abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221400479
'wet with anticipation' :9
twitter
pi_221400578
“Houthis obliterated”

Bekijk deze YouTube-video
pi_221400703
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2026 19:03 schreef Peppert het volgende:
Het vermoorden van de oude Khamenei is achteraf gezien voor Iran eerder een zegen dan een vloek gebleken, aangezien zijn zoon als opvolger veel vitaler blijkt te zijn in zijn regeringsstijl. Zoveel is wel duidelijk. Hij had het leven op 86-jarige leeftijd klaarblijkelijk ook opgegeven aangezien hij geen moeite deed om uit te wijken voor de extreem oorlogszuchtige en moorddadige regimes in Tel Aviv en Washington D.C. en gewoon in zijn ambtswoning bleef hangen. Misschien had hij echter onderschat hoe ver zijn tegenstanders bereid waren te gaan? Dat lijkt achteraf een ernstige misrekening te zijn geweest. We hebben het hier over twee staten met een lange geschiedenis van ernstig geweld en oorlogsmisdaden, variërend van de huidige genocide van de Palestijnen tot de historische verdrijving en vernietiging van inheemse bevolkingen in Noord-Amerika, naast een waslijst van andere controversiële militaire interventies, oorlogsmisdaden en mensenrechtenschendingen.
Wat een onzin en fantasie, de man is homoseksueel en tegen zijn wil in de plaatsvervanger van de homo hatende God op Aarde, bovendien weet jij niet wat er van hem over is lichamelijk, en geestelijk.
graag verwijderen
pi_221400749
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2026 20:06 schreef Since2003 het volgende:
'wet with anticipation' :9
[ x ]
Het lijkt me ontzettend dom van Mamdani als hij dat daadwerkelijk doorzet. Een makkelijkere manier om afgezet te worden als burgemeester is er niet.
  dinsdag 21 juli 2026 @ 20:32:55 #205
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221400797
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2026 19:09 schreef AFA2022 het volgende:

[..]
Ik ben half Engels, heb ik je al eerder vertelt. Wij worden het nooit eens, dus ik laat het daarbij.
Het wekt vooral de indruk dat je geen enkel idee hebt waar je het over hebt. Je claimt een boel dingen en als mensen dan reageren met letterlijke historische feiten dan wuif je dat weg met 'Israëlische propaganda'. Dit komt de discussie niet echt ten goede. Sterker nog, het maakt de discussie onmogelijk.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_221400857
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2026 20:14 schreef AFA2022 het volgende:
“Houthis obliterated”

Opvallend dat Rob Jetten niet de oorlog verklaard aan de Houthi's, ze blokkeren ook spullen van de Action en Temu voor het plebs in onze Nederlandse samenleving.
graag verwijderen
pi_221401583
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2026 20:29 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Het lijkt me ontzettend dom van Mamdani als hij dat daadwerkelijk doorzet. Een makkelijkere manier om afgezet te worden als burgemeester is er niet.
De implicaties zullen hoe dan ook immens wezen
  dinsdag 21 juli 2026 @ 21:56:20 #208
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221401717
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2026 20:29 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Het is ook gewoon strafbaar. Het lijkt mij daarom onwaarschijnlijk dat hij dit zal doen, het is waarschijnlijk niet meer dan wat virtue signaling voor de bühne.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_221401748
edit: verkeerde topic

[ Bericht 85% gewijzigd door voetbalmanager2 op 21-07-2026 22:51:45 ]
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_221401792
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 juli 2026 21:56 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het is ook gewoon strafbaar. Het lijkt mij daarom onwaarschijnlijk dat hij dit zal doen, het is waarschijnlijk niet meer dan wat virtue signaling voor de bühne.
Dat lijkt mij inderdaad ook. Hoe dan ook, naar mijn idee is er niets positiefs aan dit überhaupt benoemen - hij weet echt wel dat de VS het ICC niet erkend dus op welke basis zou hij dat doen? Op zijn onderbuik?
  dinsdag 21 juli 2026 @ 22:17:51 #211
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221401821
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2026 22:11 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Dat lijkt mij inderdaad ook. Hoe dan ook, naar mijn idee is er niets positiefs aan dit überhaupt benoemen - hij weet echt wel dat de VS het ICC niet erkend dus op welke basis zou hij dat doen? Op zijn onderbuik?
Hij zal inderdaad dondersgoed weten dat hier nul juridische basis voor is.

Dit is dus nog even krachtige taal uitslaan om vervolgens terug te krabbelen. Tenzij hij echt zo radicaal is dat hij het gewoon gaat proberen, maar dat is meteen einde politieke carrière en ook dat zal hij wel weten.
pi_221402255
Vraag mij of in wat voor staat die vierde dode Amerikaanse soldaat is teruggevonden.
Nog niks vrij gegeven.
pi_221402364

Veelzeggend.
Incelfrikandel
pi_221402515
Statement Mamdani: 'Benjamin Netanyahu is a war criminal'.

quote:
"Benjamin Netanyahu is a war criminal. The architect of a horrific genocide against the Palestinian people. He is responsible for the killing of more than 73,000 people, for the maiming of tens of thousands of children. As those who survive undergo amputation without anesthesia for the targeting of neonatal hospitals and maternity care centers, denying newborns even the chance to live. For the countless people, he starved as he blocked food and humanitarian aid from reaching them. For the gunning down of hundreds of aid workers and journalists. And just last month, the UN confirmed that Palestinian children continue to be deliberately targeted and killed by Israeli armed forces. More than eight months after the so-called cease fire, the list goes on and on, all as we as Americans pay for the bombs that do the killing. There is a reason the International Criminal Court issued a warrant for his arrest. As human beings, we have spent generations building a shared understanding that there are crimes so grave they offend all of humanity. Anyone with their eyes, with their heart, with their conscience, should recognize the devastation he has wrought and understand that he belongs before a court of law. As I've said, I agree with the ICC. The Benjamin Netanyahu should be arrested and tried for his crimes, as I do for anyone else charged by the ICC. My administration has reviewed every avenue available under applicable law to determine whether New York City could execute the International Criminal Courts arrest warrant. If Benjamin Netanyahu came here, it is clear that we do not have the independent legal authority to enforce this warrant. The federal government, however, does, and I call on them to join the ICC and execute this warrant. And I want to be equally clear, Benjamin Netanyahu is not welcome in New York City. Nor is any other war criminal at large. While we cannot end the genocide on our own, we can decide whether our silence will become another weapon, and we can examine every tool we have to defend the humanity and dignity of all people. That is my commitment to you."
Overigens zei Mamdani al tijdens zijn campagne voor het burgemeesterschap van New York City dat hij vond dat Netanyahu gearresteerd zou moeten worden als hij naar de VS komt en daar werd (afgelopen weekend) naar gevraagd tijdens een interview met de NYT:

quote:
Israel's prime minister, Benjamin Netanyahu, is perhaps planning to visit New York for the U.N. General Assembly. You pledged during your campaign, and after you won, to order his arrest to comply with the International Criminal Court warrant. What will happen if he comes in September? I believe that Prime Minister Netanyahu belongs in The Hague. He's a war criminal who has been charged by the International Criminal Court. And what you will find is that is an opinion that is held by many purely because of what his actions have wrought over these last many years. I've also said that I will follow the laws that we have here in New York City because I believe that there is an importance in following the law as a leader who presides over our city.

I'm sorry, I don't understand what that means. Meaning that whatever the law allows me to do in New York City, that's what we will do, but we won't be writing our own laws to that end.

What does the law allow you to do? That's an active conversation with our legal department. However, what we've seen at the national level is a desire sometimes to write your own laws, to go outside of the bounds of legality. That's not something we have an interest in.

NYT

[ Bericht 43% gewijzigd door Kijkertje op 22-07-2026 06:54:11 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_221402563
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 juli 2026 21:56 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Strafbaar is sinds een jaar of 2 een erg rekbaar begrip geworden in de VS. :')

Dat uitgerekend jij hier voor de bühne over begint toont wederom de ontiegelijk hypocriete rechts conservatieve leugen bubbel aan.

Een goed gedocumenteerd stuk van een joodse holocaust oderzoeker die ook duidelijk onderbouwd waarom israel wel degelijk een genocide pleegt.

I’m a Scholar of Genocide. We’re Entering a Terrifying New Era.
pi_221402612
quote:
14s.gif Op woensdag 22 juli 2026 06:04 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Overigens zei Mamdani al tijdens zijn campagne voor het burgemeesterschap van New York City dat hij vond dat Netanyahu gearresteerd zou moeten worden als hij naar de VS komt en daar werd (afgelopen weekend) naar gevraagd tijdens een interview met de NYT:

[..]

Ik heb er wel respect voor dat hij zo uitspreekt waarom hij het vindt en dat hij geen rechtsgrond heeft er iets aan te doen. Verfrissend om iemand te zien spreken die niet elke 2 zinnen een bevolkingsgroep of zijn politieke opponenten hoeft te beledigen.
pi_221402623
BREAKING: Multiple US Air Force B-1 Lancer heavy strategic bombers departed the UK shortly after Trump directly threatened strikes on Iran's Pickaxe Mountain nuclear facility.

https://x.com/HormuzLetter/status/2079648193441353779

Teheran wordt nu ook gebombardeerd.

"Trump angry at the Jordanians for providing intel. to Iran." _O-
  woensdag 22 juli 2026 @ 07:32:16 #218
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221402624
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2026 06:45 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dat uitgerekend jij hier voor de bühne over begint toont wederom de ontiegelijk hypocriete rechts conservatieve leugen bubbel aan.

Een goed gedocumenteerd stuk van een joodse holocaust oderzoeker die ook duidelijk onderbouwd waarom israel wel degelijk een genocide pleegt.

Mocht het je zijn ontgaan, het artikel dat je linkt is een opiniestuk. Een opiniestuk van een man die door talloze media naar voren wordt geschoven, het werkt bijna de indruk alsof hij de enige academicus binnen zijn discipline is. Bovendien onderbouwd hij niet dat de oorlog in de Gazastrook een genocide is (dat is het feitelijk gezien namelijk niet) maar hij stelt slechts dat hij dit denkt. Letterijk ook hé:

quote:
The Israeli political and military leadership conducted an operation in Gaza that killed at least 70,000 people (as admitted now by the Israeli military), most of them civilians; wounded close to 200,000; and caused vast numbers to die indirectly because of the utter destruction of medical facilities, housing and infrastructure, as well as the deprivation of food and clean water.

As I wrote in July 2025, as a scholar of genocide, I believe this was a concerted attempt to destroy the Palestinians in Gaza, in whole or in part, and that the operation therefore reached the high bar of the 1948 Genocide Convention’s definition of this crime.
Na deze alinea onderbouwd hij echter niet wáárom hij dit denkt en gaat gelijk over op dat Israël toch geen consequenties zal ondervinden. En op welke manier is het eigenlijk relevant dat de auteur Joods is?
  woensdag 22 juli 2026 @ 07:42:30 #219
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221402645
quote:
14s.gif Op woensdag 22 juli 2026 06:04 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

[..]

quote:
As human beings, we have spent generations building a shared understanding that there are crimes so grave they offend all of humanity.
Meneer gaat bij de eerste zin al de fout in.
quote:
The architect of a horrific genocide against the Palestinian people. He is responsible for the killing of more than 73,000 people, for the maiming of tens of thousands of children.
Dit is een claim en aantijging, meestal vraagt dit om een gedegen onderbouwing. Dit ontbreekt echter.

Daarnaast is het ook opmerkelijk dat hij stelt dat:
quote:
There is a reason the International Criminal Court issued a warrant for his arrest. As human beings, we have spent generations building a shared understanding that there are crimes so grave they offend all of humanity.
Tegelijkertijd wordt er binnen zijn contreien het Palestijnse terrorisme gevierd, zelfs zijn vrouw deed hieraan mee op de sociale media. Dit wekt de vraag op hoe hij deze sentimenten met elkaar denkt te kunnen verenigen.
pi_221402733
quote:
14s.gif Op woensdag 22 juli 2026 07:42 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
[..]
Meneer gaat bij de eerste zin al de fout in.
[..]
Dit is een claim en aantijging, meestal vraagt dit om een gedegen onderbouwing. Dit ontbreekt echter.
Daar is het ICC voor. Die aanklacht ligt er weldegelijk.

quote:
Daarnaast is het ook opmerkelijk dat hij stelt dat:
[..]
Tegelijkertijd wordt er binnen zijn contreien het Palestijnse terrorisme gevierd, zelfs zijn vrouw deed hieraan mee op de sociale media. Dit wekt de vraag op hoe hij deze sentimenten met elkaar denkt te kunnen verenigen.
Het is een beetje flauw hem aan te spreken op wat zijn vrouw zegt terwijl ze daar al publiekelijk excuses voor heeft aangeboden. Hou hem verantwoordelijk voor zijn woorden. Ik vind het nog steeds dom van ‘m, maar heb er wel respect voor dat hij zegt: ik heb geen wettelijke basis om ‘m op te pakken, maar hij is niet welkom in New York.

quote:
Mamdani's wife apologizes for past anti-Israel social media posts: 'Being 15 doesn’t excuse it'
Rama Duwaji, the wife of New York City Mayor Zohran Mamdani, has expressed regret over past social media posts, which includes posts in which she made anti-Israel statements and praised Palestinian terrorists. Duwaji, a 28-year-old American artist of Syrian descent, made the apology in an interview with online arts magazine "Hyperallergic."
pi_221402740
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2026 06:45 schreef Basp1 het volgende:

[..]

"I’m a Scholar of Genocide" en vervolgens niets zeggen op zijn eigen mening na...
graag verwijderen
  woensdag 22 juli 2026 @ 08:26:15 #222
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221402807
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2026 08:06 schreef UitStraling het volgende:

[..]
"I’m a Scholar of Genocide" en vervolgens niets zeggen op zijn eigen mening na...
Het is sowieso vreemd dat deze man door allerlei media moet worden aangehaald. Bestaan er binnen die tak van wetenschap niet veel meer namen? Hoe denken zij over deze kwestie? Je zou bij een breed gedragen standpunt een diversiteit van namen verwachten, die zien we niet. We zien alleen keer op keer deze Israëlische man, die zijn eigen land een mes in de rug steekt en dus glimlachend een podium wordt geboden door allerlei met name progressief en linkse media.

Immers, binnen die milieus is een goede Jood en/of Israëliër er eentje die zich negatief uitlaat over Israël (idealiter zelfs het bestaansrecht van het land in twijfel trekt of openlijk ontkent) en zich uitspreekt voor de Palestijnen, een ronduit antisemitische samenleving waar terreur jegens Joden breed wordt omarmd.
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2026 08:05 schreef beefkeek het volgende:

[..]
De VS erkent het ICC niet, dus dat vormt in dit geval geen onderbouwing of mandaat tot actie. En het is maar goed ook dat de VS het ICC niet meedoet aan de erkenning van zulke achterlijke instituten die het internationale recht als wapen gebruiken en selectief toepassen.
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2026 08:05 schreef beefkeek het volgende:

[..]
[..]
Het is een beetje flauw hem aan te spreken op wat zijn vrouw zegt terwijl ze daar al publiekelijk excuses voor heeft aangeboden. Hou hem verantwoordelijk voor zijn woorden. Ik vind het nog steeds dom van ‘m, maar heb er wel respect voor dat hij zegt: ik heb geen wettelijke basis om ‘m op te pakken, maar hij is niet welkom in New York.
[..]

Het is zeker niet flauw, het zegt iets over de contreien waarin hij zich begeeft en dat vormt vervolgens een tegenstrijdigheid. Hij stelt namelijk dus tegen grove misdaden tegen de menselijkheid te zijn, maar binnen zijn ideologische bubbel worden sommige van de meest grove misdaden tegen de menselijkheid bewierookt.
pi_221402826
quote:
14s.gif Op woensdag 22 juli 2026 08:26 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het is sowieso vreemd dat deze man door allerlei media moet worden aangehaald. Bestaan er binnen die tak van wetenschap niet veel meer namen? Hoe denken zij over deze kwestie? Je zou bij een breed gedragen standpunt een diversiteit van namen verwachten, die zien we niet. We zien alleen keer op keer deze Israëlische man, die zijn eigen land een mes in de rug steekt en dus glimlachend een podium wordt geboden door allerlei met name progressief en linkse media.

Immers, binnen die milieus is een goede Jood en/of Israëliër er eentje die zich negatief uitlaat over Israël (idealiter zelfs het bestaansrecht van het land in twijfel trekt of openlijk ontkent) en zich uitspreekt voor de Palestijnen, een ronduit antisemitische samenleving waar terreur jegens Joden breed wordt omarmd.
[..]
De VS erkent het ICC niet, dus dat vormt in dit geval geen onderbouwing of mandaat tot actie. En het is maar goed ook dat de VS het ICC niet meedoet aan de erkenning van zulke achterlijke instituten die het internationale recht als wapen gebruiken en selectief toepassen.
Tja, wat valt hier nog van te zeggen. Ik vind het een zwaktebod om het ICC op deze manier weg te zetten omdat ze een aanklacht uitschrijven die je niet bevalt.

quote:
Het is zeker niet flauw, het zegt iets over de contreien waarin hij zich begeeft en dat vormt vervolgens een tegenstrijdigheid. Hij stelt namelijk dus tegen grove misdaden tegen de menselijkheid te zijn, maar binnen zijn ideologische bubbel worden sommige van de meest grove misdaden tegen de menselijkheid bewierookt.
En binnen jouw ideologische bubbel bestaan de (potentiële) misdaden van Israël niet. Twee zijdes van dezelfde medaille.
  woensdag 22 juli 2026 @ 08:39:07 #224
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221402849
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2026 08:32 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Tja, wat valt hier nog van te zeggen. Ik vind het een zwaktebod om het ICC op deze manier weg te zetten omdat ze een aanklacht uitschrijven die je niet bevalt.
En waarom precies zou het een zwaktebod zijn? Beter gezegd, waarom is het ICC nodig en waarom zou het een positieve benadering verdienen?
quote:
[..]
En binnen jouw ideologische bubbel bestaan de (potentiële) misdaden van Israël niet. Twee zijdes van dezelfde medaille.
Dan heb je niet goed opgelet. Ongetwijfeld dat Israël oorlogsmisdaden heeft begaan, dat heb je immers wel bij elke oorlog. De oorlog in de Gazastrook is daar geen uitzondering op.
pi_221402854
quote:
1s.gif Op woensdag 22 juli 2026 01:36 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[ afbeelding ]

Veelzeggend.
DEAD!!! :')

Wat een debieltje, die Trump
pi_221402982
quote:
14s.gif Op woensdag 22 juli 2026 08:39 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
En waarom precies zou het een zwaktebod zijn? Beter gezegd, waarom is het ICC nodig en waarom zou het een positieve benadering verdienen?
Het ICC is onderdeel van een set afspraken die gemaakt zijn om oorlogsmisdaden te veroordelen. Lijkt me iets goeds.

quote:
Dan heb je niet goed opgelet. Ongetwijfeld dat Israël oorlogsmisdaden heeft begaan, dat heb je immers wel bij elke oorlog. De oorlog in de Gazastrook is daar geen uitzondering op.
Ik ben blij te lezen dat je eens uitspreekt dat Israël ook oorlogsmisdaden heeft begaan. Niemand betwist dat Hamas dat gedaan heeft (en doet), maar dat Israël daar ook niet vies van is is een verfrissende take. Dank je wel daarvoor.
  woensdag 22 juli 2026 @ 09:09:17 #227
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221403024
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2026 09:01 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Het ICC is onderdeel van een set afspraken die gemaakt zijn om oorlogsmisdaden te veroordelen. Lijkt me iets goeds.
In theorie klinkt het inderdaad mooi, utopisch zelfs.

De realiteit is echter dat A) heel veel oorlogsmisdaden onbestraft blijven en B) pakweg de helft van de wereld het ICC niet erkent. Kortom, dit leidt tot een selectieve toepassing van het internationale recht. Sommigen worden er selectief uitgepikt, anderen niet. Om hier politiek ideologische factoren nog maar even buiten beschouwing te laten. Op zo een manier verandert zo een juridisch orgaan eerder in een politiek wapen dan dat het doet waar het voor is opgetuigd.
quote:
[..]
Ik ben blij te lezen dat je eens uitspreekt dat Israël ook oorlogsmisdaden heeft begaan. Niemand betwist dat Hamas dat gedaan heeft (en doet), maar dat Israël daar ook niet vies van is is een verfrissende take. Dank je wel daarvoor.
Dit is helaas wel door velen betwist. We hebben niet voor niets talloze media die de term 'terreurbeweging' niet eens meer gebruiken om nog maar te zwijgen over de pro-Palestijnse contreien, waarin Hamas meer dan eens als een 'verzetsbeweging' werd weggezet en de aanslagen van 7 oktober gebagatelliseerd door te wijzen naar een vermeende bredere context.
pi_221403086
quote:
14s.gif Op woensdag 22 juli 2026 09:09 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

De realiteit is echter dat A) heel veel oorlogsmisdaden onbestraft blijven en B) pakweg de helft van de wereld het ICC niet erkent. Kortom, dit leidt tot een selectieve toepassing van het internationale recht. Sommigen worden er selectief uitgepikt, anderen niet. Om hier politiek ideologische factoren nog maar even buiten beschouwing te laten. Op zo een manier verandert zo een juridisch orgaan eerder in een politiek wapen dan dat het doet waar het voor is opgetuigd.
quote:
Finally, the General Assembly convened a conference in Rome in June 1998, with the aim of finalising the treaty to serve as the Court's statute. On 17 July 1998, the Rome Statute of the International Criminal Court was adopted by a vote of 120 to seven, with 21 countries abstaining. The seven countries that voted against the treaty were China, Iraq, Israel, Libya, Qatar, the U.S., and Yemen.[21]
120 voorstanders, 21 landen die niet gestemd hebben en 7 landen die tegengestemd hebben. Totaal zijn er inmiddels zo'n 60 landen die het ICC niet erkennen of hun deelname niet geratificeerd hebben. Die 120 voorstanders zijn overigens bijna de gehele westerse wereld, dus het argument "de helft van de wereld het ICC niet erkent" is .. raar.

quote:
Dit is helaas wel door velen betwist. We hebben niet voor niets talloze media die de term 'terreurbeweging' niet eens meer gebruiken om nog maar te zwijgen over de pro-Palestijnse contreien, waarin Hamas meer dan eens als een 'verzetsbeweging' werd weggezet en de aanslagen van 7 oktober gebagatelliseerd door te wijzen naar een vermeende bredere context.
Maar daar ging 't nu niet over. Nogmaals, dank dat je zelf ook aangeeft dat Israël niet feilloos is.
pi_221403249
quote:

[..]
[..]
Het ICC is een linkse geitenwollen deugclub, daar mag de bezem doorheen anders blijft het vooral een lachertje waar een aantal cruciale landen zich van distantiëren.
graag verwijderen
pi_221403335
De Amerikaanse president Trump heeft een akkoord met Saoedi-Arabië goedgekeurd waarmee het land een civiel nucleair programma kan opzetten. Het bevat geen clausule die de verrijking van uranium verbiedt.....

WTF.....Het land waar de meeste terroristen van 9-11 vandaan komen nu de vrijheid geven om mogelijk ook atoomwapens te maken en wel moeilijk doen over Iran wat de VS nog nooit heeft aangevallen....
pi_221403540
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2026 09:41 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Het ICC is een linkse geitenwollen deugclub, daar mag de bezem doorheen anders blijft het vooral een lachertje waar een aantal cruciale landen zich van distantiëren.
Ooit ga ik nog ‘s een daadwerkelijk inhoudelijke reactie van je zien, daar geloof ik heilig in.
pi_221403619
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2026 09:46 schreef wvee het volgende:
De Amerikaanse president Trump heeft een akkoord met Saoedi-Arabië goedgekeurd waarmee het land een civiel nucleair programma kan opzetten. Het bevat geen clausule die de verrijking van uranium verbiedt.....

WTF.....Het land waar de meeste terroristen van 9-11 vandaan komen nu de vrijheid geven om mogelijk ook atoomwapens te maken en wel moeilijk doen over Iran wat de VS nog nooit heeft aangevallen....
Het land Saudi-Arabië is een zeer trouwe militaire bondgenoot van de VS, in de week voor 7 oktober zaten er wel wat meer voorwaarden aan het leveren van civiele kernenergie, bijvoorbeeld normalisering en erkenning van de staat Israël, bovendien zou er een begin worden gemaakt met het uitwisselen van wetenschappelijk onderzoek tussen beide staten.

Waarom denk je dat de absolute aartsvijand van Saudi-Arabië, Iran, overal zo'n genocidale teringzooi aan het schoppen is?

7 oktober is Hamas en Iran in paniek, niets meer of minder.
graag verwijderen
pi_221403643
quote:

[..]
[..]
Ik ben niet voor het ondermijnen van de ICC (waarom zou ik). Maar laten we wel eerlijk zijn. Oorlogsrecht was altijd al een papierenwerkelijkheid. Iets wat in de basis misschien goed is, maar wat kan worden genegeerd door landen als het tegen hun belangen ingaat en als ze invloedrijk genoeg zijn.

Kortom: laten we niet doen alsof het in steen staat gebeiteld.
pi_221403650
quote:
1s.gif Op woensdag 22 juli 2026 01:36 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[ afbeelding ]

Veelzeggend.
Jammer dat hij niet voor de volledigheid ook even een lijstje post met de door hen vermoorde mensen.
pi_221403709
quote:

Trump heeft iedereen met een beetje hersens eruit getrapt. Uiteraard is hij nu de slimste van zijn administration.
pi_221403720
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2026 09:59 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Het land Saudi-Arabië is een zeer trouwe militaire bondgenoot van de VS, in de week voor 7 oktober zaten er wel wat meer voorwaarden aan het leveren van civiele kernenergie, bijvoorbeeld normalisering en erkenning van de staat Israël, bovendien zou er een begin worden gemaakt met het uitwisselen van wetenschappelijk onderzoek tussen beide staten.

Waarom denk je dat de absolute aartsvijand van Saudi-Arabië, Iran, overal zo'n genocidale teringzooi aan het schoppen is?

Een uiterst onbetrouwbare trouwe bondgenoot. Die moet je ook niet de vrijheden geven mbt verrijken van uranium
pi_221403738
quote:

[..]

Hoe denk je dat de bevolking over Israel denkt, uitgezonderd het puppetregime in het koningshuis?
pi_221403745
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2026 10:04 schreef wvee het volgende:

[..]
Een uiterst onbetrouwbare trouwe bondgenoot. Die moet je ook niet de vrijheden geven mbt verrijken van uranium
Sterker nog, Saudi-Arabië wilde in het akkoord dat niet doorgegaan is door 7 oktober opkomen voor de Palestijnen, Hamas zag dit als een existentiële bedreiging.

Hamas en Iran zijn de vijanden van de Palestijnen, daarom zijn al die Free Palestine genocide schreeuwers zo dom en feitelijk medeplichtig aan het in stand houden van de leugen en de onderdrukking, te dom om te poepen.
graag verwijderen
pi_221403775
quote:

[..]

De realiteit is echter dat A) heel veel oorlogsmisdaden onbestraft blijven en B) pakweg de helft van de wereld het ICC niet erkent.
Wat opmerkelijk is want ze zijn allemaal lid van de VN waarmee men bij het lidmaatschap eigenlijk automatisch erkenning van de regels gegeven wordt. Maar zoals we vaker zien in de wereld willen sommige landen wel soms regels die hun uitkomen maar werken de regels tegen hun dan opeens is de wereld weer te klein..

En dat sommige oorlogs misdaden onbestraft blijven impliceert natuurlijk totaal niet dat we als wereld daarom maar alle oorlogs misdaden weer goed moeten keuren.. :')
pi_221403822
quote:

[..]

Dat ben ik met je eens. Ze waren succesvoller dan gedacht en zodoende was de reactie daarop ook een stuk harder dan verwacht.

Doel was het verstieren van wat vredesbesprekingen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_221403857
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2026 10:10 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Dat ben ik met je eens. Ze waren succesvoller dan gedacht en zodoende was de reactie daarop ook een stuk harder dan verwacht.

Doel was het verstieren van wat vredesbesprekingen.
Saudi-Arabië beziet zichzelf als de leider van de Islamitische wereld, de enige juiste dan volgens hen, de Soenitische, het was simpelweg wellicht vrede geweest in het Midden-Oosten als deze initiatieven niet met een slachting getorpedeerd zouden zijn, daarom is deze heropening van de civiel nucleaire besprekingen ook zo ontzettend belangrijk.
graag verwijderen
pi_221403943
Het is uiteraard wel zo dat Saudi-Arabië dit initiatief vooral nam om militaire nucleaire dominantie proberen te krijgen over een Iran dat al lekker zelfstandig aan de weg aan het timmeren is met nucleaire wapens, iets dat de Soennieten nooit zullen accepteren, niet omdat ze Joden en Palestijnen nou zo lief vinden :+

A means to an end.
graag verwijderen
  woensdag 22 juli 2026 @ 10:29:01 #243
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_221403986
quote:

Ik denk ook dat dat getolereerd wordt omdat S-A een belangrijke schakel is om de dollar-dominantie te bestendigen.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
pi_221404096
quote:
7s.gif Op woensdag 22 juli 2026 10:29 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ik denk ook dat dat getolereerd wordt omdat S-A een belangrijke schakel is om de dollar-dominantie te bestendigen.
Sommige mensen begrijpen nog steeds niet dat kernwapens draaien om afschrikking, macht en invloed. Niet om het daadwerkelijk gebruiken ervan. Iran mag geen kernwapens, omdat ze daarmee nog meer invloed kunnen verkrijgen, terwijl ze hun anti-westerse agenda verder realiseren.

SA wordt door Trump blijkbaar gezien als een vriendelijk land tegenover het westen/Amerika. Dus die mogen nu wel aan het werk met hun nucleair programma. Ja, niet voor militaire doeleinde. Uh-uh.
pi_221404242
Poetin-achtige praktijken in the White House, niemand durft nog slecht nieuws aan Trump te leveren:
Sources say ‘culture of silence’ has taken hold as defence secretary gains reputation for purging senior military figures.

https://www.telegraph.co.(...)hortage-white-house/
pi_221404259
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2026 10:41 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Sommige mensen begrijpen nog steeds niet dat kernwapens draaien om afschrikking, macht en invloed. Niet om het daadwerkelijk gebruiken ervan. Iran mag geen kernwapens, omdat ze daarmee nog meer invloed kunnen verkrijgen, terwijl ze hun anti-westerse agenda verder realiseren.

SA wordt door Trump blijkbaar gezien als een vriendelijk land tegenover het westen/Amerika. Dus die mogen nu wel aan het werk met hun nucleair programma. Ja, niet voor militaire doeleinde. Uh-uh.
De nucleaire deal met Saudi-Arabië is het geesteskind van Joe Biden.
graag verwijderen
pi_221404266
Stop met Trumperitus en ga weer zelf nadenken met het hoofd in plaats van de buik aub.
graag verwijderen
pi_221404371
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2026 10:00 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Ik ben niet voor het ondermijnen van de ICC (waarom zou ik). Maar laten we wel eerlijk zijn. Oorlogsrecht was altijd al een papierenwerkelijkheid. Iets wat in de basis misschien goed is, maar wat kan worden genegeerd door landen als het tegen hun belangen ingaat en als ze invloedrijk genoeg zijn.

Kortom: laten we niet doen alsof het in steen staat gebeiteld.
Het staat zeker niet in steen gebeiteld, maar de legitimiteit van de ICC proberen te ondermijnen omdat het je zo uitkomt (wat @HowardRoark hier doet) vind ik ook bijzonder.
pi_221404403
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2026 11:27 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Het staat zeker niet in steen gebeiteld, maar de legitimiteit van de ICC proberen te ondermijnen omdat het je zo uitkomt (wat @:HowardRoark hier doet) vind ik ook bijzonder.
Dat doet ieder weldenkend mens, dat zit inherent ook aan de oprichting ervan, dat linkse betweterige kotssausje eroverheen waardoor ze vatbaar hysterisch zijn voor alles wat naar macht, geld en dominantie ruikt en blindelings opkomen voor de zwakste partij, en dat, en hierin zit hem de crux, dat is niet altijd de goede kant.
graag verwijderen
pi_221404422
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2026 11:34 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Dat doet ieder weldenkend mens, dat zit inherent ook aan de oprichting ervan, dat linkse betweterige kotssausje eroverheen waardoor ze vatbaar hysterisch zijn voor alles wat naar macht, geld en dominantie ruikt en blindelings opkomen voor de zwakste partij, en dat, en hierin zit hem de crux, dat is niet altijd de goede kant.
"dat linkse betweterige kotssausje eroverheen" - gestopt met lezen. Misschien moet je je eigen advies volgen en denken met je hoofd ipv de buik.
  woensdag 22 juli 2026 @ 11:51:04 #251
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221404472
quote:

[..]
Het staat zeker niet in steen gebeiteld, maar de legitimiteit van de ICC proberen te ondermijnen omdat het je zo uitkomt (wat @:HowardRoark hier doet) vind ik ook bijzonder.
Ondermijn in de ICC omdat het mij niet goed uitkomt? Mijn kritiek is toch veel breder dan dat. Rare draai dit.
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2026 10:07 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Wat opmerkelijk is want ze zijn allemaal lid van de VN waarmee men bij het lidmaatschap eigenlijk automatisch erkenning van de regels gegeven wordt. Maar zoals we vaker zien in de wereld willen sommige landen wel soms regels die hun uitkomen maar werken de regels tegen hun dan opeens is de wereld weer te klein..

En dat sommige oorlogs misdaden onbestraft blijven impliceert natuurlijk totaal niet dat we als wereld daarom maar alle oorlogs misdaden weer goed moeten keuren.. :')
De VN is natuurlijk een grote façade, waar landen vooral voor de eigen invloedsferen en geopolitieke belangen aan meedoen. Het ICC heeft grotere consequenties en veel landen begrijpen heel goed het functioneren van zo een orgaan.

Daarnaast zijn er natuurlijk ook landen zoals China, Rusland en Iran die dondersgoed weten structureel allerlei verdragen en wetten te schaden. Maar binnen de VN worden landen als Iran doodleuk voorzitter gemaakt van een forum mensenrechten of een commissie over vrouwenrechten. Wat ook benadrukt hoe serieus de VN is te nemen.
  Moderator woensdag 22 juli 2026 @ 11:52:03 #252
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_221404475
de VN is natuurlijk geen grote facade
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_221404484
quote:
88s.gif Op woensdag 22 juli 2026 11:52 schreef sp3c het volgende:
de VN is natuurlijk geen grote facade
De hele VN is failliet voor nu.
graag verwijderen
pi_221404496
quote:
14s.gif Op woensdag 22 juli 2026 11:51 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ondermijn in de ICC omdat het mij niet goed uitkomt? Mijn kritiek is toch veel breder dan dat. Rare draai dit.
In deze discussie bedoel ik natuurlijk. Dit is wat je eerder zei (relevant stuk van je post gepakt):
quote:

[..]

Vooral die laatste zin is relevant. Daarmee betwist je de legitimiteit van het ICC. Maargoed, dat begreep je zelf ook wel natuurlijk.

quote:
De VN is natuurlijk een grote façade, waar landen vooral voor de eigen invloedsferen en geopolitieke belangen aan meedoen. Het ICC heeft grotere consequenties en veel landen begrijpen heel goed het functioneren van zo een orgaan.

Daarnaast zijn er natuurlijk ook landen zoals China, Rusland en Iran die dondersgoed weten structureel allerlei verdragen en wetten te schaden. Maar binnen de VN worden landen als Iran doodleuk voorzitter gemaakt van een forum mensenrechten of een commissie over vrouwenrechten. Wat ook benadrukt hoe serieus de VN is te nemen.
Er is een heel groot verschil tussen is en vind. Jij vindt de VN een grote façade, oftewel: een mening. Dat zijn veel mensen (gelukkig) niet met je eens. Kunnen we mooi ook toevoegen aan het lijstje, het betwisten van de legitimiteit van de VN.
  Moderator woensdag 22 juli 2026 @ 11:56:52 #255
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_221404502
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2026 11:53 schreef UitStraling het volgende:

[..]
De hele VN is failliet voor nu.
niet echt
pi_221404531
De VN is als een bezorgde lieve moeder met kraaltjes en bloemen in haar haren die slechts foei zegt en haar zwakbegaafde zoontje tegen elke prijs beschermd, ook al heeft hij net het buurmeisje verkracht, omgebracht en in de tuin van de buren begraven.
graag verwijderen
pi_221404562
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2026 11:02 schreef UitStraling het volgende:

[..]
De nucleaire deal met Saudi-Arabië is het geesteskind van Joe Biden.
Trump zet het voort.
pi_221404566
quote:

[..]
Maar US heeft het ICC (oorlogsrecht) altijd al naar eigen zinnen gebruikt. De recente retoriek van Rubio is precies dat, retoriek dat is veranderd. Maar hun houding tegenover het ICC was altijd al zo.
  woensdag 22 juli 2026 @ 12:16:19 #259
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221404595
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2026 11:55 schreef beefkeek het volgende:

[..]
In deze discussie bedoel ik natuurlijk. Dit is wat je eerder zei (relevant stuk van je post gepakt):
[..]
Vooral die laatste zin is relevant. Daarmee betwist je de legitimiteit van het ICC. Maargoed, dat begreep je zelf ook wel natuurlijk.
Mijn kritiek op het ICC gaat dus veel verder dan deze discussie alleen.

En de legitimiteit van het ICC dient ook betwist te worden. Wat we nu vooral zien is dat mijn kritiek op bekritiseerd wordt, maar geen inhoudelijke argumenten waarom het ICC wél legitiem zou zijn. Wat maakt het dat zo een orgaan goed functioneert en belangrijk is?
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2026 11:55 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Er is een heel groot verschil tussen is en vind. Jij vindt de VN een grote façade, oftewel: een mening. Dat zijn veel mensen (gelukkig) niet met je eens. Kunnen we mooi ook toevoegen aan het lijstje, het betwisten van de legitimiteit van de VN.
Integendeel Het is een façade vanwege de door mij gegeven argumenten. Een façade wil zeggen dat je te maken hebt met iets dat aan de buitenkant mooier moet lijken dan het eigenlijk is, een schijnvertoning dus.

Een organisatie waar bijna alle landen op de wereld lid van zijn om zo enige orde in de wereld te houden, conflicten en oorlog te voorkomen en de rechten van de mens te beschermen klinkt natuurlijk nobel en goed maar in de praktijk zien we iets heel anders. Namelijk dat partijen die structureel mensenrechten schenden en conflicten en oorlogen beginnen of steunen gewoon deel uitmaken van de VN en zelfs mogen aansluiten bij commissies en fora.

Hierdoor verliest zo een organisatie natuurlijk al snel legitimiteit. Het is alsof je een politie-eenheid opricht, waarbij criminelen en misdadigers de rol van agent krijgen en anderen mogen aanpakken omdat men te hard heeft gereden, maar zelf een grote drugshandel achter hun naam hebben staan en de politie-eenheid gebruiken om concurrenten of vijanden een loer te draaien.

Dit is natuurlijk een grote aanfluiting. En dit zien we letterlijk in de VN gebeuren, denk aan een Rusland dat een oorlog start in Oekraïne, maar vervolgens zich gepikeerd en met ontsteltenis uitspreekt over conflicten elders.

Of neemt een Iran of China, die zich uitspreken over mensenrechten terwijl men zelf niet anders doet dan deze systematisch schenden. Iran bijvoorbeeld, rechtvaardigt dit vervolgens door dingen te zeggen als dat er in Iran geen homoseksuelen of dat het simpelweg niet meedoet aan 'Westerse' ideeën over gelijkwaardigheid. Chima beweert tot op de dag vandaag nog dat alle concentratiekampen voor de Oeigoeren zelfs voor 'counter-terrorism' en 'heropvoeding' zijn.

In hoeverre is zo een orgaan serieus te nemen volgens jou?
pi_221404604
Als dit nog lang gaat duren, dan komt er een moment dat Amerika (tactische) kernwapens gaat inzetten om de nucleaire capaciteit van Iran te vernietigen.
  woensdag 22 juli 2026 @ 12:19:08 #261
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_221404611
quote:
14s.gif Op woensdag 22 juli 2026 12:16 schreef HowardRoark het volgende:
En de legitimiteit van het ICC dient ook betwist te worden. Wat we nu vooral zien is dat mijn kritiek op bekritiseerd wordt, maar geen inhoudelijke argumenten waarom het ICC wél legitiem zou zijn
Het Statuut van Rome is gewoon door 120+ leden geratificeerd. 60 leden was al genoeg om het ICC te mogen oprichten. Het ICC is daarmee dus gewoon een legitiem instituut.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_221404624
quote:
14s.gif Op woensdag 22 juli 2026 12:16 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Mijn kritiek op het ICC gaat dus veel verder dan deze discussie alleen.

En de legitimiteit van het ICC dient ook betwist te worden. Wat we nu vooral zien is dat mijn kritiek op bekritiseerd wordt, maar geen inhoudelijke argumenten waarom het ICC wél legitiem zou zijn. Wat maakt het dat zo een orgaan goed functioneert en belangrijk is?
Het ICC heeft zeker zijn problemen, maar dat maakt de legitimiteit niet minder. Volgens dezelfde logica kun je de politie wel afschaffen omdat er nog steeds mensen vermoord worden. Het is een kolderiek argument wat nergens op slaat. In plaats van de legitimiteit betwisten kan er ook aangegeven worden wat er mis gaat zodat dat verbeterd kan worden.

quote:
Integendeel Het is een façade vanwege de door mij gegeven argumenten. Een façade wil zeggen dat je te maken hebt met iets dat aan de buitenkant mooier moet lijken dan het eigenlijk is, een schijnvertoning dus.

Een organisatie waar bijna alle landen op de wereld lid van zijn om zo enige orde in de wereld te houden, conflicten en oorlog te voorkomen en de rechten van de mens te beschermen klinkt natuurlijk nobel en goed maar in de praktijk zien we iets heel anders. Namelijk dat partijen die structureel mensenrechten schenden en conflicten en oorlogen beginnen of steunen gewoon deel uitmaken van de VN en zelfs mogen aansluiten bij commissies en fora.

Hierdoor verliest zo een organisatie natuurlijk al snel legitimiteit. Het is alsof je een politie-eenheid opricht, waarbij criminelen en misdadigers de rol van agent krijgen en anderen mogen aanpakken omdat men te hard heeft gereden, maar zelf een grote drugshandel achter hun naam hebben staan en de politie-eenheid gebruiken om concurrenten of vijanden een loer te draaien.

Dit is natuurlijk een grote aanfluiting. En dit zien we letterlijk in de VN gebeuren, denk aan een Rusland dat een oorlog start in Oekraïne, maar vervolgens zich gepikeerd en met ontsteltenis uitspreekt over conflicten elders.

Of neemt een Iran of China, die zich uitspreken over mensenrechten terwijl men zelf niet anders doet dan deze systematisch schenden. Iran bijvoorbeeld, rechtvaardigt dit vervolgens door dingen te zeggen als dat er in Iran geen homoseksuelen of dat het simpelweg niet meedoet aan 'Westerse' ideeën over gelijkwaardigheid. Chima beweert tot op de dag vandaag nog dat alle concentratiekampen voor de Oeigoeren zelfs voor 'counter-terrorism' en 'heropvoeding' zijn.

In hoeverre is zo een orgaan serieus te nemen volgens jou?
Dat is natuurlijk niet uniek aan Iran, China of Rusland, dat geldt voor veel landen. De VN mist tanden om daadwerkelijk ergens actie op te kunnen ondernemen, want de grotere landen (zoals de VS, Rusland etc) kunnen gewoon een veto uitspreken op wat ze niet zint. Dan kun je zeggen: de VN is kut, maar je kunt ook zeggen: Joh, laten we dit anders aanpakken zodat de VN beter gaat werken.
pi_221404644
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2026 12:18 schreef theunderdog het volgende:
Als dit nog lang gaat duren, dan komt er een moment dat Amerika (tactische) kernwapens gaat inzetten om de nucleaire capaciteit van Iran te vernietigen.
Dat zou echt een gigantische escalatie zijn. Want als de VS ze daadwerkelijk gaat gebruiken, waarom zou Rusland 't dan niet doen? Of Noord-Korea tegen Zuid-Korea? Of Israël tegen Iran?
pi_221404651
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2026 12:19 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Het Statuut van Rome is gewoon door 120+ leden geratificeerd. 60 leden was al genoeg om het ICC te mogen oprichten. Het ICC is daarmee dus gewoon een legitiem instituut.
Het is sowieso een legitiem instituut. Die discussie is volstrekt kansloos. Wat wel 'interessant' kan zijn is of het nog een nuttig instituut is. Of het nog kan waarmaken waar het voor is opgericht.

Feit is: als Amerika beslist de boel te frustreren, banken van hoge ICC figuren te bevriezen, de ICC weinig heeft om daar tegenstand tegen te bieden.
pi_221404664
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2026 12:26 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Dat zou echt een gigantische escalatie zijn. Want als de VS ze daadwerkelijk gaat gebruiken, waarom zou Rusland 't dan niet doen? Of Noord-Korea tegen Zuid-Korea? Of Israël tegen Iran?
Omdat kernwapens verschillende doeleinde hebben. Strategische kernwapens zijn er enkel voor de afschrikking (want mad), bij tactische kernwapens is dat genuanceerder, omdat je ze specifieker kan gebruiken, zonder het risico op een kernoorlog.

Rusland is van mening dat Oekraine van hun is, waarom zou je dan een tactische kernwapen gebruiken (want het specifieke gebied onbewoonbaar maakt).
pi_221404677
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2026 12:29 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Omdat kernwapens verschillende doeleinde hebben. Strategische kernwapens zijn er enkel voor de afschrikking (want mad), bij tactische kernwapens is dat genuanceerder, omdat je ze specifieker kan gebruiken, zonder het risico op een kernoorlog.

Rusland is van mening dat Oekraine van hun is, waarom zou je dan een tactische kernwapen gebruiken (want het specifieke gebied onbewoonbaar maakt).
Een tactisch kernwapens is niets anders dan een kernwapen met een kleinere yield, het is nog steeds een kernwapen. In het geval van Rusland kun je dus denken aan een scenario waarin een gebied ergens in west-Oekraïne platgegooid wordt zodat Oekraïne de Krim en andere gebieden opgeeft.

De angst voor kernwapens heeft macht zolang ze niet daadwerkelijk gebruikt worden, het scenario: "Als ik er nu één afvuur krijg ik er 10 terug" is wat afschrikwekkend werkt.
pi_221404696
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2026 12:32 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Een tactisch kernwapens is niets anders dan een kernwapen met een kleinere yield, het is nog steeds een kernwapen. In het geval van Rusland kun je dus denken aan een scenario waarin een gebied ergens in west-Oekraïne platgegooid wordt zodat Oekraïne de Krim en andere gebieden opgeeft.

De angst voor kernwapens heeft macht zolang ze niet daadwerkelijk gebruikt worden, het scenario: "Als ik er nu één afvuur krijg ik er 10 terug" is wat afschrikwekkend werkt.
1: Ja. Maar qua omvang is dat echt wel een groot verschil. Het gebruik van een tactische kernwapen voor een specifiek doel, zal niet een kernoorlog veroorzaken.

Dat plan dat je omschrijft is niet 'onmogelijk', maar je moet je realiseren dat dat gebied dan ook onbewoonbaar is voor Rusland (Russische soldaten), wat dus vraagt om allerlei logistieke planning. Dat komt niet overeen met de plannen van Rusland omtrent Oekraine. Is eerder een wanhoopsdaad (waar we wel rekening mee dienen te houden).

2: Als ik er nu 10 afvuur, krijg ik er 1 terug ook. Strategische kernwapens gaan nooit meer worden gebruikt.

Tactische kernwapens is de kans heel klein, maar niet onmogelijk.
  woensdag 22 juli 2026 @ 12:39:20 #268
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221404704
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2026 12:22 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Het ICC heeft zeker zijn problemen, maar dat maakt de legitimiteit niet minder. Volgens dezelfde logica kun je de politie wel afschaffen omdat er nog steeds mensen vermoord worden. Het is een kolderiek argument wat nergens op slaat. In plaats van de legitimiteit betwisten kan er ook aangegeven worden wat er mis gaat zodat dat verbeterd kan worden.
Als pakweg de halve wereld een orgaan niet heeft erkend, dan kunnen gerust spreken over een probleem mbt de legitimiteit van zo een orgaan. Legitimiteit heeft immers concreet te maken met het aanzien en de acceptatie van een positie van macht en de daarbij komende aanvaarding het gezag. En wat is eigenlijk de toegevoegde waarde van een internationaal strafhof bovenop nationale juridische instituten?
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2026 12:22 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Dat is natuurlijk niet uniek aan Iran, China of Rusland, dat geldt voor veel landen. De VN mist tanden om daadwerkelijk ergens actie op te kunnen ondernemen, want de grotere landen (zoals de VS, Rusland etc) kunnen gewoon een veto uitspreken op wat ze niet zint. Dan kun je zeggen: de VN is kut, maar je kunt ook zeggen: Joh, laten we dit anders aanpakken zodat de VN beter gaat werken.
Nou, dat soort landen zijn daar wel uniek in. En zoals je zelf al aangeeft mist de VN daadkracht en concrete verandering zit er niet bepaald aan te komen? Kortom, wat is dan de toegevoegde waarde van zo een orgaan? Het is nu een grote poppenkast die landen enkel gebruiken voor politieke spelletjes en de eigen invloedsfeer te beschermen of vergroten. Is dat wenselijk?
pi_221404713
quote:
14s.gif Op woensdag 22 juli 2026 12:39 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Als pakweg de halve wereld een orgaan niet heeft erkend, dan kunnen gerust spreken over een probleem mbt de legitimiteit van zo een orgaan. Legitimiteit heeft immers concreet te maken met het aanzien en de acceptatie van een positie van macht en de daarbij komende aanvaarding het gezag. En wat is eigenlijk de toegevoegde waarde van een internationaal strafhof bovenop nationale juridische instituten?
[..]
Nou, dat soort landen zijn daar wel uniek in. En zoals je zelf al aangeeft mist de VN daadkracht en concrete verandering zit er niet bepaald aan te komen? Kortom, wat is dan de toegevoegde waarde van zo een orgaan? Het is nu een grote poppenkast die landen enkel gebruiken voor politieke spelletjes en de eigen invloedsfeer te beschermen of vergroten. Is dat wenselijk?
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2026 12:19 schreef -XOR- het volgende:

[..]
pi_221404730
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2026 12:37 schreef theunderdog het volgende:

[..]
1: Ja. Maar qua omvang is dat echt wel een groot verschil. Het gebruik van een tactische kernwapen voor een specifiek doel, zal niet een kernoorlog veroorzaken.

Ik hoop het. Maar katten in het nauw maken rare sprongen. Kernwapens zijn nu nog not done, dat moeten we (wat mij betreft) zo houden.

quote:
Dat plan dat je omschrijft is niet 'onmogelijk', maar je moet je realiseren dat dat gebied dan ook onbewoonbaar is voor Rusland (Russische soldaten), wat dus vraagt om allerlei logistieke planning. Dat komt niet overeen met de plannen van Rusland omtrent Oekraine. Is eerder een wanhoopsdaad (waar we wel rekening mee dienen te houden).
Poetin gaat vechtend ten onder, dus wanhoopsdaden sluit ik niet uit

quote:
2: Als ik er nu 10 afvuur, krijg ik er 1 terug ook. Strategische kernwapens gaan nooit meer worden gebruikt.

Ik hoop het van harte. Kernwapens met grotere yield moeten wat mij betreft allemaal vernietigd worden, welk land ze ook van zijn.
  woensdag 22 juli 2026 @ 12:44:28 #271
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221404735
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2026 12:41 schreef beefkeek het volgende:

[..]
[..]

Jezelf herquoten vormt op geen enkele manier een antwoord op de vragen. Die gaan namelijk verder dan het instituut van Statuut van Rome.
pi_221404744
quote:
14s.gif Op woensdag 22 juli 2026 12:44 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Jezelf herquoten vormt op geen enkele manier een antwoord op de vragen. Die gaan namelijk verder dan het instituut van Statuut van Rome.
Ik herquote dan ook @-XOR- die op een betere manier dan ik kon uitleggen wat het ICC een legitiem instituut maakte.
pi_221404748
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2026 12:41 schreef beefkeek het volgende:

[..]
[..]

Als 9 van de 10 mensen een koophuis heeft in jouw straat en jij een huurhuis hoef je jij jezelf toch ook niet te houden aan hypothecaire verplichtingen van de anderen.
graag verwijderen
pi_221404752
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2026 12:43 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Ik hoop het. Maar katten in het nauw maken rare sprongen. Kernwapens zijn nu nog not done, dat moeten we (wat mij betreft) zo houden.
[..]
Poetin gaat vechtend ten onder, dus wanhoopsdaden sluit ik niet uit
[..]
Ik hoop het van harte. Kernwapens met grotere yield moeten wat mij betreft allemaal vernietigd worden, welk land ze ook van zijn.
Beste is geen kernwapens. Tweede beste is zoveel mogelijk landen kernwapens.

Eerste is al niet meer mogelijk, dus laten we maar naar dat tweede gaan. Althans, qua veiligheid. Als je je gaat focussen op machts-hegemonie dan is het zaak dat enkel westerse landen over kernwapens beschikken :)
pi_221404762
Maar goed hoe goed functioneert de door Trump opgerichte tegenhanger van de VN genaamd board of peace waarbij betalende leden mogen meedoen..

Het is bizar dat sommige westerlingen zo tegen een vanuit westerse perspectief opgezette organisatie als de VN ageren zouden ze in die bepaalde contreien eigenlijk stiekem anti westerse sentimenten koesteren?
  woensdag 22 juli 2026 @ 12:52:54 #276
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221404789
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2026 12:50 schreef Basp1 het volgende:
Maar goed hoe goed functioneert de door Trump opgerichte tegenhanger van de VN genaamd board of peace waarbij betalende leden mogen meedoen..
Niet, daar heeft niemand het ook over gehad.
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2026 12:50 schreef Basp1 het volgende:
Het is bizar dat sommige westerlingen zo tegen een vanuit westerse perspectief opgezette organisatie als de VN ageren zouden ze in die bepaalde contreien eigenlijk stiekem anti westerse sentimenten koesteren?
Als zulke instituten worden misbruikt door kwaadwillende actoren (met name de niet-Westerse landen) dan heeft zo een instituut geen zin natuurlijk en is de wereld beter af zonder.
pi_221405228
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2026 12:37 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ik zie de VS wel een tactische kernwapen inzetten op Mountain Pickaxe uit wanhoop, niet dat het gaat werken. Verder ben je strategisch gezien nul komma nul verder als je ze inzet.
Eigenlijk hebben ze militair totaal geen oplossing voor dit conflict. Hoe meer er wordt gebombardeerd, hoe koppiger en vastberadener de Iraniers worden in hun verzet. Maargoed het is de wens van Israel om Iran totaal te vernietigen, zoals Smotrich gisteren die wens maar nog eens herhaalde.
pi_221405231
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2026 12:46 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Als 9 van de 10 mensen een koophuis heeft in jouw straat en jij een huurhuis hoef je jij jezelf toch ook niet te houden aan hypothecaire verplichtingen van de anderen.
Wat een beroerde vergelijking.
pi_221405238
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2026 13:22 schreef AFA2022 het volgende:

[..]
Ik zie de VS wel een tactische kernwapen inzetten op Mountain Pickaxe uit wanhoop, niet dat het gaat werken maargoed. Verder ben je strategisch gezien nul komma nul verder als je ze inzet.
Eigenlijk hebben ze militair totaal geen oplossing voor dit conflict. Hoe meer er wordt gebombardeerd, hoe koppiger en vastberadener de Iraniers worden in hun verzet. Maargoed het is de wens van Israel om Iran totaal te vernietigen, zoals Smotrich gisteren die wens maar nog eens herhaalde.
Nouja, door Iran te blijven bombarderen, zorg je ervoor dat ze nooit echt er weer bovenop kunnen komen. En dat maakt het ontwikkelingen van kernwapens ook lastiger.

Volgens mij is dat nog het enige doel. iran zodanig verzwakken, dat ze niet invloedrijker/machtiger worden dan ze nu zijn.
pi_221405248
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2026 13:23 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Wat een beroerde vergelijking.
Nee hoor, verdrag niet getekend ook geen verplichtingen, lijkt me zowat de basis van alles.
graag verwijderen
pi_221405250
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2026 13:24 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Nouja, door Iran te blijven bombarderen, zorg je ervoor dat ze nooit echt er weer bovenop kunnen komen. En dat maakt het ontwikkelingen van kernwapens ook lastiger.

Volgens mij is dat nog het enige doel. iran zodanig verzwakken, dat ze niet invloedrijker/machtiger worden dan ze nu zijn.
Hoelang kunnen ze dat doen als ze de hele wereldeconomie de goot inslepen? Midterms komen er ook aan... En natuurlijk wordt Iran hard geraakt, maar de belangerijke spul zit allemaal ondergronds en veilig. Iran wordt al 40 jaar plus hard gesanctioneerd, die zijn wel wat gewend.
pi_221405257
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2026 13:22 schreef AFA2022 het volgende:

[..]
Ik zie de VS wel een tactische kernwapen inzetten op Mountain Pickaxe uit wanhoop, niet dat het gaat werken. Verder ben je strategisch gezien nul komma nul verder als je ze inzet.
De VS blokkeren de zeestraat van Hormuz, geen voedsel en geen inkomsten voor Iran, you do the math.
graag verwijderen
pi_221405259
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2026 13:28 schreef AFA2022 het volgende:

[..]
Hoelang kunnen ze dat doen als ze de hele wereldeconomie de goot inslepen? Midterms komen er ook aan... En natuurlijk wordt Iran hard geraakt, maar de belangerijke spul zit allemaal ondergronds en veilig. Iran wordt al 40 jaar plus hard gesanctioneerd, die zijn wel wat gewend.
Als je de polls ziet, dan valt het reuze mee qua populariteit verlies van Trump. ja, wel iets. Maar niet zodanig dat ik denk: dat wordt hoe dan ook winst voor de democraten.

Amerikanen pikken blijkbaar veel.
pi_221405280
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2026 13:28 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Nee hoor, verdrag niet getekend ook geen verplichtingen, lijkt me zowat de basis van alles.
Oh oké. Mag je als huurder dan wel je buren fysiek aanvallen en de ruiten van hun koophuizen. ingooien?
pi_221405314
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2026 13:30 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Als je de polls ziet, dan valt het reuze mee qua populariteit verlies van Trump. ja, wel iets. Maar niet zodanig dat ik denk: dat wordt hoe dan ook winst voor de democraten.

Amerikanen pikken blijkbaar veel.
Democraten zuigen net zo hard eigenlijk, allebei de partijen zitten in de pocket van de Israelische lobby. Maar voor de ego van Trump zou het wel erg zijn als hij de midterms zou verliezen.
pi_221405374
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2026 13:29 schreef UitStraling het volgende:

[..]
De VS blokkeren de zeestraat van Hormuz, geen voedsel en geen inkomsten voor Iran, you do the math.
Ik denk dat er eerder in het Westen een opstand komt als de benzine prijs steeds duurder wordt, dan bij de Iraniers als ze minder te eten hebben.
pi_221405953
De wanhoop druipt er vanaf.
twitter
  woensdag 22 juli 2026 @ 15:17:28 #288
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_221405987
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2026 15:11 schreef Doler12 het volgende:
[ x ]
Vraag is of dit uberhaupt besproken is met het leger, of weer gewoon zo'n toilet tweet.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  Moderator woensdag 22 juli 2026 @ 15:23:59 #289
8781 crew  Frutsel
pi_221406027
quote:
2s.gif Op woensdag 22 juli 2026 15:17 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Vraag is of dit uberhaupt besproken is met het leger, of weer gewoon zo'n toilet tweet.
quote:
Iran heeft naar schatting ongeveer 300.000 bruggen
Mogen ze nog wel ff :')
pi_221406072
quote:
[ x ]
Bibi wrijvend in zijn handen tegen zijn legerleider: Shoot at every ship in the Strait of Hormuz!
pi_221406339
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2026 13:29 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Iran is geen eiland, er zijn wegverbindingen met o.a. Afghanistan, Irak, Turkije, Armenie, Azerbaijan, Turkmenistan, Pakistan.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
Wees nutteloos, want zodra je nuttig bent wordt je gebruikt
pi_221406359
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2026 16:08 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Iran is geen eiland, er zijn wegverbindingen met o.a. Afghanistan, Irak, Turkije, Armenie, Azerbaijan, Turkmenistan, Pakistan.
En op de Kaspische zee varen ook nog wat schepen.. Vooral Rusland kan via die route van alles van iran kopen en verkopen..
pi_221406383
quote:
[ x ]
Gelukkig geen escalatie ;)
pi_221406397
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2026 16:11 schreef Basp1 het volgende:

[..]
En op de Kaspische zee varen ook nog wat schepen.. Vooral Rusland kan via die route van alles van iran kopen en verkopen..
Is zeker (nog) een te grote afstand voor de oekainse drones :P
pi_221406511
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2026 16:16 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Is zeker (nog) een te grote afstand voor de oekainse drones :P
Als ze in Siberië met drones dingen kunnen raken dan niet maar ik vermoed dat Oekraïne liever hun drones aan tactisch voor hun gezien betere doelen besteed. Misschien als ze er 10 krijgen van de VS met de voorwaarden dat er 5 naar de Kaspische zeehaven vliegen wel... 8-)
  Moderator woensdag 22 juli 2026 @ 16:52:51 #296
8781 crew  Frutsel
pi_221406615
quote:
Trump dreigt met aanval op geheime nucleaire bunker in Iran: ’We zijn nog vriendelijk geweest’

Nu het conflict tussen de Verenigde Staten en Iran opnieuw escaleert, dreigt de Amerikaanse president Donald Trump met aanvallen op het Iraanse ondergrondse nucleaire complex 'Pickaxe Mountain'. "We gaan die regio waarschijnlijk binnenkort aanvallen", zei de president dinsdag tijdens een ontmoeting met de Libanese president Joseph Aoun in het Witte Huis.

Trump benadrukte dat de VS elke locatie in het vizier zullen nemen die Iran wil gebruiken voor nucleaire doeleinden. "Eerlijk gezegd hebben ze nog niets gezien. We zijn nog vriendelijk geweest", stelde de president. Hij voegde eraan toe dat Iran jaren nodig zal hebben voor de wederopbouw na de aanvallen.

'Pickaxe Mountain', in Iran bekend als Kuh-e Kolang Gaz La, is een ondergronds tunnelcomplex op twee kilometer van Natanz. De Israëlische inlichtingendiensten geloven dat Iran duizenden centrifuges voor de verrijking van uranium heeft verstopt in de tunnels, aldus The Wall Street Journal.

Natanz is al eerder gebombardeerd, terwijl 'Pickaxe Mountain' geen doelwit was van de Amerikaans-Israëlische luchtaanvallen in 2025 en 2026. Dat zegt het Institute for Science and International Security, een Amerikaanse denktank.
pi_221406688
quote:
[ x ]
Met dat soort uitspraken lijkt het me ook wel tijd worden dat Trump door het ICC wordt gedagvaard.
pi_221406881
Dubai for less: Emirate to offer ¤700 worth of discounts in new invite-a-friend scheme.

https://www.euronews.com/(...)vite-a-friend-scheme

Grote korting als je naar Dubai wilt en hoewel er af en toe een drone of raket voorbij zoeft, zou dat geen probleem moeten zijn.
pi_221406906
quote:
88s.gif Op woensdag 22 juli 2026 11:56 schreef sp3c het volgende:

[..]
niet echt
"China has been generous"
  Moderator woensdag 22 juli 2026 @ 17:45:20 #300
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_221406956
quote:
1s.gif Op woensdag 22 juli 2026 17:37 schreef Since2003 het volgende:

[..]
"China has been generous"
ok?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')