abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 26 juli 2026 @ 14:12:45 #101
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_221436041
quote:
B. meldde zich op 15 juni en 9 juli vrijwillig voor zijn eerste twee sessies. Daarin toonde hij zich ‘ondoorgrondelijk’, maar werd geen acute dreiging vastgesteld. ‘Medewerkers van het centrum kregen de indruk dat B. precies wist wat hij moest antwoorden. Hij bleef vaag over zijn ideologische overtuigingen, bagatelliseerde die en zijn antwoorden leken ‘aangepast’.’

https://www.ad.nl/buitenl(...)icaliseren~a0f84151/
"Deradicaliseringsexperts piepelen voor dummies"

Die fundi's zijn en blijven ons drie stappen voor omdat we te beschaafd en deugend zijn om door te willen pakken. Dit overkomt de Chinezen niet.
  zondag 26 juli 2026 @ 14:14:28 #102
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_221436058
quote:
16s.gif Op zondag 26 juli 2026 14:05 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Die cursussen zullen wel gegeven worden door van die hopeloos naïve figuren. Gelijk een goed signaal om die cursussen nog eens uit te lichten.
Het verschil tussen de mensen die hiermee moeten werken en de mensen die ze moeten behandelen is dat de eerste groep wettelijke en ideologische kaders heeft en de tweede die gebruikt tegen ze
  zondag 26 juli 2026 @ 14:14:53 #103
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_221436065
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2026 13:54 schreef KreKkeR het volgende:
Feit blijft: weinig v/d reacties hier zullen de slachtoffers helpen en weinig reacties hier gaan überhaupt over de slachtoffers. Dus ga nu niet doen alsof mijn reactie op dat gebied een uitzondering was.
Je kunt de slachtoffers helaas ook niet helpen met een berichtje op een forum. Was het maar zo.

Je kunt wel blijvend je onvrede uiten over islamitische aanslagen (want dat is het) in de EU op onschuldigen, hopende dat dit ook bij anderen op gaat vallen.
  zondag 26 juli 2026 @ 14:14:57 #104
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_221436067
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 14:12 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Die fundi's zijn en blijven ons drie stappen voor omdat we te beschaafd en deugend zijn om door te willen pakken. Dit overkomt de Chinezen niet.
Zelf heb ik het idee dat dit soort mensen schromelijk overschatten hoeveel inzicht zij daadwerkelijk in dit soort mensen hebben.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  zondag 26 juli 2026 @ 14:15:36 #105
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_221436070
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 14:14 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Het verschil tussen de mensen die hiermee moeten werken en de mensen die ze moeten behandelen is dat de eerste groep wettelijke en ideologische kaders heeft en de tweede die gebruikt tegen ze
Kan je dit verder toelichten ik begrijp je niet helemaal?

Ah laat maar ik las het verkeerd, duidelijk zat.

[ Bericht 4% gewijzigd door FlippingCoin op 26-07-2026 14:30:51 ]
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zondag 26 juli 2026 @ 14:18:45 #106
485843 crew  Jippie
pi_221436088
  zondag 26 juli 2026 @ 14:21:53 #107
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_221436111
Bel het noodnummer van Rendac maar @Zipportal @RamboDirk @de_boswachter
pi_221436134
quote:

[..]

Aangezien er hele centra voor zijn met behandelaars, zijn er nog veel meer van die gekken die met een beetje therapie vrij rondlopen.
Al krijg je 10 aanslagen met 30 doden, als je er 1 tje kunt redden is dat centrum het al waard.
Vakman pur sang
  zondag 26 juli 2026 @ 14:28:00 #109
117098 Hathor
Effe niet
pi_221436144
quote:
16s.gif Op zondag 26 juli 2026 14:15 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Kan je dit verder toelichten ik begrijp je niet helemaal?
De medewerkers van zo'n deradicalisatie programma zijn naieve schapen en de radicalen beseffen dat en bespelen ze als een viool.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  zondag 26 juli 2026 @ 14:28:51 #110
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221436150
quote:

[..]

Tja, de Chinezen breken zelfs nagenoeg alle moskeeën af in Xinjiang, die zijn dus genadeloos in de aanpak daar. Zie ook: Hoe China systematisch de Oeigoerse moskeeën verwoest.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zondag 26 juli 2026 @ 14:32:46 #111
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221436196
Voor de mensen die zich afvragen waarom er bijvoorbeeld Queers for Palestine zijn. Idealisme is niet gebonden aan voorwaardelijkheid of wederkerigheid. Dat je als A pleit voor de vrijheid van B betekent niet dat B dit wederkerig moet beantwoorden richting A.

Zou wel fijn zijn, een beetje wederkerigheid in idealen, maar er is nu eenmaal een achterstand in denkbeelden over verlichting en gelijkwaardigheid.
"Doe maar gek, want er zijn al genoeg gewone mensen" - Ted Langenbach
  zondag 26 juli 2026 @ 14:35:10 #112
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_221436219
quote:
14s.gif Op zondag 26 juli 2026 14:28 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Tja, de Chinezen breken zelfs nagenoeg alle moskeeën af in Xinjiang, die zijn dus genadeloos in de aanpak daar. Zie ook: Hoe China systematisch de Oeigoerse moskeeën verwoest.
Genadeloos is het goede woord, ja. Geen fan van, maar het werkt wel. Jammer van de etnische zuiveringen en een eeuwenoude cultuur die wordt uitgewist inclusief vooral onschuldige spaanders, maar het werkt.
pi_221436220
quote:
'Abdul Ballout zou een poging hebben ondernomen om zich bij Islamitische Staat aan te sluiten'

De verdachte van de aanslag in Berlijn, Abdul Ballout, zou mogelijk een poging hebben ondernomen om zich aan te sluiten bij Islamitische Staat in Syrië. Dat schrijft de Duitse krant Süddeutsche Zeitung.

Hij werd naar verluidt eind 2025 gearresteerd op de luchthaven in Berlijn, toen hij terugkeerde uit Libanon. Zijn poging om zich aan te sluiten bij de terroristische groepering zou zijn mislukt. Bronnen melden aan de Duitse krant dat hij tot een paar maanden geleden in voorlopige hechtenis werd gehouden.

Volgens de Duitse krant Bild zou hij destijds zelfs zijn veroordeeld voor het voorbereiden van een ernstige geweldsdaad. Persbureau DPA meldt dat hij in mei werd vrijgelaten uit de jeugddetentie.

https://www.telegraaf.nl/(...)staat/159201629.html
pi_221436304
twitter

#werkenbijdenos
  zondag 26 juli 2026 @ 14:48:47 #115
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_221436344
quote:
15s.gif Op zondag 26 juli 2026 14:32 schreef Koekoekmakto het volgende:
Voor de mensen die zich afvragen waarom er bijvoorbeeld Queers for Palestine zijn. Idealisme is niet gebonden aan voorwaardelijkheid of wederkerigheid. Dat je als A pleit voor de vrijheid van B betekent niet dat B dit wederkerig moet beantwoorden richting A.

Zou wel fijn zijn, een beetje wederkerigheid in idealen, maar er is nu eenmaal een achterstand in denkbeelden over verlichting en gelijkwaardigheid.
Wat ik wel opvallend vind is ik vooral de extreme partijen in het nieuws tegenkom:

Of pro-palestina bijna altijd gecombineerd met anti-Israel, of omgekeerd.

In het begin v/d inval in Gaza zag ik ook nog een hoop gematigden, die zeiden: tot op zekere hoogte is een reactie op de aanslagen in Israël te begrijpen, maar Netanyahu en gang maken te gretig misbruik van de aanslagen om te doen wat ze altijd al wilden doen, en dat is niet oke.

Maar enige wat ik nu nog lijk te zien in de media is die hard pro-Palestina of die hard anti-moslim en dus ook anti elke Palestijn (want Moslim). Maar wellicht dat ik zelf de verkeerde media tegenkom...
Krekker is de bom!
  zondag 26 juli 2026 @ 14:48:54 #116
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_221436346
Een islamtische "heldendaad" van terreur gebruiken om Israel en de Westerse Beschaving in een kwaad daglicht te zetten en de moslims als slachtoffer te zien.

Waar kennen we die leugenachtige satanische tactiek ook elweer van :')

#October7
pi_221436356
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 14:43 schreef Tengano het volgende:

[..]
Het probeert te zeggen dat moslims altijd slachtoffer zijn.

Weer een stukje Taqiyya zeg maar.
Gematigde moslims moeten toch goed op hun tellen passen, want hun fanatieke geloofsbroeders dulden geen verraad.
  zondag 26 juli 2026 @ 14:53:13 #118
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221436376
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2026 14:48 schreef KreKkeR het volgende:

[..]
Wat ik wel opvallend vind is ik vooral de extreme partijen in het nieuws tegenkom:

Of pro-palestina bijna altijd gecombineerd met anti-Israel, of omgekeerd.

In het begin v/d inval in Gaza zag ik ook nog een hoop gematigden, die zeiden: tot op zekere hoogte is een reactie op de aanslagen in Israël te begrijpen, maar Netanyahu en gang maken te gretig misbruik van de aanslagen om te doen wat ze altijd al wilden doen, en dat is niet oke.

Maar enige wat ik nu nog lijk te zien in de media is die hard pro-Palestina of die hard anti-moslim en dus ook anti elke Palestijn (want Moslim). Maar wellicht dat ik zelf de verkeerde media tegenkom...
Het frame van 'extreem' is de beste springplank voor de eigen boodschap blijkbaar. Dan steek je er zelf 'redelijk' vanaf, is het idee. Nuance is saai, stellig is gezellig.
"Doe maar gek, want er zijn al genoeg gewone mensen" - Ted Langenbach
pi_221436455
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2026 14:48 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Of pro-palestina bijna altijd gecombineerd met anti-Israel,
Joh
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  zondag 26 juli 2026 @ 15:06:20 #120
13309 nostra
ask why
pi_221436507
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 14:44 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

#werkenbijdenos
Dio mio. :')
pi_221436568
Ik dacht dat ze in Duitsland vanwege diverse noodlottige ervaringen wel wisten dat je bij dit soort mensen-massa- evenementen ervoor moet zorgen dat er geen enkele auto op in kan rijden.
Het lijkt me dan ook een ernstige omissie.
pi_221436576
quote:
[ x ]

#werkenbijdenos
quote:
"De politie heeft nog niets gezegd over het motief, maar zegt wel 'Hij is bij de politie bekend als iemand die zich in islamistische kringen bevindt.' Islamisten zijn voor een streng islamitische samenleving gebaseerd op islamitische regels en wetten. Dat is op zich geen reden om verdacht te zijn. De politie vond het in dit geval wel nodig om het te benoemen, al is niet duidelijk waarom."
Zijn dit serieuze journalisten? Ja, waarom moet de zeer waarschijnlijke motivatie voor een terreurdaad nou benoemd worden?
pi_221436578
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2026 14:36 schreef Strijder_ het volgende:
Hetzelfde script als altijd. Islamitische Staat. Mossad. In de war. Paspoort laten liggen.
Nu Israël het meest gehate ‘land’ is, proberen ze er blijkbaar alles aan te doen om de haat jegens moslims in stand te houden. Terwijl je, als je naar de afgelopen dertig jaar kijkt, juist ziet dat de meeste slachtoffers van oorlogen en terreur moslims zijn. En daar draagt het Westen een grote verantwoordelijkheid voor.
Hahahahahahaha....

Nee.
  zondag 26 juli 2026 @ 15:15:59 #124
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_221436601
quote:
[ x ]

#werkenbijdenos
quote:
Verschil tussen islamitisch en islamistisch
De termen islamitisch en islamistisch schelen maar één letter, maar betekenen elk iets anders. Islamitisch verwijst naar alles wat met de islam als religie te maken heeft, bijvoorbeeld islamitische feestdagen of islamitische architectuur. Als je islamitisch bent, ben je een moslim en geloof je in Allah.

Islamistisch is een politieke stroming die vindt dat de islam niet alleen een geloof moet zijn van mensen, maar ook de basis voor de inrichting van de staat en de samenleving. Niet elke moslim is dus islamistisch.

Binnen het islamisme zijn er weer meerdere stromingen. Zo zijn er hervormers die verandering willen binnen een democratie, maar ook radicalen die de democratie met geweld willen omverwerpen, waaronder groeperingen als IS of Al Qaida.
Gelukkig geeft de NOS voor de zekerheid ook wat duiding bij de artikelen van het niveau: "niet elke moordenaar is een kannibaal".
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_221436616
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 15:13 schreef Pegos het volgende:
Ik dacht dat ze in Duitsland vanwege diverse noodlottige ervaringen wel wisten dat je bij dit soort mensen-massa- evenementen ervoor moet zorgen dat er geen enkele auto op in kan rijden.
Het lijkt me dan ook een ernstige omissie.
De ernstige omissie is meer dat ze nog steeds dit soort wilden blijven verwelkomen en degene die er al zijn niet hebben weggestuurd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')