https://nos.nl/artikel/26(...)n-berlijn-stilgelegdquote:NOS Nieuws•vandaag, 22:52
Auto rijdt in op menigte, Pride in Berlijn stilgelegd
In Berlijn is een auto ingereden op toeschouwers van de jaarlijkse Pride. Er is nog niet bekend of het om een ongeluk gaat of dat er opzet in het spel was. Volgens Bild zijn meerdere mensen gewond geraakt.
Spreek voor jezelf. Ik zie dit soort dingen liever helemaal niet gebeuren maar het zijn offers ten behoeve van de multiculti samenleving.quote:Op zondag 26 juli 2026 11:46 schreef Momo het volgende:
We leven in een clownshow culture war waar de helft gekkies hoopt dat een witte rechts extremist is en en de andere helft gekkies hoopt dat het een moslim is.
quote:Op zondag 26 juli 2026 11:30 schreef KreKkeR het volgende:
Hele bevolkingsgroepen (en dan doel ik niet specifiek op moslims) worden tegen elkaar opgezet onder de valse noemer links of rechts. Je ziet eenzelfde beweging in de VS waar liberalen en conservatieven elkaar soms tot op het bot beginnen te haten ipv te zeggen: "op sommige punten zijn we het niet eens, op sommigen wel, maar we proberen er in ieder geval samen het beste van te maken".
Ja joh ik hoor echt bij die helft daarom dat ik beide groepen ook gekkies noem.quote:Op zondag 26 juli 2026 11:49 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Spreek voor jezelf. Ik zie dit soort dingen liever helemaal niet gebeuren maar het zijn offers ten behoeve van de multiculti samenleving.
<Knip>
Je fantaseert er een groep bij "rechts extremisten" die er geen hol mee te maken hebben of gehad hebben. Begint over de manosphere. Echt, waarom?quote:Op zondag 26 juli 2026 11:52 schreef Momo het volgende:
[..]
Ja joh ik hoor echt bij die helft daarom dat ik beide groepen ook gekkies noem.
Leuk Marcouch. En ga dit nu eens in de moskee zeggen.quote:
Waarom maak je je zo druk over het feit dat mensen kritisch zijn op de Islam na de (afgaande op de berichten) zoveelste aanslag uit die hoek?quote:Op zondag 26 juli 2026 11:45 schreef Draxx het volgende:
Treuren om één slachtoffer en dat toeschrijven aan het geloof en de gehele gemeenschap, maar in andere discussies genocide goedpraten.
Jai Racies! Jai niet rusjpekt voer andruh koeltoer! Jai slecht!quote:Op zondag 26 juli 2026 11:50 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Bedankt voor de suggesties, even likejes zetten.
Fuck de islam en de bijbehorende fanclub.
Omdat we met ons allen moeten theedrinken en bruggen bouwen.quote:Op zondag 26 juli 2026 11:56 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Waarom maak je je zo druk over het feit dat mensen kritisch zijn op de Islam na de (afgaande op de berichten) zoveelste aanslag uit die hoek?
Nogmaals, lees deze reactie eens:quote:Op zondag 26 juli 2026 11:41 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Je argumenten draaien om reacties van mensen hier maar je hebt een issue met het feit dat er geen objectieve media verslaggeving is over alle aanslagen?
Volgens deze user proberen linkse media-aandacht, als blijkt dat het een moslim is, dit voorval zoveel mogelijk weg te moffelen.quote:Op zondag 26 juli 2026 09:48 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Maar oh jee als iemand iets negatiefs zegt over de Islam of moslims.
De realiteit is dat er helaas lang niet goed negatiefs wordt gezegd over deze religie en diens adepten. Er zou namelijk véél meer maatschappelijke druk moeten komen en harde veroordeling en stigmatisering bij elke misstap die men maakt.
Maar helaas, we weten hoe dit gaat, veel media zullen natuurlijk klaarstaan om de Islam en moslims te beschermen. Op menig redactie was gisteren wellicht nog de hoop dat de dader een soort Breivik was. Dan had men wekenlang uitvoerige artikelen kunnen schrijven over het vermeende gevaar van 'rechts'.
Mocht dit dus inderdaad een moslim betreffen is de tactiek nu om het voorval zo snel mogelijk van de voorpagina's te krijgen en over te gaan naar de orde van de dag. Immers ziet men nu als de allerbelangrijkste taak om stigmatisering van moslims en de Islam te voorkomen.
Het was een discussie over anti-lhbtiq+ sentimenten in onze samenleving. Al die 3 hebben ook een overlap.quote:Op zondag 26 juli 2026 11:54 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Je fantaseert er een groep bij "rechts extremisten" die er geen hol mee te maken hebben of gehad hebben. Begint over de manosphere. Echt, waarom?
Komt over als een kansloze poging om modder in het water te gooien.
Ik hoor je!quote:Op zondag 26 juli 2026 11:57 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Nogmaals, lees deze reactie eens:
[..]
Volgens deze user proberen linkse media-aandacht, als blijkt dat het een moslim is, dit voorval zoveel mogelijk weg te moffelen.
Ik denk dat dit een zeer kwalijke zaak is, maar wat ik aankaartte, is dat deze selectieve-media zowel aan de linkerkant als rechtkant plaatsvinden.
En zowel links als rechts kunnen deze selectieve media-aandacht prima aanwijzen bij "de tegenpartij", zonder te realiseren hoe zij zelf continu worden beinvloed door "hun eigen" media.
Dat is waarom ik aangaf dat het de samenleving zoveel goeds zou doen wanneer mensen uit hun silos zouden komen. Helaas helpen de media en politici hier niet aan mee, die doen het omgekeerde.
Nou dan zijn we het in ieder geval eens over objectieve verslaggeving; dit was gewoon een terroristische aanslag en niet zoals Nu het zei “een dodelijke aanrijding”.quote:Op zondag 26 juli 2026 11:57 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Nogmaals, lees deze reactie eens:
[..]
Volgens deze user proberen linkse media-aandacht, als blijkt dat het een moslim is, dit voorval zoveel mogelijk weg te moffelen.
Ik denk dat dit een zeer kwalijke zaak is, maar wat ik aankaartte, is dat deze selectieve-media zowel aan de linkerkant als rechtkant plaatsvinden.
En zowel links als rechts kunnen deze selectieve media-aandacht prima aanwijzen bij "de tegenpartij", zonder te realiseren hoe zij zelf continu worden beinvloed door "hun eigen" media.
Dat is waarom ik aangaf dat het de samenleving zoveel goeds zou doen wanneer mensen uit hun silos zouden komen. Helaas helpen de media en politici hier niet aan mee, die doen het omgekeerde.
Aan ja, want het is of het een of het ander he?quote:Op zondag 26 juli 2026 11:14 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Weet je wat de maatschappij ook goed zou doen? Minder fucking moslims die mensen kapot rijden!
Echt, jij lijkt ook wel ver uitgezaaide Koran te hebben, moet je eens laten behandelen.
Ok, mooi. En hoeveel manosphere pubers/adolescenten zijn er al op prides ingereden?quote:Op zondag 26 juli 2026 11:59 schreef Momo het volgende:
[..]
Het was een discussie over anti-lhbtiq+ sentimenten in onze samenleving. Al die 3 hebben ook een overlap.
Eens. Vraag is waar in dit specifieke geval de bron van het probleem zit. De Duitse justitie en vrijgave informatie. Of de media, of beiden.quote:Op zondag 26 juli 2026 12:02 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Nou dan zijn we het in ieder geval eens over objectieve verslaggeving; dit was gewoon een terroristische aanslag en niet zoals Nu het zei “een dodelijke aanrijding”.
Hoeveel manofluencers zijn er ingereden op een pride ? En hoeveel rechts extremisten hebben een pride verstoord?quote:Op zondag 26 juli 2026 11:59 schreef Momo het volgende:
[..]
Het was een discussie over anti-lhbtiq+ sentimenten in onze samenleving. Al die 3 hebben ook een overlap.
Hey that’s my line !quote:Op zondag 26 juli 2026 12:04 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ok, mooi. En hoeveel manosphere pubers/adolescenten zijn er al op prides ingereden?
Ik denk bij die mongool die dit geflikt heeft.quote:Op zondag 26 juli 2026 12:04 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Eens. Vraag is waar in dit specifieke geval de bron van het probleem zit. De Duitse justitie en vrijgave informatie. Of de media, of beiden.
quote:Op zondag 26 juli 2026 12:04 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ok, mooi. En hoeveel manosphere pubers/adolescenten zijn er al op prides ingereden?
Het ging over anti LGBT sentimenten in onze samenleving, laten we hopen dat deze groep ook niet tot geweld over gaan.quote:Op zondag 26 juli 2026 12:04 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Hoeveel manofluencers zijn er ingereden op een pride ? En hoeveel rechts extremisten hebben een pride verstoord?
Geen idee hoe. Sociale media helpt niet echt mee. En het maar blijven binnenlaten van grote groepen ongecontroleerde vluchtelingen uit moslimlanden, terwijl we de problemen hier nog niet eens onder controle hebben, helpt natuurlijk ook niet echt mee.quote:Op zondag 26 juli 2026 12:00 schreef Joopklepzeiker het volgende:
[..]
Ik hoor je!
Ik begrijp je!
Maar ik denk dat we inmiddels al te ver heen zijn. Objectieve berichtgeving bestaat al dertig jaar niet meer.
Je zal het vanaf de grond opnieuw op moeten bouwen.
quote:Op zondag 26 juli 2026 12:03 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Aan ja, want het is of het een of het ander he?
Minder moslims die elkaar doodrijden EN tegelijkertijd ook minder haat binnen de gehele bevolking, dat is natuurlijk een onmogelijk iets om na te streven. We kunnen alleen maar kiezen uit:
- Minder moslims die elkaar doodrijden
Of
- Minder haat binnen de gehele bevolking
Dat lijkt me vanzelfsprekend:)quote:Op zondag 26 juli 2026 12:07 schreef Joopklepzeiker het volgende:
[..]
Ik denk bij die mongool die dit geflikt heeft.
Excuses aanbieden voor de woorden/mening die jij mij in de mond legt? Nee dankje.quote:Op zondag 26 juli 2026 12:10 schreef HeatWave het volgende:
[..].
Wensdenken, echt niets meer dan vurig willen, hoe kansloos ook. De islam wil geen minder haat, toen niet, nu niet, morgen niet. Dit denken staat volledig los van de werkelijkheid.
Dit is al 1400 jaar de manier waarop de islam te werk gaat, zoek eens op hoe het overgrote meerderheid van de islamitische landen zo geworden zijn, kijk naar de huidige ontwikkelingen hier en kom nog eens met het schaamrood op je kaken terug om sorry te zeggen.
In veel islamitische landen krijg je de doodstraf als er ook maar een vermoeden is dat je met een andere man seks hebt gehad. Het wezenlijke verschil is dat geen enkel rechts persoon hier zoiets nastreeft, de kritiek richt zich juist op het politiseren van de LGBT beweging. Mensen willen simpelweg niet dat er op de kleuterschool een voorleesuurtje is met dragqueens of dat kinderen volgepropt worden met hormoonremmers omdat ze een complex is aangepraat.quote:Op zondag 26 juli 2026 12:07 schreef Momo het volgende:
[..]
[..]
Het ging over anti LGBT sentimenten in onze samenleving, laten we hopen dat deze groep ook niet tot geweld over gaan.
Correct.quote:Op zondag 26 juli 2026 12:12 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
In veel islamitische landen krijg je de doodstraf als er ook maar een vermoeden is dat je met een andere man seks hebt gehad. Het wezenlijke verschil is dat geen enkel rechts persoon hier zoiets nastreeft, de kritiek richt zich juist op het politiseren van de LGBT beweging. Mensen willen simpelweg niet dat er op de kleuterschool een voorleesuurtje is met dragqueens of dat kinderen volgepropt worden met hormoonremmers omdat ze een complex is aangepraat.
Niet zo schijnheilig doen. Wanneer je echt geïnteresseerd was in wat precies ik bedoelde had je dat ook gewoon op normale manier kunnen vragen ipv bij voorbaat mijn reactie af te doen als simpel gelul.quote:Op zondag 26 juli 2026 11:24 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Tjah, jammer want ik had graag een inhoudelijk punt gezien.
Nu blijft het bij wat vaag geleuter over "extreme selectie" van links/rechts media. Ja, tuurlijk vriendje.
quote:Op zondag 26 juli 2026 11:03 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ga anders even een wetenschappelijk verantwoorde statistische weergave maken en kom dan maar terug.
Wat een simpel gelul zeg.
En zijn ook hadiths over Mohammed die ook wel heeeeeeeel erg gay zijn. En er zijn meerdere soortgelijke gay events te vinden in de hadiths.quote:Op zondag 26 juli 2026 12:16 schreef UitStraling het volgende:
Raar eigenlijk, in de islam is ontzettend veel homofilie te vinden, kijk naar Khadaffi die ook jongetjes verkrachtte of naar de huidige Ayatollah, zouden het gewoon een heleboel twijfelaars zijn?
Die haat is simpelweg het benoemen van een levens gevaarlijk probleem.quote:Op zondag 26 juli 2026 12:03 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Aan ja, want het is of het een of het ander he?
Minder moslims die elkaar doodrijden EN tegelijkertijd ook minder haat binnen de gehele bevolking, dat is natuurlijk een onmogelijk iets om na te streven. We kunnen alleen maar kiezen uit:
- Minder moslims die elkaar doodrijden
Of
- Minder haat binnen de gehele bevolking
Halsema stond gisteren nog te janken bij de Pride en nu dit, die was al in de war maar nu chronisch.quote:Op zondag 26 juli 2026 12:19 schreef Joopklepzeiker het volgende:
[..]
Nee, Sylvana Simons en Femke Halsema ook niet.
Ik denk dat we wat op het spoor zijnquote:Op zondag 26 juli 2026 12:20 schreef Tengano het volgende:
[..]
En zijn ook hadiths over Mohammed die ook wel heeeeeeeel erg gay zijn. En er zijn meerdere soortgelijke gay events te vinden in de hadiths.
Bekijk deze YouTube-video
Komt links en woke niet gelegen.quote:Op zondag 26 juli 2026 12:20 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Correct.
Echter zien we helaas dat velen binnen progressieve en linkse contreien zich liever drukmaken over iemand van rechts die misschien kritiek heeft op hormoonremmers voor minderjarigen of perverse taferelen tijdens een Pride, dan over anti-homo sentimenten of zelfs geweld uit Islamitische contreien.
Dat wekt de vraag op waar de prioriteiten van zulke mensen precies liggen. En het antwoord is hier dat men in zulke milieus homofobie slechts ziet als een politiek wapen dat enkel handig is als het kan worden gebruikt tegen 'rechts'.
Als er homofobie afkomstig is in veel ergere vormen vanuit kringen die men als een 'politieke bondgenoot' beschouwd, zoals de Islamitische, dan wordt er weggekeken of gebagatelliseerd.
https://www.ad.nl/binnenl(...)aatregelen~a7ea4ef2/quote:Op zondag 26 juli 2026 12:19 schreef Joopklepzeiker het volgende:
[..]
Nee, Sylvana Simons en Femke Halsema ook niet.
Ja, dat voegde weinig toe. Had ik best achterwege kunnen laten.quote:Op zondag 26 juli 2026 12:20 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Niet zo schijnheilig doen. Wanneer je echt geïnteresseerd was in wat precies ik bedoelde had je dat ook gewoon op normale manier kunnen vragen ipv bij voorbaat mijn reactie af te doen als simpel gelul.
[..]
Het valt mij nog mee dat ze hier Islamofobie niet hebben genoemd.quote:Op zondag 26 juli 2026 12:25 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/binnenl(...)aatregelen~a7ea4ef2/
Afschuwelijk, kan niet. bla bla bla.
Meer beveiliging en doooorrrr.
Daar is het nog te vroeg voor denk ik.quote:Op zondag 26 juli 2026 12:27 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het valt mij nog mee dat ze hier Islamofobie niet hebben genoemd.
quote:Op zondag 26 juli 2026 12:07 schreef Momo het volgende:
[..]
[..]
Het ging over anti LGBT sentimenten in onze samenleving, laten we hopen dat deze groep ook niet tot geweld over gaan.
Gisteren ook weer een goed aantal Palestina vlaggen gespot in nieuwsberichten van de pridequote:Op zondag 26 juli 2026 12:29 schreef DobbyDobby het volgende:
Is er door Femke en Rob al geroepen dat het onacceptabel is en dit nooit meer mag gebeuren?
Om vervolgens weer over te gaan tot de orde van de dag en nog meer haatbaarden te impoteren. Scheinheilig volk. Zelfde als als die deugers uit die homo communitie die lopen te zwaaien met hun pro Islam vlaggen. Jullie moeten je kapot schamen.
Helaas een kwestie van tijd voor dit ook in Nederland gaat gebeuren. Godzijdank woon ik niet een grote stad. Maar dit hoort er tegenwoordig bij.
Klopt, alleen als twee beschermde diersoorten elkaar aanvallen krijg je deze fophef, de rest is niet interessant.quote:Op zondag 26 juli 2026 11:36 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Als het niet om een pride parade zou gaan zouden dit soort reacties van dit soort figuren uitblijven. Het lijkt eerder op de schone schijn ophouden. De fophef huer natuurlijk dat het een boeler parade betreft en men in een ideologische spagaat zit, enkele weken geleden knalde zo'n islamiet zijn busje nog door een groepje voetganger in Italië en dat was even gapen en weer verder...
quote:Op zondag 26 juli 2026 12:29 schreef DobbyDobby het volgende:
Is er door Femke en Rob al geroepen dat het onacceptabel is en dit nooit meer mag gebeuren?
Om vervolgens weer over te gaan tot de orde van de dag en nog meer haatbaarden te impoteren. Scheinheilig volk. Zelfde als als die deugers uit die homo communitie die lopen te zwaaien met hun pro Islam vlaggen. Jullie moeten je kapot schamen.
Helaas een kwestie van tijd voor dit ook in Nederland gaat gebeuren. Godzijdank woon ik niet een grote stad. Maar dit hoort er tegenwoordig bij.
quote:Op zondag 26 juli 2026 12:25 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/binnenl(...)aatregelen~a7ea4ef2/
Afschuwelijk, kan niet. bla bla bla.
Meer beveiliging en doooorrrr.
Misschien gaan de ogen nu eens open, maar reken er maar niet op. Incident blah blah blah.quote:Op zondag 26 juli 2026 12:32 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Gisteren ook weer een goed aantal Palestina vlaggen gespot in nieuwsberichten van de pride.
Krijg het gevoel dat die community nu eenmaal niet zo heel slim is.
We hebben echt veel te veel geduld met dit soort zaken.quote:Op zondag 26 juli 2026 12:31 schreef voetbalmanager2 het volgende:
De dader bleek een deradicaliseringsprogramma te volgen. Heeft niet heel veel succes gehad blijkbaar.
Zo'n iemand moet allang uit worden gezet, maar ook Duitsland faalt natuurlijk net zoals ieder land in West-Europa.quote:Op zondag 26 juli 2026 12:34 schreef Momo het volgende:
[..]
We hebben echt veel te veel geduld met dit soort zaken.
In dat geval zou je haast kunnen spreken van een collectief narcisme wanneer homofobie als instrument wordt ingezet. Dan is het niet politiek meer, maar een persoonlijkheidsstoornis waarin ze zich in kunnen vinden.quote:Op zondag 26 juli 2026 12:20 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Correct.
Echter zien we helaas dat velen binnen progressieve en linkse contreien zich liever drukmaken over iemand van rechts die misschien kritiek heeft op hormoonremmers voor minderjarigen of perverse taferelen tijdens een Pride, dan over anti-homo sentimenten of zelfs geweld uit Islamitische contreien.
Dat wekt de vraag op waar de prioriteiten van zulke mensen precies liggen. En het antwoord is hier dat men in zulke milieus homofobie slechts ziet als een politiek wapen dat enkel handig is als het kan worden gebruikt tegen 'rechts'.
Als er homofobie afkomstig is in veel ergere vormen vanuit kringen die men als een 'politieke bondgenoot' beschouwd, zoals de Islamitische, dan wordt er weggekeken of gebagatelliseerd.
??? Pride is feestjequote:Op zondag 26 juli 2026 12:39 schreef Discombobulate het volgende:
Zo zie je maar hoe gevaarlijk dat Pride is.
quote:Politie: ook mensen gestoken bij Pride in Berlijn
BERLIJN (ANP/DPA) - Volgens getuigen zijn er bij de vermoedelijke aanrijding met de witte auto op de Pride in Berlijn ook mensen gestoken en gewond geraakt. Dat zegt politiewoordvoerder Florian Nath.
De mensen zijn zo snel mogelijk naar ziekenhuizen overgebracht.
Er wordt nu onderzocht of er na "de fase van de aanrijding" nog een tweede fase heeft plaatsgevonden. Volgens de krant Bild zou een persoon met een mes het witte voertuig hebben verlaten.
De vermoedelijke aanrijding heeft aan zeker één persoon het leven gekost. Ongeveer zeventien personen raakten gewond, aldus de politie. Meerdere mensen zijn levensgevaarlijk gewond.
Honderdduizenden mensen waren op de been voor de Pride.
De politie verzoekt mensen die foto's of filmpjes hebben gemaakt om die ter beschikking te stellen.
bron
Helaas nogal veel mensen die zijn gevallen voor het intersectionele denken en dus denken dat Palestijnen en moslims hun 'intersectionele bondgenoten' zien.quote:Op zondag 26 juli 2026 12:32 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Gisteren ook weer een goed aantal Palestina vlaggen gespot in nieuwsberichten van de pride.
Krijg het gevoel dat die community nu eenmaal niet zo heel slim is.
Ze kunnen de betonblokken voor de stadscentra beter jaarrond laten liggen in Duitsland.quote:
Ik begrijp dat je een tegenargument probeert te bedenken, maar die posts schetsen nou niet bepaald een beeld van een schrijver die overmand is door emoties, precies waar wel op gedoeld werd.quote:Op zondag 26 juli 2026 11:45 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Laat hier eens post zien van users die zich in hun posts wel uitspreken mbt emoties rond de slachtoffers?
En heb jij dit zelf wel gedaan?
Zie hier voor het gemak even een greep uit de eerste reacties. Wow wat bekommeren die lui zich om de slachtoffers! Wauw!
[..]
[..]
[..]
[..]
Dat was dus niet wat ik beweerde. Verre van.quote:Op zondag 26 juli 2026 12:25 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ja, dat voegde weinig toe. Had ik best achterwege kunnen laten.
Maar dat neemt niet weg dat ik alsnog jouw punt niet zie. Je beklaagt je over selectieve links/rechts media (zoals de NOS, Telegraaf, NU ?) Maar erkent tegelijk dat er wel degelijk problemen zijn met radicale moslims.
Vervolgens geef je aan dat je een soort wetenschappelijke case study nodig hebt om (klaarblijkelijk) het causaal verband tussen dit soort aanslagen en moslims concreet gemaakt te zien worden.
Dat schoot bij mij in het verkeerde keelgat.
quote:Op zondag 26 juli 2026 10:42 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Wat heeft selectieve-media aandacht te maken met wat jij zegt?
Waarom zou je identieke zaken meer of minder aandacht moeten geven op basis van afkomst dader?
Ik gaf alleen aan dat media-selectiviteit helemaal niet het juiste gereedschap is om patronen te ontdekken.quote:Op zondag 26 juli 2026 10:47 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Omdat als er een patroon valt te ontdekken we dit patroon moeten duiden.
Zullen we eens benoemen welk patroon we in de afgelopen 20 jaar hebben gezien in Europa? Of duik je liever die vraag op dit moment?
Het is voor extreem rechts natuurlijk een mooi hangertje om weer de islam en de moslims de schuld te geven.quote:Op zondag 26 juli 2026 12:07 schreef Joopklepzeiker het volgende:
[..]
Ik denk bij die mongool die dit geflikt heeft.
Wat dan weer nergens op slaat omdat dit een moslimdingetje is, net als bomgordels dat zijn.quote:Op zondag 26 juli 2026 11:46 schreef Momo het volgende:
We leven in een clownshow culture war waar de helft gekkies hoopt dat een witte rechts extremist is en en de andere helft gekkies hoopt dat het een moslim is.
Triest eigenlijk. Suïcidale empathie.quote:Op zondag 26 juli 2026 12:46 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Helaas nogal veel mensen die zijn gevallen voor het intersectionele denken en dus denken dat Palestijnen en moslims hun 'intersectionele bondgenoten' zien.
Ja, gek is dat, dan doe je het, krijg je nog de schuld ook, apartquote:Op zondag 26 juli 2026 12:49 schreef Chadi het volgende:
[..]
Het is voor extreem rechts natuurlijk een mooi hangertje om weer de islam en de moslims de schuld te geven.
Er zijn genoeg extremistische moorden/aanslagen geweest die de media helemaal niet hebben gehaald of onder de noemer 'verward persoon' 'psychische stoornis'.quote:Op zondag 26 juli 2026 12:48 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Dat was dus niet wat ik beweerde. Verre van.
Ik reageerde op enkele users die aangaven dat het prima is wanneer media selectief zijn wanneer het hen uitkomt.
[..]
[..]
Ik gaf alleen aan dat media-selectiviteit helemaal niet het juiste gereedschap is om patronen te ontdekken.
Om een patroon te ontdekken moet je juist alle vergelijkbare gevallen laten zien. En om dit dan even weer te concretiseren naar de huidige situatie: mbt dit soort aanslagen is dan natuurlijk al snel duidelijk dat ze voornamelijk door moslims worden gepleegd.
Maar ik reageerde dus op de stelling dat selective aandacht de juiste tool is voor patroonherkenning. Wat het dus niet is.
Als dat levens redt mogen de betonblokken van mij blijven liggen, sowieso meer beveiliging. Ook al klink ik dan als een Femke van Robquote:Op zondag 26 juli 2026 12:47 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ze kunnen de betonblokken voor de stadscentra beter jaarrond laten liggen in Duitsland.
Nieuwe normaal enzo.
Klopt en het helpt niet dat Elon Musk een platform heeft waar dit soort ongelukken met busjes en vrachtwagens op grote menigten worden gedeeld. Als we straks socialid en leeftijds verificatie hebben voor social media houdt het verspreiden en delen van dit stigmatiserende nieuws tegen moslims misschien op. De EU wil helemaal niet dat dit soort ongelukken bekend worden.quote:Op zondag 26 juli 2026 12:49 schreef Chadi het volgende:
[..]
Het is voor extreem rechts natuurlijk een mooi hangertje om weer de islam en de moslims de schuld te geven.
Was het een Jood dan?quote:Op zondag 26 juli 2026 12:49 schreef Chadi het volgende:
[..]
Kleine correctie: extreem rechts geeft álle buitenlanders de schuld. Daarmee gezegd zie ik neo-nazi's als extreem rechts en niet zoals Jesse Klaver die alle rechts politieke partijen die hem niet naar de mond praten als extreem rechts betitelt.quote:Op zondag 26 juli 2026 12:49 schreef Chadi het volgende:
[..]
Wapens en harddrugs zijn ook verboden, helpt het? Nee. Reli-onderwijs inperken zou wellicht een beetje helpen, maar nog steeds is het water naar de zee dragen.quote:Op zondag 26 juli 2026 13:03 schreef Tengano het volgende:
Enige manier om dit op te lossen is om de islam gewoon te verbieden.
Heb ik nog wel wat neven die ik dan lid kan laten worden van Fok!quote:Op zondag 26 juli 2026 11:37 schreef Momo het volgende:
Ah leuk het is nu een vrouwenhaat topic geworden
Kun je mij in Nederland een chapter aanwijzen waar No Surrender zit?quote:Op zondag 26 juli 2026 13:10 schreef Ann-Lynn het volgende:
Wapens en harddrugs zijn ook verboden, helpt het? Nee. Reli-onderwijs inperken zou wellicht een beetje helpen, maar nog steeds is het water naar de zee dragen.
Je merkt online ook wel op (buitenlandse) forums dat die gekaapt worden door elementen uit Midden-Oosten (die bv. in Amerika zitten).quote:Op zondag 26 juli 2026 12:29 schreef DobbyDobby het volgende:
Zelfde als als die deugers uit die homo communitie die lopen te zwaaien met hun pro Islam vlaggen. Jullie moeten je kapot schamen.
quote:Halsema: waar nodig extra maatregelen bij WorldPride Amsterdam
AMSTERDAM (ANP) - Burgemeester Femke Halsema van Amsterdam laat weten dat er bij de WorldPride in haar stad "waar nodig" extra maatregelen worden getroffen. Dit naar aanleiding van de aanslag in Berlijn zaterdag. De Amsterdamse driehoek (politie, burgemeester en Openbaar Ministerie) heeft overlegd en er is nauw contact met de organisatie, stelt ze.
Halsema spreekt van "afschuwelijk nieuws". "Een aanval op de vrijheid die we in Amsterdam deze weken ook groots vieren. Ik kan me goed voorstellen dat het naast woede ook angst en zorgen oproept bij bezoekers en deelnemers van de Pride in Amsterdam."
De veiligheidssituatie wordt scherp in de gaten gehouden. De burgemeester hoopt dat bezoekers zo min mogelijk merken van eventuele extra maatregelen. "Want we willen ons ook geen angst aan laten jagen en de vrijheid kunnen vieren om te zijn wie je bent en te houden van wie je wilt."
Gestoken
Tijdens de Pride in Berlijn reed zaterdag iemand met een busje in op mensen en zijn er ook mensen gestoken. Eén persoon kwam om het leven en er vielen zestien gewonden.
Koningin Máxima opende zaterdag WorldPride 2026 in het Amsterdamse Vondelpark. Het internationale evenement vraagt wereldwijd aandacht voor de zichtbaarheid, emancipatie en mensenrechten van de lhbtiqa+-gemeenschap. WorldPride duurt tot en met 8 augustus.
bron
Geloof en overtuigingen zijn niet tastbaar, die kun je niet met een verbod uitbannen. Stel je haalt alle moskees weg in Nederland, net als rookcoupes zijn weggehaald. Dan gaat men online de haatpreken volgen. Ik weet echt geen oplossing voor dit euvel.quote:Op zondag 26 juli 2026 13:11 schreef Tengano het volgende:
[..]
Kun je mij in Nederland een chapter aanwijzen waar No Surrender zit?
Of kun je mij vertellen in welke treinen ze in Nederland nog rookcoupés hebben?
En waar er in Nederland nog nertsenhouderijen zitten?
Waar een wil is, is een weg.quote:Op zondag 26 juli 2026 13:31 schreef Ann-Lynn het volgende:
Geloof en overtuigingen zijn niet tastbaar, die kun je niet met een verbod uitbannen. Stel je haalt alle moskees weg in Nederland, net als rookcoupes zijn weggehaald. Dan gaat men online de haatpreken volgen. Ik weet echt geen oplossing voor dit euvel.
Zat wel direct goed 😊 👍🏻quote:Op zondag 26 juli 2026 11:45 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Laat hier eens post zien van users die zich in hun posts wel uitspreken mbt emoties rond de slachtoffers?
En heb jij dit zelf wel gedaan?
Zie hier voor het gemak even een greep uit de eerste reacties. Wow wat bekommeren die lui zich om de slachtoffers! Wauw!
[..]
[..]
[..]
[..]
Als je alleen al kijkt naar de kosten die zo een islamiet heeft veroorzaakt:quote:Op zondag 26 juli 2026 12:31 schreef voetbalmanager2 het volgende:
De dader bleek een deradicaliseringsprogramma te volgen. Heeft niet heel veel succes gehad blijkbaar.
Die wil ontbreekt. Je kunt zoveel ellende al voorkomen, maar ze willen niet.quote:Op zondag 26 juli 2026 13:32 schreef Tengano het volgende:
[..]
Waar een wil is, is een weg.
Genoeg is genoeg.
The majority is irrelevant.quote:Op zondag 26 juli 2026 13:42 schreef Mubassie het volgende:
Die wil ontbreekt. Je kunt zoveel ellende al voorkomen, maar ze willen niet.
Overmand door emoties?quote:Op zondag 26 juli 2026 12:47 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ik begrijp dat je een tegenargument probeert te bedenken, maar die posts schetsen nou niet bepaald een beeld van een schrijver die overmand is door emoties, precies waar wel op gedoeld werd.
Gebruiker @:krekker verliest zijn kalmte als het over zijn broeders gaat zo te zien.quote:Op zondag 26 juli 2026 13:54 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Overmand door emoties?Dramaqueen.
Feit blijft: weinig v/d reacties hier zullen de slachtoffers helpen en weinig reacties hier gaan überhaupt over de slachtoffers. Dus ga nu niet doen alsof mijn reactie op dat gebied een uitzondering was.
Als je 'hoopt' vervangt door 'verwacht/denkt' is het wel een accurate beschrijving hoe de uiterste delen van het politieke spectrum tegenover elkaar staat. En voor een aantal daarvan is 'hoopt' inderdaad de juiste duiding.quote:Op zondag 26 juli 2026 11:46 schreef Momo het volgende:
Die cursussen zullen wel gegeven worden door van die hopeloos naïve figuren. Gelijk een goed signaal om die cursussen nog eens uit te lichten.quote:Op zondag 26 juli 2026 12:31 schreef voetbalmanager2 het volgende:
quote:Op zondag 26 juli 2026 14:05 schreef FlippingCoin het volgende:
Die cursussen zullen wel gegeven worden door van die hopeloos naïve figuren. Gelijk een goed signaal om die cursussen nog eens uit te lichten.
Als verwacht hier de juiste terminologie is, dan kunnen we stellen dat een zijde in ieder geval realistischere verwachtingen heeft getuige het weer een moslim is. Hoeveel lhbtq aanslagen zijn er al geweest vanuit de rechterflank?quote:Op zondag 26 juli 2026 14:03 schreef Jippie het volgende:
[..]
Als je 'hoopt' vervangt door 'verwacht/denkt' is het wel een accurate beschrijving hoe de uiterste delen van het politieke spectrum tegenover elkaar staat. En voor een aantal daarvan is 'hoopt' inderdaad de juiste duiding.
"Deradicaliseringsexperts piepelen voor dummies"quote:B. meldde zich op 15 juni en 9 juli vrijwillig voor zijn eerste twee sessies. Daarin toonde hij zich ‘ondoorgrondelijk’, maar werd geen acute dreiging vastgesteld. ‘Medewerkers van het centrum kregen de indruk dat B. precies wist wat hij moest antwoorden. Hij bleef vaag over zijn ideologische overtuigingen, bagatelliseerde die en zijn antwoorden leken ‘aangepast’.’
https://www.ad.nl/buitenl(...)icaliseren~a0f84151/
Het verschil tussen de mensen die hiermee moeten werken en de mensen die ze moeten behandelen is dat de eerste groep wettelijke en ideologische kaders heeft en de tweede die gebruikt tegen zequote:Op zondag 26 juli 2026 14:05 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Die cursussen zullen wel gegeven worden door van die hopeloos naïve figuren. Gelijk een goed signaal om die cursussen nog eens uit te lichten.
Je kunt de slachtoffers helaas ook niet helpen met een berichtje op een forum. Was het maar zo.quote:Op zondag 26 juli 2026 13:54 schreef KreKkeR het volgende:
Feit blijft: weinig v/d reacties hier zullen de slachtoffers helpen en weinig reacties hier gaan überhaupt over de slachtoffers. Dus ga nu niet doen alsof mijn reactie op dat gebied een uitzondering was.
Zelf heb ik het idee dat dit soort mensen schromelijk overschatten hoeveel inzicht zij daadwerkelijk in dit soort mensen hebben.quote:Op zondag 26 juli 2026 14:12 schreef Qarrad het volgende:
[..]
"Deradicaliseringsexperts piepelen voor dummies"
Die fundi's zijn en blijven ons drie stappen voor omdat we te beschaafd en deugend zijn om door te willen pakken. Dit overkomt de Chinezen niet.
Kan je dit verder toelichten ik begrijp je niet helemaal?quote:Op zondag 26 juli 2026 14:14 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Het verschil tussen de mensen die hiermee moeten werken en de mensen die ze moeten behandelen is dat de eerste groep wettelijke en ideologische kaders heeft en de tweede die gebruikt tegen ze
Aangezien er hele centra voor zijn met behandelaars, zijn er nog veel meer van die gekken die met een beetje therapie vrij rondlopen.quote:Op zondag 26 juli 2026 14:12 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Die fundi's zijn en blijven ons drie stappen voor omdat we te beschaafd en deugend zijn om door te willen pakken. Dit overkomt de Chinezen niet.
De medewerkers van zo'n deradicalisatie programma zijn naieve schapen en de radicalen beseffen dat en bespelen ze als een viool.quote:Op zondag 26 juli 2026 14:15 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Kan je dit verder toelichten ik begrijp je niet helemaal?
Tja, de Chinezen breken zelfs nagenoeg alle moskeeën af in Xinjiang, die zijn dus genadeloos in de aanpak daar. Zie ook: Hoe China systematisch de Oeigoerse moskeeën verwoest.quote:Op zondag 26 juli 2026 14:12 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Genadeloos is het goede woord, ja. Geen fan van, maar het werkt wel. Jammer van de etnische zuiveringen en een eeuwenoude cultuur die wordt uitgewist inclusief vooral onschuldige spaanders, maar het werkt.quote:Op zondag 26 juli 2026 14:28 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, de Chinezen breken zelfs nagenoeg alle moskeeën af in Xinjiang, die zijn dus genadeloos in de aanpak daar. Zie ook: Hoe China systematisch de Oeigoerse moskeeën verwoest.
quote:'Abdul Ballout zou een poging hebben ondernomen om zich bij Islamitische Staat aan te sluiten'
De verdachte van de aanslag in Berlijn, Abdul Ballout, zou mogelijk een poging hebben ondernomen om zich aan te sluiten bij Islamitische Staat in Syrië. Dat schrijft de Duitse krant Süddeutsche Zeitung.
Hij werd naar verluidt eind 2025 gearresteerd op de luchthaven in Berlijn, toen hij terugkeerde uit Libanon. Zijn poging om zich aan te sluiten bij de terroristische groepering zou zijn mislukt. Bronnen melden aan de Duitse krant dat hij tot een paar maanden geleden in voorlopige hechtenis werd gehouden.
Volgens de Duitse krant Bild zou hij destijds zelfs zijn veroordeeld voor het voorbereiden van een ernstige geweldsdaad. Persbureau DPA meldt dat hij in mei werd vrijgelaten uit de jeugddetentie.
https://www.telegraaf.nl/(...)staat/159201629.html
Wat ik wel opvallend vind is ik vooral de extreme partijen in het nieuws tegenkom:quote:Op zondag 26 juli 2026 14:32 schreef Koekoekmakto het volgende:
Voor de mensen die zich afvragen waarom er bijvoorbeeld Queers for Palestine zijn. Idealisme is niet gebonden aan voorwaardelijkheid of wederkerigheid. Dat je als A pleit voor de vrijheid van B betekent niet dat B dit wederkerig moet beantwoorden richting A.
Zou wel fijn zijn, een beetje wederkerigheid in idealen, maar er is nu eenmaal een achterstand in denkbeelden over verlichting en gelijkwaardigheid.
Gematigde moslims moeten toch goed op hun tellen passen, want hun fanatieke geloofsbroeders dulden geen verraad.quote:Op zondag 26 juli 2026 14:43 schreef Tengano het volgende:
[..]
Het probeert te zeggen dat moslims altijd slachtoffer zijn.
Weer een stukje Taqiyya zeg maar.
Het frame van 'extreem' is de beste springplank voor de eigen boodschap blijkbaar. Dan steek je er zelf 'redelijk' vanaf, is het idee. Nuance is saai, stellig is gezellig.quote:Op zondag 26 juli 2026 14:48 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Wat ik wel opvallend vind is ik vooral de extreme partijen in het nieuws tegenkom:
Of pro-palestina bijna altijd gecombineerd met anti-Israel, of omgekeerd.
In het begin v/d inval in Gaza zag ik ook nog een hoop gematigden, die zeiden: tot op zekere hoogte is een reactie op de aanslagen in Israël te begrijpen, maar Netanyahu en gang maken te gretig misbruik van de aanslagen om te doen wat ze altijd al wilden doen, en dat is niet oke.
Maar enige wat ik nu nog lijk te zien in de media is die hard pro-Palestina of die hard anti-moslim en dus ook anti elke Palestijn (want Moslim). Maar wellicht dat ik zelf de verkeerde media tegenkom...
Johquote:Op zondag 26 juli 2026 14:48 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Of pro-palestina bijna altijd gecombineerd met anti-Israel,
quote:
Zijn dit serieuze journalisten? Ja, waarom moet de zeer waarschijnlijke motivatie voor een terreurdaad nou benoemd worden?quote:"De politie heeft nog niets gezegd over het motief, maar zegt wel 'Hij is bij de politie bekend als iemand die zich in islamistische kringen bevindt.' Islamisten zijn voor een streng islamitische samenleving gebaseerd op islamitische regels en wetten. Dat is op zich geen reden om verdacht te zijn. De politie vond het in dit geval wel nodig om het te benoemen, al is niet duidelijk waarom."
Hahahahahahaha....quote:Op zondag 26 juli 2026 14:36 schreef Strijder_ het volgende:
Hetzelfde script als altijd. Islamitische Staat. Mossad. In de war. Paspoort laten liggen.
Nu Israël het meest gehate ‘land’ is, proberen ze er blijkbaar alles aan te doen om de haat jegens moslims in stand te houden. Terwijl je, als je naar de afgelopen dertig jaar kijkt, juist ziet dat de meeste slachtoffers van oorlogen en terreur moslims zijn. En daar draagt het Westen een grote verantwoordelijkheid voor.
quote:
Gelukkig geeft de NOS voor de zekerheid ook wat duiding bij de artikelen van het niveau: "niet elke moordenaar is een kannibaal".quote:Verschil tussen islamitisch en islamistisch
De termen islamitisch en islamistisch schelen maar één letter, maar betekenen elk iets anders. Islamitisch verwijst naar alles wat met de islam als religie te maken heeft, bijvoorbeeld islamitische feestdagen of islamitische architectuur. Als je islamitisch bent, ben je een moslim en geloof je in Allah.
Islamistisch is een politieke stroming die vindt dat de islam niet alleen een geloof moet zijn van mensen, maar ook de basis voor de inrichting van de staat en de samenleving. Niet elke moslim is dus islamistisch.
Binnen het islamisme zijn er weer meerdere stromingen. Zo zijn er hervormers die verandering willen binnen een democratie, maar ook radicalen die de democratie met geweld willen omverwerpen, waaronder groeperingen als IS of Al Qaida.
De ernstige omissie is meer dat ze nog steeds dit soort wilden blijven verwelkomen en degene die er al zijn niet hebben weggestuurd.quote:Op zondag 26 juli 2026 15:13 schreef Pegos het volgende:
Ik dacht dat ze in Duitsland vanwege diverse noodlottige ervaringen wel wisten dat je bij dit soort mensen-massa- evenementen ervoor moet zorgen dat er geen enkele auto op in kan rijden.
Het lijkt me dan ook een ernstige omissie.
Het is misschien niet wat je wil horen, maar het klopt gewoon.quote:Op zondag 26 juli 2026 15:15 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
[..]
Gelukkig geeft de NOS voor de zekerheid ook wat duiding bij de artikelen van het niveau: "niet elke moordenaar is een kannibaal".
Ze vergeten alleen uit te leggen dat het islamisme letterlijk een fascistische ideologie is.quote:Op zondag 26 juli 2026 15:18 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Het is misschien niet wat je wil horen, maar het klopt gewoon.
Weer een ander termpje introduceren bij lezer/kijkers, naar mijn weten noemden we lui die desnoods met geweld islamitisch gedachtegoed wilden opdringen al tijden oa "radicale moslims", dat was al duidelijk genoeg en dekt de lading prima. Nu kom je op de proppen met een woord dat heel sterk lijkt op een gangbaarder woord dat breder is en een groter groep betreft. Kun je weer gaan zitten keuvelen als een van de twee verkeerd gebruikt wordt. Nee, top...quote:Op zondag 26 juli 2026 15:15 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
[..]
Gelukkig geeft de NOS voor de zekerheid ook wat duiding bij de artikelen van het niveau: "niet elke moordenaar is een kannibaal".
Ze hadden wel maatregelen genomen, maar hij is er op de één of andere manier langsgereden. Potdicht maken wordt ook wat vervelend voor hulpverlening.quote:Op zondag 26 juli 2026 15:13 schreef Pegos het volgende:
Ik dacht dat ze in Duitsland vanwege diverse noodlottige ervaringen wel wisten dat je bij dit soort mensen-massa- evenementen ervoor moet zorgen dat er geen enkele auto op in kan rijden.
Het lijkt me dan ook een ernstige omissie.
Dat doen ze toch ongeveer in de laaste alinea.quote:Op zondag 26 juli 2026 15:19 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Ze vergeten alleen uit te leggen dat het islamisme letterlijk een fascistische ideologie is.
De vraag is vooral waarom de NOS hiermee komt? Dat doet men ook niet als terreur is vanuit andere hoeken. En de reden is natuurlijk om hier weer het beeld op te tuigen dat de Islam eigenlijk een hartstikke normale religie is, en dit soort terreurdaden daar niets mee te maken hebben. Wat echter een leugen is, het heeft natuurlijk wél wat met de Islam te maken.quote:Op zondag 26 juli 2026 15:18 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat het niet klopt, ik zeg dat beiden onwenselijk zijn. De ene groep is praktiserend islamist en de andere groep legt islamisten geen strobreed in de weg als het erop aankomt. Zie o.a. Afghanistan.quote:Op zondag 26 juli 2026 15:18 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Bekende tactiek inderdaad, we zagen het eerder met de term illegale immigrant.quote:Op zondag 26 juli 2026 15:24 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Weer een ander termpje introduceren bij lezer/kijkers, naar mijn weten noemden we lui die desnoods met geweld islamitisch gedachtegoed wilden opdringen al tijden oa "radicale moslims", dat was al duidelijk genoeg en dekt de lading prima. Nu kom je op de proppen met een woord dat heel sterk lijkt op een gangbaarder woord dat breder is en een groter groep betreft. Kun je weer gaan zitten keuvelen als een van de twee verkeerd gebruikt wordt. Nee, top...
Hmm.quote:Op zondag 26 juli 2026 15:30 schreef Redlipslayd het volgende:
Tja, komt ervan als je als dwarsligger in de EU de misdaden van de joden continue uit de wind wilt houden door iedere keer sancties tegen dat ''land'' te blokkeren. Daar moet uiteindelijk een prijs voor betaald worden.
Queers for Palestine is een gevalletje knettergek. Laten we dat nou maar eens overduidelijk benoemen.quote:Op zondag 26 juli 2026 14:32 schreef Koekoekmakto het volgende:
Voor de mensen die zich afvragen waarom er bijvoorbeeld Queers for Palestine zijn. Idealisme is niet gebonden aan voorwaardelijkheid of wederkerigheid. Dat je als A pleit voor de vrijheid van B betekent niet dat B dit wederkerig moet beantwoorden richting A.
Zou wel fijn zijn, een beetje wederkerigheid in idealen, maar er is nu eenmaal een achterstand in denkbeelden over verlichting en gelijkwaardigheid.
Een moslim die een aanslag pleegt op een Pride festival in Berlijn, heeft niets met Israël te maken.quote:Op zondag 26 juli 2026 15:34 schreef Redlipslayd het volgende:
[..]
Duitsland mag de kastanjes uit het vuur halen voor israel.
Dat iemand hier joden erbij haalt zegt ook weer genoegquote:Op zondag 26 juli 2026 15:34 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hmm.
Hmm.
Het gaat hier over een aanslag van naar alle waarschijnlijkheid een moslim, niet van een Jood.
Het is ook een normale religie, vergelijkbaar met christendom en jodendom. Abrahamitische religie.quote:Op zondag 26 juli 2026 15:32 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De vraag is vooral waarom de NOS hiermee komt? Dat doet men ook niet als terreur is vanuit andere hoeken. En de reden is natuurlijk om hier weer het beeld op te tuigen dat de Islam eigenlijk een hartstikke normale religie is, en dit soort terreurdaden daar niets mee te maken hebben. Wat echter een leugen is, het heeft natuurlijk wél wat met de Islam te maken.
Doe normaal!quote:Op zondag 26 juli 2026 15:30 schreef Redlipslayd het volgende:
Tja, komt ervan als je als dwarsligger in de EU de misdaden van de joden continue uit de wind wilt houden door iedere keer sancties tegen dat ''land'' te blokkeren. Daar moet uiteindelijk een prijs voor betaald worden.
Dus eigenlijk zijn het de witte Duitsers die dit op hun geweten hebben?quote:Op zondag 26 juli 2026 15:37 schreef Redlipslayd het volgende:
[..]
Haal je hoofd uit je kont.
Moslims zijn woest op de moffen omdat ze alle sancties die de EU voorstelt jegens israel worden geblokkeerd door Duitsland. Uiteindelijk wordt het zwart voor de ogen en dan gaat het fout.
Deze aanslang zal weinig met palestina te maken hebben.quote:Op zondag 26 juli 2026 15:30 schreef Redlipslayd het volgende:
We hebben het nu over de misdaden van moslims.quote:Op zondag 26 juli 2026 15:30 schreef Redlipslayd het volgende:
Als het zijn van moslim je een tikkende tijdbom maakt zou ik zeggen dat we inderdaad heel snel moeten proberen om het aantal moslims te verminderen.quote:Op zondag 26 juli 2026 15:37 schreef Redlipslayd het volgende:
[..]
Moslims zijn woest op de moffen omdat ze alle sancties die de EU voorstelt jegens israel worden geblokkeerd door Duitsland. Uiteindelijk wordt het zwart voor de ogen en dan gaat het fout.
Jawohl.quote:
Waarom dan de Pride torpederen en niet een synagoge? Denk dat je verkeerd zit met je 'onderbouwing', want niets rechtvaardigd terreur.quote:Op zondag 26 juli 2026 15:37 schreef Redlipslayd het volgende:
[..]
Dat jij je verstand verloren lijkt te zijn lijkt mij vooral een Redlipslayd probleem.quote:Op zondag 26 juli 2026 15:39 schreef Redlipslayd het volgende:
[..]
Is de waarheid te pijnlijk voor je?
Dit is natuurlijk niet waar. Maar dit zou reden genoeg zijn om moslims om grote schaal uit het Westen te zetten. Tikkende tijdbommetjes die aanslagen gaan plegen als Europa niet het door hen gewenste anti-Israël beleid implementeert.quote:Op zondag 26 juli 2026 15:37 schreef Redlipslayd het volgende:
[..]
Witte Duitsers eten ook kilo's varken in de maand, weer een prima reden om homo's dood te maken.quote:Op zondag 26 juli 2026 15:42 schreef Redlipslayd het volgende:
Eerst alle sancties in de EU jegens israel saboteren en continue blokkeren en dan verwachten dat je fijn Pride kan gaan vieren. Tring zei de wekker.
Hmm.quote:Op zondag 26 juli 2026 15:43 schreef Redlipslayd het volgende:
[..]
Blijf dromen. Moslims gaan nooit meer weg, integendeel, het zullen er alleen maar meer worden.
Behoorlijk respectloos staaltje victim blamingquote:Op zondag 26 juli 2026 15:42 schreef Redlipslayd het volgende:
Eerst alle sancties in de EU jegens israel saboteren en continue blokkeren en dan verwachten dat je fijn Pride kan gaan vieren. Tring zei de wekker.
Zo denken de meeste moslims. Links is zo naïef hierin.quote:Op zondag 26 juli 2026 15:44 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Behoorlijk respectloos staaltje victim blaming
Weet ik niet, maar het verschuiven van haat richting Israël naar vergelding richting queers is zot. Wat hebben die queers met de situatie in Israël te maken?quote:Op zondag 26 juli 2026 15:47 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Zo denken de meeste moslims. Links is zo naïef hierin.
Integendeel, tweederde van de jonge moslims overweegt Nederland in de toekomst te verlatenquote:Op zondag 26 juli 2026 15:43 schreef Redlipslayd het volgende:
[..]
Blijf dromen. Moslims gaan nooit meer weg, integendeel, het zullen er alleen maar meer worden.
Ja misschien was hij wil lid van de plaatselijke schaakclub en had hij daar een hoog oplopend meningsverschil.quote:Op zondag 26 juli 2026 15:49 schreef vul_maar_in het volgende:
Zolang de dader nog geen officiële verklaring heeft gegeven kunnen verdere insinuaties achterwege blijven.
Snap ik ook niet, ze hebben Israel niet nodig om queers te haten.quote:Op zondag 26 juli 2026 15:50 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Weet ik niet, maar het verschuiven van haat richting Israël naar queers is zot. Wat hebben die queers met de situatie in Israël te maken?
Vandaag nog een mooi filmpje gezien van een 18 jarige moslima die in Israël leeft en die Mamdani even op zijn plaats zet.quote:Op zondag 26 juli 2026 15:42 schreef Redlipslayd het volgende:
We kunnen Israël schrappen uit de tekst. Rookgordijntje voor queerhaatquote:Op zondag 26 juli 2026 15:52 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Snap ik ook niet, ze hebben Israel niet nodig om queers te haten.Gaat nergens over.
Yep.quote:Op zondag 26 juli 2026 15:54 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
We kunnen Israël schrappen uit de tekst. Rookgordijntje voor queerhaat
Veel moslims hebben nochtans ook een jurkje aan.quote:Op zondag 26 juli 2026 15:52 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Snap ik ook niet, ze hebben Israel niet nodig om queers te haten.
Gaat nergens over.
Het gaat mij meer om de speculatie dat het dan wel met palestina/de joden te maken moet hebben en dat vervolgens Iedereen tegen elkaar losgaat op hun eigen stokpaardjes.quote:Op zondag 26 juli 2026 15:52 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ja misschien was hij wil lid van de plaatselijke schaakclub en had hij daar een hoog oplopend meningsverschil.
Zitten wij hier een beetje onterecht den Muzelman zwart te maken
quote:Op zondag 26 juli 2026 15:55 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Veel moslims hebben nochtans ook een jurkje aan.
Lid van IS op andere gedachte willen brengen.quote:Op zondag 26 juli 2026 15:58 schreef vul_maar_in het volgende:
De-radicaliseringstraject...
je verzint het niet.
quote:Volgens de Duitse kranten is Abdul B. een aanhanger van de terreurgroep Islamitische Staat (IS). Die staat bekend om haar gewelddadige ideologie en terreuraanslagen, onder meer in Europa. B. werd in 2005 in Berlijn geboren, zijn ouders komen uit Libanon.
Voor Israël was het de 'westerse bommen' verklaring. Moslims kennen geen introspectie en geven altijd anderen de schuld.quote:Op zondag 26 juli 2026 15:50 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Weet ik niet, maar het verschuiven van haat richting Israël naar vergelding richting queers is zot. Wat hebben die queers met de situatie in Israël te maken?
Toch wel bijzonder dat ie weer vrij was.quote:Op zondag 26 juli 2026 16:00 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Lid van IS op andere gedachte willen brengen.
Alsof je 1 leeuw in een hele roedel vegatarisch wil maken.
[..]
Nee dit was vanwege vorige "incidenten"quote:Op zondag 26 juli 2026 16:02 schreef Gizmogirl28 het volgende:
Ow verhip ze hebben hem nog niet, hij loopt nog los.
Ik heb het artikel net helemaal door gekauwd maar idd ongelooflijk, hoeveel rode vlaggen zijn er nodig.quote:Op zondag 26 juli 2026 16:03 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Toch wel bijzonder dat ie weer vrij was.
En nog niet gevonden dus? Bezoekers van de pride in Amsterdam moeten maar extra opletten dan, wat een gek.
Hopelijk wordt dat driederde.quote:Op zondag 26 juli 2026 15:51 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Integendeel, tweederde van de jonge moslims overweegt Nederland in de toekomst te verlaten
Ja ik dacht dat ze em gelijk al te pakken hadden. Maar hij is foetsie.quote:Op zondag 26 juli 2026 16:03 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Nee dit was vanwege vorige "incidenten"
Hier kunnen ze ook niet omheen.quote:Op zondag 26 juli 2026 16:05 schreef Zwansen het volgende:
https://nos.nl/artikel/26(...)amistisch-terrorisme
Hoe kan dit? Ik hoor altijd dat de NOS dit soort zaken stelselmatig weigert te benoemen.
Mwoah het is wat omfloerst maar als de lage suikerspiegel niet opgaat hoor je ze wel vaker..quote:Op zondag 26 juli 2026 16:05 schreef Zwansen het volgende:
Hoe kan dit? Ik hoor altijd dat de NOS dit soort zaken stelselmatig weigert te benoemen.
Wel met verse disclaimer,quote:
Wat is dit nu weer voor semantische gymnastiekquote:Op zondag 26 juli 2026 16:07 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Wel met verse disclaimer,
Verschil tussen islamitisch en islamistisch
De termen islamitisch en islamistisch schelen maar één letter, maar betekenen elk iets anders. Islamitisch verwijst naar alles wat met de islam als religie te maken heeft, bijvoorbeeld islamitische feestdagen of islamitische architectuur. Als je islamitisch bent, ben je een moslim en geloof je in Allah.
Islamistisch is een politieke stroming die vindt dat de islam niet alleen een geloof moet zijn van mensen, maar ook de basis voor de inrichting van de staat en de samenleving. Niet elke moslim is dus islamistisch.
Binnen het islamisme zijn er weer meerdere stromingen. Zo zijn er hervormers die verandering willen binnen een democratie, maar ook radicalen die de democratie met geweld willen omverwerpen, waaronder groeperingen als IS of Al Qaida.
Ow ja die was ik vergeten.quote:Op zondag 26 juli 2026 16:07 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Wel met verse disclaimer,
Verschil tussen islamitisch en islamistisch
Mooi he.quote:Op zondag 26 juli 2026 16:08 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Wat is dit nu weer voor semantische gymnastiek
Zelfs het extreemlinkse broeinest nu.nl kan nu niet om de werkelijkheid heen.quote:Op zondag 26 juli 2026 16:05 schreef Zwansen het volgende:
Pas maar op. Straks heeft de verdachte ook een keer een tiktok van Tate gezien en is het de manosphere…quote:
Anti bruinkolen XR rebellion insteek ook niet uitsluitenquote:Op zondag 26 juli 2026 16:12 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Pas maar op. Straks heeft de verdachte ook een keer een tiktok van Tate gezien en is het de manosphere…
Valt ook allemaal wel mee. Ik ben juist blij dat sommige media gewoon liever eerst hun informatie verifieert voordat ze er ONzorgvuldige stempels op drukken.quote:Op zondag 26 juli 2026 16:05 schreef Zwansen het volgende:
SPOILER: selectie van de koppen van vanmorgenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.“Surrounded by losers, misfits and boozers”
Dat is trouwens ook best een bedekkende term nog voor geloofsaanhangers die ernaar streven religieuze wetgeving een vrije samenleving in te rommelen. Ja oke, ze gebruiken weliswaar geen geweld om eea af te dwingen maar evengoed zou dat het einde zijn van vrijheid voor andersdenken, en dus gevaarlijk.quote:Binnen het islamisme zijn er weer meerdere stromingen. Zo zijn er hervormers die verandering willen binnen een democratie, maar ook radicalen die de democratie met geweld willen omverwerpen, waaronder groeperingen als IS of Al Qaida.
Normaal noemt de NOS dit altijd fascistisch en extreem-rechts.quote:Binnen het islamisme zijn er weer meerdere stromingen. Zo zijn er hervormers die verandering willen binnen een democratie, maar ook radicalen die de democratie met geweld willen omverwerpen, waaronder groeperingen als IS of Al Qaida.
Wat gaan die studeren eigenlijk?quote:Op zondag 26 juli 2026 16:19 schreef Tengano het volgende:
Wat boffen wij toch dat wij wel de goeie mensen binnen halen![]()
NWS / Universiteit Utrecht zet pro-Gaza-beleid voort en verwelkomt studenten
Dat moest ik even opzoeken.quote:Op zondag 26 juli 2026 16:12 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Pas maar op. Straks heeft de verdachte ook een keer een tiktok van Tate gezien en is het de manosphere…
Het was de auto die inreed op de pride. Niet diegene achter het stuur. Net zoals dat wapens mensen vermoorden, niet de mensen die de trekker overhalen.quote:Op zondag 26 juli 2026 16:05 schreef Zwansen het volgende:
TikTok. Nog niet duidelijk of het over iets digitaal gaat of iets wat je eenmalig kan gebruiken…quote:
Dependance kelderbox?quote:Op zondag 26 juli 2026 16:29 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
TikTok. Nog niet duidelijk of het over iets digitaal gaat of iets wat je eenmalig kan gebruiken…
Die deradicaliseringscursus volgen was de belangrijkste voorwaarde waardoor hij al heel snel weer vrij was.quote:Op zondag 26 juli 2026 16:03 schreef MissButterflyy het volgende:
Toch wel bijzonder dat ie weer vrij was.
Bij velen zal dat helpen. Bij een enkeling helaas niet.quote:Op zondag 26 juli 2026 16:39 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Die deradicaliseringscursus volgen was de belangrijkste voorwaarde waardoor hij al heel snel weer vrij was.
Zo naïef allemaal.
Welke verantwoordelijkheid treffen hier de instanties, van rechter tot hulporganisaties?quote:Op zondag 26 juli 2026 16:39 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Die deradicaliseringscursus volgen was de belangrijkste voorwaarde waardoor hij al heel snel weer vrij was.
Zo naïef allemaal.
1 mafketel.. altijd lachen met jouquote:Op zondag 26 juli 2026 16:48 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Bij velen zal dat helpen. Bij een enkeling helaas niet.
Nog steeds geen reden om vanwege 1 mafketel het hele systeem overhoop te gooien. Dat is niet eerlijk tegenover degenen die wel gebaat zijn.
In de OP lees ik 1 dader.quote:
Het voelt een beetje als die de-homoniserings cursussenquote:Op zondag 26 juli 2026 16:48 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Nog steeds geen reden om vanwege 1 mafketel het hele systeem overhoop te gooien. Dat is niet eerlijk tegenover degenen die wel gebaat zijn.
Tsja, als je lelijke gepeste kinderen gewoon een nekschot geeft voorkom je ook een hoop ellende in de toekomst.quote:Op zondag 26 juli 2026 16:49 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Welke verantwoordelijkheid treffen hier de instanties, van rechter tot hulporganisaties?
Als ze resoluter hadden gehandeld waren er nu geen slachtoffers.
Nou iemand met zo’n gevaarlijke trackrecord kun je ook gewoon vasthouden of uitzetten.quote:Op zondag 26 juli 2026 16:51 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Tsja, als je lelijke gepeste kinderen gewoon een nekschot geeft voorkom je ook een hoop ellende in de toekomst.![]()
Altijd leuk dat preventief gebrabbel.
Maar zou het niet verstandiger zijn om iemand eerst te deradicaliseren en pas dan weer los te laten?quote:Op zondag 26 juli 2026 16:48 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Is misschien te complex. Zoiets zal ook moeten gebeuren op basis van vertrouwen aan beide kanten.quote:Op zondag 26 juli 2026 16:54 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Maar zou het niet verstandiger zijn om iemand eerst te deradicaliseren en pas dan weer los te laten?
Zo de oven in ermee.quote:Op zondag 26 juli 2026 14:21 schreef WheeledWarrior het volgende:
Bel het noodnummer van Rendac maar @:Zipportal @:RamboDirk @:de_boswachter
quote:Op zondag 26 juli 2026 16:50 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Het voelt een beetje als die de-homoniserings cursussen
Maar waarom vind je dan dat we homo's moeten stenigen? Interessant, vertel er eens wat meer over!quote:Een open en nieuwsgierige houding is belangrijk wanneer je in gesprek bent met een jongere die radicale opvattingen heeft. Neem de jongere en zijn idealen serieus, zonder mee te gaan in de denkbeelden. Probeer zonder vooroordelen en argwaan het gesprek te voeren en je te interesseren voor wat de jongere bezighoudt. Dit kan moeilijk zijn, omdat sommige denkbeelden mogelijk niet overeenkomen met je eigen overtuigingen, waarden of normen.
Juist wanneer denkbeelden niet overeenkomen, kan de eerste reactie zijn de jongere te willen overtuigen van 'de andere waarheid'. Echter vraagt reageren op vermoedens van radicalisering niet overredingskracht, maar een oprecht gevoel van betrokkenheid bij wat de jongere bezighoudt.
Ik de cursusgeversquote:Op zondag 26 juli 2026 16:56 schreef vul_maar_in het volgende:
Ik zou het cursusmateriaal wel eens willen zien eigenlijk.
Een oprecht gevoel van betrokkenheid.quote:Op zondag 26 juli 2026 16:59 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
[..]
Maar waarom vind je dan dat we homo's moeten stenigen? Interessant, vertel er eens wat meer over!
Jij ziet serieus niet het verschil tussenquote:Op zondag 26 juli 2026 16:51 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Tsja, als je lelijke gepeste kinderen gewoon een nekschot geeft voorkom je ook een hoop ellende in de toekomst.![]()
Altijd leuk dat preventief gebrabbel.
Dat vertrouwen mag je verdienen wat mij betreft. Niet vooraf maar geven op hoop van zegen aan figuren die duidelijk problematisch zijn.quote:Op zondag 26 juli 2026 16:55 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Is misschien te complex. Zoiets zal ook moeten gebeuren op basis van vertrouwen aan beide kanten.
quote:Op zondag 26 juli 2026 16:56 schreef vul_maar_in het volgende:
Ik zou het cursusmateriaal wel eens willen zien eigenlijk.
quote:Islamic Deradicalization Programs (IDP) explained
Ja maar dan kom je weer bij mijn eerdere punt terug, dat velen gewoon baat hebben bij zo'n cursus. Alleen helaas niet de 100% van de gevallen.quote:Op zondag 26 juli 2026 17:01 schreef KreKkeR het volgende:
iemand die al meerdere foute dingen heeft gedaan en als gevolg daarvan zo'n "cursus" moet volgen
Er zijn zoveel varianten mogelijk hoor:quote:
Sorry maar mensen die verwachten dat het een rechts extremist geweest zou kunnen zijn hebben zich echt wat laten wijsmaken, voor mij was het gelijk duidelijk dat het niet uit die hoek kwamquote:Op zondag 26 juli 2026 11:52 schreef Momo het volgende:
[..]
Ja joh ik hoor echt bij die helft daarom dat ik beide groepen ook gekkies noem.
Het valt allemaal dus wel weer mee, slechts 1 dode en 29 gewonden. Allemaal weer naar huis tot de volgende keer.quote:Op zondag 26 juli 2026 16:48 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Link?quote:Op zondag 26 juli 2026 17:21 schreef William_Papadin het volgende:
NOS vraagt zich ondertussen hardop af waarom men de achtergrond van de dader erbij haalt.
Clowntown.
Verzachtende omstandigheden: het was een niet heel grote auto.quote:Op zondag 26 juli 2026 17:28 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Het valt allemaal dus wel weer mee, slechts 1 dode en 29 gewonden. Allemaal weer naar huis tot de volgende keer.
"Het is al een week extreem warm en dat komt door de klimaatcrisis."quote:Op zondag 26 juli 2026 17:21 schreef William_Papadin het volgende:
NOS vraagt zich ondertussen hardop af waarom men de achtergrond van de dader erbij haalt.
Clowntown.
Een Suzuki Swift is een stuk kleiner.quote:Op zondag 26 juli 2026 17:30 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Verzachtende omstandigheden: het was een niet heel grote auto.
Stukje japanse degelijkheidquote:Op zondag 26 juli 2026 17:34 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Een Suzuki Swift is een stuk kleiner.
Toch wist Karst Tates daar 7 onschuldigen mee te doden.
Tja, de Islam en moslims dienen áltijd beschermd te worden. Dat is een dogma binnen zulke contreien.quote:Op zondag 26 juli 2026 17:21 schreef William_Papadin het volgende:
Clowntown.
Nederlanders opgepakt na mishandeling in *badplaats*quote:Op zondag 26 juli 2026 17:44 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, de Islam en moslims dienen áltijd beschermd te worden. Dat is een dogma binnen zulke contreien.
*Aanslag in het VK*
Westerse media: 'Dit heeft niets met de Islam te maken'
*Aanslag door moslim op een synagoge*
Westerse media: 'Islamfobie en antisemitisme nemen zorgelijke vormen aan'
*Groep moslims slaat Joodse Israëliërs in elkaar*
Westerse media: 'Moslimhaat neemt toe in Nederland'
*Aanslag in Duitsland op Pride*
Westerse media: 'Waarom wordt Islamitische achtergrond van de dader überhaupt genoemd?'
Toch bijzonder hoeveel feitjes sommige mensen weten.quote:Op zondag 26 juli 2026 17:39 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Die generatie Swift was Hongaars.
OMG, mensenlevens gesloopt op een gay pride en maar afvragen wat de relatie is met islamisme. Dat noemt zich journalistiekquote:Op zondag 26 juli 2026 17:33 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
https://x.com/eenblikopdenos/status/2081339190688522693
Het is toch om te janken. Ze hebben de naam en hij zit op Deradicalisatie (als ware het voetbal)quote:Op zondag 26 juli 2026 18:01 schreef Tengano het volgende:
En hier nog een voorbeeldje van het NOS jeugdjournaal. Het woord moslim of islam wordt uiteraard nergens genoemd voor de jeugd. Het is immers niet de bedoeling dat ze er achter komen dat de islam alles behalve met vrede en verdraagzaamheid te maken heeft.
#WerkenBijDeNos
En morgen weer een artikel over de manosphere die lgbtqi+ bedreigt.quote:Op zondag 26 juli 2026 17:53 schreef ACT-F het volgende:
[..]
OMG, mensenlevens gesloopt op een gay pride en maar afvragen wat de relatie is met islamisme. Dat noemt zich journalistiek
Die moet je even uitleggen...quote:Op zondag 26 juli 2026 18:02 schreef tralalala het volgende:
Dikke kans dat hij bij Merkel thuis zit.
Meestal laten ze hun ID achterquote:Op zondag 26 juli 2026 18:05 schreef UitStraling het volgende:
Wel opvallend dat de dader nog niet gepakt is.
Nou ja het is niet dat het er niet heel erg druk was met mensen, weinig politie ook voor een Pride feest.quote:
Een echte Houdiniquote:Op zondag 26 juli 2026 18:07 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Nou ja het is niet dat het er niet heel erg druk was met mensen, weinig politie ook voor een Pride feest.
Uiteraard, want NOS Stories is gericht op jongeren en kinderen. En je wilt toch niet dat die een negatieve beeldvorming krijgen van de Islam? Dat moet immers ten koste van alles worden tegengehouden.quote:Op zondag 26 juli 2026 18:01 schreef Tengano het volgende:
En hier nog een voorbeeldje van het NOS jeugdjournaal. Het woord moslim of islam wordt uiteraard nergens genoemd voor de jeugd. Het is immers niet de bedoeling dat ze er achter komen dat de islam alles behalve met vrede en verdraagzaamheid te maken heeft.
#WerkenBijDeNos
Ik snap eigenlijk niet dat dat soort mensen niet gelijk gelynched worden in zo'n menigte.quote:Op zondag 26 juli 2026 18:07 schreef UitStraling het volgende:
Nou ja het is niet dat het er niet heel erg druk was met mensen, weinig politie ook voor een Pride feest.
Bystander effect en paniek.quote:Op zondag 26 juli 2026 18:08 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik snap eigenlijk niet dat dat soort mensen niet gelijk gelynched worden in zo'n menigte.
Ja, de mensen van de NOS zijn ook eigenlijk meer influencers dan journalisten helaas.quote:Op zondag 26 juli 2026 18:08 schreef HowardRoark het volgende:
Uiteraard, want NOS Stories is gericht op jongeren en kinderen. En je wilt toch niet dat die een negatieve beeldvorming krijgen van de Islam? Dat moet immers ten koste van alles worden tegengehouden.
Hoeveel slachtoffers het kost, hoevaak er ook moet worden weggekeken, dingen verdraaid, selectief uit de berichtgeving worden gelaten of zelfs worden gelogen. Als stigmatisering van de Islam maar niet toeneemt, dat is hier het allerbelangrijkste.
Dit is dus het verschil tussen activisme en journalistiek. Of beter gezegd, het toont goed aan hoe grenzen tussen twee totaal vervaagd zijn. Dit zijn in naam journalisten, die vooral bezig zijn met het willen beschermen van een bepaalde groep in plaats van feitelijk vertellen wat er ergens gebeurt.
Zoals eerder treffend vergeleken:quote:Op zondag 26 juli 2026 18:04 schreef VEM2012 het volgende:
Ik kan er met mijn pet niet bij dat onze waarden niet verdedigd worden door deze groep
Dit soort figuren heb je overal. Ik kom echt overal in het land bij alle lagen van de bevolking en ik kan je verzekeren dat hun gedachtegoed in de minderheid is. Maar ze hebben zeeën van tijd om een hoop lawaai te maken en kiezen voor functies alle media en politiek om invloed uit te oefenen waardoor noodzakelijke besluitvorming vertraagd wordt. Op nationaal niveau is hun gedachtegoed nog een keer te overwinnen, maar de EU heeft een nog grotere vinger in de pap. Als de EU werkelijk een goed functionerende democratie was dan waren de grenzen allang dicht.quote:
Tja, die kans is er. Dat zagen we met de aanslagen in Brussel ook, toe een van de daders een behoorlijke tijd uit handen van de politie wist te blijven. Uiteindelijk worden zulke individuen toch wel in de kraag gegrepen. Het is een oprecht wonder als zulke terroristen met alle opsporingstechnieken van tegenwoordig niet gepakt worden.quote:Op zondag 26 juli 2026 18:15 schreef FlippingCoin het volgende:
Zal die inmiddels ondergedoken zitten bij zijn soortgenoten?
De oemma zal hem ongetwijfeld eerder helpen dan aangeven.quote:Op zondag 26 juli 2026 18:15 schreef FlippingCoin het volgende:
Zal die inmiddels ondergedoken zitten bij zijn soortgenoten?
En dat is ronduit schandelijk en schandalig te noemen.quote:Op zondag 26 juli 2026 18:08 schreef HowardRoark het volgende:
Dit zijn in naam journalisten, die vooral bezig zijn met het willen beschermen van een bepaalde groep in plaats van feitelijk vertellen wat er ergens gebeurt.
De Suzuki Goulash GTIquote:Op zondag 26 juli 2026 17:39 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Die generatie Swift was Hongaars.
Allemaal gaslighting om het maar geen islam probleem te hoeven noemen.quote:Op zondag 26 juli 2026 18:20 schreef vosss het volgende:
Wat is dat voor islamitisch en islamistisch gelul wat ik nu vandaag ineens overal lees?
Ze doen ook echt hun best he. En allemaal tegelijk.
Flikker toch op man.
Dat klopt op zich wel, want je hebt ook seculiere moslims die ervoor waken dat hun religie gepolitiseerd wordt. Vergis je niet in de bijbelgordel waar men een handje van heeft om hun geloof te verdedigen door wetten naar hun wens aan te passen. Geef die mensen een vinger....quote:Op zondag 26 juli 2026 18:20 schreef vosss het volgende:
Wat is dat voor islamitisch en islamistisch gelul wat ik nu vandaag ineens overal lees?
Ze doen ook echt hun best he. En allemaal tegelijk.
Flikker toch op man.
Dat oeverloze gekonkel om het alleen maar over de slachtoffers te hebben terwijl je de naam en het niet al te fraaie achtergrondverhaal al hebt. Walgelijk.quote:Op zondag 26 juli 2026 18:26 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Allemaal gaslighting om het maar geen islam probleem te hoeven noemen.
quote:Op zondag 26 juli 2026 18:01 schreef Tengano het volgende:
#WerkenBijDeNos
Laten we nu niet Jeugdjournaal gebruiken als graadmeter voor de objectiviteit van de NOS. Doelgroep is kinderen van 9 t/m 12 jaar. Vrij logisch dat je daar wat voorzichtiger bent mbt wat je zegt.quote:Op zondag 26 juli 2026 18:08 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Uiteraard, want NOS Stories is gericht op jongeren en kinderen. En je wilt toch niet dat die een negatieve beeldvorming krijgen van de Islam? Dat moet immers ten koste van alles worden tegengehouden.
Hoeveel slachtoffers het kost, hoevaak er ook moet worden weggekeken, dingen verdraaid, selectief uit de berichtgeving worden gelaten of zelfs worden gelogen. Als stigmatisering van de Islam maar niet toeneemt, dat is hier het allerbelangrijkste.
Dit is dus het verschil tussen activisme en journalistiek. Of beter gezegd, het toont goed aan hoe grenzen tussen twee totaal vervaagd zijn. Dit zijn in naam journalisten, die vooral bezig zijn met het willen beschermen van een bepaalde groep in plaats van feitelijk vertellen wat er ergens gebeurt.
Ze kunnen het toch wel benoemen, inclusief de verplichte disclamer die 4 keer zo lang is dat het niet alle Moslims zijn?quote:Op zondag 26 juli 2026 18:31 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
[..]
Laten we nu niet Jeugdjournaal gebruiken als graadmeter voor de objectiviteit van de NOS. Doelgroep is kinderen van 9 t/m 12 jaar. Vrij logisch dat je daar wat voorzichtiger bent mbt wat je zegt.
Aan de andere kant moet men natuurlijk ook niet teveel doorschieten naar de andere kant, waarbij men overdreven positief praat over de Islam alsof het allemaal mooi en goeds is.
Wat versta je precies onder gaslighting? Ik dacht dat dit juist betekende dat men de boel probeert op te stoken.quote:Op zondag 26 juli 2026 18:26 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Allemaal gaslighting om het maar geen islam probleem te hoeven noemen.
Iets verzwijgen is de simpelste vorm van gaslighting denk ik. het onthouden van evidente info.quote:Op zondag 26 juli 2026 18:35 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Wat versta je precies onder gaslighting? Ik dacht dat dit juist betekende dat men de boel probeert op te stoken.
En heb me verder niet verdiept in Islamitisch vs Islamistisch maar hoezo zou dit onderscheid opeens betekenen dat aanslagen gepleegd door Islamisten opeens niks met de Islam te maken hebben?
Waarom zou je ‘t uberhaupt benoemen aan jonge kinderen? Dus ook die disclaimer niet.quote:Op zondag 26 juli 2026 18:32 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Ze kunnen het toch wel benoemen, inclusief de verplichte disclamer die 4 keer zo lang is dat het niet alle Moslims zijn?
Maar zelfs DAT durven ze niet.
Dus omdat jeugdjournaal iets niet benoemt doet de NOS ineens aan gaslighting? Vind je nu ook niet dat je een beetje aan ‘t zoeken bent?quote:Op zondag 26 juli 2026 18:35 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Iets verzwijgen is de simpelste vorm van gaslighting denk ik. het onthouden van evidente info.
Waarom niet?quote:Op zondag 26 juli 2026 18:36 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Waarom zou je ‘t uberhaupt benoemen aan jonge kinderen? Dus ook die disclaimer niet.
Nee ik zei dat niet ik zei alleen dat ik dacht dat degene waar je op reageerde dat bedoelde.quote:Op zondag 26 juli 2026 18:38 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Dus omdat jeugdjournaal iets niet benoemt doet de NOS ineens aan gaslighting? Vind je nu ook niet dat je een beetje aan ‘t zoeken bent?
Om eerlijk te zijn weet ik niet hoeveel nuances 9-jarigen begrijpen.quote:Op zondag 26 juli 2026 18:32 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Ze kunnen het toch wel benoemen, inclusief de verplichte disclamer die 4 keer zo lang is dat het niet alle Moslims zijn?
Maar zelfs DAT durven ze niet.
Vind het ook lastig. maar om niks te zeggen over een dader die weer lekker op de bingo kaart scoort...quote:Op zondag 26 juli 2026 18:40 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Om eerlijk te zijn weet ik niet hoeveel nuances 9-jarigen begrijpen.
Opzich zou ik een wat betere uitleg dat er helaas ook moslims zijn die beinvloed zijn door een groep hele slechte moslims, en daardoor extremistisch geworden zijn wel waarderen. Maar of een 9-jarige dit echt begrijpt... Ik weet het niet.
Aan de andere kant kan ik ook slecht tegen items als: "Mo is moslim, mensen kijken hem raar aan omdat hij moslim is en dat is stom van die mensen". Dit is weer te kort door de bocht de andere richting.
Mbt Jeugdjournaal weet ik niet wat wijsheid is, vind ik moeilijk in te schatten.
Hoe ga je dat op een manier brengen die ook begrijpelijk is en niet zorgt voor onnodige angst? Jeugdjournaal brengt het meeste nieuws niet, simpelweg omdat kinderen die nuance nog niet begrijpen.quote:
Serieus???quote:Op zondag 26 juli 2026 17:21 schreef William_Papadin het volgende:
Clowntown.
Nogmaals ook al zeggen ze het niet in het filmpje de vraag komt toch wel. Mag je het als ouder uit gaan leggenquote:Op zondag 26 juli 2026 18:43 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Hoe ga je dat op een manier brengen die ook begrijpelijk is en niet zorgt voor onnodige angst? Jeugdjournaal brengt het meeste nieuws niet, simpelweg omdat kinderen die nuance nog niet begrijpen.
Ja, top. Dat is de verantwoordelijkheid van de ouder, niet van jeugdjournaal. Leg (als ouder) uit hoe het zit, dat er hele slechte mensen zijn die dat doen maar dat niet iedereen zo is, enz.quote:Op zondag 26 juli 2026 18:44 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Nogmaals ook al zeggen ze het niet in het filmpje de vraag komt toch wel. Mag je het als ouder uit gaan leggen
Te makkelijk. En met name omdat ik denk dat als een skinhead 3 "buitenlanders" neersteekt er wel degelijk over de achtergrond van de dader wordt gesproken.quote:Op zondag 26 juli 2026 18:45 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Ja, top. Dat is de verantwoordelijkheid van de ouder, niet van jeugdjournaal. Leg (als ouder) uit hoe het zit, dat er hele slechte mensen zijn die dat doen maar dat niet iedereen zo is, enz.
Oke maar wat verzwijg je dan wanneer je zou aangeven dat je extremistische moslims hebt met politieke agenda en niet extremistische moslims zonder specifieke politieke agenda?quote:Op zondag 26 juli 2026 18:35 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Iets verzwijgen is de simpelste vorm van gaslighting denk ik. het onthouden van evidente info.
Door jeugdjournaal? Daar wil ik dan wel ‘s voorbeelden van zien.quote:Op zondag 26 juli 2026 18:47 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Te makkelijk. En met name omdat ik denk dat als een skinhead 3 "buitenlanders" neersteekt er wel degelijk over de achtergrond van de dader wordt gesproken.
niks, maar dat doen ze niet?quote:Op zondag 26 juli 2026 18:48 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Oke maar wat verzwijg je dan wanneer je zou aangeven dat je extremistische moslims hebt met politieke agenda en niet extremistische moslims zonder specifieke politieke agenda?
Komt helaas niet zo vaak voor.quote:Op zondag 26 juli 2026 18:49 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Door jeugdjournaal? Daar wil ik dan wel ‘s voorbeelden van zien.
Het was je onderbuik die sprak dat ze dat wel zouden benoemen? Tja, dat ligt toch echt bij jezelf.quote:
Nee hoor, dat is de NOS ten voete uit.quote:Op zondag 26 juli 2026 18:52 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Het was je onderbuik die sprak dat ze dat wel zouden benoemen? Tja, dat ligt toch echt bij jezelf.
Dat zou ze wel sieren, met name in Palestina.quote:Op zondag 26 juli 2026 18:53 schreef Poefbank het volgende:
Waarschijnlijk zullen de moslims nu massaal een pride vlag als profielfoto plaatsen met als ondersteunende tekst #jesuishomo.
Oh, ik dacht dat het ging over jeugdjournaal, daar ging de ophef nu toch om? Dat jeugdjournaal het niet benoemde.quote:Op zondag 26 juli 2026 18:52 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Nee hoor, dat is de NOS ten voete uit.
Wie zend dat uit?quote:Op zondag 26 juli 2026 18:54 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Oh, ik dacht dat het ging over jeugdjournaal, daar ging de ophef nu toch om? Dat jeugdjournaal het niet benoemde.
Als je mijn posts als goedpraten van aanslagen ziet heb je een heleboel gaatjes in je kopquote:Op zondag 26 juli 2026 18:50 schreef DrDentz het volgende:
Lol, het standaard Fok!-riedeltje weer.. moslimaanslag = Krekker die alles goedpraat. Religie van de vrede!
En het echte jeugdjournaal is nog niet eens geweest... In het nieuwsbericht op nosjeugdjournaal.nl wordt het in ieder geval wel benoemt.quote:Op zondag 26 juli 2026 18:54 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Oh, ik dacht dat het ging over jeugdjournaal, daar ging de ophef nu toch om? Dat jeugdjournaal het niet benoemde.
Wat was dit dan wel ik ben confuus nu. Een jeugdjournaal breaking news?quote:Op zondag 26 juli 2026 18:57 schreef kipknots het volgende:
[..]
En het echte jeugdjournaal is nog niet eens geweest... In het nieuwsbericht op nosjeugdjournaal.nl wordt het in ieder geval wel benoemt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |