abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 11 augustus 2026 @ 12:56:58 #101
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_221547815
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2026 12:30 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Ik ben vooral nieuwsgierig naar jouw duiding. Dus brandt los.
Poe, nou allereerst heb ik geen volledig uitgewerkte theorie hiervan. Maar we hebben natuurlijk wel wat ingrediënten waar we mee kunnen werken.

Allereerst hebben we overal in de Westerse wereld natuurlijk een huizencrisis. Dat is al geen bevorderlijk startpunt voor het beginnen van een relatie. In 1850 hield dat geen mensen tegen maar in 1850 groeiden mensen niet met de weelde op waar we nu in leven. Ook was het uitgangspunt toen simpelweg dat je een partner nam. Het is best een vreemd vertrekpunt dat je in een soort erfelijke weelde leeft als jeugd maar met een verknipt toekomstbeeld.

Volgende punt: het uitgangspunt dat je een partner nam. Daar zijn we anno 2026 inmiddels vanaf gestapt. Een relatie is een stuk minder de norm dan in 1850. Het concept van een relatie heeft een boel glans verloren en er is ook een stukje consumentisme in de datingmarkt geslopen: waarom hard werken als je de volgende kunt swipen? Ook is het aanbod veel groter geworden. Daar men vroeger "shopte" in het dorp, de kerk, of de school, is het nu letterlijk heel het internet en zelfs landsgrenzen zijn niet meer heilig. Ik denk dat verruiming ook leidt tot vervreemding. We zijn ook meer aandacht gaan geven aan het individu in plaats van het collectief. Ook dat leidt per definitie al tot een herevaluatie van het concept relatie. Tel daarbij de ontkerkelijking op. De kerk heeft natuurlijk altijd de nadruk gelegd op de verbintenis tussen man en vrouw en de kindjes (nieuwe zieltjes) die daarbij kwamen kijken. Dat is allemaal weggevallen.

Het vertrekpunt om een relatie te starten is in zeg 2 generaties ook volledig veranderd: vroeger bood de man het kapitaal en de vrouw stapte daarin. Flings bestonden niet echt, misschien alleen voor de hyperelite. Dit zorgde natuurlijk voor een disbalans, die met het toetreden van de vrouw tot het onderwijs en de arbeidsmarkt is hersteld. Deze mogelijkheden hebben allerlei deuren geopend (ook voor mannen trouwens, dat aanbod is exponentieel toegenomen): reizen, uitwisselingen, tussenjaren etc. Tegelijkertijd zorgt dit ervoor dat de man niet direct meer een meerwaarde biedt. Dus is de vraag: is een relatie dan zo aantrekkelijk? Zeker gezien tegenwoordig van allebei een grind wordt verwacht, de huizenmarkt en het leven heeft zich inmiddels volledig gevormd naar het 2-verdienersmodel.

Daar komt bij dat met name veel jonge mannen tegenwoordig buiten de boot vallen in het onderwijs, ze presteren slechter. Door de focus op geschooldheid verdien je in de traditionele arbeidsberoepen ook slecht en met de huidige woningmarkt kan je hierdoor vaak niet aan een woning komen, wat toch wel een handige basis is om "goed voor de dag te komen". Tel daarbij op dat mannen gemiddeld gezien meer moeite hebben om sociale contacten te onderhouden en zonder de vrouw, die vaak als de sociale lijm in een relatie gold, glijden sommige mannen in een isolement. Dat maakt ze allemaal niet beter presenteerbaar. Vrouwen zijn gemiddeld gezien niet op zoek naar een hulpproject maar naar iemand die zijn zaakjes op orde heeft. Voordat je erover begint: dat is niet de schuld van de vrouw, het is wel een gevolg van de veranderingen die we nu zien.

Mijn hypothese is dat deze ontwikkelingen allemaal sneller zijn gegaan dan we als maatschappij hebben weten te voorzien. Dat is geen argument voor dat we het niet hadden moeten doen. 1950 was geen leuke tijd. Het antwoord op lastige levensuitdagingen, het veiligstellen van nageslacht en de grillen van het harde leven was ijzeren controle, een samenleving waarin rollen duidelijk waren verdeeld en het individu niet voorop stond. Er zal vanzelf weer een herkalibratie richting een nieuw evenwicht plaatsvinden. Mannen moeten leren om te gaan met hun nieuwe rol, de problemen op de woningmarkt moeten worden hersteld, de hele kijk op de arbeidsmarkt en de datingmarkt moet gezonder worden gaan ingevuld.

Dus het antwoord is niet simpelweg "mannen moeten beter met vrouwen leren praten". Wat het antwoord wel is? Geen SGP conservatisme, geen genderwars, geen Andrew Tate, maar ook geen modern feminisme. Wat het wel is, ik weet het ook niet. De toekomst zal het uitwijzen.

Dimensies die ik hierin nog niet heb meegenomen trouwens zijn ideologische polarisaties, sociale media die het wantrouwen richting elkaar vergroten etc.

[ Bericht 1% gewijzigd door Richestorags op 11-08-2026 13:02:25 ]
  dinsdag 11 augustus 2026 @ 13:11:06 #102
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_221547858
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2026 12:54 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Het feit dat de Manosfeer verantwoordelijk wordt gehouden voor de overwinning van Trump maakt dit soort rapporten verdacht. Is zo'n rapport geschreven om ons te informeren om problemen in de Manosfeer te documenteren, of is het rapport geschreven om voor regelgeving te zorgen waardoor de Manosfeer wordt afgebroken en een nieuw Trump niet gekozen kan worden?

Daarnaast zegt het plaatje dat hier voorbij kwam veel:

[ afbeelding ]

Het lijkt me duidelijk dat de vrouwosfeer (?) er voor zorgt dat vrouwen miljarden uitgeven aan cosmetica, cosmetische chirurgie, pilates, en kleding. En volgens mij hebben we een net zo een groot probleem aan de linkerkant van het politieke spectrum, waar vrouwen met hun toxic empathy en een gat in hun hand voor open borders, DEI, meer belasting en nog grotere tekorten pleiten.
Het is wat mij betreft wel helder dat wanneer jongens gematigd conservatiever worden het een groot probleem is, maar dat wanneer meiden in grotere mate progressiever worden dit geen probleem is. Dat samen met dat het geld voor deze club vanuit Bill en Melinda Gates komt, tja.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_221548130
quote:
16s.gif Op dinsdag 11 augustus 2026 13:11 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Het is wat mij betreft wel helder dat wanneer jongens gematigd conservatiever worden het een groot probleem is, maar dat wanneer meiden in grotere mate progressiever worden dit geen probleem is. Dat samen met dat het geld voor deze club vanuit Bill en Melinda Gates komt, tja.
Die foundations zijn problematisch. Een goed voorbeeld is de Andrew Mellon foundation. Mellon was een Conservative powerhouse in zijn tijd, maar zijn foundation is zo woke als de pest en verdeelt miljoenen aan organisaties die jonge mensen infecteren met woke onzin. Gates, Ford, Rockefeller, Melon, Soros, Hewlett, Packard, Bloomberg, Zuckerberg, Walton - er gaan miljarden om in deze tak van sport. Enfin, wij hebben Musk. Waar zouden we zijn zonder Musk.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_221548164
quote:
16s.gif Op dinsdag 11 augustus 2026 13:11 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Dat is dan ook begrijpelijk, want:

Conservatieven = nare, nativistische kutmensen met achtergestelde denkbeelden over rechten van vrouwen, homo's, transgenders, etc etc. Meestal worden hun ideeën overgoten met een eng en intolerant religieus sausje.

Progressieven = chille, gecompassioneerde lui die geloven in gelijkheid en gelijkwaardigheid. Die radicale tak slaat soms een beetje door met dat woke-gedoe, maar dat valt nog altijd te prefereren boven de radicale vleugel van conservatieven, wiens extremisme meteen leidt tot deporaties en onderdrukking.

[ Bericht 0% gewijzigd door KoosVogels op 11-08-2026 13:42:50 ]
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_221548179
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2026 13:27 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Conservatieven = nare, nativistische kutmensen met achtergestelde denkbeelden over rechten van vrouwen, homo's, transgenders, etc etc. Meestal worden hun ideeën overgoten met een eng en intolerant religieus sausje.

Progressieven = chille, gecompassioneerde lui die geloven in gelijkheid en gelijkwaardigheid. Die radicale tak slaat soms een beetje met dat woke-gedoe, maar dat voelt nog altijd te prefereren boven de radicale vleugel van conservatieven, wiens extremisme meteen leidt tot deporaties en onderdrukking.
Wat een complete onzin :')
  dinsdag 11 augustus 2026 @ 13:29:12 #106
459912 FlippingCoin
pi_221548200
quote:

[..]

Progressieven = chille, gecompassioneerde lui die geloven in gelijkheid en gelijkwaardigheid. Die radicale tak slaat soms een beetje met dat woke-gedoe, maar dat voelt nog altijd te prefereren boven de radicale vleugel van conservatieven, wiens extremisme meteen leidt tot deporaties en onderdrukking.
Ach deporteren kan je leren waarderen en kolonisatie heeft ons geen windeieren gelegd. _O-
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
  dinsdag 11 augustus 2026 @ 13:30:28 #107
459912 FlippingCoin
pi_221548236
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2026 13:26 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Die foundations zijn problematisch. Een goed voorbeeld is de Andrew Mellon foundation. Mellon was een Conservative powerhouse in zijn tijd, maar zijn foundation is zo woke als de pest en verdeelt miljoenen aan organisaties die jonge mensen infecteren met woke onzin. Gates, Ford, Rockefeller, Melon, Soros, Hewlett, Packard, Bloomberg, Zuckerberg, Walton - er gaan miljarden om in deze tak van sport. Enfin, wij hebben Musk. Waar zouden we zijn zonder Musk.
Ja ze weten bepaalde lieden goed te hersenspoelen, zoals je kan zien sijpelt dit hier in dit topic ook gestaag naar boven.
  dinsdag 11 augustus 2026 @ 13:39:03 #108
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_221548292
quote:

[..]

Progressieven = chille, gecompassioneerde lui die geloven in gelijkheid en gelijkwaardigheid. Die radicale tak slaat soms een beetje door met dat woke-gedoe, maar dat voelt nog altijd te prefereren boven de radicale vleugel van conservatieven, wiens extremisme meteen leidt tot deporaties en onderdrukking.
Wat is dit nu weer?
  dinsdag 11 augustus 2026 @ 13:40:34 #109
480145 Edding345
Bro ik wil neuken man
pi_221548299
quote:
1s.gif Op maandag 10 augustus 2026 17:10 schreef RotatoR het volgende:
De manosfeer is weer zo'n stompzinnig progressief eufemisme om het maar niet over islam te hoeven hebben. De patriarchale middeleeuwse opvattingen in de islam zijn zoveel extremer dan Jan-Joris van het corps die eens iets vrouwonvriendelijks roepts.
Is dit nu ook al de schuld van buitenlanders?
Afghanistan duurde 20 jaar om de Taliban door de Taliban te vervangen.
Hier duurde het minder dan een week om Khamenei met Khamenei te vervangen.
PluggieOD in NWS / Amerikaans tankvliegtuig stort neer in Irak
pi_221548338
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2026 13:39 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Wat is dit nu weer?
Een harde tweedeling in zwart en wit, goed en slecht, en daarmee een van de oorzaken van veel huidige maatschappelijke problemen waaronder deze.
pi_221548390
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2026 13:39 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Wat is dit nu weer?
Onzinnig gezwets.
pi_221548408
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2026 12:54 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Het feit dat de Manosfeer verantwoordelijk wordt gehouden voor de overwinning van Trump maakt dit soort rapporten verdacht. Is zo'n rapport geschreven om ons te informeren om problemen in de Manosfeer te documenteren, of is het rapport geschreven om voor regelgeving te zorgen waardoor de Manosfeer wordt afgebroken en een nieuw Trump niet gekozen kan worden?

Daarnaast zegt het plaatje dat hier voorbij kwam veel:

[ afbeelding ]

Het lijkt me duidelijk dat de vrouwosfeer (?) er voor zorgt dat vrouwen miljarden uitgeven aan cosmetica, cosmetische chirurgie, pilates, en kleding. En volgens mij hebben we een net zo een groot probleem aan de linkerkant van het politieke spectrum, waar vrouwen met hun toxic empathy en een gat in hun hand voor open borders, DEI, meer belasting en nog grotere tekorten pleiten.
Ik zie dat grafiekje veel gedeeld worden, maar als ik de originele bron van FT lees zie ik dat de meest recente cijfers uit 2021/2022 komen. Dat was toch een ietwat andere tijd, de manosphere is na 2022 enorm gegroeid. Ik zou weleens wat recentere data willen zien, deze grafiekjes zijn wellicht verouderd.
Incelfrikandel
  Moderator dinsdag 11 augustus 2026 @ 14:03:35 #113
441859 crew  Lenny77
pi_221548418
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2026 12:01 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Geld en succes leiden tot bekendheid, wat dan weer leidt tot seks met vrouwen die volgens Tate en co. geen respect verdienen.
Dus je moet bekend worden als man?
Dat is er verdorie maar weinig gegeven.. en het type vrouw wat achter dat soort mannen gaat is meestal niet het type vrouw die je in huis wil hebben...
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  dinsdag 11 augustus 2026 @ 14:06:06 #114
459912 FlippingCoin
pi_221548430
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2026 14:00 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Ik zie dat grafiekje veel gedeeld worden, maar als ik de originele bron van FT lees zie ik dat de meest recente cijfers uit 2021/2022 komen. Dat was toch een ietwat andere tijd, de manosphere is na 2022 enorm gegroeid. Ik zou weleens wat recentere data willen zien, deze grafiekjes zijn wellicht verouderd.
Nouja het staat je vrij meer recente data te zoeken, ik ben ook wel benieuwd.
  dinsdag 11 augustus 2026 @ 14:06:18 #115
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_221548431
quote:

[..]

Progressieven = chille, gecompassioneerde lui die geloven in gelijkheid en gelijkwaardigheid. Die radicale tak slaat soms een beetje door met dat woke-gedoe, maar dat valt nog altijd te prefereren boven de radicale vleugel van conservatieven, wiens extremisme meteen leidt tot deporaties en onderdrukking.
En dit noemt zichzelf journalist he mensen? Met deze denkwijze schrijft het over de samenleving en belangrijke onderwerpen waar mensen dan evt iets van geloven ook.

Door- en door verrot van binnen, diep overtuigd van alleen het eigen gelijk en anderen zijn eigenlijk gewoon minderwaardige mensen.

Links en alles wat er mis mee is in 1 post samengevat.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Fry Palestine!!
pi_221548435
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 augustus 2026 14:03 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Dus je moet bekend worden als man?
Dat is er verdorie maar weinig gegeven.. en het type vrouw wat achter dat soort mannen gaat is meestal niet het type vrouw die je in huis wil hebben...
Nee hoor, dat hoeft helemaal niet. Dat was dat de Tates van de wereld je wijs proberen te maken. Met simpelweg een beetje normaal doen kom je al een heel eind.

Verder snijdt de analyse van @Richestorags hierboven wel enigszins hout, in die zin dat je best voor uitdagingen wordt gesteld als jongere. Maar je toevlucht zoeken tot de manosphere is natuurlijk niet de oplossing.
pi_221548444
quote:
13s.gif Op dinsdag 11 augustus 2026 14:06 schreef HeatWave het volgende:

[..]
En dit noemt zichzelf journalist he mensen? Met deze denkwijze schrijft het over de samenleving en belangrijke onderwerpen waar mensen dan evt iets van geloven ook.

Door- en door verrot van binnen, diep overtuigd van alleen het eigen gelijk en anderen zijn eigenlijk gewoon minderwaardige mensen.

Ik kan helaas maar 1 like geven. 100% eens.
  dinsdag 11 augustus 2026 @ 14:10:56 #118
459912 FlippingCoin
pi_221548449
quote:

[..]

Journalist voor de Rode Khmer zeker. :+
  dinsdag 11 augustus 2026 @ 14:16:37 #119
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_221548474
quote:
16s.gif Op dinsdag 11 augustus 2026 14:10 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Journalist voor de Rode Khmer zeker. :+
Pravda, weet ik het? :').

Maar de kant die CEO moordenaars als helden ziet, sowieso dweept met daders en recentelijk openbaar en schaamteloos met HAMAS moet wellicht even de bek houden als het over "goeie" mensen gaat :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Fry Palestine!!
pi_221548481
quote:

[..]

Hoho, Wierd Duk en de gehele Telegraaf-kliek zijn er groot mee geworden, maar dan de andere kant op.

Verder heeft ieder mens persoonlijke opvattingen, beste Heatwave. Wie een beetje professioneel is, kan dat prima gescheiden houden. Als er narigheid is bij het azc, veroorzaakt door azc'ers, schrijf ik daar net zo makkelijk over.
  Moderator dinsdag 11 augustus 2026 @ 14:24:18 #121
441859 crew  Lenny77
pi_221548497
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2026 14:07 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Nee hoor, dat hoeft helemaal niet. Dat was dat de Tates van de wereld je wijs proberen te maken. Met simpelweg een beetje normaal doen kom je al een heel eind.

Verder snijdt de analyse van @:Richestorags hierboven wel enigszins hout, in die zin dat je best voor uitdagingen wordt gesteld als jongere. Maar je toevlucht zoeken tot de manosphere is natuurlijk niet de oplossing.
Jaja, dat bedoelde ik... Dat heel verdienmodel is gebaseerd op mannen bekend maken zogezegd?
:|W
  Moderator dinsdag 11 augustus 2026 @ 14:25:37 #122
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221548500
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 augustus 2026 14:24 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Jaja, dat bedoelde ik... Dat heel verdienmodel is gebaseerd op mannen bekend maken zogezegd?
:|W
Eerst vrouwen wegzetten als simpele golddiggende secreten en dan "en zo kom je aan veel geld!"
Gute Nacht Freunde. Es wird Zeit für mich zu gehen. Was ich noch zu sagen hätte...
dauert eine Zigarette. Und ein letztes Glas im Stehen
  Moderator dinsdag 11 augustus 2026 @ 14:29:46 #123
441859 crew  Lenny77
pi_221548558
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2026 12:24 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Omdat het probleem van mannelijke eenzaamheid en het gebrek aan relaties en de verneukte datingmarkt veel dieper gaat dan "mannen weten niet hoe ze met vrouwen moeten praten".
Ik blijf erbij dat het grootste deel van het probleem op de datingapps veroorzaakt is door de mannen zelf. Sleepnetten uitgooien, letterlijk alles en iedereen naar rechts swipen om maar een kansje te hebben op seks.
De vrouwen die er zitten krijgen zooo ontzettend veel likes dat zij het weer veel te hoog in de bol krijgen en denken dat ze recht hebben op het lekkerste en beste. Voor de rest blijft het een ordinaire vleeskeuring en is de doorsnee man niet zo heel goed in flatterende foto's nemen. Die foto zie je als vrouw 1 sec en je vliegt naar links.

De makkelijkste oplossing: stoppen als man met liken, swipen, aanspreken,... Geef de vrouwen geen enkele aandacht meer. En dan komen ze allemaal wel met de voetjes op de grond.
  Moderator dinsdag 11 augustus 2026 @ 14:30:28 #124
441859 crew  Lenny77
pi_221548562
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2026 14:25 schreef vul_maar_in het volgende:

[..]
Eerst vrouwen wegzetten als simpele golddiggende secreten en dan "en zo kom je aan veel geld!"
Ja dat klinkt best logisch als je die golddiggers toch wil hebben natuurlijk
pi_221548610
quote:
16s.gif Op dinsdag 11 augustus 2026 14:06 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Nouja het staat je vrij meer recente data te zoeken, ik ben ook wel benieuwd.
Ik heb er wel naar gezocht maar recente cijfers kon ik niet zoveel vinden. Dit nog wel:

quote:
Uit de Gezondheidsmonitor Jeugd 2023 blijkt dat de acceptatie van seksuele diversiteit onder jongeren in Amsterdam sterk is afgenomen. Het percentage jongeren dat het ‘normaal’ vindt dat twee mannen of twee vrouwen op elkaar verliefd zijn, is gedaald van 63 procent in 2021 naar 42 procent in 2023. Bijna 30 procent vindt het ‘een beetje raar’ of ‘erg raar’.
Dat is een scherpe daling in twee jaar.

quote:

Rare opmerking, dit soort ideeën zijn alleen gangbaar bij de radicalere tak.
Incelfrikandel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')