Ik zie niets van de toekomstquote:Op donderdag 2 juli 2026 17:13 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Wie straks op Flex of TBS staat, wordt ingepland op wat open ligt door verlof en ziekte. Is er niemand ziek, dan moet je met een collega mee in opleiding. In opleiding? Ik werk hier al dik 25 jaar, ik ken alle wijken van mijn depot van achteren naar voren en weer terug. Ze zijn geschuffeld.
De ene collega kan 2 weken vooruit kijken in het rooster, de ander niet. Zelfs binnen 1 depot verschilt het. Geen peil op te trekken.quote:Op donderdag 2 juli 2026 17:28 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
Ik zie niets van de toekomstna 12juli, zit er landelijk weer verschil in?
ja apart iets weer.quote:Op donderdag 2 juli 2026 17:35 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
De ene collega kan 2 weken vooruit kijken in het rooster, de ander niet. Zelfs binnen 1 depot verschilt het. Geen peil op te trekken.
Voor dat soort dingen heeft dat geen zin, doen ze niks mee. Alleen echt verdwenen post of echt zware dingen. En dan nog wordt er heel langzaam gereageerd.quote:Op donderdag 2 juli 2026 16:02 schreef IsItMeOrYou het volgende:
Heeft het trouwens zin om te 'klagen' over een postbezorger? In de wijk waar ik woon hebben we sinds kort een nieuwe bezorger meer die vouwt dus alle post dubbel. En dat hoeft dus niet want mijn brievenbus is gewoon prima. Alle tijdschriften en brieven komen nu met een flinke vouw binnen.. of de sortering moet dermate slecht zijn geworden dat ze alle elastieken verkeerd zetten.
Ik vind dit ook zo dom. Ik werk er 15 jaar. De volgende met ervaring zit er 6 jaar korter. Ik denk dat ik een brievenbus zelf ook nog wel zal kunnen vinden. Bovendien, leuk bedacht. Maar ik begin pas om 3 uur omdat ik daarvoor andere plichten heb. Ik zie letterlijk nooit iemand en verwacht dat ook niet want iedereen staat er om half 10.quote:Op donderdag 2 juli 2026 17:13 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Wie straks op Flex of TBS staat, wordt ingepland op wat open ligt door verlof en ziekte. Is er niemand ziek, dan moet je met een collega mee in opleiding. In opleiding? Ik werk hier al dik 25 jaar, ik ken alle wijken van mijn depot van achteren naar voren en weer terug. Ze zijn geschuffeld.
Ik ook niet. In het verleden kon je op je telefoon 2,5 week vooruitkijken en op de computer 1,5. Maar mijn rooster bestaat voor de eerste week nog steeds uit Er zijn geen diensten gepland vandaag. Alleen op vrijdag staat 2 uur overige... Vind het echt hoog irritant ditquote:Op donderdag 2 juli 2026 17:28 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
Ik zie niets van de toekomstna 12juli, zit er landelijk weer verschil in?
Waarom niet eerst de bezorger eerst aanspreken en vragen om niet de post te vouwen?quote:Op donderdag 2 juli 2026 16:02 schreef IsItMeOrYou het volgende:
Heeft het trouwens zin om te 'klagen' over een postbezorger? In de wijk waar ik woon hebben we sinds kort een nieuwe bezorger meer die vouwt dus alle post dubbel. En dat hoeft dus niet want mijn brievenbus is gewoon prima. Alle tijdschriften en brieven komen nu met een flinke vouw binnen.. of de sortering moet dermate slecht zijn geworden dat ze alle elastieken verkeerd zetten.
willen ze het verplichten moet iedereen een werktelefoon krijgen, gaan ze niet doenquote:Op vrijdag 3 juli 2026 19:01 schreef ophaling10 het volgende:
uit de nieuwsbrief: Niet iedereen gebruikt Signal of wil dat. Dat is ook niet verplicht. Signal is een veilig hulpmiddel om elkaar tijdens het werk snel te bereiken en te helpen.
niet verplicht ,dat is fijnkunnen ze je ook niet lastigvallen met allerlei wijken etc..
Fijne van dit is wel dat niet iedereen zomaar random je telefoonnummer heeft. Je kunt contacten via signal, maar thats it.quote:Op vrijdag 3 juli 2026 19:01 schreef ophaling10 het volgende:
uit de nieuwsbrief: Niet iedereen gebruikt Signal of wil dat. Dat is ook niet verplicht. Signal is een veilig hulpmiddel om elkaar tijdens het werk snel te bereiken en te helpen.
niet verplicht ,dat is fijnkunnen ze je ook niet lastigvallen met allerlei wijken etc..
Je kan via PostNL een werktelefoon krijgen en als je je eigen telefoon gebruikt krijg je een vergoeding. Dus ik sluit niet uit dat ze het wel zouden kunnen verplichten, net zoals ze je kunnen verplichten de Mijn Werk-app te gebruiken.quote:Op zaterdag 4 juli 2026 08:27 schreef liedetector het volgende:
[..]
willen ze het verplichten moet iedereen een werktelefoon krijgen, gaan ze niet doen
(dan nog mag je die buiten werkuren gewoon uitzetten)
Het komt er dus op neer dat je niet per se Signal hoeft te gebruiken, maar dat het voortaan wel verboden is om via Whatsapp met collega's te communiceren, tenzij het om privézaken gaat.quote:Q: We bespreken geen zakelijke informatie in onze groepschat. Moeten we toch overstappen?
A: Ja. Alles wat over werk gaat - inhoudelijk of niet - verloopt voortaan volgens Signal.
ze mailen of bellen maar denk ik dan (ok ik ben weg) maar mijn huidige baas geeft gewoon een telefoon ook in verband met veiligheid qua ITquote:Op zaterdag 4 juli 2026 17:13 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Je kan via PostNL een werktelefoon krijgen en als je je eigen telefoon gebruikt krijg je een vergoeding. Dus ik sluit niet uit dat ze het wel zouden kunnen verplichten, net zoals ze je kunnen verplichten de Mijn Werk-app te gebruiken.
Dat "niet verplichten" van Signal is trouwens niet helemaal eenduidig. In de nieuwsbrief staat dat het niet verplicht is om Signal te gebruiken, maar wie vervolgens op de link "lees meer" klikt komt op een pagina terecht met een Q&A waar onder andere het volgende staat:
[..]
Het komt er dus op neer dat je niet per se Signal hoeft te gebruiken, maar dat het voortaan wel verboden is om via Whatsapp met collega's te communiceren, tenzij het om privézaken gaat.
Ik wil best Signal gebruiken, maar onze (nota bene door de bezorgcoach aangemaakte) depot-Whatsappgroep is nog volop in gebruik. We hebben ooit wel een link gekregen naar een Signalgroep, en daar heb ik me netjes voor aangemeld, maar daar werd nooit in gepost. Dus die heb ik er maar weer afgegooid.
Ik begreep uit het artikel dat het een onkostenvergoeding was voor reeds gemaakte kosten. In dat geval hoef je er geen belasting over te betalen, want het is geen inkomen.quote:Op maandag 6 juli 2026 14:35 schreef ophaling10 het volgende:
https://archive.is/202607(...)-heel-raar~a8fbe05d/
over de 600eu moet er wel belasting betaald worden,hij gaat ervan op vakantie.
de overige 17,84% was slimmer,niks bijzonders, de " loonsverhoging" krijg je ook als je in bed ligt, etc..quote:Op maandag 6 juli 2026 15:09 schreef V__L_N het volgende:
De fnv heeft de nieuwe CAO ondertekend 81,16% was voor...
Er zijn op 1 juli ook echt veel mensen vertrokken. Dus dat maakt de totale planning ook chaotischquote:Op dinsdag 7 juli 2026 19:04 schreef IsItMeOrYou het volgende:
Blijkbaar is de 2-daagse bezorging al ingegaan want alle post die ik normaal op dinsdag ontvang (zoals tijdschriften) zijn vandaag (nog) niet bezorgd. Of ze hebben geen vervanging kunnen regelen. Er is sowieso weinig houvast aan want als je nu op zaterdag niks krijgt of wordt doorgeschoven kan het zomaar zijn dat je pas op woensdag weer post krijgt.
En nee, ik had mijn klacht vorige week nog niet ingediend. Ben niet altijd thuis en ik begrijp dat de planning zo vaak wijzigt dat het überhaupt al een wonder is dat er gewoon bezorgd wordt.
gek he, hebben ze aan hun eigen te danken, wordt nog wel meer,zeker als ik hier in de regio kijk.quote:Op dinsdag 7 juli 2026 23:02 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Er zijn op 1 juli ook echt veel mensen vertrokken. Dus dat maakt de totale planning ook chaotisch
Ben je verplicht tegelijk te beginnen? Pak de helft en gaan, zou ik zeggen.quote:Op donderdag 9 juli 2026 11:55 schreef SaskiaR het volgende:
Ik zie nu inderdaad dat ik ben ingedeeld samen met een collega voor volgende week. Prima op zich, dan zijn we sneller klaar. Maar praktisch zie ik wel wat bezwaren... bijv. hoe gaan we zorgen dat we tegelijk op het depot zijn? Ik wil niet om 9 uur daar aankomen en dan tot 12 uur moeten wachten op iemand
Volgens het bericht op de website moet je het samen doen, dan kan je van elkaar leren. Op zich ook handig, want het zijn ingewikkelde routes (industriegebieden enzo) die allemaal nieuw zijn voor mij.quote:Op donderdag 9 juli 2026 13:43 schreef zevenmijlslaars het volgende:
[..]
Ben je verplicht tegelijk te beginnen? Pak de helft en gaan, zou ik zeggen.
Zou ik ook doen. PostNL legt je deze manier van werken op, prima. Ze gaan echter niet over onze dagindeling. Als je dezelfde starttijd als anders wil aanhouden moet je dat vooral doen.quote:Op donderdag 9 juli 2026 13:43 schreef zevenmijlslaars het volgende:
[..]
Ben je verplicht tegelijk te beginnen? Pak de helft en gaan, zou ik zeggen.
Weet je niet met wie je die wijk deelt dan? Als je geen telefoonnummer van die collega hebt, kan de planning je daarmee helpen. Het is wel handig om van tevoren een plan van aanpak te hebben liggen.quote:Op donderdag 9 juli 2026 13:55 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Volgens het bericht op de website moet je het samen doen, dan kan je van elkaar leren. Op zich ook handig, want het zijn ingewikkelde routes (industriegebieden enzo) die allemaal nieuw zijn voor mij.
Je kan via de app sommige mensen een bericht sturen, maar de meeste niet. En in Signal kan je de nummers ook niet zien. Ik vraag het wel even na uiteraard, maar dit is ook weer zoiets waarvan je denkt dat het handiger zou kunnen. Overigens kan ik de meeste nieuwe wijken ook zelf wel uitzoeken zonder collega, dus het is ook niet bij alle wijken echt nuttig om samen te gaan lopen.... Een van de fijne dingen van dit werk is juist dat het allemaal op je eigen tijd en tempo kanquote:Op donderdag 9 juli 2026 13:58 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Weet je niet met wie je die wijk deelt dan? Als je geen telefoonnummer van die collega hebt, kan de planning je daarmee helpen. Het is wel handig om van tevoren een plan van aanpak te hebben liggen.
Voor zo'n wijk kan het wel handig zijn, zeker als iemand daar al bekend is, maar de meeste wijken zullen woonwijken zijn.quote:Op donderdag 9 juli 2026 13:55 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Volgens het bericht op de website moet je het samen doen, dan kan je van elkaar leren. Op zich ook handig, want het zijn ingewikkelde routes (industriegebieden enzo) die allemaal nieuw zijn voor mij.
Kijk maar uit. PostNL legt maar al te graag beslag op je gehele dag als je ze de kans geeft. Als iets je niet uitkomt, moet je dit altijd gelijk heel duidelijk aangeven anders ben je voordat je er erg in hebt degene waar alle vervelende diensten op worden afgeschoven. Ik ben in mijn beginjaren altijd de persoon geweest die overal wel ja tegen zei en daar hebben ze volop gebruik van gemaakt totdat ik er van de ene op de andere dag genoeg van had.quote:Op donderdag 9 juli 2026 14:02 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Je kan via de app sommige mensen een bericht sturen, maar de meeste niet. En in Signal kan je de nummers ook niet zien. Ik vraag het wel even na uiteraard, maar dit is ook weer zoiets waarvan je denkt dat het handiger zou kunnen. Overigens kan ik de meeste nieuwe wijken ook zelf wel uitzoeken zonder collega, dus het is ook niet bij alle wijken echt nuttig om samen te gaan lopen.... Een van de fijne dingen van dit werk is juist dat het allemaal op je eigen tijd en tempo kan
Telefoonnummers mogen ze niet delen zonder toestemming, avg en zo.quote:Op donderdag 9 juli 2026 13:58 schreef Rafierafie het volgende:
Als je geen telefoonnummer van die collega hebt, kan de planning je daarmee helpen.
In dat geval kunnen ze mooi als tussenpersoon functioneren.quote:Op donderdag 9 juli 2026 14:29 schreef zevenmijlslaars het volgende:
[..]
Telefoonnummers mogen ze niet delen zonder toestemming, avg en zo.
ja helemaal gelijk, en als je zelf wat wilde waren ze niet thuis.quote:Op donderdag 9 juli 2026 14:25 schreef Rafierafie het volgende:
wel ja tegen zei en daar hebben ze volop gebruik van gemaakt totdat ik er van de ene op de andere dag genoeg van had
die roosterindeling is ook niet goed hier pas ma zie je het ,lijkt me een vrij normale zaak dat je weet waar je aan begint(en dan pas iets goedkeurt), op een blanco A4 zet toch ook niet iedereen zomaar een handtekening,het goed optuigen van veranderingen zijn ze absoluut geen ster in.Binnen de website ook een verhaal, dat met de 3 daagse bezoring(toekomst)de za eraf gaat, velen zullen dan echt wel vertrekken,want met 20/22 uur pw kun je niets,als je er van moet leven.quote:Op donderdag 9 juli 2026 13:56 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Zou ik ook doen. PostNL legt je deze manier van werken op, prima. Ze gaan echter niet over onze dagindeling. Als je dezelfde starttijd als anders wil aanhouden moet je dat vooral doen.
quote:Op donderdag 9 juli 2026 23:42 schreef V__L_N het volgende:
Ik heb meteen geroepen dat dat niet gaat werken dat elkaar inwerken. Ik begin pas in de middag dan zijn de meeste al lang klaar. En daarvoor werk ik gewoon bij een ander bedrijf, dus ik gooi ook niet even zomaar wat om voor iemand.
Luisteren naar buiten is een groot issue,daarom loopt alles al dik 20jr niet naar behoren.
ja verplichten kunnen ze je het nver ,zeker door de partimefactor.
Maar idd dat hele telefoonnummer delen is ook al een ding. Kreeg hier al een app van ene vreemde. Pet van het nieuwe depot of ik in de depot app wilde. Nou nee en wat doe jij met mijn telefoonnummer? Ik heb al jaren geleden mijn nummer uit die werkapp laten halen.
Via de app kun je dit uitschakelen,des te minder ze weten des te beter.
Op zaterdag heb ik minder tijd voor die wijk dan dat ik er over doe om er heen (en terug) naar toe te reizen. Fietsen gaat volgens google 38 minuten kosten en hij staat op 36 minuten. Nu staat die wijk op 48 minuten. Schiet mij maar lek. Zelfde wijk heeft ook een verschil van 24 minuten tussen de 2 piekdagen, ze zijn nu op de minuut gelijk. Volgens mij zit er iemand te draaien aan knoppen die niet snapt wat er werkelijk moet gebeuren.
Zelf ben ik niet echt kapot van dat verre heen en terugfietsen,iedere keer wordt de bal bij de laagstbetaalden neergelegd.
Wat een onzin weer in dat artikel. We zijn het meest efficiënte (sic) postbedrijf ter wereld (meneer Unk is kennelijk onbekend met het begrip "overtreffende trap"), maar rijden zogenaamd wel elke zaterdag met lege tassen door de wijk. Nou, reuze efficiënt, hoor! De enige keren dat ik met lege tassen door de wijk rij is als ik klaar ben met bezorgen of terug naar het depot moet om bij te laden.quote:
Hier zijn de mails met de informatie wat de bedoeling is met die gedeelde wijken niet verzonden. Hopelijk blijft het bij dit ene experiment.quote:Op donderdag 9 juli 2026 23:42 schreef V__L_N het volgende:
Ik heb meteen geroepen dat dat niet gaat werken dat elkaar inwerken.
de laatste 3 weken ga je hier dagelijks zowat door je hoeven,weet niet wat die gast betaald krijgt maar elke euo is er 1 teveel.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 15:06 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Wat een onzin weer in dat artikel. We zijn het meest efficiënte (sic) postbedrijf ter wereld (meneer Unk is kennelijk onbekend met het begrip "overtreffende trap"), maar rijden zogenaamd wel elke zaterdag met lege tassen door de wijk. Nou, reuze efficiënt, hoor! De enige keren dat ik met lege tassen door de wijk rij is als ik klaar ben met bezorgen of terug naar het depot moet om bij te laden.
Ook altijd weer het gebruikelijke praatje dat de post zo dramatisch gedaald is, dat je nog maar 1 bundeltje per wijk hebt. Dat heeft niks met volumedaling te maken, maar alles met volumeverschuiving. Dat je daardoor de dag erna met meer dan 10 tassen loopt, dat wordt dan weer wijselijk verzwegen.
Dat verhaal dat we volgend jaar naar 2 bezorgdagen gaan en de zaterdag geschrapt wordt, is ook rijkelijk voorbarig. Dat heeft de NOS-verslaggever niet helemaal begrepen. PostNl mag vanaf juli 2027 inderdaad 72 uur doen over het bezorgen van de UPD-post, maar voor het simpelweg schrappen van de zaterdag moet de postwet worden aangepast. En het is nog maar de vraag of dat op zo'n relatief korte termijn al gaat gebeuren.
Ik hoop maar van niet. Als de zaterdag wegvalt dan zou ik of in plaats van 5 dagen van 5 uur, 4 dagen van 6 uur 15 moeten maken (en dat word me echt te zwaar), of mijn contract naar 20 uur moeten verkleinen. Op geen van beide opties zit ik te wachten.
Ook hij moet verkassen, PostNL maakt geen uitzonderingen. Routes moeten efficiënt zijn en vooral niet menselijk.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 21:23 schreef ophaling10 het volgende:
https://www.nhnieuws.nl/n(...)ezorger-farid-blijft
Van Unck, de man die creatief praten tot een kunst heeft verheven. Die geen kans onbenut laat om de laagst betaalde in zijn bedrijf nog verder naar beneden te praten. Met hem aan de leiding is de respect voor bezorgers in het bedrijf in recordtijd naar nul gezet.quote:
Zijn die berichten er dan? Want wij hebben die ook niet. Dus ging er vanuit dat dit weer zo'n ding is wat ze gaan de weg gaan ingooien.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 16:10 schreef zevenmijlslaars het volgende:
[..]
Hier zijn de mails met de informatie wat de bedoeling is met die gedeelde wijken niet verzonden. Hopelijk blijft het bij dit ene experiment.
Het schrappen van de zaterdag zou betekenen dat een poststuk dat op vrijdag wordt verstuurd wordt naar een adres in een Y-wijk dan op zijn vroegst pas op woensdag bezorgd wordt. Dat is in mijn ogen toch wel wat belachelijk. En op dit moment heeft de verzender ook geen zicht op welke dagen er wel of niet wordt bezorgd in een wijk voor zover ik weet. Dat is niet klantvriendelijk en onpraktisch.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 15:06 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Wat een onzin weer in dat artikel. We zijn het meest efficiënte (sic) postbedrijf ter wereld (meneer Unk is kennelijk onbekend met het begrip "overtreffende trap"), maar rijden zogenaamd wel elke zaterdag met lege tassen door de wijk. Nou, reuze efficiënt, hoor! De enige keren dat ik met lege tassen door de wijk rij is als ik klaar ben met bezorgen of terug naar het depot moet om bij te laden.
Ook altijd weer het gebruikelijke praatje dat de post zo dramatisch gedaald is, dat je nog maar 1 bundeltje per wijk hebt. Dat heeft niks met volumedaling te maken, maar alles met volumeverschuiving. Dat je daardoor de dag erna met meer dan 10 tassen loopt, dat wordt dan weer wijselijk verzwegen.
Dat verhaal dat we volgend jaar naar 2 bezorgdagen gaan en de zaterdag geschrapt wordt, is ook rijkelijk voorbarig. Dat heeft de NOS-verslaggever niet helemaal begrepen. PostNl mag vanaf juli 2027 inderdaad 72 uur doen over het bezorgen van de UPD-post, maar voor het simpelweg schrappen van de zaterdag moet de postwet worden aangepast. En het is nog maar de vraag of dat op zo'n relatief korte termijn al gaat gebeuren.
Ik hoop maar van niet. Als de zaterdag wegvalt dan zou ik of in plaats van 5 dagen van 5 uur, 4 dagen van 6 uur 15 moeten maken (en dat word me echt te zwaar), of mijn contract naar 20 uur moeten verkleinen. Op geen van beide opties zit ik te wachten.
Maar bij PostNL heeft efficient eigenlijk gewoon de betekenis gekregen van "zo goedkoop mogelijk en kwaliteit be damned".quote:Op zaterdag 11 juli 2026 08:12 schreef Bezorgertje het volgende:
Route's moeten goedkoper en sneller. Heeft niks met efficiënter te maken. Vanaf dinsdag mag ik mijn post 3 km verderop ophalen. Het zijn 2 wijken en die ga ik natuurlijk niet in een keer meenemen. En dan heb ik nog mazzel met vaste wijken, andere collega's mogen elke dag afwachten hoe en wat. Echt jammer dat het verzet van de bezorgers gebroken is, de mondige bezorgers zijn weggegaan/gepest en wat rest is wat ( naderende) pensionado's en enkele die-hard positivo.
ik heb geen idee in welke leeftijdklasse je zit, ben je nog niet heel oud ,beter om wat anders te gaan doen, bij dit bedrijf is geen enkele toekomst meer,en geld verdienen kun je er al helemaal niet.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 19:37 schreef Semargofni het volgende:
Als de zaterdag weg is dan zou ik ook aardig wat uren moeten maken op de overige 4 dagen. Eigenlijk niet te doen. Nu ook al geregeld 2 piekwijken waardoor je aan 6 uur komt of erover. Vraag me af of ze je dan kunnen verplichten om toch aan je uren te voldoen ook al zijn er maar 4 werkdagen en de arbo zegt dat 5.5 uur per dag de max is.
Verder verbaas ik me nergens over. Hier hebben ze wijken uitbesteed terwijl er mensen bereid waren om die wijken op zich te nemen. Er is dus personeel en dan ga je een extern bedrijf inschakelen met nieuwe mensen waarvan je maar moet kijken of die kwaliteit leveren. Volgens mij is er gewoon geld genoeg of kan het ze allemaal weinig schelen.
Er had donderdag een mail verstuurd moeten worden, volgens mijn planner. Overigens nog steeds kansloos, ik heb geen contactgegevens van de andere bezorgers. Die managers die die soort dingen bedenken hebben dat onderling natuurlijk wel, want telefoonnummer en dergelijke van de zaak, dus dat komt niet bij ze op.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 10:55 schreef V__L_N het volgende:
Zijn die berichten er dan? Want wij hebben die ook niet. Dus ging er vanuit dat dit weer zo'n ding is wat ze gaan de weg gaan ingooien.
Even globaal gekeken hier, niet echt een verandering ook bij andere wijken.quote:Op maandag 13 juli 2026 10:03 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Ik zit net de loopwijzers van ons depot te bekijken. Zo te zien hebben ze vanwege de depotverhuizing alle wijken opnieuw berekend met Georoute Logisch Bezorgen. Dus alles staat weer verkeerd. Drukke wegen zigzaggend moeten afleggen, dwars door meren en sloten rijden, dat soort werk. Een hele lange straat die je nu in meerdere rondjes loopt, daarvan moet je nu eerst de ene kant lopen, en daarna de overkant. En dat kan niet eens meer in een rondje, omdat beide stukken nu van hoog naar laag gesorteerd zijn. En bij een paar straten sla je halverwege een random huisnummer over, waarvoor ze je aan het eind van de wijk weer laten terugrijden.
Toen we begonnen met LB in september 2023 vond ik het al verre van logisch, maar dit is zo mogelijk nog erger! PostNL vertikt het gewoon om te leren van fouten uit het verleden.
Vrij bizar dit eigenlijk, want het is niet de eerste en ook niet de laatste die het dan maar zelf gaat bezorgen.quote:Op maandag 13 juli 2026 18:56 schreef ophaling10 het volgende:
https://archive.is/202607(...)jwilligers~a7a1acd9/
Nee. Ook hier lijkt PostNL weer op de sterfhuisconstructie (lekker toepasselijk) in te zetten. Het zo onaantrekkelijk maken dat het nog harder afneemt en dan over 2 jaar kunnen zeggen: hier kunnen we het niet meer voor doen, en de pakketbezorgers hebben het al zo druk. In de hoop wettelijk van de spoed, rouw en medische post af te komen.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 15:18 schreef Semargofni het volgende:
[..]
Vrij bizar dit eigenlijk, want het is niet de eerste en ook niet de laatste die het dan maar zelf gaat bezorgen.
Ik ben ook wel rouwenveloppen tegengekomen. Ik weet natuurlijk niet of het ging om rouw- of bedankkaarten.quote:Op woensdag 15 juli 2026 23:03 schreef V__L_N het volgende:
Echt zo veel trouwe goeie bezorgers kost dit.
Ondertussen heb ik zowel gisteren als vandaag gewoon een rouwkaart in mijn tas. Miste ik ladingen aan grote post, maar ben ik wel nog ruim voorzien in pakjes...
Ik heb in al mijn jaren werkelijk nog nooit meegemaakt dat de BC klaar stond om nieuwe mensen te verwelkomen en als je voor de meute op het depot aanwezig bent, zul je weinig van je collega's ontmoeten.quote:What will your first day at work be like?
On your first day at work, you will meet the
Delivery Coach, your manager. You will also meet
your mentor. This is the colleague who will ensure
that you receive proper training. In addition, you
will of course meet all your colleagues who work
at the depot as delivery persons.
Ik heb geen idee waar die video's over gaan en ik houd echt niet twee weken lang mensen in de gaten. Ze hebben mijn nummer en als ze vragen hebben weten ze me te vinden.quote:Getting acquainted at the depot
What can you expect from the Delivery Coach and
the mentor?
The mentor
-Discusses the videos and checks whether
there are any questions
-Goes through the training programme
-Explains how to find work information in
the My Work app
-The mentor supervises the new employee for
at least two weeks
Of je bagagerek geschikt is merk je pas wanneer je probeert om er een fietstas aan te hangen en de BC die beoordeelt of je fiets geschikt is???? Tuurlijkquote:Which types of bicycles are not suitable?
-Road bikes
-Fat bikes
-Bicycles without a suitable luggage rack
The Delivery Coach will assess whether your bicycle is suitable.
Maar was dit een zegel met datamatrix? Want je kunt als afzender ook ervoor kiezen de oude zegels te gebruiken, dan komt de rouwkaart gewoon als vroeger bij ons.quote:Op woensdag 15 juli 2026 23:03 schreef V__L_N het volgende:
Ondertussen heb ik zowel gisteren als vandaag gewoon een rouwkaart in mijn tas.
Hier ook nog steeds voldoende pakjes. Ook scanpakjes, ook scanpakjes van bol.com. Wel merendeels met opschrift "brievenbuspakje + 48"quote:Op woensdag 15 juli 2026 23:03 schreef V__L_N het volgende:
Echt zo veel trouwe goeie bezorgers kost dit.
Ondertussen heb ik zowel gisteren als vandaag gewoon een rouwkaart in mijn tas. Miste ik ladingen aan grote post, maar ben ik wel nog ruim voorzien in pakjes...
Wat triest zeg. Gooi de post terug op depot wanneer postbezorgen niets voor je blijkt te zijn.quote:Op donderdag 16 juli 2026 17:51 schreef IsItMeOrYou het volgende:
Toch maar klacht ingediend over de nieuwe bezorger.. belde zojuist iemand van een paar straten verderop aan met bundels post in d'r hand: dit lag in de berm.kan natuurlijk echt niet. En geluk dat deze bewoner eerlijk was anders zagen we de post waarschijnlijk nooit terug.. zaten toch bol pakjes en bevolkingsonderzoek bij
. Als dit de kwaliteit is sinds dat ze alle oudgedienden eruit hebben gewerkt.. kan niet wachten op alle verhalen komende maanden.
Met matrix, gezien de adressen waar het heen ging was het ws van de zelfde partij rouwpost. Maar het hoort gewoon niet.quote:Op donderdag 16 juli 2026 16:01 schreef zevenmijlslaars het volgende:
[..]
Maar was dit een zegel met datamatrix? Want je kunt als afzender ook ervoor kiezen de oude zegels te gebruiken, dan komt de rouwkaart gewoon als vroeger bij ons.
Het is ook nog zomerdal. En in vergelijking met gewoon heb ik echt niet minder pakketjes. Gewoon 1/1,5 tas. Hiervoor was het ook altijd 1 tas. Dus ik zie letterlijk de verandering niet. Het kost ook nog steeds tijd want ik moet nog steeds aanbellen. Ik vermoed na de zomer wel echt nog genoeg pakjes te hebben. Maar laten we eerlijk zijn, dat hadden we toch wel verwacht?quote:Op donderdag 16 juli 2026 15:28 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
IWas een van de hoofdredenen dat er weer zo hard in de looptijden is gesneden niet dat we aanzienlijk minder of zelfs geen pakjes zouden hebben? Voor elke wijk op mijn depot heeft er tot nu toe elke dag minstens een volle tas pakjes gestaan. Het zijn er in totaal in een week wel minder, maar dit rechtvaardigt de korting op de looptijden absoluut niet. De grootste verandering die ik zie zit hem in de labels op de pakjes. Er staat nu namelijk een X of een Y op.
Ook echt, hè. En dan is de reisafstand ook nog eens gebaseerd op de kortste route, en niet op de snelste. Zo hebben ze bij mij er ook weer een kilometertje afgesnoept, door mij via woonerven en onverharde bospaadjes te sturen.quote:Op vrijdag 17 juli 2026 10:36 schreef V__L_N het volgende:
De postnl gierigheid is buitengewoon. Ipv dat ze voor de rest van de maand de reiskosten gewoon verrekend met de overgebleven werkdagen, hebben ze het geheel dus gewoon door de helft gedaan. Dus ipv 14 dagen reiskosten betalen ze nu 10,5... Jonge jonge echt
Echt hoor, er gaat zoveel zitten in dat hele sluiten depot aan extra hulpmiddelen. Grootste deel waren bakken waar niet eens heel veel geld in zit. En je kan heel wat ritten rijden van al die extra elektrische fietsen en dingen die ze moeten kopen.quote:Op vrijdag 17 juli 2026 17:58 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ook echt, hè. En dan is de reisafstand ook nog eens gebaseerd op de kortste route, en niet op de snelste. Zo hebben ze bij mij er ook weer een kilometertje afgesnoept, door mij via woonerven en onverharde bospaadjes te sturen.
Ondertussen zitten er hier postbezorgers doorbetaald duimen te draaien (met TBS of flex op het rooster), omdat er onvoldoende werk zou zijn, en tegelijkertijd lopen er hier uitzendkrachten rond.
PostNL is echt een schoolvoorbeeld van penny wise, pound foolish. Aan de ene kant bakken met geld uitgeven aan elektrische fietsen en scooters en zo iets onzinnigs als een brand refresh (lees: dure reclamejongens veel geld betalen om een gekleurde streep onder ons logo te tekenen), maar aan de andere kant beknibbelen op kleinigheden. Vroeger kocht de TC nog wel eens wat lekkers voor op het depot, of een paar zakken koffiepads, maar daar is nu geen geld meer voor.
Ja, hier ook. De e-bikes moet je terugbrengen, want de e-bike die ik dinsdag voor een X-wijk gebruik, heeft mijn collega woensdag voor z'n Y-wijk nodig.quote:Op vrijdag 17 juli 2026 23:20 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Echt hoor, er gaat zoveel zitten in dat hele sluiten depot aan extra hulpmiddelen. Grootste deel waren bakken waar niet eens heel veel geld in zit. En je kan heel wat ritten rijden van al die extra elektrische fietsen en dingen die ze moeten kopen.
Hoewel ze daarin ook wel weer gierig zijn. Blijkbaar zit er geen afloop in de tijd zelfs niet als je terug moet naar het depot. Dat moet je dan maar weer zelf verrekenen. Weer een paar cent bespaard.
De reiskostenvergoeding is gewoon voor een halve maand gedaan en niet per dag. Dus dat is gewoon een heel raar ding weer. Betaal gewoon per dag.quote:Op vrijdag 17 juli 2026 23:41 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ja, hier ook. De e-bikes moet je terugbrengen, want de e-bike die ik dinsdag voor een X-wijk gebruik, heeft mijn collega woensdag voor z'n Y-wijk nodig.
Bij ons staat de aflooptijd wel op het de lijst met looptijden op het depot, en bij de wijken in het definitieve werkpatroon was het ook inbegrepen,maar in het rooster in de app ontbreekt ie. Dat is toch weer 10-25 minuten per wijk per dag, wat wordt afgepakt. Ik plus dat iedere dag er dus weer bij, maar er zijn genoeg mensen die dat niet doen omdat ze niet weten dat het gewoon werktijd is.
Ik hoor en lees ook verhalen van mensen waar de reiskostenvergoeding niet klopt, of die te weinig of zelfs helemaal geen reistijdcompensatie (was afgesproken in het sociaal plan) uitbetaald hebben gekregen. En dat zijn dan nog de assertieveren onder mijn collega's, die dat soort dingen opmerken en aan de bel trekken. Er zijn genoeg mensen die nooit hun loonstrookjes controleren, die het allemaal wel best vinden, en die gaan nu dus voor tientallen tot wel honderden euro's het schip in.
het echte pakken ze hiermee, doordat er heel veel niet verbaal genoeg/of bang zijn.Kort gezegd is het je reinste uitbuiting.quote:Op vrijdag 17 juli 2026 23:20 schreef V__L_N het volgende:
Blijkbaar zit er geen afloop in de tijd zelfs niet als je terug moet naar het depot. Dat moet je dan maar weer zelf verrekenen. Weer een paar cent bespaard.
ja de "kosten" moeten wel ergens vandaan gehaald worden.quote:Op zaterdag 18 juli 2026 10:44 schreef V__L_N het volgende:
Mijn bc probeerde me zand in de ogen te strooien door te zeggen dat de aflooptijd er wel bij zat.
Bedoelde je niet "de bugs in de bus doen"?quote:Op zaterdag 18 juli 2026 21:51 schreef zerebus het volgende:
Sinds ze een aantal brievenbussen weg hebben gehaald (waaronder eentje die op mijn route terug lag, waardoor ik vanaf het eind van mijn wijk eerst de andere kant op zou moeten, daar de retourpost in de bugs doen en mijn tijd stoppen en dan langs mijn wijk terug naar huis) en een aantal depots hebben verplaatst is mijn werktijd bij mij vanaf het moment dat ik van huis vertrek tot het moment dat ik weer thuis terug ben.
Overigens is mijn ervaring dat je beter met het plussen je extra tijd terug kunt pakken dan erover te gaan klagen
Ik hoor hier zoveel mensen over klagen dat ik de indruk heb dat het een landelijk probleem is. Mijn BC probeerde eerst ook mij wijs te maken dat het door de zomerdalkorting kwam, maar ik heb een screenshot gemaakt van het lijstje met zomerdalkorting, en dat was afgelopen week maar 2,8% doordeweeks, dat kost je geen half uur per dag. Of je moet een wijk hebben met een basistijd van 15 uur per dag.quote:Op zaterdag 18 juli 2026 10:44 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Mijn bc probeerde me zand in de ogen te strooien door te zeggen dat de aflooptijd er wel bij zat. Ik zag het verkeerd omdat het niet klopte door de zomerdaltijd. Nu zegt ie dat het een it fout is. Tuurlijk... Toevallig is het altijd een it fout als het het bedrijf 5 cent kan opleveren.
Ik doe dit al tijden idd. Er ligt er gewoon ook geen 1 meer op de route. Het is werk, dus het zal gewoon moeten.quote:Op zaterdag 18 juli 2026 21:51 schreef zerebus het volgende:
Sinds ze een aantal brievenbussen weg hebben gehaald (waaronder eentje die op mijn route terug lag, waardoor ik vanaf het eind van mijn wijk eerst de andere kant op zou moeten, daar de retourpost in de bugs doen en mijn tijd stoppen en dan langs mijn wijk terug naar huis) en een aantal depots hebben verplaatst is mijn werktijd bij mij vanaf het moment dat ik van huis vertrek tot het moment dat ik weer thuis terug ben.
Overigens is mijn ervaring dat je beter met het plussen je extra tijd terug kunt pakken dan erover te gaan klagen
Niemand hier krijgt het. Dus het is duidelijk wel echt iets groters. Maar er wordt ook niet over gecommuniceert dat het probleem er is. Dat doe je dan toch gewoon?quote:Op zondag 19 juli 2026 15:26 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik hoor hier zoveel mensen over klagen dat ik de indruk heb dat het een landelijk probleem is. Mijn BC probeerde eerst ook mij wijs te maken dat het door de zomerdalkorting kwam, maar ik heb een screenshot gemaakt van het lijstje met zomerdalkorting, en dat was afgelopen week maar 2,8% doordeweeks, dat kost je geen half uur per dag. Of je moet een wijk hebben met een basistijd van 15 uur per dag.
angst ,daar pakken ze landelijk zoveel geld mee, dat de betaling van de " loonsverhoging" een fooi voor ze isquote:Op maandag 20 juli 2026 11:58 schreef V__L_N het volgende:
Blijkt dat ze dat allemaal gratis doen... Je bent toch echt een dief van jezelf als je dat doet.
quote:Op woensdag 22 juli 2026 18:44 schreef ophaling10 het volgende:
https://www.ad.nl/binnenl(...)epaal-zelf~ac31ca98/
Ik verwacht morgen ook miljonair te zijn.. helaasquote:„Iedereen mag van ons een vriendelijke en professionele bezorger verwachten”, laat een woordvoerder van het postbedrijf weten. „
ja zodat het lekker onder de pet blijft. Tegenwoordig is alles achter een chatbot verscholen en zie maar eens echt contact te krijgen met een medewerker in de gebrekkige openingsuren en ellenlange wachtrij. Mijn melding over achtergelaten postbundels op straat vorige week is nog steeds niet in behandeling genomenquote:PostNL doet daarnaast een oproep aan klanten om bij een misgelopen levering altijd de klantenservice in te schakelen, in plaats van video’s lukraak online te zetten.
Had je niet de neiging om onder 'test' 'gefaald' te schrijven?quote:Op donderdag 23 juli 2026 14:29 schreef YBouncer het volgende:
Ik had net een rouwkaart tussen de post met stempel 17-7. Er zat geen barcode op.
Hij was niet dichtgeplakt, dus ik spiekte er even in om te kijken wanneer de begravenis had moeten plaatsvinden, Er zat enkel een wit velletje in met het woord: "Test" en een smiley face.
Ik geloof dat 6 dagen onderweg voor een rouwkaart niet veel goeds belooft....
Het is ons hier opgevallen dat verschillende soorten medische post (ook 24-uurs!) tussen de post zit met een soort frankeerstempel van SBpost uit Eerbeek. Al die brieven hadden stempels van 15 tot 17 juli. Ook de 24-uurs.
Dus die medische post is ook al bijna een week onderweg.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |