abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220866026
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 21:15 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Hmm ondergang van eigen bevolking. Wie zijn dat precies?
Zijn Nederlanders onvruchtbaar geworden of zo? Zijn we gevangen gezet door een militair buitenlands leger?
Vraag het even aan de mensen in Iran, Libanon en Syrië om maar wat te noemen. Het is een proces en gebeurt niet in 20 jaar he.
pi_220866100
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2026 10:16 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Vraag het even aan de mensen in Iran, Libanon en Syrië om maar wat te noemen. Het is een proces en gebeurt niet in 20 jaar he.
+ delen van afrika. Maar vooral omarmen _O-
pi_220866186
Samenvatting van de afgelopen periode.

Het liberale kabinet wil graag kijken of er nog schijn in zijden draden voor sociale zekerheid kunnen worden gevonden.

En werkgeversorganisaties vinden momenteel het volle stroomnet (datacenters krijgen voorrang) en inflatie belangrijkere "problemen" dan een onzichtbare toekomst van de huidige en komende generaties mensen.

Leuk man.

[ Bericht 2% gewijzigd door Beathoven op 23-05-2026 10:54:33 ]
pi_220866210
Verkeerde topic
pi_220866297
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 20:55 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
1. Idee is goed, daar twijfelt niemand aan met gezond verstand.
2. Als ik zal vluchten ben ik zo ongekend dankbaar dat ik mij meteen aanpas aan de cultuur/ normen en waarden en doe er alles aan om te integreren. Mijn vriendin komt ook niet uit Nederland, maar sprak binnen 2 jaar de taal en had werk binnen een half jaar. Dan zit ik niet na 10 jaar nog in de bijstand of ga rellen in mijn nieuwe land.
3. We hebben al niet genoeg huizen voor de eigen bevolking.
4. Niemand zegt ga maar dood, behalve wat FVD/PVV stemmers misschien.
5. Doordat Nederland er zo'n teringzooi van heeft is de asiel industrie een businessmodel geworden. Geld voor heel West-Europa trouwens. Maar daar kijken mensen graag voor weg.
6. Veilige Landers en criminelen krijgen we niet meer uitgezet.
7. Mensen die al asiel hebben aangevraagd in een ander land, krijgen we al niet teruggestuurd.
8. Merendeel zijn jonge mannen, en komen uit culturen die gaan botsen met de cultuur hier.

Zomaar wat punten waardoor er terecht veel weerstand is tegen asielzoekers. En dit is hartstikke sneu voor de echte vluchtelingen, maar hoe het nu gaat slaat werkelijk waar nergens op leidt inderdaad tot de ondergang van je eigen bevolking. En in een razend tempo ook met de verwachte 50.000 per jaar.
Waarom niet een vriendin van Nederlandse bodem? Je haalt dus iemand binnen die een huis bezet houdt.
pi_220866302
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 20:55 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
1. Idee is goed, daar twijfelt niemand aan met gezond verstand.
2. Als ik zal vluchten ben ik zo ongekend dankbaar dat ik mij meteen aanpas aan de cultuur/ normen en waarden en doe er alles aan om te integreren. Mijn vriendin komt ook niet uit Nederland, maar sprak binnen 2 jaar de taal en had werk binnen een half jaar. Dan zit ik niet na 10 jaar nog in de bijstand of ga rellen in mijn nieuwe land.
3. We hebben al niet genoeg huizen voor de eigen bevolking.
4. Niemand zegt ga maar dood, behalve wat FVD/PVV stemmers misschien.
5. Doordat Nederland er zo'n teringzooi van heeft is de asiel industrie een businessmodel geworden. Geld voor heel West-Europa trouwens. Maar daar kijken mensen graag voor weg.
6. Veilige Landers en criminelen krijgen we niet meer uitgezet.
7. Mensen die al asiel hebben aangevraagd in een ander land, krijgen we al niet teruggestuurd.
8. Merendeel zijn jonge mannen, en komen uit culturen die gaan botsen met de cultuur hier.

Zomaar wat punten waardoor er terecht veel weerstand is tegen asielzoekers. En dit is hartstikke sneu voor de echte vluchtelingen, maar hoe het nu gaat slaat werkelijk waar nergens op leidt inderdaad tot de ondergang van je eigen bevolking. En in een razend tempo ook met de verwachte 50.000 per jaar.
Allemaal stellingen die je niet onderbouwt. Overigens vroeg ik in post #5 een onderbouwing die je weigert te geven.

Is dit het niveau in POL tegenwoordig? Lulraak wat stellen zonder onderbouwing, AI samenvattingen en wat cijfers neerplempen zonder bron?

[ Bericht 0% gewijzigd door Ambtenaar030 op 23-05-2026 11:18:38 ]
pi_220866312
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 22:54 schreef Klopkoek het volgende:
[ x ]

Keijzer was zelf afwezig en neemt nu Klaver de maat... Puur omdat Klaver om uitstel vroeg zodat niet tot diep in de nacht over Loosdrecht wordt gediscussieerd.
Ach Mona ageert ook dat er te weinig huizen zijn gebouwd als voormalig minister van wonen.
  zaterdag 23 mei 2026 @ 11:22:48 #33
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220866336
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 23:33 schreef VoMy het volgende:
Waarom denken zoveel losers dat ik een cultuur en een "beschaving" met ze deel omdat ze in hetzelfde land geboren zijn als ik?

Ik deel vrij weinig met agressievelingen die migranten in de fik willen zetten. Ga lekker naar Hongarije, zijn we van tal vam problemen af. Niemand gaat je missen.
Of jij gaat weg naar een land dat wel aan jouw pretenties voldoet.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
  zaterdag 23 mei 2026 @ 11:25:50 #34
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220866346
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2026 11:10 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Waarom niet een vriendin van Nederlandse bodem? Je haalt dus iemand binnen die een huis bezet houdt.
mijn ex vrouw kwam uit Kirgizië , vlak bij het Issyk Kul Lake

https://en.wikipedia.org/wiki/Issyk-Kul

maar dat is niet zout , meer mineraal smaak
quote:
Het is het achtste diepste meer ter wereld , het elfde grootste meer ter wereld qua volume en het op één na grootste zoutmeer. Het ligt op een hoogte van 1607 meter.
Ondanks de hoogte en de lage temperaturen in de winter bevriest het zelden vanwege het hoge zoutgehalte . [ 5 ] [ 6 ]

Het meer is een Ramsar- gebied met een wereldwijd belangrijke biodiversiteit [ 7 ] en maakt deel uit van het biosfeerreservaat Issyk-Kul.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zaterdag 23 mei 2026 @ 11:39:00 #35
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220866397
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 20:55 schreef DobbyDobby het volgende:

5. Doordat Nederland er zo'n teringzooi van heeft is de asiel industrie een businessmodel geworden. Geld voor heel West-Europa trouwens. Maar daar kijken mensen graag voor weg.
6. Veilige Landers en criminelen krijgen we niet meer uitgezet.
7. Mensen die al asiel hebben aangevraagd in een ander land, krijgen we al niet teruggestuurd.
8. Merendeel zijn jonge mannen, en komen uit culturen die gaan botsen met de cultuur hier.

De sociale uitkeringen lonen zijn hier veel te goed, de hele wereld komt er op af , als ze er wat aan willen doen dan krijg je de heel links Nederland over je heen

nemen ze de 5000 euro en de dwangsom en dan gaan ze ff terug
maar ja wat doe je eraan

[ Bericht 1% gewijzigd door michaelmoore op 23-05-2026 11:44:21 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zaterdag 23 mei 2026 @ 11:48:25 #36
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220866434
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 18:57 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Wat stel jij voor? Graag met een serieuze onderbouwing. Niet a la grense digt111!!! En we moeten het eigen risico per direct afschaffen per decreet
doe net als Hongarije dan is de instroom gelijk afgelopen

gezinshereniging doen ze niet aan en na afloop arbeidscontract terug

Woonruimte, die mag de werkgever zelf voor ze bouwen op zijn aangekochte terrein net zoveel als ie wil
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220866635
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2026 11:48 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
doe net als Hongarije dan is de instroom gelijk afgelopen

gezinshereniging doen ze niet aan en na afloop arbeidscontract terug

Woonruimte, die mag de werkgever zelf voor ze bouwen op zijn aangekochte terrein net zoveel als ie wil
Onze huisbabyboomer met zn gouden lepel en "na mij de zondvloed" heeft ook een oplossing.
  zaterdag 23 mei 2026 @ 13:02:04 #38
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220867072
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2026 12:23 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Onze huisbabyboomer met zn gouden lepel en "na mij de zondvloed" heeft ook een oplossing.
ze kunnen toch thuis ook aan gezinshereniging doen als het werk klaar is/???

Dat doet men hier ook , knuffelen als een dolle op Schiphol bij terugkomst

[ Bericht 0% gewijzigd door michaelmoore op 23-05-2026 13:10:44 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220867078
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2026 11:48 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
doe net als Hongarije dan is de instroom gelijk afgelopen

gezinshereniging doen ze niet aan en na afloop arbeidscontract terug

Woonruimte, die mag de werkgever zelf voor ze bouwen op zijn aangekochte terrein net zoveel als ie wil
Krijg jij eigenlijk het alleenstaande AOW? Of moet je inleveren nu je twee huurders in je huis hebt?
  zaterdag 23 mei 2026 @ 13:05:56 #40
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220867113
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2026 13:02 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Krijg jij eigenlijk het alleenstaande AOW? Of moet je inleveren nu je twee huurders in je huis hebt?
die hebben een apart huishouden en koken zelf en zij komen niet in mijn territorium

wij wonen alle drie apart met contract

quote:
AI-overzicht
Ja, u behoudt doorgaans uw recht op een alleenstaande AOW, mits er sprake is van een strikt commerciële relatie en u geen gezamenlijke huishouding voert.

Sociale Verzekeringsbank | SVB
+1
De belangrijkste voorwaarden zijn:
Zelfstandig wonen: De huurder(s) huren een eigen kamer of zelfstandige woonruimte en delen enkel voorzieningen, of hebben hun eigen privé-faciliteiten.

Commercieel contract: U heeft een zakelijke overeenkomst en brengt een realistische huurprijs in rekening.
Er is geen sprake van het delen van kosten of zorg voor elkaar.

Geen gezamenlijke huishouding: De Sociale Verzekeringsbank (SVB) kijkt of u elkaars huishouden financieel of op andere vlakken ondersteunt. Is dit niet het geval, dan heeft dit geen invloed op uw AOW.

Let op: Het maakt voor de SVB niet uit of u uw woning (onder)verhuurt.
Controleer en documenteer uw woonsituatie zorgvuldig om misverstanden te voorkomen, en geef eventuele wijzigingen in uw woonsituatie altijd direct door via de website van de Sociale Verzekeringsbank (SVB).

Dit zorgt ervoor dat uw uitkering (ongeveer 70% van het netto minimumloon) ongewijzigd blijft.
quote:
Elke woonsituatie is anders en de SVB beoordeelt dit maatwerk.
Lees meer over de precieze voorwaarden op de website van de SVB.
Neem bij twijfel altijd direct contact op met de SVB om een eventuele naheffing of korting te voorkomen.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220867135
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2026 13:05 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
die hebben een apart huishouden en koken zelf en komen niet in mijn terirtorium

wij wonen alle drie apart
[..]

Aha, dat wist ik niet.
  zaterdag 23 mei 2026 @ 13:10:12 #42
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220867148
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2026 13:08 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Aha, dat wist ik niet.
dit is heeeeel erg actueel inzake het woningdelen van nu vanwege de enorme woningnood , de overheid wil heel graag dat men aan woningdelen doet , vooral met ouderen en geeft graag doelgericht advies , ook de advocatuur kan je daarbij helpen

Maar in principe is de huidige situatie heel erg fout , woning delen is NIET de oplossing , zeker niet als bestaande woningen naar libanezen, syriers en iraniers en weet ik veel wie gaan

ik zou naar gecontroleerd sociaal wonen kunnen , de jongens moeten een eigen flat zodat ze een gezin kunnen stichten en in mijn huis hoort een gezin met kinderen

Maar de doorstroom is gestaakt en dat komt niet meer goed

[ Bericht 5% gewijzigd door michaelmoore op 23-05-2026 16:10:56 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220868129
  zaterdag 23 mei 2026 @ 16:53:04 #44
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_220868617
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2026 15:36 schreef Klopkoek het volgende:
[ afbeelding ]
Dat is verrassend. Je zou het niet verwachten van die echoput.

Ben er nog niet over uit of ongemodereerd en onder een pseudoniem typen nu wel zo'n succes is. Het voordeel is dat je de onbeschaafde rauwe werkelijkheid kunt lezen en het nadeel is dat er een ophitsend vliegwiel effect kan ontstaan. Ik hoop dat platformen met goede persoonlijke moderatie de langste adem zullen hebben. Het overlaten aan externe moderatie of zelfs de politie is suboptimaal.
"Doe maar gek, want er zijn al genoeg gewone mensen" - Ted Langenbach
pi_220868659
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2026 16:53 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Dat is verrassend. Je zou het niet verwachten van die echoput.
Je had verwacht dat vooral FvD en PVV alle haat en drek naar zich toe zouden trekken?
pi_220868677
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2026 15:36 schreef Klopkoek het volgende:
[ afbeelding ]
Dat is niet verrassend.

Partijen die het land willen afbreken krijgen negatieve reacties.

Partijen die het land willen opbouwen nauwelijks.
  zaterdag 23 mei 2026 @ 17:04:42 #47
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_220868738
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2026 16:55 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Je had verwacht dat vooral FvD en PVV alle haat en drek naar zich toe zouden trekken?
Nee, totaal niet. Alles ter linkerzijde van FvD en PVV is daar een steen des aanstoots. Iets met buitenlanders, geloof ik.
"Doe maar gek, want er zijn al genoeg gewone mensen" - Ted Langenbach
pi_220869769
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2026 17:04 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Nee, totaal niet. Alles ter linkerzijde van FvD en PVV is daar een steen des aanstoots. Iets met buitenlanders, geloof ik.
Bij CU is er op rechts nog minder weerstand dan bij VVD. Zou het misschien komen door de starre verdediging van Bibi en Ben-Gvir? Verder wel mooi dat ze net doen alsof ze mijlenver van SGP verwijderd zijn.
  zaterdag 23 mei 2026 @ 18:47:51 #49
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_220869818
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 mei 2026 18:42 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Bij CU is er op rechts nog minder weerstand dan bij VVD. Zou het misschien komen door de starre verdediging van Bibi en Ben-Gvir? Verder wel mooi dat ze net doen alsof ze mijlenver bij SGP verwijderd zijn.
Dat zou ik niet weten. Ze verdedigen eerder een 'bondgenoot' dan die figuren.
"Doe maar gek, want er zijn al genoeg gewone mensen" - Ted Langenbach
  zaterdag 23 mei 2026 @ 18:56:35 #50
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220869895
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2026 17:04 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Nee, totaal niet. Alles ter linkerzijde van FvD en PVV is daar een steen des aanstoots. Iets met buitenlanders, geloof ik.
buitenlanders die wonen in het buitenland , dat zijn toeristen,
die halen online een visum, gaan dan met vliegtuig naar hier en dan naar een ander land en dan weer naar hun eigen land in hun eigen huis met hun eigen kinderen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')