He bah. Een wedstrijd om 3 uur in de nacht. He bah. Een wedstrijd met het extreem irritant zuigende Argentinië dat gespaard wordt van gele kaarten en alle 50/50's mee krijgt. He bah. Een wedstrijd met het vrij saaie, zakelijke Zwitserland zonder hun beste speler waardoor ze alle creativiteit ook nog eens ontberen. He bah, ik ga lekker naar bed.
Voor die vijf mensen die dat niet doen is er Argentinië tegen Zwitserland. De zakelijke Zwitsers moesten op stoom komen in de groepsfase met 3 tegengoals in totaal, elke pot 1. Ze scoorden wel makkelijk tegen Bosnië na een rode prent en voldoende tegen Canada. Tegen Qatar niet, maar dat was echt een foutje. Daarna in de KO-fase liep het prima: 2-0 tegen Algerije en het daarvoor flitsende Colombia afgestopt en op een blunder na in de tweede verlenging weinig weggegeven. De pingels werden beter genomen. De beloning was een kwartfinale voor Zwitserland, dat een stabiel team lijkt.
Argentinië is allesbehalve stabiel. De groepsfase was oké, maar Oostenrijk en Algerije bleken erg flets in hun eerste en enige KO-potje. Argentinië won met 3-2 van Kaapverdië, had daar een verlenging voor nodig. Het was in de breedte de beste wedstrijd van Kaapverdië qua aanvalsspel, al had Argentinië wel het meeste recht op goals en kwamen ze van Kaapverdië soms uit de lucht vallen. Tegen Egypte echter bleek Argentinië echt heel zwak op de counter. Er hadden wel 5 countergoals kunnen vallen. Egypte leverde 3 keer, al werd er eentje afgekeurd door de VAR. Goedkoop, maar goed, je kon de overtreding daar geven. Daardoor slechts 0-2 voor en in het laatste kwartier toch een comeback. Schuld van Salah dat die werd voltooid, die maakte even een schwalbe terwijl de restverdediging weg was. België - Japan vibes. Maar goed, Argentinië lijkt niet onklopbaar en voelt niet als een potentiële wereldkampioen.
Maar ja, Zwitserland won nog nooit van Argentinië. 2x vriendschappelijk 1-1 en 5 nederlagen voor de Zwitsers. In 2014 pas in minuut 118 na de winnende van Di Maria in een verder stugge pot, in 1966 won Argentinië met 2-0 zakelijk in de groepsfase. Ik vrees dat de historie zich toch voort gaat zetten, al sluit ik een penaltyreeks zeker net uit. Maar flitsend countervoetbal verwacht ik niet van Zwitserland, daar gaan we Engeland of Frankrijk voor nodig hebben.