Dat zou wel mooie televisie zijn. Soort boer Koekoek en dan alles met ChatGPT.quote:
Dit dus, sowieso lijken echt heel veel mensen de weg kwijt. Die vreemde Angela de Jong die gaat stellen dat mensen met een gehandicapt kind zelf hun kinderen naar school moeten brengen en noemt ze lui. Dan ben je echt zo ontzettend kortzichtig. En die kortzichtigheid zie ik, vooral online, overal terug. Of het nu over asielzoekers gaat, vuurwerk, Het Nederlands elftal, het is lastig om nog reacties te vinden waar mensen genuanceerd naar iets kunnen kijken. Ik lees overal dat ons land kapot is, de politiek kapot is etc, maar diezelfde mensen willen verder ook geen arm uitsteken of met oplossingen komen.quote:Op woensdag 24 juni 2026 12:22 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Lastig voor onze meest rechtse vrienden, feiten. En nog lastiger, consequenties begrijpen van gedrag.
Links en migranten de schuld geven van het eigen mislukte leven, feiten ontkennen, continu zoeken naar een schuldige, maar nooit proberen het echte probleem aan te pakken is zoveel eenvoudiger dan de harde realiteit van het leven te aanvaarden.
Ach er was ook laatst een kamerlid bij Bob van LeftLaser die ChatGpt nodig had voor antwoorden.quote:Op woensdag 24 juni 2026 14:17 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat zou wel mooie televisie zijn. Soort boer Koekoek en dan alles met ChatGPT.
Je weet gewoon dat zo'n Markuzower dat ooit ergens gehoord heeft en dacht "ah mooi dat bekt lekker, die houden we er in", maar nooit gecheckt heeft of het ook echt zo is.quote:Op woensdag 24 juni 2026 14:42 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Ach er was ook laatst een kamerlid bij Bob van LeftLaser die ChatGpt nodig had voor antwoorden.
P.s: Bekijk deze YouTube-video vanaf 15:43
dan word ik ook verrotquote:
Hij weet ook dat hij wat kan roepen en de PVV supporters hem geloven. Zie alleen al NWS als bewijs materiaal.quote:Op woensdag 24 juni 2026 14:58 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Je weet gewoon dat zo'n Markuzower dat ooit ergens gehoord heeft en dacht "ah mooi dat bekt lekker, die houden we er in", maar nooit gecheckt heeft of het ook echt zo is.
Nuance is leuk zolang je op basis van goede argumenten en afwegingen een keuze maakt waarbij iedereen erop vooruitgaat.quote:Op woensdag 24 juni 2026 14:25 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Dit dus, sowieso lijken echt heel veel mensen de weg kwijt. Die vreemde Angela de Jong die gaat stellen dat mensen met een gehandicapt kind zelf hun kinderen naar school moeten brengen en noemt ze lui. Dan ben je echt zo ontzettend kortzichtig. En die kortzichtigheid zie ik, vooral online, overal terug. Of het nu over asielzoekers gaat, vuurwerk, Het Nederlands elftal, het is lastig om nog reacties te vinden waar mensen genuanceerd naar iets kunnen kijken. Ik lees overal dat ons land kapot is, de politiek kapot is etc, maar diezelfde mensen willen verder ook geen arm uitsteken of met oplossingen komen.
Dan zie je zelfs nog droeftoeters die durven te stellen dat het in Rusland allemaal eerlijker gaat dan hier en die echt kwaad worden als ze bepaalde figuren bij een talkshow zien. Veel mensen kunnen ook werk en persoon niet meer scheiden en als ze boos zijn sturen ze meteen allerlei dreigementen en dergelijke. Iemand wordt gecontroleerd bij de AH en begint meteen te zeuren, het vuil wordt minder snel opgehaald en mensen zetten meteen hun vuilniszakken buiten. Ik mis echt een soort van verantwoordelijkheid en diepgang bij een hele grote groep onlineschreeuwers. Niet alleen op Fok!, je ziet het overal.
Ik zie het niet alleen bij politiek of headlines. Ik zie het bij games, films, voetbal, , zelfs bij GTA vandaag. Daar snapt echt meer dan de helft niet hoe die wereld in elkaar zit, maar alles moet op boze toon. Mensen voelen zich persoonlijk aangevallen als een bedrijf aangeeft hun product alleen digitaal aan te bieden, of een vrouw als hoofdrolspeler heeft, etc. Er is bijna geen onderwerp meer waar online niet helemaal overheen gezeken wordt, omdat iemand ergens anders leest dat het een slecht iets is. Er zijn er veel die goed verdienen aan mensen boos houden en ik zie veel 'normale mensen' de laatste jaren volledig doordraaien in 'als ik niet krijg wat ik wil is alles verrot en kapot' of men voelt zich niet gehoord op een onderwerp waarop 18 miljoen andere mensen ook onderdeel van zijn.quote:Op woensdag 24 juni 2026 17:48 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Nuance is leuk zolang je op basis van goede argumenten en afwegingen een keuze maakt waarbij iedereen erop vooruitgaat.
In het algemeen snapt de bulk van de Nederlanders echt wel dat niet alles kan en er soms lastige keuzes gemaakt moeten worden.
Alleen in de politiek/headlines van het nieuws doet men dat niet, sommige keuzes zijn onbegrijpbaar voor de gemiddelde Nederlander dus is het niet vreemd dat je publiek uiteindelijk ook niet meer genuanceerd ergens naar gaat kijken.
Ja dat klopt wel. De extremen trekken natuurlijk meer aandacht en op internet is het makkelijk om in een bubbel terecht te komen waarbij mensen zich verzamelen met eenzelfde mening. Waarbij je vervolgens ook wordt gesterkt in die mening.quote:Op woensdag 24 juni 2026 18:16 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ik zie het niet alleen bij politiek of headlines. Ik zie het bij games, films, voetbal, , zelfs bij GTA vandaag. Daar snapt echt meer dan de helft niet hoe die wereld in elkaar zit, maar alles moet op boze toon. Mensen voelen zich persoonlijk aangevallen als een bedrijf aangeeft hun product alleen digitaal aan te bieden, of een vrouw als hoofdrolspeler heeft, etc. Er is bijna geen onderwerp meer waar online niet helemaal overheen gezeken wordt, omdat iemand ergens anders leest dat het een slecht iets is. Er zijn er veel die goed verdienen aan mensen boos houden en ik zie veel 'normale mensen' de laatste jaren volledig doordraaien in 'als ik niet krijg wat ik wil is alles verrot en kapot' of men voelt zich niet gehoord op een onderwerp waarop 18 miljoen andere mensen ook onderdeel van zijn.
De bron van de info wordt echter van andere plekken gehaald. Vrachten vol louche Youtubers en TikTokkers die een flesje water verkopen als speciaal spul en het wordt gekocgt omdat mensen het met zijn onzin rens zijn. Op politiek gebied problematisch, op medisch gebied potentieel bijzonder dodelijk op de lange termijn. Nog maar te zwijgen over ophitsende xenofobie en de terugkeer van extreemrechts.quote:Op woensdag 24 juni 2026 18:52 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ja dat klopt wel. De extremen trekken natuurlijk meer aandacht en op internet is het makkelijk om in een bubbel terecht te komen waarbij mensen zich verzamelen met eenzelfde mening. Waarbij je vervolgens ook wordt gesterkt in die mening.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op woensdag 24 juni 2026 11:34 schreef phpmystyle het volgende:
Dat is wel hoe het werkt. Maar ik zie ook weinig alternatief.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
Matige grap. Beetje waarheid.quote:
Geen zorgen, wordt aan gewerkt!quote:Op donderdag 25 juni 2026 12:40 schreef Vis1980 het volgende:
Gaat lekker zo, ik ben woedend dat Jetten het zo warm laat worden. Hij heeft helemaal niets gedaan om het een stuk koeler te maken. Wil Jetten ons allemaal dood hebben?
quote:Op donderdag 25 juni 2026 12:47 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Geen zorgen, wordt aan gewerkt!
https://nieuwspaal.nl/kab(...)ar-30-graden-koeler/
Jetten laat de Nederlander weer in de kou staan.quote:Op donderdag 25 juni 2026 12:47 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Geen zorgen, wordt aan gewerkt!
https://nieuwspaal.nl/kab(...)ar-30-graden-koeler/
Dat was niet wat in de column van De Jong stond. De Jong ageerde juist tegen de verharding en de opstelling van “jouw kind is jouw probleem” die velen erop na houden. En dat het juist de taak van een fatsoenlijke samenleving is om haar zwakkeren te beschermen.quote:Op woensdag 24 juni 2026 14:25 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Dit dus, sowieso lijken echt heel veel mensen de weg kwijt. Die vreemde Angela de Jong die gaat stellen dat mensen met een gehandicapt kind zelf hun kinderen naar school moeten brengen en noemt ze lui. Dan ben je echt zo ontzettend kortzichtig. En die kortzichtigheid zie ik, vooral online, overal terug. Of het nu over asielzoekers gaat, vuurwerk, Het Nederlands elftal, het is lastig om nog reacties te vinden waar mensen genuanceerd naar iets kunnen kijken. Ik lees overal dat ons land kapot is, de politiek kapot is etc, maar diezelfde mensen willen verder ook geen arm uitsteken of met oplossingen komen.
Dan zie je zelfs nog droeftoeters die durven te stellen dat het in Rusland allemaal eerlijker gaat dan hier en die echt kwaad worden als ze bepaalde figuren bij een talkshow zien. Veel mensen kunnen ook werk en persoon niet meer scheiden en als ze boos zijn sturen ze meteen allerlei dreigementen en dergelijke. Iemand wordt gecontroleerd bij de AH en begint meteen te zeuren, het vuil wordt minder snel opgehaald en mensen zetten meteen hun vuilniszakken buiten. Ik mis echt een soort van verantwoordelijkheid en diepgang bij een hele grote groep onlineschreeuwers. Niet alleen op Fok!, je ziet het overal.
mooi we moeten echt snel wat aan het weer gaan doenquote:Op donderdag 25 juni 2026 16:11 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Jetten laat de Nederlander weer in de kou staan.
Genoeg 'jongeren' op fatbikes te vinden buiten.quote:Op woensdag 24 juni 2026 11:53 schreef nostra het volgende:
[..]
Zie jij nog (structueel) kinderen buiten spelen?
Dat is maar net aan wie je het vraagt.quote:
Wat een kolder. De ene na de andere islamitische school en moskee wordt uit de grond gestampt.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 17:35 schreef Bluesdude het volgende:
https://www.rtl.nl/nieuws(...)er-nieuwe-fvd-school
Prima toch.....er is een onderwijsinspectie die moet kijken of kinderen wel goed behandeld en onderwezen worden.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 18:12 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Wat een kolder. De ene na de andere islamitische school en moskee wordt uit de grond gestampt.
Dagelijks belonen we asielzoekers uit voornamelijk islamitische landen met een woning maar nu maken we ons ineens zorgen.
quote:Op dinsdag 16 juni 2026 19:18 schreef Cyan9 het volgende:
Halve mol
Het kabinet wil verder, volgens ingewijden, de rekenkundige ondergrens verhogen naar een halve mol stikstof per hectare. Projecten (bijvoorbeeld de bouw van woningen of uitbreiding van stallen) die onder de grens blijven, hoeven geen natuurvergunning aan te vragen.
De rekenkundige ondergrens ligt nu nog op 0,005 mol (ongeveer nul), wat in de praktijk betekent dat overal een natuurvergunning voor moet worden aangevraagd, ook voor heel kleine (bouw)projecten. Met de verhoging van de ondergrens wordt het dus makkelijker om te bouwen.
quote:Op woensdag 17 juni 2026 18:22 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Er staat hierboven: “Het kabinet wil verder, volgens ingewijden, de rekenkundige ondergrens verhogen naar een halve mol stikstof per hectare. Projecten (bijvoorbeeld de bouw van woningen of uitbreiding van stallen) die onder de grens blijven, hoeven geen natuurvergunning aan te vragen” en D66 zit in het kabinet.
Maar Michael wil als reactie liever een alternatieve waarheid neerplempen. Zo kennen we je weer, keep up the good work!
Fijn dat er weer nieuwe plannen komen!
de stikstof grens van 0,005 mol per HA gaat niet verhoogd worden \quote:
quote:AI-overzicht
Het kabinet heeft in het gepresenteerde stikstofakkoord besloten om de stikstofgrens van 0,005 mol per hectare per jaar niet te verhogen.
Volgens het stikstofplan van de Rijksoverheid stijgt deze ondergrens pas uiterlijk eind 2027, nadat er eerst strengere bronmaatregelen zijn ingevoerd.
Waarom de grens nog niet stijgt
Juridische kwetsbaarheid: De Raad van State oordeelde dat een snelle verhoging direct bij de rechter sneuvelt zonder extra natuurherstel.
Eerst uitstoot verminderen: Er komen eerst strenge regels, zoals een maximale veedichtheid van 2,6 koeien per hectare.
Ik denk eerder dat het CDA wederom oplost en dat de BBB trein weer gaat rijden.quote:
Van mij part zijn er helemaal geen religieuze scholen, maar je hebt nu eenmaal de grondwet, waardoor een gereformeerde school zijn ding kan doen.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 16:29 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Dat is maar net aan wie je het vraagt.
https://www.bnnvara.nl/jo(...)w-pas-debacle-dreigt
En dat is er vanuitgaande dat er steun is voor de plannen EN dat er daadwerkelijk uitvoer aan wordt gegeven.
En het geld zal ook nog wel een dingetje zijn.
Het overgrote deel van de politieke partijen doet alleen maar aan boe-roepen en het electoraat vind dit fantastisch.quote:Op woensdag 24 juni 2026 13:37 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
de politiek is verrot , van links naar rechts
en dan ?? moet iedereen D66 stemmen? of op PRO? of de SP ? of VVDquote:Op zaterdag 27 juni 2026 13:27 schreef Pixelman het volgende:
[..]
Het overgrote deel van de politieke partijen doet alleen maar aan boe-roepen en het electoraat vind dit fantastisch.
Dus niet de politiek is verrot maar al die achterlijke, krankzinnig kortzichtige kiezers.
Laat ik het nog duidelijker stellen. Democratie werkt alleen als de kiezers rationeel denken en handelen. Dat doen ze dus niet want telkens verwachten ze dat "die leuke nieuwe meneer of mevrouw de Messias is waar Nederland lang op heeft gewacht". Telkens worden ze teleurgesteld, van links tot rechts, en gaan dan op zoek naar een nieuwe verlosser die "hen wel gelukkig zal maken". Dus ja, de oplossing ligt toch bij de middenpartijen. PRO is helaas geen middenpartij want die polariseren dat het een lieve lust is.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 13:36 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
en dan ?? moet iedereen D66 stemmen? of op PRO? of de SP ? of VVD
iedereen stemt naar zijn portemonnee , behalve mensen zonder geld
als je zonder geld stemt , heel moeilijk maar als
Dan moet arbeid heel veel beter beloond gaan worden en dan moeten alle toeslagen , voordelen, aftrekken en subsidies weg en moet de belastingheffing absoluut zuiver worden
Ook het uitgesteldloon sparen moet afgeschaft worden dan
En het pensioenspaardeel moet bij het maandelijks bruto loon gevoegd
Dan krijg je zuiver belastingheffing
veel mensen denken nooit na over wat ze zeggen of doen, emotioneel handelen en beslissen is datquote:Op zaterdag 27 juni 2026 13:47 schreef Pixelman het volgende:
[..]
Laat ik het nog duidelijker stellen. Democratie werkt alleen als de kiezers rationeel denken en handelen. Dat doen ze dus niet want telkens verwachten ze dat "die leuke nieuwe meneer of mevrouw de Messias is waar Nederland lang op heeft gewacht". Telkens worden ze teleurgesteld, van links tot rechts, en gaan dan op zoek naar een nieuwe verlosser die "hen wel gelukkig zal maken". Dus ja, de oplossing ligt toch bij de middenpartijen. PRO is helaas geen middenpartij want die polariseren dat het een lieve lust is.
Maar middenpartijen zijn niet meer geliefd dus is het wellicht beter om de democratie af te schaffen. Het decadente, verwende volk van Nederland dat alleen bestaat uit individuen met een instelling van 'ieder voor zich', verdient een autocratisch leider die alleen maar dingen doet die het volk niet blieft.
Eigen schuld moet je maar nadenken in plaats van je onderbuik als gids te gebruiken.
Het verhogen is 1 ding, maar het is toch niet uit te leggen dat veel urgentere zaken zoals woningbouw, of zelfs het stroomnetwerk wat nota bene een positieve invloed heeft op het klimaat nog geen uitzondering hebben.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 10:32 schreef Lurf het volgende:
Oude wijn, nieuwe zakken. Ik zie niet hoe je hiermee de patstelling wél gaat doorbreken. Dit werkt alleen als er gelijk overgestoken wordt, d.w.z. één alomvattend wetsvoorstel dat in één keer door het parlement geloodst wordt en waar voor iedereen iets te halen valt. Niemand is zo dom om voor de troepen uit te gaan lopen. De volgtijdelijkheid in de maatregelen en de mist die nog steeds rond het verhogen van de kdw hangt zijn een garantie dat ook deze poging gaat stranden. De uitslag van de komende ps-verkiezingen kun je hiermee ook wel zo'n beetje uittekenen.
https://chrisaalberts.nl/(...)model-in-the-making/quote:De eerste optie wordt deze week in Forum Inside min of meer expliciet gemaakt: de kinderen op de Renaissanceschool krijgen schoolkleding. Volgens schoolleider Douwe Filz zitten daar allemaal positieve effecten aan en Baudet noemt het ‘een revolutionair idee’. De kinderen zullen zich door deze kleding meer een groep gaan voelen en trots ervaren dat ze op deze school zitten. Er liggen in de studio al wat schoolkleren op tafel. Het is nog even zoeken naar de juiste kleuren, horen we.
Dan praat Baudet zijn mond voorbij: de kleding wordt gemaakt bij een ‘FvD-kledingdrukker’. Die is dan weer onderdeel van het ecosysteem. Even afpellen: wie betaalt deze kleding? Vermoedelijk de ouders. De FvD-kledingdrukker zal dus goede zaken doen, maar Forum mogelijk ook, want die kan de schoolkleding collectief inkopen en met een opslag doorverkopen aan de ouders. Kassa!
Met een snifje belangenverstrengeling, uiteraard.quote:Op zondag 28 juni 2026 12:11 schreef Bluesdude het volgende:
FvD kweek
[..]
https://chrisaalberts.nl/(...)model-in-the-making/
Schooluniformen voor een basisschool is geen Nederlandse traditie.
Baudet wil dat de kinderen een groepsgevoel ontwikkelen. Een groep waar men trots op kan zijn.
Riekt naar een elite kweken.
Het is goed mogelijk om zo te bouwen dat hitte geen invloed heeft op het woongenot , maar te vaak zijn financiële motieven doorslaggevend omdat sommigen gaan flats bouwen op de meest waardeloze locaties, pal op de zon en naast of op het spoorquote:Op zaterdag 27 juni 2026 15:39 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Het verhogen is 1 ding, maar het is toch niet uit te leggen dat veel urgentere zaken zoals woningbouw, of zelfs het stroomnetwerk wat nota bene een positieve invloed heeft op het klimaat nog geen uitzondering hebben.
Nog meer sores voor het minderheidskabinet. In theorie lijkt het zo mooi: voor het ene dossier ga je over links, voor het andere over rechts. Alleen heeft geen enkele oppositiepartij er baat bij om jouw minderheidskabinet overeind te houden en met de resultaten te laten pronken als je er geen wisselgeld voor krijgt om aan je eigen achterban te laten zien.quote:JA21-leider Eerdmans: kabinet moet nu echt gaan kiezen tussen ons en Pro
JA21-leider Joost Eerdmans roept het kabinet richting Prinsjesdag op nu echt een keuze te maken tussen Pro en JA21. "Met beide samenwerken gaat niet", zei hij in zijn speech op het ledencongres in Ede.
"Het kabinet kiest nu voor geitenpaadjes op het ritme van de Snollebollekes, van links naar rechts", vervolgde Eerdmans. "Maar ze zullen toch een keer moeten kiezen: gaan ze over links met Pro, of over rechts met ons?"
Pro-leider Jesse Klaver liet eerder al weten ook niet met JA21 te willen samenwerken. Nu die partijen elkaar definitief uitsluiten, neemt de druk op het minderheidskabinet van D66, VVD en CDA toe.
De keuze tussen deze twee partijen ligt binnen de coalitie gevoelig: D66 werkt liever met Pro samen, terwijl de VVD juist de rechterkant opkijkt. Andere voor de hand liggende opties om een meerderheid in de Tweede Kamer te behalen zijn er niet.
'Graag of niet'
Wat de keuze ook wordt, een aanpassing van het coalitieakkoord lijkt onvermijdelijk. Klaver wil alleen meewerken als de bezuinigingen op de sociale zekerheid worden teruggedraaid. Ook Eerdmans verhoogt vandaag zijn inzet: hij wil alleen instemmen met de financiële plannen van het kabinet als daar lastenverlichtingen in zitten.
"We zijn in de positie dat we kunnen zeggen: graag of niet", lichtte Eerdmans zijn plan toe. "En zo niet, moeten ze een hoge prijs aan Pro betalen, die miljarden gaat kosten."
JA21-kamerleden Ingrid Coenradie en Maarten Goudzwaard op het congres
Premier Jetten en minister Heinen (Financiën) voeren deze weken gesprekken met partijleiders van verschillende partijen om te kijken met wie ze een financiële deal kunnen sluiten. Het zijn volgens Eerdmans "prima" gesprekken, maar "je kan er ook geen peil op trekken".
Zijn inzet is, naast een strenger asielbeleid en meer geld voor veiligheid, vooral: de vrijheidsbijdrage omlaag krijgen. Waarvan JA21 het geld voor de defensie-uitgaven precies wil betalen, is niet helemaal duidelijk. De partij zegt in ieder geval te willen bezuinigen op klimaatuitgaven, ambtenaren en ontwikkelingshulp.
'Beide benen op de grond'
Vanaf de start van het kabinet presenteerde Eerdmans zich als constructieve partner op rechts voor het kabinet. Die rol pakt hij nog nadrukkelijker nu Forum voor Democratie, PVV en Groep Markuszower om uiteenlopende reden geen aantrekkelijke samenwerkingspartners voor het kabinet meer zijn.
"Wij zijn verstandig rechts: stevig op de inhoud, beschaafd in de toon", zei Eerdmans tegen zijn leden. "Niet tegen alles om ertegen te zijn, geen opruiende uitspraken doen, maar met beide benen op de grond."
JA21 kijkt ook naar SGP
Als de coalitiepartijen voor samenwerking met JA21 kiezen, zijn ze er nog niet: er is dan nog een partij nodig voor een meerderheid. "Daarom is het heel belangrijk dat de SGP meedoet", aldus Eerdmans.
Dan is er nog een andere hobbel: de Eerste Kamer, waar volgens Eerdmans een "grillige rechtse meerderheid" zit. Hij kijkt daarom uit naar de Provinciale Statenverkiezingen van maart volgend jaar. Na die verkiezingen wordt ook een nieuwe Eerste Kamer gekozen.
Als mensen rationeel denken en stemmen, stemmen ze links. Het midden heeft laten zien dat het niet in staat is de huidige problemen op te lossen en vooral met rechts mee te gaan in het vergroten van problemen.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 13:47 schreef Pixelman het volgende:
[..]
Laat ik het nog duidelijker stellen. Democratie werkt alleen als de kiezers rationeel denken en handelen. Dat doen ze dus niet want telkens verwachten ze dat "die leuke nieuwe meneer of mevrouw de Messias is waar Nederland lang op heeft gewacht". Telkens worden ze teleurgesteld, van links tot rechts, en gaan dan op zoek naar een nieuwe verlosser die "hen wel gelukkig zal maken". Dus ja, de oplossing ligt toch bij de middenpartijen. PRO is helaas geen middenpartij want die polariseren dat het een lieve lust is.
Maar middenpartijen zijn niet meer geliefd dus is het wellicht beter om de democratie af te schaffen. Het decadente, verwende volk van Nederland dat alleen bestaat uit individuen met een instelling van 'ieder voor zich', verdient een autocratisch leider die alleen maar dingen doet die het volk niet blieft.
Eigen schuld moet je maar nadenken in plaats van je onderbuik als gids te gebruiken.
Dat is onzinquote:Op zondag 28 juni 2026 18:24 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Als mensen rationeel denken en stemmen, stemmen ze links.
Dus je wilt het minimumloon verlagen, een flattax van 15% (en de eerste ¤15.000 belastingvrij) en de vermogensbelasting afschaffen. En dat zou volgens jou de mensen met de laagste inkomens helpen?quote:Op zaterdag 27 juni 2026 13:36 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
en dan ?? moet iedereen D66 stemmen? of op PRO? of de SP ? of VVD
iedereen stemt naar zijn portemonnee , behalve mensen zonder geld
als je zonder geld stemt
Dan moet :
1 : Arbeid afrekenen tegen een lage belasting, een Flattax van 15% en een belastingvrije drempel van 10.000 euro
2 : Alle toeslagen, bijtellingen, aftrekken en subsidies weg , ook het ANBI systeem, daar word enorm mee gerotzooid
3 : Uitgesteld loon sparen moet asap afgeschaft
4: Vermogensbelasting weg
5: De totale pensioen afdracht moet bij het maandelijks bruto loon gevoegd
6 : Minimumloon op Europees gemiddelde
Dan krijg je zuivere belastingheffing
Nu is helft van Nederland druk met minder belasting betalen, de andere helft is druk met toeslagen en HRA binnenhalen en de overheid is de schuld van die enorme regelbrei
Daarom zal ik de zelfstandigen wet toejuichen
Verder de stikstof belemmeringen op woningbouw afschaffen , dat heeft niets met elkaar te maken
Wie voor Poetin stemt, voor voedselbossen, gratis drugs, koppen soep voor illegalen, die mensen zijn de weg kwijt,
| 1 2 3 4 5 6 | bruto inkomen - huidige belasting - flattax - verschil ¤30.000 - ¤2.300 - ¤3.000 - 2,3% achteruit ¤50.000 - ¤11.000 - ¤6.000 - 10% vooruit ¤65.000 - ¤19.000 - ¤8.000 - 16,9% vooruit ¤100.000 - ¤37.000 - ¤13.500 - 23,5% vooruit ¤250.000 - ¤114.000 - ¤36.000 - 31,2% vooruit |
Vermogen belasten , het ene vermogen wel en het andere vermogen nietquote:Op maandag 29 juni 2026 09:02 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Dus je wilt het minimumloon verlagen, een flattax van 15% (en de eerste ¤15.000 belastingvrij) en de vermogensbelasting afschaffen. En dat zou volgens jou de mensen met de laagste inkomens helpen?
Even een grove berekening:
[ code verwijderd ]
Dus volgens deze berekening gaat juist de laagste inkomensgroep erop achteruit (en dan laat ik het wegvallen van toeslagen nog buiten beschouwing), terwijl het voordeel juist groter wordt naarmate het inkomen stijgt. Daarnaast profiteert van het afschaffen van de vermogensbelasting vooral de groep die vermogen heeft.
Kun je uitleggen hoe je dan tot de conclusie komt dat dit vooral goed is voor mensen met een laag inkomen?
En dus werken vooral belonen voor hen met veel salaris?quote:Op maandag 29 juni 2026 09:59 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Vermogen belasten , het ene vermogen wel en het andere vermogen niet
schrap dan de hele vermogensbelasting ,
Toeslagen schrappen ja en werken belonen
dus Toeslagen weg HRA weg huursubsidie weg
en de totale pensioenafdracht bij het bruto loon
werken belonen met een belastingvrije voet van12.000 euroquote:Op maandag 29 juni 2026 10:01 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
En dus werken vooral belonen voor hen met veel salaris?
Waarmee werknemers met weinig salaris er op achteruit gaan en mensen met veel salaris er op vooruit?quote:Op maandag 29 juni 2026 10:02 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
werken belonen met een belastingvrije voet van12.000 euro
| 1 2 3 4 5 6 | bruto inkomen - huidige belasting - flattax - verschil ¤30.000 - ¤2.300 - ¤3.000 - 2,3% achteruit ¤50.000 - ¤11.000 - ¤6.000 - 10% vooruit ¤65.000 - ¤19.000 - ¤8.000 - 16,9% vooruit ¤100.000 - ¤37.000 - ¤13.500 - 23,5% vooruit ¤250.000 - ¤114.000 - ¤36.000 - 31,2% vooruit |
ok jij je zin, vooruit een arbeidskosten forfait van 24.000 euroquote:Op maandag 29 juni 2026 10:06 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Waarmee werknemers met weinig salaris er op achteruit gaan en mensen met veel salaris er op vooruit?
[ code verwijderd ]
Ik vind het geen probleem dat jij naar een meer libertarisch belastingsysteem toe wil, maar jij geeft aan dat dit verstandig is voor hen die weinig verdienen.quote:Op maandag 29 juni 2026 10:08 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ok jij je zin, vooruit een arbeidskosten forfait van 24.000 euro
Een lage vlaktax is, kleine of grote belastingvrije voet, vooral goed voor hen die veel verdient.quote:iedereen stemt naar zijn portemonnee , behalve mensen zonder geld
als je zonder geld stemt […]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |