Ik zie niets van de toekomstquote:Op donderdag 2 juli 2026 17:13 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Wie straks op Flex of TBS staat, wordt ingepland op wat open ligt door verlof en ziekte. Is er niemand ziek, dan moet je met een collega mee in opleiding. In opleiding? Ik werk hier al dik 25 jaar, ik ken alle wijken van mijn depot van achteren naar voren en weer terug. Ze zijn geschuffeld.
De ene collega kan 2 weken vooruit kijken in het rooster, de ander niet. Zelfs binnen 1 depot verschilt het. Geen peil op te trekken.quote:Op donderdag 2 juli 2026 17:28 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
Ik zie niets van de toekomstna 12juli, zit er landelijk weer verschil in?
ja apart iets weer.quote:Op donderdag 2 juli 2026 17:35 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
De ene collega kan 2 weken vooruit kijken in het rooster, de ander niet. Zelfs binnen 1 depot verschilt het. Geen peil op te trekken.
Voor dat soort dingen heeft dat geen zin, doen ze niks mee. Alleen echt verdwenen post of echt zware dingen. En dan nog wordt er heel langzaam gereageerd.quote:Op donderdag 2 juli 2026 16:02 schreef IsItMeOrYou het volgende:
Heeft het trouwens zin om te 'klagen' over een postbezorger? In de wijk waar ik woon hebben we sinds kort een nieuwe bezorger meer die vouwt dus alle post dubbel. En dat hoeft dus niet want mijn brievenbus is gewoon prima. Alle tijdschriften en brieven komen nu met een flinke vouw binnen.. of de sortering moet dermate slecht zijn geworden dat ze alle elastieken verkeerd zetten.
Ik vind dit ook zo dom. Ik werk er 15 jaar. De volgende met ervaring zit er 6 jaar korter. Ik denk dat ik een brievenbus zelf ook nog wel zal kunnen vinden. Bovendien, leuk bedacht. Maar ik begin pas om 3 uur omdat ik daarvoor andere plichten heb. Ik zie letterlijk nooit iemand en verwacht dat ook niet want iedereen staat er om half 10.quote:Op donderdag 2 juli 2026 17:13 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Wie straks op Flex of TBS staat, wordt ingepland op wat open ligt door verlof en ziekte. Is er niemand ziek, dan moet je met een collega mee in opleiding. In opleiding? Ik werk hier al dik 25 jaar, ik ken alle wijken van mijn depot van achteren naar voren en weer terug. Ze zijn geschuffeld.
Ik ook niet. In het verleden kon je op je telefoon 2,5 week vooruitkijken en op de computer 1,5. Maar mijn rooster bestaat voor de eerste week nog steeds uit Er zijn geen diensten gepland vandaag. Alleen op vrijdag staat 2 uur overige... Vind het echt hoog irritant ditquote:Op donderdag 2 juli 2026 17:28 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
Ik zie niets van de toekomstna 12juli, zit er landelijk weer verschil in?
Waarom niet eerst de bezorger eerst aanspreken en vragen om niet de post te vouwen?quote:Op donderdag 2 juli 2026 16:02 schreef IsItMeOrYou het volgende:
Heeft het trouwens zin om te 'klagen' over een postbezorger? In de wijk waar ik woon hebben we sinds kort een nieuwe bezorger meer die vouwt dus alle post dubbel. En dat hoeft dus niet want mijn brievenbus is gewoon prima. Alle tijdschriften en brieven komen nu met een flinke vouw binnen.. of de sortering moet dermate slecht zijn geworden dat ze alle elastieken verkeerd zetten.
willen ze het verplichten moet iedereen een werktelefoon krijgen, gaan ze niet doenquote:Op vrijdag 3 juli 2026 19:01 schreef ophaling10 het volgende:
uit de nieuwsbrief: Niet iedereen gebruikt Signal of wil dat. Dat is ook niet verplicht. Signal is een veilig hulpmiddel om elkaar tijdens het werk snel te bereiken en te helpen.
niet verplicht ,dat is fijnkunnen ze je ook niet lastigvallen met allerlei wijken etc..
Fijne van dit is wel dat niet iedereen zomaar random je telefoonnummer heeft. Je kunt contacten via signal, maar thats it.quote:Op vrijdag 3 juli 2026 19:01 schreef ophaling10 het volgende:
uit de nieuwsbrief: Niet iedereen gebruikt Signal of wil dat. Dat is ook niet verplicht. Signal is een veilig hulpmiddel om elkaar tijdens het werk snel te bereiken en te helpen.
niet verplicht ,dat is fijnkunnen ze je ook niet lastigvallen met allerlei wijken etc..
Je kan via PostNL een werktelefoon krijgen en als je je eigen telefoon gebruikt krijg je een vergoeding. Dus ik sluit niet uit dat ze het wel zouden kunnen verplichten, net zoals ze je kunnen verplichten de Mijn Werk-app te gebruiken.quote:Op zaterdag 4 juli 2026 08:27 schreef liedetector het volgende:
[..]
willen ze het verplichten moet iedereen een werktelefoon krijgen, gaan ze niet doen
(dan nog mag je die buiten werkuren gewoon uitzetten)
Het komt er dus op neer dat je niet per se Signal hoeft te gebruiken, maar dat het voortaan wel verboden is om via Whatsapp met collega's te communiceren, tenzij het om privézaken gaat.quote:Q: We bespreken geen zakelijke informatie in onze groepschat. Moeten we toch overstappen?
A: Ja. Alles wat over werk gaat - inhoudelijk of niet - verloopt voortaan volgens Signal.
ze mailen of bellen maar denk ik dan (ok ik ben weg) maar mijn huidige baas geeft gewoon een telefoon ook in verband met veiligheid qua ITquote:Op zaterdag 4 juli 2026 17:13 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Je kan via PostNL een werktelefoon krijgen en als je je eigen telefoon gebruikt krijg je een vergoeding. Dus ik sluit niet uit dat ze het wel zouden kunnen verplichten, net zoals ze je kunnen verplichten de Mijn Werk-app te gebruiken.
Dat "niet verplichten" van Signal is trouwens niet helemaal eenduidig. In de nieuwsbrief staat dat het niet verplicht is om Signal te gebruiken, maar wie vervolgens op de link "lees meer" klikt komt op een pagina terecht met een Q&A waar onder andere het volgende staat:
[..]
Het komt er dus op neer dat je niet per se Signal hoeft te gebruiken, maar dat het voortaan wel verboden is om via Whatsapp met collega's te communiceren, tenzij het om privézaken gaat.
Ik wil best Signal gebruiken, maar onze (nota bene door de bezorgcoach aangemaakte) depot-Whatsappgroep is nog volop in gebruik. We hebben ooit wel een link gekregen naar een Signalgroep, en daar heb ik me netjes voor aangemeld, maar daar werd nooit in gepost. Dus die heb ik er maar weer afgegooid.
Ik begreep uit het artikel dat het een onkostenvergoeding was voor reeds gemaakte kosten. In dat geval hoef je er geen belasting over te betalen, want het is geen inkomen.quote:Op maandag 6 juli 2026 14:35 schreef ophaling10 het volgende:
https://archive.is/202607(...)-heel-raar~a8fbe05d/
over de 600eu moet er wel belasting betaald worden,hij gaat ervan op vakantie.
de overige 17,84% was slimmer,niks bijzonders, de " loonsverhoging" krijg je ook als je in bed ligt, etc..quote:Op maandag 6 juli 2026 15:09 schreef V__L_N het volgende:
De fnv heeft de nieuwe CAO ondertekend 81,16% was voor...
Er zijn op 1 juli ook echt veel mensen vertrokken. Dus dat maakt de totale planning ook chaotischquote:Op dinsdag 7 juli 2026 19:04 schreef IsItMeOrYou het volgende:
Blijkbaar is de 2-daagse bezorging al ingegaan want alle post die ik normaal op dinsdag ontvang (zoals tijdschriften) zijn vandaag (nog) niet bezorgd. Of ze hebben geen vervanging kunnen regelen. Er is sowieso weinig houvast aan want als je nu op zaterdag niks krijgt of wordt doorgeschoven kan het zomaar zijn dat je pas op woensdag weer post krijgt.
En nee, ik had mijn klacht vorige week nog niet ingediend. Ben niet altijd thuis en ik begrijp dat de planning zo vaak wijzigt dat het überhaupt al een wonder is dat er gewoon bezorgd wordt.
gek he, hebben ze aan hun eigen te danken, wordt nog wel meer,zeker als ik hier in de regio kijk.quote:Op dinsdag 7 juli 2026 23:02 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Er zijn op 1 juli ook echt veel mensen vertrokken. Dus dat maakt de totale planning ook chaotisch
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |