Je zou sowieso een flinke nabetaling moeten krijgen vanwege de nabetaling van het verhoogde salaris, met terugwerkende kracht vanaf 1 januari. En een nabetaling (indien van toepassing) van de reiskostenvergoeding. Maar bij mij klopt het ook niet, en volgens mij bij veel mensen niet, want de afdeling HR wordt momenteel helemaal platgebeld en is telefonisch nagenoeg onbereikbaar. Na een half uur in de wacht staan heb ik opgehangen en een mail gestuurd.quote:Op woensdag 19 augustus 2026 23:30 schreef V__L_N het volgende:
Het salarisstrookje van deze maand is 1 grote ellende om te omcijferen. Ik heb het gevoel dat er fouten in zitten... Ik krijg bv een nabetaling van overuren a 45 cent... Maar dat lijkt was weinig voor 6 maanden. De overuren van afgelopen maand is ook lager... Maar misschien dat ik me vergis
Ik denk dat ik het morgen dan maar eens precies ga narekenen en toch een mail sturen. Dit geklooi ontstaat ook steeds als ze niet gewoon fatsoenlijk en optijd beginnen met die cao onderhandelingen.quote:Op donderdag 20 augustus 2026 15:05 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Je zou sowieso een flinke nabetaling moeten krijgen vanwege de nabetaling van het verhoogde salaris, met terugwerkende kracht vanaf 1 januari. En een nabetaling (indien van toepassing) van de reiskostenvergoeding. Maar bij mij klopt het ook niet, en volgens mij bij veel mensen niet, want de afdeling HR wordt momenteel helemaal platgebeld en is telefonisch nagenoeg onbereikbaar. Na een half uur in de wacht staan heb ik opgehangen en een mail gestuurd.
Ik heb echt elke dag nog rouwkaarten in mijn tas hoor. En elke paar dagen spreek ik de pakketbezorger hier ook wel en die heeft ze er nauwelijks bij zitten. Overigens zegt hij dat het aantal brievenbuspakketjes ook niet enorm is. Wat mij ook wel opvalt omdat de zomer eindigt en ik zit op 2 tassen pakketjes per piek. Wat me niet echt het gevoel geeft dat het minder is.quote:Op donderdag 20 augustus 2026 19:06 schreef ophaling10 het volgende:
https://www.oost.nl/nieuw(...)s-na-de-uitvaart-aan
och ik zat na 10+ jaar en als postverdeler ook 10 cent boven minimum ofzoquote:Op vrijdag 21 augustus 2026 09:30 schreef troepstegel het volgende:
Heel leuk die nieuwe loontredes, ben weer terug bij het minimumloon na dik 2,5 jaar in dienst. Voel me echt gewaardeerd...
dat moet toch gewoon via de scb die het sorteert en met de volgende zlom kan dat eventueel worden doorgevoerdquote:Op zaterdag 22 augustus 2026 08:32 schreef Bezorgertje het volgende:
Collega's: misschien kunnen jullie me helpen. Ik wil mijn looprputes aan laten passen omdat er wat storende fouten bijgekomen zijn na 12 juli. Mijn TC komt niet verder dan een naam (Petra van Ark), maar beweert verder van niets te weten. De admi kan me ook niet helpen. Is er hier iemand die email of telefoonnummer van haar heeft? Ga sowieso ook een oranje kaart uitdelen, want het depot is nu een kwartier fietsen van mijn dorpje en als beloning zijn de tijden onrealistisch gekort ( van 14 uur naar 10.40..)
Lekker bezig weer. Eerst iedereen van zijn vaste route halen en als de pleuris uitbreekt of de nieuwe bezorgers alweer weg zijn, kan de oude bezorger weer terugquote:Op dinsdag 25 augustus 2026 20:04 schreef ophaling10 het volgende:
https://www.oost.nl/nieuw(...)-weer-in-laag-zuthem
En dan jezelf als bedrijf complimenteren met hoe goed je het doet.quote:Op dinsdag 25 augustus 2026 22:58 schreef IsItMeOrYou het volgende:
[..]
Lekker bezig weer. Eerst iedereen van zijn vaste route halen en als de pleuris uitbreekt of de nieuwe bezorgers alweer weg zijn, kan de oude bezorger weer terug
Ja precies zoals ik al had voorspeld. Voor de ontvanger is er geen pijl meer op te trekken of je het binnen 2 of 3 dagen krijgt meer. En als er te weinig bezorgers zijn of sorteerfouten kan je er weer een paar dagen bijop tellen. En ondertussen zo min mogelijk post naar de zaterdag toe om dan volgend jaar te roepen dat de zaterdag de moeite waard niet meer is.. blijven binnenkort alleen de dinsdag, woensdag, donderdag en vrijdag over waarvan de meeste mensen alleen nog post krijgen op dinsdag of donderdag en als je pech hebt je zo een week verder bent door 'onregelmatigheden' in de uitvoering.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 10:15 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
En dan jezelf als bedrijf complimenteren met hoe goed je het doet.
Zo goed gaat het trouwens niet. Toen PostNL toestemming vroeg (en kreeg) om van D+1 naar D+2 te gaan vanwege de hoge kosten en personeelsgebrek, zeiden veel mensen dat de dagelijkse praktijk vaak toen al D+2 was, met wijken die bleven liggen en post die op de sorteercentra achterbleef. Dus de vrees was dat als D+2 de wettelijke norm zou zijn, de praktijk bij PostNL wel eens D+3 zou kunnen worden.
En inderdaad. Door D+2 en het nog maar 3x per week post bezorgen per wijk, waren er ineens geen mensen meer tekort, maar juist teveel! Maar dat was wel deels een papieren werkelijkheid, die uitging van nieuwe, veel te krappe tijden, per 12 juli. Tijden waarbij vaak onvoldoende rekening was gehouden met de depotsluitingen en de veel langere aan- aflooptijden, en waarbij uitgegaan was van een enorme daling van de hoeveelheid pakjes. Dat zijn er inderdaad minder, maar niet van dien aard dat je 10% sneller klaar bent. Vooral het verlies van de bol.com-pakjes bleek nogal overdreven, die zitten er voor een groot deel nog steeds tussen, nu als brievenbuspakjes+48.
Er zijn veel contracten niet verlengd, en daarnaast zijn er ook mensen uit zichzelf vertrokken, bijvoorbeeld omdat ze het te ver vonden naar het nieuwe depot. Het resultaat is dat we nu, ondanks de inzet van uitzendkrachten, toch weer niet alles wegkrijgen. Er blijven toch weer wijken liggen, die dan een dag later worden weggelopen. Enige voordeel is wel van dat om de dag lopen, dat als de post een dag extra blijft liggen, je niet ineens met post van 2 dagen loopt. Maar het gevolg is wel dat zelfs D+2 vaak toch D+3 wordt.
Ongetwijfeld gaat PostNL dit weer aangrijpen om bij de overheid er op aan te dringen dat de zaterdag er ook af moet. Maar dan krijg je weer hetzelfde als met D+2. Je kan met minder mensen toe, en je hebt meer speling. Maar er zullen ook weer meer mensen weggaan, en hoe meer speling je hebt, des te verleidelijker wordt het voor PostNL om de postwet te omzeilen.
En dan krijgt PostNL straks weer een boete voor te late bezorging, klopt de balans toch weer niet. En, ene dag 6 uur, andere dag 2? Er is met de OR afgesproken dat je sowieso NOOIT meer dan 5,5 uur per dag hoeft te lopen. Maximum is geloof ik 3 dagen van max 5 en nog 2 van max 5,5. En als je 55+ bent is het maximaal 5 x 5.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 11:03 schreef V__L_N het volgende:
Te veel mensen is ook echt heel erg een excuus. Er is van te voren al bepaald dat er een X percentage uit moest. Het was ook al duidelijk dat dat gebasseerd was op lage cijfers. Maar als die mensen er niet uit gaan betekend dat dat de reorganisatie niet de beoogde winst zou halen. Het gaat er ook niet om of de bezorgcijfers kloppen of niet, als het in de balans maar klopt.
Hier blijven er ook wijken staan. Maar dat komt ook omdat mensen bv 2 of 3 pieken hebben op een dag en dan afgeleefd zijn en het niet meer trekken. En dan wordt er dus gezegd, ja dan moet je maar uren inleveren. Terwijl ze bv 1 dag hebben met maar 2 uur en dan dus ook een dag met 6 uur... Maar we moeten flexibel zijn. De komende maanden wordt dat alleen maar erger. Zat mensen die al zeggen, ik wil zoveel uren niet op een dag.
Inmiddels irriteer ik me helemaal dood aan de flex gebeuren. Die uren worden dus te pas en te onpas van mijn rooster gehaald, achteraf. En er wordt gewoon gekeken naar hoeveel plusuren je op dat moment hebt. Staat er nog flex open trekken we dat er weer af. Dus nu wordt er nog steeds over de hele maand verrekend.
dat gaat nog heel wat worden zo straks,richting pre knj en de knj zelf.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 11:03 schreef V__L_N het volgende:
Maar dat komt ook omdat mensen bv 2 of 3 pieken hebben op een dag en dan afgeleefd zijn en het niet meer trekken.
Postnl logica is alleen voor managers.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 11:16 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
En dan krijgt PostNL straks weer een boete voor te late bezorging, klopt de balans toch weer niet. En, ene dag 6 uur, andere dag 2? Er is met de OR afgesproken dat je sowieso NOOIT meer dan 5,5 uur per dag hoeft te lopen. Maximum is geloof ik 3 dagen van max 5 en nog 2 van max 5,5. En als je 55+ bent is het maximaal 5 x 5.
Uren inleveren? Dat zouden ze wel willen, maar zo werkt het niet. Daar kunnen ze je niet toe verplichten, al sta je 100 uur in de min.
Ik denk straks D+7 en zelf je post ophalen op een centrale locatie in het land.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 10:15 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
En dan jezelf als bedrijf complimenteren met hoe goed je het doet.
Zo goed gaat het trouwens niet. Toen PostNL toestemming vroeg (en kreeg) om van D+1 naar D+2 te gaan vanwege de hoge kosten en personeelsgebrek, zeiden veel mensen dat de dagelijkse praktijk vaak toen al D+2 was, met wijken die bleven liggen en post die op de sorteercentra achterbleef. Dus de vrees was dat als D+2 de wettelijke norm zou zijn, de praktijk bij PostNL wel eens D+3 zou kunnen worden.
En inderdaad. Door D+2 en het nog maar 3x per week post bezorgen per wijk, waren er ineens geen mensen meer tekort, maar juist teveel! Maar dat was wel deels een papieren werkelijkheid, die uitging van nieuwe, veel te krappe tijden, per 12 juli. Tijden waarbij vaak onvoldoende rekening was gehouden met de depotsluitingen en de veel langere aan- aflooptijden, en waarbij uitgegaan was van een enorme daling van de hoeveelheid pakjes. Dat zijn er inderdaad minder, maar niet van dien aard dat je 10% sneller klaar bent. Vooral het verlies van de bol.com-pakjes bleek nogal overdreven, die zitten er voor een groot deel nog steeds tussen, nu als brievenbuspakjes+48.
Er zijn veel contracten niet verlengd, en daarnaast zijn er ook mensen uit zichzelf vertrokken, bijvoorbeeld omdat ze het te ver vonden naar het nieuwe depot. Het resultaat is dat we nu, ondanks de inzet van uitzendkrachten, toch weer niet alles wegkrijgen. Er blijven toch weer wijken liggen, die dan een dag later worden weggelopen. Enige voordeel is wel van dat om de dag lopen, dat als de post een dag extra blijft liggen, je niet ineens met post van 2 dagen loopt. Maar het gevolg is wel dat zelfs D+2 vaak toch D+3 wordt.
Ongetwijfeld gaat PostNL dit weer aangrijpen om bij de overheid er op aan te dringen dat de zaterdag er ook af moet. Maar dan krijg je weer hetzelfde als met D+2. Je kan met minder mensen toe, en je hebt meer speling. Maar er zullen ook weer meer mensen weggaan, en hoe meer speling je hebt, des te verleidelijker wordt het voor PostNL om de postwet te omzeilen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |