abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221136366
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 14:16 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Ga dan de politiek in.
Dat zou wel mooie televisie zijn. Soort boer Koekoek en dan alles met ChatGPT.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_221136371
quote:

[..]
Ga dan de politiek in.
Nee asjeblieft zeg
Zitten al genoeg gekken
  woensdag 24 juni 2026 @ 14:25:49 #103
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_221136414
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 12:22 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Lastig voor onze meest rechtse vrienden, feiten. En nog lastiger, consequenties begrijpen van gedrag.

Links en migranten de schuld geven van het eigen mislukte leven, feiten ontkennen, continu zoeken naar een schuldige, maar nooit proberen het echte probleem aan te pakken is zoveel eenvoudiger dan de harde realiteit van het leven te aanvaarden.
Dit dus, sowieso lijken echt heel veel mensen de weg kwijt. Die vreemde Angela de Jong die gaat stellen dat mensen met een gehandicapt kind zelf hun kinderen naar school moeten brengen en noemt ze lui. Dan ben je echt zo ontzettend kortzichtig. En die kortzichtigheid zie ik, vooral online, overal terug. Of het nu over asielzoekers gaat, vuurwerk, Het Nederlands elftal, het is lastig om nog reacties te vinden waar mensen genuanceerd naar iets kunnen kijken. Ik lees overal dat ons land kapot is, de politiek kapot is etc, maar diezelfde mensen willen verder ook geen arm uitsteken of met oplossingen komen.

Dan zie je zelfs nog droeftoeters die durven te stellen dat het in Rusland allemaal eerlijker gaat dan hier en die echt kwaad worden als ze bepaalde figuren bij een talkshow zien. Veel mensen kunnen ook werk en persoon niet meer scheiden en als ze boos zijn sturen ze meteen allerlei dreigementen en dergelijke. Iemand wordt gecontroleerd bij de AH en begint meteen te zeuren, het vuil wordt minder snel opgehaald en mensen zetten meteen hun vuilniszakken buiten. Ik mis echt een soort van verantwoordelijkheid en diepgang bij een hele grote groep onlineschreeuwers. Niet alleen op Fok!, je ziet het overal.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_221136802
quote:
7s.gif Op woensdag 24 juni 2026 14:17 schreef nostra het volgende:

[..]
Dat zou wel mooie televisie zijn. Soort boer Koekoek en dan alles met ChatGPT.
Ach er was ook laatst een kamerlid bij Bob van LeftLaser die ChatGpt nodig had voor antwoorden.

P.s: Bekijk deze YouTube-video vanaf 15:43
  Moderator woensdag 24 juni 2026 @ 14:58:20 #105
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_221136914
quote:
9s.gif Op woensdag 24 juni 2026 14:42 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Ach er was ook laatst een kamerlid bij Bob van LeftLaser die ChatGpt nodig had voor antwoorden.

P.s: Bekijk deze YouTube-video vanaf 15:43
Je weet gewoon dat zo'n Markuzower dat ooit ergens gehoord heeft en dacht "ah mooi dat bekt lekker, die houden we er in", maar nooit gecheckt heeft of het ook echt zo is.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  woensdag 24 juni 2026 @ 15:52:38 #106
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221137288
quote:

[..]
Ga dan de politiek in.
dan word ik ook verrot
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_221137375
quote:
2s.gif Op woensdag 24 juni 2026 14:58 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Je weet gewoon dat zo'n Markuzower dat ooit ergens gehoord heeft en dacht "ah mooi dat bekt lekker, die houden we er in", maar nooit gecheckt heeft of het ook echt zo is.
Hij weet ook dat hij wat kan roepen en de PVV supporters hem geloven. Zie alleen al NWS als bewijs materiaal.

Nu staat er een keer een echte journalist tegenover ipv's de Marleen's of Jair's van het Binnenhof en wordt hij gewoon gefactcheckt.

Natuurlijk weet Markuszower beter, zo dom is hij ook weer niet maar meestal komt hij met de desinformatie weg.
pi_221137995
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 14:25 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Dit dus, sowieso lijken echt heel veel mensen de weg kwijt. Die vreemde Angela de Jong die gaat stellen dat mensen met een gehandicapt kind zelf hun kinderen naar school moeten brengen en noemt ze lui. Dan ben je echt zo ontzettend kortzichtig. En die kortzichtigheid zie ik, vooral online, overal terug. Of het nu over asielzoekers gaat, vuurwerk, Het Nederlands elftal, het is lastig om nog reacties te vinden waar mensen genuanceerd naar iets kunnen kijken. Ik lees overal dat ons land kapot is, de politiek kapot is etc, maar diezelfde mensen willen verder ook geen arm uitsteken of met oplossingen komen.

Dan zie je zelfs nog droeftoeters die durven te stellen dat het in Rusland allemaal eerlijker gaat dan hier en die echt kwaad worden als ze bepaalde figuren bij een talkshow zien. Veel mensen kunnen ook werk en persoon niet meer scheiden en als ze boos zijn sturen ze meteen allerlei dreigementen en dergelijke. Iemand wordt gecontroleerd bij de AH en begint meteen te zeuren, het vuil wordt minder snel opgehaald en mensen zetten meteen hun vuilniszakken buiten. Ik mis echt een soort van verantwoordelijkheid en diepgang bij een hele grote groep onlineschreeuwers. Niet alleen op Fok!, je ziet het overal.
Nuance is leuk zolang je op basis van goede argumenten en afwegingen een keuze maakt waarbij iedereen erop vooruitgaat.

In het algemeen snapt de bulk van de Nederlanders echt wel dat niet alles kan en er soms lastige keuzes gemaakt moeten worden.

Alleen in de politiek/headlines van het nieuws doet men dat niet, sommige keuzes zijn onbegrijpbaar voor de gemiddelde Nederlander dus is het niet vreemd dat je publiek uiteindelijk ook niet meer genuanceerd ergens naar gaat kijken.
  woensdag 24 juni 2026 @ 18:16:49 #109
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_221138167
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 17:48 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Nuance is leuk zolang je op basis van goede argumenten en afwegingen een keuze maakt waarbij iedereen erop vooruitgaat.

In het algemeen snapt de bulk van de Nederlanders echt wel dat niet alles kan en er soms lastige keuzes gemaakt moeten worden.

Alleen in de politiek/headlines van het nieuws doet men dat niet, sommige keuzes zijn onbegrijpbaar voor de gemiddelde Nederlander dus is het niet vreemd dat je publiek uiteindelijk ook niet meer genuanceerd ergens naar gaat kijken.
Ik zie het niet alleen bij politiek of headlines. Ik zie het bij games, films, voetbal, , zelfs bij GTA vandaag. Daar snapt echt meer dan de helft niet hoe die wereld in elkaar zit, maar alles moet op boze toon. Mensen voelen zich persoonlijk aangevallen als een bedrijf aangeeft hun product alleen digitaal aan te bieden, of een vrouw als hoofdrolspeler heeft, etc. Er is bijna geen onderwerp meer waar online niet helemaal overheen gezeken wordt, omdat iemand ergens anders leest dat het een slecht iets is. Er zijn er veel die goed verdienen aan mensen boos houden en ik zie veel 'normale mensen' de laatste jaren volledig doordraaien in 'als ik niet krijg wat ik wil is alles verrot en kapot' of men voelt zich niet gehoord op een onderwerp waarop 18 miljoen andere mensen ook onderdeel van zijn.
pi_221138422
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 18:16 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Ik zie het niet alleen bij politiek of headlines. Ik zie het bij games, films, voetbal, , zelfs bij GTA vandaag. Daar snapt echt meer dan de helft niet hoe die wereld in elkaar zit, maar alles moet op boze toon. Mensen voelen zich persoonlijk aangevallen als een bedrijf aangeeft hun product alleen digitaal aan te bieden, of een vrouw als hoofdrolspeler heeft, etc. Er is bijna geen onderwerp meer waar online niet helemaal overheen gezeken wordt, omdat iemand ergens anders leest dat het een slecht iets is. Er zijn er veel die goed verdienen aan mensen boos houden en ik zie veel 'normale mensen' de laatste jaren volledig doordraaien in 'als ik niet krijg wat ik wil is alles verrot en kapot' of men voelt zich niet gehoord op een onderwerp waarop 18 miljoen andere mensen ook onderdeel van zijn.
Ja dat klopt wel. De extremen trekken natuurlijk meer aandacht en op internet is het makkelijk om in een bubbel terecht te komen waarbij mensen zich verzamelen met eenzelfde mening. Waarbij je vervolgens ook wordt gesterkt in die mening.
  woensdag 24 juni 2026 @ 21:14:04 #111
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_221139716
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 18:52 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Ja dat klopt wel. De extremen trekken natuurlijk meer aandacht en op internet is het makkelijk om in een bubbel terecht te komen waarbij mensen zich verzamelen met eenzelfde mening. Waarbij je vervolgens ook wordt gesterkt in die mening.
De bron van de info wordt echter van andere plekken gehaald. Vrachten vol louche Youtubers en TikTokkers die een flesje water verkopen als speciaal spul en het wordt gekocgt omdat mensen het met zijn onzin rens zijn. Op politiek gebied problematisch, op medisch gebied potentieel bijzonder dodelijk op de lange termijn. Nog maar te zwijgen over ophitsende xenofobie en de terugkeer van extreemrechts.
pi_221139801
quote:
7s.gif Op woensdag 24 juni 2026 11:34 schreef phpmystyle het volgende:
Dat is wel hoe het werkt. Maar ik zie ook weinig alternatief.
Bekijk deze YouTube-video
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_221139841
Uitstekend voor een Fok!meet

JA21 Zuid-Holland nodigt je uit voor een bijzondere stadswandeling door historisch Delfshaven op vrijdagmiddag 10 juli 2026.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 25 juni 2026 @ 01:43:45 #114
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_221142037
quote:
Matige grap. Beetje waarheid.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
pi_221144254
Moerdijk debat nu. Ik vind t best interessant maar ook omdat ik vlakbij woon.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  donderdag 25 juni 2026 @ 12:40:55 #116
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_221144625
Gaat lekker zo, ik ben woedend dat Jetten het zo warm laat worden. Hij heeft helemaal niets gedaan om het een stuk koeler te maken. Wil Jetten ons allemaal dood hebben?
  Moderator donderdag 25 juni 2026 @ 12:47:29 #117
5428 crew  miss_sly
pi_221144670
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 12:40 schreef Vis1980 het volgende:
Gaat lekker zo, ik ben woedend dat Jetten het zo warm laat worden. Hij heeft helemaal niets gedaan om het een stuk koeler te maken. Wil Jetten ons allemaal dood hebben?
Geen zorgen, wordt aan gewerkt!

https://nieuwspaal.nl/kab(...)ar-30-graden-koeler/
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 25 juni 2026 @ 13:11:16 #118
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_221144824
quote:
7s.gif Op donderdag 25 juni 2026 12:47 schreef miss_sly het volgende:

[..]

_O-
  donderdag 25 juni 2026 @ 14:56:28 #119
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_221145521
Boekholt-O'Sullivan is ondertussen niet beter geworden in debatteren...
pi_221145523
Met dit warme weer doe ik niet zo veel dus ben maar wat debatten aan het kijken.
Ben positief verrast door het FvD.
Lidewij doet het een stuk beter dan Thierry.
pi_221146013
quote:
7s.gif Op donderdag 25 juni 2026 12:47 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Jetten laat de Nederlander weer in de kou staan.
pi_221146051
https://www.nu.nl/economi(...)geld-niet-terug.html

Schijnbaar is illegaal handelen van de overheid prima van de rechter.
pi_221146380
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 14:25 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Dat was niet wat in de column van De Jong stond. De Jong ageerde juist tegen de verharding en de opstelling van “jouw kind is jouw probleem” die velen erop na houden. En dat het juist de taak van een fatsoenlijke samenleving is om haar zwakkeren te beschermen.
  donderdag 25 juni 2026 @ 16:56:13 #124
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221146427
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 16:11 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Jetten laat de Nederlander weer in de kou staan.
mooi we moeten echt snel wat aan het weer gaan doen

ik ga voor 26C jaarrond meneer jetten
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_221147409
quote:
7s.gif Op woensdag 24 juni 2026 11:53 schreef nostra het volgende:

[..]
Zie jij nog (structueel) kinderen buiten spelen?
Genoeg 'jongeren' op fatbikes te vinden buiten.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')