quote:Activisten XR blokkeren spoor Den Haag Centraal voor flotilla
Vijf activisten van Extinction Rebellion blokkeren het spoor bij Den Haag Centraal. Ze eisen dat het kabinet in actie komt voor de leden van de flotilla die door Israël zijn opgepakt. Ook vragen ze aandacht voor de slachtoffers in Gaza.
Het treinverkeer tussen Leiden en Den Haag Centraal en Rotterdam en Den Haag ligt stil. Ook rijden er geen treinen tussen Den Haag en Utrecht. De NS verwacht dat het tot ongeveer 21.15 uur duurt.
In totaal staan er op Den Haag Centraal zo'n 25 activisten van Extinction Rebellion.
Ze zitten met name..quote:Op dinsdag 19 mei 2026 20:20 schreef Mikeytt het volgende:
Je kan veel zeggen over XR, maar dat zijn wel mensen die weten waar ze voor staan. 🫡
Waarvoor ze staan.quote:
quote:Op dinsdag 19 mei 2026 20:25 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Waarvoor ze staan.
Van andere groeperingen kan je vaak niet zeggen dat ze hun woorden ook naar daden brengen.
Ik was vroeger lid van XR. Nu weg omdat ik het niet meer eens ben met de organisatie, maar als je met die mensen spreekt > Het zijn echt hele aardige mensen. En ze denken zelf in ieder geval daadwerkelijk dat hun acties de bijdragen aan een betere wereld. Hele gepassioneerde mensen.
Vraag me altijd af of dit soort acties iets van invloed hebben?quote:Op dinsdag 19 mei 2026 20:25 schreef Mikeytt het volgende:
En ze denken zelf in ieder geval daadwerkelijk dat hun acties bijdragen aan een betere wereld
voor lulquote:Op dinsdag 19 mei 2026 20:20 schreef Mikeytt het volgende:
Je kan veel zeggen over XR, maar dat zijn wel mensen die weten waar ze voor staan. 🫡
Natuurlijk niet. Maar dat maken ze zichzelf graag wijs.quote:Op dinsdag 19 mei 2026 20:26 schreef cinderloom het volgende:
[..]
Vraag me altijd af of dit soort acties iets van invloed hebben?
Het idee van XR is dat burgerlijke ongehoorzaamheid effectief is. En daar hebben ze in principe ook gelijk in als je kijkt naar de geschiedenis.quote:Op dinsdag 19 mei 2026 20:26 schreef cinderloom het volgende:
[..]
Verbaast me niks. Jij bent immers ook een enorme fantast.quote:Op dinsdag 19 mei 2026 20:25 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Waarvoor ze staan.
Van andere groeperingen kan je vaak niet zeggen dat ze hun woorden ook naar daden brengen.
Ik was vroeger lid van XR. Nu weg omdat ik het niet meer eens ben met de organisatie, maar als je met die mensen spreekt > Het zijn echt hele aardige mensen. En ze denken zelf in ieder geval daadwerkelijk dat hun acties bijdragen aan een betere wereld. Hele gepassioneerde mensen.
Lijkt me niet dat Netanyahu onder de indruk is van het feit dat er een uurtje geen treinen rijden in Den Haag.quote:Op dinsdag 19 mei 2026 20:26 schreef cinderloom het volgende:
[..]
De boodschap is dan ook naar het kabinet en niet naar Netanyahu.quote:Op dinsdag 19 mei 2026 20:31 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Lijkt me niet dat Netanyahu onder de indruk is van het feit dat er een uurtje geen treinen rijden in Den Haag.
Ik vond de demonstranten in Loosdrecht anders ook behoorlijk daadkrachtig. Daar kan ik meer respect voor opbrengen.quote:Op dinsdag 19 mei 2026 20:25 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Waarvoor ze staan.
quote:Op dinsdag 19 mei 2026 20:33 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
De boodschap is dan ook naar het kabinet en niet naar Netanyahu.
Zal het kabinet verder ook niet van onder de indruk zijn. Als je blokkades wil organiseren, doe dat dan bij de Tweede Kamer i.p.v. op het spoor.
De opvang bijna in de fik zetten en de brandweer tegen houden kun je moeilijk als 'soft' omschrijven idd.quote:Op dinsdag 19 mei 2026 20:33 schreef GerryDV het volgende:
[..]
Ik vond de demonstranten in Loosdrecht anders ook behoorlijk daadkrachtig. Daar kan ik meer respect voor opbrengen.
Het lijkt net de topics over Trump, alhoewel, die zijn nog veel erger.quote:Op dinsdag 19 mei 2026 20:35 schreef xpompompomx het volgende:
Topix over XR brengen altijd het mooiste in Fok!ers naar boven.
Of Charlie Kirk..quote:Op dinsdag 19 mei 2026 20:36 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het lijkt net de topics over Trump, alhoewel, die zijn nog veel erger.
Inderdaad. Voor Den Haag Centraal.quote:Op dinsdag 19 mei 2026 20:20 schreef Mikeytt het volgende:
alsof je ooit wel respect voor ze hadquote:Op dinsdag 19 mei 2026 20:35 schreef HeatWave het volgende:
[..]
[ x ]
Dat doet dat teringtuig dan ook, vrijwel dagelijks.
Ze bereiken er 1 ding mee, totale minachting en geen enkel respect meer voor ze, als ze iets ergs overkomt, jammer dan.
Correct.quote:
Waarom zouden we überhaupt respect hebben voor deze extreemlinkse actiegroep?quote:Op dinsdag 19 mei 2026 20:45 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
alsof je ooit wel respect voor ze hadVieze faker bah
Ook ik heb jarenlang geroepen dat het protestrecht heilig was, ook voor mensen waar ik het mee oneens was.quote:Op dinsdag 19 mei 2026 20:45 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
alsof je ooit wel respect voor ze hadVieze faker bah
Schijnbaar heeft Israël er eentje beschoten.quote:Op dinsdag 19 mei 2026 20:46 schreef Mubassie het volgende:
Daar zitten ze weer hoor, onze labiele mongooltjes.![]()
Dat die hele kutflotilla mag zinken.
Lekker manquote:Op dinsdag 19 mei 2026 20:48 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Schijnbaar heeft Israël er eentje beschoten.
[ twitter ]
Ik heb eens een begrafenis gemist door deze ongein.quote:Op dinsdag 19 mei 2026 20:21 schreef Ama het volgende:
Fucking kut als je trein niet gaat door deze droeftoeters.
Jij vindt dit normaal?quote:Op dinsdag 19 mei 2026 20:35 schreef xpompompomx het volgende:
De geweldsfantasieen in dit topic? Nee, die vind ik niet normaal.quote:
Zodra mensen als eerste over de kritiek op XR beginnen dan over XR zelf, weet je eigenlijk wel genoeg.quote:
Dat vraagt hij toch nietquote:Op dinsdag 19 mei 2026 20:54 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
De geweldsfantasieen in dit topic? Nee, die vind ik niet normaal.
Dat gaat inderdaad wat ver, maar hoop wel dat de tijd gewoon op tijd rijdt.quote:Op dinsdag 19 mei 2026 20:54 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ach voor een begrafenis kun je eigenlijk nooit te laat zijn. Je kunt ervan uitgaan dat ie de volgende dag daar ook nog wel ligt.quote:Op dinsdag 19 mei 2026 20:52 schreef DobbyDobby het volgende:
Ik heb eens een begrafenis gemist door deze ongein.
Dat kan je beter aan heatwave vragenquote:Op dinsdag 19 mei 2026 20:47 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Waarom zouden we überhaupt respect hebben voor deze extreemlinkse actiegroep?
Onze sublieme fietsinfrastructuur is het gevolg van enorme bakken met belastingcenten die door automobilisten en hardwerkende belastingbetalende burgers opgehoest zijn.quote:Op dinsdag 19 mei 2026 20:31 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Het idee van XR is dat burgerlijke ongehoorzaamheid effectief is. En daar hebben ze in principe ook gelijk in als je kijkt naar de geschiedenis.
Onze hele fietsinfrastructuur behoort bijvoorbeeld tot de beste van de wereld. Dat begon ook met een gezamelijke actie van burgerlijke ongehoorzaamheid.
[ afbeelding ]
Maar de manier waarop XR dat dezer dagen doet is mijn inziens ineffectief en helpt het doel niet.
En ik zit al uit te kijken naar een vliegende brigade van Jetten die dit probleem "van burgers die iets vinden' gaat oplossen.quote:Op dinsdag 19 mei 2026 20:35 schreef xpompompomx het volgende:
Ja, dat XR genereert alleen maar negatieve emoties. Meer zit er niet in het vat.quote:Op dinsdag 19 mei 2026 20:35 schreef xpompompomx het volgende:
“Het doet pijn!!!!”quote:
quote:Op dinsdag 19 mei 2026 21:15 schreef Kickinalfa het volgende:
Worden ze nu eindelijk eens gearresteerd en verantwoordelijk gehouden voor alle schade?
Aangezien 'zionist' (lees: iemand die streeft naar het behoud van Israël als Joodse staat) een compliment is, zal dat weinig uitmaken. Dit soort mensen moeten zo snel mogelijk gederadicaliseerd worden, zoveel is duidelijk. Vijf jaar gevangenisstraf plus een ideologische heropvoeding zou goed doen.quote:
Waarom zouden we respect hebben voor een extreemrechtse actiegroep?quote:Op dinsdag 19 mei 2026 20:47 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Waarom zouden we überhaupt respect hebben voor deze extreemlinkse actiegroep?
Die sla je toch het hele station door.quote:
Echt, 10 agenten om zo'n werkschuwe stink hippies van het spoor te halen..quote:
Sowieso ben je mentaal toch niet wijs om in Nederland op een spoor te gaan zitten vanwege het zoveelste conflict in het Midden-Oosten.quote:Op dinsdag 19 mei 2026 21:21 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Echt, 10 agenten om zo'n werkschuwe stink hippies van het spoor te halen..
Godsgeklaagd dat politie telkens moet opdraven voor dit tuig...
Voor echt politiewerk hebben ze geen tijd...
Stop die brulapen in dat 2e filmpje gewoon een sok in de mond.quote:
Ik zie ze eerder een klacht indienen dat ze hun OV niet konden uitchecken.quote:Op dinsdag 19 mei 2026 21:38 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Alle kosten graag op deze zwerfhonden verhalen.
Waarom wordt er sowieso gewacht tot er medewerking wordt verleend? In Loosdrecht moesten men gewoon rennen of men kreeg klappen.quote:
Waarom brengen ze deze mannen eigenlijk geen thee zoals op de snelweg?quote:
Maar het zal niets veranderen.quote:Op dinsdag 19 mei 2026 21:23 schreef HowardRoark het volgende:
En hier doen ze dit allemaal voor. Een Nederlander die op een van de bootjes zit. Dat taalgebruik ook, man man man.
Bejaarde man: 'Ik ben gekidnapt in internationale wateren door de terroristen van de zionistische entiteit genaamd Israël'
Studente: 'Als jullie deze video zien ben ik tegen mijn wil naar het zogenaamde 'Israël" gebracht ..'_!!!!!!!!
[ twitter ]
Er zijn voor mensen als u toch ook uitzonderingen die mogen ageren tegen die anti-sociale hoge pieten, 'rechtse kliek', industriën en 'mannen met grote auto's' of mensen met grote huizen o.i.d.?quote:Op dinsdag 19 mei 2026 21:30 schreef torentje het volgende:
[..]
Je weet toch al hoe ik over demonstraties en oorlogen denk?
Bovendien zou het ook niets veranderen aan het pro-Palestijnse activisme. Men stelt namelijk als er bijvoorbeeld gevraagd wordt wat dit conflict anders maakt dan bijvoorbeeld de oorlogen in Soedan en Jemen, waar veel meer slachtoffers vallen, dat Nederland zogenaamd het vermeende 'Israëlische geweld' zou steunen.quote:Op dinsdag 19 mei 2026 22:42 schreef Kottnauer het volgende:
[..]
Maar het zal niets veranderen.
Zelfs als de Nederlandse regering precies doet wat deze actievoerders willen en alle contacten met Israël verbreken, dan nog steeds zal dat helemaal niets wijzigen aan het beleid van Israël tegen de Palestijnen.
Ze kunnen ook paaseieren gaan verven in Mongolië: heeft hetzelfde effect, namelijk: niets.
Of op een geit door Lima rijden.
Die kleuter met zijn sigaretjequote:Op dinsdag 19 mei 2026 21:36 schreef Aether het volgende:
Was sowieso gezellig in Den Haag vandaag.
[ x ]
Niveautje hoor. Volwassen.quote:Op dinsdag 19 mei 2026 20:54 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ook voor het klimaat is XR niet goed te praten.quote:Op dinsdag 19 mei 2026 23:26 schreef Interloper het volgende:
Dit is de meest irritante actie tot nu toe. Toen ze nog gewoon voor het klimaat op de barricade gingen, had ik er ergens nog wel begrip voor. Ergens, heel diep van binnen.
Maar dit is gewoon 100% onvergefelijk
Oh ja, joh?quote:Op dinsdag 19 mei 2026 20:20 schreef Mikeytt het volgende:
Weet je het zeker?quote:Activisten op het spoor. Alle treinen eruit. ‘Dead, Dead to the IDF’, zingt meneer.
Dat weet ik zo net nog niet. Als je als milieu activist 'death death to the IDF' staat te scanderen lijkt me dat je je prioriteiten niet helemaal op orde hebt.quote:Op dinsdag 19 mei 2026 20:20 schreef Mikeytt het volgende:
En ook nog als KLIMAAT-activist....quote:Op dinsdag 19 mei 2026 21:25 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Sowieso ben je mentaal toch niet wijs om in Nederland op een spoor te gaan zitten vanwege het zoveelste conflict in het Midden-Oosten.
Ga gewoon normaal doen.
Proest.quote:Op woensdag 20 mei 2026 00:08 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Waarom wordt er in Loosdrecht wel geslagen op demonstranten, en hier niet? En dat terwijl dit volk juist eens wat tikken zou moeten krijgen.
Dat klopt. Tegelijkertijd komt het vaak voor dat vreedzame protesten worden verstoord door relschoppers. Daardoor ontstaat gedrag dat juist sterk lijkt op dat van de groep waartegen het protest zich richt.quote:Op dinsdag 19 mei 2026 22:49 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Er zijn voor mensen als u toch ook uitzonderingen die mogen ageren tegen die anti-sociale hoge pieten, 'rechtse kliek', industriën en 'mannen met grote auto's' of mensen met grote huizen o.i.d.?
Of heb ik het verkeerd?
Leuke oxymoron.quote:Op woensdag 20 mei 2026 07:17 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Proest.
Omdat deze activisten stil zitten en zich zelfs verbaal niet dreigend uitlaten richting de politie of omgeving. Qua gedrag en woordgebruik is dat het tegenovergestelde van die ‘bezorgde burgers’ in Loosdrecht.
Als je inmiddels al tientallen keren met je luie reet op snel-, of spoorwegen hebt gezeten, daarmee keer op keer vele mensen dupeert, en na tig waarschuwing van politie nog niet vertrekt. Dan verdien je in mijn ogen weleens wat stevige tikken, ja.quote:Op woensdag 20 mei 2026 07:17 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Proest.
Omdat deze activisten stil zitten en zich zelfs verbaal niet dreigend uitlaten richting de politie of omgeving. Qua gedrag en woordgebruik is dat het tegenovergestelde van die ‘bezorgde burgers’ in Loosdrecht.
Ongetwijfeld. Useful idiots.quote:Op dinsdag 19 mei 2026 20:25 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Waarvoor ze staan.
Ik was vroeger lid van XR. Nu weg omdat ik het niet meer eens ben met de organisatie, maar als je met die mensen spreekt > Het zijn echt hele aardige mensen. En ze denken zelf in ieder geval daadwerkelijk dat hun acties bijdragen aan een betere wereld. Hele gepassioneerde mensen.
Dus. Als een paar demonstranten iets flikken, mag je losslaan op iedereen?quote:Op woensdag 20 mei 2026 07:17 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Proest.
Dus? Als? Huh wat? Ik heb geen idee waar je deze onzin vandaan haalt. Als je een probleem met dat over één kam scheren hebt dan kan je beter wat posts daarboven bekijken.quote:Op woensdag 20 mei 2026 08:15 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Dus. Als een paar demonstranten iets flikken, mag je losslaan op iedereen?
Onzin vandaan haalt? Het gebeurt!quote:Op woensdag 20 mei 2026 08:35 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dus? Als? Huh wat? Ik heb geen idee waar je deze onzin vandaan haalt. Als je een probleem met dat over één kam scheren hebt dan kan je beter wat posts daarboven bekijken.
Je vindt gezien je duim de post van luciferdoosje zo goed. Zie je niet dat die post impliceert dat bij een volgende azc protest de politie er meteen op los mag rammen want 'ze' (ja hij heeft het over ze) zijn al tig keer gewaarschuwd, mensen hebben er last van en het is al het zoveelste protest.
quote:Op dinsdag 19 mei 2026 21:17 schreef HowardRoark het volgende:
Vijf jaar gevangenisstraf plus een ideologische heropvoeding zou goed doen.
Handhaven is toch juist wat de pliesie aan het doen is als ze deze clowns los aan het slijpen zijn?quote:Op woensdag 20 mei 2026 08:59 schreef raptorix het volgende:
Wanneer gaan we deze club eens als terroristisch beschouwen? Het lijkt me toch dat als je jaarlijks voor miljarden aan schade zorgt voor de economie dat je daar in aanmerking voor komt, daarnaast nog maar niet te spreken van de enorme inzet van politie waardoor belangrijk werk blijft liggen of niet gehandhaaft kan worden.
Je keurt dit af dus we weten weer genoeg!11!!quote:
misschien heb je net een uur zonder zuurstof gezeten dus ik zal het je niet verwijten, ik vind geweld tegen demonstranten niet goed. Iemand die dat wel ziet zitten is je boy luciferdoosje in de post die jij nog wel een duim gaf (zal wel komen door dat zuurstof tekort)quote:Op woensdag 20 mei 2026 08:43 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Onzin vandaan haalt? Het gebeurt!
Jij vindt dat dus goed? Ok, duidelijk.
Bij Terroristen moet je de leiders aanpakken, en ja deze zijn gewoon bekent.quote:Op woensdag 20 mei 2026 09:03 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Handhaven is toch juist wat de pliesie aan het doen is als ze deze clowns los aan het slijpen zijn?
Dit zijn geen demonstranten, als je demonstreert doe je dat door de gene waar je tegen wilt protesteren dwars te zitten, keten je zelf maar lekker vast aan de deur van Shell.quote:Op woensdag 20 mei 2026 09:06 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
misschien heb je net een uur zonder zuurstof gezeten dus ik zal het je niet verwijten, ik vind geweld tegen demonstranten niet goed. Iemand die dat wel ziet zitten is je boy luciferdoosje in de post die jij nog wel een duim gaf (zal wel komen door dat zuurstof tekort)
Laat die steken gewoon achterwege. Nergens voor nodig.quote:Op woensdag 20 mei 2026 09:06 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
misschien heb je net een uur zonder zuurstof gezeten dus ik zal het je niet verwijten, ik vind geweld tegen demonstranten niet goed. Iemand die dat wel ziet zitten is je boy luciferdoosje in de post die jij nog wel een duim gaf (zal wel komen door dat zuurstof tekort)
Mwa, door ze terroristen te noemen doen je de echte terroristen tekort. Dit zijn niet meer dan wat fanatieke driftkikkerende dromers.quote:Op woensdag 20 mei 2026 09:07 schreef raptorix het volgende:
[..]
Bij Terroristen moet je de leiders aanpakken, en ja deze zijn gewoon bekent.
Ik heb onderzoek gedaan naar XR en ze zijn dermate goed georganiseerd dat je dit als Terrorisme kunt beschouwen.quote:Op woensdag 20 mei 2026 09:09 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Mwa, door ze terroristen te noemen doen je de echte terroristen tekort. Dit zijn niet meer dan wat fanatieke driftkikkerende dromers.
Dat vereist toch wel behoorlijke hersengymnastiek.quote:Op woensdag 20 mei 2026 09:10 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik heb onderzoek gedaan naar XR en ze zijn dermate goed georganiseerd dat je dit als Terrorisme kunt beschouwen.
Ernstige vrees aan te jagen misschien niet, voor de rest allemaal checkmarks lijkt me.quote:Op woensdag 20 mei 2026 09:28 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Dat vereist toch wel behoorlijke hersengymnastiek.
Volgens de NCTV: Het uit ideologische motieven (voorbereiden van het) plegen van op mensenlevens gericht geweld, of het veroorzaken van maatschappij-ontwrichtende schade, met als doel (een deel van) de bevolking ernstige vrees aan te jagen, maatschappelijke veranderingen te bewerkstelligen en/of politieke besluitvorming te beïnvloeden.
Waarom haal je die er bij?quote:Op dinsdag 19 mei 2026 21:19 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Waarom zouden we respect hebben voor een extreemrechtse actiegroep?
Het is beide kut
Past prima bij XR, als je je in die club verdiept, zoals wat @raptorix aangaf.quote:Op woensdag 20 mei 2026 09:28 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Dat vereist toch wel behoorlijke hersengymnastiek.
Volgens de NCTV: Het uit ideologische motieven (voorbereiden van het) plegen van op mensenlevens gericht geweld, of het veroorzaken van maatschappij-ontwrichtende schade, met als doel (een deel van) de bevolking ernstige vrees aan te jagen, maatschappelijke veranderingen te bewerkstelligen en/of politieke besluitvorming te beïnvloeden.
Van maatschappij-ontwrichtende schade of (het voorbereiden van) geweld is geen sprake. Aan één van die twee voorwaarden moet worden voldaan als je de definitie van de NCTV aanhoudt.quote:Op woensdag 20 mei 2026 09:29 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ernstige vrees aan te jagen misschien niet, voor de rest allemaal checkmarks lijkt me.
Ik denk dat je de mate van organisatie en ondergraving van deze beweging nu schromelijk onderschat.quote:Op woensdag 20 mei 2026 09:09 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Mwa, door ze terroristen te noemen doen je de echte terroristen tekort. Dit zijn niet meer dan wat fanatieke driftkikkerende dromers.
Beter natuurlijk om dag in dag uit anti-moslimtopics vol te spammen.quote:
Eerste boa’s van NS vanaf vandaag op pad met wapenstokquote:Op woensdag 20 mei 2026 09:08 schreef Stoorzendert het volgende:
Waarom niet gewoon boa’s inzetten hiervoor? Kunnen ze meteen de nieuwe wapenstok testen
Heb je een paar voorbeelden van zulke topics?quote:Op woensdag 20 mei 2026 10:05 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Beter natuurlijk om dag in dag uit anti-moslimtopics vol te spammen.
Het is niets meer dan wensdenken van onze progressief linkse vrienden bij de NOS.quote:Op woensdag 20 mei 2026 10:49 schreef Cruzinats het volgende:
En dit noemen ze bij de NPO dan de 'stille meerderheid'![]()
Drie sukkeltjes rond een paal.
‘Activisten’ had ook tussen aanhalingstekens gemoeten. Ik vind het opvallend hoe media de ene groep omschrijven als ‘activisten’ terwijl de andere groep, waarbij demonstraties soms zelfs agressief worden, wordt neergezet als ‘bezorgde burgers’. Dat is een verschrikkelijke frame en die nam ik gewoon over.quote:Op woensdag 20 mei 2026 09:20 schreef Hathor het volgende:
[..]
Waarom zet je bezorgde burgers tussen aanhalingstekens? Jij zou het verder wel prima vinden als de overheid besluit om een horde Afrikanen waarvan niemand weet wie of wat ze zijn in je achtertuin zou dumpen? Dat zou jou geen zorgen baren?
quote:Op woensdag 20 mei 2026 11:31 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
‘Activisten’ had ook tussen aanhalingstekens gemoeten. Ik vind het opvallend hoe media de ene groep omschrijven als ‘activisten’ terwijl de andere groep, waarbij demonstraties soms zelfs agressief worden, wordt neergezet als ‘bezorgde burgers’. Dat is een verschrikkelijke frame en die nam ik gewoon over.
Ik hoopte dat de ironie in mijn post duidelijk was. De term ‘bezorgde burger’ triggert jou en tegelijkertijd vind je het geen probleem dat daadwerkelijk vreedzame demonstranten door mij ‘activisten’ worden genoemd.
Mbt die Afrikanen. Ik reageerde op iemand die niet begrijpt waarom de politie anders optreedt tegen een demonstrant die rustig op de grond zit dan tegen agressieve demonstranten die ook nog bosjes naast een gebouw met mensen erin in brand steken. Het verschil in gedrag tussen beide groepen is gigantisch. Blijkbaar bepaalt de sympathie voor de demonstrant en/of onderwerp hoe mensen vinden dat de politie moet optreden én niet het gedrag van de demonstranten ter plaatse. Dat is meten met twee maten.
Ik zou liever niet zien dat onschuldige dieren een voedselvergiftiging oplopen. Die wappies zitten vol vergif.quote:Op woensdag 20 mei 2026 10:37 schreef StateOfMind het volgende:
Lijkt mij een mooie plek om een roedel valse Rottweilers uit te laten
Heb een uitstekende huisdierenverzekeringquote:Op woensdag 20 mei 2026 11:37 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Ik zou liever niet zien dat onschuldige dieren een voedselvergiftiging oplopen. Die wappies zitten vol vergif.
Je bent dus een ongelooflijke aansteller? En @raptorix vertel eens, wie zijn de leiders? Man man man wat zou het leven toch simpel zijn als ik de schaamteloosheid had zulke tering achterlijke dingen te zeggen.quote:Op woensdag 20 mei 2026 09:36 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Past prima bij XR, als je je in die club verdiept, zoals wat @:raptorix aangaf.
Om de balk bij velen uit de ogen te halen, ik heb ook weinig tot niks met XR maar nog minder met dat extreem rechtse wat zegt voor Nederland op komt maar alleen maar onrust en haat zaaitquote:
En waarom moet je dat hier doen? In topics over Markuszower ben je heel duidelijk (oprotten, terug naar Israël) maar hier wil je wel ineens "balans" aanbrengen.quote:Op woensdag 20 mei 2026 13:03 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Om de balk bij velen uit de ogen te halen, ik heb ook weinig tot niks met XR maar nog minder met dat extreem rechtse wat zegt voor Nederland op komt maar alleen maar onrust en haat zaait
Precies. Beter op xr wappies testen dan op mensen.quote:Op woensdag 20 mei 2026 09:08 schreef Stoorzendert het volgende:
Waarom niet gewoon boa’s inzetten hiervoor? Kunnen ze meteen de nieuwe wapenstok testen
Je bent een xr wappie. Daarmee ben je elke schaamteloosheid sowieso al lang voorbij en niet serieus te nemen.quote:Op woensdag 20 mei 2026 11:44 schreef viagraap het volgende:
[..]
Je bent dus een ongelooflijke aansteller? En @:raptorix vertel eens, wie zijn de leiders? Man man man wat zou het leven toch simpel zijn als ik de schaamteloosheid had zulke tering achterlijke dingen te zeggen.
Hoog tijd dat ze zich dan 1.75m diep erin laten begraven.quote:Op woensdag 20 mei 2026 11:39 schreef viagraap het volgende:
De demonstranten houden tenminste van ons land.
Beter op iedere relschopper die vreedzame protesten gebruikt om te rellen, omdat ze dan hetzelfde gedrag vertonen als de groep waartegen het protest gericht is.quote:Op woensdag 20 mei 2026 13:31 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Precies. Beter op xr wappies testen dan op mensen.
Mja, dat schoonmaken achteraf is ook weer zo'n dingetje. Stukjes giftig vlees moeten wegspuiten etc.quote:Op woensdag 20 mei 2026 13:36 schreef CarbonC het volgende:
Het is mij niet duidelijk waarom de treinen niet zouden kunnen rijden.
Klopt, dat zal ik niet ontkennenquote:Op woensdag 20 mei 2026 13:26 schreef Richestorags het volgende:
[..]
En waarom moet je dat hier doen? In topics over Markuszower ben je heel duidelijk (oprotten, terug naar Israël) maar hier wil je wel ineens "balans" aanbrengen.
Het komt er op neer dat je vooral moeite hebt met "extreemrechts".
Neuh. Ik zie extremisten voor wat ze zijn.quote:Op woensdag 20 mei 2026 11:44 schreef viagraap het volgende:
[..]
Je bent dus een ongelooflijke aansteller? En @:raptorix vertel eens, wie zijn de leiders? Man man man wat zou het leven toch simpel zijn als ik de schaamteloosheid had zulke tering achterlijke dingen te zeggen.
Vertel dat aan de linkse broeders in Amerika die daar meer bereidheid toe hebben en vaker blij zijn met de dood van een tegenstander. Er wordt opvallend vaak over links extremisme heen gestapt.quote:Op woensdag 20 mei 2026 13:43 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Klopt, dat zal ik niet ontkennen
Oproepen tot geweld lost niks op vind ik
Tja daar heb ik weinig of zelfs geen invloed opquote:Op woensdag 20 mei 2026 13:51 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Vertel dat aan de linkse broeders in Amerika die daar meer bereidheid toe hebben en vaker blij zijn met de dood van een tegenstander.
https://yougov.com/en-us/(...)itical-violence-poll
Regelen de vogels wel.quote:Op woensdag 20 mei 2026 13:38 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Mja, dat schoonmaken achteraf is ook weer zo'n dingetje. Stukjes giftig vlees moeten wegspuiten etc.
In Nederland is dit niet anders.quote:Op woensdag 20 mei 2026 13:53 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Tja daar heb ik weinig of zelfs geen invloed op
Ik ben tegen geweld en oproepen tot geweld
Desnoods wat gieren uit Burger's Zoo invliegenquote:
Ik weet niet, die uitspraken van politici zoals Markuszower springen er wel uitquote:Op woensdag 20 mei 2026 13:56 schreef Richestorags het volgende:
[..]
In Nederland is dit niet anders.
Ja die ophitser probeert er garen bij te spinnen (en vervolgens weer niks te doen).quote:Op woensdag 20 mei 2026 13:58 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Ik weet niet, die uitspraken van politici zoals Markuszower springen er wel uit
Oh dat heb ik niet gemist en dat keur ik ook af , en dat wordt hier ook al genoeg terecht afgekeurd maar ik zie veel goedkeuring voor het rechtse geweld en uitspraken hier, niet van jou hoor overigens maar ze zijn er wel en dat vind ik zorgwekkendquote:Op woensdag 20 mei 2026 14:06 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ja die ophitser probeert er garen bij te spinnen (en vervolgens weer niks te doen).
Maar je hebt de Hamas is gerechtvaardigd verzet, het slopen van campussen, het bekladden van monumenten, het verstoren van dodenherdenkingen etc. gemist?
Of Volkert die ongehinderd kan chillen bij een demonstratie?
Prima dan. Ik vind dat we gewoon geen dubbele standaarden moeten hanteren.quote:Op woensdag 20 mei 2026 14:10 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Oh dat heb ik niet gemist en dat keur ik ook af , en dat wordt hier ook al genoeg terecht afgekeurd maar ik zie veel goedkeuring voor het rechtse geweld en uitspraken hier, niet van jou hoor overigens maar ze zijn er wel en dat vind ik zorgwekkend
Dat is sowieso een apart fenomeen, je mag je als Nederlander blijkbaar niet druk maken om wat er in Nederland of een dorp verderop gebeurt maar als buitenlander mag je overal de boel afbreken over een kutconflict in het gare middenoostenquote:Op woensdag 20 mei 2026 14:47 schreef Mortaxx het volgende:
Kwamen deze terroristen wel allemaal uit den Haag of doet de aivd in dit geval geen onderzoek?
Mag niet.quote:Op woensdag 20 mei 2026 14:53 schreef HeatWave het volgende:
maar als buitenlander mag je overal de boel afbreken over een kutconflict in het gare middenoosten.
Ik zie sowieso niet in hoe 'diversiteit' ooit een 'kracht' zou moeten zijn.quote:Op woensdag 20 mei 2026 14:53 schreef HeatWave het volgende:
Deze neppe vorm van diversiteit is onze grootste zwakte. Alles islamitisch is alles behalve divers.
Nou ja, als het daadwerkelijk divers, en met redelijke mate, zou zijn, is het best leuk om wat andere culturen te leren kennen.quote:Op woensdag 20 mei 2026 14:55 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Ik zie sowieso niet in hoe 'diversiteit' ooit een 'kracht' zou moeten zijn.
Terecht punt. Er is weinig divers aan Islamisten. Ze hebben in de basis allemaal dezelfde cultuur, normen en waarden. De ene alleen wat strenger dan de ander. Turkije en enkele Oost Europese landen zal ik nog wel los willen zien trouwens. Maar dat hele Midden-Oostenquote:Op woensdag 20 mei 2026 14:58 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nou ja, als het daadwerkelijk divers, en met redelijke mate, zou zijn, is het best leuk om wat andere culturen te leren kennen.
Maar waar zijn de (ik kies maar wat) Paraguayanen, de Chilenen, de Koreanen, de Thai, de Noren etc etc.
Vrijwel alles wat ons zogenaamd diversiteit zou brengen is islamitisch en denkt dus over alles 100% identiek, wat er in dat haatboek de Koran staat.
Ja niet te geloven dat ik me boos maak op basis van feiten, hoe schaamteloosquote:Op woensdag 20 mei 2026 13:32 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Je bent een xr wappie. Daarmee ben je elke schaamteloosheid sowieso al lang voorbij en niet serieus te nemen.
Mensen die zich kwaad maken over een genocide en de ontvoering van hun landgenoten zijn extreem? Wegkijkerquote:Op woensdag 20 mei 2026 13:45 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Neuh. Ik zie extremisten voor wat ze zijn.
Het verbaast me niet dat jij dit goedkeurt. Je laat weer eens blijken hoe walgelijk je denkbeelden zijn.quote:Op woensdag 20 mei 2026 14:13 schreef HowardRoark het volgende:
Ondertussen worden de 'Flotilla' activisten flink aangepakt onder leiding van Ben-Gvir.
[ twitter ]
Ah ja, het "fringefiguur".quote:Op woensdag 20 mei 2026 14:13 schreef HowardRoark het volgende:
Ondertussen worden de 'Flotilla' activisten flink aangepakt onder leiding van Ben-Gvir.
[ twitter ]
quote:Op woensdag 20 mei 2026 14:58 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Vrijwel alles wat ons zogenaamd diversiteit zou brengen is islamitisch en denkt dus over alles 100% identiek, wat er in dat haatboek de Koran staat.
Loop eens met je domheid te koop. Ja ho maar.quote:Op woensdag 20 mei 2026 15:02 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Terecht punt. Er is weinig divers aan Islamisten. Ze hebben in de basis allemaal dezelfde cultuur, normen en waarden. De ene alleen wat strenger dan de ander. Turkije en enkele Oost Europese landen zal ik nog wel los willen zien trouwens. Maar dat hele Midden-Oosten![]()
Play stupid games, win stupid prizes...quote:Op woensdag 20 mei 2026 14:13 schreef HowardRoark het volgende:
[ twitter ]
Waarom zijn wij bondgenoten met een land dat kennelijk op vergelijkbare voet staat als de lande die jij noemt? Er zitten overigens Nederlandse staatsburgers tussen deze gijzelaars, landverrader.quote:Op woensdag 20 mei 2026 15:27 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Play stupid games, win stupid prizes...
Hoe denk ja dat er met ze omgegaan wordt als ze naar, zeg eens, Rusland, Sudan, Nigeria gaan om te protesteren...
Maar ja, dat zullen we toch nooit te weten komen want deze linkse rakkers durven daar niet heen te gaan...
Denk dat Israël nu wel even laat weten dat ze deze figuren beu zijn..
Ja?quote:Op woensdag 20 mei 2026 15:28 schreef viagraap het volgende:
[..]
Waarom zijn wij bondgenoten met een land dat kennelijk op vergelijkbare voet staat als de lande die jij noemt? Er zitten overigens Nederlandse staatsburgers tussen deze gijzelaars, landverrader.
Het zou goed zijn om de financiers achter XR eens aan te pakken. Laat hen de maatschappelijke schade vergoeden. Nu heeft niets gevolgen en dat is niet houdbaar.quote:Op woensdag 20 mei 2026 09:52 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik denk dat je de mate van organisatie en ondergraving van deze beweging nu schromelijk onderschat.
Ze zijn ontvoerd door Israelische piraten op open zee. En inderdaad, ik maak mij druk om Nederlandse drugssmokkelaars in het buitenland mits die aan onmenselijke omstandigheden worden blootgesteld. Dat doet de regering ook. Als jij je landgenoten wilt laten stikken ben je in mijn ogen een landverrader, geen idee wat daar vreemd aan is.quote:Op woensdag 20 mei 2026 15:30 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Ja?
Ze weten toch dat je daar niet heen moet gaan? Maak jij je ook druk om NLse drugssmokkelaars in het buitenland?
Daarbij,
Bok eens op met je "landverrader"...
Ben je wel helemaal lekker?
En dat komt van de domste gans van het forum, dus dit vat ik op als een compliment.quote:Op woensdag 20 mei 2026 15:25 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
[..]
Loop eens met je domheid te koop. Ja ho maar.
Ik ben helemaal voor dit soort dingen. Dus wanneer onteigenen we alle fossiele bedrijven? Laat hen de maatschappelijke schade vergoeden. Nu heeft niets gevolgen en dat is niet houdbaar.quote:Op woensdag 20 mei 2026 15:31 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Het zou goed zijn om de financiers achter XR eens aan te pakken. Laat hen de maatschappelijke schade vergoeden. Nu heeft niets gevolgen en dat is niet houdbaar.
Deze Ben Gevir is niet heel Israel en spreekt ook niet voor Israel.quote:Op woensdag 20 mei 2026 15:27 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Play stupid games, win stupid prizes...
Hoe denk ja dat er met ze omgegaan wordt als ze naar, zeg eens, Rusland, Sudan, Nigeria gaan om te protesteren...
Maar ja, dat zullen we toch nooit te weten komen want deze linkse rakkers durven daar niet heen te gaan...
Denk dat Israël nu wel even laat weten dat ze deze figuren beu zijn..
Zo leerde ik op dit forum.quote:het is een fringe figuur met weinig steun in Israël.
Correct.quote:Op woensdag 20 mei 2026 15:40 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Deze Ben Gevir is niet heel Israel en spreekt ook niet voor Israel.
want:
[..]
Zo leerde ik op dit forum.
Weten we al wat de aanklacht is?quote:Op woensdag 20 mei 2026 15:43 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Correct.
Met of zonder Ben-Gvir, die hier met name even voor wat extra cloud chasing komt, zullen deze mensen worden aangepakt.
cloud chasingquote:Op woensdag 20 mei 2026 15:43 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Correct.
Met of zonder Ben-Gvir, die hier met name even voor wat extra cloud chasing komt, zullen deze mensen worden aangepakt.
OK,prima. Dan wens ik jou alles toe wat in de koran staat mbt ongelovigen.quote:Op woensdag 20 mei 2026 15:25 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
[..]
Loop eens met je domheid te koop. Ja ho maar.
Dat zal vast iets zijn in de trant van de nationale wateren betreden van een land zonder toestemming van dat land, met intentie zich te mengen in een actieve conflictzone, ter support van terreurgroeperingen en diens achterban.quote:
Via opmerkelijke acties de aandacht op zich gericht krijgen, het wordt met name gebruikt in de context van sociale media.quote:
Clout ipv cloud volgens mij. Maar belangrijker: de ontvoeringen vonden plaats op open zee. Weet je dat niet omdat je blind in propaganda trapt of doe je alsof je dat niet weet?quote:Op woensdag 20 mei 2026 15:50 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat zal vast iets zijn in de trant van de nationale wateren betreden van een land zonder toestemming van dat land, met intentie zich te mengen in een actieve conflictzone, ter support van terreurgroeperingen en diens achterban.
[..]
Via opmerkelijke acties de aandacht op zich gericht krijgen, het wordt met name gebruikt in de context van sociale media.
Alleen zijn ze niet in Israëls territoriale wateren aangehouden, maar ver daar buiten, in de buurt van Cyprus.quote:Op woensdag 20 mei 2026 15:50 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat zal vast iets zijn in de trant van de nationale wateren betreden van een land zonder toestemming van dat land, met intentie zich te mengen in een actieve conflictzone, ter support van terreurgroeperingen en diens achterban.
Deze Ben Gevir wil graag op X laten zien wat voor een extremistische idioot het is.quote:
Piraten...quote:Op woensdag 20 mei 2026 15:33 schreef viagraap het volgende:
[..]
Ze zijn ontvoerd door Israelische piraten op open zee. En inderdaad, ik maak mij druk om Nederlandse drugssmokkelaars in het buitenland mits die aan onmenselijke omstandigheden worden blootgesteld. Dat doet de regering ook. Als jij je landgenoten wilt laten stikken ben je in mijn ogen een landverrader, geen idee wat daar vreemd aan is.
Als die 'landgenoten' bij volle verstand (al betwijfel ik dat hier, het zijn xr wappies) domme dingen doen, dan moeten ze daar maar gewoon de gevolgen van ondergaan. Niet mijn probleem.quote:Op woensdag 20 mei 2026 15:33 schreef viagraap het volgende:
Als jij je landgenoten wilt laten stikken ben je in mijn ogen een landverrader
Neuh, het manifest.quote:Op woensdag 20 mei 2026 15:20 schreef viagraap het volgende:
[..]
Mensen die zich kwaad maken over een genocide en de ontvoering van hun landgenoten zijn extreem? Wegkijker
Wat zou er 'extremistisch' zijn aan het hardhandig oppakken van zulke geradicaliseerde activisten?quote:Op woensdag 20 mei 2026 15:55 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Deze Ben Gevir wil graag op X laten zien wat voor een extremistische idioot het is.
Ze zijn al opgepakt/ontvoerd op open zee. Dan hoef je ze ook niet nog eens af te gaan tuigen onder aanmoediging van een politicus. Laat eventuele straffen gewoon lekker aan justitie over, zoals het hoort in een normaal, westers land.quote:Op woensdag 20 mei 2026 16:10 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Wat zou er 'extremistisch' zijn aan het hardhandig oppakken van zulke geradicaliseerde activisten?
Nee, Israel ontvoerde ze van een plek die ver buiten Israel ligt.quote:Ik zou zeggen, probeer eens met een Russische vlag en voedselpakketten het Oosten van Oekraïne te bereiken in 'steun voor de Russen', dan wordt je ook hardhandig gearresteerd door Oekraïne. Israël handelt hier op exact dezelfde manier.
quote:The images of the Israeli minister Ben Gvir are unacceptable. It is inadmissible that these demonstrators, including many Italian citizens, are subjected to this treatment that violates human dignity.
The Italian Government is immediately taking, at the highest institutional levels, all necessary steps to secure the immediate release of the Italian citizens involved.
Italy further demands an apology for the treatment reserved to these demonstrators and for the total contempt shown toward the explicit requests of the Italian Government.
For these reasons, the Ministry of Foreign Affairs and International Cooperation will immediately summon the Israeli ambassador to request formal clarifications on what has occurred.
Dus? Als ik jou zou bedreigen en je woont in bijv het zuiden, zou je het dan prima vinden als de politie me niet zou aanhouden als ik nog niet bij je in de buurt ben? Pas als ik voor je deur sta is prima? Ja meneer, hij is pas in Utrechtquote:Op woensdag 20 mei 2026 16:12 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Nee, Israel ontvoerde ze van een plek die ver buiten Israel ligt.
Zucht...quote:Op woensdag 20 mei 2026 15:33 schreef viagraap het volgende:
[..]
Ik ben helemaal voor dit soort dingen. Dus wanneer onteigenen we alle fossiele bedrijven? Laat hen de maatschappelijke schade vergoeden. Nu heeft niets gevolgen en dat is niet houdbaar.
Wat bazel je.quote:Op woensdag 20 mei 2026 16:15 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dus? Als ik jou zou bedreigen en je woont in bijv het zuiden, zou je het dan prima vinden als de politie me niet zou aanhouden als ik nog niet bij je in de buurt ben? Pas als ik voor je deur sta is prima? Ja meneer, hij is pas in Utrecht.
Terroristen en hun sympathisanten moet je meteen aanpakken uiteraard.
Zo hardhandig gaat het er op de beelden niet aan toe. Je moet ook niet verwachten dat je daar met fluwelen handschoentjes aangepakt wordt zoals hier als je op dat land spuugtquote:Op woensdag 20 mei 2026 15:55 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Deze Ben Gevir wil graag op X laten zien wat voor een extremistische idioot het is.
Ah nu weer doen alsof je niet kan lezen, sterk hoor.quote:
Hardhandig genoeg, is allemaal nergens voor nodig. En bovendien hebben politici zich niet te bemoeien met de rechtsgang lijkt me.quote:Op woensdag 20 mei 2026 16:21 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Zo hardhandig gaat het er op de beelden niet aan toe. Je moet ook niet verwachten dat je daar met fluwelen handschoentjes aangepakt wordt zoals hier als je op dat land spuugt
Wat was het doel van deze activisten?quote:Op woensdag 20 mei 2026 16:12 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ze zijn al opgepakt/ontvoerd op open zee. Dan hoef je ze ook niet nog eens af te gaan tuigen onder aanmoediging van een politicus. Laat eventuele straffen gewoon lekker aan justitie over, zoals het hoort in een normaal, westers land.
[..]
Nee, Israel ontvoerde ze van een plek die ver buiten Israel ligt.
Dat is zeker wel ergens voor nodig. Deze geradicaliseerde activisten dienen even op hun nummer te worden gezet. Dat verdient dit type mens, dat sympathiseert met terreurbewegingen en het bestaansrecht van Israël probeert te ontkennen.quote:Op woensdag 20 mei 2026 16:23 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Hardhandig genoeg, is allemaal nergens voor nodig. En bovendien hebben politici zich niet te bemoeien met de rechtsgang lijkt me.
Dat is een mening, dat mag. Maar ze gingen daar niet op vakantie toch? Ze benaderen een actief oorlogsgebied…quote:Op woensdag 20 mei 2026 16:23 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Hardhandig genoeg, is allemaal nergens voor nodig. En bovendien hebben politici zich niet te bemoeien met de rechtsgang lijkt me.
En dit mag allemaal in Nederland. Geen enkele kritiek vanuit links.quote:Op woensdag 20 mei 2026 14:53 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dat is sowieso een apart fenomeen, je mag je als Nederlander blijkbaar niet druk maken om wat er in Nederland of een dorp verderop gebeurt maar als buitenlander mag je overal de boel afbreken over een kutconflict in het gare middenoosten.
Deze neppe vorm van diversiteit is onze grootste zwakte. Alles islamitisch is alles behalve divers.
Jij vindt het kapen van schepen en ontvoeren van mensen op open zee geen piraterij? Had iemand een houten been en een ooglapje moeten hebben dan?quote:Op woensdag 20 mei 2026 15:58 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Piraten...
Teveel Pirates of the Caribbean gekeken?
Nee, het vreemde moet jij vooral bij jezelf zoeken ben ik bang....
Dus je bent een landverrader, dat zeg ik.quote:Op woensdag 20 mei 2026 16:06 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Als die 'landgenoten' bij volle verstand (al betwijfel ik dat hier, het zijn xr wappies) domme dingen doen, dan moeten ze daar maar gewoon de gevolgen van ondergaan. Niet mijn probleem.
Ik ben benieuwd wat er extreem is aan dat manifest. Vertel.quote:
Je 'vergeet' dat je in je vergelijking de politie uit een totaal ander land moet betrekken om het hout te laten snijden.quote:Op woensdag 20 mei 2026 16:15 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dus? Als ik jou zou bedreigen en je woont in bijv het zuiden, zou je het dan prima vinden als de politie me niet zou aanhouden als ik nog niet bij je in de buurt ben? Pas als ik voor je deur sta is prima? Ja meneer, hij is pas in Utrecht.
Terroristen en hun sympathisanten moet je meteen aanpakken uiteraard.
Hoe lang ga je nog doen alsof je niet gelezen hebt dat de boten zijn tegengehouden op open zee? Als je niet weet wat het verschil is tussen territoriale wateren en open zee is nu het moment om dat aan te geven.quote:Op woensdag 20 mei 2026 16:24 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Wat was het doel van deze activisten?
En dat antwoord is precies wat ik al aangaf: de nationale wateren betreden van een land zonder toestemming van dat land, met intentie zich te mengen in een actieve conflictzone, ter support van terreurgroeperingen en diens achterban. Tevens is er natuurlijk van 'aftuigen' (lees: het hardhandig mensen in elkaar slaan) helemaal geen sprake.
[..]
Dat is zeker wel ergens voor nodig. Deze geradicaliseerde activisten dienen even op hun nummer te worden gezet. Dat verdient dit type mens, dat sympathiseert met terreurbewegingen en het bestaansrecht van Israël probeert te ontkennen.
Oh, dus als ik in Frankrijk woon zou de Belgische politie me gewoon moeten laten gaan als ik onderweg naar je ben?quote:Op woensdag 20 mei 2026 17:21 schreef viagraap het volgende:
[..]
Je 'vergeet' dat je in je vergelijking de politie uit een totaal ander land moet betrekken om het hout te laten snijden.
Van een xr-wappie kan ik dat enkel als compliment opvatten.quote:Op woensdag 20 mei 2026 17:20 schreef viagraap het volgende:
Dus je bent een landverrader, dat zeg ik.
Ik weet niet over welke terroristen je het nu hebt, maar als de Belgische politie zonder toestemming een Frans staatsburger oppakt heeft Frankrijk waarschijnlijk een aantal opmerkingen. Zeker als nergens uit blijkt dat die persoon kwaad in de zin heeft, want daar gaat je vergelijking ook al mank.quote:Op woensdag 20 mei 2026 17:23 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Oh, dus als ik in Frankrijk woon zou de Belgische politie me gewoon moeten laten gaan als ik onderweg naar je ben?
Al was het Iron man, ik heb graag dat terroristen zo snel mogelijk uitgeschakeld worden, wie het ook doet.
Als dat extreem is, dan is dat maar zo he?.
Iedereen kan het teruglezen: Purifier geeft niks om de rechten van zijn landgenoten, als ze een mening hebben die hem niet zint.quote:Op woensdag 20 mei 2026 17:24 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Van een xr-wappie kan ik dat enkel als compliment opvatten.
Als iemand op social media aankondigt dat ze "from the river to the sea" gaza komen helpen zijn het voor israel terroristen, dat is waar die slogan voor staat.quote:Op woensdag 20 mei 2026 17:26 schreef viagraap het volgende:
[..]
Ik weet niet over welke terroristen je het nu hebt, maar als de Belgische politie zonder toestemming een Frans staatsburger oppakt heeft Frankrijk waarschijnlijk een aantal opmerkingen. Zeker als nergens uit blijkt dat die persoon kwaad in de zin heeft, want daar gaat je vergelijking ook al mank.
Dat het voor Israel terroristen zijn maakt dus precies helemaal niks uit voor het internationaal (zee)recht. Bovendien is dat ook niet waar die slogan voor staat, maar daar mag je een ander topic over openen.quote:Op woensdag 20 mei 2026 17:31 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Als iemand op social media aankondigt dat ze "from the river to the sea" gaza komen helpen zijn het voor israel terroristen, dat is waar die slogan voor staat.
Dus ja, ik snap best dat je dan je best doet om zo'n haatvloot tegen te houden.
quote:Op woensdag 20 mei 2026 17:27 schreef viagraap het volgende:
[..]
Iedereen kan het teruglezen: Purifier geeft niks om de rechten van zijn landgenoten, als ze een mening hebben die hem niet zint.
Taqqiya, from the river is het wegvagen van Israel, niets meer, niets minder.quote:Op woensdag 20 mei 2026 17:33 schreef viagraap het volgende:
[..]
Dat het voor Israel terroristen zijn maakt dus precies helemaal niks uit voor het internationaal (zee)recht. Bovendien is dat ook niet waar die slogan voor staat, maar daar mag je een ander topic over openen.
Er zitten ook Nederlanders tussen die nog nooit iets met XR te maken hebben gehad. Wat vind je daarvan?quote:Op woensdag 20 mei 2026 17:33 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Verder ben ik totaal niet pro-israel. Pro-niemand eigenlijk. Maar deze problemen hebben de xr wappies gewoon echt zelf over zich afgeroepen. Dus![]()
Een aanslagquote:Op woensdag 20 mei 2026 17:34 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Taqqiya, from the river is het wegvagen van Israel, niets meer, niets minder.
Over dat het wellicht geen geweldige situatie is internationaal gezien wil ik nog wel inzien, maar beter een rel dan een aanslag he?
Trein had gewoon over dat werkschuw tuig heen moeten gaan.quote:Op dinsdag 19 mei 2026 20:25 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Waarvoor ze staan.
Wederom, als je zegt "from the river to the sea" ben je bewezen gewelddadig. Dat soort mensen zou ik ook weren ja.quote:Op woensdag 20 mei 2026 17:36 schreef viagraap het volgende:
[..]
Een aanslagBen je nou echt zo onder de indruk van hippies op een zeilboot? Kom je wel eens buiten?
Bewezen? Laat zien dat bewijs. En waarom stel je Israel gelijk aan joods zijn? Ik zou daar ontzettend kwaad om worden als ik een jood zou zijnquote:Op woensdag 20 mei 2026 17:38 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Wederom, als je zegt "from the river to the sea" ben je bewezen gewelddadig. Dat soort mensen zou ik ook weren ja.
En ja, ik kom vaak buiten, en daar zie ik de haat jegens israel meer en meer toenemen, zonder dat ik ergens 1 spoor van joods geweld zie.
From the river is het bewijs, het is de aankondiging alles dat israel is te willen vernietigenquote:Op woensdag 20 mei 2026 17:41 schreef viagraap het volgende:
[..]
Bewezen? Laat zien dat bewijs. En waarom stel je Israel gelijk aan joods zijn? Ik zou daar ontzettend kwaad om worden als ik een jood zou zijn
From the river to the sea.quote:Op woensdag 20 mei 2026 17:38 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Wederom, als je zegt "from the river to the sea" ben je bewezen gewelddadig. Dat soort mensen zou ik ook weren ja.
En ja, ik kom vaak buiten, en daar zie ik de haat jegens israel meer en meer toenemen, zonder dat ik ergens 1 spoor van joods geweld zie.
Tja, dat zegt met name veel over het Westen op dit moment, waar grote getale Westerlingen heulen met Islamitische terreurbewegingen en/of met de samenlevingen die zulke groeperingen faciliteren, toejuichen en steunen.quote:Op woensdag 20 mei 2026 21:03 schreef tjoptjop het volgende:
Israël zou er goed aan doen om die Ben Gvir (en Smotrich) uit de regering te knikkeren, hebben ze nou niet door dat ze de propaganda oorlog in het westen aan het verliezen zijn? Wat mij betreft prima om dat flottielje te stoppen, maar dat filmpje...... kom op zeg. De reacties van Europese leiders zijn dan ook te verwachten.
De anti Israel lui zullen wel van de Ben Gvir fanclub zijn zoals hij (imo) de eigen ruiten ingooit
En dit soort vernederingsritueeltjes helpt om dat te kenteren?quote:Op woensdag 20 mei 2026 21:35 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, dat zegt met name veel over het Westen op dit moment, waar grote getale Westerlingen heulen met Islamitische terreurbewegingen en/of met de samenlevingen die zulke groeperingen faciliteren, toejuichen en steunen.
Dat sentiment is al niet meer te kenteren. Die propagandaoorlog is immers al lang en breed verloren en de komende jaren zal het alleen nog maar erger worden tot het op een breuk gaat uitlopen tot Israël en de meeste Westerse landen.quote:Op woensdag 20 mei 2026 21:54 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
En dit soort vernederingsritueeltjes helpt om dat te kenteren?![]()
Het zal bij de pro-pallie's met gejuich ontvangen zijn want die Ben Gvir komt als een psychopaat over.
Ik zie het wat minder somber in maar vind het gewoon oerstom hoe die Ben Gvir ze in de kaart speelt.quote:Op woensdag 20 mei 2026 22:00 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat sentiment is al niet meer te kenteren. Die propagandaoorlog is immers al lang en breed verloren en de komende jaren zal het alleen nog maar erger worden tot het op een breuk gaat uitlopen tot Israël en de meeste Westerse landen.
Het enige wat Israël zou kunnen doen om wat zieltjes terug te winnen is min of meer het eigen land opheffen, nationale suicide in ruil voor de goedkeuring van Westerse gutmenschen.
Zoals Golda Meir al ooit zei: 'If we have to have a choice between being dead and pitied, and being alive with a bad image, we'd rather be alive and have the bad image'.
En begrijpelijk, want waarom zou men hun best doen om aardig te worden gevonden door mensen die heulen met Islamitische terreurbewegingen en willen knuffelen met Arabische moslims die hen van het hoogste dak zouden gooien?
quote:XR gaat zaterdag Utrecht Centraal volledig stilleggen om Israël een lesje te leren
https://www.geenstijl.nl/(...)en-om-gaza-te-redden
Na het daverende succes van een soortgelijke actie op Den Haag Centraal, pakt XR nu door en gaat het aanstaande zaterdag proberen alle sporen op Utrecht CS te blokkeren.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |