abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 24 mei 2026 @ 20:56:52 #101
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220879687
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 20:55 schreef probeer het volgende:

[..]
Nee toch? Demonstraties zijn vergunningsvrij naar mijn weten. Je moet het wel van tevoren laten weten, opdat de gemeente toe kan zien op de veiligheid, of wanneer strikt noodzakelijk (gezondheid, verkeer, wanorde) beperken of verbieden.
Klopt, zie edit.

Overigens is aangekondigd demonstreren op de weg of het spoor nog wel anders dan een AZC met mensen erin in de hens proberen te steken.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220879689
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 20:52 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Edit: o nee, geen vergunning. Desalniettemin lijkt me de mogelijkheid een demonstratie bij het spoor verbieden vrij evident.
Precies, mij ook. Niet meer dan logisch dat burgers zich absoluut nooit op het spoor mogen begeven. Is voor mij van dezelfde orde als bv een live trainingsgebied van defensie.

En heel eerlijk; wanneer mensen dat niet met me eens zijn (wat een aanzienlijk aantal van mijn sociale cirkel is) heb ik toch altijd het gevoel dat ze zich puur laten leiden door ideologie, en rationaliteit een gepasseerd station is.
"Pools are perfect for holding water"
pi_220879701
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 20:56 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Klopt, zie edit.

Overigens is aangekondigd demonstreren op de weg of het spoor nog wel anders dan een AZC met mensen erin in de hens proberen te steken.
Absoluut. Anderen in levensgevaar brengen acht ik nog een flink stuk erger dan jezelf in levensgevaar brengen.
"Pools are perfect for holding water"
pi_220879713
quote:
6s.gif Op zondag 24 mei 2026 20:44 schreef nostra het volgende:

[..]
De middelpuntvliedende kracht is een schijnkracht.
Je kunt nu wel heel wijs en bijdehand doen maar het neemt niet weg dat 'men' altijd naar rechts blijft trekken en aan het touw blijft sjorren. Ongeacht welke status quo. Zou er slavernij en kinderarbeid bestaan dan schaft de VVD dat niet af. Dat zit niet in de partij.
pi_220879728
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 20:59 schreef probeer het volgende:

[..]
Absoluut. Anderen in levensgevaar brengen acht ik nog een flink stuk erger dan jezelf in levensgevaar brengen.
Maar juist XR is voor Eerdmans een reden om de Grondwet aan te passen (ook: negeren?)
pi_220879733
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 21:00 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Je kunt nu wel heel wijs en bijdehand doen maar het neemt niet weg dat 'men' altijd naar rechts blijft trekken en aan het touw blijft sjorren. Ongeacht welke status quo. Zou er slavernij en kinderarbeid bestaan dan schaft de VVD dat niet af. Dat zit niet in de partij.
De enige reden voor VVD om slavernij af te schaffen zou zijn wanneer kinderarbeid weer ingevoerd wordt. En vice versa. "We hebben nu kinderen voor het werk, dus de slaven zijn niet meer nodig"
"Pools are perfect for holding water"
pi_220879751
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 21:01 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Maar juist XR is voor Eerdmans een reden om de Grondwet aan te passen (ook: negeren?)
Eerdmans kan de vinketering krijgen. Radicaalrechtse randdebiel dat hij is.

Artikel 9 en de Wom (WOM?) zijn prima zoals ze zijn. Maar dan moet de driehoek wel proactief handhaven, en niet eerst gaan toezien hoe een verboden demonstratie toch uitgevoerd wordt om dan uiteindelijk eens wat te gaan doen.

Dat zouden we ook niet accepteren wanneer, ik noem maar wat, de anti-AZC demonstranten in operationele operatiekamers willen protesteren. Die worden dan simpelweg tegengehouden die ruimten überhaupt te betreden.

De politie wist van te voren dat XR dit wilde doen, dus waarom ze het niet voorkomen hebben is me echt een raadsel.
"Pools are perfect for holding water"
pi_220879789
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 20:59 schreef probeer het volgende:

[..]
Absoluut. Anderen in levensgevaar brengen acht ik nog een flink stuk erger dan jezelf in levensgevaar brengen.
Ik krijg nu een beeld van allemaal lege treinen die proberen de demonstranten aan te rijden.

De treinversie van KITT.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_220879791
quote:
1s.gif Op zondag 24 mei 2026 20:24 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Je verdraait mijn woorden. Ik heb hier helemaal geen zin in.

Op het publicitair belangrijke asielthema blijven ze uiterst rechts continu kopiëren en dubbelen.
[..]
Dus wel. Van de antifa motie tot het toetreden tot de Trump board of Peace. Zitten in het schemergebied. Half-in, half-uit.

Niet voor niets is JA21 hun favoriete coalitiepartner geworden, inmiddels nog meer dan het CDA. JA21 is 100% uiterst rechts en zit in Europa bij een gezellig kransje partijen.
Waarom kom je dan specifiek met dat voorbeeld. Jij vindt het uiterst rechts stemgedrag, dat is het simpelweg niet.
pi_220879814
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 21:09 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Ik krijg nu een beeld van allemaal lege treinen die proberen de demonstranten aan te rijden.

De treinversie van KITT.
Helaas worden lege treinen nog altijd gereden door machinisten.

En zelfs als die dingen zelfrijdend zouden zijn, heeft een burgemeester ook de plicht om de veiligheid van de demonstranten te beschermen.
"Pools are perfect for holding water"
pi_220879839
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 21:09 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Waarom kom je dan specifiek met dat voorbeeld. Jij vindt het uiterst rechts stemgedrag, dat is het simpelweg niet.
'Nul asielzoekers in het land' is uiterst rechts stemgedrag en een uiterst rechtse agenda. Het is simpelweg een uiterst rechts standpunt.

Antifa verbieden is uiterst rechts, net als meedoen met de Board of Peace (welke andere landen zitten daarin denk je?)

Wat is de volgende stap? Over vijf jaar ga jij beweren dat massale remigratie heus niet uiterst rechts beleid is?

Ik heb hier geen zin in. Een discussie heeft geen zin met deze Overton window in jouw hoofd.

edit: 'nul asielzoekers, instroom naar nul' is bijvoorbeeld niet eens het standpunt van de Tories in het VK. Of van Forza Italia. FDP en CDU in Duitsland. N-VA in België. Nee, voor dat idee moet je in deze landen echt nog wat deuren verder kijken.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 24-05-2026 21:22:55 ]
  zondag 24 mei 2026 @ 21:22:15 #112
13309 nostra
ask why
pi_220879888
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 21:00 schreef Klopkoek het volgende:
Zou er slavernij en kinderarbeid bestaan dan schaft de VVD dat niet af. Dat zit niet in de partij.
Dat denk ik ook ja. :')
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  zondag 24 mei 2026 @ 21:22:59 #113
13309 nostra
ask why
pi_220879894
quote:
1s.gif Op zondag 24 mei 2026 20:24 schreef Klopkoek het volgende:
Niet voor niets is JA21 hun favoriete coalitiepartner geworden
Dat is niets nieuws dan vóór de coalitievorming.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  zondag 24 mei 2026 @ 21:28:03 #114
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220879938
JA21 is niet zo extreem, tenminste niet zolang Eerdmans er de skepter zwaait. Ben alleen bang dat de VVD ook met Markuszower, PVV en FvD in de volgende regering gaat stappen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220879941
quote:
81s.gif Op zondag 24 mei 2026 21:22 schreef nostra het volgende:

[..]
Dat denk ik ook ja. :')
Ze zouden de critici en abolitionisten activisten noemen en criminaliseren. De toegang tot de rechter beperken. Huisblad De Telegraaf zal ze woke noemen.

Eigenstandig, uit eigen motivatie, als zelfstandig idee om er politiek kapitaal aan te verspillen, zullen ze het niet afschaffen.

Het is een patroon dat je in recenter tijden ook gewoon ziet met dierenrechten, ondanks dat 'liberale' denkers in de 19e eeuw daar al over schreven.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-05-2026 21:29:46 ]
pi_220879975
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 21:22 schreef nostra het volgende:

[..]
Dat is niets nieuws dan vóór de coalitievorming.
Mij ontgaat de relevantie van deze opmerking.

De observatie dat sinds Yesilgöz het clubje JA21 nu de favo coalitiepartner is geworden ondersteunt het punt van het aanbeland zijn in het schemergebied tussen centrum-rechts en uiterst rechts (half-in, half-eruit).

De zusterpartijen van JA21 zeggen genoeg (o.a. pro-Apartheid in Zuid-Afrika SGP, rechtstaatslopers PiS, de openlijk neofascistische FdI, de voorheen neonazistische Zweden Democraten waarvan prominente leden nog steeds handelen in Derde Rijk prullaria).

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 24-05-2026 21:37:49 ]
  Moderator zondag 24 mei 2026 @ 21:39:52 #117
236264 crew  capricia
pi_220880014
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 21:28 schreef -XOR- het volgende:
JA21 is niet zo extreem, tenminste niet zolang Eerdmans er de skepter zwaait. Ben alleen bang dat de VVD ook met Markuszower, PVV en FvD in de volgende regering gaat stappen.
Ik denk dat dat de VVD electoraal geen goed gaat doen. En dat ze dat zelf ook wel begrijpen? Hoop ik.

Maar migratie is maatschappelijk wel echt een belangrijk onderwerp. Waar pijnpunten zitten die geregeld moeten worden.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_220880019
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 21:28 schreef -XOR- het volgende:
JA21 is niet zo extreem, tenminste niet zolang Eerdmans er de skepter zwaait. Ben alleen bang dat de VVD ook met Markuszower, PVV en FvD in de volgende regering gaat stappen.
Hoe machtig en invloedrijk is Eerdmans?

Nog los van dat Eerdmans ooit zelf kwam met het voorstel tot een verbod voor winkeliers met Turkse en Marokkaanse herkomst; types als Nanninga, Boomsma - en Kinneging op de achtergrond zijn wel echt eng. Hun vriendjes in Europa zijn ook eng, een half dozijn daarvan iig.
pi_220880026
quote:
81s.gif Op zondag 24 mei 2026 21:22 schreef nostra het volgende:

[..]
Dat denk ik ook ja. :')
Hoe kijk jij er tegen dat de VVD onvoorwaardelijk Israel steunt?

Idem voor @Hanca en CU
pi_220880032
quote:
1s.gif Op zondag 24 mei 2026 21:39 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik denk dat dat de VVD electoraal geen goed gaat doen. En dat ze dat zelf ook wel begrijpen? Hoop ik.

Maar migratie is maatschappelijk wel echt een belangrijk onderwerp. Waar pijnpunten zitten die geregeld moeten worden.
De "linkse" vvd'er is al vertrokken. Zo niet naar D66
  Moderator zondag 24 mei 2026 @ 21:43:34 #121
236264 crew  capricia
pi_220880040
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 21:41 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Hoe kijk jij er tegen dat de VVD onvoorwaardelijk Israel steunt?

Idem voor @:Hanca en CU
Persoonlijk vind ik het vreemd dat het zo'n gigantisch belangrijk onderwerp zou zijn. Een land in een ander continent.

We hebben hier zelf genoeg te doen.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  zondag 24 mei 2026 @ 21:44:43 #122
13309 nostra
ask why
pi_220880053
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 21:42 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
De "linkse" vvd'er is al vertrokken. Zo niet naar D66
Van der Burg zit er nog gewoon.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  Moderator zondag 24 mei 2026 @ 21:44:48 #123
236264 crew  capricia
pi_220880054
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 21:42 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
De "linkse" vvd'er is al vertrokken. Zo niet naar D66
Lees ik goed dat jij denkt dat de linkse VVDer naar D66 vertrokken is?
En dan bedoel je in de peilingen?
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  zondag 24 mei 2026 @ 21:45:02 #124
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220880058
quote:
1s.gif Op zondag 24 mei 2026 21:39 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik denk dat dat ze electoraal geen goed gaat doen. En dat ze dat zelf ook wel begrijpen?
Dan komt het verhaal dat het land toch bestuurd moet worden en dat ze in een kabinet met die partijen eindelijk migratie en rasonzuiverheden goed kunnen aanpakken.
quote:
Maar migratie is maatschappelijk wel echt een belangrijk onderwerp. Waar pijnpunten zitten die geregeld moeten worden.
Dat klopt, daarom is het ook belangrijk dat het Europees migratiepact snel wordt geimplementeerd. De buitengrenzen stevig patrouilleren is de enige oplossing.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  zondag 24 mei 2026 @ 21:47:35 #125
13309 nostra
ask why
pi_220880086
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 21:41 schreef Ambtenaar030 het volgende:
Hoe kijk jij er tegen dat de VVD onvoorwaardelijk Israel steunt?
Ik heb geen mening over Israël.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')