abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 12 mei 2026 @ 14:39:37 #271
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220772789
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 14:11 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Misschien ben ik wat cynisch maar enige wantrouwen richting het plan heb ik wel.

Levensstandaard lijkt me belangrijker dan "de arbeidsmarkt activeren", of de besparing moet echt miljarden zijn.
nou voor die Polen en Slowaken die nu allemaal in Nederland werken is het een goede zaak
zijn regelmatig ziek en dan gaan ze fff thuis kieken , als ze bij controle geweest zijn
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  dinsdag 12 mei 2026 @ 14:40:03 #272
13309 nostra
ask why
pi_220772792
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 14:11 schreef phpmystyle het volgende:
Ik vind 65 gewoon serieus de leeftijd om te stoppen als je dat wil.
Er is geen verbod om te stoppen hè. Die 20k per jaar zou je tegen die tijd toch wel bij elkaar gespaard moeten hebben (als je dat wil).
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  dinsdag 12 mei 2026 @ 14:43:18 #273
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220772811
Je krijgt bijna plaatsvervangende schaamte voor de vele talloze infantiele metaforen die van Loenen gebruikt.
Kan er ook niet naar luisteren.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
pi_220772844
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 13:07 schreef Hanca het volgende:
Ik had dat ook. Kom binnen met een in het ziekenhuis gediagnosticeerde ziekte en miraculeus genoeg bestond die ziekte binnen die muren van het UWV niet, dus dan zegt het systeem dat je gezond bent.
Je hebt dit vaker geschreven, maar wat ik niet goed snap is dat je niet in bezwaar en/of beroep bent gegaan tegen het besluit van het UWV. Wat je hier beschrijft lijkt op de soap omtrent ME/CVS, daarvan heeft het UWV ook heel lang volgehouden dat het niet bestond. Overweldigend wetenschappelijk bewijs toonde echter het tegenovergestelde aan, en uiteindelijk heeft het UWV zijn ongelijk moeten toegeven.
  Moderator dinsdag 12 mei 2026 @ 14:51:51 #275
375570 crew  Cyan9
pi_220772863
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 14:47 schreef Kowloon het volgende:

[..]
Je hebt dit vaker geschreven, maar wat ik niet goed snap is dat je niet in bezwaar en/of beroep bent gegaan tegen het besluit van het UWV. Wat je hier beschrijft lijkt op de soap omtrent ME/CVS, daarvan heeft het UWV ook heel lang volgehouden dat het niet bestond. Overweldigend wetenschappelijk bewijs toonde echter het tegenovergestelde aan, en uiteindelijk heeft het UWV zijn ongelijk moeten toegeven.
Ding is alleen dat het UWV het niet perse heel makkelijk maakt om in bezwaar te gaan, daar bovenop zijn ze ook enorm rigide. Neem daarbij de achterstanden en het feest is compleet.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_220772896
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 14:47 schreef Kowloon het volgende:

[..]
Je hebt dit vaker geschreven, maar wat ik niet goed snap is dat je niet in bezwaar en/of beroep bent gegaan tegen het besluit van het UWV. Wat je hier beschrijft lijkt op de soap omtrent ME/CVS, daarvan heeft het UWV ook heel lang volgehouden dat het niet bestond. Overweldigend wetenschappelijk bewijs toonde echter het tegenovergestelde aan, en uiteindelijk heeft het UWV zijn ongelijk moeten toegeven.
Omdat dat me al mijn energie had gekost, energie die ik nodig had om voor mijn net geboren kind te zorgen. En het had me ook geld gekost dat ik niet had, op dat moment.

'Ga in bezwaar' klinkt leuk voor energieke mensen met een ruim inkomen, maar die lopen er weinig bij het UWV.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 12-05-2026 14:59:59 ]
pi_220772907
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 14:09 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Een diagnose van een ziekte staat niet gelijk aan arbeidsongeschiktheid he.
Nee, maar als je diagnose niet bestaat ben je bij het UWV wel automatisch arbeidsgeschikt.
pi_220772912
quote:
8s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 14:51 schreef Cyan9 het volgende:
Ding is alleen dat het UWV het niet perse heel makkelijk maakt om in bezwaar te gaan, daar bovenop zijn ze ook enorm rigide. Neem daarbij de achterstanden en het feest is compleet.
Ik vind dat dat best goed geregeld is hoor. Ik heb samen met een advocaat zowel bezwaar als beroep aangetekend tegen een besluit van het UWV. De kosten van mijn advocaat heb ik eerst deels zelf betaald en deels via gesubsidieerde rechtsbijstand. En omdat ik in beroep gelijk heb gekregen van de rechter heb ik alle kosten uiteindelijk teruggekregen.
pi_220772921
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 15:02 schreef Kowloon het volgende:

[..]
Ik vind dat dat best goed geregeld is hoor. Ik heb samen met een advocaat zowel bezwaar als beroep aangetekend tegen een besluit van het UWV. De kosten van mijn advocaat heb ik eerst deels zelf betaald en deels via gesubsidieerde rechtsbijstand. En omdat ik in beroep gelijk heb gekregen van de rechter heb ik alle kosten uiteindelijk teruggekregen.
Kortom: het kost je geld (zeker als je geen rechtsbijstand hebt). Dat is dus niet 'goed geregeld'. Dat is weten dat vrijwel niemand in bezwaar gaat, omdat je mensen die al geen uitkering krijgen vraagt om nog meer geld uit te geven. Op een moment dat ze het emotioneel en lichamelijk al zwaar hebben. Puur afschrikkingsbeleid.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 12-05-2026 15:07:03 ]
pi_220772947
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 14:59 schreef Hanca het volgende:
Omdat dat me al mijn energie had gekost, energie die ik nodig had om voor mijn net geboren kind te zorgen. En het had me ook geld gekost dat ik niet had, op dat moment.

'Ga in bezwaar' klinkt leuk voor energieke mensen met een ruim inkomen, maar die lopen er weinig bij het UWV.
Oké, dat kan ik wel begrijpen, het vraagt inderdaad veel energie om van de procedures daarvoor gebruik te maken. Het is David tegen Goliath, aan de andere kant een diagnose niet erkennen is ook wel een heel ernstig falen van het UWV. Ik denk dat je wel een kans had gemaakt in bezwaar en/of beroep.
pi_220772956
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 15:10 schreef Kowloon het volgende:

[..]
Oké, dat kan ik wel begrijpen, het vraagt inderdaad veel energie om van de procedures daarvoor gebruik te maken. Het is David tegen Goliath, aan de andere kant een diagnose niet erkennen is ook wel een heel ernstig falen van het UWV. Ik denk dat je wel een kans had gemaakt in bezwaar en/of beroep.
Pas in 2024, toen ik 13 jaar ziek was, werd fibromyalgie erkend. Ik was kansloos geweest.
  dinsdag 12 mei 2026 @ 15:16:30 #282
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220772981
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 15:01 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee, maar als je diagnose niet bestaat ben je bij het UWV wel automatisch arbeidsgeschikt.
Klinkt niet sexy maar als het te makkelijk wordt dan kan iedereen zich wel wenden tot het UWV voor een uitkering.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
pi_220772992
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 15:16 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Klinkt niet sexy maar als het te makkelijk wordt dan kan iedereen zich wel wenden tot het UWV voor een uitkering.
Als ze in het ziekenhuis zeggen 'als je nog 1 dag gaat werken, nemen we je op' (letterlijk gezegd), als ze daar ook een WHO erkende ziekte diagnosticeren, dan val je niet onder 'iedereen'.
  dinsdag 12 mei 2026 @ 15:18:56 #284
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220772997
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 15:17 schreef Hanca het volgende:

[..]
Als ze in het ziekenhuis zeggen 'als je nog 1 dag gaat werken, nemen we je op' (letterlijk gezegd), als ze daar ook een WHO erkende ziekte diagnosticeren, dan val je niet onder 'iedereen'.
En wat zei de bedrijfsarts?
Een arts is niet leidend als het gaat of je wel of niet kan werken. Advies bedrijfsarts is leidend.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
pi_220773014
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 15:18 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
En wat zei de bedrijfsarts?
Een arts is niet leidend als het gaat of je wel of niet kan werken. Advies bedrijfsarts is leidend.
Die wilde me laten werken en die heb ik dus naar het ziekenhuis laten bellen, daarna heb ik nooit meer iets van die bedrijfarts gehoord (met nog 7 maanden contract).

Mijn UWV behandelaar erkende ook dat ik niet kon werken, alleen mocht hij me na de ziektewet (waar ik in zat omdat ik in een jaarcontract zat) geen uitkering geven.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 12-05-2026 15:22:43 ]
pi_220773023
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 15:04 schreef Hanca het volgende:
Kortom: het kost je geld (zeker als je geen rechtsbijstand hebt). Dat is dus niet 'goed geregeld'. Dat is weten dat vrijwel niemand in bezwaar gaat, omdat je mensen die al geen uitkering krijgen vraagt om nog meer geld uit te geven. Op een moment dat ze het emotioneel en lichamelijk al zwaar hebben. Puur afschrikkingsbeleid.
Gesubsidieerde rechtsbijstand, als je een (heel) laag inkomen hebt krijg je nagenoeg alle kosten voor een advocaat vergoed. Dat noem ik goed geregeld.

Wel begrijp ik het dat het veel energie zou kosten, dat kan helaas een grote hindernis zijn. Evenals de medische expertise. Op dat vlak zou er nog wel veel kunnen verbeteren.
pi_220773055
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 15:23 schreef Kowloon het volgende:

[..]
Gesubsidieerde rechtsbijstand, als je een (heel) laag inkomen hebt krijg je nagenoeg alle kosten voor een advocaat vergoed. Dat noem ik goed geregeld.

Wel begrijp ik het dat het veel energie zou kosten, dat kan helaas een grote hindernis zijn. Evenals de medische expertise. Op dat vlak zou er nog wel veel kunnen verbeteren.
Dus 'nagenoeg': niet alles. En dan ook alleen voor mensen die de weg weten in de systemen om het op die manier aan te vragen (ik kan je vast zeggen, dat is minder dan de helft van de Nederlanders).

Het is gewoon niet goed geregeld, bezwaar zou gratis moeten zijn.
pi_220773058
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 15:12 schreef Hanca het volgende:
Pas in 2024, toen ik 13 jaar ziek was, werd fibromyalgie erkend. Ik was kansloos geweest.
Oke, dan kan ik het mij wel voorstellen. Omtrent fibromyalgie heeft het UWV zich jarenlang als een klootzak gedragen. Ik heb de verhalen van mensen met ME/CVS gelezen, heel erg hoe het UWV zich in die casussen heeft gedragen. Ik snap ook niet dat verzekeringsartsen zich zo on-medisch kunnen opstellen.
  dinsdag 12 mei 2026 @ 15:33:51 #289
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220773094
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 15:23 schreef Kowloon het volgende:

[..]
Gesubsidieerde rechtsbijstand, als je een (heel) laag inkomen hebt krijg je nagenoeg alle kosten voor een advocaat vergoed. Dat noem ik goed geregeld.

Wel begrijp ik het dat het veel energie zou kosten, dat kan helaas een grote hindernis zijn. Evenals de medische expertise. Op dat vlak zou er nog wel veel kunnen verbeteren.
Ik vind het nogal gratuit hoe makkelijk er vanuit wordt gegaan dat er automatisch ergens rechts op is als je zelf nog niet hebt bijgedragen..
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
  dinsdag 12 mei 2026 @ 15:34:40 #290
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220773101
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 15:21 schreef Hanca het volgende:

[..]
Die wilde me laten werken en die heb ik dus naar het ziekenhuis laten bellen, daarna heb ik nooit meer iets van die bedrijfarts gehoord (met nog 7 maanden contract).

Mijn UWV behandelaar erkende ook dat ik niet kon werken, alleen mocht hij me na de ziektewet (waar ik in zat omdat ik in een jaarcontract zat) geen uitkering geven.
Vreemd dan.
Maar zoals gezegd, advies bedrijfsarts is doorgaans wel leidend. Mijn ervaring is dat bedrijfsartsen best soepel en meegaand kunnen zijn met werknemers. Zeker als werkgever het te bont maakt..
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
pi_220773261
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 15:27 schreef Hanca het volgende:
Dus 'nagenoeg': niet alles.
Niet alles inderdaad, minimaal kost het zo’n 150 Euro. Ik vind 150 Euro een bescheiden bedrag voor vele uren aan hulp van een advocaat, daarom vind ik dat goed geregeld. Maar zit het probleem wat je hier aankaart dan niet ergens anders? Namelijk dat veel mensen die 150 Euro niet hebben voor incidentele uitgaven?

quote:
En dan ook alleen voor mensen die de weg weten in de systemen om het op die manier aan te vragen (ik kan je vast zeggen, dat is minder dan de helft van de Nederlanders).
Ik ben eerst naar de huisarts gegaan, die heeft mij doorgestuurd naar de geestelijke gezondheidszorg. Mijn regiebehandelaar kwam toen zelf met het voorstel contact op te nemen met de gemeentelijke organisatie die alhier mensen hulp biedt bij navigatie in het woud der bureaucratie, en zodoende is ook het balletje met betrekking tot het UWV bij mij uiteindelijk gaan rollen. Ik kan niet anders zeggen dan dat ik dat echt goed geregeld vond. Heb ik dan geluk gehad?
pi_220773292
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 15:33 schreef phpmystyle het volgende:
Ik vind het nogal gratuit hoe makkelijk er vanuit wordt gegaan dat er automatisch ergens rechts op is als je zelf nog niet hebt bijgedragen..
Ik vind het niet gratuit. Iedereen moet zijn recht kunnen halen en mensen die door ziekte minder of niet kunnen werken moeten ruimhartig geholpen worden om in hun levensonderhoud te kunnen voorzien. Ik vind dat iedereen daar recht op heeft, ongeacht een eerdere bijdrage.
pi_220773320
In Nijmegen en omgeving hebben ze het mooi geregeld: Stichting BWN

Wat mij betreft gaan alle gemeenten dat zo doen.
pi_220773836
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 15:56 schreef Kowloon het volgende:

[..]
Niet alles inderdaad, minimaal kost het zo’n 150 Euro. Ik vind 150 Euro een bescheiden bedrag voor vele uren aan hulp van een advocaat, daarom vind ik dat goed geregeld. Maar zit het probleem wat je hier aankaart dan niet ergens anders? Namelijk dat veel mensen die 150 Euro niet hebben voor incidentele uitgaven?
[..]
Ik ben eerst naar de huisarts gegaan, die heeft mij doorgestuurd naar de geestelijke gezondheidszorg. Mijn regiebehandelaar kwam toen zelf met het voorstel contact op te nemen met de gemeentelijke organisatie die alhier mensen hulp biedt bij navigatie in het woud der bureaucratie, en zodoende is ook het balletje met betrekking tot het UWV bij mij uiteindelijk gaan rollen. Ik kan niet anders zeggen dan dat ik dat echt goed geregeld vond. Heb ik dan geluk gehad?
Ja, daar heb jij zeker geluk gehad. Nog los van het feit dat lang niet iedereen in contact komt met GGZ in zo'n traject, ik heb zelfs alleen op dag 1 van ziekmelding de huisarts gezien en daarna nooit weer, rest van het traject was in het ziekenhuis.

En zo'n gemeentelijke organisatie die je helpt in het woud der bureaucratie heeft lang niet elke gemeente. Komt vaak terecht bij vrijwilligersorganisaties als schuldhulpmaatje, maar die zullen dit ook niet allemaal weten. Die zijn vooral gericht op inkomensondersteuning.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 12-05-2026 16:53:31 ]
pi_220773881
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 16:05 schreef Kowloon het volgende:
In Nijmegen en omgeving hebben ze het mooi geregeld: Stichting BWN

Wat mij betreft gaan alle gemeenten dat zo doen.
Gratis is natuurlijk relatief, zo ruim is vaak het gemeentebudget niet.
pi_220773967
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 16:57 schreef Hanca het volgende:
Gratis is natuurlijk relatief, zo ruim is vaak het gemeentebudget niet.
Ongetwijfeld zal ook meespelen dat zowel Nijmegen als Amersfoort (mijn gemeente) relatief linkse uitslagen kennen bij gemeenteraadsverkiezingen en dat het gemeenten zijn met veel inwoners.

Eigenlijk is die hele decentraliseringsgolf vanuit de landelijke overheid totaal onbezonnen geweest.
  dinsdag 12 mei 2026 @ 17:31:37 #297
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220774179
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 16:05 schreef Kowloon het volgende:
In Nijmegen en omgeving hebben ze het mooi geregeld: Stichting BWN

Wat mij betreft gaan alle gemeenten dat zo doen.
Heel leuk. Maar als hierdoor overdruk ontstaat op voorzieningen dan zal er alsnog ingegrepen moeten worden.
Sowieso vreemde situatie: een lagere overheid die procedeert tegen een hogere overheid.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
  dinsdag 12 mei 2026 @ 17:34:41 #298
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220774210
quote:
15s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 16:01 schreef Kowloon het volgende:

[..]
Ik vind het niet gratuit. Iedereen moet zijn recht kunnen halen en mensen die door ziekte minder of niet kunnen werken moeten ruimhartig geholpen worden om in hun levensonderhoud te kunnen voorzien. Ik vind dat iedereen daar recht op heeft, ongeacht een eerdere bijdrage.
Mensen moeten vooral ruimhartig geholpen worden als zij niet kunnen werken door een ziekte of medisch gebrek, iets waarvan iedereen vindt dat die persoon geholpen moet worden.
Heel veel mensen vinden die UWV procedures spannend, dat komt blijkbaar omdat ze iets vragen - en weten - dat eigenlijk niet hoort of in een grijs gebied zit.
Er is niet zoiets als gratis lunch enzo..
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
pi_220774413
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 17:31 schreef phpmystyle het volgende:
Heel leuk. Maar als hierdoor overdruk ontstaat op voorzieningen dan zal er alsnog ingegrepen moeten worden.
Overdruk op voorzieningen? Je zit te bazelen als een onbenullige financiële cijferfetisjist die zich blind staart op zijn spreadsheets. Als dat je insteek is kun je er beter voor pleiten om de hele overheid opheffen, dan dient zij namelijk blijkbaar geen enkel maatschappelijk nut.

Als mensen door ziekte minder of niet kunnen werken moeten zij ruimhartig geholpen worden om in hun levensonderhoud te voorzien. Punt. Dat is een principe waar ik voor sta. Dan maar wat meer belastingen en/of premies betalen.
  dinsdag 12 mei 2026 @ 18:14:07 #300
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220774448
quote:
15s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 18:07 schreef Kowloon het volgende:

[..]
Overdruk op voorzieningen? Je zit te bazelen als een onbenullige financiële cijferfetisjist die zich blind staart op zijn spreadsheets. Als dat je insteek is kun je er beter voor pleiten om de hele overheid opheffen, dan dient zij namelijk blijkbaar geen enkel maatschappelijk nut.

Als mensen door ziekte minder of niet kunnen werken moeten zij ruimhartig geholpen worden om in hun levensonderhoud te voorzien. Punt. Dat is een principe waar ik voor sta. Dan maar wat meer belastingen en/of premies betalen.
Dat is wat ik bedoel met gratuit: eisen dat je ruimhartig geholpen wordt ten koste van een ander.
Ik ken je persoonlijke omstandigheden niet, maar wat ik lees is dat je cognitief gezien prima vermogens hebt.

En het strookt niet met hoe ik je voorheen kende. Je haalde mij economisch rechts in.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')