Sinds 12 juli heeft rouwpost alleen nog prioriteit als het met de speciale priorouwzegel van ¤ 3,25 per stuk wordt verzonden. Met de reguliere postzegel of de oude rouwzegel van ¤ 1,40 is het geen priopost meer, maar 48 uurs post.quote:Op dinsdag 1 september 2026 20:55 schreef DoubleDip het volgende:
Huh prio rouwpost als aparte categorie? Rouwpost (de kaarten) heeft altijd prio? Wtf..
Dan laten ze ons wel goed in de stront zakken zeg!quote:Op dinsdag 1 september 2026 22:48 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Sinds 12 juli heeft rouwpost alleen nog prioriteit als het met de speciale priorouwzegel van ¤ 3,25 per stuk wordt verzonden. Met de reguliere postzegel of de oude rouwzegel van ¤ 1,40 is het geen priopost meer, maar 48 uurs post.
Ja, sorry, ik heb het ook niet bedacht.quote:Op woensdag 2 september 2026 09:26 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Dan laten ze ons wel goed in de stront zakken zeg!
Schofterig gewoonquote:Op woensdag 2 september 2026 19:33 schreef YBouncer het volgende:
Ik had vandaag een rouwkaart die 28 augustus gestempeld was. Hij zat ook nog in een verkeerde wijk.
En de crematie stond gepland voor 3 september...
Je denkt toch als rouwcentrum dat je op tijd de kaarten hebt verstuurd, maar dan blijkt dat PostNL er naast 24- en 48 uurs post ook 120 uurs post op na houdt.
Ik hoop dat die arme mensen het nog voor elkaar krijgen om morgen op de crematie aanwezig te zijn.
Nou dit bedoel ik dus.quote:Op woensdag 2 september 2026 19:33 schreef YBouncer het volgende:
Ik had vandaag een rouwkaart die 28 augustus gestempeld was. Hij zat ook nog in een verkeerde wijk.
En de crematie stond gepland voor 3 september...
Je denkt toch als rouwcentrum dat je op tijd de kaarten hebt verstuurd, maar dan blijkt dat PostNL er naast 24- en 48 uurs post ook 120 uurs post op na houdt.
Ik hoop dat die arme mensen het nog voor elkaar krijgen om morgen op de crematie aanwezig te zijn.
Met dit mooie verhaal van hun was het al in het begin bekend dat het zou gaan mislukken, ze weten immers alles beter,en leggen zowel de klanten als pbz veel bedrijfsrisico op,terwijl ze hier uiteraard zelf ,als "ondernemer" voor verantwoordelijk zijn.quote:Op woensdag 2 september 2026 23:03 schreef V__L_N het volgende:
Het hele idee is ook krom. Als je al 2 keer in de week wil bezorgen zou je dat gelijkmatig over de week moeten verdelen. Niet al 4 dagen achter elkaar uitsluiten. Dat is bizar. Je zou dan eigenlijk maandag-dinsdag en donderdag-vrijdag als bezorgdagen moeten nemen.
Bij mijn ouders is er een bezorgd met de pakketpost. Dus het gebeurd wel.quote:Op woensdag 2 september 2026 23:03 schreef V__L_N het volgende:
Ik heb niet het idee dat de rouwzegel prio veel gebruikt wordt. Ik heb echt nog altijd de gewone in mijn tas. Veel te veel om alleen bedankkaart te zijn. Ik denk dat het bedrijf het zo ook wel prima vind. Geen extra werk en toch de klanten houden.
Het feit dat ze er zo lang over doen is meer kenmerkend voor hoe lang alle postzegelpost er over doet. 28 zou in theorie op zaterdag mee kunnen gaan. Maar gezien de lage hoeveelheid post daarop is die kans klein. Het bedrijf doet die zaterdag gewoon ook al niet mee tellen. Dan is voor een Y vandaag pas de eerste bezorgdag.
Het hele idee is ook krom. Als je al 2 keer in de week wil bezorgen zou je dat gelijkmatig over de week moeten verdelen. Niet al 4 dagen achter elkaar uitsluiten. Dat is bizar. Je zou dan eigenlijk maandag-dinsdag en donderdag-vrijdag als bezorgdagen moeten nemen.
Iedereen wil al langer dat PostNL stopt met Tradler, gezien het eigenlijk niks toevoegt, maar PostNL wou dat steeds niet, en dan nu ineens wel.quote:Op donderdag 17 september 2026 17:48 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Een paar weken terug was er het bericht dat PostNL per 1 oktober zou gaan stoppen met Tradler. Dat bericht is trouwens spoorloos verdwenen van Mijn PostNL. En nu komt net het bericht dat Tradler zelf ook stopt per 1 oktober, wegens financiële problemen. Dat lijkt me geen toeval. Of PostNL had al in de gaten dat Tradler op omvallen stond en heeft daarom wijselijk het contract niet verlengd, of PostNL was zo'n grote klant van Tradler dat ze door ons vertrek in de problemen zijn gekomen.
Heel erg rouwig ben ik er niet om. Het systeem werd hier weinig gebruikt, aan schouderklopjes deed sowieso niemand (zelfs de TC niet).
had jij iets anders verwacht van postnl?quote:Op maandag 21 september 2026 12:56 schreef ophaling10 het volgende:
https://www.transport-onl(...)agverzoek-postnl-af/
btw wat betaalt dat belabberd
Het is volkomen waardeloos. Contact met de klantenservice is ook een ramp. Eerst moet je langs die verschrikkelijke chatbot Daan zien te komen. Dat is al moeilijk, want Daan snapt klachten alleen als ze over specifieke poststukken gaan die een 3S-code hebben. Na eerst een hele tijd in een soort cirkelgesprek te hebben gehangen stelt Daan eindelijk voor om je met een medewerker te verbinden. Yes, denk je, gelukt! Maar vervolgens zegt Daan dat hij nog even wat gegevens nodig heeft voordat hij je doorverbindt, en dan begint het hele riedeltje weer van voren af aan.quote:Op woensdag 23 september 2026 15:33 schreef wbwb het volgende:
[..]
Een deelfunctie gaat niet helpen als ik nu überhaupt mijn eigen post ook niet meer zie…
wat ik een probleem vind is dat ze ook bij de klanten gaan bepalen van hoe en wat,eerst de bezorgers en nu dit.quote:Op woensdag 23 september 2026 18:30 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Dit alles zogenaamd vanwege de privacy. Maar alle post belandt wel in 1 brievenbus.
Dat is de nieuwe 2 weken bezorgservice. Maar het is aangekomen.quote:Op donderdag 24 september 2026 10:56 schreef wbwb het volgende:
Ik had 9 september een poststuk verzonden met PostNL. Is gisteren, 23 september, uiteindelijk pas bezorgd…
ja ze denken zeker dat ze met een stelletje achterlijken te maken hebben,ze proberen echt aan alle kanten geld te ontvreemden bij de onderste laag.quote:Op vrijdag 25 september 2026 17:46 schreef YBouncer het volgende:
Het begon bij ons opeens op te vallen, omdat de planning steeds vaker, zonder overleg, extra wijken op het rooster ging zetten onder de noemer "anders kom je niet aan je contracturen".
Reken maar dat meer mensen dat hebben. Ik heb het, veel collega's hebben het ook. Bij ons zijn diverse depots gesloten, waardoor veel wijken door de grotere afstand nu e-bikewijken zijn geworden. Maar die e-bike moet je na afloop wel terugbrengen naar het depot. In dat geval hoort er behalve aanlooptijd (fietstijd van depot naar wijk) ook aflooptijd (terugfietsen van wijk naar depot) op het rooster te staan. In het rooster dat wij moesten goedkeuren (het cyclisch werkpatroon) zat die aflooptijd inbegrepen, maar toen de nieuwe diensten ingingen zijn ze "vergeten" die aflooptijd erbij te zetten op onze roosters. Dat kan wel 10 tot 20 minuten schelen per wijk per dag.quote:Op vrijdag 25 september 2026 17:46 schreef YBouncer het volgende:
Wanneer je in de app bij "rooster" op het vierkantje klikt, dan krijg je de wijken en tijden te zien waarvoor je toestemming moest geven of afkeuren. Opvallend is dat deze uren totaal niet overeenkomen met het werkelijke, weeklijkse rooster dat we krijgen. Bij mij zit er 47 minuten verschil in. Bij een collega meer dan 30 minuten.
Hebben meer mensen dit? Het rooster, dat je uitgereikt kreeg door je TL voor 12 juli, is anders (meer minuten) dan het rooster die je vanaf 12 juli in je app te zien krijgt. (minder minuten).
De tijden voor alle wijken die op depot op het bord hangen zijn ook weer anders dan bovenstaande roosters.
Namelijk nog minder.
Het begon bij ons opeens op te vallen, omdat de planning steeds vaker, zonder overleg, extra wijken op het rooster ging zetten onder de noemer "anders kom je niet aan je contracturen".
Dat terwijl iedereen ruim boven z'n contracturen zat bij uitreiking van de roosters op 12 juli.
En nu zijn er vooral bij de grotere contracten 30 to 50 minuten verdwenen.
In de 15 jaar dat ik voor de postnl werk heb ik dit bedrag echt nog nooit gebruikt. Ken ook geen enkel depot waar ze dit doen. Gooi dat bedrag dan gewoon bij het kerstpakket.quote:Op vrijdag 25 september 2026 18:49 schreef ophaling10 het volgende:
Uit de vandaag toegezonden OR nieuwsbrief:
Vanaf 1 januari 2027 gaat het budget voor het teamuitje voor alle Operationele medewerkers van MailNL omhoog van ¤ 17,50 naar ¤ 25. Maak hier dit jaar én volgend jaar gebruik van. Bespreek dit met je People coach of Bezorgcoach en organiseer iets leuks met je team of depot. Denk bijvoorbeeld aan een ontbijt, lunch of pizza. Niemand hoeft het bedrag zelf voor te schieten.
Naast dat jaarlijkse budget van EUR 25 per medewerker voor een teamuitje is er ook nog een budget voor traktaties. Bijv. wat te drinken in de zomer, oliebollen met oudjaar, banketstaaf met kerst, etc. En vroeger kregen we dat soort dingen ook nog wel eens. Maar tegenwoordig krijg je niks meer, dus ik ben benieuwd wat er dan met dat budget gebeurt. Datzelfde geldt voor teamuitjes, dat hebben we hier zelden. Dat gaf ook constant gezeur, want niet iedereen is even goed met elkaar. Dus nou gaan we gewoon eens in de zoveel tijd met een klein clubje ergens in een kroeg zitten, gewoon uit eigen zak betaald. Dan kun je ook zelf bepalen wie je mee vraagt en wie niet zonder dat het tot scheve blikken leidt.quote:Op vrijdag 25 september 2026 22:53 schreef V__L_N het volgende:
Ik geloof het tegenwoordig allemaal wel met die tijden. Het klopt letterlijk nooit meer. Ik plus gewoon elke dag naar de tijd die ik er over doe. En ik tel echt alles aan tijd. Loop gaat ook pas uit als ik me rooster voor de volgende dag heb gechecked, berichten heb gelezen en alles. Ben zo klaar met dat gezeur.
Niet dat het overigens wat uitmaakt. Ze trekken de plustijd vervolgens gewoon weer van de tbs af. En die hebben ze al wekelijks standaard verlaagd. En vervolgens verlagen ze hem dan elke keer nog verder zodat je nooit in de plus komt.
[..]
In de 15 jaar dat ik voor de postnl werk heb ik dit bedrag echt nog nooit gebruikt. Ken ook geen enkel depot waar ze dit doen. Gooi dat bedrag dan gewoon bij het kerstpakket.
dat is tegenwoordig en zo een laag bedrag dat een coach er geen reet meer mee kan en moeten ze verplicht bestellen bij PIMMs of hoe dat bagger bedrijf ook heetquote:Op vrijdag 25 september 2026 23:44 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Naast dat jaarlijkse budget van EUR 25 per medewerker voor een teamuitje is er ook nog een budget voor traktaties. Bijv. wat te drinken in de zomer, oliebollen met oudjaar, banketstaaf met kerst, etc.
Wat is tbs?quote:Op vrijdag 25 september 2026 22:53 schreef V__L_N het volgende:
Ik geloof het tegenwoordig allemaal wel met die tijden. Het klopt letterlijk nooit meer. Ik plus gewoon elke dag naar de tijd die ik er over doe. En ik tel echt alles aan tijd. Loop gaat ook pas uit als ik me rooster voor de volgende dag heb gechecked, berichten heb gelezen en alles. Ben zo klaar met dat gezeur.
Niet dat het overigens wat uitmaakt. Ze trekken de plustijd vervolgens gewoon weer van de tbs af. En die hebben ze al wekelijks standaard verlaagd. En vervolgens verlagen ze hem dan elke keer nog verder zodat je nooit in de plus komt.
[..]
In de 15 jaar dat ik voor de postnl werk heb ik dit bedrag echt nog nooit gebruikt. Ken ook geen enkel depot waar ze dit doen. Gooi dat bedrag dan gewoon bij het kerstpakket.
maal x jaar(niet gekregen) wordt het een zeer fraai pakket.quote:Op vrijdag 25 september 2026 22:53 schreef V__L_N het volgende:
Gooi dat bedrag dan gewoon bij het kerstpakket.
Flex?quote:
Dat is TSB. TBS is Ter Beschikking Stelling, soms staat het ook op je rooster als Flex. Dat is iets wat PostNL bedacht heeft om te voorkomen dat je minuren opbouwt als er te weinig werk is. Het komt er op neer dat er op het moment dat het rooster werd gemaakt geen werk voor je was, maar dat je wel beschikbaar moet zijn voor werk.quote:
Interessant.quote:Op zondag 27 september 2026 12:00 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Dus als er bijv op zaterdag 2 uur flex op je rooster staat en je loopt dinsdag een extra wijk, dan mogen ze dat NIET onderling verrekenen. Als je die extra wijk op zaterdag loopt, mag het WEL.
Uit de laatste OR Nieuwsbrief:quote:Op zondag 27 september 2026 21:33 schreef YBouncer het volgende:
[..]
Interessant.
Dus als ik het goed begrijp zijn de uren voor de tijd van de extra wijk op dinsdag dus plusuren?
Mag je dan, wanneer ze je daarna bellen voor nog een wijk op je TBS zaterdag, vervolgens weigeren?
Omdat je niet meer wil werken dan je contracturen? En je hebt al op een andere dag een wijk extra gelopen?
Ik weet namelijk van een collega met TBS die dus plusuren kreeg voor een extra wijk en dat TL daarop bezwaar maakte bij de planning, want dat kon niet als je TBS had volgens hem. Dus de plusuren werden afgekeurd.
Het staat een beetje onduidelijk omschreven, maar volgens mij bedoelen ze hier dat alleen binnen 1 en dezelfde dag meeruren en flexuren met elkaar verrekend mogen worden, maar niet de meeruren van dag A met de flexuren van dag B.quote:Heb je eerder in het tijdvak meer uren gewerkt? Dan mag je aan het einde van dat tijdvak niet voor minder uren ingezet worden dan in je werkpatroon staat. Je leidinggevende of planner mag dit wel vooraf aan je vrágen. Je mag dan nee zeggen. Dus: als je op een dag meer gewerkt hebt mag je planner wel de FLEX of Ter Beschikkingsuren verlagen. Niet om te compenseren met een ándere dag. De planners hebben deze instructie ook gekregen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |