quote:Activisten XR blokkeren spoor Den Haag Centraal voor flotilla
Vijf activisten van Extinction Rebellion blokkeren het spoor bij Den Haag Centraal. Ze eisen dat het kabinet in actie komt voor de leden van de flotilla die door Israël zijn opgepakt. Ook vragen ze aandacht voor de slachtoffers in Gaza.
Het treinverkeer tussen Leiden en Den Haag Centraal en Rotterdam en Den Haag ligt stil. Ook rijden er geen treinen tussen Den Haag en Utrecht. De NS verwacht dat het tot ongeveer 21.15 uur duurt.
In totaal staan er op Den Haag Centraal zo'n 25 activisten van Extinction Rebellion.
Ze zitten met name..quote:Op dinsdag 19 mei 2026 20:20 schreef Mikeytt het volgende:
Je kan veel zeggen over XR, maar dat zijn wel mensen die weten waar ze voor staan. 🫡
Waarvoor ze staan.quote:
quote:Op dinsdag 19 mei 2026 20:25 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Waarvoor ze staan.
Van andere groeperingen kan je vaak niet zeggen dat ze hun woorden ook naar daden brengen.
Ik was vroeger lid van XR. Nu weg omdat ik het niet meer eens ben met de organisatie, maar als je met die mensen spreekt > Het zijn echt hele aardige mensen. En ze denken zelf in ieder geval daadwerkelijk dat hun acties de bijdragen aan een betere wereld. Hele gepassioneerde mensen.
Vraag me altijd af of dit soort acties iets van invloed hebben?quote:Op dinsdag 19 mei 2026 20:25 schreef Mikeytt het volgende:
En ze denken zelf in ieder geval daadwerkelijk dat hun acties bijdragen aan een betere wereld
voor lulquote:Op dinsdag 19 mei 2026 20:20 schreef Mikeytt het volgende:
Je kan veel zeggen over XR, maar dat zijn wel mensen die weten waar ze voor staan. 🫡
Natuurlijk niet. Maar dat maken ze zichzelf graag wijs.quote:Op dinsdag 19 mei 2026 20:26 schreef cinderloom het volgende:
[..]
Vraag me altijd af of dit soort acties iets van invloed hebben?
Het idee van XR is dat burgerlijke ongehoorzaamheid effectief is. En daar hebben ze in principe ook gelijk in als je kijkt naar de geschiedenis.quote:Op dinsdag 19 mei 2026 20:26 schreef cinderloom het volgende:
[..]
Verbaast me niks. Jij bent immers ook een enorme fantast.quote:Op dinsdag 19 mei 2026 20:25 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Waarvoor ze staan.
Van andere groeperingen kan je vaak niet zeggen dat ze hun woorden ook naar daden brengen.
Ik was vroeger lid van XR. Nu weg omdat ik het niet meer eens ben met de organisatie, maar als je met die mensen spreekt > Het zijn echt hele aardige mensen. En ze denken zelf in ieder geval daadwerkelijk dat hun acties bijdragen aan een betere wereld. Hele gepassioneerde mensen.
Lijkt me niet dat Netanyahu onder de indruk is van het feit dat er een uurtje geen treinen rijden in Den Haag.quote:Op dinsdag 19 mei 2026 20:26 schreef cinderloom het volgende:
[..]
De boodschap is dan ook naar het kabinet en niet naar Netanyahu.quote:Op dinsdag 19 mei 2026 20:31 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Lijkt me niet dat Netanyahu onder de indruk is van het feit dat er een uurtje geen treinen rijden in Den Haag.
Ik vond de demonstranten in Loosdrecht anders ook behoorlijk daadkrachtig. Daar kan ik meer respect voor opbrengen.quote:Op dinsdag 19 mei 2026 20:25 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Waarvoor ze staan.
quote:Op dinsdag 19 mei 2026 20:33 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
De boodschap is dan ook naar het kabinet en niet naar Netanyahu.
Zal het kabinet verder ook niet van onder de indruk zijn. Als je blokkades wil organiseren, doe dat dan bij de Tweede Kamer i.p.v. op het spoor.
De opvang bijna in de fik zetten en de brandweer tegen houden kun je moeilijk als 'soft' omschrijven idd.quote:Op dinsdag 19 mei 2026 20:33 schreef GerryDV het volgende:
[..]
Ik vond de demonstranten in Loosdrecht anders ook behoorlijk daadkrachtig. Daar kan ik meer respect voor opbrengen.
Het lijkt net de topics over Trump, alhoewel, die zijn nog veel erger.quote:Op dinsdag 19 mei 2026 20:35 schreef xpompompomx het volgende:
Topix over XR brengen altijd het mooiste in Fok!ers naar boven.
Of Charlie Kirk..quote:Op dinsdag 19 mei 2026 20:36 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het lijkt net de topics over Trump, alhoewel, die zijn nog veel erger.
Inderdaad. Voor Den Haag Centraal.quote:Op dinsdag 19 mei 2026 20:20 schreef Mikeytt het volgende:
alsof je ooit wel respect voor ze hadquote:Op dinsdag 19 mei 2026 20:35 schreef HeatWave het volgende:
[..]
[ x ]
Dat doet dat teringtuig dan ook, vrijwel dagelijks.
Ze bereiken er 1 ding mee, totale minachting en geen enkel respect meer voor ze, als ze iets ergs overkomt, jammer dan.
Correct.quote:
Waarom zouden we überhaupt respect hebben voor deze extreemlinkse actiegroep?quote:Op dinsdag 19 mei 2026 20:45 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
alsof je ooit wel respect voor ze hadVieze faker bah
Ook ik heb jarenlang geroepen dat het protestrecht heilig was, ook voor mensen waar ik het mee oneens was.quote:Op dinsdag 19 mei 2026 20:45 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
alsof je ooit wel respect voor ze hadVieze faker bah
Schijnbaar heeft Israël er eentje beschoten.quote:Op dinsdag 19 mei 2026 20:46 schreef Mubassie het volgende:
Daar zitten ze weer hoor, onze labiele mongooltjes.![]()
Dat die hele kutflotilla mag zinken.
Lekker manquote:Op dinsdag 19 mei 2026 20:48 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Schijnbaar heeft Israël er eentje beschoten.
[ twitter ]
Ik heb eens een begrafenis gemist door deze ongein.quote:Op dinsdag 19 mei 2026 20:21 schreef Ama het volgende:
Fucking kut als je trein niet gaat door deze droeftoeters.
Jij vindt dit normaal?quote:Op dinsdag 19 mei 2026 20:35 schreef xpompompomx het volgende:
De geweldsfantasieen in dit topic? Nee, die vind ik niet normaal.quote:
Zodra mensen als eerste over de kritiek op XR beginnen dan over XR zelf, weet je eigenlijk wel genoeg.quote:
Dat vraagt hij toch nietquote:Op dinsdag 19 mei 2026 20:54 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
De geweldsfantasieen in dit topic? Nee, die vind ik niet normaal.
Dat gaat inderdaad wat ver, maar hoop wel dat de tijd gewoon op tijd rijdt.quote:Op dinsdag 19 mei 2026 20:54 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
De geweldsfantasieen in dit topic? Nee, die vind ik niet normaal.
Ach voor een begrafenis kun je eigenlijk nooit te laat zijn. Je kunt ervan uitgaan dat ie de volgende dag daar ook nog wel ligt.quote:Op dinsdag 19 mei 2026 20:52 schreef DobbyDobby het volgende:
Ik heb eens een begrafenis gemist door deze ongein.
Dat kan je beter aan heatwave vragenquote:Op dinsdag 19 mei 2026 20:47 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Waarom zouden we überhaupt respect hebben voor deze extreemlinkse actiegroep?
Onze sublieme fietsinfrastructuur is het gevolg van enorme bakken met belastingcenten die door automobilisten en hardwerkende belastingbetalende burgers opgehoest zijn.quote:Op dinsdag 19 mei 2026 20:31 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Het idee van XR is dat burgerlijke ongehoorzaamheid effectief is. En daar hebben ze in principe ook gelijk in als je kijkt naar de geschiedenis.
Onze hele fietsinfrastructuur behoort bijvoorbeeld tot de beste van de wereld. Dat begon ook met een gezamelijke actie van burgerlijke ongehoorzaamheid.
[ afbeelding ]
Maar de manier waarop XR dat dezer dagen doet is mijn inziens ineffectief en helpt het doel niet.
En ik zit al uit te kijken naar een vliegende brigade van Jetten die dit probleem "van burgers die iets vinden' gaat oplossen.quote:Op dinsdag 19 mei 2026 20:35 schreef xpompompomx het volgende:
Ja, dat XR genereert alleen maar negatieve emoties. Meer zit er niet in het vat.quote:Op dinsdag 19 mei 2026 20:35 schreef xpompompomx het volgende:
“Het doet pijn!!!!”quote:
quote:Op dinsdag 19 mei 2026 21:15 schreef Kickinalfa het volgende:
Worden ze nu eindelijk eens gearresteerd en verantwoordelijk gehouden voor alle schade?
Aangezien 'zionist' (lees: iemand die streeft naar het behoud van Israël als Joodse staat) een compliment is, zal dat weinig uitmaken. Dit soort mensen moeten zo snel mogelijk gederadicaliseerd worden, zoveel is duidelijk. Vijf jaar gevangenisstraf plus een ideologische heropvoeding zou goed doen.quote:
Waarom zouden we respect hebben voor een extreemrechtse actiegroep?quote:Op dinsdag 19 mei 2026 20:47 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Waarom zouden we überhaupt respect hebben voor deze extreemlinkse actiegroep?
Die sla je toch het hele station door.quote:
Echt, 10 agenten om zo'n werkschuwe stink hippies van het spoor te halen..quote:
Sowieso ben je mentaal toch niet wijs om in Nederland op een spoor te gaan zitten vanwege het zoveelste conflict in het Midden-Oosten.quote:Op dinsdag 19 mei 2026 21:21 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Echt, 10 agenten om zo'n werkschuwe stink hippies van het spoor te halen..
Godsgeklaagd dat politie telkens moet opdraven voor dit tuig...
Voor echt politiewerk hebben ze geen tijd...
Stop die brulapen in dat 2e filmpje gewoon een sok in de mond.quote:
Ik zie ze eerder een klacht indienen dat ze hun OV niet konden uitchecken.quote:Op dinsdag 19 mei 2026 21:38 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Alle kosten graag op deze zwerfhonden verhalen.
Waarom wordt er sowieso gewacht tot er medewerking wordt verleend? In Loosdrecht moesten men gewoon rennen of men kreeg klappen.quote:
Waarom brengen ze deze mannen eigenlijk geen thee zoals op de snelweg?quote:
Maar het zal niets veranderen.quote:Op dinsdag 19 mei 2026 21:23 schreef HowardRoark het volgende:
En hier doen ze dit allemaal voor. Een Nederlander die op een van de bootjes zit. Dat taalgebruik ook, man man man.
Bejaarde man: 'Ik ben gekidnapt in internationale wateren door de terroristen van de zionistische entiteit genaamd Israël'
Studente: 'Als jullie deze video zien ben ik tegen mijn wil naar het zogenaamde 'Israël" gebracht ..'_!!!!!!!!
[ twitter ]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |