abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220769375
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 00:03 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Uiteindelijk is het kabinet het jengelende kind. Er moet een gedoogconstructie uitonderhandeld worden, en dat is dan met ofwel JA21 ofwel PRO.
Maar waarom zijn ze ook begonnen zonder meerderheid. Je hoeft toch geen jaren in de politiek te zitten om te kunnen bedenken dat het vrij onwerkbaar gaat zijn. Al helemaal als ze verder geen ideeën hebben over hoe dan enig probleem op te lossen. Of bereidheid om compromissen te sluiten zodat de oppositie een reden heeft om mee te werken?
pi_220769385
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 00:08 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
De afkorting en de officiële naam (aanduiding) van een politieke partij in Nederland worden bepaald door registratie bij de Kiesraad. Partijen kiezen deze naam en de bijbehorende afkorting zelf, maar moeten daarin wel voldoen aan specifieke regels.

Mag je onzin vinden, maar dat is hoe het werkt.
Nee, dat is niet hoe het werkt. ChristenUnie staat geregistreerd als ChristenUnie. Zonder afkorting. Zelfde geldt voor FvD. Toch gebruiken we gewoon CU en FvD. In de media, hier op FOK!. Dat is hoe het werkt. PN heeft geen afkorting geregistreerd, ze staan er in als Progressief Nederland (PRO). PRO is geen afkorting.

Dit soort muggenziften is echt kinderachtige onzin, maar je bent er zelf mee begonnen door die onzin van PN serieus te nemen.
  Moderator dinsdag 12 mei 2026 @ 00:21:26 #203
375570 crew  Cyan9
pi_220769408
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 00:12 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Nee, dat is niet hoe het werkt. ChristenUnie staat geregistreerd als ChristenUnie. Zonder afkorting. Zelfde geldt voor FvD. Toch gebruiken we gewoon CU en FvD. In de media, hier op FOK!. Dat is hoe het werkt. PN heeft geen afkorting geregistreerd, ze staan er in als Progressief Nederland (PRO). PRO is geen afkorting.

Dit soort muggenziften is echt kinderachtige onzin, maar je bent er zelf mee begonnen door die onzin van PN serieus te nemen.
Dwarsigheid van jouw kant dus. Duidelijk.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  dinsdag 12 mei 2026 @ 00:22:52 #204
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220769412
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 00:10 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Maar waarom zijn ze ook begonnen zonder meerderheid. Je hoeft toch geen jaren in de politiek te zitten om te kunnen bedenken dat het vrij onwerkbaar gaat zijn. Al helemaal als ze verder geen ideeën hebben over hoe dan enig probleem op te lossen. Of bereidheid om compromissen te sluiten zodat de oppositie een reden heeft om mee te werken?
De VVD is een clownspartij en Jetten en Bontenbal hebben zich enorm verkeken. Als ze slim zijn gaan ze inspelen op de geilheid van JA21 om salonfahig te worden en weten ze die met wat kraaltjes en spiegeltjes te overtuigen om overal blind voor te tekenen en weet de rest Jetten op de mouw te spelden dat inschikken erbij hoort als premier. Dan nog zit je met een zeteltekort in de eerste kamer, maar daar zullen ombuigingen niet per se worden tegengehouden.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220769413
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 00:21 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Dwarsigheid van jouw kant dus. Duidelijk.
Ennn de zogenaamde argumenten zijn weer op _O-

Man man man. Wat een niveau zeg. Het lijkt wel voetbal, waar je geen milimeter toe mag geven voor je cluppie.
  dinsdag 12 mei 2026 @ 00:24:35 #206
13309 nostra
ask why
pi_220769414
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 00:03 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Uiteindelijk is het kabinet het jengelende kind. Er moet een gedoogconstructie uitonderhandeld worden, en dat is dan met ofwel JA21 ofwel PRO.
Ah ja, ik had het over de vakbonden. Juist in reactie op een post waarin je zegt het niet over de vakbonden te hebben. Bedtijd. :+
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220769416
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 23:38 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Zelfs in je eigen verzinsel wordt het dus gerommel in de marge. Dat is mijn hele punt, je hebt er niets aan. Het is hoe de politiek al veel te lang werkt, schuiven met een paar miljoentjes hier en daar, en dan nog wat populistische rommel als cadeautjes aan de achterban. Heeft echt niemand wat aan.
Hoeveel van deze bezuinigingen worden nu wel doorgevoerd?
  Moderator dinsdag 12 mei 2026 @ 00:27:37 #208
375570 crew  Cyan9
pi_220769420
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 00:23 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Ennn de zogenaamde argumenten zijn weer op _O-

Man man man. Wat een niveau zeg. Het lijkt wel voetbal, waar je geen milimeter toe mag geven voor je cluppie.
Jij bent overtuigd van je eigen gelijk, ik ga daar alleen niet in mee.

Over niveau gesproken. :s)
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_220769423
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 00:27 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Jij bent overtuigd van je eigen gelijk, ik ga daar alleen niet in mee.

Dat doe je normaal gesproken met argumenten. Maar die heb je niet, of zijn al weerlegd. Dus dan moet je maar zielig op de man spelen. Jammer hoor :)
pi_220769424
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 23:54 schreef MoreDakka het volgende:


[..]
Lidwoorden worden regelmatig uit afkortingen gelaten. Waarom zo kinderachtig doen joh?
Is het dan PV van Wilders of VVVD van Yesilgüz?
  dinsdag 12 mei 2026 @ 00:30:00 #211
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220769426
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 00:12 schreef MoreDakka het volgende:
n de media,
Alleen in het VVD-vodje en aanverwante tv-kanaaltjes. De grotemensenmedia reppen gewoon over PRO.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220769427
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 00:25 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Hoeveel van deze bezuinigingen worden nu wel doorgevoerd?
Tenzij jij in de toekomst kunt kijken weet niemand dat nog he. We zullen zien of het kabinet voet bij stuk houdt tegenover de vakbonden.
pi_220769431
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 00:29 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Is het dan PV van Wilders of VVVD van Yesilgüz?
Niemand houdt je tegen, veel plezier ^O^
pi_220769435
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 00:08 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
De afkorting en de officiële naam (aanduiding) van een politieke partij in Nederland worden bepaald door registratie bij de Kiesraad. Partijen kiezen deze naam en de bijbehorende afkorting zelf, maar moeten daarin wel voldoen aan specifieke regels.

Mag je onzin vinden, maar dat is hoe het werkt.
Eerder waren naamsverbasteringen hier niet toegestaan.
pi_220769436
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 00:12 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Nee, dat is niet hoe het werkt. ChristenUnie staat geregistreerd als ChristenUnie. Zonder afkorting. Zelfde geldt voor FvD. Toch gebruiken we gewoon CU en FvD. In de media, hier op FOK!. Dat is hoe het werkt. PN heeft geen afkorting geregistreerd, ze staan er in als Progressief Nederland (PRO). PRO is geen afkorting.

Dit soort muggenziften is echt kinderachtige onzin, maar je bent er zelf mee begonnen door die onzin van PN serieus te nemen.
Ik zie je Denk nou nooit D noemen.
pi_220769438
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 00:31 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Niemand houdt je tegen, veel plezier ^O^
Wees eens wat consequenter, zo kinderachtig…
pi_220769443
Wat een wanhoop weer zeg _O-
  Moderator dinsdag 12 mei 2026 @ 00:39:33 #218
375570 crew  Cyan9
pi_220769446
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 00:29 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dat doe je normaal gesproken met argumenten. Maar die heb je niet, of zijn al weerlegd. Dus dan moet je maar zielig op de man spelen. Jammer hoor :)
Hou op hoor. Als je iets hebt gedaan is het vooral mijn argument bevestigen. Want de afkorting PRO staat gewoon geregistreerd, wat je zelf ook nog eens benoemt.

Je vindt alleen zelf PRO geen afkorting. Dat is dus vooral een persoonlijk dingetje.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  dinsdag 12 mei 2026 @ 00:42:15 #219
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220769451
Het pauperblaadje zal binnenkort zijn verzet tegen de naam PRO ook wel staken. Kleutergedrag gaat op een gegeven moment immers wel erg pathetisch worden.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220769456
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 00:22 schreef -XOR- het volgende:

[..]
De VVD is een clownspartij en Jetten en Bontenbal hebben zich enorm verkeken. Als ze slim zijn gaan ze inspelen op de geilheid van JA21 om salonfahig te worden en weten ze die met wat kraaltjes en spiegeltjes te overtuigen om overal blind voor te tekenen en weet de rest Jetten op de mouw te spelden dat inschikken erbij hoort als premier. Dan nog zit je met een zeteltekort in de eerste kamer, maar daar zullen ombuigingen niet per se worden tegengehouden.
Hoe heeft Jetten zich verkeken. Hij zat toch nog niet heel lang geleden in een kabinet als minister dat toen door de VVD werd opgeblazen met een leugen. Is zijn geheugen zo kort? Lijkt me eerder een bewussie, zeker ook van het CDA dat is altijd een conservatieve partij geweest die vooral enige vooruitgang tegen wil houden. Ze waren ook niet voor niks gedegradeerd naar een klein partijtje tot Bontebal verstandige dingen bleef zeggen en NSC implodeerde.

Dat Ja21 plan is dan inderdaad zo slecht niet. Met hun bijdragen in de kamer lijken ze ongeveer staan te trappelen om bij elke bezuiniging of idiote wet te tekenen bij het kruisje. Voor D66 lijkt het me ook geen geweldig plan. Dan zitten ze dus de facto in een regering met twee opportunistische rechtse partijen waarvan Ja21 ook nog instabiel is. Dat houdt ook in dat de regering op elk moment kan vallen als een van die partijen in de peilingen er goed voorstaat.

Wat dat betreft was D66 misschien de meest populistische partij de afgelopen verkiezingen. Zogenaamd met een positief verhaal komen en de mouwen willen opstropen. Dan zijn de verkiezingen geweest en gaan ze akkoord om het VVD programma onsuccesvol te gaan uitvoeren.
pi_220769457
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 00:39 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Hou op hoor. Als je iets hebt gedaan is het vooral mijn argument bevestigen. Want de afkorting PRO staat gewoon geregistreerd, wat je zelf ook nog eens benoemt.

Je vindt alleen zelf PRO geen afkorting. Dat is dus vooral een persoonlijk dingetje.
Ja hoor, taalregels zijn heel persoonlijk. :D

Waar staan de R en de O voor? Wil je echt op deze domme heuvel sterven, om er maar eens een anglicisme in te gooien?
  dinsdag 12 mei 2026 @ 00:49:33 #222
13309 nostra
ask why
pi_220769463
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 00:46 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Ja hoor, taalregels zijn heel persoonlijk. :D

Waar staan de R en de O voor? Wil je echt op deze domme heuvel sterven, om er maar eens een anglicisme in te gooien?
We hebben ook nog Pro, voor de NOS (zonder puntjes).
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220769469
quote:
12s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 00:49 schreef nostra het volgende:

[..]
We hebben ook nog Pro, voor de NOS (zonder puntjes).
Het was zeer amusant dat ze hun vriendjes bij de NOS daar mee opzadelden :D

Maar goed dat is schijnbaar ook fout, want alleen de officiele afkorting geregistreerd bij de Kiesraad telt. Hoorde ik net.
  dinsdag 12 mei 2026 @ 07:06:21 #224
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220769684
quote:
Vertrouwen in politici en Tweede Kamer laagst sinds 2012

In 2025 had 21 procent van de 15-plussers heel veel of tamelijk veel vertrouwen in politici. Dit is het laagste niveau sinds de start van dit onderzoek in 2012. Ook het vertrouwen in de Tweede Kamer was in 2025 met 25 procent lager dan eerdere jaren.
Het is ook moeilijk om vertrouwen te houden in een politiek systeem dat steeds stuurlozer oogt, waar regeren is verworden tot eindeloos uitstellen, managen van beeldvorming en reageren op de crisis van de week.

Je ziet hetzelfde patroon in Engeland, Duitsland en Frankrijk: politieke versnippering, leiders zonder visie, electoraten die zich van elkaar vervreemden en instituties die zichtbaar moeite hebben om nog richting te geven.

Juist nu meerdere economische, geopolitieke en maatschappelijke crises tegelijk spelen, raken politici én kiezers de weg kwijt. Democratieën die decennialang stabiel leken, beginnen daardoor steeds onbestuurbaarder aan te voelen.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  dinsdag 12 mei 2026 @ 07:16:25 #225
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220769703
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 07:06 schreef Perrin het volgende:

[..]
Het is ook moeilijk om vertrouwen te houden in een politiek systeem dat steeds stuurlozer oogt, waar regeren is verworden tot eindeloos uitstellen, managen van beeldvorming en reageren op de crisis van de week.

Je ziet hetzelfde patroon in Engeland, Duitsland en Frankrijk: politieke versnippering, leiders zonder visie, electoraten die zich van elkaar vervreemden en instituties die zichtbaar moeite hebben om nog richting te geven.

Juist nu meerdere economische, geopolitieke en maatschappelijke crises tegelijk spelen, raken politici én kiezers de weg kwijt. Democratieën die decennialang stabiel leken, beginnen daardoor steeds onbestuurbaarder aan te voelen.
Ja zoals die spreidingswet ook, zetten ze wooncontainers neer op een voetbalveld, en ze gaan over 6 maand weer weg, want dan moet er weer getraind worden op die velden


In Polder Rijnenburg gaan de eerste 5 jaar geen woningen gebouwd worden , zet ze dan daar neer , dat is vlak bij

wat een rommelkonten allemaal , iedereen speelt een spelletje met iedereen en niemand doet iets

[ Bericht 0% gewijzigd door michaelmoore op 12-05-2026 10:07:15 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')