abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 26 juli 2026 @ 11:46:52 #1
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_221434960
quote:
NOS Nieuws•vandaag, 22:52
Auto rijdt in op menigte, Pride in Berlijn stilgelegd

In Berlijn is een auto ingereden op toeschouwers van de jaarlijkse Pride. Er is nog niet bekend of het om een ongeluk gaat of dat er opzet in het spel was. Volgens Bild zijn meerdere mensen gewond geraakt.
https://nos.nl/artikel/26(...)n-berlijn-stilgelegd

Aanvulling 23.40 uur:

Volgens politieberichten zou een voertuig zijn ingereden op de feestgangers tijdens Christopher Street Day in Berlijn

Meerdere mensen raakten gewond in het Tiergartenpark, aldus een woordvoerder. Talrijke politieagenten en reddingswerkers van de Berlijnse brandweer zijn ter plaatse. Een klopjacht op de verdachten is gaande.
De Christopher Street Day-parade werd voortijdig beëindigd. Mensen worden dringend verzocht het Tiergarten-gebied te mijden, waar honderdduizenden mensen feestvierden onder het motto "Attitude is hot".
De jaarlijkse Christopher Street Day (CSD)-bijeenkomsten herdenken 28 juni 1969, de dag waarop de politie een inval deed in de Stonewall Inn, een homobar in New York City. Dit leidde tot dagenlange confrontaties met activisten en wordt beschouwd als het begin van de moderne homo- en lesbische beweging.

https://www.deutschlandfu(...)fahren-sein-102.html

Het incident vond rond 22.00 uur plaats. De bestuurder reed met hoge snelheid in een kleine, witte bestelbus door het Tiergartenpark. Tijdens zijn vlucht botste de bestuurder tegen een boom. Hij stapte uit en vluchtte te voet. Online foto's tonen een witte bestelbus die tegen een boom is gebotst en duidelijk schade heeft opgelopen.

Er is een helikopterlandingsplaats ingericht voor de zwaargewonden. Ambulances vervoeren de slachtoffers van de Tiergarten naar de Reichstag, waar helikopters klaarstaan ​​om hen naar ziekenhuizen te brengen. De hulpdiensten spreken van een "massale slachtoffersincident". Een woordvoerder van de brandweer meldde aan ntv dat er "meer dan tien gewonden" zijn, waarvan sommigen ernstig. Meer dan 150 brandweerlieden uit Berlijn zijn ter plaatse.

De organisatoren van de Christopher Street Day (CSD) en de politie hebben het gebied voor het podium bij de Brandenburger Tor ontruimd "vanwege een lastige situatie". De deelnemers werden verzocht "rustig en ordelijk" naar huis te gaan, zo schreven de organisatoren op hun sociale media. "Vermijd alstublieft de Siegessäule en de Tiergarten."

https://www.n-tv.de/panor(...)oter-id31125254.html

------------------------

De toedracht wordt nog onderzocht. Dat moge duidelijk zijn.
  zondag 26 juli 2026 @ 11:49:27 #2
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_221434989
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 11:46 schreef Momo het volgende:
We leven in een clownshow culture war waar de helft gekkies hoopt dat een witte rechts extremist is en en de andere helft gekkies hoopt dat het een moslim is.
Spreek voor jezelf. Ik zie dit soort dingen liever helemaal niet gebeuren maar het zijn offers ten behoeve van de multiculti samenleving.

<Knip>

[ Bericht 4% gewijzigd door Jippie op 26-07-2026 14:03:59 ]
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_221434998
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2026 11:30 schreef KreKkeR het volgende:
Hele bevolkingsgroepen (en dan doel ik niet specifiek op moslims) worden tegen elkaar opgezet onder de valse noemer links of rechts. Je ziet eenzelfde beweging in de VS waar liberalen en conservatieven elkaar soms tot op het bot beginnen te haten ipv te zeggen: "op sommige punten zijn we het niet eens, op sommigen wel, maar we proberen er in ieder geval samen het beste van te maken".
:R

Links heeft zich de afgelopen vijftien jaar gigantisch laten radicaliseren met de opkomst van het cultuurmarxisme en identiteitspolitiek. Ik ben zeker voor meer nuance, maar het huidige links functioneert als een hond met rabiës. Eigenlijk dien je de beweging weer van de grond af aan opnieuw op te bouwen, maar wie gaat dat doen? De huidige achterban gaat wel lekker op het reactionisme en domlinkse "white man baaaaad" narratief. Voor de plucheplakkers is het een gegeven dat je toch wel herkozen wordt in de linkse bolwerken en dan krijg je in feite gewoon een hufterig hoge vergoeding terwijl je weer vier jaar lang de twitter troll mag uithangen zoals zita 'mensen met penis' pels.
  zondag 26 juli 2026 @ 11:52:13 #4
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_221435019
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 11:49 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Spreek voor jezelf. Ik zie dit soort dingen liever helemaal niet gebeuren maar het zijn offers ten behoeve van de multiculti samenleving.

<Knip>
Ja joh ik hoor echt bij die helft daarom dat ik beide groepen ook gekkies noem.

[ Bericht 4% gewijzigd door Jippie op 26-07-2026 14:05:25 ]
pi_221435022
Weer wat stemmen voor het AfD erbij.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  zondag 26 juli 2026 @ 11:53:30 #6
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_221435033
Hamas werft fondsen, men staat zonder blikken of blozen met die terroristensjaal te pronken in het openbaar, de intifada is weer hip gemaakt maar het is zal de schuld blijven van de witte man.

En die smerige insinuaties dat mensen zouden hopen dat het een moslim is mag je lekker voor je houden }:|.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  zondag 26 juli 2026 @ 11:54:15 #7
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_221435039
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 11:52 schreef Momo het volgende:

[..]
Je fantaseert er een groep bij "rechts extremisten" die er geen hol mee te maken hebben of gehad hebben. Begint over de manosphere. Echt, waarom?

Komt over als een kansloze poging om modder in het water te gooien.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  zondag 26 juli 2026 @ 11:54:18 #8
477768 TweedeKlum
De echte Rico is op Zuid.
pi_221435042
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 11:28 schreef Tengano het volgende:

[..]
<Knip>
Leuk Marcouch. En ga dit nu eens in de moskee zeggen. :W

[ Bericht 1% gewijzigd door Jippie op 26-07-2026 14:09:45 ]
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
  zondag 26 juli 2026 @ 11:56:00 #9
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221435059
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 11:45 schreef Draxx het volgende:
Treuren om één slachtoffer en dat toeschrijven aan het geloof en de gehele gemeenschap, maar in andere discussies genocide goedpraten.
Waarom maak je je zo druk over het feit dat mensen kritisch zijn op de Islam na de (afgaande op de berichten) zoveelste aanslag uit die hoek?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zondag 26 juli 2026 @ 11:56:29 #10
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_221435067
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 11:50 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Bedankt voor de suggesties, even likejes zetten.

Fuck de islam en de bijbehorende fanclub.
Jai Racies! Jai niet rusjpekt voer andruh koeltoer! Jai slecht!
  zondag 26 juli 2026 @ 11:57:37 #11
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_221435077
quote:
14s.gif Op zondag 26 juli 2026 11:56 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Waarom maak je je zo druk over het feit dat mensen kritisch zijn op de Islam na de (afgaande op de berichten) zoveelste aanslag uit die hoek?
Omdat we met ons allen moeten theedrinken en bruggen bouwen.
  zondag 26 juli 2026 @ 11:57:57 #12
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_221435081
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 11:41 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
Je argumenten draaien om reacties van mensen hier maar je hebt een issue met het feit dat er geen objectieve media verslaggeving is over alle aanslagen?
Nogmaals, lees deze reactie eens:

quote:
14s.gif Op zondag 26 juli 2026 09:48 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Maar oh jee als iemand iets negatiefs zegt over de Islam of moslims.

De realiteit is dat er helaas lang niet goed negatiefs wordt gezegd over deze religie en diens adepten. Er zou namelijk véél meer maatschappelijke druk moeten komen en harde veroordeling en stigmatisering bij elke misstap die men maakt.

Maar helaas, we weten hoe dit gaat, veel media zullen natuurlijk klaarstaan om de Islam en moslims te beschermen. Op menig redactie was gisteren wellicht nog de hoop dat de dader een soort Breivik was. Dan had men wekenlang uitvoerige artikelen kunnen schrijven over het vermeende gevaar van 'rechts'.

Mocht dit dus inderdaad een moslim betreffen is de tactiek nu om het voorval zo snel mogelijk van de voorpagina's te krijgen en over te gaan naar de orde van de dag. Immers ziet men nu als de allerbelangrijkste taak om stigmatisering van moslims en de Islam te voorkomen.
Volgens deze user proberen linkse media-aandacht, als blijkt dat het een moslim is, dit voorval zoveel mogelijk weg te moffelen.

Ik denk dat dit een zeer kwalijke zaak is, maar wat ik aankaartte, is dat deze selectieve-media zowel aan de linkerkant als rechtkant plaatsvinden.

En zowel links als rechts kunnen deze selectieve media-aandacht prima aanwijzen bij "de tegenpartij", zonder te realiseren hoe zij zelf continu worden beinvloed door "hun eigen" media.

Dat is waarom ik aangaf dat het de samenleving zoveel goeds zou doen wanneer mensen uit hun silos zouden komen. Helaas helpen de media en politici hier niet aan mee, die doen het omgekeerde.
Krekker is de bom!
  zondag 26 juli 2026 @ 11:59:18 #13
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_221435086
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 11:54 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Je fantaseert er een groep bij "rechts extremisten" die er geen hol mee te maken hebben of gehad hebben. Begint over de manosphere. Echt, waarom?

Komt over als een kansloze poging om modder in het water te gooien.
Het was een discussie over anti-lhbtiq+ sentimenten in onze samenleving. Al die 3 hebben ook een overlap.
  zondag 26 juli 2026 @ 12:00:23 #14
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_221435091
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2026 11:57 schreef KreKkeR het volgende:

[..]
[..]
Volgens deze user proberen linkse media-aandacht, als blijkt dat het een moslim is, dit voorval zoveel mogelijk weg te moffelen.

Ik denk dat dit een zeer kwalijke zaak is, maar wat ik aankaartte, is dat deze selectieve-media zowel aan de linkerkant als rechtkant plaatsvinden.

En zowel links als rechts kunnen deze selectieve media-aandacht prima aanwijzen bij "de tegenpartij", zonder te realiseren hoe zij zelf continu worden beinvloed door "hun eigen" media.

Dat is waarom ik aangaf dat het de samenleving zoveel goeds zou doen wanneer mensen uit hun silos zouden komen. Helaas helpen de media en politici hier niet aan mee, die doen het omgekeerde.
Ik hoor je!
Ik begrijp je!
Maar ik denk dat we inmiddels al te ver heen zijn. Objectieve berichtgeving bestaat al dertig jaar niet meer.
Je zal het vanaf de grond opnieuw op moeten bouwen.
pi_221435114
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2026 11:57 schreef KreKkeR het volgende:

[..]
[..]

Nou dan zijn we het in ieder geval eens over objectieve verslaggeving; dit was gewoon een terroristische aanslag en niet zoals Nu het zei “een dodelijke aanrijding”.
  zondag 26 juli 2026 @ 12:03:10 #16
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_221435118
quote:
13s.gif Op zondag 26 juli 2026 11:14 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Weet je wat de maatschappij ook goed zou doen? Minder fucking moslims die mensen kapot rijden!

Echt, jij lijkt ook wel ver uitgezaaide Koran te hebben, moet je eens laten behandelen :r.
Aan ja, want het is of het een of het ander he?

Minder moslims die elkaar doodrijden EN tegelijkertijd ook minder haat binnen de gehele bevolking, dat is natuurlijk een onmogelijk iets om na te streven. We kunnen alleen maar kiezen uit:

- Minder moslims die elkaar doodrijden

Of

- Minder haat binnen de gehele bevolking
Krekker is de bom!
  zondag 26 juli 2026 @ 12:04:00 #17
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_221435125
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 11:59 schreef Momo het volgende:

[..]
Het was een discussie over anti-lhbtiq+ sentimenten in onze samenleving. Al die 3 hebben ook een overlap.
Ok, mooi. En hoeveel manosphere pubers/adolescenten zijn er al op prides ingereden?
  zondag 26 juli 2026 @ 12:04:26 #18
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_221435127
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 12:02 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
Nou dan zijn we het in ieder geval eens over objectieve verslaggeving; dit was gewoon een terroristische aanslag en niet zoals Nu het zei “een dodelijke aanrijding”.
Eens. Vraag is waar in dit specifieke geval de bron van het probleem zit. De Duitse justitie en vrijgave informatie. Of de media, of beiden.
Krekker is de bom!
  zondag 26 juli 2026 @ 12:04:27 #19
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_221435128
Dader is trouwens niet origineel...

Bekijk deze YouTube-video
pi_221435129
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 11:59 schreef Momo het volgende:

[..]
Hoeveel manofluencers zijn er ingereden op een pride ? En hoeveel rechts extremisten hebben een pride verstoord?
pi_221435139
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 12:04 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Ok, mooi. En hoeveel manosphere pubers/adolescenten zijn er al op prides ingereden?
Hey that’s my line !
  zondag 26 juli 2026 @ 12:07:08 #22
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_221435143
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2026 12:04 schreef KreKkeR het volgende:

[..]
Eens. Vraag is waar in dit specifieke geval de bron van het probleem zit. De Duitse justitie en vrijgave informatie. Of de media, of beiden.
Ik denk bij die mongool die dit geflikt heeft.
  zondag 26 juli 2026 @ 12:07:12 #23
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_221435144
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 12:04 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 12:04 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
Hoeveel manofluencers zijn er ingereden op een pride ? En hoeveel rechts extremisten hebben een pride verstoord?
Het ging over anti LGBT sentimenten in onze samenleving, laten we hopen dat deze groep ook niet tot geweld over gaan.
  zondag 26 juli 2026 @ 12:09:26 #24
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_221435157
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2026 12:00 schreef Joopklepzeiker het volgende:

[..]
Ik hoor je!
Ik begrijp je!
Maar ik denk dat we inmiddels al te ver heen zijn. Objectieve berichtgeving bestaat al dertig jaar niet meer.
Je zal het vanaf de grond opnieuw op moeten bouwen.
Geen idee hoe. Sociale media helpt niet echt mee. En het maar blijven binnenlaten van grote groepen ongecontroleerde vluchtelingen uit moslimlanden, terwijl we de problemen hier nog niet eens onder controle hebben, helpt natuurlijk ook niet echt mee.

Maar dan nog, triest om te zien dat veel gevestigde media, die zichzelf altijd waakhond noemden, zelf ool onderdeel v/h probleem zijn.
Krekker is de bom!
  zondag 26 juli 2026 @ 12:10:17 #25
477768 TweedeKlum
pi_221435160
Queers voor de Ayatollah. *O* *O* *O*
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
  zondag 26 juli 2026 @ 12:10:37 #26
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_221435163
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2026 12:03 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Minder moslims die elkaar doodrijden EN tegelijkertijd ook minder haat binnen de gehele bevolking, dat is natuurlijk een onmogelijk iets om na te streven. We kunnen alleen maar kiezen uit:

Of

:').

Wensdenken, echt niets meer dan vurig willen, hoe kansloos ook. De islam wil geen minder haat, toen niet, nu niet, morgen niet. Dit denken staat volledig los van de werkelijkheid.

Dit is al 1400 jaar de manier waarop de islam te werk gaat, zoek eens op hoe het overgrote meerderheid van de islamitische landen zo geworden zijn, kijk naar de huidige ontwikkelingen hier en kom nog eens met het schaamrood op je kaken terug om sorry te zeggen.
Get woke, go broke!
  zondag 26 juli 2026 @ 12:10:41 #27
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_221435164
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2026 12:07 schreef Joopklepzeiker het volgende:

[..]
Dat lijkt me vanzelfsprekend:)

Ik doelde op de bron mbt de gekleurde berichtgeving.
Krekker is de bom!
  zondag 26 juli 2026 @ 12:12:13 #28
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_221435172
quote:
13s.gif Op zondag 26 juli 2026 12:10 schreef HeatWave het volgende:

[..]
:').

Wensdenken, echt niets meer dan vurig willen, hoe kansloos ook. De islam wil geen minder haat, toen niet, nu niet, morgen niet. Dit denken staat volledig los van de werkelijkheid.

Dit is al 1400 jaar de manier waarop de islam te werk gaat, zoek eens op hoe het overgrote meerderheid van de islamitische landen zo geworden zijn, kijk naar de huidige ontwikkelingen hier en kom nog eens met het schaamrood op je kaken terug om sorry te zeggen.
Excuses aanbieden voor de woorden/mening die jij mij in de mond legt? Nee dankje.
Krekker is de bom!
pi_221435174
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 12:07 schreef Momo het volgende:

[..]
[..]
Het ging over anti LGBT sentimenten in onze samenleving, laten we hopen dat deze groep ook niet tot geweld over gaan.
In veel islamitische landen krijg je de doodstraf als er ook maar een vermoeden is dat je met een andere man seks hebt gehad. Het wezenlijke verschil is dat geen enkel rechts persoon hier zoiets nastreeft, de kritiek richt zich juist op het politiseren van de LGBT beweging. Mensen willen simpelweg niet dat er op de kleuterschool een voorleesuurtje is met dragqueens of dat kinderen volgepropt worden met hormoonremmers omdat ze een complex is aangepraat.
pi_221435195
Raar eigenlijk, in de islam is ontzettend veel homofilie te vinden, kijk naar Khadaffi die ook jongetjes verkrachtte of naar de huidige Ayatollah, zouden het gewoon een heleboel twijfelaars zijn?
graag verwijderen
  zondag 26 juli 2026 @ 12:18:05 #31
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_221435201
Heeft DENK zijn afschuw al uitgesproken?
  zondag 26 juli 2026 @ 12:19:22 #32
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_221435214
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 12:18 schreef Tengano het volgende:
Nee, Sylvana Simons en Femke Halsema ook niet.
pi_221435216
quote:
Denk het niet.
  zondag 26 juli 2026 @ 12:20:33 #34
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_221435225
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 12:19 schreef OmniRocket het volgende:

Denk het niet.
  zondag 26 juli 2026 @ 12:20:35 #35
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221435226
quote:
4s.gif Op zondag 26 juli 2026 12:12 schreef Cruzinats het volgende:

[..]
In veel islamitische landen krijg je de doodstraf als er ook maar een vermoeden is dat je met een andere man seks hebt gehad. Het wezenlijke verschil is dat geen enkel rechts persoon hier zoiets nastreeft, de kritiek richt zich juist op het politiseren van de LGBT beweging. Mensen willen simpelweg niet dat er op de kleuterschool een voorleesuurtje is met dragqueens of dat kinderen volgepropt worden met hormoonremmers omdat ze een complex is aangepraat.
Correct.

Echter zien we helaas dat velen binnen progressieve en linkse contreien zich liever drukmaken over iemand van rechts die misschien kritiek heeft op hormoonremmers voor minderjarigen of perverse taferelen tijdens een Pride, dan over anti-homo sentimenten of zelfs geweld uit Islamitische contreien.

Dat wekt de vraag op waar de prioriteiten van zulke mensen precies liggen. En het antwoord is hier dat men in zulke milieus homofobie slechts ziet als een politiek wapen dat enkel handig is als het kan worden gebruikt tegen 'rechts'.

Als er homofobie afkomstig is in veel ergere vormen vanuit kringen die men als een 'politieke bondgenoot' beschouwd, zoals de Islamitische, dan wordt er weggekeken of gebagatelliseerd.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zondag 26 juli 2026 @ 12:20:50 #36
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_221435229
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 11:24 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Tjah, jammer want ik had graag een inhoudelijk punt gezien.

Nu blijft het bij wat vaag geleuter over "extreme selectie" van links/rechts media. Ja, tuurlijk vriendje.
Niet zo schijnheilig doen. Wanneer je echt geïnteresseerd was in wat precies ik bedoelde had je dat ook gewoon op normale manier kunnen vragen ipv bij voorbaat mijn reactie af te doen als simpel gelul.

quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 11:03 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Ga anders even een wetenschappelijk verantwoorde statistische weergave maken en kom dan maar terug.

Wat een simpel gelul zeg.
Krekker is de bom!
  zondag 26 juli 2026 @ 12:20:55 #37
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_221435230
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 12:16 schreef UitStraling het volgende:
Raar eigenlijk, in de islam is ontzettend veel homofilie te vinden, kijk naar Khadaffi die ook jongetjes verkrachtte of naar de huidige Ayatollah, zouden het gewoon een heleboel twijfelaars zijn?
En zijn ook hadiths over Mohammed die ook wel heeeeeeeel erg gay zijn. En er zijn meerdere soortgelijke gay events te vinden in de hadiths.

pi_221435231
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2026 12:03 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Of

Die haat is simpelweg het benoemen van een levens gevaarlijk probleem.
Het zijn Moslims die dit veroorzaken en daar bedoelen de meeste mensen mee dat de daders weer Moslim zijn.

Stop de migratie en stuur de mensen die aangeven dat ze een hekel hebben aan het westen en de verwarde personen terug naar waar ze vandaan komen. Ook als ze een dubbel paspoort hebben.
  zondag 26 juli 2026 @ 12:21:57 #39
477768 TweedeKlum
pi_221435235
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2026 12:19 schreef Joopklepzeiker het volgende:

[..]
Halsema stond gisteren nog te janken bij de Pride en nu dit, die was al in de war maar nu chronisch.
pi_221435247
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 12:20 schreef Tengano het volgende:

[..]
En zijn ook hadiths over Mohammed die ook wel heeeeeeeel erg gay zijn. En er zijn meerdere soortgelijke gay events te vinden in de hadiths.

Ik denk dat we wat op het spoor zijn :wtf:
graag verwijderen
pi_221435249
quote:
Jetten wel.
  zondag 26 juli 2026 @ 12:23:46 #42
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_221435251
quote:
14s.gif Op zondag 26 juli 2026 12:20 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Correct.

Echter zien we helaas dat velen binnen progressieve en linkse contreien zich liever drukmaken over iemand van rechts die misschien kritiek heeft op hormoonremmers voor minderjarigen of perverse taferelen tijdens een Pride, dan over anti-homo sentimenten of zelfs geweld uit Islamitische contreien.

Dat wekt de vraag op waar de prioriteiten van zulke mensen precies liggen. En het antwoord is hier dat men in zulke milieus homofobie slechts ziet als een politiek wapen dat enkel handig is als het kan worden gebruikt tegen 'rechts'.

Als er homofobie afkomstig is in veel ergere vormen vanuit kringen die men als een 'politieke bondgenoot' beschouwd, zoals de Islamitische, dan wordt er weggekeken of gebagatelliseerd.
Komt links en woke niet gelegen.
Krijgen ze errormeldingen en bitchfits.
pi_221435259
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2026 12:19 schreef Joopklepzeiker het volgende:

[..]
https://www.ad.nl/binnenl(...)aatregelen~a7ea4ef2/

Afschuwelijk, kan niet. bla bla bla.
Meer beveiliging en doooorrrr.

:O
  zondag 26 juli 2026 @ 12:25:46 #44
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_221435263
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2026 12:20 schreef KreKkeR het volgende:

[..]
Niet zo schijnheilig doen. Wanneer je echt geïnteresseerd was in wat precies ik bedoelde had je dat ook gewoon op normale manier kunnen vragen ipv bij voorbaat mijn reactie af te doen als simpel gelul.
[..]

Ja, dat voegde weinig toe. Had ik best achterwege kunnen laten.

Maar dat neemt niet weg dat ik alsnog jouw punt niet zie. Je beklaagt je over selectieve links/rechts media (zoals de NOS, Telegraaf, NU ?) Maar erkent tegelijk dat er wel degelijk problemen zijn met radicale moslims.

Vervolgens geef je aan dat je een soort wetenschappelijke case study nodig hebt om (klaarblijkelijk) het causaal verband tussen dit soort aanslagen en moslims concreet gemaakt te zien worden.

Dat schoot bij mij in het verkeerde keelgat.
  zondag 26 juli 2026 @ 12:27:16 #45
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221435269
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 12:25 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]

Het valt mij nog mee dat ze hier Islamofobie niet hebben genoemd.
pi_221435277
quote:
14s.gif Op zondag 26 juli 2026 12:27 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het valt mij nog mee dat ze hier Islamofobie niet hebben genoemd.
Daar is het nog te vroeg voor denk ik.
pi_221435286
Is er door Femke en Rob al geroepen dat het onacceptabel is en dit nooit meer mag gebeuren?

Om vervolgens weer over te gaan tot de orde van de dag en nog meer haatbaarden te impoteren. Scheinheilig volk. Zelfde als als die deugers uit die homo communitie die lopen te zwaaien met hun pro Islam vlaggen. Jullie moeten je kapot schamen.

Helaas een kwestie van tijd voor dit ook in Nederland gaat gebeuren. Godzijdank woon ik niet een grote stad. Maar dit hoort er tegenwoordig bij.
pi_221435297
De dader bleek een deradicaliseringsprogramma te volgen. Heeft niet heel veel succes gehad blijkbaar.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_221435299
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 12:07 schreef Momo het volgende:

[..]
[..]
:') :') Wat iemand al eerder zei. Pim was een held onder rechts Nederland. Hoeveel homo's zijn er vanuit rechts Nederland vermoord? De kogel komt altijd van de andere kant.
  zondag 26 juli 2026 @ 12:32:00 #50
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_221435301
quote:
13s.gif Op zondag 26 juli 2026 12:29 schreef DobbyDobby het volgende:
Is er door Femke en Rob al geroepen dat het onacceptabel is en dit nooit meer mag gebeuren?

Om vervolgens weer over te gaan tot de orde van de dag en nog meer haatbaarden te impoteren. Scheinheilig volk. Zelfde als als die deugers uit die homo communitie die lopen te zwaaien met hun pro Islam vlaggen. Jullie moeten je kapot schamen.

Helaas een kwestie van tijd voor dit ook in Nederland gaat gebeuren. Godzijdank woon ik niet een grote stad. Maar dit hoort er tegenwoordig bij.
Gisteren ook weer een goed aantal Palestina vlaggen gespot in nieuwsberichten van de pride :').

Krijg het gevoel dat die community nu eenmaal niet zo heel slim is.
  zondag 26 juli 2026 @ 12:33:18 #51
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_221435313
quote:
4s.gif Op zondag 26 juli 2026 11:36 schreef Cruzinats het volgende:

[..]
Als het niet om een pride parade zou gaan zouden dit soort reacties van dit soort figuren uitblijven. Het lijkt eerder op de schone schijn ophouden. De fophef huer natuurlijk dat het een boeler parade betreft en men in een ideologische spagaat zit, enkele weken geleden knalde zo'n islamiet zijn busje nog door een groepje voetganger in Italië en dat was even gapen en weer verder...
Klopt, alleen als twee beschermde diersoorten elkaar aanvallen krijg je deze fophef, de rest is niet interessant.
pi_221435314
quote:

quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 12:25 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]

pi_221435316
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 12:32 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Gisteren ook weer een goed aantal Palestina vlaggen gespot in nieuwsberichten van de pride :').

Misschien gaan de ogen nu eens open, maar reken er maar niet op. Incident blah blah blah.

Dom volk.
  zondag 26 juli 2026 @ 12:34:11 #54
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_221435318
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 12:31 schreef voetbalmanager2 het volgende:
De dader bleek een deradicaliseringsprogramma te volgen. Heeft niet heel veel succes gehad blijkbaar.
We hebben echt veel te veel geduld met dit soort zaken.
pi_221435328
Huh deel 2 pas?
pi_221435330
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 12:34 schreef Momo het volgende:

[..]
We hebben echt veel te veel geduld met dit soort zaken.
Zo'n iemand moet allang uit worden gezet, maar ook Duitsland faalt natuurlijk net zoals ieder land in West-Europa. _O_

En toch maar de grenzen wagenwijd open houden. Gelukkig zit er af en toe een lekkere hoer tussen voor @Harvest89 en een goeie postbezorger. Wat een toevoegingen voor de samenleving.
  zondag 26 juli 2026 @ 12:36:22 #57
486919 Swango
Just saying
pi_221435334
quote:
14s.gif Op zondag 26 juli 2026 12:20 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Correct.

In dat geval zou je haast kunnen spreken van een collectief narcisme wanneer homofobie als instrument wordt ingezet. Dan is het niet politiek meer, maar een persoonlijkheidsstoornis waarin ze zich in kunnen vinden.
pi_221435347
Zo zie je maar hoe gevaarlijk dat Pride is.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  zondag 26 juli 2026 @ 12:40:43 #59
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221435359
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 12:39 schreef Discombobulate het volgende:
Zo zie je maar hoe gevaarlijk dat Pride is.
??? Pride is feestje
"Doe maar gek, want er zijn al genoeg gewone mensen" - Ted Langenbach
pi_221435363
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2026 12:30 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Ondertussen... [ afbeelding ]
?
  zondag 26 juli 2026 @ 12:41:55 #61
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_221435364
quote:
Politie: ook mensen gestoken bij Pride in Berlijn

BERLIJN (ANP/DPA) - Volgens getuigen zijn er bij de vermoedelijke aanrijding met de witte auto op de Pride in Berlijn ook mensen gestoken en gewond geraakt. Dat zegt politiewoordvoerder Florian Nath.

De mensen zijn zo snel mogelijk naar ziekenhuizen overgebracht.

Er wordt nu onderzocht of er na "de fase van de aanrijding" nog een tweede fase heeft plaatsgevonden. Volgens de krant Bild zou een persoon met een mes het witte voertuig hebben verlaten.

De vermoedelijke aanrijding heeft aan zeker één persoon het leven gekost. Ongeveer zeventien personen raakten gewond, aldus de politie. Meerdere mensen zijn levensgevaarlijk gewond.

Honderdduizenden mensen waren op de been voor de Pride.

De politie verzoekt mensen die foto's of filmpjes hebben gemaakt om die ter beschikking te stellen.

bron
O+ islam O+ is peace :S___D
  zondag 26 juli 2026 @ 12:46:35 #62
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221435384
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 12:32 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]

Helaas nogal veel mensen die zijn gevallen voor het intersectionele denken en dus denken dat Palestijnen en moslims hun 'intersectionele bondgenoten' zien.
  zondag 26 juli 2026 @ 12:47:12 #63
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_221435387
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 12:41 schreef Tengano het volgende:

[..]
Ze kunnen de betonblokken voor de stadscentra beter jaarrond laten liggen in Duitsland.

Nieuwe normaal enzo.
  zondag 26 juli 2026 @ 12:47:23 #64
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_221435389
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2026 11:45 schreef KreKkeR het volgende:

[..]
Laat hier eens post zien van users die zich in hun posts wel uitspreken mbt emoties rond de slachtoffers?

En heb jij dit zelf wel gedaan?

Zie hier voor het gemak even een greep uit de eerste reacties. Wow wat bekommeren die lui zich om de slachtoffers! Wauw!
[..]
[..]
[..]
[..]

Ik begrijp dat je een tegenargument probeert te bedenken, maar die posts schetsen nou niet bepaald een beeld van een schrijver die overmand is door emoties, precies waar wel op gedoeld werd.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  zondag 26 juli 2026 @ 12:48:50 #65
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_221435398
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 12:25 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Ja, dat voegde weinig toe. Had ik best achterwege kunnen laten.

Maar dat neemt niet weg dat ik alsnog jouw punt niet zie. Je beklaagt je over selectieve links/rechts media (zoals de NOS, Telegraaf, NU ?) Maar erkent tegelijk dat er wel degelijk problemen zijn met radicale moslims.

Vervolgens geef je aan dat je een soort wetenschappelijke case study nodig hebt om (klaarblijkelijk) het causaal verband tussen dit soort aanslagen en moslims concreet gemaakt te zien worden.

Dat schoot bij mij in het verkeerde keelgat.
Dat was dus niet wat ik beweerde. Verre van.

Ik reageerde op enkele users die aangaven dat het prima is wanneer media selectief zijn wanneer het hen uitkomt.

quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2026 10:42 schreef KreKkeR het volgende:

[..]
Wat heeft selectieve-media aandacht te maken met wat jij zegt?

Waarom zou je identieke zaken meer of minder aandacht moeten geven op basis van afkomst dader?
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2026 10:47 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
Omdat als er een patroon valt te ontdekken we dit patroon moeten duiden.

Zullen we eens benoemen welk patroon we in de afgelopen 20 jaar hebben gezien in Europa? Of duik je liever die vraag op dit moment?
Ik gaf alleen aan dat media-selectiviteit helemaal niet het juiste gereedschap is om patronen te ontdekken.

Om een patroon te ontdekken moet je juist alle vergelijkbare gevallen laten zien. En om dit dan even weer te concretiseren naar de huidige situatie: mbt dit soort aanslagen is dan natuurlijk al snel duidelijk dat ze voornamelijk door moslims worden gepleegd.

Maar ik reageerde dus op de stelling dat selective aandacht de juiste tool is voor patroonherkenning. Wat het dus niet is.
Krekker is de bom!
pi_221435403
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2026 12:07 schreef Joopklepzeiker het volgende:

[..]
Het is voor extreem rechts natuurlijk een mooi hangertje om weer de islam en de moslims de schuld te geven.
pi_221435413
quote:
We leven in een clownshow culture war waar de helft gekkies hoopt dat een witte rechts extremist is en en de andere helft gekkies hoopt dat het een moslim is.
Wat dan weer nergens op slaat omdat dit een moslimdingetje is, net als bomgordels dat zijn.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zondag 26 juli 2026 @ 12:50:10 #68
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_221435415
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 12:41 schreef Tengano het volgende:

[..]
quote:
VeRmOeDeLiJke aanrijding
pi_221435424
Motief nog onbekend jongens
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_221435432
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 12:52 schreef epicbeardman het volgende:
Motief nog onbekend jongens
Nou....doe eens een gok
  zondag 26 juli 2026 @ 12:55:05 #71
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_221435436
quote:
13s.gif Op zondag 26 juli 2026 12:46 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Helaas nogal veel mensen die zijn gevallen voor het intersectionele denken en dus denken dat Palestijnen en moslims hun 'intersectionele bondgenoten' zien.
Triest eigenlijk. Suïcidale empathie.
  zondag 26 juli 2026 @ 12:56:10 #72
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_221435441
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 12:49 schreef Chadi het volgende:

[..]
Het is voor extreem rechts natuurlijk een mooi hangertje om weer de islam en de moslims de schuld te geven.
Ja, gek is dat, dan doe je het, krijg je nog de schuld ook, apart :').
Get woke, go broke!
  zondag 26 juli 2026 @ 12:57:40 #73
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_221435449
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2026 12:48 schreef KreKkeR het volgende:

[..]
Dat was dus niet wat ik beweerde. Verre van.

Ik reageerde op enkele users die aangaven dat het prima is wanneer media selectief zijn wanneer het hen uitkomt.
[..]
[..]
Ik gaf alleen aan dat media-selectiviteit helemaal niet het juiste gereedschap is om patronen te ontdekken.

Om een patroon te ontdekken moet je juist alle vergelijkbare gevallen laten zien. En om dit dan even weer te concretiseren naar de huidige situatie: mbt dit soort aanslagen is dan natuurlijk al snel duidelijk dat ze voornamelijk door moslims worden gepleegd.

Maar ik reageerde dus op de stelling dat selective aandacht de juiste tool is voor patroonherkenning. Wat het dus niet is.
Er zijn genoeg extremistische moorden/aanslagen geweest die de media helemaal niet hebben gehaald of onder de noemer 'verward persoon' 'psychische stoornis'.

Het valt me in dit geval juist mee dat er al over zijn 'islamitische milieu' is gerept. Normaal duurt dat 2 weken.
  zondag 26 juli 2026 @ 13:03:09 #74
486919 Swango
Just saying
pi_221435482
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 12:47 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Ze kunnen de betonblokken voor de stadscentra beter jaarrond laten liggen in Duitsland.

Nieuwe normaal enzo.
Als dat levens redt mogen de betonblokken van mij blijven liggen, sowieso meer beveiliging. Ook al klink ik dan als een Femke van Rob ;) Met 'incidenten' als dit kan het in de toekomst bijna niet anders meer.
pi_221435486
quote:

[..]
Klopt en het helpt niet dat Elon Musk een platform heeft waar dit soort ongelukken met busjes en vrachtwagens op grote menigten worden gedeeld. Als we straks socialid en leeftijds verificatie hebben voor social media houdt het verspreiden en delen van dit stigmatiserende nieuws tegen moslims misschien op. De EU wil helemaal niet dat dit soort ongelukken bekend worden.
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
  zondag 26 juli 2026 @ 13:04:31 #76
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_221435492
quote:

[..]
Was het een Jood dan?
pi_221435517
Moet je nu eens opletten hoe zeer de ummah nu gaat staan voor de queer community.

HAHAHAHAHHAHAHAHA

En zie eens hoe de islamitische gemeenschap op eens collectief in de spiegel kijkt.

HAHAHAHHAHAHAHAHAHA

En wat bemoedigend, voor het eerst eens niet de zielige slachtofferrol en niet met het vingertje wijzen naar de ander.

HAHAHAHHAHAHAHAHAHA

Goed ook om te merken dat in het kamp der Deuglijkheid langzaam de lampjes van gezond verstand steeds meer aan gaan.

MUHAHHAHAHAHAHAHAHAHA

De islam Een westers hatende, homo hatende, democratie hatende, mensen rechten hatende, vrouwen hatende, alles-niet-islam hatende, barbaarse ideologie :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef @Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
  zondag 26 juli 2026 @ 13:08:09 #78
486919 Swango
Just saying
pi_221435525
quote:

[..]
Kleine correctie: extreem rechts geeft álle buitenlanders de schuld. Daarmee gezegd zie ik neo-nazi's als extreem rechts en niet zoals Jesse Klaver die alle rechts politieke partijen die hem niet naar de mond praten als extreem rechts betitelt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Swango op 26-07-2026 13:09:00 (kromme zin, what ever) ]
  zondag 26 juli 2026 @ 13:09:03 #79
12902 pmponer
One Punch is enough
pi_221435534
Was dit een oefening voor de kerstmarkten?
Drop you like an ill, bad habit
pi_221435545
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 13:03 schreef Tengano het volgende:
Enige manier om dit op te lossen is om de islam gewoon te verbieden.
Wapens en harddrugs zijn ook verboden, helpt het? Nee. Reli-onderwijs inperken zou wellicht een beetje helpen, maar nog steeds is het water naar de zee dragen.
pi_221435548
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 11:37 schreef Momo het volgende:
Ah leuk het is nu een vrouwenhaat topic geworden
Heb ik nog wel wat neven die ik dan lid kan laten worden van Fok! :P
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  zondag 26 juli 2026 @ 13:11:19 #82
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_221435552
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 13:10 schreef Ann-Lynn het volgende:
Wapens en harddrugs zijn ook verboden, helpt het? Nee. Reli-onderwijs inperken zou wellicht een beetje helpen, maar nog steeds is het water naar de zee dragen.
Kun je mij in Nederland een chapter aanwijzen waar No Surrender zit?

Of kun je mij vertellen in welke treinen ze in Nederland nog rookcoupés hebben?

En waar er in Nederland nog nertsenhouderijen zitten?

[ Bericht 4% gewijzigd door Tengano op 26-07-2026 13:20:33 ]
pi_221435656
quote:
Zelfde als als die deugers uit die homo communitie die lopen te zwaaien met hun pro Islam vlaggen. Jullie moeten je kapot schamen.
Je merkt online ook wel op (buitenlandse) forums dat die gekaapt worden door elementen uit Midden-Oosten (die bv. in Amerika zitten).

Iedereen met een andere mening krijgt bij wijze van spreken een ban aangenaaid (soort van nieuwe versie van 'burn the witch').

En SM is ook de makkelijkste manier om mensen te manipuleren (je kunt gewoon lachend achter je computer zitten).
pi_221435682
Progressief-links mag zichzelf dit aanrekenen. Zij zijn degene die dit soort barbaren blijven verwelkom.
  zondag 26 juli 2026 @ 13:30:15 #85
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_221435708
quote:
Halsema: waar nodig extra maatregelen bij WorldPride Amsterdam

AMSTERDAM (ANP) - Burgemeester Femke Halsema van Amsterdam laat weten dat er bij de WorldPride in haar stad "waar nodig" extra maatregelen worden getroffen. Dit naar aanleiding van de aanslag in Berlijn zaterdag. De Amsterdamse driehoek (politie, burgemeester en Openbaar Ministerie) heeft overlegd en er is nauw contact met de organisatie, stelt ze.

Halsema spreekt van "afschuwelijk nieuws". "Een aanval op de vrijheid die we in Amsterdam deze weken ook groots vieren. Ik kan me goed voorstellen dat het naast woede ook angst en zorgen oproept bij bezoekers en deelnemers van de Pride in Amsterdam."

De veiligheidssituatie wordt scherp in de gaten gehouden. De burgemeester hoopt dat bezoekers zo min mogelijk merken van eventuele extra maatregelen. "Want we willen ons ook geen angst aan laten jagen en de vrijheid kunnen vieren om te zijn wie je bent en te houden van wie je wilt."

Gestoken

Tijdens de Pride in Berlijn reed zaterdag iemand met een busje in op mensen en zijn er ook mensen gestoken. Eén persoon kwam om het leven en er vielen zestien gewonden.

Koningin Máxima opende zaterdag WorldPride 2026 in het Amsterdamse Vondelpark. Het internationale evenement vraagt wereldwijd aandacht voor de zichtbaarheid, emancipatie en mensenrechten van de lhbtiqa+-gemeenschap. WorldPride duurt tot en met 8 augustus.

bron
pi_221435720
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 13:11 schreef Tengano het volgende:

[..]
Kun je mij in Nederland een chapter aanwijzen waar No Surrender zit?

Of kun je mij vertellen in welke treinen ze in Nederland nog rookcoupés hebben?

En waar er in Nederland nog nertsenhouderijen zitten?
Geloof en overtuigingen zijn niet tastbaar, die kun je niet met een verbod uitbannen. Stel je haalt alle moskees weg in Nederland, net als rookcoupes zijn weggehaald. Dan gaat men online de haatpreken volgen. Ik weet echt geen oplossing voor dit euvel.
  zondag 26 juli 2026 @ 13:32:34 #87
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_221435729
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 13:31 schreef Ann-Lynn het volgende:
Geloof en overtuigingen zijn niet tastbaar, die kun je niet met een verbod uitbannen. Stel je haalt alle moskees weg in Nederland, net als rookcoupes zijn weggehaald. Dan gaat men online de haatpreken volgen. Ik weet echt geen oplossing voor dit euvel.
Waar een wil is, is een weg.

Genoeg is genoeg.
pi_221435739
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2026 11:45 schreef KreKkeR het volgende:

[..]
Laat hier eens post zien van users die zich in hun posts wel uitspreken mbt emoties rond de slachtoffers?

En heb jij dit zelf wel gedaan?

Zie hier voor het gemak even een greep uit de eerste reacties. Wow wat bekommeren die lui zich om de slachtoffers! Wauw!
[..]
[..]
[..]
[..]

Zat wel direct goed 😊 👍🏻
En bovendien: hoe kan ik me van achter mijn scherm nou bekommeren om de slachtoffers? Het is niet dat ik ze in een stabiele zijligging kan leggen vanaf hier.
U MAD?
pi_221435756
quote:
Als je alleen al kijkt naar de kosten die zo een islamiet heeft veroorzaakt:
- Uitkering
- Roof en geweld misdrijven
- kosten voor gevangenis, advocatuur, juridiche macht etc
- kosten geheime dienst voor het "in de gaten houden"
- kosten voor de beveiliging voor de aanslag
- gigantische kosten na de aanslag (alleen al miljoenen voor pesoneel inzet)

en dan heb ik het nog niet eens over het menselijke leed en de kosten voor particulieren :{

En zo zijn er nog 1000den anderen met potentieel dezelfde problemen.

Alleen al financieel is het onhoudbaar, dus REMIGRATIE (of afnemen van staatsburgerschap)
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_221435788
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 13:34 schreef Tengano het volgende:
[ afbeelding ]
Ik denk dat het meer zo is
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  zondag 26 juli 2026 @ 13:42:23 #91
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_221435807
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 13:32 schreef Tengano het volgende:

[..]
Waar een wil is, is een weg.

Genoeg is genoeg.

Die wil ontbreekt. Je kunt zoveel ellende al voorkomen, maar ze willen niet.
  zondag 26 juli 2026 @ 13:44:20 #92
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_221435828
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2026 13:42 schreef Mubassie het volgende:
Die wil ontbreekt. Je kunt zoveel ellende al voorkomen, maar ze willen niet.
The majority is irrelevant.
  zondag 26 juli 2026 @ 13:52:57 #93
117098 Hathor
Effe niet
pi_221435883
A new study reveals that the main cause of islamophobia is because of muslims killing people all the time.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  zondag 26 juli 2026 @ 13:54:55 #94
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_221435897
quote:
16s.gif Op zondag 26 juli 2026 12:47 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Ik begrijp dat je een tegenargument probeert te bedenken, maar die posts schetsen nou niet bepaald een beeld van een schrijver die overmand is door emoties, precies waar wel op gedoeld werd.
Overmand door emoties? :') Dramaqueen.

Feit blijft: weinig v/d reacties hier zullen de slachtoffers helpen en weinig reacties hier gaan überhaupt over de slachtoffers. Dus ga nu niet doen alsof mijn reactie op dat gebied een uitzondering was.
Krekker is de bom!
  zondag 26 juli 2026 @ 14:03:16 #95
459912 FlippingCoin
pi_221435965
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2026 13:54 schreef KreKkeR het volgende:

[..]
Overmand door emoties? :') Dramaqueen.

Feit blijft: weinig v/d reacties hier zullen de slachtoffers helpen en weinig reacties hier gaan überhaupt over de slachtoffers. Dus ga nu niet doen alsof mijn reactie op dat gebied een uitzondering was.
Gebruiker @:krekker verliest zijn kalmte als het over zijn broeders gaat zo te zien.

Hier reageerde ik op, niet mijn post dus, wel ben ik het er volledig mee eens; hierbij wil ik het verder laten met jou, iedere poging tot inhoudelijke discussie met jou leidt tot niets.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zondag 26 juli 2026 @ 14:03:27 #96
485843 crew  Jippie
pi_221435967
quote:
Als je 'hoopt' vervangt door 'verwacht/denkt' is het wel een accurate beschrijving hoe de uiterste delen van het politieke spectrum tegenover elkaar staat. En voor een aantal daarvan is 'hoopt' inderdaad de juiste duiding.
  zondag 26 juli 2026 @ 14:05:07 #97
459912 FlippingCoin
pi_221435985
quote:
Die cursussen zullen wel gegeven worden door van die hopeloos naïve figuren. Gelijk een goed signaal om die cursussen nog eens uit te lichten.
  zondag 26 juli 2026 @ 14:06:26 #98
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_221435997
quote:
16s.gif Op zondag 26 juli 2026 14:05 schreef FlippingCoin het volgende:
Die cursussen zullen wel gegeven worden door van die hopeloos naïve figuren. Gelijk een goed signaal om die cursussen nog eens uit te lichten.
  zondag 26 juli 2026 @ 14:06:28 #99
459912 FlippingCoin
pi_221435998
quote:
2s.gif Op zondag 26 juli 2026 14:03 schreef Jippie het volgende:

[..]
Als je 'hoopt' vervangt door 'verwacht/denkt' is het wel een accurate beschrijving hoe de uiterste delen van het politieke spectrum tegenover elkaar staat. En voor een aantal daarvan is 'hoopt' inderdaad de juiste duiding.
Als verwacht hier de juiste terminologie is, dan kunnen we stellen dat een zijde in ieder geval realistischere verwachtingen heeft getuige het weer een moslim is. Hoeveel lhbtq aanslagen zijn er al geweest vanuit de rechterflank?
  zondag 26 juli 2026 @ 14:11:12 #100
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_221436030
Voor de hardcore lefties; een ex moslim die je uitlegt hoe de islam echt in elkaar zit.

zondag 26 juli 2026 @ 14:12:45 #101
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_221436041
quote:
B. meldde zich op 15 juni en 9 juli vrijwillig voor zijn eerste twee sessies. Daarin toonde hij zich ‘ondoorgrondelijk’, maar werd geen acute dreiging vastgesteld. ‘Medewerkers van het centrum kregen de indruk dat B. precies wist wat hij moest antwoorden. Hij bleef vaag over zijn ideologische overtuigingen, bagatelliseerde die en zijn antwoorden leken ‘aangepast’.’

https://www.ad.nl/buitenl(...)icaliseren~a0f84151/
"Deradicaliseringsexperts piepelen voor dummies"

Die fundi's zijn en blijven ons drie stappen voor omdat we te beschaafd en deugend zijn om door te willen pakken. Dit overkomt de Chinezen niet.
  zondag 26 juli 2026 @ 14:14:28 #102
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_221436058
quote:
16s.gif Op zondag 26 juli 2026 14:05 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Het verschil tussen de mensen die hiermee moeten werken en de mensen die ze moeten behandelen is dat de eerste groep wettelijke en ideologische kaders heeft en de tweede die gebruikt tegen ze
  zondag 26 juli 2026 @ 14:14:53 #103
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_221436065
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2026 13:54 schreef KreKkeR het volgende:
Je kunt de slachtoffers helaas ook niet helpen met een berichtje op een forum. Was het maar zo.

Je kunt wel blijvend je onvrede uiten over islamitische aanslagen (want dat is het) in de EU op onschuldigen, hopende dat dit ook bij anderen op gaat vallen.
  zondag 26 juli 2026 @ 14:14:57 #104
459912 FlippingCoin
pi_221436067
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 14:12 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Die fundi's zijn en blijven ons drie stappen voor omdat we te beschaafd en deugend zijn om door te willen pakken. Dit overkomt de Chinezen niet.
Zelf heb ik het idee dat dit soort mensen schromelijk overschatten hoeveel inzicht zij daadwerkelijk in dit soort mensen hebben.
  zondag 26 juli 2026 @ 14:15:36 #105
459912 FlippingCoin
pi_221436070
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 14:14 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Het verschil tussen de mensen die hiermee moeten werken en de mensen die ze moeten behandelen is dat de eerste groep wettelijke en ideologische kaders heeft en de tweede die gebruikt tegen ze
Kan je dit verder toelichten ik begrijp je niet helemaal?

Ah laat maar ik las het verkeerd, duidelijk zat.

[ Bericht 4% gewijzigd door FlippingCoin op 26-07-2026 14:30:51 ]
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zondag 26 juli 2026 @ 14:18:45 #106
485843 crew  Jippie
pi_221436088
  zondag 26 juli 2026 @ 14:21:53 #107
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_221436111
Bel het noodnummer van Rendac maar @Zipportal @RamboDirk @de_boswachter
pi_221436134
quote:

[..]

Aangezien er hele centra voor zijn met behandelaars, zijn er nog veel meer van die gekken die met een beetje therapie vrij rondlopen.
Al krijg je 10 aanslagen met 30 doden, als je er 1 tje kunt redden is dat centrum het al waard.
Vakman pur sang
  zondag 26 juli 2026 @ 14:28:00 #109
117098 Hathor
Effe niet
pi_221436144
quote:
16s.gif Op zondag 26 juli 2026 14:15 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Kan je dit verder toelichten ik begrijp je niet helemaal?
De medewerkers van zo'n deradicalisatie programma zijn naieve schapen en de radicalen beseffen dat en bespelen ze als een viool.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  zondag 26 juli 2026 @ 14:28:51 #110
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221436150
quote:

[..]

Tja, de Chinezen breken zelfs nagenoeg alle moskeeën af in Xinjiang, die zijn dus genadeloos in de aanpak daar. Zie ook: Hoe China systematisch de Oeigoerse moskeeën verwoest.
  zondag 26 juli 2026 @ 14:32:46 #111
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221436196
Voor de mensen die zich afvragen waarom er bijvoorbeeld Queers for Palestine zijn. Idealisme is niet gebonden aan voorwaardelijkheid of wederkerigheid. Dat je als A pleit voor de vrijheid van B betekent niet dat B dit wederkerig moet beantwoorden richting A.

Zou wel fijn zijn, een beetje wederkerigheid in idealen, maar er is nu eenmaal een achterstand in denkbeelden over verlichting en gelijkwaardigheid.
  zondag 26 juli 2026 @ 14:35:10 #112
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_221436219
quote:
14s.gif Op zondag 26 juli 2026 14:28 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Tja, de Chinezen breken zelfs nagenoeg alle moskeeën af in Xinjiang, die zijn dus genadeloos in de aanpak daar. Zie ook: Hoe China systematisch de Oeigoerse moskeeën verwoest.
Genadeloos is het goede woord, ja. Geen fan van, maar het werkt wel. Jammer van de etnische zuiveringen en een eeuwenoude cultuur die wordt uitgewist inclusief vooral onschuldige spaanders, maar het werkt.
pi_221436220
quote:
'Abdul Ballout zou een poging hebben ondernomen om zich bij Islamitische Staat aan te sluiten'

De verdachte van de aanslag in Berlijn, Abdul Ballout, zou mogelijk een poging hebben ondernomen om zich aan te sluiten bij Islamitische Staat in Syrië. Dat schrijft de Duitse krant Süddeutsche Zeitung.

Hij werd naar verluidt eind 2025 gearresteerd op de luchthaven in Berlijn, toen hij terugkeerde uit Libanon. Zijn poging om zich aan te sluiten bij de terroristische groepering zou zijn mislukt. Bronnen melden aan de Duitse krant dat hij tot een paar maanden geleden in voorlopige hechtenis werd gehouden.

Volgens de Duitse krant Bild zou hij destijds zelfs zijn veroordeeld voor het voorbereiden van een ernstige geweldsdaad. Persbureau DPA meldt dat hij in mei werd vrijgelaten uit de jeugddetentie.

https://www.telegraaf.nl/(...)staat/159201629.html
pi_221436304
twitter

#werkenbijdenos
  zondag 26 juli 2026 @ 14:48:47 #115
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_221436344
quote:
15s.gif Op zondag 26 juli 2026 14:32 schreef Koekoekmakto het volgende:
Voor de mensen die zich afvragen waarom er bijvoorbeeld Queers for Palestine zijn. Idealisme is niet gebonden aan voorwaardelijkheid of wederkerigheid. Dat je als A pleit voor de vrijheid van B betekent niet dat B dit wederkerig moet beantwoorden richting A.

Zou wel fijn zijn, een beetje wederkerigheid in idealen, maar er is nu eenmaal een achterstand in denkbeelden over verlichting en gelijkwaardigheid.
Wat ik wel opvallend vind is ik vooral de extreme partijen in het nieuws tegenkom:

Of pro-palestina bijna altijd gecombineerd met anti-Israel, of omgekeerd.

In het begin v/d inval in Gaza zag ik ook nog een hoop gematigden, die zeiden: tot op zekere hoogte is een reactie op de aanslagen in Israël te begrijpen, maar Netanyahu en gang maken te gretig misbruik van de aanslagen om te doen wat ze altijd al wilden doen, en dat is niet oke.

Maar enige wat ik nu nog lijk te zien in de media is die hard pro-Palestina of die hard anti-moslim en dus ook anti elke Palestijn (want Moslim). Maar wellicht dat ik zelf de verkeerde media tegenkom...
Krekker is de bom!
  zondag 26 juli 2026 @ 14:48:54 #116
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_221436346
Een islamtische "heldendaad" van terreur gebruiken om Israel en de Westerse Beschaving in een kwaad daglicht te zetten en de moslims als slachtoffer te zien.

Waar kennen we die leugenachtige satanische tactiek ook elweer van :')

#October7
pi_221436356
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 14:43 schreef Tengano het volgende:

[..]
Het probeert te zeggen dat moslims altijd slachtoffer zijn.

Weer een stukje Taqiyya zeg maar.
Gematigde moslims moeten toch goed op hun tellen passen, want hun fanatieke geloofsbroeders dulden geen verraad.
  zondag 26 juli 2026 @ 14:53:13 #118
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221436376
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2026 14:48 schreef KreKkeR het volgende:

[..]
Wat ik wel opvallend vind is ik vooral de extreme partijen in het nieuws tegenkom:

Of pro-palestina bijna altijd gecombineerd met anti-Israel, of omgekeerd.

In het begin v/d inval in Gaza zag ik ook nog een hoop gematigden, die zeiden: tot op zekere hoogte is een reactie op de aanslagen in Israël te begrijpen, maar Netanyahu en gang maken te gretig misbruik van de aanslagen om te doen wat ze altijd al wilden doen, en dat is niet oke.

Maar enige wat ik nu nog lijk te zien in de media is die hard pro-Palestina of die hard anti-moslim en dus ook anti elke Palestijn (want Moslim). Maar wellicht dat ik zelf de verkeerde media tegenkom...
Het frame van 'extreem' is de beste springplank voor de eigen boodschap blijkbaar. Dan steek je er zelf 'redelijk' vanaf, is het idee. Nuance is saai, stellig is gezellig.
pi_221436455
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2026 14:48 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Of pro-palestina bijna altijd gecombineerd met anti-Israel,
Joh
  zondag 26 juli 2026 @ 15:06:20 #120
13309 nostra
ask why
pi_221436507
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 14:44 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

#werkenbijdenos
Dio mio. :')
pi_221436568
Ik dacht dat ze in Duitsland vanwege diverse noodlottige ervaringen wel wisten dat je bij dit soort mensen-massa- evenementen ervoor moet zorgen dat er geen enkele auto op in kan rijden.
Het lijkt me dan ook een ernstige omissie.
pi_221436576
quote:
[ x ]

#werkenbijdenos
quote:
"De politie heeft nog niets gezegd over het motief, maar zegt wel 'Hij is bij de politie bekend als iemand die zich in islamistische kringen bevindt.' Islamisten zijn voor een streng islamitische samenleving gebaseerd op islamitische regels en wetten. Dat is op zich geen reden om verdacht te zijn. De politie vond het in dit geval wel nodig om het te benoemen, al is niet duidelijk waarom."
Zijn dit serieuze journalisten? Ja, waarom moet de zeer waarschijnlijke motivatie voor een terreurdaad nou benoemd worden?
pi_221436578
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2026 14:36 schreef Strijder_ het volgende:
Hetzelfde script als altijd. Islamitische Staat. Mossad. In de war. Paspoort laten liggen.
Nu Israël het meest gehate ‘land’ is, proberen ze er blijkbaar alles aan te doen om de haat jegens moslims in stand te houden. Terwijl je, als je naar de afgelopen dertig jaar kijkt, juist ziet dat de meeste slachtoffers van oorlogen en terreur moslims zijn. En daar draagt het Westen een grote verantwoordelijkheid voor.
Hahahahahahaha....

Nee.
  zondag 26 juli 2026 @ 15:15:59 #124
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_221436601
quote:
[ x ]

#werkenbijdenos
quote:
Verschil tussen islamitisch en islamistisch
De termen islamitisch en islamistisch schelen maar één letter, maar betekenen elk iets anders. Islamitisch verwijst naar alles wat met de islam als religie te maken heeft, bijvoorbeeld islamitische feestdagen of islamitische architectuur. Als je islamitisch bent, ben je een moslim en geloof je in Allah.

Islamistisch is een politieke stroming die vindt dat de islam niet alleen een geloof moet zijn van mensen, maar ook de basis voor de inrichting van de staat en de samenleving. Niet elke moslim is dus islamistisch.

Binnen het islamisme zijn er weer meerdere stromingen. Zo zijn er hervormers die verandering willen binnen een democratie, maar ook radicalen die de democratie met geweld willen omverwerpen, waaronder groeperingen als IS of Al Qaida.
Gelukkig geeft de NOS voor de zekerheid ook wat duiding bij de artikelen van het niveau: "niet elke moordenaar is een kannibaal".
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_221436616
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 15:13 schreef Pegos het volgende:
Ik dacht dat ze in Duitsland vanwege diverse noodlottige ervaringen wel wisten dat je bij dit soort mensen-massa- evenementen ervoor moet zorgen dat er geen enkele auto op in kan rijden.
De ernstige omissie is meer dat ze nog steeds dit soort wilden blijven verwelkomen en degene die er al zijn niet hebben weggestuurd.
  zondag 26 juli 2026 @ 15:18:13 #126
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_221436632
quote:
10s.gif Op zondag 26 juli 2026 15:15 schreef MichaelScott het volgende:

[..]
[..]
Gelukkig geeft de NOS voor de zekerheid ook wat duiding bij de artikelen van het niveau: "niet elke moordenaar is een kannibaal".
Het is misschien niet wat je wil horen, maar het klopt gewoon.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_221436649
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 15:18 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Ze vergeten alleen uit te leggen dat het islamisme letterlijk een fascistische ideologie is.
pi_221436714
quote:
10s.gif Op zondag 26 juli 2026 15:15 schreef MichaelScott het volgende:

[..]
[..]
Weer een ander termpje introduceren bij lezer/kijkers, naar mijn weten noemden we lui die desnoods met geweld islamitisch gedachtegoed wilden opdringen al tijden oa "radicale moslims", dat was al duidelijk genoeg en dekt de lading prima. Nu kom je op de proppen met een woord dat heel sterk lijkt op een gangbaarder woord dat breder is en een groter groep betreft. Kun je weer gaan zitten keuvelen als een van de twee verkeerd gebruikt wordt. Nee, top...
  zondag 26 juli 2026 @ 15:29:57 #129
13309 nostra
ask why
pi_221436788
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 15:13 schreef Pegos het volgende:
Ze hadden wel maatregelen genomen, maar hij is er op de één of andere manier langsgereden. Potdicht maken wordt ook wat vervelend voor hulpverlening.
  zondag 26 juli 2026 @ 15:30:45 #130
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_221436797
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2026 15:19 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Ze vergeten alleen uit te leggen dat het islamisme letterlijk een fascistische ideologie is.
Dat doen ze toch ongeveer in de laaste alinea.
Radicalen die de democratie omver willen werpen met geweld.
  Moderator zondag 26 juli 2026 @ 15:31:18 #131
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221436808
Lieve users, Moet die onzin nu echt 8 keer gequote worden?

graag on topic.
- vmi voor intimi -
  zondag 26 juli 2026 @ 15:32:17 #132
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221436819
quote:

[..]
De vraag is vooral waarom de NOS hiermee komt? Dat doet men ook niet als terreur is vanuit andere hoeken. En de reden is natuurlijk om hier weer het beeld op te tuigen dat de Islam eigenlijk een hartstikke normale religie is, en dit soort terreurdaden daar niets mee te maken hebben. Wat echter een leugen is, het heeft natuurlijk wél wat met de Islam te maken.
  zondag 26 juli 2026 @ 15:33:15 #133
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_221436829
quote:

[..]
Ik zeg niet dat het niet klopt, ik zeg dat beiden onwenselijk zijn. De ene groep is praktiserend islamist en de andere groep legt islamisten geen strobreed in de weg als het erop aankomt. Zie o.a. Afghanistan.

Daar waren 50 duizend islamisten genoeg, in duitsland hebben ze er nu 28 duizend.

quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 15:24 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Weer een ander termpje introduceren bij lezer/kijkers, naar mijn weten noemden we lui die desnoods met geweld islamitisch gedachtegoed wilden opdringen al tijden oa "radicale moslims", dat was al duidelijk genoeg en dekt de lading prima. Nu kom je op de proppen met een woord dat heel sterk lijkt op een gangbaarder woord dat breder is en een groter groep betreft. Kun je weer gaan zitten keuvelen als een van de twee verkeerd gebruikt wordt. Nee, top...
Bekende tactiek inderdaad, we zagen het eerder met de term illegale immigrant.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  zondag 26 juli 2026 @ 15:34:14 #134
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221436834
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 15:30 schreef Redlipslayd het volgende:
Tja, komt ervan als je als dwarsligger in de EU de misdaden van de joden continue uit de wind wilt houden door iedere keer sancties tegen dat ''land'' te blokkeren. Daar moet uiteindelijk een prijs voor betaald worden.
Hmm.

Hmm.

Het gaat hier over een aanslag van naar alle waarschijnlijkheid een moslim, niet van een Jood.
  zondag 26 juli 2026 @ 15:34:46 #135
510771 Redlipslayd
Lippenstiftjunk
pi_221436836
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 15:32 schreef Hathor het volgende:

[..]
Ja joh, dat zal het zijn. :')
Duitsland mag de kastanjes uit het vuur halen voor israel. ^O^
Page not found.
pi_221436844
quote:
15s.gif Op zondag 26 juli 2026 14:32 schreef Koekoekmakto het volgende:

Queers for Palestine is een gevalletje knettergek. Laten we dat nou maar eens overduidelijk benoemen.
  zondag 26 juli 2026 @ 15:36:31 #137
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221436851
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 15:34 schreef Redlipslayd het volgende:

[..]
Duitsland mag de kastanjes uit het vuur halen voor israel. ^O^
Een moslim die een aanslag pleegt op een Pride festival in Berlijn, heeft niets met Israël te maken.
pi_221436857
quote:
14s.gif Op zondag 26 juli 2026 15:34 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Hmm.

Hmm.

Het gaat hier over een aanslag van naar alle waarschijnlijkheid een moslim, niet van een Jood.
Dat iemand hier joden erbij haalt zegt ook weer genoeg :') wat een armoe.
  zondag 26 juli 2026 @ 15:38:02 #139
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_221436863
quote:
14s.gif Op zondag 26 juli 2026 15:32 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
De vraag is vooral waarom de NOS hiermee komt? Dat doet men ook niet als terreur is vanuit andere hoeken. En de reden is natuurlijk om hier weer het beeld op te tuigen dat de Islam eigenlijk een hartstikke normale religie is, en dit soort terreurdaden daar niets mee te maken hebben. Wat echter een leugen is, het heeft natuurlijk wél wat met de Islam te maken.
Het is ook een normale religie, vergelijkbaar met christendom en jodendom. Abrahamitische religie.
Als alle moslims zouden doen wat deze gek deed liggen er miljoenen doodgereden lijken verspreid door heel Europa.
pi_221436867
quote:
Tja, komt ervan als je als dwarsligger in de EU de misdaden van de joden continue uit de wind wilt houden door iedere keer sancties tegen dat ''land'' te blokkeren. Daar moet uiteindelijk een prijs voor betaald worden.
Doe normaal!
pi_221436871
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 15:37 schreef Redlipslayd het volgende:

[..]
Haal je hoofd uit je kont. :W

Moslims zijn woest op de moffen omdat ze alle sancties die de EU voorstelt jegens israel worden geblokkeerd door Duitsland. Uiteindelijk wordt het zwart voor de ogen en dan gaat het fout.
Dus eigenlijk zijn het de witte Duitsers die dit op hun geweten hebben?
graag verwijderen
  zondag 26 juli 2026 @ 15:39:07 #142
510771 Redlipslayd
Lippenstiftjunk
pi_221436873
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 15:38 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Doe normaal!
Is de waarheid te pijnlijk voor je?
Page not found.
  zondag 26 juli 2026 @ 15:39:43 #143
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_221436877
quote:
Deze aanslang zal weinig met palestina te maken hebben.
pi_221436882
Oplossing, witte Duitsers allemaal opsluiten, dan voelt geen enkele moslim meer de behoefte om homo's te vermoorden, geniaal plan wel _O_
graag verwijderen
pi_221436884
quote:
We hebben het nu over de misdaden van moslims.
pi_221436888
quote:

[..]

Moslims zijn woest op de moffen omdat ze alle sancties die de EU voorstelt jegens israel worden geblokkeerd door Duitsland. Uiteindelijk wordt het zwart voor de ogen en dan gaat het fout.
Als het zijn van moslim je een tikkende tijdbom maakt zou ik zeggen dat we inderdaad heel snel moeten proberen om het aantal moslims te verminderen.

Al vermoed ik dat jij hier het probleem bent en niet ‘moslims’.
  zondag 26 juli 2026 @ 15:42:03 #147
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221436894
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 15:38 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Doe normaal!
Jawohl.
quote:

[..]

Waarom dan de Pride torpederen en niet een synagoge? Denk dat je verkeerd zit met je 'onderbouwing', want niets rechtvaardigd terreur.
pi_221436902
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 15:39 schreef Redlipslayd het volgende:

[..]
Is de waarheid te pijnlijk voor je?
Dat jij je verstand verloren lijkt te zijn lijkt mij vooral een Redlipslayd probleem.
  zondag 26 juli 2026 @ 15:43:28 #149
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221436905
quote:

[..]

Dit is natuurlijk niet waar. Maar dit zou reden genoeg zijn om moslims om grote schaal uit het Westen te zetten. Tikkende tijdbommetjes die aanslagen gaan plegen als Europa niet het door hen gewenste anti-Israël beleid implementeert.

Kortom, deze onjuiste theorie, waarmee je probeert de schuld van deze aanslag in de voeten van 'Joden' en 'Israël' te schuiven, laat hilarisch genoeg moslims er alleen nog maar slechter uitzien als groep.
pi_221436913
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 15:42 schreef Redlipslayd het volgende:
Eerst alle sancties in de EU jegens israel saboteren en continue blokkeren en dan verwachten dat je fijn Pride kan gaan vieren. Tring zei de wekker. :)
Witte Duitsers eten ook kilo's varken in de maand, weer een prima reden om homo's dood te maken.
graag verwijderen
  zondag 26 juli 2026 @ 15:44:22 #151
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221436915
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 15:43 schreef Redlipslayd het volgende:

[..]
Blijf dromen. Moslims gaan nooit meer weg, integendeel, het zullen er alleen maar meer worden.
Hmm.

En waarom is dit?
  zondag 26 juli 2026 @ 15:44:34 #152
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221436917
quote:
Eerst alle sancties in de EU jegens israel saboteren en continue blokkeren en dan verwachten dat je fijn Pride kan gaan vieren. Tring zei de wekker. :)
Behoorlijk respectloos staaltje victim blaming
pi_221436953
quote:
15s.gif Op zondag 26 juli 2026 15:44 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Behoorlijk respectloos staaltje victim blaming
Zo denken de meeste moslims. Links is zo naïef hierin.
  Moderator zondag 26 juli 2026 @ 15:49:33 #154
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221436982
Zolang de dader nog geen officiële verklaring heeft gegeven kunnen verdere insinuaties achterwege blijven.
- vmi voor intimi -
  zondag 26 juli 2026 @ 15:50:48 #155
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221436996
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2026 15:47 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Zo denken de meeste moslims. Links is zo naïef hierin.
Weet ik niet, maar het verschuiven van haat richting Israël naar vergelding richting queers is zot. Wat hebben die queers met de situatie in Israël te maken?
pi_221437004
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 15:43 schreef Redlipslayd het volgende:

[..]
Blijf dromen. Moslims gaan nooit meer weg, integendeel, het zullen er alleen maar meer worden.
Integendeel, tweederde van de jonge moslims overweegt Nederland in de toekomst te verlaten :)
pi_221437012
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 15:49 schreef vul_maar_in het volgende:
Zolang de dader nog geen officiële verklaring heeft gegeven kunnen verdere insinuaties achterwege blijven.
Ja misschien was hij wil lid van de plaatselijke schaakclub en had hij daar een hoog oplopend meningsverschil.

Zitten wij hier een beetje onterecht den Muzelman zwart te maken :N
graag verwijderen
pi_221437022
quote:
15s.gif Op zondag 26 juli 2026 15:50 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Weet ik niet, maar het verschuiven van haat richting Israël naar queers is zot. Wat hebben die queers met de situatie in Israël te maken?
Snap ik ook niet, ze hebben Israel niet nodig om queers te haten.
Gaat nergens over.
pi_221437028
quote:
Vandaag nog een mooi filmpje gezien van een 18 jarige moslima die in Israël leeft en die Mamdani even op zijn plaats zet.

20% van de Israeli’s is moslim, heeft dezelfde rechten in Israël en doet volwaardig mee. Hetzelfde geldt voor lgbtqi+.

Maar laten we vooral op de hand zijn van de aanvallers die Joden het liefst volledig willen uitmoorden en lgbtgi+ ook for that matter, die een terroristische organisatie hebben gekozen om zich te laten regeren, waar miljarden aan hulp zijn gestopt in het aanvallen van Israël en die genocide op Joden in hun fucking handvest hebben staan.

Ik begrijp best dat er in Gaza ook veel mensen zijn die ook gewoon slachtoffer zijn en ik voel natuurlijk met hen mee. Maar de idioterie van links om niet te zien dat Hamas de angel is aldaar ipv Netanyahu (ook al is die ook niet fris) hangt mij behoorlijk de keel uit.

Laat staan volidioten die als er een aanslag wordt gepleegd jegens de lgbtqi+ gemeenschap dat ook nog weet te draaien naar ‘altijd die Joden’. Dan kom je over als een antisemiet. En daar heb ik al helemaal geen geduld meer mee.

Kortom: ga weg.
  zondag 26 juli 2026 @ 15:54:35 #160
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221437038
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 15:52 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Snap ik ook niet, ze hebben Israel niet nodig om queers te haten.Gaat nergens over.
We kunnen Israël schrappen uit de tekst. Rookgordijntje voor queerhaat
pi_221437045
quote:
15s.gif Op zondag 26 juli 2026 15:54 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
We kunnen Israël schrappen uit de tekst. Rookgordijntje voor queerhaat
Yep.
  zondag 26 juli 2026 @ 15:55:43 #162
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_221437052
De moslimtrollen zijn het riool ook weer uitgekropen.
pi_221437055
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 15:52 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Snap ik ook niet, ze hebben Israel niet nodig om queers te haten.
Gaat nergens over.
Veel moslims hebben nochtans ook een jurkje aan.
graag verwijderen
  Moderator zondag 26 juli 2026 @ 15:56:07 #164
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221437057
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 15:52 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Ja misschien was hij wil lid van de plaatselijke schaakclub en had hij daar een hoog oplopend meningsverschil.

Zitten wij hier een beetje onterecht den Muzelman zwart te maken :N
Het gaat mij meer om de speculatie dat het dan wel met palestina/de joden te maken moet hebben en dat vervolgens Iedereen tegen elkaar losgaat op hun eigen stokpaardjes.
- vmi voor intimi -
pi_221437069
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 15:55 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Veel moslims hebben nochtans ook een jurkje aan.
:D
pi_221437082
1 overleden 29 gewond.
  Moderator zondag 26 juli 2026 @ 15:58:37 #168
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221437083
De-radicaliseringstraject...

je verzint het niet.
- vmi voor intimi -
pi_221437112
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 15:58 schreef vul_maar_in het volgende:
De-radicaliseringstraject...

je verzint het niet.
Lid van IS op andere gedachte willen brengen.
Alsof je 1 leeuw in een hele roedel vegatarisch wil maken.

quote:
Volgens de Duitse kranten is Abdul B. een aanhanger van de terreurgroep Islamitische Staat (IS). Die staat bekend om haar gewelddadige ideologie en terreuraanslagen, onder meer in Europa. B. werd in 2005 in Berlijn geboren, zijn ouders komen uit Libanon.
pi_221437121
quote:
15s.gif Op zondag 26 juli 2026 15:50 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Weet ik niet, maar het verschuiven van haat richting Israël naar vergelding richting queers is zot. Wat hebben die queers met de situatie in Israël te maken?
Voor Israël was het de 'westerse bommen' verklaring. Moslims kennen geen introspectie en geven altijd anderen de schuld.
  zondag 26 juli 2026 @ 16:01:24 #171
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_221437124
Snel, haal nog wat meer ‘vluchtelingen’ binnen.
pi_221437142
Ow verhip ze hebben hem nog niet, hij loopt nog los.
  zondag 26 juli 2026 @ 16:03:01 #173
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_221437146
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 16:00 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Lid van IS op andere gedachte willen brengen.
Alsof je 1 leeuw in een hele roedel vegatarisch wil maken.
[..]

Toch wel bijzonder dat ie weer vrij was.

En nog niet gevonden dus? Bezoekers van de pride in Amsterdam moeten maar extra opletten dan, wat een gek.
Wie dit leest is een lezer van dit
  Moderator zondag 26 juli 2026 @ 16:03:25 #174
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221437155
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 16:02 schreef Gizmogirl28 het volgende:
Ow verhip ze hebben hem nog niet, hij loopt nog los.
Nee dit was vanwege vorige "incidenten"
- vmi voor intimi -
pi_221437168
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2026 16:03 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

En nog niet gevonden dus? Bezoekers van de pride in Amsterdam moeten maar extra opletten dan, wat een gek.
Ik heb het artikel net helemaal door gekauwd maar idd ongelooflijk, hoeveel rode vlaggen zijn er nodig. -O-
pi_221437170
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2026 15:51 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Integendeel, tweederde van de jonge moslims overweegt Nederland in de toekomst te verlaten :)
Hopelijk wordt dat driederde.
pi_221437174
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 16:03 schreef vul_maar_in het volgende:

[..]
Nee dit was vanwege vorige "incidenten"
Ja ik dacht dat ze em gelijk al te pakken hadden. Maar hij is foetsie. -O-
  zondag 26 juli 2026 @ 16:05:23 #178
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_221437180
https://nos.nl/artikel/26(...)amistisch-terrorisme

Hoe kan dit? Ik hoor altijd dat de NOS dit soort zaken stelselmatig weigert te benoemen.
pi_221437187
quote:
11s.gif Op zondag 26 juli 2026 16:05 schreef Zwansen het volgende:

Hoe kan dit? Ik hoor altijd dat de NOS dit soort zaken stelselmatig weigert te benoemen.
Hier kunnen ze ook niet omheen.
  Moderator zondag 26 juli 2026 @ 16:06:27 #180
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221437188
quote:

Mwoah het is wat omfloerst maar als de lage suikerspiegel niet opgaat hoor je ze wel vaker..
- vmi voor intimi -
pi_221437203
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 16:06 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Wel met verse disclaimer,

De termen islamitisch en islamistisch schelen maar één letter, maar betekenen elk iets anders. Islamitisch verwijst naar alles wat met de islam als religie te maken heeft, bijvoorbeeld islamitische feestdagen of islamitische architectuur. Als je islamitisch bent, ben je een moslim en geloof je in Allah.

Islamistisch is een politieke stroming die vindt dat de islam niet alleen een geloof moet zijn van mensen, maar ook de basis voor de inrichting van de staat en de samenleving. Niet elke moslim is dus islamistisch.

Binnen het islamisme zijn er weer meerdere stromingen. Zo zijn er hervormers die verandering willen binnen een democratie, maar ook radicalen die de democratie met geweld willen omverwerpen, waaronder groeperingen als IS of Al Qaida.
graag verwijderen
  Moderator zondag 26 juli 2026 @ 16:08:44 #182
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221437208
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 16:07 schreef UitStraling het volgende:

[..]

Wat is dit nu weer voor semantische gymnastiek :D
- vmi voor intimi -
pi_221437209
Alsof je kleuters poogt uit te leggen dat heus niet elke leeuw een vleeseter is.
graag verwijderen
pi_221437212
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 16:07 schreef UitStraling het volgende:

[..]

Ow ja die was ik vergeten. :@
pi_221437214
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 16:08 schreef vul_maar_in het volgende:

[..]
Wat is dit nu weer voor semantische gymnastiek :D
Mooi he.
graag verwijderen
pi_221437218
quote:

Zelfs het extreemlinkse broeinest nu.nl kan nu niet om de werkelijkheid heen.
pi_221437233
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 16:06 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Pas maar op. Straks heeft de verdachte ook een keer een tiktok van Tate gezien en is het de manosphere…
  Moderator zondag 26 juli 2026 @ 16:13:00 #188
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221437241
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 16:12 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Pas maar op. Straks heeft de verdachte ook een keer een tiktok van Tate gezien en is het de manosphere…
Anti bruinkolen XR rebellion insteek ook niet uitsluiten
- vmi voor intimi -
  zondag 26 juli 2026 @ 16:15:01 #189
501164 KinKiJan
[redacted]
pi_221437256
quote:

Valt ook allemaal wel mee. Ik ben juist blij dat sommige media gewoon liever eerst hun informatie verifieert voordat ze er ONzorgvuldige stempels op drukken.

Vind sommig geklaag over hoe het gebracht wordt als het nieuws nog vers is sowieso niet meer dan zinloos gezeur. Vanmorgen toen er meer bekend was, klonk het al anders. :)

SPOILER: selectie van de koppen van vanmorgen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
“Surrounded by losers, misfits and boozers”
pi_221437262
quote:
Dat is trouwens ook best een bedekkende term nog voor geloofsaanhangers die ernaar streven religieuze wetgeving een vrije samenleving in te rommelen. Ja oke, ze gebruiken weliswaar geen geweld om eea af te dwingen maar evengoed zou dat het einde zijn van vrijheid voor andersdenken, en dus gevaarlijk.
  zondag 26 juli 2026 @ 16:19:43 #191
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_221437310
Wat boffen wij toch dat wij wel de goeie mensen binnen halen O+

NWS / Universiteit Utrecht zet pro-Gaza-beleid voort en verwelkomt studenten
pi_221437327
quote:
Normaal noemt de NOS dit altijd fascistisch en extreem-rechts.
pi_221437328
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 16:19 schreef Tengano het volgende:
Wat boffen wij toch dat wij wel de goeie mensen binnen halen O+

NWS / Universiteit Utrecht zet pro-Gaza-beleid voort en verwelkomt studenten
Wat gaan die studeren eigenlijk?
graag verwijderen
  Moderator zondag 26 juli 2026 @ 16:21:10 #194
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221437331
quote:
15s.gif Op zondag 26 juli 2026 16:20 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Theologie
- vmi voor intimi -
pi_221437333
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 16:12 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Dat moest ik even opzoeken. :D
pi_221437380
quote:

Het was de auto die inreed op de pride. Niet diegene achter het stuur. Net zoals dat wapens mensen vermoorden, niet de mensen die de trekker overhalen.

Als von der Leyen snel is met de regels die ze aan het toevoegen zijn in nieuwe autos kan een auto geen aanslag plegen. Die heeft straks door dat hij bij een pride is, dan locked hij zichzelf op 5kmh
pi_221437390
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 16:21 schreef vul_maar_in het volgende:

[..]
Theologie
Nucleaire technologie.
graag verwijderen
pi_221437462
quote:
15s.gif Op zondag 26 juli 2026 16:20 schreef UitStraling het volgende:

[..]
TikTok. Nog niet duidelijk of het over iets digitaal gaat of iets wat je eenmalig kan gebruiken…
  Moderator zondag 26 juli 2026 @ 16:30:31 #199
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221437477
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 16:29 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
TikTok. Nog niet duidelijk of het over iets digitaal gaat of iets wat je eenmalig kan gebruiken…
Dependance kelderbox?
- vmi voor intimi -
  zondag 26 juli 2026 @ 16:36:49 #200
477768 TweedeKlum
pi_221437573
Damn.
  Moderator zondag 26 juli 2026 @ 16:37:08 #201
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221437581
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 16:36 schreef TweedeKlum het volgende:
5 seconden voor HAM :W
:D
- vmi voor intimi -
pi_221437627
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2026 16:03 schreef MissButterflyy het volgende:
Die deradicaliseringscursus volgen was de belangrijkste voorwaarde waardoor hij al heel snel weer vrij was.
Zo naïef allemaal.
  zondag 26 juli 2026 @ 16:48:52 #203
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_221437763
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 16:39 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Die deradicaliseringscursus volgen was de belangrijkste voorwaarde waardoor hij al heel snel weer vrij was.
Zo naïef allemaal.
Bij velen zal dat helpen. Bij een enkeling helaas niet.

Nog steeds geen reden om vanwege 1 mafketel het hele systeem overhoop te gooien. Dat is niet eerlijk tegenover degenen die wel gebaat zijn.
pi_221437775
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 16:39 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Zo naïef allemaal.
Welke verantwoordelijkheid treffen hier de instanties, van rechter tot hulporganisaties?

Als ze resoluter hadden gehandeld waren er nu geen slachtoffers.
Vakman pur sang
pi_221437777
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 16:48 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Nog steeds geen reden om vanwege 1 mafketel het hele systeem overhoop te gooien. Dat is niet eerlijk tegenover degenen die wel gebaat zijn.
1 mafketel.. altijd lachen met jou :D
  zondag 26 juli 2026 @ 16:50:11 #206
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_221437784
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2026 16:49 schreef Bofjijff het volgende:

[..]
1 mafketel.. altijd lachen met jou :D
In de OP lees ik 1 dader.
  zondag 26 juli 2026 @ 16:50:33 #207
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_221437787
Ach, Harvest.
  Moderator zondag 26 juli 2026 @ 16:50:37 #208
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221437789
quote:

[..]

Het voelt een beetje als die de-homoniserings cursussen :X
- vmi voor intimi -
pi_221437795
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 16:50 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
ja nu ja. Niet bepaald de eerste keer he
  zondag 26 juli 2026 @ 16:51:54 #210
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_221437803
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2026 16:49 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Welke verantwoordelijkheid treffen hier de instanties, van rechter tot hulporganisaties?

Als ze resoluter hadden gehandeld waren er nu geen slachtoffers.
Tsja, als je lelijke gepeste kinderen gewoon een nekschot geeft voorkom je ook een hoop ellende in de toekomst. :')

Altijd leuk dat preventief gebrabbel.
pi_221437816
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 16:51 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Tsja, als je lelijke gepeste kinderen gewoon een nekschot geeft voorkom je ook een hoop ellende in de toekomst. :')

Nou iemand met zo’n gevaarlijke trackrecord kun je ook gewoon vasthouden of uitzetten.
Vakman pur sang
pi_221437826
quote:

[..]

Maar zou het niet verstandiger zijn om iemand eerst te deradicaliseren en pas dan weer los te laten?
  zondag 26 juli 2026 @ 16:55:11 #213
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_221437844
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 16:54 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Maar zou het niet verstandiger zijn om iemand eerst te deradicaliseren en pas dan weer los te laten?
Is misschien te complex. Zoiets zal ook moeten gebeuren op basis van vertrouwen aan beide kanten.
pi_221437847
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 14:21 schreef WheeledWarrior het volgende:
Bel het noodnummer van Rendac maar @:Zipportal @:RamboDirk @:de_boswachter
Zo de oven in ermee.
U MAD?
  Moderator zondag 26 juli 2026 @ 16:56:28 #215
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221437859
Ik zou het cursusmateriaal wel eens willen zien eigenlijk.
- vmi voor intimi -
  zondag 26 juli 2026 @ 16:58:58 #216
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_221437890
quote:

[..]
Man man :')
pi_221437900
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 16:50 schreef vul_maar_in het volgende:

[..]
Het voelt een beetje als die de-homoniserings cursussen :X
quote:
Een open en nieuwsgierige houding is belangrijk wanneer je in gesprek bent met een jongere die radicale opvattingen heeft. Neem de jongere en zijn idealen serieus, zonder mee te gaan in de denkbeelden. Probeer zonder vooroordelen en argwaan het gesprek te voeren en je te interesseren voor wat de jongere bezighoudt. Dit kan moeilijk zijn, omdat sommige denkbeelden mogelijk niet overeenkomen met je eigen overtuigingen, waarden of normen.

Juist wanneer denkbeelden niet overeenkomen, kan de eerste reactie zijn de jongere te willen overtuigen van 'de andere waarheid'. Echter vraagt reageren op vermoedens van radicalisering niet overredingskracht, maar een oprecht gevoel van betrokkenheid bij wat de jongere bezighoudt.
Maar waarom vind je dan dat we homo's moeten stenigen? Interessant, vertel er eens wat meer over!
  zondag 26 juli 2026 @ 17:00:16 #218
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_221437905
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 16:56 schreef vul_maar_in het volgende:
Ik de cursusgevers :D
  zondag 26 juli 2026 @ 17:00:56 #219
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_221437907
quote:
17s.gif Op zondag 26 juli 2026 16:59 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
[..]
Maar waarom vind je dan dat we homo's moeten stenigen? Interessant, vertel er eens wat meer over!
Een oprecht gevoel van betrokkenheid.

Laten we samen een homo gaan stenigen!
  zondag 26 juli 2026 @ 17:01:18 #220
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_221437913
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 16:51 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Jij ziet serieus niet het verschil tussen

1) iemand die al meerdere foute dingen heeft gedaan en als gevolg daarvan zo'n "cursus" moet volgen

vs

2) kinderen die niks fout hebben gedaan

:?
Krekker is de bom!
pi_221437918
quote:

[..]
Voor de 800-ste keer uit dezelfde hoek, kan toeval zijn hoor.
graag verwijderen
  zondag 26 juli 2026 @ 17:02:00 #222
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_221437924
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2026 17:00 schreef Mubassie het volgende:

[..]
Ik de cursusgevers :D
Vrouwen met edelstenenkettingen en zeshoekige brillen met een dik montuur vrees ik.
pi_221437945
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 16:55 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Is misschien te complex. Zoiets zal ook moeten gebeuren op basis van vertrouwen aan beide kanten.
Dat vertrouwen mag je verdienen wat mij betreft. Niet vooraf maar geven op hoop van zegen aan figuren die duidelijk problematisch zijn.
  zondag 26 juli 2026 @ 17:05:06 #224
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_221437953
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 16:56 schreef vul_maar_in het volgende:
quote:
Islamic Deradicalization Programs (IDP) explained

zondag 26 juli 2026 @ 17:07:25 #225
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_221437974
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2026 17:01 schreef KreKkeR het volgende:
iemand die al meerdere foute dingen heeft gedaan en als gevolg daarvan zo'n "cursus" moet volgen
Ja maar dan kom je weer bij mijn eerdere punt terug, dat velen gewoon baat hebben bij zo'n cursus. Alleen helaas niet de 100% van de gevallen.
  zondag 26 juli 2026 @ 17:14:36 #226
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_221438031
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 15:02 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Joh
Er zijn zoveel varianten mogelijk hoor:

Je kan van mening zijn dat de Palestijnen een eigen staat zouden moeten hebben en alsnog pro-Israel zijn, zoals Peres. Of je kan zijn voor tussenoplossingen zoals Rabin, die daarom vermoord is door een joodse extremist.

Je kan van mening zijn dat de staat Israel het recht heeft tot zelfverdediging, maar tot op zekere hoogte en niet door het uitmoorden van Gaza. Je kan van mening zijn dat Hamas tuig is dst uitgeroeid moet worden, maar dat bijna elke Palestijn hiervoor uitroeien te ver gaat.

Je kan van mening zijn dat men de bezette gebieden niet verder moet uitbreiden zonder anti-Israel of anti-Joods te zijn, zelfde mbt kritiek op de huidige Israelische regering.

Maar wanneer je een geluid in het midden uit, word je toch snel in een hoe gezet bij de extremisten van een van beide zijden. Bijv anti-Joods of anti-Moslim.
Krekker is de bom!
pi_221438076
NOS vraagt zich ondertussen hardop af waarom men de achtergrond van de dader erbij haalt.

Clowntown.
pi_221438117
quote:
2s.gif Op zondag 26 juli 2026 11:52 schreef Momo het volgende:

[..]
Sorry maar mensen die verwachten dat het een rechts extremist geweest zou kunnen zijn hebben zich echt wat laten wijsmaken, voor mij was het gelijk duidelijk dat het niet uit die hoek kwam
pi_221438129
quote:

[..]

Het valt allemaal dus wel weer mee, slechts 1 dode en 29 gewonden. Allemaal weer naar huis tot de volgende keer.
  zondag 26 juli 2026 @ 17:29:00 #230
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_221438132
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 17:21 schreef William_Papadin het volgende:
NOS vraagt zich ondertussen hardop af waarom men de achtergrond van de dader erbij haalt.

Clowntown.
Link?
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  Moderator zondag 26 juli 2026 @ 17:30:04 #231
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221438140
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 17:28 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
Het valt allemaal dus wel weer mee, slechts 1 dode en 29 gewonden. Allemaal weer naar huis tot de volgende keer.
Verzachtende omstandigheden: het was een niet heel grote auto.
- vmi voor intimi -
  zondag 26 juli 2026 @ 17:32:00 #232
12902 pmponer
One Punch is enough
pi_221438152
quote:

Clowntown.
"Het is al een week extreem warm en dat komt door de klimaatcrisis."
"De aanslagpleger heeft banden met IS maar het is onduidelijk of dat met de aanslag te maken heeft."
De NOS.
Drop you like an ill, bad habit
  zondag 26 juli 2026 @ 17:34:39 #234
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_221438170
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 17:30 schreef vul_maar_in het volgende:

[..]
Verzachtende omstandigheden: het was een niet heel grote auto.
Een Suzuki Swift is een stuk kleiner.
Toch wist Karst Tates daar 7 onschuldigen mee te doden.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  Moderator zondag 26 juli 2026 @ 17:35:30 #235
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221438179
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2026 17:34 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Een Suzuki Swift is een stuk kleiner.
Toch wist Karst Tates daar 7 onschuldigen mee te doden.
Stukje japanse degelijkheid
- vmi voor intimi -
  zondag 26 juli 2026 @ 17:37:48 #236
477768 TweedeKlum
pi_221438195
De NOS spreekt over de dader als hij, da's lichtelijk transfoob en niet inclusief. :{w
pi_221438208
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 17:35 schreef vul_maar_in het volgende:

[..]
Stukje japanse degelijkheid
Die generatie Swift was Hongaars.
  zondag 26 juli 2026 @ 17:44:34 #238
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221438232
quote:

Clowntown.
Tja, de Islam en moslims dienen áltijd beschermd te worden. Dat is een dogma binnen zulke contreien.

*Aanslag in het VK*

Westerse media: 'Dit heeft niets met de Islam te maken'

*Aanslag door moslim op een synagoge*

Westerse media: 'Islamfobie en antisemitisme nemen zorgelijke vormen aan'

*Groep moslims slaat Joodse Israëliërs in elkaar*

Westerse media: 'Moslimhaat neemt toe in Nederland'

*Aanslag in Duitsland op Pride*

Westerse media: 'Waarom wordt Islamitische achtergrond van de dader überhaupt genoemd?'
  Moderator zondag 26 juli 2026 @ 17:50:12 #239
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221438261
quote:
13s.gif Op zondag 26 juli 2026 17:44 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Tja, de Islam en moslims dienen áltijd beschermd te worden. Dat is een dogma binnen zulke contreien.

*Aanslag in het VK*

Westerse media: 'Dit heeft niets met de Islam te maken'

*Aanslag door moslim op een synagoge*

Westerse media: 'Islamfobie en antisemitisme nemen zorgelijke vormen aan'

*Groep moslims slaat Joodse Israëliërs in elkaar*

Westerse media: 'Moslimhaat neemt toe in Nederland'

*Aanslag in Duitsland op Pride*

Westerse media: 'Waarom wordt Islamitische achtergrond van de dader überhaupt genoemd?'
Nederlanders opgepakt na mishandeling in *badplaats*
- vmi voor intimi -
  zondag 26 juli 2026 @ 17:52:58 #240
13309 nostra
ask why
pi_221438280
quote:
9s.gif Op zondag 26 juli 2026 17:39 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Toch bijzonder hoeveel feitjes sommige mensen weten.
  zondag 26 juli 2026 @ 17:53:39 #241
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221438287
:')_!

NOS op dezelfde tour als nu.nl Zodra er reacties worden geplaatst die men niets vindt wordt de mogelijkheid tot reageren gewoon uitgezet.

zondag 26 juli 2026 @ 17:53:49 #242
24533 ACT-F
pi_221438290
quote:
OMG, mensenlevens gesloopt op een gay pride en maar afvragen wat de relatie is met islamisme. Dat noemt zich journalistiek |:(
  zondag 26 juli 2026 @ 18:01:53 #243
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_221438345
En hier nog een voorbeeldje van het NOS jeugdjournaal. Het woord moslim of islam wordt uiteraard nergens genoemd voor de jeugd. Het is immers niet de bedoeling dat ze er achter komen dat de islam alles behalve met vrede en verdraagzaamheid te maken heeft.

#WerkenBijDeNos
pi_221438354
Dikke kans dat hij bij Merkel thuis zit.
  Moderator zondag 26 juli 2026 @ 18:03:40 #245
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221438361
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 18:01 schreef Tengano het volgende:
En hier nog een voorbeeldje van het NOS jeugdjournaal. Het woord moslim of islam wordt uiteraard nergens genoemd voor de jeugd. Het is immers niet de bedoeling dat ze er achter komen dat de islam alles behalve met vrede en verdraagzaamheid te maken heeft.

#WerkenBijDeNos
Het is toch om te janken. Ze hebben de naam en hij zit op Deradicalisatie (als ware het voetbal)
- vmi voor intimi -
pi_221438368
quote:
9s.gif Op zondag 26 juli 2026 17:53 schreef ACT-F het volgende:

[..]
OMG, mensenlevens gesloopt op een gay pride en maar afvragen wat de relatie is met islamisme. Dat noemt zich journalistiek |:(
En morgen weer een artikel over de manosphere die lgbtqi+ bedreigt.

Maar goed, alleen binnen het extreemlinkse bubbeltje valt niet op dat dit soort aanslagen vrijwel altijd door geradicaliseerde idioten wordt gepleegd. Ook in het Midden-Oosten kent men geen genade met de radicale islam.

En we worden vanuit die hoek ook gewaarschuwd: grijp in voordat het te laat is.

Maar de extreem progressieven willen het niet weten. De mond vol van vrouwenrechten en lgbtqi+ rechten. Maar als de radicale islam het voor het zeggen krijgt zijn al die rechten de deur uit. Niet een beetje, gewoon vrouwen minder als vee en lgbtqi+ van het flatgebouw.

Ik kan er met mijn pet niet bij dat onze waarden niet verdedigd worden door deze groep, ook al worden ze religieus beleden. Mits tegenover blanke mannen natuurlijk.
pi_221438381
Wel opvallend dat de dader nog niet gepakt is.
graag verwijderen
  Moderator zondag 26 juli 2026 @ 18:05:58 #248
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221438384
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 18:02 schreef tralalala het volgende:
Dikke kans dat hij bij Merkel thuis zit.
Die moet je even uitleggen...
- vmi voor intimi -
  Moderator zondag 26 juli 2026 @ 18:06:17 #249
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221438388
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 18:05 schreef UitStraling het volgende:
Wel opvallend dat de dader nog niet gepakt is.
Meestal laten ze hun ID achter :X
- vmi voor intimi -
pi_221438399
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 18:06 schreef vul_maar_in het volgende:

[..]
Meestal laten ze hun ID achter :X
Nou ja het is niet dat het er niet heel erg druk was met mensen, weinig politie ook voor een Pride feest.
graag verwijderen
  Moderator zondag 26 juli 2026 @ 18:08:15 #251
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221438407
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 18:07 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Nou ja het is niet dat het er niet heel erg druk was met mensen, weinig politie ook voor een Pride feest.
Een echte Houdini :D
- vmi voor intimi -
  zondag 26 juli 2026 @ 18:08:52 #252
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221438412
quote:

#WerkenBijDeNos
Uiteraard, want NOS Stories is gericht op jongeren en kinderen. En je wilt toch niet dat die een negatieve beeldvorming krijgen van de Islam? Dat moet immers ten koste van alles worden tegengehouden.

Hoeveel slachtoffers het kost, hoevaak er ook moet worden weggekeken, dingen verdraaid, selectief uit de berichtgeving worden gelaten of zelfs worden gelogen. Als stigmatisering van de Islam maar niet toeneemt, dat is hier het allerbelangrijkste.

Dit is dus het verschil tussen activisme en journalistiek. Of beter gezegd, het toont goed aan hoe grenzen tussen twee totaal vervaagd zijn. Dit zijn in naam journalisten, die vooral bezig zijn met het willen beschermen van een bepaalde groep in plaats van feitelijk vertellen wat er ergens gebeurt.
  zondag 26 juli 2026 @ 18:08:53 #253
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_221438413
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 18:07 schreef UitStraling het volgende:

Ik snap eigenlijk niet dat dat soort mensen niet gelijk gelynched worden in zo'n menigte.
  Moderator zondag 26 juli 2026 @ 18:09:55 #254
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221438425
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 18:08 schreef Tengano het volgende:

[..]
Ik snap eigenlijk niet dat dat soort mensen niet gelijk gelynched worden in zo'n menigte.
Bystander effect en paniek.
- vmi voor intimi -
  zondag 26 juli 2026 @ 18:11:10 #255
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_221438437
quote:
14s.gif Op zondag 26 juli 2026 18:08 schreef HowardRoark het volgende:
Uiteraard, want NOS Stories is gericht op jongeren en kinderen. En je wilt toch niet dat die een negatieve beeldvorming krijgen van de Islam? Dat moet immers ten koste van alles worden tegengehouden.

Hoeveel slachtoffers het kost, hoevaak er ook moet worden weggekeken, dingen verdraaid, selectief uit de berichtgeving worden gelaten of zelfs worden gelogen. Als stigmatisering van de Islam maar niet toeneemt, dat is hier het allerbelangrijkste.

Dit is dus het verschil tussen activisme en journalistiek. Of beter gezegd, het toont goed aan hoe grenzen tussen twee totaal vervaagd zijn. Dit zijn in naam journalisten, die vooral bezig zijn met het willen beschermen van een bepaalde groep in plaats van feitelijk vertellen wat er ergens gebeurt.
Ja, de mensen van de NOS zijn ook eigenlijk meer influencers dan journalisten helaas.
  zondag 26 juli 2026 @ 18:15:17 #256
459912 FlippingCoin
pi_221438486
Zal die inmiddels ondergedoken zitten bij zijn soortgenoten?
  zondag 26 juli 2026 @ 18:16:16 #257
24533 ACT-F
pi_221438493
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 18:04 schreef VEM2012 het volgende:
Ik kan er met mijn pet niet bij dat onze waarden niet verdedigd worden door deze groep
Zoals eerder treffend vergeleken:
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 14:06 schreef Tengano het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Dit soort figuren heb je overal. Ik kom echt overal in het land bij alle lagen van de bevolking en ik kan je verzekeren dat hun gedachtegoed in de minderheid is. Maar ze hebben zeeën van tijd om een hoop lawaai te maken en kiezen voor functies alle media en politiek om invloed uit te oefenen waardoor noodzakelijke besluitvorming vertraagd wordt. Op nationaal niveau is hun gedachtegoed nog een keer te overwinnen, maar de EU heeft een nog grotere vinger in de pap. Als de EU werkelijk een goed functionerende democratie was dan waren de grenzen allang dicht.
  zondag 26 juli 2026 @ 18:17:51 #258
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221438508
quote:
16s.gif Op zondag 26 juli 2026 18:15 schreef FlippingCoin het volgende:
Tja, die kans is er. Dat zagen we met de aanslagen in Brussel ook, toe een van de daders een behoorlijke tijd uit handen van de politie wist te blijven. Uiteindelijk worden zulke individuen toch wel in de kraag gegrepen. Het is een oprecht wonder als zulke terroristen met alle opsporingstechnieken van tegenwoordig niet gepakt worden.
pi_221438520
quote:
16s.gif Op zondag 26 juli 2026 18:15 schreef FlippingCoin het volgende:
De oemma zal hem ongetwijfeld eerder helpen dan aangeven.
pi_221438529
Wat is dat voor islamitisch en islamistisch gelul wat ik nu vandaag ineens overal lees?

Ze doen ook echt hun best he. En allemaal tegelijk.

Flikker toch op man.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
pi_221438547
quote:
Dit zijn in naam journalisten, die vooral bezig zijn met het willen beschermen van een bepaalde groep in plaats van feitelijk vertellen wat er ergens gebeurt.
En dat is ronduit schandelijk en schandalig te noemen.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
  zondag 26 juli 2026 @ 18:23:51 #262
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_221438560
quote:
9s.gif Op zondag 26 juli 2026 17:39 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
De Suzuki Goulash GTI _O_
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_221438585
quote:
13s.gif Op zondag 26 juli 2026 18:20 schreef vosss het volgende:
Wat is dat voor islamitisch en islamistisch gelul wat ik nu vandaag ineens overal lees?

Flikker toch op man.
Allemaal gaslighting om het maar geen islam probleem te hoeven noemen.
  zondag 26 juli 2026 @ 18:26:25 #264
24533 ACT-F
pi_221438593
quote:
13s.gif Op zondag 26 juli 2026 18:20 schreef vosss het volgende:

Flikker toch op man.
Dat klopt op zich wel, want je hebt ook seculiere moslims die ervoor waken dat hun religie gepolitiseerd wordt. Vergis je niet in de bijbelgordel waar men een handje van heeft om hun geloof te verdedigen door wetten naar hun wens aan te passen. Geef die mensen een vinger....
  Moderator zondag 26 juli 2026 @ 18:27:23 #265
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221438601
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 18:26 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Dat oeverloze gekonkel om het alleen maar over de slachtoffers te hebben terwijl je de naam en het niet al te fraaie achtergrondverhaal al hebt. Walgelijk.
- vmi voor intimi -
  zondag 26 juli 2026 @ 18:31:21 #266
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_221438645
quote:

#WerkenBijDeNos
quote:

[..]

Laten we nu niet Jeugdjournaal gebruiken als graadmeter voor de objectiviteit van de NOS. Doelgroep is kinderen van 9 t/m 12 jaar. Vrij logisch dat je daar wat voorzichtiger bent mbt wat je zegt.

Aan de andere kant moet men natuurlijk ook niet teveel doorschieten naar de andere kant, waarbij men overdreven positief praat over de Islam alsof het allemaal mooi en goeds is.
Krekker is de bom!
  zondag 26 juli 2026 @ 18:31:42 #267
459912 FlippingCoin
pi_221438649
Wordt wel eens tijd om schoon schip te maken bij de NOS ja, begint allemaal wat te opzichtig te worden.
pi_221438650
  Moderator zondag 26 juli 2026 @ 18:32:42 #269
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221438659
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2026 18:31 schreef KreKkeR het volgende:

[..]
[..]
Laten we nu niet Jeugdjournaal gebruiken als graadmeter voor de objectiviteit van de NOS. Doelgroep is kinderen van 9 t/m 12 jaar. Vrij logisch dat je daar wat voorzichtiger bent mbt wat je zegt.

Aan de andere kant moet men natuurlijk ook niet teveel doorschieten naar de andere kant, waarbij men overdreven positief praat over de Islam alsof het allemaal mooi en goeds is.
Ze kunnen het toch wel benoemen, inclusief de verplichte disclamer die 4 keer zo lang is dat het niet alle Moslims zijn?

Maar zelfs DAT durven ze niet.
- vmi voor intimi -
  zondag 26 juli 2026 @ 18:35:27 #270
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_221438688
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 18:26 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Wat versta je precies onder gaslighting? Ik dacht dat dit juist betekende dat men de boel probeert op te stoken.

En heb me verder niet verdiept in Islamitisch vs Islamistisch maar hoezo zou dit onderscheid opeens betekenen dat aanslagen gepleegd door Islamisten opeens niks met de Islam te maken hebben? :?
Krekker is de bom!
  Moderator zondag 26 juli 2026 @ 18:35:55 #271
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221438698
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2026 18:35 schreef KreKkeR het volgende:

[..]
Wat versta je precies onder gaslighting? Ik dacht dat dit juist betekende dat men de boel probeert op te stoken.

En heb me verder niet verdiept in Islamitisch vs Islamistisch maar hoezo zou dit onderscheid opeens betekenen dat aanslagen gepleegd door Islamisten opeens niks met de Islam te maken hebben? :?
Iets verzwijgen is de simpelste vorm van gaslighting denk ik. het onthouden van evidente info.
- vmi voor intimi -
pi_221438713
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 18:32 schreef vul_maar_in het volgende:

[..]
Ze kunnen het toch wel benoemen, inclusief de verplichte disclamer die 4 keer zo lang is dat het niet alle Moslims zijn?

Waarom zou je ‘t uberhaupt benoemen aan jonge kinderen? Dus ook die disclaimer niet.
pi_221438729
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 18:35 schreef vul_maar_in het volgende:

[..]
Iets verzwijgen is de simpelste vorm van gaslighting denk ik. het onthouden van evidente info.
Dus omdat jeugdjournaal iets niet benoemt doet de NOS ineens aan gaslighting? Vind je nu ook niet dat je een beetje aan ‘t zoeken bent?
  Moderator zondag 26 juli 2026 @ 18:38:47 #274
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221438736
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 18:36 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Waarom zou je ‘t uberhaupt benoemen aan jonge kinderen? Dus ook die disclaimer niet.
Waarom niet?
- vmi voor intimi -
  Moderator zondag 26 juli 2026 @ 18:39:18 #275
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221438744
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 18:38 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Dus omdat jeugdjournaal iets niet benoemt doet de NOS ineens aan gaslighting? Vind je nu ook niet dat je een beetje aan ‘t zoeken bent?
Nee ik zei dat niet ik zei alleen dat ik dacht dat degene waar je op reageerde dat bedoelde.
- vmi voor intimi -
  zondag 26 juli 2026 @ 18:40:13 #276
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_221438754
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 18:32 schreef vul_maar_in het volgende:

[..]

Om eerlijk te zijn weet ik niet hoeveel nuances 9-jarigen begrijpen.

Opzich zou ik een wat betere uitleg dat er helaas ook moslims zijn die beinvloed zijn door een groep hele slechte moslims, en daardoor extremistisch geworden zijn wel waarderen. Maar of een 9-jarige dit echt begrijpt... Ik weet het niet.

Aan de andere kant kan ik ook slecht tegen items als: "Mo is moslim, mensen kijken hem raar aan omdat hij moslim is en dat is stom van die mensen". Dit is weer te kort door de bocht de andere richting.

Mbt Jeugdjournaal weet ik niet wat wijsheid is, vind ik moeilijk in te schatten.
Krekker is de bom!
  Moderator zondag 26 juli 2026 @ 18:41:47 #277
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221438781
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2026 18:40 schreef KreKkeR het volgende:

[..]
Om eerlijk te zijn weet ik niet hoeveel nuances 9-jarigen begrijpen.

Opzich zou ik een wat betere uitleg dat er helaas ook moslims zijn die beinvloed zijn door een groep hele slechte moslims, en daardoor extremistisch geworden zijn wel waarderen. Maar of een 9-jarige dit echt begrijpt... Ik weet het niet.

Aan de andere kant kan ik ook slecht tegen items als: "Mo is moslim, mensen kijken hem raar aan omdat hij moslim is en dat is stom van die mensen". Dit is weer te kort door de bocht de andere richting.

Mbt Jeugdjournaal weet ik niet wat wijsheid is, vind ik moeilijk in te schatten.
Vind het ook lastig. maar om niks te zeggen over een dader die weer lekker op de bingo kaart scoort...

Die kinderen vragen zelf toch ook "Waarom doet die meneer dat?" zou je denken.
- vmi voor intimi -
pi_221438802
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 18:38 schreef vul_maar_in het volgende:

[..]
Waarom niet?
Hoe ga je dat op een manier brengen die ook begrijpelijk is en niet zorgt voor onnodige angst? Jeugdjournaal brengt het meeste nieuws niet, simpelweg omdat kinderen die nuance nog niet begrijpen.
pi_221438805
quote:

Clowntown.
Serieus???
  Moderator zondag 26 juli 2026 @ 18:44:25 #280
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221438815
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 18:43 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Hoe ga je dat op een manier brengen die ook begrijpelijk is en niet zorgt voor onnodige angst? Jeugdjournaal brengt het meeste nieuws niet, simpelweg omdat kinderen die nuance nog niet begrijpen.
Nogmaals ook al zeggen ze het niet in het filmpje de vraag komt toch wel. Mag je het als ouder uit gaan leggen :D
- vmi voor intimi -
pi_221438830
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 18:44 schreef vul_maar_in het volgende:

[..]
Nogmaals ook al zeggen ze het niet in het filmpje de vraag komt toch wel. Mag je het als ouder uit gaan leggen :D
Ja, top. Dat is de verantwoordelijkheid van de ouder, niet van jeugdjournaal. Leg (als ouder) uit hoe het zit, dat er hele slechte mensen zijn die dat doen maar dat niet iedereen zo is, enz.
pi_221438848
Er was bij rtl boulevard nog net geen respect voor de pedoterrorist,met moeite.
  Moderator zondag 26 juli 2026 @ 18:47:42 #283
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221438851
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2026 18:45 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Ja, top. Dat is de verantwoordelijkheid van de ouder, niet van jeugdjournaal. Leg (als ouder) uit hoe het zit, dat er hele slechte mensen zijn die dat doen maar dat niet iedereen zo is, enz.
Te makkelijk. En met name omdat ik denk dat als een skinhead 3 "buitenlanders" neersteekt er wel degelijk over de achtergrond van de dader wordt gesproken.
- vmi voor intimi -
  zondag 26 juli 2026 @ 18:48:51 #284
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_221438861
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 18:35 schreef vul_maar_in het volgende:

[..]
Oke maar wat verzwijg je dan wanneer je zou aangeven dat je extremistische moslims hebt met politieke agenda en niet extremistische moslims zonder specifieke politieke agenda?
Krekker is de bom!
pi_221438869
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 18:47 schreef vul_maar_in het volgende:

[..]
Te makkelijk. En met name omdat ik denk dat als een skinhead 3 "buitenlanders" neersteekt er wel degelijk over de achtergrond van de dader wordt gesproken.
Door jeugdjournaal? Daar wil ik dan wel ‘s voorbeelden van zien.
  Moderator zondag 26 juli 2026 @ 18:49:40 #286
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221438870
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2026 18:48 schreef KreKkeR het volgende:

[..]
Oke maar wat verzwijg je dan wanneer je zou aangeven dat je extremistische moslims hebt met politieke agenda en niet extremistische moslims zonder specifieke politieke agenda?
niks, maar dat doen ze niet?
- vmi voor intimi -
  Moderator zondag 26 juli 2026 @ 18:50:11 #287
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221438876
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 18:49 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Door jeugdjournaal? Daar wil ik dan wel ‘s voorbeelden van zien.
Komt helaas niet zo vaak voor.

edit:ik bedoelde gelukkig uiteraard.
- vmi voor intimi -
pi_221438881
Lol, het standaard Fok!-riedeltje weer.. moslimaanslag = Krekker die alles goedpraat. Religie van de vrede!
  Moderator zondag 26 juli 2026 @ 18:51:48 #289
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221438893
On topic graag
- vmi voor intimi -
pi_221438895
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 18:50 schreef vul_maar_in het volgende:

[..]
Komt helaas niet zo vaak voor.
Het was je onderbuik die sprak dat ze dat wel zouden benoemen? Tja, dat ligt toch echt bij jezelf.
  Moderator zondag 26 juli 2026 @ 18:52:34 #291
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221438900
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 18:52 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Het was je onderbuik die sprak dat ze dat wel zouden benoemen? Tja, dat ligt toch echt bij jezelf.
Nee hoor, dat is de NOS ten voete uit.
- vmi voor intimi -
pi_221438902
Waarom zou je kinderen niet uitleggen dat er een hoop moslims zijn die bier, vrouwen, bacon, dansen, Joden, honden, varkensvlees en homo's haten?

Desnoods zeg je er obligaat bij, een paar moslims vinden van niet.

Kunnen ze zelf een eerlijke afweging maken.
graag verwijderen
pi_221438909
Waarschijnlijk zullen de moslims nu massaal een pride vlag als profielfoto plaatsen met als ondersteunende tekst #jesuishomo.
Het ligt aan de instanties zelf
  Moderator zondag 26 juli 2026 @ 18:53:57 #294
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221438911
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 18:53 schreef Poefbank het volgende:
Waarschijnlijk zullen de moslims nu massaal een pride vlag als profielfoto plaatsen met als ondersteunende tekst #jesuishomo.
Dat zou ze wel sieren, met name in Palestina.
- vmi voor intimi -
pi_221438913
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 18:52 schreef vul_maar_in het volgende:

[..]
Nee hoor, dat is de NOS ten voete uit.
Oh, ik dacht dat het ging over jeugdjournaal, daar ging de ophef nu toch om? Dat jeugdjournaal het niet benoemde.
  Moderator zondag 26 juli 2026 @ 18:55:44 #296
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221438919
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 18:54 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Oh, ik dacht dat het ging over jeugdjournaal, daar ging de ophef nu toch om? Dat jeugdjournaal het niet benoemde.
Wie zend dat uit?
- vmi voor intimi -
  zondag 26 juli 2026 @ 18:56:33 #297
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_221438922
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2026 18:50 schreef DrDentz het volgende:
Lol, het standaard Fok!-riedeltje weer.. moslimaanslag = Krekker die alles goedpraat. Religie van de vrede!
Als je mijn posts als goedpraten van aanslagen ziet heb je een heleboel gaatjes in je kop 8)7
Krekker is de bom!
pi_221438925
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 18:54 schreef beefkeek het volgende:

[..]
En het echte jeugdjournaal is nog niet eens geweest... In het nieuwsbericht op nosjeugdjournaal.nl wordt het in ieder geval wel benoemt.
  Moderator zondag 26 juli 2026 @ 18:58:59 #299
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221438940
quote:
10s.gif Op zondag 26 juli 2026 18:57 schreef kipknots het volgende:

[..]
En het echte jeugdjournaal is nog niet eens geweest... In het nieuwsbericht op nosjeugdjournaal.nl wordt het in ieder geval wel benoemt.
Wat was dit dan wel ik ben confuus nu. Een jeugdjournaal breaking news?
- vmi voor intimi -
  zondag 26 juli 2026 @ 19:00:51 #300
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')