abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220767955
quote:
80s.gif Op maandag 11 mei 2026 20:44 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
PN zou wel de meest accurate naam zijn, eerlijk gezegd. VVD heet ook geen VOL
Boerenpartij schreef je aan elkaar en toch was de afkorting BP, en niet B. :)
  maandag 11 mei 2026 @ 20:54:07 #152
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220767975
tevens:

quote:
https://www.kiesraad.nl/a(...)de-kamerverkiezingen

De Kiesraad heeft de partijnaam RESOLUUT en daarbij een logo opgenomen in het register voor Tweede Kamerverkiezingen. De naam Partij van de Arbeid (PvdA) is in de registers voor Tweede Kamerverkiezingen en Europees Parlementsverkiezingen gewijzigd in Progressief Nederland (PRO). Daarbij is een nieuw logo geregistreerd.
Dus het is weer eens een vervelende campagne van het VVD-promotievod om PN door te drukken.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  maandag 11 mei 2026 @ 21:03:23 #153
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220768078
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 20:51 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Boerenpartij schreef je aan elkaar en toch was de afkorting BP, en niet B. :)
Zelfde geldt voor ChristenUnie, en PVV is ook geen PvdV, net als BVNL geen BVN is, of zoals bij de nieuwe troetelfascistenpartij het lidwoord dan weer wel mee wordt genomen in de afkorting.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  maandag 11 mei 2026 @ 21:07:46 #154
221644 crew  timmmmm
sp3c lives matter
pi_220768116
quote:
80s.gif Op maandag 11 mei 2026 20:44 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
PN zou wel de meest accurate naam zijn, eerlijk gezegd. VVD heet ook geen VOL
E-kittenfetisjist zou ook een accuratere naam zijn dan Straatcommando. Maar je moet helemaal zelf weten hoe we je noemen
Laffe huichelaar
pi_220768219
quote:
9s.gif Op maandag 11 mei 2026 21:07 schreef timmmmm het volgende:

[..]
E-kittenfetisjist zou ook een accuratere naam zijn dan Straatcommando. Maar je moet helemaal zelf weten hoe we je noemen
Ik kan mijn echte naam hier niet vertellen, kun je nagaan.
  maandag 11 mei 2026 @ 21:30:21 #156
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220768324
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 21:17 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Ik kan mijn echte naam hier niet vertellen, kun je nagaan.
Van Buren, toch?
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_220768604
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 20:42 schreef -XOR- het volgende:

[..]
PvdA heeft altijd ook bezuiningen doorgevoerd toen ze in de regering zaten en altijd verantwoord begrotingsbeleid gevoerd. Ze zitten nu in de oppositie en de verhoudingen met het kabinet zijn nogal slecht dus die gaan geen fundamentele pijn pakken als daar geen grote tegemoetkomingen tegenover staan. Zo ingewikkeld is het niet.
PvdA bestaat niet meer. Als je zo ver terug moet grijpen ben je wel heel wanhopig. Ik ga uit van wat de huidige partij en de partijleider zeggen.
pi_220768622
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 20:45 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Het is ook weer eens leugenachtig gelul (zoals we kennen van het duo MoreDakka en KickinAlfa). Op sociale zekerheid bezuinigde PRO meer dan zowel CDA als D66. In hun eigen doorgerekende programma.
Wat een onzin weer zeg, er wordt helemaal niets bezuinigd in het programma. Er wordt alleen maar meer uitgegeven, en daar stemmen ze ook naar. Ook nu, consequent stemmen tegen elke bezuiniging.
pi_220768737
Ik ben nog wel benieuwd naar waar de vakbonden in de toekomst alles met betrekking tot sociale zekerheid van willen blijven betalen, want overal tegen zijn is leuk, maar het is financieel niet houdbaar.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  maandag 11 mei 2026 @ 22:29:26 #160
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220768797
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 22:07 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
PvdA bestaat niet meer. Als je zo ver terug moet grijpen ben je wel heel wanhopig. Ik ga uit van wat de huidige partij en de partijleider zeggen.
Zucht, je weet het verschil tussen oppositie en coalitie?
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220768805
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 20:54 schreef -XOR- het volgende:
tevens:
[..]
Dus het is weer eens een vervelende campagne van het VVD-promotievod om PN door te drukken.
PN bekt gewoon veel lekkerder dan PRO.
pi_220768823
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 20:45 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Het is ook weer eens leugenachtig gelul (zoals we kennen van het duo MoreDakka en KickinAlfa). Op sociale zekerheid bezuinigde PRO meer dan zowel CDA als D66. In hun eigen doorgerekende programma.

Het jammere is: Nederland is één van de weinige landen zonder wettelijk stakingsrecht. In de meeste landen staat het zelfs in de Grondwet als recht. In 'Rechtsland Nederland' niet.
https://x.com/jesseklaver/status/2053768761283407900

Volgens Klaver gaan ze in ieder geval niet bezuinigen.
  maandag 11 mei 2026 @ 22:36:17 #163
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220768846
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 22:33 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
https://x.com/jesseklaver/status/2053768761283407900

Volgens Klaver gaan ze in ieder geval niet bezuinigen.
Klaver is vanuit links oppositie aan het voeren, dat is dus logisch. Hij zit niet in de coalitie he.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220768870
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 22:36 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Klaver is vanuit links oppositie aan het voeren, dat is dus logisch. Hij zit niet in de coalitie he.
Ik had ook niet anders verwacht.
Het lijkt me wel een mooie testcase voor Jetten.
  maandag 11 mei 2026 @ 22:45:16 #165
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220768908
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 22:40 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Ik had ook niet anders verwacht.
Het lijkt me wel een mooie testcase voor Jetten.
Ze kunnen het proberen te regelen met ome Joost en Stoffer, en anders moeten ze met z'n drieën op de knietjes bij PRO op audiëntie.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220768933
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 22:29 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Zucht, je weet het verschil tussen oppositie en coalitie?
Dat is er niet bij PN. Altijd maar in campagnestand.

Nogmaals, als je 'argument' afhangt van een hypothetisch scenario waarin PN in een coalitie zit en dingen doet die ze nu zeggen niet te willen doen... Even in de spiegel kijken.
  maandag 11 mei 2026 @ 22:51:13 #167
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220768941
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 22:49 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dat is er niet bij PN. Altijd maar in campagnestand.

Nogmaals, als je 'argument' afhangt van een hypothetisch scenario waarin PN dingen doet die ze nu zeggen niet te willen doen... Even in de spiegel kijken.
:')

Als je nog niet snapt dat PRO de huid heel duur kan verkopen dan houdt het wel een beetje op.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220768943
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 22:49 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dat is er niet bij PN. Altijd maar in campagnestand.
Afgekeken van de VVD.
pi_220768985
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 22:49 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dat is er niet bij PN. Altijd maar in campagnestand.

Nogmaals, als je 'argument' afhangt van een hypothetisch scenario waarin PN in een coalitie zit en dingen doet die ze nu zeggen niet te willen doen... Even in de spiegel kijken.
In de oppositie heb je een andere rol dan in een coalitie. Verdiep je toch eens in de basis van onze politiek voordat je wild dingen gaat roepen. PvdA gedraagt zich uiteraard anders in een coalitie dan in de oppositie.
Gezien je het verschil niet weet kun jij daar verder uiteraard niet over oordelen.
pi_220769029
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 22:51 schreef -XOR- het volgende:

[..]
:')

Als je nog niet snapt dat PRO de huid heel duur kan verkopen dan houdt het wel een beetje op.
Dat kunnen ze zeker. Maar dat is dus niet constructief, dat is dan de andere zijde van de medaille. Is ook een keuze. Er is nul indicatie dat de huidige partij en Klaver zich anders hadden opgesteld in coalitie-onderhandelingen. Daarom was het ook zinloos om daarmee verder te praten. Nogmaals, als je argument gestoeld is op het gedrag van een partij die niet meer bestaat die ooit in een coalitie zat heb je geen argument.

Als je het anders had gezien hadden ze maar meer zetels moeten halen. Misschien ben je vergeten dat dat nogal belangrijk is.
pi_220769033
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 22:58 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
In de oppositie heb je een andere rol dan in een coalitie. Verdiep je toch eens in de basis van onze politiek voordat je wild dingen gaat roepen. PvdA gedraagt zich uiteraard anders in een coalitie dan in de oppositie.
Gezien je het verschil niet weet kun jij daar verder uiteraard niet over oordelen.
PN zit niet in de coalitie omdat ze niet genoeg zetels hebben gehaald. Dat is nogal basiskennis van onze politiek kereltje :)
pi_220769079
Het idee dat Klaver/PN tegen de vakbonden zouden werken in een kabinet is niet meer dan een zielig fantasietje, afleiding van de pijn van het zetelverlies.
  maandag 11 mei 2026 @ 23:09:12 #173
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220769085
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 23:05 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dat kunnen ze zeker. Maar dat is dus niet constructief, dat is dan de andere zijde van de medaille. Is ook een keuze. Er is nul indicatie dat de huidige partij en Klaver zich anders hadden opgesteld in coalitie-onderhandelingen. Daarom was het ook zinloos om daarmee verder te praten. Nogmaals, als je argument gestoeld is op het gedrag van een partij die niet meer bestaat die ooit in een coalitie zat heb je geen argument.

Als je het anders had gezien hadden ze maar meer zetels moeten halen. Misschien ben je vergeten dat dat nogal belangrijk is.
Zucht, je snapt er echt geen reet van he? Je bent echt niet dom, maar je mist een beetje maturiteit, kennis en politiek gevoel.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220769138
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 23:05 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
PN zit niet in de coalitie omdat ze niet genoeg zetels hebben gehaald. Dat is nogal basiskennis van onze politiek kereltje :)
Nee het aantal zetels was het probleem niet. Welke partij bedoel je eigenlijk PRO?
Hoeveel zetels een partij haalt is ook geen politieke basiskennis.
Dus nogmaals verdiep je even in de basis van onze politiek en dan kunnen we misschien ergens over discussieren. Op deze manier als je er geen hout van begrijpt en willekeurige onwaarheden roept komen we niet verder.
pi_220769208
Zo typisch he. Geen argumenten, alleen maar op de man gelul en zeiken over zogenaamde kennis. Alleen maar omdat je partijtje te weinig zetels gehaald heeft ten opzichte van een andere partij. Wat een manier van denken, jeetje :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')