Niet, daar heeft niemand het ook over gehad.quote:Op woensdag 22 juli 2026 12:50 schreef Basp1 het volgende:
Maar goed hoe goed functioneert de door Trump opgerichte tegenhanger van de VN genaamd board of peace waarbij betalende leden mogen meedoen..
Als zulke instituten worden misbruikt door kwaadwillende actoren (met name de niet-Westerse landen) dan heeft zo een instituut geen zin natuurlijk en is de wereld beter af zonder.quote:Op woensdag 22 juli 2026 12:50 schreef Basp1 het volgende:
Het is bizar dat sommige westerlingen zo tegen een vanuit westerse perspectief opgezette organisatie als de VN ageren zouden ze in die bepaalde contreien eigenlijk stiekem anti westerse sentimenten koesteren?
Ik zie de VS wel een tactische kernwapen inzetten op Mountain Pickaxe uit wanhoop, niet dat het gaat werken. Verder ben je strategisch gezien nul komma nul verder als je ze inzet.quote:Op woensdag 22 juli 2026 12:37 schreef theunderdog het volgende:
[..]
1: Ja. Maar qua omvang is dat echt wel een groot verschil. Het gebruik van een tactische kernwapen voor een specifiek doel, zal niet een kernoorlog veroorzaken.
Dat plan dat je omschrijft is niet 'onmogelijk', maar je moet je realiseren dat dat gebied dan ook onbewoonbaar is voor Rusland (Russische soldaten), wat dus vraagt om allerlei logistieke planning. Dat komt niet overeen met de plannen van Rusland omtrent Oekraine. Is eerder een wanhoopsdaad (waar we wel rekening mee dienen te houden).
2: Als ik er nu 10 afvuur, krijg ik er 1 terug ook. Strategische kernwapens gaan nooit meer worden gebruikt.
Tactische kernwapens is de kans heel klein, maar niet onmogelijk.
Wat een beroerde vergelijking.quote:Op woensdag 22 juli 2026 12:46 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Als 9 van de 10 mensen een koophuis heeft in jouw straat en jij een huurhuis hoef je jij jezelf toch ook niet te houden aan hypothecaire verplichtingen van de anderen.
Nouja, door Iran te blijven bombarderen, zorg je ervoor dat ze nooit echt er weer bovenop kunnen komen. En dat maakt het ontwikkelingen van kernwapens ook lastiger.quote:Op woensdag 22 juli 2026 13:22 schreef AFA2022 het volgende:
[..]
Ik zie de VS wel een tactische kernwapen inzetten op Mountain Pickaxe uit wanhoop, niet dat het gaat werken maargoed. Verder ben je strategisch gezien nul komma nul verder als je ze inzet.
Eigenlijk hebben ze militair totaal geen oplossing voor dit conflict. Hoe meer er wordt gebombardeerd, hoe koppiger en vastberadener de Iraniers worden in hun verzet. Maargoed het is de wens van Israel om Iran totaal te vernietigen, zoals Smotrich gisteren die wens maar nog eens herhaalde.
Nee hoor, verdrag niet getekend ook geen verplichtingen, lijkt me zowat de basis van alles.quote:
Hoelang kunnen ze dat doen als ze de hele wereldeconomie de goot inslepen? Midterms komen er ook aan... En natuurlijk wordt Iran hard geraakt, maar de belangerijke spul zit allemaal ondergronds en veilig. Iran wordt al 40 jaar plus hard gesanctioneerd, die zijn wel wat gewend.quote:Op woensdag 22 juli 2026 13:24 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nouja, door Iran te blijven bombarderen, zorg je ervoor dat ze nooit echt er weer bovenop kunnen komen. En dat maakt het ontwikkelingen van kernwapens ook lastiger.
Volgens mij is dat nog het enige doel. iran zodanig verzwakken, dat ze niet invloedrijker/machtiger worden dan ze nu zijn.
De VS blokkeren de zeestraat van Hormuz, geen voedsel en geen inkomsten voor Iran, you do the math.quote:Op woensdag 22 juli 2026 13:22 schreef AFA2022 het volgende:
[..]
Ik zie de VS wel een tactische kernwapen inzetten op Mountain Pickaxe uit wanhoop, niet dat het gaat werken. Verder ben je strategisch gezien nul komma nul verder als je ze inzet.
Eigenlijk hebben ze militair totaal geen oplossing voor dit conflict. Hoe meer er wordt gebombardeerd, hoe koppiger en vastberadener de Iraniers worden in hun verzet. Maargoed het is de wens van Israel om Iran totaal te vernietigen, zoals Smotrich gisteren die wens maar nog eens herhaalde.
Als je de polls ziet, dan valt het reuze mee qua populariteit verlies van Trump. ja, wel iets. Maar niet zodanig dat ik denk: dat wordt hoe dan ook winst voor de democraten.quote:Op woensdag 22 juli 2026 13:28 schreef AFA2022 het volgende:
[..]
Hoelang kunnen ze dat doen als ze de hele wereldeconomie de goot inslepen? Midterms komen er ook aan... En natuurlijk wordt Iran hard geraakt, maar de belangerijke spul zit allemaal ondergronds en veilig. Iran wordt al 40 jaar plus hard gesanctioneerd, die zijn wel wat gewend.
Oh oké. Mag je als huurder dan wel je buren fysiek aanvallen en de ruiten van hun koophuizen. ingooien?quote:Op woensdag 22 juli 2026 13:28 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Nee hoor, verdrag niet getekend ook geen verplichtingen, lijkt me zowat de basis van alles.
Democraten zuigen net zo hard eigenlijk, allebei de partijen zitten in de pocket van de Israelische lobby. Maar voor de ego van Trump zou het wel erg zijn als hij de midterms zou verliezen.quote:Op woensdag 22 juli 2026 13:30 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Als je de polls ziet, dan valt het reuze mee qua populariteit verlies van Trump. ja, wel iets. Maar niet zodanig dat ik denk: dat wordt hoe dan ook winst voor de democraten.
Amerikanen pikken blijkbaar veel.
Ik denk dat er eerder in het Westen een opstand komt als de benzine prijs steeds duurder wordt, dan bij de Iraniers als ze minder te eten hebben.quote:Op woensdag 22 juli 2026 13:29 schreef UitStraling het volgende:
[..]
De VS blokkeren de zeestraat van Hormuz, geen voedsel en geen inkomsten voor Iran, you do the math.
Vraag is of dit uberhaupt besproken is met het leger, of weer gewoon zo'n toilet tweet.quote:
quote:Op woensdag 22 juli 2026 15:17 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Vraag is of dit uberhaupt besproken is met het leger, of weer gewoon zo'n toilet tweet.
Mogen ze nog wel ffquote:Iran heeft naar schatting ongeveer 300.000 bruggen
Bibi wrijvend in zijn handen tegen zijn legerleider: Shoot at every ship in the Strait of Hormuz!quote:
Iran is geen eiland, er zijn wegverbindingen met o.a. Afghanistan, Irak, Turkije, Armenie, Azerbaijan, Turkmenistan, Pakistan.quote:Op woensdag 22 juli 2026 13:29 schreef UitStraling het volgende:
[..]
De VS blokkeren de zeestraat van Hormuz, geen voedsel en geen inkomsten voor Iran, you do the math.
En op de Kaspische zee varen ook nog wat schepen.. Vooral Rusland kan via die route van alles van iran kopen en verkopen..quote:Op woensdag 22 juli 2026 16:08 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Iran is geen eiland, er zijn wegverbindingen met o.a. Afghanistan, Irak, Turkije, Armenie, Azerbaijan, Turkmenistan, Pakistan.
Gelukkig geen escalatiequote:
Is zeker (nog) een te grote afstand voor de oekainse dronesquote:Op woensdag 22 juli 2026 16:11 schreef Basp1 het volgende:
[..]
En op de Kaspische zee varen ook nog wat schepen.. Vooral Rusland kan via die route van alles van iran kopen en verkopen..
Als ze in Siberië met drones dingen kunnen raken dan niet maar ik vermoed dat Oekraïne liever hun drones aan tactisch voor hun gezien betere doelen besteed. Misschien als ze er 10 krijgen van de VS met de voorwaarden dat er 5 naar de Kaspische zeehaven vliegen wel...quote:Op woensdag 22 juli 2026 16:16 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Is zeker (nog) een te grote afstand voor de oekainse drones
quote:Trump dreigt met aanval op geheime nucleaire bunker in Iran: ’We zijn nog vriendelijk geweest’
Nu het conflict tussen de Verenigde Staten en Iran opnieuw escaleert, dreigt de Amerikaanse president Donald Trump met aanvallen op het Iraanse ondergrondse nucleaire complex 'Pickaxe Mountain'. "We gaan die regio waarschijnlijk binnenkort aanvallen", zei de president dinsdag tijdens een ontmoeting met de Libanese president Joseph Aoun in het Witte Huis.
Trump benadrukte dat de VS elke locatie in het vizier zullen nemen die Iran wil gebruiken voor nucleaire doeleinden. "Eerlijk gezegd hebben ze nog niets gezien. We zijn nog vriendelijk geweest", stelde de president. Hij voegde eraan toe dat Iran jaren nodig zal hebben voor de wederopbouw na de aanvallen.
'Pickaxe Mountain', in Iran bekend als Kuh-e Kolang Gaz La, is een ondergronds tunnelcomplex op twee kilometer van Natanz. De Israëlische inlichtingendiensten geloven dat Iran duizenden centrifuges voor de verrijking van uranium heeft verstopt in de tunnels, aldus The Wall Street Journal.
Natanz is al eerder gebombardeerd, terwijl 'Pickaxe Mountain' geen doelwit was van de Amerikaans-Israëlische luchtaanvallen in 2025 en 2026. Dat zegt het Institute for Science and International Security, een Amerikaanse denktank.
Met dat soort uitspraken lijkt het me ook wel tijd worden dat Trump door het ICC wordt gedagvaard.quote:
ok?quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |