abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220760665
quote:
1s.gif Op zondag 10 mei 2026 17:25 schreef Klopkoek het volgende:
VVD omroep (Arendo Joustra is chef toezicht) maakt reclame voor de VVD:

VVD boos op kabinet vanwege WK-kosten voor horeca

Regeringspartij VVD wil dat horecaondernemers geen vergoeding hoeven te betalen voor het uitzenden van Oranje-wedstrijden, maar het kabinet weigert dat. VVD-Tweede Kamerlid Arend Kisteman wil de verantwoordelijke ministers Rianne Letschert (D66, Onderwijs, Cultuur en Wetenschap) en Heleen Herbert (CDA, Economische Zaken) op het matje roepen.
https://www.rtl.nl/nieuws(...)-verzet-tweede-kamer

Weet iemand wat de regels en het beleid is in andere landen?

Wat ik zo snel kan vinden is dat België zo een soort systeem ook heeft. Maar dan is het gewoon een belasting voor de gemeentekas (en voeren vooral de linkse partijen campagne voor afschaffen van "terrassentaks").
https://www.hln.be/hemiks(...)aar-domein~ab3c5ae8/
https://www.hln.be/hemiks(...)k-subsidie~a77c7098/
Is die 76 cent per bezoeker, die echt wel meer dan 1 biertje koopt, nou echt zo'n verschrikkelijk probleem?

Groter probleem voor de horeca dat een heleboel wedstrijden, bijna allemaal zelfs, dit jaar na sluitingstijd zijn.
pi_220761183
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 22:26 schreef Hanca het volgende:

[..]
Is die 76 cent per bezoeker, die echt wel meer dan 1 biertje koopt, nou echt zo'n verschrikkelijk probleem?

Groter probleem voor de horeca dat een heleboel wedstrijden, bijna allemaal zelfs, dit jaar na sluitingstijd zijn.
Ze hebben niks beters te doen dan oppositie voeren tegen het eigen kabinet. Typisch VVD, lekker populistisch onderwerp dat er totaal niet toe doet.

Mij zal het weinig boeien ik denk dat het best redelijk is dat horeca betaald voor de uitzendingen. Maar de partij van socialisme voor bedrijven vindt uiteraard dat de belastingbetaler de rekening van de voetbalfan moet oppakken.
  maandag 11 mei 2026 @ 07:00:46 #103
13309 nostra
ask why
pi_220761316
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 22:26 schreef Hanca het volgende:

[..]
Is die 76 cent per bezoeker, die echt wel meer dan 1 biertje koopt, nou echt zo'n verschrikkelijk probleem?

Groter probleem voor de horeca dat een heleboel wedstrijden, bijna allemaal zelfs, dit jaar na sluitingstijd zijn.
Nou ja, "VVD wil", een Kamermeerderheid (incl D66 en CDA) wil dat. Ook ruimere openingstijden uiteraard vanuit de VVD.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220761319
quote:
1s.gif Op maandag 11 mei 2026 07:00 schreef nostra het volgende:

[..]
Nou ja, "VVD wil", een Kamermeerderheid (incl D66 en CDA) wil dat. Ook ruimere openingstijden uiteraard vanuit de VVD.
Heuj zo kunnen we de VVD niet onderschijten ja, wat doe je nou?!
pi_220761370
quote:
1s.gif Op maandag 11 mei 2026 07:00 schreef nostra het volgende:

[..]
Nou ja, "VVD wil", een Kamermeerderheid (incl D66 en CDA) wil dat. Ook ruimere openingstijden uiteraard vanuit de VVD.
Openingstijden gaan de gemeenten over, dus daar hoeven ze in de Kamer niet over te praten.
  maandag 11 mei 2026 @ 07:35:23 #106
13309 nostra
ask why
pi_220761383
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 07:31 schreef Hanca het volgende:

[..]
Openingstijden gaan de gemeenten over, dus daar hoeven ze in de Kamer niet over te praten.
De lokale VVD's.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220761396
quote:
1s.gif Op maandag 11 mei 2026 07:35 schreef nostra het volgende:

[..]
De lokale VVD's.
Ook met ruimere openingstijden zit de horeca niet vol bij wedstrijden om 2.30u, 3u, 4u, 5u of 6u op doordeweekse dagen. Los van de vraag of je de openingstijden zo ver moet willen oprekken en of ze er personeel voor kunnen vinden.

Bijvoorbeeld Ecuador-Curaçao had best een feestje kunnen worden, maar ook van 2-4 's nachts in de nacht van zondag op maandag? Of Australië-Turkije om 6u op maandagochtend?

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 11-05-2026 07:46:14 ]
  maandag 11 mei 2026 @ 07:49:18 #108
13309 nostra
ask why
pi_220761431
quote:
1s.gif Op maandag 11 mei 2026 07:39 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ook met ruimere openingstijden zit de horeca niet vol bij wedstrijden om 2.30u, 3u, 4u, 5u of 6u op doordeweekse dagen. Los van de vraag of je de openingstijden zo ver moet willen oprekken en of ze er personeel voor kunnen vinden.

Bijvoorbeeld Ecuador-Curaçao had best een feestje kunnen worden, maar ook van 2-4 's nachts in de nacht van zondag op maandag? Of Australië-Turkije om 6u op maandagochtend?
Nee, het zal wel specifiek om NL gaan. En mss Curaçao. :+
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  maandag 11 mei 2026 @ 07:59:08 #109
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220761449
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 18:10 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Hahaha, alsof PN constructief is :D Die willen alles juist blokkeren. Er mogen geen meters gemaakt worden want dat betekent altijd bezuinigen en daar wil PN niet aan. Zinloze partij om er bij te betrekken dus. Net als PVV.
Je snapt vermoedelijk niet zo goed hoe de Nederlandse parlementaire politiek werkt, geeft niet, dat kan met de jaren nog komen. Veel krantjes lezen, boekjes en dan ga je het vanzelf doorkrijgen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220761470
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 07:59 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Je snapt vermoedelijk niet zo goed hoe de Nederlandse parlementaire politiek werkt, geeft niet, dat kan met de jaren nog komen. Veel krantjes lezen, boekjes en dan ga je het vanzelf doorkrijgen.
Vooral ook eens echt debatten (terug)kijken of anders teruglezen. De echte politiek ervaren, in plaats van de onzin die er van wordt gemaakt in talkshows en kranten door opiniemakers.
  maandag 11 mei 2026 @ 08:11:38 #111
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220761484
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 08:07 schreef Hanca het volgende:

[..]
Vooral ook eens echt debatten (terug)kijken of anders teruglezen. De echte politiek ervaren, in plaats van de onzin die er van wordt gemaakt in talkshows en kranten door opiniemakers.
En je kunt ook gewoon op/terugzoeken wie welke moties of wetsvoorstellen heeft/hebben ingediend, wat ze behelzen en wie ze steunt.

[ Bericht 0% gewijzigd door -XOR- op 11-05-2026 08:18:53 ]
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220761520
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 08:07 schreef Hanca het volgende:

[..]
Vooral ook eens echt debatten (terug)kijken of anders teruglezen. De echte politiek ervaren, in plaats van de onzin die er van wordt gemaakt in talkshows en kranten door opiniemakers.
En dan vooral niet een debat in de plenaire zaal waar veel lijstrekkers zijn. Dat zijn namelijk debatten die er vooral voor de social media content zijn.
pi_220761553
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 08:22 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
En dan vooral niet een debat in de plenaire zaal waar veel lijstrekkers zijn. Dat zijn namelijk debatten die er vooral voor de social media content zijn.
Inderdaad, lijsttrekkersdebatten zijn zelden inhoudelijk en hebben ook eigenlijk zelden invloed. Commissiedebatten vindt het echt politieke handwerk plaats.
pi_220761589
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 07:04 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
Heuj zo kunnen we de VVD niet onderschijten ja, wat doe je nou?!
Dat is niet de intentie van RTL (en Arendo Joustra). De intentie daar is juist propaganda en reclame maken voor de VVD. Dus wordt het hele plan (alleen) aan de VVD toegeschreven.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 11-05-2026 08:38:28 ]
  Moderator maandag 11 mei 2026 @ 12:05:04 #115
375570 crew  Cyan9
pi_220763018
quote:
Bezuiniging WW, WIA en AOW van tafel, anders acties, zeggen vakbonden

Als het kabinet niet binnen twee weken de plannen voor bezuinigingen in de sociale zekerheid van tafel haalt, volgen er acties. Met dat ultimatum komen vandaag de drie vakbonden FNV, CNV en VCP.

Ze eisen dat bezuinigingen op de werkloosheidsverzekering WW en de arbeidsongeschiktheidsuitkering WIA en de extra verhoging van de AOW-leeftijd van tafel gaan. Als dat niet voor 30 mei gebeurt, volgen er acties.

Het kabinet-Jetten wil ingrijpen in de sociale zekerheid. Volgens het kabinet is dat nodig om de uitkeringen betaalbaar te houden. Bij het kennismakingsgesprek tussen het kabinet en de vakbonden liepen de bonden weg. Dit ultimatum en het dreigen met acties komt hier nu vandaag bij.

'Botte bijl'
Volgens FNV-voorzitter Hans Spekman heeft overleg nu geen zin: "Zolang de plannen niet van tafel zijn, gaan wij niet met het kabinet in gesprek over het regeerakkoord. De rekening van alle plannen van dit kabinet komen eenzijdig terecht bij werkenden, gepensioneerden en uitkeringsgerechtigden."

Ook andere vakbonden willen vooralsnog niet praten. "Het kabinet-Jetten gaat flink tekeer met de botte bijl", zegt CNV-voorzitter Hans van den Heuvel. De Vakcentrale voor Professionals (VCP) heeft het over een "bom in de polder", aldus voorzitter Nic van Holstein.

Hoe eventuele acties eruit gaan zien is nog niet duidelijk. De vakbonden zeggen dat stakingen en werkonderbrekingen niet worden uitgesloten. In ieder geval zou het dan gaan om landelijke acties, staat in de gezamenlijke persverklaring van de bonden: "Dit zal grote delen van Nederland raken."
https://nos.nl/artikel/26(...)ies-zeggen-vakbonden

Het werd zo langzamerhand ook wel eens tijd dat de vakbonden wat meer geluid gingen maken.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  maandag 11 mei 2026 @ 12:08:02 #116
331899 Irmak_Spermabak
Kwak in mijn smoelwerk
pi_220763043
quote:
7s.gif Op maandag 11 mei 2026 12:05 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
https://nos.nl/artikel/26(...)ies-zeggen-vakbonden

Het werd zo langzamerhand ook wel eens tijd dat de vakbonden wat meer geluid gingen maken.
Robje Jetten zal ondervinden dat je niet zo maar sociaal beleid van de VVD waar geen hond op zit te wachten kan gaan voeren hier. Zelfs Mark Rutte heeft z'n handen nooit aan zulke drastische aanpassing durven branden want die wist wel wat de reactie zou zijn. Robje Jetten heeft zich een flink oor laten aannaaien in de onderhandelingen.
Blaf me vol
  maandag 11 mei 2026 @ 12:40:33 #117
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220763324
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 12:08 schreef Irmak_Spermabak het volgende:

[..]
Robje Jetten zal ondervinden dat je niet zo maar sociaal beleid van de VVD waar geen hond op zit te wachten kan gaan voeren hier. Zelfs Mark Rutte heeft z'n handen nooit aan zulke drastische aanpassing durven branden want die wist wel wat de reactie zou zijn. Robje Jetten heeft zich een flink oor laten aannaaien in de onderhandelingen.
nou zo heel drastisch is het niet
Een schoolverlater die net een jaar gewerkt heeft, zou geen recht moeten hebben op twee jaar ziekte verlof ,
een jaar ziektewetuitkering is toch zat dan ?

Ook een persoon met een topsalaris hoeft niet 3 keer zoveel Ziektewetuitkering te krijgen als een persoon die voor zijn ziekte een minimumloon verdiende

als je als minimumloner ziek bent , dan ben je toch net zo ziek als een grootverdiener
of zit daar verschil in ??

Is een drie keer modaal verdiener zieker dan een minimumloon persoon?? :N :N
Hij heeft Premie afgedragen tot het Max Sociaal Verzekering loon, dus krijgt ie een uitkering 70 % van het max SV loon

Het max SV gaat omlaag, dus betaald ie minder ZW premie, en krijgt ie ook iets minder ZW uitkering bij ziekte
JA??

Of krijg jij bij brand drie keer zoveel als je buurman??
Het is wel net zo heet he die brand


quote:
AI-overzicht
De voorstellen van de coalitie (D66, VVD, CDA) in het regeerakkoord 'Aan de slag' (2026-2030) bevatten ingrijpende wijzigingen voor de Werkloosheidswet (WW) en de Ziektewet (ZW)/arbeidsongeschiktheidsregelingen.

De nadruk ligt op activering (sneller aan het werk), versobering van uitkeringen en het verlagen van de loondoorbetalingslasten voor werkgevers.

Belangrijkste voorstellen WW (Werkloosheidswet)
Kortere WW-duur: Vanaf 1 januari 2028 wordt de maximale duur van de WW-uitkering verkort van twee jaar naar één jaar.

Hogere startuitkering: In de eerste twee maanden wordt de WW-uitkering verhoogd van 75% naar 80% van het laatstverdiende loon.
Strenge opbouw: Vanaf 2030 bouwt men WW-rechten op met een halve maand per gewerkt jaar.
Referte-eis: De referte-eis (de eis om in aanmerking te komen voor WW) wordt aangescherpt: 42 van de 52 weken gewerkt.

Belangrijkste voorstellen Ziektewet en Arbeidsongeschiktheid
Afschaffen IVA-uitkering: Het duurzaamheidscriterium in de WIA wordt afgeschaft. Vanaf 2030 verdwijnt de IVA-uitkering (Inkomensvoorziening Volledig Arbeidsongeschikten) voor nieuwe aanvragers.
Zij komen in de WGA (Werkhervatting Gedeeltelijk Arbeidsgeschikten) terecht, wat 70% van het loon betekent in plaats van 75%.

Verlaging maximumdagloon: Het plan is om per 1 januari 2029 het maximumdagloon, waarover WW- en WIA-uitkeringen worden berekend, met 20% te verlagen.

Compensatieregeling transitievergoeding: Vanaf 1 juli 2026 komen alleen kleine werkgevers nog in aanmerking voor compensatie van de transitievergoeding bij langdurige ziekte van een werknemer.

Loondoorbetaling ziekte: Het kabinet wil loondoorbetaling bij ziekte 'werkbaarder' maken, met name voor het mkb.
Wat verandert er per 1 januari 2026 al?
Indexatie: Bestaande bruto uitkeringen in WW en ZW worden per 1 januari 2026 verhoogd met 2,16%.
Maximumdagloon: Het maximumdagloon wordt per 1 januari 2026 verhoogd naar bruto ¤ 304,25 per dag.

Let op: Omdat dit voorstellen uit het coalitieakkoord betreft, moeten deze nog worden goedgekeurd door de Tweede en Eerste Kamer, waardoor de uiteindelijke wetgeving kan afwijken.


[ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 11-05-2026 16:04:49 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220764570
Commissie vindt nieuwsvoorziening Ongehoord Nederland onbetrouwbaar: ‘Dit is ernstig’
De nieuwsvoorziening van aspirantomroep Ongehoord Nederland is niet betrouwbaar. Dat is de belangrijkste conclusie van het rapport van de visitatiecommissie van de NPO, het onafhankelijke orgaan dat het functioneren van publieke omroepen binnen het bestel onder de loep neemt. ‘En dat is ernstig’, aldus de commissie.
aldus AD
pi_220764574
Waar zouden we in dit topic zijn zonder ellenlange lappen AI-gegenereerde tekst :7
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  maandag 11 mei 2026 @ 15:16:48 #120
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_220764579
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 15:15 schreef Bluesdude het volgende:
Commissie vindt nieuwsvoorziening Ongehoord Nederland onbetrouwbaar: ‘Dit is ernstig’
De nieuwsvoorziening van aspirantomroep Ongehoord Nederland is niet betrouwbaar. Dat is de belangrijkste conclusie van het rapport van de visitatiecommissie van de NPO, het onafhankelijke orgaan dat het functioneren van publieke omroepen binnen het bestel onder de loep neemt. ‘En dat is ernstig’, aldus de commissie.
aldus AD
Hun volgende conclusie: Water is nat en gras is groen.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  Moderator maandag 11 mei 2026 @ 15:27:12 #121
375570 crew  Cyan9
pi_220764641
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 15:15 schreef Bluesdude het volgende:
Commissie vindt nieuwsvoorziening Ongehoord Nederland onbetrouwbaar: ‘Dit is ernstig’
De nieuwsvoorziening van aspirantomroep Ongehoord Nederland is niet betrouwbaar. Dat is de belangrijkste conclusie van het rapport van de visitatiecommissie van de NPO, het onafhankelijke orgaan dat het functioneren van publieke omroepen binnen het bestel onder de loep neemt. ‘En dat is ernstig’, aldus de commissie.
aldus AD
We zijn allen geschokt en verbaasd.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  maandag 11 mei 2026 @ 15:28:42 #122
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220764650
Jezus, wie zag dat aankomen?
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  Moderator maandag 11 mei 2026 @ 15:29:15 #123
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220764657
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 15:15 schreef Bluesdude het volgende:
Commissie vindt nieuwsvoorziening Ongehoord Nederland onbetrouwbaar: ‘Dit is ernstig’
De nieuwsvoorziening van aspirantomroep Ongehoord Nederland is niet betrouwbaar. Dat is de belangrijkste conclusie van het rapport van de visitatiecommissie van de NPO, het onafhankelijke orgaan dat het functioneren van publieke omroepen binnen het bestel onder de loep neemt. ‘En dat is ernstig’, aldus de commissie.
aldus AD
Ik stel voor de 'visitatiecommissie van de NPO' aan te vallen, en niet ON. Want de subsidie slurpende visitatiecommissie van de NPO moet haast wel links deugend policor zijn.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  maandag 11 mei 2026 @ 15:35:03 #124
13309 nostra
ask why
pi_220764704
Gelukkig hebben voor een objectieve, fair and balanced view nog Nieuws van de Dag.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  maandag 11 mei 2026 @ 15:35:39 #125
13309 nostra
ask why
pi_220764709
En daar kan die subsidieslurpende visitatiecommissie van de NPO (links deugend policor) NIETS aan doen!!1!
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  maandag 11 mei 2026 @ 15:57:41 #126
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220764943
quote:
7s.gif Op maandag 11 mei 2026 15:35 schreef nostra het volgende:
Gelukkig hebben voor een objectieve, fair and balanced view nog Nieuws van de Dag.
Met Annemarie van Gaal.
Heerlijke androgyne vrouw..
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
pi_220765222
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 15:16 schreef kalinhos het volgende:
Waar zouden we in dit topic zijn zonder ellenlange lappen AI-gegenereerde tekst :7
Ja bloedirritant
pi_220765243
quote:
7s.gif Op maandag 11 mei 2026 12:05 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
https://nos.nl/artikel/26(...)ies-zeggen-vakbonden

Het werd zo langzamerhand ook wel eens tijd dat de vakbonden wat meer geluid gingen maken.
Ik hoop dat er ook nog wat verzet gaat komen dat al die defensiemiljarden voor 90+% naar de Amerikanen vloeien. Zoals het er nu voor staat. Status quo is maar liefst 95%.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 11-05-2026 16:36:24 ]
  maandag 11 mei 2026 @ 16:42:49 #129
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220765281
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 22:26 schreef Hanca het volgende:

[..]
Is die 76 cent per bezoeker, die echt wel meer dan 1 biertje koopt, nou echt zo'n verschrikkelijk probleem?

Groter probleem voor de horeca dat een heleboel wedstrijden, bijna allemaal zelfs, dit jaar na sluitingstijd zijn.
Hoe stel je het aantal bezoekersvast?
Mag toch hopen dat het gewoon één bedrag is?
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
pi_220765542
quote:
7s.gif Op maandag 11 mei 2026 16:42 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Hoe stel je het aantal bezoekersvast?
Mag toch hopen dat het gewoon één bedrag is?
Geen idee, dit zijn de bedragen die in de media staan:

76 cent per bezoeker of een doelgroepen licentie voor een vast bedrag per jaar, beginnend bij 247 euro bij een zaak van 50 vierkante meter.

https://www.rtl.nl/nieuws(...)mermeerderheid-tegen
https://www.hartvannederl(...)s-tarieven-wk-horeca
pi_220765663
quote:
9s.gif Op maandag 11 mei 2026 15:29 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Ik stel voor de 'visitatiecommissie van de NPO' aan te vallen, en niet ON. Want de subsidie slurpende visitatiecommissie van de NPO moet haast wel links deugend policor zijn.
De politiek gekleurde commissie onder leiding van een PvdA-er vindt iets van ON!.

Wat een verrassende uitslag.
pi_220766218
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 17:17 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
De politiek gekleurde commissie onder leiding van een PvdA-er vindt iets van ON!.

Wat een verrassende uitslag.
ON is ook vreselijk
  maandag 11 mei 2026 @ 18:23:12 #133
13309 nostra
ask why
pi_220766330
quote:
7s.gif Op maandag 11 mei 2026 16:42 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Hoe stel je het aantal bezoekersvast?
Mag toch hopen dat het gewoon één bedrag is?
(Licentiefee die de NOS betaalt voor openbare vertoning) / (Verwacht aantal cafékijkers in NL) * (Verwacht aantal kijkers in café). Vooral veel verwachting dus. Wordt alleen vervelend als je ineens met buitenschermen gaat werken.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  maandag 11 mei 2026 @ 18:23:55 #134
13309 nostra
ask why
pi_220766350
quote:
1s.gif Op maandag 11 mei 2026 16:34 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Ik hoop dat er ook nog wat verzet gaat komen dat al die defensiemiljarden voor 90+% naar de Amerikanen vloeien. Zoals het er nu voor staat. Status quo is maar liefst 95%.
Saab en Fokker/Airbus Nederland kunnen niet meteen opschalen hè.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  maandag 11 mei 2026 @ 18:24:06 #135
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220766352
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 18:23 schreef nostra het volgende:

[..]
(Licentiefee die de NOS betaalt voor openbare vertoning) / (Verwacht aantal cafékijkers in NL) * (Verwacht aantal kijkers in café). Vooral veel verwachting dus. Wordt alleen vervelend als je ineens met buitenschermen gaat werken.
Maar is er een mannetje die gaat peilen hoeveel mensen er op een terras zitten?
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
  maandag 11 mei 2026 @ 18:27:54 #136
13309 nostra
ask why
pi_220766386
quote:
7s.gif Op maandag 11 mei 2026 18:24 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Maar is er een mannetje die gaat peilen hoeveel mensen er op een terras zitten?
Nee. Zal wel ergens een licentie met maxpax op zitten gok ik.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220766485
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 18:17 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
ON is ook vreselijk
ON PN allemaal verschrikkelijk
pi_220766527
https://www.nrc.nl/nieuws(...)terechtkwam-a4926521

Geen fraai verhaal dit. Nederlands door de overheid gegarandeerd geld gebruikt voor het betalen van huurmoordenaars in Honduras.

Tenzij je 'liberaal' bent natuurlijk.

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 11-05-2026 18:36:52 ]
pi_220766724
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 07:59 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Je snapt vermoedelijk niet zo goed hoe de Nederlandse parlementaire politiek werkt, geeft niet, dat kan met de jaren nog komen. Veel krantjes lezen, boekjes en dan ga je het vanzelf doorkrijgen.
Wat zielig zeg. _O- Probeer het maar weer met negers roepen, dat gaat je beter af.
pi_220766745
quote:
7s.gif Op maandag 11 mei 2026 12:05 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
https://nos.nl/artikel/26(...)ies-zeggen-vakbonden

Het werd zo langzamerhand ook wel eens tijd dat de vakbonden wat meer geluid gingen maken.
Heel goed, het heeft al veel te lang geduurd. Het kabinet heeft eindelijk door dat om stappen te maken een gevecht met de vakbonden nodig is. Een noodzakelijke en pijnlijke strijd die gestreden moet worden.

Dit is ook meteen waarom GL/PN een vijand van vooruitgang is en niet mee te onderhandelen valt.
  maandag 11 mei 2026 @ 19:07:20 #141
13309 nostra
ask why
pi_220766800
Staken om iets wat een niet-contractspartij wil, is dat überhaupt toegestaan? (Februaristakingen etc. uitgezonderd)
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  maandag 11 mei 2026 @ 19:10:01 #142
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220766831
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 19:04 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Heel goed, het heeft al veel te lang geduurd. Het kabinet heeft eindelijk door dat om stappen te maken een gevecht met de vakbonden nodig is. Een noodzakelijke en pijnlijke strijd die gestreden moet worden.

Dit is ook meteen waarom GL/PN een vijand van vooruitgang is en niet mee te onderhandelen valt.
zal niets uithalen , deze aanpassingen zijn tijd gerelateerd die moeten gewoon doorgevoerd worden onafhankelijk van de politiek partij die de voorstellen uitzet

2 jaar WW is niet meer van deze tijd
na 1 jaar werken. hoppa twee jaar de WW of de ziektewet in dat is idioot

ook de Max SV grens dient iets omlaag te gaan , die is te hoog

overigens is dit met de zelfstandigen wet allemaal niet relevant meer
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  maandag 11 mei 2026 @ 19:30:41 #143
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220767111
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 19:02 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Wat zielig zeg. _O- Probeer het maar weer met negers roepen, dat gaat je beter af.
Tja, dan moet je ook niet zulke stompzinnige onzin posten, want zo kom je wel heel erg over als een simpel Telegraaf-Henkie.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  Moderator maandag 11 mei 2026 @ 20:19:29 #144
375570 crew  Cyan9
pi_220767620
Is PRO PN noemen een soort nieuwe ietwat kinderachtige dwarsigheid? Valt me nu al wat langer op.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_220767757
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 19:30 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Tja, dan moet je ook niet zulke stompzinnige onzin posten, want zo kom je wel heel erg over als een simpel Telegraaf-Henkie.
Het is allemaal een beetje zielig, alleen maar omdat je geen tegenargument hebt. PN wil niet bezuinigen, dat is een feit. Zowel het partijprogramma als Klaver zeggen dat expliciet. Klaver trekt een 'rode lijn' bij dezelfde punten als de vakbonden. Dan kun je dus helemaal niets en valt er niet te onderhandelen.
  maandag 11 mei 2026 @ 20:42:24 #146
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220767839
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 20:34 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Het is allemaal een beetje zielig, alleen maar omdat je geen tegenargument hebt. PN wil niet bezuinigen, dat is een feit. Zowel het partijprogramma als Klaver zeggen dat expliciet. Klaver trekt een 'rode lijn' bij dezelfde punten als de vakbonden. Dan kun je dus helemaal niets en valt er niet te onderhandelen.
PvdA heeft altijd ook bezuiningen doorgevoerd toen ze in de regering zaten en altijd verantwoord begrotingsbeleid gevoerd. Ze zitten nu in de oppositie en de verhoudingen met het kabinet zijn nogal slecht dus die gaan geen fundamentele pijn pakken als daar geen grote tegemoetkomingen tegenover staan. Zo ingewikkeld is het niet.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220767862
quote:
86s.gif Op maandag 11 mei 2026 20:19 schreef Cyan9 het volgende:
Is PRO PN noemen een soort nieuwe ietwat kinderachtige dwarsigheid? Valt me nu al wat langer op.
PN zou wel de meest accurate naam zijn, eerlijk gezegd. VVD heet ook geen VOL
pi_220767876
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 20:42 schreef -XOR- het volgende:

[..]
PvdA heeft altijd ook bezuiningen doorgevoerd toen ze in de regering zaten. Ze zitten nu in de oppositie en de verhoudingen met het kabinet zijn nogal slecht dus die gaan geen fundamentele pijn pakken als daar geen grote tegemoetkomingen tegenover staan. Zo ingewikkeld is het niet.
Het is ook weer eens leugenachtig gelul (zoals we kennen van het duo MoreDakka en KickinAlfa). Op sociale zekerheid bezuinigde PRO meer dan zowel CDA als D66. In hun eigen doorgerekende programma.

Het jammere is: Nederland is één van de weinige landen zonder wettelijk stakingsrecht. In de meeste landen staat het zelfs in de Grondwet als recht. In 'Rechtsland Nederland' niet.
pi_220767900
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 19:07 schreef nostra het volgende:
Staken om iets wat een niet-contractspartij wil, is dat überhaupt toegestaan? (Februaristakingen etc. uitgezonderd)
Ja, je mag staken tegen overheidsbeleid.
pi_220767904
quote:
80s.gif Op maandag 11 mei 2026 20:44 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
PN zou wel de meest accurate naam zijn, eerlijk gezegd. VVD heet ook geen VOL
De VVD gebruikte zelf deze afkorting, eerst nog met puntjes (de Telegraaf en voorlopers NRC plaatsten gratis advertenties).
pi_220767955
quote:
80s.gif Op maandag 11 mei 2026 20:44 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
PN zou wel de meest accurate naam zijn, eerlijk gezegd. VVD heet ook geen VOL
Boerenpartij schreef je aan elkaar en toch was de afkorting BP, en niet B. :)
  maandag 11 mei 2026 @ 20:54:07 #152
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220767975
tevens:

quote:
https://www.kiesraad.nl/a(...)de-kamerverkiezingen

De Kiesraad heeft de partijnaam RESOLUUT en daarbij een logo opgenomen in het register voor Tweede Kamerverkiezingen. De naam Partij van de Arbeid (PvdA) is in de registers voor Tweede Kamerverkiezingen en Europees Parlementsverkiezingen gewijzigd in Progressief Nederland (PRO). Daarbij is een nieuw logo geregistreerd.
Dus het is weer eens een vervelende campagne van het VVD-promotievod om PN door te drukken.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  maandag 11 mei 2026 @ 21:03:23 #153
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220768078
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 20:51 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Boerenpartij schreef je aan elkaar en toch was de afkorting BP, en niet B. :)
Zelfde geldt voor ChristenUnie, en PVV is ook geen PvdV, net als BVNL geen BVN is, of zoals bij de nieuwe troetelfascistenpartij het lidwoord dan weer wel mee wordt genomen in de afkorting.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  maandag 11 mei 2026 @ 21:07:46 #154
221644 crew  timmmmm
sp3c lives matter
pi_220768116
quote:
80s.gif Op maandag 11 mei 2026 20:44 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
PN zou wel de meest accurate naam zijn, eerlijk gezegd. VVD heet ook geen VOL
E-kittenfetisjist zou ook een accuratere naam zijn dan Straatcommando. Maar je moet helemaal zelf weten hoe we je noemen
Laffe huichelaar
pi_220768219
quote:
9s.gif Op maandag 11 mei 2026 21:07 schreef timmmmm het volgende:

[..]
E-kittenfetisjist zou ook een accuratere naam zijn dan Straatcommando. Maar je moet helemaal zelf weten hoe we je noemen
Ik kan mijn echte naam hier niet vertellen, kun je nagaan.
  maandag 11 mei 2026 @ 21:30:21 #156
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220768324
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 21:17 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Ik kan mijn echte naam hier niet vertellen, kun je nagaan.
Van Buren, toch?
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_220768604
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 20:42 schreef -XOR- het volgende:

[..]
PvdA heeft altijd ook bezuiningen doorgevoerd toen ze in de regering zaten en altijd verantwoord begrotingsbeleid gevoerd. Ze zitten nu in de oppositie en de verhoudingen met het kabinet zijn nogal slecht dus die gaan geen fundamentele pijn pakken als daar geen grote tegemoetkomingen tegenover staan. Zo ingewikkeld is het niet.
PvdA bestaat niet meer. Als je zo ver terug moet grijpen ben je wel heel wanhopig. Ik ga uit van wat de huidige partij en de partijleider zeggen.
pi_220768622
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 20:45 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Het is ook weer eens leugenachtig gelul (zoals we kennen van het duo MoreDakka en KickinAlfa). Op sociale zekerheid bezuinigde PRO meer dan zowel CDA als D66. In hun eigen doorgerekende programma.
Wat een onzin weer zeg, er wordt helemaal niets bezuinigd in het programma. Er wordt alleen maar meer uitgegeven, en daar stemmen ze ook naar. Ook nu, consequent stemmen tegen elke bezuiniging.
pi_220768737
Ik ben nog wel benieuwd naar waar de vakbonden in de toekomst alles met betrekking tot sociale zekerheid van willen blijven betalen, want overal tegen zijn is leuk, maar het is financieel niet houdbaar.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  maandag 11 mei 2026 @ 22:29:26 #160
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220768797
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 22:07 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
PvdA bestaat niet meer. Als je zo ver terug moet grijpen ben je wel heel wanhopig. Ik ga uit van wat de huidige partij en de partijleider zeggen.
Zucht, je weet het verschil tussen oppositie en coalitie?
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220768805
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 20:54 schreef -XOR- het volgende:
tevens:
[..]
Dus het is weer eens een vervelende campagne van het VVD-promotievod om PN door te drukken.
PN bekt gewoon veel lekkerder dan PRO.
pi_220768823
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 20:45 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Het is ook weer eens leugenachtig gelul (zoals we kennen van het duo MoreDakka en KickinAlfa). Op sociale zekerheid bezuinigde PRO meer dan zowel CDA als D66. In hun eigen doorgerekende programma.

Het jammere is: Nederland is één van de weinige landen zonder wettelijk stakingsrecht. In de meeste landen staat het zelfs in de Grondwet als recht. In 'Rechtsland Nederland' niet.
https://x.com/jesseklaver/status/2053768761283407900

Volgens Klaver gaan ze in ieder geval niet bezuinigen.
  maandag 11 mei 2026 @ 22:36:17 #163
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220768846
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 22:33 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
https://x.com/jesseklaver/status/2053768761283407900

Volgens Klaver gaan ze in ieder geval niet bezuinigen.
Klaver is vanuit links oppositie aan het voeren, dat is dus logisch. Hij zit niet in de coalitie he.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220768870
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 22:36 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Klaver is vanuit links oppositie aan het voeren, dat is dus logisch. Hij zit niet in de coalitie he.
Ik had ook niet anders verwacht.
Het lijkt me wel een mooie testcase voor Jetten.
  maandag 11 mei 2026 @ 22:45:16 #165
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220768908
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 22:40 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Ik had ook niet anders verwacht.
Het lijkt me wel een mooie testcase voor Jetten.
Ze kunnen het proberen te regelen met ome Joost en Stoffer, en anders moeten ze met z'n drieën op de knietjes bij PRO op audiëntie.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220768933
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 22:29 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Zucht, je weet het verschil tussen oppositie en coalitie?
Dat is er niet bij PN. Altijd maar in campagnestand.

Nogmaals, als je 'argument' afhangt van een hypothetisch scenario waarin PN in een coalitie zit en dingen doet die ze nu zeggen niet te willen doen... Even in de spiegel kijken.
  maandag 11 mei 2026 @ 22:51:13 #167
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220768941
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 22:49 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dat is er niet bij PN. Altijd maar in campagnestand.

Nogmaals, als je 'argument' afhangt van een hypothetisch scenario waarin PN dingen doet die ze nu zeggen niet te willen doen... Even in de spiegel kijken.
:')

Als je nog niet snapt dat PRO de huid heel duur kan verkopen dan houdt het wel een beetje op.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220768943
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 22:49 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dat is er niet bij PN. Altijd maar in campagnestand.
Afgekeken van de VVD.
pi_220768985
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 22:49 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dat is er niet bij PN. Altijd maar in campagnestand.

Nogmaals, als je 'argument' afhangt van een hypothetisch scenario waarin PN in een coalitie zit en dingen doet die ze nu zeggen niet te willen doen... Even in de spiegel kijken.
In de oppositie heb je een andere rol dan in een coalitie. Verdiep je toch eens in de basis van onze politiek voordat je wild dingen gaat roepen. PvdA gedraagt zich uiteraard anders in een coalitie dan in de oppositie.
Gezien je het verschil niet weet kun jij daar verder uiteraard niet over oordelen.
pi_220769029
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 22:51 schreef -XOR- het volgende:

[..]
:')

Als je nog niet snapt dat PRO de huid heel duur kan verkopen dan houdt het wel een beetje op.
Dat kunnen ze zeker. Maar dat is dus niet constructief, dat is dan de andere zijde van de medaille. Is ook een keuze. Er is nul indicatie dat de huidige partij en Klaver zich anders hadden opgesteld in coalitie-onderhandelingen. Daarom was het ook zinloos om daarmee verder te praten. Nogmaals, als je argument gestoeld is op het gedrag van een partij die niet meer bestaat die ooit in een coalitie zat heb je geen argument.

Als je het anders had gezien hadden ze maar meer zetels moeten halen. Misschien ben je vergeten dat dat nogal belangrijk is.
pi_220769033
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 22:58 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
In de oppositie heb je een andere rol dan in een coalitie. Verdiep je toch eens in de basis van onze politiek voordat je wild dingen gaat roepen. PvdA gedraagt zich uiteraard anders in een coalitie dan in de oppositie.
Gezien je het verschil niet weet kun jij daar verder uiteraard niet over oordelen.
PN zit niet in de coalitie omdat ze niet genoeg zetels hebben gehaald. Dat is nogal basiskennis van onze politiek kereltje :)
pi_220769079
Het idee dat Klaver/PN tegen de vakbonden zouden werken in een kabinet is niet meer dan een zielig fantasietje, afleiding van de pijn van het zetelverlies.
  maandag 11 mei 2026 @ 23:09:12 #173
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220769085
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 23:05 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dat kunnen ze zeker. Maar dat is dus niet constructief, dat is dan de andere zijde van de medaille. Is ook een keuze. Er is nul indicatie dat de huidige partij en Klaver zich anders hadden opgesteld in coalitie-onderhandelingen. Daarom was het ook zinloos om daarmee verder te praten. Nogmaals, als je argument gestoeld is op het gedrag van een partij die niet meer bestaat die ooit in een coalitie zat heb je geen argument.

Als je het anders had gezien hadden ze maar meer zetels moeten halen. Misschien ben je vergeten dat dat nogal belangrijk is.
Zucht, je snapt er echt geen reet van he? Je bent echt niet dom, maar je mist een beetje maturiteit, kennis en politiek gevoel.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220769138
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 23:05 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
PN zit niet in de coalitie omdat ze niet genoeg zetels hebben gehaald. Dat is nogal basiskennis van onze politiek kereltje :)
Nee het aantal zetels was het probleem niet. Welke partij bedoel je eigenlijk PRO?
Hoeveel zetels een partij haalt is ook geen politieke basiskennis.
Dus nogmaals verdiep je even in de basis van onze politiek en dan kunnen we misschien ergens over discussieren. Op deze manier als je er geen hout van begrijpt en willekeurige onwaarheden roept komen we niet verder.
pi_220769208
Zo typisch he. Geen argumenten, alleen maar op de man gelul en zeiken over zogenaamde kennis. Alleen maar omdat je partijtje te weinig zetels gehaald heeft ten opzichte van een andere partij. Wat een manier van denken, jeetje :)
  maandag 11 mei 2026 @ 23:22:35 #176
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220769215
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 23:21 schreef MoreDakka het volgende:
Zo typisch he. Geen argumenten, alleen maar op de man gelul en zeiken over zogenaamde kennis. Alleen maar omdat je partijtje te weinig zetels gehaald heeft ten opzichte van een andere partij. Wat een manier van denken, jeetje :)
PRO heeft aangeboden te willen onderhandelen, VVD heeft dat afgewezen. Heel veel eenvoudiger kan ik het verder niet maken.

De coalitie heeft te weinig zetels, PRO heeft ze juist wel, dat is het hele probleem een beetje.

[ Bericht 3% gewijzigd door -XOR- op 11-05-2026 23:28:00 ]
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220769216
https://nos.nl/artikel/26(...)naar-nederland-komen

Minister laat Gazanen met geldig visum nog altijd niet naar Nederland komen

quote:
De Raad van State en de rechtbank in Den Haag besloten eerder dat Nederland zich daarom moet inspannen om de medewerking van Israël te krijgen. Omdat er beroep is ingesteld, wil minister Berendsen van Buitenlandse Zaken niet inhoudelijk reageren. Hij zegt het vonnis intussen wel uit te voeren, maar dat heeft in elk geval niet geleid tot het indienen van een namenlijst bij COGAT.

"Het is op zijn minst heel merkwaardig dat een minister die een heel duidelijke opdracht van de rechtbank(opent in nieuw venster) en nota bene van de Raad van State heeft gekregen, deze zo minimaal uitvoert dat in feite de kern van die uitspraak wordt gemist.
Benieuwd wanneer we weer een keer een regering krijgen die afspraken wel nakomt. Die wel iets heeft met de wet volgen. Deze huidige regering lijkt gewoon een voortzetting van de vorige.

Op deze manier blijft de politiek het vertrouwen in politiek verkleinen. Wat dat betreft niet gek dat protesten steeds extremer worden. Er wordt continue verzaakt in de kamer. De politiek laat zien niet bij machte te zijn enig probleem op te lossen. Ja dan gaan mensen denken dat ze zelf maar moeten forceren.
pi_220769228
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 23:21 schreef MoreDakka het volgende:
Zo typisch he. Geen argumenten, alleen maar op de man gelul en zeiken over zogenaamde kennis. Alleen maar omdat je partijtje te weinig zetels gehaald heeft ten opzichte van een andere partij. Wat een manier van denken, jeetje :)
CDA had 18 zetels en zit in de coalitie. Blijkbaar waren die 20 zetels toch niet te weinig om in de coalitie te kunnen komen. PVV had 26 zetels en zit niet in de coalitie.

Leg eens uit hoe zetelaantallen van individuele partijen iets te maken hebben met coalitie zijn of niet volgens jou?
pi_220769235
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 23:22 schreef -XOR- het volgende:

[..]
PRO heeft aangeboden te willen onderhandelen, VVD heeft dat afgewezen. Heel veel eenvoudiger kan ik het verder niet maken.
Dat zal allemaal best, maar niets wijst er op dat PN deze bezuinigingen zou hebben gesteund. Dat deden ze niet in het programma, Klaver heeft er altijd een rode lijn van gemaakt en de partij steunt altijd de vakbonden. Daar kun je niets tegenin brengen. Dat is de werkelijkheid waar je mee om moet leren te gaan.
pi_220769241
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 23:25 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
CDA had 18 zetels en zit in de coalitie. Blijkbaar waren die 20 zetels toch niet te weinig om in de coalitie te kunnen komen. PVV had 26 zetels en zit niet in de coalitie.

Leg eens uit hoe zetelaantallen van individuele partijen iets te maken hebben met coalitie zijn of niet volgens jou?
PN heeft zetels verloren ten opzichte van de vorige verkiezingen. Waar denk je dat die zetels naar toe zijn gegaan? Succes.
  maandag 11 mei 2026 @ 23:36:46 #181
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220769262
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 23:28 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dat zal allemaal best, maar niets wijst er op dat PN deze bezuinigingen zou hebben gesteund.
Dan waren er ook bezuinigingen gekomen, waarschijnlijk alleen wat minder zware. Het simpele feit is dat de VVD niet wilde praten, PRO wel. De VVD heeft te weinig zetels en moet nu op de blote knietjes naar Jesse en met een zwaar offer komen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220769271
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 23:36 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Dan waren er ook bezuinigingen gekomen, waarschijnlijk alleen wat minder zware.
Zelfs in je eigen verzinsel wordt het dus gerommel in de marge. Dat is mijn hele punt, je hebt er niets aan. Het is hoe de politiek al veel te lang werkt, schuiven met een paar miljoentjes hier en daar, en dan nog wat populistische rommel als cadeautjes aan de achterban. Heeft echt niemand wat aan.
  Moderator maandag 11 mei 2026 @ 23:40:50 #183
375570 crew  Cyan9
pi_220769273
quote:
80s.gif Op maandag 11 mei 2026 20:44 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
PN zou wel de meest accurate naam zijn, eerlijk gezegd. VVD heet ook geen VOL
Allemaal mooi en aardig maar dat is niet de afkorting die ze zelf hanteren. Ik vind het een beetje raar om wat anders te gaan gebruiken, en vraag me daarin ook af waarom.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_220769283
quote:
7s.gif Op maandag 11 mei 2026 23:40 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Allemaal mooi en aardig maar dat is niet de afkorting die ze zelf hanteren. Ik vind het een beetje raar om wat anders te gaan gebruiken, en vraag me daarin ook af waarom.
De partij heet Progressief Nederland. Afkorting is dus PN. Zo werkt taal. Niet moeilijk doen verder.

We hebben ook NS, CBS, PVV, VVD etc.
  maandag 11 mei 2026 @ 23:46:46 #185
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220769295
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 23:38 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Zelfs in je eigen verzinsel wordt het dus gerommel in de marge. Dat is mijn hele punt, je hebt er niets aan. Het is hoe de politiek al veel te lang werkt, schuiven met een paar miljoentjes hier en daar, en dan nog wat populistische rommel als cadeautjes aan de achterban. Heeft echt niemand wat aan.
PRO wilde praten over een compromis, de VVD niet. Als je bij voorbaat niet wilt praten dan is het niet aan jou om voor de ander te bepalen wat hij wel of niet zou hebben ingeleverd.

Het is niet zo dat je kunt zeggen "Wij hebben 66 zetels, nu moet de rest bij het kruisje tekenen". Zo werkt politiek niet. De VVD heeft te weinig zetels gehaald dus zal nu water bij de wijn moeten doen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220769300
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 23:46 schreef -XOR- het volgende:

[..]
PRO wilde praten over een compromis, de VVD niet. Als je bij voorbaat niet wilt praten dan is het niet aan jou om voor de ander te bepalen wat hij wel of niet zou hebben ingeleverd.

Het is niet zo dat je kunt zeggen "Wij hebben 66 zetels, nu moet de rest bij het kruisje tekenen". Zo werkt politiek niet. De VVD heeft te weinig zetels gehaald dus zal nu water bij de wijn moeten doen.
Volgens mij heb je zelf echt geen idee meer waar je het over hebt.

Het kabinet gaat de strijd aan met de vakbonden. Dat is nodig. PN is daarbij zinloos, dat zeg je nu zelf ook. Heeft met de VVD verder niets te maken, maar ik snap dat onderbuikgescheld op de VVD belangrijk voor je is.
  maandag 11 mei 2026 @ 23:49:47 #187
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220769302
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 23:43 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
De partij heet Progressief Nederland. Afkorting is dus PN. Zo werkt taal. Niet moeilijk doen verder.

We hebben ook NS, CBS, PVV, VVD etc.
Nee, de partij staat als Progressief Nederland (PRO) geregistreerd.

We hebben ook PVV en niet PvdV, we hebben CU en niet C, we hebben BVNL en niet BvN.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  maandag 11 mei 2026 @ 23:51:36 #188
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220769309
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 23:49 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Volgens mij heb je zelf echt geen idee meer waar je het over hebt.

Het kabinet gaat de strijd aan met de vakbonden. Dat is nodig. PN is daarbij zinloos, dat zeg je nu zelf ook. Heeft met de VVD verder niets te maken, maar ik snap dat onderbuikgescheld op de VVD belangrijk voor je is.
Het lukt lekker he, dat regeren? Het ging niet over de vakbonden, maar over de onmacht van het kabinet om beleid erdoor te krijgen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  Moderator maandag 11 mei 2026 @ 23:51:48 #189
375570 crew  Cyan9
pi_220769310
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 23:43 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
De partij heet Progressief Nederland. Afkorting is dus PN. Zo werkt taal. Niet moeilijk doen verder.

We hebben ook NS, CBS, PVV, VVD etc.
En welke afkorting hanteert Progressief Nederland? Als je zo gaat redeneren sterk je alleen maar mijn gedachte dat een soort kinderachtige dwarsigheid is.

PVV is voluit Partij voor de Vrijheid, dan maar PvdV gaan doen?
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_220769318
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 23:49 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Nee, de partij staat als Progressief Nederland (PRO) geregistreerd.

We hebben ook PVV en niet PvdV, we hebben CU en niet C, we hebben BVNL en niet BvN.
CU staat geregistreerd als ChristenUnie. Geen afkorting. Dus dan gebruiken we CU. Simpel. Lijst Pim Fortuyn wilde ook geen LPF genoemd worden. Je hebt het er maar mee te doen, niet zo kinderachtig speciaal willen zijn.
pi_220769322
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 23:51 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
En welke afkorting hanteert Progressief Nederland? Als je zo gaat redeneren sterk je alleen maar mijn gedachte dat een soort kinderachtige dwarsigheid is.
Dat is het zeker, het is uitermate kinderachtig om te proberen een alternatieve term er door te drukken. Als je je partij Progressief Nederland noemt dan is de afkorting PN. Niet zo zeiken.

quote:
PVV is voluit Partij voor de Vrijheid, dan maar PvdV gaan doen?
Lidwoorden worden regelmatig uit afkortingen gelaten. Waarom zo kinderachtig doen joh?
pi_220769335
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 23:51 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Het lukt lekker he, dat regeren? Het ging niet over de vakbonden, maar over de onmacht van het kabinet om beleid erdoor te krijgen.
Het gaat wel over vakbonden, die zijn tegen de bezuinigingen waar het over gaat. Net als PN. Dus niet constructief. Leuker kan ik het niet maken.
  maandag 11 mei 2026 @ 23:58:17 #193
13309 nostra
ask why
pi_220769337
Bakker Cash & Carry.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  maandag 11 mei 2026 @ 23:58:39 #194
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220769338
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 23:58 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Het gaat wel over vakbonden, die zijn tegen de bezuinigingen waar het over gaat. Net als PN. Dus niet constructief. Leuker kan ik het niet maken.
Wat heeft PRO ermee te maken?
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220769343
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 23:29 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
PN heeft zetels verloren ten opzichte van de vorige verkiezingen. Waar denk je dat die zetels naar toe zijn gegaan? Succes.
Oh dus nu verschuif je de doelpalen van ze hadden de zetels niet naar ze hebben zetels verloren?
Typisch hoor dat BBB met een verlies en 5 zetels in de vorige coalitie zat.
VVD had ook een verlies en zit in de coalitie.
Bijna alsof zetelverlies of zetelaantal niet de voorwaarden zijn om in een coalitie te zitten of niet.

Waarom probeer je niet gewoon je argumenten te verdedigen :') Elke keer als blijkt dat je weer wat oliedoms hebt gezegd ga je door naar de volgende onzin. Waarom niet wat leren van je fouten?
  maandag 11 mei 2026 @ 23:59:41 #196
13309 nostra
ask why
pi_220769346
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 23:51 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Het lukt lekker he, dat regeren? Het ging niet over de vakbonden, maar over de onmacht van het kabinet om beleid erdoor te krijgen.
Wel benieuwd hoeveel tractie dat uiteindelijk gaat krijgen. Het is wel een beetje gaan jengelen bij de buren, omdat je ouders je geen snoep willen geven.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  Moderator maandag 11 mei 2026 @ 23:59:49 #197
375570 crew  Cyan9
pi_220769347
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 23:54 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dat is het zeker, het is uitermate kinderachtig om te proberen een alternatieve term er door te drukken. Als je je partij Progressief Nederland noemt dan is de afkorting PN. Niet zo zeiken.
[..]
Lidwoorden worden regelmatig uit afkortingen gelaten. Waarom zo kinderachtig doen joh?
Dat is geen alternatieve term, dat is de officiële afkorting van de partij.

Hou op met me hoor. :')
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_220769355
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 23:59 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Dat is geen alternatieve term, dat is de officiële afkorting van de partij.
Het is geen afkorting. En dat zeg ik, dat proberen ze door te drukken. Kinderachtig gedoe, als je partijnaam uit twee afzonderlijke woorden bestaat dan wordt dat de afkorting.

Waarom zo kinderachtig doen? Waarom zou je dit soort onzin willen verdedigen?
  dinsdag 12 mei 2026 @ 00:03:03 #199
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220769357
quote:
7s.gif Op maandag 11 mei 2026 23:59 schreef nostra het volgende:

[..]
Wel benieuwd hoeveel tractie dat uiteindelijk gaat krijgen. Het is wel een beetje gaan jengelen bij de buren, omdat je ouders je geen snoep willen geven.
Uiteindelijk is het kabinet het jengelende kind. Er moet een gedoogconstructie uitonderhandeld worden, en dat is dan met ofwel JA21 ofwel PRO.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  Moderator dinsdag 12 mei 2026 @ 00:08:31 #200
375570 crew  Cyan9
pi_220769369
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 00:02 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Het is geen afkorting. En dat zeg ik, dat proberen ze door te drukken. Kinderachtig gedoe, als je partijnaam uit twee afzonderlijke woorden bestaat dan wordt dat de afkorting.

Waarom zo kinderachtig doen? Waarom zou je dit soort onzin willen verdedigen?
De afkorting en de officiële naam (aanduiding) van een politieke partij in Nederland worden bepaald door registratie bij de Kiesraad. Partijen kiezen deze naam en de bijbehorende afkorting zelf, maar moeten daarin wel voldoen aan specifieke regels.

Mag je onzin vinden, maar dat is hoe het werkt.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')