Lekker bezig zijn...heerlijk. Met dit godenweer ben ik bijvoorbeeld het huis aan het schilderen en heb ik twee bomen geplant. Zo, na de koffie, ff naar de moestuin om te schoffelen en te bewaterenquote:Op zondag 24 mei 2026 11:15 schreef Twieki het volgende:
[..]
Genoeg mensen die niet tegen stilzitten kunnen, waaronder ondergetekende.
Je keek in de spiegel?quote:Op zondag 24 mei 2026 11:33 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Bedenk je even dat deze vent er ongeveer zo uitziet.
Jawel hoor.quote:Op zondag 24 mei 2026 11:06 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Keehl, gistermiddag in de schaduw gezellig bij vrienden thuis gezeten. Praatje, spelletje en een biertje erbij. Als je dat doet heb je echt geen last van de warmte ofzo.
Je hoeft niet continu en altijd maar bezig of actief te willen zijn, hè. Of je kind te vermaken. Dat kan die zelf ook wel
Het is warm, ja! Maar je moet je ook vooral niet te druk maken of actief in de zon bezig willen zijn.
Ben je Duits?quote:
Die hebben ook geen humor namelijk.quote:
Wow ik zit net te lunchenquote:Op zondag 24 mei 2026 11:33 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Bedenk je even dat deze vent er ongeveer zo uitziet.
Dit zou ik bijna willen proberen.quote:Op zondag 24 mei 2026 11:37 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Lekker bezig zijn...heerlijk. Met dit godenweer ben ik bijvoorbeeld het huis aan het schilderen en heb ik twee bomen geplant. Zo, na de koffie, ff naar de moestuin om te schoffelen en te bewateren
Daarna ff wat loeischerps eten en vanmiddag weer schuren en in de weer met ammoniak. Vanavond weer schilderen.
Tip (gratis gekregen van wat Thaise locals, jaren geleden).
Eet tussen de middag zo scherp als je kunt, heb je het de hele middag niet meer warm. Werkt beter dan menig koelvest
Eet smakelijkquote:
26-27 graden, luchtvochtigheid iets boven de 40 en klein briesje, dus best goed uit te houden welquote:Op zondag 24 mei 2026 14:39 schreef Geschiedkundige het volgende:
Nog maar 3.5-4 maanden en dan is deze lijdensweg ten einde ongeveer.
Het weer van vorig weekend vond ik juist fijn weer om erop uit te gaan.quote:Op zondag 24 mei 2026 16:30 schreef INViCTuS het volgende:
Sowieso in alle opzichten beter dan vorig weekend. Voornamelijk blije mensen, terrassen vol met ropa run door de stad, ligweides aan de IJsselkade vol en mensen in de uiterwaarden. Gezellige drukte. Vorig weekend was het niet zo florissant
Dan neem ik natuurlijk jouw rol over: Veel te warm, graad of 8-10 kouder was veel aangenamer geweest.quote:Op zondag 24 mei 2026 20:41 schreef INViCTuS het volgende:
Zal ik het dan maar zeggen: prima dagje zo
Vandaag de ge-he-le dag buiten bezig geweest. Was een topdag!quote:Op zondag 24 mei 2026 21:33 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Je moet wat met deze hitte. Buiten bezig zijn is geen optie.
Geef me daar wat van. Hier bewandel ik de omgekeerde wegquote:Op maandag 25 mei 2026 07:38 schreef _UserName_ het volgende:
Ik heb het idee dat ik elk jaar steeds beter tegen de warmte kan. Waar ik eerder bij 25 graden zowat niks meer kon den ik nu "is dit alles?"
Ja, nu is het prima.quote:Op maandag 25 mei 2026 06:12 schreef Geschiedkundige het volgende:
Momenteel lekker buiten. Je kunt je nog overal goed begeven
Ik moet zeggen dat het me te goed bevalt eigenlijkquote:Op maandag 25 mei 2026 07:41 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Geef me daar wat van. Hier bewandel ik de omgekeerde weg
Dat geloof ik direct. Jaloers opquote:Op maandag 25 mei 2026 07:53 schreef _UserName_ het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat het me te goed bevalt eigenlijk
Momenteel nog wel lekker, jaquote:Op maandag 25 mei 2026 06:12 schreef Geschiedkundige het volgende:
Luchtvochtigheid zit ook onder de 40%. Gewoon aangenaam zomer weertje wel. Zo mooi stukje fietsen en ijs halenquote:Op maandag 25 mei 2026 11:47 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Heerlijk!
En het valt best mee, kan nog veel warmer.
Teringjantje.quote:Op maandag 25 mei 2026 13:58 schreef Momo het volgende:
[..]
Zo te zien is het nu al 34,5 graden rond Reading.
Absoluut. Draaglijker buiten nu. Hopelijk morgen ook soortgelijke lvhquote:Op maandag 25 mei 2026 13:44 schreef Nattekat het volgende:
Wel fijn dat de luchtvochtigheid iets dragelijker dan zaterdag is nu.
quote:Op maandag 25 mei 2026 14:47 schreef Geschiedkundige het volgende:
Net in een kruiwagen met koud water gelegen.
Een situatieschetsquote:Op maandag 25 mei 2026 14:47 schreef Geschiedkundige het volgende:
Waarom danquote:Op maandag 25 mei 2026 14:47 schreef Geschiedkundige het volgende:
Morgen ook een lage luchtvochtigheid lees ik net. Goed vooruitzicht!quote:Op maandag 25 mei 2026 15:01 schreef INViCTuS het volgende:
Met een LV van 38 prima te verdragen dit.
Ik schrok pas wakker om half negen.quote:Op maandag 25 mei 2026 06:12 schreef Geschiedkundige het volgende:
Terwijl het helemaal geen straf is om even de airco in te kunnen overdag.quote:Op maandag 25 mei 2026 15:39 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Ik schrok pas wakker om half negen.
Mooi nog wat boodschappen gedaan voordat het echt heet werd.
Blijkbaar dachten meer mensen er zo over.
Mooi, dan ga ik lekker zwemmen en zonnenquote:Op maandag 25 mei 2026 15:18 schreef cinderloom het volgende:
[..]
Morgen ook een lage luchtvochtigheid lees ik net. Goed vooruitzicht!
Je moet in een kruiwagen met koud water gaan zitten heb ik gehoord.quote:Op maandag 25 mei 2026 17:48 schreef heywoodu het volgende:
Tijdje buiten gezeten om het te proberen, tering wat een ellende![]()
Doe maar weer normaal ipv bijna 10 graden boven het gemiddelde.
Dat zou ik niet meer meemakenquote:Op maandag 25 mei 2026 18:01 schreef 12Beaufort het volgende:
In India is het pas warm. Daar gaan ze richting de 50 graden.
[ afbeelding ]
Werkte wel verkoelend.quote:Op maandag 25 mei 2026 18:00 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Je moet in een kruiwagen met koud water gaan zitten heb ik gehoord.
Schijnt een ding te zijn.
Omdat ik als 35-jarige door een gast rondgereden wordt in een kruiwagen met koud water door de moestuin.quote:Op maandag 25 mei 2026 15:01 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Waarom dan? Das toch lekker verkoelend.
Met een LV van 38 prima te verdragen dit.
Ook een zegen voor de natuur na 3 weken kou
Maar wat is dan warm en droog he of zelfs freakingquote:Op maandag 25 mei 2026 19:41 schreef GarlandBriggs het volgende:
Voor wat het waard is en natuurlijk een vaatje zout erbij maar heb ff de voorspellingsvideo's van Weerplaza bekeken. Ik kan er helaas het volgende van maken.
30-daagse: warm en droog
Zomervoorspelling: freaking warm en freaking droog!
Daar heb ik eigenlijk maar één reactie op:
Warmer dan normaal is in Juli 25+ dus zulks weer als nu.quote:Op maandag 25 mei 2026 19:53 schreef cinderloom het volgende:
[..]
Maar wat is dan warm en droog he of zelfs freaking![]()
Dat we tegenwoordig in een klimaat zitten van bijvoorbeeld meer 25 graden geloof ik graag.
Maar we krijgen denk ik ook geen zomer van alleen maar weer als vandaag denk ik. Hoop ik.
Voor Nederland.quote:Op maandag 25 mei 2026 15:23 schreef Eightyone het volgende:
Wel nog steeds zonkracht 7.
https://www.buienradar.nl/nederland/zon-en-wolken/zonkracht-uv
Het maximale is 8.
Beter dan blauw/paars iigquote:
Dat is ook het beste wat je kan doen met dit weer. Frisse lucht naar binnen en warmte naar buiten als de zon onder is. Morgenvroeg op tijd alles weer dicht voor dat de ergste zon komt.quote:Op maandag 25 mei 2026 20:44 schreef 12Beaufort het volgende:
Boven alles maar weer open gezet. Het was binnen warmer dan buiten.
Het grillige Nederlands weer typequote:Op maandag 25 mei 2026 23:14 schreef THEFXR het volgende:
Dat het heet is weet iedereen, maar er tegen kunnen is een andere zaak.
Het is van een lichte herfst naar een hittegolf gegaan, gewoon de lente overgeslagen.
Hittegolf?quote:Op maandag 25 mei 2026 23:14 schreef THEFXR het volgende:
Dat het heet is weet iedereen, maar er tegen kunnen is een andere zaak.
Het is van een lichte herfst naar een hittegolf gegaan, gewoon de lente overgeslagen.
Limburg gaat vandaag een hittegolf pakken ja.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 07:01 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Hittegolf?
Maart en april hebben we een prima zonnige lente gehad. Mei 3 weken herfst en sinds donderdag is het gelijk zomer. Op zich prima, behalve die 3 weken eerder deze maand. Dat de zomer anderhalve week eerder begint is niet erg.
Maar gelijk naar 10 graden boven normaal is wel een beetje overdreven.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 07:01 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Hittegolf?
Maart en april hebben we een prima zonnige lente gehad. Mei 3 weken herfst en sinds donderdag is het gelijk zomer. Op zich prima, behalve die 3 weken eerder deze maand. Dat de zomer anderhalve week eerder begint is niet erg.
Nog nergens berichten over een hittegolf gelezenquote:Op dinsdag 26 mei 2026 08:35 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Limburg gaat vandaag een hittegolf pakken ja.
Vandaag gaan we normaliter de derde keer boven de 30 uitkomen hier. Dus ja, hittegolf.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 09:12 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Nog nergens berichten over een hittegolf gelezen
Opvliegertje gehad ja?quote:Op dinsdag 26 mei 2026 09:13 schreef bloodymary1 het volgende:
Wat was het een heerlijk weekend en weer! Ik moet zeggen dat ik vooral vrijdag even moest wennen door de overgang, maar daarna, niks mis mee.
Hahaha. De overgang van het weer. Maar had wel gekund hoor, al heb ik daar gelukkig nooit last van.quote:
Dacht gezien te hebben vanmiddag rond de 30.quote:
Herken ik ook wel.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 10:18 schreef dick_laurent het volgende:
Hebben anderen dat ook of ben ik gewoon raar?
Je bent raar.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 10:18 schreef dick_laurent het volgende:
Hebben anderen dat ook of ben ik gewoon raar? (ja raar ben ik sws maar hey... je weet)
Mijn overbuurman was net de voorkant van het huis aan het nat spuiten met de tuinslang.quote:
Nee, dat werkt niet, tenzij ie van plan is om uren te blijven staan. Het idee is wel goed, maar er gaat zo extreem veel warmte in die stenen zitten dat dat er niet zomaar weer uit is.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 11:23 schreef cinderloom het volgende:
[..]
Mijn overbuurman was net de voorkant van het huis aan het nat spuiten met de tuinslang.
Ik dacht dat er brand was dus ging naar buiten om te vragen of hij hulp nodig had. Maar hij vertelde me dat hij de warmte uit de stenen aan het halen was, waardoor het binnen flink zou afkoelen. Zo simpel is het niet toch? Of niet structureel?
Hij is sowieso wel bijzonder qua weer. Hij volgt een weerman op facebook en hij zei dat die had gezegd dat het vandaag "gevaarlijk heet met 35 a 37 graden" wordt én dat er een weersomslag komt. Het zou komende drie weken rond de dertig graden blijven maar de weermannen/vrouwen op tv vertellen dit niet. Of om zijn woorden te praten "het blijft zinderend heet"
Ik heb een kantoor dat heel warm wordt met veel ramen en platdak. Dan zet ik met dit warme weer 's middags ook de airco aan. Op 24. En dan de schuifpui nog op een kier van 10 cm. Dan is het klimaat echt heel aangenaam.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 10:18 schreef dick_laurent het volgende:
Hmm... Ik blijf toch altijd een beetje een haat/liefde verhouding te hebben met airco's
Net op mijn werkkamer: 26.5C
Uiteraard volle bak zon, en zonnepanelen op dak, dus ik dacht van.... mja tis een beetje warm, fuck it ik gooi de airco even vol open, als testje ook, kost sowieso niks.
En dan de eerste minuten dat die koude lucht begint te stromen heb ik zoiets van 'ahh, prettig' ... maar na zeg half uurtje ofzo begint dat langzaam om te slaan naar koude voeten krijgen (want ben standaard blootsvoets binnen deze tijd van het jaar) en ook koude benen etc...
Dus zonder airco wordt het op gegeven moment net oncomfortabel warm, en met airco weer na een poosje net onconfortabel fris. Ik kan somehow nooit echt die ideale balans vinden.![]()
> en nee, ik zet mijn airco niet op 16 graden ofzo.... vrijwel altijd op een hele milde 23 of zelfs 24 graden. Maar dan nog krijg ik dat bovengenoemde effect na een poosje.
Hebben anderen dat ook of ben ik gewoon raar? (ja raar ben ik sws maar hey... je weet)
Ja ik heb m dus toch maar weer uit gezet na 40-45 minuten.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 11:33 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ik heb een kantoor dat heel warm wordt met veel ramen en platdak. Dan zet ik met dit warme weer 's middags ook de airco aan. Op 24. En dan de schuifpui nog op een kier van 10 cm. Dan is het klimaat echt heel aangenaam.
Het wordt vanzelf weer oktober en koud, knulquote:Op dinsdag 26 mei 2026 11:43 schreef Geschiedkundige het volgende:
Ik zeg maar even niets
Dat is sowieso meestal wel het beste, maar oke..
En als je hem wat hoger zetten in temperatuur?quote:Op dinsdag 26 mei 2026 11:38 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ja ik heb m dus toch maar weer uit gezet na 40-45 minuten.
Eerst de hittegolf overlevenquote:Op dinsdag 26 mei 2026 11:52 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Het wordt vanzelf weer oktober en koud, knul
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |