quote:Op zondag 12 juli 2026 05:04 schreef EvilSkittle het volgende:
Ik ga een gewaagde uitspraak doen: Argentinië gaat deze wedstrijd winnen.![]()
quote:Op zondag 12 juli 2026 05:45 schreef superniger het volgende:
Engeland - Argentinië.
Dat is kiezen tussen tyfus en aids.
Geen speld tussen te krijgenquote:Op zondag 12 juli 2026 05:45 schreef superniger het volgende:
Engeland - Argentinië.
@PowerLoungen tyfus of aids?quote:Op zondag 12 juli 2026 05:45 schreef superniger het volgende:
Engeland - Argentinië.
Er is een licht DAT NOOIT UIT ZAL GAAN!! Lalalalalaquote:Op zondag 12 juli 2026 05:47 schreef WAvanBuren het volgende:
Nou doe dat licht maar uit. Tot de volgende!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.@BillDauterive
[ Bericht 28% gewijzigd door Gretzl op 12-07-2026 06:06:19 ]Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
Ik ook. Dat mogen ze voortaan wel altijd doen.quote:Op zondag 12 juli 2026 06:15 schreef TAmaru het volgende:
Je kunt zeggen wat je wil en er ook zeker over discussiëren of de VAR moet ingrijpen bij zo'n situatie, maar die fopduik van Embolo was gewoon mokerdom. Hoe kun je zoiets doen, als je notabene al een gele kaart hebt? Dan heb je gewoon echt een paar hersencellen te weinig hoor. Persoonlijk vind ik het wel goed dat de VAR ingrijpt eigenlijk.
Ik denk dat ze eigenlijk willen voorkomen dat de VAR al te vaak en gretig ingrijpt, want zoals je ziet, leidt dat altijd weer tot discussies en verhalen over corruptie. En mensen vinden het over het algemeen onprettig als een VAR dingen ongedaan maakt waar ze net voor gejuicht hebben ofzo. Maar wat ik de VAR tot nu toe heb zien doen bij Argentinië, leek me wel elke keer correct. Natuurlijk had Messi wel een rode kaart moeten hebben in de eerste wedstrijd ...quote:Op zondag 12 juli 2026 06:30 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik ook. Dat mogen ze voortaan wel altijd doen.
En nog wel meerquote:Op zondag 12 juli 2026 07:46 schreef PzKpfw het volgende:
Ik lees het alweer, Argentinië wederom geholpen met een discutabele VAR-ingreep
Fifa maffiaquote:
Zelfs die Kaap-Verdiaan die helemaal zijn vriendin ging kussen op de tribune kreeg volgens mij ook geen geelquote:
Niet echt discutabel, een hele duidelijke schwalbe.quote:Op zondag 12 juli 2026 07:46 schreef PzKpfw het volgende:
Ik lees het alweer, Argentinië wederom geholpen met een discutabele VAR-ingreep
@PowerLoungenquote:
Echt? Ik dacht dat hij wel geel kreegquote:Op zondag 12 juli 2026 07:59 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Zelfs die Kaap-Verdiaan die helemaal zijn vriendin ging kussen op de tribune kreeg volgens mij ook geen geel
@PowerLoungenquote:
Jepquote:Op zondag 12 juli 2026 08:28 schreef Anonymousz het volgende:
[..]
Echt? Ik dacht dat hij wel geel kreeg
quote:
Die Argentijnen doen niet anders dan fopduiken en jankenquote:Op zondag 12 juli 2026 06:15 schreef TAmaru het volgende:
Je kunt zeggen wat je wil en er ook zeker over discussiëren of de VAR moet ingrijpen bij zo'n situatie, maar die fopduik van Embolo was gewoon mokerdom. Hoe kun je zoiets doen, als je notabene al een gele kaart hebt? Dan heb je gewoon echt een paar hersencellen te weinig hoor. Persoonlijk vind ik het wel goed dat de VAR ingrijpt eigenlijk.
Tja, het eeuwige probleem altijd, arbitrage is niet consequent.quote:Op zondag 12 juli 2026 09:10 schreef Perrin het volgende:
Is dit de eerste gele kaart voor een schwalbe die dit toernooi is uitgedeeld?
Als ze daarvoor consequent geel hadden uitgedeeld..
Nee, gebeurde ook al bij VS - Paraguay na ingrijpen VARquote:Op zondag 12 juli 2026 09:10 schreef Perrin het volgende:
De VAR beschermt zo de VS en Argentinië dus. Dodelijk om tegen de lievelingetjes een schwalbe te maken.quote:Op zondag 12 juli 2026 09:20 schreef Caland het volgende:
[..]
Nee, gebeurde ook al bij VS - Paraguay na ingrijpen VAR
Koren op de molen voor de complotwappies, natuurlijkquote:Op zondag 12 juli 2026 09:24 schreef Perrin het volgende:
[..]
De VAR beschermt zo de VS en Argentinië dus. Dodelijk om tegen de lievelingetjes een schwalbe te maken.
quote:Op zondag 12 juli 2026 09:27 schreef Caland het volgende:
[..]
Koren op de molen voor de complotwappies, natuurlijk
Dit dus. Gezien hoeveel schwalbes die Kane maakt - ooit geel gekregen???? Hier wordt overduidelijk met twee maten gemeten, wederom ten faveure van Argentinie. Messi genereert grote sommen geld voor de Fifa - dat is de reden!!!!quote:Op zondag 12 juli 2026 09:10 schreef Perrin het volgende:
quote:Op zondag 12 juli 2026 09:33 schreef matspontius het volgende:
[..]
Dit dus. Gezien hoeveel schwalbes die Kane maakt - ooit geel gekregen???? Hier wordt overduidelijk met twee maten gemeten, wederom ten faveure van Argentinie. Messi genereert grote sommen geld voor de Fifa - dat is de reden!!!!
Volgens mij kon hij voor die Schwalbe nog geel geven (via VAR) omdat hij al geel aan die Argentijn had gegeven. Of had dat anders ook gekund?quote:Op zondag 12 juli 2026 09:10 schreef Perrin het volgende:
Klopt, deze verandering is voor het WK gecommuniceerd en de regel is dit WK ook al eerder toegepastquote:Op zondag 12 juli 2026 09:36 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Volgens mij kon hij voor die Schwalbe nog geel geven (via VAR) omdat hij al geel aan die Argentijn had gegeven. Of had dat anders ook gekund?
Ziedendquote:Op zondag 12 juli 2026 09:33 schreef matspontius het volgende:
[..]
Dit dus. Gezien hoeveel schwalbes die Kane maakt - ooit geel gekregen???? Hier wordt overduidelijk met twee maten gemeten, wederom ten faveure van Argentinie. Messi genereert grote sommen geld voor de Fifa - dat is de reden!!!!
Ik snap wel waarom het gebeurt.quote:Op zondag 12 juli 2026 09:24 schreef Perrin het volgende:
[..]
De VAR beschermt zo de VS en Argentinië dus. Dodelijk om tegen de lievelingetjes een schwalbe te maken.
Het is voor het WK duidelijk aangegeven dat die zo mag worden geïnterpreteerd. Mag je belachelijk vinden maar wat mij betreft gaan ze daar nog verder in.quote:Op zondag 12 juli 2026 09:43 schreef Zorro het volgende:
Dit is wel het WK van de lucky wins in de laatste minuten voor de kutteams he?
En die VAR ingreep is belachelijk. Net als bij de VS - Paraguay.
Mistaken identity is er om de scheids te corrigeren als ie de verkeerde speler bij een overtreding geel geeft. De overtreding zelf is hier geen onderdeel van de beoordeling. Dus twee man lopen bij een speler, overtreding wordt gemaakt en de scheids denkt dat Jantje schopte en geeft hem geel, maar het bleek Pietje te zijn die dus geel verdient.
Wat ze nu doen is die regel misbruiken. En ga nou geen discussie voeren of het wel of geen schwalbe was, dan mis je volkomen het punt namelijk.
Dit. De FIFA is zo corrupt dat al de extra middelen alleen maar tot meer corruptie leiden.quote:Op zondag 12 juli 2026 09:45 schreef Perrin het volgende:
Het is geen toeval dat het alleen bij de lievelingetjes gebeurt.
De mensen die heel hard roepen dat het allemaal niet eerlijk is komen maar niet met een voorbeeld waarbij het is nagelaten dit WK in een soortgelijke situatie.quote:Op zondag 12 juli 2026 09:44 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ik snap wel waarom het gebeurt.
De VAR mag niet ingrijpen bij schwalbes die niet tot rood leiden of geen directe scoringskans veroorzaken (penalty) of al een goal hebben veroorzaakt.
Bij mistaken identity mag het wel (verkeerde speler gele kaart). Uit de review (die was om de mistaken identity te checken) kwam nu dat Zwitserland een duidelijke dive maakte en dan moet de gele kaart of worden ingetrokken of omgezet naar de Zwitser. De VAR constateerde zowel bij Amerika als bij Argentinië dat er mistaken identity was (door simulation kreeg de speler van de tegenpartij onterecht geel).
Vraag is of het consequent is dat dit alleen bij Argentinië en Amerika is gebeurd.
Dit is belachelijk omdat het willekeur in de hand werkt. Dat zie je op dit WK al. In theorie leuk, in de praktijk volkomen kut.quote:Op zondag 12 juli 2026 09:45 schreef Caland het volgende:
[..]
Het is voor het WK duidelijk aangegeven dat die zo mag worden geïnterpreteerd. Mag je belachelijk vinden maar wat mij betreft gaan ze daar nog verder in.
Welke willekeur?quote:Op zondag 12 juli 2026 10:04 schreef Zorro het volgende:
[..]
Dit is belachelijk omdat het willekeur in de hand werkt. Dat zie je op dit WK al. In theorie leuk, in de praktijk volkomen kut.
Voor schwalbes an sich mag de VAR dan ook niet ingrijpen.quote:Op zondag 12 juli 2026 10:08 schreef Perrin het volgende:
Het hele WK staat bol van de schwalbes. Als de FIFA niet alle clipjes wegpoetst zou ik zo 20 voorbeelden kunnen geven.
Bekijk deze YouTube-video
Maar 2 worden er bestraft met geel.
Schwalbes waar de tegenstander geen geel krijgt mogen wel.quote:
Die mogen ook niet, alleen mag de VAR daar niet ingrijpen.quote:Op zondag 12 juli 2026 10:12 schreef Zorro het volgende:
[..]
Schwalbes waar de tegenstander geen geel krijgt mogen wel.
Daar zat ik al op te wachten.quote:Op zondag 12 juli 2026 10:14 schreef Caland het volgende:
[..]
Die mogen ook niet, alleen mag de VAR daar niet ingrijpen.
Die regel wordt misbruikt zoals de post boven je aangeeft.quote:Op zondag 12 juli 2026 09:44 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ik snap wel waarom het gebeurt.
De VAR mag niet ingrijpen bij schwalbes die niet tot rood leiden of geen directe scoringskans veroorzaken (penalty) of al een goal hebben veroorzaakt.
Bij mistaken identity mag het wel (verkeerde speler gele kaart). Uit de review (die was om de mistaken identity te checken) kwam nu dat Zwitserland een duidelijke dive maakte en dan moet de gele kaart of worden ingetrokken of omgezet naar de Zwitser. De VAR constateerde zowel bij Amerika als bij Argentinië dat er mistaken identity was (door simulation kreeg de speler van de tegenpartij onterecht geel).
Vraag is of het consequent is dat dit alleen bij Argentinië en Amerika is gebeurd.
Wat mij betreft trekken ze het door en geven ze standaard rood voor een schwalbe, die regel ligt er helaas nog niet. Deze nieuwe regel is wel een goede stap in de juiste richtingquote:Op zondag 12 juli 2026 10:16 schreef Zorro het volgende:
[..]
Daar zat ik al op te wachten.
Als je echt zo tegen schwalbes was had je wel gezegd dat je het daarmee eens was, maar je bent alleen maar geinteresseerd in het halen van je gelijk.
Proficiat. Neem een koekje.
Terwijl fopduiken schering en inslag zijn, ook dit toernooi. Maar slechts 2 werden bestraft met een gele kaart. Pure willekeur.quote:Op zondag 12 juli 2026 10:21 schreef Caland het volgende:
[..]
Wat mij betreft trekken ze het door en geven ze standaard rood voor een schwalbe, die regel ligt er helaas nog niet. Deze nieuwe regel is wel een goede stap in de juiste richting
Als de Zwitsers op iemand woedend mogen zijn dan is het wel op die fopduikende negert
Dit is het probleem. Ik denk dat iedereen het er wel over eens is dat een schwalbe standaard geel moet zijn.quote:Op zondag 12 juli 2026 10:24 schreef Perrin het volgende:
[..]
Terwijl fopduiken schering en inslag zijn, ook dit toernooi. Maar slechts 2 werden bestraft met een gele kaart. Pure willekeur.
Lachwekkend dat veel mensen hier zo hard tegenin gaan enkel omdat het voordelig is voor Argentinië.quote:Op zondag 12 juli 2026 09:45 schreef Caland het volgende:
[..]
Het is voor het WK duidelijk aangegeven dat die zo mag worden geïnterpreteerd. Mag je belachelijk vinden maar wat mij betreft gaan ze daar nog verder in.
Zonde van het geld.quote:Op zondag 12 juli 2026 10:36 schreef GwaiLow het volgende:
Raar dat er trouwens geen WK Ontbijt is bij de NPO. Zijn ze daar alweer klaar mee? Normaal gesproken was dat toch altijd na een nacht wedstrijd?
Samenvattingen van NOS Sport op Youtube zijn superieur: 15-17 minuten in plaats van de 3-4 minuten in het WK Ontbijt omdat er zonodig tijd ingeruimd moet worden om gezellig te kletsen met de horeca medewerker die een croissantje smeert, sinaasappeltje perst en schijnbaar een kop koffie kan zetten.quote:Op zondag 12 juli 2026 10:36 schreef GwaiLow het volgende:
Raar dat er trouwens geen WK Ontbijt is bij de NPO. Zijn ze daar alweer klaar mee? Normaal gesproken was dat toch altijd na een nacht wedstrijd?
Heel interessantquote:Op zondag 12 juli 2026 10:40 schreef PzKpfw het volgende:
Zag gisteren nog iets voorbij komen dat het ook wel weer erg opvallend is dat Frankrijk zijn wedstrijden elke keer moet spelen op het heetste moment van de dag en Argentinië tegen/in de avond wanneer het al wat koeler begint te worden.
Dat heeft natuurlijk vooral te maken met het tijdstip waarop de meeste mensen in die landen kijken. Spanje, Frankrijk, Engeland, Duitsland en Argentinië hadden lokaal steeds gunstige TV-tijdenquote:Op zondag 12 juli 2026 10:40 schreef PzKpfw het volgende:
Zag gisteren nog iets voorbij komen dat het ook wel weer erg opvallend is dat Frankrijk zijn wedstrijden elke keer moet spelen op het heetste moment van de dag en Argentinië tegen/in de avond wanneer het al wat koeler begint te worden.
Eens idd. Vond het uiteindelijk geen heel sterk programma. Alleen als Wolfswinkel, Sierhuis en die dame er zaten waren het goede afleveringen.quote:
Hij valt al voordat ie geraakt wordt.quote:Op zondag 12 juli 2026 10:50 schreef Mexicanobakker het volgende:
Embolo wordt wel heel licht geraakt, maar gaat wel makkelijk liggen.
Mja je kunt er geel voor geven. Hij rolt ook onnodig door. Als ie dat niet doet krijgt Paredes ook geen geel en zal er ook geen geel komen voor een schwalbe.quote:
2006, de ratten van Portugal die toen zo irritant waren in Portugal - Nederland en Portugal - Engeland, Italië dat mazzelde tegen Australië en daarna een goedkoop potje kreeg tegen Oekraïne om de halve finale in te glibberen, Frankrijk dat niet extreem vervelend was (een beetje zoals nu), maar het blijft Frankrijk en een Duitsland dat best attractief voetbal wil spelen maar toch ook nog steeds spelers had waar je wel misselijk van werd (vergelijkbaar met Spanje, maar dan iets pragmatischer)quote:Op zondag 12 juli 2026 03:19 schreef WAvanBuren het volgende:
Hebben we eigenlijk ooit al 4 onsympathiekere halve vinalisten gehad als dit jaar?
Ik vind het sowieso onnodig op die plek. Misschien kent ie de reputatie van Paredes en anticipeerde hij op een zware overtreding.quote:Op zondag 12 juli 2026 10:54 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Mja je kunt er geel voor geven. Hij rolt ook onnodig door. Als ie dat niet doet krijgt Paredes ook geen geel en zal er ook geen geel komen voor een schwalbe.
Een schwalbe die een kaart oplevert mag nu altijd opnieuw beoordeeld worden.quote:Op zondag 12 juli 2026 11:00 schreef Frozen-assassin het volgende:
Het gaat toch niet om schwalbe an sich maar om willekeurige toepassing van regel 'mistaken identity'.
Nu wordt de 'overtreding' opnieuw beoordeeld terwijl een VAR niet mag ingrijpen bij een gele kaart of een overtreding tenzij het een rode kaart waard is.
Vrije trappen versieren met schwalbes gebeurt helaas nog steeds.quote:Op zondag 12 juli 2026 11:02 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Een schwalbe die een kaart oplevert mag nu altijd opnieuw beoordeeld worden.
Een schwalbe die geen kaart oplevert, ja, niet.
Ja tuurlijk, kinderlijk naïefquote:Op zondag 12 juli 2026 10:41 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dat heeft natuurlijk vooral te maken met het tijdstip waarop de meeste mensen in die landen kijken. Spanje, Frankrijk, Engeland, Duitsland en Argentinië hadden lokaal steeds gunstige TV-tijden
En aangezien dat landen zijn met grote markten..
Niet echt willekeurig, voor het WK is duidelijk aangegeven dat die regel nu ook zo mag worden toegepastquote:Op zondag 12 juli 2026 11:00 schreef Frozen-assassin het volgende:
Het gaat toch niet om schwalbe an sich maar om willekeurige toepassing van regel 'mistaken identity'.
Nu wordt de 'overtreding' opnieuw beoordeeld terwijl een VAR niet mag ingrijpen bij een gele kaart of een overtreding tenzij het een rode kaart waard is.
Dit stond in het artikel van de BBC over nieuwe VAR regels dit WK:quote:Op zondag 12 juli 2026 11:00 schreef Frozen-assassin het volgende:
quote:Mistaken identity: This is an incredibly niche addition which Collina requested. If a player is booked or sent off but the foul was actually committed by the opposition team, the decision can be changed.
Dat zal toch gewoon de hoofdreden zijn. Het voordeel is ook relatief klein natuurlijk, de tegenstander heeft dezelfde omstandigheden. En die zal dus ook wat harder lopen als de omstandigheden gunstiger zijn.quote:
Mag ik vind jou OP altijd van hoge kwaliteitquote:Op zondag 12 juli 2026 10:40 schreef Mexicanobakker het volgende:
Willen jullie voor de halve finales cynische OP's?
Blijft willekeurig want als de scheids geen geel gaf dan was het spel doorgegaan. Dan ben je een en zelfde overtreding verschillend aan het beoordelen.quote:Op zondag 12 juli 2026 11:04 schreef Caland het volgende:
[..]
Niet echt willekeurig, voor het WK is duidelijk aangegeven dat die regel nu ook zo mag worden toegepast
Bij elke overtreding die een vrije trap of kaart oplevert mag idd wel gekeken of het een schwalbe was.quote:Op zondag 12 juli 2026 11:06 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Blijft willekeurig want als de scheids geen geel gaf dan was het spel doorgegaan. Dan ben je een en zelfde overtreding verschillend aan het beoordelen.
En dat wil je niet. Dan moet je een nieuwe regel invoeren dat je bij elke schwalbe mag ingrijpen en een gele kaart voor de duiker gaat opleveren.
Dat was natuurlijk ook al bij een penalty review, dat er soms geel werd gegeven terwijl als iemand een fopduik maakt maar er in eerste instantie niet wordt gefloten er soms geen geel gegeven wordt voor 'simulation'.quote:Op zondag 12 juli 2026 11:06 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Blijft willekeurig want als de scheids geen geel gaf dan was het spel doorgegaan. Dan ben je een en zelfde overtreding verschillend aan het beoordelen.
En dat wil je niet. Dan moet je een nieuwe regel invoeren dat je bij elke schwalbe mag ingrijpen en een gele kaart voor de duiker gaat opleveren.
Of rood. Zo’n walgelijke vorm van spelbederfquote:Op zondag 12 juli 2026 11:06 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Op die plek op het veld van gisteren vind ik geel genoeg. Rood dan bewaren voor schwalbes in de 16 meter.quote:Op zondag 12 juli 2026 11:11 schreef Caland het volgende:
[..]
Of rood. Zo’n walgelijke vorm van spelbederf
Tegen Australie kreeg Totti toch een zwaar onterechte penalty diep in blessuretijd? Dat was echt lachwekkend goedkoop ja.quote:Op zondag 12 juli 2026 10:56 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
2006, de ratten van Portugal die toen zo irritant waren in Portugal - Nederland en Portugal - Engeland, Italië dat mazzelde tegen Australië en daarna een goedkoop potje kreeg tegen Oekraïne om de halve finale in te glibberen, Frankrijk dat niet extreem vervelend was (een beetje zoals nu), maar het blijft Frankrijk en een Duitsland dat best attractief voetbal wil spelen maar toch ook nog steeds spelers had waar je wel misselijk van werd (vergelijkbaar met Spanje, maar dan iets pragmatischer)
Exact.quote:Op zondag 12 juli 2026 11:15 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Tegen Australie kreeg Totti toch een zwaar onterechte penalty diep in blessuretijd? Dat was echt lachwekkend goedkoop ja.
WK 2006 was sowieso ook geen toernooi van verrassingen, van de 8 kwartfinalisten was alleen Oekraïne een soort dark horse en dan nog vooral omdat die met Tunesië en Saudi-Arabie in de poule twee van de zwakste tegenstanders hadden.quote:
En op pingels tegen Zwitserland door gingen, dat geen enkele goal tegen kreeg dat hele toernooi. De andere grote landen verloren allemaal van een ander groot land: Nederland en Engeland van Portugal, Spanje en Brazilië van Frankrijk, Argentinië van Duitsland.quote:Op zondag 12 juli 2026 11:50 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
WK 2006 was sowieso ook geen toernooi van verrassingen, van de 8 kwartfinalisten was alleen Oekraïne een soort dark horse en dan nog vooral omdat die met Tunesië en Saudi-Arabie in de poule twee van de zwakste tegenstanders hadden.
Ja, op zich ben ik ook wel content met deze halve finales hoor, dit zijn ook gewoon de 4 sterkste landenteams op dit moment, denk ik. Op een Argentinië - Noorwegen of Engeland - Zwitserland in de semis had ik ook niet zitten wachten.quote:Op zondag 12 juli 2026 11:57 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
En op pingels tegen Zwitserland door gingen, dat geen enkele goal tegen kreeg dat hele toernooi. De andere grote landen verloren allemaal van een ander groot land: Nederland en Engeland van Portugal, Spanje en Brazilië van Frankrijk, Argentinië van Duitsland.
Nu verloor Italië in ieder geval nog van Bosnië en Duitsland van Paraguay. En Nederland van Marokko + Brazilië van Noorwegen, als je dat een verrassing noemen wil.
Ik denk dat Argentinië - Noorwegen prima was. Engeland - Zwitserland was wel een wat matig affiche geweest ja. Ik vind Zwitserland van de 'uitdagers' ook niet het beste elftal hebben. Colombia, Japan, Marokko, Senegal of Noorwegen in de halve finale was met deze elftallen prima. Ik kan ook wel genieten van het verloop van een WK als 1994. 2002 ook wel, maar daar was Zuid-Korea in de Argentinië-rolquote:Op zondag 12 juli 2026 12:01 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ja, op zich ben ik ook wel content met deze halve finales hoor, dit zijn ook gewoon de 4 sterkste landenteams op dit moment, denk ik. Op een Argentinië - Noorwegen of Engeland - Zwitserland in de semis had ik ook niet zitten wachten.
Dat sowieso natuurlijk. Probleem is meer dat de VAR dit überhaupt niet had mogen terugkijken volgens de reglementen. Dus als de scheids het niet gezien heeft...quote:Op zondag 12 juli 2026 12:06 schreef tjoptjop het volgende:
Net die schwalbe gezien, terecht geelHoe mokerdom ben je om dat op dat moment met geel op zak zo te doen
![]()
Jammer dat de immer vervelende Argentijntjes nu weer door zijn
Dat mocht dus wel.quote:Op zondag 12 juli 2026 12:18 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Dat sowieso natuurlijk. Probleem is meer dat de VAR dit überhaupt niet had mogen terugkijken volgens de reglementen. Dus als de scheids het niet gezien heeft...
Neemt niet weg dat Embolo een belachelijk risico neemt, dat kan naast elkaar bestaan.
Oh ik zag dat ze niet mochten ingrijpen bij gele kaarten op het middenveld waar niet direct een scoringskans uit kwamquote:
Ik kan me niet herinneren dat Messi ooit zo'n schwalbe heeft gemaakt.quote:Op zondag 12 juli 2026 13:00 schreef WheeledWarrior het volgende:
Messi zou deze kaart nooit hebben gehad uiteraard.
Ik ook. Dit soort gedrag moet afgestraft worden. Helaas is Argentinie dan weer de gelukkige.quote:Op zondag 12 juli 2026 06:15 schreef TAmaru het volgende:
Nee het gaat om iemand die onterecht geel krijgt, en dat gebeurde hier. Dus dan mag de VAR ingrijpen.quote:Op zondag 12 juli 2026 11:06 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
2006 hadden de toplanden op papier ook wel een stuk meer kwaliteit dan nu. Uitgezonderd Frankrijk en Engeland misschien.quote:Op zondag 12 juli 2026 11:57 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
En op pingels tegen Zwitserland door gingen, dat geen enkele goal tegen kreeg dat hele toernooi. De andere grote landen verloren allemaal van een ander groot land: Nederland en Engeland van Portugal, Spanje en Brazilië van Frankrijk, Argentinië van Duitsland.
Nu verloor Italië in ieder geval nog van Bosnië en Duitsland van Paraguay. En Nederland van Marokko + Brazilië van Noorwegen, als je dat een verrassing noemen wil.
Spanje toch ook wel meer kwaliteit dan in 2006, Iniesta was toen nog een jochie en Raul werd toen gebankt voor wat talentjes.quote:Op zondag 12 juli 2026 13:14 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
2006 hadden de toplanden op papier ook wel een stuk meer kwaliteit dan nu. Uitgezonderd Frankrijk en Engeland misschien.
mwah. Middenveld Xabi, Xavi en Cesc was ook niet mis. Aanval met Fernando en Villa. Wel jong nog, maar echt wel heel veel kwaliteit al. Het begin van de gouden generatie. Nu is het voorin maar subtop op Yamal na.quote:Op zondag 12 juli 2026 13:22 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Spanje toch ook wel meer kwaliteit dan in 2006, Iniesta was toen nog een jochie en Raul werd toen gebankt voor wat talentjes.
Oyarzabal wordt echt onderschat. En ze hebben Nico Williams natuurlijk nog eigenlijk.quote:Op zondag 12 juli 2026 13:27 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
mwah. Middenveld Xabi, Xavi en Cesc was ook niet mis. Aanval met Fernando en Villa. Wel jong nog, maar echt wel heel veel kwaliteit al. Het begin van de gouden generatie. Nu is het voorin maar subtop op Yamal na.
Dat team was wel heel jong. Villa kwam net van Zaragoza. Torres pas net echt relevant bij Atletico. Cesc ook pas net echt doorgebroken. Ramos eveneens. Xavi, Puyol en Casillas wel al op niveau.quote:Op zondag 12 juli 2026 13:27 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
mwah. Middenveld Xabi, Xavi en Cesc was ook niet mis. Aanval met Fernando en Villa. Wel jong nog, maar echt wel heel veel kwaliteit al. Het begin van de gouden generatie. Nu is het voorin maar subtop op Yamal na.
Dit!quote:Op zondag 12 juli 2026 13:46 schreef Red_85 het volgende:
Net uitgesteld gekeken.
Die 2x geel=rode kaart is eigenlijk gewoon terecht.
1ste geel geen twijfel, die 2de is opzettelijk spelbederf, naaien, schwalbe, vals spelen. Hij valt en zoekt dan het been van de tegenstander om te simuleren.
Alleen dit gekloot wordt nooit bestraft en dat moet wel. Daar wringt de schoen een beetje.
Maar dat mag dan weer niet. Er mag in deze situatie naar gekeken worden omdat iemand onterecht geel krijgt door een schwalbe. Regel is voor het WK aangepast. Daar mag je van alles van vinden, maar het is vooral mokertjedom van die spelerquote:Op zondag 12 juli 2026 13:51 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Dit!
Al jaren wordt er geklaagd dat types als Neymar wegkomen met hun gejank en toneelspel, wat niet bestraft kan worden via tv-beelden.
Nu hebben we de VAR en wordt het bestraft en hebben we het over een "discutabel ingrijpen". Gelul. Dit was een volkomen terecht ingrijpen. Het enige waar je iets van kan vinden is dat het als "mistaken identity" werd aangekondigd.
Als ze het hadden aangekondigd als "possible dive" o.i.d. had niemand er iets van gezegd waarschijnlijk.
Precies, net zoals dat telefoontje van Trump.quote:Op zondag 12 juli 2026 14:08 schreef Caland het volgende:
[..]
Minstens zo dom als mensen die er een groot Argentijns complot in zien
Vooral 'geholpen', ja.quote:Op zondag 12 juli 2026 15:37 schreef Coco het volgende:
Hoe was de wedstrijd?
Was Argentinië weer 'geholpen'?
Ja op het gifje is duidelijk schwalbe te zien.quote:Op zondag 12 juli 2026 15:49 schreef GGMM het volgende:
[..]
Vooral 'geholpen', ja.
Was gewoon terecht en volgens de regels, maar er heerst nu eenmaal zo'n sfeertje tegen Argentinië dus dan mag het niet, ofzo.
Argentinië is gewoon niet zo'n sympathieke ploeg. Dan krijg je wat sneller gezeik als je de wind mee hebt.quote:Op zondag 12 juli 2026 15:49 schreef GGMM het volgende:
[..]
Vooral 'geholpen', ja.
Was gewoon terecht en volgens de regels, maar er heerst nu eenmaal zo'n sfeertje tegen Argentinië dus dan mag het niet, ofzo.
Robben zou trots zijn op Emboloquote:
Ik denk dat Messi niet zo ongekend dom zou doen nee.quote:Op zondag 12 juli 2026 14:08 schreef Parafernalia het volgende:
Net de beelden gezien van de schwalbe gezien. Zou Messi hier geel voor gekregen hebben? Laat staan z'n 2e?
Die vraag kunnen we allemaal wel beantwoorden
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |