abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220862578
quote:
Minderheidskabinet bereid tot onderhandelen over AOW, WW en WIA
Wat een grootmoedigheid van onze PM

:')
"Pools are perfect for holding water"
pi_220862604
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 18:37 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Nee dat denk ik niet. Ik denk dat het gepompt wordt in bedrijven die anders hun broek niet kunnen ophouden of dat op zijn minst beweren. Oftewel niet innovatieve bedrijven. Met prestige projecten bedoel ik dure oplossingen zoals kernenergie. Lekker pleurisveel betalen om alles te outsourcen naar Amerika. Prachtig om te overbetalen voor consultancy!

Je kunt alles wel een bodemloze put noemen. Wat te denken van onderwijs, het is nooit klaar!
Ouderenzorg, bodemloze put die mensen dragen toch niet veel meer bij in de toekomst!
Onderwijs vergelijken met asiel. Hoe krijg je het uit je mond. _O- Godver wat achterlijk.
pi_220862633
Die Jetten nu op het journaal. Hij weet weer perfect te vertellen hoe het moet. Betere verspreiding, minder instroom. Betere integratie. Wie maak je het nog wijs. :')
pi_220862650
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 18:55 schreef DobbyDobby het volgende:
Die Jetten nu op het journaal. Hij weet weer perfect te vertellen hoe het moet. Betere verspreiding, minder instroom. Betere integratie. Wie maak je het nog wijs. :')
Wat stel jij voor? Graag met een serieuze onderbouwing. Niet a la grense digt111!!! En we moeten het eigen risico per direct afschaffen per decreet
pi_220862682
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 18:55 schreef DobbyDobby het volgende:
Die Jetten nu op het journaal. Hij weet weer perfect te vertellen hoe het moet. Betere verspreiding, minder instroom. Betere integratie. Wie maak je het nog wijs. :')
Het is dan ook gewoon een realistisch verhaal.
pi_220862696
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 19:00 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Het is dan ook gewoon een realistisch verhaal.
Zeker. Maar hoe het gaat gebeuren hoor je nooit. Iedereen kan vertellen WAT er moet gebeuren. En dit kabinet gaat helemaal niets voor elkaar krijgen.
pi_220862710
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 19:02 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Zeker. Maar hoe het gaat gebeuren hoor je nooit. Iedereen kan vertellen WAT er moet gebeuren. En dit kabinet gaat helemaal niets voor elkaar krijgen.
Klopt, of ze moeten door die domme gijzeling van de VVD heen breken. Er is immers meer emotie dan een daadwerkelijk probleem.
pi_220862800
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 19:03 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Klopt, of ze moeten door die domme gijzeling van de VVD heen breken. Er is immers meer emotie dan een daadwerkelijk probleem.
We worden alleen maar terug gekoloniseerd. Karma voor de VOC tijden.
pi_220862856
quote:
9s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 19:12 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
We worden alleen maar terug gekoloniseerd. Karma voor de VOC tijden.
oei...."ze" maken kolonies in Nederland en gaan een dictatuur instellen. "Ze" worden steenrijk door de slavernij
Maar ja ... onze eigen schuld... : Karma voor de VOC tijden.
  vrijdag 22 mei 2026 @ 19:26:04 #11
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220862912
quote:
9s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 19:12 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
We worden alleen maar terug gekoloniseerd. Karma voor de VOC tijden.
nee dat niet, maar dat Nederland naar de 30 miljoen inwoners gaat over 30 jaar, dat geloof ik vast en zeker

er moet veel aan infrastructuur, zorg en woningbouw gebeuren en daar gaan selfdriving cars en humanoid roboitca bij helpen
robotica gaat de zorg voor ouderen in grote ouderen flats overnemen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  vrijdag 22 mei 2026 @ 19:30:21 #12
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220862943
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 19:02 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Zeker. Maar hoe het gaat gebeuren hoor je nooit. Iedereen kan vertellen WAT er moet gebeuren. En dit kabinet gaat helemaal niets voor elkaar krijgen.
Dit kabinet is ook helemaal niet van plan om iets te gaan doen

10 nieuwe steden gaan er niet komen vrees ik
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220863204
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 18:55 schreef DobbyDobby het volgende:
Die Jetten nu op het journaal. Hij weet weer perfect te vertellen hoe het moet. Betere verspreiding, minder instroom. Betere integratie. Wie maak je het nog wijs. :')
Jetten doet in mijn ogen op het moment niet veel goed. Maar bij dit onderwerp heeft hij blijkbaar wel een goed idee te pakken.
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 18:51 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Onderwijs vergelijken met asiel. Hoe krijg je het uit je mond. _O- Godver wat achterlijk.
Het is beide iets wat je als beschaafde maatschappij mogelijk maakt. Als je zelf zou moeten vluchten voor oorlog ben je ook blij als je ergens terecht komt. Je bent dan niet blij als iedereen zegt ga maar dood minderwaardige, Tata heeft geld nodig!
pi_220863658
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 19:56 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Jetten doet in mijn ogen op het moment niet veel goed. Maar bij dit onderwerp heeft hij blijkbaar wel een goed idee te pakken.
[..]
Het is beide iets wat je als beschaafde maatschappij mogelijk maakt. Als je zelf zou moeten vluchten voor oorlog ben je ook blij als je ergens terecht komt. Je bent dan niet blij als iedereen zegt ga maar dood minderwaardige, Tata heeft geld nodig!
1. Idee is goed, daar twijfelt niemand aan met gezond verstand.
2. Als ik zal vluchten ben ik zo ongekend dankbaar dat ik mij meteen aanpas aan de cultuur/ normen en waarden en doe er alles aan om te integreren. Mijn vriendin komt ook niet uit Nederland, maar sprak binnen 2 jaar de taal en had werk binnen een half jaar. Dan zit ik niet na 10 jaar nog in de bijstand of ga rellen in mijn nieuwe land.
3. We hebben al niet genoeg huizen voor de eigen bevolking.
4. Niemand zegt ga maar dood, behalve wat FVD/PVV stemmers misschien.
5. Doordat Nederland er zo'n teringzooi van heeft is de asiel industrie een businessmodel geworden. Geld voor heel West-Europa trouwens. Maar daar kijken mensen graag voor weg.
6. Veilige Landers en criminelen krijgen we niet meer uitgezet.
7. Mensen die al asiel hebben aangevraagd in een ander land, krijgen we al niet teruggestuurd.
8. Merendeel zijn jonge mannen, en komen uit culturen die gaan botsen met de cultuur hier.

Zomaar wat punten waardoor er terecht veel weerstand is tegen asielzoekers. En dit is hartstikke sneu voor de echte vluchtelingen, maar hoe het nu gaat slaat werkelijk waar nergens op leidt inderdaad tot de ondergang van je eigen bevolking. En in een razend tempo ook met de verwachte 50.000 per jaar.
  vrijdag 22 mei 2026 @ 21:11:44 #15
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_220863745
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 18:55 schreef DobbyDobby het volgende:
Die Jetten nu op het journaal. Hij weet weer perfect te vertellen hoe het moet. Betere verspreiding, minder instroom. Betere integratie. Wie maak je het nog wijs. :')
Kijk, los van wat je mening is over asiel of andere vraagstukken.

Jetten is een robot. Dat was al duidelijk toen hij bij D66 werd voorgesteld in dat hilarische kennismakingsinterview jaren geleden. Dat hij MP zou worden had destijds echt niemand verwacht. Hij werd toen ook finaal voor schut gezet door Arjan Lubach in zijn tv programma.

Die man is niet oprecht, is hartstikke nep, dat weet hij ook gewoon en het boeit hem niet.

Rutte was ongeveer hetzelfde, alleen iets minder doorzichtig.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  vrijdag 22 mei 2026 @ 21:15:35 #16
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_220863762
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 20:55 schreef DobbyDobby het volgende:
tot de ondergang van je eigen bevolking.
Hmm ondergang van eigen bevolking. Wie zijn dat precies?
Zijn Nederlanders onvruchtbaar geworden of zo? Zijn we gevangen gezet door een militair buitenlands leger?
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  vrijdag 22 mei 2026 @ 21:18:17 #17
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220863766
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 21:11 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Kijk, los van wat je mening is over asiel of andere vraagstukken.

Jetten is een robot. Dat was al duidelijk toen hij bij D66 werd voorgesteld in dat hilarische kennismakingsinterview jaren geleden. Dat hij MP zou worden had destijds echt niemand verwacht. Hij werd toen ook finaal voor schut gezet door Arjan Lubach in zijn tv programma.

Die man is niet oprecht, is hartstikke nep, dat weet hij ook gewoon en het boeit hem niet.

Rutte was ongeveer hetzelfde, alleen iets minder doorzichtig.
ach je weet niet hoe ie zich ontwikkeld

maar beloften als 10 nieuwe steden dat moet je niet doen als je er geen zak van meent
het zou wel goed zijn als er twee grote steden van 200.000 mensen bijkwamen compleet met metro , 100 mega packs en fiets netwerk

een stad die zichzelf compleet kan bedruipen, locatie aan de oost kant van de heuvelrug

[ Bericht 1% gewijzigd door michaelmoore op 22-05-2026 21:31:59 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  vrijdag 22 mei 2026 @ 21:40:00 #18
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_220863859
Dat minderheidskabinet zal geen succes worden. Er moeten deals gesloten worden met de oppositie. En die willen allemaal 'iets' in ruil voor steun. Waardoor het zichzelf langzaam uit elkaar gaat trekken in een bepaalde richting. Maken ze deals met links dan krijg je extra linkse beloningen voor die partijen. En vice versa over rechts. Dat werkt uiteendrijvend. Dus blijft er patstelling is mijn voorspelling.

Laten we maar weer gaan stemmen. Of genieten van een paar jaar stilstand en kleine beetjes verandering. Past in ieder geval goed bij conservatieven.
"Doe maar gek, want er zijn al genoeg gewone mensen" - Ted Langenbach
pi_220864279
twitter


Keijzer was zelf afwezig en neemt nu Klaver de maat... Puur omdat Klaver om uitstel vroeg zodat niet tot diep in de nacht over Loosdrecht wordt gediscussieerd.
  vrijdag 22 mei 2026 @ 23:33:50 #20
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_220864615
Waarom denken zoveel losers dat ik een cultuur en een "beschaving" met ze deel omdat ze in hetzelfde land geboren zijn als ik?

Ik deel vrij weinig met agressievelingen die migranten in de fik willen zetten. Ga lekker naar Hongarije, zijn we van tal vam problemen af. Niemand gaat je missen.
Antifa
  vrijdag 22 mei 2026 @ 23:52:41 #21
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220864740
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 23:33 schreef VoMy het volgende:
Waarom denken zoveel losers dat ik een cultuur en een "beschaving" met ze deel omdat ze in hetzelfde land geboren zijn als ik?

Ik deel vrij weinig met agressievelingen die migranten in de fik willen zetten. Ga lekker naar Hongarije, zijn we van tal vam problemen af. Niemand gaat je missen.
Liever naar Rusland.
  vrijdag 22 mei 2026 @ 23:56:39 #22
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_220864757
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 23:52 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Liever naar Rusland.
Komen ze terug in de loopgraven, risicootje.
Antifa
pi_220864761
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 23:56 schreef VoMy het volgende:

[..]
Komen ze terug in de loopgraven, risicootje.
Ach, dat duurt maar even.
  zaterdag 23 mei 2026 @ 03:12:50 #24
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220865028
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 23:33 schreef VoMy het volgende:
Waarom denken zoveel losers dat ik een cultuur en een "beschaving" met ze deel omdat ze in hetzelfde land geboren zijn als ik?

Ik deel vrij weinig met agressievelingen die migranten in de fik willen zetten.
Ga lekker naar Hongarije, zijn we van tal van problemen af.
Niemand gaat je missen.
Er is veel immigratie in Hongarije door tal van bedrijven die zich in de EU vestigen

Anders dan hier gaat men daar selectief te werk, op basis van leeftijd ,kennis en ervaring, na afloop van het arbeidscontract gaat men vaak weer terug , gezinshereniging bestaat niet

Het loon ligt echter fors lager dan hier en sociale uitkeringen zijn extreem laag of niet aanwezig , daardoor komen Hongaarse en Slowaakse jongeren liever hier werken

Woningen zijn daar echter in overvloed aanwezig
quote:
AI-overzicht
Hoewel de Hongaarse regering een streng anti-immigratiebeleid voert, kampt het land met een enorm tekort aan arbeidskrachten (oplopend tot zo'n 300.000 vacatures).

Hierdoor is er een sterke stijging van gastarbeiders van buiten de EU, met inmiddels ruim 120.000 buitenlandse werknemers.

Arbeidsmarkt en Kansen
Vraag naar personeel: Vooral in de bouw, productie, logistiek en landbouw is er een grote schaarste.

Inkomsten: Het Hongaarse loon is afgelopen jaren gestegen, maar ligt fors lager dan in West-Europa.

Afhankelijk van het type functie ligt het startloon omgerekend tussen de 750 en 900 euro bruto per maand.

Arbeidsmigranten: Naast traditionele arbeidsmigranten uit buurlanden als Roemenië en Oekraïne, werft Hongarije actief werknemers uit Azië (zoals de Filipijnen en Vietnam) via speciale gastarbeiders programma.

Vergunningen en Wetgeving
EU-burgers: Als burger van de Europese Unie (inclusief Nederland ) mag je in Hongarije wonen en werken.
Je moet je na aankomst wel registreren bij de lokale autoriteiten.

Derdelanders: Werknemers van buiten de EU hebben een visum, een geldige verblijfsvergunning en een specifieke werkvergunning nodig.
Deze procedures worden vaak gesponsord en geregeld door de Hongaarse werkgever
quote:
AI-overzicht
Hongarije heeft een dekkend sociaal stelsel dat vergelijkbaar is met andere EU-landen, al zijn de uitkeringen vaak soberder en korter van duur dan in Nederland.
Iedereen die in Hongarije werkt bouwt hier rechten voor op.

1. Werkloosheid (Jobseeker's Allowance)
Werking: De officiële naam voor de werkloosheidsuitkering is de 'Jobseeker's Allowance' (álláskeresési járadék).
Voorwaarden: Je moet je inschrijven bij de lokale arbeidsdienst en in de 3 jaar voorafgaand aan je werkloosheid minimaal 360 dagen hebben gewerkt.
Duur & Hoogte: Deze uitkering is kort. Je ontvangt 1 dag uitkering voor elke 30 dagen die je hebt gewerkt in de afgelopen 3 jaar. . De maximale duur is 90 dagen.
De uitkering bedraagt 60% van je eerdere gemiddelde salaris, gemaximeerd op het Hongaarse minimumloon.

2. AOW (Ouderdomspensioen)
Werking: Het Hongaarse staatspensioen is gebaseerd op het aantal gewerkte jaren en de opgebouwde premies.

AOW-leeftijd: De wettelijke pensioenleeftijd in Hongarije is 65 jaar voor zowel mannen als vrouwen.
Vrouwen die ten minste 40 jaar hebben gewerkt (inclusief bepaalde periodes van kinderopvang), kunnen ongeacht hun leeftijd met pensioen.

Nederlandse AOW: Heb je in Nederland gewoond of gewerkt, dan kun je jouw AOW-uitkering in de meeste gevallen gewoon meenemen als je naar Hongarije verhuist.

3. Ziekte (Ziekengeld/ZW)
Werking: Bij ziekte is het stelsel opgedeeld in twee fasen:
Ziekteverlof (Betegszabadság): De eerste 15 dagen van ziekte betaalt je werkgever verplicht door, tegen 70% van je reguliere salaris..


[ Bericht 1% gewijzigd door michaelmoore op 23-05-2026 11:24:04 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220866009
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 21:11 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Kijk, los van wat je mening is over asiel of andere vraagstukken.

Jetten is een robot. Dat was al duidelijk toen hij bij D66 werd voorgesteld in dat hilarische kennismakingsinterview jaren geleden. Dat hij MP zou worden had destijds echt niemand verwacht. Hij werd toen ook finaal voor schut gezet door Arjan Lubach in zijn tv programma.

Die man is niet oprecht, is hartstikke nep, dat weet hij ook gewoon en het boeit hem niet.

Rutte was ongeveer hetzelfde, alleen iets minder doorzichtig.
Eens. Een veel mindere versie ook van Rutte. Bijzonder dat mensen in zijn leuke glimlach trapten.
pi_220866026
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 21:15 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Hmm ondergang van eigen bevolking. Wie zijn dat precies?
Zijn Nederlanders onvruchtbaar geworden of zo? Zijn we gevangen gezet door een militair buitenlands leger?
Vraag het even aan de mensen in Iran, Libanon en Syrië om maar wat te noemen. Het is een proces en gebeurt niet in 20 jaar he.
pi_220866100
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2026 10:16 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Vraag het even aan de mensen in Iran, Libanon en Syrië om maar wat te noemen. Het is een proces en gebeurt niet in 20 jaar he.
+ delen van afrika. Maar vooral omarmen _O-
pi_220866186
Samenvatting van de afgelopen periode.

Het liberale kabinet wil graag kijken of er nog schijn in zijden draden voor sociale zekerheid kunnen worden gevonden.

En werkgeversorganisaties vinden momenteel het volle stroomnet (datacenters krijgen voorrang) en inflatie belangrijkere "problemen" dan een onzichtbare toekomst van de huidige en komende generaties mensen.

Leuk man.

[ Bericht 2% gewijzigd door Beathoven op 23-05-2026 10:54:33 ]
pi_220866210
Verkeerde topic
pi_220866297
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 20:55 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
1. Idee is goed, daar twijfelt niemand aan met gezond verstand.
2. Als ik zal vluchten ben ik zo ongekend dankbaar dat ik mij meteen aanpas aan de cultuur/ normen en waarden en doe er alles aan om te integreren. Mijn vriendin komt ook niet uit Nederland, maar sprak binnen 2 jaar de taal en had werk binnen een half jaar. Dan zit ik niet na 10 jaar nog in de bijstand of ga rellen in mijn nieuwe land.
3. We hebben al niet genoeg huizen voor de eigen bevolking.
4. Niemand zegt ga maar dood, behalve wat FVD/PVV stemmers misschien.
5. Doordat Nederland er zo'n teringzooi van heeft is de asiel industrie een businessmodel geworden. Geld voor heel West-Europa trouwens. Maar daar kijken mensen graag voor weg.
6. Veilige Landers en criminelen krijgen we niet meer uitgezet.
7. Mensen die al asiel hebben aangevraagd in een ander land, krijgen we al niet teruggestuurd.
8. Merendeel zijn jonge mannen, en komen uit culturen die gaan botsen met de cultuur hier.

Zomaar wat punten waardoor er terecht veel weerstand is tegen asielzoekers. En dit is hartstikke sneu voor de echte vluchtelingen, maar hoe het nu gaat slaat werkelijk waar nergens op leidt inderdaad tot de ondergang van je eigen bevolking. En in een razend tempo ook met de verwachte 50.000 per jaar.
Waarom niet een vriendin van Nederlandse bodem? Je haalt dus iemand binnen die een huis bezet houdt.
pi_220866302
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 20:55 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
1. Idee is goed, daar twijfelt niemand aan met gezond verstand.
2. Als ik zal vluchten ben ik zo ongekend dankbaar dat ik mij meteen aanpas aan de cultuur/ normen en waarden en doe er alles aan om te integreren. Mijn vriendin komt ook niet uit Nederland, maar sprak binnen 2 jaar de taal en had werk binnen een half jaar. Dan zit ik niet na 10 jaar nog in de bijstand of ga rellen in mijn nieuwe land.
3. We hebben al niet genoeg huizen voor de eigen bevolking.
4. Niemand zegt ga maar dood, behalve wat FVD/PVV stemmers misschien.
5. Doordat Nederland er zo'n teringzooi van heeft is de asiel industrie een businessmodel geworden. Geld voor heel West-Europa trouwens. Maar daar kijken mensen graag voor weg.
6. Veilige Landers en criminelen krijgen we niet meer uitgezet.
7. Mensen die al asiel hebben aangevraagd in een ander land, krijgen we al niet teruggestuurd.
8. Merendeel zijn jonge mannen, en komen uit culturen die gaan botsen met de cultuur hier.

Zomaar wat punten waardoor er terecht veel weerstand is tegen asielzoekers. En dit is hartstikke sneu voor de echte vluchtelingen, maar hoe het nu gaat slaat werkelijk waar nergens op leidt inderdaad tot de ondergang van je eigen bevolking. En in een razend tempo ook met de verwachte 50.000 per jaar.
Allemaal stellingen die je niet onderbouwt. Overigens vroeg ik in post #5 een onderbouwing die je weigert te geven.

Is dit het niveau in POL tegenwoordig? Lulraak wat stellen zonder onderbouwing, AI samenvattingen en wat cijfers neerplempen zonder bron?

[ Bericht 0% gewijzigd door Ambtenaar030 op 23-05-2026 11:18:38 ]
pi_220866312
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 22:54 schreef Klopkoek het volgende:
[ x ]

Keijzer was zelf afwezig en neemt nu Klaver de maat... Puur omdat Klaver om uitstel vroeg zodat niet tot diep in de nacht over Loosdrecht wordt gediscussieerd.
Ach Mona ageert ook dat er te weinig huizen zijn gebouwd als voormalig minister van wonen.
  zaterdag 23 mei 2026 @ 11:22:48 #33
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220866336
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 23:33 schreef VoMy het volgende:
Waarom denken zoveel losers dat ik een cultuur en een "beschaving" met ze deel omdat ze in hetzelfde land geboren zijn als ik?

Ik deel vrij weinig met agressievelingen die migranten in de fik willen zetten. Ga lekker naar Hongarije, zijn we van tal vam problemen af. Niemand gaat je missen.
Of jij gaat weg naar een land dat wel aan jouw pretenties voldoet.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
  zaterdag 23 mei 2026 @ 11:25:50 #34
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220866346
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2026 11:10 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Waarom niet een vriendin van Nederlandse bodem? Je haalt dus iemand binnen die een huis bezet houdt.
mijn ex vrouw kwam uit Kirgizië , vlak bij het Issyk Kul Lake

https://en.wikipedia.org/wiki/Issyk-Kul

maar dat is niet zout , meer mineraal smaak
quote:
Het is het achtste diepste meer ter wereld , het elfde grootste meer ter wereld qua volume en het op één na grootste zoutmeer. Het ligt op een hoogte van 1607 meter.
Ondanks de hoogte en de lage temperaturen in de winter bevriest het zelden vanwege het hoge zoutgehalte . [ 5 ] [ 6 ]

Het meer is een Ramsar- gebied met een wereldwijd belangrijke biodiversiteit [ 7 ] en maakt deel uit van het biosfeerreservaat Issyk-Kul.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zaterdag 23 mei 2026 @ 11:39:00 #35
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220866397
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 20:55 schreef DobbyDobby het volgende:

5. Doordat Nederland er zo'n teringzooi van heeft is de asiel industrie een businessmodel geworden. Geld voor heel West-Europa trouwens. Maar daar kijken mensen graag voor weg.
6. Veilige Landers en criminelen krijgen we niet meer uitgezet.
7. Mensen die al asiel hebben aangevraagd in een ander land, krijgen we al niet teruggestuurd.
8. Merendeel zijn jonge mannen, en komen uit culturen die gaan botsen met de cultuur hier.

De sociale uitkeringen lonen zijn hier veel te goed, de hele wereld komt er op af , als ze er wat aan willen doen dan krijg je de heel links Nederland over je heen

nemen ze de 5000 euro en de dwangsom en dan gaan ze ff terug
maar ja wat doe je eraan

[ Bericht 1% gewijzigd door michaelmoore op 23-05-2026 11:44:21 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zaterdag 23 mei 2026 @ 11:48:25 #36
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220866434
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 18:57 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Wat stel jij voor? Graag met een serieuze onderbouwing. Niet a la grense digt111!!! En we moeten het eigen risico per direct afschaffen per decreet
doe net als Hongarije dan is de instroom gelijk afgelopen

gezinshereniging doen ze niet aan en na afloop arbeidscontract terug

Woonruimte, die mag de werkgever zelf voor ze bouwen op zijn aangekochte terrein net zoveel als ie wil
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220866635
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2026 11:48 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
doe net als Hongarije dan is de instroom gelijk afgelopen

gezinshereniging doen ze niet aan en na afloop arbeidscontract terug

Woonruimte, die mag de werkgever zelf voor ze bouwen op zijn aangekochte terrein net zoveel als ie wil
Onze huisbabyboomer met zn gouden lepel en "na mij de zondvloed" heeft ook een oplossing.
  zaterdag 23 mei 2026 @ 13:02:04 #38
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220867072
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2026 12:23 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Onze huisbabyboomer met zn gouden lepel en "na mij de zondvloed" heeft ook een oplossing.
ze kunnen toch thuis ook aan gezinshereniging doen als het werk klaar is/???

Dat doet men hier ook , knuffelen als een dolle op Schiphol bij terugkomst

[ Bericht 0% gewijzigd door michaelmoore op 23-05-2026 13:10:44 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220867078
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2026 11:48 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
doe net als Hongarije dan is de instroom gelijk afgelopen

gezinshereniging doen ze niet aan en na afloop arbeidscontract terug

Woonruimte, die mag de werkgever zelf voor ze bouwen op zijn aangekochte terrein net zoveel als ie wil
Krijg jij eigenlijk het alleenstaande AOW? Of moet je inleveren nu je twee huurders in je huis hebt?
  zaterdag 23 mei 2026 @ 13:05:56 #40
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220867113
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2026 13:02 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Krijg jij eigenlijk het alleenstaande AOW? Of moet je inleveren nu je twee huurders in je huis hebt?
die hebben een apart huishouden en koken zelf en zij komen niet in mijn territorium

wij wonen alle drie apart met contract

quote:
AI-overzicht
Ja, u behoudt doorgaans uw recht op een alleenstaande AOW, mits er sprake is van een strikt commerciële relatie en u geen gezamenlijke huishouding voert.

Sociale Verzekeringsbank | SVB
+1
De belangrijkste voorwaarden zijn:
Zelfstandig wonen: De huurder(s) huren een eigen kamer of zelfstandige woonruimte en delen enkel voorzieningen, of hebben hun eigen privé-faciliteiten.

Commercieel contract: U heeft een zakelijke overeenkomst en brengt een realistische huurprijs in rekening.
Er is geen sprake van het delen van kosten of zorg voor elkaar.

Geen gezamenlijke huishouding: De Sociale Verzekeringsbank (SVB) kijkt of u elkaars huishouden financieel of op andere vlakken ondersteunt. Is dit niet het geval, dan heeft dit geen invloed op uw AOW.

Let op: Het maakt voor de SVB niet uit of u uw woning (onder)verhuurt.
Controleer en documenteer uw woonsituatie zorgvuldig om misverstanden te voorkomen, en geef eventuele wijzigingen in uw woonsituatie altijd direct door via de website van de Sociale Verzekeringsbank (SVB).

Dit zorgt ervoor dat uw uitkering (ongeveer 70% van het netto minimumloon) ongewijzigd blijft.
quote:
Elke woonsituatie is anders en de SVB beoordeelt dit maatwerk.
Lees meer over de precieze voorwaarden op de website van de SVB.
Neem bij twijfel altijd direct contact op met de SVB om een eventuele naheffing of korting te voorkomen.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220867135
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2026 13:05 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
die hebben een apart huishouden en koken zelf en komen niet in mijn terirtorium

wij wonen alle drie apart
[..]

Aha, dat wist ik niet.
  zaterdag 23 mei 2026 @ 13:10:12 #42
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220867148
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2026 13:08 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Aha, dat wist ik niet.
dit is heeeeel erg actueel inzake het woningdelen van nu vanwege de enorme woningnood , de overheid wil heel graag dat men aan woningdelen doet , vooral met ouderen en geeft graag doelgericht advies , ook de advocatuur kan je daarbij helpen

Maar in principe is de huidige situatie heel erg fout , woning delen is NIET de oplossing , zeker niet als bestaande woningen naar libanezen, syriers en iraniers en weet ik veel wie gaan

ik zou naar gecontroleerd sociaal wonen kunnen , de jongens moeten een eigen flat zodat ze een gezin kunnen stichten en in mijn huis hoort een gezin met kinderen

Maar de doorstroom is gestaakt en dat komt niet meer goed

[ Bericht 5% gewijzigd door michaelmoore op 23-05-2026 16:10:56 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220868129
  zaterdag 23 mei 2026 @ 16:53:04 #44
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_220868617
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2026 15:36 schreef Klopkoek het volgende:
[ afbeelding ]
Dat is verrassend. Je zou het niet verwachten van die echoput.

Ben er nog niet over uit of ongemodereerd en onder een pseudoniem typen nu wel zo'n succes is. Het voordeel is dat je de onbeschaafde rauwe werkelijkheid kunt lezen en het nadeel is dat er een ophitsend vliegwiel effect kan ontstaan. Ik hoop dat platformen met goede persoonlijke moderatie de langste adem zullen hebben. Het overlaten aan externe moderatie of zelfs de politie is suboptimaal.
"Doe maar gek, want er zijn al genoeg gewone mensen" - Ted Langenbach
pi_220868659
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2026 16:53 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Dat is verrassend. Je zou het niet verwachten van die echoput.
Je had verwacht dat vooral FvD en PVV alle haat en drek naar zich toe zouden trekken?
pi_220868677
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2026 15:36 schreef Klopkoek het volgende:
[ afbeelding ]
Dat is niet verrassend.

Partijen die het land willen afbreken krijgen negatieve reacties.

Partijen die het land willen opbouwen nauwelijks.
  zaterdag 23 mei 2026 @ 17:04:42 #47
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_220868738
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2026 16:55 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Je had verwacht dat vooral FvD en PVV alle haat en drek naar zich toe zouden trekken?
Nee, totaal niet. Alles ter linkerzijde van FvD en PVV is daar een steen des aanstoots. Iets met buitenlanders, geloof ik.
"Doe maar gek, want er zijn al genoeg gewone mensen" - Ted Langenbach
pi_220869769
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2026 17:04 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Nee, totaal niet. Alles ter linkerzijde van FvD en PVV is daar een steen des aanstoots. Iets met buitenlanders, geloof ik.
Bij CU is er op rechts nog minder weerstand dan bij VVD. Zou het misschien komen door de starre verdediging van Bibi en Ben-Gvir? Verder wel mooi dat ze net doen alsof ze mijlenver van SGP verwijderd zijn.
  zaterdag 23 mei 2026 @ 18:47:51 #49
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_220869818
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 mei 2026 18:42 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Bij CU is er op rechts nog minder weerstand dan bij VVD. Zou het misschien komen door de starre verdediging van Bibi en Ben-Gvir? Verder wel mooi dat ze net doen alsof ze mijlenver bij SGP verwijderd zijn.
Dat zou ik niet weten. Ze verdedigen eerder een 'bondgenoot' dan die figuren.
"Doe maar gek, want er zijn al genoeg gewone mensen" - Ted Langenbach
  zaterdag 23 mei 2026 @ 18:56:35 #50
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220869895
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2026 17:04 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Nee, totaal niet. Alles ter linkerzijde van FvD en PVV is daar een steen des aanstoots. Iets met buitenlanders, geloof ik.
buitenlanders die wonen in het buitenland , dat zijn toeristen,
die halen online een visum, gaan dan met vliegtuig naar hier en dan naar een ander land en dan weer naar hun eigen land in hun eigen huis met hun eigen kinderen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zaterdag 23 mei 2026 @ 19:02:31 #51
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_220869932
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2026 18:56 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
buitenlanders die wonen in het buitenland , dat zijn toeristen
Och ja, had het beter moeten specificeren. Onze multiculturele medebewoners dan. Klinkt meteen ook een stuk vriendelijker.
"Doe maar gek, want er zijn al genoeg gewone mensen" - Ted Langenbach
pi_220874599
https://maurice.nl/2026/05/24/electoraal-kluitjesvoetbal/

Gaat lekker met Nederland... Logisch ook, om PVV te stemmen als je tegen de bezuinigingen bent.
pi_220874672
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 10:48 schreef Klopkoek het volgende:
https://maurice.nl/2026/05/24/electoraal-kluitjesvoetbal/

Gaat lekker met Nederland... Logisch ook, om PVV te stemmen als je tegen de bezuinigingen bent.
De Hond en zn ooit vanuit de VS overgewaaide polls zijn mede de oorzaak voor deze troep, waar hij en SBS met De Mol maat al te graag in om blijven roeren.
pi_220874701
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 10:48 schreef Klopkoek het volgende:
https://maurice.nl/2026/05/24/electoraal-kluitjesvoetbal/

Gaat lekker met Nederland... Logisch ook, om PVV te stemmen als je tegen de bezuinigingen bent.
quote:
Bert... er is een reden waarom het kabinet moet bezuinigen op sociale uitkeringen en waarom de AOW leeftijd richting de 70 moet.

Dit kabinet van D66, VVD en CDA betaalt miljarden aan defensie en voor het asielgebeuren. Bij defensie kun je een limiet aanbrengen (3,5 of 5%) maar het asielverhaal kan oneindig stijgen naar 7 of 10 procent.
Vrees dat mensen met vermogen uit Nederland zullen wegvluchten.

"Oneindig stijgen naar 7 of 10 procent" :')

Het is wonderbaarlijk hoe wij in Nederland het asiel thema laten importeren door simpel rechts a la MAGA in de VS. Zijn dit mensen die hun tekst teruglezen?
pi_220874730
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 23:33 schreef VoMy het volgende:
Waarom denken zoveel losers dat ik een cultuur en een "beschaving" met ze deel omdat ze in hetzelfde land geboren zijn als ik?
Geloof me, niet alleen losers denken dat.

Overigens weet ik zeker dat je voor bepaalde migranten wel een uitzondering wilt maken.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  zondag 24 mei 2026 @ 11:19:06 #56
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220874734
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 10:48 schreef Klopkoek het volgende:
https://maurice.nl/2026/05/24/electoraal-kluitjesvoetbal/

Gaat lekker met Nederland... Logisch ook, om PVV te stemmen als je tegen de bezuinigingen bent.
inderdaad , ter rechter zijde is wel een meerderheid nu
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220875220
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 11:19 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
inderdaad , ter rechter zijde is wel een meerderheid nu
[ afbeelding ]
Kabinet Yesilgoz 2 met de SGP en DNA. Markuszower als vice premier
pi_220875574
https://www.ad.nl/utrecht(...)rijgelaten~af6a20c2/

Kunnen we eens een keer een Kamerdebat over dit soort debiliteit houden
pi_220875590
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 12:55 schreef Kickinalfa het volgende:
https://www.ad.nl/utrecht(...)rijgelaten~af6a20c2/

Kunnen we eens een keer een Kamerdebat over dit soort debiliteit houden
Demonstratierecht afschaffen of a la Putin ze opsluiten?
pi_220875614
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 12:57 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Demonstratierecht afschaffen of a la Putin ze opsluiten?
Bij demonstraties tegen het AZC stond iedereen op zijn achterste poten.

Maar hier wordt voor de zoveelste keer een illegale actie gedaan, verboden door de burgemeester.

Het kan toch niet dat men het landelijke treinverkeer straffeloos kan platleggen.
pi_220875625
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 13:00 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Bij demonstraties tegen het AZC stond iedereen op zijn achterste poten.

Maar hier wordt voor de zoveelste keer een illegale actie gedaan, verboden door de burgemeester.

Het kan toch niet dat men het landelijke treinverkeer straffeloos kan platleggen.
Burgemeesters moeten wegblijven van het verbieden van demonstraties.

Zei ik overigens al tijdens corona. Alleen Halsema lijkt ervoor te staan. De rest is bang voor de media en Den haag
pi_220875635
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 11:10 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
[..]
"Oneindig stijgen naar 7 of 10 procent" :')

Het is wonderbaarlijk hoe wij in Nederland het asiel thema laten importeren door simpel rechts a la MAGA in de VS. Zijn dit mensen die hun tekst teruglezen?
Nu al 9 miljard aan asiel, en dan vallen de vervolgen uitgaven niet eens direct onder die kostenpost.

De miljarden kostende stikstof plannen hadden we er met gemak van kunnen betalen.
pi_220875646
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2026 15:36 schreef Klopkoek het volgende:
[ afbeelding ]
Zo zie je maar dat de VVD verre vab uiterst rechts is.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220875652
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 13:03 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Nu al 9 miljard aan asiel, en dan vallen de vervolgen uitgaven niet eens direct onder die kostenpost.

De miljarden kostende stikstof plannen hadden we er met gemak van kunnen betalen.
Waarvan het grootste deel aan dure hotels. Want heey trickle down economics, waarom zou je onrendabele azc's open houden dachten ze bij de VVD.
pi_220875662
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 13:03 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Nu al 9 miljard aan asiel, en dan vallen de vervolgen uitgaven niet eens direct onder die kostenpost.

De miljarden kostende stikstof plannen hadden we er met gemak van kunnen betalen.
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 13:02 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Burgemeesters moeten wegblijven van het verbieden van demonstraties.

Zei ik overigens al tijdens corona. Alleen Halsema lijkt ervoor te staan. De rest is bang voor de media en Den haag
Er zit nogal een verschil tussen een demonstratie en op het spoor lopen en het landelijk treinverkeer platleggen.
pi_220875667
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 13:05 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Waarvan het grootste deel aan dure hotels. Want heey trickle down economics, waarom zou je onrendabele azc's open houden dachten ze bij de VVD.
Als je wat aan de instroom doet heb je ook geen azcs nodig.
pi_220875724
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 13:07 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Als je wat aan de instroom doet heb je ook geen azcs nodig.
Ahhh we gaan eindelijk wat doen aan Putin, Netanyahu en Trump en hun oorlogen?
  zondag 24 mei 2026 @ 13:23:12 #68
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220875739
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 13:20 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Ahhh we gaan eindelijk wat doen aan Putin, Netanyahu en Trump en hun oorlogen?
In het oosten van Rusland vriezen er iedere winter een paar honderd dood. Snap niet dat ze het daar niet gewoon wat warmer maken.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  zondag 24 mei 2026 @ 13:32:35 #69
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220875851


[ Bericht 64% gewijzigd door -XOR- op 24-05-2026 13:34:02 ]
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  Moderator zondag 24 mei 2026 @ 13:37:29 #70
236264 crew  capricia
pi_220875963
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 11:19 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
inderdaad , ter rechter zijde is wel een meerderheid nu
[ afbeelding ]
FvD :o
En JA21 groter dan de VVD.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  zondag 24 mei 2026 @ 13:45:18 #71
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220876072
quote:
1s.gif Op zondag 24 mei 2026 13:37 schreef capricia het volgende:

[..]
FvD :o
En JA21 groter dan de VVD.
Ja dat krijg je met een besluiteloze regering die druk is met het vliegen in prive en regerings vliegtuigen de hele wereld over

beloven 10 steden in het land en kletsen daarna over een stad midden in het IJsselmeer in 2045, mits de stikstof crisis weg is
schoffering van de kiezer

[ Bericht 1% gewijzigd door michaelmoore op 24-05-2026 13:55:03 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 24 mei 2026 @ 15:04:40 #72
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220876908
quote:
1s.gif Op zondag 24 mei 2026 13:37 schreef capricia het volgende:

[..]
FvD :o
En JA21 groter dan de VVD.
Klaver premier..
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
pi_220877200
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 13:00 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Bij demonstraties tegen het AZC stond iedereen op zijn achterste poten.

Maar hier wordt voor de zoveelste keer een illegale actie gedaan, verboden door de burgemeester.

Het kan toch niet dat men het landelijke treinverkeer straffeloos kan platleggen.
90% van de mensen in dit draadje zijn PRO stemmers. Ken je publiek.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_220877281
quote:
1s.gif Op zondag 24 mei 2026 13:37 schreef capricia het volgende:

[..]
FvD :o
En JA21 groter dan de VVD.
Boomsma I.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220877405
quote:
88s.gif Op zondag 24 mei 2026 15:43 schreef nostra het volgende:

[..]
Boomsma I.
Nou joepie, deze fan en supporter van Orban. Op bedevaart bij Salvini. Boezemvriend van Baudet.

Komt vast heel liberaal beleid uit voort.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 24-05-2026 15:51:39 ]
  zondag 24 mei 2026 @ 16:12:57 #76
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220877554
JFK gaat de verkiezingen landsliden. Mensen zijn er nu eindelijk achter dat als je progressief wilt, je PRO moet stemmen en niet op de meest sympathieke telg uit de VNO-NCW familie. Jammer dat het slechts voor de eerste kamer gaat zijn, maar hopelijk beklijft die wetenschap een beetje.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220877714
quote:
12s.gif Op zondag 24 mei 2026 13:04 schreef nostra het volgende:

[..]
Zo zie je maar dat de VVD verre vab uiterst rechts is.
Hoe dan, hun verlies komt toch direct bij FvD en Ja21, zelfde vijver enzo.
  Moderator zondag 24 mei 2026 @ 16:49:50 #78
375570 crew  Cyan9
pi_220877767
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 15:36 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
90% van de mensen in dit draadje zijn PRO stemmers. Ken je publiek.
Sinds wanneer? Er is hier meer politieke diversiteit dan je denkt.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_220877880
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 16:39 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Hoe dan, hun verlies komt toch direct bij FvD en Ja21, zelfde vijver enzo.
dat maakt de partij niet uiterst rechts natuurlijk.
  zondag 24 mei 2026 @ 17:25:11 #80
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220878115
Misschien zijn we wel allemaal stiekem VVD/PVV stemmers maar zeggen we alleen maar dat we PRO stemmen om elitair en intellectueel over te komen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  zondag 24 mei 2026 @ 17:34:55 #81
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_220878172
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 17:25 schreef -XOR- het volgende:
Misschien zijn we wel allemaal stiekem VVD/PVV stemmers maar zeggen we alleen maar dat we PRO stemmen om elitair en intellectueel over te komen.
Betrapt! 😬 Ik doe alles daarvoor. One World, paars haar, vega snietzul, performative feminisme, volkskrant abo.

En nog ben ik niet recht genoeg in de leer. Dan maar met het potloodje de volgende keer op Lidewij stemmen.

Heeft ze trouwens al een kindernaam bedacht? Ik vind Rudolf, Joseph en Herman erg mooi klinken.
"Doe maar gek, want er zijn al genoeg gewone mensen" - Ted Langenbach
pi_220878894
quote:
1s.gif Op zondag 24 mei 2026 17:03 schreef Bofjijff het volgende:

[..]
dat maakt de partij niet uiterst rechts natuurlijk.
Zie de kop van het plaatje.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220879265
Iets kan natuurlijk niet ''gewoon'' rechts of links zijn. Het is radicaal, extreem, uiterst, hyper of enig andere verzwarende term.
pi_220879313
quote:
1s.gif Op zondag 24 mei 2026 17:34 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Betrapt! 😬 Ik doe alles daarvoor. One World, paars haar, vega snietzul, performative feminisme, volkskrant abo.

En nog ben ik niet recht genoeg in de leer. Dan maar met het potloodje de volgende keer op Lidewij stemmen.

Heeft ze trouwens al een kindernaam bedacht? Ik vind Rudolf, Joseph en Herman erg mooi klinken.
Ik gok op iets Romeins.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220879329
quote:
10s.gif Op zondag 24 mei 2026 20:01 schreef Straatcommando. het volgende:
Iets kan natuurlijk niet ''gewoon'' rechts of links zijn. Het is radicaal, extreem, uiterst, hyper of enig andere verzwarende term.
Centrumrechts is terminaal. In Nederland is alleen het CDA dat nog en dat sterft langzaam uit. 'Gewoon rechts' bestaat in Nederland bijna niet meer. Het is een patroon dat we natuurlijk op vele plekken in de wereld zien.

De helft van de FvD kiezers beschrijven zichzelf als centrum-rechts (bron: Ipsos), een kwart van de PVV kiezers als midden. Betekent natuurlijk niet dat dit klopt.
pi_220879342
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 20:08 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Centrumrechts is terminaal. In Nederland is alleen het CDA dat nog en dat sterft langzaam uit. 'Gewoon rechts' bestaat in Nederland bijna niet meer. Het is een patroon dat we natuurlijk op vele plekken in de wereld zien.

De helft van de FvD kiezers beschrijven zichzelf als centrum-rechts (bron: Ipsos), een kwart van de PVV kiezers als midden. Betekent natuurlijk niet dat dit klopt.
Dat partijen steeds verder de hakken in het zand zetten onderschrijf ik ook, maar de VVD is niet ''uiterst'' rechts. Het lijkt wel alsof we collectief dommer worden en steeds harder met steeds zwaardere termen moeten strooien omdat het anders niet over komt, ofzo.

Fvd is natuurlijk niet centrum rechts. Totaal niet.
  zondag 24 mei 2026 @ 20:12:09 #87
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220879357
CDA is centrumrechts, VVD en JA21 zijn rechts met een ver-rechtse vleugel, PVV is uiterst rechts tot extreemrechts, DNA en FvD zijn extreem-rechts.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220879374
quote:
7s.gif Op zondag 24 mei 2026 20:09 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Dat partijen steeds verder de hakken in het zand zetten onderschrijf ik ook, maar de VVD is niet ''uiterst'' rechts. Het lijkt wel alsof we collectief dommer worden en steeds harder met steeds zwaardere termen moeten strooien omdat het anders niet over komt, ofzo.

Fvd is natuurlijk niet centrum rechts. Totaal niet.
Klopt al schuift de VVD onder Yesilgoz wel meer naar rechts dan onder Rutte
pi_220879378
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 20:14 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Klopt al schuift de VVD onder Yesilgoz wel meer naar rechts dan onder Rutte
Absoluut. D66 leek dat ook te doen, maar hangt nu in een limbo van rechts progressief gedachtegoed.
pi_220879383
quote:
7s.gif Op zondag 24 mei 2026 20:09 schreef Straatcommando. het volgende:
maar de VVD is niet ''uiterst'' rechts.
Ze zitten overduidelijk in het grensgebied (ik zal het citeren van ches_data achterwege laten). Van de week dus ook weer met "asielinstroom moet naar nul" - dat is 100% uiterst rechts.

Zoals n.b. Bas Erlings zei, de VVD is opgericht als meest rechtse partij in het bestel, is altijd "aan het touw blijven trekken" en het is nooit genoeg. De middelpuntvliedende krachten blijven hetzelfde, is een ingebakken tendens.

Dit commentaar is nog te lief:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)haal-werken-a4928466

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 24-05-2026 20:19:28 ]
pi_220879396
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 20:16 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Ze zitten overduidelijk in het grensgebied (ik zal het citeren van ches_data achterwege laten). Van de week dus ook weer met "asielinstroom moet naar nul" - 100% uiterst rechts. Zoals n.b. Bas Erlings zei, de VVD is opgericht als meest rechtse partij, is altijd "aan het touw blijven trekken" en het is nooit genoeg. De middelpuntvliedende krachten blijven hetzelfde.

Dit commentaar is nog te lief:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)haal-werken-a4928466
Migratie is niet de graadmeter om een partij rechts te noemen. Dat wordt nog wel eens vergeten in het geschreeuw de afgelopen jaren.

Als je naar hun stemgedrag kijkt zijn ze niet uiterst rechts. Simple as.
pi_220879448
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 20:18 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Migratie is niet de graadmeter om een partij rechts te noemen. Dat wordt nog wel eens vergeten in het geschreeuw de afgelopen jaren.
Je verdraait mijn woorden. Ik heb hier helemaal geen zin in.

Op het publicitair belangrijke asielthema blijven ze uiterst rechts continu kopiëren en dubbelen.

quote:
Als je naar hun stemgedrag kijkt zijn ze niet uiterst rechts. Simple as.
Dus wel. Van de antifa motie tot het toetreden tot de Trump board of Peace. Zitten in het schemergebied. Half-in, half-uit.

Niet voor niets is JA21 hun favoriete coalitiepartner geworden, inmiddels nog meer dan het CDA. JA21 is 100% uiterst rechts en zit in Europa bij een gezellig kransje partijen.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 24-05-2026 20:27:18 ]
pi_220879482
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 20:14 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Klopt al schuift de VVD onder Yesilgoz wel meer naar rechts dan onder Rutte
Het eerste dat Rutte deed was met PVV in zee gaan en pas in 2014 werd PVV uitgesloten.

Over de PvdA kwamen in 2012 dit soort teksten: "gevaar voor Nederland". Dat deed hij met de PVV alleen in 2017.

https://www.bnnvara.nl/jo(...)evaar-voor-nederland

https://www.nu.nl/politie(...)-uit-te-sluiten.html

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-05-2026 20:31:13 ]
pi_220879593
quote:
1s.gif Op zondag 24 mei 2026 20:16 schreef Klopkoek het volgende:
De middelpuntvliedende krachten blijven hetzelfde, is een ingebakken tendens.
De middelpuntvliedende kracht is een schijnkracht.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220879618
Definitief concept Liberaal Manifest:

https://www.liberaal-groe(...)iberaal-Manifest.pdf
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  zondag 24 mei 2026 @ 20:48:15 #96
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220879624
Ben wel benieuwd wat er gaat gebeuren bij na nieuwe verkiezingen gezien VVD niet met PvdA samen wil werken en daarmee wordt een regering over het midden vormen onmogelijk. We gaan waarschijnlijk de eerste echt fascistische regering van West-Europa krijgen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220879643
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 13:02 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Burgemeesters moeten wegblijven van het verbieden van demonstraties.

Zei ik overigens al tijdens corona. Alleen Halsema lijkt ervoor te staan. De rest is bang voor de media en Den haag
Het demonstratierecht is in Nederland nooit absoluut geweest. Er zijn een paar uitzonderingen waarop een burgemeester een demonstratie mag verbieden. Oa omwille van het verkeer. Zie artikel 2 Wom.
"Pools are perfect for holding water"
pi_220879652
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 15:36 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
90% van de mensen in dit draadje zijn PRO stemmers. Ken je publiek.
Eh, ik stem SP en ben ook van mening dat demonstraties op het spoor (of de snelweg) ook prima verboden en voorkomen mogen worden. Wat volgens huidige wetten ook gewoon mag.
"Pools are perfect for holding water"
  zondag 24 mei 2026 @ 20:52:28 #99
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220879660
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 20:50 schreef probeer het volgende:

[..]
Het demonstratierecht is in Nederland nooit absoluut geweest. Er zijn een paar uitzonderingen waarop een burgemeester een demonstratie mag verbieden. Oa omwille van het verkeer. Zie artikel 2 Wom.
Bovendien heb je gewoon een vergunning nodig voor een demonstratie en geen enkele burgemeester bij zinnen gaat die geven voor een demonstratie op het spoor.

Edit: o nee, geen vergunning. Desalniettemin lijkt me de mogelijkheid een demonstratie bij het spoor verbieden vrij evident.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220879681
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 20:52 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Bovendien heb je gewoon een vergunning nodig voor een demonstratie en geen enkele burgemeester bij zinnen gaat die geven voor een demonstratie op het spoor.
Nee toch? Demonstraties zijn vergunningsvrij naar mijn weten. Je moet het wel van tevoren laten weten, opdat de gemeente toe kan zien op de veiligheid, of wanneer strikt noodzakelijk (gezondheid, verkeer, wanorde) beperken of verbieden.
"Pools are perfect for holding water"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')