abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220769375
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 00:03 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Uiteindelijk is het kabinet het jengelende kind. Er moet een gedoogconstructie uitonderhandeld worden, en dat is dan met ofwel JA21 ofwel PRO.
Maar waarom zijn ze ook begonnen zonder meerderheid. Je hoeft toch geen jaren in de politiek te zitten om te kunnen bedenken dat het vrij onwerkbaar gaat zijn. Al helemaal als ze verder geen ideeën hebben over hoe dan enig probleem op te lossen. Of bereidheid om compromissen te sluiten zodat de oppositie een reden heeft om mee te werken?
pi_220769385
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 00:08 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
De afkorting en de officiële naam (aanduiding) van een politieke partij in Nederland worden bepaald door registratie bij de Kiesraad. Partijen kiezen deze naam en de bijbehorende afkorting zelf, maar moeten daarin wel voldoen aan specifieke regels.

Mag je onzin vinden, maar dat is hoe het werkt.
Nee, dat is niet hoe het werkt. ChristenUnie staat geregistreerd als ChristenUnie. Zonder afkorting. Zelfde geldt voor FvD. Toch gebruiken we gewoon CU en FvD. In de media, hier op FOK!. Dat is hoe het werkt. PN heeft geen afkorting geregistreerd, ze staan er in als Progressief Nederland (PRO). PRO is geen afkorting.

Dit soort muggenziften is echt kinderachtige onzin, maar je bent er zelf mee begonnen door die onzin van PN serieus te nemen.
  Moderator dinsdag 12 mei 2026 @ 00:21:26 #203
375570 crew  Cyan9
pi_220769408
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 00:12 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Nee, dat is niet hoe het werkt. ChristenUnie staat geregistreerd als ChristenUnie. Zonder afkorting. Zelfde geldt voor FvD. Toch gebruiken we gewoon CU en FvD. In de media, hier op FOK!. Dat is hoe het werkt. PN heeft geen afkorting geregistreerd, ze staan er in als Progressief Nederland (PRO). PRO is geen afkorting.

Dit soort muggenziften is echt kinderachtige onzin, maar je bent er zelf mee begonnen door die onzin van PN serieus te nemen.
Dwarsigheid van jouw kant dus. Duidelijk.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  dinsdag 12 mei 2026 @ 00:22:52 #204
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220769412
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 00:10 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Maar waarom zijn ze ook begonnen zonder meerderheid. Je hoeft toch geen jaren in de politiek te zitten om te kunnen bedenken dat het vrij onwerkbaar gaat zijn. Al helemaal als ze verder geen ideeën hebben over hoe dan enig probleem op te lossen. Of bereidheid om compromissen te sluiten zodat de oppositie een reden heeft om mee te werken?
De VVD is een clownspartij en Jetten en Bontenbal hebben zich enorm verkeken. Als ze slim zijn gaan ze inspelen op de geilheid van JA21 om salonfahig te worden en weten ze die met wat kraaltjes en spiegeltjes te overtuigen om overal blind voor te tekenen en weet de rest Jetten op de mouw te spelden dat inschikken erbij hoort als premier. Dan nog zit je met een zeteltekort in de eerste kamer, maar daar zullen ombuigingen niet per se worden tegengehouden.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220769413
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 00:21 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Dwarsigheid van jouw kant dus. Duidelijk.
Ennn de zogenaamde argumenten zijn weer op _O-

Man man man. Wat een niveau zeg. Het lijkt wel voetbal, waar je geen milimeter toe mag geven voor je cluppie.
  dinsdag 12 mei 2026 @ 00:24:35 #206
13309 nostra
ask why
pi_220769414
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 00:03 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Uiteindelijk is het kabinet het jengelende kind. Er moet een gedoogconstructie uitonderhandeld worden, en dat is dan met ofwel JA21 ofwel PRO.
Ah ja, ik had het over de vakbonden. Juist in reactie op een post waarin je zegt het niet over de vakbonden te hebben. Bedtijd. :+
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220769416
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 23:38 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Zelfs in je eigen verzinsel wordt het dus gerommel in de marge. Dat is mijn hele punt, je hebt er niets aan. Het is hoe de politiek al veel te lang werkt, schuiven met een paar miljoentjes hier en daar, en dan nog wat populistische rommel als cadeautjes aan de achterban. Heeft echt niemand wat aan.
Hoeveel van deze bezuinigingen worden nu wel doorgevoerd?
  Moderator dinsdag 12 mei 2026 @ 00:27:37 #208
375570 crew  Cyan9
pi_220769420
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 00:23 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Ennn de zogenaamde argumenten zijn weer op _O-

Man man man. Wat een niveau zeg. Het lijkt wel voetbal, waar je geen milimeter toe mag geven voor je cluppie.
Jij bent overtuigd van je eigen gelijk, ik ga daar alleen niet in mee.

Over niveau gesproken. :s)
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_220769423
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 00:27 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Jij bent overtuigd van je eigen gelijk, ik ga daar alleen niet in mee.

Dat doe je normaal gesproken met argumenten. Maar die heb je niet, of zijn al weerlegd. Dus dan moet je maar zielig op de man spelen. Jammer hoor :)
pi_220769424
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 23:54 schreef MoreDakka het volgende:


[..]
Lidwoorden worden regelmatig uit afkortingen gelaten. Waarom zo kinderachtig doen joh?
Is het dan PV van Wilders of VVVD van Yesilgüz?
  dinsdag 12 mei 2026 @ 00:30:00 #211
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220769426
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 00:12 schreef MoreDakka het volgende:
n de media,
Alleen in het VVD-vodje en aanverwante tv-kanaaltjes. De grotemensenmedia reppen gewoon over PRO.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220769427
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 00:25 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Hoeveel van deze bezuinigingen worden nu wel doorgevoerd?
Tenzij jij in de toekomst kunt kijken weet niemand dat nog he. We zullen zien of het kabinet voet bij stuk houdt tegenover de vakbonden.
pi_220769431
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 00:29 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Is het dan PV van Wilders of VVVD van Yesilgüz?
Niemand houdt je tegen, veel plezier ^O^
pi_220769435
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 00:08 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
De afkorting en de officiële naam (aanduiding) van een politieke partij in Nederland worden bepaald door registratie bij de Kiesraad. Partijen kiezen deze naam en de bijbehorende afkorting zelf, maar moeten daarin wel voldoen aan specifieke regels.

Mag je onzin vinden, maar dat is hoe het werkt.
Eerder waren naamsverbasteringen hier niet toegestaan.
pi_220769436
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 00:12 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Nee, dat is niet hoe het werkt. ChristenUnie staat geregistreerd als ChristenUnie. Zonder afkorting. Zelfde geldt voor FvD. Toch gebruiken we gewoon CU en FvD. In de media, hier op FOK!. Dat is hoe het werkt. PN heeft geen afkorting geregistreerd, ze staan er in als Progressief Nederland (PRO). PRO is geen afkorting.

Dit soort muggenziften is echt kinderachtige onzin, maar je bent er zelf mee begonnen door die onzin van PN serieus te nemen.
Ik zie je Denk nou nooit D noemen.
pi_220769438
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 00:31 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Niemand houdt je tegen, veel plezier ^O^
Wees eens wat consequenter, zo kinderachtig…
pi_220769443
Wat een wanhoop weer zeg _O-
  Moderator dinsdag 12 mei 2026 @ 00:39:33 #218
375570 crew  Cyan9
pi_220769446
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 00:29 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dat doe je normaal gesproken met argumenten. Maar die heb je niet, of zijn al weerlegd. Dus dan moet je maar zielig op de man spelen. Jammer hoor :)
Hou op hoor. Als je iets hebt gedaan is het vooral mijn argument bevestigen. Want de afkorting PRO staat gewoon geregistreerd, wat je zelf ook nog eens benoemt.

Je vindt alleen zelf PRO geen afkorting. Dat is dus vooral een persoonlijk dingetje.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  dinsdag 12 mei 2026 @ 00:42:15 #219
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220769451
Het pauperblaadje zal binnenkort zijn verzet tegen de naam PRO ook wel staken. Kleutergedrag gaat op een gegeven moment immers wel erg pathetisch worden.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220769456
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 00:22 schreef -XOR- het volgende:

[..]
De VVD is een clownspartij en Jetten en Bontenbal hebben zich enorm verkeken. Als ze slim zijn gaan ze inspelen op de geilheid van JA21 om salonfahig te worden en weten ze die met wat kraaltjes en spiegeltjes te overtuigen om overal blind voor te tekenen en weet de rest Jetten op de mouw te spelden dat inschikken erbij hoort als premier. Dan nog zit je met een zeteltekort in de eerste kamer, maar daar zullen ombuigingen niet per se worden tegengehouden.
Hoe heeft Jetten zich verkeken. Hij zat toch nog niet heel lang geleden in een kabinet als minister dat toen door de VVD werd opgeblazen met een leugen. Is zijn geheugen zo kort? Lijkt me eerder een bewussie, zeker ook van het CDA dat is altijd een conservatieve partij geweest die vooral enige vooruitgang tegen wil houden. Ze waren ook niet voor niks gedegradeerd naar een klein partijtje tot Bontebal verstandige dingen bleef zeggen en NSC implodeerde.

Dat Ja21 plan is dan inderdaad zo slecht niet. Met hun bijdragen in de kamer lijken ze ongeveer staan te trappelen om bij elke bezuiniging of idiote wet te tekenen bij het kruisje. Voor D66 lijkt het me ook geen geweldig plan. Dan zitten ze dus de facto in een regering met twee opportunistische rechtse partijen waarvan Ja21 ook nog instabiel is. Dat houdt ook in dat de regering op elk moment kan vallen als een van die partijen in de peilingen er goed voorstaat.

Wat dat betreft was D66 misschien de meest populistische partij de afgelopen verkiezingen. Zogenaamd met een positief verhaal komen en de mouwen willen opstropen. Dan zijn de verkiezingen geweest en gaan ze akkoord om het VVD programma onsuccesvol te gaan uitvoeren.
pi_220769457
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 00:39 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Hou op hoor. Als je iets hebt gedaan is het vooral mijn argument bevestigen. Want de afkorting PRO staat gewoon geregistreerd, wat je zelf ook nog eens benoemt.

Je vindt alleen zelf PRO geen afkorting. Dat is dus vooral een persoonlijk dingetje.
Ja hoor, taalregels zijn heel persoonlijk. :D

Waar staan de R en de O voor? Wil je echt op deze domme heuvel sterven, om er maar eens een anglicisme in te gooien?
  dinsdag 12 mei 2026 @ 00:49:33 #222
13309 nostra
ask why
pi_220769463
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 00:46 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Ja hoor, taalregels zijn heel persoonlijk. :D

Waar staan de R en de O voor? Wil je echt op deze domme heuvel sterven, om er maar eens een anglicisme in te gooien?
We hebben ook nog Pro, voor de NOS (zonder puntjes).
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220769469
quote:
12s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 00:49 schreef nostra het volgende:

[..]
We hebben ook nog Pro, voor de NOS (zonder puntjes).
Het was zeer amusant dat ze hun vriendjes bij de NOS daar mee opzadelden :D

Maar goed dat is schijnbaar ook fout, want alleen de officiele afkorting geregistreerd bij de Kiesraad telt. Hoorde ik net.
  dinsdag 12 mei 2026 @ 07:06:21 #224
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220769684
quote:
Vertrouwen in politici en Tweede Kamer laagst sinds 2012

In 2025 had 21 procent van de 15-plussers heel veel of tamelijk veel vertrouwen in politici. Dit is het laagste niveau sinds de start van dit onderzoek in 2012. Ook het vertrouwen in de Tweede Kamer was in 2025 met 25 procent lager dan eerdere jaren.
Het is ook moeilijk om vertrouwen te houden in een politiek systeem dat steeds stuurlozer oogt, waar regeren is verworden tot eindeloos uitstellen, managen van beeldvorming en reageren op de crisis van de week.

Je ziet hetzelfde patroon in Engeland, Duitsland en Frankrijk: politieke versnippering, leiders zonder visie, electoraten die zich van elkaar vervreemden en instituties die zichtbaar moeite hebben om nog richting te geven.

Juist nu meerdere economische, geopolitieke en maatschappelijke crises tegelijk spelen, raken politici én kiezers de weg kwijt. Democratieën die decennialang stabiel leken, beginnen daardoor steeds onbestuurbaarder aan te voelen.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  dinsdag 12 mei 2026 @ 07:16:25 #225
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220769703
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 07:06 schreef Perrin het volgende:

[..]
Het is ook moeilijk om vertrouwen te houden in een politiek systeem dat steeds stuurlozer oogt, waar regeren is verworden tot eindeloos uitstellen, managen van beeldvorming en reageren op de crisis van de week.

Je ziet hetzelfde patroon in Engeland, Duitsland en Frankrijk: politieke versnippering, leiders zonder visie, electoraten die zich van elkaar vervreemden en instituties die zichtbaar moeite hebben om nog richting te geven.

Juist nu meerdere economische, geopolitieke en maatschappelijke crises tegelijk spelen, raken politici én kiezers de weg kwijt. Democratieën die decennialang stabiel leken, beginnen daardoor steeds onbestuurbaarder aan te voelen.
Ja zoals die spreidingswet ook, zetten ze wooncontainers neer op een voetbalveld, en ze gaan over 6 maand weer weg, want dan moet er weer getraind worden op die velden


In Polder Rijnenburg gaan de eerste 5 jaar geen woningen gebouwd worden , zet ze dan daar neer , dat is vlak bij

wat een rommelkonten allemaal , iedereen speelt een spelletje met iedereen en niemand doet iets

[ Bericht 0% gewijzigd door michaelmoore op 12-05-2026 10:07:15 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220770564
twitter


Jona van Loenen :r :r :r De VON-laaf

Halbe Zijlstra zit er knikkend naast ("asielzoekers komen voor borstvergrotingen naar Nederland").

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 12-05-2026 10:12:32 ]
pi_220770586
Pauw en de Wit (Vara notabene) is ook echt een spreekbuis voor de VVD geworden hé.

Hoe vaak daar wel niet een VVD-er aan tafel zit, en er vanuit die invalshoek onderwerpen worden besproken.

De keren dat er een PvdA-er aan tafel zit zijn op één hand te tellen.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_220770704
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 10:11 schreef Klopkoek het volgende:
[ x ]

Jona van Loenen :r :r :r De VON-laaf

Halbe Zijlstra zit er knikkend naast ("asielzoekers komen voor borstvergrotingen naar Nederland").
Fijn dat de Telegraaf het andere geluid laat horen.
  dinsdag 12 mei 2026 @ 10:32:55 #229
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220770989
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 10:17 schreef Tomatenboer het volgende:
Pauw en de Wit (Vara notabene) is ook echt een spreekbuis voor de VVD geworden hé.

Hoe vaak daar wel niet een VVD-er aan tafel zit, en er vanuit die invalshoek onderwerpen worden besproken.

De keren dat er een PvdA-er aan tafel zit zijn op één hand te tellen.
Pvda bestaat niet meer, dus die ziitten inderdaad niet aan tafel
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220771007
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 10:32 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Pvda bestaat niet meer, dus die ziitten inderdaad niet aan tafel
Je snapt heus wel wat ik bedoel. Semantische discussies vind ik zo.... :')
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  dinsdag 12 mei 2026 @ 10:38:16 #231
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220771083
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 10:35 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Je snapt heus wel wat ik bedoel. Semantische discussies vind ik zo.... :')
ok je bedoelt PRO
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220771087
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 07:06 schreef Perrin het volgende:

[..]
Het is ook moeilijk om vertrouwen te houden in een politiek systeem dat steeds stuurlozer oogt, waar regeren is verworden tot eindeloos uitstellen, managen van beeldvorming en reageren op de crisis van de week.

Je ziet hetzelfde patroon in Engeland, Duitsland en Frankrijk: politieke versnippering, leiders zonder visie, electoraten die zich van elkaar vervreemden en instituties die zichtbaar moeite hebben om nog richting te geven.

Juist nu meerdere economische, geopolitieke en maatschappelijke crises tegelijk spelen, raken politici én kiezers de weg kwijt. Democratieën die decennialang stabiel leken, beginnen daardoor steeds onbestuurbaarder aan te voelen.
Het is ook lastig vertrouwen te houden in de politiek. Keer op keer krijgen we dezelfde shit voorgeschoteld ongeacht wat je stemt. Blijkbaar is er een grote groep heel tevreden met het stemmen op de poppenkast/ het circus.

Het wordt echt tijd voor een links kabinet om weer wat vooruitgang te brengen. Bijvoorbeeld de werkweek verkorten naar 4 dagen. Met de enorme productiviteitswinsten die zijn behaald de afgelopen decennia is het echt onzin dat de werkweek nog niet is ingekort.
Daarbij is het zo dat mensen die een wat beter salaris hebben toch al massaal part-time werken. Nogal oneerlijk als alleen mensen met een goede baan kunnen zorgen voor een betere werk/leven balans.

Het verhaal dat er in een van de rijkste landen op aarde nooit ergens geld voor is omdat bedrijven en de rijken hun subsidies nodig hebben begint ook aardig wat sleet te vertonen.
  dinsdag 12 mei 2026 @ 10:39:32 #233
13309 nostra
ask why
pi_220771089
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 10:11 schreef Klopkoek het volgende:
[ x ]

Jona van Loenen :r :r :r De VON-laaf

Halbe Zijlstra zit er knikkend naast ("asielzoekers komen voor borstvergrotingen naar Nederland").
Prima stukje van posterboy Jona. Beetje laagdrempelig houden.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220771097
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 10:39 schreef nostra het volgende:

[..]
Prima stukje van posterboy Jona. Beetje laagdrempelig houden.
Als econoom zou hij misschien eerst even op moeten zoeken wat de feiten zijn voordat hij een hele reeks onjuistheden verspreid op de nationale televisie.
  dinsdag 12 mei 2026 @ 10:45:22 #235
13309 nostra
ask why
pi_220771110
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 10:40 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Als econoom zou hij misschien eerst even op moeten zoeken wat de feiten zijn voordat hij een hele reeks onjuistheden verspreid op de nationale televisie.
Het "probleem van de AOW" was niet in 2019 "opgelost", er zijn alleen (wat) stappen gezet. Verre van een eindoplossing.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220771236
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 10:39 schreef nostra het volgende:

[..]
Prima stukje van posterboy Jona. Beetje laagdrempelig houden.
Natuurlijk vindt zo een autoritaire antidemocraat als jij dat prachtig. Lekker het VK rechts inhalen.
pi_220771263
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 10:17 schreef Tomatenboer het volgende:
Pauw en de Wit (Vara notabene) is ook echt een spreekbuis voor de VVD geworden hé.

Hoe vaak daar wel niet een VVD-er aan tafel zit, en er vanuit die invalshoek onderwerpen worden besproken.

De keren dat er een PvdA-er aan tafel zit zijn op één hand te tellen.
Gisteren zat Jesse Klaver er. Maar dan natuurlijk direct omsingeld door vier VVDers: Jack Mikkers (die van de grap), Halbe Zijlstra, Elodie Verweij en Jona Loenen. De presentator is 'Witte Tim'.

https://dekanttekening.nl(...)erking-over-marokko/

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 12-05-2026 11:12:20 ]
pi_220771283
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 10:40 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Als econoom zou hij misschien eerst even op moeten zoeken wat de feiten zijn voordat hij een hele reeks onjuistheden verspreid op de nationale televisie.
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 10:45 schreef nostra het volgende:

[..]
Het "probleem van de AOW" was niet in 2019 "opgelost", er zijn alleen (wat) stappen gezet. Verre van een eindoplossing.
De betaalbaarheid als percentage van BBP is zeker wel opgelost. Niet opgelost is dat je demografisch straks met een te kleine actieve beroepsbevolking zit. Waar uiteraard de rentenierende VVDer zelf buiten valt.
  dinsdag 12 mei 2026 @ 11:14:42 #239
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220771287
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 10:45 schreef nostra het volgende:

[..]
Het "probleem van de AOW" was niet in 2019 "opgelost", er zijn alleen (wat) stappen gezet. Verre van een eindoplossing.
akkoord 2019
quote:
De AOW-leeftijd is de afgelopen jaren snel gestegen en daarbij is niet altijd voldoende aandacht geweest voor duurzame inzetbaarheid.
Daarom heeft het kabinet besloten dat de AOW-leeftijd de komende jaren minder snel zal stijgen.
De AOW-leeftijd wordt twee jaar vastgezet op 66 jaar en 4 maanden.

Daarna stijgt de AOW-leeftijd door naar 67 jaar in 2024.

Vanaf 2025 zal de AOW-leeftijd niet 1 jaar stijgen per jaar dat we langer leven maar 8 maanden.
De AOW-leeftijd blijft dus gekoppeld aan de levensverwachting maar in mindere mate.
een echte oplossing is alle AOW ers dood schieten voor ze 67 worden
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  dinsdag 12 mei 2026 @ 11:25:38 #240
13309 nostra
ask why
pi_220771432
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 11:14 schreef Klopkoek het volgende:
De betaalbaarheid als percentage van BBP is zeker wel opgelost. Niet opgelost is dat je demografisch straks met een te kleine actieve beroepsbevolking zit. Waar uiteraard de rentenierende VVDer zelf buiten valt.
Dat laatste is ook wat hij zegt. Ook 6% is een probleem en een immer voortgroeiend BBP wordt op een gegeven moment ook lastig.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220771464
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 11:25 schreef nostra het volgende:

[..]
Dat laatste is ook wat hij zegt. Ook 6% is een probleem en een immer voortgroeiend BBP wordt op een gegeven moment ook lastig.
Die CPB ramingen zijn dubieus. Gaan uit van gemiddelde lonen ipv CAO lonen. Is door meerdere mensen benoemd.

https://www.volkskrant.nl(...)n-nodig-is~becea4c5/

Maar goed, dat is al eerder aan je verteld. Het komt je gewoon goed uit om van 6% uit te gaan.

De WW plannen zie ik trouwens als dubieuzer dan de AOW plannen (waar de 45 plussers van nu geen last van gaan hebben of maar zeer beperkt). De WW plannen zijn echt schadelijk en desastreus. Bij de vorige grote crisis had een grote meute nog 5-7 jaar WW ter beschikking (en deeltijd-WW). Dit is straks bijna helemaal weg (24 jaar werken voor 1 jaar WW). Nederland heeft al een probleem met procyclisch economisch beleid (o.a. hypotheken) dat wordt alleen maar erger.

Kan de uitbuitersklasse straks goedkoop bezit gaan opkopen.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 12-05-2026 11:35:18 ]
pi_220771481
Ja, de WW is echt de meest schandalige qua beleid en hoe dat uit gaat pakken bij de volgende werkloosheidsgolf, de AOW is vooral schandalig omdat je je een totaal onbetrouwbare gesprekspartner toont als overheid.

[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 12-05-2026 11:37:43 ]
pi_220771543
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 11:37 schreef Hanca het volgende:
Ja, de WW is echt de meest schandalige qua beleid en hoe dat uit gaat pakken bij de volgende werkloosheidsgolf, de AOW is vooral schandalig omdat je je een totaal onbetrouwbare gesprekspartner toont als overheid.
Die Jona van Loenen begint zijn verhaal met "de WW is best wel ruim in Nederland" (om daar gelijk aan toe te voegen "weinig mensen halen dit want je moet zoveel jaar gewerkt hebben").

Alleen is dit gewoon niet meer waar. Twee jaar is niet absurd lang en zeker met de trage opbouw is dat niet.

Er worden sprookjes verteld. Het enige dat relatief ruim is in Nederland, is het percentage van je loon dat je krijgt als uitkering. Maar juist dat willen ze in de eerste maanden verhogen (vooral leuk nieuws voor de stereotype D66 achterban).

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 12-05-2026 11:52:21 ]
pi_220771555
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 11:25 schreef nostra het volgende:

[..]
Dat laatste is ook wat hij zegt. Ook 6% is een probleem en een immer voortgroeiend BBP wordt op een gegeven moment ook lastig.
Ach de AOW inkomensafhankelijk maken zal niet heel moeilijk zijn.
  dinsdag 12 mei 2026 @ 11:53:15 #245
13309 nostra
ask why
pi_220771556
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 11:33 schreef Klopkoek het volgende:
Die CPB ramingen zijn dubieus.
Tja. Als het om "Keuzes in Kaart" gaat, is het CPB ineens leidend, maar als het narratief anders is, dan zijn ze dubieurs.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220771567
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 11:50 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Die Jona van Loenen begint zijn verhaal met "de WW is best wel ruim in Nederland" (om daar gelijk aan toe te voegen "weinig mensen halen dit want je moet zoveel jaar gewerkt hebben").

Alleen is dit gewoon niet meer waar. Twee jaar is niet absurd lang en zeker met de trage opbouw is dat niet.

Er worden sprookjes verteld. Het enige dat relatief ruim is in Nederland, is het percentage van je loon dat je krijgt als uitkering. Maar juist dat willen ze in de eerste maanden verhogen (vooral leuk nieuws voor de stereotype D66 achterban).
Ja ook dat mensen zouden wachten tot hun WW bijna om is om werk te zoeken. Wat natuurlijk eerder het geval is, dat de mensen die na decennia bij een werkgever hebben gewerkt helemaal niet zo 1,2,3 een andere baan hebben gevonden. Alleen al het feit dat die mensen decennia hebben gewerkt om de volledige WW op te bouwen geeft toch al aan dat ze helemaal niet graag thuiszitten.
  dinsdag 12 mei 2026 @ 11:56:41 #247
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220771574
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 10:11 schreef Klopkoek het volgende:
[ x ]

Jona van Loenen :r :r :r De VON-laaf

Halbe Zijlstra zit er knikkend naast ("asielzoekers komen voor borstvergrotingen naar Nederland").
Ik zie dit er niet echt doorheen komen. Er zijn in de jaren 80 en 00 al hervormingen en versoberingen geweest. De potten voor WIA puilen uit.

Er kan hooguit nog eens gekeken worden naar de WA-jong en bijstand.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
  dinsdag 12 mei 2026 @ 11:58:53 #248
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220771591
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 11:55 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Ja ook dat mensen zouden wachten tot hun WW bijna om is om werk te zoeken. Wat natuurlijk eerder het geval is, dat de mensen die na decennia bij een werkgever hebben gewerkt helemaal niet zo 1,2,3 een andere baan hebben gevonden. Alleen al het feit dat die mensen decennia hebben gewerkt om de volledige WW op te bouwen geeft toch al aan dat ze helemaal niet graag thuiszitten.
quote:
. Wachtgeld voor Politici (Ministers, Staatssecretarissen, Kamerleden)

De wachtgeldregeling voor politici is geregeld via de APPA.

1. Hoeveel wachtgeld krijgen politici en hoe wordt het berekend?
Het eerste jaar dat bijvoorbeeld een Kamerlid of een wethouder vertrekt, krijgt hij of zij in het eerste jaar 80 procent van zijn of haar laatstverdiende loon, zegt Algra. "

Daarna zakt dat percentage naar 70 procent. Een Kamerlid verdient nu iets minder dan 8900 euro bruto per maand.
Daar moet je dan dus 80 procent en 70 procent van berekenen."

Hoe hoog het totale wachtgeldbedrag is, hangt af van je functieduur. "Als je minimaal 4 jaar werkzaam bent geweest, loopt de wachtgeldperiode maximaal 3 jaar en 2 maanden door", zegt Algra. "Zo lang hebben zij recht op wachtgeld.
Voorwaarde: Om voor deze volledige regeling in aanmerking te komen, moet men minimaal 3 maanden in functie zijn geweest.
quote:
AI-overzicht
Nee, voor politici geldt geen maximum sv-loon (sociaal verzekeringsloon) of een gemaximeerde dagloonregeling zoals bij de WW voor werknemers in de marktsector.

Het wachtgeld voor politici (ministers, staatssecretarissen, Tweede Kamerleden, en vaak ook wethouders) wordt berekend op basis van hun volledige, vaak hoge, laatstgenoten salaris.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220771596
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 23:22 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
https://nos.nl/artikel/26(...)naar-nederland-komen

Minister laat Gazanen met geldig visum nog altijd niet naar Nederland komen
[..]
Benieuwd wanneer we weer een keer een regering krijgen die afspraken wel nakomt. Die wel iets heeft met de wet volgen. Deze huidige regering lijkt gewoon een voortzetting van de vorige.

Op deze manier blijft de politiek het vertrouwen in politiek verkleinen. Wat dat betreft niet gek dat protesten steeds extremer worden. Er wordt continue verzaakt in de kamer. De politiek laat zien niet bij machte te zijn enig probleem op te lossen. Ja dan gaan mensen denken dat ze zelf maar moeten forceren.
We moeten helemaal niks.
Dat je een visum hebt wil niet zeggen dat we als overheid ook nog verplicht zijn om je reis hiernaar toe te verzorgen.
  dinsdag 12 mei 2026 @ 12:00:51 #250
13309 nostra
ask why
pi_220771610
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 11:56 schreef phpmystyle het volgende:
Ik zie dit er niet echt doorheen komen. Er zijn in de jaren 80 en 00 al hervormingen en versoberingen geweest. De potten voor WIA puilen uit.
Dat potje is *poef* weg bij een inzakkende arbeidsmarkt.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220771641
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 11:59 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
We moeten helemaal niks.
Dat je een visum hebt wil niet zeggen dat we als overheid ook nog verplicht zijn om je reis hiernaar toe te verzorgen.
Dat zegt ook niemand maar je moet die reis wel mogelijk maken. Anders moet je die mensen ook geen visa geven.
De minister zou gewoon naar de rechter moeten luisteren.
pi_220771643
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 11:53 schreef nostra het volgende:

[..]
Tja. Als het om "Keuzes in Kaart" gaat, is het CPB ineens leidend, maar als het narratief anders is, dan zijn ze dubieurs.
Dit is nooit beweerd over de CPB doorrekeningen, en zeker vanuit de linkerkant niet.

https://www.ftm.nl/artike(...)tunnelvisie-longread
https://www.ftm.nl/artike(...)iberale-thuisfluiter
https://jacobin.nl/het-nut-en-nadeel-van-koopkrachtplaatjes/

Wel laten die CPB doorrekeningen gewoon de concrete bedragen zien - dus dat is heel nuttig - en dat je ondanks de neoliberale modellen als progressieve partij betere uitkomsten kan laten zien.

Dat het CPB bonuspunten geeft als je flink bezuinigt op onderwijs (tegenwoordig wel wat minder bonuspunten), minimumloon afschaffen goed is voor de banengroei en heel veel meer is al heel lang punt van kritiek.

Of het je het nu over het Vintaf model hebt (ingevoerd in 1975) of het héél lang vasthouden aan Reinhart-Rogoff als waarheid, kritiek mag er zijn, maar als het om concrete bedragen gaat dan is CPB inderdaad "leidend".

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-05-2026 12:08:42 ]
  dinsdag 12 mei 2026 @ 12:08:20 #253
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220771662
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 23:22 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
https://nos.nl/artikel/26(...)naar-nederland-komen

Minister laat Gazanen met geldig visum nog altijd niet naar Nederland komen
[..]
Benieuwd wanneer we weer een keer een regering krijgen die afspraken wel nakomt. Die wel iets heeft met de wet volgen. Deze huidige regering lijkt gewoon een voortzetting van de vorige.

Op deze manier blijft de politiek het vertrouwen in politiek verkleinen. Wat dat betreft niet gek dat protesten steeds extremer worden.
Er wordt continue verzaakt in de kamer.
De politiek laat zien niet bij machte te zijn enig probleem op te lossen. Ja dan gaan mensen denken dat ze zelf maar moeten forceren.
ja joh , laten we nog een 20.000 moslims hierheen halen

wat moeten die hier doen , naar Madurodam ??
Hoe komen ze trouwens aan een geldig Schengen visum? via Malta ?/


quote:
AI-overzicht
Met een Schengenvisum (kort verblijf) mag u maximaal 90 dagen binnen een periode van 180 dagen in het gehele Schengengebied verblijven.
Deze 90 dagen kunnen aaneengesloten zijn of verdeeld over meerdere reizen, waarbij de 180-dagenperiode doorlopend is.


[ Bericht 3% gewijzigd door michaelmoore op 12-05-2026 12:13:52 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  dinsdag 12 mei 2026 @ 12:15:27 #254
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220771735
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 12:00 schreef nostra het volgende:

[..]
Dat potje is *poef* weg bij een inzakkende arbeidsmarkt.
In elk geval graaien ze uit de pot voor arbeidsongeschikten, en de potten puilen uit. Dus dat "poef" zal wel meevallen.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
  dinsdag 12 mei 2026 @ 12:20:40 #255
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220771798
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 11:33 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Die CPB ramingen zijn dubieus. Gaan uit van gemiddelde lonen ipv CAO lonen. Is door meerdere mensen benoemd.

https://www.volkskrant.nl(...)n-nodig-is~becea4c5/

Maar goed, dat is al eerder aan je verteld. Het komt je gewoon goed uit om van 6% uit te gaan.

De WW plannen zie ik trouwens als dubieuzer dan de AOW plannen (waar de 45 plussers van nu geen last van gaan hebben of maar zeer beperkt). De WW plannen zijn echt schadelijk en desastreus. Bij de vorige grote crisis had een grote meute nog 5-7 jaar WW ter beschikking (en deeltijd-WW). Dit is straks bijna helemaal weg (24 jaar werken voor 1 jaar WW). Nederland heeft al een probleem met procyclisch economisch beleid (o.a. hypotheken) dat wordt alleen maar erger.

Kan de uitbuitersklasse straks goedkoop bezit gaan opkopen.
Het is een verschrikkelijke middelvinger naar de jongere generatie.
Je kan maar beter werkgever worden..
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
pi_220771839
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 12:20 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Het is een verschrikkelijke middelvinger naar de jongere generatie.
Je kan maar beter werkgever worden..
Een samenleving met alleen maar ondernemers gaat niet hè? Dat loopt vast. Maar ja, daar heeft de VVD ook wel plannetjes en tactieken voor om het af te schermen voor de OSM en de gegoede kaste.
  dinsdag 12 mei 2026 @ 12:28:45 #257
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220771843
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 12:20 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Het is een verschrikkelijke middelvinger naar de jongere generatie.
Je kan maar beter werkgever worden..
of zelfstandige , de opvolger van de ZZP er
dan heb je helemaal geen WW of ZW

dan ben je eigen werkgever
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220771846
De WW pot is niet hoog, daar Arbeidsongeschiktheidspotten zijn inderdaad wel heel goed gevuld.
  dinsdag 12 mei 2026 @ 12:35:02 #259
13309 nostra
ask why
pi_220771889
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 11:33 schreef Klopkoek het volgende:
Maar goed, dat is al eerder aan je verteld. Het komt je gewoon goed uit om van 6% uit te gaan.
We zullen het zien.

quote:
De WW plannen zie ik trouwens als dubieuzer dan de AOW plannen (waar de 45 plussers van nu geen last van gaan hebben of maar zeer beperkt). De WW plannen zijn echt schadelijk en desastreus. Bij de vorige grote crisis had een grote meute nog 5-7 jaar WW ter beschikking (en deeltijd-WW).
Nederland scoort met (max) twee jaar nog ruimschoots boven het OECD-gemiddelde en ook qua hoogte. Vijf tot zeven is natuurlijk idioot. Wat dat betreft is het Franse model (langere WW-duur bij algemene economische malaise) nog wel aardig.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  dinsdag 12 mei 2026 @ 12:38:01 #260
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220771894
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 12:28 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Een samenleving met alleen maar ondernemers gaat niet hè? Dat loopt vast. Maar ja, daar heeft de VVD ook wel plannetjes en tactieken voor om het af te schermen voor de OSM en de gegoede kaste.
Klopt. Ik word ook nog niet enthousiast. Bijna niemand.
Dit is voor iedereen zowat nadelig, ook voor VVD stemmers. Dat zijn vaak ook gewoon ambtenaren in schaal 11.
Dat is geen "gegoede kaste" maar gewoon precariaat. Ja leuk dat ze een volvo of tesla hebben en een fijne woning gefinancierd uit een legaat.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
  dinsdag 12 mei 2026 @ 12:38:49 #261
13309 nostra
ask why
pi_220771900
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 12:29 schreef Hanca het volgende:
De WW pot is niet hoog, daar Arbeidsongeschiktheidspotten zijn inderdaad wel heel goed gevuld.
Dat worden alleen wel communicerende vaten als je de WW teveel uitkleedt.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220771914
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 12:38 schreef nostra het volgende:

[..]
Dat worden alleen wel communicerende vaten als je de WW teveel uitkleedt.
Nee, de mensen die uit de WW vallen, komen in de bijstand. De potten voor arbeidsongeschiktheid zijn juist zo vol omdat er allemaal arbeidsongeschikten in de WW en de bijstand zitten, omdat je bijna niet meer arbeidsongeschikt kunt worden verklaard.
pi_220771925
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 12:35 schreef nostra het volgende:

[..]
We zullen het zien.
[..]
Nederland scoort met (max) twee jaar nog ruimschoots boven het OECD-gemiddelde en ook qua hoogte. Vijf tot zeven is natuurlijk idioot. Wat dat betreft is het Franse model (langere WW-duur bij algemene economische malaise) nog wel aardig.
Je laat nu willens en wetens de opbouw van rechten weg. Die is in Nederland bijzonder traag.

Hier een volledig overzicht:
https://www.unedic.org/st(...)id_6703f1b88e671.pdf
  dinsdag 12 mei 2026 @ 12:48:58 #264
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220772083
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 12:40 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee, de mensen die uit de WW vallen, komen in de bijstand. De potten voor arbeidsongeschiktheid zijn juist zo vol omdat er allemaal arbeidsongeschikten in de WW en de bijstand zitten, omdat je bijna niet meer arbeidsongeschikt kunt worden verklaard.
Als Protestant zul jij de grap wel niet waarderen maar dat komt door het Lourdes effect van het UWV. Je gaat naar binnen en je wordt weer gezond :)
https://www.sp.nl/nieuws/(...)raculeuze-genezingen

het is maar goed ook dat een IVA uitkering aanvraag geen walk in the park is. Maar vind het grapje wel leuk.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
  dinsdag 12 mei 2026 @ 12:49:59 #265
13309 nostra
ask why
pi_220772106
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 12:40 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee, de mensen die uit de WW vallen, komen in de bijstand. De potten voor arbeidsongeschiktheid zijn juist zo vol omdat er allemaal arbeidsongeschikten in de WW en de bijstand zitten, omdat je bijna niet meer arbeidsongeschikt kunt worden verklaard.
Als je langer "moet doorwerken", neemt de kans op arbeidsongeschiktheid ook navenant toe. Dat zie je ook al gebeuren, als (deel)oorzaak.

https://esb.nu/instroom-i(...)-opnieuw-in-de-lift/
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220772207
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 12:48 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Als Protestant zul jij de grap wel niet waarderen maar dat komt door het Lourdes effect van het UWV. Je gaat naar binnen en je wordt weer gezond :)
https://www.sp.nl/nieuws/(...)raculeuze-genezingen

het is maar goed ook dat een IVA uitkering aanvraag geen walk in the park is. Maar vind het grapje wel leuk.
Ik had dat ook. Kom binnen met een in het ziekenhuis gediagnosticeerde ziekte en miraculeus genoeg bestond die ziekte binnen die muren van het UWV niet, dus dan zegt het systeem dat je gezond bent.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-05-2026 13:10:07 ]
pi_220772394
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 12:49 schreef nostra het volgende:

[..]
Als je langer "moet doorwerken", neemt de kans op arbeidsongeschiktheid ook navenant toe. Dat zie je ook al gebeuren, als (deel)oorzaak.

https://esb.nu/instroom-i(...)-opnieuw-in-de-lift/
Arbeidsongeschiktheid is natuurlijk ook lang een achterdeur geweest waar bedrijven oud personeel konden lozen zodat ze geen kosten hoeven dragen voor een ontslag of transitievergoeding.
  dinsdag 12 mei 2026 @ 14:09:50 #268
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220772619
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 13:07 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik had dat ook. Kom binnen met een in het ziekenhuis gediagnosticeerde ziekte en miraculeus genoeg bestond die ziekte binnen die muren van het UWV niet, dus dan zegt het systeem dat je gezond bent.
Een diagnose van een ziekte staat niet gelijk aan arbeidsongeschiktheid he. Er zijn veel mensen die ziek zijn en toch werken, en je hebt ook mensen die niet ziek zijn maar ook niet werken.
Het één is niet automatisch het gevolg van het ander.

In elk geval waren jouw gebeden om genezing door de Heer verhoord ;)
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
  dinsdag 12 mei 2026 @ 14:11:45 #269
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220772631
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 12:49 schreef nostra het volgende:

[..]
Als je langer "moet doorwerken", neemt de kans op arbeidsongeschiktheid ook navenant toe. Dat zie je ook al gebeuren, als (deel)oorzaak.

https://esb.nu/instroom-i(...)-opnieuw-in-de-lift/
Ik vind 65 gewoon serieus de leeftijd om te stoppen als je dat wil.
Welke werkgever wil nu een schilder aan het werk van 68 of een marketing manager van 70 jaar en 2 maanden, of een accountant van 66 en 9 maanden.
Dit is waanzin. Ja we worden (iets) ouder daar opgemerkt moet worden dat vooral vrouwen ouder worden én dat wij niet gezond ouder worden. We worden ouder met kwalen.

[ Bericht 0% gewijzigd door phpmystyle op 12-05-2026 14:16:55 ]
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
pi_220772632
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 12:29 schreef Hanca het volgende:
De WW pot is niet hoog, daar Arbeidsongeschiktheidspotten zijn inderdaad wel heel goed gevuld.
Misschien ben ik wat cynisch maar enige wantrouwen richting het plan heb ik wel.

Levensstandaard lijkt me belangrijker dan "de arbeidsmarkt activeren", of de besparing moet echt miljarden zijn.
  dinsdag 12 mei 2026 @ 14:39:37 #271
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220772789
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 14:11 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Misschien ben ik wat cynisch maar enige wantrouwen richting het plan heb ik wel.

Levensstandaard lijkt me belangrijker dan "de arbeidsmarkt activeren", of de besparing moet echt miljarden zijn.
nou voor die Polen en Slowaken die nu allemaal in Nederland werken is het een goede zaak
zijn regelmatig ziek en dan gaan ze fff thuis kieken , als ze bij controle geweest zijn
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  dinsdag 12 mei 2026 @ 14:40:03 #272
13309 nostra
ask why
pi_220772792
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 14:11 schreef phpmystyle het volgende:
Ik vind 65 gewoon serieus de leeftijd om te stoppen als je dat wil.
Er is geen verbod om te stoppen hè. Die 20k per jaar zou je tegen die tijd toch wel bij elkaar gespaard moeten hebben (als je dat wil).
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  dinsdag 12 mei 2026 @ 14:43:18 #273
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220772811
Je krijgt bijna plaatsvervangende schaamte voor de vele talloze infantiele metaforen die van Loenen gebruikt.
Kan er ook niet naar luisteren.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
pi_220772844
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 13:07 schreef Hanca het volgende:
Ik had dat ook. Kom binnen met een in het ziekenhuis gediagnosticeerde ziekte en miraculeus genoeg bestond die ziekte binnen die muren van het UWV niet, dus dan zegt het systeem dat je gezond bent.
Je hebt dit vaker geschreven, maar wat ik niet goed snap is dat je niet in bezwaar en/of beroep bent gegaan tegen het besluit van het UWV. Wat je hier beschrijft lijkt op de soap omtrent ME/CVS, daarvan heeft het UWV ook heel lang volgehouden dat het niet bestond. Overweldigend wetenschappelijk bewijs toonde echter het tegenovergestelde aan, en uiteindelijk heeft het UWV zijn ongelijk moeten toegeven.
  Moderator dinsdag 12 mei 2026 @ 14:51:51 #275
375570 crew  Cyan9
pi_220772863
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 14:47 schreef Kowloon het volgende:

[..]
Je hebt dit vaker geschreven, maar wat ik niet goed snap is dat je niet in bezwaar en/of beroep bent gegaan tegen het besluit van het UWV. Wat je hier beschrijft lijkt op de soap omtrent ME/CVS, daarvan heeft het UWV ook heel lang volgehouden dat het niet bestond. Overweldigend wetenschappelijk bewijs toonde echter het tegenovergestelde aan, en uiteindelijk heeft het UWV zijn ongelijk moeten toegeven.
Ding is alleen dat het UWV het niet perse heel makkelijk maakt om in bezwaar te gaan, daar bovenop zijn ze ook enorm rigide. Neem daarbij de achterstanden en het feest is compleet.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_220772896
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 14:47 schreef Kowloon het volgende:

[..]
Je hebt dit vaker geschreven, maar wat ik niet goed snap is dat je niet in bezwaar en/of beroep bent gegaan tegen het besluit van het UWV. Wat je hier beschrijft lijkt op de soap omtrent ME/CVS, daarvan heeft het UWV ook heel lang volgehouden dat het niet bestond. Overweldigend wetenschappelijk bewijs toonde echter het tegenovergestelde aan, en uiteindelijk heeft het UWV zijn ongelijk moeten toegeven.
Omdat dat me al mijn energie had gekost, energie die ik nodig had om voor mijn net geboren kind te zorgen. En het had me ook geld gekost dat ik niet had, op dat moment.

'Ga in bezwaar' klinkt leuk voor energieke mensen met een ruim inkomen, maar die lopen er weinig bij het UWV.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 12-05-2026 14:59:59 ]
pi_220772907
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 14:09 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Een diagnose van een ziekte staat niet gelijk aan arbeidsongeschiktheid he.
Nee, maar als je diagnose niet bestaat ben je bij het UWV wel automatisch arbeidsgeschikt.
pi_220772912
quote:
8s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 14:51 schreef Cyan9 het volgende:
Ding is alleen dat het UWV het niet perse heel makkelijk maakt om in bezwaar te gaan, daar bovenop zijn ze ook enorm rigide. Neem daarbij de achterstanden en het feest is compleet.
Ik vind dat dat best goed geregeld is hoor. Ik heb samen met een advocaat zowel bezwaar als beroep aangetekend tegen een besluit van het UWV. De kosten van mijn advocaat heb ik eerst deels zelf betaald en deels via gesubsidieerde rechtsbijstand. En omdat ik in beroep gelijk heb gekregen van de rechter heb ik alle kosten uiteindelijk teruggekregen.
pi_220772921
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 15:02 schreef Kowloon het volgende:

[..]
Ik vind dat dat best goed geregeld is hoor. Ik heb samen met een advocaat zowel bezwaar als beroep aangetekend tegen een besluit van het UWV. De kosten van mijn advocaat heb ik eerst deels zelf betaald en deels via gesubsidieerde rechtsbijstand. En omdat ik in beroep gelijk heb gekregen van de rechter heb ik alle kosten uiteindelijk teruggekregen.
Kortom: het kost je geld (zeker als je geen rechtsbijstand hebt). Dat is dus niet 'goed geregeld'. Dat is weten dat vrijwel niemand in bezwaar gaat, omdat je mensen die al geen uitkering krijgen vraagt om nog meer geld uit te geven. Op een moment dat ze het emotioneel en lichamelijk al zwaar hebben. Puur afschrikkingsbeleid.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 12-05-2026 15:07:03 ]
pi_220772947
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 14:59 schreef Hanca het volgende:
Omdat dat me al mijn energie had gekost, energie die ik nodig had om voor mijn net geboren kind te zorgen. En het had me ook geld gekost dat ik niet had, op dat moment.

'Ga in bezwaar' klinkt leuk voor energieke mensen met een ruim inkomen, maar die lopen er weinig bij het UWV.
Oké, dat kan ik wel begrijpen, het vraagt inderdaad veel energie om van de procedures daarvoor gebruik te maken. Het is David tegen Goliath, aan de andere kant een diagnose niet erkennen is ook wel een heel ernstig falen van het UWV. Ik denk dat je wel een kans had gemaakt in bezwaar en/of beroep.
pi_220772956
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 15:10 schreef Kowloon het volgende:

[..]
Oké, dat kan ik wel begrijpen, het vraagt inderdaad veel energie om van de procedures daarvoor gebruik te maken. Het is David tegen Goliath, aan de andere kant een diagnose niet erkennen is ook wel een heel ernstig falen van het UWV. Ik denk dat je wel een kans had gemaakt in bezwaar en/of beroep.
Pas in 2024, toen ik 13 jaar ziek was, werd fibromyalgie erkend. Ik was kansloos geweest.
  dinsdag 12 mei 2026 @ 15:16:30 #282
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220772981
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 15:01 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee, maar als je diagnose niet bestaat ben je bij het UWV wel automatisch arbeidsgeschikt.
Klinkt niet sexy maar als het te makkelijk wordt dan kan iedereen zich wel wenden tot het UWV voor een uitkering.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
pi_220772992
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 15:16 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Klinkt niet sexy maar als het te makkelijk wordt dan kan iedereen zich wel wenden tot het UWV voor een uitkering.
Als ze in het ziekenhuis zeggen 'als je nog 1 dag gaat werken, nemen we je op' (letterlijk gezegd), als ze daar ook een WHO erkende ziekte diagnosticeren, dan val je niet onder 'iedereen'.
  dinsdag 12 mei 2026 @ 15:18:56 #284
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220772997
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 15:17 schreef Hanca het volgende:

[..]
Als ze in het ziekenhuis zeggen 'als je nog 1 dag gaat werken, nemen we je op' (letterlijk gezegd), als ze daar ook een WHO erkende ziekte diagnosticeren, dan val je niet onder 'iedereen'.
En wat zei de bedrijfsarts?
Een arts is niet leidend als het gaat of je wel of niet kan werken. Advies bedrijfsarts is leidend.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
pi_220773014
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 15:18 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
En wat zei de bedrijfsarts?
Een arts is niet leidend als het gaat of je wel of niet kan werken. Advies bedrijfsarts is leidend.
Die wilde me laten werken en die heb ik dus naar het ziekenhuis laten bellen, daarna heb ik nooit meer iets van die bedrijfarts gehoord (met nog 7 maanden contract).

Mijn UWV behandelaar erkende ook dat ik niet kon werken, alleen mocht hij me na de ziektewet (waar ik in zat omdat ik in een jaarcontract zat) geen uitkering geven.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 12-05-2026 15:22:43 ]
pi_220773023
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 15:04 schreef Hanca het volgende:
Kortom: het kost je geld (zeker als je geen rechtsbijstand hebt). Dat is dus niet 'goed geregeld'. Dat is weten dat vrijwel niemand in bezwaar gaat, omdat je mensen die al geen uitkering krijgen vraagt om nog meer geld uit te geven. Op een moment dat ze het emotioneel en lichamelijk al zwaar hebben. Puur afschrikkingsbeleid.
Gesubsidieerde rechtsbijstand, als je een (heel) laag inkomen hebt krijg je nagenoeg alle kosten voor een advocaat vergoed. Dat noem ik goed geregeld.

Wel begrijp ik het dat het veel energie zou kosten, dat kan helaas een grote hindernis zijn. Evenals de medische expertise. Op dat vlak zou er nog wel veel kunnen verbeteren.
pi_220773055
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 15:23 schreef Kowloon het volgende:

[..]
Gesubsidieerde rechtsbijstand, als je een (heel) laag inkomen hebt krijg je nagenoeg alle kosten voor een advocaat vergoed. Dat noem ik goed geregeld.

Wel begrijp ik het dat het veel energie zou kosten, dat kan helaas een grote hindernis zijn. Evenals de medische expertise. Op dat vlak zou er nog wel veel kunnen verbeteren.
Dus 'nagenoeg': niet alles. En dan ook alleen voor mensen die de weg weten in de systemen om het op die manier aan te vragen (ik kan je vast zeggen, dat is minder dan de helft van de Nederlanders).

Het is gewoon niet goed geregeld, bezwaar zou gratis moeten zijn.
pi_220773058
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 15:12 schreef Hanca het volgende:
Pas in 2024, toen ik 13 jaar ziek was, werd fibromyalgie erkend. Ik was kansloos geweest.
Oke, dan kan ik het mij wel voorstellen. Omtrent fibromyalgie heeft het UWV zich jarenlang als een klootzak gedragen. Ik heb de verhalen van mensen met ME/CVS gelezen, heel erg hoe het UWV zich in die casussen heeft gedragen. Ik snap ook niet dat verzekeringsartsen zich zo on-medisch kunnen opstellen.
  dinsdag 12 mei 2026 @ 15:33:51 #289
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220773094
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 15:23 schreef Kowloon het volgende:

[..]
Gesubsidieerde rechtsbijstand, als je een (heel) laag inkomen hebt krijg je nagenoeg alle kosten voor een advocaat vergoed. Dat noem ik goed geregeld.

Wel begrijp ik het dat het veel energie zou kosten, dat kan helaas een grote hindernis zijn. Evenals de medische expertise. Op dat vlak zou er nog wel veel kunnen verbeteren.
Ik vind het nogal gratuit hoe makkelijk er vanuit wordt gegaan dat er automatisch ergens rechts op is als je zelf nog niet hebt bijgedragen..
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
  dinsdag 12 mei 2026 @ 15:34:40 #290
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220773101
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 15:21 schreef Hanca het volgende:

[..]
Die wilde me laten werken en die heb ik dus naar het ziekenhuis laten bellen, daarna heb ik nooit meer iets van die bedrijfarts gehoord (met nog 7 maanden contract).

Mijn UWV behandelaar erkende ook dat ik niet kon werken, alleen mocht hij me na de ziektewet (waar ik in zat omdat ik in een jaarcontract zat) geen uitkering geven.
Vreemd dan.
Maar zoals gezegd, advies bedrijfsarts is doorgaans wel leidend. Mijn ervaring is dat bedrijfsartsen best soepel en meegaand kunnen zijn met werknemers. Zeker als werkgever het te bont maakt..
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
pi_220773261
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 15:27 schreef Hanca het volgende:
Dus 'nagenoeg': niet alles.
Niet alles inderdaad, minimaal kost het zo’n 150 Euro. Ik vind 150 Euro een bescheiden bedrag voor vele uren aan hulp van een advocaat, daarom vind ik dat goed geregeld. Maar zit het probleem wat je hier aankaart dan niet ergens anders? Namelijk dat veel mensen die 150 Euro niet hebben voor incidentele uitgaven?

quote:
En dan ook alleen voor mensen die de weg weten in de systemen om het op die manier aan te vragen (ik kan je vast zeggen, dat is minder dan de helft van de Nederlanders).
Ik ben eerst naar de huisarts gegaan, die heeft mij doorgestuurd naar de geestelijke gezondheidszorg. Mijn regiebehandelaar kwam toen zelf met het voorstel contact op te nemen met de gemeentelijke organisatie die alhier mensen hulp biedt bij navigatie in het woud der bureaucratie, en zodoende is ook het balletje met betrekking tot het UWV bij mij uiteindelijk gaan rollen. Ik kan niet anders zeggen dan dat ik dat echt goed geregeld vond. Heb ik dan geluk gehad?
pi_220773292
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 15:33 schreef phpmystyle het volgende:
Ik vind het nogal gratuit hoe makkelijk er vanuit wordt gegaan dat er automatisch ergens rechts op is als je zelf nog niet hebt bijgedragen..
Ik vind het niet gratuit. Iedereen moet zijn recht kunnen halen en mensen die door ziekte minder of niet kunnen werken moeten ruimhartig geholpen worden om in hun levensonderhoud te kunnen voorzien. Ik vind dat iedereen daar recht op heeft, ongeacht een eerdere bijdrage.
pi_220773320
In Nijmegen en omgeving hebben ze het mooi geregeld: Stichting BWN

Wat mij betreft gaan alle gemeenten dat zo doen.
pi_220773836
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 15:56 schreef Kowloon het volgende:

[..]
Niet alles inderdaad, minimaal kost het zo’n 150 Euro. Ik vind 150 Euro een bescheiden bedrag voor vele uren aan hulp van een advocaat, daarom vind ik dat goed geregeld. Maar zit het probleem wat je hier aankaart dan niet ergens anders? Namelijk dat veel mensen die 150 Euro niet hebben voor incidentele uitgaven?
[..]
Ik ben eerst naar de huisarts gegaan, die heeft mij doorgestuurd naar de geestelijke gezondheidszorg. Mijn regiebehandelaar kwam toen zelf met het voorstel contact op te nemen met de gemeentelijke organisatie die alhier mensen hulp biedt bij navigatie in het woud der bureaucratie, en zodoende is ook het balletje met betrekking tot het UWV bij mij uiteindelijk gaan rollen. Ik kan niet anders zeggen dan dat ik dat echt goed geregeld vond. Heb ik dan geluk gehad?
Ja, daar heb jij zeker geluk gehad. Nog los van het feit dat lang niet iedereen in contact komt met GGZ in zo'n traject, ik heb zelfs alleen op dag 1 van ziekmelding de huisarts gezien en daarna nooit weer, rest van het traject was in het ziekenhuis.

En zo'n gemeentelijke organisatie die je helpt in het woud der bureaucratie heeft lang niet elke gemeente. Komt vaak terecht bij vrijwilligersorganisaties als schuldhulpmaatje, maar die zullen dit ook niet allemaal weten. Die zijn vooral gericht op inkomensondersteuning.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 12-05-2026 16:53:31 ]
pi_220773881
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 16:05 schreef Kowloon het volgende:
In Nijmegen en omgeving hebben ze het mooi geregeld: Stichting BWN

Wat mij betreft gaan alle gemeenten dat zo doen.
Gratis is natuurlijk relatief, zo ruim is vaak het gemeentebudget niet.
pi_220773967
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 16:57 schreef Hanca het volgende:
Gratis is natuurlijk relatief, zo ruim is vaak het gemeentebudget niet.
Ongetwijfeld zal ook meespelen dat zowel Nijmegen als Amersfoort (mijn gemeente) relatief linkse uitslagen kennen bij gemeenteraadsverkiezingen en dat het gemeenten zijn met veel inwoners.

Eigenlijk is die hele decentraliseringsgolf vanuit de landelijke overheid totaal onbezonnen geweest.
  dinsdag 12 mei 2026 @ 17:31:37 #297
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220774179
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 16:05 schreef Kowloon het volgende:
In Nijmegen en omgeving hebben ze het mooi geregeld: Stichting BWN

Wat mij betreft gaan alle gemeenten dat zo doen.
Heel leuk. Maar als hierdoor overdruk ontstaat op voorzieningen dan zal er alsnog ingegrepen moeten worden.
Sowieso vreemde situatie: een lagere overheid die procedeert tegen een hogere overheid.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
  dinsdag 12 mei 2026 @ 17:34:41 #298
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220774210
quote:
15s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 16:01 schreef Kowloon het volgende:

[..]
Ik vind het niet gratuit. Iedereen moet zijn recht kunnen halen en mensen die door ziekte minder of niet kunnen werken moeten ruimhartig geholpen worden om in hun levensonderhoud te kunnen voorzien. Ik vind dat iedereen daar recht op heeft, ongeacht een eerdere bijdrage.
Mensen moeten vooral ruimhartig geholpen worden als zij niet kunnen werken door een ziekte of medisch gebrek, iets waarvan iedereen vindt dat die persoon geholpen moet worden.
Heel veel mensen vinden die UWV procedures spannend, dat komt blijkbaar omdat ze iets vragen - en weten - dat eigenlijk niet hoort of in een grijs gebied zit.
Er is niet zoiets als gratis lunch enzo..
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
pi_220774413
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 17:31 schreef phpmystyle het volgende:
Heel leuk. Maar als hierdoor overdruk ontstaat op voorzieningen dan zal er alsnog ingegrepen moeten worden.
Overdruk op voorzieningen? Je zit te bazelen als een onbenullige financiële cijferfetisjist die zich blind staart op zijn spreadsheets. Als dat je insteek is kun je er beter voor pleiten om de hele overheid opheffen, dan dient zij namelijk blijkbaar geen enkel maatschappelijk nut.

Als mensen door ziekte minder of niet kunnen werken moeten zij ruimhartig geholpen worden om in hun levensonderhoud te voorzien. Punt. Dat is een principe waar ik voor sta. Dan maar wat meer belastingen en/of premies betalen.
  dinsdag 12 mei 2026 @ 18:14:07 #300
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220774448
quote:
15s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 18:07 schreef Kowloon het volgende:

[..]
Overdruk op voorzieningen? Je zit te bazelen als een onbenullige financiële cijferfetisjist die zich blind staart op zijn spreadsheets. Als dat je insteek is kun je er beter voor pleiten om de hele overheid opheffen, dan dient zij namelijk blijkbaar geen enkel maatschappelijk nut.

Als mensen door ziekte minder of niet kunnen werken moeten zij ruimhartig geholpen worden om in hun levensonderhoud te voorzien. Punt. Dat is een principe waar ik voor sta. Dan maar wat meer belastingen en/of premies betalen.
Dat is wat ik bedoel met gratuit: eisen dat je ruimhartig geholpen wordt ten koste van een ander.
Ik ken je persoonlijke omstandigheden niet, maar wat ik lees is dat je cognitief gezien prima vermogens hebt.

En het strookt niet met hoe ik je voorheen kende. Je haalde mij economisch rechts in.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')