Dit is hoe die verandering er precies uitziet onder jongeren, in het westen worden jonge mannen gematigd conservatiever, maar een stuk minder dan dat jonge vrouwen progressiever worden.quote:De uitkomsten werpen nieuw licht op de discussie over verharding en conservatisering onder jongeren.
Volgens mij komt het hele incel stuk in het hele rapport niet voor?quote:Op maandag 10 augustus 2026 15:59 schreef Hexagon het volgende:
Je zou toch zeggen dat het kwartje een keer moet vallen dat dit niet tot seks gaan leiden. Maar dat zal wel aan mij liggen.
Waar moet het anders om gaan dan?quote:Op maandag 10 augustus 2026 16:04 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Volgens mij komt het hele incel stuk in het hele rapport niet voor?
Geld, woningnood, culturele verandering etc.quote:Op maandag 10 augustus 2026 16:05 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Waar moet het anders om gaan dan?
Wat doen al die cursussen van meneer Tate en consorten daar precies aan dan?quote:Op maandag 10 augustus 2026 16:06 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Geld, woningnood, culturele verandering etc.
Mijn kennis rijkt niet veel verder dan de documentaire van Louis Theroux en dit rapport, maar ik meen dat het grotendeels gaat om geld verdienen en bekendheid vergaren.quote:Op maandag 10 augustus 2026 16:08 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Wat doen al die cursussen van meneer Tate en consorten daar precies aan dan?
In de jaren 80/90 lagen veel equivalenten van dit soort types met een spuit in hun arm in Hoog Catharijne/Perron Nul/de Zeedijkquote:Op maandag 10 augustus 2026 16:07 schreef vul_maar_in het volgende:
Deze mensen zoeken sowieso iemand die ze wel even verteld waarom hun leven kut is. Niemand die een beetje verstand heeft neemt dit volk serieus.
Het is dan ook in zijn geheel een bewust geschapen spookbeeld om de overduidelijke logische leemtes in het progressieflinkse sprookjeswereldbeeld op te vullen. Hun probleem is gewoon dat veel jonge mannen niet meegaan in al die radicaalprogressieve onzin, omdat het onzin is, maar de onzinnigen kunnen niet tegen meningsverschil en moeten een externe oorzaak buiten hun eigen onzin vinden.quote:Op maandag 10 augustus 2026 16:11 schreef FlippingCoin het volgende:
Wat bij mij niet helemaal in het plaatje past is het extreem-rechtse element wat hieraan toegedicht wordt met de kennis dat Andrew Tate niet blank is, en veel figuren zoals Sneako moslim zijn.
Het wordt vanzelf zo onveilig op straat dat vrouwen niet meer naar de stembus durven.quote:Op maandag 10 augustus 2026 15:46 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Dit is hoe die verandering er precies uitziet onder jongeren, in het westen worden jonge mannen gematigd conservatiever, maar een stuk minder dan dat jonge vrouwen progressiever worden.
[ afbeelding ]
Oh vertel, welke wetgeving is daarvoor aangenomen dan?quote:Op maandag 10 augustus 2026 16:25 schreef LXIV het volgende:
De reden dat jonge mannen zo openstaan voor de toxische masculiniteit van de manosphere is dat de positieve masculiniteit stapsgewijs en gestaag is afgebroken door D66 c.s.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op maandag 10 augustus 2026 16:07 schreef vul_maar_in het volgende:
Deze mensen zoeken sowieso iemand die ze wel even verteld waarom hun leven kut is. Niemand die een beetje verstand heeft neemt dit volk serieus.
Niet zozeer wetgeving maar een mars door de instituties. Zoals bijvoorbeeld dat in bijna iedere serie of commercial de man des huizes als een zwak sukkeltje wordt afgebeeld (behalve als hij niet blank is). Of dat typisch jongensgedrag van wat wilder spelen of vechten wordt afgekeurd. etc etcquote:Op maandag 10 augustus 2026 16:30 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Oh vertel, welke wetgeving is daarvoor aangenomen dan?
Het zijn allemaal zaken waar de politiek nauwelijks tot geen invloed op heeft. En dat is maar goed ook.quote:Op maandag 10 augustus 2026 16:40 schreef LXIV het volgende:
[..]
Niet zozeer wetgeving maar een mars door de instituties. Zoals bijvoorbeeld dat in bijna iedere serie of commercial de man des huizes als een zwak sukkeltje wordt afgebeeld (behalve als hij niet blank is). Of dat typisch jongensgedrag van wat wilder spelen of vechten wordt afgekeurd. etc etc
Het is een systeem met wel degelijk een politieke tak. Daarom ook D66 c.s.quote:Op maandag 10 augustus 2026 16:42 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het zijn allemaal zaken waar de politiek nauwelijks tot geen invloed op heeft. En dat is maar goed ook.
Nee, de politiek gaat er niet over wat scenarioschrijvers in tv series en reclames voor typetjes laten optreden. Dat is gewoon deel van de vrijheid van expressie.quote:Op maandag 10 augustus 2026 16:46 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het is een systeem met wel degelijk een politieke tak. Daarom ook D66 c.s.
Dat zeg ik ook niet. Het is een stroming en dezelfde stroming waartoe D66 ook toe behoortquote:Op maandag 10 augustus 2026 16:54 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee, de politiek gaat er niet over wat scenarioschrijvers in tv series en reclames voor typetjes laten optreden. Dat is gewoon deel van de vrijheid van expressie.
Je mag ook gewoon een reclame maken met zeer ouderwetse verhoudingen. Overigens mogen anderen daar dan ook weer wat van vinden (en daar kan men dan niet tegen).
Bij een heel groot deel van de samenleving verwacht men dat mensen het onderling oplossen zonder dat de politiek alles maar voor ze moet gaan micromanagen.
Want alleen blanken mensen kunnen extreem rechts zijn?quote:Op maandag 10 augustus 2026 16:11 schreef FlippingCoin het volgende:
Wat bij mij niet helemaal in het plaatje past is het extreem-rechtse element wat hieraan toegedicht wordt met de kennis dat Andrew Tate niet blank is, en veel figuren zoals Sneako moslim zijn.
Tuurlijk wel, met Mevrouw Van 't Hand en haar 5 dochtersquote:Op maandag 10 augustus 2026 15:59 schreef Hexagon het volgende:
Je zou toch zeggen dat het kwartje een keer moet vallen dat dit niet tot seks gaan leiden. Maar dat zal wel aan mij liggen.
Dus, geen sex ofquote:Op maandag 10 augustus 2026 15:46 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Dit is hoe die verandering er precies uitziet onder jongeren, in het westen worden jonge mannen gematigd conservatiever, maar een stuk minder dan dat jonge vrouwen progressiever worden.
[ afbeelding ]
Verder is het niet gek dat dit soort parasieten inspelen op de ongenoegenheden en onzekerheden van mensen, daar dit juist makkelijk uit te baten emoties zijn. Wat niet helpt, is te roepen dat jonge mannen gewoon niet conservatiever moeten worden, dat zij gematigd conservatiever worden is geen uitwerking van dit soort mensen als Tate, er schuilt geen idealisme achter, als ze allemaal progressiever zouden worden en hier geld aan te verdienen was zouden ze dit proberen te gebruiken.
Wij hebben geen D66 en hier zijn de mannen in de reclames ook meestal sukkeltjes...quote:Op maandag 10 augustus 2026 16:46 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het is een systeem met wel degelijk een politieke tak. Daarom ook D66 c.s.
Sorry, maar ik sla de hand wel aan mezelf.quote:Op maandag 10 augustus 2026 17:06 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Dus, geen sex of [ afbeelding ]
Dit type mensen heeft een bodemloze put aan excuses en kan dus altijd de vrouw de schuld geven. Totaal gebrek aan zelfreflectie is endemisch.quote:Op maandag 10 augustus 2026 15:59 schreef Hexagon het volgende:
Even serieus.. hoe krijgen ze zo progressief?quote:Op maandag 10 augustus 2026 16:27 schreef Weltschmerz het volgende:
Er zal dan ook geen onderzoek komen naar hoe sociale media influencers jonge vrouwen zo radicaal progressief krijgen.
Ja, het is een beetje de junkenlogica van vroeger "Mijn leven is kut, dus daarom spuit ik mezelf kapot."quote:Op maandag 10 augustus 2026 17:11 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dit type mensen heeft een bodemloze put aan excuses en kan dus altijd de vrouw de schuld geven. Totaal gebrek aan zelfreflectie is endemisch.
Ik denk dat het gewoon de influencers van de NPO en DPG zijn die het hele klassieke medialandschap hebben gemonopoliseerd, en dan hebben we onze eigen premier die eigenlijk ook niet meer is dan een influencer die aan taxmaxxing doet.quote:Op maandag 10 augustus 2026 17:13 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Even serieus.. hoe krijgen ze zo progressief?
Want ik ben letterlijk nog nooit in mijn leven in contact gekomen met iets wat mij in de progressieve hoek zou duwen..
Groen? Ja: Greenpeace, WWF, Sea Shepherd, ALF, ...
Maar voor de rest niets
Precies, en dan speelt nog de angst om te krijgen wat je wil. Stel zo iemand heeft een keer geluk en neukt een meisje, tja, wat dan? Dan blijkt dat sex heel leuk is maar ook niet weer zo leuk dat je hele leven er om moet draaien.quote:Op maandag 10 augustus 2026 17:13 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja, het is een beetje de junkenlogica van vroeger "Mijn leven is kut, dus daarom spuit ik mezelf kapot."
Maar NL is toch niet het enige land waar vrouwen zogezegd zo progressief zijn?quote:Op maandag 10 augustus 2026 17:17 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik denk dat het gewoon de influencers van de NPO en DPG zijn die het hele klassieke medialandschap hebben gemonopoliseerd, en dan hebben we onze eigen premier die eigenlijk ook niet meer is dan een influencer die aan taxmaxxing doet.
Wat een rare vraag. Nergens stel ik dat alleen blanken extreem-rechts zijn, wel dat extreem-rechtse mensen doorgaans niet zo happig zijn op donkere mensen dan wel moslims. De rest van je post vind ik niet zo relevant, complottheorieën rond joden leven op vele plaatsen, zoals recent nog uit de mond van de mediapersoon bij extinction rebellion, wat in de noemer toch links is.quote:Op maandag 10 augustus 2026 16:57 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Want alleen blanken mensen kunnen extreem rechts zijn?
Als je goed had opgelet bij de Theroux documantaire, dan zit daar tegen het einde aan stuk over conspiracy theories over joden, de fragmenten die ze daar laten zien zijn nog relatief tam. Op streams gaat de verheerlijking van nazi's en anti joden retoriek nog een heel stuk verder met hier en daar zelfs, ondanks hun huidskleuren, wat white supremacy.
Begin dit jaar is die hele club aan influencers nog gefilmd op een feest in een nachtclub in Miami ze waar met Kanye's Heil Hitler lied stonden mee te zingen, waar nogal veel opheft over was. https://www.jpost.com/diaspora/antisemitism/article-884188
Anyway, vandaar het extreem rechtse deel.
Volgens mij is in deze subcultuur seks een ondergeschikt belang tov geld, macht en bekendheid. Volgens mij is dit wel echt een losse cultuur van de incels.quote:Op maandag 10 augustus 2026 17:06 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Dus, geen sex of [ afbeelding ]
Exact. Andrew Tate werd niet voor niets moslim.quote:Op maandag 10 augustus 2026 17:10 schreef RotatoR het volgende:
De manosfeer is weer zo'n stompzinnig progressief eufemisme om het maar niet over islam te hoeven hebben. De patriarchale middeleeuwse opvattingen in de islam zijn zoveel extremer dan Jan-Joris van het corps die eens iets vrouwonvriendelijks roepts.
quote:Op maandag 10 augustus 2026 17:17 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik denk dat het gewoon de influencers van de NPO en DPG zijn die het hele klassieke medialandschap hebben gemonopoliseerd, en dan hebben we onze eigen premier die eigenlijk ook niet meer is dan een influencer die aan taxmaxxing doet.
Het is ook niet het enige land waarin de progressieve heilstaatsboodschap de media domineert. Ik denk dat jongemannen meer behoefte hebben aan skeptisch zijn en veel van die propaganda afstuit op de realiteitszijn van mannen die al beginnen te snappen hoe mannen zijn en daarom hoe de wereld werkt, en dat dat geen lieve sprookjeswereld gaat worden. .quote:Op maandag 10 augustus 2026 17:18 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Maar NL is toch niet het enige land waar vrouwen zogezegd zo progressief zijn?
Ik betwijfel ook of het wel echt zo is.. hoe harder een groepje schreeuwt, hoe meer je denkt dat de groep groot is
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |