abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221708684
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2026 20:55 schreef DoubleDip het volgende:
Huh prio rouwpost als aparte categorie? Rouwpost (de kaarten) heeft altijd prio? Wtf..
Sinds 12 juli heeft rouwpost alleen nog prioriteit als het met de speciale priorouwzegel van ¤ 3,25 per stuk wordt verzonden. Met de reguliere postzegel of de oude rouwzegel van ¤ 1,40 is het geen priopost meer, maar 48 uurs post.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_221709899
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2026 22:48 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
Sinds 12 juli heeft rouwpost alleen nog prioriteit als het met de speciale priorouwzegel van ¤ 3,25 per stuk wordt verzonden. Met de reguliere postzegel of de oude rouwzegel van ¤ 1,40 is het geen priopost meer, maar 48 uurs post.
Dan laten ze ons wel goed in de stront zakken zeg!
pi_221711661
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2026 09:26 schreef DoubleDip het volgende:

[..]
Dan laten ze ons wel goed in de stront zakken zeg!
Ja, sorry, ik heb het ook niet bedacht.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
pi_221713808
Ik had vandaag een rouwkaart die 28 augustus gestempeld was. Hij zat ook nog in een verkeerde wijk.
En de crematie stond gepland voor 3 september...
Je denkt toch als rouwcentrum dat je op tijd de kaarten hebt verstuurd, maar dan blijkt dat PostNL er naast 24- en 48 uurs post ook 120 uurs post op na houdt.
Ik hoop dat die arme mensen het nog voor elkaar krijgen om morgen op de crematie aanwezig te zijn.
pi_221713848
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2026 19:33 schreef YBouncer het volgende:
Ik had vandaag een rouwkaart die 28 augustus gestempeld was. Hij zat ook nog in een verkeerde wijk.
Je denkt toch als rouwcentrum dat je op tijd de kaarten hebt verstuurd, maar dan blijkt dat PostNL er naast 24- en 48 uurs post ook 120 uurs post op na houdt.
Ik hoop dat die arme mensen het nog voor elkaar krijgen om morgen op de crematie aanwezig te zijn.
Schofterig gewoon
pi_221714142
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2026 19:33 schreef YBouncer het volgende:
Nou dit bedoel ik dus.
Je zou maar een uitvaart missen omdat ze te besodemieterd zijn om er prio aan te geven!
  woensdag 2 september 2026 @ 23:03:20 #207
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_221715343
Ik heb niet het idee dat de rouwzegel prio veel gebruikt wordt. Ik heb echt nog altijd de gewone in mijn tas. Veel te veel om alleen bedankkaart te zijn. Ik denk dat het bedrijf het zo ook wel prima vind. Geen extra werk en toch de klanten houden.

Het feit dat ze er zo lang over doen is meer kenmerkend voor hoe lang alle postzegelpost er over doet. 28 zou in theorie op zaterdag mee kunnen gaan. Maar gezien de lage hoeveelheid post daarop is die kans klein. Het bedrijf doet die zaterdag gewoon ook al niet mee tellen. Dan is voor een Y vandaag pas de eerste bezorgdag.

Het hele idee is ook krom. Als je al 2 keer in de week wil bezorgen zou je dat gelijkmatig over de week moeten verdelen. Niet al 4 dagen achter elkaar uitsluiten. Dat is bizar. Je zou dan eigenlijk maandag-dinsdag en donderdag-vrijdag als bezorgdagen moeten nemen.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_221720132
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2026 23:03 schreef V__L_N het volgende:
Het hele idee is ook krom. Als je al 2 keer in de week wil bezorgen zou je dat gelijkmatig over de week moeten verdelen. Niet al 4 dagen achter elkaar uitsluiten. Dat is bizar. Je zou dan eigenlijk maandag-dinsdag en donderdag-vrijdag als bezorgdagen moeten nemen.
Met dit mooie verhaal van hun was het al in het begin bekend dat het zou gaan mislukken, ze weten immers alles beter,en leggen zowel de klanten als pbz veel bedrijfsrisico op,terwijl ze hier uiteraard zelf ,als "ondernemer" voor verantwoordelijk zijn.
pi_221720149
Hier gisteren en vandaag en afgelopen do/vrij megaveel, je trekt rustig excl. een reistijd van 1:15/1:30uur 6/6,5 uur per dag,daar gaan ze nog wel op aangesproken worden.
pi_221720176
https://archive.is/202609(...)-terugkeer~ae63eb26/

gelukkig zijn er ook nog leuke klanten,ondanks alle misere die het bedrijf landelijk veroorzaakt.
pi_221720740
Ik let tegenwoordig extra op post met zegels en frankering. Gewoon om te kijken hoe lang ze er over doen.
Vandaag weer ziekenhuispost met 24-uurs stempel met een frankering van de 27e en ik had een brief met postzegel die op de 26e gestempeld was.
Gaat goed hoor PostNL.
pi_221755645
Vandaag weer een rouwkaart met stempel van 4 september...
Meerdere stuks ziekenhuispost Albert Schweitzer (geen 24-uurs, maar toch) met frankering 2 september.
En een pakket dat afgelopen zaterdag in een verkeerde wijk zat, dus met herstelsticker in de brievenbus was gegooid, maar toch niet vandaag in de tas zat van de juiste wijk.
Dus zodra het weekend ertussen zit gaat je post er veel meer dan 48 uur over doen en ben je aan de postgoden overgeleverd.
pi_221795178
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2026 23:03 schreef V__L_N het volgende:
Ik heb niet het idee dat de rouwzegel prio veel gebruikt wordt. Ik heb echt nog altijd de gewone in mijn tas. Veel te veel om alleen bedankkaart te zijn. Ik denk dat het bedrijf het zo ook wel prima vind. Geen extra werk en toch de klanten houden.

Het feit dat ze er zo lang over doen is meer kenmerkend voor hoe lang alle postzegelpost er over doet. 28 zou in theorie op zaterdag mee kunnen gaan. Maar gezien de lage hoeveelheid post daarop is die kans klein. Het bedrijf doet die zaterdag gewoon ook al niet mee tellen. Dan is voor een Y vandaag pas de eerste bezorgdag.

Bij mijn ouders is er een bezorgd met de pakketpost. Dus het gebeurd wel.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_221797404
Weer 24-uurs post met een stempel van de 9e. Het waren laboratorium uitslagen Albert Schweitzer ziekenhuis.
Heb maar weer melding gemaakt. Ik vind het belachelijk.
pi_221808307
Een paar weken terug was er het bericht dat PostNL per 1 oktober zou gaan stoppen met Tradler. Dat bericht is trouwens spoorloos verdwenen van Mijn PostNL. En nu komt net het bericht dat Tradler zelf ook stopt per 1 oktober, wegens financiële problemen. Dat lijkt me geen toeval. Of PostNL had al in de gaten dat Tradler op omvallen stond en heeft daarom wijselijk het contract niet verlengd, of PostNL was zo'n grote klant van Tradler dat ze door ons vertrek in de problemen zijn gekomen.

Heel erg rouwig ben ik er niet om. Het systeem werd hier weinig gebruikt, aan schouderklopjes deed sowieso niemand (zelfs de TC niet).
pi_221812821
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2026 17:48 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Een paar weken terug was er het bericht dat PostNL per 1 oktober zou gaan stoppen met Tradler. Dat bericht is trouwens spoorloos verdwenen van Mijn PostNL. En nu komt net het bericht dat Tradler zelf ook stopt per 1 oktober, wegens financiële problemen. Dat lijkt me geen toeval. Of PostNL had al in de gaten dat Tradler op omvallen stond en heeft daarom wijselijk het contract niet verlengd, of PostNL was zo'n grote klant van Tradler dat ze door ons vertrek in de problemen zijn gekomen.

Heel erg rouwig ben ik er niet om. Het systeem werd hier weinig gebruikt, aan schouderklopjes deed sowieso niemand (zelfs de TC niet).
Iedereen wil al langer dat PostNL stopt met Tradler, gezien het eigenlijk niks toevoegt, maar PostNL wou dat steeds niet, en dan nu ineens wel.

Overigens kan ik me niet voorstellen dat Tradler nou veel kosten heeft, gezien het platform al ontwikkeld is en er weinig aan toe te voegen is, dus vind ik het knap dat dat op omvallen staat…
pi_221835744
quote:
had jij iets anders verwacht van postnl?
het liefste lappen ze het 13de weekse gemiddelde aan hun laars en verwijten werknemers die op basis daarvan zeggen recht te hebben op contractverhoging dat ze "claimen", dan behandelen ze je als een paria en negeren je verzoek tot contract verhoging, heel smerig de wet ontduiken
pi_221836183
En zoals verwacht ontvang ik de laste weken alleen nog maar op dinsdag post (en dan vaak alles) en de rest van de week helemaal niets meer.. dus de donderdag en zaterdag lijken ook al stilletjes geschrapt. Mijn vader ontvangt de VI voortaan pas op vrijdag of nog later terwijl dit altijd de woensdag was dus ook daar gaat de bezorging in een andere regio alles behalve soepel, terwijl de VI zegt geen wijziging in de bezorgdag te hebben afgesproken met PostNL.
pi_221843428
quote:
Een deelfunctie gaat niet helpen als ik nu überhaupt mijn eigen post ook niet meer zie…
pi_221844294
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2026 15:33 schreef wbwb het volgende:

[..]
Een deelfunctie gaat niet helpen als ik nu überhaupt mijn eigen post ook niet meer zie…
Het is volkomen waardeloos. Contact met de klantenservice is ook een ramp. Eerst moet je langs die verschrikkelijke chatbot Daan zien te komen. Dat is al moeilijk, want Daan snapt klachten alleen als ze over specifieke poststukken gaan die een 3S-code hebben. Na eerst een hele tijd in een soort cirkelgesprek te hebben gehangen stelt Daan eindelijk voor om je met een medewerker te verbinden. Yes, denk je, gelukt! Maar vervolgens zegt Daan dat hij nog even wat gegevens nodig heeft voordat hij je doorverbindt, en dan begint het hele riedeltje weer van voren af aan.

Mocht je door een toevalstreffer eindelijk langs die stervende hoeren tyfusbot zijn gekomen, en een echte medewerker te pakken krijgen, dan ben je er nog niet. Want blijkbaar zijn de medewerkers er enkel op uit om zo snel mogelijk weer de verbinding te verbreken, zodat ze weer een klacht op "afgehandeld" kunnen zetten. Als een medewerker jou iets vraagt en het typen van je antwoord duurt meer dan 30 seconden, dan gooien ze je er zo uit met de mededeling "u reageert niet".

Ik kan dus ook de meeste briefpost die onderweg is niet meer zien. Er staat gewoon een kloppende naam op. Maar als jij bijv. Jan Jansen heet, en de naam in je PostNL-account is ook Jan Jansen, dan krijg je post voor J. Jansen of de heer Jansen niet meer te zien. Daar lees ik veel klachten over, ook online en in de Google Play Store. Leuk dat er straks een deelfunctie komt, maar dan moet ik dus straks voor iedere mogelijke variant van mijn naam een apart account aan gaan maken. 8)7

Dit alles zogenaamd vanwege de privacy. Maar alle post belandt wel in 1 brievenbus. Dat is blijkbaar geen bezwaar. Ik dacht trouwens dat wij briefpost niet op naam bezorgden? Wat is het volgende? Dat je enkel nog post krijgt als de naam op de post exact overeenkomt met de naam op je naambordje?
pi_221844596
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2026 18:30 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Dit alles zogenaamd vanwege de privacy. Maar alle post belandt wel in 1 brievenbus.
wat ik een probleem vind is dat ze ook bij de klanten gaan bepalen van hoe en wat,eerst de bezorgers en nu dit.
pi_221847006
Ik had 9 september een poststuk verzonden met PostNL. Is gisteren, 23 september, uiteindelijk pas bezorgd… 8)7
pi_221847663
Mailing van Fastned voor een wijk waar je op een handjevol adressen na niet voor de deur kunt parkeren.
pi_221851569
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2026 10:56 schreef wbwb het volgende:
Ik had 9 september een poststuk verzonden met PostNL. Is gisteren, 23 september, uiteindelijk pas bezorgd… 8)7
Dat is de nieuwe 2 weken bezorgservice. Maar het is aangekomen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_221856301
Wanneer je in de app bij "rooster" op het vierkantje klikt, dan krijg je de wijken en tijden te zien waarvoor je toestemming moest geven of afkeuren. Opvallend is dat deze uren totaal niet overeenkomen met het werkelijke, weeklijkse rooster dat we krijgen. Bij mij zit er 47 minuten verschil in. Bij een collega meer dan 30 minuten.

Hebben meer mensen dit? Het rooster, dat je uitgereikt kreeg door je TL voor 12 juli, is anders (meer minuten) dan het rooster die je vanaf 12 juli in je app te zien krijgt. (minder minuten).
De tijden voor alle wijken die op depot op het bord hangen zijn ook weer anders dan bovenstaande roosters.
Namelijk nog minder.

Het begon bij ons opeens op te vallen, omdat de planning steeds vaker, zonder overleg, extra wijken op het rooster ging zetten onder de noemer "anders kom je niet aan je contracturen".
Dat terwijl iedereen ruim boven z'n contracturen zat bij uitreiking van de roosters op 12 juli.
En nu zijn er vooral bij de grotere contracten 30 to 50 minuten verdwenen.
pi_221856341
@YBouncer
Tijd voor een wijk bestaat uit aanrijtijd (depot naar eerste afgiftepunt), bezorgtijd, en afrijtijd (laatste afgiftepunt naar depot). Die laatste zie je meestal niet in je weekrooster, maar wel in het circulaire rooster (vierkantje). Als je een tweede wijk hebt heb je daar wel recht op.

De lijst op het depot hoort een aparte kolom te hebben met de aanrijtijd, maar van eerdere berichten hier begrijp ik dat die nog wel eens ontbreekt.

[ Bericht 11% gewijzigd door zevenmijlslaars op 25-09-2026 18:03:50 ]
pi_221856366
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2026 17:46 schreef YBouncer het volgende:
Het begon bij ons opeens op te vallen, omdat de planning steeds vaker, zonder overleg, extra wijken op het rooster ging zetten onder de noemer "anders kom je niet aan je contracturen".
ja ze denken zeker dat ze met een stelletje achterlijken te maken hebben,ze proberen echt aan alle kanten geld te ontvreemden bij de onderste laag.
pi_221856658
Uit de vandaag toegezonden OR nieuwsbrief:

Vanaf 1 januari 2027 gaat het budget voor het teamuitje voor alle Operationele medewerkers van MailNL omhoog van ¤ 17,50 naar ¤ 25. Maak hier dit jaar én volgend jaar gebruik van. Bespreek dit met je People coach of Bezorgcoach en organiseer iets leuks met je team of depot. Denk bijvoorbeeld aan een ontbijt, lunch of pizza. Niemand hoeft het bedrag zelf voor te schieten.
pi_221857131
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2026 17:46 schreef YBouncer het volgende:
Wanneer je in de app bij "rooster" op het vierkantje klikt, dan krijg je de wijken en tijden te zien waarvoor je toestemming moest geven of afkeuren. Opvallend is dat deze uren totaal niet overeenkomen met het werkelijke, weeklijkse rooster dat we krijgen. Bij mij zit er 47 minuten verschil in. Bij een collega meer dan 30 minuten.

Hebben meer mensen dit? Het rooster, dat je uitgereikt kreeg door je TL voor 12 juli, is anders (meer minuten) dan het rooster die je vanaf 12 juli in je app te zien krijgt. (minder minuten).
De tijden voor alle wijken die op depot op het bord hangen zijn ook weer anders dan bovenstaande roosters.
Namelijk nog minder.

Dat terwijl iedereen ruim boven z'n contracturen zat bij uitreiking van de roosters op 12 juli.
En nu zijn er vooral bij de grotere contracten 30 to 50 minuten verdwenen.
Reken maar dat meer mensen dat hebben. Ik heb het, veel collega's hebben het ook. Bij ons zijn diverse depots gesloten, waardoor veel wijken door de grotere afstand nu e-bikewijken zijn geworden. Maar die e-bike moet je na afloop wel terugbrengen naar het depot. In dat geval hoort er behalve aanlooptijd (fietstijd van depot naar wijk) ook aflooptijd (terugfietsen van wijk naar depot) op het rooster te staan. In het rooster dat wij moesten goedkeuren (het cyclisch werkpatroon) zat die aflooptijd inbegrepen, maar toen de nieuwe diensten ingingen zijn ze "vergeten" die aflooptijd erbij te zetten op onze roosters. Dat kan wel 10 tot 20 minuten schelen per wijk per dag.

Daar komt nog bij dat vanaf week 37 bij veel mensen er nog een keertje tijd van de wijken is gehaald, tot wel 8%. Daar is ook een portalbericht over geweest, het zou een fout zijn, en het zou worden hersteld. Vandaag kwam er weer een bericht, de fout zou hersteld zijn en de tijden zouden nu weer moeten kloppen. Surprise, surprise, de fout is helemaal niet hersteld, de foute tijden staan nog steeds op het rooster. Volgende week ook. Alles bij elkaar is er dus al anderhalf uur bij mij weggehaald ten opzichte van het cyclisch werkpatroon. Uiteraard plus ik dat allemaal weer terug, maar evenzogoed is dit natuurlijk niet oké.

De tijden die bij ons op het depot hangen kloppen overigens wel met de tijd die op het cyclisch rooster staat. Maar je moet wel bedenken dat de tijd die bij je wijk staat de kale looptijd is, en dat je de tijd in de kolom "aanloop 2" (en, indien van toepassing, "afloop 2") er nog bij op moet tellen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kramerica-Industries op 25-09-2026 20:11:30 ]
pi_221858049
Ik heb de berichten ook gelezen en mijn tijden terug bekeken. En er is helemaal niets veranderd.
Is dit een poging tot massa hypnose of zo?

De lijst die bij ons op depot hangt heeft inderdaad aanlooptijden.... maar 0 aflooptijden.
Hoe ik de aanlooptijden ook probeer op te tellen of te verrmenigvuldigen, aan de 47 minuten extra kom ik niet.
Er is geen enkele tijd die klopt.

Bijvoorbeeld de zaterdagtijden..
In mijn app staat zaterdag voor een wijk 48 minuten.
Volgens het papier op depot krijg ik voor die wijk op zaterdag 35 minuten met aanlooptijd van 7 minuten.
Dus 35+7= 42 minuten.
Maar in het cyclish rooster waar ik akkoord voor heb moet geven staat dat ik 50 minuten moet krijgen voor die wijk op zaterdag.
Gelukkig is er in oktober weer werkoverleg.
Dan mag TL hier mee aan de slag.
Wat een teringzooi.
  vrijdag 25 september 2026 @ 22:53:13 #234
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_221858154
Ik geloof het tegenwoordig allemaal wel met die tijden. Het klopt letterlijk nooit meer. Ik plus gewoon elke dag naar de tijd die ik er over doe. En ik tel echt alles aan tijd. Loop gaat ook pas uit als ik me rooster voor de volgende dag heb gechecked, berichten heb gelezen en alles. Ben zo klaar met dat gezeur.

Niet dat het overigens wat uitmaakt. Ze trekken de plustijd vervolgens gewoon weer van de tbs af. En die hebben ze al wekelijks standaard verlaagd. En vervolgens verlagen ze hem dan elke keer nog verder zodat je nooit in de plus komt.

quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2026 18:49 schreef ophaling10 het volgende:
Uit de vandaag toegezonden OR nieuwsbrief:

Vanaf 1 januari 2027 gaat het budget voor het teamuitje voor alle Operationele medewerkers van MailNL omhoog van ¤ 17,50 naar ¤ 25. Maak hier dit jaar én volgend jaar gebruik van. Bespreek dit met je People coach of Bezorgcoach en organiseer iets leuks met je team of depot. Denk bijvoorbeeld aan een ontbijt, lunch of pizza. Niemand hoeft het bedrag zelf voor te schieten.
In de 15 jaar dat ik voor de postnl werk heb ik dit bedrag echt nog nooit gebruikt. Ken ook geen enkel depot waar ze dit doen. Gooi dat bedrag dan gewoon bij het kerstpakket.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_221858284
Hier werd dat bedrag wel altijd gebruikt. Deden we jaarlijks een etentje o.i.d. Was wel altijd gezeik met voorschieten en zo.
pi_221858339
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2026 22:53 schreef V__L_N het volgende:
Ik geloof het tegenwoordig allemaal wel met die tijden. Het klopt letterlijk nooit meer. Ik plus gewoon elke dag naar de tijd die ik er over doe. En ik tel echt alles aan tijd. Loop gaat ook pas uit als ik me rooster voor de volgende dag heb gechecked, berichten heb gelezen en alles. Ben zo klaar met dat gezeur.

Niet dat het overigens wat uitmaakt. Ze trekken de plustijd vervolgens gewoon weer van de tbs af. En die hebben ze al wekelijks standaard verlaagd. En vervolgens verlagen ze hem dan elke keer nog verder zodat je nooit in de plus komt.
[..]
In de 15 jaar dat ik voor de postnl werk heb ik dit bedrag echt nog nooit gebruikt. Ken ook geen enkel depot waar ze dit doen. Gooi dat bedrag dan gewoon bij het kerstpakket.
Naast dat jaarlijkse budget van EUR 25 per medewerker voor een teamuitje is er ook nog een budget voor traktaties. Bijv. wat te drinken in de zomer, oliebollen met oudjaar, banketstaaf met kerst, etc. En vroeger kregen we dat soort dingen ook nog wel eens. Maar tegenwoordig krijg je niks meer, dus ik ben benieuwd wat er dan met dat budget gebeurt. Datzelfde geldt voor teamuitjes, dat hebben we hier zelden. Dat gaf ook constant gezeur, want niet iedereen is even goed met elkaar. Dus nou gaan we gewoon eens in de zoveel tijd met een klein clubje ergens in een kroeg zitten, gewoon uit eigen zak betaald. Dan kun je ook zelf bepalen wie je mee vraagt en wie niet zonder dat het tot scheve blikken leidt.
pi_221858723
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2026 23:44 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Naast dat jaarlijkse budget van EUR 25 per medewerker voor een teamuitje is er ook nog een budget voor traktaties. Bijv. wat te drinken in de zomer, oliebollen met oudjaar, banketstaaf met kerst, etc.
dat is tegenwoordig en zo een laag bedrag dat een coach er geen reet meer mee kan en moeten ze verplicht bestellen bij PIMMs of hoe dat bagger bedrijf ook heet
pi_221866492
quote:

[..]
Wat is tbs?
pi_221867534
quote:
Gooi dat bedrag dan gewoon bij het kerstpakket.
maal x jaar(niet gekregen) wordt het een zeer fraai pakket.
  zondag 27 september 2026 @ 11:34:02 #240
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_221867573
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2026 08:26 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Wat is tbs?
Flex?
Loesje
pi_221867587
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2026 08:26 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Wat is tbs?
Te Smalle Brievenbus
pi_221867704
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2026 11:36 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Te Smalle Brievenbus
Dat is TSB. TBS is Ter Beschikking Stelling, soms staat het ook op je rooster als Flex. Dat is iets wat PostNL bedacht heeft om te voorkomen dat je minuren opbouwt als er te weinig werk is. Het komt er op neer dat er op het moment dat het rooster werd gemaakt geen werk voor je was, maar dat je wel beschikbaar moet zijn voor werk.

Als er vervolgens toch extra werk voor je is in de betreffende week, dan mag PostNL die extra uren wegstrepen tegen die TBS/flex, maar dat mag ALLEEN als je die extra wijk gelopen hebt op de dag dat er tbs/flex op je rooster staat.

Dus als er bijv op zaterdag 2 uur flex op je rooster staat en je loopt dinsdag een extra wijk, dan mogen ze dat NIET onderling verrekenen. Als je die extra wijk op zaterdag loopt, mag het WEL.
pi_221874037
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2026 12:00 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
Dus als er bijv op zaterdag 2 uur flex op je rooster staat en je loopt dinsdag een extra wijk, dan mogen ze dat NIET onderling verrekenen. Als je die extra wijk op zaterdag loopt, mag het WEL.
Interessant.
Dus als ik het goed begrijp zijn de uren voor de tijd van de extra wijk op dinsdag dus plusuren?
Mag je dan, wanneer ze je daarna bellen voor nog een wijk op je TBS zaterdag, vervolgens weigeren?
Omdat je niet meer wil werken dan je contracturen? En je hebt al op een andere dag een wijk extra gelopen?

Ik weet namelijk van een collega met TBS die dus plusuren kreeg voor een extra wijk en dat TL daarop bezwaar maakte bij de planning, want dat kon niet als je TBS had volgens hem. Dus de plusuren werden afgekeurd.
pi_221876224
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2026 21:33 schreef YBouncer het volgende:

[..]
Interessant.
Dus als ik het goed begrijp zijn de uren voor de tijd van de extra wijk op dinsdag dus plusuren?
Mag je dan, wanneer ze je daarna bellen voor nog een wijk op je TBS zaterdag, vervolgens weigeren?
Omdat je niet meer wil werken dan je contracturen? En je hebt al op een andere dag een wijk extra gelopen?

Ik weet namelijk van een collega met TBS die dus plusuren kreeg voor een extra wijk en dat TL daarop bezwaar maakte bij de planning, want dat kon niet als je TBS had volgens hem. Dus de plusuren werden afgekeurd.
Uit de laatste OR Nieuwsbrief:

quote:
Heb je eerder in het tijdvak meer uren gewerkt? Dan mag je aan het einde van dat tijdvak niet voor minder uren ingezet worden dan in je werkpatroon staat. Je leidinggevende of planner mag dit wel vooraf aan je vrágen. Je mag dan nee zeggen. Dus: als je op een dag meer gewerkt hebt mag je planner wel de FLEX of Ter Beschikkingsuren verlagen. Niet om te compenseren met een ándere dag. De planners hebben deze instructie ook gekregen.
Het staat een beetje onduidelijk omschreven, maar volgens mij bedoelen ze hier dat alleen binnen 1 en dezelfde dag meeruren en flexuren met elkaar verrekend mogen worden, maar niet de meeruren van dag A met de flexuren van dag B.

Als je al (ruim) je contracturen hebt gemaakt en je staat niet (meer) in de min, dan hoef je in principe geen extra wijk te lopen. Stel je contract is voor 5x2 uur. Op dinsdag t/m vrijdag heb je een wijk van 2 uur, op zaterdag sta je op 2 uur flex. Ze mogen dan op zaterdag die 2 uur flex weghalen en op diezelfde dag vervangen door een wijk van 2 uur. Maar als ze je op dinsdag een extra wijk geven van 2 uur, dan mogen ze niet die 2 uur flex op zaterdag weghalen. En aangezien je met die extra wijk op dinsdag al aan 12 uur zit (1x4 en 4x2 uur) kunnen ze je ook niet dwingen om NOG een extra wijk te lopen, op welke dag dan ook, want je zit al ruim aan je uren.
pi_221878276
Dat mogen ze dan wel een heel stuk duidelijker gaan opschrijven.
De TL streept de extra gelopen uren op een andere dag dan je flex, dus weg tegen de flex uren.
En er valt moeilijk discussie daarover te voeren, wanneer niemand begrijpt wat er nu eigenlijk staat.
pi_221888067
Er is weer een nieuwe editie uitgekomen.

https://www.rodemorgen.nl/Post%20in%20Beweging.htm
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')