abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 24 mei 2026 @ 16:12:57 #76
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220877554
JFK gaat de verkiezingen landsliden. Mensen zijn er nu eindelijk achter dat als je progressief wilt, je PRO moet stemmen en niet op de meest sympathieke telg uit de VNO-NCW familie. Jammer dat het slechts voor de eerste kamer gaat zijn, maar hopelijk beklijft die wetenschap een beetje.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220877714
quote:
12s.gif Op zondag 24 mei 2026 13:04 schreef nostra het volgende:

[..]
Zo zie je maar dat de VVD verre vab uiterst rechts is.
Hoe dan, hun verlies komt toch direct bij FvD en Ja21, zelfde vijver enzo.
  Moderator zondag 24 mei 2026 @ 16:49:50 #78
375570 crew  Cyan9
pi_220877767
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 15:36 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
90% van de mensen in dit draadje zijn PRO stemmers. Ken je publiek.
Sinds wanneer? Er is hier meer politieke diversiteit dan je denkt.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_220877880
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 16:39 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Hoe dan, hun verlies komt toch direct bij FvD en Ja21, zelfde vijver enzo.
dat maakt de partij niet uiterst rechts natuurlijk.
  zondag 24 mei 2026 @ 17:25:11 #80
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220878115
Misschien zijn we wel allemaal stiekem VVD/PVV stemmers maar zeggen we alleen maar dat we PRO stemmen om elitair en intellectueel over te komen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  zondag 24 mei 2026 @ 17:34:55 #81
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_220878172
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 17:25 schreef -XOR- het volgende:
Misschien zijn we wel allemaal stiekem VVD/PVV stemmers maar zeggen we alleen maar dat we PRO stemmen om elitair en intellectueel over te komen.
Betrapt! 😬 Ik doe alles daarvoor. One World, paars haar, vega snietzul, performative feminisme, volkskrant abo.

En nog ben ik niet recht genoeg in de leer. Dan maar met het potloodje de volgende keer op Lidewij stemmen.

Heeft ze trouwens al een kindernaam bedacht? Ik vind Rudolf, Joseph en Herman erg mooi klinken.
"Doe maar gek, want er zijn al genoeg gewone mensen" - Ted Langenbach
pi_220878894
quote:
1s.gif Op zondag 24 mei 2026 17:03 schreef Bofjijff het volgende:

[..]
dat maakt de partij niet uiterst rechts natuurlijk.
Zie de kop van het plaatje.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220879265
Iets kan natuurlijk niet ''gewoon'' rechts of links zijn. Het is radicaal, extreem, uiterst, hyper of enig andere verzwarende term.
pi_220879313
quote:
1s.gif Op zondag 24 mei 2026 17:34 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Betrapt! 😬 Ik doe alles daarvoor. One World, paars haar, vega snietzul, performative feminisme, volkskrant abo.

En nog ben ik niet recht genoeg in de leer. Dan maar met het potloodje de volgende keer op Lidewij stemmen.

Heeft ze trouwens al een kindernaam bedacht? Ik vind Rudolf, Joseph en Herman erg mooi klinken.
Ik gok op iets Romeins.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220879329
quote:
10s.gif Op zondag 24 mei 2026 20:01 schreef Straatcommando. het volgende:
Iets kan natuurlijk niet ''gewoon'' rechts of links zijn. Het is radicaal, extreem, uiterst, hyper of enig andere verzwarende term.
Centrumrechts is terminaal. In Nederland is alleen het CDA dat nog en dat sterft langzaam uit. 'Gewoon rechts' bestaat in Nederland bijna niet meer. Het is een patroon dat we natuurlijk op vele plekken in de wereld zien.

De helft van de FvD kiezers beschrijven zichzelf als centrum-rechts (bron: Ipsos), een kwart van de PVV kiezers als midden. Betekent natuurlijk niet dat dit klopt.
pi_220879342
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 20:08 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Centrumrechts is terminaal. In Nederland is alleen het CDA dat nog en dat sterft langzaam uit. 'Gewoon rechts' bestaat in Nederland bijna niet meer. Het is een patroon dat we natuurlijk op vele plekken in de wereld zien.

De helft van de FvD kiezers beschrijven zichzelf als centrum-rechts (bron: Ipsos), een kwart van de PVV kiezers als midden. Betekent natuurlijk niet dat dit klopt.
Dat partijen steeds verder de hakken in het zand zetten onderschrijf ik ook, maar de VVD is niet ''uiterst'' rechts. Het lijkt wel alsof we collectief dommer worden en steeds harder met steeds zwaardere termen moeten strooien omdat het anders niet over komt, ofzo.

Fvd is natuurlijk niet centrum rechts. Totaal niet.
  zondag 24 mei 2026 @ 20:12:09 #87
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220879357
CDA is centrumrechts, VVD en JA21 zijn rechts met een ver-rechtse vleugel, PVV is uiterst rechts tot extreemrechts, DNA en FvD zijn extreem-rechts.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220879374
quote:
7s.gif Op zondag 24 mei 2026 20:09 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Dat partijen steeds verder de hakken in het zand zetten onderschrijf ik ook, maar de VVD is niet ''uiterst'' rechts. Het lijkt wel alsof we collectief dommer worden en steeds harder met steeds zwaardere termen moeten strooien omdat het anders niet over komt, ofzo.

Fvd is natuurlijk niet centrum rechts. Totaal niet.
Klopt al schuift de VVD onder Yesilgoz wel meer naar rechts dan onder Rutte
pi_220879378
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 20:14 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Klopt al schuift de VVD onder Yesilgoz wel meer naar rechts dan onder Rutte
Absoluut. D66 leek dat ook te doen, maar hangt nu in een limbo van rechts progressief gedachtegoed.
pi_220879383
quote:
7s.gif Op zondag 24 mei 2026 20:09 schreef Straatcommando. het volgende:
maar de VVD is niet ''uiterst'' rechts.
Ze zitten overduidelijk in het grensgebied (ik zal het citeren van ches_data achterwege laten). Van de week dus ook weer met "asielinstroom moet naar nul" - dat is 100% uiterst rechts.

Zoals n.b. Bas Erlings zei, de VVD is opgericht als meest rechtse partij in het bestel, is altijd "aan het touw blijven trekken" en het is nooit genoeg. De middelpuntvliedende krachten blijven hetzelfde, is een ingebakken tendens.

Dit commentaar is nog te lief:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)haal-werken-a4928466

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 24-05-2026 20:19:28 ]
pi_220879396
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 20:16 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Ze zitten overduidelijk in het grensgebied (ik zal het citeren van ches_data achterwege laten). Van de week dus ook weer met "asielinstroom moet naar nul" - 100% uiterst rechts. Zoals n.b. Bas Erlings zei, de VVD is opgericht als meest rechtse partij, is altijd "aan het touw blijven trekken" en het is nooit genoeg. De middelpuntvliedende krachten blijven hetzelfde.

Dit commentaar is nog te lief:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)haal-werken-a4928466
Migratie is niet de graadmeter om een partij rechts te noemen. Dat wordt nog wel eens vergeten in het geschreeuw de afgelopen jaren.

Als je naar hun stemgedrag kijkt zijn ze niet uiterst rechts. Simple as.
pi_220879448
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 20:18 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Migratie is niet de graadmeter om een partij rechts te noemen. Dat wordt nog wel eens vergeten in het geschreeuw de afgelopen jaren.
Je verdraait mijn woorden. Ik heb hier helemaal geen zin in.

Op het publicitair belangrijke asielthema blijven ze uiterst rechts continu kopiëren en dubbelen.

quote:
Als je naar hun stemgedrag kijkt zijn ze niet uiterst rechts. Simple as.
Dus wel. Van de antifa motie tot het toetreden tot de Trump board of Peace. Zitten in het schemergebied. Half-in, half-uit.

Niet voor niets is JA21 hun favoriete coalitiepartner geworden, inmiddels nog meer dan het CDA. JA21 is 100% uiterst rechts en zit in Europa bij een gezellig kransje partijen.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 24-05-2026 20:27:18 ]
pi_220879482
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 20:14 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Klopt al schuift de VVD onder Yesilgoz wel meer naar rechts dan onder Rutte
Het eerste dat Rutte deed was met PVV in zee gaan en pas in 2014 werd PVV uitgesloten.

Over de PvdA kwamen in 2012 dit soort teksten: "gevaar voor Nederland". Dat deed hij met de PVV alleen in 2017.

https://www.bnnvara.nl/jo(...)evaar-voor-nederland

https://www.nu.nl/politie(...)-uit-te-sluiten.html

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-05-2026 20:31:13 ]
pi_220879593
quote:
1s.gif Op zondag 24 mei 2026 20:16 schreef Klopkoek het volgende:
De middelpuntvliedende krachten blijven hetzelfde, is een ingebakken tendens.
De middelpuntvliedende kracht is een schijnkracht.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220879618
Definitief concept Liberaal Manifest:

https://www.liberaal-groe(...)iberaal-Manifest.pdf
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  zondag 24 mei 2026 @ 20:48:15 #96
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220879624
Ben wel benieuwd wat er gaat gebeuren bij na nieuwe verkiezingen gezien VVD niet met PvdA samen wil werken en daarmee wordt een regering over het midden vormen onmogelijk. We gaan waarschijnlijk de eerste echt fascistische regering van West-Europa krijgen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220879643
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 13:02 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Burgemeesters moeten wegblijven van het verbieden van demonstraties.

Zei ik overigens al tijdens corona. Alleen Halsema lijkt ervoor te staan. De rest is bang voor de media en Den haag
Het demonstratierecht is in Nederland nooit absoluut geweest. Er zijn een paar uitzonderingen waarop een burgemeester een demonstratie mag verbieden. Oa omwille van het verkeer. Zie artikel 2 Wom.
"Pools are perfect for holding water"
pi_220879652
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 15:36 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
90% van de mensen in dit draadje zijn PRO stemmers. Ken je publiek.
Eh, ik stem SP en ben ook van mening dat demonstraties op het spoor (of de snelweg) ook prima verboden en voorkomen mogen worden. Wat volgens huidige wetten ook gewoon mag.
"Pools are perfect for holding water"
  zondag 24 mei 2026 @ 20:52:28 #99
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220879660
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 20:50 schreef probeer het volgende:

[..]
Het demonstratierecht is in Nederland nooit absoluut geweest. Er zijn een paar uitzonderingen waarop een burgemeester een demonstratie mag verbieden. Oa omwille van het verkeer. Zie artikel 2 Wom.
Bovendien heb je gewoon een vergunning nodig voor een demonstratie en geen enkele burgemeester bij zinnen gaat die geven voor een demonstratie op het spoor.

Edit: o nee, geen vergunning. Desalniettemin lijkt me de mogelijkheid een demonstratie bij het spoor verbieden vrij evident.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220879681
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 20:52 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Bovendien heb je gewoon een vergunning nodig voor een demonstratie en geen enkele burgemeester bij zinnen gaat die geven voor een demonstratie op het spoor.
Nee toch? Demonstraties zijn vergunningsvrij naar mijn weten. Je moet het wel van tevoren laten weten, opdat de gemeente toe kan zien op de veiligheid, of wanneer strikt noodzakelijk (gezondheid, verkeer, wanorde) beperken of verbieden.
"Pools are perfect for holding water"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')