abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage dinsdag 26 mei 2026 @ 05:55:20 #176
389368 crew  _UserName_
Nog niet geregistreerd.
pi_220889292
Hier mooi de boel open gezet, maar ga er geen last van hebben. Vandaag een paar dagen weg waar ik airco op de hotelkamer heb. In het hele hotel overigens airco geloof ik (preston palace)
Trotse papa van Jyske O+ 07-03-2025 O+
Winnaar DTS seizoen 93 *O*
  dinsdag 26 mei 2026 @ 07:01:33 #177
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_220889354
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2026 23:14 schreef THEFXR het volgende:
Dat het heet is weet iedereen, maar er tegen kunnen is een andere zaak.
Het is van een lichte herfst naar een hittegolf gegaan, gewoon de lente overgeslagen.
Hittegolf?

Maart en april hebben we een prima zonnige lente gehad. Mei 3 weken herfst en sinds donderdag is het gelijk zomer. Op zich prima, behalve die 3 weken eerder deze maand. Dat de zomer anderhalve week eerder begint is niet erg.

[ Bericht 17% gewijzigd door INViCTuS op 26-05-2026 07:59:32 ]
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
pi_220889575
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 07:01 schreef INViCTuS het volgende:

[..]
Hittegolf?

Maart en april hebben we een prima zonnige lente gehad. Mei 3 weken herfst en sinds donderdag is het gelijk zomer. Op zich prima, behalve die 3 weken eerder deze maand. Dat de zomer anderhalve week eerder begint is niet erg.
Limburg gaat vandaag een hittegolf pakken ja.
pi_220889666
Als leek hoe is de luchtvochtigheid vandaag?

En neem aan dat deze altijd beter te harden is dan zeg maar een maand later.
[b]Op dinsdag 9 september 2003 13:57 schreef Dr.Daggla het volgende:[/b]
[13:57:43] <@Daggla> ik weet ei'k ook niet wie corleone is.. Uit ER ofzo?
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 26 mei 2026 @ 09:04:22 #180
284411 crew  heywoodu
pi_220889690
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 07:01 schreef INViCTuS het volgende:

[..]
Hittegolf?

Maart en april hebben we een prima zonnige lente gehad. Mei 3 weken herfst en sinds donderdag is het gelijk zomer. Op zich prima, behalve die 3 weken eerder deze maand. Dat de zomer anderhalve week eerder begint is niet erg.
Maar gelijk naar 10 graden boven normaal is wel een beetje overdreven.
  Moderator dinsdag 26 mei 2026 @ 09:08:37 #181
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_220889734
Vannacht toch de airco op slaapkamer voor eerst aangezet, op FAN mode weliswaar, zodat er wat luchtcirculatie kwam. Was 28c daarbinnen :@

Daarna prima geslapen
  dinsdag 26 mei 2026 @ 09:12:11 #182
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_220889752
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 08:35 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
Limburg gaat vandaag een hittegolf pakken ja.
Nog nergens berichten over een hittegolf gelezen
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
pi_220889766
Wat was het een heerlijk weekend en weer! Ik moet zeggen dat ik vooral vrijdag even moest wennen door de overgang, maar daarna, niks mis mee. Ook van alles gedaan gewoon. In de tuin gewerkt, wandeling van 8 km gemaakt, paardgereden in het bos, op kantoor gewerkt (met airco aan) en 's avonds heerlijk gebbqed natuurlijk. Mag van mij wel de hele zomer zo blijven. De luchtvochtigheid valt wel mee denk ik? Ik heb in ieder geval niet gezwoten.

Aan de paarden merkte je het ook. Vrijdag waren ze echt supersloom, niet vooruit te branden. En gisteren weer helemaal normaal. Moesten ook even wennen aan het verschil ineens.
pi_220889777
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 09:12 schreef INViCTuS het volgende:

[..]
Nog nergens berichten over een hittegolf gelezen
Vandaag gaan we normaliter de derde keer boven de 30 uitkomen hier. Dus ja, hittegolf.
  Moderator dinsdag 26 mei 2026 @ 09:21:08 #185
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_220889799
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 09:13 schreef bloodymary1 het volgende:
Wat was het een heerlijk weekend en weer! Ik moet zeggen dat ik vooral vrijdag even moest wennen door de overgang, maar daarna, niks mis mee.
Opvliegertje gehad ja?
pi_220890032
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 09:21 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Opvliegertje gehad ja?
Hahaha. De overgang van het weer. Maar had wel gekund hoor, al heb ik daar gelukkig nooit last van.
pi_220890034
quote:
12s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 08:59 schreef mitt het volgende:
Als leek hoe is de luchtvochtigheid vandaag?
Dacht gezien te hebben vanmiddag rond de 30.
Dat is vergelijkbaar met gisteren. Dus niet zo drukkend warm.

Enne inderdaad, het zuiden des lands gaat een hittegolf pakken.
https://www.weerverteller(...)ag-voor-de-hittegolf
  Moderator dinsdag 26 mei 2026 @ 10:18:04 #188
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_220890061
Hmm... Ik blijf toch altijd een beetje een haat/liefde verhouding te hebben met airco's :')

Net op mijn werkkamer: 26.5C
Uiteraard volle bak zon, en zonnepanelen op dak, dus ik dacht van.... mja tis een beetje warm, fuck it ik gooi de airco even vol open, als testje ook, kost sowieso niks.

En dan de eerste minuten dat die koude lucht begint te stromen heb ik zoiets van 'ahh, prettig' ... maar na zeg half uurtje ofzo begint dat langzaam om te slaan naar koude voeten krijgen (want ben standaard blootsvoets binnen deze tijd van het jaar) en ook koude benen etc...

Dus zonder airco wordt het op gegeven moment net oncomfortabel warm, en met airco weer na een poosje net onconfortabel fris. Ik kan somehow nooit echt die ideale balans vinden. 8)7

> en nee, ik zet mijn airco niet op 16 graden ofzo.... vrijwel altijd op een hele milde 23 of zelfs 24 graden. Maar dan nog krijg ik dat bovengenoemde effect na een poosje.

Hebben anderen dat ook of ben ik gewoon raar? (ja raar ben ik sws maar hey... je weet)
pi_220890119
Vind airco heerlijk zolang de luchtstroom niet direct vol op mezelf is gericht.
Boven hangt de airco in een andere slaapkamer die de lucht de gang "op blaast".
Op dit moment op standje "slapen" oftewel een zacht briesje (amper hoorbaar).
En daardoor heb ik het ook niet "koud" want ik voel de luchtstroom niet.
Ook zal hij het nooit 18 kunnen krijgen in die zwakke stand. Maar wel lekker aangenaam want lage LV.
En beneden heb ik de deur naar de hal open zodat ook die droge koudere lucht naar beneden kan komen.
Zometeen naar kantoor zonder airco ;(

Overigens op de temp. kaart lijkt een sensor defect in de NOP :7
pi_220890149
quote:
11s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 10:18 schreef dick_laurent het volgende:
Hebben anderen dat ook of ben ik gewoon raar?
Herken ik ook wel.
Ik heb de unit in de woonkamer in een hoek hangen. Daaronder staat de computer. Daar hoef je dan niet te zitten met de airco aan, want dat is gewoon oncomfortabel. Maar stukje verderop in de zithoek voel je dan een aangename temperatuur.
Op de bovenverdieping gaat hij aan paar uur voor het slapen, en bij echt warme nachten (maar dat is nu nog niet) op zacht briesje en deken op
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 26 mei 2026 @ 10:52:21 #191
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_220890243
quote:
11s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 10:18 schreef dick_laurent het volgende:
Hebben anderen dat ook of ben ik gewoon raar? (ja raar ben ik sws maar hey... je weet)
Je bent raar.

Ik heb hetzelfde hoor. Zodra de warmte in de stenen zit, of in de huizen van m'n buren die geen zonnescherm hebben, is het gewoon bijna meteen oncomfortabel als ik die airco uit zet. Maar in de airco kan het ook weer wat minder fijn zijn.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_220890295
Stoep sneeuwvrij gemaakt. @RamboDirk
pi_220890435
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 10:52 schreef Nattekat het volgende:
Zodra de warmte in de stenen zit
Mijn overbuurman was net de voorkant van het huis aan het nat spuiten met de tuinslang.
Ik dacht dat er brand was dus ging naar buiten om te vragen of hij hulp nodig had. Maar hij vertelde me dat hij de warmte uit de stenen aan het halen was, waardoor het binnen flink zou afkoelen. Zo simpel is het niet toch? Of niet structureel?

Hij is sowieso wel bijzonder qua weer. Hij volgt een weerman op facebook en hij zei dat die had gezegd dat het vandaag "gevaarlijk heet met 35 a 37 graden" wordt én dat er een weersomslag komt. Het zou komende drie weken rond de dertig graden blijven maar de weermannen/vrouwen op tv vertellen dit niet. Of om zijn woorden te praten "het blijft zinderend heet"
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 26 mei 2026 @ 11:27:33 #194
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_220890463
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 11:23 schreef cinderloom het volgende:

[..]
Mijn overbuurman was net de voorkant van het huis aan het nat spuiten met de tuinslang.
Ik dacht dat er brand was dus ging naar buiten om te vragen of hij hulp nodig had. Maar hij vertelde me dat hij de warmte uit de stenen aan het halen was, waardoor het binnen flink zou afkoelen. Zo simpel is het niet toch? Of niet structureel?

Hij is sowieso wel bijzonder qua weer. Hij volgt een weerman op facebook en hij zei dat die had gezegd dat het vandaag "gevaarlijk heet met 35 a 37 graden" wordt én dat er een weersomslag komt. Het zou komende drie weken rond de dertig graden blijven maar de weermannen/vrouwen op tv vertellen dit niet. Of om zijn woorden te praten "het blijft zinderend heet"
Nee, dat werkt niet, tenzij ie van plan is om uren te blijven staan. Het idee is wel goed, maar er gaat zo extreem veel warmte in die stenen zitten dat dat er niet zomaar weer uit is.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_220890502
quote:
11s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 10:18 schreef dick_laurent het volgende:
Hmm... Ik blijf toch altijd een beetje een haat/liefde verhouding te hebben met airco's :')

Net op mijn werkkamer: 26.5C
Uiteraard volle bak zon, en zonnepanelen op dak, dus ik dacht van.... mja tis een beetje warm, fuck it ik gooi de airco even vol open, als testje ook, kost sowieso niks.

En dan de eerste minuten dat die koude lucht begint te stromen heb ik zoiets van 'ahh, prettig' ... maar na zeg half uurtje ofzo begint dat langzaam om te slaan naar koude voeten krijgen (want ben standaard blootsvoets binnen deze tijd van het jaar) en ook koude benen etc...

Dus zonder airco wordt het op gegeven moment net oncomfortabel warm, en met airco weer na een poosje net onconfortabel fris. Ik kan somehow nooit echt die ideale balans vinden. 8)7

> en nee, ik zet mijn airco niet op 16 graden ofzo.... vrijwel altijd op een hele milde 23 of zelfs 24 graden. Maar dan nog krijg ik dat bovengenoemde effect na een poosje.

Hebben anderen dat ook of ben ik gewoon raar? (ja raar ben ik sws maar hey... je weet)
Ik heb een kantoor dat heel warm wordt met veel ramen en platdak. Dan zet ik met dit warme weer 's middags ook de airco aan. Op 24. En dan de schuifpui nog op een kier van 10 cm. Dan is het klimaat echt heel aangenaam.
  Moderator dinsdag 26 mei 2026 @ 11:38:33 #196
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_220890523
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 11:33 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Ik heb een kantoor dat heel warm wordt met veel ramen en platdak. Dan zet ik met dit warme weer 's middags ook de airco aan. Op 24. En dan de schuifpui nog op een kier van 10 cm. Dan is het klimaat echt heel aangenaam.
Ja ik heb m dus toch maar weer uit gezet na 40-45 minuten.
pi_220890554
Ik zeg maar even niets :D

Dat is sowieso meestal wel het beste, maar oke..
  dinsdag 26 mei 2026 @ 11:52:44 #198
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_220890599
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 11:43 schreef Geschiedkundige het volgende:
Ik zeg maar even niets :D

Dat is sowieso meestal wel het beste, maar oke..
Het wordt vanzelf weer oktober en koud, knul
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
pi_220890606
quote:
6s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 11:38 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Ja ik heb m dus toch maar weer uit gezet na 40-45 minuten.
En als je hem wat hoger zetten in temperatuur?
Steeds aan / uit is ook niet goed. Mechanisch weet ik niet zo zeer, maar als je straks te warm hebt moet hij weer te hard werken om de temp laag te krijgen. Dus volop blazen dan.
pi_220890618
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 11:52 schreef INViCTuS het volgende:

[..]
Het wordt vanzelf weer oktober en koud, knul
Eerst de hittegolf overleven :(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')