgt er geen fysieke kater van.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')