Poe, nou allereerst heb ik geen volledig uitgewerkte theorie hiervan. Maar we hebben natuurlijk wel wat ingrediënten waar we mee kunnen werken.quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 12:30 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik ben vooral nieuwsgierig naar jouw duiding. Dus brandt los.
Het is wat mij betreft wel helder dat wanneer jongens gematigd conservatiever worden het een groot probleem is, maar dat wanneer meiden in grotere mate progressiever worden dit geen probleem is. Dat samen met dat het geld voor deze club vanuit Bill en Melinda Gates komt, tja.quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 12:54 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Het feit dat de Manosfeer verantwoordelijk wordt gehouden voor de overwinning van Trump maakt dit soort rapporten verdacht. Is zo'n rapport geschreven om ons te informeren om problemen in de Manosfeer te documenteren, of is het rapport geschreven om voor regelgeving te zorgen waardoor de Manosfeer wordt afgebroken en een nieuw Trump niet gekozen kan worden?
Daarnaast zegt het plaatje dat hier voorbij kwam veel:
[ afbeelding ]
Het lijkt me duidelijk dat de vrouwosfeer (?) er voor zorgt dat vrouwen miljarden uitgeven aan cosmetica, cosmetische chirurgie, pilates, en kleding. En volgens mij hebben we een net zo een groot probleem aan de linkerkant van het politieke spectrum, waar vrouwen met hun toxic empathy en een gat in hun hand voor open borders, DEI, meer belasting en nog grotere tekorten pleiten.
Die foundations zijn problematisch. Een goed voorbeeld is de Andrew Mellon foundation. Mellon was een Conservative powerhouse in zijn tijd, maar zijn foundation is zo woke als de pest en verdeelt miljoenen aan organisaties die jonge mensen infecteren met woke onzin. Gates, Ford, Rockefeller, Melon, Soros, Hewlett, Packard, Bloomberg, Zuckerberg, Walton - er gaan miljarden om in deze tak van sport. Enfin, wij hebben Musk. Waar zouden we zijn zonder Musk.quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 13:11 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Het is wat mij betreft wel helder dat wanneer jongens gematigd conservatiever worden het een groot probleem is, maar dat wanneer meiden in grotere mate progressiever worden dit geen probleem is. Dat samen met dat het geld voor deze club vanuit Bill en Melinda Gates komt, tja.
Dat is dan ook begrijpelijk, want:quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 13:11 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Het is wat mij betreft wel helder dat wanneer jongens gematigd conservatiever worden het een groot probleem is, maar dat wanneer meiden in grotere mate progressiever worden dit geen probleem is. Dat samen met dat het geld voor deze club vanuit Bill en Melinda Gates komt, tja.
Wat een complete onzinquote:Op dinsdag 11 augustus 2026 13:27 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat is dan ook begrijpelijk, want:
Conservatieven = nare, nativistische kutmensen met achtergestelde denkbeelden over rechten van vrouwen, homo's, transgenders, etc etc. Meestal worden hun ideeën overgoten met een eng en intolerant religieus sausje.
Progressieven = chille, gecompassioneerde lui die geloven in gelijkheid en gelijkwaardigheid. Die radicale tak slaat soms een beetje met dat woke-gedoe, maar dat voelt nog altijd te prefereren boven de radicale vleugel van conservatieven, wiens extremisme meteen leidt tot deporaties en onderdrukking.
Ach deporteren kan je leren waarderen en kolonisatie heeft ons geen windeieren gelegd.quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 13:27 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Conservatieven = nare, nativistische kutmensen met achtergestelde denkbeelden over rechten van vrouwen, homo's, transgenders, etc etc. Meestal worden hun ideeën overgoten met een eng en intolerant religieus sausje.
Progressieven = chille, gecompassioneerde lui die geloven in gelijkheid en gelijkwaardigheid. Die radicale tak slaat soms een beetje met dat woke-gedoe, maar dat voelt nog altijd te prefereren boven de radicale vleugel van conservatieven, wiens extremisme meteen leidt tot deporaties en onderdrukking.
Ja ze weten bepaalde lieden goed te hersenspoelen, zoals je kan zien sijpelt dit hier in dit topic ook gestaag naar boven.quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 13:26 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Die foundations zijn problematisch. Een goed voorbeeld is de Andrew Mellon foundation. Mellon was een Conservative powerhouse in zijn tijd, maar zijn foundation is zo woke als de pest en verdeelt miljoenen aan organisaties die jonge mensen infecteren met woke onzin. Gates, Ford, Rockefeller, Melon, Soros, Hewlett, Packard, Bloomberg, Zuckerberg, Walton - er gaan miljarden om in deze tak van sport. Enfin, wij hebben Musk. Waar zouden we zijn zonder Musk.
Wat is dit nu weer?quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 13:27 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Progressieven = chille, gecompassioneerde lui die geloven in gelijkheid en gelijkwaardigheid. Die radicale tak slaat soms een beetje door met dat woke-gedoe, maar dat voelt nog altijd te prefereren boven de radicale vleugel van conservatieven, wiens extremisme meteen leidt tot deporaties en onderdrukking.
Is dit nu ook al de schuld van buitenlanders?quote:Op maandag 10 augustus 2026 17:10 schreef RotatoR het volgende:
De manosfeer is weer zo'n stompzinnig progressief eufemisme om het maar niet over islam te hoeven hebben. De patriarchale middeleeuwse opvattingen in de islam zijn zoveel extremer dan Jan-Joris van het corps die eens iets vrouwonvriendelijks roepts.
Een harde tweedeling in zwart en wit, goed en slecht, en daarmee een van de oorzaken van veel huidige maatschappelijke problemen waaronder deze.quote:
Ik zie dat grafiekje veel gedeeld worden, maar als ik de originele bron van FT lees zie ik dat de meest recente cijfers uit 2021/2022 komen. Dat was toch een ietwat andere tijd, de manosphere is na 2022 enorm gegroeid. Ik zou weleens wat recentere data willen zien, deze grafiekjes zijn wellicht verouderd.quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 12:54 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Het feit dat de Manosfeer verantwoordelijk wordt gehouden voor de overwinning van Trump maakt dit soort rapporten verdacht. Is zo'n rapport geschreven om ons te informeren om problemen in de Manosfeer te documenteren, of is het rapport geschreven om voor regelgeving te zorgen waardoor de Manosfeer wordt afgebroken en een nieuw Trump niet gekozen kan worden?
Daarnaast zegt het plaatje dat hier voorbij kwam veel:
[ afbeelding ]
Het lijkt me duidelijk dat de vrouwosfeer (?) er voor zorgt dat vrouwen miljarden uitgeven aan cosmetica, cosmetische chirurgie, pilates, en kleding. En volgens mij hebben we een net zo een groot probleem aan de linkerkant van het politieke spectrum, waar vrouwen met hun toxic empathy en een gat in hun hand voor open borders, DEI, meer belasting en nog grotere tekorten pleiten.
Dus je moet bekend worden als man?quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 12:01 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Geld en succes leiden tot bekendheid, wat dan weer leidt tot seks met vrouwen die volgens Tate en co. geen respect verdienen.
Nouja het staat je vrij meer recente data te zoeken, ik ben ook wel benieuwd.quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 14:00 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Ik zie dat grafiekje veel gedeeld worden, maar als ik de originele bron van FT lees zie ik dat de meest recente cijfers uit 2021/2022 komen. Dat was toch een ietwat andere tijd, de manosphere is na 2022 enorm gegroeid. Ik zou weleens wat recentere data willen zien, deze grafiekjes zijn wellicht verouderd.
En dit noemt zichzelf journalist he mensen? Met deze denkwijze schrijft het over de samenleving en belangrijke onderwerpen waar mensen dan evt iets van geloven ook.quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 13:27 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Progressieven = chille, gecompassioneerde lui die geloven in gelijkheid en gelijkwaardigheid. Die radicale tak slaat soms een beetje door met dat woke-gedoe, maar dat valt nog altijd te prefereren boven de radicale vleugel van conservatieven, wiens extremisme meteen leidt tot deporaties en onderdrukking.
Nee hoor, dat hoeft helemaal niet. Dat was dat de Tates van de wereld je wijs proberen te maken. Met simpelweg een beetje normaal doen kom je al een heel eind.quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 14:03 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Dus je moet bekend worden als man?
Dat is er verdorie maar weinig gegeven.. en het type vrouw wat achter dat soort mannen gaat is meestal niet het type vrouw die je in huis wil hebben...
Ik kan helaas maar 1 like geven. 100% eens.quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 14:06 schreef HeatWave het volgende:
[..]
En dit noemt zichzelf journalist he mensen? Met deze denkwijze schrijft het over de samenleving en belangrijke onderwerpen waar mensen dan evt iets van geloven ook.
Door- en door verrot van binnen, diep overtuigd van alleen het eigen gelijk en anderen zijn eigenlijk gewoon minderwaardige mensen.
Links en alles wat er mis mee is in 1 post samengevat.
Journalist voor de Rode Khmer zeker.quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 14:06 schreef HeatWave het volgende:
[..]
En dit noemt zichzelf journalist he mensen? Met deze denkwijze schrijft het over de samenleving en belangrijke onderwerpen waar mensen dan evt iets van geloven ook.
Door- en door verrot van binnen, diep overtuigd van alleen het eigen gelijk en anderen zijn eigenlijk gewoon minderwaardige mensen.
Pravda, weet ik het?quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 14:10 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Journalist voor de Rode Khmer zeker.
Hoho, Wierd Duk en de gehele Telegraaf-kliek zijn er groot mee geworden, maar dan de andere kant op.quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 14:06 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Jaja, dat bedoelde ik... Dat heel verdienmodel is gebaseerd op mannen bekend maken zogezegd?quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 14:07 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee hoor, dat hoeft helemaal niet. Dat was dat de Tates van de wereld je wijs proberen te maken. Met simpelweg een beetje normaal doen kom je al een heel eind.
Verder snijdt de analyse van @:Richestorags hierboven wel enigszins hout, in die zin dat je best voor uitdagingen wordt gesteld als jongere. Maar je toevlucht zoeken tot de manosphere is natuurlijk niet de oplossing.
Eerst vrouwen wegzetten als simpele golddiggende secreten en dan "en zo kom je aan veel geld!"quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 14:24 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Jaja, dat bedoelde ik... Dat heel verdienmodel is gebaseerd op mannen bekend maken zogezegd?
Ik blijf erbij dat het grootste deel van het probleem op de datingapps veroorzaakt is door de mannen zelf. Sleepnetten uitgooien, letterlijk alles en iedereen naar rechts swipen om maar een kansje te hebben op seks.quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 12:24 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Omdat het probleem van mannelijke eenzaamheid en het gebrek aan relaties en de verneukte datingmarkt veel dieper gaat dan "mannen weten niet hoe ze met vrouwen moeten praten".
Ja dat klinkt best logisch als je die golddiggers toch wil hebben natuurlijkquote:Op dinsdag 11 augustus 2026 14:25 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Eerst vrouwen wegzetten als simpele golddiggende secreten en dan "en zo kom je aan veel geld!"
Ik heb er wel naar gezocht maar recente cijfers kon ik niet zoveel vinden. Dit nog wel:quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 14:06 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Nouja het staat je vrij meer recente data te zoeken, ik ben ook wel benieuwd.
Dat is een scherpe daling in twee jaar.quote:Uit de Gezondheidsmonitor Jeugd 2023 blijkt dat de acceptatie van seksuele diversiteit onder jongeren in Amsterdam sterk is afgenomen. Het percentage jongeren dat het ‘normaal’ vindt dat twee mannen of twee vrouwen op elkaar verliefd zijn, is gedaald van 63 procent in 2021 naar 42 procent in 2023. Bijna 30 procent vindt het ‘een beetje raar’ of ‘erg raar’.
Rare opmerking, dit soort ideeën zijn alleen gangbaar bij de radicalere tak.quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 13:27 schreef KoosVogels het volgende:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |