abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220862578
quote:
Minderheidskabinet bereid tot onderhandelen over AOW, WW en WIA
Wat een grootmoedigheid van onze PM

:')
"Pools are perfect for holding water"
pi_220862604
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 18:37 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Nee dat denk ik niet. Ik denk dat het gepompt wordt in bedrijven die anders hun broek niet kunnen ophouden of dat op zijn minst beweren. Oftewel niet innovatieve bedrijven. Met prestige projecten bedoel ik dure oplossingen zoals kernenergie. Lekker pleurisveel betalen om alles te outsourcen naar Amerika. Prachtig om te overbetalen voor consultancy!

Je kunt alles wel een bodemloze put noemen. Wat te denken van onderwijs, het is nooit klaar!
Ouderenzorg, bodemloze put die mensen dragen toch niet veel meer bij in de toekomst!
Onderwijs vergelijken met asiel. Hoe krijg je het uit je mond. _O- Godver wat achterlijk.
pi_220862633
Die Jetten nu op het journaal. Hij weet weer perfect te vertellen hoe het moet. Betere verspreiding, minder instroom. Betere integratie. Wie maak je het nog wijs. :')
pi_220862650
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 18:55 schreef DobbyDobby het volgende:
Die Jetten nu op het journaal. Hij weet weer perfect te vertellen hoe het moet. Betere verspreiding, minder instroom. Betere integratie. Wie maak je het nog wijs. :')
Wat stel jij voor? Graag met een serieuze onderbouwing. Niet a la grense digt111!!! En we moeten het eigen risico per direct afschaffen per decreet
pi_220862682
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 18:55 schreef DobbyDobby het volgende:
Die Jetten nu op het journaal. Hij weet weer perfect te vertellen hoe het moet. Betere verspreiding, minder instroom. Betere integratie. Wie maak je het nog wijs. :')
Het is dan ook gewoon een realistisch verhaal.
pi_220862696
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 19:00 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Het is dan ook gewoon een realistisch verhaal.
Zeker. Maar hoe het gaat gebeuren hoor je nooit. Iedereen kan vertellen WAT er moet gebeuren. En dit kabinet gaat helemaal niets voor elkaar krijgen.
pi_220862710
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 19:02 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Zeker. Maar hoe het gaat gebeuren hoor je nooit. Iedereen kan vertellen WAT er moet gebeuren. En dit kabinet gaat helemaal niets voor elkaar krijgen.
Klopt, of ze moeten door die domme gijzeling van de VVD heen breken. Er is immers meer emotie dan een daadwerkelijk probleem.
pi_220862800
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 19:03 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Klopt, of ze moeten door die domme gijzeling van de VVD heen breken. Er is immers meer emotie dan een daadwerkelijk probleem.
We worden alleen maar terug gekoloniseerd. Karma voor de VOC tijden.
pi_220862856
quote:
9s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 19:12 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
We worden alleen maar terug gekoloniseerd. Karma voor de VOC tijden.
oei...."ze" maken kolonies in Nederland en gaan een dictatuur instellen. "Ze" worden steenrijk door de slavernij
Maar ja ... onze eigen schuld... : Karma voor de VOC tijden.
  vrijdag 22 mei 2026 @ 19:26:04 #11
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220862912
quote:
9s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 19:12 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
We worden alleen maar terug gekoloniseerd. Karma voor de VOC tijden.
nee dat niet, maar dat Nederland naar de 30 miljoen inwoners gaat over 30 jaar, dat geloof ik vast en zeker

er moet veel aan infrastructuur, zorg en woningbouw gebeuren en daar gaan selfdriving cars en humanoid roboitca bij helpen
robotica gaat de zorg voor ouderen in grote ouderen flats overnemen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  vrijdag 22 mei 2026 @ 19:30:21 #12
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220862943
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 19:02 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Zeker. Maar hoe het gaat gebeuren hoor je nooit. Iedereen kan vertellen WAT er moet gebeuren. En dit kabinet gaat helemaal niets voor elkaar krijgen.
Dit kabinet is ook helemaal niet van plan om iets te gaan doen

10 nieuwe steden gaan er niet komen vrees ik
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220863204
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 18:55 schreef DobbyDobby het volgende:
Die Jetten nu op het journaal. Hij weet weer perfect te vertellen hoe het moet. Betere verspreiding, minder instroom. Betere integratie. Wie maak je het nog wijs. :')
Jetten doet in mijn ogen op het moment niet veel goed. Maar bij dit onderwerp heeft hij blijkbaar wel een goed idee te pakken.
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 18:51 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Onderwijs vergelijken met asiel. Hoe krijg je het uit je mond. _O- Godver wat achterlijk.
Het is beide iets wat je als beschaafde maatschappij mogelijk maakt. Als je zelf zou moeten vluchten voor oorlog ben je ook blij als je ergens terecht komt. Je bent dan niet blij als iedereen zegt ga maar dood minderwaardige, Tata heeft geld nodig!
pi_220863658
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 19:56 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Jetten doet in mijn ogen op het moment niet veel goed. Maar bij dit onderwerp heeft hij blijkbaar wel een goed idee te pakken.
[..]
Het is beide iets wat je als beschaafde maatschappij mogelijk maakt. Als je zelf zou moeten vluchten voor oorlog ben je ook blij als je ergens terecht komt. Je bent dan niet blij als iedereen zegt ga maar dood minderwaardige, Tata heeft geld nodig!
1. Idee is goed, daar twijfelt niemand aan met gezond verstand.
2. Als ik zal vluchten ben ik zo ongekend dankbaar dat ik mij meteen aanpas aan de cultuur/ normen en waarden en doe er alles aan om te integreren. Mijn vriendin komt ook niet uit Nederland, maar sprak binnen 2 jaar de taal en had werk binnen een half jaar. Dan zit ik niet na 10 jaar nog in de bijstand of ga rellen in mijn nieuwe land.
3. We hebben al niet genoeg huizen voor de eigen bevolking.
4. Niemand zegt ga maar dood, behalve wat FVD/PVV stemmers misschien.
5. Doordat Nederland er zo'n teringzooi van heeft is de asiel industrie een businessmodel geworden. Geld voor heel West-Europa trouwens. Maar daar kijken mensen graag voor weg.
6. Veilige Landers en criminelen krijgen we niet meer uitgezet.
7. Mensen die al asiel hebben aangevraagd in een ander land, krijgen we al niet teruggestuurd.
8. Merendeel zijn jonge mannen, en komen uit culturen die gaan botsen met de cultuur hier.

Zomaar wat punten waardoor er terecht veel weerstand is tegen asielzoekers. En dit is hartstikke sneu voor de echte vluchtelingen, maar hoe het nu gaat slaat werkelijk waar nergens op leidt inderdaad tot de ondergang van je eigen bevolking. En in een razend tempo ook met de verwachte 50.000 per jaar.
  vrijdag 22 mei 2026 @ 21:11:44 #15
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_220863745
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 18:55 schreef DobbyDobby het volgende:
Die Jetten nu op het journaal. Hij weet weer perfect te vertellen hoe het moet. Betere verspreiding, minder instroom. Betere integratie. Wie maak je het nog wijs. :')
Kijk, los van wat je mening is over asiel of andere vraagstukken.

Jetten is een robot. Dat was al duidelijk toen hij bij D66 werd voorgesteld in dat hilarische kennismakingsinterview jaren geleden. Dat hij MP zou worden had destijds echt niemand verwacht. Hij werd toen ook finaal voor schut gezet door Arjan Lubach in zijn tv programma.

Die man is niet oprecht, is hartstikke nep, dat weet hij ook gewoon en het boeit hem niet.

Rutte was ongeveer hetzelfde, alleen iets minder doorzichtig.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  vrijdag 22 mei 2026 @ 21:15:35 #16
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_220863762
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 20:55 schreef DobbyDobby het volgende:
tot de ondergang van je eigen bevolking.
Hmm ondergang van eigen bevolking. Wie zijn dat precies?
Zijn Nederlanders onvruchtbaar geworden of zo? Zijn we gevangen gezet door een militair buitenlands leger?
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  vrijdag 22 mei 2026 @ 21:18:17 #17
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220863766
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 21:11 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Kijk, los van wat je mening is over asiel of andere vraagstukken.

Jetten is een robot. Dat was al duidelijk toen hij bij D66 werd voorgesteld in dat hilarische kennismakingsinterview jaren geleden. Dat hij MP zou worden had destijds echt niemand verwacht. Hij werd toen ook finaal voor schut gezet door Arjan Lubach in zijn tv programma.

Die man is niet oprecht, is hartstikke nep, dat weet hij ook gewoon en het boeit hem niet.

Rutte was ongeveer hetzelfde, alleen iets minder doorzichtig.
ach je weet niet hoe ie zich ontwikkeld

maar beloften als 10 nieuwe steden dat moet je niet doen als je er geen zak van meent
het zou wel goed zijn als er twee grote steden van 200.000 mensen bijkwamen compleet met metro , 100 mega packs en fiets netwerk

een stad die zichzelf compleet kan bedruipen, locatie aan de oost kant van de heuvelrug

[ Bericht 1% gewijzigd door michaelmoore op 22-05-2026 21:31:59 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  vrijdag 22 mei 2026 @ 21:40:00 #18
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_220863859
Dat minderheidskabinet zal geen succes worden. Er moeten deals gesloten worden met de oppositie. En die willen allemaal 'iets' in ruil voor steun. Waardoor het zichzelf langzaam uit elkaar gaat trekken in een bepaalde richting. Maken ze deals met links dan krijg je extra linkse beloningen voor die partijen. En vice versa over rechts. Dat werkt uiteendrijvend. Dus blijft er patstelling is mijn voorspelling.

Laten we maar weer gaan stemmen. Of genieten van een paar jaar stilstand en kleine beetjes verandering. Past in ieder geval goed bij conservatieven.
"Doe maar gek, want er zijn al genoeg gewone mensen" - Ted Langenbach
pi_220864279
twitter


Keijzer was zelf afwezig en neemt nu Klaver de maat... Puur omdat Klaver om uitstel vroeg zodat niet tot diep in de nacht over Loosdrecht wordt gediscussieerd.
  vrijdag 22 mei 2026 @ 23:33:50 #20
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_220864615
Waarom denken zoveel losers dat ik een cultuur en een "beschaving" met ze deel omdat ze in hetzelfde land geboren zijn als ik?

Ik deel vrij weinig met agressievelingen die migranten in de fik willen zetten. Ga lekker naar Hongarije, zijn we van tal vam problemen af. Niemand gaat je missen.
Antifa
  vrijdag 22 mei 2026 @ 23:52:41 #21
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220864740
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 23:33 schreef VoMy het volgende:
Waarom denken zoveel losers dat ik een cultuur en een "beschaving" met ze deel omdat ze in hetzelfde land geboren zijn als ik?

Ik deel vrij weinig met agressievelingen die migranten in de fik willen zetten. Ga lekker naar Hongarije, zijn we van tal vam problemen af. Niemand gaat je missen.
Liever naar Rusland.
  vrijdag 22 mei 2026 @ 23:56:39 #22
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_220864757
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 23:52 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Liever naar Rusland.
Komen ze terug in de loopgraven, risicootje.
Antifa
pi_220864761
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 23:56 schreef VoMy het volgende:

[..]
Komen ze terug in de loopgraven, risicootje.
Ach, dat duurt maar even.
  zaterdag 23 mei 2026 @ 03:12:50 #24
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220865028
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 23:33 schreef VoMy het volgende:
Waarom denken zoveel losers dat ik een cultuur en een "beschaving" met ze deel omdat ze in hetzelfde land geboren zijn als ik?

Ik deel vrij weinig met agressievelingen die migranten in de fik willen zetten.
Ga lekker naar Hongarije, zijn we van tal van problemen af.
Niemand gaat je missen.
Er is veel immigratie in Hongarije door tal van bedrijven die zich in de EU vestigen

Anders dan hier gaat men daar selectief te werk, op basis van leeftijd ,kennis en ervaring, na afloop van het arbeidscontract gaat men vaak weer terug , gezinshereniging bestaat niet

Het loon ligt echter fors lager dan hier en sociale uitkeringen zijn extreem laag of niet aanwezig , daardoor komen Hongaarse en Slowaakse jongeren liever hier werken

Woningen zijn daar echter in overvloed aanwezig
quote:
AI-overzicht
Hoewel de Hongaarse regering een streng anti-immigratiebeleid voert, kampt het land met een enorm tekort aan arbeidskrachten (oplopend tot zo'n 300.000 vacatures).

Hierdoor is er een sterke stijging van gastarbeiders van buiten de EU, met inmiddels ruim 120.000 buitenlandse werknemers.

Arbeidsmarkt en Kansen
Vraag naar personeel: Vooral in de bouw, productie, logistiek en landbouw is er een grote schaarste.

Inkomsten: Het Hongaarse loon is afgelopen jaren gestegen, maar ligt fors lager dan in West-Europa.

Afhankelijk van het type functie ligt het startloon omgerekend tussen de 750 en 900 euro bruto per maand.

Arbeidsmigranten: Naast traditionele arbeidsmigranten uit buurlanden als Roemenië en Oekraďne, werft Hongarije actief werknemers uit Azië (zoals de Filipijnen en Vietnam) via speciale gastarbeiders programma.

Vergunningen en Wetgeving
EU-burgers: Als burger van de Europese Unie (inclusief Nederland ) mag je in Hongarije wonen en werken.
Je moet je na aankomst wel registreren bij de lokale autoriteiten.

Derdelanders: Werknemers van buiten de EU hebben een visum, een geldige verblijfsvergunning en een specifieke werkvergunning nodig.
Deze procedures worden vaak gesponsord en geregeld door de Hongaarse werkgever
quote:
AI-overzicht
Hongarije heeft een dekkend sociaal stelsel dat vergelijkbaar is met andere EU-landen, al zijn de uitkeringen vaak soberder en korter van duur dan in Nederland.
Iedereen die in Hongarije werkt bouwt hier rechten voor op.

1. Werkloosheid (Jobseeker's Allowance)
Werking: De officiële naam voor de werkloosheidsuitkering is de 'Jobseeker's Allowance' (álláskeresési járadék).
Voorwaarden: Je moet je inschrijven bij de lokale arbeidsdienst en in de 3 jaar voorafgaand aan je werkloosheid minimaal 360 dagen hebben gewerkt.
Duur & Hoogte: Deze uitkering is kort. Je ontvangt 1 dag uitkering voor elke 30 dagen die je hebt gewerkt in de afgelopen 3 jaar. . De maximale duur is 90 dagen.
De uitkering bedraagt 60% van je eerdere gemiddelde salaris, gemaximeerd op het Hongaarse minimumloon.

2. AOW (Ouderdomspensioen)
Werking: Het Hongaarse staatspensioen is gebaseerd op het aantal gewerkte jaren en de opgebouwde premies.

AOW-leeftijd: De wettelijke pensioenleeftijd in Hongarije is 65 jaar voor zowel mannen als vrouwen.
Vrouwen die ten minste 40 jaar hebben gewerkt (inclusief bepaalde periodes van kinderopvang), kunnen ongeacht hun leeftijd met pensioen.

Nederlandse AOW: Heb je in Nederland gewoond of gewerkt, dan kun je jouw AOW-uitkering in de meeste gevallen gewoon meenemen als je naar Hongarije verhuist.

3. Ziekte (Ziekengeld/ZW)
Werking: Bij ziekte is het stelsel opgedeeld in twee fasen:
Ziekteverlof (Betegszabadság): De eerste 15 dagen van ziekte betaalt je werkgever verplicht door, tegen 70% van je reguliere salaris..


[ Bericht 1% gewijzigd door michaelmoore op 23-05-2026 11:24:04 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220866009
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 21:11 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Kijk, los van wat je mening is over asiel of andere vraagstukken.

Jetten is een robot. Dat was al duidelijk toen hij bij D66 werd voorgesteld in dat hilarische kennismakingsinterview jaren geleden. Dat hij MP zou worden had destijds echt niemand verwacht. Hij werd toen ook finaal voor schut gezet door Arjan Lubach in zijn tv programma.

Die man is niet oprecht, is hartstikke nep, dat weet hij ook gewoon en het boeit hem niet.

Rutte was ongeveer hetzelfde, alleen iets minder doorzichtig.
Eens. Een veel mindere versie ook van Rutte. Bijzonder dat mensen in zijn leuke glimlach trapten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')