Ik denk eerder dat ze vinden dat ze de aftrekpost wel nodig hebben...quote:Op maandag 27 juli 2026 15:02 schreef IsItMeOrYou het volgende:
[..]
Dit vragen terwijl je miljoenen bezuinigt op uitvoerend personeel is natuurlijk vragen naar de bekende weg. Het zou ze sieren helemaal te stoppen met sponsoring. PostNL heeft echt geen bekendheid nodig.
de echte bekendheid kunnen de klanten hier lezenquote:Op maandag 27 juli 2026 15:02 schreef IsItMeOrYou het volgende:
[..]
Dit vragen terwijl je miljoenen bezuinigt op uitvoerend personeel is natuurlijk vragen naar de bekende weg. Het zou ze sieren helemaal te stoppen met sponsoring. PostNL heeft echt geen bekendheid nodig.
Het is hier ook bal met al die fouten. Heel veel postzegelpost en bladen fout voor andere steden. En van elke 3 pakjes in je tas is er één voor een ander gebied. Wanneer je de herstel van een collega gelijk meeneemt, dan zit de bus inderdaad gelijk vol door pakketten.quote:Op maandag 27 juli 2026 17:01 schreef SaskiaR het volgende:
Misschien komt dat door de grote hoeveelheid verkeerd gesorteerde post die de bezorgers elke keer terug moeten sturen![]()
Van de week nog. Alle dubbeldikke VARA-gidsen voor wijk A zaten bij wijk B, dus die kon ik allemaal terugsturen. Nu vraag ik me wel af hoe dat sorteerprocrs eigenlijk werkt, hoe ontstaat zo’n fout?
En als je het herstel plakt blijft het terugkomen. Maak je een melding gooien ze hem dicht want je hebt de label niet op de foto gezet. Echt ze willen het verprutsen.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 20:22 schreef YBouncer het volgende:
[..]
Het is hier ook bal met al die fouten. Heel veel postzegelpost en bladen fout voor andere steden. En van elke 3 pakjes in je tas is er één voor een ander gebied. Wanneer je de herstel van een collega gelijk meeneemt, dan zit de bus inderdaad gelijk vol door pakketten.
Ik gebruik tegenwordig 5 herstelstickers.quote:Op woensdag 29 juli 2026 08:44 schreef V__L_N het volgende:
[..]
En als je het herstel plakt blijft het terugkomen. Maak je een melding gooien ze hem dicht want je hebt de label niet op de foto gezet. Echt ze willen het verprutsen.
Doet me denken aan een keer dat ik in februari nog steeds e.o.a. pakket van december had voor een school die inmiddels gesloopt was, maar terug bleef komen terwijl ik er gewoon een retoursticker op had geplakt. Uiteindelijk heb ik er tientallen retourstickers aan elke kant opgeplakt en daarna heb ik hem eindelijk nooit meer gezien…quote:Op woensdag 29 juli 2026 15:46 schreef YBouncer het volgende:
[..]
Ik gebruik tegenwordig 5 herstelstickers.
Vier om alles weg te plakken rondom het adres, zodat niets anders meer leesbaar is dan het adres.
En eentje in de linkerhoek om aan te kruisen waarom het herstel gaat. Voor de zekerheid kras ik ook de codeerregel weg met zwarte merkstift.
Werkt best goed.
Zwarte markeer over de codeerregel. Voor retour witte stikker over het adres. Blijft ie rondzingen gaat ie in een beschadigde postzak, kaartje van beschadigde post heeft een adres schrijf optie. Retouradres daarop. Ze komen nooit meer terug.quote:Op woensdag 29 juli 2026 15:46 schreef YBouncer het volgende:
[..]
Ik gebruik tegenwordig 5 herstelstickers.
Vier om alles weg te plakken rondom het adres, zodat niets anders meer leesbaar is dan het adres.
En eentje in de linkerhoek om aan te kruisen waarom het herstel gaat. Voor de zekerheid kras ik ook de codeerregel weg met zwarte merkstift.
Werkt best goed.
ja een drama als je echt serieuze vragen hebt,het wordt er niet beter op,zeker nu ze ook het fenomeen Al hebben uitgevonden.quote:Op donderdag 30 juli 2026 05:27 schreef 111210 het volgende:
Bij postnl kan ik het als klacht enkel doorgeven aan de chatbot…
Ik neem aan dat je dit al hebt gelezen? https://www.postnl.nl/campagnes/retour-aan-de-deur/ je moet dus sowieso een barcode hebben of aanmaken (niet dezelfde barcode als je heenzending). Overigens hebben heel veel bezorgers hier geen zin in (roepen dat de bus vol zit) dus je moet maar net geluk hebben met de bezorger. Vind het ook een beetje een rare zet van PostNL.quote:Op donderdag 30 juli 2026 19:18 schreef Wiedanwel het volgende:
Zitten er in dit topic ook pakketbezorgers van postnl?
Ik vraag me af hoe het meegeven van retourpakketten aan de deur gaat. Volgens de app van postnl kan ik ieder pakket met de bezorger meegeven.
Vandaag geprobeerd maar de bezorger (alleraardigst, nam de tijd om uit te leggen) wist van niets. Hij heeft voor me geprobeerd de barcode te scannen maar de terminal gaf aan 'onbekend pakket'.
Hoe hoort dit in zijn werk te gaan? Wat moet de bezorger doen om te zorgen dat hij het pakket wel kan inscannen? Immers, zonder scan geen verzendbewijs.
Ik heb weleens gebeld op 088-8684987. Ook na contact met de chatbot.quote:Op donderdag 30 juli 2026 19:34 schreef SaskiaR het volgende:
Is 088-8684993 nog steeds het nummer waar je een medewerker van de klantenservice aan de lijn krijgt?
Ja, dat had ik gelezen, en pakket is voorzien van een juist label. Exact hetzelfde als hoe ik het ook bij pakketpunt zou inleveren of aan picnic mee zou geven.quote:Op donderdag 30 juli 2026 19:56 schreef IsItMeOrYou het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je dit al hebt gelezen? https://www.postnl.nl/campagnes/retour-aan-de-deur/ je moet dus sowieso een barcode hebben of aanmaken (niet dezelfde barcode als je heenzending). Overigens hebben heel veel bezorgers hier geen zin in (roepen dat de bus vol zit) dus je moet maar net geluk hebben met de bezorger. Vind het ook een beetje een rare zet van PostNL.
quote:Op donderdag 30 juli 2026 05:27 schreef 111210 het volgende:
Iemand hier een idee wat een oorzaak kan zijn dat een hoop geboorte kaartjes niet bij ontvanger zijn aangekomen? Allemaal buiten onze provincie. Maar in sommige steden de een weer wel de ander niet.
Bij postnl kan ik het als klacht enkel doorgeven aan de chatbot…
Als je de chatbot vraagt kun je tijdens de openingstijden een telefoonnummer krijgen. Dat is wettelijk verplicht namelijk. Die nummers worden echt elk jaar wel een keer veranderd.quote:Op donderdag 30 juli 2026 19:34 schreef SaskiaR het volgende:
Is 088-8684993 nog steeds het nummer waar je een medewerker van de klantenservice aan de lijn krijgt?
Meer dan een maand geleden nu, maar zal eens bellen.quote:Op donderdag 30 juli 2026 23:08 schreef V__L_N het volgende:
[..]
[..]
Als je de chatbot vraagt kun je tijdens de openingstijden een telefoonnummer krijgen. Dat is wettelijk verplicht namelijk. Die nummers worden echt elk jaar wel een keer veranderd.
Wat betreft kaartjes die niet aankomen. Het bedrijf is aan het reorganiseren en lang niet alles verloopt soepel. Dus als het nog maar kort is, dan komen ze ws nog boven water.
Oef dan geef ik je een stuk minder kans dat ze nog opduiken. Maar zeg nooit nooitquote:Op vrijdag 31 juli 2026 07:23 schreef 111210 het volgende:
[..]
Meer dan een maand geleden nu, maar zal eens bellen.
in de nieuwsbrief een stuk van de hoofdmanager, dit heb ik er even uitgehaald:quote:Op vrijdag 31 juli 2026 10:20 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Oef dan geef ik je een stuk minder kans dat ze nog opduiken. Maar zeg nooit nooit
De klantenservice gooit het 100% op overmachtquote:'Mij werd verteld dat er een reorganisatie bij het depot in Zwolle had plaatsgevonden. Meerdere chauffeurs hadden een nieuwe route gekregen. Ook hadden ze te maken met personeelstekort en veel werknemers die op vakantie waren'.
Volgens Wout Witteveen, woordvoerder van PostNL, gaat het om ‘een uitzonderlijke situatie’. Er zou sprake zijn geweest van een technische storing bij het sorteercentrum in Zwolle. „Daardoor konden we in sommige dorpen enkele pakketten niet goed bezorgen.”
Dat de problemen dagenlang aanhielden, kwam volgens Witteveen doordat de storing langer duurde dan verwacht.
Hij zegt dat er geen sprake is van personeelstekort en dat de reorganisatie niets te maken heeft gehad met de vertraagde bezorgingen.
Of gedupeerde klanten recht hebben op een vergoeding, bijvoorbeeld voor bedorven of beschadigde producten, kan Witteveen niet zeggen. „Het is aan de klantenservice om daar een passende oplossing voor te vinden.”
vind het maar een raar verhaal,het is toch bijna altijd te achterhalen wie dat doet(looproute/bezorger)quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 14:47 schreef the_X het volgende:
Ok, wie van jullie zit stiekem post open te maken en er dan een herstelsticker erop te plakken?!
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2341728/0
Heel raar verhaal dit. Interessant om te volgen. Want waarom zou iemand die post open maken, dan ben je toch specifiek op zoek naar iets. En je zou dan toch ook verwachten dat er meer klachten over zijnquote:Op zaterdag 1 augustus 2026 14:47 schreef the_X het volgende:
Ok, wie van jullie zit stiekem post open te maken en er dan een herstelsticker erop te plakken?!
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2341728/0
Lol, wel over de ¤3 heffing hebben als mogelijke oorzaak van die daling, maar gewoon helemaal niet benoemen dat Chinezen zelf zijn gaan bezorgen met bedrijven als GOFO, waardoor PostNL een kleiner deel krijgt.quote:Op maandag 3 augustus 2026 14:51 schreef ophaling10 het volgende:
https://nos.nl/artikel/26(...)ziatische-webwinkels
onder de foto staat: De bezorger moest mee naar het bureau. (zeer hoog niveau van journalistiek weer)quote:Op zondag 9 augustus 2026 10:14 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
https://www.ad.nl/112-nie(...)-rotterdam~a36e719b/
Zo te zien gebruikt de media weer eens postbezorger als synoniem voor pakketbezorger. Ben benieuwd of PostNL nog met zo'n opendeurreactie komt als "het neersteken van de klanten behoort zeker niet tot onze kernwaarden", ofzoiets.
En het is maar zomerdal. Straks begint de chaos pas echt in September en tijdens BSKNJ verzuipen ze straks bij de pakketten totaaal. Jaren lang was het de postbezorger heeft helemaal niet zo veel pakketten. Maar blijkbaar was het toch wel een grote ontlasting van de pakketservice. En onrealistisch lage tijden voor poststukken herkennen we allemaal.quote:Op maandag 10 augustus 2026 10:08 schreef ophaling10 het volgende:
https://www.oost.nl/nieuw(...)-weken-op-toestellen
quote:Op maandag 10 augustus 2026 10:08 schreef ophaling10 het volgende:
https://www.oost.nl/nieuw(...)-weken-op-toestellen
quote:Dit is een periode waarin het werk verandert. Juist daarom vinden we het belangrijk om goed te luisteren naar signalen uit de praktijk en medewerkers daarbij te ondersteunen. We gebruiken de signalen om processen en routes verder te verbeteren.
Luisteren naar de signalen uit de praktijk? Achteraf, ja! Alle kritiek die je voor aanvang levert wordt geringschattend aan de kant geveegd. Pas als het vervolgens in de soep loopt, op precies de manier die alle bezorgers van mijlenver zagen aankomen, gaan de hoge heren (en dames) een keertje luisteren. En dan nog is het maar de vraag of er wat met je kritiek gedaan wordt. Meestal wordt het gebagatelliseerd, dan "herkent het bedrijf zich niet in de signalen" of wordt het afgedaan als kinderziektes en aanloopproblemen. Met als gevolg dat steeds minder mensen kritiek leveren, omdat het toch geen zin heeft. Waardoor het management weer denkt dat de problemen wel mee vallen, omdat er steeds minder geklaagd wordt. De klanten klagen ondertussen met de voeten, en PostNL maar verbaasd zijn over dalende volumes en klanten die naar oa DHL gaan.quote:Op maandag 10 augustus 2026 10:47 schreef IsItMeOrYou het volgende:
[..]
[..]juist. En daarom werden bijna alle bezorgers ongevraagd van hun vaste routes afgehaald en zie hier een maand later de totale chaos.
let op mn woorden in november zo vlak voor de grote drukte gaaan ze weer een zetlijstom doen en routes aanpassen hahahahaquote:Op maandag 10 augustus 2026 14:16 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Luisteren naar de signalen uit de praktijk? Achteraf, ja! Alle kritiek die je voor aanvang levert wordt geringschattend aan de kant geveegd. Pas als het vervolgens in de soep loopt, op precies de manier die alle bezorgers van mijlenver zagen aankomen, gaan de hoge heren (en dames) een keertje luisteren. En dan nog is het maar de vraag of er wat met je kritiek gedaan wordt. Meestal wordt het gebagatelliseerd, dan "herkent het bedrijf zich niet in de signalen" of wordt het afgedaan als kinderziektes en aanloopproblemen. Met als gevolg dat steeds minder mensen kritiek leveren, omdat het toch geen zin heeft. Waardoor het management weer denkt dat de problemen wel mee vallen, omdat er steeds minder geklaagd wordt. De klanten klagen ondertussen met de voeten, en PostNL maar verbaasd zijn over dalende volumes en klanten die naar oa DHL gaan.
ZLOM planning 2026 is te vinden op: https://www.postnl.nl/api(...)om-planning-2026.pdfquote:Op maandag 10 augustus 2026 17:43 schreef liedetector het volgende:
[..]
let op mn woorden in november zo vlak voor de grote drukte gaaan ze weer een zetlijstom doen en routes aanpassen hahahaha
verder was onze standaard grap en zeker onder de echt oude postbestellers die ooit nog ambetanaren waren wanneer ze iets aandroegen: "goed idee, doen we niks mee...."
runninggag
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |